• fishy
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:53
Philips 240PW9ES: 24 inch H-IPS TFT

http://i38.tinypic.com/25gc6qh.jpg

Philips staat vanaf vandaag met een nieuw 24 inch TFT scherm in de T.Net Pricewatch vermeld.
Deze TFT maakt gebruik van het nieuwe H-IPS paneel, maar heeft een aanzienlijk lagere prijs in de Pricewatch in vergelijking met schermen met hetzelfde paneel (bijvoorbeeld de HP LP2475w).

Specificaties:

Schermgrootte 24 inch/61,1 cm

Type LCD-scherm 1920 x 1200 pixels , Polarisator met antischittering , RGB-beeld met verticale lijnen
Aanbevolen resolutie 1920 x 1200 bij 60 Hz
Maximale resolutie 1920 x 1200 bij 60 Hz
Schermkleuren 16,7 M
Beeldformaat 16:10
Aspect Control 4:3 16:9 16:10
Helderheid 400 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) 1000:1
SmartContrast-verhouding (dynamisch) 3000:1
Scherm met breed kleurengamma 102% van het NTSC-kleurengamma
Kijkhoek 178º (H)/178º (V) , bij C/R > 10
Responstijd (normaal) 5 ms

Effectief weergavegebied 518,4 mm x 324 mm
Horizontale scanfrequentie 24 - 94 KHz
Verticale scanfrequentie 48 - 85 Hz
Pixelpitch 0,270 x 0,270 mm
sRGB Ja

Signaalinvoer: Analoog (VGA) , DVI-D
USB 1 x USB 2.0

Verbeteringen in het gebruiksgemak: SmartControl II , SmartManage actief
Scharnier 90° (met de klok mee)
Hoogte-instelling 130 mm
Draaivoet +/- 45°
Kantelfunctie -5° tot 20°
Geschikt voor Kensington-slot
VESA-standaard 100 x 100 mm

Breedte apparaat (met standaard) 559 mm
Hoogte apparaat (met standaard) 435 mm
Diepte apparaat (met standaard) 220 mm

Verbruik < 90 W (normaal)
Verbruik (modus Economisch) 45 W
Uitmodus < 1 W

Heb je ervaring met dit scherm of handige links/info? Laat dat dan weten dan voeg ik het toe aan de TS.

[Voor 3% gewijzigd door fishy op 19-11-2008 12:41]

You ready?

• speedrock
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-01 20:45
Dit lijkt mij persoonlijk een erg intressant schermvanwege het IPS schermtype, welke ook gelijk het goedkoopste 24inch IPS scherm is op de markt momenteel.

Ik heb heel het internet afgezocht en op hardforum.com word er ook gediscussieerd over deze monitor.

it's a sign of the time

• dkong
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:16
Ik zit hier al een tijd op te azen, weet iemand wanneer hij leverbaar wordt?

dkong

• speedrock
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-01 20:45
dkong schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:22:
Ik zit hier al een tijd op te azen, weet iemand wanneer hij leverbaar wordt?
dit scherm is al leverbaar, echter bij nog maar een select aantal winkels, zie de pricewatch

it's a sign of the time

• Luchtbus
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-04-2009
Als ik het even bekijk dan lijken mij de grootste verschillen met zijn voornaamste concurrent (?), de HP LP2475w, de volgende te zijn:

Input connectors:
HP: DVI-I (2), HDMI, DisplayPort, Component Video, S-Video and Composite Video
Philips: Analoog (VGA) , DVI-D

Verbruik:
HP: 120 watts maximum, 75 watts typical
Philips: < 90 W (normaal), 45 W (modus Economisch)

En uiteraard het design van de twee, dat nogal uiteenloopt, maar da's voor ieder persoonlijk. Het verschil in aantal USB-poorten op de hub is marginaal boeiend (imho), die fix je er zo bij als je tekortkomt.

Met name het opgegeven stroomverbruik vind ik wel interessant, zelfde paneel, wat doet Philips dan anders dat hun verbruik merkbaar lager opgegeven wordt? Of hebben zij een andere methodiek om verbruik vast te stellen, kan ook natuurlijk. Indien het echt in de gebruikte componenten zit, dan rijst natuurlijk de vraag wat voor invloed dat op beeldkwaliteit en prestaties heeft.

Gesteld dat je de HDMI uitdrukkelijk niet gebruikt voor audio (bijv. omdat je wel beter weet en je mooie setje net zo goed rechtstreeks op je pc kan aansluiten ipv op je scherm :) ), heeft de HP dan op het gebied van connectors enig voordeel? DVI en HDMI levert toch precies hetzelfde beeldsignaal? En eventueel kan je met een verloopstukje de Philips futureproofen? Ik snap HDMI toch nog niet helemaal voor een scherm, voor een TV ok, maar mijn computerscherm gebruik ik vooralsnog niet voor audio.

edit: wat design betreft, op de Nieuw Zeeland website staat de philips gelukkig ook in strak zwart :)

[Voor 3% gewijzigd door Luchtbus op 05-12-2008 14:05]

It's not the bullet that kills you, it's the hole.

• 140398
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-03-2012
2 vragen

1. Heeft ie ook 1x1 Pixelmapping (ik denk het wel iig heeft ie een 4:3 mode)

2. Hij is HDCP-ready in de omschrijving op de site van Philips lijkt het er op als ie actief content kan weigeren weer te geven. Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Of je moet de analoge ingang gebruiken.

[Voor 8% gewijzigd door 140398 op 08-12-2008 20:24]

• rogierius
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 04-04-2021
Wat nieuwe links gevonden:

http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=2144004

en

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=340548

[Voor 25% gewijzigd door rogierius op 17-12-2008 08:41. Reden: nog een linkje toegevoegd]

• TheMajor
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01-06-2014
Zo, die prijs is niet slecht zeg!

Mijn iCheckmovies - IMDb vote history

• matel
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-01 10:20
Alleen "jammer" van de Wide color gamut. Volgens mij is het nog een heel gepruts om de kleuren zo in iedere applicatie juist te krijgen. Ik zou deze Philips wel als 2e monitor willen hebben mede omdat hij ook kantelbaar is. Wat ik daarnaast wel zou willen weten is in hoeverre deze monitor last heeft van input-lag.

[Voor 17% gewijzigd door matel op 10-12-2008 12:25]

• Luchtbus
  • Laatst online: 23-04-2009
Had een mailtje gestuurd naar Philips, net antwoord gehad, helaas komt het scherm in Europa enkel in het zilver uit. Snelle afhandeling mail moet ik zeggen, mooi werk op dat vlak!

En dat wide color gamut, zie ik het nu verkeerd? Het leek mij dat dat een voordeel was? OK, color management is niet denderend onder windows/de daaraan gelieërde applicaties, maar dat is eigenlijk dus een probleem van de software (ja, en met dit scherm wordt het dus ook jouw probleem :) ). Maar in principe dus wel op te lossen.. en als je het oplost te verkiezen boven non-wide color gamut?

It's not the bullet that kills you, it's the hole.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-01 21:05

JT

VETAK y0

Ben heel benieuwd hoe het zit met input lag; ben op zoek naar een gaming scherm. Enige die er tot nu toe waren als optie waren de:
- LG W227 a 200e (TN paneeltje, 22") die eigenlijk bijna alles wel goed doet behalve de gebruikelijke kijkhoek en zwart was ook wat minder. Zelfs kleuren waren voor een TN erg goed.
- HP 2475 (IPS) met eigenlijk nog iets teveel input lag, veel QC issues en 24" van 520e
- LG L245, PVA scherm met inputlag van gemiddeld 20ms, ook 500+ euro.

Dan gaat voor mij als student de overweging tellen of het meer dan het dubbele waard is voor zo een scherm. 450 maakt de keuze iets makkelijker in de richting van non-TN in ieder geval. En wie weet zakt die binnenkort nog, na de kerst ofzo. Dus, kom maar met die inputlag metingen :P

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-01 21:05

JT

VETAK y0

Heeft iemand al in de planning staan om deze te kopen? :P

• johnny mcclane
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 30-09-2010
Kijk, mooi topic. Hier even mijn list, wellicht komt het van pas:

http://e.imagehost.org/download/0328/nontn.doc

Mainpc: Q6600@3,6 - EP35-DS4 - 8600GTsilent - 4x1GB Geil@800 - VertexII60GB - wd6400aaks - HX520 - Dell U2410 HTPC: E6750@3,4Ghz - P5QPro - 2x2GB OCZ@1066 - En8600GTsilent - Raid0/2xwd3200aaks - VX450w

• rogierius
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 04-04-2021
JT schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:13:
Ben heel benieuwd hoe het zit met input lag; ben op zoek naar een gaming scherm. Enige die er tot nu toe waren als optie waren de:
- LG W227 a 200e (TN paneeltje, 22") die eigenlijk bijna alles wel goed doet behalve de gebruikelijke kijkhoek en zwart was ook wat minder. Zelfs kleuren waren voor een TN erg goed.
- HP 2475 (IPS) met eigenlijk nog iets teveel input lag, veel QC issues en 24" van 520e
- LG L245, PVA scherm met inputlag van gemiddeld 20ms, ook 500+ euro.

Dan gaat voor mij als student de overweging tellen of het meer dan het dubbele waard is voor zo een scherm. 450 maakt de keuze iets makkelijker in de richting van non-TN in ieder geval. En wie weet zakt die binnenkort nog, na de kerst ofzo. Dus, kom maar met die inputlag metingen :P
Heb je toevallig ook nog gevraagd wanneer er weer een lading naar NL komt, want dit scherm is vrijwel uitverkocht.
JT schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:51:
Heeft iemand al in de planning staan om deze te kopen? :P
Volgens mij is hij overal uitverkocht in NL. In ieder geval als je kijkt bij pricewacht bij de bedrijven met een hoge score.
Leuk lijstje.

[Voor 79% gewijzigd door rogierius op 17-12-2008 08:39]

• Soepstengel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16:04
Hmmm, ik zit ook te kijken naar een goed 24" monitor met als doel photoshop'n, illustrator (waarschijnlijk veel in de toekomst), 3d ontwerpen (ook waarschijnlijk veel in de toekomst) en gamen (regelmatig op dit moment). Mijn eerst keuze is/was de HP LP2475w met een prijs van rond de 600 euro op dit moment. Deze philips heeft hetzelfde paneel maar heeft wat minder connectors dan de HP. Zijn er nog andere verschillen? Ik kan geen review vinden op het internet, van de HP zijn er zat!

Die connectors vindt ik eigenlijk toch wel boeiend. Displayport en HDMI zijn altijd mooi voor als je ooit nog eens wat anders gaat krijgen in de toekomst en dan hoef je ook niet met verloop stukjes te gaan zitten kloten waarvan ik zelf altijd denk dat het slecht is voor de kwaliteit. HDMI op zo'n monitor is tevens wel te veklaren, een vriend van mij gebruik de HDMI aansluiting voor zijn PS3 aangezien hij geen HD TV wou kopen. Werkt perfect, maar het is toch anders als een TV natuurlijk ;)

Maar iemand al een idee wat de kwaliteit van het scherm is? Wat is er anders? Ik tast volledig in het duister...

edit: trouwens, die prijzen van de HP monitor zijn omhoog gegaan de laatste maand met zo'n 50 euro. Raar eigenlijk, normaal gesproken gaan de prijzen toch altijd naar beneden na de feestdagen? Prijs van de Philips is tevens ook een klein beetje omhoog gegaan, 10 tot 20 euro volgens de pricewatch.

[Voor 12% gewijzigd door Soepstengel op 06-01-2009 23:17]

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

• ABD
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-01 16:24
De prijzen zijn omhoog gegaan, omdat er onlangs een aantal dubieuze winkels met de laagste prijs uit de pricewatch zijn verwijderd.

Ik denk overigens dat er zo weinig over de 240PWES te lezen is, omdat deze nauwelijks te verkrijgen is. Zodra Philips begint met de levering, zullen de reviews wel volgen, want dit scherm is bijzonder scherp geprijst, juist door het weglaten van extra connectoren. Persoonlijk vind ik het ontbreken van HDMI niet zo'n probleem, want voor die €150 die de HP meer kost, kan je een behoorlijke HDMI->DVI kabel kopen voor je PS3. Je moet dan het geluid via een versterker of 5.1 set zoals de Z5500 laten lopen. Dat hoeft niet eens via de optische uitgang, want je kan met tulpjes werken.

Ik zit op de eerste rij met smart te wachten op de eerste professionele reviews. Ik zoek geregeld, zodra ik er een vind, zal ik een link plaatsen, mits ik de eerste ben natuurlijk.

• kweniston
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Deze monitor bekijk ik ook met veel belangstelling, maar het gebrek aan reviews is erg frustrerend... Als de inputlag ergens onder de 20 ms uitkomt, ga ik er een halen.

• 140398
Hij is verdwenen van de site van philips nederland. Dat ziet er dus niet zo veelbelovend uit. Toch maar voor de HP gaan denk ik.

• johnny mcclane
NEEEEEE k wil geen hp 2475w met wide gamut :P !!!

Is trouwens nog wel te vinden http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

En anders liever de NEC 2470 of 2490... :*)

Mainpc: Q6600@3,6 - EP35-DS4 - 8600GTsilent - 4x1GB Geil@800 - VertexII60GB - wd6400aaks - HX520 - Dell U2410 HTPC: E6750@3,4Ghz - P5QPro - 2x2GB OCZ@1066 - En8600GTsilent - Raid0/2xwd3200aaks - VX450w

• 140398
johnny mcclane schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:25:
NEEEEEE k wil geen hp 2475w met wide gamut :P !!!

Is trouwens nog wel te vinden http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

En anders liever de NEC 2470 of 2490... :*)
Hij komt wel mooi op mijn bureau te staan, daar kun jij em toch niet zien >:) . Op google is ie natuurlijk nog te vinden en als je de philips site op internationaal engels zet kun je hem ook nog vinden. Maar waarschijnlijk word ie dus alleen via parallelimport door de shops in nederland te krijgen. (Salland heeft hem overigens ook , maar die wil em om 1 of andere reden niet in de pricewatch. Daar is ie vandaag van geel naar oranje gegaan)

[Voor 11% gewijzigd door 140398 op 23-01-2009 16:44]

• Wazza
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Een paar dagen terug heb ik naar Philips gebeld om te vragen wanneer deze monitor nou eigenlijk geleverd kon worden.

Hierop wisten ze zelf ook geen duidelijk antwoord op te geven, ze konden alleen vertellen dat deze monitor in ieder geval wel voor het eerste kwartaal gepland stond.

Ook ik zit ongeduldig te wachten tot deze monitor uitkomt, ik had namelijk eerst al een HP LP2475W gehad, maar deze heeft behoorlijk wat issues (groene/roze tint), en die lijken op dit moment nog niet opgelost te zijn als ik de forums erop nalees.

Nu hoop ik dat deze Philips er geen last van heeft, alhoewel deze wel het zelfde paneel gebruikt, in ieder geval is de garantie van Philips een stuk beter (ze komen hem bij je omruilen binnen 48 uur).

Misschien dat het daarom zo lang duurt om deze monitor te leveren, het is best mogelijk dat ook Philips tot de ontdekking is gekomen dat er problemen zijn met de panelen van LG.

• johnny mcclane
Ik wil even reageren op mezelf mbt wide gamut flame >:)

Windows 7 heeft wsl goede kleurmanagement en kan met wide gamut panelen omgaan. Dus nu gaat er een poortje open mbt het uitzoeken van een scherm. De 2475 komt in beeld, maar idd veel probs. De philips is een optie. Maar ook een NEC kan nu weer op de lijst.

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020
johnny mcclane schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:17:
Ik wil even reageren op mezelf mbt wide gamut flame >:)

Windows 7 heeft wsl goede kleurmanagement en kan met wide gamut panelen omgaan. Dus nu gaat er een poortje open mbt het uitzoeken van een scherm. De 2475 komt in beeld, maar idd veel probs. De philips is een optie. Maar ook een NEC kan nu weer op de lijst.
Dit houdt in dat Windows 7 alles goed kan weergeven en er geen kleurverschillen meer zullen zijn tussen wat je ziet in bv photoshop en de gewone windows viewer of een browser zoals je nu wel hebt met een wide gamut scherm?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Wazza
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Nou, ik heb vandaag Philips weer aan de lijn gehad, en uiteindelijk heb ik dan toch een duidelijk antwoord gekregen over wanneer deze monitor op de markt komt.

Hij komt namelijk helemaal niet meer! :'( , een medewerkster van Philips heeft me verteld dat dit om een speciaal model ging, en dat deze nu uit de productie gehaald is/geannuleerd.

De reden waarom dit zo was kon ze me niet vertellen, maar het was zeker dat deze niet meer uitgebracht zou worden.

Gelukkig heeft Dell nu wel een nieuw model op de markt gebracht met een IPS paneel, namelijk de Dell 2209WA (22-inch).
Deze kost bij Dell zelf rond de 400 euro, bij Qsix kost deze 329 euro.

Wat ik me nu wel afvraag of dit Philips model uit de markt is gehaald omdat er zoveel problemen zijn met de H-IPS panelen van LG, die ook in de HP LP2475W zitten.

Of de Dell hier ook veel last van heeft weet ik niet, op Hardforum zijn er aardig wat mensen die ook wat problemen hebben met de Dell als het om productiefouten gaat, en is het maar afvragen of de Dell dan wel een goed alternatief zou zijn.

• RemCOW
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-01 09:02
Heeft Philips uberhaupt nog modellen met een niet TN-panel?
Op het moment ligt mijn 200WP7ES (P-MVA-panel) ter reparatie bij Philips. Aangezien na de eerste reparatie de monitor het na drie dagen al niet deed, bieden ze nu een 200WB7ES aan, dus met TN-panel. Uiteraard niet mee akkoord gegaan.

Als ik kijk op de site van Philips, kan ik helemaal geen MVA/IPS schermen vinden, klopt dat?

• 140398
Hij komt namelijk helemaal niet meer! :'( , een medewerkster van Philips heeft me verteld dat dit om een speciaal model ging, en dat deze nu uit de productie gehaald is/geannuleerd.
Dat verwachte ik al. Ik heb intussen een LG Flatron W2600H (met ips)op de kop getikt voor slechts €400 bij pixmania (brrrrr... maar hij was echt ruim €100 goedkoper dan bij enig andere shop)

hmz dit topic mag nu zeker ook op slot....

[Voor 39% gewijzigd door 140398 op 26-02-2009 18:49]

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
jammer :(
hopelijk blijven er nog wel IPS based monitoren verschijnen de komende tijden.

• Snowcake
  • Laatst online: 05-02-2013
Ehmz, Waarom geeft azerty een levertijd van 14 dagen aan bij de Philips 240PW9ES die overigens ook in de Best Buy-Maart-editie vermeld staat.

Ik dacht dat deze scherm geannuleerd was? :?

[Voor 22% gewijzigd door Snowcake op 02-03-2009 15:08]

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:38
D1N0 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:48:
[...]

Dat verwachte ik al. Ik heb intussen een LG Flatron W2600H (met ips)op de kop getikt voor slechts €400 bij pixmania (brrrrr... maar hij was echt ruim €100 goedkoper dan bij enig andere shop)

hmz dit topic mag nu zeker ook op slot....
Ik hoop voor je dat het echt een W2600HP is, want anders zit je met een TN paneel...

ff gezocht. Bedoel je deze?
Dat is een TN namelijk. de W2600HP is een IPS. Toevallig gisteren besteld bij 4launch.

Addicted to silent computing

• ABD
  • Laatst online: 19-01 16:24
Ik zou er nog niet vanuit gaan de dit model helemaal niet meer verschijnt, omdat een anoniem persoon gepost heeft dat een helpdeskmedewerker van Philips dit gezegd heeft. Je mag aannemen dat wanneer Philips dit communiceert naar eerste lijns helpdeskmedewerkers, ze dit ook communiceren naar de afnemers(groothandels). Het model staat nog overal te koop, het is alleen nog niet leverbaar. Het model staat ook nog gewoon op de site. Het zit er dik in dat er productieproblemen zijn, dat moge duidelijk zijn.

• cbravo2
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 27-11-2021
Hartelijk dank voor uw e-mail naar Philips.

Ik begrijp uit uw e-mail dat u wacht op een 240PW9ES/00.

Deze monitoren waren voor een specifiek project.
Inmiddels zijn de monitoren van de markt gehaald.

Mijn excuses voor het ongemak.

• 140398
Crahsystor schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:47:
[...]

Ik hoop voor je dat het echt een W2600HP is, want anders zit je met een TN paneel...

ff gezocht. Bedoel je deze?
Dat is een TN namelijk. de W2600HP is een IPS. Toevallig gisteren besteld bij 4launch.
tis deze http://nl.lge.com/product...inchengroter_w2600.jhtml#

• Crahsystor
Ik heb nog even gezocht, maar als je hem op Pixania.nl hebt besteld is het toch echt een W2600H-PF. Dat betekend een TN panel. De W2600HP /W2600HP-BN /W2600HP-BF zijn de S-IPS varianten, alle anderen zijn TN...

Zie ook hier, typ maar eens W2600.

[Voor 10% gewijzigd door Crahsystor op 03-03-2009 00:54. Reden: typo's en link]

• Patriek
  • Laatst online: 16-12-2020

Patriek

edit koning

cbravo2 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:36:
Hartelijk dank voor uw e-mail naar Philips.

Ik begrijp uit uw e-mail dat u wacht op een 240PW9ES/00.

Deze monitoren waren voor een specifiek project.
Inmiddels zijn de monitoren van de markt gehaald.

Mijn excuses voor het ongemak.
:(

• 140398
Crahsystor schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:34:
[...]

Ik heb nog even gezocht, maar als je hem op Pixania.nl hebt besteld is het toch echt een W2600H-PF. Dat betekend een TN panel. De W2600HP /W2600HP-BN /W2600HP-BF zijn de S-IPS varianten, alle anderen zijn TN...

Zie ook hier, typ maar eens W2600.
Je bent een lul, weet je dat! In de specs van pixmania staat toch echt een kijkhoek van 178 en het beeld ziet er dus echt wel een stuk beter uit dan m'n oude samsung 19' Maar nu moet ik het ding dus retourneren naar pixmania en daar ik dus 0 zin in (Hufterig van hun en LG het is dus een w2600H-p Koop dus ook gelijk ook nooit meer wat bij beide) en alles is er ook werkelijk het zelfde aan behalve de panel.

• Crahsystor
Tja, ik heb het ook op die manier moeten leren. Nooit de specs van de winkel vertrouwen. Altijd kijken welke EAN of vendorcode ze leveren en die dan bij de fabrikant controleren.
Succes ermee.

• --Niels--
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-01 18:00
Het lijkt er op dat hij toch weer leverbaar is :9 : pricewatch: Philips 240PW9ES
Allemaal groene vrachtwagentjes en als je bij de winkels zelf kijkt, dan zie je soms staan dat hij bij hun leverancier op voorraad is.

Ook in (denk) Amerika is hij weer leverbaar sinds ca. 2 weken: http://forums.hardwarezon...ead.php?t=2144004&page=22.

• matel
Dat is wel raar, in combinatie met het antwoord van Philips. Maar goed, als het verder goede schermen zijn, laat maar komen :D

• Bull
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:19
Damn, waarom is ie niet in het zwart te krijgen? 8)7

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:48
Wazza schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:30:
Nou, ik heb vandaag Philips weer aan de lijn gehad, en uiteindelijk heb ik dan toch een duidelijk antwoord gekregen over wanneer deze monitor op de markt komt.

De reden waarom dit zo was kon ze me niet vertellen, maar het was zeker dat deze niet meer uitgebracht zou worden.

Gelukkig heeft Dell nu wel een nieuw model op de markt gebracht met een IPS paneel, namelijk de Dell 2209WA (22-inch).
Deze kost bij Dell zelf rond de 400 euro, bij Qsix kost deze 329 euro.

Wat ik me nu wel afvraag of dit Philips model uit de markt is gehaald omdat er zoveel problemen zijn met de H-IPS panelen van LG, die ook in de HP LP2475W zitten.

Of de Dell hier ook veel last van heeft weet ik niet, op Hardforum zijn er aardig wat mensen die ook wat problemen hebben met de Dell als het om productiefouten gaat, en is het maar afvragen of de Dell dan wel een goed alternatief zou zijn.
Ik heb zelf een dell 2209WA.

Ik ben er tot opheden nog erg positief over, ik gebruik hem zelf voornamelijk voor gamen.
Van input lag merk ik persoonlijk niks (op het blote oog met schiet spellen is niks te merken).
Ik gebruik photoshop heel af en toe ook daar niks over te klagen.
De rest van de tijd kijk ik er films en series op.

mijn korte review kun je hier vinden: productreview: Dell Ultrasharp 2209WA review door REDSD

• DeRinus
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-01 22:12
Ik had mijn Philips 240PW9ES vanaf 14 februari al in bestelling staan, en inderdaad alle shops in de prijswatch gaven aan dat het leverbaar was inclusief de shop waar ik mijn bestelling had gedaan.

Er stond dat de leverancier er 8 op voorraad zou hebben, ik heb mijn TFT echter nooit ontvangen.
Heb hem vandaag maar geannuleerd.

Ik kan helaas geen alternatief vinden met de zelfde prijs en ook een 24" H-IPS panel.
ik vanaf December bij Informatique en toevallig tijdens de vakantie is hij daar geleverd.
Heb hem zaterdag opgehaald.

Heerlijk scherm en als ik tijd heb zal ik een review maken, hoewel ze nog steeds nergens op voorraad zijn. De vraag blijft of dat ooit gaat gebeuren, if not, heeft een review ook niet veel zin :+

Hij is in week 11 geproduceerd volgens de info van het scherm zelf. Tot nu toe niet 1 dode (sub)pixel kunnen ontdekken gelukkig.

*-Specs-*

• --Niels--
DeRinus schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:16:
Ik had mijn Philips 240PW9ES vanaf 14 februari al in bestelling staan, en inderdaad alle shops in de prijswatch gaven aan dat het leverbaar was inclusief de shop waar ik mijn bestelling had gedaan.

Er stond dat de leverancier er 8 op voorraad zou hebben, ik heb mijn TFT echter nooit ontvangen.
Heb hem vandaag maar geannuleerd.

Ik kan helaas geen alternatief vinden met de zelfde prijs en ook een 24" H-IPS panel.
Ik denk dat je je order net iets te vroeg hebt geannuleerd, want hij is nu weer volop leverbaar en als je bij de shops kijkt, dan zie je dat veel hem nu zelf ook op voorraad hebben.

Zelf heb ik hem ook besteld, en hij zou maandag geleverd worden. Kreeg ik afgelopen vrijdag een mailtje dat hij pas 6 mei geleverd zou worden en vandaag weer een mailtje dat ze hem op voorraad hebben en dat hij mijn kant op komt. De leverbaarheid is af en toe erg raar bij deze monitor...

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Het blijft allemaal wel tegenstrijdige informatie, maar een goed teken dat R1 hem ontvangen heeft. Ik ben erg benieuwd naar de reviews van de eerste gebruikers.

• deisz001
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik heb de 240PW9ES/00 gisteren opgehaald bij de Philips winkel in Drachten. Hij wordt dus gewoon geleverd.
Prima scherm. Voelt ook allemaal erg degelijk. Hoogteverstelling werkt heel prettig net als de kantel-functie om hem in portrait mode te zetten.

• DeRinus
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-01 22:12
--Niels-- schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:12:
[...]

Ik denk dat je je order net iets te vroeg hebt geannuleerd, want hij is nu weer volop leverbaar en als je bij de shops kijkt, dan zie je dat veel hem nu zelf ook op voorraad hebben.

Zelf heb ik hem ook besteld, en hij zou maandag geleverd worden. Kreeg ik afgelopen vrijdag een mailtje dat hij pas 6 mei geleverd zou worden en vandaag weer een mailtje dat ze hem op voorraad hebben en dat hij mijn kant op komt. De leverbaarheid is af en toe erg raar bij deze monitor...
nice, nou daar zit ik dan met mijn SyncMaster 2443bw met TN paneel. :(
niet dat ik daar ontevreden over ben, maar had liever een IPS scherm gehad.

Nouja, ben in ieder geval wel benieuwt naar de reviews van mensen die dit scherm wel hebben kunnen bemachtigen.

• Trinsec
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Is er al meer informatie over bekend zoals de input lag? Het is verbazingwekkend hoe weinig informatie er eigenlijk is over dit monitor en gebruikerservaringen naast de standaard technische specificaties. Tot zover toe heeft blijkbaar nog niemand een review geschreven. Ik ben wel geinteresseerd met name door de prijs en de semi-spartaanse uiterlijk.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Inderdaad. Maar sowieso DeRinus en --Niels-- hebben 'm als het goed is. Misschien kunnen zij met ons wat gebruikservaring delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .ini
  • Laatst online: 08-05-2021

.ini

.exe

Ik vroeg me af of dit wel echt H-IPS (IPS-alpha) is? Op de site van Philips staat in de specs" LCD-IPS", whatever that may be. En weet iemand waarom het zwarte model (240PW9EB) niet in NL/EU wordt verkocht? Het gaat wel erg veel kosten om puur voor de esthetiek een zwarte te laten verschepen uit bv. Amerika. En is er al een professionele review ergens? Ik wil weten wat de input lag is.

spex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-12-2021
Is het beeldscherm mat of glanzend? Als het mat is, dan is dit voor mij een serieuze optie.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deisz001
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Het beeldscherm is mat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plind
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 04-01 08:11
@deisz001
Ik ben ook heel geïnteresseerd in dit scherm. Omdat er nog bijna geen info op het internet over te vinden is (qua gebruikerservaring), zou je ons wat meer info kunnen geven over hoe het scherm bevalt?

Bij voorbaat dank!!

Pascal.

Acties:
  • 0Henk 'm!
heb een kleine review geplaatst. productreview: Philips 240PW9ES review door R1
Laat maar even weten hoe ik lag kan meten

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plind
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 04-01 08:11
@R1
Fantastisch! Dankjewel voor je supersnelle reactie en voor de moeite. Ik begrijp dus dat het scherm erg de moeite waard is voor fotobewerking? Da's namelijk waar ik 'm zelf ook primair voor zal gebruiken. Ook ik ben geen gamer. Daarom ben ik wel erg benieuwd hoe het met de kleurruimte zit, vooral na calibratie.

Andere monitoren die ik overweeg zijn de HP LP2475w of de Dell 2408WFP. Heb jij die toevallig ook nog overwogen en heb zo ja, waarom is je keuze op de Philips gevallen? En de hamvraag: als je nu moest kiezen, zou je dan weer voor deze monitor gaan?

Dank!

Pascal.

Acties:
  • 0Henk 'm!
vergeleken met mijn oude crt ben ik er qua gevoel op vooruit gegaan (17->24") maar kan het niet 1 op 1 vergelijken met een tn panel. Ik vind de kleuren mooi, voller, niet overdone. Ik ga er wel vanuit dat het met een TN panel minder was geweest, maar weet het dus niet.
Testen van expert reviewers geven altijd wel aan dat de kleuren beter zijn, dus ga ik er maar vanuit.

Ben puur voor de philips gegaan omdat de HP en dell duurder zijn en hetzelfde panel hebben. Of Philips er betere dingen mee doet kun je alleen bepalen als je ze naast elkaar kunt zetten.
Ik wilde in ieder geval een beter beeld dan met TN panels, moest van mijn CRT af en wilde geen 800 of enkele duizenden euro's uitgeven omdat ik maar een hobbyist ben. O-)

Zou zeker weer voor dit scherm gaan gezien de prijs en het betere IPS panel, kwaliteit, instelbaarheid en simpele looks.

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:50
Sinds enkele dagen ook dit scherm in bezit.
Het is het eerste scherm met IPS paneel waar ik achter zitten, dus eerdere ervaring met dit type heb ik niet echt. Vergeleken met een TN scherm van een oude laptop is het in ieder geval een wereld van verschil wat betreft kijkhoek en zwartweergave.

De bouwkwaliteit van het scherm vind ik goed, alles zit stevig in elkaar zonder kraak of rammelgeluiden.
Verder veel verstel mogelijkheden en pivot optie.

Er is echter een probleem met de beeldkwaliteit: op de linkerhelft van het scherm is een groene zweem te zien. Dit is meest opvallend bij een volledig witte achtergrond. Spelen met de instellingen lost dit probleem niet op.

Omdat ik ook veel met officeapplicaties werk (veel witte achtergrond) heb ik hier last van en is dit voor mij reden om met Philips contact op te nemen zodat het paneel omgeruild wordt (onsite). Hopelijk dat het nieuwe exemplaar een beter beeld geeft.

Overigens heeft het paneel geen defecte pixels.
Productiedatum is maart 2009, het scherm is gemaakt in Tsjechië.

Verder onderzoek op internet geeft trouwens meldingen over een 'green hue' bij de HP 2475 (gebruikt hetzelfde paneel). Zie http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1326971

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .ini

.ini

.exe

Heb hetzelfde scherm onlangs gekocht en heb geen last van groene zweem. Backlight bleeding (in zwart beeld) in de hoeken verschilt links en rechts van kleur, en is pas niet meer waarneembaar wanneer je ongeveer 1 meter van het scherm af bent.

Verder is dit mijn eerste H-IPS paneel (ik kom van CRT). Enige bezwaar is de minder diepe zwarttoon in vergelijking met CRT en de tragere framerate bij spelletjes. Maar ik gebruik het scherm vnl voor grafisch werk en de scherpte van het beeld is niet door CRT te evenaren. Ook is het beeld (1920x1200@60Hz) uiteindelijk rustiger op de ogen dan mijn oude 21"CRT (1600x1200@100Hz).

Gekocht voor 450 euro. Misschien niet goedkoop voor een ieder, maar ik heb het gevoel dat het een prima prijs is voor wat je krijgt.

spex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het begint wel steeds interessanter te klinken. Ik wil het zelf voor gaming en grafische bewerking gebruiken, en daarnaast ook 90 graden draaien om te codekloppen. Dus ik zoek eigenlijk een monitor die gewoonweg voor alles geschikt is.

@.ini, je zei dat het een tragere framerate heeft? Kan je dat wat toelichten? Ik speel gelukkig geen FPS-spellen, maar als het zelfs in een MMORPG te merken is, kan dit wellicht negatief uitvallen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .ini

.ini

.exe

De monitor draait op zijn native resolutie in 60Hz, dus maximaal 60 fps. Nu is dat nog niet eens echt waarneembaar, maar je hebt een dikke gfx-card nodig om in die resolutie te spelen. Ik speel wel first-person-shooters en heb een ATI Radeon HD 3870 X2 (512 MB). Maar bijvoorbeeld Fallout 3 @ maximum speelt niet echt lekker meer (al is het wel fucking beautiful). Voor spelletjes zoals die jij noemt lijkt het me geen probleem (mits je dus een goeie gfx-card hebt).

spex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik speel wel eens Fallout 3, maar dat doe ik allang niet meer op maxed out settings op 1600x1200 hier, ik moet mijn videokaart nog upgraden. :D Het enige nadeel is dus dat door de (hogere) resolutie je een beefier videokaart nodig hebt? Dat lijkt me nogal logisch. :) Dat is i.i.g. in de planning hier.

Je merkt dus niet veel van input lag? Als je het in FO3 al niet merkt, dan lijkt het me dus mee te vallen, zeker voor de andere games die ik ook speel.

Ik wist trouwens niet dat een TFT met 60Hz max 60fps kon. Nouja, ergens ook wel logisch. Ik haal op't moment 20-50fps in Lord of the Rings Online, en met Fallout 3 waarschijnlijk zelfs lager. Het klinkt tot dusver wel goed.

Mocht je nog meer op te merken hebben over de monitor, go ahead. Hoe meer info hoe beter. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --Niels--
Ik heb momenteel niet de tijd om een uitgebreide review te schrijven, maar hierbij even mijn eerste ervaringen:
  • Design vind ik mooi, strak, zeker mooier dan de HP monitor (heeft hetzelfde panel).
  • De voet is lekker zwaar, hierdoor staat het scherm stevig en trilt niet als je tegen je bureau aan stoot (tot een beperkte mate natuurlijk).
  • Aan de achterkant heb je 2 vrij nutteloze kabelgeleiders. Deze zitten helemaal onderaan, waardoor je kabels van achter de monitor naast de kolom gaan hangen (kolom=verticale ding waar monitor aan hangt en die in hoogte verstelbaar is). Door ze hoger met een bindertje bij elkaar te binden, blijven ze alsnog netjes achter de kolom.
  • De knopjes op de voorkant werken niet zo fijn voor het instellen, maar dat is niet erg, aangezien je dit veel makkelijker via de bijgeleverde software kunt doen. Hiermee kun je ook verschillende instellingen opslaan.
  • Het is niet mogelijk de standaard profielen, Office work, Image viewing, enz. aan te passen. Persoonlijk gebruik ik ook een profiel, maar als je dit zou willen, moet je die via de software zelf inladen. Iets meer werk.
  • Qua inputlag, ik speel geen spellen met snelle bewegingen, maar als ik op deze site kijk naar de tweede test "Response time test - ghosting", dan zie ik bij de volgende drie helderheidstestinstellingen een donkergrijze balk rechts van de 10 lichte balken: 64/192, 92/224, en 128/255. Deze hoort er niet te zijn, want op een printscreen zijn ze niet zichtbaar ;). Hoe dit komt weet ik niet, wat er heeft dus 16.67 milliseconde ervoor een licht grijze balk gezeten en hij moet nu iets donkerder grijs zijn, maar hij is nog donkerder...
  • Het scherm kun je in hoogte verstellen, een heel stuk om zijn as draaien, een klein beetje naar voren en naar achteren kantelen, en 90 graden draaien.
  • De software van Philips heeft de optie om automatisch te detecteren of je het scherm 90 graden draait en past dan ook automatisch je beeldscherminstellingen aan. Alleen bij mij ging hij mijn beeldscherminstellingen een keer aanpassen terwijl ik mijn beeldscherm niet draaide en vervolgens zette hij hem ook meteen weer terug. Maar zoals gezegd, deze automatische functie kun je gelukkig ook uit zetten.
  • De kleurweergaven is natuurlijk erg lastig objectief te beoordelen zonder goed vergelijk of een hardwarematige kalibratie, maar het was mij wel meteen duidelijk dat mijn oude CRT'tje toch wel vaag geworden was in zowel scherpte als kleur. Van de kleuren op deze pagina, kan ik alleen bij rood de twee donkerste vlakjes niet van elkaar onderscheiden, maar misschien moet ik mijn rood nog wat lichter zetten.
Weet iemand trouwens waar dat SmartControl programma van Philips zijn presets opslaat? Anders is het misschien leuk om deze eens uit te wisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .ini

.ini

.exe

wow mooie link. Als ik tijd heb ga ik alle tests doen!

spex

Acties:
  • 0Henk 'm!
ik heb een update gemaakt van mijn review, dit maal uitgebreid en van foto's voorzien. Ook een lag test gedaan!
productreview: Philips 240PW9ES review door R1

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Fantastisch review, R1, hartstikke bedankt! :D

De input lag lijkt me dus prima mee te vallen, vooral voor een RPGer zoals ik. 30ms of lager werd me aangeraden.
Ik moet maar eens wat meer over lezen over die 'wide gamut' gedoe, want eerlijk gezegd heb ik me daar nooit in verdiept. Maar over het algemeen ziet alles er behoorlijk goed uit! Dit schermpje is nu zeker in mijn wishlist! :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-01 03:01
Ik heb het scherm zojuist besteld bij Zercom, ben benieuwd. Mijn oude Samsung SyncMaster 173P (PVA, 1280*1024) uit 2004 heeft wat weinig real-estate voor wat ik er vandaag mee doe, en R1 zijn review heeft me overgehaald om toch iets meer te investeren in fatsoenlijke kleurweergave. Zodra ik 'm binnen heb laat ik weten wat mijn ervaringen er mee zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
ik hoop dat het scherm aan jouw verwachtingen zal voldoen! in ieder geval goed te lezen dat de review mijn moeite waard was.
Tegen de tijd dat je het scherm hebt ben ik weer heel benieuwd hoe hij zich tot een wat oudere tft verhoudt; dat kon ik nl. niet testen.

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:35
Fijn, een uitgebreide review! Bedankt R1!

R1: Kun je toevallig zeggen of wanneer er 16:9 beelden getoond worden deze met zwarte balken worden weergegeven of het beeld uitgerekt wordt? Ik krijg namelijk tegenstrijdige berichten. :?

Acties:
  • 0Henk 'm!
deels afhankelijk van de player, maar aangezien er 16:20 tegenover staat en er te weinig materiaal is om het beeldvullend af te spelen, krijg ik standaard balken boven en beneden. Zoomplayer kun je wel laten 'inzoomen', maar passen doet het officieel niet en dus hangt het af van de player en niet van het scherm O-)

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rafe
Eerste indruk: it's frakking huge! Verder is het out of the box al redelijk kijken, zodadelijk met lagom.nl de boel nog even finetunen. Enige klacht die ik tot nu toe heb is dat de meegeleverde DVI-kabel met veel moeite in de monitor paste, en niet op mijn videokaart. Het 'minnetje' (links op deze foto) wilde er niet in, de andere pinnetjes wil. Heb uiteindelijk maar mijn oude DVI-label gepakt en dat ging zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bull
Rafe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:06:
Eerste indruk: it's frakking huge! Verder is het out of the box al redelijk kijken, zodadelijk met lagom.nl de boel nog even finetunen. Enige klacht die ik tot nu toe heb is dat de meegeleverde DVI-kabel met veel moeite in de monitor paste, en niet op mijn videokaart. Het 'minnetje' (links op deze foto) wilde er niet in, de andere pinnetjes wil. Heb uiteindelijk maar mijn oude DVI-label gepakt en dat ging zonder problemen.
Hmm, misschien is ie wat verbogen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Na 4 monitoren omgeruild te hebben 3x SS 2443Bw en 1x LG W2442P vanwege bromtoon bij bijstellen brightness, ben ik aan 't verschuiven naar 2x zo dure monitor. En kom zo o.a. bij deze Philips 240PW9ES uit.

Van de reacties/reviews van de HP 2475 maak ik op dat ie stil blijft bij het lager stellen van brightness.
Hoe is de ervaring met de 240PW9ES?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rafe
Hij maakt een zachte zoemtoon als je er met je oor bovenop zit, de fans in mijn PC zijn luider. Was me voorheen niet eens opgevallen eigenlijk.

Edit: zoemen doet ie vanaf 95-75 brightness, tussen 60 en 70 is die weer doodstil en van 55 tot 0 is de zoem weer aanwezig.

[Voor 30% gewijzigd door Rafe op 24-05-2009 11:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --Niels--
Inderdaad, als je met je oor tegen de bovenkant aan gaat, dan hoor je een hele zachte zoem. Maar op 5 á 10 cm. afstand (oor - bovenkant monitor), hoor ik al niks meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 614
  • Niet online
@Niels
Is dat op 100% brightness of bij lager ingestelde brightness?

[Voor 130% gewijzigd door 614 op 24-05-2009 12:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --Niels--
Sorry, vergeten te vermelden (had het nog helemaal opgezocht :S), dat is op 48% brightness.

Heb nu ook even net als Rafe een testje van 0 t/m 100% gedaan.
0% is hij het beste te horen, tot op ca. 30 cm afstand.
0% t/m 60%; Na de 60% toe wordt het geluid langzaam steeds zachter.
60% t/m 79%; Niks te horen.
79% t/m 95%; Heel zacht.
95% t/m 100%; Niks te horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 614
  • Niet online
@Rafe en Niels: bedankt voor het testen!
Jullie resultaat lijkt met elkaar overeen te komen wat extra waarde geeft.
"tussen 60 en 70 is stil" klinkt goed. Ik kan vervolgens altijd nog wat spelen met contrast of videokaart brightness.
En daarnaast lijkt me de geluidswaarde op 48% brightness al acceptabel.
Dit kon 'm wel eens worden

Acties:
  • 0Henk 'm!
als tweaker zijn ook mijn fans luider, plus mijn gehoor is dusdanig minder blijkbaar dat met mijn oor boven het scherm er nauweljiks iets hoorbaar is. Zeker geen irritante piep op 50cm afstand iig.

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 614
  • Niet online
@R1 en anderen met deze monitor:
Je had 't in je review over het niet in kunnen stellen naar sRGB en dus last kan hebben van kleurverzadiging.

Als ik kijk in de manual dan lees ik:

V:Kan ik de kleurinstelling van de monitor veranderen?
A:Ja, u kunt de kleurinstelling veranderen met het osd, en wel als v
1. Druk op "Menu" zodat het osd (On Screen Display) verschijnt.
2. Druk op "Pijl omlaag" en selecteer de optie "Kleur" en druk op "O
kleurinstelling in te voeren. Er zijn vier instellingen mogelijk, zoals h
a. Kleurtemperatuur; De zes waarden zijn 5000K, 6500K, 75
8200K, 9300K en 11500K. Een kleurtemperatuur van 5000K
warme roodachtige kleur en een kleurtemperatuur van 1150
een koele blauwwitte toon.
b. sRGB; dit is een standaardinstelling voor het uitwisselen v
tussen verschillende apparaten (b.v. digitale camera’s, moni
printers, scanners, enz.)

c. Eigen definitie; u kunt uw eigen voorkeur kiezen door rood
blauw i te stellen.
d. Gamma; de vijf instellingen zijn 1.8, 2.0, 2.2, 2.4 en 2.6.

Heb je die optie niet in je OSD?

[Voor 6% gewijzigd door 614 op 25-05-2009 22:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!
die optie is er inderdaad wel, maar zorgt niet voor een juiste interpretatie van sRGB kleuren. Het lijkt op een
'optimale' kleurwarmte en brightnes voor foto's. Ik zal binnenkort een foto maken van explorer en firefox, dan zie je goed het verschil; heb alleen een ernstig gebrek aan tijd deze weken.

Wat ik heb begrepen van waide gamut monitoren die echt in sRGB stand gezet kunnen worden is dat de oververzadiging in programma's die er geen rekening mee houden, verdwijnt

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 614
  • Niet online
Da's mooi minder zeg maar.
Ik heb er net 2 besteld...en ik weet niet in hoeverre ik dit een issue vindt of niet :?

[Voor 54% gewijzigd door 614 op 25-05-2009 23:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!
heb net nog s de link op tft central erop nageslagen voor de hp, die die optie ook heeft. Ik dacht dat dat op hw niveau was, maar lees nu dat het eigenlijk hetzelfde is als de philips, en net zo waardeloos 8)

Toch meen ik me te herinneren dat er schermen zijn die die colorspace echt aannemen; misschien de eizo of de dure HP ?

issue: ik hoop dat je het vtv wist. Het scherm is prima voor progsels die er rekening mee houden zoals Adobe's suite. Firefox is er ook mee in te stellen. Std. windows en games houden er geen rekening mee. Ik heb vandaag mijn calorimeter van Lacie binnen. Ik zal daar s mee moeten experimenteren volgende week of het met de colorspace settings het geminimaliseerd kan worden. Verder kan het me niet heel erg storen en ben blij dat Adobe en Nikon het wel juist weergeven.

[Voor 4% gewijzigd door R1 op 25-05-2009 23:15]

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 614
  • Niet online
Ik lees net van iemand hetvolgende. Dat zou in windows7 zijn, maar of dat dan gelijk voor games geldt?
Helaas plotseling nieuwe materie waar ik niet mee bekend ben en of het uberhaupt uitmaakt..
I recently installed windows 7 x64 on my Dell Inspiron 1720 laptop and I can tell you that the beta 1 is already better and faster than Vista x64 with SP1. This is the first thing I noticed and really liked.

When I do photo editing I use my laptop connected to an external monitor, the wide gamut 24" HP LP2475w. Previously to Windows 7 colors looked over saturated in Windows when using applications that were non color managed. Especially the reds and greens. This a known issue with wide gamut monitors and there was not much one could do about it other that using color managed software(Adobe Photoshop, Bridge etc)

The good news is that Windows 7 is finally color managed and supports wide gamut monitors. I tested it today: connected the laptop to my HP LP 2475w, calibrated the monitor using my Huey Pro calibrator and FINALLY GOT GOOD-LOOKING REDS AND GREENS IN WINDOWS!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bull
Sake schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:20:
Ik lees net van iemand hetvolgende. Dat zou in windows7 zijn, maar of dat dan gelijk voor games geldt?
Helaas plotseling nieuwe materie waar ik niet mee bekend ben en of het uberhaupt uitmaakt..
I recently installed windows 7 x64 on my Dell Inspiron 1720 laptop and I can tell you that the beta 1 is already better and faster than Vista x64 with SP1. This is the first thing I noticed and really liked.

When I do photo editing I use my laptop connected to an external monitor, the wide gamut 24" HP LP2475w. Previously to Windows 7 colors looked over saturated in Windows when using applications that were non color managed. Especially the reds and greens. This a known issue with wide gamut monitors and there was not much one could do about it other that using color managed software(Adobe Photoshop, Bridge etc)

The good news is that Windows 7 is finally color managed and supports wide gamut monitors. I tested it today: connected the laptop to my HP LP 2475w, calibrated the monitor using my Huey Pro calibrator and FINALLY GOT GOOD-LOOKING REDS AND GREENS IN WINDOWS!!!
Dit is goed nieuws! *O*

Oh ja, waarom is de zwarte uitvoering, de 240PW9EB/00, niet buiten de US te koop?

[Voor 3% gewijzigd door Bull op 25-05-2009 23:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 614
  • Niet online
Maar werkt dat dan ook in games of zijn dat ook windows applicaties?

Ik sta op 't punt m'n order te cancellen........fuck........net nu ik er uit was komt weer twijfel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bull
Sake schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:38:
Maar werkt dat dan ook in games of zijn dat ook windows applicaties?

Ik sta op 't punt m'n order te cancellen........fuck........net nu ik er uit was komt weer twijfel.
Ik denk niet dat games worden "ondersteund". :X

Ik zit hier dus ook ff mee omdat ik veel game maar ook wel veel films en series kijk op men pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --Niels--
Games speel ik haast niet, maar ik heb nu al een aantal films en series om deze monitor gekeken en daar is mij de over-verzadiging van kleuren niet opgevallen. Dat komt denk ik doordat je in films vaak meer naar het geheel kijkt en niet naar een bepaald kleurtje en iets blijft maar kort in beeld.

Hierbij een printscreen tijdens het afspelen van de film Kameleon 2 (Kon zo snel even niks beters met wat rood's bedenken). Hier zie je dat de boot, naar mijn mening, niet raar rood wordt. Hoop dat dit een beeld geeft.
Voorbeeld Kameleon 2

Echt "storend" heb ik het alleen ervaren toen ik een foto op mijn bureaublad had ingesteld met een vrij rood steeltje wat er toen opeens heel nep rood uitzag.

Verder heb je ook nog altijd de voor ingestelde "Entertaiment" preset, deze is volgens mij vrij licht en heeft de kleuren ook anders ingesteld. Maar daar kan ik niet veel over zeggen, aangezien ik die presets niet prettig vind werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rafe
Zojuist even UT3 gespeeld, op het blote oog had ik geen probleem met de kleuren maar als ik een screenshot neem en deze met Windows Photo Gallery (die is wel color managed) naast de windowed game leg is het wel extra verzadigd qua kleuren.

Of Windows 7 dit oplost weet ik niet, draai zelf Vista maar ik kan er wel mee leven. Het hoeft er in Photoshop voor mij alleen goed uit te zien.

Edit: http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=723315 heeft een oplossing voor films met MPC.

[Voor 12% gewijzigd door Rafe op 26-05-2009 15:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:35
Misschien ook wel interessant de testresultaten van hardware.info waar ondermeer een input lag van 16ms uitkomt: http://www.hardware.info/...JnKZMg/viewproductprices/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matel
Het valt me op dat er volgens de inputlag-grafiek kennelijk redelijk wat monitoren zijn met een inputlag van 0ms. Of dat is een foutje, of ik moet naar die monitoren kijken :D

Acties:
  • 0Henk 'm!
heb ook gelezen dat Win7 eindelijk oplossing biedt! lijkt mij dat dat ook voor games geldt anders zou het alleen voor win7 colo managed apps gelden , maar dat is nu ook het geval

vwb lag: ik kwam redeljik consistent op 26ms, slechts 1 meting op 13 dacht ik, wat dus de uitzondering zou zijn

*-Specs-*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:03
ik ben veel voor schermen aan het kijken... en ben nu beetje tussen de laatste paar aan het twijfelen. De grote kanshebbers zijn deze phillips, of de dell ultrasharp 2408.
Nu ga ik eigenlijk liever voor deze, gezien hij een h-ips scherm heeft tegen een s-pva scherm, en dit toch wel betere kleuren opleverd.
Alleen over deze philips is niet zoveel te vinden. Nu las ik dat het scherm hetzelfde is als in de HP lp2475w. Is het zeker dat dat zo is? Want dat scherm is wel meer over te vinden, en ze zijn er heel tevreden over..

Enige wat me dan nog een beetje huiverig maakt is de sRGB settings... hebben mensen erg veel last van oversaturation voor programma's die er geen rekening mee houden ?

• Edsger
  • Laatst online: 19-01 21:58
Sinds deze week ben ik de gelukkige bezitter van een Philips 240PW9ES. De keuze op deze monitor heb ik laten vallen mede dankzij dit topic. Mijn dank voor alle opmerkingen!

De tft die ik gekocht heb vervangt mijn oude CRT monitor. In vergelijking daarmee is de overstap van CRT naar TFT enigszins meegevallen, maar:
- in mijn ogen laat het zwart niveau nog altijd te wensen over
- lekt het beeld in de hoeken een beetje, in de uiterste hoeken is het zelfs wat rood
- had ik mijzelf niet erop bedacht dat 60hz TFTs zichtbare schokken veroorzaken in films (had ik kunnen weten)
- en helaas heeft Philips geen zero pixel defect policy meer, die heb ik erbij moeten kopen.

Overall ben ik echter erg blij met de monitor. Hele mooie echte (lees: geen clippende) kleuren. Hoewel ik nog niks gemeten hebt lijkt het in Windows 7 RC inderdaad beter dan in Windows XP.

Klein vraagje dat ik nog had: voor de calibratie gebruik ik het bijgeleverde tooltje dat best aardig werkt, alleen ik blijkbaar moet het tooltje aan blijven staan. Mijn instellingen veranderen zichtbaar als ik het tooltje afsluit. Heeft iemand dit ook ervaren en/of een oplossing voor, want ik snap niet echt waarom dat gedrag is zoals het is.

All your quantifications are belong to me!

• darkpluisje
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:03
Edsger schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:58:
Sinds deze week ben ik de gelukkige bezitter van een Philips 240PW9ES. De keuze op deze monitor heb ik laten vallen mede dankzij dit topic. Mijn dank voor alle opmerkingen!

De tft die ik gekocht heb vervangt mijn oude CRT monitor. In vergelijking daarmee is de overstap van CRT naar TFT enigszins meegevallen, maar:
- in mijn ogen laat het zwart niveau nog altijd te wensen over
- lekt het beeld in de hoeken een beetje, in de uiterste hoeken is het zelfs wat rood
- had ik mijzelf niet erop bedacht dat 60hz TFTs zichtbare schokken veroorzaken in films (had ik kunnen weten)
- en helaas heeft Philips geen zero pixel defect policy meer, die heb ik erbij moeten kopen.

Overall ben ik echter erg blij met de monitor. Hele mooie echte (lees: geen clippende) kleuren. Hoewel ik nog niks gemeten hebt lijkt het in Windows 7 RC inderdaad beter dan in Windows XP.

Klein vraagje dat ik nog had: voor de calibratie gebruik ik het bijgeleverde tooltje dat best aardig werkt, alleen ik blijkbaar moet het tooltje aan blijven staan. Mijn instellingen veranderen zichtbaar als ik het tooltje afsluit. Heeft iemand dit ook ervaren en/of een oplossing voor, want ik snap niet echt waarom dat gedrag is zoals het is.
een TFT veroorzaakt geen schokken... een TFT ververst namelijk geen pixels als deze niet van kleur veranderen, waardoor je geen schokken kan krijgen vanwege te weinig verversen..

• Edsger
  • Laatst online: 19-01 21:58
darkpluisje schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:00:
[...]

een TFT veroorzaakt geen schokken... een TFT ververst namelijk geen pixels als deze niet van kleur veranderen, waardoor je geen schokken kan krijgen vanwege te weinig verversen..
Die schokken bedoelde ik niet. Ik bedoel het schok effect dat je krijgt met een pannende camera. Ofwel de reden waarom 100hz tv's beter beeld geven.

Bij CRT schermen doven de pixels uit, waardoor je een veel zachtere overgang tussen frames krijgt en je het schokeffect niet hebt bij een pannende camera. Bij TFT's krijg je juist door het feit dat ze niet uitdoven dat je letterlijk twee plaatjes direct na elkaar ziet en je oog die overgang heel goed opmerkt.

Dat bedoelde ik ;)

All your quantifications are belong to me!

• cloud atlas
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-10-2021
Sinds kort heb ik ook zo'n monitor in gebruik. Wide gamut is absoluut even wennen bij 'normaal' gebruik maar in colour managed applicaties zoals Photoshop is de weergave schitterend.

In Firefox onder Vista 64 lijken de kleuren overigens nog het beste wanneer colour management uitgeschakeld is...

• --Niels--
Firefox kent drie verschillende modus met betrekking tot color management:
* 0: No color management at all
* 1: Enables color management for rendered graphics (I don’t recommend this, unless you’re strictly on a sRGB profile, which I’m not)
* 2: Enables color management for tagged graphics only, which means images with an embedded profile will get color managed, as far as I understand
Deze 0,1 of 2 moet je vervolgens instellen onder "gfx.color_management.mode" in je about:config (zie ook bron)

Zelf heb ik hem op 2 gezet, aangezien bij 1 bijv. de rode banner van tweakers.net er raar uit kwam te zien. Hierdoor hoef je color management niet uit te zetten, maar zie je foto's met een kleurprofiel dus wel goed in Firefox. Ik weet alleen niet meer wat de standaard setting van Firefox is.

• cloud atlas
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-10-2021
Deze 0,1 of 2 moet je vervolgens instellen onder "gfx.color_management.mode" in je about:config (zie ook bron)
Ik heb 'm dus handmatig op 0 gezet omdat dat voor mij het beste resultaat geeft. Maar dat had ik zeker niet verwacht (ik vermoedde dat 1 of in elk geval 2 er beter uit zou zien maar dat is dus niet waar).

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-01 16:39
--Niels-- schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:06:
Zelf heb ik hem op 2 gezet, aangezien bij 1 bijv. de rode banner van tweakers.net er raar uit kwam te zien. Hierdoor hoef je color management niet uit te zetten, maar zie je foto's met een kleurprofiel dus wel goed in Firefox. Ik weet alleen niet meer wat de standaard setting van Firefox is.
Ik heb er nooit aan gesleuteld en bij mij staat de waarde op "2".

• RePlayer
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11-01 20:11
Ik heb sinds vandaag ook dit scherm. Voorheen had ik een Samsung 770P, die heeft een pva of spva beeld.

Ik vind het een mooi, simpel, degelijk scherm. En hij is erg groot! Misschien zelfs iets te groot voor op het bureau. (moet ver weg zitten).

Wat me opvalt is dat cyaan, magenta, rood oranje wel heel erg fel zijn. Ik begrijp nu dat dat komt door de wide-gamut. Kan iemand me helpen de kleuren juist te krijgen?

Ik werk met Windows XP en heb een Gretag Macbeth eye-one waarmee ik eventueel de kleur kan kalibreren.

Ik wil het liefst op één plek (in het OS?) alles instellen, en dat dan alle programma's de kleur goed weergeven. Is dat überhaupt mogelijk?

Biedt het erg veel voordeel om hiervoor over te stappen op Windows 7 of Mac OSX Snow Leopard?

Is dit iets? --> Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP

Update

Ik heb het scherm ingesteld op Economy, met de Gretag eye-one een kleurprofiel gemaakt en dat ingesteld.

Ik zie een groot verschil als ik in Firefox nu Color Management aanzet! :*) Maar moet ik dit nu voor alle software doen???? Gaat dit in Windows 7 / Mac OSX wel automatisch?

[Voor 28% gewijzigd door RePlayer op 20-11-2009 17:11. Reden: update]

---

• --Niels--
RePlayer schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:45:
Ik heb sinds vandaag ook dit scherm. Voorheen had ik een Samsung 770P, die heeft een pva of spva beeld.

Ik vind het een mooi, simpel, degelijk scherm. En hij is erg groot! Misschien zelfs iets te groot voor op het bureau. (moet ver weg zitten).

Wat me opvalt is dat cyaan, magenta, rood oranje wel heel erg fel zijn. Ik begrijp nu dat dat komt door de wide-gamut. Kan iemand me helpen de kleuren juist te krijgen?

Ik werk met Windows XP en heb een Gretag Macbeth eye-one waarmee ik eventueel de kleur kan kalibreren.

Ik wil het liefst op één plek (in het OS?) alles instellen, en dat dan alle programma's de kleur goed weergeven. Is dat überhaupt mogelijk?

Biedt het erg veel voordeel om hiervoor over te stappen op Windows 7 of Mac OSX Snow Leopard?

Is dit iets? --> Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP

Update

Ik heb het scherm ingesteld op Economy, met de Gretag eye-one een kleurprofiel gemaakt en dat ingesteld.

[afbeelding]

Ik zie een groot verschil als ik in Firefox nu Color Management aanzet! :*) Maar moet ik dit nu voor alle software doen???? Gaat dit in Windows 7 / Mac OSX wel automatisch?
De meeste 'normale' programma's ondersteunen geen color management, maar in Word en dergelijke programma's heb je het ook niet echt nodig. Als je met bijv. de software die bij je monitor zit een kleurprofiel aanmaakt moet die als het goed is door alle programma's die color management ondersteunen gebruikt worden.

M.b.t. Windows 7, deze ondersteund als eerste Windows OS color management, waardoor bijv. een achtergrond foto op je bureaublad dan wel netjes wordt weergegeven. Ik weet niet of dat ook effect heeft op programma's die geen color management ondersteunen.
Voor Mac OSX weet ik niet het niet, maar gezien zijn vaak meer 'grafisch' gericht gebruikers zou ik het wel verwachten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee