• bitjesmaker
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 24-05-2012
Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 2
Algemene Info

Dit topic gaat over de W-serie van HP onder andere de W1907, de W1907v, de W2007, de W2007v, de W2207, de W2207H, de W2408 en de W2408H.

De series die eindigen op een H zijn precies hetzelfde als de modellen zonder H maar hebben in plaats van een DVI aansluiting een HDMI aansluiting.

De series die eindigen op een v zijn precies hetzelfde als de modellen zonder v maar hebben geen DVI of HDMI maar slechts 1 VGA aansluiting.

Verder bevatten deze monitoren een glanzende bovenlaag op de scherm wat sommigen als een voordeel zien (=levendigere kleuren en zwart lijkt zwarter) en anderen als een nadeel(=weerspiegeling in het beeld).

De Schermen

HP W1907

HP W1907v

Monitorformaat en -type:19 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1440*900
Reactietijd / helderheid : 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.285mm
Afmetingen (HxBxD): 37.8 x 45.2 x 18.2 cm
Gewicht: 5 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 49 watt, 2 watt in idle, hoogte verstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreerde actieve speakers 2* 2 watt
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI-D

HP W2007

HP W2007v

Monitorformaat en -type: 20.1 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1680*1050
Reactietijd / helderheid : 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: tot 3000:1 dynamisch (gem), 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.258mm
Afmetingen (HxBxD): 39.6 x 48.7 x 18.2 cm
Gewicht: 6 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 52 watt, in idle 2 watt, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreede active speakers 2* 2 watt
Aansluitingen: 1xVGA, 1x DVI-D

HP w2207

HP w2207H

Monitorformaat en -type: 22 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1680*1050
Reactietijd / helderheid: 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: tot 3000:1 dynamisch (gem), 2000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.252 mm
Afmetingen (HxBxD): 48.1 x 52.3 x 28.9 cm
Gewicht: 9 kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 65 watt, 2 watt in idle, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreede active speakers 2* 2 watt, 2xUSB aan de linkerkant.
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI(HDCP), 2xUSB (bij de H versie ipv 1xDVI een 1xHDMI)

HP W2408

HP W2408H

Monitorformaat en -type: 24 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1920*1200
Reactietijd / helderheid : 5ms / 400cd/m2
Contrastverhouding: 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.27mm
Afmetingen (BxDxH): 58,6 x 28,9 x 50,0 cm
Gewicht: 9,8 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, HP Vivid Color technologie , verbruik van 130 watt, 2 watt in idle, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreerde actieve speakers 2* 4 watt, 4xUSB 2.0, omgevingslichtsensor,
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI(HDCP), 4xUSB (bij de H versie ipv 1xDVI een 1xHDMI)

Reviews

HP2408
GoldenSample
_uploader_
PC Magazine
Digital Trends
ZDNET
CNET
Prijzen

Hier worden gemiddelde prijzen genoemd, bij de ene shop kan het duurder zijn dan bij de ander (klik op de modelnaam om op pricewatch te komen)

Hp W1907v € 219
Hp W2007 € 250
Hp W2207 € 330
Hp W2207H € 350
Hp W2408 € 500
Hp W2408H € 550

Problemen

Er zijn wat problemen met de meegeleverde software (mydisplay), beste oplossing is uninstall. Ook zijn er wat scheve voeten die je dus voorzichtig moet rechttrekken.

Foto's

HP W2207 Staand

HP W2207 Liggend

HP W2207

Samsung 226BW

FAQ

- Heeft de HP W-serie een HDMI aansluiting?:S
Ja, alleen modellen waar een H achter staat. LET OP: deze modellen hebben dan geen DVI aan boord.
- Wat is HDCP?
High bandwidth Digital Content Protection is een systeem waarmee de filmindustrie probeert om piraterij te voorkomen. Het betekent dat een decoder met HDCP alleen een digitaal signaal door zal geven aan een apparaat als dat ook HDCP ondersteunt. Anders 'vertrouwt' de decoder het scherm niet, en zal geen (of alleen een lagere resolutie) signaal leveren. Dus als je nu al een (ouder) scherm hebt gekocht zonder HDCP , en de decoders (of de zenders) vereisen dit straks wel, dan kan je nog steeds niet naar HDTV kijken...
- Heeft 1 van deze schermen HDCP functionaliteit?
HDCP wordt pas ondersteund vanaf de W2207.

Suggesties, toevoegingen :?

Heb je interessante links, quotes, reviews, correcties etc. voor één van de monitoren? Laat het me weten en ik voeg het toe aan deze topicstart :)

Deze topicstart werd gemaakt door the squaler1, die ik overigens niet meer heb zien reageren in het topic. Wil hem toch de credits geven voor de topicstart. Ik heb kleine wijzigingen aangebracht zoals taalfouten en overmatig gebruik van plaatjes van alleen de W2207H en nog wat verbeteringen

[Voor 25% gewijzigd door bitjesmaker op 17-01-2008 13:46]

• jupjup
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Wow ik heb de w2207 nu ook thuis staan :9~
Wat een verschil met mn 5 jaar oude dell tftje :D

Kleuren alles perfect maar...
Ik heb echt ontiegelijk veel last van "banding". En snap niet helemaal hoe dit nou komt.
Als ik het volgende plaatje ga bekijken: http://www.lagom.nl/lcd-test/gradient-h.png dan loopt hij perfect over ook in photoshop. Maar zogauw ik deze met de windows viewer bekijk is het 1 en al een blokkenfeest..

Bij de volgende gradient hetzelfde probleem maar hierbij is hij ook in photoshop best blokkerig.. (winviewer nog veel erger)

Ik heb hem nog niet helemaal goed afgestelt maar heb al wel veel met contrast/brichtness zitten spelen en het blijft prut..

Heeft iedereen hier best last van of is de mijne een gevalletje appart?
(dvi-hdmi aangesloten.. VGA meteen even testen)

Join or beat me

• Hitman-47-
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-03-2020

Hitman-47-

Codaname-47-

Ik heb nu een paar weken de HP 2207h en ben best tevreden. De kleuren zijn erg mooi en ik heb maar iets backlight bleeding aan alle 4 die kanten, maar wat me toch een beetje tegenvalt is de zwart waarden. Het zwart doet toch aardig grijs aan (67/100 op brightness). Ik weet dat dat het een TN pannel is dus je levert altijd wat in, maar ik vroeg me toch af hoe het bij de anderen is:

(Genomen met volledig zwarte schermbeveiliging met lange sluitertijd)

Vooral bij donkere games als Bioshock valt het op en is het toch jammer. Brightness omlaag doen helpt iets maar niet héél veel.

[Voor 3% gewijzigd door Hitman-47- op 18-04-2008 22:34]

Mijn website: J&J

• WARTHOG..
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-04-2013
Wat voor DVI -> HDMI converter heb je nu nodig in het geval van de w2207h?

Mycom biedt deze aan:

http://www.mycom.nl/Images/Products/l/148638.jpg.image

Aan het plaatje te zien, is er bij de DVI aansluiting sprake van een zogenaamde "DVI-D single link" aansluiting.

Als ik echter naar het volgende plaatje kijk en de reacties in dit topic lees, dan heb ik ik een DVI-I dual link, dan wel DVI-I single link aansluiting nodig:

http://www.cs.unc.edu/Research/stc/FAQs/Video/dvicon.gif

Maakt het uit welke ik kies?

[Voor 3% gewijzigd door WARTHOG.. op 14-06-2008 23:19]

• peakaboo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
De nieuwe LCD monitoren van HP (bijv. de w2228h) zien eruit als een 'slimmere' versie van de 'oude'. Ik heb de 2408 (niet H) en ik had graag WEL hdmi erop gehad. Mijn beste combo was geweest, hdmi-dvi-vga, en wat blijkt, op de 22 inch van deze nieuwe serie zit het. Heb een PS3 (gehad) die ik via een converter op de DVI heb aangesloten en mn grafische kaart op de VGA heb hangen. Vond dit een beetje lastig en had mn videokaart liever aan de DVI hangen (vanwege mogelijk beeld/kwaliteitsverlies). Echter heb ik hier weinig tot geen verschil in gemerkt met vga op een resolutie van 1920x1200...

Daarnaast is de reactiesnelheid lager, van 5ms naar 3ms en is de dynamische contrastratio 3000:1.

Verder is er aan het uiterlijk weinig (niets?) verandert.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c01489686.jpg

Hier een overzicht van de specs van de HP w2228h:
http://h10025.www1.hp.com...n&product=3733146&lang=en

[Voor 13% gewijzigd door peakaboo op 11-08-2008 06:33]

i9-9900k / Sapphire Nitro+ RX 5700 XT 8GB / Asus ROG Strix Z390-E / Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200mhz / Crucial MX500 1TB / Samsung 840 Pro 256GB / Corsair HX750W / Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint / LG 27GL850

• peakaboo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
FF ontopic:

Iemand de nieuwste HP al voorbij zien komen? Gaat om de 25,5'' versie die wat beter is afgewerkt dan de w2408 die ik heb.

Het gaat om de: HP W2558HC

http://pics.computerbase.de/2/3/2/2/6/2.jpg

1x dvi, 2x hdmi, cardreader, 1.3MP camera, speakers, usb etc.

Blijft echter een resolutie van 1920x1200 houden en het TN paneel, maar net een tikkeltje groter en meer functies. De prijs ligt rond de 500 dollar, over euro's is niks bekend.

Bron: http://www.computerbase.d.../2008/oktober/hp_255-tft/

[Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 21-10-2008 14:28]

i9-9900k / Sapphire Nitro+ RX 5700 XT 8GB / Asus ROG Strix Z390-E / Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200mhz / Crucial MX500 1TB / Samsung 840 Pro 256GB / Corsair HX750W / Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint / LG 27GL850

• -j-k-
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2019
Heb een prijsje gevonden: €540. Er zitten inderdaad wel erg veel tekentjes op de rand. Als ik echter het plaatje bij HP zelf opzoek kom ik hierop uit:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-w2448hc-widescreen-flat-panel-monitor_400x400.jpg
Hier zijn de tekentjes voor usb weggelaten.

Vimeo, YouTube

• Dick
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Mijn 19" BenQ gaat binnenkort toch maar vervangen worden voor een 22" scherm. Zit nu zwaar te twijfelen of ik een HP W2228H moet nemen of toch een ander merk (Samsung oid). Het design en beeld van de HP's schermen vind ik ontzettend mooi maar ik zit een beetje met die voet in m'n maag. Mijn bureau is 80cm diep, de W2228H is incl. voet ongeveer 29cm? Dit is een vrij fors verschil met mijn huidige scherm welke ongeveer 17cm diep is (incl. voet), het scherm zelf komt op ong. 13cm vanaf de muur. Zou iemand op kunnen meten hoever de W2228H/W2207 komt? Dus niet de voet, maar echt het 'beeld' zelf! Mocht de afstand te klein worden dan overweeg ik nog de W2216, die heeft een kleinere (niet verstelbare) voet volgens mij.

Foto'tje huidige situatie:

http://i35.tinypic.com/esp344.jpg

[Voor 10% gewijzigd door Dick op 29-10-2008 20:43]

1815

• -j-k-
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2019
Ach ik heb hem toch in 3D op m'n computer staan :P . Hier ff plaatje ervan :)
http://i335.photobucket.com/albums/m476/l102212/3-1.jpg
Hoeken enzo zouden redelijk goed moeten kloppen :)
Ik hoop dat je met dit plaatje een beetje uit de voeten kan, het geeft de uiterste posities van het mechanisme weer.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QKbE2XCVKxs&fmt=18]
Heb trouwens geen tijd over :P is gewoon studie ontwijkend gedrag ;)

[Voor 22% gewijzigd door -j-k- op 29-10-2008 21:49]

Vimeo, YouTube

• Iz-N-Gra
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-04-2010
http://img66.imageshack.us/img66/8898/04102008998bq2.jpg

Helemaal links.. de ingang audio met ernaast de hmdi ingang.

• immetjes
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-11 14:59

immetjes

HIER is BERN-E

primusz schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat je mijn fragment hebt beluisterd :)
Heb je de oplossing geprobeerd die bij mij werkte? Met het volume op 1 ipv 0 heb ik er geen last meer van namelijk.. Je hoort nu wel een heel klein beetje ruis maar vanaf 20 cm hoor ik dat echt niet meer.

Bij m'n 2207h heb ik trouwens nog wel last van een andere zoem, de inverter/behuizing voor de CCFL zoemt bij mij (ik gok de inverter omdat het zoemen verschilt bij het instellen van de brightness). Als ik op het HP logo druk gaat het weg..
Met een klemmetje of een bepaalde (voor mij geschikte) brightness waarde heb ik er geen last van maar het hoort natuurlijk niet..
Om hier toch even op terug te komen.

Ik heb sinds deze week een GTX260 en had een 8800GT, met de GT geen problemen, maar met de nieuwe kaart wel. Erg irritant geluid.

Na wat zoekwerk ben ik er waarschijnlijk achter waardoor die speakers dat krakende geluid maken (en misschien het zachtjes regelmatig tikploppen als het geluid op nul staat).

De monitor meldt zich bij de videokaart aan als een HDMI device (HDTV). Als je nVidia kaart signaal kan doorgeven van je geluidskaart (vanaf 8800GT, waabij sommige 8800's wel geluid door geven en andere niet) dan reageert hij hierop door dit ook hoe dan ook te doen. Als er geen signaal is dan "verzint" de grafische kaart wat.

Het schijnt zich voor te doen vanaf Forceware 180.xx drivers, je zou dus oudere grafische drivers kunnen installeren. Voor mij is dit geen oplossing. Misschien dat nVidia ooit het probleem erkent en een driver update uitvoert.

Je moet dus het geluidscomponent van HDMI uitzetten (mijn kaart gaat van DVI naar HDMI).
Voor zover ik heb kunnen vinden is dit op twee manieren mogelijk: Door de .inf van de driver te veranderen of door een registy key toe te voegen. Met beide methodes laat je de grafische kaart "denken" dat er geen HDTV/HDMI aangesloten is en er dus ook geen geluid heen hoeft.

Zie hier:
http://forums.nvidia.com/...readed&start=#entry415123
THERE IS A SOLUTION:

I found in an other post in the forum how to disable HDMI in the nvidia driver.
Doing so, the driver sends only the DVI signal without sound.

The following is a quote of the original post:
============================
See: http://forums.nvidia.com/...showtop...eaded&show=&st=
(I recommend to copy the code from the original post, there is also a link to the Phoenix EDID Designer)

Hey guys,

I've discovered a workaround for this problem. Basically you can use a registry key to override the monitor advertising itself as an HDTV (by setting the number of EDID extensions to 0). Using the following steps, I am now getting proper 1920x1200 resolution on my LG monitor:

1. Start the installation of the latest Nvidia drivers and cancel out once the files are extracted
2. Open nv_disp.inf. By default for the current drivers this is in C:\NVIDIA\WinVista\169.25
3. In the [nv_SoftwareDeviceSettings] section add the following:

HKR,, OverrideEdidFlags0, %REG_BINARY%, 1E,6D,3F,56,00,00,FF,FF,04,00,00,00,7E,01,00

NOTE
The first 4 bytes (1E,6D,3F,56) in my OverrideEdidFlags0 are specific to the LG monitor I'm using. For other monitors, you will need to replace them. Using Phoenix EDID Designer, extract the current EDID and open up the byte viewer. The bytes are in byte 8 through 11.

4. Uninstall your current drivers and reboot
5. Install the modified drivers by running the previously extracted setup.exe. By default for the current drivers this is in C:\NVIDIA\WinVista\169.25. You'll get a warning about the driver not being signed because of the modified inf. Just press OK.
Of hier:

http://forums.nvidia.com/...readed&start=#entry415123
Easier Workaround--Don't Re-Install Drivers!

bryanb's method (below) works, but is more hassle than necessary. Simply add the needed value directly to the registry:

1. Open regedit and navigate to the key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000

2. Create a new Binary Value and name it: OverrideEdidFlags0

3. Type in the same hexadecimal string you would use in bryanb's method. For my Viewsonic VX2835WM, I used: 5a 63 1f 0f 00 00 ff ff 04 00 00 00 7e 01 00

4. Close regedit and restart. My Viewsonic came right up in DVI mode (instead of HDMI-PC) and the analog audio input is now working! I am using Vista x64, by the way.

-Kevin
Iemand beweerde ook dat het gelukt was door een SPDIF kabeltje tussen z'n grafische kaart en z'n geluidskaart te monteren en om daarna het CD-volume op nul te draaien in volume control.

Edit:
Na met regedit de gewijzigde EDID code in mijn registry ingevoerd te hebben blijven die stomme speakertjes gewoon kraken :(

Dit zegt HP er over: Als de firmware ouder is dan v3.7 dan heb je last ban plop geluiden als er een HDMI kabel is aangesloten, en het komt er op neer dat je de quickview beeldinstellingen "spellen" en "film" niet moet gebruiken, of je monotor met een VGA kabel aansluiten (duh) :
http://h10025.www1.hp.com...nl&jumpid=reg_R1002_NLNL#

Edit 2:
Probleem opgelost: eVga heeft op mijn verzoek mij voor niets zo'n SPDIF kabeltje gestuurd:
. Dit heb ik op m'n videokaart op pin 7(zwart) en pin 9 (rood) aangesloten.:

Dat heb ik gemonteerd en nu krijgt de monitor een audio signaal over HDMI en is het kraken afgelopen. In m'n audio settings van m'n PC hoefde ik niets te veranderen. Wel volume op 1 want het geluid is niet van al te beste kwaliteit.

[Voor 8% gewijzigd door immetjes op 13-02-2009 09:26. Reden: Registry Tweak werkt niet]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee