Ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van de LP2475w! Bevalt uitstekend! Heb geen Kalibratieapparaat voorhanden, dat komt er over een aantal maanden wel bij, maar voor nu even bekomen van deze financiële klap

(overigens bij Bestel-ICT besteld, zoals ik hierboven al aangaf. Opgehaald na 1 werkdag eerder besteld te hebben).
Scherm is inderdaad vanuit de fabriek met een vreselijk hoge helderheid afgesteld, die gerust naar 10-20% van de max terug kan. Het rood is overweldigend en moet dan ook middels de meegeleverde software (of via het OSD) worden teruggeschroefd. Kalibratie met de meegeleverde software verloopt overigens wel redelijk naar mijn gevoel.
Gebruik van colormanaged apps is wel een pre. Heb de windows fotoviewer gelijk vervangen door fast picture viewer (TIP), die tevens de belangrijkste EXIF data van mijn cam weergeeft (F-stop, en sluitertijd + ISO). Firefox moet ook even omgeschakeld worden naar colormanaged, en vervolgens is het systeem klaar voor gebruik.
Heb hem op de PS3 aangesloten middels HDMI. Kan nu eindelijk mijn Blu-Ray films in volle glorie bekijken (voorheen een 720p scherm), en als je met je neus op het scherm zit is het echt overweldigend scherper. 720p is niet goed genoeg meer (vanaf 1 meter zie je dat verschil ook al niet meer btw).
1:1 pixelmapping en het behouden van de aspect ratio zijn wel uitkomertjes voor gebruik met een console. 1:1 pixelmapping geeft niet het gewenste effect, daar de meeste PS3 spellen 720p zijn, en je scherm dan ook echt maar voor 50% gevuld is. AR behouden is in dit soort gevallen dus de oplossing, en dan heb je de welbekende (niet storende) zwarte balken boven en onder, en een correcte AR.
Ga misschien binnenkort een product review schrijven, maar voorlopig houd ik het hier even bij.
Ik heb overigens 1 dode subpixel, rechtsboven, bij wit en groen is hij zwart. Maar goed, hij is zodanig klein dat het voor mij de moeite van het omruilen niet waard is...Stoor me er absoluut niet aan.
[
Voor 8% gewijzigd door
B-Bandit op 15-10-2008 00:03
]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q