Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.477 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
marccom schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:10:
En weer problemen met de A3. Dit keer de stuurbekrachtiging en de cruisecontrol functioneert ook niet zoals deze zou moeten werken. Van de week kan de auto weer terug naar de dealer.

}:| ;(
Laat hem even compleet nakijken dan. Kan je nog een hoop geleuter schelen.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Sorcerer8472 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Waarheid ligt in het midden denk ik. Hoe dan ook: 9k is zonde.

Als je een S4 kunt betalen maar een S6 te duur vindt dan zal 9k toch een behoorlijk groot deel van je maandsalaris zijn, dus zeker de moeite waard ;)
bedenk wel datje met een geimporteerde auto geen recht hebt op de garantieregelingen via PON.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Even een vraagje, dit lijkt me 't juiste topic ervoor. Ik denk eraan 'n Audi Cabrio te kopen als tweede auto. Ik ga vaak op m'n fiets naar het werk, en kom wat kilometers betreft tot zo'n 10k per jaar. M'n vriendin zou onze huidige auto blijven rijden. De Audi zou ook 'n auto zijn om in 't weekend mee te gaan touren.

Zijn er tips voor tijdens een proefrit met zo'n auto? waar moet ik op letten? In reviews van autoweek kwam ik tegen dat mensen 'm veel als "cruise" cabrio gebruiken ipv echt een snelheidsmonster, dat past op zich wel goed bij mij als persoon. Daarnaast geven mensen ook aan dat het model (1e model, van voor de facelift) wat standaard probleempjes kent. Dashboard metertjes die 't sporadisch niet doen, draagarmrubbers die vaker vervangen moeten worden dan je zou verwachten.

Doordat ik niet bijzonder technisch ben, heeft het niet zoveel zin om onder de auto te gaan liggen om dingen in 't bijzonder te controleren anders dan bijvoorbeeld aanwezigheid van roest. Onder de motorkap gaat 't bij mij ook zo ver als "is het blok droog" in verband met een mogelijk lekkende koppakking.

Praktisch alles is welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor een cabrio gelden eigenlijk dezelfde dingen als voor een 80/90 + een aantal cabrio specifieke zaken.

ik zou zeggen neem dit topic even door: http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Wow! dat is 'n hoop informatie, thanks, ik ga 't doornemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

je zegt 80/90 cabrio, maar er is ook een A4 in cabrio, toch? Althans mijn zwager rijdt een cabrio uit 2004 en die is op basis van een A4.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dat is idd een A4 cabrio. Die is op basis van een A4 B6.

De audi 80 cabrio noemen zeg gewoon de audi cabrio.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hij heeft het over het 1'e model dus dan ga ik er vanuit dat dat het B3/B4 (dus audi 80) model is. Deze is gebouwd van '93 tot 2000 (dus toen er allang een A4 model was) met tussendoor verschillende facelifts.

Later is er idd een Cabrio gekomen op basis van de A4 zoals Kappenou aangeeft heet die ok gewoon A4 Cabriolet... het eerste model heet "Audi Cabriolet" zonder aanduiding van de 80/90 serie.

[ Voor 60% gewijzigd door Chaoss op 07-07-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Het is idd de Audi 80 cabrio. Het model heeft gelopen van 91 tot 00 volgens mij. Maar rond 95 een facelift voor zover ik weet. Vanavond een kijkje nemen bij de huidige eigenaar, en de lijst heb ik tegen die tijd wel uit m'n hoofd geleerd denk ik :D het lijkt wel wat kritisch op sommige punten, maar ik wil me vooral geen buil vallen. Doel is om ongeveer 2 jaar met zo'n auto te rijden, effectief dus zo'n 20.000 km. Daar zal in ieder geval wel 'n grote beurt bij komen, maar hopelijk hoeft 't de kap niet te ruwineren. Een reparatie van 1000 euro op zo'n auto is 't niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

deze post mag wel weg.

[ Voor 84% gewijzigd door racoon op 07-07-2008 18:08 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah niet waard.... als je een goeie koopt dan is het zo'n reparatie wel waard, de wat jongere modellen in erg geode staat kosten snel 5-6K de aller eerste modellen zijn goedkoopt de krijgen soms al vanaf 3000 euro... en dat zijn vaak de probleem wagens waar je zeker nog 1000 euro in moet stoppen om ze goed te krijgen.

Daar en tegen ik ken mensen die duizenden euro's in een auto stoppen die de helft nog niet eens waard zijn of dat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Nou, ritje ghead. Op zich van buiten een mooie auto. Had duidelijk in elkaar gezeten van achteren, er was wel een nieuwe bumper op gezet. De naden bij de deuren liepen allemaal prima over, maar aan de achterkant was er duidelijk wat gebeurd. De beste man (aardige gozer overigens) had er een nieuwe 5 cilinder 2.3 uit een Audi 80 in gelegd, omdat de oude motor na 230dkm kapot was gegaan. Hij had er papieren van, dat leek wel redelijk legitiem. Toch maakte de motor stationair af en toe een "dip" in het tourental. Interieur was nogal verwaarloosd, de bestuurdersstoel was behoorlijk versleten, ik zat met m'n been op een van de stangen in de stoel. Alles leek te werken, knopjes voor de ABS en de metertjes in het dashboard. Alle electronica was ook in orde.

