Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:10
ik zelf persoonlijk de 22" inch variant gekozen puur om het gamen.
Films hoefde ik niet te kijken op dit scherm heb ik me lcd tv voor.

Maar wanneer je beide wilt zal ik zeker voor de 24 gaan, op de resolutie na is het net zo'n goed scherm als de 22 inch review.
Bedenk alleen dat je een aardige graka nodig hebt om van de 1920*1200 resolutie te genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01-2009
MeltedForest schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:26:
In de BBG van maart staat de HP W2207H als monitor aangeschreven als geschikt voor gamesysteem. Alleen is mijn oog gevallen op de grotere broer, de W2408H. Ik neem aan dat alles hetzelfde is bij de twee behalve de grootte (en daarbij de resolutie)?

Kortom: Er is toch geen reden waarom de W2207H wel als gamescherm gebruikt kan worden en de W2408H niet?
Ik vind beide schermen heel erg goed, maar weet niet of het dezeflde software is.
Op de w2408 reageert de OSD menu toch iets vlotter dan op de w2207, vooral het oproepen van het menu, allez, dat is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Dus eigenlijk zeg je dat de W2408H beter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik vind de knopjes van mijn w2408h eigenlijk nogal crappy. Ik vind het scherm voor gewoon "computeren" eigenlijk ook best slecht. Kleuren zien er onder iets andere hoek compleet anders uit etc. Alleen voor gamen vind ik het ook echt wel een superscherm. Ik heb een PC en een 360 erop, en ik gebruik hem voornamelijk voor gamen met af en toe beetje surfen enzo. Als je er veel office-work op wil doen zou ik hem echt niet kopen, puur voor gamen vind ik hem wel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-07 08:53
Ik heb sinds 3 dagen een W2207H, en ik vind het een prachtscherm, op 1 ding na...

Het scherm is boven donkerder dan onder. Er zit gewoon een duidelijk verschil tussen boven en onder. Andere mensen die hier last van hebben?

Het is geen kapot backlight. Want ik heb nog een hele lichte backlight bleeding. De kijkhoek is het ook niet, ik zit er normaal 50cm vanaf, maar ook als ik me stoel naar achter rol, blijft het hetzelfde.

Ik heb het scherm gedraait, verschillende instellingen geprobeerd, zelfs Catalyst opnieuw geinstalleerd.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

omgwtfbbq schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:11:
Ik heb sinds 3 dagen een W2207H, en ik vind het een prachtscherm, op 1 ding na...

Het scherm is boven donkerder dan onder. Er zit gewoon een duidelijk verschil tussen boven en onder. Andere mensen die hier last van hebben?

Het is geen kapot backlight. Want ik heb nog een hele lichte backlight bleeding. De kijkhoek is het ook niet, ik zit er normaal 50cm vanaf, maar ook als ik me stoel naar achter rol, blijft het hetzelfde.

Ik heb het scherm gedraait, verschillende instellingen geprobeerd, zelfs Catalyst opnieuw geinstalleerd.

Iemand enig idee?
kijk je wel recht in 't scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

omgwtfbbq schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:11:

...
Mijn w2408h heeft dat ook, maar meestal valt het helemaal niet op. Op een of andere manier stoort het eigenlijk alleen (en valt het heel erg op) als ik mijn scherm vertikaal heb. Ik moet dan eigenlijk heel erg vanaf schuin-rechts kijken wil ik een egaal beeld hebben. Als ik mijn scherm gewoon horizontaal heb zie ik het amper, maar dat komt denk ik ook omdat mijn scherm altijd in de laagste stand staat zowat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
GoldenSample schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:18:
[...]

kijk je wel recht in 't scherm?
Ja, ik heb em omhoog gezet, omlaag gezet, gekantelt, alles. Maar niks hielp.

@ am2: Nou, het valt mij wel op, als ik bijv photoshop, met een egale achtergrond, is er gewoon een verschil tussen boven en onder. Ook als ik van schuin rechts kijk, blijft onder lichter dan boven.

Is dit normaal voor het scherm? Of is ie kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 20:54
Heb ik ook, is normaal. Vooral bij zwarte achtergronden valt dit behoorlijk op. Is gewoon een beperking van TN panelen..

[ Voor 78% gewijzigd door Mitt3nz op 09-03-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Nja ik heb hier de XpertVision 8800GT liggen met zo'n custom coolingsolution erop dus die W2408H kan die wel aan :D
En een 780i moederbord dus kan er altijd nog een bij gaan prikken.

Bedankt voor de informatie! Volgende week maar scherm bestellen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Anoniem: 130184 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 01:05:
[...]

Mijn w2408h heeft dat ook, maar meestal valt het helemaal niet op. Op een of andere manier stoort het eigenlijk alleen (en valt het heel erg op) als ik mijn scherm vertikaal heb. Ik moet dan eigenlijk heel erg vanaf schuin-rechts kijken wil ik een egaal beeld hebben. Als ik mijn scherm gewoon horizontaal heb zie ik het amper, maar dat komt denk ik ook omdat mijn scherm altijd in de laagste stand staat zowat.
Hmm, ik heb het nog eens getest, en als ik hem pivotted heb, en kijk van schuin rechts, heb ik een egaal beeld.

Ik vind het jammer dat dit zo is, en ik denk dat ik me 340 euro terug ga halen bij Azerty, ik had gewoon meer verwacht van een 340 euro kostende monitor.

De kleuren zijn overigens wel erg goed, aan de onderkant... Waar het donkerder word is het gewoon prut eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
omgwtfbbq schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:51:
[...]

Hmm, ik heb het nog eens getest, en als ik hem pivotted heb, en kijk van schuin rechts, heb ik een egaal beeld.

Ik vind het jammer dat dit zo is, en ik denk dat ik me 340 euro terug ga halen bij Azerty, ik had gewoon meer verwacht van een 340 euro kostende monitor.

De kleuren zijn overigens wel erg goed, aan de onderkant... Waar het donkerder word is het gewoon prut eigenlijk...
De kijkhoek is gewoon gerelateerd aan het feit dat een TN paneel is.
Elke 150-500 Euro kostende LCD monitor doet dit hoor. Als je dit niet wilt moet je gewoon 2x-3x meer geld uitgeven aan een S-IPS paneel.
TN panelen daarenentegen hebben wel een betere reactiesnelheid.

Die HP is duur ja, maar je krijgt doorgans ook wel meer dan een ander merk (of je het nodig hebt is een andere zaak), maar er is zeker een reden voor.
Als je een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Topicstarter
MrSnake schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Elke 150-500 Euro kostende LCD monitor doet dit hoor. Als je dit niet wilt moet je gewoon 2x-3x meer geld uitgeven aan een S-IPS paneel.

Die HP is duur ja, maar je krijgt doorgans ook wel meer dan een ander merk (of je het nodig hebt is een andere zaak), maar er is zeker een reden voor.
Als je een
Je verhaal stopt abrupt? Je was net op dreef, kom op, maak je verhaal af :P

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 14-03-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:45:
[...]

Je verhaal stopt abrupt? Je was net op dreef, kom op, maak je verhaal af :P
Ik post vanaf m'n werk, blijkbaar had ik geen tijd meer of ging er wat anders mis, mijn excuses voor het ongemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
MrSnake schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Als je een
Het was dus geen kijkhoek probleem, als je mijn eerdere reacties hebt gezien. Als ik gewoon opstond oid bleeft het donkerder. In mijn ogen geen kijkhoekprobleem.

Dus TN paneel of niet, dat hoort niet, niet voor eentje die 100 euro kost, en niet voor eentje van 340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
omgwtfbbq schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:51:
[...]

Het was dus geen kijkhoek probleem, als je mijn eerdere reacties hebt gezien. Als ik gewoon opstond oid bleeft het donkerder. In mijn ogen geen kijkhoekprobleem.

Dus TN paneel of niet, dat hoort niet, niet voor eentje die 100 euro kost, en niet voor eentje van 340.
Dat is dikke onzin, als je opstond MOET het beeld waziger en donkerder (beetje gebroken wit) geworden zijn dan het al was. Me dunkt dat je gewoon erg kritisch bent, en ik geef toe dat ikzelf het ook wel beetje vind tegenvallen dat de kijkhoeken zo belabberd zijn. Maar ik ben het nu gewend en ik zit er altijd recht ervoor. Ik zat in het begin wel erg te prutsen om het beeld in de goede hoek te krijgen. Dus dat het scherm zowat op dezelfde hoogte als mijn ogen kwamen en dat hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb nogal intresse in de HP w2408.
Probleem is dat hij nergens meer te koop is zo lijkt.
Aleen de HP w2408H versie hebben ze overal. Maarja ik wil geen hdmi aansluiting.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pepperana schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:35:
Ik heb nogal intresse in de HP w2408.
Probleem is dat hij nergens meer te koop is zo lijkt.
Aleen de HP w2408H versie hebben ze overal. Maarja ik wil geen hdmi aansluiting.
Mag ik de reden weten? Gaat ie sneller kapot? Is het te duur om een DVI>HDMI verloopje of kabel te kopen als het toch al de scherm is dat je zoekt? Is de kwaliteit van HDMI slechter dan DVI? Ja ik ben reuze benieuwd naar je antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
omgwtfbbq schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:51:
[...]

Ik herlees niet elke post van idereen hier neen, maar ik denk wel dat jij ofwel een defect scherm hebt ofwel niet weet wat kijkhoek inhoudt bij TN panelen. Misschien ben je wat te kritisch om een 24" TN paneel te gebruiken. De kijkhoek verandert ALTIJD of jij nu schuin zit of rechtstaat.... dat is eigen aan TN panelen.

Bij grote schermen als 24" valt dit ook nog eens gewoon veel sneller op dan bij een 20". Bij kleinere schermen is je kijkhoek ook beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Anoniem: 237909 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:11:
[...]

Mag ik de reden weten? Gaat ie sneller kapot? Is het te duur om een DVI>HDMI verloopje of kabel te kopen als het toch al de scherm is dat je zoekt? Is de kwaliteit van HDMI slechter dan DVI? Ja ik ben reuze benieuwd naar je antwoord. :)
Waarom heeft dan een firma als HP een scherm zonder hdmi gemaakt. :)
Om die reden wil ik geen HDMI

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pepperana schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:45:
[...]

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bendedit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 19:49
Ik vraag me af of het ook mogelijk is om dit scherm, de 24inch variant, als extern scherm op mn laptop aan te sluiten. Het gaat om een laptop met een Intel GMA 900 videokaart in een Compaq Presario V4146 laptop. Spellen worden er niet op gesleeld. Iemand enig idee? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pepperana schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:45:
[...]

omdat ze waarschijnlijk bij de ontwikkeling nog geen rede zagen een HDMI connector te monteren, echter hebben ze bij een revisie gedacht, waarom niet? steeds meer dingen krijgen een HDMI connector (bijv. Bluerayspelers) en het is toch DE connector voor de toekomst en een pc krijg je zo op HDMI, een kwestie van een omvormertje, echter een HDMI Blueray speler stuurt ook geluid door de HDMI kabel en dan kun je dat geluid niet behouden als de monitor enkel DVI heeft.
bendedit schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:38:
Ik vraag me af of het ook mogelijk is om dit scherm, de 24inch variant, als extern scherm op mn laptop aan te sluiten. Het gaat om een laptop met een Intel GMA 900 videokaart in een Compaq Presario V4146 laptop. Spellen worden er niet op gesleeld. Iemand enig idee? :S
zoek in je laptop specs wat de max resolutie is die hij op de beeld uitgang kan uitpoepen

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 21-03-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 14:28
Deze monitor heeft geen 1:1 pixelmapping las ik op een forum? Van de site van HP word ik ook niet veel wijzer.. Ik wil hem namelijk gebruiken icm een xbox 360 die een maximale output resolutie van 1920x1080 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 20:13
Pffff hier wordt ik ook geen wijzer uit. Ik dacht een SUPER goed scherm te hebben gevonden voor bij mijn verse nieuwe PC sinds afgelopen donderdag: de HP W2408(H).

Prachtige kleuren, goede response, inkijkhoeken niet echt een issue als je er alleen maar recht voor plant te zitten, geen input lag problemen, etc...

Maar nu lees ik weer van alles dat het best wel tegenvalt eigenlijk!

Toch wel veel problemen met inkijkhoeken, vooral verticaal, wat mij heel erg gaat storen. Op het werk heb ik achter een Dell 2407 scherm gezeten maar die verticale inkijkhoek vond ik echt k*t omdat bij de minst geringe beweging het beeld alweer shift.

Mijn laptop beeldscherm van 4 jaar oud heeft zelfs inkijkhoeken waar ik harstikke blij van wordt, nooit een enkel probleem mee gehad.

Mensen spreken van negatieve kanten van een glossy paneel maar mij lijkt het echt geweldig, geen ervaring nog mee helaas. Ik heb toch geen last met lichtinval dus het is voor mij geen issue. Zou het dan ook graag kopen! Maar ik begrijp dat er bijna geen panelen te krijgen zijn die dit bieden afgezien van dit scherm en nog wat panelen van prijzen richting de 4 getalletjes.

Ik ben echt toe aan een 24 inch scherm waar ik op ga gamen, internetten, Office programma's gebruik, film kijken en wat er allemaal nog moet gebeuren.

Momenteel zal mijn PC de native resolutie van dit 24 inch scherm wel trekken maar in de toekomst niet meer.

Ik heb een Quad core 2.4, Geforce 8800 GTX (768 MB DDR3) en 4 GB PC6400 als setje staan, dus daar red ik het wel even op.

Is er trouwens al een concluding antwoord op de vraag of de conversie van DVI naar HDMI output/input goed gaat? Ik lees heel wisselende berichten. Mijn videokaart heeft helaas geen HDMI.

Hoe ziet het beeld er nou uit als je het op 1440x900 of 1280x800 zet? Is het dan echt geen potje meer of valt het reuze mee? Dat is toch iets om over te denken gezien ik toch wel minimaal 5 jaar met een scherm wil doen.

Heeft iemand anders wellicht nog een idee voor een mooi scherm? 24 inch, bij voorkeur glossy, snelle response, grote kijkhoek, verstelbare voet, geen dikke schermranden, zo min mogelijk input lag, goede contrastratio en lichtopbrengst.... met andere woorden: een goed 24 inch scherm?

Voorwaarde is wel dat ik een maximumbudget heb van 500 euro.

Bedankt voor de reacties!

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gieliovd520 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:15:
Is er trouwens al een concluding antwoord op de vraag of de conversie van DVI naar HDMI output/input goed gaat? Ik lees heel wisselende berichten. Mijn videokaart heeft helaas geen HDMI.
Werkt supergoed. Tenminste van DVI naar HDMI.
Hoe ziet het beeld er nou uit als je het op 1440x900 of 1280x800 zet? Is het dan echt geen potje meer of valt het reuze mee? Dat is toch iets om over te denken gezien ik toch wel minimaal 5 jaar met een scherm wil doen.
Geen idee waarom je op die resoluties wilt werken maar het kan prima, alles is dan wat groter. Het oogt gewoon als een 640x480 op een 19 inch crt. Alles ziet er te groot uit maar verder is het wel goed.
Heeft iemand anders wellicht nog een idee voor een mooi scherm? 24 inch, bij voorkeur glossy, snelle response, grote kijkhoek, verstelbare voet, geen dikke schermranden, zo min mogelijk input lag, goede contrastratio en lichtopbrengst.... met andere woorden: een goed 24 inch scherm?

Voorwaarde is wel dat ik een maximumbudget heb van 500 euro.

Bedankt voor de reacties!
Goede inkijkhoeken? Mja, dat zul je gewoon niet krijgen met TN-panelen. De reden dat de inkijkhoek van je laptop goed is, komt omdat ie klein oppervlakte heeft. Hoe groter de scherm, hoe meer het opvalt dat de kijkhoeken belabberd zijn. Ik vond hem vroeger ook belabberd maar het is net hoe ouder hij wordt, hoe beter hij is gaan doen. Of misschien is het de gewenning, ik wil iig niks anders meer dan mijn scherm. Iedereen die hier komt en mijn scherm ziet zegt altijd: ZO! Dat is een mooie. Groot ook. Zo zo... (heb een W2207H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb de w2207h sinds zaterdag, maar mij valt de spiegeling erg tegen. Ik heb geen ramen of lampen die op het scherm schijnen, maar ik heb er vooral last van dat ik mezelf zie zitten. Gisteren had ik een wit overhemd aan en scheen de zon en dan is het beeld met de spiegeling erg onrustig.
Nu, savonds, is het wel weer een heerlijk scherm. Maar dat weegt niet op tegen de problemen overdag.
Ook valt het me tegen dat de kleuren op het scherm niet egaal zijn; in de hoeken wordt het beeld wat donkerder. Dat schijnt normaal te zijn voor 22" TN, dus daar zal ik mee moeten leren leven.
Ik ga eens kijken of de Mediamarkt hem terug wil nemen en dan eens een keuze maken tussen de samsung 223BW/226BW/226CW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:08

SaN

Ik heb de W2408h nu al een tijdje, maar ik begin me toch steeds meer te ergeren aan de banding (slecht kleurverloop) vooral in games. Het menu in Collin Mcrae Dirt ziet er echt niet uit en lucht/rook in games zijn ook verschrikkelijk. Ook de dynamic contrast functie staat me een beetje tegen, vooral tijdens normaal gebruik van de pc (surfen/verkenner ed)

Ik denk dat ik toch maar is naar een ander scherm ga kijken bij de Media Markt. Of zijn er hier mensen die geen last hebben van banding met hun w2408? Dan zou het misschien aan mijn exemplaar kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 12:36

mrdjey

That Shit is Wack

Ik heb mijn HP W2207h inmiddels ook binnen, hij was groter dan ik dacht, ik had hem alleen nog maar op plaatje gezien.

Overigens zat er bij mij gewoon een HDMI kabel bij. ik meende uit het topic te begrijpen dat dit bij de meeste mensen niet het geval was.

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mrdjey schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:47:
Ik heb mijn HP W2207h inmiddels ook binnen, hij was groter dan ik dacht, ik had hem alleen nog maar op plaatje gezien.

Overigens zat er bij mij gewoon een HDMI kabel bij. ik meende uit het topic te begrijpen dat dit bij de meeste mensen niet het geval was.
Dat begreep je verkeerd. Wat de meeste mensen hadden willen krijgen was een verloopje van DVI>HDMI of een kabel van DVI>HDMI.

Je kreeg behalve een HDMI kabel toch ook een VGA kabel, audiokabel en USB-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sander-sp schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:21:
Ik heb de W2408h nu al een tijdje, maar ik begin me toch steeds meer te ergeren aan de banding (slecht kleurverloop) vooral in games. Het menu in Collin Mcrae Dirt ziet er echt niet uit en lucht/rook in games zijn ook verschrikkelijk. Ook de dynamic contrast functie staat me een beetje tegen, vooral tijdens normaal gebruik van de pc (surfen/verkenner ed)

Ik denk dat ik toch maar is naar een ander scherm ga kijken bij de Media Markt. Of zijn er hier mensen die geen last hebben van banding met hun w2408? Dan zou het misschien aan mijn exemplaar kunnen liggen...
Mijn gamerservaringen zijn werelds, heb je de optie "film" al uitgeprobeerd? (3e knopje) Daar speel ik mijn games het liefst mee, want zwart is dan echt zwart en de andere kleuren zijn wat feller. De optie "games" vind ik waardeloos, veel te hoge gamma, een kamer dat pikdonker had moeten zijn lijkt wel verlicht met een onzichtbare lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik gebruik inderdaad altijd de film optie, veruit de beste kwaliteit. Heb zelf ookal een custom instelling gemaakt die lijkt op de film instellingen maar dan zonder dynamic contrast. Gamen is opzich natuurlijk geweldig, en misschien verwacht ik er te veel van maar de overloop van kleuren vind ik op sommige punten in games echt ronduit slecht.

Ik heb ook een behoorlijke backlight leakage aan de rechter en onderkant van het scherm. Hoe zit dat daarmee bij jullie?

[ Voor 15% gewijzigd door SaN op 28-03-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik wou net de vraag stellen welke instellingen jullie het fijnst vinden, want die Games presets zijn inderdaad om te huilen. Film is idd nog wel het mooiste, maar Photo staat me ook nog wel aan. Dat is iets helderder, plus zet hij z'n irritante Dynamic Contrast uit :) Zal Photo even wat langer gaan proberen en af en toe switchen wat me 't mooiste word. Bij Photo is zwart ook nog wel aardig zwart, maar komen de kleuren er wat beter vanaf dan met de film optie.

Eigenlijk moeten ze een combinatie van film en photo hebben, en die games noemen :)

@MaxMadu: De HPW2408 heeft wél 1:1 pixelmapping. De 2207 zou ik niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

sander-sp schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:21:

Banding is inderdaad om te huilen :/ Gebruik hem zelf voor webdesign dus dit is een best minpunt voor mij.. Voor de rest alleen maar blij ermee *; Kleuren knallen van het scherm, design is super en hij is heel degelijk! Ook ik krijg van iedereen te horen "Wow wat een mooi scherm :o "

Ik snap alleen niet wat iedereen met die "dynamic contrast" moet.. Voor films is het best goed te gebruiken maar voor de rest wordt alles veel te hoog opgeblazen kwa kleur.. Krijg er koppijn van ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Precies daarom vind ik de Photo mode soms wat fijner werken dan de Film mode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

Arfman

Drome!

Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:59:
[...]

Dat begreep je verkeerd. Wat de meeste mensen hadden willen krijgen was een verloopje van DVI>HDMI of een kabel van DVI>HDMI.

Je kreeg behalve een HDMI kabel toch ook een VGA kabel, audiokabel en USB-kabel?
Hbe zojuist ook een 2207h aangeschaft, kom thuis, kan ik hem niet aansluiten omdat er geen DVI -> HDMI kabel bijzit, en D-sub heb ik 5 jaar geleden al afgezworen 8)7
Anyway, wat is beter? Converter of kabel? en welke converter en/of kabel moet ik dan precies hebben? Qua converter DVI -> HDMI female denk ik, omdat de kabel die bij de 2207H zit male is?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arfman schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:04:
[...]

Hbe zojuist ook een 2207h aangeschaft, kom thuis, kan ik hem niet aansluiten omdat er geen DVI -> HDMI kabel bijzit, en D-sub heb ik 5 jaar geleden al afgezworen 8)7
Anyway, wat is beter? Converter of kabel? en welke converter en/of kabel moet ik dan precies hebben? Qua converter DVI -> HDMI female denk ik, omdat de kabel die bij de 2207H zit male is?
Ik had eerst een verloopje, maar kocht later alsnog kabel van dvi naar hdmi omdat die verloopje te lang was zodat mijn pc die toch al groot is teveel naar voren moet staan.

Ga niet af puur op een merk of goldplugged snoeren, ik heb een snoer van 12,50 geloof ik, en heb niks de klagen over de beeldkwaliteit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik weet het, goldpluggen e.d. zeggen niets, daarom heb ik die "goldplated" DVI-HDMI kabel ook niet meegenomen voor 66 euro bij de MM :o

Maar welke kabel of converter moet ik nu precies hebben dan :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:29:
Ik weet het, goldpluggen e.d. zeggen niets, daarom heb ik die "goldplated" DVI-HDMI kabel ook niet meegenomen voor 66 euro bij de MM :o

Maar welke kabel of converter moet ik nu precies hebben dan :?
Kabel, mannetje naar mannetje
verloopje, mannetje naar vrouwtje en dan de bijgeleverde HDMI kabel mannetje naar mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-06 16:57
Ik denk dat ik beter mijn vraag hier kan stellen ipv het nvidia forum.

Sinds eergisteren heb ik een HP 2207h 22" monitor, aangesloten op mijn 9600GT XT via HDMI > DVI.
Echter als ik de DVI in port 1 prikt en ik start mijn pc op, dan beginnen de luidsprekers van mijn monitor vreemde geluiden te maken. De knallende/zoemende geluiden beginnen zodra Vista in het login scherm staat. Software matig?

Dit probleem is tevens niet als ik de aansluiting eruit trek, of in Port 2 prikt van mijn videokaart.
De computerboer dacht dat mijn voeding de boosdoener was, maar na een vervanging en volgens hun "het is nu opgelost" is het probleem nog steeds aanwezig.
Nogmaals; De brommende luidsprekers doen dit niet als ik port 2 van mijn 9600GT XT gebruikt.

Mijn dank is groot. Ik ben het zat om dit mooie scherm steeds weer in te pakken en mee te nemen naar de leverancier. (al 5x gebeurd :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:10
whiteclear schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:23:

Sinds eergisteren heb ik een HP 2207h 22" monitor, aangesloten op mijn 9600GT XT via HDMI > DVI.
Echter als ik de DVI in port 1 prikt en ik start mijn pc op, dan beginnen de luidsprekers van mijn monitor vreemde geluiden te maken. De knallende/zoemende geluiden beginnen zodra Vista in het login scherm staat. Software matig?

Dit probleem is tevens niet als ik de aansluiting eruit trek, of in Port 2 prikt van mijn videokaart.
De computerboer dacht dat mijn voeding de boosdoener was, maar na een vervanging en volgens hun "het is nu opgelost" is het probleem nog steeds aanwezig.
Nogmaals; De brommende luidsprekers doen dit niet als ik port 2 van mijn 9600GT XT gebruikt.

Mijn dank is groot. Ik ben het zat om dit mooie scherm steeds weer in te pakken en mee te nemen naar de leverancier. (al 5x gebeurd :()
Is het niet zo dat je graka via port 1 geluid over dvi meestuurd.
Heb je al geprobeerd volume van je monitor omlaag te zetten, ik dacht dat dit in deeltje 1 al is aan de orde was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
FulmeN schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:07:
[...]

Heb je al geprobeerd volume van je monitor omlaag te zetten, ik dacht dat dit in deeltje 1 al is aan de orde was gekomen.
Ja dat heb ik op het begin gelijk gedaan. op 0% hoorde ik het niet meer. Maar ik heb het geluid erg serieus genomen door het feit dat de computerboer vertelde (meerdere medewerkers) dat het waarschijnlijk een stroom of aarde probleem was. Nu staat het geluid van het beeldscherm gewoon op 50% en via mijn videokaart op port 2. Dan hoor ik het brom geluid niet. Dus ik laat het op port 2 staan.

Ik heb het beeldscherm op mijn oude pc gedaan in port1 en daar hoor ik het brom geluid niet. Daarom twijfel ik of mijn 9600GTXT wel in orde is op port 1.

P.s. Ik kon nergens vinden van iemand die het zelfde probleem heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door whiteclear op 30-03-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 237909 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:50:
[...]

Kabel, mannetje naar mannetje
verloopje, mannetje naar vrouwtje en dan de bijgeleverde HDMI kabel mannetje naar mannetje.
Bedankt :)
Zojuist ff de stad in geweest en een verloopje gehaald van DVI naar HDMI, "gold plated" :'), maar het werkt wel! Nu nog de juiste kleurinstellingen zien te vinden, iemand nog goede tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
whiteclear schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:23:

FulmeN schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:07:
[...]

whiteclear scheef op zondag 30 maart 2008 @ 14:28:

Ja dat heb ik op het begin gelijk gedaan. op 0% hoorde ik het niet meer. Maar ik heb het geluid erg serieus genomen door het feit dat de computerboer vertelde (meerdere medewerkers) dat het waarschijnlijk een stroom of aarde probleem was. Nu staat het geluid van het beeldscherm gewoon op 50% en via mijn videokaart op port 2. Dan hoor ik het brom geluid niet. Dus ik laat het op port 2 staan.

Ik heb het beeldscherm op mijn oude pc gedaan in port1 en daar hoor ik het brom geluid niet. Daarom twijfel ik of mijn 9600GTXT wel in orde is op port 1.

P.s. Ik kon nergens vinden van iemand die het zelfde probleem heeft.
Iemand?

Bij voorbaat dank

[ Voor 9% gewijzigd door whiteclear op 01-04-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
whiteclear schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:42:
[...]

[...]

[...]

Iemand?

Bij voorbaat dank
Open een eigen topic met "[9600GT XT+W2207H]poort 1:*brom**plof*,poort 2:stil. Defekt?" (titel kan niet langer dan dit) Je probleem lijkt mij een eigen topic waardig aangezien je zowel hier als in nvidiatopic geen antwoord heb gekregen en je probleem zal vast nog wel meer mensen overkomen en die vinden je dan in de search.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 01-04-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 21:01

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb vandaag mijn HP w2207h binnen gekregen en ik ben erg tevreden met de voet en de kleuren die het scherm weergeeft.

Ik kom van een Samsung 226CW waar ik meteen schrok van het feit dat de voet niet verstelbaar was en dat je toch echt goed recht voor dat scherm moet zitten wil je de kleuren goed zien en geen verschil zien. Dat kan je alleen met een goeie voet of veel Van Dale boeken.

Kwaliteit is veruit goed, al kijk ik er pas een uurtje naar!

En jammer dat HP geen convertor van DVI-D naar HDMI bijlevert, kan je toch wel verwachten van zo'n merk. En er zijn op het moment te weinig PC's met echt een HDMI output zover ik weet. Zelfs HP maakt ze niet denk ik.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrc
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Marrc

Affirmanti incumbit probatio

ik heb de 2207 bij de MM bekeken en wat ik mij afvraag is: de metalen rand om de monitor is veel ruimer dan de 'glazen plaat' / het 'zwarte gedeelte' waar hij omheen moet sluiten. Aan de bovenkant is er een groot stuk 'open'. Komt daar niet allemaal troep in, zoals stof etc? Lijkt mij nogal moeilijk te verwijderen uit die 'holte'.

Dat die metalen buitenrand niet mooi om de 'glasplaat' sloot vond ik toch wel een grote tegenvaller. Kan iemand mij zijn ervaringen daarmee vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
MeltedForest schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:25:
Ik wou net de vraag stellen welke instellingen jullie het fijnst vinden, want die Games presets zijn inderdaad om te huilen. Film is idd nog wel het mooiste, maar Photo staat me ook nog wel aan. Dat is iets helderder, plus zet hij z'n irritante Dynamic Contrast uit :) Zal Photo even wat langer gaan proberen en af en toe switchen wat me 't mooiste word. Bij Photo is zwart ook nog wel aardig zwart, maar komen de kleuren er wat beter vanaf dan met de film optie.
Ik heb m'n w2408 gecalibreerd op 34% brightness (een pak minder) en 80% contrast.
Ik heb ook RGB settings 255/245/251.

Alles ziet er veel rustiger en normaler uit.
Ik gebruik windows applicaties, speel games en kijk films en ik kom ik niet meer aan die presets.
Enkel die Ambient Light Sensor zet ik eens aan/uit afhankelijk van de omgeving en de toepassing.

Die "backbleeding" aan de randen zijn ook zo goed als weg, want die standaard 90% brightness is gewoon overdreven en niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MeltedForest schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:25:

Eigenlijk moeten ze een combinatie van film en photo hebben, en die games noemen :)

@MaxMadu: De HPW2408 heeft wél 1:1 pixelmapping. De 2207 zou ik niet weten..
Wat is er irrie aan dynamisch contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

aKra schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:34:
En jammer dat HP geen convertor van DVI-D naar HDMI bijlevert, kan je toch wel verwachten van zo'n merk. En er zijn op het moment te weinig PC's met echt een HDMI output zover ik weet. Zelfs HP maakt ze niet denk ik.
Dat zit tegenwoordig toch standaard bij elke videokaart, en zo'n ding kost vergeleken met je monitor toch niet zoveel geld om er een probleem van te maken?
Marrc schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:47:
ik heb de 2207 bij de MM bekeken en wat ik mij afvraag is: de metalen rand om de monitor is veel ruimer dan de 'glazen plaat' / het 'zwarte gedeelte' waar hij omheen moet sluiten. Aan de bovenkant is er een groot stuk 'open'. Komt daar niet allemaal troep in, zoals stof etc? Lijkt mij nogal moeilijk te verwijderen uit die 'holte'.

Dat die metalen buitenrand niet mooi om de 'glasplaat' sloot vond ik toch wel een grote tegenvaller. Kan iemand mij zijn ervaringen daarmee vertellen?
Die 'metalen' (het is overigens plastic) buitenrand is om de speakers 'onzichtbaar' te maken. Je hebt er op zich geen last van. Schoonmaken kan een probleem worden, maar waarom zou je het daar schoon willen maken? Bij je CRT haalde je toch ook niet je kap eraf omdat er stof door de ventilatiegaatjes naar binnen kon komen? :+
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:41:
[...]

Wat is er irrie aan dynamisch contrast?
Als je bijv. een donkere bureaubladachtergrond heb en je zet daar een windows verkenner overheen zet 't scherm automagisch zijn lampen feller, zodat witter witter lijkt. Maar je donkere bureaublad is dan wel verneuqt. Ook als je dan een paar keer achter elkaar op de bureaublad weergeven knop drukt gaat ie wel flippen :+ Beetje vervelend, heb het dan ook maar uitstaan..
MrSnake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:38:
[...]

Ik heb m'n w2408 gecalibreerd op 34% brightness (een pak minder) en 80% contrast.

Ik gebruik windows applicaties, speel games en kijk films en ik kom ik niet meer aan die presets.
Enkel die Ambient Light Sensor zet ik eens aan/uit afhankelijk van de omgeving en de toepassing.

Die "backbleeding" aan de randen zijn ook zo goed als weg, want die standaard 90% brightness is gewoon overdreven en niet nodig.
Zal 't ff onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-07 15:56
Ik heb de brightness op mijn schermen nou ook een stuk lager gezet, wat ontzettend veel fijner werken is, maar ik heb een probleem. Ik heb mijn randapperatuur aangesloten op een stekkerdoos met schakelaar en als ik weg ga zet ik die stekkerdoos uit. Als ik hem dan weer aan zet staat de brightness van mijn w2207 weer hoger, die van mijn w2207h niet. Als ik dan in het OSD weer naar brightness ga, staat hij nog wel op 34%, maar als ik dan op select druk word het pas echt minder. Heeft iemand hier hetzelfde probleem, of misschien zelfs een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

misschien draait je 2207 oudere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

Ik heb nu een paar weken de HP 2207h en ben best tevreden. De kleuren zijn erg mooi en ik heb maar iets backlight bleeding aan alle 4 die kanten, maar wat me toch een beetje tegenvalt is de zwart waarden. Het zwart doet toch aardig grijs aan (67/100 op brightness). Ik weet dat dat het een TN pannel is dus je levert altijd wat in, maar ik vroeg me toch af hoe het bij de anderen is:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/fd4zn6.jpg

(Genomen met volledig zwarte schermbeveiliging met lange sluitertijd)

Vooral bij donkere games als Bioshock valt het op en is het toch jammer. Brightness omlaag doen helpt iets maar niet héél veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90936 op 18-04-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik moet zeggen dat ik het zo nog best mee vind vallen hoor. Op mijn w2408 is het een stuk erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189171

De 2207h is bij computeruniverse al voor 258.90 excl verzending verkrijgbaar.
Acer heeft ook een aantal monitoren (P serie) met "Acer CrystalBrite" vergelijkbaar met deze hp serie en dan krijg je 2 jaar garantie i.p.v een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

zet die brightness dan op 20... valt het stuk minder op

bij mijn w2408h stond de brightness standaard op 90 ofzo, en ik heb dat teruggezet naar 20, verschil in brightness zie je nauwelijks, verschil in bleeding is enorm :/

[ Voor 60% gewijzigd door MeltedForest op 20-04-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259811

Ik heb sinds enkele dagen de W2408H van HP en ik moet zeggen dat ik over het algemeen best tevreden ben.

Er is alleen 1 ding waar ik mij echt aan stoor en dat zijn de luidsprekertjes aan de achterkant.
Het probleem is dat zij een zoemend/fluitend geluid maken ook al staat het volume op nul.
Ik heb aan het begin van dit topic al een fragment geluisterd van iemand die kennelijk hetzelfde 'probleem' heeft.
Het is niet hard, maar zeker hoorbaar waarneer het stil is in de omgeving (vooral 's avonds).

Aangezien ik zelf luidsprekers en versterkers bouw, vermoed ik dat het audiogedeelte simpelweg slecht ontworpen is door HP.
De TL-buisjes en geschakelde voeding geven namelijk veel storing af, waardoor de afscherming van het ingebouwde versterkertje en filtering van de 'ground' erg belangrijk zijn.

Ik kan het natuurlijk ook mis hebben en gewoon pech hebben met een defect scherm.
Zijn er meerdere mensen die dit hebben bij hun scherm??

Afgezien hiervan:

De pluspuntjes

+ Goede sterke kleuren (komt ook mooi door het glossy scherm heen)
+ Makkelijk te switchen van profielen (voor gamen, photo etc)
+ Goede lichtopbrengst (dit scherm kan erg helder ingesteld worden)
+ Voor een TN scherm zeer goede kijkhoek
+ Geen inputlag (vergeleken met een CRT scherm)
+ Geen ghosting zichtbaar

De minpuntjes

- Veel bleeding (in vergelijking met een Philips V190 19" TFT), zit ook een blauwe gloed bij
- Garantie van 1 jaar...geeft niet echt veel vertrouwen in de duurzaamheid
- Storing van de speakertjes (als dit geen defect is)
- Zwart doet erg grijs aan (de Philips V190, ook met een TN plaat, is daar een stuk beter in)
- Handleiding op de CD (erg handig bij het aansluiten als dit je enige PC scherm is....)
- Bij lagere lichtintensiteit gaat het beeld flikkeren (zie je vooral bij de homepage van Tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jouw speakergeluid is een defect. Hier zijn ze muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Inderdaad, ik heb ook geen last van mijn speaker. Alleen zit bij mij m'n menu knopje een beetje los. Beetje jammer, maar hij doet het nog wel, en om 'm alleen daarom terug te sturen naar HP is ook wel een beetje té vind ik, zit ik toch weer lange tijd zonder monitor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties allemaal.

Fijn om te weten dat het een defect is, nu heb ik een goede reden om hem terug te brengen (Dixons doet vaak moeilijk hierover is mijn ervaring).

De verkoper vertelde mij alleen dat ik het dan niet direct kon omruilen, maar dat het via de fabrieksgarantie afgehandeld wordt....betekent dus lang wachten.

Mag een verkoper dat eigenlijk zomaar bepalen?
Ik heb dit scherm namelijk nog geen 7 dagen en het lijkt me sterk dat je als consument geen rechten hebt wat betreft omruilen bij defecten.
Het gaat nota bene om een demo scherm dat al 500 uur heeft aangestaan...

Over het zwartheid verhaal, er is mij nog iets opgevallen.

Het zwart is echt zwart wanneer er ook wit of andere kleuren op het scherm te zien zijn.
Zodra heel het scherm 'zwart' is neigt dat zwart naar grijs toe.

Opvallend is dat waarneer ik van een wit gevuld scherm naar een zwart gevuld scherm schakel, het scherm eerst echt zwart blijft en daarna overgaat naar grijszwart (binnen een seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Nee de dixons verkoper heeft geen poot om op te staan want je hebt binnen zoveel dagen recht om 'm om te ruilen... geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 259811 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 06:27:

Er is alleen 1 ding waar ik mij echt aan stoor en dat zijn de luidsprekertjes aan de achterkant.
Het probleem is dat zij een zoemend/fluitend geluid maken ook al staat het volume op nul.
Ik heb aan het begin van dit topic al een fragment geluisterd van iemand die kennelijk hetzelfde 'probleem' heeft.
Het is niet hard, maar zeker hoorbaar waarneer het stil is in de omgeving (vooral 's avonds).
Ik denk dat je mijn fragment hebt beluisterd :)
Heb je de oplossing geprobeerd die bij mij werkte? Met het volume op 1 ipv 0 heb ik er geen last meer van namelijk.. Je hoort nu wel een heel klein beetje ruis maar vanaf 20 cm hoor ik dat echt niet meer.

Bij m'n 2207h heb ik trouwens nog wel last van een andere zoem, de inverter/behuizing voor de CCFL zoemt bij mij (ik gok de inverter omdat het zoemen verschilt bij het instellen van de brightness). Als ik op het HP logo druk gaat het weg..
Met een klemmetje of een bepaalde (voor mij geschikte) brightness waarde heb ik er geen last van maar het hoort natuurlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:38
Na veel zoeken naar een goed scherm voor mijn foto en video bewerking hobby heb ik eindelijk (mede dankzij jullie) een keuze gemaakt. Al vaker stond ik versteld van de HP W series maar ik vond ze nogal duur dus bleef ik maar rond zoeken. Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en toch maar zo een dure HP gekocht. Het is de W2408H geworden omdat deze lekker groot is, heerlijke resolutie heeft en beter beeld zou leveren dan de andere (kleinere) modellen.
So far so good! De werkoppervlakte is werkelijk gigantisch!! Ik kwam echt ruimte te kort bij Sony Vegas maar nu past alles perfect op het scherm. Gamen, films kijken, grafisch werken... alles bevalt echt super goed tot zover.

Ik las tevens dat je het gebruikte paneel van je scherm kon checken door het beeld uit te zetten, vervolgens 'menu' en '-' ingedrukt houden en vervolgens het beeld aanzetten en dan weer die andere knoppies loslaten. Helaas geeft dit geen resultaat. Doe ik iets fout? Ik ben wel benieuwd naar welk paneel ik heb.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 10:42

The.Force

*Bauer Addict

Bij is het gewoon : scherm uit, menu indrukken (geen - ) dan releasen en vervolgens krijg je in het menu 'service' erbij... Het kan natuurlijk zijn dat het niet met alle panels werkt waarschijnlijk heb je wel gewoon een LG-panel (je kan het trouwens ook op de doos aflezen bij revisie).

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
MrSnake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:38:
[...]

thanks voor je settings, hier op mijn 2207h ook ingesteld en zelfs voor een kleurenblinde als ik ziet het er prettig uit. Eerst stond de br op 50 en andere color settings (9300K). Na 266 uur werkt deze monitor nog steeds als een verademing en een goede aanvulling op mijn 5920G notebook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Mijn color settings zijn grijs en kan ik dus niet veranderen, wat doe ik fout? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb vandaag even gebeld naar de Dixons filiaal en gelukkig een vriendelijke mevrouw aan de lijn gekregen.
Die vertelde mij dat omruilen in dit geval geen probleem was en er een monitor voor mij gereserveerd zou worden.
Dat is pas service :).

Ik laat jullie nog weten hoe het afloopt.
MeltedForest schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:18:
Mijn color settings zijn grijs en kan ik dus niet veranderen, wat doe ik fout? :(
Dit heb ik een keer gehad (waarschijnlijk teveel knoppen in de verkeerde volgorde ingedrukt...).
Wat bij mij help was de 'factory reset' te doen.
Daarna kon ik weer alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heej luitjes,

Het 2e scherm heb ik nu binnen en ook daar heb ik dezelfde problemen mee (zoemgeluid/ratel uit de speakers en het flikkeren van het beeld bij lage Brightness instellingen).
Met het oude scherm was dus eigenlijk niets aan de hand..

Die zoem komt overigens niet van de PC af want alles is goed geaard.
Was dat niet het geval dan had ik het aardingsprobleempje ook via de versterker gehoord.

Weten jullie zeker dat jullie hetzelfde model hebben W2408h?

Ik heb de oplossing trouwens al gevonden, binnenkort ga ik maar eens het scherm openhalen en die rotspeakertjes los solderen >:) .
Die speakertjes klinken toch nergens naar en zou ik alleen gebruiken in pure nood :P.

Cheers Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik heb dezelfde en heb de problemen die jij beschrijft niet. Ik hoor alleen een ruis als ik het volume erg hard zet zonder iets af te spelen. Dit lijkt me redelijk normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door SaN op 26-04-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb ook nergens last van bij mijn w2408h. Tevens ben ik 1 van de weinige die de speakers wel gebruikt :P Voor het goede geluid gebruik ik een koptelefoon maar soms heb ik gewoon even geen zin om dat ding om mijn hoofd te hebben en dan gebruik ik die cheapo speakers van het scherm. Dit gebruik ik dan meestal voor youtube, dumpert en soms bij het gamen.

Weet je wat ik echt belachelijk vind? De response time van het scherm _/-\o_ holy _/-\o_ iedere pixel blijft gewoon scherp bij alle bewegingen. Dit heb ik nog nooit gezien bij een flatscreen :9~

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-04-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb van de week een w2207h aangeschaft met daarbij een dvi->hdmi kabel. Echter, als ik met deze kabel werk dan wil ik wel eens geen beeld krijgen en in het bios-post scherm zie ik dan rode lijnen :? Met de VGA-kabel gaat het prima, die overigens aan een dvi-verloopstukje zit om aan de graka (7900GTO) te hangen. Dus ik heb het vermoeden dat de hdmi-ingang niet helemaal lekker is óf de kabel zelf. Iemand anders hier ervaringen mee?

Edit: Hmm, schijnt te maken kunnen hebben met single en dual DVI. Even mee experimenteren dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Trasos op 28-04-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Anoniem: 90936 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:20:
Ik heb nu een paar weken de HP 2207h en ben best tevreden. De kleuren zijn erg mooi en ik heb maar iets backlight bleeding aan alle 4 die kanten, maar wat me toch een beetje tegenvalt is de zwart waarden. Het zwart doet toch aardig grijs aan (67/100 op brightness). Ik weet dat dat het een TN pannel is dus je levert altijd wat in, maar ik vroeg me toch af hoe het bij de anderen is:

[afbeelding]

(Genomen met volledig zwarte schermbeveiliging met lange sluitertijd)

Vooral bij donkere games als Bioshock valt het op en is het toch jammer. Brightness omlaag doen helpt iets maar niet héél veel.
Hey, je heb een dooie pixel...

onee das mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannanoow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 11:16
Voor mensen die vlakbij de grens wonen misschien interessant...

de HP 2207h kost bij www.ep-netshop.de slechts €259,49. Je kunt de monitor daar gratis naar een zo dicht mogelijk bij filiaal laten sturen en daar komen afhalen en betalen. Ik heb op deze manier mijn monitor gekocht en hem 20km verder in Emmerich kunnen ophalen...

Bovendien leveren ze in Duitsland wel 2 jaar garantie op de monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 21:53

Ryudo

Daily dose~

Wellicht dat één van de bezitters van de HP 2207 mijn vraag kan beantwoorden.
Ik heb op dit moment een Samsung 710n welke mij opzich nog prima bevalt.
Na wat wikken en wegen is mijn keuze zo goed als voor de HP 2207h gevallen alleen zit ik nog met 1 onduidelijkheid.
Hoe gedraag het scherm zich op lagere resoluties dan de native 1680x1050? Ik ben bang dat 1680 net iets te klein voor mij is vanwege een visuele beperking. Welke resoluties zijn er zoal mogelijk waarin widescreen toch wordt behouden? Als ik dit weet kan ik de knoop echt doorhakken of ik voor een groter scherm ga of het toch voorlopig zo laat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Je kant toch gewoon alle lagere wide screen reso's weergeven? Alleen krijg je last van dat 1 pixel dan ineens 2 pixels is en de andere wel slechts 1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Klopt, maar niet elk scherm gaat daar even lekker mee om heb ik ervaren. Waar de ene gewoon scherpe letters blijft weergeven op een niet native resolutie worden ze bij een ander korrelig en gewoon onleesbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik heb net mijn w2408 even op een lagere resolutie gezet dan de native resolutie, en ik zou zo niet kunnen/willen werken. Alles wordt behoorlijk vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heet dat pixelmapping. Werkt niet zo goed op 2208.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:29
Heel het topic doorgespit; maar geen antwoord kunnen vinden. Ik heb een vraag voor de mensen die een 2207H of 2408H (dus met HDMI) gebruiken voor hun PS3 (of XBox 360) en die via de HDMI kabel hebben aangesloten.

Ik heb dit namelijk ook en draai 1080p. Het probleem wat ik heb is, dat bij 720p en 1080p in de OSD de "Image Control -> Custom Scaling" uitgezet word; en het beeld standaard op stretch gaat.

Oftewel op mijn 2207H via HDMI, word mijn 16:9 PS3 beeld als 16:10 tentoongesteld en ik kan "custom scaling" > "maintain aspect ratio" niet aanzetten!

Zoals ik in deze topics gelezen heb, heeft volgens mij de normale 2207 met DVI aansluiting hier geen last van. Ik vraag me af of mensen met een 2207H hier niks van gemerkt hebben; of dat mijn monitor gewoon kapot is; of oude firmware .. of dat mensen een oplossing weten?

Als ik mijn resolutie helemaal terugdraai naar 480p word deze optie ineens *wel* beschikbaar.

Helaas zit er bij deze monitor dus geen DVI aansluiting, dus HDMI->DVI gaat niet werken .. dan zou ik misschien HDMI->DVI->HDMI moeten doen, maar dan blijf ik het probleem houden. Ik zou uiteindelijk nog kunnen proberen PS3->D-Sub .. maar, daar zit ik echt niet op te wachten ivm. kwaliteitsverlies.

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Anoniem: 94923 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:51:
Volgens mij heet dat pixelmapping. Werkt niet zo goed op 2208.
Dan morgen maar eens langs de MediaMarkt in Groningen en hopen dat een werknemer daar zo vriendelijk is het even te demonstreren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 07:56
@Ryudo

Ik denk dat je in jouw geval misschien beter kan kijken naar een scherm dat het op lagere resoluties ook goed doet. Reviews geven als 1 van de weinige minpunten namelijk aan dat het hp scherm het op andere resoluties dan "native"niet bijzonder goed doet.

Maar desondanks ben ik wel benieuwd naar je persoonlijke bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ik ga vanmiddag even een kijkje nemen bij de MediaMarkt en werp daarbij even een blik op de HP w2207h en concurrent Samsung 226cw. Ik ga voor die tijd ook nog even kijken naar een paar modellen van andere merken zodat ik wat alternatieven achter de hand heb. :)
Indien ik meer weet laat ik dit hier wel even weten. :)

Update:
Vanmiddag dus even bij de MediaMarkt geweest en beide schermen gestest. De HP bleek op lagere resolutie een minder goed beeld te geven dan de Samsung 2253bw (de 226cw hadden ze niet meer staan, deze wordt uitgefaseerd ofzo?). Heb dus de keuze gemaakt voor de Samsung 2253bw maar thuisgekomen en er nu achter zittende blijkt deze wel erg veel bleeding te hebben. Ik ga er vrijdag dus gewoon weer mee terug. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Ryudo op 13-05-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:32
Ik heb een HP w2207h. Gebruik em al een tijdje (aangesloten op de VGA / D-sub poort) en ben op zich heel erg tevreden, lekkere resolutie, kleuren zijn heel erg mooi, en natuurlijk een mooie verpakking.
Geluid is redelijk, maar natuurlijk niet geweldig.

Wat ik merk is dat het beeld onrustig is bij grote vlaktes in dezelfde kleur. Bijvoorbeeld hier op tweakers, het grijze vlak naast dit forum, of op de index, de bijna zwarte balken links en rechts, daar zie je het heel erg in. Zie je het gewoon een soort van flikkeren. Heel onrustig bewegende horizontale lijnen, zoiets.
Als je dan deze site bekijkt als vorobeeld: http://www.paulhogenboom.nl/
Daar gaat het helemaal tekeer, en kan je er gewoon niet omheen. Dan heb ik het dus om het grijze stuk eromheen, niet de inhoud van de site, dat gaat allemaal prima.

Hebben jullie hier ervaring mee? In hoeverre hoort dit?
(het is trouwens minder wanneer je de contrast en brightness op 100% zet, maar alsnog is het aanwezig)

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 19-05-2008 12:30 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geen last van, maar ik heb hem via HDMI aangesloten. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb op het moment niks met HDMI in huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Misschien dat ik deze week wel even contact op neem met HP (of de BCC, daar heb ik em vandaan, maar ik ga liever direct naar de fabrikant als het kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt Placeholder
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb de HP w2408 (DVI versie) en heb daarop mn laptop aangesloten via D-sub, en ik merk ook dat sommige kleuren gaan "knipperen." Heb hier eigenlijk alleen last van op de movie preset.

Ik heb ook een PS3, aangesloten met HDMI->DVI kabel, en op die manier heb ik het probleem niet. Kan me niet herrineren iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hmm ik zal er tussen nog even naar kijken, nog verder expirementeren met de instellingen en die presets. Het is best irritant, en op die ene site (paulhogenboom.nl) is het gewoon belachelijk hoe erg het in beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03

Maxow

Hidden Sound System

Marcade schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:55:
Heel het topic doorgespit; maar geen antwoord kunnen vinden. Ik heb een vraag voor de mensen die een 2207H of 2408H (dus met HDMI) gebruiken voor hun PS3 (of XBox 360) en die via de HDMI kabel hebben aangesloten.

Ik heb dit namelijk ook en draai 1080p. Het probleem wat ik heb is, dat bij 720p en 1080p in de OSD de "Image Control -> Custom Scaling" uitgezet word; en het beeld standaard op stretch gaat.

Oftewel op mijn 2207H via HDMI, word mijn 16:9 PS3 beeld als 16:10 tentoongesteld en ik kan "custom scaling" > "maintain aspect ratio" niet aanzetten!

Zoals ik in deze topics gelezen heb, heeft volgens mij de normale 2207 met DVI aansluiting hier geen last van. Ik vraag me af of mensen met een 2207H hier niks van gemerkt hebben; of dat mijn monitor gewoon kapot is; of oude firmware .. of dat mensen een oplossing weten?

Als ik mijn resolutie helemaal terugdraai naar 480p word deze optie ineens *wel* beschikbaar.

Helaas zit er bij deze monitor dus geen DVI aansluiting, dus HDMI->DVI gaat niet werken .. dan zou ik misschien HDMI->DVI->HDMI moeten doen, maar dan blijf ik het probleem houden. Ik zou uiteindelijk nog kunnen proberen PS3->D-Sub .. maar, daar zit ik echt niet op te wachten ivm. kwaliteitsverlies.

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en kunnen oplossen?
Een poos terug heb ik dit gevraagd aan de HP servicedesk. Daar zeiden ze dat het 1080P signaal wordt gedownscaled naar 1680x1050, wat inderdaad een 16:10 verhouding is. Dit zou ook niet aan te passen zijn. Het 720P signaal zou wel gewoon gescaled naar 16:9 kunnen worden. Bij mij werkt ook dit helaas niet :/ . Bij mij wordt overigens die scale functie niet grijs in het menu bij een 1080P signaal, maar het heeft gewoon 0 invloed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
Ik heb het zelf niet kunnen vinden dus het zal er wel niet zijn maar ik vraag het toch maar even. Ik wil de HP W2408 aanschaffen alleen vraag ik mij af of de zwarte rand om het scherm te vervangen is en of deze als sparepart ergens te krijgen is. Ik zou deze namelijk wit willen gaan verven. Het liefst wil ik een extra sparepart aanschaffen zodat ik eventueel kan sqitchen maar meer omdat ik dan niet het orgineel vernaggel. Weet iemand hier meer van en of hij een beetje makkelijk demontabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Hmm lijkt me lastig dat ding te gaan verven, het is nogal glad plastic dus zou je'm eerst helemaal verrot moeten schuren voor je witte verf blijft zitten. Maar op je vraag heb ik iig geen antwoord, ik hou m'n spullen graag in 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zou er niet aan beginnen. Heel veel werk, en hele kleine kans dat het er netjes uit ziet. Misschien kun je beter met een soort sticker achtig spul werken, al zit je dan nog steeds met de hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Heeft er iemand hier een goede kleur balans voor de HP w2408h? Of een hint hoe ik deze het best / mooist kan krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door UgotHeinzzd op 26-05-2008 18:25 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik zou je aanraden om de volgende custom color settings te gebruiken:
R: 255
G: 245
B: 251

Contrast op 80 laten en de brightness op iets instellen wat jij prettig vind. Iets tussen de 30 en 100 is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Sir_Hendro schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:44:
Ik zou je aanraden om de volgende custom color settings te gebruiken:
R: 255
G: 245
B: 251

Contrast op 80 laten en de brightness op iets instellen wat jij prettig vind. Iets tussen de 30 en 100 is aan te raden.
Ziet er beter uit, maar moet beter kunnen :9

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Toen ik vanmiddag m'n PC aanzette, waar mijn HP w2408h aan hangt, begon de backlight na ong. 5min wild te knipperen en viel daarna het beeld weg. Het OSD menu zag ik ook niet meer als ik op de menu knop drukte. Dit is vandaag al >5x gebeurd. Ik denk dus dat er iets hardwarematig in het scherm zelf niet in orde is, anders had ik het OSD menu wel gezien. Heeft iemand anders hier last van gehad?

Hoe snel is de service van HP in het algemeen als 't gaat om repareren/vervangen ?

[ Voor 8% gewijzigd door MeltedForest op 28-05-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 20:36
weet iemand hoe deze schermen gedemonteerd kunnen worden? Bij een kennis van me is er wat tussen het scherm en de casing gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:34:
Toen ik vanmiddag m'n PC aanzette, waar mijn HP w2408h aan hangt, begon de backlight na ong. 5min wild te knipperen en viel daarna het beeld weg. Het OSD menu zag ik ook niet meer als ik op de menu knop drukte. Dit is vandaag al >5x gebeurd. Ik denk dus dat er iets hardwarematig in het scherm zelf niet in orde is, anders had ik het OSD menu wel gezien. Heeft iemand anders hier last van gehad?

Hoe snel is de service van HP in het algemeen als 't gaat om repareren/vervangen ?
Inmiddels doet m'n scherm niks meer, tijd voor HP service desk bellen :'(
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste