Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Topicstarter
Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 2
Algemene Info

Dit topic gaat over de W-serie van HP onder andere de W1907, de W1907v, de W2007, de W2007v, de W2207, de W2207H, de W2408 en de W2408H.

De series die eindigen op een H zijn precies hetzelfde als de modellen zonder H maar hebben in plaats van een DVI aansluiting een HDMI aansluiting.

De series die eindigen op een v zijn precies hetzelfde als de modellen zonder v maar hebben geen DVI of HDMI maar slechts 1 VGA aansluiting.

Verder bevatten deze monitoren een glanzende bovenlaag op de scherm wat sommigen als een voordeel zien (=levendigere kleuren en zwart lijkt zwarter) en anderen als een nadeel(=weerspiegeling in het beeld).

De Schermen

HP W1907

HP W1907v

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/advice_for_free2009/JUN2007/HP_W1907.jpg

Monitorformaat en -type:19 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1440*900
Reactietijd / helderheid : 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.285mm
Afmetingen (HxBxD): 37.8 x 45.2 x 18.2 cm
Gewicht: 5 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 49 watt, 2 watt in idle, hoogte verstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreerde actieve speakers 2* 2 watt
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI-D

HP W2007

HP W2007v

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/16/0,1425,sz=1&i=163071,00.jpg

Monitorformaat en -type: 20.1 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1680*1050
Reactietijd / helderheid : 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: tot 3000:1 dynamisch (gem), 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.258mm
Afmetingen (HxBxD): 39.6 x 48.7 x 18.2 cm
Gewicht: 6 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 52 watt, in idle 2 watt, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreede active speakers 2* 2 watt
Aansluitingen: 1xVGA, 1x DVI-D

HP w2207

HP w2207H

Afbeeldingslocatie: http://www.microanvika.com/products/HEW42153.gif

Monitorformaat en -type: 22 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1680*1050
Reactietijd / helderheid: 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: tot 3000:1 dynamisch (gem), 2000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.252 mm
Afmetingen (HxBxD): 48.1 x 52.3 x 28.9 cm
Gewicht: 9 kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 65 watt, 2 watt in idle, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreede active speakers 2* 2 watt, 2xUSB aan de linkerkant.
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI(HDCP), 2xUSB (bij de H versie ipv 1xDVI een 1xHDMI)

HP W2408

HP W2408H

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksbilliger.de/images/products/11410/big_w2408.jpg

Monitorformaat en -type: 24 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1920*1200
Reactietijd / helderheid : 5ms / 400cd/m2
Contrastverhouding: 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.27mm
Afmetingen (BxDxH): 58,6 x 28,9 x 50,0 cm
Gewicht: 9,8 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, HP Vivid Color technologie , verbruik van 130 watt, 2 watt in idle, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreerde actieve speakers 2* 4 watt, 4xUSB 2.0, omgevingslichtsensor,
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI(HDCP), 4xUSB (bij de H versie ipv 1xDVI een 1xHDMI)

Reviews

HP2408
GoldenSample
_uploader_
PC Magazine
Digital Trends
ZDNET
CNET
Prijzen

Hier worden gemiddelde prijzen genoemd, bij de ene shop kan het duurder zijn dan bij de ander (klik op de modelnaam om op pricewatch te komen)

Hp W1907v € 219
Hp W2007 € 250
Hp W2207 € 330
Hp W2207H € 350
Hp W2408 € 500
Hp W2408H € 550

Problemen

Er zijn wat problemen met de meegeleverde software (mydisplay), beste oplossing is uninstall. Ook zijn er wat scheve voeten die je dus voorzichtig moet rechttrekken.

Foto's

HP W2207 Staand
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/1109/hp4xw8.jpg
HP W2207 Liggend
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/9787/hp3xb7.jpg

HP W2207
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/3161/vergleichbildw2207xe1qa8.jpg
Samsung 226BW
Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/7133/vergleichbild226bwco2ui0.jpg

FAQ

- Heeft de HP W-serie een HDMI aansluiting?:S
Ja, alleen modellen waar een H achter staat. LET OP: deze modellen hebben dan geen DVI aan boord.
- Wat is HDCP?
High bandwidth Digital Content Protection is een systeem waarmee de filmindustrie probeert om piraterij te voorkomen. Het betekent dat een decoder met HDCP alleen een digitaal signaal door zal geven aan een apparaat als dat ook HDCP ondersteunt. Anders 'vertrouwt' de decoder het scherm niet, en zal geen (of alleen een lagere resolutie) signaal leveren. Dus als je nu al een (ouder) scherm hebt gekocht zonder HDCP , en de decoders (of de zenders) vereisen dit straks wel, dan kan je nog steeds niet naar HDTV kijken...
- Heeft 1 van deze schermen HDCP functionaliteit?
HDCP wordt pas ondersteund vanaf de W2207.

Suggesties, toevoegingen :?

Heb je interessante links, quotes, reviews, correcties etc. voor één van de monitoren? Laat het me weten en ik voeg het toe aan deze topicstart :)

Deze topicstart werd gemaakt door the squaler1, die ik overigens niet meer heb zien reageren in het topic. Wil hem toch de credits geven voor de topicstart. Ik heb kleine wijzigingen aangebracht zoals taalfouten en overmatig gebruik van plaatjes van alleen de W2207H en nog wat verbeteringen

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 17-01-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:13:
Beetje vol dit (>500 posts) - en verder vooral veel slowchat. Is een volgend deel echt nodig?
Je kan echt geen 500 postjes spenderen aan allemaal wetenswaardigheden (in een perfecte wereld wel ja), af en toe moet er ff geslowchat worden. Maar we zullen er dit keer beter erop letten, goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
Hoi, mooie topicstart. Alleen klopt het eerste plaatje bij de w2207 niet volgens mij, het beeldscherm op de foto heeft geen scharnier en in het echt heeft de w2207 natuurlijk wel een scharnier. Ik kan het wel begrijpen, zelfs op de HP-site heeft een tijdje de verkeerde plaat gestaan :P

Ik heb zelf trouwens naar volle tevredenheid de w2207v, gekocht bij de Prijstopper. Ze hebben hem daar niet staan, maar ik kon hem bestellen (was er na 3 dagen :*) ) en nog een leuke prijs gemaakt ook :)

[ Voor 26% gewijzigd door -j-k- op 15-01-2008 21:57 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@bovenstaande: verhip! 't is ook niet zo dat er eerst een versie was die niet in hoogte verstelbaar is want ik heb 1 v/d eerste en die heeft ook gewoon de scharnier daar zitten..

de pixelgrote klopt in de startpost niet, de 20 en de 22 versie hebben namelijk volgens je Startpost de zelfde grote..
zet 't anders even gekleurd in de startpost, dat er minder geslowchat moet worden

Overigens voor de gene die wilde weten het verbruik zonder de uit knop te gebruiken is volgens de specificaties 3 watt geloof ik, misschien wat voor in de startpost ook

[ Voor 19% gewijzigd door GoldenSample op 15-01-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
l102212 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:36:
Hoi, mooie topicstart. Alleen klopt het eerste plaatje bij de w2207 niet volgens mij, het beeldscherm op de foto heeft geen scharnier en in het echt heeft de w2207 natuurlijk wel een scharnier. Ik kan het wel begrijpen, zelfs op de HP-site heeft een tijdje de verkeerde plaat gestaan:)

Ik heb zelf trouwens naar volle tevredenheid de w2207v, gekocht bij de Prijstopper. Ze hebben hem daar niet staan, maar ik kon hem bestellen (was er na 3 dagen:)) en nog een leuke prijs gemaakt ook:)
Haha, toevallig heb ik dat al opgelost voordat ik je post las. Het viel mij ook op aangezien ik zelf ook de W2207H heb. Maar de topicstart is oorspronkelijk door iemand anders gemaakt (zie onderin topicstart). Het rare is dat de bestandsnaam van die foto wel W2207H luidt. Hoe dan ook, het is al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenSample schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:37:
@bovenstaande: verhip! 't is ook niet zo dat er eerst een versie was die niet in hoogte verstelbaar is want ik heb 1 v/d eerste en die heeft ook gewoon de scharnier daar zitten..

de pixelgrote klopt in de startpost niet, de 20 en de 22 versie hebben namelijk volgens je Startpost de zelfde grote..
zet 't anders even gekleurd in de startpost, dat er minder geslowchat moet worden

Overigens voor de gene die wilde weten het verbruik zonder de uit knop te gebruiken is volgens de specificaties 3 watt geloof ik, misschien wat voor in de startpost ook
De 20 en 22 inch hebben toch hetzelfde pixelgrootte? Dat klopt volgens mij wel? De startpost gaat nog veranderen in een post met meer info en gerichtere inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:46:
[...]

Haha, toevallig heb ik dat al opgelost voordat ik je post las. Het viel mij ook op aangezien ik zelf ook de W2207H heb. Maar de topicstart is oorspronkelijk door iemand anders gemaakt (zie onderin topicstart). Het rare is dat de bestandsnaam van die foto wel W2207H luidt. Hoe dan ook, het is al opgelost.
Ja dat komt wss dus omdat het ook op de site van HP verkeerd stond, ik heb ze een mailtje erover gestuurd, niks meer over gehoord maar nu staat het er wel goed :)

Owja en die pixelgrootte is niet hetzelfde hoor, je hebt immers hetzelfde aantal pixels over een groter oppervlak, dus is de pixelgrootte van de w2207 groter dan die van de w2007

[ Voor 13% gewijzigd door -j-k- op 15-01-2008 21:50 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:49:
[...]

De 20 en 22 inch zijn toch hetzelfde pixelgrootte? Dat klopt volgens mij wel? De startpost gaat nog veranderen in een post met meer info en gerichtere inhoud.
nee, ze hebben evenveel pixels echter bij de 22inch op een groter oppervlak -> grotere pixels
@ onderstaande je kunt ook altijd nog ff een topic reportje aan maken met de vraag of een modje het wilt doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 16-01-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de topicstart zoveel mogelijk verbeterd/aangepast. Ook heb ik voor het gemak URL's erbij gezet zodat jullie zelf zien waar ik de info vandaan heb. Ik hoop dat de info nu wel klopt? Ik heb ook de gewicht erbij gezet en zelfs dat de schermen 2 watt verbruiken in idle modus.

Mocht er alsnog iets niet kloppen of erbij gezet worden, dan hoor ik dat graag.

NB: Ik wil geen waarschuwing in de startpost zetten, dat komt zo zeikerig over en ik weet dat het ook niks zal helpen. Wat meer helpt is dat we zelf ervoor zorgen dat er niet te weinig nieuwsverruimend gepost worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 16-01-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Dit soort dingen svp niet in het topic, iig niet zonder ook nog wat toe te voegen :)

[ Voor 84% gewijzigd door Pollewob op 17-01-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

is zo'n 22 inch monitor ter vergelijken met een normale 19" inch monitor?

Ik werk namelijk met 2x 19" monitoren en vind dit op 1280x1024 erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Een 19" met klassieke verhouding heeft ongeveer dezelfde hoogte als een 22" breedbeeld scherm. Maar die 2 19" schermen die je nu hebt hebben wel een groter oppervlak lijkt me.
Ik heb zelf een 22" en daar haal ik net niet 2 browser naast elkaar...

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
l102212 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:05:
Een 19" met klassieke verhouding heeft ongeveer dezelfde hoogte als een 22" breedbeeld scherm. Maar die 2 19" schermen die je nu hebt hebben wel een groter oppervlak lijkt me.
Ik heb zelf een 22" en daar haal ik net niet 2 browser naast elkaar...
Ik gebruik nu maxthon, daar kan je 2 schermen naast mekaar doen in 1 browser. Past wel goed vind ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces 16-01-2008 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 17-01-2008 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 17-01-2008 Wateringen , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 17-01-2008 Wateringen , pakkettendistributie

Heb de HP 2408H zo binnen !! Ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

als je de windows wat kleiner maakt dan zal het wel passen, ik doe dit op mijn laptop daar zit een 15" schermpje op met een resolutie van 1400x1050 en dat werkt opzich wel goed.

Maar ik wil nu een leuk groot scherm kopen echter weet ik nog niet precies welke enz.

Volgens mij valt 1920x1080 op een 24" scherm weer te klein uit waardoor ik snel last van mijn ogen zal krijgen.

De ideale oplossing voor mij zou zijn een 26" monitor op 1920x1080 echter hangt hier een erg hoog prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Nou hij is binnen!

Ben best tevreden, het is alleen wel verschrikkelijk wennen (van 17inch naar 24inch).

Ik zie op vga alleen een klein beetje ruis als het beeld zwart is. Misschien moet ik het beeld toch via hdmi laten lopen..

EDIT: WOW!! Ik heb net een kabel van dvi naawr hdmi gehaald en het is echt een wereld van verschil. Perfect beeld nu :D

[ Voor 21% gewijzigd door BladePHQ op 17-01-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
ik heb met de w2207H het probleem dat als ik mijn pc opstart, en ik heb de kabel voor de extra usbpoorten in de monitor in een usbpoort van de pc, dat als ik mijn pc opstart dat hij blijft stilstaan bij het bootscherm en dat als ik de usbstekker eruit haal dat hij wel normaal opstart.
weet iemand hoe ik dat kan veranderen? dat hij ook aangaat als ik een usbstekker erin heb zitten.

hij doet nu dus precies hetzelfde als dat hij normaal doet als ik een usbstick in een usbpoort heb zitten, dan blijft hij ook stilstaan bij het bootscherm... :s

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lijkt mij een probleem met je usb controler, welk besturingssysteem draai je? met welk service pack?
hebben al je poorts het? ook je front?

heb er zelf nog niet van gehoord maar denk dat je beter na onderzoek een eigen topic kunt openen
Anoniem: 237909 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:15:
[...]

Dat is volgens mij iets in je BIOS. Daar zit 1 of andere instelling dat je computer moet zoeken naar opstartbare USB-dingen. Snuffel eens rond in je moederbordboekje of in je BIOS zou ik zeggen.
kan het nog wel eens zijn:
zet je bios zo dat je usb geen boot device is!

[ Voor 88% gewijzigd door GoldenSample op 17-01-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

GoldenSample schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:42:
lijkt mij een probleem met je usb controler, welk besturingssysteem draai je? met welk service pack?
Ik denk niet dat het aan het besturingssysteem ligt aangezien hij in het bootscherm al vaststaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
supermadcow schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:33:
ik heb met de w2207H het probleem dat als ik mijn pc opstart, en ik heb de kabel voor de extra usbpoorten in de monitor in een usbpoort van de pc, dat als ik mijn pc opstart dat hij blijft stilstaan bij het bootscherm en dat als ik de usbstekker eruit haal dat hij wel normaal opstart.
weet iemand hoe ik dat kan veranderen? dat hij ook aangaat als ik een usbstekker erin heb zitten.

hij doet nu dus precies hetzelfde als dat hij normaal doet als ik een usbstick in een usbpoort heb zitten, dan blijft hij ook stilstaan bij het bootscherm... :s
Dit heb ik ook, ik haal gewoon de usb-stick eruit voordat ik opstart :) . Ik kan nu even niets testen maar zou het niets in je bios zijn dat hij van je usb-stick wilt booten?

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
supermadcow schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:33:

Dat is volgens mij iets in je BIOS. Daar zit 1 of andere instelling dat je computer moet zoeken naar opstartbare USB-dingen. Snuffel eens rond in je moederbordboekje of in je BIOS zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
thanks all, ik zal zo ff kijken in de BIOS. I'll let you know.
ik heb t btw ook in de front usb poorten ja.
had er al last van met XP en nu ook met Vista.

Edit: ik heb net gekeken in de BIOS, heb een paar opties aan het uit gehad bij het booten.
maar ik keek ff op mijn BIOS LED dinges, en die gaf 50 aan. en 50 is volgens het MOBOboekje initializing USB...

[ Voor 82% gewijzigd door supermadcow op 17-01-2008 22:57 ]

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik heb net een DVI/HDMI kabel gehaald om m'n w2207 digitaal aan te sluiten maar nu heb ik een zacht ploppend geluid uit m'n monitor? Het lijkt uit de speakers te komen.. het geluid heb ik al op 0 staan en via de VGA kabel had ik dit niet.

Komt iemand dit bekend voor of weet iemand een oplossing?
Misschien is het een aarde probleem (geen geaarde stopcontacten) maar daar kan ik ook weinig aan doen..

edit:

Als ik naar het menu ga/in het menu rondblader houdt het steeds voor een halve seconde op om dan weer terug te komen..

[ Voor 14% gewijzigd door Cheezus op 19-01-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
primusz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:48:
Ik heb net een DVI/HDMI kabel gehaald om m'n w2207 digitaal aan te sluiten maar nu heb ik een zacht ploppend geluid uit m'n monitor? Het lijkt uit de speakers te komen.. het geluid heb ik al op 0 staan en via de VGA kabel had ik dit niet.

Komt iemand dit bekend voor of weet iemand een oplossing?
Misschien is het een aarde probleem (geen geaarde stopcontacten) maar daar kan ik ook weinig aan doen..

edit:

Als ik naar het menu ga/in het menu rondblader houdt het steeds voor een halve seconde op om dan weer terug te komen..
Het kan eigenlijk niet, er is geen geluid te krijgen via een dvi kabel. Ik zou zeggen dat de kabel stuk is of dat je wat fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 237909 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:25:
Het kan eigenlijk niet, er is geen geluid te krijgen via een dvi kabel. Ik zou zeggen dat de kabel stuk is of dat je wat fout doet.
Ik wil ook helemaal geen geluid krijgen via die kabel..
Als de kabel niet goed zou zijn zou je toch geen/brak beeld krijgen en niet een signaal wat je (monitor)speakers stoort?
Wat kan ik verder nog fout doen?

Ik heb even een opname gemaakt van het geluid:
http://members.home.nl/primus/geluid.wav
Je moet je geluid wel hard zetten anders hoor je het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
primusz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:39:
[...]

Ik wil ook helemaal geen geluid krijgen via die kabel..
Als de kabel niet goed zou zijn zou je toch geen/brak beeld krijgen en niet een signaal wat je (monitor)speakers stoort?
Wat kan ik verder nog fout doen?

Ik heb even een opname gemaakt van het geluid:
http://members.home.nl/primus/geluid.wav
Je moet je geluid wel hard zetten anders hoor je het niet :P
ik bedoel dat het niet zou mogen om enig geluid te horen bij een DVI kabel. Maar oke, ik heb geen glazen bol. Enige wat ik kan zeggen is probeer het eens met een andere dvi-hmdi kabel (lenen, stelen, huren, whatever)

Mocht je ooit een oplossing vinden, post die dan ff, dan zet ik die in de startpost.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 19-01-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

Klopt het dat de HP-W2207 maar een kijkhoek van 160 graden heeft? Ik was effe opzoek bij de officiele site, maar daar wordt er geen woord over gerept. Toen ben ik naar reviews gaan kijken en in één review zag ik langskomen dat de kijkhoek, zowel horizontaal als verticaal, zo'n 160 graden was.

Ik volg al een tijdje dit topic, maar ik heb tot nu toe weinig klachten gehoord over die kijkhoek. Dus klopt het dat die kijkhoek 'slechts' 160 graden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 18:12
Anoniem: 90936 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:30:
Klopt het dat de HP-W2207 maar een kijkhoek van 160 graden heeft? Ik was effe opzoek bij de officiele site, maar daar wordt er geen woord over gerept. Toen ben ik naar reviews gaan kijken en in één review zag ik langskomen dat de kijkhoek, zowel horizontaal als verticaal, zo'n 160 graden was.

Ik volg al een tijdje dit topic, maar ik heb tot nu toe weinig klachten gehoord over die kijkhoek. Dus klopt het dat die kijkhoek 'slechts' 160 graden is?
Weet niet of het 160 graden zal zijn.
Maar je moet er wel goed voor zitten, maar dat zit je toch meestal wel voor een monitor toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
De w2207v heeft een TN-paneel, dat is een relatief goedkoop paneel met mindere kijkhoek en mindere kleur/zwart weergave. HP heeft met de glanslaag op het scherm mijns inziens de kleurweergave erg goed weten op te krikken, alleen het klopt dat de kijkhoek niet geweldig is. Als ik ongeveer 70 graden van opzij kijk kleurt het scherm wat geel op, van onderen is het nog erger. Ikzelf vind het niet erg, het valt me niet op tenzij ik erop let.

Als je nou schermen uit dezelfde prijsklasse vergelijkt zal je vrijwel zeker allemaal TN-panelen tegenkomen. Qua kleurweergave denk ik dat je het beste uit bent met de HP als je je tot TN-panelen beperkt. De kijkhoek zal bij elk TN-paneel vrijwel hetzelfde zijn verwacht ik, staar je in ieder geval niet blind op de door de fabrikant opgegeven kijkhoek. Wie weet vinden zij dat je bij de maximale kijkhoek een flinke kleurverandering mag zien, als je maar nog wat kleur ziet :) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 12:59

tweakraiser

I have such sites to show you

Hebben jullie ook last van trillend beeld bij bijvoorbeeld de achtergrond (diagonale zwart/grijs streepjes) frontpage van tweakers.net.
Ik heb mijn HP w2408h met een verloopstukje hdmi (female) > dvi aangesloten. Nu net geprobeert met gewoon vga>vga maar dat is de storing nog erger.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Klinkt mij een beetje in de oren alsof je niet de juiste drivers voor je videokaart hebt.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Heb het ook een heel klein beetje bij dvi > hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
BladePHQ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:45:
Heb het ook een heel klein beetje bij dvi > hdmi.
DVI > hdmi op me w2408h , nergens last van qua ruis, en helemaal niet trillerig.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tweakraiser schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:56:
Hebben jullie ook last van trillend beeld bij bijvoorbeeld de achtergrond (diagonale zwart/grijs streepjes) frontpage van tweakers.net.
Ik heb mijn HP w2408h met een verloopstukje hdmi (female) > dvi aangesloten. Nu net geprobeert met gewoon vga>vga maar dat is de storing nog erger.
Ik heb een W2207H maar ik zie geen diagonale strepen of zo op de frontpage. Heb trouwens dvi>hdmi, vga heb ik nog nooit geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 22-01-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

fijnzo... heb al verschillende drivers geprobeert.
garantiegevalletje dus?!