Wat ik echter niet had verwacht is dat het ding gewoon een enorme boot is. Bij het wegrijden moest ik het gaspedaal enorm intrappen om maar een beetje een reactie te krijgen. Aan alles kan je merken dat het een log beest is dat nog meer bedoeld is voor "cruisen" dan ik al had gedacht.

Er zijn nog meer opties in de buurt, maar ik laat deze voorbij gaan. Kijken of ik op korte termijn nog een kandidaat kan vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Ik heb ook een 2.3 5-cyl. gehad, maar die was toch echt wel gretig aan het gas. Niet wat jij net beschrijft in ieder geval.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

iig een niet koper, schade bak altijd laten staan tenzij je echt goedkoop uit wilt en niet bang bent voor onverwachte kosten, dat ding kan onderhuis wel flink aan het rotten zijn, ze mogen dan wel gegalvaniseerd zijn maar een slecht (goedkoop, wat vaak gebeurd bij oudere auto's) herstelde schade doet dat teniet.

Wat was de km-stand? versleten interieurs komen wel voor, maar zo extreem als jij het beschrijft dan moet de km-stand wel erg hoog zijn, Moter vervangen bij 230K is ook dubieus de 2.0 en 2.3 varianten moeten met normaal gebruik en onderhoud probleemloos 4-500K halen. zeker de 2.0 is een van de betrouwbaarste Audi motoren. De 2.3 heeft vaker last van onregelmatige stationair loop en "luiheid" weet de oorzaak zo niet exact, geloof dat het vaak met de elektronica te maken heeft.

de 2.3 is geen snelheids monster, zeker niet in een cabrio. maar icm een handbak doettie 0-100 in 10,8s dat is niet snel, maar ook lang niet sloom, en zeker snel genoeg om vlot met het overige verkeer mee te komen.

Overigens zou ik persoonlijk wel zoeken naar een 2.3 als je een goed lopende vindt heb je een heerlijke motor die het perfect doet in een cabrio, de 2.6 en 2.8 V6 modellen zou ik mijden, hebben vaak olielekkage en zijn veel duurder in gebruik en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

De stand was 230dkm. Hij gaf ook aan dat 't blok normaal met gemak de 500dkm kan halen, maar dat deze gewoon "af" was. Het was overigens een import, dus hij had ook geen boekjes of papieren van onderhoud. De motor die hij er zelf in had gezet had ~80dkm gelopen, maar na de installatie zelf nog maar 700 kilometer. Hij heeft er dus niet veel meer in gereden.

Ik blijf zeker nog even verder kijken, maar in 't noorden zijn de betaalbare Audi Cabrio's dun gezaaid kan ik je wel vertellen. Daarbij denk ik dat ik nog meer dan eerst kijk naar leren bekleding ipv stof. Ook ivm verkleuren van de achterbank en slecht onderhouden materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ja import dat zegt genoeg... dan klopt die km-stand dus nooit.

als de bestuurderstoel zo versleten is als jij beschrijft dan heeft dat ding veel meer dan 230K gelopen, zal bij de import wel 100 of 200K teruggedraaid zijn. Cabrio's met een km-stand tot 250K hebben wel een ietwat versleten bekleding, maar dat mag hoogstens wat instap slijtage zijn op de wangen van de bestuurdertoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Zo, ik ben nu ook lid van dit topic. Heb vandaag een A3 1.8 5V gekocht!

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/iwpslu.jpg

Op een paar kleine plekje na helemaal netjes, interieur is vlekkeloos. Verder van alle gemakken voorzien waarvan vooral climate control de reden van aanschaf was (dat miste ik in de alfa). Armsteuntje is ook wel lekker natuurlijk en een klasse 3 alarm zodat ze m niet mee nemen.

Moet zeggen, de 1.8 20 klepper is best een prettig motortje. Trekt behoorlijk, ook lager in de toeren. Hij is niet zo sterk als de 2.0 16v twinspark uit de alfa maar hij voldoet meer dan genoeg voor gewoon tot vlotjes rijden. Anders had ik de 1.8T moeten kopen, jammer dat de betaalbare vaak torenhoge kmstanden hebben of gewoon afgetrapt zijn.

Al met al erg tevreden met de auto :) Binnenkort maar eens fatsoenlijk foto's maken want dit komt uit m'n telefoon rollen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 14:52
Leuk ding, Santorini blauw, had ik ook :)

Wat ga je er nog aan veranderen? Miss wat grotere/andere velgen en facelift model koplampen?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik ga eerst de radio eruit halen die er nu in zit (philips ding met 6cd wisselaar in de kofferbak) en m'n pioneer met bluetooth erin zetten.
Verder was ik niet van plan er wat aan te doen, misschien andere velgen als ik een leuk setje tegen kom met goede banden er omheen. Dan hoef ik geen nieuwe banden te kopen maar gewoon velgen wisselen :p
De koplampen schijnt nogal een gedoe te zijn, bumper eraf, stukje van het voorscherm intern wegzagen, etc. Dat zie ik niet echt zitten, misschien dat ik dat doe als blijkt dat de huidge koplampen echt drama zijn qua lichtopbrengst. De facelift koplampen hebben projectors toch? Dan kan ik daar mooi xenon in doen, in de huidige reflectorlampen ga ik daar niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

wat vinden jullie van deze auto?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/08/1215537687-870.jpg

met deze bekleding Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/08/1215537761-320.jpg

Of zouden jullie een andere kleur auto kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:10

Maximus

There is no substitute

Mja welke uitvoering is het? Welke opties zitten er op? Wat is de prijs?

Alleen een A4 posten met een zilveren kleur en black/cream interieur is wat weinig :P

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Maximus schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:49:
Mja welke uitvoering is het? Welke opties zitten er op? Wat is de prijs?

Alleen een A4 posten met een zilveren kleur en black/cream interieur is wat weinig :P
het is de limousine versie met pro bussines line uitvoering van 38000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mooie auto, ik zou hem in een donkere kleur nemen met een maatje grotere velgen en met een mustangbruin interieur. Deze is overigens ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Persoonlijk zou ik hem in het donkergrijs of zwart nemen. Interieur zwart of mustangbruin. Hoewel een donkere kleur best een hele saaie kleur is, staat het altijd heel erg goed op de auto's die er gewoon wat chiquer uitzien, net zoals in dit geval. Velgen mogen wel 1 of 2 maatjes groter, zal hem niet misstaan. :)

Zilver vind ik zelf not done op zo'n wagen. Maar het is natuurlijk waarvan je houd. Over smaak valt niet te twisten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
ik zou hem zwart met rood leer nemen.

Maargoed, het is smaakafhankelijk. Over motorisering valt nog enigzins te discussieren, maar qua kleuren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

zwarte auto met Mustangbruin bekleding is ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
racoon schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:31:

[afbeelding]

met deze bekleding [afbeelding]

Ikzelf vind het wel mooi als het interieur contrasteert met het exterieur qua kleur dan hé. Lichte wagen, donker interieur en omgekeerd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
racoon schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:31:

[afbeelding]

met deze bekleding [afbeelding]

Gaaf interieur al zou ik voor een Mauritiusblauwe buitenkant gaan :) Met zilver vind ik het wat minder, al zie je van binnenuit daar weinig van. De donkerblauwe die ik had met licht/geel interieur vond ik erg mooi en warm aandoen.

Wat zijn jullie ervaringen met dealers overigens? Met kopen waren ze al matig geinteresseerd om me te helpen, nu met problemen hoor ik helemaal niks meer ... Nee, we bellen je zsm terug werd me zaterdag verteld.

Vertrouwen in de auto is momenteel 0,0. Ik overweeg om hem weer weg te doen want het blijft feest :(

[ Voor 4% gewijzigd door marccom op 09-07-2008 11:12 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mja dat is tegenwoordig bijna bij de dealers.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Jep hoor ik ook steeds meer. 2e hands auto's en andere goedkope modellen boeit ze niet veel. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ook dure modellen niet echt. Mits je uit eindelijk 1 of andere manager figuur spreekt.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ze hebben hier iig een negatief imago mee bereikt, ik koop op deze manier zeker geen Audi meer en al helemaal niet meer bij de dealers waarbij ik deze ervaringen tot nu toe heb opgedaan. En maar herhalen dat er A-selectie garantie op zit en dat ik altijd terug kan komen als er wat is :/

Ze zullen er alleen vast niet wakker van liggen. Mgoed zo werkt het blijkbaar. Jammer, ik dacht zekerheid te hebben met de aankoop bij een merkdealer.

Het ziet er allemaal mooi uit, het rijdt goed maar probleem afhandeling, ho maar... Triest.
Ik ga maar eens eea op papier zetten richting Leusden }:|

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik kan in iedergeval morgen mijn A3-tje weer op halen bij het schadeherstelbedrijf.

3 daagjes werk om de motorkap, voorbumper en achterbumper te spuiten en om een deukje in de deur eruit te halen. (motorkap en voorbumper had een kras veroorzaakt door moeder's haar fiets)

Een 206-je is leuk, maar kan niet op tegen het comfort en rijgedrag van mijn A3 8L. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
En weer staat de auto bij de dealer. Ze hadden vandaag geen tijd om er naar te kijken en ze zouden bellen als ze meer wisten. Mgoed, dat heb ik eerder gehoord...

Nee, de volgende auto wordt geen Audi meer :z

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gewoon naar een Bosch dealer gaan ipv Audi dealer, ben je direct van " dat" probleem af.

maja is in dit geval wat lastig ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik heb mijn auto wel weer terug. Motorkap, voorbumper en achterbumper heel netjes gefixt. Deukje is ook uit de deur en de kras hiervan is weg zonder spuiten gelukkig.

Ben weer happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 22:03

xdc

marccom schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Gaaf interieur al zou ik voor een Mauritiusblauwe buitenkant gaan :) Met zilver vind ik het wat minder, al zie je van binnenuit daar weinig van. De donkerblauwe die ik had met licht/geel interieur vond ik erg mooi en warm aandoen.

Wat zijn jullie ervaringen met dealers overigens? Met kopen waren ze al matig geinteresseerd om me te helpen, nu met problemen hoor ik helemaal niks meer ... Nee, we bellen je zsm terug werd me zaterdag verteld.

Vertrouwen in de auto is momenteel 0,0. Ik overweeg om hem weer weg te doen want het blijft feest :(
ik heb anders goede ervaringen met mijn dealer (pondealer amersfoort)
onder a-selectie garantie , een a4 koppeling gerepareerd / vervangen.

Audi centrum utrecht , wilde er 1300 euro voor hebben. (was kapot gegaan in utrecht en daarheen afgesleept)

ik ging niet akkoord met de kosten en hem naar mijn eigen dealer in amersfoort laten brengen.
die heeft hem onder garantie gerepareerd (6 maanden na aankoop).

Audi centrum utrecht wilde nog wel 300 euro van mij zien , tbv onderzoekskosten.
Pon heeft deze voor mij omlaag gekregen tot 150 euro. (beetje jammer van audi centrum utrecht)
maar die heb ik wel teruggepakt , want ik heb diverse keren "lange proefritjes gemaakt met hun demowagen park. terugkomen om half6 , vond de verkoper niet zo leuk volgens mij , want hij was al klaar om 5 uur. en stond te wachten tot hij weer met de demo naar huis kon.

ben trouwens net van vakantie en daar zag ik deze in een audi expo ruimte
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/1804/portugal20081325da5.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door xdc op 11-07-2008 11:28 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
xdc schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:20:
[...]
ben trouwens net van vakantie en daar zag ik deze in een audi expo ruimte
[afbeelding]
Jesus, dat is gewoon regelrechte porno. 't zou verboden moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door THIJZEL op 11-07-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Spyshot van de '09 RS6 sedan:

Afbeeldingslocatie: http://image.automotive.com/f/future/spied_vehicles/10115731/112_0806_02z+2009_audi_RS6+rear_three_quarter_view.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door THIJZEL op 11-07-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Persoonlijk vind ik de achterlichten geen mooie combinatie met de blauwe kleur van de auto. Te rood vindt ik ze. En de ledjes zie je ook overduidelijk zitten wat lelijk oogt. Maar misschien valt het licht er heel veel op.

Verder prachtige auto. Ik vindt echt dat Audi goed bezig is in iedergeval qua design. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

MelvinB schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:22:
[...]

Persoonlijk vind ik de achterlichten geen mooie combinatie met de blauwe kleur van de auto. Te rood vindt ik ze. En de ledjes zie je ook overduidelijk zitten wat lelijk oogt. Maar misschien valt het licht er heel veel op.

Verder prachtige auto. Ik vindt echt dat Audi goed bezig is in iedergeval qua design. _/-\o_
Deze zijn nog gecamoufleerd! Zie maar het rode tape om de lampen heen. Is heel netjes gedaan zodat het niet opvalt, maar in het echt zal hij er ongetwijfeld een stukkie beter uitzien :)

(en tuurlijk een stukje sneller dan de avant ;))

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Toch moet ik zeggen dat ik de Avant mooier vind lijken. Op de een of andere manier denk ik bij een A6 toch aan een sedan versie en bij de RS modellen toch aan de Avant. komt misschien omdat die eerder op de markt is gekomen.

Vind zelf de A6 ProLine met Quattro echt geniaal.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Maximus schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:02:
Toch moet ik zeggen dat ik de Avant mooier vind lijken. Op de een of andere manier denk ik bij een A6 toch aan een sedan versie en bij de RS modellen toch aan de Avant. komt misschien omdat die eerder op de markt is gekomen.

Vind zelf de A6 ProLine met Quattro echt geniaal.
Niet alleen omdat ze eerder op de markt kwamen, maar ook omdat verreweg de meeste verkochte RS6'en avants zijn. Toch zou ik liever de sedan hebben, maargoed, de avant is tuurlijk wel handig voor kinderen/vakanties, maarja, men zal gemiddeld wel al kinderen hebben als men de avant kan kopen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-07-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
MelvinB schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:22:
[...]

Ik vind het contrast juist prachtig, geeft hem wel een agressieve uitstraling. Van de plompige neus van de A6 ben ik niet zo'n fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Zat net wat te bladeren, kwam ik de A1 cabrio tegen. Ziet er imho wel goed uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2008/06/car_photo_268461_25.jpg

.. maar toen zag ik dit plaatje :X

Afbeeldingslocatie: http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_536/car_photo_268458_25.jpg

bron: http://www.autoblog.com/2...n-09-aimed-at-mini-cabri/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:08:
[...]

Deze zijn nog gecamoufleerd! Zie maar het rode tape om de lampen heen. Is heel netjes gedaan zodat het niet opvalt, maar in het echt zal hij er ongetwijfeld een stukkie beter uitzien :)

(en tuurlijk een stukje sneller dan de avant ;))
Volgens mij hebben ze het tape er op die foto al afgehaald (of photoshop?). Hier zie ik het nog wel zitten. IMHO een schitterende achterkant, iets wat de A6 voorheen altijd lelijk maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Boven zit het er nog wel op, duidelijk te zien bij de foto's die jij post. De boven geposte foto zit ook in die reeks.

De a1 is echt ... gigantisch lelijk :X De voorkant is idd nog wel te pruimen maar die achterkant. Net alsof de designers maximaal 4 meter audi mochten maken en de achterkant hebben afgehakt met een bijl :X Blegh wat vlak.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Maximus schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:17:
Boven zit het er nog wel op, duidelijk te zien bij de foto's die jij post. De boven geposte foto zit ook in die reeks.

De a1 is echt ... gigantisch lelijk :X De voorkant is idd nog wel te pruimen maar die achterkant. Net alsof de designers maximaal 4 meter audi mochten maken en de achterkant hebben afgehakt met een bijl :X Blegh wat vlak.
In het echt zal het er wel beter uitzien. Vind het er op deze foto's uitzien als een speelgoedautootje. Afwachten dus! De A5 ziet er in het echt bijv. nog mooier uit dan op foto's, dus foto's zeggen niet alles :)

En ik weet echt 100% zeker dat er nog camouflage op zit. Doen ze echt goed bij Audi, de auto lelijker laten uitzien dan hij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zo te zien is het gewoon een 'artist impression' van een autoblad, oftewel een suggestie over hoe het er uit zou kunnen zien. Hoe de A1 er uit komt te zien is redelijk bekend, de cabrio is dus een gok en de achterkant is waarschijnlijk compleet verzonnen. Dus op basis hiervan concluderen dat het een lelijk ding wordt is wat voorbarig.
Dat nog even los van dat open versies van kleine auto's er bijna nooit fatsoenlijk uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sowiezo is het een fotoshop en geen echte foto dus een conslussie trekken kan nooit.

En idd zal ook wel niet van Audi zelf afkomen... zal wel weer een creatie zijn van Autobild ofzo :P Vraag me eingelijk af waarom Audi niet eerst op de markt komt met een nieuwe A2, de vorige is geflopt (vreemd genoeg imho) maar kom dan iig met iets nieuws, t'i s echt een marktsegment (auto's met "hogere instap" ) wat Audi nu mist.

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb dan wel geen Audi (wil het wel :P), maar wel wat mooie foto's van de DTM Audi's van afgelopen weekend (zelf gemaakt).

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/336/dtm20080251te7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/2126/dtm20080281th6.jpg

Ik was van het weekend scrutineer bij het team van Oliver Jarvis 8)
Dat geluid van die Audi's is echt fenomenaal. Klinken stukken beter als de Mercedes DTM auto's. Die klinken zo kunstmatig hoogtoerig, de Audi's bulderen er op los _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 14-07-2008 11:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Crosspostje :p

Zo, nieuwe velgen onder de A3 gehangen.

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/iwpslu.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://xs229.xs.to/xs229/08291/a3velgen189.jpg

Van 15" naar 17" om zo nog iets van comfort over te houden. Het zijn geen schreeuwerige velgen of extra flashy, gewoon groter zodat je niet van die enorme hoge banden hebt.

En een andere pook erin, origineel audi S-line leren pookje met leren pookhoes. De originele had alleen een leren hoes, de pookknop zelf was plastic. Het alu onder de bol bovenop kleurt mooi bij de radio en hij pakt lekkerder vast (bovenkant is meer een bol, bij de oude was de vorm meer een peer).

Afbeeldingslocatie: http://xs229.xs.to/xs229/08291/a3pook488.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind ze leuk, die velgen. Het hoeft niet altijd groot-groter-grootst, deze staan netjes en stoer. Ik zou hem voor ietsje verlagen denk ik, hoewel het slecht te beoordelen is op je foto.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
A3 weer opgehaald bij de dealer vanochtend. Hij is weer gemaakt als het goed is. Ze hebben een hele zooi onderdelen vervangen dus ben benieuwd of alles nu verholpen is. Hoop dat ie nu wel weer een tijdje heel blijft...

Was wel weer even wennen zo'n stugge auto. Toch rijdt ie wel erg fijn :9

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

Eindelijk 2 weken geleden dan de nieuwe auto gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.stormwebdesign.nl/got-audi-a4.jpg
Nummerbord een beetje crappy bewerkt maar ik had geen zin in een retry.
  • LM Velgen 17" (PRY)
  • Blauw pareleffect lak (erg sjiek als je het mij vraagt!)
  • Xenon plus verlichting
  • DVD Nav
  • 2.0 TDI 143 pk
  • Zilveren sierlijsten
  • etc.
Ben d'r gelijk maar mee naar Zwitserland gereden (vandaar deze foto). Auto gedraagt zich keurig op de autobahn. Sportstoelen zijn een must, net zoals xenon verlichting. Ik ben de komende tijd heeeeeeel gelukkig, wat een bak! :D

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NICE!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Van harte, geweldig om zo'n bak te hebben. :D De kleur ziet er wel heel mooi uit, iets wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht. :P

Nog veel veilige en plezierige kilometers toegewenst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mooie bak. Maareeh ligt het nu aan mij of is het een dikke photoshop. Iig die achtergrond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

MrFl0ppY schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:01:
Mooie bak. Maareeh ligt het nu aan mij of is het een dikke photoshop. Iig die achtergrond :+
Ja ik heb de auto iets meer naar voren gehaald. Vond het resultaat wel Oké 8)

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vrijdag op de terugweg van een afspraak in Duitsland maar eens gekeken of ik de top van mijn A5 kon vinden....nee dus :) ik heb de digitale teller op 266 gehad en toen was de koek nog niet helemaal op, maar de vrije baan wel. Boven de 270 moet zeker kunnen als je echt de ruimte hebt, de motor levert zijn max vermogen bij 6500 rpm en bij 260 zit je pas op 5600 rpm. Er zijn dus nog wel wat pktjes te gaan :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9E0q2Dw3DSORhx98j0Jyko4u/full.jpg

Dit was de laatste poging, niet verder gekomen dan 260, en toen heb ik maar geen nieuwe gewaagd want ik moest vrij nodig tanken en het eerstvolgende pompstation was nog wel een aardig stukje :P
Toch niet slecht voor 'slechts' 265 pk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 20-07-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Vreemd, geen limiet op 250? Dat is toch regel bij de Duitse auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
250 echte kilometers misschien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
die kan er zeer gemakkelijk af. Ik heb er ook geen, en met 4 man in de wagen, plus wat bagage voor een wintersport ook over de 260 gezeten...

Dat is overigens wel erg hard, en de tank vliet echt leeg dan :P

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hij is inderdaad begrenst op 250 "echte" km's per uur... dat is op de teller tegen de 270... hoe hoger je snelhied hoe groter je afwijking :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 21-07-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb geen reden om aan te nemen dat de afwijking bij mij zo groot is, zeker niet op de digitale teller. 120 op die teller is 120 op de gps en 122 op de wijzer. Weinig kans dat de afwijking bij de dubbele snelheid dan ineens 20 km/uur is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rijdt er hier iemand toevallig een audi van rond 1983? Hoe zit het met onderhoud en betrouwbaarheid? Ben namelijk aan het rondkijken voor een klassieker van rond die tijd en een audi 100 staat op de shortlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 10-09 13:12
crosspostje. Ik wil het jullie niet onthouden.

Audi heeft aangekondigd dat de nieuwe modellen een zeer bijzondere optie gaan krijgen.
dit systeem heet ICS. afgekort van In-Car-Safety. speciaal voor de mensen die wonen in de mindere buurten.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/2504/2889ci0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

418O2 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:20:
Rijdt er hier iemand toevallig een audi van rond 1983? Hoe zit het met onderhoud en betrouwbaarheid? Ben namelijk aan het rondkijken voor een klassieker van rond die tijd en een audi 100 staat op de shortlist.
Misschien moet je het hier eens proberen: http://www.audiforum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Heuving schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:08:
crosspostje. Ik wil het jullie niet onthouden.

Audi heeft aangekondigd dat de nieuwe modellen een zeer bijzondere optie gaan krijgen.
dit systeem heet ICS. afgekort van In-Car-Safety. speciaal voor de mensen die wonen in de mindere buurten.

Foto:
[afbeelding]
Erg handig. Een keer bruut remmen en je kunt een afspraakje maken met kwikfit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
wat gaat kwitfit doen? band vervangen omdat je band lek gereden is door het glas van je voor raam die de knuppel eruit heeft geslagen na het hard remmen? :P

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 22-07-2008 17:32 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 18:24
jongens dat is de nieuwe bond-wagen met onboard kruisraket :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrFl0ppY schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:40:
[...]

Erg handig. Een keer bruut remmen en je kunt een afspraakje maken met kwikfit. :/
ik zou persoonlijk de carglass bellen, maar dat ben ik maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
418O2 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:25:
[...]

ik zou persoonlijk de carglass bellen, maar dat ben ik maar...
Ohja dat was hem, kon er zo snel niet op komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

@KappeNou: Je mag mijn A4 ook wel bij de startpost zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

daanmsvl schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:12:
@KappeNou: Je mag mijn A4 ook wel bij de startpost zetten >:)
Moet je eerst meer foto's posten :9

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

418O2 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:20:
Tjah betrouwbaarheid... een Audi 100 is een super degelijke wagen, maar als je een slecht onderhouden exemplaar koopt kun je rekenen op fikse onderhoudskosten, het grootste nadeel is wel dat sommige onderdelen niet meer nieuw leverbaar zijn.

De vroege type44 100 zijn gedeeltelijk gegalvaniseerd dus redelijk roestvrij, modellen vanaf 1985 (volgens mij) zijn volledig gegalvaniseerd dus die hebben nauwelijks tot geen last van roest.... maar die zijn net niet belastingvrij.

voor de rest zijn de 5 cillinders erg betrouwbaar, een enigsinds geod onderhouden exemplaar hoef je motorisch niet bang voor te zijn. Automaten moet je mijden... die bakken gaan vroeg of laat kapot.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 24-07-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanavond heeft het blok van de gereviseerde Coupe Quattro van mijn broertje voor het eerst gelopen... zonder uitlaat dat wel... en dan is zo'n 5-pitter een hele herrieschopper... vooral binnen in een loods

Was nog een heel gedoe, motor wou eerst maar niet aanslaan... alle 5 de cillinders hadden steeds 1 ontbranding en dan was het over... wat bleek de brandstof toevoer en de brandstof REtour naar de spinnekop waren omgedraaid... nee dan loopt zo'n blok niet :+

Maargoed blok liep uiteindelijk... en hoe! eerste keer wel erg rauw, magoed das niet vreemd voor een compleet gereviseerd blok, zonder afstelling dus te rijk en zonder uitlaat... 2'de keer liep hij al een stuk beter zonder verder iets afgesteld te hebben... ben echt benieuwd hoe dat blok gaat lopen als alles af is... als een trein vermoed ik :P

voor de rest schiet het al aardig op. interieur zit er alweer voor 90% in, wielophanging voor is klaar, achter ook bijna, uitlaat moet er nog onder, nog wat kleien electrische dingetejs zoals ramen en ABS aansluiten en als laatste worden de voorschermen en bumpers opgehangen! planning is dat de auto binnen nu en 2 maand helemaal klaar is.

ik heb nog 2 filmpjes geschoten van de 1'ste en 2'de run:

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 02-08-2008 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Daniël schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:49:
Vrijdag op de terugweg van een afspraak in Duitsland maar eens gekeken of ik de top van mijn A5 kon vinden....nee dus :) ik heb de digitale teller op 266 gehad en toen was de koek nog niet helemaal op, maar de vrije baan wel. Boven de 270 moet zeker kunnen als je echt de ruimte hebt, de motor levert zijn max vermogen bij 6500 rpm en bij 260 zit je pas op 5600 rpm. Er zijn dus nog wel wat pktjes te gaan :)

[afbeelding]

Dit was de laatste poging, niet verder gekomen dan 260, en toen heb ik maar geen nieuwe gewaagd want ik moest vrij nodig tanken en het eerstvolgende pompstation was nog wel een aardig stukje :P
Toch niet slecht voor 'slechts' 265 pk :)
Hm, hoe voelt dat, zo snel rijden? Dat wil ik ook wel eens ervaren, mijn auto doet maar 210 ;( Benzinemotor is toch zo fijn, 6000 rpm :9

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb een vraagje over de audi A3 Sportback, en dan met name de atraction pro busines line uitvoering.

Is het mogelijk dat model te kopen met daarin de stoelen van de smbition versie,zoja wat kost me dit extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 13:33
Sinds woensdag op de oprit:

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-cuijpers.nl/tt/klein/tt-3.jpg

Een Audi!! En om precies te zijn dit exemplaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-cuijpers.nl/tt/klein/tt-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-cuijpers.nl/tt/klein/tt-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-cuijpers.nl/tt/klein/tt-1.jpg

Inderdaad, een Audi TT. Eentje uit 2002, met de lichtste motor (1.8 turbo - 150 pk). Door velen gezien als een vrouwenauto maar wij vinden 'm mooi, rijdt geweldig en met open kap rijden met dit weer is echt _/-\o_

Uitgerust met climate control, lederen bekleding, stoelverwarming, Audi Concert II radio, elektrisch bedienbaar dak & elektrisch glazen windscherm (erg prettig :) ). Verder zitten er 17" lm-velgen onder en de originele 16" TT-velgen zitten te wachten op winterbanden tot het winter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Fraaie TT hoor, die kleur zie je ook niet vaak. Feli! :) waarom heb je gekozen voor de lichtste motor als ik vragen mag?
racoon schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:43:
Ik heb een vraagje over de audi A3 Sportback, en dan met name de atraction pro busines line uitvoering.

Is het mogelijk dat model te kopen met daarin de stoelen van de smbition versie,zoja wat kost me dit extra?
Ehm, dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gokje: om onderhoudskosten en verbruik in toom te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
En een lagere aankoopprijs misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Deze TT stond ons aan omdat 1) de aankoopprijs goed was, 2) de kleur inderdaad mooi is en niet erg standaard en 3) hij stond bij een garage in de buurt, ook altijd makkelijk. Dat de motor dan de lichtste is die je kunt hebben in een TT is dan jammer, maar ook deze kan goed genoeg mee komen in het verkeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ach chipje er in en je zit aan de 190PK

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, dat is ook nog zo inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik in een sportauto liever teveel dan te weinig vermogen heb, om alles uit de auto te kunnen halen wat erin zit. En 150 pk klinkt als weinig. Dus wat Kappenou zegt: chippie! :)

Hoe dan ook, veel rijplezier ermee!

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-08-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ach, 150 PK is voor zo'n wagen ook niet weer heel weinig zoals jullie suggereren. Binnen de 10s op de 100 dus dat is best netjes.
Érg veel plezier met de cabrio!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Een cabrio is ook geen sportauto, een cabrio is om lekker te cruisen dus is 150pk voldoende, en je kunt er ook nog gewoon vlot mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
maakt niet uit hoeveel PK je hebt, het is altijd te weinig.

150PK in zo'n zware wagen is toch wat weinig. Chipje erin kan zorgen voor net dat beetje wat die mist. Dat is overigens wel heel persoonlijk, dus eerst afwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 04-08-2008 12:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik ben het eens met de cruise-pleiters. Wij hebben hier een MX-5 uit 2003, en zo'n auto is gewoon om lekker relaxed mee te rijden. Je hoeft er iig geen races mee te winnen :+.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

precies een cabrio is alles wat een sportwagen niet wil zijn: veel zwaarder dan coupe varianten, en veel minder stijf. Als je verder geen eisen stelt aan snelheid dan is 150 genoeg, zolang je maar vlot kunt inhalen en invoegen. Het is maar gewoon wat je zelf plezierig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Een keer chippen kan altijd nog als we echt het idee hebben power te missen. Tot nu toe is het prima. Ik heb mezelf al betrapt om eerder mooie 80 km weggetjes te nemen ipv de snelweg. Kap open en gaan :) Ook al een paar keer een Sjonnie in een Golf/Kadett gehad die met we wilde racen bij het stoplicht, maar die verbaasde ik telkens door juist lekker relaxed weg te rijden ;) Een investering die ik eerder wil doen dan chippen is cruise control & een parkeersensor, om het comfort wat te verhogen :)

Tot nu toe erg tevreden over de Audi. Aan alles merk je dat het allemaal degelijker in elkaar zit dan onze oude Peugeot 307. Dat was een en al rammel en kraakjes...

[ Voor 10% gewijzigd door RobbertC op 04-08-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Ik heb een paar dagen met een A3 1.8T (150pk) quattro rondgereden ennuh dan kom je echt geen vermogen te kort.. De enige auto die me er in die paar dagen uittrok was een A6 3.0tdi..
Ik vond die 1.8t echt een hele fijne motor. Het enige min puntje was een klein maar zeker voelbaar turbogat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
die haalt een goede chip tuner weg.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 05-08-2008 13:15 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

THIJZEL schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:05:
Ik heb een paar dagen met een A3 1.8T (150pk) quattro rondgereden ennuh dan kom je echt geen vermogen te kort.. De enige auto die me er in die paar dagen uittrok was een A6 3.0tdi..
Ik vond die 1.8t echt een hele fijne motor. Het enige min puntje was een klein maar zeker voelbaar turbogat.
Ho ho, ik heb nooit gezegd dat de 1.8T geen fijne motor zou zijn, integendeel. Het is een perfecte motor. Just needs more power (en achterwielaandrijving) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Eerste post in dit topic :)

Na aanleiding van deze post; SileX in "Het grote BMW topic, deel 6"
heb ik mijn BMW verkocht.

Dit is mijn nieuwe aanwinst, aankomende maandag voor de deur.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/Audi/1337398-1-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/Audi/1337398-2-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/Audi/1337398-4-2-2.jpg

Specs;
Audi A4 Avant Pro Line
Bouwjaar 8-2004
2.5 V6 TDI 120kw
S Line pakket
Alcantra bekleding
Xenon

Motorcode is BCZ en die heeft inderdaad rollers op de nokkenassen ipv slepers.

Nu nog wachten tot maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Welkom, gave wagen hoor, kan vooral het interieur van de B6 waarderen... en die meegespoten onderbumpers maken hem ook veel dikker, goeie keuze.

Wat ik me afvraag, wat is er nu precies anders met een s-line interieur pakket? en wat valt er precies onder een S-line exterieur pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:44:
Welkom, gave wagen hoor, kan vooral het interieur van de B6 waarderen... en die meegespoten onderbumpers maken hem ook veel dikker, goeie keuze.

Wat ik me afvraag, wat is er nu precies anders met een s-line interieur pakket? en wat valt er precies onder een S-line exterieur pakket?
Dank ! :)

Inhoud S line pakket:
- S line sportonderstel, 30 mm verlaagd
- 17" lcihtmetalen wielen
- S line embleem op beide voorschermen
- Hemelbekleding in zwart
- Stuurwiel, schakelpookknop en voetmatten met zwarte (QE) of zilveren (QF) stiksels
- Sportstoelen met elektrisch verstelbare lendensteunen
- Zijwangen in zwart leder, middenbaan in zwarte stof "Sprint", S line aanduiding op de rugleuning van de voorstoelen
- Driespaaks lederen sportstuurwiel met S line embleem
- Schakelpookknop in geperforeerd leer
- S line decoratielijsten in geborsteld mat aluminium
- S line opschrift op instaplijsten links en rechts

exterieur is vooral meegspoten onder bumpers en stootlijsten
Ik denk verdeer dat dit het wel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb eigenlijk een heel ander vraagje..

Zijn er eigenlijk wel eens tweakers/mensen :+ naar het Audi museum geweest in Duitsland? Bij de Audi fabriek zelf? Zo ja, de moeite waard?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ah toch wel leuke extra's die S-line... zijn interieur en exterieur aparte paketten? dacht eigenlijk dat S-line exterieur ook ietwat dikkere bumpers had en de stootlijsten van de S4, maar dat is dus niet zo?

Maakt het wel af zo'n s-line pakketje. enig minpuntje is datje geen radio bediening hebt op het sportstuur :)

@AMDFreak, ik ben idd bij het museum in Ingolstadt geweest! is zeker de moeite waard, ten eerste kun je er een rondleiding door de fabriek doen, volgens mij is dit zelfs gratis, erg interessant en indrukwekkend om tussen die productiebanen door te lopen!

Daarnaast is er nog het museum van Audi-tradition, kost slechs 4 euro pp entree en is ook zeker de moeite waard, uiteraard vind je hier de prachtigste verzamling van bijna de gehele Audi-geschiedenis, Wanderer, Horch, DKW, Auto union het staat er allemaal.

Pagina: 1 ... 8 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.