Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
Kan iemand die de LP2475W heeft gekocht, in een paar foto`s showen hoe de Picture in Picture functionaliteit eruit ziet?
Ik ben vooral benieuwd naar DVI + composite en DVI + HDMI mogelijkheden.
Verdere ervaringen met deze monitor zijn natuurlijk ook welkom (hoe "lelijk" is bijvoorbeeld de voet?) :)

[ Voor 7% gewijzigd door enrico670 op 19-09-2008 22:54 ]

Anoniem: 93400

Anoniem: 196696 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:22:
maar is het alleen merkbaar die backlight bleeding of irritant?
Zit er nu ook zeer over te twijfelen om een w2228h te halen, had al goede ervaringen met een w2207.

Pieptoon is niet echt een probleem als je een schakel stekkerdoos er tussen hebt zitten
Ik weet niet waar de piep vandaan komt bij jullie, maar ik had last van een brommetje (in standby modus) die uit de speakers kwam. Via HP MyDisplay heb ik de speakers permanent uitgeschakeld (dus niet alleen volume naar 0), en sindsdien is het scherm helemaal stil.

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-06 17:34
enrico670 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:52:
Kan iemand die de LP2475W heeft gekocht, in een paar foto`s showen hoe de Picture in Picture functionaliteit eruit ziet?
Verdere ervaringen met deze monitor zijn natuurlijk ook welkom (hoe "lelijk" is bijvoorbeeld de voet?) :)
PIP/POP werkt helaas alleen met s-video, composiet en component. Dus een digitale ingang, bovenop een andere ingang gaat niet werken. (of iemand moet nog een truukje weten om de digitale ingangen ook bij het lijstje met POP/PIP ingangen te laten zien) Ook analoog beeld over de DVI ingang valt niet met PIP/POP te gebruiken.

Monitor bevalt verder erg goed. Voet is lekker stevig en ik stoor me zeker niet aan het ontwerp. Normaal in windows zijn de kleuren wel vrij gesatureerd. Rood, blauw en groen knallen dus nogal, ook na calibratie met een spyder3 Pro. Dit komt door het wide gamut scherm en valt verder niets aan te doen (zie oa ook het dell topic). Heel af en toe is het storend, maar in photoshop zijn de kleuren wel weer ok. Ik denk dat ik de monitor wel nog een keer zou kopen, aangezien er qua specs ook geen tegenhangers zijn zonder wide gamut.

Anoniem: 229262

Afgelopen vrijdag heb ik de w2228h aangeschaft en inmiddels staat al het derde exemplaar voor me. De eerste had een streep (leek wel een soort vloeistof) in het scherm zitten, maar werkte verder naar behoren. De tweede begon bij lage helderheden (<50) te ratelen, niet zoemen maar echt onaangenaam en luid ratelen. Met mijn derde scherm was ik tot vanochtend erg tevreden maar deze begint nu ook zijn kuren te vertonen, ook weer bij lage helderheden (<30), maar nu een soort stotterende ratel. Nadat ik de helderheid weer terug omhoog heb gezet is de ratel weer weg, ook bij lagere helderheden, maar echt lekker zit het me niet. Alledrie gingen overigens zoemen bij lage helderheden en piepen in slaapmodus en uitstand zoals anderen ook al ervaren hebben. Hier valt opzich mee te leven maar het ratelen is echt onacceptabel. Zijn er meer mensen met een w2228h die last hebben van deze vreemde geluiden?

Nu ben ik bang dat het ratelen veroorzaakt wordt door een ongeaard stopcontact. Het zou natuurlijk kunnen maar dan is het toch vreemd dat het bij hogere helderheden niet gebeurt en dat het eerste exemplaar nergens last van heeft gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Daarnaast moet ik zeggen dat ik op het ratelen na bijzonder tevreden ben met dit scherm en er dan ook van baal dat het ernaar uitziet dat ik ook deze weer moet terugbrengen. Ik denk niet dat ik het aandurf om wederom dit model te halen en denk erover om de voorloper, de w2207h, te nemen. Gezien de vele gebruikers van dit scherm vroeg ik me af of jullie op het zoemen na vreemde geluiden waargenomen hebben op lage helderheden.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
Met mijn w22 (ook 07h dacht ik) nooit vreemde geluiden waargenomen.
Ik zou eerst even een ander stopcontact proberen. 3 schermen niet goed is wel heel erg veel.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Anoniem: 71904

enrico670 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:52:
De fotos zullen helaas nog even moeten wachten (heb nog wat tijd nodig om de boel op de juiste manier in te delen, fotos te maken, etc. gewoon even over een paar weken deze link checken) maar zo te zien zijn de 2475w's hun prijs wel waard. Gisteren kreeg ik er vier van binnen (samen met twee Eizo's). Kleuren van de HP's waren iets te bont en het contrast te hoog maar na het aanpassen geven ze nu vrijwel de zelfde kleur kwaliteit als de Eizo's.

Helaas, zoals net al gezegd werd, PIP/POP met DVI/HDMI/DP werkt niet. Ik dacht even dat het aan mij lag maar zo is het nu eenmaal. Wel jammer dat de documentatie van HP er niet duidelijk over is. Niet dat het mijn besluit tot aankoop had beinvloed maar toch, het had wel handig geweest om dat van te voren te weten.

De voet is flink zwaar en stabiel maar krijgt geen prijs voor design! :) Aan de andere kant zit ik daar niet zo mee omdat de monitoren op Ergotron armen gaan komen. Wel handig aan de voet is dat er zo'n snel montage plaat op zit. Even een hendeltje overhalen en de monitor kan van de houder af. Gewoon er op schuiven en klik hij zit weer vast. Dat is wel handig indien je deze monitoren op een andere voet of arm wil gebruiken.

Het testen van de monitoren heb ik tijdelijk even moeten doen via de laptops en of het daar aan ligt of niet is me nog niet duidelijk maar ik kon geen low-res boot scherm te zien krijgen op de monitoren. De auto input select (en ook de manual select) was niet in staat het HDMI signaal op te pikken. Pas toen Windows was geboot en het login scherm er stond (in 1920x1200) was er een signaal op de port en kon de monitor het beeld tonen. Ik vermoed dat het komt door de laptops want anders is het wel wat lastig met installaties!!

Ook netjes van HP dat alle kabels er bij geleverd worden, HDMI, DP, DVI, USB, etc.

Uit de vier schermen is er eentje die een klein oplichtend celletje heeft maar net in een hoek waar het amper te zien is onder normale omstandigheden. De andere drie waren pixel perfect.

• Comp-Freak
Het niet pakken van het HDMI signaal ligt idd aan de laptop. Die schakelt de extra beelduitgangen pas in als de drivers enzo geladen zijn. Low-res over digitaal of analoog geeft normaal geen problemen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 12:39

tazzman

a real boardmonkey

Ik zit zelf ook naar de LP2475 te kijken - voornamelijk voor foto bewerking.

Alleen heb ik 2 kleine probleempjes: 24" is (voor mij) wel heel erg groot en ik heb erg weinig ruimte op/in mijn bureau en met andere grote uitgaven om de hoek zal een LP2475 een iets grotere hap uit mijn budget nemen dan de bedoeling is/was.

Ik zit nu hard te twijfelen om de LP2275 te nemen - 22" komt beter tot zijn recht op mijn bureau en de 2275 is ook wat vriendelijker voor mijn bank balans.

Een ander probleem is dat mijn PC behoorlijk oud is maar voorlopig nog even mee moet - en ik speel ook af en toe een spelletje .. en de native 1900x1200 resolutie van de LP2475 gaat het beestje never nooit trekken ben ik bang:

P4 2.8Ghz, 3GB RAM, HIS X1950Pro 512MB, XP SP3

Ik zit nu met de volgende vragen .. en jullie input zou toch wel fantastisch zijn:

- Is een PVA scherm met 92% gamut ook goed geschikt voor foto bewerking?

(met LP2475 en de 100+ % gamut schijnt het een probleem te zijn dat foto's in PS er goed uitzien maar buiten PS veel te saturated getoond worden - dit schijnt een algemeen probleem te zijn met IPS wide gamut schermen?)

- Ik speel voornamelijk "budget bin" games zoals GTA:SA, Half Life 2, Prince of Persia serie - gaat die X1950 1680x1050 trekken?

- Of kan die LP2275 ook 1:1 scalen zodat lagere resoluties ook in optimale kwaliteit getoond worden? (complete TFT noob hier - heb altijd CRT's gebruikt)

Zijn er uberhaupt GoT-ers die een 2275 (besteld) hebben? Ik kan ze hier in NZ helaas nergens op voorraad vinden.. de 2475 is mondjesmaat te krijgen maar de 2275 heb ik nog nergens gezien.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
Resolutie op zich lijkt me geen probleem. Gamen op 1900 bij 1200 wordt al wat lastiger.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57
Ik zit zelf ook te denken aan de LP2275w. 90% van de tijd dat ik achter mn pc zit ben ik met fotobewerking bezig. 22" is voor mij ruim voldoende. Zijn er alternatieven die ik kan overwegen? Een TN scherm is voor mij zowiezo uit den boze.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

savale schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:42:
Ik zit zelf ook te denken aan de LP2275w. 90% van de tijd dat ik achter mn pc zit ben ik met fotobewerking bezig. 22" is voor mij ruim voldoende. Zijn er alternatieven die ik kan overwegen? Een TN scherm is voor mij zowiezo uit den boze.
Behalve de LP2065 zou ik geen HP alternatieven weten maar hier in NZ is de LP2065 duurder dan de LP2275 - raar maar waar.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Laatst online: 01-05 14:46
Zag dat de LP2475W nu bij Online Systems voor 448 euro te krijgen is.
Volgensmij is het daarmee het goedkoopste 24" IPS scherm. Zeer aantrekkelijk iig :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
ruubruub schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:59:
Zag dat de LP2475W nu bij Online Systems voor 448 euro te krijgen is.
Volgensmij is het daarmee het goedkoopste 24" IPS scherm. Zeer aantrekkelijk iig :P
Als ik op de site kijk van Online systems staat hij gewoon voor 549 euro.
Anyway, ik heb inmiddels de monitor (LP2475w) zelf gekocht en inmiddels heb ik h`m een dag in gebruik.De voet lijkt op de plaatjes erg lomp en log, maar in het echt valt dat totaal niet op.

Ik gebruik de monitor voor internet, office werk en gamen (geen foto bewerking dus). Het switchen tussen DVI (computer) en HDMI (PS3) gaat erg snel en super eenvoudig. Overigens ken ik geen enkele tv / monitor die 2 digitale inputs tegelijk kan laten zien :(

Enige probleem wat ik tot nu toe heb is met de PIP mogelijkheden. Wanneer ik een composite apparaat aansluit en deze aanschakel gaat het scherm over in een soort "50hz" modus (zoals je dat ziet op CRT`s met een te lage resfreshrate). Schakel ik het apparaat uit, dan is het beeld weer normaal. S-Video input zal ik morgen testen, apparaten met component aansluiting heb ik helaas niet.

Iemand anders hier ook last van?

Op bovenstaand puntje na ben ik erg enthousiast over de monitor. Om het allemaal in perspectief te plaatsen: mijn vorige monitor was een CRT Iiyama 450 19" :P

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Da's toevallig. .ik heb exact dezelfde Illie 450 CRT achter gelaten in Duitsland toen wij naar NZ zijn verhuisd (juni dit jaar). Op zoek naar een 2475 dan wel 2275 in voorraad ben ik over een gebruikte L2335 gestruikeld (23", S-IPS) en ik heb een bod gedaan van iets meer dan 200 euro... vanavond weet ik of hij van mij is ;-)

• rkrythe
enrico670 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:14:
[...]

Als ik op de site kijk van Online systems staat hij gewoon voor 549 euro.
ja klopt nu weer wel, gister even niet :)
Hebben ze na een paar uur weer gecorrigeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door rkrythe op 27-09-2008 15:19 ]

Flickr

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Net even naar Office center geweest voor de 2475w, jammergenoeg hadden ze hem niet staan. Wel de 2408h, die heeft een TN paneel las ik, maar ik vond hem erg goed beeld geven! ook de inkijkhoek was best groot. Vooral in vergelijking met de acer en samsung schermen die er stonden. Pas wanneer je vanaf boven keek zag je dat de donkere delen dichtliepen en het dus een TN paneel was.

Maargoed, nog geen 2475w dus :/ Dan toch maar online bestellen.

Ging eerst voor de LG244wp, maar die is zo slecht leverbaar, dat ik ben uitgeweken naar de HP, wat waarschijnlijk een betere keuze is ook. Een nieuwer type paneel, meer aansluitingen en volgens mij beeld beter danwel vergelijkbaar met d LG.

• rkrythe
_ferry_ schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:10:
Net even naar Office center geweest voor de 2475w, jammergenoeg hadden ze hem niet staan. Wel de 2408h, die heeft een TN paneel las ik, maar ik vond hem erg goed beeld geven! ook de inkijkhoek was best groot. Vooral in vergelijking met de acer en samsung schermen die er stonden. Pas wanneer je vanaf boven keek zag je dat de donkere delen dichtliepen en het dus een TN paneel was.

Maargoed, nog geen 2475w dus :/ Dan toch maar online bestellen.

Ging eerst voor de LG244wp, maar die is zo slecht leverbaar, dat ik ben uitgeweken naar de HP, wat waarschijnlijk een betere keuze is ook. Een nieuwer type paneel, meer aansluitingen en volgens mij beeld beter danwel vergelijkbaar met d LG.
Ben ook aan het kijken voor de HP 2475W, maar twijfel nog steeds tussen deze en de DELL 2408WFP (aangezien het prijsverschil nagenoeg 0 is). Heb jij deze afweging ook gemaakt? Zoja, wat gaf jou de doorslag?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Ik heb ook lopen twijfelen, maar vooral de input lag van de Dell hebben mij voor de HP laten kiezen. Ook scheen de Dell nog wat last te hebben van andere eigenaardigheden, maar dat is wel te vinden in het Dell schermen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Net als Comp-Freak heb ik regelmatig dingen gelezen waar je bij een monitor van die prijsklasse echt niet op zit te wachten. Ben sowieso al geen fan van dell, echt zo'n dozenschuiver IMHO :P

Daarnaast is hij meer dan 200euro duurder: € 796,11 tegenover €580 voor de HP die ik 6km verderop bij informatique kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57
Over welke Dell heb je het nu? Want de Dell 2408WFP heb je al voor zo'n €540.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Huh, op de site staat ie voor de prijs die ik noemde:
http://search.euro.dell.c...k=2408WFP&cat=all&x=7&y=4

Nouja, veel verschil zit er niet in als ik het zo lees, beide voor en nadelen, beide goeie kleuren na calibratie, maar de lag van de Dell zal voor gamers wel een nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
_ferry_ schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:36:
Huh, op de site staat ie voor de prijs die ik noemde:
http://search.euro.dell.c...k=2408WFP&cat=all&x=7&y=4

Nouja, veel verschil zit er niet in als ik het zo lees, beide voor en nadelen, beide goeie kleuren na calibratie, maar de lag van de Dell zal voor gamers wel een nadeel zijn.
www.qsix.eu ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Gurneyhck op 29-09-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Onlang is mijn oude crt monitor overleden en ben ik dus aan het kijken voor zijn opvolger. Ik twijfel nog tussen de hp 2207 en 2408. Maar dat even terzijde want dat moet ik zelf uitzoeken.

Maar waar iemand me misschien wel mee kan helpen is :

Ik heb hier nog een oud beestje staan,

P4 3,2 ghz
1,5 gb ram
xfx 7600gt( agp)

Hier moet het scherm dus aan komen te hangen. Voornaamste gebruik van deze pc is , werk, internet, af en toe een potje bf2, en af en toe kijk ik een filmpje achter de pc.

Zoals je ziet wil ik dus wel af en toe gamen, maar op zo'n hoge resolutie gaat mijn vidokaartje echt niet trekken. Mijn vraag is dus, hoe gaan die scherrmen om met downscale? en is dat slechter voor de levensduur als je niet op de native resoluie van het paneel afspeelt? Ben hier nogal een leek in. (Als iemand een goede informatieve site weet over beeldschermen& resoluties en hz'en dan hoor ik het graag.)

En ik ben van plan om volgend jaar zomer een nieuwe pc te gaan bouwen. Die ik dus weer ga gebruiken voor dezelfde doeleinden. Kan ik dan nu het beste voor een paneel met hdmi of dvi aansluiting kiezen? Heb nu een dvi uitgang op mijn videokaart, maar met het oog op de toekomst, wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:41
Mijn vorige PC had dezelfde specs en kon prima de games uit zijn generatie op 1920x1200 spelen. Het laatste spel dat ik erop speelde was GTA:SA op de max reso van mn 2408. Nu heb ik een C2Q PC met een 9600GT die nu ook alles perfect trekt in o.a. Unreal Engine 3 met de max resolutie. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17

Arfman

Drome!

Mijn ervaring met dat soort statements is dat persoon 1 alles "perfect" vind als het rond de 20FPS schommelt, en persoon 2 pas van "perfect" spreekt als het spel niet onder de 60FPS zakt.

m.a.w.: er zit niks anders op dan het gewoon te proberen. De monitor (2207h heb ik het nu over) downscaled eigenlijk prima, beetje AA aanzetten en je merkt het niet eens zo erg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Arfman schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:14:
Mijn ervaring met dat soort statements is dat persoon 1 alles "perfect" vind als het rond de 20FPS schommelt, en persoon 2 pas van "perfect" spreekt als het spel niet onder de 60FPS zakt.

m.a.w.: er zit niks anders op dan het gewoon te proberen. De monitor (2207h heb ik het nu over) downscaled eigenlijk prima, beetje AA aanzetten en je merkt het niet eens zo erg.
30 fps is gewoon het begin om vloeiend mee te gamen. Echter spelen we veel spellen met snelle acties die gewoon fijner spelen met een nog hogere fps. Wanneer een spel op 60 fps draait loopt alles heel erg vloeiend en kan je prima alles zien bij snelle bewgingen. Hoger is altijd fijner maar het verschil wordt alleen steeds lastiger te zien. Het verschil tussen 60 en 70 fps zie je niet echt maar het verschil tussen 60 en 100 fps weer wel.
GTA:SA liep ongeveer op 60 fps op enkele stukken na zoals het vliegen in de lucht werd trager door die klote wolken want die veroorzaken een dikke fps drop. Ook een deel van de laatste missie uit het spel loopt bijhoorlijk trager door bepaalde effecten. Verder kon je gewoon lekker op high met 60 fps spelen.

Het enige waar ik mij heel erg aan kan storen is vsync. Ik vind het echt reuze irritant wanneer ik dit niet kan inschakelen bij een spel.