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

drivers voor je monitor of voor je gpu?
je monitor drivers zouden geen invloed moeten hebben, deze is alleen voor kleurprofielen geloof ik, ik draai 'm gewoon zonder ook.
verder lijkt 't me ook gewoon garantie gevalletje omdat hij het op digitaal maar ook op vga heeft.
als final check kun je 'm nog aan een andere pc proberen of een andere monitor aansluiten op jouw pc. dan weet je zeker dat 't niet aan je GPU oid ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Mijn vorige monitor(s) hadden er geen last van, dus aan de gpu ligt het niet.
todo:
1) dhmi>dvi kabel
2) monitor op andere pc aansluiten.

Meer mensen last van dit probleem?

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Ik hbe dit ook oop mijn W2408h
ook via DVI -> HDMI aangesloten.
Het doet sich maar bij een beperkt aantal sites voor.
stoor me er niet geweldig aan.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoningg
  • Laatst online: 09-12-2024
Staat je contrast en/of brightness niet te hoog?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57347

Sinds vandaag heb ik ook een hp w2207h
Alleen nu valt me op dat ik een rare pixel er in heb.
De pixel blijft zwart op een blauwe achtergrond.
In andere kleuren doet hij het wel.

Van de week maar ff terug naar de mediamarkt om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

primusz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:48:
Nog even een updateje voor dit probleem: als ik het volume op 1 (of hoger) zet heb ik er geen last van.. Je hebt dan wel een heel klein beetje ruis via de speakers maar dit is veel zachter en lang niet zo storend als het 'ploppen' van de speakers.

Eigenlijk hoort het natuurlijk helemaal niet zo te zijn maar zo is het iig niet storend genoeg om hem om te ruilen (= paar weken kwijt zijn)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
primusz schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:18:
[...]

Nog even een updateje voor dit probleem: als ik het volume op 1 (of hoger) zet heb ik er geen last van.. Je hebt dan wel een heel klein beetje ruis via de speakers maar dit is veel zachter en lang niet zo storend als het 'ploppen' van de speakers.

Eigenlijk hoort het natuurlijk helemaal niet zo te zijn maar zo is het iig niet storend genoeg om hem om te ruilen (= paar weken kwijt zijn)..
heb je nou verder niks uitgezocht? Een verlengsnoer met aarde erop aangesloten op een stopcontact ergens in huis met aarde en op de pc en monitor aangesloten.

monitor op een andere pc uitgeprobeerd, bij een vriend of zo.

hoezo weken wachten om om te ruilen? is het gekocht bij een gewone winkel of onlineshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Wow ik heb de w2207 nu ook thuis staan :9~
Wat een verschil met mn 5 jaar oude dell tftje :D

Kleuren alles perfect maar...
Ik heb echt ontiegelijk veel last van "banding". En snap niet helemaal hoe dit nou komt.
Als ik het volgende plaatje ga bekijken: http://www.lagom.nl/lcd-test/gradient-h.png dan loopt hij perfect over ook in photoshop. Maar zogauw ik deze met de windows viewer bekijk is het 1 en al een blokkenfeest..

Bij de volgende gradient hetzelfde probleem maar hierbij is hij ook in photoshop best blokkerig.. (winviewer nog veel erger)
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/9bj0nc.jpg

Ik heb hem nog niet helemaal goed afgestelt maar heb al wel veel met contrast/brichtness zitten spelen en het blijft prut..

Heeft iedereen hier best last van of is de mijne een gevalletje appart?
(dvi-hdmi aangesloten.. VGA meteen even testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik heb wel als ik hem aansluit met een HDMI-kabel via een verloopstekker, dan een DVI-kabel, groene ruis in beeld. Maar dat komt volgens mij doordat de verbinding dan niet super is. Via VGA is er niets aan de hand. Nog even een nieuwe HDMI-DVI kabel kopen dan.
Nou, ik heb er een hdmi-dvi kabel tussen zitten: WOW! Totaal geen last meer van ruis. Haarscherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144570

Anoniem: 123349 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:56:
Wow ik heb de w2207 nu ook thuis staan :9~
Wat een verschil met mn 5 jaar oude dell tftje :D

Kleuren alles perfect maar...
Ik heb echt ontiegelijk veel last van "banding". En snap niet helemaal hoe dit nou komt.
Als ik het volgende plaatje ga bekijken: http://www.lagom.nl/lcd-test/gradient-h.png dan loopt hij perfect over ook in photoshop. Maar zogauw ik deze met de windows viewer bekijk is het 1 en al een blokkenfeest..

Bij de volgende gradient hetzelfde probleem maar hierbij is hij ook in photoshop best blokkerig.. (winviewer nog veel erger)
[afbeelding]

Ik heb hem nog niet helemaal goed afgestelt maar heb al wel veel met contrast/brichtness zitten spelen en het blijft prut..

Heeft iedereen hier best last van of is de mijne een gevalletje appart?
(dvi-hdmi aangesloten.. VGA meteen even testen)
toon volledige bericht
Heb ik inderdaad ook last van.. Ik heb ook al lopen prutsen met de instellingen alleen krijg het niet goed. Er blijven strepen in het kleurverloop zitten bij sommige plaatjes ( oplossing anyone? :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 237909 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:27:
heb je nou verder niks uitgezocht? Een verlengsnoer met aarde erop aangesloten op een stopcontact ergens in huis met aarde en op de pc en monitor aangesloten.

monitor op een andere pc uitgeprobeerd, bij een vriend of zo.
Ik heb hem even geaard via de verwarming -> geen resultaat.
Andere videokaart (toevallig upgrade gedaan) -> geen resultaat.
Andere pc niet geprobeerd.
hoezo weken wachten om om te ruilen? is het gekocht bij een gewone winkel of onlineshop?
Mijn eerste exemplaar heb ik meteen omgeruild in de winkel omdat ie gewoon bij aankoop brak was. Aangezien ik deze nu al een maandje heb staan gaan ze uit van garantie en krijg je niet meteen een vervangend exemplaar mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
primusz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:03:
[...]

Ik heb hem even geaard via de verwarming -> geen resultaat.
Andere videokaart (toevallig upgrade gedaan) -> geen resultaat.
Andere pc niet geprobeerd.

[...]

Mijn eerste exemplaar heb ik meteen omgeruild in de winkel omdat ie gewoon bij aankoop brak was. Aangezien ik deze nu al een maandje heb staan gaan ze uit van garantie en krijg je niet meteen een vervangend exemplaar mee..
Verwarming is geen garantie op goed geleidend aarde.

Wat was er zo brak aan de 1e monitor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik heb gisteren m'n w2207h alvast gekocht en hij gaf allemaal groene ruis e.d., vooral bij donkere delen. Uitbundig getest met andere kabels, drivers en de laptop van m'n vriendin maar niks hielp (allemaal vga, ik heb nog geen dvi>hdmi converter).
Uiteindelijk maar teruggegaan naar de winkel (gelukkig niet online besteld maar gewoon in de winkel gekocht) en een andere meegekregen, waar ik helaas wel voor naar een ander filiaal moest rijden..
Even mezelf ge-quote uit het vorige deel.

De verwarming is wel geaard (ik voel stroom als ik de behuizing en de verwarming tegelijk aanraak), het is geen garantie voor een goede aarde maar meer moeite wou ik er niet voor doen (pc in de keuken zetten is ook niet ideaal :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
primusz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:45:
[...]

Even mezelf ge-quote uit het vorige deel.

De verwarming is wel geaard (ik voel stroom als ik de behuizing en de verwarming tegelijk aanraak), het is geen garantie voor een goede aarde maar meer moeite wou ik er niet voor doen (pc in de keuken zetten is ook niet ideaal :P).
Heb je geen lange verlengsnoer naar de keuken (badkamer een optie?), het is maar een test van hooguit 5 minuten. Trouwens, je hoort eigenlijk al geen stroom te voelen als je pc en verwarming aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Laatst online: 01-06 18:52
Jep, ik vond de kijkhoek ook erg meevallen. En 461 euro, dat is wel heel veel lager dan bij andere verkooppunten uit de pricewatch. Bedoel je niet 561 euro? Hoop dat ze er morgen nog 1 hebben staan, kan namelijk alleen 's avonds langsgaan. Er gaat dan wel mooi even zo'n 110 euro vanaf.
Modbreak:Heb je nou echt zo' blok voor je hoofd? |:(

Minder dan een uur voor deze post stuur ik je een PM dat prijzendiscussies niet in topics gewenst zijn, enerzijds omdat Pricewatch daarvoor is, anderzijds omdat dit puur momentgebonden info is waar de je een dag later al niets meer aan hebt. GoT is een knowledgebase, geen IRC slowchat...

En dan post je er toch vrolijk weer over door... Check je mail :/

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 29-01-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Ik heb net de W2408h gekocht (ook bij de MM) Ik wilde eerst voor een Acer P243w gaan, maar door het zeer kleine prijsverschil heb ik nu toch de HP aangeschaft. Ik moet hem nog helemaal aanpassen, maar ik heb toch al een klein vraagje. Is het normaal dat de brightness bij het switchen tussen licht en donker (vooral van donker naar licht) een tijdje op zich laat wachten? Hij past het langzaam aan zeg maar...

Ik weet dat het er een beetje vaag staat, maar ik kan het moeilijk anders uitleggen. Als ik van een grijs scherm naar een wit scherm ga (verkenner bv) dan doet het beeld er even over om de volledige helderheid te bereiken. Het is niet heel erg storend, en misschien is het gewoon een eigenschap van tft, maar ik vraag het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169504

Misschien is het hier al een keer verteld, maar weet iemand toevallig een (online)winkel waar de 20" variant te kopen is met VGA én DVI aansluiting? Op de hp.com-site staat dat deze bestaat (heeft ook een ander artikelnummer dan alleen met VGA) maar in Nederland kan ik 'em nergens krijgen. Erg spijtig want het is zo'n prachtig scherm...
Het zit echt tussen je oren dat je denkt dat je echt verschil kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 169504 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:44:
[...]

Het zit echt tussen je oren dat je denkt dat je echt verschil kan zien.
Het zit echt tussen je oren dat je denkt dat je echt geen verschil kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Hey,

ik ga mijn ervaringen met de HP W2207 hier neerzetten. 't Kan maar nuttig zijn.

Ik had het scherm gekocht zo'n 4 maanden terug bij een duitse webshop (hardwareversand) voor zo'n 300€ incl. verzending. Zeer goede prijs dus.

Eerste indrukken : zeer mooie kleuren, wel klein beetje backlight bleeding aan boven en onderkanten. Echter na zo'n 4 weken merkte ik plots cerntraal links en rechts 2 zwarte pixels op: dode pixels! Ik belde naar de HP support (heb zelf eens moeten terugbellen want zij gingen eerst nog terugbellen en ken je dat?) en zij (UPS) kwamen dan toch het scherm ophalen een week later. Ik heb geen vervangscherm gekregen. Het heeft dan een maand geduurd eer ik mijn nieuw scherm kreeg.
Ok, dus weer geïnstalleerd; meteen viel me een blauwe flikkerende pixel op, op een zwarte achtergrond: dode subpixel. Weer hetzelfde liedje, bellen naar HP... maand later heb ik nu m'n scherm terug, of een nieuw exemplaar aan het serienummer te zien. Dit scherm is nu wel in orde; geen slechte pixels en zeer weinig backlight bleeding.

Echter nu heb ik weer een probleem: Anoniem: 211380 in "Geen beeld meer na rebooten (HP w2207 op..."
Maar ik ben niet zeker als m'n scherm de schuldige is.

Conclusie: mooi scherm, maar de kijkhoek is wel slecht, je moet er recht voor zitten. Veel problemen ermee gehad, dus voor mij nooit meer een HP product.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Nog 1 vraagje, ik zie nu pas dat er verschil zit tussen dvi --> hdmi kabels. Ik heb nu een simpele, de dvi kant heeft minder pins. maakt dat nog een verschil met een kabel met het volledige aantal pins? Ik ga deze sowieso terug brengen (40e bij de media markt voor een hama kabeltje van 1,5 meter 8)7 )

[ Voor 42% gewijzigd door SaN op 30-01-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

sander-sp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:33:
Nog 1 vraagje, ik zie nu pas dat er verschil zit tussen dvi --> hdmi kabels. Ik heb nu een simpele, de dvi kant heeft minder pins. maakt dat nog een verschil met een kabel met het volledige aantal pins? Ik ga deze sowieso terug brengen (40e bij de media markt voor een hama kabeltje van 1,5 meter 8)7 )
Waarschijnlijk heb je een DVI-D kabel, prima als je alleen maar digitaal signaal verstuurt. De kabel met het volledige aantal pinnen (DVI-I) stuurt ook het analoge signaal mee.
Kabels inderdaad niet bij de mediamarkt kopen, dat kan online zoveel goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 30-01-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Tja, en dan zal ik maar helemaal niet vragen of je het verschil ziet tussen een "professionele kabel" met vergulde aansluitingen en dubbel afgeschermd en de goedkoopste... Dan krijgen we natuurlijk weer een discussie van 5 pagina's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Probeer het uit en weet het ons te zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 211380 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:15:
Probeer het uit en weet het ons te zeggen!
1e snuggere opmerking in dit topic. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

Ik heb een oogje op de W2207h maar heb nog een vraagje:
Aangezien ik veel series/films op m'n pc kijk met redelijk veel donkere scenes. Nu weet ik dat dankzij de glossy-laag de zwartwaarden aanzienlijk donkerder zijn maar is dit nu merkbaar of zelfs storend?
Krijg je m.a.w. sommige donkere scenes pas veel later of niet in beeld tegenover een non-glossy scherm?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 18:12
The.Force schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:35:
Ik heb een oogje op de W2207h maar heb nog een vraagje:
Aangezien ik veel series/films op m'n pc kijk met redelijk veel donkere scenes. Nu weet ik dat dankzij de glossy-laag de zwartwaarden aanzienlijk donkerder zijn maar is dit nu merkbaar of zelfs storend?
Krijg je m.a.w. sommige donkere scenes pas veel later of niet in beeld tegenover een non-glossy scherm?
Ik zelf kijk meestal me films op me lcdtv, maar enkel ook wel is vanachter me bureaustoel ik vind het goed te doen met de films en vallen de donkere scenes echt goed te kijken, niet donkerder als met non glossy (laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FulmeN schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:35:
[...]

Ik zelf kijk meestal me films op me lcdtv, maar enkel ook wel is vanachter me bureaustoel ik vind het goed te doen met de films en vallen de donkere scenes echt goed te kijken, niet donkerder als met non glossy (laptop)
Dan doe je iets verkeerd... :P Je moet de stand film kiezen met de 3e knop op de monitor. Ik verzeker je dat films er dan fantastisch uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251635

Ik ben sinds een week ook de bezitter van een HP w2207h.
Ik heb deze in combinatie met een acer M5620 systeem gekocht waar een ATI Radeon HD 2600 Pro kaart in zit met DVI poortjes.
De scherm heeft zoals hierboven al ter sprake is gekomen slechts een vga en een hdmi poort.

Nu het probleem: Bij de acer heb ik ook gelijk een connector HDMI-DVI gekregen. Als ik de lcd scherm hiermee aanluit op de pc krijg ik alleen maar een flikkering zodra windows opstart. Dit probleem heb ik niet als ik de vga kabel met de dvi connector aanlsuit.

Ik heb al met ATI gebeld. Na aanraden van hun heb ik de ATI driver (de laatste, 8.1) eerst verwijderd en daarna alles opnieuw opgestart met de HDMI-DVI kabel. Zo werkt t dan wel, maar zonder ATI driver is de beeldkwaliteit natuurlijk ook weer niks en zijn alleen hele lage resoluties beschikbaar. Dus moest ik volgens ATI een oudere driver (versie 7.10 ipv 8.1) installeren na het opstarten zonder driver. Dit heb ik gedaan. Alleen is het probleen dan niet verholpen. Ik heb dan alleen beeld bij zeer lage resoluties. Zodra ik de native resolutie selecteer krijg ik weer de flikering terug. Bij hogere resoluties is er wel beeld maar trilt het beeldscherm heel erg.

Ik heb navraag gedaan bij Saturn. De medewerker daar wist me te vertellen dat het niet echt slim was om een hdmi aan te sluiten op de pc omdat de pc veel hogere resoluties uit zo sturen dan dat de HDMI kabel aan zou kunnen. Dit lijkt me sterk?

Ik heb hier van enkele gebruikers al gelezen dat zij de HDMI kabel gebruiken. Zou het aan mijn beeldscherm kunnen liggen of werkt de combinatie van grafische kaart lcd scherm niet goed? Nogmaals de HDMI-DVI connector is er een van ATI zelf. De HDMI kabel is bijgeleverd bij de HP beeldscherm.

Ik hoor graag jullie antwoorden hierop aangezien zo langzamerhand mijn omruilgarantie binnen 14 dagen gaat verlopen.

Alvast bedankt,
Umboo

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 251635 op 07-02-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 11:20
Ik ben ook geïnteresseerd in een HP2207(h) maar ik vroeg me toch het volgende af.

Is het mogelijk om via de HDMI > DVI aansluiting het scherm in een 4:3 schaal te krijgen, dus zodat je twee zwarte balken krijgt. Ik heb het net geprobeerd bij het show model in de Dynabyte, via de Nvidia software, maar ik kreeg het niet voor mekaar, terwijl ik hier en elders gelezen heb dat de meeste tfts dit wel kunnen. Ligt dit aan hun opstelling of aan het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251635

Heeft niemand een antwood op mijn vraag?
Wordt onderhand gek van al het gepruts om het werkend te krijgen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bateau schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:22:
Ik ben ook geïnteresseerd in een HP2207(h) maar ik vroeg me toch het volgende af.

Is het mogelijk om via de HDMI > DVI aansluiting het scherm in een 4:3 schaal te krijgen, dus zodat je twee zwarte balken krijgt. Ik heb het net geprobeerd bij het show model in de Dynabyte, via de Nvidia software, maar ik kreeg het niet voor mekaar, terwijl ik hier en elders gelezen heb dat de meeste tfts dit wel kunnen. Ligt dit aan hun opstelling of aan het scherm?
Heeft niets met HDMI of DVI connectors te maken. De twee zwarte balken links/rechts activeer je in het OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 02:33
kom net van de winkel af en ik keek naar de schermen die ze hadden en hp straalde gewoon. De mooiste kleuren alleen dat glans moet ik nog even aan wennen maar dat zien morgen want morgen word die bezorgt.

ik heb maar een HP2207 H gekocht vind toch de 24 inch schermen toch echt teduur 500 euro voor zoon scherm een beetje goeie. koop ik vieler tv voor die prijs is hij ook nog eens groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

goosche schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:15:
kom net van de winkel af en ik keek naar de schermen die ze hadden en hp straalde gewoon. De mooiste kleuren alleen dat glans moet ik nog even aan wennen maar dat zien morgen want morgen word die bezorgt.

ik heb maar een HP2207 H gekocht vind toch de 24 inch schermen toch echt teduur 500 euro voor zoon scherm een beetje goeie. koop ik vieler tv voor die prijs is hij ook nog eens groter.
Die mooie kleuren komen dus vooral door die glanslaag dus het is het een of het ander, maar als je weinig last hebt van reflectie of je er niet aan stoort is het inderdaad een prachtig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 251635 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:29:
Ik ben sinds een week ook de bezitter van een HP w2207h.
Ik heb deze in combinatie met een acer M5620 systeem gekocht waar een ATI Radeon HD 2600 Pro kaart in zit met DVI poortjes.
De scherm heeft zoals hierboven al ter sprake is gekomen slechts een vga en een hdmi poort.

Nu het probleem: Bij de acer heb ik ook gelijk een connector HDMI-DVI gekregen. Als ik de lcd scherm hiermee aanluit op de pc krijg ik alleen maar een flikkering zodra windows opstart. Dit probleem heb ik niet als ik de vga kabel met de dvi connector aanlsuit.

Ik heb al met ATI gebeld. Na aanraden van hun heb ik de ATI driver (de laatste, 8.1) eerst verwijderd en daarna alles opnieuw opgestart met de HDMI-DVI kabel. Zo werkt t dan wel, maar zonder ATI driver is de beeldkwaliteit natuurlijk ook weer niks en zijn alleen hele lage resoluties beschikbaar. Dus moest ik volgens ATI een oudere driver (versie 7.10 ipv 8.1) installeren na het opstarten zonder driver. Dit heb ik gedaan. Alleen is het probleen dan niet verholpen. Ik heb dan alleen beeld bij zeer lage resoluties. Zodra ik de native resolutie selecteer krijg ik weer de flikering terug. Bij hogere resoluties is er wel beeld maar trilt het beeldscherm heel erg.

Ik heb navraag gedaan bij Saturn. De medewerker daar wist me te vertellen dat het niet echt slim was om een hdmi aan te sluiten op de pc omdat de pc veel hogere resoluties uit zo sturen dan dat de HDMI kabel aan zou kunnen. Dit lijkt me sterk?

Ik heb hier van enkele gebruikers al gelezen dat zij de HDMI kabel gebruiken. Zou het aan mijn beeldscherm kunnen liggen of werkt de combinatie van grafische kaart lcd scherm niet goed? Nogmaals de HDMI-DVI connector is er een van ATI zelf. De HDMI kabel is bijgeleverd bij de HP beeldscherm.

Ik hoor graag jullie antwoorden hierop aangezien zo langzamerhand mijn omruilgarantie binnen 14 dagen gaat verlopen.

Alvast bedankt,
Umboo
toon volledige bericht
Ik gebruik HDMI en dat werkt gewoon goed, 1680x1050 met de bijgeleverde HDMI kabel en een HDMI<>DVI verloopje. Het klinkt alsof je grafische kaart ernaar neigt om te hoge refresh rate te geven bij hogere resolutie, staat ie op 60 hz? Staat in de OSD de optie input kiezen bij opstarten op VGA ipv HDMI? Zoveel dingen kan het zijn, je zal zelf ff moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Ik wil graag de drivers hebben van mijn monitor de HP w2207h maar die zie ik niet op de site want ik wil nameijk misschien deze monitor ruilen en daarom wil ik de verpakking van de boekje niet open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23

RedFox

Heb je een OV ofzo?

goosche schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:25:
Ik wil graag de drivers hebben van mijn monitor de HP w2207h maar die zie ik niet op de site want ik wil nameijk misschien deze monitor ruilen en daarom wil ik de verpakking van de boekje niet open maken.
Ik weet niet waarvoor je de drivers uberhaupt nodig hebt, maar heb je de drivers van de w2207 (dus zonder h) al geprobeert? die staan namelijk wel op de HP site.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
klopt maar wil toch die andere hebben want dan kan ik alles testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ik heb even de CD bekeken die ik bij m'n w2207h kreeg en daar staat, voor zover ik kan zien, geen w2207h specifieke software op, het type staat nieteens op de cd (wel de w2207).
Als je voor driver installeren kiest dan staat er ook het volgende: "A HP w2207 Wide LCD Monitor has been detected."

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
heb de driver geinstalleerd maar ik krijg de usb niet aan de praat moet ik ergens op een knopje drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

goosche schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:10:
heb de driver geinstalleerd maar ik krijg de usb niet aan de praat moet ik ergens op een knopje drukken?
Heb je de monitor wel met het usb kabeltje aan je pc verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
ja dat had ik maar het werkt nu ff new drivers van MOBO geinstalleerd opnew.

Maar ik heb een vraag: ik bekijk nu deze pagina maar recht heb ik ongeveer 10 cm vrije ruimte hoe kan ik dit opvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goosche schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:25:
ja dat had ik maar het werkt nu ff new drivers van MOBO geinstalleerd opnew.

Maar ik heb een vraag: ik bekijk nu deze pagina maar recht heb ik ongeveer 10 cm vrije ruimte hoe kan ik dit opvullen?
Je kan het oplossen door een normale scherm ipv widescreenscherm te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedFox schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:03:
Ik heb even de CD bekeken die ik bij m'n w2207h kreeg en daar staat, voor zover ik kan zien, geen w2207h specifieke software op, het type staat nieteens op de cd (wel de w2207).
Als je voor driver installeren kiest dan staat er ook het volgende: "A HP w2207 Wide LCD Monitor has been detected."
Denk je werkelijk dat de w2207h en w2207 intern zoveel verschillen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
ja deze heeft hdmi enzo dus dan heb ik wel die drivers nodig om dingen aan tepassen.

Maar dit scherm is gruwelijk :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goosche schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:03:
ja deze heeft hdmi enzo dus dan heb ik wel die drivers nodig om dingen aan tepassen.

Maar dit scherm is gruwelijk :d
Hoewel Tweakernick het op een flamerige manier zegt, bedoelt hij dat er weinig verschil is tussen de W2207 en W2207H. Dat er een HDMI of DVI aansluiting opzit maakt volgens hem niks uit qua drivers.
Bij mij staat overigens ook in beeldschermeigenschappen dat het een W2207 scherm is terwijl het een W2207H is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 09-02-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Bij mijn 2408h staat ook gewoon 2408. Ik heb er deze week ook maar een gehaald. Om te gamen enzo echt perfect scherm, maar de inkijkhoek (of hoe noem je het) bij gewoon surfen enzo valt me wel wat tegen. In de winkel viel het wat minder op, maar thuis heb ik toch wel dat als ik mn kop wat beweeg dat de kleuren en wat anders uit zien enzo. Bij mn andere lcd (Sony) is dat toch een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 130184 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:33:
Bij mijn 2408h staat ook gewoon 2408. Ik heb er deze week ook maar een gehaald. Om te gamen enzo echt perfect scherm, maar de inkijkhoek (of hoe noem je het) bij gewoon surfen enzo valt me wel wat tegen. In de winkel viel het wat minder op, maar thuis heb ik toch wel dat als ik mn kop wat beweeg dat de kleuren en wat anders uit zien enzo. Bij mn andere lcd (Sony) is dat toch een stuk minder.
Ben ik met je eens. Heb dat zelf ook bij de W2207H. De kijkhoeken zijn een beetje belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Laatst online: 04-06 08:55
Zelfde ervaring hier met een W2408H. Kleuren zijn wel ok, maar de kijkhoek is niet echt geweldig. Ook behoorlijke backlight leakage onderaan. Tja, TN panelen hé..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181613

heb me net een w2207h aangekocht.

Nu heb ik wat problemen met aansluiten dat waarschijnlijk door mijn onkunde komt.
Het probleem.
Ik wil dit scherm als extern scherm aan mijn laptop hangen -Lap top = 13,3"-
Nu kan er mij iemand exact uitleggen hoe ik het extern scherm op zijn max resolutie krijg.
De laptop heeft een res van 1280x800 en mijn grafische kaart ondersteunt meer dan de 1680x1050 kan bieden.

het probleem dat zich stelt is dat ik oftewel enkel de de Hp ook op 1280x800 krijg.
Of als ik hem op 1680x1050 krijg dat er geen taakbalken opkomen. Of dat er geen cursor komt op hp/laptop.

Met andere woorden, ik wil gewoon op beide schermen hetzelfde beeld maar de hp in 1680x1050 en de laptop in 1200x800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

1. Werkt de auto-mapping functie redelijk of niet?
Ik heb op fora gelezen dat 16:10 -> 16:9 niet mogelijk is? Hoe zit het dan juist met XviD HDTV rips
(+-350 Mb) zijn deze dan uitgerokken of valt het allemaal goed mee (op volledig beeld) ?

2. Zijn de W2207H trouwens ook voorzien van samsung panels of vormen LG/Innolux de meerderheid?

3. Zou een videokaart met een 'echte' hdmi-uitgang trouwens beter zijn dan een converter/DVI-HDMI kabel?

[ Voor 13% gewijzigd door The.Force op 16-02-2008 18:14 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181613 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 00:36:
heb me net een w2207h aangekocht.

Nu heb ik wat problemen met aansluiten dat waarschijnlijk door mijn onkunde komt.
Het probleem.
Ik wil dit scherm als extern scherm aan mijn laptop hangen -Lap top = 13,3"-
Nu kan er mij iemand exact uitleggen hoe ik het extern scherm op zijn max resolutie krijg.
De laptop heeft een res van 1280x800 en mijn grafische kaart ondersteunt meer dan de 1680x1050 kan bieden.

het probleem dat zich stelt is dat ik oftewel enkel de de Hp ook op 1280x800 krijg.
Of als ik hem op 1680x1050 krijg dat er geen taakbalken opkomen. Of dat er geen cursor komt op hp/laptop.

Met andere woorden, ik wil gewoon op beide schermen hetzelfde beeld maar de hp in 1680x1050 en de laptop in 1200x800
Dit heeft eigenlijk niets met de werking van de w2207 te maken. Zou ik dus een nieuw topic voor openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik heb nou sinds een tijdje een w2408h en het valt me steeds meer op dat het verloop tussen kleuren en verschillende tinten niet goed is. Ik heb hiervoor een crt gehad, en daarbij leek het beter. Ik vraag me dus af of dit een tft probleem is of dat er iets mis is met mijn instellingen of mijn monitor. Het lijkt erop alsof er te weinig kleuren zijn, als je bij beeldscherminstellingen de kleuren op 16 zet ipv 32 wordt het effect versterkt.

Ook het verloop van donkergrijs naar lichtgrijs is bijvoorbeeld slecht, ik zie dan gewoon lijnen met verschillende tinten grijs ipv dat het mooi in elkaar overloopt. Ik heb een geforce 7800gs kaart met recente drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sander-sp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:47:
Ik heb nou sinds een tijdje een w2408h en het valt me steeds meer op dat het verloop tussen kleuren en verschillende tinten niet goed is. Ik heb hiervoor een crt gehad, en daarbij leek het beter. Ik vraag me dus af of dit een tft probleem is of dat er iets mis is met mijn instellingen of mijn monitor. Het lijkt erop alsof er te weinig kleuren zijn, als je bij beeldscherminstellingen de kleuren op 16 zet ipv 32 wordt het effect versterkt.

Ook het verloop van donkergrijs naar lichtgrijs is bijvoorbeeld slecht, ik zie dan gewoon lijnen met verschillende tinten grijs ipv dat het mooi in elkaar overloopt. Ik heb een geforce 7800gs kaart met recente drivers.
Via DVI aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

ja

edit: Niemand een idee?

Is het trouwens normaal dat Dynamic Contrast ratio (onder de movie preset) erg traag is? Als ik in Windows van een zwart naar een wit scherm ga duurt het ongeveer 2 seconden voordat het scherm volledig "stil staat" en dus op de bedoelde brightness en contrastwaardes is aangekomen.

[ Voor 106% gewijzigd door SaN op 27-02-2008 16:55 ]

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Heb sinds een week een W2408H en ben eigenlijk niet zo tevreden over de beeldkwaliteit.

Hoe kan ik die het beste instellen?

Als ik er nu maar even naar kijk en kijk daarna naar buiten is het erg wit buiten.

Kennen jullie dit?

• MrSnake
  • Laatst online: 27-01-2009
De HP W2408 is niet het goedkoopste, maar ik heb er absoluut geen spijt van dat ik extra geld heb uitgegeven.

Natuurlijk als je kortbij zit (<40 cm) dan 'verklein' je de kijkhoek. Dan heb je links en rechts een lichte verkleuring als je een WIT beeld hebt. MAAR, het is dan ook een TN-paneel, wil je die niet hebben dan moet je maar bijna het dubbele willen betalen.
Ook nog, heb je een foto/wallpaper of een game dan valt dit absoluut niet op.

Het is ook zo dat de brightness/contrast levels bij alle LCD fabrikanten belachelijk hoog liggen.
Dat gééft gewoon sneller een bleker beeld.

Ik heb nu 34% brightness (een pak minder) en 80% contrast. Ik heb ook RGB settings 255/245/251.
Het ziet er allemaal beter (=normaler) uit en die "verkleuring/verbleking" aan de randen zijn gewoon weg. Het enige waar ik nog eens aankom is de "ambient light sensor on/off", afhankelijk of ik een iets donker or helderder beeld wil.

Ik ben helemaal geen HP-fanboy, maar ik vind de schermen w2207 en w2408 zeker bij de betere schermen behoren in hun categorie. Toppie :)

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat de oranje-groen-oranje-groen-oranje geknipper betekent? Vanmorgen wilde ik email checken en deed ik mijn pc en monitor aan. De pc starte wel op maar het beeld bleef hoe dan ook op zwart. Ik drukte hem uit en toen weer aan en weer dat geknipper. Toen heb ik kabels gecontroleerd maar die waren goed. Npg een paar keren overnieuw opgestart zonder resultaat.

Ik heb toen een normale CRT monitor gepakt en aangesloten op VGA en opnieuw de pc gestart en kreeg op de CRT wel beeld en toen ik in windows kwam sprong de TFT weer aan. Er dansten wel lijntjes door het beeld en het duurte ff voordat het beeld ophield met bewegen. Het hielp toen ik via CCC de CRT uitschakelde, toen was het beeld op de TFT weer goed.

Wie herkent dit probleem? Is het mijn ouwe videokaart, is het de bagger CCC, is het een bug van de TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Ik heb sinds een maand de w2207h. Het beeld werkt erg prettig en voldoet helemaal aan mijn wensen. In Word krijg ik 2 pagina's naast elkaar op 100% wat fijn werkt.

Dat het scherm kan draaien (portrait ipv landscape) is wat mij betreft compleet overbodig. Het beeld kleurt dan namelijk gek aan boven en onderzijde doordat de kijkhoek niet goed is. Daarbij past een A4'tje 1:1 ook al op het scherm als hij in landscape modus staat.

Klein probleem
Nu heb ik echter wel een klein probleem met het scherm. Dit zal ongetwijfeld bij meer mensen het geval zijn, al heb ik er nog niets over kunnen vinden.

Gigabye P35C DS3R (rev 2.0 met F10 bios)
Windows Vista Business 64bit

Wanneer het scherm in standby stand gaat (oranje licht bovenop) dan geeft Vista het geluid dat er een USB apparaat wordt ontkoppeld. Het scherm blijft vervolgens in standby staan, maar het geluid van een aangesloten en direct afgekoppeld USB apparaat komt daarna nog onregelmatig terug.

Inmiddels ben ik zo ver dat dit niet het geval is als ik de USB-hub van het beeldscherm loskoppel. Nou wil ik die echter wel gewoon aangesloten houden.

Heeft iemand hier een oplossing voor, anders dan het USB geluid in Vista uitzetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Laatst online: 27-01-2009
Wanneer het scherm in standby stand gaat (oranje licht bovenop) dan geeft Vista het geluid dat er een USB apparaat wordt ontkoppeld. Het scherm blijft vervolgens in standby staan, maar het geluid van een aangesloten en direct afgekoppeld USB apparaat komt daarna nog onregelmatig terug.

Inmiddels ben ik zo ver dat dit niet het geval is als ik de USB-hub van het beeldscherm loskoppel. Nou wil ik die echter wel gewoon aangesloten houden.

Heeft iemand hier een oplossing voor, anders dan het USB geluid in Vista uitzetten? :P
Wat als je het scherm gewoon uitzet?
Heb je Windows update al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrSnake schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Wat als je het scherm gewoon uitzet?
Heb je Windows update al gedaan?
Als ik het scherm gewoon uitzet dan is er niets aan de hand. Windows is zo geupdate als mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225627

De foto van HPW2207 in vergelijking met die Samsung doet behoorlijk goed bij mij. Is dat zo'n PVA-panel, die zich uitstekend leent voor goede kleurweergave en photoshopwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 12:46
Anoniem: 225627 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 01:02:
De foto van HPW2207 in vergelijking met die Samsung doet behoorlijk goed bij mij. Is dat zo'n PVA-panel, die zich uitstekend leent voor goede kleurweergave en photoshopwerk?
Nee, het is een TN panel. Alleen door de glanslaag komen de kleuren beter uit dan bij een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

In de BBG van maart staat de HP W2207H als monitor aangeschreven als geschikt voor gamesysteem. Alleen is mijn oog gevallen op de grotere broer, de W2408H. Ik neem aan dat alles hetzelfde is bij de twee behalve de grootte (en daarbij de resolutie)?

Kortom: Er is toch geen reden waarom de W2207H wel als gamescherm gebruikt kan worden en de W2408H niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeltedForest schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:26:
Kortom: Er is toch geen reden waarom de W2207H wel als gamescherm gebruikt kan worden en de W2408H niet?
Lijkt mij niet nee... zelfde schermen. Het enige is natuurlijk wel dat je een behoorlijke videokaart moet hebben om zo'n resolutie op je scherm te toveren. Ik ben overigens tevreden over mijn scherm met gamen (BF2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Dat wordt gezegd ja, maar ik heb zelf de W2408H samen met een 8800GT en dat trekt eigenlijk vrijwel alle spellen prima.

Laatst nog een beetje gespeeld met de crysis demo, en alleen op de allerhoogste instellingen (16 AA e.d. ) hapert ie, soms, maar nooit onspeelbaar in het spel zelf.

Z-machine OriginID: JaccoW

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste