[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 76.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Het topic wordt inmiddels een beetje overheerst door de discussie over het jailbreaken. Dit is mede, omdat de informatie nu erg gefragmenteerd is.

Hierbij dus het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPhone, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje voor toestemming, zodat er geen dubbel werk verricht wordt ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Vandaag redelijk wat berichten verstuurt en het valt me op hoe heerlijk het wegtypt. Het is een prachtapparaat, ben er dolverliefd op ! Als ik nu nog flatrate EDGE kan hebben op Mobistar (BE) dan ben ik helemaal gelukkig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Sinds vrijdag ook weer over op 1.1.3, heb bootloader 3.9

Werkt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabulaus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:01:
Kan je alleen met een creditcard een iPhone aanschaffen in de UK of kan je ook gewoon contant of met pin betalen?
Cash (contant) kan sowieso niet. Ik woon in UK heb gewoon me bankpas (geen creditcard) gebruikt dus ik neem aan dat een NL "wereldpas" ook zou moeten werken zolang je maar de pin weet.
269,- (pond) bij O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al ene tijdje zitten zoeken ,maar het is me nog niet helemaal duidelijk geworden.

Een kennis van mij heeft een iphone 1.1.2 OTB gekocht samen met een Turbosim. De website bood de iphone aan als gegarandeerd simlockvrij. Het toestel is geleverd met een AT&T sim waar een stuk uit geknipt is en een malletje om het zelfde met je eigen sim kaart te doen.

Nu heb ik het hoekje van de sim kaart geknipt en deze samen met de turbosim in het toestel geplaatst, maar hij blijft aangeven "no sim", zonder de turbosim geeft de iphone aan dat het een gelockte sim is en met de AT&T kaart geeft hij "no service" aan. Hiermee concludeer ik dat de afzonderlijke componenten goed functioneren, maar dat de combinatie van de KPN sim en de Turbo sim niet lekker is.

Ik heb geen handleiding bij de Turbosim gekregen en op de site van de fabrikant kan ik ook niets vinden. Moet ik eerst nog wat handelingen met de Turbosim verrichten voordat hij met de KPN kaart kan werken?

Let op, ik vraag niet hoe ik het toestel kan unlocken, maar alleen naar de werking van de Turbosim O-)

[ Voor 35% gewijzigd door een moderator op 29-01-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om in de link die je aanhaalt het bespreken van dergelijk hardware oplossingen ook te verbieden. Ik had het al gelezen maar had niet het idee dat mijn vraag niet door de beugel kon.

In mijn ogen valt het bespreken van de werking van een Turbosim namelijk niet onder het unlocken van een toestel. Fysiek gezien verander je namelijk niets aan de software van de iphone (vermoed ik). Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Hopelijk mag de werking van de Turbosim wel besproken worden (zonder dat er dan aangegeven wordt hoe je je iphone werkend moet krijgen), want daar ben ik wel benieuwd naar.

[ Voor 178% gewijzigd door een moderator op 29-01-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
My bad ;). De alarmbellen gingen al rinkelen bij het aanschouwen van het woord 'unlocken'. Tot op zekere hoogte mag de werking van de proxy sims (zoals de TurboSIM) besproken worden, met de beperking die jij zelf ook al aangeeft, zolang het maar niet over software aanpassingen gaat.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Hoedje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:21:
[mbr]Het topic wordt inmiddels een beetje overheerst door de discussie over het jailbreaken. Dit is mede, omdat de informatie nu erg gefragmenteerd is.

Hierbij dus het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPhone, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje voor toestemming, zodat er geen dubbel werk verricht wordt ;).[/]
Dit mag toch niet @got :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:42:
My bad ;). De alarmbellen gingen al rinkelen bij het aanschouwen van het woord 'unlocken'. Tot op zekere hoogte mag de werking van de proxy sims (zoals de TurboSIM) besproken worden, met de beperking die jij zelf ook al aangeeft, zolang het maar niet over software aanpassingen gaat.
Dank u _/-\o_ , ik ben er namelijk benieuwd naar of een Turbosim specifiek klaargemaakt moet worden voor een sim kaart of dat je ongeacht welke simkaart je hebt zonder verdere modificaties er gebruik van zou moeten kunnen maken.

Voor de reacties:
Nogmaals let op! Ik vraag niet naar het unlocken, maar meer naar de reden dat de Turbosim bij de KPN sim "no sim" zegt en bij de AT&T sim het wel doet. Daar moet een technisch verhaal achter zitten :)

Vergelijk het maar een beetje met iemand uitleggen hoe DRM in elkaar steekt zonder dat je vertelt hoe je het kan omzeilen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Heb je een hele oude sim kaart ?
Dit zou een probleem kunnen geven.. haal eens een nieuwe voor een paar €, en try again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Jailbreaken mag al sinds half december besproken worden op GoT: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:39:
Heb je een hele oude sim kaart ?
Dit zou een probleem kunnen geven.. haal eens een nieuwe voor een paar €, en try again..
De sim zelf is krap aan een maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.1.3 heb ik opgegeven, 1e keer kreeg ik geen WiFi meer, en de 2e keer bleef hij rebooten :x
Heb er voorlopig genoeg van, en 112 werkt goed genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Hier geen enkel probleem. Loopt als een zonnetje zowel op mijn toestel als dat van mijn vrouw.

Moest wel gmail handmatig instellen en de netwerkinstellingen een keer resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing al gevonden.

De reden dat de Turbosim niet met mijn sim wilde werken is omdat ik niet genoeg van de sim af gesneden had. Hoe simpel kan het zijn.

Schijnbaar luistert het heel nauw, want ik heb een heel fijn beetje van mijn sim kaart af geschaafd en toen werd hij opeens wel herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RTFM dus :P

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers.

Ik heb van het weekend tijdens het uitgaan m`n telefoon in het toilet laten vallen 8)7 . Nu zijn er op het scherm 2 "dead strips" waar het touchgedeelte niet meer werkt. Nu weet ik dat er een bedrijf is die het voor je kan maken, maar tweakers als ik ben wil ik het natuurlijk zelf doen ;)

Nu heb ik op deze site http://cnn.cn/shop/apple-...ete-digitizer-p-1863.html een iPhone scherm gevonden ( met digitizer, die het touchgedeelte regelt ) En ook hebben hun de schroevendraaier en opener om het toestel te openen.

Mijn vraag is of iemand ooit iets van deze site gehoord heeft. Ik heb al op internet gekeken en de site doorgespit en het ziet er allemaal O.K. uit naar mijn mening. Maar ik vroeg mij af of iemand hier op tweakers ooit iets bij deze winkel gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, had ik ook gedaan. Er wordt zelfs een malletje meegeleverd waarmee je op de sim kan aftekenen welk stuk je weg moet snijden. Ik ben braaf over de lijntjes gegaan maar geen resultaat.

Vervolgens heb ik verschillende sim kaarten gepakt en ook vergeleken met het origineel van AT&T welke wel werkte en het leek erop dat ik een fractie van een millimeter meer van mijn eigen sim af moest snijden. Let wel ik heb niet eens een reepje eraf gesneden, maar slechtes met de rand van een mes een beetje plastic weg geschraapt. Vervolgens de Turbosim er weer in voila ik had contact.

Wat ik helemaal vreemd vind is dat de contactpunten van de Turbosim al lang en breed contact maakten met de vlakjes van de simkaart, dus wat die 0.1mm verschil uitmaakt.... geen idee.

Ik kan iig bij deze bevestigen dat een Turbosim zowel met een hele oude sim van Ben als met een nieuwe van T-mobile werkt. Nu nog met KPN aan de praat zien te krijgen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:29:
Hallo Tweakers.

Ik heb van het weekend tijdens het uitgaan m`n telefoon in het toilet laten vallen 8)7 . Nu zijn er op het scherm 2 "dead strips" waar het touchgedeelte niet meer werkt. Nu weet ik dat er een bedrijf is die het voor je kan maken, maar tweakers als ik ben wil ik het natuurlijk zelf doen ;)

Nu heb ik op deze site http://cnn.cn/shop/apple-...ete-digitizer-p-1863.html een iPhone scherm gevonden ( met digitizer, die het touchgedeelte regelt ) En ook hebben hun de schroevendraaier en opener om het toestel te openen.

Mijn vraag is of iemand ooit iets van deze site gehoord heeft. Ik heb al op internet gekeken en de site doorgespit en het ziet er allemaal O.K. uit naar mijn mening. Maar ik vroeg mij af of iemand hier op tweakers ooit iets bij deze winkel gekocht heeft.
Dat is ook al aan de prijzige kant zeg!! Tja techniek mag ook wat kosten ja.
Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die hun iphone al een keer hebben opengemaakt, maar de site verkoopt wel veel "spare-parts" moet ik zeggen als ik hem bekijk.

Maarre waarom ga je dan ook op de plee met je iphone zitten spelen als je gaat stappen :P

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 23-03 18:56
Je kan hem bij www.fixsupport.nl laten repareren. Je hebt hem vaak binnen een week al terug. Is vrij prijzig, maar je krijgt er ook garantie op :)

Zijn op iphoneclub goede ervaringen ondervonden door forumleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Is het iemand gelukt om in 1.1.3 de "dock" van achtergrond te veranderen? Ik heb na mijn update naar 1.1.3 customise geinstalleerd maar hij pakt mijn aanpassing niet. Best jammer de standaard achtergrond vind ik vrij lelijk.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier een iPhonegebruiker in paniek:

Door een onverwachte fout tijdens het updaten naar 1.1.3, zat mijn iPhone potvast. Dus heb hem terug naar 1.1.1 gezet. Nu blijft hij me constant vertellen dat hij geen netwerk kan vinden (No Service), en als ik naar Settings > Carrier ga komt er een zwart vierkant in het midden (met een spinner) en in het groot "Error" waarna ie terug naar Settings springt... Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Hallo Tweakers.

Ik kan je met je vraag niet helpen, maar wil wel je oude scherm ivm de hoorn speaker..

Ah toe, mag ik die?? :>

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:54:
Ok hier een iPhonegebruiker in paniek:

Door een onverwachte fout tijdens het updaten naar 1.1.3, zat mijn iPhone potvast. Dus heb hem terug naar 1.1.1 gezet. Nu blijft hij me constant vertellen dat hij geen netwerk kan vinden (No Service), en als ik naar Settings > Carrier ga komt er een zwart vierkant in het midden (met een spinner) en in het groot "Error" waarna ie terug naar Settings springt... Iemand hier ervaring mee?
Wat is je bootloader, en hoe heb je geprobeert naar 1.1.3 te upgraden?
Duidelijkheid zorgt voor snelle oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:55:
[...]

Wat is je bootloader, en hoe heb je geprobeert naar 1.1.3 te upgraden?
Duidelijkheid zorgt voor snelle oplossingen :)
Heb deze manier gevolgd, maar door nerveusiteit de foute opdracht in terminal ingegeven...

Waar vind ik de bootloader versie? Modemversie is 03.14.08_G.

Heb momenteel een sexy PDA, maar zou er graag terug mee bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Ik kan je met je vraag niet helpen, maar wil wel je oude scherm ivm de hoorn speaker..

Ah toe, mag ik die?? :>
Ik weet niet of er bij m`n nieuwe scherm ook gelijk al een nieuwe speaker bij zit. Verder is het scherm nog wel helemaal top, dus zal ik die nog in z`n geheel proberen te verkopen. Srry

Inmiddels heb ik een track nummer gekregen van "Cellular Nationwide Network" ik neem aan dat het dus wel goed gaat komen. Ik zal hier wel posten als het gelukt is het scherm te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 18:19
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:35:
[...]

Ik weet niet of er bij m`n nieuwe scherm ook gelijk al een nieuwe speaker bij zit. Verder is het scherm nog wel helemaal top, dus zal ik die nog in z`n geheel proberen te verkopen. Srry

Inmiddels heb ik een track nummer gekregen van "Cellular Nationwide Network" ik neem aan dat het dus wel goed gaat komen. Ik zal hier wel posten als het gelukt is het scherm te vervangen.
Ik heb bij cellular nationwide network ook een rear case + antenna case besteld duurde ongeveer 2 weken.

Ik kan het je helaas ten zeerste afraden om het ding open te maken, het is te doen maar vereist aardig wat geduld (ik kreeg mijn rear case niet open, alleen met geweld moest daarom nieuwe bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Om even een nieuw onderwerp aan te kaarten ipv de gewoonlijke jailbreaks en hacks. Hoe bevalt firmware 1.1.3? Zijn er significante snelheidsverschillen met oudere firmware's? En is virtual GPS van Google maps goed bruikbaar ? Dat is naar mijn mening 1 van de belangrijkste al dan niet sterkste punten van 1.1.3 samen met de sms+ applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:30

Fab1Man

Live life to the fullest

kenny89 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:06:
Om even een nieuw onderwerp aan te kaarten ipv de gewoonlijke jailbreaks en hacks. Hoe bevalt firmware 1.1.3? Zijn er significante snelheidsverschillen met oudere firmware's? En is virtual GPS van Google maps goed bruikbaar ? Dat is naar mijn mening 1 van de belangrijkste al dan niet sterkste punten van 1.1.3 samen met de sms+ applicatie.
Ik heb 1.1.3 nu perfect werkend, wel met een chmod foefje voor de installer vanwege het "Main execution script failure" probleem. Werkt nu helemaal! Bij het slepen nog geen crash gehad, mijn EDGE, WiFi en Bluetooth werken perfect!
SMS'en naar meerdere mensen is een leuke feature, fijn dat het er native inzit, maar voor mij geen missende feature. Zoveel SMS'jes naar dezelfde personen komt misschien 1 à 2 keer per maand bij mij voor.
Maps heeft een betere interface! Virtual GPS werkt helaas alleen door de Navizon GPS truc. Even localizen met Navizon en dan werkt Maps ook tot een reboot.
Qua snelheid is firmware 1.1.3 wel beter, maar niet wereldschokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:04:
[...]

Heb deze manier gevolgd, maar door nerveusiteit de foute opdracht in terminal ingegeven...

Waar vind ik de bootloader versie? Modemversie is 03.14.08_G.

Heb momenteel een sexy PDA, maar zou er graag terug mee bellen :-)
nvm :>

[ Voor 55% gewijzigd door DesertShooter op 31-01-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met de voicemail. Deze had ik eerst uitgezet, maar moet dus aan omdat ik anders geen melding krijg van gemiste oproepen als ik via gprs op inet zit.

Ik krijg perfect een smsje als iemand een bericht in spreekt, ik krijg echter geen berichtje als dit niet wordt gedaan. Voorheen kreeg ik altijd een berichtje hiervan (op mijn SE telefoon) nu is dit echter niet het geval. De instellingen staan aan bij vodafone dus ik weet niet wat het anders kan zijn. Ik snap het ook niet echt want volgens mij moeten die 2 smsjes niet veel van elkaar verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ueh, als iemand niets in spreekt dan vind ik dat meestal niet echt een interessante boodschap :9 . En op mn iPhone zie ik dan wel 1 gemiste oproep.
Of heb je een bepaalde reden?

Welke firmware draai je? Want er zijn voor 1.1.1 en 1.1.2 volgens mij wel fixes mbt bepaalde sms'jes van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt! Zullen er nu maar over zwijgen vooraleer we de lieve modjes tegen de schenen stampen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:35:
[...]

De hoornspeaker zit vast aan het scherm, dus die zul je er bij krijgen...

Laat aub even weten wat het scherm moet gaan kosten? Per PM of mail, want we zitten nogal off topic ;)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:18

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik heb nu iets raars....

....wanneer ik een contact in de iPhone aanmaakt, dan krijg ik bij 'add new address' een ctd-tje (crash-to-desktop). Alle andere invoervelden lukt wel. Alle invoervelden die al op dat moment zijn ingevuld zijn na de ctd niet bewaard gebleven.

Wanneer ik een adres wilt wijzigen, zijn er geen problemen.

Hoogst waarschijnlijk zal er een file-tje corrupt zijn, maar wie weet welke?

N.B.
Ik zie in iTunes in het tablad ook een knop 'herstellen', ik vermoed dat dit hoogst waarschijnlijk geen zal optie zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Oemfoefoe schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:50:
Ik heb nu iets raars....

....wanneer ik een contact in de iPhone aanmaakt, dan krijg ik bij 'add new address' een ctd-tje (crash-to-desktop). Alle andere invoervelden lukt wel. Alle invoervelden die al op dat moment zijn ingevuld zijn na de ctd niet bewaard gebleven.

Wanneer ik een adres wilt wijzigen, zijn er geen problemen.

Hoogst waarschijnlijk zal er een file-tje corrupt zijn, maar wie weet welke?

N.B.
Ik zie in iTunes in het tablad ook een knop 'herstellen', ik vermoed dat dit hoogst waarschijnlijk geen zal optie zijn?!
Ik heb het even geprobeert, en bij mij doet hij precies hetzelfde! Ik beheer mijn contacten echter meestal in outlook, en adressen heb ik er niet zo veel in staan. Als je een oplossing vind dan zou ik die ook wel graag willen weten :D

En herstellen via itunes is volgens mij niet een heel goed idee, want volgens mij krijg je dan automatisch 1.1.3, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Laatst online: 01:18

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik kwam er ook pas gisteren achter omdat ik ergens op locatie een adres moest invoeren. En daar komt bij dat ik vind dat 'ie naar behoren moet werken.

* Oemfoefoe stond daar dan z'n gerse iPhone te demonstreren tegenover een groep mensen..... 7(8)7

Dat van het herstellen weet ik niet zeker omdat de knop daarboven juist bedoelt is om te upgraden naar 1.1.3. Het herstellen zet de oorspronkelijke instellingen terug. Alleen is nu mijn vraag....wat zijn dan de oorspronkelijke instellingen?

Ik denk dat ik van weekend maar opnieuw de firmware 1.1.2 erop ga zetten en daarna jailbreaken. Tenzijn iemand anders hier de gouden tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 12-09 19:25
Als ik 'Voeg adres toe' doe werkt het prima . Ik heb ook 113 overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij werkt het toevoegen van een adres onder 1.1.3 ook naar behoren. Wat ik minder vind is dat summerboard en sendsong niet meer werken :(

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers.

kijk eens op: http://www.ifixit.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Heb sinds 2 dagen 1.1.3 erop. Werkte prima al vond ik het eerder een achteruitgang. Maar nu heb ik echt een probleem. Ik was op het station aan t bellen en smsen stap de trein in.. en onderweg zegt hij "No Sim" Dus gereboot en toen deed hij het weer. Maar even later verscheen er "No service" en dit krijg ik niet meer weg. Hij herkent de sim kaart wel want ik moet mijn pincode invoeren.

Het stomme is dus dat het gewoon spontaan is gebeurd. Luisterde muziek. Kan het zijn dat m'n chip kapot is?

Shit! ik heb nu gewoon een dure iPod Touch :(

Proberen terug te gaan naar 1.1.2.

edit// zonder mijn modchipding zegt hij ook "No service".. Grrr

edit// Inmiddels doet hij het weer.. Alles schoongemaakt en gewoon hopeloos geprobeert. Chip gekust sim gekust iPhone gekus.. en t werkte weer :) Magic Lips.

[ Voor 14% gewijzigd door Vuvuzela op 01-02-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Maciek schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:49:
Heb sinds 2 dagen 1.1.3 erop. Werkte prima al vond ik het eerder een achteruitgang. Maar nu heb ik echt een probleem. Ik was op het station aan t bellen en smsen stap de trein in.. en onderweg zegt hij "No Sim" Dus gereboot en toen deed hij het weer. Maar even later verscheen er "No service" en dit krijg ik niet meer weg. Hij herkent de sim kaart wel want ik moet mijn pincode invoeren.

Het stomme is dus dat het gewoon spontaan is gebeurd. Luisterde muziek. Kan het zijn dat m'n chip kapot is?

Shit! ik heb nu gewoon een dure iPod Touch :(

Proberen terug te gaan naar 1.1.2.

edit// zonder mijn modchipding zegt hij ook "No service".. Grrr

edit// Inmiddels doet hij het weer.. Alles schoongemaakt en gewoon hopeloos geprobeert. Chip gekust sim gekust iPhone gekus.. en t werkte weer :) Magic Lips.
ben je van een gemodde 1.1.2 naar een gemodde 1.1.3 gegaan?
zijn er nog functies die je niet aan de praat hebt gekregen?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Ik krijg (hopelijk) een 1.1.2 versie vandeweek binnen, als het een 1.1.3. versie betreft zou ik nog ff moeten wachten :(.

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

whitehouse schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:37:
[...]

ben je van een gemodde 1.1.2 naar een gemodde 1.1.3 gegaan?
zijn er nog functies die je niet aan de praat hebt gekregen?
Klopt. Alles van de iPhone origineel zelf werkt gewoon prima. De locate me knop in Maps is me nog niet gelukt. Maar dat mis ik toch niet.

Mijn enige klachten over 1.1.3 is dat ik mijn "dock" niet kan customizen. Aangezien ik de standaard achtergrond maar lelijk vind.
En ik heb nu een autocorrectie die ik niet uit krijg maar die begint mijn woorden opzich wel te leren en is alleen irritant als je korte onbekende woorden tikt (hoe langer het woord hoe minder kans op een alternatief die hij AUTOMATISCH corrigeerd) Volgens mij kon ik het in 1.1.2 uitzetten. En in 1.1.3 is het pas naar voren gekomen na reset (verlies van woordenboek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Autocorrect kan je uitzetten met een 1.1.2 tweak in Installer die kb2 heet uit mijn hoofd.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m`n Iphone scherm binnen gekregen uit HongKong. Erg snelle levering van Cellular Nationwide Network, dinsdagmorgen besteld, nu ( vrijdagmorgen ) binnen. Gelijk begonnen met het uit elkaar halen van de iPhone. Het is wel een gepruts om de back cover er af te halen, ook al had ik er een speciale "Box opener " voor gekocht. Maar met de guide van pdaparts.com die op youtube staat is het wel te doen. Al waren er soms wel momenten dat ik het even benauwd kreeg :P .
Maar het touchscreen doet het nu in ieder geval weer, ik ben `n heel gelukkig man :). Nu alleen nog alles weer opnieuw installeren ( ik had voordat ik het scherm ging vervangen een restore uitgevoerd naar 1.1.1 om te kijken of het touchscreen het dan weer ging doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

DoctorV64 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:47:
Autocorrect kan je uitzetten met een 1.1.2 tweak in Installer die kb2 heet uit mijn hoofd.
Dat werkt volgens mij alleen op 1.1.1, je kunt het in 1.1.2 gewoon in het menu doen, en in 1.1.3 dus waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:41:
[...]

Dat werkt volgens mij alleen op 1.1.1, je kunt het in 1.1.2 gewoon in het menu doen, en in 1.1.3 dus waarschijnlijk ook.
nope autocorrectie kan niet in 1.1.2 in menu uitgezet worden, heb je idd KB voor nodig, staat ergens onder tweaks!
volgens mij kan je ergens op iphoneclub.nl de juiste fixes voor (nederlandse) taalcorretie vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
DesertShooter schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:41:
[...]

I can roger that. het werkt in 1.1.3. Ik werd ook gestoord van die correctie...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:30

Fab1Man

Live life to the fullest

Voor de autocorrectie is een hele simpele oplossing!!

Download de patch voor internationale toetsenboarden voor 1.1.3.
Daarna voeg je de 1.1.3 dictionary files erbij en je hebt als je NL keyboard selecteert Nederlandse autocorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

zonoskar schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:37:
Bij mij werkt het toevoegen van een adres onder 1.1.3 ook naar behoren. Wat ik minder vind is dat summerboard en sendsong niet meer werken :(
summerboard inmiddels wel ;)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja ik zag het, meteen maar geinstalleerd. Nu nog m'n eigen ringtones kunnen instellen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

zonoskar schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:20:
Ja ik zag het, meteen maar geinstalleerd. Nu nog m'n eigen ringtones kunnen instellen.
Ook geen probleem toch? http://www.iphoneclub.nl/...ringtones-fw-1-1-2-a.html

werkt ook onder 1.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu weer 1.1.3 proberen te installeren :) dit keer Official Upgrader 1.1.3-3 dinges :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Teveel vragen/moelijkheden mbt noodzakelijke hacks
Teveel gezeik om er eentje te krijgen
De arogantie van koppelverkoop (verboden in belgie)
De onduidelijkheid over de lancering in Belgie
De niet onzachte prijs

Hebben mijn enthousiasme in dit toestel laten varen. Mijn ipaq was van voor december aan vervanging toe. Na de zoveelste crash, die ik al een lange tijd voor lief nam omdat ik wachte op de iPhone heb ik een Blackberry pearl gekocht. Goedkoper, kleiner, nu leverbaar en alle functies die ik zocht, hebben me uiteindelijk over de streep getrokken.

Mischien als de iPhone binnen een 2tal jaar meer mainstream is wil ik het nog een keer herbekijken...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:48:

Hebben mijn enthousiasme... hebben me uiteindelijk over de streep getrokken.

Mischien als de iPhone binnen een 2tal jaar meer mainstream is wil ik het nog een keer herbekijken...
Nouja, ligt er maar net aan, iphone is gewoon heel gebruikersvriendelijk kwa interface enzo..

1.1.3 update is eindelijk 100% goed gegaan :D
nu nog T9 en nummerherkenning en ik ben een happy person!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Noodzaak tot hacken en updates in de gaten houden is voor mij het ultime van ongebruiksvriendelijkheid. Het feit dat er al 5 delen gevuld graken met deze problemen zegt imo genoeg. (ook jou post getuigd hiervan: niet eens nummerherkenning door de toegepaste hacks op de updates, woordvoorspelling zit al jaren op een basic GSM)

OSX is gebruiksvriendelijk, mijn vriendin kan maar niet begrijpen waarom haar XP niet zo logisch werkt als mijn iBook. Mijn iPod doet al 4 jaar lang dienst, supereenvoudig, geen gepruts. Noch mijn iBook, noch mijn iPod heb ik moeten hacken / activeren om te kunnen gebruiken, ik ben dan ook niet van plan om dit voor andere producten te doen. Dat het een enorm inovatief apparaat is zal best wezen (heb er nog geen vastgehad) maar er zijn grenzen. Ik hoop dan ook dat apple afstapt van de weg die ze met de iPhone bewandelen, en er een gewoon inovatief apparaat van maken dat voor iedereen beschikbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 01-02-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hola hola, maak wel even een onderscheid tussen mensen die prullen en niet de instructies volgen en de mensen die het ding zo clean mogelijk houden. Ik heb 0,0 problemen met mijn 1.1.2 toestel. Na een uurtje te spenderen om het toestel te activeren en jailbreaken, was ik quasi klaar. Nog effe SIM-oplossing besteld en nu gaat het perfect.

De meeste mensen die problemen hebben, doen meestal overhaaste dingen:
- niet volledig recoveren naar 1.1.1 voor ze updaten
- een berg dubieuze apps installeren
- onbetrouwbare/bugged upgrades uitvoeren
- upgrades niet doen zoals het uitgelegd is
etc etc.

Zolang je niet ongeduldig bent en niet doelloos gaat lopen prullen, valt het echt reuze mee. Het is ook niet aan Apple dat er hacks voor moeten gebruikt worden om hem actief te maken. Dat komt gewoon omdat ongeduldige mensen niet kunnen wachten tot hij in het betreffende land uitgebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je snapt toch dat je ook een post plaatst die mijn punt aantoont?

Jailbreaken
Niet overhaast te werkgaan (IT'ers met nieuw speelgoed en RTFM??? :) )
Een sim oplossing bestellen, mijn sim werkte direct in elk toestel ooit gebruikt (5-8 ondertussen al)
Het valt reuze mee? Voor die prijs mag het voor mij wel meer zijn dan "reuze meevallen"

En het is wel aan apple dat er hacks nodig zijn, zij hebben hem dichtgemetst aan 1 netwerk.

* Yalopa gaat dit topic verder lurken deze discussie is wellicht niet gewenst :)

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 01-02-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Nee kan ik best begrijpen Yalopa. Je koopt een toestel voor zoveel geld en je moet up2date blijven qua hacks, etc. Het zou gewoon moeten werken. Ik geef je groot gelijk...

MAAR, de iPhone is een geweldig apparaat, die alle moeite, etc. meer dan waard is. Echt waar :)

Het jailbreaken is een eitje (in 10 minuten gedaan waarbij je het meest nog moet wachten op de installs en het gereboot). Als je ook er mee wilt bellen dan moet je hem ook nog unlocken. Middels applicaties (AnySim e.d.) is dit zeer gemakkelijk. Het inlezen kost alleen wat tijd.

Verder moet je geduld hebben. Een nieuwe update installeren als er lang en breed al verschillende tutorials zijn verschenen (ik heb deze week pas geupdate naar 1.1.2) en de meeste problemen al boven water zijn gekomen.

Als je al deze moeite wilt nemen, dan zul je echt genieten van een iPhone. Een van de allerbeste (zo niet de beste) telefoon die ik heb gehad.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Aan Yalopa die het niet helemaal begrijpt:

Ten eerste, je MOET geen iPhone kopen, als je het leuk vind prima, zo niet doe het dan niet (zoals veel mensen, want ik zie hier om mij heen toch nog maar weinig met een iPhone).
Ten tweede zitten we hier volgens mij nog altijd op het forum van Tweakers, en zoals de naam al zegt zijn dit mensen die graag iets kopen wat niet heel simpel en kant en klaar is en waar je verder geen omkijken naar hebt. Ze willen juist iets waar je mee kan klooien en pielen.
Ook wat jij zegt van het vele werk, dat is in de verste verte niet zo, als je er een koopt dan Weet je dat je er eerst eea aan moet doen voor hij werkt, als je dit goed doet en nooit eerder hebt gedaan (zoals ik) dan ben je in een uurtje klaar.
Wat jou simkaartje betreft, mijn vorige telefoon (N73) heb ik via T-Mobile, en die werkt dus ook mooi op maar 1 netwerk ;)

Verder no hard feelings, maar iedereen die hier rondpost/leest die heeft genoeg redenen waarom ze een iPhone hebben gekocht, dan wel zouden willen kopen. En daar gaat jou post denk ik weinig verandering in brengen want bijna iedereen die hem Wel daadwerkelijk in zijn handen heeft gehad weet gewoon dat het echt een heel goed apparaat is (zoals je ook van Apple verwacht).

Veel plezier met je Blackberry, ik hou het bij mijn iPhone. :D

Edit: ik zeg ook niet dat je niet mag posten, in tegendeel, ik ga met je in discussie zoals je zelf aangeeft is dat ook de bedoeling van dit topic. :)

[ Voor 5% gewijzigd door pposthoorn op 01-02-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Idd ik moet geen iPhone kopen, en vandaag heb ik mijn keuze dus aangepast, een keuze waarvan ik overtuigd was sinds de dag dat de iPhone gelanceerd werd in de VS. Ook ik heb op het punt gestaan er eentje te laten overbrengen door een collega die in de VS zat in november.

offtopic:
Maar niet iedereen hier op tweakers wil prutsen piellen en whatever. Toen ik hier jaren terug kwam was dat mijn interesse idd (op PC's, linux etc etc). Ondertussen boeit me dat totaal niet meer, omdat ik dat ondertussen in de ICT werk. Mijn vrije tijd wil ik niet aan ICT techniek besteden. Ik kocht een mac om niet meer te moeten pielen, immers mac gebruikers op Got beweerden dat je geen windows probs meer zou hebben zonder het gepiel. Die belofte is waargebleken. Er zijn op GOT zoveel subfora (oa APL maar ook PNS) waar ik met veel plezier lees en nu en dan iets post. Heel dikwijls zijn dat mijn eigen menigen & ervaringen.

Ik ben verder blij dat je je ammusserd met je iPhone, en ik ben er vast van overtuigd dat het een goed apparaat is voor jou, maar ik ben er ook vast van overtuigd dat ik mag posten + verduidelijken waarom ik uiteindelijk van meening veranderd ben. Als zoiets al niet kan in een discussie topic dan heeft een discussie topic geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

pposthoorn schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:11:
Aan Yalopa die het niet helemaal begrijpt:

...

Verder no hard feelings, maar iedereen die hier rondpost/leest die heeft genoeg redenen waarom ze een iPhone hebben gekocht, dan wel zouden willen kopen. En daar gaat jou post denk ik weinig verandering in brengen want bijna iedereen die hem Wel daadwerkelijk in zijn handen heeft gehad weet gewoon dat het echt een heel goed apparaat is (zoals je ook van Apple verwacht).

Veel plezier met je Blackberry, ik hou het bij mijn iPhone. :D
Yalopa begrijpt het wel.
En begrijpt het net zoals mij.

Hij probeert ten eerste niemand te laten afzien van de aankoop van dit toestel.

Ik heb de iPhone al in mijn handen gehad en ik vind het een heel leuk apparaat.
En ik heb genoeg redenen om hem te kopen. Ik heb zelf op het punt gestaan om hem aan te schaffen. Maar toch heb ik de 'actie' afgeblazen.

Waarom?
1) Na eens diep te hebben nagedacht was het me te zot om een duur toestel aan te schaffen, zonder enige vorm van garantie.

2) Eens het toestel in je handen moet je een procedé uitvoeren waarbij de kans reëel is dat je met een dure baksteen komt te zitten. - Versta me wel goed, ik zou het zeker gedurfd hebben. Ik ben nu eenmaal iemand die (vroeger meer) ook hier of daar aan een stuk hardware of software rommelt om bepaalde onderdelen uit te persen of om extra functionaliteit te bekomen, een tweaker.

3) Waarom al die moeite? Omdat ik niet kan wachten tot hij hier te koop is en hem 'veilig' kan gebruiken (no offence :) )? Ik zou hem dan nog steeds kunnen jailbreaken moest ik er zin in hebben. Maar ik heb daar gewoon geen goesting in :+ .

Dus wat doe ik? Inderdaad, ik wacht gewoon op het berichtje dat hij hier, in België, te koop is. En zal dan apetrots zijn dat ik hem eindelijk heb kunnen kopen O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het ligt er maar juist aan wat je duur noemt, $ 399 + taks = ongeveer € 300. Verzending en SIM-oplossing = € 50 erbij. Koop ietwat telefoon met MP3 weergave, Wifi, 8GB storage, email, internet, Bluetooth, etc. Je zit zo aan € 600 tot 800 euro. En dan hebben we het nog niet erover dat het ding een gigantisch goed en groot touch screen heeft evenals perfect filmpjes kan afspelen (op 480x320), enorm handig foto-albums weergeven en doorbladeren en geen gebrekkige internet browser heeft (ok, niet alle flash content werkt...).

Dit was voor mij het koopje van het jaar 2007. Dat ik er even wat meer moeite in moet steken is het niet waard om meer dan het dubbele uit te geven voor een toestel dat met, alle respect, onstabiele en nutteloos ingewikkelde zooi genaamd "Windows Mobile" draait. Dat je gebonden bent aan een provider is niet meer dan normaal. Het toestel is toch wel veel duurder dan $ 399 voor Apple. Ja die ene site zegt dat ze nog dik winst maken. Dat is exclusief alle marketing-, ontwikkelings-, logistiek- en loonkosten. Ook komt het toestel pas echt tot zijn recht met een flat-rate EDGE ondersteund netwerk zodat je altijd en overal verbinding hebt om alle mogelijkheden te benutten. En niet met een prepaid kaartje dat je een arm en een been kost voor 10MB dataverkeer.

We mogen blij zijn dat het (nog) niet illegaal is om het toestel te importeren want ze verliezen toch veel winst met hun thuis-activatie systeem. Maar vooral door het feit dat het nog niet eens in half de wereld te krijgen is na bijna een jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 02-02-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Kijk, dat is allemaal relatief.

Ik had bijvb. de mogelijkheid niet om hem uit de U.S.A. te laten komen. Maar een vriend uit de U.K. wel. Dat maakte toen 269 pond oftewel 380 EUR. Toen zou er nog een StealthSIM bij moeten komen en dat was ongeveer 100 EUR, en dan was ik niet eens zeker dat ie met m'n provider zou werken. Zie je? Ik zou er al bijna 500 EUR aan uitgegeven hebben zonder nog maar een greintje plezier aan "het ding dat een gigantisch goed en groot touch screen heeft, evenals perfect filmpjes kan afspelen (op 480x320), enorm handig foto-albums weergeeft en doorbladert, notas kan schrijven, je kalender kunt bijhouden, e-mails op schrijven, foto's kan maken en 'geen' gebrekkige internet browser heeft" beleefd te hebben!

Het is maar hoe je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt nooit wil prutsen met updates enzo kan ik ook wel begrijpen dat je geen iPhone wil. Maar voor de basisfunctionaliteit zou je die updates nog niet eens zozeer hoeven te installeren. Zelf vind ik het eigenlijk wel leuk elke keer weer die "spanning" als er een nieuwe update uit is, en wanneer die voor het eerst gekraakt word. En buiten het gebrek aan sommige functies ( geen video opnamen, niet de beste camera, e.d. ) is het ook gewoon erg leuk om op dit moment een iPhone te hebben, veel mensen kennen de iPhone wel maar hebben er nog nooit 1 in het echt gezien. En face it, het is altijd leuk als mensen intresse in iets tonen :). Ik hoop dan ook dat de iPhone nog niet snel in Nederland zal uitkomen, nu heb je namelijk nog een exclusieve telefoon ( die,wanneer je hem bijv zelf uit de states haalt, eigenlijk niet eens zo duur is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup, heb er ook net 1 besteld via ebay... met 1.1.3 erop. Hoop dat ik iguitar pocket aan de praat kan krijgen! kan niet wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgrade van 1.1.2 naar 1.1.3 via nieuwe installer gaat feilloos. Screenshots hier: http://www.hackthatphone....ne_113_gui_jailbreak.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 03:48:
yup, heb er ook net 1 besteld via ebay... met 1.1.3 erop. Hoop dat ik iguitar pocket aan de praat kan krijgen! kan niet wachten....
Toch niet standaard 1.1.3 met de baseband van 1.1.3 dus? Dan kan je m namelijk voorlopig alleen nog als dure ipod touch gebruiken. Maar dat zal je wel weten hoop ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, dat is ook niet helemaal waar, ik had een e65 hiervoor (iphone was cadeau) en die had alles wat jij hierboven beschrijft en ook nog eens GPS ondersteuning. Deze kostte 325 euro simlockvrij!

Maar toch vind ik de iPhone veel beter kwa gebruiksmogelijkheden en functionaliteit :p
En je hebt een hippe gadget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is een 1.1.2 geupdate naar 1.1.3. Dus het zal wel werken hier zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Yesss! Heb vorige week een simmetje besteld bij EasyiSim en krijg net bericht dat hij verzonden is! Can't wait om mn 1.1.2. OTB ein-de-lijk echt te gaan gebruiken ;-) Hopelijk maandag in de bus :P

[ Voor 17% gewijzigd door chob op 02-02-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Is er inmiddels al iets meer bekend over een mogelijke lancering in NL???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

helaas helaas, nog steeds niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee, alleen geruchten. En dat zal nog zo zijn tot maximaal een paar weken voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

psychonikeo schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:21:
[...]

Toch niet standaard 1.1.3 met de baseband van 1.1.3 dus? Dan kan je m namelijk voorlopig alleen nog als dure ipod touch gebruiken. Maar dat zal je wel weten hoop ik..
Kan je nu een OTB 1.1.3 iPhones wel jailbraik uitvoeren of niet, wat wel kan zijn toestellen die van 1.1.2 naar 1.1.3 geupgraded zijn. Maar OTB 1.1.3 is mij niet echt duidelijk heb al op hakit0sh en iphoneclub.nl gekeken gelezen maar niet veel kunnen vinden.

Edit:
Mijn vriendin brengt een iphone mee uit NY wat dus 99% een 1.1.3 is.

[ Voor 6% gewijzigd door B0MBACI op 02-02-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb afgelopen dinsdag mijn 1.1.2 BL 4.6 Next Sim iPhone naar 1.1.3 geupgrade volgens een methode die niet fout zou kúnnen gaan (ik had alles uninstalled zoals voorgeschreven). Natuurlijk ging het wél fout en had ik een iPhone die in recovery mode stond en alleen nog gerestored kon worden met iTunes.

Nou, ik kan je zeggen dat ik uren en uren bezig ben geweest om m'n iPhone weer aan de praat kon krijgen en alleen dankzij een simkaart voor mijn nieuwe abonnement. Het lukt niet met mijn Next Sim om de 1.1.1 -> 1.1.2 upgrade voor elkaar te krijgen.

Toevallig had ik net een nieuw jaarabonnement (simonly) afgesloten en ik zag mezelf al een jaar bellen met een simpele Nokia...

Ik ben in ieder geval een stuk voorzichtiger geworden met upgrades tot er een duidelijke, risicoloze upgrade beschikbaar is! Los daarvan vind ik de 1.1.3 voordelen dermate beperkt dat ik me afvraag of het de moeite is (de tweaker in mij neemt een stapje terug)

Los daarvan: de iPhone is FANTASTISCH. Vandaag een proefrit gemaakt in een Audi A4, gepaired met Bluetooth en dat werkte perfect. Nu nog kijken wat de mogelijkheden zijn van de iPod interface want de dealer kon daar weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even iets heel anders dan jailbreaken.
Woon in Uk en heb een iphone met abbo gekocht.
Unlimited data verkeer is leuk maarre het is ZEER prijzig buiten de UK.

Google maps o.a gebruikt data (edge) verkeer om te bepalen waar je bent?
Of alleen puur via zend masten?

M.a.w. als ik in NL ben en Google maps gebruik voor een week, zit ik dan met
een 200 rekening?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

sdekker schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:50:
Ik heb afgelopen dinsdag mijn 1.1.2 BL 4.6 Next Sim iPhone naar 1.1.3 geupgrade volgens een methode die niet fout zou kúnnen gaan (ik had alles uninstalled zoals voorgeschreven). Natuurlijk ging het wél fout en had ik een iPhone die in recovery mode stond en alleen nog gerestored kon worden met iTunes.
Je had alleen independence of ibricker te hoeven op te starten (verder niets doen) en dan zou je iPhone uit recovery mode komen en kon je verder. Staat niet altijd in de tutorials, maar was een tip op een van de fora.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 19:41
Zero00: Dan zit je data roaming toch uit? Met deze optie gebruik buiten jouw eigen netwerk EDGE/GPRS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:54:
Google maps o.a gebruikt data (edge) verkeer om te bepalen waar je bent?
Of alleen puur via zend masten?

een 200 rekening?
Googlemaps moet natuurlijk niet alleen positiedata weten, maar ook de maps zelf... Dus die zal je dan hoe dan ook via edge op moeten halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:54:
Woon in Uk
het is ZEER prijzig buiten de UK.

een 200 rekening?
Je zou een Nederlands Vodafone prepaid pakketje kunnen kopen voor de keren dat je in Nederland bent. Voor 10 euro (beltegoed) mag je een (kalender)maand onbeperkt internetten.

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 03-02-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

B0MBACI schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:49:
[...]

Kan je nu een OTB 1.1.3 iPhones wel jailbraik uitvoeren of niet, wat wel kan zijn toestellen die van 1.1.2 naar 1.1.3 geupgraded zijn. Maar OTB 1.1.3 is mij niet echt duidelijk heb al op hakit0sh en iphoneclub.nl gekeken gelezen maar niet veel kunnen vinden.

Edit:
Jailbreaken kan wel.. Dan moet je terug downgraden naar 1.1.1 en dan naar 1.1.2 en als je wil weer naar 1.1.3 met de aangeboden soft upgrade methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kan ik nou precies met de bluetooth functie doen? want volgens mij kan je er geen foto's, muziek, filmpjes etc. mee verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Headset verbinden. En daar houdt het voorlopig mee op. Meer moet ook niet, je kan perfect naar elkaar mailen via Wifi of EDGE, waarom zou je Bluetooth nodig hebben voor bestanden door te sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou géén van mijn vrienden heeft een iphone. Maar wel andere phones (nokia's, viewty) waarmee het gewoon lekker makkelijk is om een afbeelding of muziekje via de bluetooth te versturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:36
KPN heeft mij een gratis Nokia N95 aangeboden, mooie deal en dito telefoon (GPS e.d.). Wanneer is de iPhone in Nederland legaal te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een hoesje zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.iphone2you.nl/cms/uploads_afbeeldingen/iPhone_book_content.jpg

Die dus via de zijkant open klapt. Maar ik wil er één het het bruin/lichtbruin hebben van leer.
Als iemand er eentje ergens heeft gezien op een NL webshop of ergens in een winkel. Laat het me dan alstjeblieft weten!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Valderrama schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:39:
Is er inmiddels al iets meer bekend over een mogelijke lancering in NL???
Phuncz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:15:
Nee, alleen geruchten. En dat zal nog zo zijn tot maximaal een paar weken voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Zit er eigenlijk een foto editor op mijn iphone? Ik meen me te herinneren dat ik de optie om foto's te draaien e.d. ergens zag staan, maar ik kan niets terugvinden.
Via de installer kan ik ook geen 3rd party editors vinden. :(

Heb de phone nu een klein weekje en ik moet zeggen dat ik er echt dik tevree over ben!

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is er iets geks aan de hand! Nadat ik in iBrickr PXL heb gedownload, zijn ineens mijn INSTALLER en CUSTOMIZE icoontjes verdwenen! Geen idee waar ze zijn en hoe ik ze terug krijg? Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook een bericht geplaatst:
http://www.iphoneclub.nl/...n-na-gebruik-ibrickr.html

Als je iets wilt toevoegen aan je reactie dan kun je de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken :).

[ Voor 35% gewijzigd door Hoedje op 03-02-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
per ongeluk is de 1.1.3 van iTunes op mijn iPhone gekomen. erg jammer .. kan nu dus niet meer iPhonen tot ze de 1.1.3 baseband ook kraken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:09:
Het ligt er maar juist aan wat je duur noemt, $ 399 + taks = ongeveer € 300.
mag ik vragen waar je die vandaan haalt? ik zit een beetje op ebay rond te neuzen maar dan zit je al gauw op 560 dollar incl nextsim ... niet dat ik dat extreem prijzig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:45
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:22:
[...]

mag ik vragen waar je die vandaan haalt? ik zit een beetje op ebay rond te neuzen maar dan zit je al gauw op 560 dollar incl nextsim ... niet dat ik dat extreem prijzig vind.
Voor $400,- kan je hem bij een Apple store kopen. De Iphones via Ebay zijn voor je geunlockt en gaan idd zo rond de $600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:49:
[...]

Edit:
Ik had een 1.1.2 OTB maar updated via itunes naar 1.1.3
Modem firmware die er nu opzit is: 04.03.13_G kan em het wel niet niet jailbreaken?
Heb me gek gegoogled maar kan niet op een vast antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:06:
[...]

Modem firmware die er nu opzit is: 04.03.13_G kan em het wel niet niet jailbreaken?
we moeten elkaar ff in de gaten houden..
sinds gister heb ik ook die 04.03.13_G :(
ben me nu ook weer rot aan het zoeken ..

mail me anders ff .. dan heb ik je email voor het geval ik een oplossing vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:06:
[...]

jailbreaken kan best.. gewoon downgraden naar 1.1.1 en die jailbreaken. Alleen bellen is voorlopig nog niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen kan wel met een nextsim. :)

edit: sorry niet, zag net dat je ook de nieuwe baseband hebt.... beetje dom geweest om niet de firmware te patchen maar via itunes alles!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:41:
Bellen kan wel met een nextsim. :)

edit: sorry niet, zag net dat je ook de nieuwe baseband hebt.... beetje dom geweest om niet de firmware te patchen maar via itunes alles!
Het is dat ik je post hier niet kan editten :+

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.