primusz schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:15:
[...]
Ik denk dat je mijn fragment hebt beluisterd
Heb je de oplossing geprobeerd die bij mij werkte? Met het volume op 1 ipv 0 heb ik er geen last meer van namelijk.. Je hoort nu wel een heel klein beetje ruis maar vanaf 20 cm hoor ik dat echt niet meer.
Bij m'n 2207h heb ik trouwens nog wel last van een andere zoem, de inverter/behuizing voor de CCFL zoemt bij mij (ik gok de inverter omdat het zoemen verschilt bij het instellen van de brightness). Als ik op het HP logo druk gaat het weg..
Met een klemmetje of een bepaalde (voor mij geschikte) brightness waarde heb ik er geen last van maar het hoort natuurlijk niet..
Om hier toch even op terug te komen.
Ik heb sinds deze week een GTX260 en had een 8800GT, met de GT geen problemen, maar met de nieuwe kaart wel. Erg irritant geluid.
Na wat zoekwerk ben ik er waarschijnlijk achter waardoor die speakers dat krakende geluid maken (en misschien het zachtjes regelmatig tikploppen als het geluid op nul staat).
De monitor meldt zich bij de videokaart aan als een HDMI device (HDTV). Als je nVidia kaart signaal kan doorgeven van je geluidskaart (vanaf 8800GT, waabij sommige 8800's wel geluid door geven en andere niet) dan reageert hij hierop door dit ook hoe dan ook te doen. Als er geen signaal is dan "verzint" de grafische kaart wat.
Het schijnt zich voor te doen vanaf Forceware 180.xx drivers, je zou dus oudere grafische drivers kunnen installeren. Voor mij is dit geen oplossing. Misschien dat nVidia ooit het probleem erkent en een driver update uitvoert.
Je moet dus het geluidscomponent van HDMI uitzetten (mijn kaart gaat van DVI naar HDMI).
Voor zover ik heb kunnen vinden is dit op twee manieren mogelijk: Door de .inf van de driver te veranderen of door een registy key toe te voegen. Met beide methodes laat je de grafische kaart "denken" dat er geen HDTV/HDMI aangesloten is en er dus ook geen geluid heen hoeft.
Zie hier:
http://forums.nvidia.com/...readed&start=#entry415123THERE IS A SOLUTION:
I found in an other post in the forum how to disable HDMI in the nvidia driver.
Doing so, the driver sends only the DVI signal without sound.
The following is a quote of the original post:
============================
See:
http://forums.nvidia.com/...showtop...eaded&show=&st=
(I recommend to copy the code from the original post, there is also a link to the Phoenix EDID Designer)
Hey guys,
I've discovered a workaround for this problem. Basically you can use a registry key to override the monitor advertising itself as an HDTV (by setting the number of EDID extensions to 0). Using the following steps, I am now getting proper 1920x1200 resolution on my LG monitor:
1. Start the installation of the latest Nvidia drivers and cancel out once the files are extracted
2. Open nv_disp.inf. By default for the current drivers this is in C:\NVIDIA\WinVista\169.25
3. In the [nv_SoftwareDeviceSettings] section add the following:
HKR,, OverrideEdidFlags0, %REG_BINARY%, 1E,6D,3F,56,00,00,FF,FF,04,00,00,00,7E,01,00
NOTE
The first 4 bytes (1E,6D,3F,56) in my OverrideEdidFlags0 are specific to the LG monitor I'm using. For other monitors, you will need to replace them. Using Phoenix EDID Designer, extract the current EDID and open up the byte viewer. The bytes are in byte 8 through 11.
4. Uninstall your current drivers and reboot
5. Install the modified drivers by running the previously extracted setup.exe. By default for the current drivers this is in C:\NVIDIA\WinVista\169.25. You'll get a warning about the driver not being signed because of the modified inf. Just press OK.
Of hier:
http://forums.nvidia.com/...readed&start=#entry415123Easier Workaround--Don't Re-Install Drivers!
bryanb's method (below) works, but is more hassle than necessary. Simply add the needed value directly to the registry:
1. Open regedit and navigate to the key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000
2. Create a new Binary Value and name it: OverrideEdidFlags0
3. Type in the same hexadecimal string you would use in bryanb's method. For my Viewsonic VX2835WM, I used: 5a 63 1f 0f 00 00 ff ff 04 00 00 00 7e 01 00
4. Close regedit and restart. My Viewsonic came right up in DVI mode (instead of HDMI-PC) and the analog audio input is now working! I am using Vista x64, by the way.
-Kevin
Iemand beweerde ook dat het gelukt was door een SPDIF kabeltje tussen z'n grafische kaart en z'n geluidskaart te monteren en om daarna het CD-volume op nul te draaien in volume control.
Edit:
Na met regedit de gewijzigde EDID code in mijn registry ingevoerd te hebben blijven die stomme speakertjes gewoon kraken
Dit zegt HP er over: Als de firmware ouder is dan v3.7 dan heb je last ban plop geluiden als er een HDMI kabel is aangesloten, en het komt er op neer dat je de quickview beeldinstellingen "spellen" en "film" niet moet gebruiken, of je monotor met een VGA kabel aansluiten (duh) :
http://h10025.www1.hp.com...nl&jumpid=reg_R1002_NLNL#
Edit 2:
Probleem opgelost: eVga heeft op mijn verzoek mij voor niets zo'n SPDIF kabeltje gestuurd:

. Dit heb ik op m'n videokaart op pin 7(zwart) en pin 9 (rood) aangesloten.:

Dat heb ik gemonteerd en nu krijgt de monitor een audio signaal over HDMI en is het kraken afgelopen. In m'n audio settings van m'n PC hoefde ik niets te veranderen. Wel volume op 1 want het geluid is niet van al te beste kwaliteit.
[
Voor 8% gewijzigd door
immetjes op 13-02-2009 09:26
. Reden: Registry Tweak werkt niet ]