Een nieuwe snelle computer kost nu ook geen fortuin meer. Als je een mooie 2408h kan betalen moet een C2D systeem er ook nog wel bij kunnen of niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17

Arfman

Drome!

Sir_Hendro schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 01:18:
[...]
Een nieuwe snelle computer kost nu ook geen fortuin meer. Als je een mooie 2408h kan betalen moet een C2D systeem er ook nog wel bij kunnen of niet :9
Euhm .. een 2408h kost ~€459,=
Een beetje redelijk C2D systeem (ben zelf namelijk ook een beetje aan het rondkijken daarvoor) zit met proc, mobo, graka, geheugen makkelijk rond de 800 euro. Da's toch een redelijk forse "bij"investering als je het mij vraagt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Arfman schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:52:
[...]

Euhm .. een 2408h kost ~€459,=
Een beetje redelijk C2D systeem (ben zelf namelijk ook een beetje aan het rondkijken daarvoor) zit met proc, mobo, graka, geheugen makkelijk rond de 800 euro. Da's toch een redelijk forse "bij"investering als je het mij vraagt.
Ik kan toch echt al voor 500,- een Intel Q6600 systeem maken met nVidia 9600GT compleet met hdd, ram en kast en een dvd brander. Hierbij zitten dan geen tobo en muis en ook geen OS. Dus tja... ik vind dat wel reuze mee vallen want de 2408h koste voorheen ook 500,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Hej,
heb hier zelf een w2207h nu ongeveer 4 maandjes in bezit.
Wat een te gek scherm.
Nu vroeg ik me eigenlijk af of je voor dit scherm ook zon beugel hebt, dat je m aan de muur kunt hangen, heb al wel een gehoord dat dit kon, maar weet niet met welke beugel.

Wie kan mij helpen :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SgtElPotato schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:04:
Hej,
heb hier zelf een w2207h nu ongeveer 4 maandjes in bezit.
Wat een te gek scherm.
Nu vroeg ik me eigenlijk af of je voor dit scherm ook zon beugel hebt, dat je m aan de muur kunt hangen, heb al wel een gehoord dat dit kon, maar weet niet met welke beugel.

Wie kan mij helpen :)
Dus als je weet dát het kan, en niet weet met welke beugel, dan vraag je het maar gewoon? Wat is er mis met even zelf zoeken?
Deze site helpt je verder ;) Bijna elke monitor heeft een VESA mount, dus oude voet er af, beugel er aan en klaar.

Overigens heb ik en review gebakken van de 2475w, die was er tenslotte nog niet:
productreview: HP LP2475w review door _ferry_
Blijft een hele mooie vooruitgang, gister ff uldschool unreal tournament gespeeld op 1920x1200... echt vet :D
'vroegah' was dat al stoer als je het met 1024x768 op een 19" crt kon spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
_ferry_ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:24:
[...]

Overigens heb ik en review gebakken van de 2475w, die was er tenslotte nog niet:
productreview: HP LP2475w review door _ferry_
Blijft een hele mooie vooruitgang, gister ff uldschool unreal tournament gespeeld op 1920x1200... echt vet :D
'vroegah' was dat al stoer als je het met 1024x768 op een 19" crt kon spelen :+
Overigens helpt die 'site' ook niet echt, omdat je zei dat het een Vesa mount is, kom ik wel verder.

Oke, maar dat is niet echt een HP scherm uit de W-serie.

Ik vind persoonlijk de dikkerand die om het scherm heen zit in de W-serie, best wel irritant.
Ik weet neit waarom, maar hij is gewoon veuls te groot/dik.

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 03-10-2008 17:48 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 21:26
Zijn er meer mensen die een 2475w hebben aangeschaft? Ben benieuwd naar wat meer ervaringen. Vind het echt een pracht van een scherm, maar zit wel in over het wide-gamut gebeuren.

Want om het nou even zo te omschrijven, is een TN scherm met een normaal paneel niet gewoon beter in het weergeven van foto's ed, dan een wide gamut IPS paneel dat je amper goed kan afstellen voor sRGB.

Aan de andere kant...al mijn fotobewerking doe ik wel in photoshop en/of lightroom. Ik vind het erg jammer dat er zo weinig winkels zijn die PVA/IPS schermen hebben opgesteld, zou het verschil maar al te graag zien.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Ik heb hem hier staan en buiten colormanaged apps zijn de kleuren gewoon niet natuurgetrouw. Ik twijfelde ook heel erg over het wide gamut gebeuren, maar veel keuze heb je niet als je een non-TN scherm zoekt met de nodige aansluitingen. (schermen bovenaan mn lijstje waren allemaal wide gamut)

Ik stoor me niet echt aan de verkeerde kleuren, en in photoshop enzo heb je er uiteraard geen last van. Bij de ene foto is het verschil tussen bijvoorbeeld de kleuren in IE en photoshop wel groter dan bij een andere. Ik zie het vooral aan kleuren als rood en roze die nogal knallend zijn buiten zonder color management. Of je daar mee kan leven moet je uiteindelijk zelf beslissen, maar ik zou als ik nu weer een monitor moest kopen, wel weer voor de 2475w gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Comp-Freak schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:57:
Ik heb hem hier staan en buiten colormanaged apps zijn de kleuren gewoon niet natuurgetrouw. Ik twijfelde ook heel erg over het wide gamut gebeuren, maar veel keuze heb je niet als je een non-TN scherm zoekt met de nodige aansluitingen. (schermen bovenaan mn lijstje waren allemaal wide gamut)

Ik stoor me niet echt aan de verkeerde kleuren, en in photoshop enzo heb je er uiteraard geen last van. Bij de ene foto is het verschil tussen bijvoorbeeld de kleuren in IE en photoshop wel groter dan bij een andere. Ik zie het vooral aan kleuren als rood en roze die nogal knallend zijn buiten zonder color management. Of je daar mee kan leven moet je uiteindelijk zelf beslissen, maar ik zou als ik nu weer een monitor moest kopen, wel weer voor de 2475w gaan.
Ja, dat idee krijg ik ook wel van de meeste gebruikers. En opzich heb je natuurlijk altijd de 7 dagen periode waarbinnen je kan retourneren enzo, maar daar houd ik niet van, niet in de minste plaats omdat dat altijd zo lastig gaat bij webshops.

Maar je zegt, binnen photoshop heb je nergens last van. Dat is in principe voor mij het belangrijkste. Maar in colormanaged apps zijn de kleuren dus gewoon goed (na kalibratie uiteraard). Erbuiten doet me eigenlijk niet zoveel. Firefox kan werken met een kleurprofiel, photoshop ook, en een fotoviewer is ook nog wel colormanaged te regelen. Dus dan zou dat bezwaar wegvallen, en het scherm is verder kwa specs gewoon meer dan uitstekend voor dat geld!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 09:04
Hallo,

Ook ik ben zelf zéér geintresseerd in de HP LP2475W, ik gebruik nu een redelijk oude 17" Medion LCD :X .
Ik ben eigenlijk al een poosje op zoek naar een wat grotere, betere monitor.

Hoewel ik eerst gepland had om een 22" scherm aan te schaffen, kwam ik erachter dat er alleen 22" bestaan met een TN panel, en ik wou dit keer wel een echt goede monitor hebben, met een goed paneel.

Na wat onderzoek vond ik de prijzen van PVA & IPS gebaseerde monitoren wel erg hoog, maar toen ik deze HP voor 516 euro in de pricewatch zag staan, vond ik hem toch wel een heel erg aantrekkelijk schermpje :P .

Ik heb dan nog wat vragen over dit scherm, hoe zit het met de pixel garantie?

Op de site van HP kwam ik op het volgende terecht:

Bright sub-pixel defects: 3 maximum
Dark sub-pixel defects: 5 maximum
Total combined bright and dark sub-pixel defects: 5 maximum

Nu vraag ik me af of het waard is om een extra pixel garantie er bij te nemen?
Bij Zercom bijvoorbeeld vragen ze voor 24" monitoren 75 euro.

Bij alle monitoren die ik aangeschaft heb, heb ik nog geen problemen gehad qua dode pixels, dus vraag ik me af hoe vaak het voorkomt bij lcd monitoren, voor bij deze HP die toch wel een behoorlijk goed paneel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Wazza schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:48:
Hallo,

Ook ik ben zelf zéér geintresseerd in de HP LP2475W, ik gebruik nu een redelijk oude 17" Medion LCD :X .
Ik ben eigenlijk al een poosje op zoek naar een wat grotere, betere monitor.

Hoewel ik eerst gepland had om een 22" scherm aan te schaffen, kwam ik erachter dat er alleen 22" bestaan met een TN panel, en ik wou dit keer wel een echt goede monitor hebben, met een goed paneel.

Na wat onderzoek vond ik de prijzen van PVA & IPS gebaseerde monitoren wel erg hoog, maar toen ik deze HP voor 516 euro in de pricewatch zag staan, vond ik hem toch wel een heel erg aantrekkelijk schermpje :P .

Ik heb dan nog wat vragen over dit scherm, hoe zit het met de pixel garantie?

Op de site van HP kwam ik op het volgende terecht:

Bright sub-pixel defects: 3 maximum
Dark sub-pixel defects: 5 maximum
Total combined bright and dark sub-pixel defects: 5 maximum

Bij alle monitoren die ik aangeschaft heb, heb ik nog geen problemen gehad qua dode pixels, dus vraag ik me af hoe vaak het voorkomt bij lcd monitoren, voor bij deze HP die toch wel een behoorlijk goed paneel heeft?
Bij bestelict voor geloof ik 20 euro heb je pixelgarantie. Komt niet veel voor bij dit scherm als ik zo op de ervaringen af ga, maar goed, het komt natuurlijk wel voor. Ik stoor me er niet zo echt aan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Bij bestelict voor geloof ik 20 euro heb je pixelgarantie. Komt niet veel voor bij dit scherm als ik zo op de ervaringen af ga, maar goed, het komt natuurlijk wel voor. Ik stoor me er niet zo echt aan verder.
Ik heb net even gekeken, en dat klopt inderdaad, hij is daar tevens iets goedkoper.

Overigens heb ik nog wat twijfels of deze HP niet overkill is voor mij, aangezien ik niet echt bezig ben met beeldbewerking, maar ik wel tamelijk hoge eisen stel aan beeldkwaliteit.

Zelf speel ik wel redelijk wat games op mijn pc, en verder ben ik wel bezig met muziekproductie, en natuurlijk het surfen van websites etc.

Hoewel ik 24" wel een mooi groot formaat vind, vraag ik me af of de hoge resolutie van 1920x1200 geen problemen oplevert bij games, alhoewel mijn videokaart, een Geforce 8800 GTS (320 MB), ook nog wel redelijk wat power heeft.

Uiteindelijk vraag ik me af of de hogere prijs van dit scherm het waard is vergeleken met de goedkopere schermen, vooral als je niet aan beeldbewerking doet.
En vraag ik me dus ook af of de beeldkwaliteit van het H-IPS scherm nou echt zoveel beter is dan een goed TN scherm.

Wat adviseren jullie?
Is de meerprijs het ook echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 18:52
Wazza schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:36:
[...]
Hoewel ik 24" wel een mooi groot formaat vind, vraag ik me af of de hoge resolutie van 1920x1200 geen problemen oplevert bij games, alhoewel mijn videokaart, een Geforce 8800 GTS (320 MB), ook nog wel redelijk wat power heeft.
Ik heb een W2408h i.c.m. een 8800GT / C2D E8400 / 4GB PC8400. Kan games zoals COD4 gewoon goed op 1900x1200 spelen. Crysis gaat niet echt op die resolutie though :P. Ik vind 1080p HD content op een 24" scherm echt heerlijk, het probleem is dat je gewone XviD al snel te min gaat vinden. Qua beeldformaat, je went er heel snel aan, ik zou nu echt nooit meer kleiner willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Thunk schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Ik heb een W2408h i.c.m. een 8800GT / C2D E8400 / 4GB PC8400. Kan games zoals COD4 gewoon goed op 1900x1200 spelen. Crysis gaat niet echt op die resolutie though :P. Ik vind 1080p HD content op een 24" scherm echt heerlijk, het probleem is dat je gewone XviD al snel te min gaat vinden. Qua beeldformaat, je went er heel snel aan, ik zou nu echt nooit meer kleiner willen.
Same here, Q6600, 9600GT, 4GB en alles loopt perfect op 1920x1200 op crysis na. Tevens vind ik dat deze resolutie zo lekker is dat AA niet echt meer nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Wazza schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:48:

Pas op met de pixelgarantie van Zercom, die is niet alleen duur, maar dekt ook geen subpixels en gaat niet over op een vervangende monitor. (zie productomschrijving van de pixelgarantie)

Meestal moet je voor €20-€50 wel een pixelgarantie die alles dekt, af kunnen sluiten. Zelf heb ik er voor €50 pixelgarantie bij gekocht, toch maar voor de zekerheid. Mijn LP2475w was trouwens wel geheel zonder defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 20:36

TNO

cake.

In de topicstart zie ik niks terug van de HP W2228H, deze heeft (zoals de H ook aangeeft), HDMI, DVI en VGA(D-sub) en is kantelbaar, verstelbaar in hoogte en weet ik veel wat nog meer. Ik zal binnenkort even een review schrijven van dit scherm, aangezien ik 'm nog maar net 2 dagen heb. Plaatje van het ding op m'n bureau: http://www.tshcc.nl/dump/DSC00748.JPG ( +- 3 mb)

Voorlopige ervaring is behoorlijk goed, wel een beetje backlight bleeding, maar niet erger dan zijn voorganger, een Samsung 730 BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Thunk schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Als je die HD content bekijkt van een paar meter en wat lager zit heb je dan nog wel fatsoenlijk beeld of merk je dan toch snel dat het een TN paneel is?

Ben zelf ook aan het zoeken naar zo'n scherm maar wil hem ook als TV gebruiken dus dat moet wel een beetje te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
la_fusion schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:55:
[...]

Als je die HD content bekijkt van een paar meter en wat lager zit heb je dan nog wel fatsoenlijk beeld of merk je dan toch snel dat het een TN paneel is?

Ben zelf ook aan het zoeken naar zo'n scherm maar wil hem ook als TV gebruiken dus dat moet wel een beetje te doen zijn.
Dat is natuurlijk iets heel persoonlijks. Ik vind het allemaal reuze meevallen met de w2408h. Je kunt perfect kijken tot 45 graden naar links/rechts als je toch nog verder draait wordt het beeld wel minder mooi maarja, sowieso is het niks om verder dan 45 graden van je beeld gedraait te zitten. Als je te veel van boven erin kijkt wordt het beeld heel licht en dat is ook niet bepaald mooi en te ver van onder wordt het beeld heel zwart. Het komt erop neer dat je vooral verticaal er redelijk goed voor moet blijven zitten om prachtig beeld te behouden maar de horizontale kijkhoek blijft gewoon perfect mits je niet verder dan 45 graden gedraait zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Same here, Q6600, 9600GT, 4GB en alles loopt perfect op 1920x1200 op crysis na. Tevens vind ik dat deze resolutie zo lekker is dat AA niet echt meer nodig is :)
Eerlijk gezegd had ik ook wel verwacht dat mijn 8800 GTS het wel goed aan zou kunnen, en Crysis loopt op 1280x1024 nou ook niet echt geweldig, misschien zal het bij bepaalde spellen een kwestie zijn van AA uitzetten, maar op 1920x1200 maakt dat toch niet zo veel meer uit.
Pas op met de pixelgarantie van Zercom, die is niet alleen duur, maar dekt ook geen subpixels en gaat niet over op een vervangende monitor. (zie productomschrijving van de pixelgarantie)

Meestal moet je voor €20-€50 wel een pixelgarantie die alles dekt, af kunnen sluiten. Zelf heb ik er voor €50 pixelgarantie bij gekocht, toch maar voor de zekerheid. Mijn LP2475w was trouwens wel geheel zonder defecten.
Eerlijk gezegd vond ik 75 euro ook veel te duur voor pixelgarantie, maar ik zal even kijken of de garantie bij Bestel-ICT voldoende dekt.

Uiteindelijk blijf ik me afvragen of de meerprijs van een monitor met een IPS paneel nou het wel echt waard is voor iemand die niet bezig is met beeldbewerking, maar gewoon een echt goede allround monitor wil, mijn kameraad heeft een 22-inch monitor, de Acer P223, en ik vond deze monitor al heel goed qua kleurweergave en contrast vergeleken met mijn Medion, en deze kost nu nog maar 200 euro.
Maargoed, ik wil nu wel echt wat goeds hebben, dus dat ik niet over een paar jaar weer wat beters wil, en als de LP2475w echt een stuk beter is dan de betere TN monitoren vind ik het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van de LP2475w! Bevalt uitstekend! Heb geen Kalibratieapparaat voorhanden, dat komt er over een aantal maanden wel bij, maar voor nu even bekomen van deze financiële klap :P (overigens bij Bestel-ICT besteld, zoals ik hierboven al aangaf. Opgehaald na 1 werkdag eerder besteld te hebben).

Scherm is inderdaad vanuit de fabriek met een vreselijk hoge helderheid afgesteld, die gerust naar 10-20% van de max terug kan. Het rood is overweldigend en moet dan ook middels de meegeleverde software (of via het OSD) worden teruggeschroefd. Kalibratie met de meegeleverde software verloopt overigens wel redelijk naar mijn gevoel.

Gebruik van colormanaged apps is wel een pre. Heb de windows fotoviewer gelijk vervangen door fast picture viewer (TIP), die tevens de belangrijkste EXIF data van mijn cam weergeeft (F-stop, en sluitertijd + ISO). Firefox moet ook even omgeschakeld worden naar colormanaged, en vervolgens is het systeem klaar voor gebruik.

Heb hem op de PS3 aangesloten middels HDMI. Kan nu eindelijk mijn Blu-Ray films in volle glorie bekijken (voorheen een 720p scherm), en als je met je neus op het scherm zit is het echt overweldigend scherper. 720p is niet goed genoeg meer (vanaf 1 meter zie je dat verschil ook al niet meer btw).

1:1 pixelmapping en het behouden van de aspect ratio zijn wel uitkomertjes voor gebruik met een console. 1:1 pixelmapping geeft niet het gewenste effect, daar de meeste PS3 spellen 720p zijn, en je scherm dan ook echt maar voor 50% gevuld is. AR behouden is in dit soort gevallen dus de oplossing, en dan heb je de welbekende (niet storende) zwarte balken boven en onder, en een correcte AR.

Ga misschien binnenkort een product review schrijven, maar voorlopig houd ik het hier even bij.

Ik heb overigens 1 dode subpixel, rechtsboven, bij wit en groen is hij zwart. Maar goed, hij is zodanig klein dat het voor mij de moeite van het omruilen niet waard is...Stoor me er absoluut niet aan.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 15-10-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 18:52
75 euro pixelgarantie? Dat is zo'n beetje 15% van het aankoopbedrag, belachelijk. En naar mijn weten is het sowieso niet nodig om dit nog extra erbij aan te schaffen, aangezien je via internet koopt - en dus de wet koop op afstand geldig is. Je kan je product binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terugsturen. Zogenaamd niet alle webshops accepteren dit, maar het is toch echt de wet. Zie ook: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Nou, ik heb dus een aantal dagen geleden die monitor besteld (en betaald via Ideal) bij BestelICT
Nu lees ik vanavond ineens op hun website dat de verkopen zijn gestaakt, en dat de vestiging in Nootdorp is gesloten.

Hier is een link naar de site: http://www.shopsatwork.nl/default.aspx

Ik zit nu redelijk in de stress, of ik mijn geld nog wel terug krijg. :'(

Wat denken jullie? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
Wazza schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:32:
Nou, ik heb dus een aantal dagen geleden die monitor besteld (en betaald via Ideal) bij BestelICT
Nu lees ik vanavond ineens op hun website dat de verkopen zijn gestaakt, en dat de vestiging in Nootdorp is gesloten.

Wat denken jullie? ;(
Er staan in het Shopping Forum aardig wat topics over faillissementen. Heb je al een mailtje naar het adres gestuurd dat op die website vermeld staat?
Algemene procedure bij een faillissement is dat er een curator wordt aangesteld en dat die een eventuele schadevergoeding over de schuldeisers verdeeld. Succes ermee :)

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Wazza schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:32:

Wat denken jullie? ;(
Vind het erg klote voor je gozer. Maar het lijkt erop dat de shop niet failliet is...Als ik google dan vind ik overnameplannen die in de steigers stonden en vorige week zouden bekendgemaakt worden. Wat ermee gebeurd is weet ik niet, maar ik denk dat alle lopende bestellingen geannuleerd worden, en je je geld terug krijgt. Anders inderdaad verzoek indienen bij de (nog aan te stellen) curator.

In elk geval succes ermee, dat het de plezier van je toekomstige monitor niet zal drukken!

[ Voor 4% gewijzigd door B-Bandit op 20-10-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Vind het erg klote voor je gozer. Maar het lijkt erop dat de shop niet failliet is...Als ik google dan vind ik overnameplannen die in de steigers stonden en vorige week zouden bekendgemaakt worden. Wat ermee gebeurd is weet ik niet, maar ik denk dat alle lopende bestellingen geannuleerd worden, en je je geld terug krijgt. Anders inderdaad verzoek indienen bij de (nog aan te stellen) curator.

In elk geval succes ermee, dat het de plezier van je toekomstige monitor niet zal drukken!
Na wat surfen ben ik daar ook achter gekomen, op de website van de eigenaar van shops at work kom ik het volgende tegen:
Besluiten Buitengewone Algemene Vergadering Aandeelhouders DVRG

Rotterdam, 15 oktober 2008

*
R. Sickman benoemd tot nieuwe CEO DVRG.
*
Toestemming voorgenomen desinvestering Shops At Work.

Tijdens de gisteren gehouden Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) is de heer R. Sickman benoemd tot statutair bestuurder van DVRG NV (“DVRG”). Hij zal hiermee de heer G. Budel opvolgen als CEO. Gelijktijdig met de heer Budel is ook de heer C.J.P.M. van der Maarel (CFO) afgetreden als statutair bestuurder. Het bestuur van DVRG bestaat thans uit één persoon.

Tijdens de vergadering is door de aandeelhouders ingestemd met de verkoop van de 100% deelneming Shops At Work BV (“Shops At Work”) aan de door de heer G. Budel gecontroleerde vennootschap Shops Development en een strategische partner. De totale koopprijs voor de aandelen Shops at Work bedraagt circa € 0,6 miljoen. De verkoop van de door DVRG gehouden aandelen in Shops At Work zal tot een boekverlies leiden van ongeveer € 3,4 miljoen. De overeenkomst is onder voorbehoud van een positieve uitkomst van het due diligence onderzoek met betrekking tot Shops At Work. Tijdens de BAVA werd tevens ingegaan op het beleid voor de rest van dit jaar waarin DVRG zal zich richten op de herstructurering van de vastgoedportefeuille.

Daarnaast is het jaarverslag en de jaarrekening 2007 ongewijzigd vastgesteld door de aandeelhouders en is aan de Raad van Bestuur decharge verleend voor het door haar gevoerde beleid. Aan de Raad van Commissarissen is decharge verleend voor het door haar uitgeoefende toezicht.
Als de shop niet failliet is, zijn ze dan wettelijk verplicht om de niet afgeleverde orders terug te betalen?

Ik heb ook inmiddels naar hun toegemaild, en ik hoop dat ik daar snel antwoord op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Wazza schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:42:
[...]

Na wat surfen ben ik daar ook achter gekomen, op de website van de eigenaar van shops at work kom ik het volgende tegen:

[...]

Als de shop niet failliet is, zijn ze dan wettelijk verplicht om de niet afgeleverde orders terug te betalen?

Ik heb ook inmiddels naar hun toegemaild, en ik hoop dat ik daar snel antwoord op krijg.
Topic op Tweakers erover :)

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
FF ontopic:

Iemand de nieuwste HP al voorbij zien komen? Gaat om de 25,5'' versie die wat beter is afgewerkt dan de w2408 die ik heb.

Het gaat om de: HP W2558HC

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/3/2/2/6/2.jpg

1x dvi, 2x hdmi, cardreader, 1.3MP camera, speakers, usb etc.

Blijft echter een resolutie van 1920x1200 houden en het TN paneel, maar net een tikkeltje groter en meer functies. De prijs ligt rond de 500 dollar, over euro's is niks bekend.

Bron: http://www.computerbase.d.../2008/oktober/hp_255-tft/

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 21-10-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Jammer dat ze van alles op de rand hebben gedrukt/gemaakt. De oude xx07 zag er een stuk strakker uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Heb een prijsje gevonden: €540. Er zitten inderdaad wel erg veel tekentjes op de rand. Als ik echter het plaatje bij HP zelf opzoek kom ik hierop uit:
Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-w2448hc-widescreen-flat-panel-monitor_400x400.jpg
Hier zijn de tekentjes voor usb weggelaten.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

l102212 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:11:
Heb een prijsje gevonden: €540. Er zitten inderdaad wel erg veel tekentjes op de rand. Als ik echter het plaatje bij HP zelf opzoek kom ik hierop uit:
[afbeelding]
Hier zijn de tekentjes voor usb weggelaten.
Ziet er iig wel interessant uit, al vind ik het prijsverschil t.o.v. de 2448hc wel erg groot. (€100,-)

Ik heb nog wat meer prijzen gevonden, maar ik wacht even af wat de pricewatch doet. Ik heb hem daarnet toegevoegd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kwam ik erachter dat er alleen 22" bestaan met een TN panel, en ik wou dit keer wel een echt goede monitor hebben, met een goed paneel.
Define een goed paneel. Een TN paneel is ook prima. Tenzij je echt voor je werk met color intensieve applicaties aan de slag gaat?
Ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van de LP2475w! Bevalt uitstekend! Heb geen Kalibratieapparaat voorhanden, dat komt er over een aantal maanden wel bij, maar voor nu even bekomen van deze financiële klap :P (overigens bij Bestel-ICT besteld, zoals ik hierboven al aangaf. Opgehaald na 1 werkdag eerder besteld te hebben).

Scherm is inderdaad vanuit de fabriek met een vreselijk hoge helderheid afgesteld, die gerust naar 10-20% van de max terug kan. Het rood is overweldigend en moet dan ook middels de meegeleverde software (of via het OSD) worden teruggeschroefd. Kalibratie met de meegeleverde software verloopt overigens wel redelijk naar mijn gevoel.

Gebruik van colormanaged apps is wel een pre. Heb de windows fotoviewer gelijk vervangen door fast picture viewer (TIP), die tevens de belangrijkste EXIF data van mijn cam weergeeft (F-stop, en sluitertijd + ISO). Firefox moet ook even omgeschakeld worden naar colormanaged, en vervolgens is het systeem klaar voor gebruik.
Precies de reden waarom ik voor de Hazro Hazro HZ24Wi 24" Widescreen LCD Monitor ben gegaan. Ik heb persoonlijk geen tijd voor instellen en ander gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb die review van tftcentral over de LP2475 zonet doorgelezen, zoals ook aangegeven door G-ZeS in "[TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 2"

En heb dit topic vanaf daar ook doorgelezen, maar ik zie nergens iets staan over "RTC" en "overshoot". Iets wat ik wel in de conclusie van tftcentral tegenkwam:
Responsiveness was very good, but there was some slight RTC overshoot which caused some dark artefacts in practice.
Dit wordt ook als een nadeel gezien:
Con: Some RTC overshoot causing some slight inverse trailing
Weet iemand uberhaubt wat hiermee bedoeld wordt? Via google wordt ik niet veel wijzer en op [H]ardforum wordt er door 1 persoon gezegd:
I ran the same program and also noticed it as well but i wouldn't make any ho ha over it :X
Niemand hier die er last van heeft / er op let lijkt het. Zijn jullie nou niet zo kritisch of.. :)
Paquito schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:59:
[...]
Precies de reden waarom ik voor de Hazro Hazro HZ24Wi 24" Widescreen LCD Monitor ben gegaan. Ik heb persoonlijk geen tijd voor instellen en ander gedoe.
En wie zegt dat je die Hazro niet hoeft in te stellen? :)

Overigens staat die Hazro 24Wi ook op mijn wishlist (naast de HP LP2475 en (misschien niet lang meer) de Dell 2408).

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En wie zegt dat je die Hazro niet hoeft in te stellen? :)
Als ik de reviews en alle commentaren van gebruikers op hardforum en overclockers.co.uk moet geloven komt deze monitor bijna spot on uit de box. Verder is het geen wide gamut scherm, zodat je niet hoeft gaan prutsen met profielen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Paquito schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:59:
[...]

Define een goed paneel. Een TN paneel is ook prima. Tenzij je echt voor je werk met color intensieve applicaties aan de slag gaat?

[...]

Het Hazro scherm lijkt me ook een uitstekend alternatief, inderdaad ook omdat het geen wide-gamut scherm is. Maar 1 ding is wel zo. Een scherm van deze klasse moet je gewoon afstellen anders zou ik dat zonde vonden.

Kalibreren doe ik ooit nog wel, maar vooralsnog is instellen wel het minste wat je kan doen. En dat zal je bij elke monitor moeten doen. Elke videokaart heeft immers een andere output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152705

Hallo,

Ik heb een HP w2228h die ik ingesteld heb op een resolutie van 1680x1050.
Allemaal prima, maar de helft van de tijd als ik de PC opstart neemt de monitor een resolutie aan van 1440x900.
Het gevolg hiervan is dat ik maar een fractie van de daadwerkelijke schermgrootte krijg te zien.

Hebben meer mensen hier last van?
En wat is er aan te doen? Kan ik handmatig de resolutie van het scherm op 1680x1050 zetten? Is er een functie om het scherm automatisch altijd in 1680x1050 weer te geven?

De enige oplossing die ik nu heb is de PC iedere keer opnieuw opstarten. Maar dat is ook niks natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Drivers opnieuw installeren van de videokaart/monitor al geprobeerd? Lijkt me niks hardwarematigs. Windows springt blijkbaar steeds terug naar een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152705

Shailesh schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:26:
Drivers opnieuw installeren van de videokaart/monitor al geprobeerd? Lijkt me niks hardwarematigs. Windows springt blijkbaar steeds terug naar een lagere resolutie.
Bij mijn scherminstellingen kan ik zien dat Windows blijft draaien op een resolutie van 1680x1050.
Als ik in het setup menu kijk van het HP-scherm zelf dan staat daar in het grijze vlak 1440x900 ipv. 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Hmm, zou toch proberen even de monitor softwarematig te verwijderen dan. Diagnostics programma van de display assistant draaien, en daarmee alle registry keys verwijderen, het programma zelf deinstalleren, en vervolgens opnieuw het monitorstuurprogramma installeren en display assistant als je die wilt.

Zou het ook even op een andere computer controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn 19" BenQ gaat binnenkort toch maar vervangen worden voor een 22" scherm. Zit nu zwaar te twijfelen of ik een HP W2228H moet nemen of toch een ander merk (Samsung oid). Het design en beeld van de HP's schermen vind ik ontzettend mooi maar ik zit een beetje met die voet in m'n maag. Mijn bureau is 80cm diep, de W2228H is incl. voet ongeveer 29cm? Dit is een vrij fors verschil met mijn huidige scherm welke ongeveer 17cm diep is (incl. voet), het scherm zelf komt op ong. 13cm vanaf de muur. Zou iemand op kunnen meten hoever de W2228H/W2207 komt? Dus niet de voet, maar echt het 'beeld' zelf! Mocht de afstand te klein worden dan overweeg ik nog de W2216, die heeft een kleinere (niet verstelbare) voet volgens mij.

Foto'tje huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/esp344.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Dick op 29-10-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
@kingrichard47
Heb hier de w2207v staan en heb het even opgemeten :) .
Scherm zelf komt ongeveer 20 cm van de muur af, als hij op z'n hoogst staat.
Ikzelf vind de voet eigenlijk juist wel handig :) ik zet er altijd mijn toetsenbord op als ik ruimtetekort heb op mijn bureau :P

[ Voor 0% gewijzigd door -j-k- op 05-11-2008 22:36 . Reden: typo ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Super! Bedankt voor het opmeten! Had er even niet aan gedacht dat het scherm ook in hoogte verstelbaar is en dat uiteraard ook zijn effect op de diepte heeft. Als je je toch verveelt (:+)...zou je hem misschien op willen meten op een hoogte van ~ 10 cm, dat lijkt mij een redelijk realistische hoogte voor mijn situatie. Morgen zal ik sowieso eens kijken of ik de W2216 ergens kan vinden in de winkel, kan ik die ook even opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Ach ik heb hem toch in 3D op m'n computer staan :P . Hier ff plaatje ervan :)
Afbeeldingslocatie: http://i335.photobucket.com/albums/m476/l102212/3-1.jpg
Hoeken enzo zouden redelijk goed moeten kloppen :)
Ik hoop dat je met dit plaatje een beetje uit de voeten kan, het geeft de uiterste posities van het mechanisme weer.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QKbE2XCVKxs&fmt=18]
Heb trouwens geen tijd over :P is gewoon studie ontwijkend gedrag ;)

[ Voor 22% gewijzigd door -j-k- op 29-10-2008 21:49 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Wauw! Daar kan ik zeker wat mee!! Nogmaals bedankt, enneh... heerlijk is dat sog'en hea ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dick op 29-10-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Heb de W2216 ook nog even op kunnen meten in de MediaMarkt, hij stond naast een W2228h dus dat kwam goed uit :) De W2216 heeft het beeld op 15cm van de muur zitten en op 10cm hoogte, dus dat is prima te doen. Ik heb mijn monitor nu even op een stapel boeken gezet zodat die op dezelfde hoogte staat als de W228h in de hoogste stand, valt me op zich nog best mee, maar misschien toch liever wel wat lager. Zijn er hier ook mensen die hem altijd al op die hoogte gebruiken? Of heb je hem toch liever wat lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
kingrichard47 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:51:
Heb de W2216 ook nog even op kunnen meten in de MediaMarkt, hij stond naast een W2228h dus dat kwam goed uit :) De W2216 heeft het beeld op 15cm van de muur zitten en op 10cm hoogte, dus dat is prima te doen. Ik heb mijn monitor nu even op een stapel boeken gezet zodat die op dezelfde hoogte staat als de W228h in de hoogste stand, valt me op zich nog best mee, maar misschien toch liever wel wat lager. Zijn er hier ook mensen die hem altijd al op die hoogte gebruiken? Of heb je hem toch liever wat lager?
Ik gebruik hem altijd op de hoogste stand, maar ik ben ook wel redelijk lang (1,93 m). Als ik op m'n bureaustoel zit is de bovenkant van het scherm op ooghoogte. Geen idee of dat ergonomisch goed is, maar tot nu toe heb ik geen last van lichamelijke klachten, ik heb het scherm (w2207v) nu al meer dan een jaar zo staan.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
De W2228h is besteld :) Heb mijn eigen scherm een tijdje op wat boeken gehad op ongeveer de hoogte en afstand dat de HP ook gaat komen en dat beviel prima. Mocht het uiteindelijk toch niet zo goed bevallen dan kan ik hem altijd nog aan de muur hangen!

Bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

Na lang getwijfeld te hebben tussen de Dell 2408, Apple Cinema HD en de HP LP2475w heb ik uiteindelijk besloten dat ik morgen de LP2475w aanschaf.
Ook voor mij heeft de review op tftcentral.com de doorslag gegeven.
Ik ga hem gebruiken als extern scherm voor mn nieuwe mbp :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 143942 op 10-11-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233889

Ik heb net een HP w2228h gekocht, echt geweldig mooi scherm :)
Voor 270 euro in de stad gehaald (pas daarna zag ik hem hier voor 242 in pricewatch staan :/, ik had eerst via kieskeurig en kelkoo gezocht en daar was het minimum 265 euro ofzo.

Ohja, maar 1 luie pixel, en die was zo gefixed met even drukken :D

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 233889 op 10-11-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik heb ook de W2228h binnen, zojuist even aangesloten. Geweldig ding! Kijkafstand ed. gaat prima, valt heel erg mee als die er eenmaal staat. Het is de eerste keer dat ik zelf een 22" heb staan maar het bevalt tot nu toe meer dan uitstekend :)

Volgens mij geen dode/luie pixels op het scherm... ik zie ze (nog) niet in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Nou,

Gisteravond heb ik eindelijk mijn HP LP2475W ontvangen, overigens niet van Shops@Work, maar nu ergens anders besteld.

Eerlijk gezegd ben ik nu niet helemaal tevreden met het scherm, het grootste probleem met dit scherm zijn de kijkhoeken.

Dit klinkt misschien raar omdat dit scherm een IPS paneel gebruikt, maar zodra ik bij een donker/zwart beeld ook maar iets scheef voor het scherm ga staan, dan wordt het zwart grijzig (white glow effect), iets wat mijn Toshiba HDTV met IPS paneel ook doet, heel frustrerend.
Ik heb het scherm alleen s' avonds geprobeerd, dus ik weet niet of dit effect anders is bij daglicht, aangezien omgevingsbelichting bij mijn Toshiba een wereld van verschil uitmaakt.

Een ander probleem, waar blijkbaar ook sommige andere gebruikers last van hebben, is het roze/groen effect, waarbij bij een schermvullend wit vlak, een groot deel (bij mij links) groeniger is, terwijl de rechterkant iets rozer overkomt.

Maargoed, ik zal later nog even wat meer met mijn scherm prutsen, kijken hoe ik het dan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Hmm vervelend idd zo. Zeker bij het zwarte scherm is het mij ook wel opgevallen dat je vrij snel verkleuring krijgt, maar in de praktijk heb ik er eigenlijk nooit last van gehad. Zelfde geldt voor een wit beeld.

Wel viel me gisteren voor het eerst de aanwezigheid van input lag op, heel raar, voor de tijd nooit zo ervaren (terwijl ik UT3 al tijden speel op deze monitor). Ik ga er nog eens extra op letten of het uberhaubt aan het scherm lag, of dat er wat anders oorzaak was voor de vertraging van het beeld tov. het geluid en de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Nou heeft blijkbaar toch aan iets anders gelegen, laatste dagen tijdens gamen nergens meer last van, geen merkbare input lag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wazza schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:50:
Een ander probleem, waar blijkbaar ook sommige andere gebruikers last van hebben, is het roze/groen effect, waarbij bij een schermvullend wit vlak, een groot deel (bij mij links) groeniger is, terwijl de rechterkant iets rozer overkomt.
Ik denk dat die horizontale kleur variatie die je omschrijft een defect is. Ik heb er hier vier naast elkaar staan en eentje had inderdaad een rood/groen variatie die bij grote witte vlakken te zien was. Ik heb die monitor geruild voor een nieuwe die, net als de andere drie, het probleem niet vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Ik denk dat die horizontale kleur variatie die je omschrijft een defect is. Ik heb er hier vier naast elkaar staan en eentje had inderdaad een rood/groen variatie die bij grote witte vlakken te zien was. Ik heb die monitor geruild voor een nieuwe die, net als de andere drie, het probleem niet vertoond.
Ik heb inmiddels met HP contact opgenomen en dit is inderdaad een defect, hoewel bij mij het meer een soort groene waas is die 2/3 deel van mijn scherm bedekt, geen rood/groen.

Dus ga ik waarschijnlijk morgen terug naar de winkel met dit scherm, hopen dat de volgende beter is.

Ik wel een beetje bang dat de volgende ook kuren vertoont, ik had namelijk ergens gelezen dat HP/LG laatst een slechte batch van deze schermen had geproduceerd, aangezien er nu op het Hard Forum en Overclockers.co.uk aardig wat mensen rondlopen met dezelfde kwalen vrees ik dat er toch wel een aardige kans bestaat dat de volgende een soortgelijk probleem heeft ;( .

Ik snap zowiezo niet hoe die panelen dan door de QC komen, dit zijn toch behoorlijke dure panelen van LG, dan verwacht je toch wel dat ze een hoge standaard hebben qua foutcontrole |:( .

Mijn model is overigens nog behoorlijk recent, hij is geproduceerd in October, en heeft firmware versie GIG034 aan boord.

Wazza schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:32:
Mijn model is overigens nog behoorlijk recent, hij is geproduceerd in October, en heeft firmware versie GIG034 aan boord.
De vier die ik hier heb staan zijn allemaal GIG032 (de ene die vervangen was ook). Productie datum kan ik niet direct vinden maar het lijkt er wel op dat deze problemen al een tijdje bestaan, in ieder geval tussen 32 en 34.

Anoniem: 179526

Hallo mensen,

ik heb onlangs de geweldige HP W2228h voor mijn PS3 gekocht en ik ben er heel blij mee.
Het enige minpuntje waar ik vantevoren van wist is dat de ingebouwde speakers totaal geen bass hebben.
Dat vond ik echter geen probleem gezien er achterin een ingang voor boxen in zit.

Ik heb dus mn PS3 via HDMI aangesloten.. HDMI naar HDMI, wat ook zorgt voor geluidsoverdracht.
Maar nu wilde ik 2.1 pc speakersetje aansluiten via die ingang alleen.. komt er geen geluid uit, alleen een soort van irritante buzz.

Ik heb de speakers vervangen met andere, en ook heb ik het geprobeerd met een paar koptelefoons maar dat mocht ook niet baten..

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om geluid én via HDMI én via die analoge ingang te krijgen.. of moet ik een HDMI naar DVI kabel gebruiken om gebruik te kunnen maken van mn pc speakers?

Wat ook een probleem kan zijn, wat me sterk lijkt overigens, is dat ik de software het beeldscherm moet gebruiken ofzo? Om het beeldscherm volledig te kunnen benutten? Dat heb ik nog niet gedaan namelijk.. gezien ik het scherm voor mn PS3 gebruik en niet mn PC.

Vriendelijk bedankt voor het lezen. :>

Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/8898/04102008998bq2.jpg

Helemaal links.. de ingang audio met ernaast de hmdi ingang.

Anoniem: 94923

Wil je de volgende keer gewoon de edit-knop gebruiken

Ja die zie ik niet dus.. ik zal volgende keer wel harder zoeken.

• B-Bandit
Anoniem: 179526 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:29:
Ja die zie ik niet dus.. ik zal volgende keer wel harder zoeken.
Naast de quote knop staat ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Anoniem: 179526 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:39:
Hallo mensen,

ik heb onlangs de geweldige HP W2228h voor mijn PS3 gekocht en ik ben er heel blij mee.
Het enige minpuntje waar ik vantevoren van wist is dat de ingebouwde speakers totaal geen bass hebben.
Dat vond ik echter geen probleem gezien er achterin een ingang voor boxen in zit.

Ik heb dus mn PS3 via HDMI aangesloten.. HDMI naar HDMI, wat ook zorgt voor geluidsoverdracht.
Maar nu wilde ik 2.1 pc speakersetje aansluiten via die ingang alleen.. komt er geen geluid uit, alleen een soort van irritante buzz.

Ik heb de speakers vervangen met andere, en ook heb ik het geprobeerd met een paar koptelefoons maar dat mocht ook niet baten..

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om geluid én via HDMI én via die analoge ingang te krijgen.. of moet ik een HDMI naar DVI kabel gebruiken om gebruik te kunnen maken van mn pc speakers?

Wat ook een probleem kan zijn, wat me sterk lijkt overigens, is dat ik de software het beeldscherm moet gebruiken ofzo? Om het beeldscherm volledig te kunnen benutten? Dat heb ik nog niet gedaan namelijk.. gezien ik het scherm voor mn PS3 gebruik en niet mn PC.

Vriendelijk bedankt voor het lezen. :>
Je hebt nu dus je 2.1 setje aangesloten op de HP? Dat gaat inderdaad niet werken, de audio-aansluiting daarop is (volgens mij) alleen een audio-ingang en geen uitgang. Deze is bedoeld om signaal te leveren voor de ingebouwde speakers als er geen HDMI wordt gebruikt. Je moet je 2.1 setje rechtstreeks op je PS3 aansluiten, ik neem tenminste aan dat deze ook een 3,5mm jack uitgang heeft?

Edit: Even gezocht en je moet dus de AV kabel gebruiken die je bij je PS3 hebt gekregen. Deze druk je in de AV Multi aansluiting, aan de andere kant heb je dan 3 tulp plugjes. De rode en de witte daarvan doe je zo'n adaptertje voor 2x tulp naar 1x 3,5mm jack, die dingen kan je op elke straathoek wel kopen als je die niet al bij je speakers hebt gekregen. In de PS3 uiteraard nog wel even instellen naar welke uitgang die het beeld/geluid moet sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dick op 24-11-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Comp-Freak schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:19:
Nou heeft blijkbaar toch aan iets anders gelegen, laatste dagen tijdens gamen nergens meer last van, geen merkbare input lag dus.
Bij de 2475w?

Ben ook maara an het kijken voor een non-tn paneel. Sam 2443bw viel tegen na 3x retour. Dus dan misschien een 2475w als dat goed uit de bus komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Jap, ging idd om mijn LP2475w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 16:43
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de W2228H en de L2245W? Ik zie dat de 2228H 3 ms heeft en de W2245 5 ms. Maar qua aansluitingen wordt ik er niet echt wijzer van.

Kan het zijn dat de L2245W eol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Heeft iemand met de LP2475w ook last van het volgende:

Soms blijf je wat lang weg van je pc en daarom heb ik in Windows XP energiebeheer zo ingesteld dat hij na 20 minuten het scherm uitschakelt. Meestal download ik wel wat op de achtergrond en ben ik niet bezig, en doe ik het scherm uit met de knop aan de voorkant. Als ik het scherm vervolgens inschakel (na >20 minuten), heeft windows de output "gekilld" en detecteert het scherm geen signaal meer. Ook niet als ik met de muis beweeg (of toetsen indruk).

Als ik het scherm binnen 20 minuten aan doe, dus voordat windows hem automatisch uitschakelt, doet hij het wel.
Als ik de computer in slaapstand zet (sneltoets op toetsenbord) en dan weer inschakel doet hij het weer.

Oftewel ik kan mijn scherm gewoon niet uit doen zonder het hele systeem te moeten in-en uitschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 26-11-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tot nu toe lijkt me de 2475w een geschikte monitor. Echter ben ik een beetje bang voor dat wide color gamut. Ik doe Photoshop en af en toe afdrukken enzo, maar wil wel dat ook buiten PS e.d. de kleuren juist zijn. Dus ook in IE, vista en films/games. Ik lees hier en daar dat er alleen normale kleuren zijn bij een programma met colormanagement? Ik heb een Spyder om te kalibreren, dat was sowieso het plan. Kan iemand aangeven of ik mijn doel kan bereiken, of misschien een suggestie voor een andere non-tn (min 1920x1080) scherm :) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
@ Shailesh: Kan je het ook eens met een andere monitor proberen? Mogelijk komt je videokaart niet goed uit zijn energiebesparende mode. Ik heb zelf wel eens gehad dat mijn scherm op zwart ging om energie te besparen. Toen ik mijn muis daarna bewoog ging het scherm wel aan, maar bleef het scherm telkens aan en uit gaan. Zelfs na een reboot. Ik heb toen het scherm een tijdje uit laten staan, toen werkte het weer.

@ johnny mcclane: Buiten colormanaged apps zijn je kleuren gewoon niet correct. Zelfs met een spyder is daar helaas niks aan te doen. Vooral rood en roze knallen er uit, maar ik stoor me er verder niet aan in de praktijk. Alles wat ik kleurecht wil hebben doe ik toch met colormanaged programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Shailesh schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:03:
[...]
Als ik het scherm vervolgens inschakel (na >20 minuten), heeft windows de output "gekilld" en detecteert het scherm geen signaal meer. Ook niet als ik met de muis beweeg (of toetsen indruk).
Volgens mij had dit te maken met je videokaart.. Kan me herinneren dat Dell gebruikers hier ook last van hadden. Je moest iets downloaden of aanzetten bij de instellingen van je videokaart..

ff wezen zoeken voor je:
BasNation schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:50:
[...]

Om hier even op terug te komen. In tegenstelling tot wat enkelen op andere fora beweren is het probleem van "stuck in power save mode" niet een monitor mankement maar een driver probleem. De 2408WFP heeft problem met oudere VGA kaarten. Ikzelf gebruik op dit moment nog een ATI 9800 Pro.
Zelfs de nieuwste drivers (8.3) lossen dit probleem niet op, maar ik heb een trukje verzonnen waardoor dit min of meer verholpen kan worden. Dit werkt zowel voor de Windows "turn off the display" powersaving feature als het volledig uitschakelen (power-off met de knop op de monitor) van de 2408WFP.

Het komt erop neer dat de 2408WFP bij oudere VGA kaarten een extra sterke stroomstoot of zoiets nodig heeft om te ontwaken uit "power save mode". Dit kan op de volgende manier bereikt worden.

1. Installeer ATI Tray Tools (http://www.guru3d.com/article/atitraytools/189/)
2. Menu > Hot Keys > Enable Hot Keys (checked)
3. Menu > Hot Keys > Customize
4. Add new Hot Key
5. Miscellaneous > Reload display driver
6. Assign een Hot Key (Ik zelf gebruik ALT + T) > Ok

0. Iedere keer als je monitor uit is geweest simpelweg ALT + T drukken en je bent weer terug.

Dit is alleen getest in Windows Vista 32bit i.c.m. Catalyst 8.3 (display drivers only).
Hopelijk lost dit je probleem op :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comp-Freak schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:36:
@ johnny mcclane: Buiten colormanaged apps zijn je kleuren gewoon niet correct. Zelfs met een spyder is daar helaas niks aan te doen. Vooral rood en roze knallen er uit, maar ik stoor me er verder niet aan in de praktijk. Alles wat ik kleurecht wil hebben doe ik toch met colormanaged programma's.
Thanks...dat mooi k*t :( Kan ik dalijk nog verder zoeken...non-tn, fullhd, 22-24" en geen wide gamut...

Blijft weinig over volgens mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Scipionyx schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:50:
[...]

Volgens mij had dit te maken met je videokaart.. Kan me herinneren dat Dell gebruikers hier ook last van hadden. Je moest iets downloaden of aanzetten bij de instellingen van je videokaart..

ff wezen zoeken voor je:

[...]

Hopelijk lost dit je probleem op :)
Heb het geprobeerd, maar helaas. Klonk wel aannemelijk, maar heeft helaas niet mogen baten. Het kan wellicht ook aan de drivers liggen. Eind van de week krijg ik mn nieuwe pc binnen. Ik zet er vista op en even kijken of het daar wat helpt. Gaat overigens wel om een vrij nieuwe videokaart, maar goed.

Toch bedankt voor de moeite.

@Comp-Freak: dathad ik eerst ook, met het flikkeren...weet niet meer hoe, maar wel opgelost.

Met betrekking tot de kalibratie. Je kan het scherm ook zelf instellen kwa kleuren, ipv de spyder alles laten doen. Ik heb gewoon de RGB waarden aangepast, totdat de spyder ze als correct aangaf, en vervolgens met dit als startpunt de calibratie gestart. Hierdoor zien mijn films er een stuk beter uit, en de desktop oogt ook wat beter. Tis geen 100% oplossing echter.

[ Voor 22% gewijzigd door B-Bandit op 26-11-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

Ik ondervind ook een probleem met mijn lp2475w
Wanneer ik het scherm aansluit op mijn late macbook pro 2008 dan krijg ik over het gehele scherm witte en groene flikkerende pixels.
Dit gebeurd niet wanneer ik het scherm aansluit op de macbook pro van begin 2008 of als ik het scherm aansluit op een windows vista pc.

Het probleem zal dan wel bij mijn apple liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Ik heb zoiets zelf een keer gehad toen een HDMI kabel niet helemaal lekker contact maakte. Probeer eens een andere kabel of kijk eens of er bijvoorbeeld vuil in de aansluiting zit of dat deze verbogen is.

[Edit] @ johnny mcclane:

Ik had zelf ook een lijstje gemaakt met monitoren, waarbij eigenlijk alleen maar wide gamut bovenaan stonden. Er waren er maar 1 of met met een normaal paneel, maar die zaten krap in de aansluitingen of waren erg duur.
Zolang het besturingssysteem niet colormanaged is, zal dit wel een probleem blijven.

[ Voor 45% gewijzigd door Comp-Freak op 26-11-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comp-Freak schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:27:
Ik heb zoiets zelf een keer gehad toen een HDMI kabel niet helemaal lekker contact maakte. Probeer eens een andere kabel of kijk eens of er bijvoorbeeld vuil in de aansluiting zit of dat deze verbogen is.

[Edit] @ johnny mcclane:

Ik had zelf ook een lijstje gemaakt met monitoren, waarbij eigenlijk alleen maar wide gamut bovenaan stonden. Er waren er maar 1 of met met een normaal paneel, maar die zaten krap in de aansluitingen of waren erg duur.
Zolang het besturingssysteem niet colormanaged is, zal dit wel een probleem blijven.
Ik heb wel vista, ik weet dat hier meer color-shit enzo in zit. Waar ik nu naar aan het kijken ben, LG L246W. Verder maakt aansluiting niet zoveel uit voor mij, 1xdvi is genoeg. Qua prijs wil ik de goedkoopste (het is al niet goedkoop meer vind ik) scherm welke voldoet aan mijn eisen, ik hoef geen eizo van 2k3 euro :P Verder geen dell ivm de inputlag. Ik prefereer ips boven *va ivm de betere kijkhoek en kleuren. Zou je jou top10 list eens kunnen geven? Misschien staat er iets leuks voor mij tussen ;)

Voor uwen vermaek:
http://www.tftcentral.co.uk/articles/panel_parts.htm
http://www.hardforum.com/forumdisplay.php?f=78
http://lcdtech.no-ip.info/en/data/monitor.lcd.panels.htm
http://www.flatpanels.dk/panels.php

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 26-11-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:35:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de W2228H en de L2245W? Ik zie dat de 2228H 3 ms heeft en de W2245 5 ms. Maar qua aansluitingen wordt ik er niet echt wijzer van.

Kan het zijn dat de L2245W eol is?
Volgens mij is de L2245W gewoon de wat goedkopere 'saaiere' zakelijke variant. Ik meende dat deze ook geen glossy laag over het scherm heeft maar ik kan er naast zitten wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233889

Shailesh schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:03:
Heeft iemand met de LP2475w ook last van het volgende:

Soms blijf je wat lang weg van je pc en daarom heb ik in Windows XP energiebeheer zo ingesteld dat hij na 20 minuten het scherm uitschakelt. Meestal download ik wel wat op de achtergrond en ben ik niet bezig, en doe ik het scherm uit met de knop aan de voorkant. Als ik het scherm vervolgens inschakel (na >20 minuten), heeft windows de output "gekilld" en detecteert het scherm geen signaal meer. Ook niet als ik met de muis beweeg (of toetsen indruk).

Als ik het scherm binnen 20 minuten aan doe, dus voordat windows hem automatisch uitschakelt, doet hij het wel.
Als ik de computer in slaapstand zet (sneltoets op toetsenbord) en dan weer inschakel doet hij het weer.

Oftewel ik kan mijn scherm gewoon niet uit doen zonder het hele systeem te moeten in-en uitschakelen.
Heb je vista?
Ik had dit namelijk ook, ik had bij powersave opties staan dat hij het beeld mocht uitschakelen na 20 minuten, wat bij mij dus inhield dat het scherm geen sginaal meer kreeg.
Ik heb dit dus uitgeschakeld, en nu heb ik er ook geen last meer van :)

edit1:
En ik had geen oude videokaart, m'n pc is net 2 weekjes oud en ik heb een Radeon HD4850.
En de HP L2245w heeft volgens mij maar 1 ingang.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 233889 op 26-11-2008 23:26 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste