Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 18:52
Wazza schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:32:
Nou, ik heb dus een aantal dagen geleden die monitor besteld (en betaald via Ideal) bij BestelICT
Nu lees ik vanavond ineens op hun website dat de verkopen zijn gestaakt, en dat de vestiging in Nootdorp is gesloten.

Hier is een link naar de site: http://www.shopsatwork.nl/default.aspx

Ik zit nu redelijk in de stress, of ik mijn geld nog wel terug krijg. :'(

Wat denken jullie? ;(
Vind het erg klote voor je gozer. Maar het lijkt erop dat de shop niet failliet is...Als ik google dan vind ik overnameplannen die in de steigers stonden en vorige week zouden bekendgemaakt worden. Wat ermee gebeurd is weet ik niet, maar ik denk dat alle lopende bestellingen geannuleerd worden, en je je geld terug krijgt. Anders inderdaad verzoek indienen bij de (nog aan te stellen) curator.

In elk geval succes ermee, dat het de plezier van je toekomstige monitor niet zal drukken!

[ Voor 4% gewijzigd door B-Bandit op 20-10-2008 20:59 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 09:04
Vind het erg klote voor je gozer. Maar het lijkt erop dat de shop niet failliet is...Als ik google dan vind ik overnameplannen die in de steigers stonden en vorige week zouden bekendgemaakt worden. Wat ermee gebeurd is weet ik niet, maar ik denk dat alle lopende bestellingen geannuleerd worden, en je je geld terug krijgt. Anders inderdaad verzoek indienen bij de (nog aan te stellen) curator.

In elk geval succes ermee, dat het de plezier van je toekomstige monitor niet zal drukken!
Na wat surfen ben ik daar ook achter gekomen, op de website van de eigenaar van shops at work kom ik het volgende tegen:
Besluiten Buitengewone Algemene Vergadering Aandeelhouders DVRG

Rotterdam, 15 oktober 2008

*
R. Sickman benoemd tot nieuwe CEO DVRG.
*
Toestemming voorgenomen desinvestering Shops At Work.

Tijdens de gisteren gehouden Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) is de heer R. Sickman benoemd tot statutair bestuurder van DVRG NV (“DVRG”). Hij zal hiermee de heer G. Budel opvolgen als CEO. Gelijktijdig met de heer Budel is ook de heer C.J.P.M. van der Maarel (CFO) afgetreden als statutair bestuurder. Het bestuur van DVRG bestaat thans uit één persoon.

Tijdens de vergadering is door de aandeelhouders ingestemd met de verkoop van de 100% deelneming Shops At Work BV (“Shops At Work”) aan de door de heer G. Budel gecontroleerde vennootschap Shops Development en een strategische partner. De totale koopprijs voor de aandelen Shops at Work bedraagt circa € 0,6 miljoen. De verkoop van de door DVRG gehouden aandelen in Shops At Work zal tot een boekverlies leiden van ongeveer € 3,4 miljoen. De overeenkomst is onder voorbehoud van een positieve uitkomst van het due diligence onderzoek met betrekking tot Shops At Work. Tijdens de BAVA werd tevens ingegaan op het beleid voor de rest van dit jaar waarin DVRG zal zich richten op de herstructurering van de vastgoedportefeuille.

Daarnaast is het jaarverslag en de jaarrekening 2007 ongewijzigd vastgesteld door de aandeelhouders en is aan de Raad van Bestuur decharge verleend voor het door haar gevoerde beleid. Aan de Raad van Commissarissen is decharge verleend voor het door haar uitgeoefende toezicht.
Als de shop niet failliet is, zijn ze dan wettelijk verplicht om de niet afgeleverde orders terug te betalen?

Ik heb ook inmiddels naar hun toegemaild, en ik hoop dat ik daar snel antwoord op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
Wazza schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:42:
[...]

Na wat surfen ben ik daar ook achter gekomen, op de website van de eigenaar van shops at work kom ik het volgende tegen:

[...]

Als de shop niet failliet is, zijn ze dan wettelijk verplicht om de niet afgeleverde orders terug te betalen?

Ik heb ook inmiddels naar hun toegemaild, en ik hoop dat ik daar snel antwoord op krijg.
Topic op Tweakers erover :)

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
FF ontopic:

Iemand de nieuwste HP al voorbij zien komen? Gaat om de 25,5'' versie die wat beter is afgewerkt dan de w2408 die ik heb.

Het gaat om de: HP W2558HC

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/3/2/2/6/2.jpg

1x dvi, 2x hdmi, cardreader, 1.3MP camera, speakers, usb etc.

Blijft echter een resolutie van 1920x1200 houden en het TN paneel, maar net een tikkeltje groter en meer functies. De prijs ligt rond de 500 dollar, over euro's is niks bekend.

Bron: http://www.computerbase.d.../2008/oktober/hp_255-tft/

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 21-10-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13

Cheezus

Luiaard

Jammer dat ze van alles op de rand hebben gedrukt/gemaakt. De oude xx07 zag er een stuk strakker uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Heb een prijsje gevonden: €540. Er zitten inderdaad wel erg veel tekentjes op de rand. Als ik echter het plaatje bij HP zelf opzoek kom ik hierop uit:
Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-w2448hc-widescreen-flat-panel-monitor_400x400.jpg
Hier zijn de tekentjes voor usb weggelaten.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

l102212 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:11:
Heb een prijsje gevonden: €540. Er zitten inderdaad wel erg veel tekentjes op de rand. Als ik echter het plaatje bij HP zelf opzoek kom ik hierop uit:
[afbeelding]
Hier zijn de tekentjes voor usb weggelaten.
Ziet er iig wel interessant uit, al vind ik het prijsverschil t.o.v. de 2448hc wel erg groot. (€100,-)

Ik heb nog wat meer prijzen gevonden, maar ik wacht even af wat de pricewatch doet. Ik heb hem daarnet toegevoegd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kwam ik erachter dat er alleen 22" bestaan met een TN panel, en ik wou dit keer wel een echt goede monitor hebben, met een goed paneel.
Define een goed paneel. Een TN paneel is ook prima. Tenzij je echt voor je werk met color intensieve applicaties aan de slag gaat?
Ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van de LP2475w! Bevalt uitstekend! Heb geen Kalibratieapparaat voorhanden, dat komt er over een aantal maanden wel bij, maar voor nu even bekomen van deze financiële klap :P (overigens bij Bestel-ICT besteld, zoals ik hierboven al aangaf. Opgehaald na 1 werkdag eerder besteld te hebben).

Scherm is inderdaad vanuit de fabriek met een vreselijk hoge helderheid afgesteld, die gerust naar 10-20% van de max terug kan. Het rood is overweldigend en moet dan ook middels de meegeleverde software (of via het OSD) worden teruggeschroefd. Kalibratie met de meegeleverde software verloopt overigens wel redelijk naar mijn gevoel.

Gebruik van colormanaged apps is wel een pre. Heb de windows fotoviewer gelijk vervangen door fast picture viewer (TIP), die tevens de belangrijkste EXIF data van mijn cam weergeeft (F-stop, en sluitertijd + ISO). Firefox moet ook even omgeschakeld worden naar colormanaged, en vervolgens is het systeem klaar voor gebruik.
Precies de reden waarom ik voor de Hazro Hazro HZ24Wi 24" Widescreen LCD Monitor ben gegaan. Ik heb persoonlijk geen tijd voor instellen en ander gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb die review van tftcentral over de LP2475 zonet doorgelezen, zoals ook aangegeven door G-ZeS in "[TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 2"

En heb dit topic vanaf daar ook doorgelezen, maar ik zie nergens iets staan over "RTC" en "overshoot". Iets wat ik wel in de conclusie van tftcentral tegenkwam:
Responsiveness was very good, but there was some slight RTC overshoot which caused some dark artefacts in practice.
Dit wordt ook als een nadeel gezien:
Con: Some RTC overshoot causing some slight inverse trailing
Weet iemand uberhaubt wat hiermee bedoeld wordt? Via google wordt ik niet veel wijzer en op [H]ardforum wordt er door 1 persoon gezegd:
I ran the same program and also noticed it as well but i wouldn't make any ho ha over it :X
Niemand hier die er last van heeft / er op let lijkt het. Zijn jullie nou niet zo kritisch of.. :)
Paquito schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:59:
[...]
Precies de reden waarom ik voor de Hazro Hazro HZ24Wi 24" Widescreen LCD Monitor ben gegaan. Ik heb persoonlijk geen tijd voor instellen en ander gedoe.
En wie zegt dat je die Hazro niet hoeft in te stellen? :)

Overigens staat die Hazro 24Wi ook op mijn wishlist (naast de HP LP2475 en (misschien niet lang meer) de Dell 2408).

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
En wie zegt dat je die Hazro niet hoeft in te stellen? :)
Als ik de reviews en alle commentaren van gebruikers op hardforum en overclockers.co.uk moet geloven komt deze monitor bijna spot on uit de box. Verder is het geen wide gamut scherm, zodat je niet hoeft gaan prutsen met profielen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Paquito schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:59:
[...]

Define een goed paneel. Een TN paneel is ook prima. Tenzij je echt voor je werk met color intensieve applicaties aan de slag gaat?

[...]

Het Hazro scherm lijkt me ook een uitstekend alternatief, inderdaad ook omdat het geen wide-gamut scherm is. Maar 1 ding is wel zo. Een scherm van deze klasse moet je gewoon afstellen anders zou ik dat zonde vonden.

Kalibreren doe ik ooit nog wel, maar vooralsnog is instellen wel het minste wat je kan doen. En dat zal je bij elke monitor moeten doen. Elke videokaart heeft immers een andere output.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152705

Hallo,

Ik heb een HP w2228h die ik ingesteld heb op een resolutie van 1680x1050.
Allemaal prima, maar de helft van de tijd als ik de PC opstart neemt de monitor een resolutie aan van 1440x900.
Het gevolg hiervan is dat ik maar een fractie van de daadwerkelijke schermgrootte krijg te zien.

Hebben meer mensen hier last van?
En wat is er aan te doen? Kan ik handmatig de resolutie van het scherm op 1680x1050 zetten? Is er een functie om het scherm automatisch altijd in 1680x1050 weer te geven?

De enige oplossing die ik nu heb is de PC iedere keer opnieuw opstarten. Maar dat is ook niks natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Drivers opnieuw installeren van de videokaart/monitor al geprobeerd? Lijkt me niks hardwarematigs. Windows springt blijkbaar steeds terug naar een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152705

Shailesh schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:26:
Drivers opnieuw installeren van de videokaart/monitor al geprobeerd? Lijkt me niks hardwarematigs. Windows springt blijkbaar steeds terug naar een lagere resolutie.
Bij mijn scherminstellingen kan ik zien dat Windows blijft draaien op een resolutie van 1680x1050.
Als ik in het setup menu kijk van het HP-scherm zelf dan staat daar in het grijze vlak 1440x900 ipv. 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Hmm, zou toch proberen even de monitor softwarematig te verwijderen dan. Diagnostics programma van de display assistant draaien, en daarmee alle registry keys verwijderen, het programma zelf deinstalleren, en vervolgens opnieuw het monitorstuurprogramma installeren en display assistant als je die wilt.

Zou het ook even op een andere computer controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn 19" BenQ gaat binnenkort toch maar vervangen worden voor een 22" scherm. Zit nu zwaar te twijfelen of ik een HP W2228H moet nemen of toch een ander merk (Samsung oid). Het design en beeld van de HP's schermen vind ik ontzettend mooi maar ik zit een beetje met die voet in m'n maag. Mijn bureau is 80cm diep, de W2228H is incl. voet ongeveer 29cm? Dit is een vrij fors verschil met mijn huidige scherm welke ongeveer 17cm diep is (incl. voet), het scherm zelf komt op ong. 13cm vanaf de muur. Zou iemand op kunnen meten hoever de W2228H/W2207 komt? Dus niet de voet, maar echt het 'beeld' zelf! Mocht de afstand te klein worden dan overweeg ik nog de W2216, die heeft een kleinere (niet verstelbare) voet volgens mij.

Foto'tje huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/esp344.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Dick op 29-10-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
@kingrichard47
Heb hier de w2207v staan en heb het even opgemeten :) .
Scherm zelf komt ongeveer 20 cm van de muur af, als hij op z'n hoogst staat.
Ikzelf vind de voet eigenlijk juist wel handig :) ik zet er altijd mijn toetsenbord op als ik ruimtetekort heb op mijn bureau :P

[ Voor 0% gewijzigd door -j-k- op 05-11-2008 22:36 . Reden: typo ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Super! Bedankt voor het opmeten! Had er even niet aan gedacht dat het scherm ook in hoogte verstelbaar is en dat uiteraard ook zijn effect op de diepte heeft. Als je je toch verveelt (:+)...zou je hem misschien op willen meten op een hoogte van ~ 10 cm, dat lijkt mij een redelijk realistische hoogte voor mijn situatie. Morgen zal ik sowieso eens kijken of ik de W2216 ergens kan vinden in de winkel, kan ik die ook even opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Ach ik heb hem toch in 3D op m'n computer staan :P . Hier ff plaatje ervan :)
Afbeeldingslocatie: http://i335.photobucket.com/albums/m476/l102212/3-1.jpg
Hoeken enzo zouden redelijk goed moeten kloppen :)
Ik hoop dat je met dit plaatje een beetje uit de voeten kan, het geeft de uiterste posities van het mechanisme weer.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QKbE2XCVKxs&fmt=18]
Heb trouwens geen tijd over :P is gewoon studie ontwijkend gedrag ;)

[ Voor 22% gewijzigd door -j-k- op 29-10-2008 21:49 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Wauw! Daar kan ik zeker wat mee!! Nogmaals bedankt, enneh... heerlijk is dat sog'en hea ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dick op 29-10-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Heb de W2216 ook nog even op kunnen meten in de MediaMarkt, hij stond naast een W2228h dus dat kwam goed uit :) De W2216 heeft het beeld op 15cm van de muur zitten en op 10cm hoogte, dus dat is prima te doen. Ik heb mijn monitor nu even op een stapel boeken gezet zodat die op dezelfde hoogte staat als de W228h in de hoogste stand, valt me op zich nog best mee, maar misschien toch liever wel wat lager. Zijn er hier ook mensen die hem altijd al op die hoogte gebruiken? Of heb je hem toch liever wat lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
kingrichard47 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:51:
Heb de W2216 ook nog even op kunnen meten in de MediaMarkt, hij stond naast een W2228h dus dat kwam goed uit :) De W2216 heeft het beeld op 15cm van de muur zitten en op 10cm hoogte, dus dat is prima te doen. Ik heb mijn monitor nu even op een stapel boeken gezet zodat die op dezelfde hoogte staat als de W228h in de hoogste stand, valt me op zich nog best mee, maar misschien toch liever wel wat lager. Zijn er hier ook mensen die hem altijd al op die hoogte gebruiken? Of heb je hem toch liever wat lager?
Ik gebruik hem altijd op de hoogste stand, maar ik ben ook wel redelijk lang (1,93 m). Als ik op m'n bureaustoel zit is de bovenkant van het scherm op ooghoogte. Geen idee of dat ergonomisch goed is, maar tot nu toe heb ik geen last van lichamelijke klachten, ik heb het scherm (w2207v) nu al meer dan een jaar zo staan.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
De W2228h is besteld :) Heb mijn eigen scherm een tijdje op wat boeken gehad op ongeveer de hoogte en afstand dat de HP ook gaat komen en dat beviel prima. Mocht het uiteindelijk toch niet zo goed bevallen dan kan ik hem altijd nog aan de muur hangen!

Bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

Na lang getwijfeld te hebben tussen de Dell 2408, Apple Cinema HD en de HP LP2475w heb ik uiteindelijk besloten dat ik morgen de LP2475w aanschaf.
Ook voor mij heeft de review op tftcentral.com de doorslag gegeven.
Ik ga hem gebruiken als extern scherm voor mn nieuwe mbp :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 143942 op 10-11-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233889

Ik heb net een HP w2228h gekocht, echt geweldig mooi scherm :)
Voor 270 euro in de stad gehaald (pas daarna zag ik hem hier voor 242 in pricewatch staan :/, ik had eerst via kieskeurig en kelkoo gezocht en daar was het minimum 265 euro ofzo.

Ohja, maar 1 luie pixel, en die was zo gefixed met even drukken :D

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 233889 op 10-11-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik heb ook de W2228h binnen, zojuist even aangesloten. Geweldig ding! Kijkafstand ed. gaat prima, valt heel erg mee als die er eenmaal staat. Het is de eerste keer dat ik zelf een 22" heb staan maar het bevalt tot nu toe meer dan uitstekend :)

Volgens mij geen dode/luie pixels op het scherm... ik zie ze (nog) niet in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Nou,

Gisteravond heb ik eindelijk mijn HP LP2475W ontvangen, overigens niet van Shops@Work, maar nu ergens anders besteld.

Eerlijk gezegd ben ik nu niet helemaal tevreden met het scherm, het grootste probleem met dit scherm zijn de kijkhoeken.

Dit klinkt misschien raar omdat dit scherm een IPS paneel gebruikt, maar zodra ik bij een donker/zwart beeld ook maar iets scheef voor het scherm ga staan, dan wordt het zwart grijzig (white glow effect), iets wat mijn Toshiba HDTV met IPS paneel ook doet, heel frustrerend.
Ik heb het scherm alleen s' avonds geprobeerd, dus ik weet niet of dit effect anders is bij daglicht, aangezien omgevingsbelichting bij mijn Toshiba een wereld van verschil uitmaakt.

Een ander probleem, waar blijkbaar ook sommige andere gebruikers last van hebben, is het roze/groen effect, waarbij bij een schermvullend wit vlak, een groot deel (bij mij links) groeniger is, terwijl de rechterkant iets rozer overkomt.

Maargoed, ik zal later nog even wat meer met mijn scherm prutsen, kijken hoe ik het dan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 08:38
Hmm vervelend idd zo. Zeker bij het zwarte scherm is het mij ook wel opgevallen dat je vrij snel verkleuring krijgt, maar in de praktijk heb ik er eigenlijk nooit last van gehad. Zelfde geldt voor een wit beeld.

Wel viel me gisteren voor het eerst de aanwezigheid van input lag op, heel raar, voor de tijd nooit zo ervaren (terwijl ik UT3 al tijden speel op deze monitor). Ik ga er nog eens extra op letten of het uberhaubt aan het scherm lag, of dat er wat anders oorzaak was voor de vertraging van het beeld tov. het geluid en de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Nou heeft blijkbaar toch aan iets anders gelegen, laatste dagen tijdens gamen nergens meer last van, geen merkbare input lag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71904

Wazza schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:50:
Een ander probleem, waar blijkbaar ook sommige andere gebruikers last van hebben, is het roze/groen effect, waarbij bij een schermvullend wit vlak, een groot deel (bij mij links) groeniger is, terwijl de rechterkant iets rozer overkomt.
Ik denk dat die horizontale kleur variatie die je omschrijft een defect is. Ik heb er hier vier naast elkaar staan en eentje had inderdaad een rood/groen variatie die bij grote witte vlakken te zien was. Ik heb die monitor geruild voor een nieuwe die, net als de andere drie, het probleem niet vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Ik denk dat die horizontale kleur variatie die je omschrijft een defect is. Ik heb er hier vier naast elkaar staan en eentje had inderdaad een rood/groen variatie die bij grote witte vlakken te zien was. Ik heb die monitor geruild voor een nieuwe die, net als de andere drie, het probleem niet vertoond.
Ik heb inmiddels met HP contact opgenomen en dit is inderdaad een defect, hoewel bij mij het meer een soort groene waas is die 2/3 deel van mijn scherm bedekt, geen rood/groen.

Dus ga ik waarschijnlijk morgen terug naar de winkel met dit scherm, hopen dat de volgende beter is.

Ik wel een beetje bang dat de volgende ook kuren vertoont, ik had namelijk ergens gelezen dat HP/LG laatst een slechte batch van deze schermen had geproduceerd, aangezien er nu op het Hard Forum en Overclockers.co.uk aardig wat mensen rondlopen met dezelfde kwalen vrees ik dat er toch wel een aardige kans bestaat dat de volgende een soortgelijk probleem heeft ;( .

Ik snap zowiezo niet hoe die panelen dan door de QC komen, dit zijn toch behoorlijke dure panelen van LG, dan verwacht je toch wel dat ze een hoge standaard hebben qua foutcontrole |:( .

Mijn model is overigens nog behoorlijk recent, hij is geproduceerd in October, en heeft firmware versie GIG034 aan boord.

Anoniem: 71904

Wazza schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:32:
Mijn model is overigens nog behoorlijk recent, hij is geproduceerd in October, en heeft firmware versie GIG034 aan boord.
De vier die ik hier heb staan zijn allemaal GIG032 (de ene die vervangen was ook). Productie datum kan ik niet direct vinden maar het lijkt er wel op dat deze problemen al een tijdje bestaan, in ieder geval tussen 32 en 34.

Anoniem: 179526

Hallo mensen,

ik heb onlangs de geweldige HP W2228h voor mijn PS3 gekocht en ik ben er heel blij mee.
Het enige minpuntje waar ik vantevoren van wist is dat de ingebouwde speakers totaal geen bass hebben.
Dat vond ik echter geen probleem gezien er achterin een ingang voor boxen in zit.

Ik heb dus mn PS3 via HDMI aangesloten.. HDMI naar HDMI, wat ook zorgt voor geluidsoverdracht.
Maar nu wilde ik 2.1 pc speakersetje aansluiten via die ingang alleen.. komt er geen geluid uit, alleen een soort van irritante buzz.

Ik heb de speakers vervangen met andere, en ook heb ik het geprobeerd met een paar koptelefoons maar dat mocht ook niet baten..

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om geluid én via HDMI én via die analoge ingang te krijgen.. of moet ik een HDMI naar DVI kabel gebruiken om gebruik te kunnen maken van mn pc speakers?

Wat ook een probleem kan zijn, wat me sterk lijkt overigens, is dat ik de software het beeldscherm moet gebruiken ofzo? Om het beeldscherm volledig te kunnen benutten? Dat heb ik nog niet gedaan namelijk.. gezien ik het scherm voor mn PS3 gebruik en niet mn PC.

Vriendelijk bedankt voor het lezen. :>

Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/8898/04102008998bq2.jpg

Helemaal links.. de ingang audio met ernaast de hmdi ingang.

Anoniem: 94923

Wil je de volgende keer gewoon de edit-knop gebruiken

Ja die zie ik niet dus.. ik zal volgende keer wel harder zoeken.

• B-Bandit
Anoniem: 179526 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:29:
Ja die zie ik niet dus.. ik zal volgende keer wel harder zoeken.
Naast de quote knop staat ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Anoniem: 179526 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:39:
Hallo mensen,

ik heb onlangs de geweldige HP W2228h voor mijn PS3 gekocht en ik ben er heel blij mee.
Het enige minpuntje waar ik vantevoren van wist is dat de ingebouwde speakers totaal geen bass hebben.
Dat vond ik echter geen probleem gezien er achterin een ingang voor boxen in zit.

Ik heb dus mn PS3 via HDMI aangesloten.. HDMI naar HDMI, wat ook zorgt voor geluidsoverdracht.
Maar nu wilde ik 2.1 pc speakersetje aansluiten via die ingang alleen.. komt er geen geluid uit, alleen een soort van irritante buzz.

Ik heb de speakers vervangen met andere, en ook heb ik het geprobeerd met een paar koptelefoons maar dat mocht ook niet baten..

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om geluid én via HDMI én via die analoge ingang te krijgen.. of moet ik een HDMI naar DVI kabel gebruiken om gebruik te kunnen maken van mn pc speakers?

Wat ook een probleem kan zijn, wat me sterk lijkt overigens, is dat ik de software het beeldscherm moet gebruiken ofzo? Om het beeldscherm volledig te kunnen benutten? Dat heb ik nog niet gedaan namelijk.. gezien ik het scherm voor mn PS3 gebruik en niet mn PC.

Vriendelijk bedankt voor het lezen. :>
Je hebt nu dus je 2.1 setje aangesloten op de HP? Dat gaat inderdaad niet werken, de audio-aansluiting daarop is (volgens mij) alleen een audio-ingang en geen uitgang. Deze is bedoeld om signaal te leveren voor de ingebouwde speakers als er geen HDMI wordt gebruikt. Je moet je 2.1 setje rechtstreeks op je PS3 aansluiten, ik neem tenminste aan dat deze ook een 3,5mm jack uitgang heeft?

Edit: Even gezocht en je moet dus de AV kabel gebruiken die je bij je PS3 hebt gekregen. Deze druk je in de AV Multi aansluiting, aan de andere kant heb je dan 3 tulp plugjes. De rode en de witte daarvan doe je zo'n adaptertje voor 2x tulp naar 1x 3,5mm jack, die dingen kan je op elke straathoek wel kopen als je die niet al bij je speakers hebt gekregen. In de PS3 uiteraard nog wel even instellen naar welke uitgang die het beeld/geluid moet sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dick op 24-11-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Comp-Freak schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:19:
Nou heeft blijkbaar toch aan iets anders gelegen, laatste dagen tijdens gamen nergens meer last van, geen merkbare input lag dus.
Bij de 2475w?

Ben ook maara an het kijken voor een non-tn paneel. Sam 2443bw viel tegen na 3x retour. Dus dan misschien een 2475w als dat goed uit de bus komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Jap, ging idd om mijn LP2475w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:04
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de W2228H en de L2245W? Ik zie dat de 2228H 3 ms heeft en de W2245 5 ms. Maar qua aansluitingen wordt ik er niet echt wijzer van.

Kan het zijn dat de L2245W eol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Heeft iemand met de LP2475w ook last van het volgende:

Soms blijf je wat lang weg van je pc en daarom heb ik in Windows XP energiebeheer zo ingesteld dat hij na 20 minuten het scherm uitschakelt. Meestal download ik wel wat op de achtergrond en ben ik niet bezig, en doe ik het scherm uit met de knop aan de voorkant. Als ik het scherm vervolgens inschakel (na >20 minuten), heeft windows de output "gekilld" en detecteert het scherm geen signaal meer. Ook niet als ik met de muis beweeg (of toetsen indruk).

Als ik het scherm binnen 20 minuten aan doe, dus voordat windows hem automatisch uitschakelt, doet hij het wel.
Als ik de computer in slaapstand zet (sneltoets op toetsenbord) en dan weer inschakel doet hij het weer.

Oftewel ik kan mijn scherm gewoon niet uit doen zonder het hele systeem te moeten in-en uitschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 26-11-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tot nu toe lijkt me de 2475w een geschikte monitor. Echter ben ik een beetje bang voor dat wide color gamut. Ik doe Photoshop en af en toe afdrukken enzo, maar wil wel dat ook buiten PS e.d. de kleuren juist zijn. Dus ook in IE, vista en films/games. Ik lees hier en daar dat er alleen normale kleuren zijn bij een programma met colormanagement? Ik heb een Spyder om te kalibreren, dat was sowieso het plan. Kan iemand aangeven of ik mijn doel kan bereiken, of misschien een suggestie voor een andere non-tn (min 1920x1080) scherm :) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
@ Shailesh: Kan je het ook eens met een andere monitor proberen? Mogelijk komt je videokaart niet goed uit zijn energiebesparende mode. Ik heb zelf wel eens gehad dat mijn scherm op zwart ging om energie te besparen. Toen ik mijn muis daarna bewoog ging het scherm wel aan, maar bleef het scherm telkens aan en uit gaan. Zelfs na een reboot. Ik heb toen het scherm een tijdje uit laten staan, toen werkte het weer.

@ johnny mcclane: Buiten colormanaged apps zijn je kleuren gewoon niet correct. Zelfs met een spyder is daar helaas niks aan te doen. Vooral rood en roze knallen er uit, maar ik stoor me er verder niet aan in de praktijk. Alles wat ik kleurecht wil hebben doe ik toch met colormanaged programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Shailesh schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:03:
[...]
Als ik het scherm vervolgens inschakel (na >20 minuten), heeft windows de output "gekilld" en detecteert het scherm geen signaal meer. Ook niet als ik met de muis beweeg (of toetsen indruk).
Volgens mij had dit te maken met je videokaart.. Kan me herinneren dat Dell gebruikers hier ook last van hadden. Je moest iets downloaden of aanzetten bij de instellingen van je videokaart..

ff wezen zoeken voor je:
BasNation schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:50:
[...]

Om hier even op terug te komen. In tegenstelling tot wat enkelen op andere fora beweren is het probleem van "stuck in power save mode" niet een monitor mankement maar een driver probleem. De 2408WFP heeft problem met oudere VGA kaarten. Ikzelf gebruik op dit moment nog een ATI 9800 Pro.
Zelfs de nieuwste drivers (8.3) lossen dit probleem niet op, maar ik heb een trukje verzonnen waardoor dit min of meer verholpen kan worden. Dit werkt zowel voor de Windows "turn off the display" powersaving feature als het volledig uitschakelen (power-off met de knop op de monitor) van de 2408WFP.

Het komt erop neer dat de 2408WFP bij oudere VGA kaarten een extra sterke stroomstoot of zoiets nodig heeft om te ontwaken uit "power save mode". Dit kan op de volgende manier bereikt worden.

1. Installeer ATI Tray Tools (http://www.guru3d.com/article/atitraytools/189/)
2. Menu > Hot Keys > Enable Hot Keys (checked)
3. Menu > Hot Keys > Customize
4. Add new Hot Key
5. Miscellaneous > Reload display driver
6. Assign een Hot Key (Ik zelf gebruik ALT + T) > Ok

0. Iedere keer als je monitor uit is geweest simpelweg ALT + T drukken en je bent weer terug.

Dit is alleen getest in Windows Vista 32bit i.c.m. Catalyst 8.3 (display drivers only).
Hopelijk lost dit je probleem op :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comp-Freak schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:36:
@ johnny mcclane: Buiten colormanaged apps zijn je kleuren gewoon niet correct. Zelfs met een spyder is daar helaas niks aan te doen. Vooral rood en roze knallen er uit, maar ik stoor me er verder niet aan in de praktijk. Alles wat ik kleurecht wil hebben doe ik toch met colormanaged programma's.
Thanks...dat mooi k*t :( Kan ik dalijk nog verder zoeken...non-tn, fullhd, 22-24" en geen wide gamut...

Blijft weinig over volgens mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Scipionyx schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:50:
[...]

Volgens mij had dit te maken met je videokaart.. Kan me herinneren dat Dell gebruikers hier ook last van hadden. Je moest iets downloaden of aanzetten bij de instellingen van je videokaart..

ff wezen zoeken voor je:

[...]

Hopelijk lost dit je probleem op :)
Heb het geprobeerd, maar helaas. Klonk wel aannemelijk, maar heeft helaas niet mogen baten. Het kan wellicht ook aan de drivers liggen. Eind van de week krijg ik mn nieuwe pc binnen. Ik zet er vista op en even kijken of het daar wat helpt. Gaat overigens wel om een vrij nieuwe videokaart, maar goed.

Toch bedankt voor de moeite.

@Comp-Freak: dathad ik eerst ook, met het flikkeren...weet niet meer hoe, maar wel opgelost.

Met betrekking tot de kalibratie. Je kan het scherm ook zelf instellen kwa kleuren, ipv de spyder alles laten doen. Ik heb gewoon de RGB waarden aangepast, totdat de spyder ze als correct aangaf, en vervolgens met dit als startpunt de calibratie gestart. Hierdoor zien mijn films er een stuk beter uit, en de desktop oogt ook wat beter. Tis geen 100% oplossing echter.

[ Voor 22% gewijzigd door B-Bandit op 26-11-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

Ik ondervind ook een probleem met mijn lp2475w
Wanneer ik het scherm aansluit op mijn late macbook pro 2008 dan krijg ik over het gehele scherm witte en groene flikkerende pixels.
Dit gebeurd niet wanneer ik het scherm aansluit op de macbook pro van begin 2008 of als ik het scherm aansluit op een windows vista pc.

Het probleem zal dan wel bij mijn apple liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Ik heb zoiets zelf een keer gehad toen een HDMI kabel niet helemaal lekker contact maakte. Probeer eens een andere kabel of kijk eens of er bijvoorbeeld vuil in de aansluiting zit of dat deze verbogen is.

[Edit] @ johnny mcclane:

Ik had zelf ook een lijstje gemaakt met monitoren, waarbij eigenlijk alleen maar wide gamut bovenaan stonden. Er waren er maar 1 of met met een normaal paneel, maar die zaten krap in de aansluitingen of waren erg duur.
Zolang het besturingssysteem niet colormanaged is, zal dit wel een probleem blijven.

[ Voor 45% gewijzigd door Comp-Freak op 26-11-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comp-Freak schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:27:
Ik heb zoiets zelf een keer gehad toen een HDMI kabel niet helemaal lekker contact maakte. Probeer eens een andere kabel of kijk eens of er bijvoorbeeld vuil in de aansluiting zit of dat deze verbogen is.

[Edit] @ johnny mcclane:

Ik had zelf ook een lijstje gemaakt met monitoren, waarbij eigenlijk alleen maar wide gamut bovenaan stonden. Er waren er maar 1 of met met een normaal paneel, maar die zaten krap in de aansluitingen of waren erg duur.
Zolang het besturingssysteem niet colormanaged is, zal dit wel een probleem blijven.
Ik heb wel vista, ik weet dat hier meer color-shit enzo in zit. Waar ik nu naar aan het kijken ben, LG L246W. Verder maakt aansluiting niet zoveel uit voor mij, 1xdvi is genoeg. Qua prijs wil ik de goedkoopste (het is al niet goedkoop meer vind ik) scherm welke voldoet aan mijn eisen, ik hoef geen eizo van 2k3 euro :P Verder geen dell ivm de inputlag. Ik prefereer ips boven *va ivm de betere kijkhoek en kleuren. Zou je jou top10 list eens kunnen geven? Misschien staat er iets leuks voor mij tussen ;)

Voor uwen vermaek:
http://www.tftcentral.co.uk/articles/panel_parts.htm
http://www.hardforum.com/forumdisplay.php?f=78
http://lcdtech.no-ip.info/en/data/monitor.lcd.panels.htm
http://www.flatpanels.dk/panels.php

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 26-11-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:35:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de W2228H en de L2245W? Ik zie dat de 2228H 3 ms heeft en de W2245 5 ms. Maar qua aansluitingen wordt ik er niet echt wijzer van.

Kan het zijn dat de L2245W eol is?
Volgens mij is de L2245W gewoon de wat goedkopere 'saaiere' zakelijke variant. Ik meende dat deze ook geen glossy laag over het scherm heeft maar ik kan er naast zitten wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233889

Shailesh schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:03:
Heeft iemand met de LP2475w ook last van het volgende:

Soms blijf je wat lang weg van je pc en daarom heb ik in Windows XP energiebeheer zo ingesteld dat hij na 20 minuten het scherm uitschakelt. Meestal download ik wel wat op de achtergrond en ben ik niet bezig, en doe ik het scherm uit met de knop aan de voorkant. Als ik het scherm vervolgens inschakel (na >20 minuten), heeft windows de output "gekilld" en detecteert het scherm geen signaal meer. Ook niet als ik met de muis beweeg (of toetsen indruk).

Als ik het scherm binnen 20 minuten aan doe, dus voordat windows hem automatisch uitschakelt, doet hij het wel.
Als ik de computer in slaapstand zet (sneltoets op toetsenbord) en dan weer inschakel doet hij het weer.

Oftewel ik kan mijn scherm gewoon niet uit doen zonder het hele systeem te moeten in-en uitschakelen.
Heb je vista?
Ik had dit namelijk ook, ik had bij powersave opties staan dat hij het beeld mocht uitschakelen na 20 minuten, wat bij mij dus inhield dat het scherm geen sginaal meer kreeg.
Ik heb dit dus uitgeschakeld, en nu heb ik er ook geen last meer van :)

edit1:
En ik had geen oude videokaart, m'n pc is net 2 weekjes oud en ik heb een Radeon HD4850.
En de HP L2245w heeft volgens mij maar 1 ingang.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 233889 op 26-11-2008 23:26 ]

• B-Bandit
Anoniem: 233889 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:23:
[...]

Heb je vista?
Ik had dit namelijk ook, ik had bij powersave opties staan dat hij het beeld mocht uitschakelen na 20 minuten, wat bij mij dus inhield dat het scherm geen sginaal meer kreeg.
Ik heb dit dus uitgeschakeld, en nu heb ik er ook geen last meer van :)

edit1:
En ik had geen oude videokaart, m'n pc is net 2 weekjes oud en ik heb een Radeon HD4850.
En de HP L2245w heeft volgens mij maar 1 ingang.
Nee geen Vista. Wat jij bedoeld is de powersafe uit te schakelen. Dat is inderdaad de oorzaak van het probleem, maar toch zeker wel een noodzakelijke functie. Want als je het scherm een keer lang laat aanstaan, is dat ook maar zonde.

Nu ik erover nadenk, ik ga even kijken wat de software van HP kan doen, want die hebben ook hun eigen energiebesparing ongein...

Update:
Nu op vista icm nieuwe videokaart (ook een Ati, 4870) géén last meer van dit probleem. Hoogst opmerkelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 28-11-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
@ johnny mcclane:

Ik kon mn .txt-tje nog terugvinden, hier te downloaden: KLIK!.

Allemaal non-TN panelen, maar staat niet bij of het *VA of IPS panelen zijn. Prijzen kunnen ook veranderd zijn, zijn alweer een maandje of 2 oud.

edit:
Opera vern**kt de layout van het .txt-je nogal, lees; praktisch niet meer aanwezig :p Als je het bestandje in IE opent, gaat het wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Comp-Freak op 28-11-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comp-Freak schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:39:
@ johnny mcclane:

Ik kon mn .txt-tje nog terugvinden, hier te downloaden: KLIK!.

Allemaal non-TN panelen, maar staat niet bij of het *VA of IPS panelen zijn. Prijzen kunnen ook veranderd zijn, zijn alweer een maandje of 2 oud.

edit:
Opera vern**kt de layout van het .txt-je nogal, lees; praktisch niet meer aanwezig :p Als je het bestandje in IE opent, gaat het wel goed.
Thx, ik zal eens proberen een nieuwe lijst te maken met kandidaten :>

Edit: ff testen...Heb een begin gemaakt, hoop dat we hiermee verder kunnen!
nontn.doc (51 KB)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 29-11-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb nu al een maand naar alle tevredenheid een w2448hc (voor 480 bij de Mediamarkt, meteen het pronkstuk daar). Ik heb hem aangesloten via HDMI in een (DVI?) poort in mijn XFX 9600 GT, alleen nu is het zo dat het beeldscherm niet herkent wordt door de HP tool, ook de webcam wil niet starten. Moet ik hem rechtstreeks in DVI of iets dergelijks doen?

(Ik werktte vroeger altijd via VGA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
WeZet schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:02:
Ik heb nu al een maand naar alle tevredenheid een w2448hc (voor 480 bij de Mediamarkt, meteen het pronkstuk daar). Ik heb hem aangesloten via HDMI in een (DVI?) poort in mijn XFX 9600 GT, alleen nu is het zo dat het beeldscherm niet herkent wordt door de HP tool, ook de webcam wil niet starten. Moet ik hem rechtstreeks in DVI of iets dergelijks doen?

(Ik werktte vroeger altijd via VGA)
Bij mijn w2207 zat er een usb-kabel bij voor de usb hub, lijkt me dat er voor jouw monitor zo'n zelfde kabel bij zit en dat ook de webcam daarvan afhankelijk is.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Thx! Dat heeft geholpen, werd niet bepaald duidelijk aangegeven in de PDF.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:27
Gisteravond een HP LP2465 opgehaald voor een prikkie. Ik gebruik het scherm voornamelijk voor fotografie bewerkingen en dat gaat meer dan prima.
Er zit een S-PVA paneel in en dat is zeker een aanrader! De kijkhoeken zijn echt prima en de kleuren en contrast is super vergeleken met mijn 19 inch TN paneel.
Moet hem nog wel een even gaan calibreren met een spyder: Het beeld lijkt op 6500k wat aan de rode kant.

Anoniem: 283366

Ik zit te twijfelen tussen de HP W2448H of de Samsung T240HD. Ik wil 'm graag gebruiken voor gamen en dat op m'n 360. De HP is wat duurder maar dat maakt niet uit. Ik vraag me af welke jullie mij aanraden. De HP heeft water beter stats maar 'k wil gewoon 't beste druit slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Inmiddels heb ik mijn LP2475w teruggestuurd en mijn geld terug gekregen, omdat mijn model dus last had van een groene gloed die 2/3 deel van mijn scherm bedekte :'( .

Nu vraag ik me af of het wijsheid is om de HP weer te bestellen, aangezien ik op veel fora lees dat veel mensen dit soort problemen hebben, en dat LG Display (fabrikant van de H-IPS panelen) ook last heeft van productie problemen.

Ik vind de HP toch wel een erg fijn scherm, en ik geloof niet dat er een vergelijkbaar scherm is in diezelfde prijsklasse, maar als er inderdaad veel defecte modellen nu rond circuleren weet ik niet of ik het nog wel wil riskeren om dit model nogmaals te bestellen, ik heb absoluut geen zin om nog weer een scherm terug te sturen, vooral als ik op fora lees dat sommige mensen 3 tot 4 keer hun HP teruggestuurd hebben om dan toch uiteindelijk een model te ontvangen zonder problemen.

Maargoed, misschien valt dit in de realiteit mee, wat is jullie advies?

Nu nogmaals de HP bestellen, of wachten totdat er minder problemen met de HP, of totdat er misschien een vergelijkbaar scherm uitkomt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-05 23:35

Anton

NetApp Implementation Engineer

Shailesh schreef op donderdag 27 november 2008 @ 01:18:
[...]

Nee geen Vista. Wat jij bedoeld is de powersafe uit te schakelen. Dat is inderdaad de oorzaak van het probleem, maar toch zeker wel een noodzakelijke functie. Want als je het scherm een keer lang laat aanstaan, is dat ook maar zonde.

Nu ik erover nadenk, ik ga even kijken wat de software van HP kan doen, want die hebben ook hun eigen energiebesparing ongein...

Update:
Nu op vista icm nieuwe videokaart (ook een Ati, 4870) géén last meer van dit probleem. Hoogst opmerkelijk...
Hmm, ik heb iets soortgelijks. Ik heb ook sinds een paar dagen een LP2475w op een oude ATI 9800 All-in-wonder (de rest van m'n nieuwe pc is besteld, de monitor kwam als eerste binnen). Hij is aangesloten via DVI.

Bij mij gebeurt het volgende:
1. Als ik de monitor aanzet (powerknop op de voorkant) en weer aan, dan krijg ik totaal geen beeld meer. De monitor blijft scannen maar zegt dat er geen signaal is. Wat wel opmerkelijk is: aan het einde van het scannen gaat de monitor in slaap-stand, maar komt daar na 2 seconden weer uit en gaat opnieuw scannen. Opnieuw zonder signaal. Dit blijft zich continu herhalen, de monitor valt dus nooit langer dan 2 seconden in slaapstand maar vindt ook geen signaal.
2. Met de powersave optie van Windows (XP, SP3) gebeurt hetzelfde. De monitor valt in slaap, maar gaat 2 seconden later weer scannen. Weer in een continue loop. En na het ontwaken van Windows komt er opnieuw geen beeld terug.

Op zich kan ik er nog wel een weekje mee leven, mits m'n nieuwe pc daar geen last van heeft. Daar komt een ATI 4850 in. Het is in ieder geval goed om te lezen dat er met een 4870 geen problemen zijn.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Wazza schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:21:
Inmiddels heb ik mijn LP2475w teruggestuurd en mijn geld terug gekregen, omdat mijn model dus last had van een groene gloed die 2/3 deel van mijn scherm bedekte :'( .

Nu vraag ik me af of het wijsheid is om de HP weer te bestellen, aangezien ik op veel fora lees dat veel mensen dit soort problemen hebben, en dat LG Display (fabrikant van de H-IPS panelen) ook last heeft van productie problemen.

Ik vind de HP toch wel een erg fijn scherm, en ik geloof niet dat er een vergelijkbaar scherm is in diezelfde prijsklasse, maar als er inderdaad veel defecte modellen nu rond circuleren weet ik niet of ik het nog wel wil riskeren om dit model nogmaals te bestellen, ik heb absoluut geen zin om nog weer een scherm terug te sturen, vooral als ik op fora lees dat sommige mensen 3 tot 4 keer hun HP teruggestuurd hebben om dan toch uiteindelijk een model te ontvangen zonder problemen.

Maargoed, misschien valt dit in de realiteit mee, wat is jullie advies?

Nu nogmaals de HP bestellen, of wachten totdat er minder problemen met de HP, of totdat er misschien een vergelijkbaar scherm uitkomt? :?
Het is natuurlijk altijd gevoelsmatig. Begrijp dat jouw vertrouwen in het producet even helemaal zoek is, toch is er misschien wel een scherm wat in de buurt komt van de HP LP2475w namelijk de Philips 240PW9ES. Hier loopt een topic over klik

Mijn advies is dan ook, kijk in ieder geval even naar het Philips scherm voordat je beslist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik ben op zoek naar vervanging van mijn 21" CRT bakbeest.
Eisen: geen TN paneel.
Wensen: S-video, composiet en component ingangen zijn een erg mooie bonus (ivm enkele consoles, waaronder ook oudere modellen)
Na enig zoekwerk op internet kom ik terecht bij de HP LP2475W.

Ik lees echter nog wat verder en zie op een aantal plaatsen dat wide gamut monitoren (wat de HP zou zijn) niet echt prettig zijn om "normaal" werk mee te doen (dwz, office, internet, films kijken, gamen, etc met niet-colormanaged applicaties).
Bijvoorbeeld: DPreview en Hard|Forum

Ik heb niet de beschikking over een Spider of iets dergelijks. Mijn vraag is: hoe bruikbaar is deze monitor voor het hierboven geschetste gebruik, wanneer ik 'm handmatig bijstel (of op defaults laat staan)?

[ Voor 0% gewijzigd door Nvidiot op 19-01-2009 20:31 . Reden: films kijken toegevoegd ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nvidiot schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:01:
Wensen: S-video, composiet en component ingangen zijn een erg mooie bonus (ivm enkele consoles, waaronder ook oudere modellen)

Ik lees echter nog wat verder en zie op een aantal plaatsen dat wide gamut monitoren (wat de HP zou zijn) niet echt prettig zijn om "normaal" werk mee te doen (dwz, office, internet, films kijken, gamen, etc met niet-colormanaged applicaties).

Ik heb niet de beschikking over een Spider of iets dergelijks. Mijn vraag is: hoe bruikbaar is deze monitor voor het hierboven geschetste gebruik, wanneer ik 'm handmatig bijstel (of op defaults laat staan)?
Jip, ook mijn probleem. Echter heb je niet perse een spyder nodig...Er zijn hier en daar profiles te downloaden voor de hp. Maja idd, hoe zit het met progs die geen profile sturing hebben, zoals photoshop Edit: zoals ps bv wel heeft uiteraard ;) . Als ik dat wist had ik mss al de 2475 in huis, of net niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Nvidiot schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:01:

Hmm, ik heb lange tijd zonder spyder gedaan, en gewoon op het oog gecalibreerd, en met software. En ik vond het prima uithouden.

Belangrijkste bij de kleuren is dat je de kleuren van het scherm aanpast (Via de RGB controls)...en niet softwarematig. Dit heb ik nu ook bij mijn spyder gedaan. Heeft als voordeel dat je in niet-colourmanaged apps, minder last hebt van het wide gamut.

Vind zelf films kijken geen probleem, gamen al helemaal niet. Browsen wél. Firefox is een must. Google chrome valt helaas af, en IE is geeneens een optie. FF is de enige met kleurprofielen ondersteuning...
Photoviewer zijn zat te krijgen met kleurprofiel ondersteuning. Blij toe, want hierdoor heb ik veel betere viewers ontdekt dan de standaard windows viewer!

Nayh, heb nergens last van gehad voorheen eigenlijk...inmiddels met een spyder scheelt het niet eens gigantisch, alleen wéét ik nu dat het goed zit. En ik bewerk ook veel foto's dus is het een must voor mij.

En @hierboven, Photoshop geen profielondersteuning? Ben je gek, dat is juist een van de weinige programma's, zo niet enige dat colourmanaged is en bij veel mensen op de pc staat. Hij gebruikt het profiel dat jij als standaard in windows hebt!

[ Voor 5% gewijzigd door B-Bandit op 19-01-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist...en ik wil net IE blijven gebruiken...
Nu kun je in vista ook veel met kleurprofielen doen...valt het daar niet mee op te lossen?
Anders toch nog maar een paar maanden/jaren wachten op een fatsoenlijk non-widecolorgamut scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:41:
Juist...en ik wil net IE blijven gebruiken...
Nu kun je in vista ook veel met kleurprofielen doen...valt het daar niet mee op te lossen?
Anders toch nog maar een paar maanden/jaren wachten op een fatsoenlijk non-widecolorgamut scherm :|
Dan houd het inderdaad op. IE is niet colormanaged te krijgen. En naar mijn weten ondersteunt IE8 ook geen color management, een werkelijk gemis als je het mij vraagt...

Scherm is verder prachtig en werkt echt uitstekend. Je moet alleen zoveel mogelijk gebruik maken van color managed apps. Kijk inderdaad ook even naar de eerder genoemde Philips, volgens mij was dat geen wide-gamut, maar had wel veel aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Shailesh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:23:
[...]
Hmm, ik heb lange tijd zonder spyder gedaan, en gewoon op het oog gecalibreerd, en met software. En ik vond het prima uithouden.

Belangrijkste bij de kleuren is dat je de kleuren van het scherm aanpast (Via de RGB controls)...en niet softwarematig. Dit heb ik nu ook bij mijn spyder gedaan. Heeft als voordeel dat je in niet-colourmanaged apps, minder last hebt van het wide gamut.

Vind zelf films kijken geen probleem, gamen al helemaal niet. Browsen wél. Firefox is een must. Google chrome valt helaas af, en IE is geeneens een optie. FF is de enige met kleurprofielen ondersteuning...
Dus op het oog het scherm wat bijstellen is goed genoeg voor films/gamen. Firefox gebruik ik al, die is (als je colormanagement aanzet) dus ook goed te gebruiken begrijp ik?
Photoviewer zijn zat te krijgen met kleurprofiel ondersteuning. Blij toe, want hierdoor heb ik veel betere viewers ontdekt dan de standaard windows viewer!
De standaard windows viewer is niet color-managed, is dit erg vervelend om aan te zien?
Wat gebruik je dan als standaard (color-managed) lichte viewer? Ik wil geen 5 seconden wachten op het opstarten van een viewer, het moet vrijwel direct gestart zijn.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Nvidiot schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:30:
[...]

Dus op het oog het scherm wat bijstellen is goed genoeg voor films/gamen. Firefox gebruik ik al, die is (als je colormanagement aanzet) dus ook goed te gebruiken begrijp ik?
Voor films en gamen is het inderdaad prima. Ook het te veel verzadigde rood kan je inperken met de bijgeleverde software. Als je niet aan fotobewerking doet hoef je dit scherm niet te kalibreren. Als je dat wel doet, is de kleurweergave beter dan op welk scherm ook (non wide gamut). Maar goed, dit scherm heeft nog altijd voordelen als veel aansluitingen, en grote kijkhoek.
De standaard windows viewer is niet color-managed, is dit erg vervelend om aan te zien?
Wat gebruik je dan als standaard (color-managed) lichte viewer? Ik wil geen 5 seconden wachten op het opstarten van een viewer, het moet vrijwel direct gestart zijn.
Ik gebruik fastpictureviewer, de naam zegt het eigenlijk al :P
Ik kan niet garanderen dat hij net zo snel is als de windows viewer...Ik heb zelf een redelijk snelle pc, en daar heb ik geen problemen mee. Hij start gevoelsmatig net zo snel op. Voordeel van deze viewer is dat je door je foto's kan bladeren middels de scrollknop, en dat gaat onwijs snel. Ik zou zeggen probeer het eens op je huidige monitor.

@hieronder: dat het scherm voor jou niks was, was al duidelijk nav je laatste reactie...
En als je wilt afdrukken wat je ziet, zal je toch echt eerst je scherm moeten kalibreren, dus dan maakt het ook niet meer uit of het een wide-gamut scherm is.
Wellicht is de LP2465w wat voor jou? Is geloof ik geen wide-gamut..

[ Voor 10% gewijzigd door B-Bandit op 20-01-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shailesh schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:42:
[...]

Voor films en gamen is het inderdaad prima. Ook het te veel verzadigde rood kan je inperken met de bijgeleverde software. Als je niet aan fotobewerking doet hoef je dit scherm niet te kalibreren. Als je dat wel doet, is de kleurweergave beter dan op welk scherm ook (non wide gamut). Maar goed, dit scherm heeft nog altijd voordelen als veel aansluitingen, en grote kijkhoek.

[...]

Ik gebruik fastpictureviewer, de naam zegt het eigenlijk al :P
Ik kan niet garanderen dat hij net zo snel is als de windows viewer...Ik heb zelf een redelijk snelle pc, en daar heb ik geen problemen mee. Hij start gevoelsmatig net zo snel op. Voordeel van deze viewer is dat je door je foto's kan bladeren middels de scrollknop, en dat gaat onwijs snel. Ik zou zeggen probeer het eens op je huidige monitor.
Juist, maar ik zoek geen scherm met 101 aansluitingen. 1x dvi en ik heb genoeg. Ik wil een scherm dat laat zien wat ik met mijn oog in het echt ook zie. En als het even kan wil ik mijn printer laten printen wat ik daarnet zag ;)
Goed...anyone met een non-wide gamut 24 inch non-tn scherm? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Smarron

The bend

Vandaag een HP w2228h gekocht voor slechts € 184,-. Geen slechte koop al zeg ik het zelf. :) Wel tijdens de actiedagen bij de Mediamarkt.

Ik was juist op zoek naar een scherm met coating. Ik ben dit erg gewend en vind het erg fijn werken. Jammer genoeg zie je juist steeds minder van deze spiegellagen.

Maar goed, de monitor is erg robuust, ik kan hem zeer goed instellen en gek genoeg hou ik nu meer ruimte over op mijn bureau dan met mijn 20" scherm. De beeldkwaliteit is prima, ik zie echter wel wat backlightbleeding aan de onderkant. Ik heb er verder nog weinig mee gedaan, maar voor deze prijs ben ik echt zeer tevreden!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 18:36

immetjes

HIER is BERN-E

primusz schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat je mijn fragment hebt beluisterd :)
Heb je de oplossing geprobeerd die bij mij werkte? Met het volume op 1 ipv 0 heb ik er geen last meer van namelijk.. Je hoort nu wel een heel klein beetje ruis maar vanaf 20 cm hoor ik dat echt niet meer.

Bij m'n 2207h heb ik trouwens nog wel last van een andere zoem, de inverter/behuizing voor de CCFL zoemt bij mij (ik gok de inverter omdat het zoemen verschilt bij het instellen van de brightness). Als ik op het HP logo druk gaat het weg..
Met een klemmetje of een bepaalde (voor mij geschikte) brightness waarde heb ik er geen last van maar het hoort natuurlijk niet..
Om hier toch even op terug te komen.

Ik heb sinds deze week een GTX260 en had een 8800GT, met de GT geen problemen, maar met de nieuwe kaart wel. Erg irritant geluid.

Na wat zoekwerk ben ik er waarschijnlijk achter waardoor die speakers dat krakende geluid maken (en misschien het zachtjes regelmatig tikploppen als het geluid op nul staat).

De monitor meldt zich bij de videokaart aan als een HDMI device (HDTV). Als je nVidia kaart signaal kan doorgeven van je geluidskaart (vanaf 8800GT, waabij sommige 8800's wel geluid door geven en andere niet) dan reageert hij hierop door dit ook hoe dan ook te doen. Als er geen signaal is dan "verzint" de grafische kaart wat.

Het schijnt zich voor te doen vanaf Forceware 180.xx drivers, je zou dus oudere grafische drivers kunnen installeren. Voor mij is dit geen oplossing. Misschien dat nVidia ooit het probleem erkent en een driver update uitvoert.

Je moet dus het geluidscomponent van HDMI uitzetten (mijn kaart gaat van DVI naar HDMI).
Voor zover ik heb kunnen vinden is dit op twee manieren mogelijk: Door de .inf van de driver te veranderen of door een registy key toe te voegen. Met beide methodes laat je de grafische kaart "denken" dat er geen HDTV/HDMI aangesloten is en er dus ook geen geluid heen hoeft.

Zie hier:
http://forums.nvidia.com/...readed&start=#entry415123
THERE IS A SOLUTION:

I found in an other post in the forum how to disable HDMI in the nvidia driver.
Doing so, the driver sends only the DVI signal without sound.

The following is a quote of the original post:
============================
See: http://forums.nvidia.com/...showtop...eaded&show=&st=
(I recommend to copy the code from the original post, there is also a link to the Phoenix EDID Designer)

Hey guys,

I've discovered a workaround for this problem. Basically you can use a registry key to override the monitor advertising itself as an HDTV (by setting the number of EDID extensions to 0). Using the following steps, I am now getting proper 1920x1200 resolution on my LG monitor:

1. Start the installation of the latest Nvidia drivers and cancel out once the files are extracted
2. Open nv_disp.inf. By default for the current drivers this is in C:\NVIDIA\WinVista\169.25
3. In the [nv_SoftwareDeviceSettings] section add the following:

HKR,, OverrideEdidFlags0, %REG_BINARY%, 1E,6D,3F,56,00,00,FF,FF,04,00,00,00,7E,01,00

NOTE
The first 4 bytes (1E,6D,3F,56) in my OverrideEdidFlags0 are specific to the LG monitor I'm using. For other monitors, you will need to replace them. Using Phoenix EDID Designer, extract the current EDID and open up the byte viewer. The bytes are in byte 8 through 11.

4. Uninstall your current drivers and reboot
5. Install the modified drivers by running the previously extracted setup.exe. By default for the current drivers this is in C:\NVIDIA\WinVista\169.25. You'll get a warning about the driver not being signed because of the modified inf. Just press OK.
Of hier:

http://forums.nvidia.com/...readed&start=#entry415123
Easier Workaround--Don't Re-Install Drivers!

bryanb's method (below) works, but is more hassle than necessary. Simply add the needed value directly to the registry:

1. Open regedit and navigate to the key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000

2. Create a new Binary Value and name it: OverrideEdidFlags0

3. Type in the same hexadecimal string you would use in bryanb's method. For my Viewsonic VX2835WM, I used: 5a 63 1f 0f 00 00 ff ff 04 00 00 00 7e 01 00

4. Close regedit and restart. My Viewsonic came right up in DVI mode (instead of HDMI-PC) and the analog audio input is now working! I am using Vista x64, by the way.

-Kevin
Iemand beweerde ook dat het gelukt was door een SPDIF kabeltje tussen z'n grafische kaart en z'n geluidskaart te monteren en om daarna het CD-volume op nul te draaien in volume control.

Edit:
Na met regedit de gewijzigde EDID code in mijn registry ingevoerd te hebben blijven die stomme speakertjes gewoon kraken :(

Dit zegt HP er over: Als de firmware ouder is dan v3.7 dan heb je last ban plop geluiden als er een HDMI kabel is aangesloten, en het komt er op neer dat je de quickview beeldinstellingen "spellen" en "film" niet moet gebruiken, of je monotor met een VGA kabel aansluiten (duh) :
http://h10025.www1.hp.com...nl&jumpid=reg_R1002_NLNL#

Edit 2:
Probleem opgelost: eVga heeft op mijn verzoek mij voor niets zo'n SPDIF kabeltje gestuurd:
Afbeeldingslocatie: http://www.evga.com/support/faq/files/spidf/spdifinfo.jpg. Dit heb ik op m'n videokaart op pin 7(zwart) en pin 9 (rood) aangesloten.:
Afbeeldingslocatie: http://kb.kxproject.lugosoft.com/AD_EXT.jpg
Dat heb ik gemonteerd en nu krijgt de monitor een audio signaal over HDMI en is het kraken afgelopen. In m'n audio settings van m'n PC hoefde ik niets te veranderen. Wel volume op 1 want het geluid is niet van al te beste kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door immetjes op 13-02-2009 09:26 . Reden: Registry Tweak werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Smarron schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:43:
Vandaag een HP w2228h gekocht voor slechts € 184,-. Geen slechte koop al zeg ik het zelf. :) Wel tijdens de actiedagen bij de Mediamarkt.

Ik was juist op zoek naar een scherm met coating. Ik ben dit erg gewend en vind het erg fijn werken. Jammer genoeg zie je juist steeds minder van deze spiegellagen.

Maar goed, de monitor is erg robuust, ik kan hem zeer goed instellen en gek genoeg hou ik nu meer ruimte over op mijn bureau dan met mijn 20" scherm. De beeldkwaliteit is prima, ik zie echter wel wat backlightbleeding aan de onderkant. Ik heb er verder nog weinig mee gedaan, maar voor deze prijs ben ik echt zeer tevreden!
Dan heb je inderdaad een hele mooie deal gesloten! Ik heb in november nog € 250 voor hetzelfde scherm betaald via een online winkel! Het is wel een superfijn scherm en heb het geld er dan ook achteraf gezien absoluut voor over. Het mag dan wel een wide-gamut paneel zijn, persoonlijk stoor ik mij totaal niet aan 'verkeerde' kleuren oid. Ben dan ook totaal niet met foto/video bezig. Enige wat wel erg vervelend is is dat het scherm na een reboot geen beeld geeft. PC moet eerst helemaal uit en dan pas komt er weer beeld :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:28

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb de w2408h via hdmi op mijn xbox 360 aangesloten (perfexte pixelmapping en perfecte 1080p weergave) en de vga op mijn computer (hd4870 x2). \Wat anderen zeggen over ruis via VGA klopt, en vooral bij zwart.
Trouwens dat het beeld soms trilt bij tweakers.net, heb ik ook, maar dat is maar heel soms.
kingrichard47 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 02:16:
[...]

Dan heb je inderdaad een hele mooie deal gesloten! Ik heb in november nog € 250 voor hetzelfde scherm betaald via een online winkel! Het is wel een superfijn scherm en heb het geld er dan ook achteraf gezien absoluut voor over. Het mag dan wel een wide-gamut paneel zijn, persoonlijk stoor ik mij totaal niet aan 'verkeerde' kleuren oid. Ben dan ook totaal niet met foto/video bezig. Enige wat wel erg vervelend is is dat het scherm na een reboot geen beeld geeft. PC moet eerst helemaal uit en dan pas komt er weer beeld :S
Dat klopt, je moet alleen eventjes wachten. :) Althans, zo werkt het bij mij.

[ Voor 54% gewijzigd door Dijkertje op 08-02-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb zojuist de w2228h ontvangen, maar het lukt me niet om het scherm rechtop te zetten (het ligt nog horizontaal/plat op de voet). In de doos is het 90 graden naar achteren geklapt en volgens de bijgeleverde instructies zou het mogelijk moeten zijn het gewoonweg naar voren te tilten; mijn exemplaar lijkt echter muurvast te zitten. Meer kracht durf ik niet te gebruiken, aangezien er dan misschien iets afbreekt.

Pivotten werkt wel, evenals het in hoogte verstellen; de plastic strip heb ik verwijderd. Doe ik iets verkeerd of is de voet defect? Hoe hebben jullie het scherm rechtop gekregen?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:07
Zap schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:02:
Ik heb zojuist de w2228h ontvangen, maar het lukt me niet om het scherm rechtop te zetten (het ligt nog horizontaal/plat op de voet). In de doos is het 90 graden naar achteren geklapt en volgens de bijgeleverde instructies zou het mogelijk moeten zijn het gewoonweg naar voren te tilten; mijn exemplaar lijkt echter muurvast te zitten. Meer kracht durf ik niet te gebruiken, aangezien er dan misschien iets afbreekt.

Pivotten werkt wel, evenals het in hoogte verstellen; de plastic strip heb ik verwijderd. Doe ik iets verkeerd of is de voet defect? Hoe hebben jullie het scherm rechtop gekregen?
Dat probleem had ik toendertijd ook met me w2207h(en ook wel mee gebruikers) je moet toch even iets meer proberen, dan komt ie vanzelf wel, klopt dat het heel straks gaat althans dat gevoel heb je omdat je het toch voorzichtig wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Na herhaaldelijk proberen is het me nog altijd niet gelukt, zelfs niet met flinke kracht; het lijkt er toch echt op dat het scherm defect is.

*edit* Ik zag zojuist een 'unboxing' video van de w2207h (praktisch hetzelfde scherm) op youtube en weet nu vrijwel zeker dat ik hem terug kan gaan sturen: het scharnier in mijn exemplaar zit echt vast. :/ Als ik er nog harder aan trek dan ik nu al gedaan heb breekt de boel zeker af, iets blokkeert de boel.

Ik heb het overigens toch eens aangesloten (terwijl het nog plat ligt) en daarbij deed zich nog een andere rariteit voor: het OSD is 90 graden gedraaid en de - en + knoppen werken verkeerd om. Pivotten maakt geen verschil. Ik moet zeggen dat ik het scherm maar vluchtig uitgeprobeerd heb, dus misschien heb ik een instelling over het hoofd gezien, maar in dat geval is het wel raar dat dit de standaardinstelling is.

[ Voor 22% gewijzigd door Zap op 03-03-2009 00:37 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Hmm ja, ik kreeg vandaag mn w2448hc binnen, en had ook flinke moeite om hem uitgeklapt te krijgen.
Niet aan gaan rukken, apply steady force en het moet toch lukken

Prachtig scherm, maar 3 ms response tijd?? Dat geloof ik niet. Als je een windowtje over het scherm sleept dan word ie al wazig. Dat was ik met mijn Samsung P970 toch niet gewend. Heeft dat soms iets met lag time te maken? Ik had al gelezen dat een TN schermpje better is op dat vlak maar goed. Vreemd genoeg heb ik er met games en films geen last van dat wil zeggen het valt niet storend op. En die kleuren, prachtig hoor echt super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik heb het intussen opgegeven, er is geen beweging in te krijgen. Het naar voren trekken heeft enkel als gevolg dat het scherm omhoog komt, zodra het in zijn hoogste positie staat (of wanneer het onderste scharnier wordt tegengehouden) zit het echt muurvast; het lijkt erop dat het bovenste scharnier de laatste 90 graden niet kan draaien. Gaf het bij jou echt een klik en schoot 't door, of ging het gewoon stroef?

Maar goed, dan resteert ook nog het OSD-probleem (zie boven). Ik heb intussen RMA aangevraagd, het scherm is alweer ingepakt en wordt binnenkort omgeruild.

Overigens las ik op een Duitstalig forum dat de w2228h nu net als de beruchte Samsung-series met verschillende panelen geleverd zou worden, in dit geval gefabriceerd door Samsung, LG en Innolux, waarbij de laatstgenoemde volgens sommigen mogelijk van wat mindere kwaliteit zou zijn (maar dit wordt ook tegengesproken). Het paneeltype is te vinden in het servicemenu.

[ Voor 7% gewijzigd door Zap op 03-03-2009 22:42 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Gaf het bij jou echt een klik en schoot 't door, of ging het gewoon stroef?
Ja, er zat wel een tik in maar daarna ging het gewoon door wel met weerstand anders valt het scherm ook makkelijk om natuurlijk.
Er zit als het ware een kantel moment in het scharnier. Duwen aan de onderkant en trekken aan de bovenkant van het scherm en toen ging ie, hij kantelt als het ware.

Ik denk dat het OSD denkt dat ie gepivot is. Als je hem goed kantelt zal die wel op de goeie stand staan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
[b][message=31585396,noline]
Overigens las ik op een Duitstalig forum dat de w2228h nu net als de beruchte Samsung-series met verschillende panelen geleverd zou worden, in dit geval gefabriceerd door Samsung, LG en Innolux, waarbij de laatstgenoemde volgens sommigen mogelijk van wat mindere kwaliteit zou zijn (maar dit wordt ook tegengesproken). Het paneeltype is te vinden in het servicemenu.
Hmm, als dat klopt zou ik het slechts paneel hebben, de Innolux v1. Het scherm bevalt mij overigens prima dus ik kan er niet echt wakker van liggen. Het enige wat mij inderdaad vanaf het begin wel opviel is dat het scherm wat 'blauwig' overkomt, als ik het goed begrijp is dit één van de kenmerken van de Innolux. Door een beetje met de instellingen te spelen is dit echter goed te corrigeren.

Misschien dat ik het scherm nog een keer terug stuur omdat hij vrij irritant piept als die in standby staat, sinds kort staat het scherm op mijn slaapkamer en begint het toch wel irritant te worden. Ik meende gelezen te hebben dat HP hem om die reden inderdaad aanneemt voor reparatie?

Dit zouden overigens de verschillende panelen zijn:

LM220M1 = Samsung
LTM220M1 = Samsung
LM220WE1-TLB1 = LG
MT220WW01-V1 = Innolux
LM220EW01-V2 = Innolux

De code van je scherm kan je vinden in het service menu:

- Scherm uitzetten
- Menu en '-' ingedrukt houden terwijl je het scherm aanzet
- Menu -> service
- Onderaan vind je de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik geloof vooralsnog eerlijk gezegd ook niet dat er zulke dramatische kwaliteitsverschillen zijn als destijds bij de Samsung 226BW; het lijkt erop dat een enkele keer is beweerd dat het Innolux paneel mogelijk slechter zou zijn, wat dan vervolgens natuurlijk door iedereen herhaald wordt, zonder verdere onderbouwing. Ik lees minstens zoveel berichten van mensen die er erg tevreden mee zijn.

Wat betreft het blauwige beeld met de default-instellingen: er werd ergens gesuggereerd dat dezelfde firmware wordt gebruikt voor schermen met verschillende panelen. Deze is dan mogelijk gekalibreerd voor één bepaald paneeltype, waardoor de betreffende defaults wellicht een wat afwijkende kleurbalans geven voor de andere panelen. Dit is inderdaad geen probleem, je stelt zo'n scherm toch naar eigen wens in.

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat ze allemaal last van de standby-piep hebben, ongeacht het paneeltype, maar dat kan ik nu even niet meer terug vinden.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246940

Ik heb al enige tijd last van stof op het scherm (HP w2207h) en door de 'hogere' rand kun je het er niet zomaar vanaf vegen, want dan blijft het gewoon in de hoeken achter. Hebben jullie hier ook last van en hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Doekje gebruiken waar het stof aan vast blijft zitten, bijvoorbeeld zo'n microvezeldoekje. Desnoods met een licht vochtig* doekje (gewoon water) en dan met een droge doek na.

edit:
*: net nat genoeg dat het stof er aan blijft zitten dus

[ Voor 17% gewijzigd door Comp-Freak op 07-03-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246940

Zo makkelijk zal het idd wel zijn, hoewel een microvezel doekje ook niet al het stof op neemt. Ik ga het eens met een vochtig doekje proberen.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Zap schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:48:
Ik geloof vooralsnog eerlijk gezegd ook niet dat er zulke dramatische kwaliteitsverschillen zijn als destijds bij de Samsung 226BW; het lijkt erop dat een enkele keer is beweerd dat het Innolux paneel mogelijk slechter zou zijn, wat dan vervolgens natuurlijk door iedereen herhaald wordt, zonder verdere onderbouwing. Ik lees minstens zoveel berichten van mensen die er erg tevreden mee zijn.

Wat betreft het blauwige beeld met de default-instellingen: er werd ergens gesuggereerd dat dezelfde firmware wordt gebruikt voor schermen met verschillende panelen. Deze is dan mogelijk gekalibreerd voor één bepaald paneeltype, waardoor de betreffende defaults wellicht een wat afwijkende kleurbalans geven voor de andere panelen. Dit is inderdaad geen probleem, je stelt zo'n scherm toch naar eigen wens in.

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat ze allemaal last van de standby-piep hebben, ongeacht het paneeltype, maar dat kan ik nu even niet meer terug vinden.
Mij hoor je ook absoluut niet zeggen dat ik er ontevreden mee ben. Integendeel, het scherm bevalt prima! Het enige is dan dus inderdaad die stanby-piep, als alle schermen dat hebben zla het niet veel opschieten om hem daarvoor terug te sturen. Denk sowieso niet dat ik de moeite daarvoor zal nemen, kan er best mee leven namelijk. Al kan het soms vervelend zijn maar hij kan gelukkig ook nog écht uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 06-06 12:42
Die irritante piep geluidjes in standby is hoogstwaarscijnlijk een spoeltje in het voedingscircuit dat trilt op de frequentie van het lichtnet.

Ik heb identieke klachten gehad met mijn 32" Samsung TV en daar is 2x een monteur voor langs geweest om een nieuw spoeltje erop te solderen.

Soms kun je het ook oplossen door een klodder lijm (uit een lijmpistool oid) erop te laten vallen zodat de windingen niet meer kunnen trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ligt het aan mij, of word de w-serie echt verrekte warm? Het scherm (w2408h) fungeert hier tevens ook als verwarming, allemachtig. :+
En het is vooral merkbaar nu met die lekkere dagen. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Dijkertje op 17-04-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 19:13

Cheezus

Luiaard

Geen idee hoe het bij de 2208 zit maar mijn 2207 produceert totaal geen warmte (met brightness op 30%)..
Het lijkt me niet helemaal gezond als er echt hete lucht uit komt, dit zou een verbruik van minstens een paar honderd watt betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:35
Klopt wel mijn w2408h produceerd ook een behoorlijke warmte op 100% maar normaal gebruik ik hem met 60% en dan valt het wel reuze mee. Alleen tijdens games of soms bij een film zet ik de brightness hoger.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De 2408h(c) is toch de enigste (behalve misschien die nieuwe 25.5") die pixel-mapping heeft, juist? Maar verder kan je via huidige NVIDIA/ATI drivers in Windows gewoon softwarematige pixel-mapping forceren, niet?
Kan je soms ook kiezen, om in combinatie met de HP schermen, het beeld niet verticaal op te rekken, maar in 4:3 te behouden en op 1024*768 te spelen?

Vermindert de backlight bleeding bij jullie als je de helderheid omlaag haalt, of blijft even erg?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Sir_Hendro schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:16:
Klopt wel mijn w2408h produceerd ook een behoorlijke warmte op 100% maar normaal gebruik ik hem met 60% en dan valt het wel reuze mee. Alleen tijdens games of soms bij een film zet ik de brightness hoger.
Mijn w2408h is aan het begin een tijdje koel, maar al staat ie een tijdje aan (ongeveer langer dan een uur ofzoiets) dan gaat ie echt warmte produceren. Helderheid en contrast staan beide op 50% en lichtsensor is uit i.v.m. lamp die er boven hangt. Xbox 360 en PC met een HD4870X2 op 50% worden zoiezo niet warm, hoogstens dat de xbox warm aanvoelt, maar de w2408h warmt gewoon me kamer flink op.

[ Voor 11% gewijzigd door Dijkertje op 25-04-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 06-05 13:34
Ik heb de HP 2475w sinds een maandje en ik moet zeggen ben zeer tevreden. Geen rare geluiden oid, goede kleurweergave. Ik moet alleen nog ff proberen om mijn ps3 met hdmi kabel aan te sluiten.

Voor de rest zeer relaxt gamen ook met deze monitor MP in COD-WaW helemaal ok, geen last van input lag of ghosting.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Niet online
Dijkertje schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:38:
[...]

Mijn w2408h is aan het begin een tijdje koel, maar al staat ie een tijdje aan (ongeveer langer dan een uur ofzoiets) dan gaat ie echt warmte produceren. Helderheid en contrast staan beide op 50% en lichtsensor is uit i.v.m. lamp die er boven hangt. Xbox 360 en PC met een HD4870X2 op 50% worden zoiezo niet warm, hoogstens dat de xbox warm aanvoelt, maar de w2408h warmt gewoon me kamer flink op.
Ik heb in een winkel in Duitsland gekeken naar een 2475w. Omdat ik hoorde dat het apparaat nog wel eens wat lawaai wil maken, heb ik mijn hoofd ernaast gehouden. Ik ben geschrokken van de hoeveelheid hitte, die het apparaat genereerde. Het leek meer op een zonnebank. De bovenkant kon vastgehouden worden maar ook niet meer dan dat. Dit lijkt me toch niet echt bevorderlijk voor de levensduur van zo'n monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Hampelman schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:42:
[...]

Ik heb in een winkel in Duitsland gekeken naar een 2475w. Omdat ik hoorde dat het apparaat nog wel eens wat lawaai wil maken, heb ik mijn hoofd ernaast gehouden. Ik ben geschrokken van de hoeveelheid hitte, die het apparaat genereerde. Het leek meer op een zonnebank. De bovenkant kon vastgehouden worden maar ook niet meer dan dat. Dit lijkt me toch niet echt bevorderlijk voor de levensduur van zo'n monitor.
Zal dan in de winkel zo zijn geweest omdat er lampen op stonden gericht, of juist DAT model. Mijn model is na 6u gebruik aan geen enkele plek warmer als mijn computermuis. 25 à 30° écht maximum. En geluid... goh, ook weer eigen aan het model. Je helderheid bepaald dat een beetje; ik ben ZEER kritisch op dat gebied, omdat ik ook van zeer zachte muziekstukken wil kunnen genieten en dat ook in films (ik normaliseer het geluid dus ook niet). Ik heb er geen last van, enkel met helderheid van 80% of meer. (En hij staat voor mijn ogen, ook met de zon er op om 15u 's middags, maximaal op 68%).

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mizitras schreef op zondag 19 april 2009 @ 01:29:
De 2408h(c) is toch de enigste (behalve misschien die nieuwe 25.5") die pixel-mapping heeft, juist? Maar verder kan je via huidige NVIDIA/ATI drivers in Windows gewoon softwarematige pixel-mapping forceren, niet?
Kan je soms ook kiezen, om in combinatie met de HP schermen, het beeld niet verticaal op te rekken, maar in 4:3 te behouden en op 1024*768 te spelen?

Vermindert de backlight bleeding bij jullie als je de helderheid omlaag haalt, of blijft even erg?
Met nvidia kan 't sowieso (behoud aspect ratio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Mizitras schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:19:
Zal dan in de winkel zo zijn geweest omdat er lampen op stonden gericht, of juist DAT model. Mijn model is na 6u gebruik aan geen enkele plek warmer als mijn computermuis. 25 à 30° écht maximum. En geluid... goh, ook weer eigen aan het model. Je helderheid bepaald dat een beetje; ik ben ZEER kritisch op dat gebied, omdat ik ook van zeer zachte muziekstukken wil kunnen genieten en dat ook in films (ik normaliseer het geluid dus ook niet). Ik heb er geen last van, enkel met helderheid van 80% of meer. (En hij staat voor mijn ogen, ook met de zon er op om 15u 's middags, maximaal op 68%).
Ik heb een w2207h, en je voelt daar bijvoorbeeld wel warmte van het scherm afkomen als je er een hand voorhoudt. Ook de bovenkant wordt lauwig (geen idee hoeveel graden, zeker niet heet), maar niets meer dan dat.

Ik ben zelf erg gevoelig voor geluiden, en kon maar niet achterhalen wat het was met m'n scherm. Interne boxjes had ik niet aangesloten, volume op 0... de voeding van het scherm? Uiteindelijk bleek de truc om in het HP displaycentrum de boxjes echt uit te zetten. Daarna was het scherm compleet zonder geluid te bewonderen.

Nu heb ik scherm het ruim een jaar, en ben er nog steeds erg tevreden mee. De kleuren zijn rijk. Hij scoort niet zo goed op zwart, maar dat hebben alle schermen in deze prijsklasse denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:28

eisbaer

Zie signature

Na veel reviews lezen heb ik voor de hp lp2475 gekozen. Bij aces direct besteld en de volgende dag binnen. Ik kwam er wel achter dat er twee versies zijn. Een hp lp2475 voor 515 euro en een hp lp2475w voor 648 euro. Navraag leert dat de eerste een zogenaamd actie- of promo model is. Het is dus precies dezelfde monitor maar met een ander fabrikantnummer. Nr. KD911A4#ABU is de dure variant. Nr. KD911AT#ABB is de voordelige variant. Op het scherm staat ook gewoon HP lp2475w.

Aangezien ik nog geen calibratieapparaat heb, heb ik voorlopig de instellingen van tftcentral overgenomen, zie de review. Ik moet zeggen dat het er nu al fantastisch uit ziet. Het icc profiel hebben ze hier staan. In eerste instantie waren de kleuren in firefox nogal fel. Na het toevoegen van een icc add-on en het verwijzen naar het icc profiel, zien de kleuren er normaal uit.

Windows photo gallery is intussen ingeruild voor fastpictureviewer wat color management ondersteunt. In fpv kun je weer een verwijzing aanklikken naar het icc profiel waarna de kleuren van foto's er uitzien zoals ze er uit horen te zien.

Het updaten van de display driver wilde niet lukken. Dat bleef een foutmelding geven. Na even zoeken bleek dat met een tool die op de meegeleverde cd staat, hp diagnostics, de driververmelding in de registry gewist kan worden. Hierna lukte het updaten met de nieuwe display driver.

Qua instellingen zijn dit volgens mij de opstartstappen die genomen moesten worden. Na twee dagen met het scherm gewerkt te hebben nog geen rare dingen gezien. Kortom, een goede keus geweest.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 03-06 14:11
12 jaar met een W2408 gedaan. _/-\o_
Nu toch maar eens iets nieuws gekocht
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste