[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 76.245 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
joeltje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:33:
[...]

Op al je vragen: Ja.

fijn antwoord hè? ;)
heb je dat gelezen of eigen ervaring? Het enige dat ik heb kunnen vinden is dagt sync van PC naar GSM kan namelijk

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juulie19 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:39:
vraagje:

kan ik gewoon mijn iphone als hardeshijf(je) gebruiken voor bestanden?

ik moet namelijk men computer formateren, en muziek e.d. wil ik tijdelijk op men iphone zetten en na de installatie van windows er terug op zetten.(via winscp)
Dit is jammer genoeg niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:43:
[...]

Dit is jammer genoeg niet mogelijk.
Via Winscp is dit wel mogelijk, je moet de bestanden wel plaatsen op de media partitie /var/root/media

via winscp (ssh) gaat wel langzaam overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
Voor een Mac heb je iPhonedrive maar dat werkt niet als je Windows gebruikt.

Locate Me werkt nu prima trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Het is waarschijnlijk al meerdere keren aan bod gekomen hier, maar ik kon het zo snel niet vinden en op internet lees ik allerlei tegenstrijdige berichten. Ook kom ik veel berichten tegen die al behoorlijk gedateerd zijn.

De iPhone biedt momenteel nog geen ondersteuning om te synchroniseren met de Microsoft Exchange server, toch? Komt dat nog? Is daar al officieel een uitlating over gedaan door de mensen van Apple? Of moeten we werken met een workaround?

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Hierbij nogmaals het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPhone en/of iPod touch, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje, zodat er geen dubbel werk verricht wordt ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:02:
[mbr]Hierbij nogmaals het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPhone en/of iPod touch, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje, zodat er geen dubbel werk verricht wordt ;).[/]
Ja maar de term jailbreaken is vrij breed (met alle verschillende versies/OS), en volgens het laatste nieuws kan het binnen 1 minuut gedaan zijn..

@TutanRamon, denk ik het eigenlijk niet.. Ken MS exchange ook niet :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie hierboven een aantal berichten over de parrot ck 3100.. deze heb ik ook maar krijg hem niet verbonden. krijg de melding. kan niet verbinden met de 'parrot ck3100'

wat ik doe is ik ga een telefoon koppelen (overige gsm toestel ofzo kies ik dan) dan staan er dat hij gaat koppelen. dan zie ik hem ook in het lijstje van bluetooth op mn iphone. als ik er op klik wacht ik 3 sec en krijg ik een melding. ik heb al geprobeert te resetten, al met recente gesprekken te verwijderen. al me contacten uit mn parrot verwijdert. wat kan het zijn? ik heb zelf 1.1.3

Verwijderd

Hebben jullie toevallig leuke websites voor Iphone themes?

Verwijderd

TutanRamon schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:50:
Het is waarschijnlijk al meerdere keren aan bod gekomen hier, maar ik kon het zo snel niet vinden en op internet lees ik allerlei tegenstrijdige berichten. Ook kom ik veel berichten tegen die al behoorlijk gedateerd zijn.

De iPhone biedt momenteel nog geen ondersteuning om te synchroniseren met de Microsoft Exchange server, toch? Komt dat nog? Is daar al officieel een uitlating over gedaan door de mensen van Apple? Of moeten we werken met een workaround?
Het kan idd op dit moment niet tenzij je exchange server imap heeft aanstaan, dus ook weer geen echte exchange support.

Maar apple heeft er nog niets over gezegd.

• Nitai
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:59:
ik zie hierboven een aantal berichten over de parrot ck 3100.. deze heb ik ook maar krijg hem niet verbonden. krijg de melding. kan niet verbinden met de 'parrot ck3100'
ik heb zelf 1.1.3
Hmm m'n zus wilt niet als proefkonijn dienen (al heeft ze geen carkit :P) maar als ik dit zo lees vrees ik het ergste. Met 1.1.2 werkt het goed, waarom zou het met 1.1.3 niet meer werken? :|

Zijn er bluetooth zaken veranderd met de 1.1.3 firmware?

Edit*
Er is een fix! Ik vond dit bericht op Apple Discussion:
ello Paul,

There appear to be issues regarding disconnection with the latest version of the iphone. To solve them, you need to delete the call register of the iphone and normally the problem is solved.

phone / calls / delete / delete all the calls

Kind regards

Stuart Jackson
UK Technical & User Support Manager
Parrot UK
een andere quote:
This fix may have worked for me I cleared all recent calls, repaired, and it seems to be working (CK3100).
Sommige menen dat je de CK3100 moet updaten met het volgende icm met de bovenstaande fix:
OK, been asked for this file several times so, you can all find the latest CK3100 v4.17c firmware here at 4shared.com, follow the link below, unzip and install in the parrot app folder/internet, note this file is for the BT update, and not the serial cable update..

http://www.4shared.com/dir/5494367/9dbe3e68/sharing.html

good luck
Kunnen jullie dit uitproberen met de 1.1.3?

[ Voor 50% gewijzigd door Nitai op 14-02-2008 10:24 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Nitai schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:10:
Kunnen jullie dit uitproberen met de 1.1.3?
Bij mij doet ie het perfect. Nog geen klagen van gehad, Jammer dat voice regonition niet werkt op de iPhone.

This space intentionally left blank.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
dot.K schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:13:
[...]

Bij mij doet ie het perfect. Nog geen klagen van gehad, Jammer dat voice regonition niet werkt op de iPhone.
http://gizmodo.com/347736...osts-money-but-works-well

Alleen jammer dat het 20 euro kost.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• iworx
Maar dan moet je ze nog zelf inspreken ook. Die functionaliteit zit ook in de carkit.
Mijn oude nokia had een soort van universal voice recognition - goed, de uitspraken waren niet altijd even gelukkig gekozen ;)

Vb. "dzjism" was GSM.

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb dus 1.1.3 en 4.17 op de Parrot.
Ik clear nu mijn recent calls en ga vanmiddag als ik naar huis rijd even checken of ik kan connecten met mijn parrot.

Wat er nu gebeurd is dat er wel connectie wordt opgebouwd met de parrot maar dat ie dan meteen niet meer verbonden is.

Ben benieuwd.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

ben benieuwd, ik ga wellis even mijn parrot updaten :) en dan recent calls verwijderen en dan proberen.. want alleen recent calls verwijderen heeft geen nut.

Verwijderd

kan je ook versie 1.13 unlocken ? zo ja hoe ?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 13:26 ]

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
dot.K schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:33:
[...]

Maar dan moet je ze nog zelf inspreken ook. Die functionaliteit zit ook in de carkit.
Mijn oude nokia had een soort van universal voice recognition - goed, de uitspraken waren niet altijd even gelukkig gekozen ;)

Vb. "dzjism" was GSM.
Voice dialing vind ik zo iets debiels op een telefoon. Het werkt altijd maar half en ik voel me net zo`n idioot die tegen zijn apparaat praat. :X

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Over jailbreaken praten mag, hè?
Nou, het jailbreaken gaat nu wel heel snel: zie *knip*. Zie ook dit bericht @ Bright.

Modbreak:dat programma doet meer dan alleen jailbreaken

[ Voor 35% gewijzigd door Daniel op 16-02-2008 08:53 ]

• iworx
Jpjedi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:55:
[...]

Voice dialing vind ik zo iets debiels op een telefoon. Het werkt altijd maar half en ik voel me net zo`n idioot die tegen zijn apparaat praat. :X
Bwah 't is handig als je vele uren in de auto vertoeft en je iphone netjes in je tas zit. Zelfs het rondscrollen door het telefoonboek op een Parrot is redelijk afleidend.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
itsme schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:03:
[...]

heb je dat gelezen of eigen ervaring? Het enige dat ik heb kunnen vinden is dagt sync van PC naar GSM kan namelijk
Eigen ervaring. Alles wat ik in de iPhone zet gaat naar outlook en andersom. Gewoon met itunes, niets instellen oid....

Ik heb niets te melden.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Jpjedi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:55:
[...]

Je moest eens weten hoe goed het werkt op een Parrot. In combinatie met de telefoon van m'n vrouw (Sony Ericsson w850) werkt het geweldig. Het is jammer dat de iPhone het niet ondersteunt. Als ik m'n vrouw wil bellen dan is het vele malen sneller met voicedailing dan naar 'Telefoonboek' of 'Oproepinfo' (laatst gebelde nummers) te gaan. Maar dit gaat een beetje offtopic. M'n iPhone blijft overigens gewoon in de tas of m'n jaszak. Heerlijk vind ik dat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 14-02-2008 16:00 ]

Verwijderd

ik heb nog een probleem met de nummerherkenning.
iedereen staat in me telefoon als +316 en +3170 bijvoorbeeld

bij sms werkt dat dus top!! krijg gewoon netjes namen bij de smsjes te zien maar bij het bellen krijg ik 0654887564 binnnen ipv +31654887564 dus herkent hij ook de namen niet. maar bij somigge weer wel.. maar meeste niet :S beetje raar!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23

xdc

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:59:
ik heb nog een probleem met de nummerherkenning.
iedereen staat in me telefoon als +316 en +3170 bijvoorbeeld

bij sms werkt dat dus top!! krijg gewoon netjes namen bij de smsjes te zien maar bij het bellen krijg ik 0654887564 binnnen ipv +31654887564 dus herkent hij ook de namen niet. maar bij somigge weer wel.. maar meeste niet :S beetje raar!
grappig ik heb dit weer juist precies andersom!

dus iemand belt met +31******** terwijl in mijn telefoon 06****** staat
herkent ie em dus niet 8)7

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Even voor de goeie orde, ik heb de nl nummerherkenning versie 1.4 geinstalled. recent nrs gewinst telefoon gereboot. en nogsteeds. sommige telefoon nummers werken wel goed :S sommige niet.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je niet gewoon 2x het telefoonnummer per contact opgeven, 1x met en 1 zonder +31 ?

Nothing to see here

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:00:
Even voor de goeie orde, ik heb de nl nummerherkenning versie 1.4 geinstalled. recent nrs gewinst telefoon gereboot. en nogsteeds. sommige telefoon nummers werken wel goed :S sommige niet.
Ik installeer die shit van hun niet meer. Door die 'fix' kon ik niet bellen want steeds dat ik naar Phone ging , viel hij terug naar het springboard. Maar dat was met versie 1.3 misschien is .4 beter.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Waarom niet gewoon alle nummers met +31? Ik heb dat ook zo in mijn adresboek en werkt prima. Hiervoor had ik pauper Orange daar kon ik niet eens in China naar een Nederlands nummer bellen als er geen +31 voor staat. Daarom heb ik nu alle nummers in internationale stijl. Weet je zeker dat het altijd en overal werkt :)

Verwijderd

Wie weet wanneer en of de 16GB versie van de iPhone in Duitsland te verkijgen is.

Ik heb een contact in Duitsland die er voor mij een wilt kopen, maar deze persoon had Apple gebeld en die zeiden dat de 16GB pas over 2 maanden kwam.

Terwijl de 16GB al wel op www.apple.com/de/iphone/ staat....

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Helaas,

Het leeghalen van de recent-calls heeft bij mij geen effect gesorteerd.
Ik krijg soms een verbinding met netwerk en daarna wordt het meteen verbroken en staat er niet verbonden. Het lijkt alsof de iphone continu blijft discoveren welke BT apparaten er zijn en niet paired met de Parrot. Balen man.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:49:
Waarom niet gewoon alle nummers met +31? Ik heb dat ook zo in mijn adresboek en werkt prima. Hiervoor had ik pauper Orange daar kon ik niet eens in China naar een Nederlands nummer bellen als er geen +31 voor staat. Daarom heb ik nu alle nummers in internationale stijl. Weet je zeker dat het altijd en overal werkt :)
ik heb alles op +31 ervoor. een 2 tal contacten ziet hij wel netjes de naam en bij de rest niet. alle smsjes zie ik wel de naam bij...

edit: .. ik zat net is te denken.. toevallig hebben die 2 man die wel goed werken ook t-mobile net als ik.. misschien kan dit uitmaken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel vreemd, heb het net even nagekeken en ik heb een mix van contacten waar sommigen wel de +32 of +44 ervoor hebben staan en sommigen niet, maar heb geen enkel probleem met nummers die niet worden herkend. (mijn telefoon is wel officieel mind you)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regelmatig krijg ik geen verbinding op mijn (beveiligde) thuisnetwerk. Als ik in de settings kijk, zijn alle instellingen weg (IP adress;subnet Mask etc. zijn dan allemaal leeg). Op een ander netwerk inloggen lukt wel en dat werkt dan ook. Als ik vervolgens weer mijn thuisnetwerk kies, zijn de instellingen weer terug. Het lijkt er dus een beetje op dat mijn phone de instellingen iedere keer 'weggooit'.
Het probleem lijkt te zijn ontstaan na een poging om de phone softwarematig te unlocken (1.1.2). De phone werkte overigens al prima met een easyisim. Sotwarematig unlocken lukte niet en ik heb alle benodigde software weer ge-deinstalleerd.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen even een kort berichtje. ik had problemen met nummer herkenning en met het opslaan van me wifi wachtwoorden. hier de oplossing:

- Upgrade/restore iphone via Itunes naar 1.1.3.
- use ziphone
- install je benodigde taalpacks, t9 enz. en werken maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een geunlockte iphone kopen. Nu heb ik een vraag er komt een simonly abonnement bij maar hoe zit dat met onbeperkt internet van bijvoorbeeld vodaphone van 9,50p/m werkt dit dan gewoon op de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:15:
Ik ga binnenkort een geunlockte iphone kopen. Nu heb ik een vraag er komt een simonly abonnement bij maar hoe zit dat met onbeperkt internet van bijvoorbeeld vodaphone van 9,50p/m werkt dit dan gewoon op de iphone?
Ja, werkt prima, op GPRS-snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een oplossing voor dat irritant sms converstation probleem. Dat hij de smsjes door elkaar gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Bij mij is het niet meer, maar ik weet ook niet wat het opgelost heeft. Mijn oude berichten staan wel nog een deel door elkaar... Zowiezo heb ik Date & Time "Set Automatically" op ON gezet, evenals Time Zone Support op ON en Time Zone op Brussels (voor ons Belgen).

Verder heb ik nog het app'je geinstalleerd genaamd "Fix Timezone issues 1.1.3" op source: http://iphone.notes-it.nl/repo

En nieuwe berichten staan in de goede volgorde nu bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:56:
Bij mij is het niet meer, maar ik weet ook niet wat het opgelost heeft. Mijn oude berichten staan wel nog een deel door elkaar... Zowiezo heb ik Date & Time "Set Automatically" op ON gezet, evenals Time Zone Support op ON en Time Zone op Brussels (voor ons Belgen).

Verder heb ik nog het app'je geinstalleerd genaamd "Fix Timezone issues 1.1.3" op source: http://iphone.notes-it.nl/repo

Het rare is dat mijn tijd en timezone gewoon kloppen, maar de sms volgorde dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een restore, en dan een nieuwe 1.1.3 methode gebruiken?
Ik geloof niet dat bij de laatste versies dat nog voorkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:48:
[...]

misschien een restore, en dan een nieuwe 1.1.3 methode gebruiken?
Ik geloof niet dat bij de laatste versies dat nog voorkomt..
Ik heb de laatste versie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op iphoneclub lees ik het volgende:
Maak ssh-connectie:

# rm -f /var/db/timezone/localtime
# ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam /var/db/timezone/localtime
# reboot

Nu werkt World Clock weer normaal en komen email/sms berichten op de juiste tijd binnen.

Probeer dat eens? oh, en handmatig tijd instellen schijnt ook te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Garta tja ik zou gewoon een niet geunlockte halen... zijn veel goedkoper en met een tooltje kan je het zelf in 3 minuten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Gisterenmidddag weer geprobeerd om mijn iphone te pairen met mijn parrot.

Ik krijg dus wel connectie met mijn iphone en er is netwerk, echter na 2 seconden is het weer niet verbonden. Ik heb het idee dat mijn iphone blijft zoeken naar devices ondanks dat ik hem gepaired heb met mijn parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:38
Ik heb al heel wat zitten zoeken op het forum, iphoneclub en Google, maar het volgende onderwerp ben ik nog helemaal niet tegen gekomen. Ik heb al mijn contacten 1x goed geregeld binnen Gmail, aangezien ik dat als enige mailprogramma nog gebruik en het nieuwe contacts gedeelte erg fijn werkt.

Ik heb nu dus 200 contacten waarvan ook een heel aantal met een adres erbij in het "address" veld. Nu is dit gewoon 1 veld voor het complete adres, bijv:

Stationlaan 24
4667 KP
Haarlem

Echter als ik mijn contacten naar Outlook exporteer en sync met m'n iPhone, dan komen die adressen compleet verkeerd over, zodat bijv. Google Maps op de telefoon de adressen helemaal niet meer pakt. Ik heb al allerlei truuks uit proberen te halen mbt. het toewijzen van de juiste velden, maar dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:20

Soul__assasin

de Belbelg

Ik wil dus ook een Iphone alleen heb ik een beetje schrik van het hacken... waar kan je en een ready to use iphone vinden?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:01:
Op iphoneclub lees ik het volgende:
Maak ssh-connectie:

# rm -f /var/db/timezone/localtime
# ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam /var/db/timezone/localtime
# reboot

Nu werkt World Clock weer normaal en komen email/sms berichten op de juiste tijd binnen.

Probeer dat eens? oh, en handmatig tijd instellen schijnt ook te werken..
Het lijkt alsof de vodafone server tijd 2 minuten achterloopt met die van de rest van Nederland. De inkomende smsjes zijn altijd van 2 minuten later en ook de CET is 2 minuten later op internet. Ik heb het maar op handmatig gezet en zo gehouden, wellicht dat dit wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:20

Soul__assasin

de Belbelg

geen ebay ervaring en beetje wantrouwig

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Soul__assasin schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:19:
[...]
Ze worden ook op marktplaats aangeboden. Maar je kunt natuurlijk ook wachten tot hij gewoon in Nederland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

[...]

Ik heb gister mijn 1.1.1 iPhone van GSM.nl gerestored naar firmware 1.1.3, en daarna ZiPhone gebruikt, dit was echt 5min werk, en hiervoor had ik nog nooit een iphone gejailbreaked/unlocked oid.
Het is gewoon een kwestie van USB erin, programma opstarten, druk op start, en klaar istie. Dus je zou best gewoon een gelockte iphone kunnen kopen, die zijn meestal ook een stuk goedkoper en makkelijker te vinden.

*knip* Links naar simunlock handleiding zien we hier liever niet. Zie ook De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door Daedalus op 19-02-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:05

Ah werkt perfect!

1.1.3 Iphone geupdate met dev team. De tijd stond steeds op Cupertino als basis en Amsterdam stond dan steeds op -10 uur ofzo. Maar dankzij "Fix Timezone issues 1.1.3" in mapje "NOWMAM 1.1.3 Fixes" is het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Soul__assasin schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:12:
Ik wil dus ook een Iphone alleen heb ik een beetje schrik van het hacken... waar kan je en een ready to use iphone vinden?
Een iPhone zal nog een tijdje niet "Ready To Use" zijn buiten de landen waar hij verdeeld wordt omdat hij ook nog niet overal ondersteund wordt. Je zal altijd moeten prullen met instellingen, apps en hacks. Dus maak de overweging of je bereid bent af en toe te prullen eraan want je zult het zowiezo moeten doen. Heb het al te vaak gehoord dat mensen ongeduldig zijn en updaten zonder eerst te documenteren. Resultaat: dure paperweight. OK je kan het vaak wel fixen maar tot voor kort was die kans erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hacken valt wel mee, er zijn tuturials te vinden waardoor je eigenlijk alleen maar hoeft in te typen wat er staat.
En het scheelt je vaak ook in prijs als je het zelf doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegenwoordig lijkt het er op dat die hack methodes steeds sneller en gemakkelijker worden. Geen gepiel meer in de terminal... ik kan me nog herinneren dat de upgrade van 1.0.2 naar 1.1.1 me echt een paar dagen pielen heeft gekost. Terwijl ik van 1.1.2 naar 1.1.3 via dat ziphone letterlijk tegelijk met het maken van mijn spagetti heb gedaan wehehe.... gewoon ff moeite naar doen en af en toe geduld hebben tot een paar users die dapper genoeg waren een nieuwe unlock methode voor een bepaalde firmware uit te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 08-09 19:53
Denken jullie dat de iPhone een rol gaat spelen op de zakelijke markt?

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als er zometeen applicaties komen om documenten mee te openen/bewerken en te synchroniseren met een Exchange server dan gaat hij zeker een belangrijke rol spelen.

Of die dingen er gaan komen is een tweede natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 19-02-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
ik gebruik hem zakelijk en gebruik nu dus minder de laptop onderweg. Erg fijn ding en werkt over heel de wereld.

Documenten en excel bestanden bewerken vind ik kolder op zo`n klein scherm maar in geval van nood wellicht een uitkomst. Wat ik wel enorm mis is knippen-plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Weet iemand hoe je op je iPhone uitlogt betreft de iTunes Music Store?

Ik bedenk mij net, stel mijn telefoon wordt gestolen, dan kan iemand wel erg makkelijk muziek kopen op mijn CreditCard. Ik kan nergens een logout oid button vinden in de iPhone zelf.

Weet iemand hoe je voorkomt dat hij standaard bij het syncen je Apple ID gegevens meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Mijne komt zaterdag binnen als het goed is, maar goed ook... want mn huidige telefoon is de geest aan het geven! Heb al de iPod touch, die natuurlijk verkocht gaat worden als de telefoon versie binnen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:54:
[...]
Een iPhone zal nog een tijdje niet "Ready To Use" zijn buiten de landen waar hij verdeeld wordt omdat hij ook nog niet overal ondersteund wordt. Je zal altijd moeten prullen met instellingen, apps en hacks. Dus maak de overweging of je bereid bent af en toe te prullen eraan want je zult het zowiezo moeten doen. Heb het al te vaak gehoord dat mensen ongeduldig zijn en updaten zonder eerst te documenteren. Resultaat: dure paperweight. OK je kan het vaak wel fixen maar tot voor kort was die kans erg klein.
Tenzij je 999 euro betaalt en een officiele sim-free iPhone in Frankrijk koopt... Dan heb je wel ondersteuning en garantie. En kan je ook altijd gewoon updaten zonder problemen.

Ik zou het zelf veel te duur vinden maar ik zeg het maar voor de volledigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Net de iPhone geunlocked en naar 1.1.3 gezet. Alleen als ik nu het BSD Subsystem wil downloaden via installer.app krijg ik een download error. Anderen hier ook last van? :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

nope, na een network settings reset en het willen downloaden van de comunity sources krijg ik nogsteeds de error.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TutanRamon schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:12:
Denken jullie dat de iPhone een rol gaat spelen op de zakelijke markt?
Dat is heel erg afhankelijk van het soort gebruiker. De "web savvy" figuren lopen en masse met een iPhone rond en gebruiken 'm continu voor mail, etc. Of de gemiddelde aannemer ermee aan de slag gaat is een tweede uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De iPhone is in mijn ogen de ideale "hippe kerel foon", niet dat ik mezelf daarmee associeer trouwens. Maar het is het toestel voor de mensen die voorbij de massa willen kijken, ook al is het dé hype van 2007-2008. Het is een toestel dat je met je hart koopt ipv. je verstand. De mentaliteit die rond het toestel hangt is typisch Apple: simpel, innovatief, intuitief en degelijk. Dat is in bijna alle aspecten van het toestel terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sins vandaag ook een iPhone ben echt onder de indruk via de instal kan je zoveeeeel dingen instaleren niet normaal!

Het is echt boven al me verwachtingen en die waren hoog. Echt interface van muziek ook.

Tot nu toe aleen nog jailbreak en activate gedaan heb hem nog niet kunnen unlocken maar eens even uitzoeken.

draai 1.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Phuncz schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:09:
De iPhone is in mijn ogen de ideale "hippe kerel foon", niet dat ik mezelf daarmee associeer trouwens. Maar het is het toestel voor de mensen die voorbij de massa willen kijken, ook al is het dé hype van 2007-2008. Het is een toestel dat je met je hart koopt ipv. je verstand. De mentaliteit die rond het toestel hangt is typisch Apple: simpel, innovatief, intuitief en degelijk. Dat is in bijna alle aspecten van het toestel terug te vinden.
Bla bla bla bla... je ondertitel zegt genoeg :7

Via Installer is idd veel te vinden. Had helaas wel mijn iPhone net gebricked met een app. Gelukkig is het nu gewoon mogelijk om met iTunes te restoren vervolgens in 3 minuten te unlocken en vervolgens met itunes weer alles terug te zetten.
Ben nu wel m'n smsjes en zelf geinstalleerde apps kwijt.

[ Voor 20% gewijzigd door Vuvuzela op 19-02-2008 21:09 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Garta, gewoon AnySim1.3 van de clarified bron gebruiken dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne zit nu vast in DFU modus krijg hem er niet uit. Maarja nu even proberen 1.1.3 er o te zetten was bezig met 1.1.1 erop te zetten. We wachten even af tot 1.1.3 weer binnen is

Heb een mac dus ibrick kan niet en met independence werkt het ook niet om hem eruit te krijgen weet er iemand nog een manier om hem uit DFU te krijgen? Heb enkel een mac.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Maximus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:47:
[...]

nope, na een network settings reset en het willen downloaden van de comunity sources krijg ik nogsteeds de error.
Na refreshen van de sources kon ik gewoon installeren.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff krijg hem echt niet geunlockt al diverse wegen geprobeerd. Flink balen maar eens kijken naar zoon turbosim geval.

Baal er wel van dat het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het zou echt super makkelijk moeten zijn op dit moment? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Garta:

Die van mij is daar ook geweest tijdens updaten van 1.1.1 naar 1.1.3
Die van mij bleef hangen bij het apple logo als ik hem aanzette. Wat ik vervolgens heb gedaan is power en home butto iets van 10sec ingedrukt houden, daarna power loslaten maar home nog 4-5sec vasthouden, vervolgens restoren met iTunes.
Ik weet niet of dit in jou geval ook werkt, bij mij is het iig zo gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu allemaal gelukt maar nog steeds blijft hij no sim zeggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:14:
Het is nu allemaal gelukt maar nog steeds blijft hij no sim zeggen. :(
Dat klinkt meer als een hardware defect. Je simkaart steekt er toch goed in? (Open deur - maar toch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Moet je even de baseband opnieuw laten flashen.
Je zit inmiddels op 1.1.3 ?
Zet hem dan nog eens in DFU mode, en schrijf 1.1.3 er nog eens heen.
Als je er echt niet meer uit komt, staat er nog een tutorial op m'n site, deze is alleen een beetje omslachtig met de nieuwe methoden, maar het heeft m'n dode iPhone destijds wel gefixt.

[ Voor 20% gewijzigd door Kaspers op 20-02-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via jou methode had ik geprobeerd maar als ik 1.1.1 erop had staan kreeg ik hem echt niet uit DFU

Iets verder bij invoer van *#307# krijg ik error preforming request

heb vel manieren geprobeerd nu, ook op andere forums gepost, lijkt er op dat iets hardware matig fout is met me iphone :X

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:05
ziphone werkt echt super, zet iTunes aan, restore of update naar versie 1.1.3. iTunes afsluiten, ziphone draaien vanaf de dos-prompt met wat opties (in de readme.txt staat welke settings je kan gebruiken) en hop, een werkende 1.1.3 telefoon met 4.03 baseband :D

note: toestel is een 1.1.1 OTB, maar het schijnt dat het ook prima werkt met 1.1.2 OTB toestellen, niet getest tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk niet dat we dit hier moeten bespreken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Nog een week en een dag - dan ben ik in NYC en ga er direct eentje halen. Ziphone staat al op de laptop dus kan ik gelijk aan de slag.

Wat doen jullie er vooral mee? - naast bellen :)

Mijn plannen (in mijn volgorde van belangrijkheid):
- Ipod voor onderweg
- Prive mail (werk mail lukt niet - IT hier wil niet aan IMAP helaas)
- Agenda (wel syncen met outlook van werk)
- Yahoo maps voor business trips (locatie hotel, kantoor en restaurants) en vakanties (tourist attractions)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:21:
Nog een week en een dag - dan ben ik in NYC en ga er direct eentje halen. Ziphone staat al op de laptop dus kan ik gelijk aan de slag.

Wat doen jullie er vooral mee? - naast bellen :)
Voornamelijk mailen en browsen (Bloglines mobile :P). Sinds 1.1.3 ook een paar keer de positioning in Google Maps gebruikt.
- Prive mail (werk mail lukt niet - IT hier wil niet aan IMAP helaas)
Kun je Gmail niet die mail via POP binnen laten trekken en Gmail vanaf je iPhone benaderen via IMAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:52:
[...]

Voornamelijk mailen en browsen (Bloglines mobile :P). Sinds 1.1.3 ook een paar keer de positioning in Google Maps gebruikt.

[...]

Kun je Gmail niet die mail via POP binnen laten trekken en Gmail vanaf je iPhone benaderen via IMAP?
De iPhone kan ook gewoon POP3 binnenhalen dus het lijkt eerder dat het hier om een Exchange server gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
MrAcid schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:55:
[...]

De iPhone kan ook gewoon POP3 binnenhalen dus het lijkt eerder dat het hier om een Exchange server gaat.
Klopt. Exchange server van het werk. Die mail wil ik zeker niet via gmail laten lopen. Zal nog eens een balletje opgooien maar ik snap wel dat ze het niet willen. Ze willen me aan de blackberry maar dat wil ik juist weer niet (te groot en alleen maar mail....)

/edit
POP3 trekt je exchange (server) mailbox ook leeg (opgehaalde berichten worder op de server verwijderd) -> en dat wil ik zeker niet (mail moet ook naar de laptop natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 20-02-2008 14:40 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:05:

POP3 trekt je exchange (server) mailbox ook leeg (opgehaalde berichten worder op de server verwijderd) -> en dat wil ik zeker niet (mail moet ook naar de laptop natuurlijk)
In de meeste clients kun je toch gewoon aangeven of gedownloade mail van de server verwijderd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Beste mede iphone eigenaren ik had een 1.1.3 iphone (OTB met ziphone geactiveerd) met de nederlandse taal geinstalleerd via iphoneguide. Toen zag ik vandaag dat er ook turkse taal beschikbaar was via niffob.com/triphone.xml en toen deze geinstalleerd, alleen nu blijkt dat nederlands weg is.
Ik heb toen de turkse taal gedeinstalleerd en kreeg nederlands niet terug. Dus toen nederlands gedeinstaleerd en dan opnieuw geinstalleerd maar nog steeds geen nederlands.

Iemand die een oplossing voor mij weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
Maximus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:42:
[...]
Na refreshen van de sources kon ik gewoon installeren.
Dat d8 ik al :) Werkte bij mij namelijk ook
Een restore doen; oftewel opnieuw beginnen?

[ Voor 8% gewijzigd door Tijn89 op 20-02-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
heb mischien iets gemist maar ik kan 2 dingen nog niet, sms-en en gprs gebruiken.
Netwerk is tmobile.
Moet ik nog iets geks instellen ?
Heb versie 1.1.3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMS moet werken als je ook kunt bellen, voor GPRS moet je dit instellen bij je EDGE-settings:

APN: internet
Username: tmobile
Password: tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
bedankt.. Kan ook sms nu ineens.
Merk alleen wel dat iedereen die met +316111111 er in staan ipv 0611111111 niet met de naam worden weergeven, meer mensen ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yip, de nummerherkenning is dikke ruk :) Voor 1.0.2 kon je er wat configs voor editen. Met 1.1.1 is het me nooit helemaal gelukt, en met 1.1.3 heb ik het niet eens geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
dus gaat uberhaubt niet werken ?
Hmm, dan gaat ie de kast in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

ik ben binnenkort aan mijn abbo verlening van t-mobile toe, wil dolgraag een i-phone, iemand enig idee hoe ik dit in Nederland kan aanpakken?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
racoon schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:38:
ik ben binnenkort aan mijn abbo verlening van t-mobile toe, wil dolgraag een i-phone, iemand enig idee hoe ik dit in Nederland kan aanpakken?
Een beetje zelf lezen en zoeken kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:35:
dus gaat uberhaubt niet werken ?
Hmm, dan gaat ie de kast in !
Geen idee, google er eens op ofzo. Ik heb nog geen poging gewaagd met 1.1.3. Zelfs al blijft het brak, dan is dat imo geen enkele reden om iets anders te gebruiken dan een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:47:
[...]

Geen idee, google er eens op ofzo. Ik heb nog geen poging gewaagd met 1.1.3. Zelfs al blijft het brak, dan is dat imo geen enkele reden om iets anders te gebruiken dan een iPhone.
Voor mij wel, ik gebruik hem zakelijk en mijn klanten vinden het toch echt fijn als ik gelijk zie wie het is, dus ze gelijk persoonlijk benaderen.
Nummers uit mijn hoofd leren is net ff de optie niet ;)

Google-en maar :)

linkje gevonden !

[ Voor 13% gewijzigd door macmouse op 20-02-2008 21:53 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:50:
[...]

Voor mij wel, ik gebruik hem zakelijk en mijn klanten vinden het toch echt fijn als ik gelijk zie wie het is, dus ze gelijk persoonlijk benaderen.
Ik gebruik 'm ook zakelijk, en in mijn ervaring vinden de meeste mensen het rete irritant als je opneemt met "Hallo [naam beller]" :P

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

B0MBACI schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:24:
Beste mede iphone eigenaren ik had een 1.1.3 iphone (OTB met ziphone geactiveerd) met de nederlandse taal geinstalleerd via iphoneguide. Toen zag ik vandaag dat er ook turkse taal beschikbaar was via niffob.com/triphone.xml en toen deze geinstalleerd, alleen nu blijkt dat nederlands weg is.
Ik heb toen de turkse taal gedeinstalleerd en kreeg nederlands niet terug. Dus toen nederlands gedeinstaleerd en dan opnieuw geinstalleerd maar nog steeds geen nederlands.

Heb hem dus gerestored helaas :( heb geen andere optie kunnen vinden.

Maar nu een andere "probleem" ik kan onder toys IANO niet meer vinden is deze verwijderd zoja, weet iemand mischien een andere source waar ik iano kan vinden?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Voor de mensen met problemen op 1.1.3 met betrekking tot Nummerherkenning. Bij mij is het opgelost.

Voeg in installer de source: "http://ifoneguide.nl/113" toe.
Installeer daarna de Nummerherkenning patch die je kunt vinden onder iFoneguide Apps (of iets in die geest, hij valt wel op)

Telefoon even echt uitzetten en weer aan. Probleem was voor mij opgelost.

Dan heb ik nog een mooie link naar Shieldzone voor een InvisibleShield voor de helft van het geld.
http://www.zagg.com/showspecial
Als je dan je iPhone (of iets anders) Shield besteld zie je dat je 50% korting krijgt...

Heb zojuist ook eentje voor mijn iPhone besteld. Denk dat ik de bescherming van het scherm eraf laat. Aangezien het scherm zelf al redelijk krasvast is...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.