Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.106 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:36:
ah toch wel leuke extra's die S-line... zijn interieur en exterieur aparte paketten? dacht eigenlijk dat S-line exterieur ook ietwat dikkere bumpers had en de stootlijsten van de S4, maar dat is dus niet zo?

Maakt het wel af zo'n s-line pakketje. enig minpuntje is datje geen radio bediening hebt op het sportstuur :)
S line is gewoon een 'sport' pakket. Ik vind het wel mooi maar het was geen pre

Idd jammer van de stuurwiel bediening, die was ik echt aan gewend op de BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:36:
ah toch wel leuke extra's die S-line... zijn interieur en exterieur aparte paketten? dacht eigenlijk dat S-line exterieur ook ietwat dikkere bumpers had en de stootlijsten van de S4, maar dat is dus niet zo?

Maakt het wel af zo'n s-line pakketje. enig minpuntje is datje geen radio bediening hebt op het sportstuur :)

[...]
Voor zover ik weet was S-Line altijd één pakket voor ext. en int.. Valt mij idd ook op dat er geen dikkere bumpers etc. opzitten. Ben ik wel gewend van alle huidige modellen (en ook de B7). :) Maar toch, chique wagen hoor SileX, blijf ze erg stoer vinden. Zag laatst een zwarte V6 Avant, erg dik hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ach idd geen must dat S-line pakket, maar het maakt het wel af, khou wel van auto's met een sportief tintje. voor de rest is dat s-line stuur wel mooi om te zien.

Kheb even gezocht op het Audiforum, wat ik begrijp zijn het wel 2 aparte paketten, want S-line exterieur heeft wel iets andere bumpers en zijlijsten.

hier een foto van een A4 met sline spoiler pakket:

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/9057/dsc02937ikh9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/6/dsc02947imj8.jpg

het was even zoeken watne r zijn maar weinig A4's met een s-line exterieur pakket! de jouwe heeft originele bumpers maar dan helemaal in kleur gespoten. En je zou opzich nog kunnen overwegen om je sline stuur te vervangen voor een MF-stuur. ik zie wel vaker s-line interieurs met een MF-stuur.

Heb je mischien nog wat foto's van die s-line interieur details? vermoed overigens dat je bekleding niet standaard s-line is, op marktplaats zie ik veel s-line die wel de sportsotelen hebben met electrische verstelling maar dan met stoffen bekleding. dus dat half leer van jou is wel een mooie optie :*) is overignes alleen de lendesteun electrisch verstelbaar of de hlee stoel?

[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 08-08-2008 08:51 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
SileX schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:05:
Eerste post in dit topic :)

Na aanleiding van deze post; SileX in "Het grote BMW topic, deel 6"
heb ik mijn BMW verkocht.

Dit is mijn nieuwe aanwinst, aankomende maandag voor de deur.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs;
Audi A4 Avant Pro Line
Bouwjaar 8-2004
2.5 V6 TDI 120kw
S Line pakket
Alcantra bekleding
Xenon

Motorcode is BCZ en die heeft inderdaad rollers op de nokkenassen ipv slepers.

Nu nog wachten tot maandag :)
Supermooie auto, persoonlijke vind ik dit nog een van de mooiste modellen in de A4 Avant lijn. Dit model staat veel "dikker" dan zijn opvolgers. En van die V6 diesel ga je geen spijt krijgen !

Veel plezier ermee ! :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah zeker geen straf een V6 tdi... helaas is het verbruik (1:14) voor mij te hoog dan kan dieselen (zeker met de huidige diesel prijs) niet meer uit voor mij...dus mijn ideale opvolger is een 1.9 130pk dat is de meest zuinige (!:!7) B6 tdi.

Of we moeten door omstandigheden minder km's maken (nu ongeveer 400km per week) maar dan stap ik over op benzine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:14:
Ach idd geen must dat S-line pakket, maar het maakt het wel af, khou wel van auto's met een sportief tintje. voor de rest is dat s-line stuur wel mooi om te zien.

Kheb even gezocht op het Audiforum, wat ik begrijp zijn het wel 2 aparte paketten, want S-line exterieur heeft wel iets andere bumpers en zijlijsten.

hier een foto van een A4 met sline spoiler pakket:

[afbeelding]
[afbeelding]

het was even zoeken watne r zijn maar weinig A4's met een s-line exterieur pakket! de jouwe heeft originele bumpers maar dan helemaal in kleur gespoten. En je zou opzich nog kunnen overwegen om je sline stuur te vervangen voor een MF-stuur. ik zie wel vaker s-line interieurs met een MF-stuur.

Heb je mischien nog wat foto's van die s-line interieur details? vermoed overigens dat je bekleding niet standaard s-line is, op marktplaats zie ik veel s-line die wel de sportsotelen hebben met electrische verstelling maar dan met stoffen bekleding. dus dat half leer van jou is wel een mooie optie :*) is overignes alleen de lendesteun electrisch verstelbaar of de hlee stoel?
Die heeft inderdaad andere bumpers, ziet er ook mooi uit !

Foto's kan ik maandag pas schieten. Alleen de lendesteun is electrisch, de rest niet... helaas.
Vind de stoelen veel beter zitten dan de BMW.
seq_uence schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:27:
[...]

Supermooie auto, persoonlijke vind ik dit nog een van de mooiste modellen in de A4 Avant lijn. Dit model staat veel "dikker" dan zijn opvolgers. En van die V6 diesel ga je geen spijt krijgen !

Veel plezier ermee ! :)
Thnx - ik wilde zeker ook dit model - Nieuwere model hadden ze ook (facelift) maar die waren duurder en geen 2.5 TDI's.
Chaoss schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:54:
Tjah zeker geen straf een V6 tdi... helaas is het verbruik (1:14) voor mij te hoog dan kan dieselen (zeker met de huidige diesel prijs) niet meer uit voor mij...dus mijn ideale opvolger is een 1.9 130pk dat is de meest zuinige (!:!7) B6 tdi.

Of we moeten door omstandigheden minder km's maken (nu ongeveer 400km per week) maar dan stap ik over op benzine :P
Het verbruik vind ik reuze meevallen, zeker ten opzichte van mijn ex-BMW. Met de audi kan je ook best zuinig rijden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ben benieuwd naar de foto's :)

ben benieuwd wat voor verbruik je gaat halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:09
Fijne wagen SileX! Nu niet BMW gaan afzeiken hoor!

Mis je de rwd nog niet ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:12:
Fijne wagen SileX! Nu niet BMW gaan afzeiken hoor!

Mis je de rwd nog niet ? :P
BMW blijft altijd een zwak voor mijn hart :) Hij is weg om practische redenen, verder ben ik nog zeer verliefd op de E39 :>

Ik heb een aantal ritjes gedaan met de audi in verschillende weersomstandigheden. Gisteren met een flinke stort bui en totaal geen last van tractie verlies in al dat water. Owja, en het is 'maar' 163pk ipv 193 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah je had natuurlijk ook een 180 pk Quattro kunnen kopen :P dat is helemaal de bom. ff chippen naar 220-230pk en je rijdt zo'n beemer wel zoek :P zeker in de regen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 20:23
okee, hierbij een foto van ons speeltje van de zaak: Elk personeelslid kan zich inschrijven voor een weekje scheuren. Uiteraard met tankpas :)

edit: owja, nieuwe werknemers hebben voorrang, en we zoeken altijd collega's.... >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wmeester/TT-web.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Meester_J op 11-08-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001

AMDFreak

Intel is zo..

Oef! Dat is wel heeeeel erg bruuut :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 23:20

Wom

En gelukkig zie je de stickers zelf niet als je erin rijdt :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Die van mij mag ook wel in de TS. :7

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2rzw4xz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2duwhp3_th.jpg
(KLIK!)

2005 Audi A4 1,9TDi 115pk "ProLine Business"

:)

Over 2 weekjes ga ik ermee naar Oostenrijk. Autobahn FTW. :>

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 09-08-2008 09:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Nette wagen :)

TS Done

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
RappieRappie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:00:
Die van mij mag ook wel in de TS. :7

[afbeelding]

[afbeelding]
(KLIK!)

2005 Audi A4 1,9TDi 115pk "ProLine Business"

:)

Over 2 weekjes ga ik ermee naar Oostenrijk. Autobahn FTW. :>
Nice, lijkt op die van mij ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jsbosch/audinew/velgen/audi2.jpg

Volgende maand gaat krijgt hij :

- S4 Remmen set voor en achter
- S-line exterieur OEM (nieuwe bumpers, gril, s4 doorblades etc)
- 19" velgen (twijfel nog!)
- Wat laatste tuning aanpassingen om op 200pk uit te komen (zit nu op 185)

Gisteren op de autobahn 230 op de teller.. geen idee wat het in echte km's zal zijn. Viel me niet tegen!!!!

Even een antwoord op een private message van Silex mbt RNS-E omdat andere dat misschien ook wel fijn vinden om te weten.
Hey gozert !

Ik zag dat je een Audi A4 hebt met RNSe navigatie.

Waar heb je dat laten doen en wat was je kwijt? Had je eerst enkel DIN ?
Ik had een Single Din Concert radio en ben naar RNS-E gegaan met S4 startscherm :P

Was 1000 euro kwijt, laatste versie inclusief inbouw. Achteraf nog 100 euro bij moeten leggen omdat de inbouw niet netjes was gedaan (GSE Eindhoven van marktplaats, dus niet aan beginnen!)

Cartronic is wel een goede en vraagt ook iets meer. Goede dingen over gehoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 10-08-2008 14:54 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 21:01
Audi-Addict schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Nice, lijkt op die van mij ;)

[afbeelding]

Volgende maand gaat krijgt hij :

- S4 Remmen set voor en achter
- S-line exterieur OEM (nieuwe bumpers, gril, s4 doorblades etc)
- 19" velgen (twijfel nog!)
- Wat laatste tuning aanpassingen om op 200pk uit te komen (zit nu op 185)

Gisteren op de autobahn 230 op de teller.. geen idee wat het in echte km's zal zijn. Viel me niet tegen!!!!

Even een antwoord op een private message van Silex mbt RNS-E omdat andere dat misschien ook wel fijn vinden om te weten.

[...]

Ik had een Single Din Concert radio en ben naar RNS-E gegaan met S4 startscherm :P

Was 1000 euro kwijt, laatste versie inclusief inbouw. Achteraf nog 100 euro bij moeten leggen omdat de inbouw niet netjes was gedaan (GSE Eindhoven van marktplaats, dus niet aan beginnen!)

Vorig weekend heb ik een A4 cabrio (2002) op 120, 130, 140, 160 én 180 km/h op de cruise EXACT gelijk op de TomTom gezien! Die tellers zijn dus ontzettend precies, zonder verlies. Ik gok dus dat die 230 niet ineens 10km/h verliest.

Cartronic staat ook veel op marktplaats. Voor €895 bouwen ze een originele navigatie in, zetten ze je software om naar het Nederlands en melden ze alles ook netjes aan op de boordcomputer.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:50:
[...]

Vorig weekend heb ik een A4 cabrio (2002) op 120, 130, 140, 160 én 180 km/h op de cruise EXACT gelijk op de TomTom gezien! Die tellers zijn dus ontzettend precies, zonder verlies. Ik gok dus dat die 230 niet ineens 10km/h verliest.

Cartronic staat ook veel op marktplaats. Voor €895 bouwen ze een originele navigatie in, zetten ze je software om naar het Nederlands en melden ze alles ook netjes aan op de boordcomputer.
Ik heb de handleiding nog niet gecheckt, maar autoweek geeft een top van 210 aan. Wel vreemd als mijn auto dan 230 haalt. Sterker nog, hij gaf iets meer als 230 aan :?

Hij mag dan wel 185 pk hebben, maar er zou toch nog een begrenzer op moeten zitten? Of zou die er niet op zitten omdat de standaard 130pk uitvoering niet harder als 210 haalde?

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:52 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

begrenzing is er sowiezo pas bij 250km/h geijkte snelheid dan, meeste "snelle" Audi's halen 270-280 op de teller. een 130pk zal dus echt geen begrenzer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Volgens mij neemt Audi het uberhaupt niet zo streng met die 'begrenzing'. De A6 had officieel ook een begrenzer rond 239, maar liep makkelijk 260. Dat loopt nu tot 270/275 na een chip en het verwijderen van de begrenzer. De cabrio loopt op z'n top wel wat de carbase opgeeft, maar heb ook niet het idee dat daar dan nog meer uit te halen valt.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
wat chaoss al zegt audi begrenst op 250 echte KM/h's. Dus ik weet niet hoe je bij 239KM/H komt..
Ik heb overigens niet in veel audi's gereden die makkelik 260 lopen. Dan ga je praten over een audi V8, S en RS

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 10-08-2008 19:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Audi-Addict schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

[...]

OK - top, bedankt voor je antwoord.

Cartronic had ik inderdaad gezien - eerst maar even sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Absurte snelheden eigenlijk *D

Rijden jullie als Audi rijders nou vaak contant 180/200? (Op de Duitse Autobahn) ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-06 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
KappeNou schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:07:
wat chaoss al zegt audi begrenst op 250 echte KM/h's. Dus ik weet niet hoe je bij 239KM/H komt..
Ik heb overigens niet in veel audi's gereden die makkelik 260 lopen. Dan ga je praten over een audi V8, S en RS
Mijne haalt dat ook ;)
Maar ik vraag me af...hoe meten ze die 'echte' kilometers dan? En waarom geven ze dat dan niet aan op de teller? Ik bedoel, als je de exacte snelheid weet voor de begrenzer moet het niet zo lastig zijn omdat ook op een wijzer of scherm weer te geven. Dus waarom zou er dan een verschil zijn tussen de tellersnelheid en de snelheid waarop de begrenzer ingrijpt? Ik kan me sowieso niet echt indenken dat dergelijke moderne auto's nog een afwijking van 20 tot 25 km/uur in de tellersnelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
klopt idd. Die 6 van je haalde het makkelijk ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:56:
Volgens mij neemt Audi het uberhaupt niet zo streng met die 'begrenzing'. De A6 had officieel ook een begrenzer rond 239, maar liep makkelijk 260. Dat loopt nu tot 270/275 na een chip en het verwijderen van de begrenzer. De cabrio loopt op z'n top wel wat de carbase opgeeft, maar heb ook niet het idee dat daar dan nog meer uit te halen valt.
De 2007 A6 van mijn vader komt niet verder dan 220-230.. 2.7tdi..en boven de 200 gaat het nou niet echt "vlot omhoog". Dus ik ben benieuwd over welke A6 jij het hebt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:50 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik denk ook niet de A6 3.0TDi, want de A5 3.0TDI vond ik boven de 220 ook niet echt vlot meer. Maar misschien heeft hij het over de 340PK 4.2Quattro versie ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-06 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
Diesels zijn bijna per definitie trager op hoge snelheden, hoewel je sowieso buiten de echte sportwagens weinig tegenkomt dat nog 'vlot' te noemen is op bijna het dubbele van de in NL toegestande maximumsnelheid :) Dus of dat een nadeel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Ik vind mijn 1.9TDI vlot genoeg... iig met de hoeveelheid acceptgiro's die ik elke maand krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

uiteraard een 1.9tdi haalt ook 210 @ teller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bergensd is de mijne ook niet, en ik haalde de 260 op teller met gas over.. Ik vind de A4 3.0TDI nog wel vlot na de 200 hoor... Hij doet het daar nog steeds sneller dan mijn R5 op de 0-50 :P

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 15:32
Net even gebeld met de dealer waar ik mijn auto gekocht heb. Als ze niks van zich laten horen doe ik het wel weer. En nu zeggen dat ze alles gaan oplossen en betreuren dat het zo gelopen is. Hmm... benieuwd of we nu wel eens tot actie overgaan en ze de meerwaarde van een dealerauto/service eens laten zien die mij beloofd is :| Tot nog toe is het allemaal leuk dat ze aanbieden alles te maken maar als er dan achteraf onterecht facturen opduiken en de problemen nog maar half verholpen zijn krijg ik nog geen betere indruk van die "service". Denk dat ik die "service" bij een goedkopere universele garage ook wel had gekregen...

Mgoed, moest maar eens langskomen om eea te bespreken. Volgende week maar eens doen dan. Morgen gaat de auto wederom terug naar een dealer hier meer in de buurt voor de "lopende" problemen die ik nog steeds ondervind. Gelijk weer 3 punten er bij gooien zodat die ook opgelost kunnen worden...

Kwam net deze tegen: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9518

A6 is er een stuk minder saai en strakker van geworden :)

Mbt de top: mn vorige A3, 1.6, had volgens specs een top van 188 km/h. Op de teller liep deze tegen de 210 aan wat iets van 202/203 op gps was. Huidige A3 heb ik op top nog niet echt kunnen proberen, de A15 was net ff te druk daarvoor, 220 op de teller gehad maar zonder gps :P

[ Voor 11% gewijzigd door marccom op 12-08-2008 11:37 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
En na die prachtige gefacelifte A6, krijgen we ook nog deze! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12

tozzke

aka tozzert

Daniël schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:44:
[...]

Mijne haalt dat ook ;)
Maar ik vraag me af...hoe meten ze die 'echte' kilometers dan? En waarom geven ze dat dan niet aan op de teller? Ik bedoel, als je de exacte snelheid weet voor de begrenzer moet het niet zo lastig zijn omdat ook op een wijzer of scherm weer te geven. Dus waarom zou er dan een verschil zijn tussen de tellersnelheid en de snelheid waarop de begrenzer ingrijpt? Ik kan me sowieso niet echt indenken dat dergelijke moderne auto's nog een afwijking van 20 tot 25 km/uur in de tellersnelheid hebben.
Ik heb aan mijn vorige auto regelmatig een laptop gehangen via de OBDII interface. Die auto week sowieso al heel weinig af (1-2km/h bij 120km/h), maar als ik de snelheid bekeek op de laptop, liep dat 100% gelijk met die van de GPS. Dus ergens tussen de daadwerkelijke (gemeten) snelheid en de weergave op de teller zit een verschuiving en dat is afaik om zich in te dekken als iemand besluit een andere maat velg/band te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik laat morgen mijn A3 professioneel poetsen, zowel binnen -als buitenkant. Collega kent een mannetje bij een poetsbedrijf die dit voor weinig wil doen. Zijn E46 gaat hier morgen ook naar toe.

Ben echt benieuwd, want ik heb nu nog hier en daar van die rare reflecties in de lak. De auto is volgens mij ooit es verkeerd gepoetst, waardoor je nu soort van hologrammen in de lak ziet. Hoop dat dat mannetje dit kan wegpoetsen.

Verder doet mijn climatecontrol het niet meer. Heb er een nieuwe druksensor o.i.d. op laten zetten en de airco is verder afgevuld/bijgevuld of hoe je dit ook maar noemt en weer op druk gebracht (was ook te laag), maar hij wordt nog niet koud.

Nu kon het ook wel es aan een relais liggen. Hier voor kan ik volgende week misschien bij een mannetje terecht, die automonteur is en thuis ook een brug heeft. Ook weer voor weinig. :P

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
KappeNou schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:07:
Carbase dacht ik, weet het niet meer eerlijk gezegd :)
Audi-Addict schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:05:
[...]

De 2007 A6 van mijn vader komt niet verder dan 220-230.. 2.7tdi..en boven de 200 gaat het nou niet echt "vlot omhoog". Dus ik ben benieuwd over welke A6 jij het hebt ;)
3.0 TDI Quattro met chip :)

[ Voor 34% gewijzigd door _Brake_ op 13-08-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 16:57
SChief schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:35:
En na die prachtige gefacelifte A6, krijgen we ook nog deze! :D
Wat een beest wordt dat zeg! Ik werd 2 weken geleden ingehaald door een RS6 Avant in Duitsland. De normale weg ging over in een snelweg en we reden omhoog. Mijn acceleratie was dus niet echt denderend :'( . Hoor ik ineens een bulderend geluid ontstaan, zie ik daar in mijn spiegel een audi achter het busje dat achter mij reed komen. Zoef en weg was ie 8) . In een paar meter reed ie al dik 40/50 kmph harder dan mij. Blijft impressive

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38
Ik kwam er gister achter dat ik o.a. de snelheid op mijn ECC kan zien :) Het gaat als volgt:
  • Druk tegelijkertijd recirculatie en boven uitstroom in.
  • Je krijgt dan C1 te zien.
  • Druk op de temperatuur + toets totdat je C17 ziet.
  • Druk dan weer op recirculatie.
  • Je ziet vanaf nu je digitale snelheid in het display van de airco!
En je kunt nog veel meer zien, hier een overzichtje.

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:29

Sorcerer8472

Mens sana?

Vandaag ingehaald door een RS4 avant op de A4 richting zuiden. Volgens mij moet zelfs een leek toch wel zien dat het geen 'standaard auto' is. Lekkere V8-roffel, bijna niet te horen want hij reed maar 150 ofzo (chauffeur die netjes richting aangaf en zo veel mogelijk rechts reed, chapeau!) :+

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-08-2008 18:40 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MelvinB schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:16:
Ik laat morgen mijn A3 professioneel poetsen, zowel binnen -als buitenkant. Collega kent een mannetje bij een poetsbedrijf die dit voor weinig wil doen. Zijn E46 gaat hier morgen ook naar toe.

Ben echt benieuwd, want ik heb nu nog hier en daar van die rare reflecties in de lak. De auto is volgens mij ooit es verkeerd gepoetst, waardoor je nu soort van hologrammen in de lak ziet. Hoop dat dat mannetje dit kan wegpoetsen.
*knip*
Als hij een beetje kan poetsen, mag dat geen probleem zijn hoor! Wel een prutser die de vorige keer de wagen heeft gedaan... eeuwig zonde....

[edit] lees nu dat je al geweest bent, en, hoe is het resultaat???

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sorcerer8472 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:39:
Vandaag ingehaald door een RS4 avant op de A4 richting zuiden. Volgens mij moet zelfs een leek toch wel zien dat het geen 'standaard auto' is. Lekkere V8-roffel, bijna niet te horen want hij reed maar 150 ofzo (chauffeur die netjes richting aangaf en zo veel mogelijk rechts reed, chapeau!) :+
hehe ik kom zo af en toe op de A7 tussen Heerenveen en Drachten een zilveren B5 RS4 tegen die bestuurder rijd zelfs netejs 120-130 :+ magoed 380pk onder de kap is wel lekker veilig voor inhaal manoeuvres..

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 15-08-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Woei, gisteren haalde ik op de weg terug naar huis na een frustrerende dag werken een witte S5 in.

Mooi apparaat, even langs blijven hangen met mijn bescheiden 2 litertje, duimpje omhoog en door blazen. Toch even een " :o -moment" wanneer je S5 op die kont ziet staan.

Maakt je dag toch weer een beetje goed :)

Zo'n ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3103/2578032548_ff14742914.jpg

:P

[ Voor 9% gewijzigd door max op 15-08-2008 11:16 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vorige week waren kennissen op bezoek, engelsen dus vandaar het stuur aan de verkeerde kant en de rare platen. Maar damn, wat is die nieuwe audi a4 s line een schitterende auto, ik kan het niet laten om hem hier te posten:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000477.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000488.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000485.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000487.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000484.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000489.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000490.jpg
En een schitterend interieur met werkelijk waar echt super stoelen:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000482.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Autoos/P1000483.jpg

Trouwens, het is een 2 liter 170pk, niet de 140pk versie dacht ik, maar dat ding gaat hard, sleurt echt goed vooruit niet normaal. :D
Ooit hoop ik ook zoiets te bezitten, wat een prachtauto...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is niet de nieuwste A4, dit is al weer een vorig model :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik loop achter idd, /me schaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

Christiano007

Ich bin der champion

Ziet er toch nog goed uit voor een "oud" model ;)

Maar wat ik me nou afvroeg bij die auto's met het stuur rechts, hoe schakel je naar de 1? Doe je dat net zoals met een bak met het stuur aan de linkerkant of moet je tegenovergestelde kant schakelen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah....geen idee eigenlijk! maar niet alles is gespiegeld, kijk bv naar de navigatie. de bediening zit aan dezelfde kant als bij EU auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Volgens mij is de layout hetzelfde als bij LHD. Dus de eerste versnelling zit aan de linker kant (als je van achteren kijkt) bij zowel LHD als RHD. Is ook wel logisch, anders moet je wéér andere versnellingsbakken produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De versnellingen zou ik niet weten, ik heb er zelf niet mee gereden uiteraard. Maar het dashboard lijkt idd gespiegeld, niks mis mee. Trouwens dat navigatie scherm is echt heel mooi, mooi systeem zit erachter.

@Christiano007: Klopt wat je zegt, auto is vorig jaar door de dealer "aangeschaft" (zo gaat dat daar), en in januari gekocht door die mensen. Is dus wel een "nieuwe" maar tegen wat korting.

Mja, al met al, mooie auto. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 15-08-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Versnelling is hetzelfde als een LHD :) Alleen het stuur zit verkeerd.. Richting aanwijzers en wiswas zijn ook gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
max schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:15:
Woei, gisteren haalde ik op de weg terug naar huis na een frustrerende dag werken een witte S5 in.

Mooi apparaat, even langs blijven hangen met mijn bescheiden 2 litertje, duimpje omhoog en door blazen. Toch even een " :o -moment" wanneer je S5 op die kont ziet staan.

Maakt je dag toch weer een beetje goed :)

Zo'n ding dus:

[afbeelding]

:P
Hm, lekker ruig die S5, 4,2L als ik me niet vergis.
Hij had evengoed ook zijn duim kunnen opsteken, en je ver achterwege gelaten :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SileX schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:09:
Versnelling is hetzelfde als een LHD :) Alleen het stuur zit verkeerd.. Richting aanwijzers en wiswas zijn ook gewoon hetzelfde.
Mm dus in principe als het roze pasje er is, kan ik er zo mee wegrijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

Yep - Zelf heb ik het ook geleerd toen ik vroegah in London woonde - zelfs als ik die kant op ga en een huurauto neem, gaat het allemaal vanzelf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:57
Joopieboy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

mwah, jij misschien niet als ik je icon zo eens bekijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 22:51

Rejgun

Leven is Bier drinken

Danielson schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:44:
Ik kwam er gister achter dat ik o.a. de snelheid op mijn ECC kan zien :) Het gaat als volgt:
  • Druk tegelijkertijd recirculatie en boven uitstroom in.
  • Je krijgt dan C1 te zien.
  • Druk op de temperatuur + toets totdat je C17 ziet.
  • Druk dan weer op recirculatie.
  • Je ziet vanaf nu je digitale snelheid in het display van de airco!
En je kunt nog veel meer zien, hier een overzichtje.
Wat voor audi rijd je?

Op een a4 uit 2001 werkt het in ieder geval niet

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij een B5 werkt het iig wel, en misschien bij andere modellen met dezelfde Climate control unit, dat is die unit met de grote dubbele display.

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f381/b_lloyd83/P1010698.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 17-08-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Klopt, werkt hier ook prima. Op zich grappig maar met vagcom kan ik veeeeeeel meer uitlezen. Maar voor een simpele controle (of om mee te spelen ;) ) is het wel leuk dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 16:29

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Chaoss schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:23:
Bij een B5 werkt het iig wel, en misschien bij andere modellen met dezelfde Climate control unit, dat is die unit met de grote dubbele display.

deze dus:
[afbeelding]
Cassettebandjes _/-\o_ rule! Ik heb ook een B5 maar daar zit toch echt al CD in :)

PS: je bent je aansteker kwijt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-08-2008 21:06 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Niet mijn foto ;) ik zelf heb een hele leete Alpine radio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38
Rejgun schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:35:
[...]

Wat voor audi rijd je?

Op een a4 uit 2001 werkt het in ieder geval niet
Ik rij in een A3 uit 1998 :)

Dit zijn de code's:

01 - Systemfehler
02 - Ist-Wert-Fühler (virtuell)
03 - Ist-Wert Innenfühler Konsole
04 - Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Wasserkasten
05 - Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Stoßfänger
06 - Ist-Wert Ausblasfühler Fußraum
07 - Ist Wert Ausblasfühler Mannanströmer
08 - Displaycheck
09 - Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Temperaturklappe (Numerischer Wert)
10 - Soll-Digitalwert Temperaturklappe (Numerischer Wert)
11 - Ist-Digitalwert Rückmeldung A/C-Klappe (Numerischer Wert)
12 - Soll-Digitalwert A/C-Klappe (Numerischer Wert)
13 - Ist Digitalwert Rückmeldepoti Fuß/Def-Klappe (Numerischer Wert)
14 - Soll-Digitalwert Fuß/Def-Klappe (Numerischer Wert)
15 - Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Stauluftklappe(Numerischer Wert)
16 - Soll-Digitalwert Stauluftklappe (Numerischer Wert)
17 - Fahrgeschwindikeit (km/h)
18 - Istwert der Gebläsespannung (Volt)
19 - Sollwert der Gebläsespannung (Volt)
20 - Istwert der Generator/Bordspannung (Volt)
21 - Anzahl der Niederspannungsereignisse (nicht flüchtig) (Numerischer Wert)
22 - Schaltzustand des Hochdruckschalters
23 - Anzahl der Hochdruckereignisse (flüchtig) (Numerischer Wert)
24 - Anzahl der Hochdruckereignisse ( nicht flüchtig) (Numerischer Wert)
25 - A/D-Wert Kick-Down-Schalter
26 - A/D-Wert Heißleuchte
27 - Motordrehzal (1000 U/min)
28 - Generatordrehzal (1000 U/min)
29 - Codierung
30 - Software-Version
31 - Softwareindex
32 - Potifehlerzähler Temperaturklappe (Numerischwer Wert)
33 - Potifehlerzähler A/C-Klappe (Numerischer Wert)
34 - Potifehlerzähler Fuß/Def-Klappe (Numerischer Wert)
35 - Potifehlerzähler Stauluftklappe (Numerischer Wert)
36 - Temperarturklappe Anschlag Kalt (Numerischer Wert)
37 - Temperarturklappe Anschlag Warm (Numerischer Wert)
38 - A/C-Klappe Anschlag geschlossen
39 - A/C-Klappe Anschlag geöffnet
40 - Fuß/def-Klappe Anschlag Def
41 - Fuß/def-Klappe Anschlag Fuß
42 - Stauluftklappe Anschlag auf
43 - Stauluftklappe Anschlag zu
44 - Fahrzyklus-Zähler (Numerischer Wert)
45 - Innentemperatur gerechnet (Ninc) dig
46 - Außentemperatur gefiltert (°C)
47 - Außentemperatur ungefiltert (°C)
49 - Kühlmitteltemperatur
50 - Standzeit (Minuten)
51 - Motortemperatur (°C)
52 - Generator-Abschalt-Bedingungen
53 - Anzeige aktiver el. Ausgänge: Generator/Umluftventil / Wasserventil (Numerischer Wert)
55 - Außentemperatur (°C)
56 - Innenfühler (Virtuell)
57 - Innenfühler Konsole (°C)
58 - Temperatur Wasserkasten (°C)
59 - Temperatur Stoßfänger (°C)
60 - Ausblasfühler Fußraum (°C)
61 - Ausblasfühler Mananströmer (°C)
62 - Sonnenintensität (W/m-1)
63 - Sonnenintensität gefilter (W/m-1)
64 - Delta Lüfteranhebung
65 - Delta A/C-Klappenverschiebung
67 - Kaltstartkorrektur
69 - Ist-Wert-Ausblasfühler Fuß (cnts)
70 - Soll-Wert-Ausblasfühler Fuß (cnts)
72 - Anteil (+ heizen / - kühlen)

[ Voor 86% gewijzigd door Danielson op 18-08-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Waar vinden jullie die codes? Kan het ook op een A4 cabrio uit 2002, of een A6 uit 2004? En stel dat bovenstaande werkt, hoe schakel je het dan weer uit (want af en toe de airco kunnen bedienen is ook wel fijn :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 15:32
_Brake_ schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:00:
Waar vinden jullie die codes? Kan het ook op een A4 cabrio uit 2002, of een A6 uit 2004? En stel dat bovenstaande werkt, hoe schakel je het dan weer uit (want af en toe de airco kunnen bedienen is ook wel fijn :)).
Waar: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Of het ook werkt op een Cabrio en A6 weet ik niet. Weet wel dat het op mijn A3 8L werkte en op mn huidige 8P niet. Iemand die weet of dat ook hiervoor bestaat?

Uitschakelen dmv 2x pijltje omhoog of de auto knop :)

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:50 ]

Whoop!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:19

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kort vraagje :P
Is de radio van een A3 van 2003 simpel te vervangen :? (Of is dat weer per uitvoering verschillend?)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:19
Heej heren en dames :) Ik heb hier een half off-topic verhaal. Een kerel in de UK die een Golf 2 omgebouwd heeft met een Audi S2 blok wat getuned is, en met het quattro spul er allemaal nog onder :) Met de juiste maps, 550-600pk :D

http://www.s2forum.com/fo...hread.php?t=19402&page=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat bedoel je met Quattro spul? ik zie nergens dattie eeen 4wd aandrijflijn krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 15-06 07:10
Chaoss schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:17:
Wat bedoel je met Quattro spul? ik zie nergens dattie eeen 4wd aandrijflijn krijgt..
Pagina 17
Currently running 1.5-1.6 bar and it goes like a rocket ship and the grip the quattro drive train delivers is neck snapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ah zie het al op pagina 1, het is een Golf Syncro.... geen Quattro dus maar wel 4wd.

Denk al het bijna onmogelijk om een fwd omtebouwen tot Quattro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gisteren Transporter 2 gekeken, zeker een aanrader voor Audi fans :P
Die vent rijdt in een erg leuke audi met een W12 motor, het type ken ik niet echt, zo'n kenner ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 15:14
Bierkameel schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:20:
Die vent rijdt in een erg leuke audi met een W12 motor, het type ken ik niet echt, zo'n kenner ben ik niet.
Dat zou deze moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.manager-magazin.de/img/0,1020,310465,00.jpg

Audi A8 W12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:28

-ET-

Phone Home

Dat is een audi A8. Een grote lange audi promotie film is dat. Wel geinig tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

compleet achterlijke film dat danw eer wel :P

maaroged wie herkent er nu niet een A8... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34

timovd

Voorsprong door techniek

Idd de A8 W12. Ik heb zelf deze film maar om één reden bekeken. Transporter 1 is veel leuker (met de 7-serie).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Er is ondertussen een nieuw model bijgekomen. Namelijk de Q5 :) . Misschien even updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127817

Voor de mensen die het mochten interesseren, er komt een nieuwe transporter :P Ik weet wel niet welke auto hij deze keer gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

klopt het dat de a3 1.9tdi niet meer leverbaar is?"

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kan de dealer je vast wel vertellen :P

maar het zou idd kunnen dat ze nu volledig op de 3.0tdi overgestapt zijn... helaasch want het is inmiddels al gebleken dat die niet zo betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

AUUUUWWWWWW :X

Man uit Woerden rijdt R8 total loss tijdens proefrit
De testrit die een 33-jarige man uit Woerden zaterdagmiddag maakte met een gloednieuwe Audi R8 is niet goed afgelopen. Hij maakte een stuurfout en de R8 kwam daardoor in de slootkant terecht. De auto is zo goed als zeker total loss, de inzittenden bleven ongedeerd.

,,Hij staat bij ons in Bodegraven en is waarschijnlijk niet meer te herstellen,’’ zegt directeur Westdijk van Van Beynum Autoschade BV. Hij schat de totale schadepost op een slordige twee ton. Op de betreffende weg (Milandweg ter hoogte van Woerdense Verlaat) is 80 toegestaan, maar volgens omwonenden is het een stuk harder gegaan. Geruchten over 200 km/u doen de ronde, volgens de politie hebben de bestuurder plus bijrijder echter verklaard dat ze ongeveer 130 kilometer per uur reden…

Volgens de bestuurders heeft waarschijnlijk een bobbel in de weg ervoor gezorgd dat de auto van de weg raakte. Vervolgens vloog het voertuig over de brede sloot en landde aan de overzijde in de kant.
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Audi%20R8%20crash%20Woerden%2002.jpg

Meer plaatjes...

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

De nieuwe Audi A4 heeft ook een 120pk TDI variant met een A-label. Nu ben ik benieuwd of dit een gunstig effect heeft op mijn lease-bijtelling? Of kan ik met een gerust hart kiezen voor de 140pk/170pk variant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Nee waarschijnlijkt niet aangezien de C02 uitstoot al 134 g/km is kom je niet in aanmerking voor de 20% leaseregeling die volgend jaar komt (geloof ik als is dat nog niet zeker). Aangezien je voor 20% bijtelling onder de 115 g/km moet zitten.

Enige wat ze willen invoeren maar dat is pas in 2012 dat de BPM wordt vervangen voor C02 tax misschien dat je dan met een A label gunstig zit.

Dus op naar de 140/170pk >:)

[ Voor 3% gewijzigd door CycloneX op 24-08-2008 18:50 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

CycloneX schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:49:
Nee waarschijnlijkt niet aangezien de C02 uitstoot al 134 g/km is kom je niet in aanmerking voor de 20% leaseregeling die volgend jaar komt (geloof ik als is dat nog niet zeker). Aangezien je voor 20% bijtelling onder de 115 g/km moet zitten.

Enige wat ze willen invoeren maar dat is pas in 2012 dat de BPM wordt vervangen voor C02 tax misschien dat je dan met een A label gunstig zit.

Dus op naar de 140/170pk >:)
Ok dat is dus duidelijk. Maar nu een andere vraag: Ik zie dat de Audi A4 met een drietal pakketten wordt geleverd: Ambiente, Ambition, Attraction. Daarnaast kun je deze aanvullen met een Pro Line Business. Welke van de drie is qua prijs het meest gunstig?

Eisen:
- Middenarmsteun
- Inklapbaar achterbank
- Mistlampen
- CD speler met 8 speakers
- 16" / 17" velgen
- Airco

Ik ben nu aan het twijfelen tussen de Audi A4 en de nieuwe BMW 3.18D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34

timovd

Voorsprong door techniek

Anoniem: 127817 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:22:
Voor de mensen die het mochten interesseren, er komt een nieuwe transporter :P Ik weet wel niet welke auto hij deze keer gaat rijden.
Zo te zien weer een zwarte A8, maar kan ook een S8 zijn.
Edit: aan de verchroomde grill en verticale lamellen te zien is het idd de S8. :) nice. ik kan niet wachten iig.

[ Voor 15% gewijzigd door timovd op 24-08-2008 19:53 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bierkameel schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:20:
trouwens een nep W12. Gewoon een 4.2 Quattro oid. Kijk maar naar de ronde uitlaten in transporter 2, die heeft de W12 niet

Afbeeldingslocatie: http://www.it-france.info/newss/upload/uploads/audi_a8_6l_5.JPG

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Klopt, irriteerde me ook best wel. In Transporter 3 gebruiken ze (lijkt het) een S8, maar je ziet ook een paar keer het oude model A8 (zonder single frame grill)...

Offtopic: Post nr. 1000 :9

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 24-08-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 17-06 17:36

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ga ook aan de Audi :P. Ik mag van de baas eindelijk een auto uitzoeken, en aangezien ik mag kiezen tussen Audi, VW en Skoda is de keuze niet zo heel erg lastig lijkt me... 't zal een A3 Sportback worden, met een beetje mazzel Amittion met Pro line en navi.

Probleem is de keuze van de motor... Ik heb eigenlijk de keuze tussen de 1.4 TFSI S-tronic, of de 2.0 TDI (handgeschakeld). Voordeel van de eerste is dat deze energielabel A heeft, en ik dus een berg bijtelling ga uitsparen. Nadeel is wel dat het "maar" een 1.4 is...

Nu is het natuurlijk niet zomaar een 1.4 :) Probleem is alleen dat er zo weinig rijervaringen van te vinden zijn, ook hier zie ik naar 3 topics nog weinig mensen echt iets zinvols zeggen. Kwa prestaties komt de 1.4 gewoon prima mee met de 2.0 TDI. Acceleratie is zelfs 0.1 sec beter ;) De newtons liggen wat achter maar dat maken de hoge toeren wel weer goed. Verbruik is vrijwel gelijk, en tot 60000 km is voor de zaak de benzine auto zelfs goedkoper (maar die berekening gaan ze zelf nog doen ;) ). Verder kan ik de auto op het werk nog voor een paar euro laten chippen. Dan zou er nog wat extra pit in moeten zitten. Maar dat kan met de TDI natuurlijk ook.

Natuurlijk ga ik binnenkort nog proefrijden :) Zou echter mooi zijn om alvast wat tips te krijgen of misschien bepaalde overwegingen die ik nog niet gemaakt heb.

S-tronic rijden vind ik niet erg. Heb ik al een keer gedaan met de gechipte 3.2 TDI A4 quadro van de baar, en dat beviel eigenlijk best wel.

Waar ik vooral aan moet wennen is dat er zoveel PK's uit zo'n kleine motor komen, en mentaal vergelijk ik het toch steeds weer met de 1.5i van Nissan die ik nu heb, met magere 90 PK en belabberd koppel van 128 NM.

Ow, voordat ik het vergeet, voor de mensen met een sterke maag: http://www.autojunk.nl/pix/view/144717

Proefrit... arme klant van ons...dat is het enige wat ik wil zeggen...

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 25-08-2008 20:53 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 17-06 23:20

Wom

1.4 TSI met S-Tronic is een super combinatie. Heb met een 122pk versie gereden en dat was al een hele ervaring, laat staan de zwaardere versies. Ik zou het wel weten :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wom schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:39:
1.4 TSI met S-Tronic is een super combinatie. Heb met een 122pk versie gereden en dat was al een hele ervaring, laat staan de zwaardere versies. Ik zou het wel weten :)
De 1.4 TFSI is de 125 PK versie ;) Zwaarder is minder zuinig, en dan zal ik toch een diesel moeten nemen. Bovendien niet meer A label, en dus de volle bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmzzz... ik heb een rammel in mijn rechter voorwiel. Bij het optrekken hoor ik af en toe (bij stevig door trekken) een schurend, rammelend geluid.

Homokineet? :?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Grapje zeker? de A3 TDi doet 1:20 de 1.4tfsi haalt theoretisch 1:16 denk dat het in de praktijk op 1:14 of 1:15 zal liggen...

En dat tot 60d km een benzine geodkoper is geloof ik ook niets van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Chaoss schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:24:
Grapje zeker? de A3 TDi doet 1:20 de 1.4tfsi haalt theoretisch 1:16 denk dat het in de praktijk op 1:14 of 1:15 zal liggen...

En dat tot 60d km een benzine geodkoper is geloof ik ook niets van :P
Ik kijk gewoon in het boekje.. Brandstofverbruik (binnen bebouwde kom/buiten bebouwde kom/gemiddeld):
2.0TDI: 7.2/4.4/5.4
1.4TFSI:7.4/4.8/5.8

Misschien ben je in de war met de 1.9 TDI, die haalt inderdaad 1:20 volgens het boekje.

Als ik dan benzineprijs en wegenbelasting ga verrekenen (heb ik voor het gemak even het gemiddelde verbruik genomen), dan komt het er inderdaad op neer dat de diesel inderdaad pas vanaf 60k km goedkoper is. Vergeet niet dat de wegenbelasting factor 4 duurder is.

Bovendien betaal ik de brandstof niet. Vind die lagere bijtelling veel interessanter. Maar dan moet de motor het wel waard zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 25-08-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dan staan op autoweek toch hele andere specificaties,

Ah zie het al die 5,4 voor de 2.0 tdi die jij hebt is voor de automaat, je zei dat de 2.0tdi een handbak zou worden die doet 5,1

[ Voor 55% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
voodooless schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:28:
[...]

Bovendien betaal ik de brandstof niet. Vind die lagere bijtelling veel interessanter. Maar dan moet de motor het wel waard zijn.
Lagere bijtelling geldt niet, ook voor de 125pk tsi is die momenteel 25%. Alleen de Prius, Civic hybrid én wat superkleine wagentjes als de 107, C1 en aygo 1.0 komen in aanmerking voor de 14% regeling. Er komt wellicht een 20% bijtellingsregeling. De diesel A3's vallen daar zeker niet onder omdat die om een of andere reden aan een nóg strengere co2 norm moeten doen.
De bijtelling van 20 procent gaat gelden voor benzineauto’s met een uitstoot van 111 tot 140 gram CO2 per gereden kilometer en voor dieselwagens met een uitstoot tussen de 96 en 116 gram CO2 per kilometer.” Bron: Telegraaf

[ Voor 28% gewijzigd door THIJZEL op 25-08-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De 1.4TSI heeft de voordelen van een benzine en een diesel in één. Onderin de toeren heeft die lekker veel koppel door de kompressor (200 Nm @ 1500 tpm) en boven in de toeren heeft die een turbo.. Als je dat nog is chipt naar +- 160PK..
Ik zou het wel weten.

Ik zou zeggen ga een proefritje maken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 25-08-2008 21:53 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Damn, gekeken bij de S-tronic TDI ;) moet dus zijn 6.7/4.2/5.1 :X

In dat geval is de benzine nog steeds (net) goedkoper voor het aantal kilometers dat ik rij (45k per jaar ongeveer).
THIJZEL schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:49:
Lagere bijtelling geldt niet, ook voor de 125pk tsi is die momenteel 25%. Alleen de Prius, Civic hybrid én wat superkleine wagentjes als de 107, C1 en aygo 1.0 komen in aanmerking voor de 14% regeling.
Alle A-label auto's komen toch in aanmerking?
quote: Telegraaf
De bijtelling van 20 procent gaat gelden voor benzineauto’s met een uitstoot van 111 tot 140 gram CO2 per gereden kilometer en voor dieselwagens met een uitstoot tussen de 96 en 116 gram CO2 per kilometer.
A3 1.4 TFSI S-tronic: 137 g/km

ergo: 14% bijtelling :)

[ Voor 72% gewijzigd door voodooless op 25-08-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ff goed lezen:.. "De bijtelling van 20 procent gaat gelden voor.. ". En deze regeling is er nog niet door dus voorlopig betaal je gewoon 25% bijtelling.

Voor de duidelijkheid: de energielabels staan (terecht) helemaal los van de korting op bijtelling. Anders zou een A8 2.8 ook in een gunstige categorie vallen.

[ Voor 33% gewijzigd door THIJZEL op 25-08-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Naaistreek dus :( Je moet 110 g/km halen.

Ik dat geval blijft de vraag staan welke van de twee ik zou kiezen natuurlijk. 1.4 TFSI of 2.0 TDI.

Voordeel van de 1.4 is ook nog eens dat de aanschafprijs lager is. Kan ik DVD navi nemen i.p.v CD navi bijvoorbeeld...

En, als ze ooit de 20% toevoegen zit ik gebeiteld :P

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 25-08-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Met zoveel km's? Ongeacht de motor een uitvoering nemen met een automaat. In dit geval zou ik gaan voor de benzine dus. Dat die goedkoper is komt mooi uit, kan je m mooi aankleden met opties want daar heb je meer aan dan een zwaardere motor. Filerijden kan je met elke motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

voodooless schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:52:
Damn, gekeken bij de S-tronic TDI ;) moet dus zijn 6.7/4.2/5.1 :X

In dat geval is de benzine nog steeds (net) goedkoper voor het aantal kilometers dat ik rij (45k per jaar ongeveer).
Vreemd dat dat bij een nieuwe auto zoveel verschilt, kheb laatst een wat berkeeningen gemaakt op basis van een A4 B6 2.0fsi of 1.9tdi, zelfs met 18K per jaar was diesel nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

2.0 fsi vs 1.9 TDI is natuurlijk wel wat anders dan 1.4 TFSI vs 2.0 TDI... Daar liggen de verhoudingen toch net wat gunstiger.

Anyway, ik wacht even de berekeningen af van de leasemaatschappij en natuurlijk ook een proefrit. Ik wil gewoon in beiden een ritje maken om te kijken hoe het voelt :)

[ Voor 40% gewijzigd door voodooless op 26-08-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:17:
[...]

Vreemd dat dat bij een nieuwe auto zoveel verschilt, kheb laatst een wat berkeeningen gemaakt op basis van een A4 B6 2.0fsi of 1.9tdi, zelfs met 18K per jaar was diesel nog goedkoper.
ik heb laatst die berekening ook gedaan, maar dan verschil tussen V6 diesel en v6 benzine.. Ik kwam ook rond de 15-18k uit dat diesel gewoon goedkoper was..
Vandaar dat ik voor de 2.5 diesel gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik hoor net dat het een 2.0 TDI worden. Levertijd was schijnbaar 10 weken... Maar als ik het zo links en rechts hoor gaat dat meer worden.

Pagina: 1 ... 9 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.