Die van mij komt nu knetterend geluid uit de achterkant, dus ik ga ook eens HP bellen. Wat is jouw ervaring totnutoe met de HP service?MeltedForest schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:15:
[...]
Inmiddels doet m'n scherm niks meer, tijd voor HP service desk bellen
Anoniem: 93400
Weet je zeker dat je de 'boxjes' hebt uitgeschakeld als je die niet gebruikt? Wel jammer dat je (voor zover ik heb kunnen ontdekken) daarvoor die HP Mydisplay driver moet installeren. Daarin vind je de optie om dit te doen.knakworst schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:43:
[...]
Die van mij komt nu knetterend geluid uit de achterkant, dus ik ga ook eens HP bellen. Wat is jouw ervaring totnutoe met de HP service?
Eerst dacht ik dat het geluid van m'n harddisk afkomstig was, of op z'n minst uit m'n pc kast. Tot ik het scherm uitzette en merkte dat het daaruit afkomstig was!
ik heb vorige week ook een hp w2207h gekocht.
vraag mij af jullie ook merken dat met name lichte kleuren bovenaan het scherm donkerder zijn dan
dan onderaan? Ik zie het bv bij oranje en lichtgroen ...
is dit normaal voor een tn paneel? en volgens mij is dit niet op te lossen met calibreren van het scherm ..
vraag mij af jullie ook merken dat met name lichte kleuren bovenaan het scherm donkerder zijn dan
dan onderaan? Ik zie het bv bij oranje en lichtgroen ...
is dit normaal voor een tn paneel? en volgens mij is dit niet op te lossen met calibreren van het scherm ..
Ik ga 'm naar een servicepoint brengen waarschijnlijk, deze week nog geen tijd ervoor gehad.
Volgende week ben ik vrij, dus zal 't dan ff regelen. Maar een klasgenoot van me had z'n laptop een keer naar de klote en toen was ie 'm wel een maand kwijt, dus ik hoop dat de monitoren service wat sneller gaat
Volgende week ben ik vrij, dus zal 't dan ff regelen. Maar een klasgenoot van me had z'n laptop een keer naar de klote en toen was ie 'm wel een maand kwijt, dus ik hoop dat de monitoren service wat sneller gaat
Op hoeveel Hz draait bij jullie het scherm?
Ik heb em op mn laptop aangesloten (drivers en al geïnstalleerd) via D-sub, ik kan alleen uit 59 en 60 hz kiezen, terwijl hij 75 hz zou moeten kunnen.
Wanneer ik em via HDMI aansluit (op mn ps3, geen idee wat voor frequenties daarover heen gaan) dan heb ik nergens last van, echter via vga/dsub zie ik zo nu en dan wat geflikker bij bepaalde kleuren.
Ik heb em op mn laptop aangesloten (drivers en al geïnstalleerd) via D-sub, ik kan alleen uit 59 en 60 hz kiezen, terwijl hij 75 hz zou moeten kunnen.
Wanneer ik em via HDMI aansluit (op mn ps3, geen idee wat voor frequenties daarover heen gaan) dan heb ik nergens last van, echter via vga/dsub zie ik zo nu en dan wat geflikker bij bepaalde kleuren.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Vrijdagmiddag met HP Support gebeld naar aanleiding van het geluid dat uit mijn HP w2408h komt. Aantal stappen met medewerker doorlopen maar het geluid bleef. Ik zou vervolgens door reparatieafdeling gebeld worden. Dat gebeurde inderdaad dezelfde middag. Die hebben een afspraak ingepland met UPS, die konden maandag de monitor afhalen (tussen 9 en 5, lekkere marge...) Maandagmiddag 14 uur stond UPS op de stoep. Zelf had ik alles netjes verpakt in een grote doos. De monitor is verzonden naar HP in Duitsland. Ben benieuwd wanneer ik hem weer terug heb! Totnutoe gaat het vlot moet ik zeggen. Nu is het wachten op het reparatiecentrum.
Mijn oude 19" lijkt nu net een postzegel
Mijn oude 19" lijkt nu net een postzegel
Anoniem: 118270
Wat voor DVI -> HDMI converter heb je nu nodig in het geval van de w2207h?
Mycom biedt deze aan:

Aan het plaatje te zien, is er bij de DVI aansluiting sprake van een zogenaamde "DVI-D single link" aansluiting.
Als ik echter naar het volgende plaatje kijk en de reacties in dit topic lees, dan heb ik ik een DVI-I dual link, dan wel DVI-I single link aansluiting nodig:

Maakt het uit welke ik kies?
Mycom biedt deze aan:

Aan het plaatje te zien, is er bij de DVI aansluiting sprake van een zogenaamde "DVI-D single link" aansluiting.
Als ik echter naar het volgende plaatje kijk en de reacties in dit topic lees, dan heb ik ik een DVI-I dual link, dan wel DVI-I single link aansluiting nodig:

Maakt het uit welke ik kies?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118270 op 14-06-2008 23:19 ]
Volgens mij word doorgaans altijd een DVI-D gebruikt, maar of dat bij de w2207h ook het geval is en welke durf ik je niet te zeggen.
Nog een kleine opmerking over de TS;
De pixelgroote van de 22" klopt (helaas) niet, het moet iets van 0.282 of 0.285 mm zijn (opp. scherm gedeeld door het aantal pixels).
Nog een kleine opmerking over de TS;
De pixelgroote van de 22" klopt (helaas) niet, het moet iets van 0.282 of 0.285 mm zijn (opp. scherm gedeeld door het aantal pixels).
ik had dit scherm eerst met een vga kabel aangesloten ... prima beeld. aangezien ik het maximale uit het beeldscherm wilde halen heb ik toen bij de MM een dvi-->hdmi (deltac) kabel gekocht van 30 euro. toen ik deze voor het eerst aansloot kreeg mijn beeld een rode waas en zat er corruptie in het beeld. vervolgens mijn oude en nieuwe monitor naast elkaar aangesloten en ik kwam er uiteindelijk achter dat ik alleen normaal beeld kreeg bij een maximale resolutie van 1440x900. wat ik ook doe ik krijg in hogere resoluties altijd corruptie en zeer rood gekleurd beeld. als ik google hoor ik wel meer verhalen van mensen die problemen hebben met dvi kabels en hogere resoluties. heeft iemand anders deze ervaringen met dit beelscherm aangesloten met een dvi-->hdmi kabel??
Ik heb een geforce 8800gts640mb videokaart met de laatste videokaart drivers en monitor drivers. Ik heb twee deltac kabels geprobeerd eentje van 1,5 m en eentje van 2,5 m. de kabels zijn single link dus die zouden de resolutie van 1650x1050 aan moeten kunnen. Ook heb ik beide dvi outs van mijn videokaart geprobeerd.
Ik heb een geforce 8800gts640mb videokaart met de laatste videokaart drivers en monitor drivers. Ik heb twee deltac kabels geprobeerd eentje van 1,5 m en eentje van 2,5 m. de kabels zijn single link dus die zouden de resolutie van 1650x1050 aan moeten kunnen. Ook heb ik beide dvi outs van mijn videokaart geprobeerd.
Ik heb mijn vandaag aangeschafte w2207 aangesloten met een HDMI>DVI-D (single link) kabel -de 8400GT in m'n laptop heeft alleen een HDMI en een VGA out, geen DVI-, maar dit levert geen enkel probleem op. Prachtig beeld, maar ik heb wel 1 dood pixeltje gevonden. Heb al geprobeerd het te fixen (via software (http://www.jscreenfix.com/basic.php) en met de zogenaamde 'tap' methode), maar helaas zonder succes. Heeft iemand nog ideeën misschien, of valt dit onder garantie? Het was namelijk de laatste bij de Dynabyte en ik heb 'm met korting meegenomen omdat het een show-model was, en ze krijgen 'm niet weer binnen (ze leveren voortaan alleen de w2207h nog) dus omruilen gaat een beetje moeilijk.
Weet iemand misschien het verschil tussen de slaap- en uit-stand? Ik vroeg me af of het kwaad kan om mijn w2207 's nachts in de slaapstand te laten, of dat ik 'm beter helemaal uit kan zetten.
Uit de handleiding:Storm316 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:13:
Weet iemand misschien het verschil tussen de slaap- en uit-stand? Ik vroeg me af of het kwaad kan om mijn w2207 's nachts in de slaapstand te laten, of dat ik 'm beter helemaal uit kan zetten.
Voeding en voedingseisen: Interne netadapter
Voeding Stroomverbruik: Max. 65 Watt in gebruik; Max. 2 Watt in powersavemodus
Dat valt wel mee, ongeveer 1 cent per dag.
Het gaat me ook niet om die vier euro per jaar, maar meer om de levensduur van de monitor zelf. Ook als je 'm uitzet neemt ie nog een kleine 2 watt voorzover ik weet. Ik vraag me af of er 'uit' meer uit staat dan in slaapstand, of dat bepaalde circuits nog actief blijven in de slaapstand.knakworst schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:28:
[...]
Uit de handleiding:
Voeding en voedingseisen: Interne netadapter
Voeding Stroomverbruik: Max. 65 Watt in gebruik; Max. 2 Watt in powersavemodus
Dat valt wel mee, ongeveer 1 cent per dag.
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de 2207 met hdmi gekocht, wat een geweldige monitor zeg.
Het vreemde is dat hij in de winkel erg klein leek echter is het toch een echte beest van een monitor.
De kleuren enz alles ziet er gewoon goed uit, het beeld is mooi rustig enz.
Het vreemde is dat hij in de winkel erg klein leek echter is het toch een echte beest van een monitor.
Heb eergister een spiksplinternieuwe monitor gekregen van HP, die oude zou wel doorgebrand wezen oid.. Heb nu wel alle kabels dubbel, dus kan ik nog een keer wat kwijtraken 
Ze deden iig niet moeilijk waarom die stuk was ed.. Goede zaak van HP!
Iemand nog enig idee m.b.t. het probleem dat ik hierboven beschrijf? Komt dit bv wel vaker voor bij tft monitoren die die via dvi --> hdmi worden aangesloten?texaslex83 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:22:
ik had dit scherm eerst met een vga kabel aangesloten ... prima beeld. aangezien ik het maximale uit het beeldscherm wilde halen heb ik toen bij de MM een dvi-->hdmi (deltac) kabel gekocht van 30 euro. toen ik deze voor het eerst aansloot kreeg mijn beeld een rode waas en zat er corruptie in het beeld. vervolgens mijn oude en nieuwe monitor naast elkaar aangesloten en ik kwam er uiteindelijk achter dat ik alleen normaal beeld kreeg bij een maximale resolutie van 1440x900. wat ik ook doe ik krijg in hogere resoluties altijd corruptie en zeer rood gekleurd beeld. als ik google hoor ik wel meer verhalen van mensen die problemen hebben met dvi kabels en hogere resoluties. heeft iemand anders deze ervaringen met dit beelscherm aangesloten met een dvi-->hdmi kabel??
komt door dat d'r daar zo veel staan en dat er nog grotere monitoren staanGranCanaria schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:02:
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de 2207 met hdmi gekocht, wat een geweldige monitor zeg.
Als je zeker weet dat je de juiste kabels hebt, en als je dit probleem niet hebt wanneer je andere schermen aansluit via je dvi uitgangen dan kan ik eigenlijk maar 1 ding bedenken; je monitor is stuk.texaslex83 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:21:
[...]
Iemand nog enig idee m.b.t. het probleem dat ik hierboven beschrijf? Komt dit bv wel vaker voor bij tft monitoren die die via dvi --> hdmi worden aangesloten?
Heb eveneens een spiksplinternieuwe gehad, en ook alle kabels nu dubbel. Prima opgelost dusMeltedForest schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:50:
Heb eergister een spiksplinternieuwe monitor gekregen van HP, die oude zou wel doorgebrand wezen oid.. Heb nu wel alle kabels dubbel, dus kan ik nog een keer wat kwijtraken
Anoniem: 189171
Er is ook een HP W1707 
http://www.amazon.com/HP-...pc&qid=1216307450&sr=1-19
http://www.amazon.com/HP-...pc&qid=1216307450&sr=1-19
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 189171 op 17-07-2008 20:11 ]
Ik heb een animatie gemaakt over hoe de w2207 nou precies kan bewegen. Geen idee of iemand er iets aan heeft maar is misschien wel leuk om het snel aan iemand duidelijk te maken
. Samen met de beeldkwaliteit zijn de bewegingsmogelijkheden namelijk , mijns inziens, de voornaamste pluspunten boven de concurrentie.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZgwIqKaBNFs&fmt=18]
Ik vind het trouwens wel zeer netjes van HP dat ze garantie gevallen zo afhandelen. Ik weet nog wel dat m'n bloeddruk het niet leuk vond toen ik bij de helpdesk alleen maar Belgische meisjes aan de lijn kreeg die er niet zo gek veel verstand van hadden
.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZgwIqKaBNFs&fmt=18]
Ik vind het trouwens wel zeer netjes van HP dat ze garantie gevallen zo afhandelen. Ik weet nog wel dat m'n bloeddruk het niet leuk vond toen ik bij de helpdesk alleen maar Belgische meisjes aan de lijn kreeg die er niet zo gek veel verstand van hadden
Leuk gedaan!
De voet is net als de rest van de monitor fantastisch, ik ben zelf nogal bewegelijk vind het erg prettig dat ik het scherm 'op me kan richten' in welke debiele houding ik ook zit
De voet is net als de rest van de monitor fantastisch, ik ben zelf nogal bewegelijk vind het erg prettig dat ik het scherm 'op me kan richten' in welke debiele houding ik ook zit
Damn dude! Dat heb je gaaf gedaanl102212 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:28:
Ik heb een animatie gemaakt over hoe de w2207 nou precies kan bewegen. Geen idee of iemand er iets aan heeft maar is misschien wel leuk om het snel aan iemand duidelijk te maken. Samen met de beeldkwaliteit zijn de bewegingsmogelijkheden namelijk , mijns inziens, de voornaamste pluspunten boven de concurrentie.
[video]
Ik vind het trouwens wel zeer netjes van HP dat ze garantie gevallen zo afhandelen. Ik weet nog wel dat m'n bloeddruk het niet leuk vond toen ik bij de helpdesk alleen maar Belgische meisjes aan de lijn kreeg die er niet zo gek veel verstand van hadden.
Viel me nog wel mee eigenlijkpeakaboo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 03:19:
[...]
Damn dude! Dat heb je gaaf gedaan![]()
Daar heb je zeker wat tijd in gestopt. Wat betreft de garantie afhandeling, ik heb een paar maanden terug ook gebeld en gevraagd of ze em konden komen ophalen, omdat ik een gepiep/gezoem hoorde zodra de monitor aan stond. Dit hoorde niet en moest niet kunnen zei HP en ze zouden hem vervangen, echter zijn ze nooit gekomen na het maken van de afspraak (ik heb wel een referentienummer en andere gegevens etc.) Maar, het probleem is ook weg nu (tijdelijk?)
Gelukkig heb ik nergens last van met m'n scherm. Hij voldoet voor mij ook prima om op te 3d'en
Volgens mij komt er binnenkort een interessant scherm voor degene die naar een 24" S-IPS paneel zoeken, de LP2475w
http://h10010.www1.hp.com...44767-444767-3648442.html
De plaatjes die ik tot zover heb gezien van de 2408 (brightview glossy) zien er toch werkelijke schitterend uit. Kleuren spatten eraf vergelijken met mijn 226bw.
Heeft HP ook intentie om in de toekomst een 26/27inch te maken met component / tv tuner / hdmi ingang, dit zijn de pluspunten van de samsung T260. Die tv-tuner is opzich niet zo'n ramp maar toch erg handig.
Edit :
Ik zie zo snel dat HP vrijwel de enige is die 'glossy' lcd schermen verkoopt van 24inch (of groter),
jammer opzich. Ik vind het totaal niet storend en eenmaal gezien dan lijken de andere schermen gewoon erg dof. (lijkt op het verschil tussen een foto op fotopapier en gewoon a4 papier).
Heeft HP ook intentie om in de toekomst een 26/27inch te maken met component / tv tuner / hdmi ingang, dit zijn de pluspunten van de samsung T260. Die tv-tuner is opzich niet zo'n ramp maar toch erg handig.
Edit :
Ik zie zo snel dat HP vrijwel de enige is die 'glossy' lcd schermen verkoopt van 24inch (of groter),
jammer opzich. Ik vind het totaal niet storend en eenmaal gezien dan lijken de andere schermen gewoon erg dof. (lijkt op het verschil tussen een foto op fotopapier en gewoon a4 papier).
[ Voor 28% gewijzigd door Morph666 op 22-07-2008 14:15 ]
Dat scherm wordt alleen erg duur namelijk richting de 800 euro...rico_fxp schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:09:
Volgens mij komt er binnenkort een interessant scherm voor degene die naar een 24" S-IPS paneel zoeken, de LP2475w
GTA VI - All aboard the hype train!!
Hmmm, ik heb net even zitten kijken, maar ben ik nou gek of is die W228h gewoon identiek aan de W2207h?
Hij heeft nu ook DVI als het goed is en de reactie tijd staat nu op 3 ms G-to-G (misschien is dat uiteindelijk ook wel 5 ms aan-uit).Storm316 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:48:
Hmmm, ik heb net even zitten kijken, maar ben ik nou gek of is die W228h gewoon identiek aan de W2207h?
Oh en hij wordt goedkoper als de leveranciers hem al goed ingevoerd hebben staan, aangezien hij nog uit moet komen.
En dat zie ik nu ik hem invoer @ t.net pricewatch, 3 jaar garantie ipv 1 jaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Vincentio op 25-07-2008 21:13 ]
@Vincentio, waar heb je die informatie (EOL) vandaan? Als het zo is, wanneer word de w2228h verwacht, webwinkels lijken aan te geven half augustus, klopt dit?
[ Voor 27% gewijzigd door Preimel op 26-07-2008 16:41 ]
Doe Praemel!
EoL gehoord van de leveranciersPreimel schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:22:
@Vincentio, waar heb je die informatie (EOL) vandaan? Als het zo is, wanneer word de w2228h verwacht, webwinkels lijken aan te geven half augustus, klopt dit?
Oh en 07-08-08 wordt de opvolger verwacht bij een leverancier.
Vandaag ook na lang wikken en wegen deze monitor gekocht in plaats van een Samsung en ook ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde kabel. Met VGA ziet het er superstrak uit maar met de DVI-HDMI kabel krijg ik zelfs geen beeld in 1680 x 1050 en tijdens het opstarten is het beeld rood streperig en flikkerig. In 1280 x 1024, de resolutie van het oude scherm krijg ik wel beeld maar dan niet rustig met flikkerende strepen op het scherm. Erg vaag.texaslex83 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:22:
Gebruik hier zelf de 8600GT kaart.
ThanksVincentio schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:46:
[...]
EoL gehoord van de leveranciers
Oh en 07-08-08 wordt de opvolger verwacht bij een leverancier.
Doe Praemel!
Net gebeld met HP en die vermoeden dat het aan de DVI-HDMI kabel ligt en niet aan de monitor. Maar aangezien er ook een dode pixel aanwezig is kan ik de monitor ruilen. HP komt hem dan ophalen in plaats van naar de winkel terug te gaan.Black-Hole schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:30:
Vandaag ook na lang wikken en wegen deze monitor gekocht in plaats van een Samsung en ook ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde kabel. Met VGA ziet het er superstrak uit maar met de DVI-HDMI kabel krijg ik zelfs geen beeld in 1680 x 1050 en tijdens het opstarten is het beeld rood streperig en flikkerig. In 1280 x 1024, de resolutie van het oude scherm krijg ik wel beeld maar dan niet rustig met flikkerende strepen op het scherm. Erg vaag.
Gebruik hier zelf de 8600GT kaart.
Klinkt goed, mag je hem al ruilen vanaf 1 dode pixel trouwens, of komt dat door je combinatie van klachten? Ik heb er namelijk ook 1tje in de mijne.
1 dode pixel is reden om te ruilen volgens HP, subpixels mogen wel voorkomen. Ik lijk toch echt een dode pixel te hebben in plaats van een subpixel, al is het wel lastig te zien. Vrijdag wordt de monitor opgehaald voor reparatie.Storm316 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:25:
Klinkt goed, mag je hem al ruilen vanaf 1 dode pixel trouwens, of komt dat door je combinatie van klachten? Ik heb er namelijk ook 1tje in de mijne.
Ik ga gelijk bellen van de week dan. Ik heb 1 morsdode zwarte pixel op mijn 1 maand oude W2207 namelijk (show model met al aardig wat draai uurtjes, maar dat staat natuurlijk niet op de bon), maar ik dacht dat ik er minimaal 3 moest hebben om aanspraak op garantie te kunnen maken. Niet dat ik me er heel erg aan stoor hoor, maar ja, als ik een volledig nieuwe krijgen kan.... 
Thanks! Zonder jou berichtje was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen.
Thanks! Zonder jou berichtje was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen.
Op de HP-site kan je het ook terugvinden:
Een volledig pixeldefect is een heldere witte stip of een opvallende zwarte stip op het scherm. Volgens de monitorspecificatie van HP zijn volledige pixeldefecten niet toegestaan.
Een volledig pixeldefect is een heldere witte stip of een opvallende zwarte stip op het scherm. Volgens de monitorspecificatie van HP zijn volledige pixeldefecten niet toegestaan.
Gisteren in plaats van de HP service te gebruiken mijn scherm omgeruild bij de MediaMarkt. Helaas had ook dit scherm last van een dode pixel midden in het scherm en zaten er krassen en zelfs scheuren in de voet van de monitor
Lijkt er dus een beetje op dat ik een al gebruikte monitor heb meegekregen ook al zat alles als nieuw verpakt in de doos. Lijkt me sterk dat HP dit doet maar ik ga gewoon terug om een nieuwe te eisen. Zal ook vragen of ik het scherm kan testen in de MediMarkt, heb geen zin om voor de 3e keer terug te moeten vanwege dode pixels.
Je mag toch verwachten van HP dat ze wat betere kwaliteit leveren, zeker gezien de prijs die ze vragen. Iemand hier die deze sitatie herkend?
Lijkt er dus een beetje op dat ik een al gebruikte monitor heb meegekregen ook al zat alles als nieuw verpakt in de doos. Lijkt me sterk dat HP dit doet maar ik ga gewoon terug om een nieuwe te eisen. Zal ook vragen of ik het scherm kan testen in de MediMarkt, heb geen zin om voor de 3e keer terug te moeten vanwege dode pixels.
Je mag toch verwachten van HP dat ze wat betere kwaliteit leveren, zeker gezien de prijs die ze vragen. Iemand hier die deze sitatie herkend?
Waarom denk je dat MediaMarkt zo makkelijk doet met het terugnemen van producten?Black-Hole schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:30:
Gisteren in plaats van de HP service te gebruiken mijn scherm omgeruild bij de MediaMarkt. Helaas had ook dit scherm last van een dode pixel midden in het scherm en zaten er krassen en zelfs scheuren in de voet van de monitor![]()
Ze proberen deze daarna gewoon weer als nieuw te slijten.
Tja, deze 'nieuwe' monitor kwam gewoon van de stapel en alles zat origineel gesealed. Lijkt me sterk dat MediaMarkt alles exact zo kan verpakken als HP het doet.Vincentio schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:42:
Waarom denk je dat MediaMarkt zo makkelijk doet met het terugnemen van producten?
Ze proberen deze daarna gewoon weer als nieuw te slijten.
Mijn oog is gevallen op de w2207h, omdat hij me gewoon erg aanspreekt en prachtig oogt.
Nu las ik hierboven alleen over de w2228h, dat de opvolger? zou zijn van de w2207h.
Hierna heb naar de verschillen zitten zoeken, maar afgezien van de DVI-poort en het aantal jaar garantie kwam ik niet.
Beide zijn binnen 14 dagen leverbaar bij azerty en ze verschillen wel 4 euro is prijs. Dit heeft me erg aan t twijfelen gebracht. Welke zou ik nou moeten halen? De oudere, maar al bewezen (veel reviews) w2207h of toch de nieuwe w2228h, waar ik nog geen (goede) reviews van heb kunnen vinden.
Zijn ze nou inderdaad hetzelfde? Als dat namelijk echt zo is, kan ik net zo goed de w2228h kopen.
Nu las ik hierboven alleen over de w2228h, dat de opvolger? zou zijn van de w2207h.
Hierna heb naar de verschillen zitten zoeken, maar afgezien van de DVI-poort en het aantal jaar garantie kwam ik niet.
Beide zijn binnen 14 dagen leverbaar bij azerty en ze verschillen wel 4 euro is prijs. Dit heeft me erg aan t twijfelen gebracht. Welke zou ik nou moeten halen? De oudere, maar al bewezen (veel reviews) w2207h of toch de nieuwe w2228h, waar ik nog geen (goede) reviews van heb kunnen vinden.
Zijn ze nou inderdaad hetzelfde? Als dat namelijk echt zo is, kan ik net zo goed de w2228h kopen.
Wanneer dit 4 euro scheelt zou ik voor het nieuwe type gaan, blijkbaar hetzelfde + extra dvi poort.
Wanneer dit verschil nu 50 euro zou zijn zou ik gewoon voor de w2207h gaan.
Wanneer dit verschil nu 50 euro zou zijn zou ik gewoon voor de w2207h gaan.
Eerst wilde ik de w2408 kopen.... totdat ik zag dat het geld verschil met samsung t260 marginaal was.
ik twijfel nu sterk tussen w2408H (24") en samsung t260 (26")... qua doorslaggevende verschillende zijn ze niet te vinden.
dze hebben allebei redelijk goede reviews .. heeft iemand ervaring met beide tfts zodat hij/zij over de streep kan trekken...
ik twijfel nu sterk tussen w2408H (24") en samsung t260 (26")... qua doorslaggevende verschillende zijn ze niet te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door shaowoo op 31-07-2008 16:47 ]
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Anoniem: 93400
Het doorslaggevende verschil is volgens mij de mogelijkheid om het scherm in hoogte te verstellen... Voor mij een belangrijk punt! Zo weinig schermen die dat hebben, echt jammer.shaowoo schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:45:
Eerst wilde ik de w2408 kopen.... totdat ik zag dat het geld verschil met samsung t260 marginaal was.
ik twijfel nu sterk tussen w2408H (24") en samsung t260 (26")... qua doorslaggevende verschillende zijn ze niet te vinden.![]()
deze hebben allebei redelijk goede reviews .. heeft iemand ervaring met beide tfts zodat hij/zij over de streep kan trekken...
Ik had zelf eerst een Samsung T200HD, maar heb deze na een kleine week terug naar de winkel gebracht en een HP2207 aangeschaft. Ik vond de kleuren van de Samsung erg slecht maar ik stoorde me nog het meest aan de matte laag op het scherm, het leek wel alsof alles op het beeld in reliëf gepresenteerd werd. Nog een belangrijk punt om mee te nemen in je beslissing denk ik, persoonlijk wil ik niet meer anders dan glossy.
Wie weet waar je de W2007 (dus met DVI) kan krijgen? Ik kom alleen de W2007v tegen.
[ Voor 55% gewijzigd door dion_b op 08-08-2008 09:50 ]
Vooruit dan zeg ik het zo:
Is de W2007 + DVI uberhaupt leverbaar in Nederland?
De pricewatch geeft geen duidelijkheid (enkel VGA) en bij kieskeurig en HP staat enkel VGA.
Echter verkoopt deze site wel de DVI versie...
http://www.directron.com/w2007.html
Het lijkt erop alsof deze niet meer wordt geleverd hier. (ik ga dan voor de W2216 oid)
De pricewatch geeft geen duidelijkheid (enkel VGA) en bij kieskeurig en HP staat enkel VGA.
Echter verkoopt deze site wel de DVI versie...
http://www.directron.com/w2007.html
Het lijkt erop alsof deze niet meer wordt geleverd hier. (ik ga dan voor de W2216 oid)
De LP2475W met S-IPS paneel begint nu op de eerste webshops te verschijnen voor 550 - 600 euro. Heeft iemand al een idee wanneer deze beschikbaar is?
Heb je eigenlijk wel goed naar de pricewatch gekekenJuuL20 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:17:
Vooruit dan zeg ik het zo:
pricewatch: HP w2007
Misschien gewoon 's die webshops of anders HP een mailtje sturen met die vraag?Zippy2000 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:36:
De LP2475W met S-IPS paneel begint nu op de eerste webshops te verschijnen voor 550 - 600 euro. Heeft iemand al een idee wanneer deze beschikbaar is?
[ Voor 26% gewijzigd door PromoX op 08-08-2008 15:50 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Ja en ik had ze gemailt en ze zeggen dat die alleen een VGA input heeft...PromoX schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:37:
[...]
Heb je eigenlijk wel goed naar de pricewatch gekeken. Ik zie toch wel degelijk een vermelding staan:
pricewatch: HP w2007
[...]

Dat kan ik nog doen, maar ik laat het hierbij denk ik. Ik ga de W2216 binnenkort eens bekijken in de winkel.of anders HP een mailtje sturen met die vraag?
Beetje late reaktie misschien, maar 't klopt.
HP verkoopt van de 20" versie in NL alleen de uitvoering met VGA. Hij is er wel met DVI, maar word hier om één of andere reden niet verkocht. Daarom heb ik maar gekozen voor de W2207, absoluut geen spijt van trouwens.
Als je echt graag een W2007 met DVI wilt hebben zou je kunnen proberen of je 'm nog kunt krijgen via een Duitse of engelse webshop.
HP verkoopt van de 20" versie in NL alleen de uitvoering met VGA. Hij is er wel met DVI, maar word hier om één of andere reden niet verkocht. Daarom heb ik maar gekozen voor de W2207, absoluut geen spijt van trouwens.
Als je echt graag een W2007 met DVI wilt hebben zou je kunnen proberen of je 'm nog kunt krijgen via een Duitse of engelse webshop.
zou deze maand moeten zijn. Ik zit te wachten op de eerste reviewsZippy2000 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:36:
Om te verkopen misschien? Latere modellen die dan wel een DVI input hebben of de grotere modellen?Storm316 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:12:
Ik kan me anders geen reden bedenken... Beetje met de tijd meegaan lijkt me toch
De nieuwe LCD monitoren van HP (bijv. de w2228h) zien eruit als een 'slimmere' versie van de 'oude'. Ik heb de 2408 (niet H) en ik had graag WEL hdmi erop gehad. Mijn beste combo was geweest, hdmi-dvi-vga, en wat blijkt, op de 22 inch van deze nieuwe serie zit het. Heb een PS3 (gehad) die ik via een converter op de DVI heb aangesloten en mn grafische kaart op de VGA heb hangen. Vond dit een beetje lastig en had mn videokaart liever aan de DVI hangen (vanwege mogelijk beeld/kwaliteitsverlies). Echter heb ik hier weinig tot geen verschil in gemerkt met vga op een resolutie van 1920x1200...
Daarnaast is de reactiesnelheid lager, van 5ms naar 3ms en is de dynamische contrastratio 3000:1.
Verder is er aan het uiterlijk weinig (niets?) verandert.

Hier een overzicht van de specs van de HP w2228h:
http://h10025.www1.hp.com...n&product=3733146&lang=en
Daarnaast is de reactiesnelheid lager, van 5ms naar 3ms en is de dynamische contrastratio 3000:1.
Verder is er aan het uiterlijk weinig (niets?) verandert.

Hier een overzicht van de specs van de HP w2228h:
http://h10025.www1.hp.com...n&product=3733146&lang=en
[ Voor 13% gewijzigd door peakaboo op 11-08-2008 06:33 ]
Weet iemand (al) wat voor panel de W2228h heeft? De W2207h heeft een LG en ik heb heel wat negatieve verhalen over de beeldkwaliteit van dit panel gehoord, dus als de w2228h hetzelfde heeft, weet ik niet of ik die wel wil
Met negatieve verhalen bedoel ik backlight bleeding en matte kleuren:
Vergelijking met W2408h op youtube
Komt het bij HP ook voor dat er verschillende panels ingestopt worden, want dan wordt het helemaal moeilijk...

Komt het bij HP ook voor dat er verschillende panels ingestopt worden, want dan wordt het helemaal moeilijk...
[ Voor 39% gewijzigd door huorpalantir op 12-08-2008 15:44 ]
Maar statisch is nog steeds 1000:1 dus marketingspraat.[b][message=30557449,noline]
En de reactietijd is gray to gray.
[ Voor 8% gewijzigd door JuuL20 op 12-08-2008 18:00 ]
Ik zeg ook DYNAMISCH, en snap zelf ook dat ze altijd met grote getallen komen om het zo mooi en goed mogelijk uit te laten zienJuuL20 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:57:
[...]
Maar statisch is nog steeds 1000:1 dus marketingspraat.
En de reactietijd is gray to gray.
Over die panelen weet ik niets, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Ik heb nog altijd de w2408 en ik vind het iedere dag een genot om achter te werken en op te gamen. Om daar nog aan toe te voegen: blueray + glossy =
Ik heb zelf geinformeerd hiernaar bij hp en bij azerty.huorpalantir schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:30:
Weet iemand (al) wat voor panel de W2228h heeft? De W2207h heeft een LG en ik heb heel wat negatieve verhalen over de beeldkwaliteit van dit panel gehoord, dus als de w2228h hetzelfde heeft, weet ik niet of ik die wel wil![]()
De helpdesk van Hp beweert dat ze hetzelfde paneel bevatten, maar ik kreeg van azerty het volgende antwoord:
Er zit dus blijkbaar wel een ander paneel in.De 2228h zit een ander panel in. En zit volgens HP meer kleurdiepte in.
Met vriendelijke groet,
Jan Odink
Azerty Helpdesk
@ Soef, zeg dat niet te hard, kan net zo goed een zelfde paneel in zitten maar ff verbeterde aansturing want dat contrast/kleur diepte komt gewoon doordat de felheid van de verlichting achter 't scherm aangepast word..
Ik zou eigenlijk meer waarde hechten aan de helpdesk van een fabrikant dan aan die van een verkoper. Wie weet zijn verdient azerty een stuk meer aan het nieuwe model en spelen ze het op mooiere kleurenSOEFuture schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:27:
[...]
Ik heb zelf geinformeerd hiernaar bij hp en bij azerty.
De helpdesk van Hp beweert dat ze hetzelfde paneel bevatten, maar ik kreeg van azerty het volgende antwoord:
[...]
Er zit dus blijkbaar wel een ander paneel in.
Aan de andere kant kan HP natuurlijk ook nog een hoeveelheid w2207's hebben die ze graag eerst kwijtwillen, maarja zij hebben zelf in de hand wanneer ze het nieuwe model introduceren en de w2207 kan nog goed mee met de concurrentie.
Anoniem: 269169
Inderdaad, hij is al links en rechts verkrijgbaar. Het is wel een wide gamut (102%), het lijkt wel een hype! Kan soms knap onhandig zijn omdat Windows er helemaal niet op ingericht is. Hopelijk is de sRGB mode die je kunt instellen in het scherm ook bruikbaar. Bij de Dell die ik nu heb werkt dat voor geen meter, en is ook een reden om naar een andere monitor uit te kijken (lieft gewoon een sRGB gamut).rico_fxp schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:15:
[...]
zou deze maand moeten zijn. Ik zit te wachten op de eerste reviews
We moeten even de reviews en gebruikservaringen afwachten...
Ik zit zelf ook sterk te denken om de HP LP2475W te gaan kopen, voornamelijk vanwege de prijs en het S-IPS paneel.
Een paar ervaringen:
http://www.hardforum.com/...cadfead3&t=1326971&page=6
En:
http://forums.dpreview.co...orum=1004&thread=28967370
Tot nu toe klinkt het wel goed, al is het wel jammer dat er geen echt fantastische Polarizer op zit. Maar voor de rest nog steeds een interessante optie wat mij betreft. Ik wou dat ik er even eentje in het echt in actie kon zien.
Een paar ervaringen:
En:
Tot nu toe klinkt het wel goed, al is het wel jammer dat er geen echt fantastische Polarizer op zit. Maar voor de rest nog steeds een interessante optie wat mij betreft. Ik wou dat ik er even eentje in het echt in actie kon zien.
What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems
Maar dit scherm heeft geen glossy laag of wel? Op m'n HP w2408 zit het wel en daar wil ik dus nooit meer vanaf, maakt het beeld zoveel aangenamer om te blijven kijken (denk aan blue ray films).Man_in_a_shed schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:20:
Ik zit zelf ook sterk te denken om de HP LP2475W te gaan kopen, voornamelijk vanwege de prijs en het S-IPS paneel.
Een paar ervaringen:
En:
Vind het design van de monitor ook een beetje saai, ech't zo'n kantoor monitor.
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit hoe hij eruit ziet, zolang hij goed werkt. Het is eigenlijk ook een monitor voor het midden-kleinbedrijf, als ik de HP site mag geloven. Vooral goede beeldkwaliteit dus, ipv design. En wat betreft glossy schermen; ze worden er inderdaad wat contrastrijker van, maar het grote nadeel van glossy schermen is dat ze de omgeving nogal reflecteren. Ik hoef niet de hele tijd mijn slaperige hoofd te zien, terwijl ik met mijn werk bezig ben. Mijn macbook heeft dat probleem ook, maar daarmee kan ik wat makkelijker ergens anders gaan zitten met mijn scherm. Dat ga ik met een 24" beeldscherm echt niet doenpeakaboo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:43:
[...]
Maar dit scherm heeft geen glossy laag of wel? Op m'n HP w2408 zit het wel en daar wil ik dus nooit meer vanaf, maakt het beeld zoveel aangenamer om te blijven kijken (denk aan blue ray films).
Vind het design van de monitor ook een beetje saai, ech't zo'n kantoor monitor.
Dat klopt wat je zegt, en ze zijn ook wat zakelijker die monitorenMan_in_a_shed schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:16:
[...]
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit hoe hij eruit ziet, zolang hij goed werkt. Het is eigenlijk ook een monitor voor het midden-kleinbedrijf, als ik de HP site mag geloven. Vooral goede beeldkwaliteit dus, ipv design. En wat betreft glossy schermen; ze worden er inderdaad wat contrastrijker van, maar het grote nadeel van glossy schermen is dat ze de omgeving nogal reflecteren. Ik hoef niet de hele tijd mijn slaperige hoofd te zien, terwijl ik met mijn werk bezig ben. Mijn macbook heeft dat probleem ook, maar daarmee kan ik wat makkelijker ergens anders gaan zitten met mijn scherm. Dat ga ik met een 24" beeldscherm echt niet doen.
Eigenlijk is je beeldkwaliteit (prestatie van ja paneel) ook het belangrijkste, maar daarentegen zit ik weer liever niet overdag tegen een lompe behuizing te kijken
Over die reflectie, ben ik het niet helemaal met je eens. Het valt echt reuze mee, ik heb dat scherm al een lange tijd nu en ik heb er zelden last van. Tuurlijk, je moet niet met dat scherm onder 5 TL lampen gaan zitten, dat is vragen om problemen, maar met normaal licht op mn kamer overdag/savonds ik heb er weinig last van? Je hebt alleen (maar) reflect als het scherm uit staat, maar wie kijkt er nu veel naar z'n scherm als ie uitstaat
Even wat anders, tis geen nieuwtje meer maar zag toennet weer een filmpje/foto's van die HP die claimt 1 biljoen kleuren te kunnen weergeven, die is echt gaaf!
Ik ben wel geinteresseerd in zo'n w2228H (opvolger van de w2207H belijkbaar). Nu lees ik hier veel over die kijkhoek. Is die echt zo slecht? Is het zo erg dat als je bv. iemand wat foto's laat zien je even aan de kant gaan omdat hij anders niets ziet? (Een klein filmpje zou wel handig zijn *hinthint* ;-) )
En als er geen lichtbron op je scherm schijnt zul je ook wel geen last hebben van reflecties denk ik?
En als er geen lichtbron op je scherm schijnt zul je ook wel geen last hebben van reflecties denk ik?
Anoniem: 127047
Misschien niet helemaal op zn plaats hier in het W-serie topic,
maar ik ben voornemens een HP 22 inch scherm te kopen, echter staan er op het moment 3 in de pricewatch:
de W2207 (oude versie) specs volgens HP
de W228 (typefout in de pricewatch: W2228, de nieuwe 2207 dus)
en de L2245W (business versie volgens mij met iets andere kleurstelling) specs volgens HP
Net als enkele anderen hier heb ik liever een mat scherm ipv glossy.
Bij de W22xx wordt gesproken over briteview in de specificaties. Bij L2245w echter niet, zou dit betekenen dat deze is uitgerust met een gewoon mat scherm??
Iemand die dat laatste scherm heeft of heeft gezien en dit kan bevestigen?
maar ik ben voornemens een HP 22 inch scherm te kopen, echter staan er op het moment 3 in de pricewatch:
en de L2245W (business versie volgens mij met iets andere kleurstelling) specs volgens HP
Bij de W22xx wordt gesproken over briteview in de specificaties. Bij L2245w echter niet, zou dit betekenen dat deze is uitgerust met een gewoon mat scherm??
Die L-serie heeft ook een ander paneel, zonder glossy laag. Zijn meer de zakelijke monitoren voor andere doeleinden.Anoniem: 127047 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:30:
Misschien niet helemaal op zn plaats hier in het W-serie topic,
Ik weet niet of ik het in dit topic mag posten, maar heeft iemand al reviews gevonden van de LP2275w? Deze heeft geen TN panel dus ben erg benieuwd hoe die het doet op het gebied van backlightbleed en inputlag.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Enkele reviews van de L2245w (en dus niet de LP2275w, zoals eerder gezegd)
Kieskeurig gebruikersreviews
Review dor PCWorld / Goodgear guide
Kieskeurig gebruikersreviews
Review dor PCWorld / Goodgear guide
Review door APCmagThis monitor produces a very fine picture; it is definitely one of the best we've seen in this size range. In our DisplayMate Video Edition tests it performed virtually flawlessly. Contrast charts were rendered exceptionally well with perfect differentiation between blocks even at the low end. There was a little detail loss at the bright end of the spectrum, but we were able to almost eliminate it with a little calibration.
....
In our video and gaming tests the L2245w wasn't quite as much of a star, but it still did an admirable job. The great contrast handling was really evident here, with lots of detail evident in dark areas and it really made atmospheric films that little bit more enjoyable. Except for our test footage, there was no noticeable graininess while colours were richly rendered.
De kijkshop internetwinkel verkoopt dit scherm, dus hopelijk is hij bij de lokale Kijkshop ook wel te aanschouwen.Image quality was a little disappointing. While ellipses are rendered with minimal jaggedness, we found some colours looked a little washed out. For example, using PassMark's Monitor Test, the lines between blues and greens were a little blurry. Also, white blocks had a tinge of grey that was noticeable when compared to other displays in the labs. Text rendered quite nicely and wasn't blurry or difficult to read on the matte display.
Die review van APCmag is voor de L2245w, niet de L2275w. Wat ik me trouwens afvraag,is wat het verschil tussen de LP2275w en de L2275w is. Op de hp site ben ik alleen de LP2275w tegen gekomen.
--edit--
Info+plaatje van HP site:http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF06b/382087-382087-64283-444767-444767-3648453-3726991.html?jumpid=oc_R1002_NLNLC-001_HP%20LP2275w%2022-inch%20breedbeeld%20LCD-monitor&lang=nl&cc=nl
Als dat plaatje dan vergelijkt met die van goodgearguide,dan lijkt het toch een andere versie.
--edit--
Info+plaatje van HP site:http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF06b/382087-382087-64283-444767-444767-3648453-3726991.html?jumpid=oc_R1002_NLNLC-001_HP%20LP2275w%2022-inch%20breedbeeld%20LCD-monitor&lang=nl&cc=nl
Als dat plaatje dan vergelijkt met die van goodgearguide,dan lijkt het toch een andere versie.
[ Voor 45% gewijzigd door pingkiller op 21-08-2008 12:28 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Excuus, t zijn allemaal reviews voor de L2245w...
ik zat even niet goed op te letten/ te lezen.
maar de LP2275W met S-IPS paneel is een scherm van heel andere prijsklasse (rond de 550 euro).
maar de LP2275W met S-IPS paneel is een scherm van heel andere prijsklasse (rond de 550 euro).
De LP2275w heeft een (s-?) PVA panel. Hij is in nederland te vinden voor rond de 395 euro.Anoniem: 127047 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:01:
Excuus, t zijn allemaal reviews voor de L2245w...
de HP LP2475W heeft wel een S-IPS. Daar ben ik nog steeds over aan het twijfelen. Hopelijk komen er snel nog wat uitgebreide recensies.
Heb zelf sinds vorige week de W2228h aangeschaft, werkt prima en is een mooi scherm. Krijg alleen het niet voor elkaar om de computer een hdmi output te laten geven op de monitor, althans, als ik het hdmi kanaal kies, geeft het scherm aan geen signaal te hebben.
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Tnx,
Roland
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Tnx,
Roland
Anoniem: 152705
Ik sta op het punt om een W2228H aan te schaffen, maar ik ben een beetje een noob op het gebied van die DVI aansluitingen.
Als videokaart heb ik op dit moment een HIS 1650PRO AGP, die ik dan graag dmv DVI aan wil sluiten op de monitor.
Welke DVI kabel heb ik dan nodig? De meeste winkels bieden een DVI-D Dual Link M-M kabel aan, kan ik daar gewoon mee uit de voeten?
Als videokaart heb ik op dit moment een HIS 1650PRO AGP, die ik dan graag dmv DVI aan wil sluiten op de monitor.
Welke DVI kabel heb ik dan nodig? De meeste winkels bieden een DVI-D Dual Link M-M kabel aan, kan ik daar gewoon mee uit de voeten?
Anoniem: 257331
Ik heb vandaag de w2228h gekocht bij de media markt voor 299 euro en ben er niet tevreden over.
Zowel aan de bovenkant als aan de onderkant van het scherm is een randje backlight bleeding, wat stoort als het beeld erg donker is. Hier zou ik nog wel mee kunnen leven, maar daarnaast geeft hij, als de brightness niet op 100% staat, een zacht zoemgeluid. Dit is het luidste rond de 80%, wat juist de ideale brightness zou zijn. Erg vervelend en dus breng ik hem straks weer terug.
Zowel aan de bovenkant als aan de onderkant van het scherm is een randje backlight bleeding, wat stoort als het beeld erg donker is. Hier zou ik nog wel mee kunnen leven, maar daarnaast geeft hij, als de brightness niet op 100% staat, een zacht zoemgeluid. Dit is het luidste rond de 80%, wat juist de ideale brightness zou zijn. Erg vervelend en dus breng ik hem straks weer terug.
Ik denk dat deze kabel wel past. Voor de zekerheid kun je op bijvoorbeeld de HP site de verschillende connectors bekijken en zien of deze op de videokaart/monitor past.Anoniem: 152705 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:16:
And I'm the only one and I walk alone.
Vandaag een W2228H binnengekregen, wat een geweldig ding. Wel even wennen aan de maat en het gespiegel gelukkig zonder gezoem en geen pixel of subpixel fouten. Hiervoor had ik een philips 200w6, mat s-ips scherm. Even als vergelijk :
+ Kleuren, helderheid, grotere letters (beide 1680x1050 maar de w2228h is +2 inch)
+ Afwerking en design
+ Osd en software
+ usb hubje 2
o Geluid, net zo slecht als de philips, maakt niet uit staat boxenset
- Spiegel, alleen met zwart natuurlijk
- Kijkhoek duidelijk minder dan de philips
En dan de prijs, tja 225 inclusief 100 stuks photopapier en gratis verzending. Moet je wel in het onderwijs in Duitsland zitten
+ Kleuren, helderheid, grotere letters (beide 1680x1050 maar de w2228h is +2 inch)
+ Afwerking en design
+ Osd en software
+ usb hubje 2
o Geluid, net zo slecht als de philips, maakt niet uit staat boxenset
- Spiegel, alleen met zwart natuurlijk
- Kijkhoek duidelijk minder dan de philips
En dan de prijs, tja 225 inclusief 100 stuks photopapier en gratis verzending. Moet je wel in het onderwijs in Duitsland zitten
[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 27-08-2008 19:00 ]
Anoniem: 73609
Hier ook een HP W2228h binnen gekregen...
Ik heb hier in standby ofslaapstaand een irritant lage piep aan de achterkant van de monitor.
Het klinkt als een elektronisch componentje wat de hoge piep veroorzaakt...
Andere mensen hier ook last van?
Voor de rest erg mooie monitor..
Mooie duidelijke kleuren
geen dode pixels.
- minpuntje de hoge pieptoon
- minpuntje geen DVI kabel meegeleverd.. alleen maar HDMI en VGA - dus moet je met de moderne kaarten zelf een DVI kabel kopen of gebruik maken van een dvi->vga of dvi->hdmi converter.
Ik heb hier in standby ofslaapstaand een irritant lage piep aan de achterkant van de monitor.
Het klinkt als een elektronisch componentje wat de hoge piep veroorzaakt...
Andere mensen hier ook last van?
Voor de rest erg mooie monitor..
Mooie duidelijke kleuren
geen dode pixels.
- minpuntje de hoge pieptoon
- minpuntje geen DVI kabel meegeleverd.. alleen maar HDMI en VGA - dus moet je met de moderne kaarten zelf een DVI kabel kopen of gebruik maken van een dvi->vga of dvi->hdmi converter.
Ik heb een paar weken geleden ook de w2228h aangeschaft en heb ook die hoge pieptoon als mijn monitor uit staat. (maar nog wel op het stroomnet)
Dus je bent niet de enige
Verder vind ik het echt een top ding!
Dus je bent niet de enige
Anoniem: 73609
Had al contact opgenomen met HP.. ik mag hem ter reparatie aanbieden als ik wil..SOEFuture schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:49:
Ik heb een paar weken geleden ook de w2228h aangeschaft en heb ook die hoge pieptoon als mijn monitor uit staat. (maar nog wel op het stroomnet)
Dus je bent niet de enige![]()
Alleen dan ben je hem 2-4 weken kwijt.
En waarschijnlijk zulle alle schermen er wel last van hebben... dus ben bang dat reparatie weinig nut heeft..
Ik ben er gewoon gevoelig voor voor de pieptoon.. de rest van de familie hoort het niet.. ik schijn de enige te zijn
Ik ben momenteel ook aan het kijken naar de HP LP2475w, heeft iemand al ervaringen ? Het ziet er zeer aantrekkelijk uit. S-IPS, 24 inch, pixel mapping, geen banding (volgens testen), enz. De prijs is ook goed te doen.
[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 02-09-2008 22:29 ]
Ik heb op dit moment een LP2475w in bestelling staan. Als die binnen is zal ik een productreview maken.
[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 09-09-2008 12:39 ]
Ik heb de HP LP2475W nu een paar dagen thuis staan, en hij bevalt heel goed! Lekker de ruimte, ontieglijk veel aansluitmogelijkheden en mooi beeld en prima kijkhoeken. Ik ben heel tevreden.
waar heb je hem gekocht als ik zo nieuwsgierig mag zijn ? en heb je toevallig wat foto's ?
Man_in_a_shed schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:57:
Ik heb de HP LP2475W nu een paar dagen thuis staan, en hij bevalt heel goed! Lekker de ruimte, ontieglijk veel aansluitmogelijkheden en mooi beeld en prima kijkhoeken. Ik ben heel tevreden.
Ik heb gekocht via OBCS.nl. Op dat moment de goedkoopste prijs die ik kon vinden. Kan wel even wat foto's maken als je dat wil, maar er zijn ook al heel wat foto's te vinden op Hardforum als je er even doorheen zoekt:rico_fxp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:20:
waar heb je hem gekocht als ik zo nieuwsgierig mag zijn ? en heb je toevallig wat foto's ?
[...]
http://www.hardforum.com/...ead.php?t=1326971&page=19
Ik weet niet of je daar korting krijgt, maar je kunt hem inmiddels wel aardig wat goedkoper krijgen dan @ obcs.Man_in_a_shed schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:28:
[...]
Ik heb gekocht via OBCS.nl. Op dat moment de goedkoopste prijs die ik kon vinden. Kan wel even wat foto's maken als je dat wil, maar er zijn ook al heel wat foto's te vinden op Hardforum als je er even doorheen zoekt:
http://www.hardforum.com/...ead.php?t=1326971&page=19
Geen idee, ik heb nadat ik de monitor gekocht heb niet meer veel verder zitten zoeken, maar ik heb er incl. verzendkosten 543,99 voor betaald. Vond ik wel okee. Als je hem goedkoper weet te vinden, prima. Maar voor mij maakt het niet meer uit. Hij zal ongetwijfeld ook nog wel weer eens goedkoper worden denk ik.G-ZeS schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:46:
[...]
Ik weet niet of je daar korting krijgt, maar je kunt hem inmiddels wel aardig wat goedkoper krijgen dan @ obcs.
Belangrijkste is dat ik er wel tevreden mee ben. Ik moet hem alleen nog even goed calibreren, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Dan heb ik kennelijk niet goed op de site gekeken. Dacht dat hij daar meer dan 600 koste.Man_in_a_shed schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:05:
[...]
Geen idee, ik heb nadat ik de monitor gekocht heb niet meer veel verder zitten zoeken, maar ik heb er incl. verzendkosten 543,99 voor betaald. Vond ik wel okee. Als je hem goedkoper weet te vinden, prima. Maar voor mij maakt het niet meer uit. Hij zal ongetwijfeld ook nog wel weer eens goedkoper worden denk ik.
Belangrijkste is dat ik er wel tevreden mee ben. Ik moet hem alleen nog even goed calibreren, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Ik wacht nog een paar reviews af voordat ik hem zelf bestel.
Kogel is door de kerk, ik heb ook een LP2475 besteld. Wanneer hij binnen is zal ik mijn ervaringen posten. Ik zat te twijfelen tussen de Dell 2408 en deze. De zeer uitgebreide topic op "Hardforum" heeft me over de streep getrokken. http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1326971
Anoniem: 273521
Ik heb de HP w2448hc gekocht en nu een week in bezit.
Ik merk dat het scherm iets scheef hangt, namelijk rechts lager dan links (heb het met waterpas gemeten). Dit komt waarschijnlijk door de draai (portret) functie van het scherm. Als ik het scherm nog rechter probeer te draaien gaat hij niet verder dan deze stand. Ik heb ook het scherm van w2408h gemeten en die had het ook.
Het is niet zodanig scheef dat ik het scherm terugbreng, omdat hij verder goed is.
Hebben meer mensen een scheef scherm?
Ik merk dat het scherm iets scheef hangt, namelijk rechts lager dan links (heb het met waterpas gemeten). Dit komt waarschijnlijk door de draai (portret) functie van het scherm. Als ik het scherm nog rechter probeer te draaien gaat hij niet verder dan deze stand. Ik heb ook het scherm van w2408h gemeten en die had het ook.
Het is niet zodanig scheef dat ik het scherm terugbreng, omdat hij verder goed is.
Hebben meer mensen een scheef scherm?
HP LP2475w vandaag ontvangen. Eerste indruk is goed, stevige voet, geen dode/stuck pixels en mooi compleet geleverd in een grote doos. Kleuren zijn na calibratie met een Spyder 3pro nog wel een tikke té gesatureerd naar mijn idee, maar daar moet ik nog een beetje mee spelen.
Kijkhoek is vergeleken met TN echt super, alleen op een zwart scherm zie je wel verkleuring in de hoeken. Ook meende ik op een zwart scherm heel iets horizontale banding/streperigheid te zien. Verdere tests heb ik nog niet gedaan, maar in ieder geval heb ik nu al wel het gevoel nog veel plezier aan deze monitor te beleven.
Kijkhoek is vergeleken met TN echt super, alleen op een zwart scherm zie je wel verkleuring in de hoeken. Ook meende ik op een zwart scherm heel iets horizontale banding/streperigheid te zien. Verdere tests heb ik nog niet gedaan, maar in ieder geval heb ik nu al wel het gevoel nog veel plezier aan deze monitor te beleven.
De TFT central review van de HP LP2475W was ook uit:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2475w.htm
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2475w.htm
[ Voor 9% gewijzigd door G-ZeS op 09-09-2008 08:26 ]
Heb nu bijna een week een w2228h, en de monitor is prachtig. Wel heeft hij inderdaad last van backlight bleeding aan de onder en bovenkant met een totaal zwart scherm. Ook hoor ik die pieptoon indien de monitor uitstaat. Voor de rest is het een top ding
Voor de geïnteresseerden
Bij Mirolin hebben ze de HP LP2475W voor €526.48 (incl. BTW)
Bij Mirolin hebben ze de HP LP2475W voor €526.48 (incl. BTW)
Anoniem: 196696
maar is het alleen merkbaar die backlight bleeding of irritant?YscO schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:13:
Heb nu bijna een week een w2228h, en de monitor is prachtig. Wel heeft hij inderdaad last van backlight bleeding aan de onder en bovenkant met een totaal zwart scherm. Ook hoor ik die pieptoon indien de monitor uitstaat. Voor de rest is het een top ding
Zit er nu ook zeer over te twijfelen om een w2228h te halen, had al goede ervaringen met een w2207.
Pieptoon is niet echt een probleem als je een schakel stekkerdoos er tussen hebt zitten