Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.476 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
idd veel betere kwaliteit dan audi kan je niet krijgen.. Als ik een lambo zou hebben was ik ook blij geweest met de audi knopjes en navi en niet door lambo zelf ontwikkelde crap elektronica. Audi geeft waarschijnlijk even veel geld uit aan alleen het interieur als lambo voor een hele auto :P

[ Voor 34% gewijzigd door KappeNou op 04-06-2008 17:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:29:
lol... welke nieuwe modellen? de reventon? de Gallardo en Murcielago hebben in 2007 nog een facelift gehad en dat interieur is niets aan veranderd. Er komt binnen kort nog een krachtigere versie van de Gallardo aan de 560 en zoals je kunt zien:

[afbeelding]

is dat interieur ook weinig anders, navi en ecc zijn nog steeds hetzelfde en dus van Audi, Lamborghini is een merk wat design supersport wagens maakt... dan maken ze zich echt niet druk om futtaliteiten als de navi en airco knopjes, want de Audi onderdelen werken perfect en zijn perfect afgewerkt.

Lamborghini zal dit jaar zo'n 4000 auto's verkopen het kan echt niet uit om daar een compleet eigen navigatie en airco bediening voor te ontwikkelen...
Zoals ze het met de motors doen...ander frontje.

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
HappyFun schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:18:
Zoals ze het met de motors doen...ander frontje.
Nee dat nou weer net niet.. Andere liter inhoud, cilinders hebben niet de zelfde hellingshoek, lambo had dacht ik ook geen directe inspuiting (fsi)

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 04-06-2008 17:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Bij deze nog foto's van mijn nieuwe velgen die ik gisteren ff tussen het slechte weer door, heb gemaakt op mijn werk.

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/1473/a36402tc9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/2716/a36404oa1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/4985/a36403kg9.jpg

Verlagen doe ik denk ik niet. Hij staat zo heel netjes vind ik zelf.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Staat goed ja :)

kzou hem zelf wel verlagen, niet extreem, maar zo'n 20-30mm, dan staat het nog veel beter, komen de velgen nog beter uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Vanmiddag S5 uitgelaten samen met Doofus.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC01516_rescale.jpg
Eerder de 3.0 TDI A5 gereden, kon mij niet echt bekoren. Je vliegt door je toeren heen en het is niet echt 'freude am fahren.'. Eerder zo ongemerkt mogelijk op je plaats van bestemming aankomen.
De vorige S modellen waren niet echt de meest boeiende. S4 cabrio was wel leuk, maar S4, S6 het blijft allemaal een beetje beperkt tot een grote motor in een normale auto lepelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC01525_rescale.jpg
Ik dacht dat misschien Audi deze S5 wat sportiever zou maken dan voorgaande en huidige S modellen.
De auto ziet er immers wel een stuk meer onderscheidend 'S' uit dan wat ze normaalgesproken doen. Een S6 is bijvoorbeeld niet echt makkelijk te herkennen ten opzichte van een normale A6. Alleen de 4 uitlaten S6 en V10 stickers zijn exclusief voor de S6, de grill kan ook gewoon gekozen worden op een 1.8.
Maar dat terzijde.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC01540_rescale.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC01542_rescale.jpg
Als je plaatsneemt in de Recaro stoelen is er op de grijze S5 tellers en stuur na, geen verschil te zien tussen de normale A5 en de S5.
Het optionele Satinnappa (2.000,- euro meerprijs ten opzichte van normaal leer) lijkt alleen niet echt veel te kunnen verduren. Het leer had al op een aantal plekken zichtbare schade. Apart voor een auto met 44.000 op de teller.
Het ook optionele Carbon Fiver ( 600,- eurotjes, ze geven het weg) geeft wel veel sportieve meerwaarde aan de auto.

De sleutel die je in het dashboard steekt kan je niet omdraaien en er is ook geen startknop.
De motor wordt gestart door de sleutel nogmaals in te drukken. Moet je ook maar weten...
Het geluid van de S5 is wel erug mooi. Net als bij Mercedes zijn ze er goed in geslaagd om de V8 een mooi, donker inhoudvol geluid te laten produceren. Dan klinkt de S5 zelfs nog iets complexer door niet te plaatsen 'onderbuik gevoel plofjes'.
Wat ook meteen opvalt is dat de S5 vrij strak afgeveerd staat. Niet sportief, maar wel voelbaar anders dan een A5.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC01538_rescale.jpg
De besturing is helaas nogsteeds even communicatie en gevoelloos als elke andere Audi (en mercedes).
En dan mijn voornaamste en laatste puntje van negatieve kritiek, het is bizar genoeg moeilijk om je schakelmoment te kiezen aan de hand van het motorgeluid.
Doordat ze tegenwoordig allemaal truukjes in de auto plaatsen om een zo mooi mogelijk geluid eruit te kunnen persen, Is het geluid wat je hoort niet alleen de motor die aan het werk is. En ik heb nu voor het eerst ervaard, dat het dan knap lastig kan zijn om je toerental te schatten.
De S5 produceerd bijna hetzelfde geluid bij de 5.000 toeren als bij de 7.000. En nodeloos om te vermelden zit er weldegelijk een groot verschil tussen die 2.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC01523_rescale.jpg
Deze auto is wel absoluut briljant cruise materiaal. Zoals het eigenlijk hoort bij Audi kan je er heerlijk lange ritten mee maken die voorbij zijn voordat je er erg in hebt.
Het is dus niet een auto die je kan vermaken, maar een auto die de mogelijkheid geeft om voor je gevoel ongemerkt van A naar B te verplaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC01529_rescale.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Dat interieur is wel BEELDschoon he, man wat een design koning is degene die dat gemaakt heeft.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
RobertJ schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:50:
Dat interieur is wel BEELDschoon he, man wat een design koning is degene die dat gemaakt heeft.
smaak is persoonlijk.

Ik vind het dus ook niet echt geslaagd.
Als de bijrijder de navigatie aan het instellen is, kan de bestuurder niet schakelen.
De knoppen om de hoofddraaiknop heen zijn op een verkeerde manier geplaatst waardoor de beweging die je moet doen niet logisch is (bijvoorbeeld de return knop).
De CD wisselaar heeft een veeel te prominente rol in het interieur.
Ik snap niet waarom het opstaande gedeelte zo leeg is, en het onderliggende te vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

niet alleen het interieur! :P kvin het exterieur van de A5/S5 ook een van de mooiste van dit moment! ben nog niet overtuigd of het dezelfde karakteristieke uitstraling heeft als de coupe GT/Quattro van de jaren 80, maar het komt er in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Heuving schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:01:
[...]

smaak is persoonlijk.

Ik vind het dus ook niet echt geslaagd.
Als de bijrijder de navigatie aan het instellen is, kan de bestuurder niet schakelen.
De knoppen om de hoofddraaiknop heen zijn op een verkeerde manier geplaatst waardoor de beweging die je moet doen niet logisch is (bijvoorbeeld de return knop).
De CD wisselaar heeft een veeel te prominente rol in het interieur.
Ik snap niet waarom het opstaande gedeelte zo leeg is, en het onderliggende te vol.
Hehe, design is prachtig, functionaliteit lijdt daaronder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
RobertJ schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:05:
[...]

Hehe, design is prachtig, functionaliteit lijdt daaronder? :+
Ik vind het design nou ook niet echt de mooiste...

Wat ik al zei, de CD wisselaar die een prominente plek heeft gekregen terwijl knopjes op elkaar gepropt zitten bij de pook.
Ik had liever gezien dat er bijvoorbeeld wat meer knopjes van de radio naar boven waren gegaan.

Het woord auto is veel meer van toepassing op de A5 dan coupe.
Bij coupe denk ik persoonlijk aan een Porsche, Z4 etc.
A5, Mercedes CL, e.d. zijn niet echt autos waar ik dan aan denk.

misschien moeten ze een ander woord bedenken voor grote coupe's ;)

edit: Ohja, het verbruik van de S5 is wel dik in orde. 15 op 100 is wat ik ook haal met mn 745i

[ Voor 6% gewijzigd door Heuving op 05-06-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

En toch zou ik voor de S6 of S8 gaan. Het hoeft allemaal ook niet opvallend. Voor mij zou de reden om zo'n auto te rijden zijn dat je echt zonder compromissen hoeft te rijden: je komt enorm goed met het verkeer mee, snel even tussen een rijtje inhalende auto's, kunt kleine gaatjes benutten om een drukke kruising op te rijden, etc., je kent dat wel als je veel kilometers in zowel een 'trage' als een 'snelle' auto hebt gereden. Mja, ok, deels een drogargument, want met 200pk heb je eigenlijk ook al voldoende power daarvoor, maar blijkbaar is niet alleen ratio een factor in zo'n keuze :+

Daarnaast, erg belangrijk: de liefhebber ziet het wel :)

En mensen die zo'n auto kopen willen vaak ook gewoon lekker cruisen en uitgerust aankomen op hun bestemming. Geen snoeihard onderstel dus, dan koop je maar een R8. Dit is gewoon een auto voor dagelijks gebruik :)

Wel jammer dat het leder blijkbaar zo snel beschadigd kan raken (of er is onvoorzichtig mee omgegaan door de eigenaar/gebruikers als het een demo-auto is).

Waar ik erg benieuwd naar ben is Dynamic Ride op zo'n auto (afstelbare vering dus). Had deze S5 dat niet?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:48:
En toch zou ik voor de S6 of S8 gaan. Het hoeft allemaal ook niet opvallend. Voor mij zou de reden om zo'n auto te rijden zijn dat je echt zonder compromissen hoeft te rijden: je komt enorm goed met het verkeer mee, snel even tussen een rijtje inhalende auto's, kunt kleine gaatjes benutten om een drukke kruising op te rijden, etc., je kent dat wel als je veel kilometers in zowel een 'trage' als een 'snelle' auto hebt gereden. Mja, ok, deels een drogargument, want met 200pk heb je eigenlijk ook al voldoende power daarvoor, maar blijkbaar is niet alleen ratio een factor in zo'n keuze :+

Daarnaast, erg belangrijk: de liefhebber ziet het wel :)

En mensen die zo'n auto kopen willen vaak ook gewoon lekker cruisen en uitgerust aankomen op hun bestemming. Geen snoeihard onderstel dus, dan koop je maar een R8. Dit is gewoon een auto voor dagelijks gebruik :)

Wel jammer dat het leder blijkbaar zo snel beschadigd kan raken (of er is onvoorzichtig mee omgegaan door de eigenaar/gebruikers als het een demo-auto is).

Waar ik erg benieuwd naar ben is Dynamic Ride op zo'n auto (afstelbare vering dus). Had deze S5 dat niet?
Deze S5 had geen Dynamic Ride.

De R8 is natuurlijk niet te vergelijken met de S5 (prijsverschil ongeveer 80k). De S5 is inderdaad een auto die je prima elke dag kan gebruiken. Maar ik had gehoopt dat de auto tenminste een glimlach op mn gezicht kon toveren en dat kan ie dus niet.
Wat zijn de alternatieven voor die prijs? Eigenlijk vrij weinig. De C63 AMG en M3 zijn vele malen sportiever dan de S5. Zou je m misschien kunnen vergelijken met een 650i waarvan IMO de styling beter is dan van de A5/S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Heuving schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:40:
[...]

Ik vind het design nou ook niet echt de mooiste...

Wat ik al zei, de CD wisselaar die een prominente plek heeft gekregen terwijl knopjes op elkaar gepropt zitten bij de pook.
Ik had liever gezien dat er bijvoorbeeld wat meer knopjes van de radio naar boven waren gegaan.

Het woord auto is veel meer van toepassing op de A5 dan coupe.
Bij coupe denk ik persoonlijk aan een Porsche, Z4 etc.
A5, Mercedes CL, e.d. zijn niet echt autos waar ik dan aan denk.

misschien moeten ze een ander woord bedenken voor grote coupe's ;)

edit: Ohja, het verbruik van de S5 is wel dik in orde. 15 op 100 is wat ik ook haal met mn 745i
Sloupe ? :P
spreek uit, sloepee

Ik vond persoonlijk de S5 wel een gave auto, erg strak geluid, en in het zwart is hij echt prachtig.

Trouwens, het is niet bedoeld om de navi door de bij-rijder te laten instellen. Dat moet je zelf doen.
En het zit er onder zodat je het evt onder het rijden kan doen (je bent met je hand in de buurt van de pook) of juist als je stil staat.

bij een M3 kan je ook moeilijk schakelen als de bij-rijder de navi instelt.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Flippertjes == hemel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 12:47

Wom

Prachtige wagen zo'n S5. Alhoewel ik hem niet in deze lichte kleur zou kiezen moet ik zeggen. Hele goede auto als je in de markt bent voor een fraaie GT :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heuving schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:05:
[...]

Deze S5 had geen Dynamic Ride.

De R8 is natuurlijk niet te vergelijken met de S5 (prijsverschil ongeveer 80k). De S5 is inderdaad een auto die je prima elke dag kan gebruiken. Maar ik had gehoopt dat de auto tenminste een glimlach op mn gezicht kon toveren en dat kan ie dus niet.
Wat zijn de alternatieven voor die prijs? Eigenlijk vrij weinig. De C63 AMG en M3 zijn vele malen sportiever dan de S5. Zou je m misschien kunnen vergelijken met een 650i waarvan IMO de styling beter is dan van de A5/S5.
Jup, ben ik het mee eens. S5 moet het echt van de looks hebben (als je echt in sportwagentermen e.d. gaat kijken), zoals ook de S4 en in mindere mate de S6/S8. In ieder geval gaat het niet alléén om het hoge vermogen (want ruim 300pk is toch niet niks)...

Voor dat geld zou ik waarschijnlijk ook liever een 6 rijden (of 2ehands RS4, zelfde prijsklasse ;)), hoewel ik absoluut geen BMW-man ben.

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-06-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Blijft een mooie wagen die S5.. Wat de saaie 3 serie coupe eigenlijk had moeten zijn.
Vreemd van dat leer.. Zulke dingen blijf je tegen komen met die veel gebruikte afgerachte demo's.. Ik moet wel zeggen dat zwart leer sneller lelijk wordt.. Ze hadden beter een zwarte kunnen geven met creme leer O+

[ Voor 81% gewijzigd door KappeNou op 06-06-2008 01:48 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:43:
Blijft een mooie wagen die S5.. Wat de saaie 3 serie coupe eigenlijk had moeten zijn.
Vreemd van dat leer.. Zulke dingen blijf je tegen komen met die veel gebruikte afgerachte demo's.. Ik moet wel zeggen dat zwart leer sneller lelijk wordt.. Ze hadden beter een zwarte kunnen geven met creme leer O+
saai?
Afbeeldingslocatie: http://germancarscene.com/wp-content/uploads/bmw-new-kit.JPG
3er coupe met sportpakketje.
(Staat in z'meer ook vlakbij inter naast die 6er cabrio. Heb je zeker wel een keertje gezien daar.)
IMO mooier dan een A5... de 3er coupe vind ik beter vormgegeven dan de A5. De A5 vind ik groot en log overkomen. de 3er ziet er sportief uit:D

Ook blijf ik ik zweren bij Rear Wheel Drive. Gewoon veel leuker dan saaie, veilige Quattro O+

[ Voor 13% gewijzigd door Heuving op 06-06-2008 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
idd hele saaie wagen. valt niet op als die ergens geparkeerd staat. Mja alleen als je een bmw freak bent misschien ;)
Mja RWD blijft leuker, maar voor dagelijks gebruik Quattro O+

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 06-06-2008 07:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kijk over smaak hoeven we echt niet te gaan twisten.... wat verwacht je je zit hier int Audi topic, niemand hier zal een BMW 3 mooier vinden :P als ik voor een A5/S5 zou ik niet eens twijfelen over een 3-serie... "uberhaupt geen BMW maargoed. Ik vindt een 3-serie overigens niet saai... maar wel erg lelijk net als alle andere Bangle BMW's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Chaoss schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:10:
Kijk over smaak hoeven we echt niet te gaan twisten.... wat verwacht je je zit hier int Audi topic, niemand hier zal een BMW 3 mooier vinden :P als ik voor een A5/S5 zou ik niet eens twijfelen over een 3-serie... "uberhaupt geen BMW maargoed. Ik vindt een 3-serie overigens niet saai... maar wel erg lelijk net als alle andere Bangle BMW's :+
Wat betreft design geef ik je gelijk, maar BMW maakt wel erg fijn rijdende auto's hoor. Die achterwielaandrijving he. Ik vond de 1-serie ook altijd lelijk, maar er 1x mee gereden en nu vind je bijna alles in die klasse eigenlijk gewoon slecht rijden :P En aangezien je nog altijd meer in een auto rijdt dan dat je er naar staat te kijken, ga ik toch echt voor rijplezier. Hiermee is overigens niet gezegd dat Audi dat niet kan bieden overigens.

De Audi's die ik dan gehad heb (en nu heb) moet dan ook wel altijd Quattro hebben, dat hele voorwielaangedreven gebeuren is echt niets voor mij. Ik vind het onbegrijpelijk dat hele volksstammen daar blij van worden.

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-06-2008 09:58 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wanneer werk jij eigenlijk Heuving? Met al die gekke testritten :P

Nou goed, je kritiekpunten. De besturing van de A5/S5 ontbeert inderdaad wat gevoel, zeker in vergelijking met een BMW 3-serie coupe - eigenlijk bijna elke BMW - voelt het iets te afstandelijk aan. Een E92-coupe daagt je wat meer uit, de A5 is meer een cruiser. Je bent gewoon minder betrokken bij het rijden, maar dat is iets wat Audi eigen is.

Vergelijken met de M3 en de C63 AMG is op zich niet raar - zolang er geen RS5 is, is de S5 de meest sportieve uitvoering) maar qua prijs en vermogen zit er natuurlijk nogal wat tussen. Een M3 heeft ruim 60 pk meer en is 25k duurder, een C63 AMG heeft een whopping 100 pk meer en is 18k duurder. Een 6-serie is natuurlijk een andere klasse (veel meer GT nog) en nog eens behoorlijk veel duurder.

Het punt dat de bestuurder niet kan schakelen als de bijrijder aan de navigatie zit te rommelen vind ik nogal gezeur hoor, los van het feit of het daadwerkelijk wel zo is. Dat is bij elk bedieningsconcept waarbij de knoppen op de middenconsole zitten het geval, en niet iets dat alleen bij deze Audi zo is. Het hele systeem is gericht op bediening door de bestuurder en niet door de bijrijder. Als die er ook nog wat mee kan is dat enkel mooi meegenomen. Of een E92 mooier is, is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de A5 aanzienlijk stoerder, zeker de voorkant. De achterkant van de E92 doet bij mij wat dunnetjes aan, de A5 heeft tenminste een dikke (misschien té dikke?) achterpartij.
Daarnaast staat de interieurkwaliteit van de Audi op een hoger niveau, bijvoorbeeld de gordel-aangeef-beugeltjes op de 3-serie zijn echt te flimsy voor woorden.

Ik ben het overigens met je eens dat de CD-wisselaar veel te prominent in het dashboard zit. Vanwege de uitstekende iPod-interface heb je het ding niet nodig, terwijl hij grof veel ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Moet zeggen dat ik de 3-serie coupe ook een hele fraai wagen vind. Veel fraaier als de vorige coupe modellen van de 3-serie. Maar als ik ooit voor keuze sta in die klasse zou ik toch eerder naar de A5 neigen, vind hem net wat verfijnder overkomen.

Maar het zijn beide verrijkingen voor de Nederlandse wegen naar mijn mening.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:57:
[...]

De Audi's die ik dan gehad heb (en nu heb) moet dan ook wel altijd Quattro hebben, dat hele voorwielaangedreven gebeuren is echt niets voor mij. Ik vind het onbegrijpelijk dat hele volksstammen daar blij van worden.
Als je niet beter weet dan weet je ook niet wat je mist. Plus dat het voor de gemiddelde bestuurder natuurlijk de veiligste optie is, ze kenne het en weten wat ze kunnen verwachten. Quattro geeft toch een stukje extra veiligheidsgevoel waardoor de gemiddelde bestuurder wat sneller risico zal nemen (denk ik, geen feit). Voor de bestuurders die weten wat ze doen is natuurlijk alleen maar extra fun met Quattro over RWD.

Ikzelf doe het ook nog braaf met een voorwielaangedreven auto. En dat is voor mij al meer dan voldoende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Daniël schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:50:
Wanneer werk jij eigenlijk Heuving? Met al die gekke testritten :P

Nou goed, je kritiekpunten. De besturing van de A5/S5 ontbeert inderdaad wat gevoel, zeker in vergelijking met een BMW 3-serie coupe - eigenlijk bijna elke BMW - voelt het iets te afstandelijk aan. Een E92-coupe daagt je wat meer uit, de A5 is meer een cruiser. Je bent gewoon minder betrokken bij het rijden, maar dat is iets wat Audi eigen is.

Vergelijken met de M3 en de C63 AMG is op zich niet raar - zolang er geen RS5 is, is de S5 de meest sportieve uitvoering) maar qua prijs en vermogen zit er natuurlijk nogal wat tussen. Een M3 heeft ruim 60 pk meer en is 25k duurder, een C63 AMG heeft een whopping 100 pk meer en is 18k duurder. Een 6-serie is natuurlijk een andere klasse (veel meer GT nog) en nog eens behoorlijk veel duurder.

Het punt dat de bestuurder niet kan schakelen als de bijrijder aan de navigatie zit te rommelen vind ik nogal gezeur hoor, los van het feit of het daadwerkelijk wel zo is. Dat is bij elk bedieningsconcept waarbij de knoppen op de middenconsole zitten het geval, en niet iets dat alleen bij deze Audi zo is. Het hele systeem is gericht op bediening door de bestuurder en niet door de bijrijder. Als die er ook nog wat mee kan is dat enkel mooi meegenomen. Of een E92 mooier is, is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de A5 aanzienlijk stoerder, zeker de voorkant. De achterkant van de E92 doet bij mij wat dunnetjes aan, de A5 heeft tenminste een dikke (misschien té dikke?) achterpartij.
Daarnaast staat de interieurkwaliteit van de Audi op een hoger niveau, bijvoorbeeld de gordel-aangeef-beugeltjes op de 3-serie zijn echt te flimsy voor woorden.

Ik ben het overigens met je eens dat de CD-wisselaar veel te prominent in het dashboard zit. Vanwege de uitstekende iPod-interface heb je het ding niet nodig, terwijl hij grof veel ruimte inneemt.
Ik werk normaalgesproken van 10 tot een uurtje of 11 ;) Sinds meer dan een maand weg bij het Datacenter waar ik werkte en nu eigen bedrijf met een maat van me.

Eigenlijk heeft de A5 geen vergelijking. Zoals ik al aangaf, je krijgt heel veel auto voor je geld en het is een fantastische GT bak.

Puntje over de bediening, ik heb er ook nog ff over na gedacht en het schoot me te binnen dat ik ook hetzelfde probleem had met de BMW M3.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC09474_rescale.jpg

@ Chaoss: Ik probeer ook de scherpe randjes van mn kritiek weg te schaven ;) Ik wilde alleen het rijtestje met de fotos jullie niet onthouden :P En, de A5/S5 is wel een briljante GT bak, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:57:
En aangezien je nog altijd meer in een auto rijdt dan dat je er naar staat te kijken, ga ik toch echt voor rijplezier. Hiermee is overigens niet gezegd dat Audi dat niet kan bieden overigens.
Tjah dat werkt bij mij ook niet, tuurlijk rijd een bmw fantastisch (behalve bij glad wegdek :P) Maar voor mij zijn de looks van het exterieur en interieur nog altijd belangrijker. Zolang het rijgedrag maar boven gemiddeld goed is vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Chaoss schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:54:
[...]

Tjah dat werkt bij mij ook niet, tuurlijk rijd een bmw fantastisch (behalve bij glad wegdek :P) Maar voor mij zijn de looks van het exterieur en interieur nog altijd belangrijker. Zolang het rijgedrag maar boven gemiddeld goed is vind ik het wel best.
Idem hier. Rijgedrag onder normale omstandigheden moet gewoon goed zijn. Driftend de rotonde over, tja, dat doe je nou eenmaal niet :+ Vandaar ook heb ik liever een flinke acceleratie dan dat ik RWD heb. Da's leuk op het circuit, niet op de openbare weg imo. En verder moet het voor mij vooral comfortabel zijn: 200 km aan een stuk en ik moet dan uitgerust aankomen. Maar dat kan tegenwoordig met vrijwel ieder modern merk mits je wielbasis maar lang genoeg is en de boel fatsoenlijk geveerd/geisoleerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heuving schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:54:
[...]

Ik werk normaalgesproken van 10 tot een uurtje of 11 ;) Sinds meer dan een maand weg bij het Datacenter waar ik werkte en nu eigen bedrijf met een maat van me.

Eigenlijk heeft de A5 geen vergelijking. Zoals ik al aangaf, je krijgt heel veel auto voor je geld en het is een fantastische GT bak.

Puntje over de bediening, ik heb er ook nog ff over na gedacht en het schoot me te binnen dat ik ook hetzelfde probleem had met de BMW M3.
[afbeelding]
Is dat het interieur van een 3-er? Bmw maakt imho wel het meest inspiratieloze interieurs van alle luxe merken..
Een S5 met beige nappa leer en van dat donkere inleghout :9~ .

Voor die prijs is een 335i coupe misschien meer fun. Audi's krijgen altijd een wat veilig weggedrag(behalve miss. de R8), dat is gewoon Audi beleid. Las een stukje over de S5 waarin een Audi engineer vertelde dat hem graag een wat ander weggedrag hadden gegeven maar dat het veilige ondersturende karakter min of meer beleid van hogeraf is.

[ Voor 17% gewijzigd door THIJZEL op 06-06-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:04:
niet alleen het interieur! :P kvin het exterieur van de A5/S5 ook een van de mooiste van dit moment! ben nog niet overtuigd of het dezelfde karakteristieke uitstraling heeft als de coupe GT/Quattro van de jaren 80, maar het komt er in de buurt.
Die heb ik nog ergens (te koop) staan, kunnen ze wel eens langs elkaar zetten ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OBYSW8FB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MDHJH7IU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IBIBWQAZ.jpg

de echte Turbo wel te verstaan... 8)

[ Voor 18% gewijzigd door joeltje op 09-06-2008 09:14 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nice! is die van jezelf? zojah meer specs/info? wat is de reden van verkoop? toch zonde om zoiets weg te doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Hij is van mij, gevonden in Frankrijk, maar ik heb al drie auto's, waaronder een Kubel VW 181, en dat is mijn hobby auto. Deze techniek doe ik niet meer zelf, zo handig ben ik niet. Daarnaast rijd ik motor, die staat ook nog thuis, dus ik kan deze er eigenlijk niet bijhebben. Het is wel een briljante kar hoor. dikke 200 pk op 4 wielen uit midden '80 geeft toch wel een heel spannend gevoel. Hij stond in Frankrijk, met iets meer dan een ton ori kilometers, en de hele historie, ik kon hem niet laten staan :X

Hij is nog niet ingevoerd, maar heeft bij aankomst in NL wel een gehele grote beurt gehad, met diverse vervangende delen, via de Audi Dealer waar ik mijn eigen a4 ook altijd breng... Het ding is vol origineel, en zonder roest, met nieuwe RVS uitlaat. Hij is geweldig stoer, maar gezien de meeste liefhebbers in Duitsland zitten, is het kenteken niet aangevraagd. Dat kan natuurlijk wel geregeld worden, en zal geen problemen opleveren.

[ Voor 30% gewijzigd door joeltje op 09-06-2008 09:14 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Gave bak zeg! Zou ik er wel bij willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Woa dr zijn in NL wel genoeg "liefhebbers" maar het is gewoon geen snelle handel... in duitsland ook niet, en daar is het aanbod ook veel hoger dus meer keus. Daarnaast zit er in het facelift model quattro wat meer handel omdat die wat minder roestgevoelig zijn en er net iets dikker uitzien.

Maar deze ziet er idd erg gaaf uit, aantrekklijke km-stand. wat is je vraagprijs als ik vragen mag? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 06-06-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Mail me maar even, want het is geen v&a hier ;) Mocht iemand een liefhebber weten, graag mailen, want het is een liefhebbers auto, en ze verdient meer aandacht dan ik haar geven kan. (aandacht als in, aaien, uitlaten, poetsen en bewonderen, er zit geen werk aan)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

als ik jou was zou ik dan iig even een advertentie plaatsen op Audiforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
daar heb ik niet genoeg posts...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nah wordt dan idd lastig :P Audi coupe club en Algemene Audi club hebben wel een clubblad waar je tegen betaling in kunt adverteren, dan bereik je iig de juiste doelgroep. Heb je hem al op marktplaats staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 06-06-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hier nog een test met de S5, en ook prachtige foto's, net zoals die van Heuving: http://www.caradvice.com.au/9889/2008-audi-s5-review/

Als ik die foto's op caradvice.com zie.. In het zwart.. Wat zou je nog meer willen? Ik denk ik niks meer, als ik een rijbewijs had. :+ Ziet er ontzettend goed uit, besturing tikkeltje vaag (minpuntje, maar dat zeg ik na het lezen van tests, geen idee wat ik ervan zou vinden), quattro, een interieur waar alle merken nog wel wat van kunnen leren, en een motor met zat kracht, en een prachtig geluid. :D Maar natuurlijk blijft dit een kwestie van smaak, en zoals bekent, over smaak valt niet te twisten.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 06-06-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
SChief schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:35:
Hier nog een test met de S5, en ook prachtige foto's, net zoals die van Heuving: http://www.caradvice.com.au/9889/2008-audi-s5-review/

Als ik die foto's op caradvice.com zie.. In het zwart.. Wat zou je nog meer willen? Ik denk ik niks meer, als ik een rijbewijs had. :+ Ziet er ontzettend goed uit, besturing tikkeltje vaag (minpuntje, maar dat zeg ik na het lezen van tests, geen idee wat ik ervan zou vinden), quattro, een interieur waar alle merken nog wel wat van kunnen leren, en een motor met zat kracht, en een prachtig geluid. :D Maar natuurlijk blijft dit een kwestie van smaak, en zoals bekent, over smaak valt niet te twisten.
Smaak is niet het probleem... geld wel :'(

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

THIJZEL schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Is dat het interieur van een 3-er? Bmw maakt imho wel het meest inspiratieloze interieurs van alle luxe merken..
Een S5 met beige nappa leer en van dat donkere inleghout :9~ .
Nou, de oude A4 was anders ook niet zo mooi (en daar moet je de 3-serie toch mee vergelijken vind ik). De nieuwe A4 en broertje A5 (eigenlijk bijna hetzelfde, met deuren en motorisatieverschillen :+) zijn al veel beter geslaagd hierin. Vroeger moest je maar de A6 nemen als je een luxe en mooi afgewerkt interieur wilde, sinds kort hoeft dat niet meer, hoewel de lat natuurlijk ongemerkt wel steeds hoger komt te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nah imho niet waar een B4 of B5 heeft een perfect afgewerkt interieur. daar konden weinig concurrenten in dezelfde prijsklasse tegenop, tuurlijk zijn vrij sobere interieurs, maar dat is het interieur van de nieuwe A4 ook. Om maar niet te spreken over de oudere T89 en T44 interieurs dat zijn echte pareltjes qua afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn A5 is vandaag in de garage om een kapotte tankklep te vervangen (:X) en nu heb ik een A6 2.7 TDI quattro meegekregen...wat een gare zwabberbak zeg. Automaat is freakin' traag (flippers helpen niet), die motor is gewoon lui en biedt weinig vertier en in het algemeen is het een nogal bouncy en vaag sturend geheel. Dan ga je de relatieve scherpte van een A5 wel weer waarderen :) Ding is dan wel weer ruim en het zit best aardig.
Maar toch...100x liever een 5-serie dan een A6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniël schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:18:
Mijn A5 is vandaag in de garage om een kapotte tankklep te vervangen (:X) en nu heb ik een A6 2.7 TDI quattro meegekregen...wat een gare zwabberbak zeg. Automaat is freakin' traag (flippers helpen niet), die motor is gewoon lui en biedt weinig vertier en in het algemeen is het een nogal bouncy en vaag sturend geheel. Dan ga je de relatieve scherpte van een A5 wel weer waarderen :) Ding is dan wel weer ruim en het zit best aardig.
Maar toch...100x liever een 5-serie dan een A6.
Hmm, was echt de quattro en niet een FWD A6? (die laatste heeft een multitronic-automaat namelijk, net als de 2.7 TDi in de A5) Ik zou sowieso de 3.0 TDi nemen als je wilt dieselen in een A6, die automaat is waarschijnlijk ook wat levendiger aangezien de 2.7 (hearsay!) vooral op comfort gericht is. Scheelt je bovendien bij het huidige model nog 45 pk en 70 Nm (vanaf het zelfde toerental beschikbaar nota bene).

Tankklepje had ik een tijd geleden ook: relaxed klepje openwippen, hangt het ineens ernaast 8)7 ... Ze hadden het wel op voorraad bij de Volvo-dealer, kon er direct naartoe, even erbij staan kijken hoe hij de oude er met een grote hamer uit mept en de nieuwe erin zette, en ik kon weer weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
't is een quattro want het is de Triptronic automaat. Zo'n Multitronic is dan nog wel weer melig, deze vind ik maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
daanmsvl schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:41:
[afbeelding]
Nog 2 weken... En dan wordt 'ie afgeleverd...
foto's? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Executor16 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:23:
Foto's Update na wat changes:

- Van LED naar originele achterlichten
- RS6 velgen
- Prodit ProClip + Houder
- Alu Tellerringen
- Audi Concert CD speler (was eerst dat bandjesmodel)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mien god jij zit ook op got joh? :) Ik zat laatst nog in je topic op audiforum te spitten. Blijft wel een lekker kleurtje die s3 van je! :) Ben blij dat je er een hoop aan veranderd hebt om hem juist niet te sjonnie te maken! :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben stiekem gek op Citroens maar in mijn verkenning naar een mogelijke auto werd ik getipt op een Audi Coupe als mogelijke wagen. Ik heb even rondgekeken op internet en vind het eigenlijk wel een verborgen potentieeltje :)

En dan met name de 2.3 E van begin jaren 90. Heb me er nooit in verdiept en snap er eigenlijk vrij weinig van hoe het nou met die types zit. De voorloper is die joeltje hierboven heeft toch? En die ik bedoel van rond 1990 zijn er daar 2 van?

deze 1991 - 1994 en
deze oudere van 1989 - 1991.

En is het dan volledig gesproken de 80 coupe of de 90 coupe of sla ik dan de plank mis?

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/3/fca566c8a8cda43dcf6adf2dd6288f63.jpg

Lijkt mij een heerlijke en sportieve wagen. Zou hem het liefst dan ook zo origineel mogelijk laten. Ben echt wars van petjes, tuning en andere addons :)
Mooi een beetje cruisen naar mijn werk etc. En ze lijken nog vrij betaalbaar. Ook in de WA en de belasting viel hij mee ondanks zijn 1200 kilo. Of er haast een addertje onder het gras zit zou je denken. Ervaringen? Kan er vrij weinig over vinden tot nu toe.

edit: oh wacht ik zie al enig verschil. Je hebt een B3 en een B4 coupe afhankelijk van welk jaar (fase). Hmm duidelijk. Een nov 1992 (zat een mooie op mobile.de) is dan? b4 toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Jazzper op 15-06-2008 23:52 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het is geen 80/90 Coupe, de officiële type aanduiding is "Audi Coupe". Dat model van Joeltje hierboven is de "Audi Quattro" ook wel oerquattro of urquattro genoemd omdat het de aller eerste Audi met quattro aandrijving was, Deze auto wordt aangedreven door een 5-cillinder turbo en was ook de basis voor de snelle Groep B rally wagens. Van deze Coupe Quattro is ook een "gewonere" versie van gemaakt de Audi Coupe (GT) deze is er met verschillende motorisering geweest: 1.9 2.0 en 2.2 allemaal 5-cillinders, deze Coupe GT is van mijn broertje geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwfmycars/coupeGTnew_01.jpg

Dit is het "facelift" model (84-88), het pre-facelift model (80-84) heeft een ander front (dubbele koplampen) en een andere achterkant, de Audi Quattro / oerquattro kent dezelfde facelift, het model van Joeltje is het eerste model, daarna kwam de facelift met ander front, achterkant en iets dikkere bumpers.

Om de verwarring wat groter te maken is van de "gewone" Audi Coupe GT ook weer een quattro uitvoering gemaakt de Audi Coupe Quattro (86-88), uiterlijk is deze bijna hetzelfde als de Audi Coupe GT, deze is ook aangedreven met een 2.2 5-cillinder. Het grote verschil met de Audi Quattro / oerquattro is dus dattie geen Trubo motor heeft en niet de verbrede zijschermen en onderhuids zijn er aardig wat verschillen in stijfheid/ophanging etc.

tot zover de geschiedenis :P

in '89 kwam er inderdaad een nieuw model voor de Audi 80, 90 en Coupe dit noemt men dan ook de "type 89", de Audi Quattro / oerquattro is overigens door geproduceerd tot '91. Het model wat jij hioerboven laat zien is het nieuwere model vanaf '91 (tot 96) wat men de B4 noemt Ook hier geld dat de model wijziging tegelijk met de Audi 80 is doorgevoerd de Audi 90 is na '91 niet meer geproduceerd

Het Grootste verschil tusse de type 89 en de B4 is het front:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/Audi_Coup%C3%A9_Typ_89_vorne.png/800px-Audi_Coup%C3%A9_Typ_89_vorne.png

zoals je kunt zien loopt de motorkap niet door rond de grille, grille en koplampen zijn daardoor ook anders, voorbumper is iets anders.
Instap model voor de Type 89 coupe is een 2.0 met 113pk (4-cillinder, dat is het dan niet), leukste model is de 2.3, 5-cillinder met 136pk, en er is nog een 2.3 20V gemaakt met 170pk, zowel de 2.3 als de 2.3 20V zijn met Quattro gemaakt.
Instap model van de B4 coupe was ook een 2.0 maar dan met 116pk, ook een 4-pittertje dus. Meest gangbare en leuke modle is ook weer de 2.3 5-cillinder Tevens zijn er van de B4 nog een 2.6 6-cillinder en 2.8 6-cillinder gemaakt (150 en 174pk) deze zijn ietsje sneller dan de 5-pitter maar imho minder leuk/interresant, de 6-cillinders hebben vaak olie-lekkage problemen, en zijn alles behalve zuinig).
Mijn keuze zou ook de 5-cillinder zijn, die roffel is on-overtroffen en een 5-pitter is ten opzichte van andere merken toch specialer dan een 6-cillinder. Daarnaast is een 5-cillinder onderhouds vriendelijker en zuiniger.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 16-06-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wauw! thx voor de info. Ben nu bij :)
die 5 cilinder 2.3 einspritzung (wat klinkt dat toch lekker t.o.v. injectie) is ook wat ik op het oog heb. Toch associeer ik het met benzinedrinker en duur, maar dat valt dus wel mee? 1200kg ongeveer is ook niet de lichtste auto. Je ziet ze helaas niet zo veel meer rijden.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Mooie post Chaoss!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nouhja in verhouding met de 2.6 en 2.8 is de 5-cillinder "zuinig" maar verwacht geen wonderen... met normaal rijden haal je 1:11 met zuinig rijden/lange afstanden snelweg 1:12 de 6-cillinder gaan richting de 1:9 Ze zijn zeker niet licht nee... maar goed een Audi Coupe is ook heel wat meer auto dan bv een Honda Civic coupe oid.

Een voordeel de Type 89 en B4 zijn beide volledig gegalvaniseerd dus roesten doen ze in princiepe niet tenzij ze schade hebben gehad... en dat is met veel andere merken van eind jaren '80 begin '90 wel anders :D

Sowieso zijn de Type89 en B4 erg degelijke wagens (de type 89 misschien nog wel het meest) als je een enigszins fatsoenlijk exemplaar vindt heb je gewoon een auto op leeftijd die amper piepjes/kraakjes/rammeltjes vertoond... Eind jaren 80 waren echt de hoogtij dagen van Audi wat betreft degelijkheid en afwerking... is helaas in de loop van de jaren 90 wat afgezakt.

Wat betreft onderhoud, tjah koop je een Coupe met achterstallig onderhoud dan heb je zo kans dat je er nog eens 2000 euro tegenaan moet gooien om hem in goede staat te krijgen. Geef dan liever iets meer uit aan een fatsoenlijk exemplaar. koopjes zijn geldputten (maar dat geld eigenlijk voor alle merken) Echt bekende problemen heeft de Coupe niet behalve dan dat de 2.3 wel eens slecht wil starten, erg onregelmatig stationair loopt en vaak afslaat (al deze eigenschappen bij 1 auto dus) meestal heeft dit met elektronica te maken, slecte bougies, slechte bougie kabels, slechte bobine of verdeler etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Die wappie van autoblog heeft mn teksten over de S5 gejat :'(
Alleen vind ik zijn uitvoering natuurlijk een stuk zwakker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heuving schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:40:
Die wappie van autoblog heeft mn teksten over de S5 gejat :'(
Alleen vind ik zijn uitvoering natuurlijk een stuk zwakker. :+
Heb sowiezo het idee dat een van de redacteuren daar lid is van GoT, te vaak zit er overlap in de berichten daar en de topics hier. Of ze hebben dezelfde bron, maar dat is onmogelijk natuurlik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het zijn gewoon tweakers. Of hebben eenzelfde denkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wom schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:39:
[...]

Heb sowiezo het idee dat een van de redacteuren daar lid is van GoT, te vaak zit er overlap in de berichten daar en de topics hier. Of ze hebben dezelfde bron, maar dat is onmogelijk natuurlik :+
Ze zullen zich nu ook angstvallig stil houden O-)

Ik weet t niet met autoblog... Het is een leuke site, maar die rijtests worden altijd op een aparte manier gedaan door aparte mensen. Het is ook niet leuk om te zien. Je kijkt voor de auto, that's it. Die man die blablaat over de auto boeit dan niet (nog meer van toepassing op petrolhead. dat is helemaal een bal eerste klas. Met teksten als, ik was eventjes in maranello, welke van 5 ferrari's zal ik nemen? datsoort dingen). Hoe moeilijk is het om een reviewer te vinden zoals Jason Plato, Jeremy Clarckson of Richard Hammond? dat vind ik namelijk de enige goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Moelijk kan ik je zeggen, want tot op heden heb ik niemand gezien die het zo goed als hun kunnen doen. Maar die mensen die je noemt zijn dan echt meteen de beste. :) Mijn favorieten: Jeremy, Richard, James, Tiff, Jason, Tim en Sabine natuurlijk. :D

Maar kwa Nederlandse personen vind ik Autoblog het dan wel heel goed doen. Kijk dan ook met plezier naar de rijtesten. Maar ze moeten van die saaie verhaaltjes tijdens het rijden af! Standaard: Specs, en that's it. Iets wat die anderen dus niet doen, waarom? Misschien wel omdat ze veel meer ervaring hebben met autorijden.. (gokje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
SChief schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:52:
Moelijk kan ik je zeggen, want tot op heden heb ik niemand gezien die het zo goed als hun kunnen doen. Maar die mensen die je noemt zijn dan echt meteen de beste. :) Mijn favorieten: Jeremy, Richard, James, Tiff, Jason, Tim en Sabine natuurlijk. :D

Maar kwa Nederlandse personen vind ik Autoblog het dan wel heel goed doen. Kijk dan ook met plezier naar de rijtesten. Maar ze moeten van die saaie verhaaltjes tijdens het rijden af! Standaard: Specs, en that's it. Iets wat die anderen dus niet doen, waarom? Misschien wel omdat ze veel meer ervaring hebben met autorijden.. (gokje dus)
Tiff kan ik niet tegen. Het lijkt op een allergie. Dat hoofd en dan die stem :X
Zelfde geld voor die Vicky. alhoewel die wel een aanstekelijke lach heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Het blijft natuurlijk entertainment. En aangezien ik ze toch elke keer kijk als ik langssurf vind ik ze schijnbaar wel ok en de moeite waard. Voordeel is ook dat het altijd fraaie modellen zijn, want over de nieuwe Kia of Dacia hoef ik geen videoverslag te zien. Dat mag Autoweek doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Raar verhaal alert!

Mijn zwager (een brit uit Brighton) rijdt een hele mooie zwarte A4 cabriolet uit 2004. Handbak 2 liter benzine (die ik overigens niet op AW carbase kan vinden: 2 liter benzine uit 2004, alleen in UK wellicht?). Anyway, ding rijdt prachtig. Zwager heeft ook nooit gezeik gehad met autos (rijdt al 20 jaar, autoliefhebber). Tijdje terug rijdt mijn zusje ermee, draait de m-way op, schakelt op en...

boem hele gearbox in de soep. Zonder aanleiding.

Audi dealer heeft hele versnellingsbak vervangen en hij rijdt weer. Ze hadden daar nog nooit van gehoord dat je een audi gearbox zo in de soep kan krijgen. De auto had nooit kuren dus de kans dat het een foutief gebruik is wat er in geslopen is lijkt me klein. Mijn zusje zegt ook niets raar te hebben gedaan (daar gaan we maar even vanuit dan..).

Hebben jullie daar wel eens van gehoord?
Wel mooie setting trouwens. Mijn zusje is een lang blond fotomodel. Audi met kap open op de oprit met bak in de soep. Aandacht genoeg zei ze haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 18:24
Ja willen we nu foto's van die Audi, of toch van je zusje....

Excuses voor het HK gehalte van deze post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

fotos van de auto kan, die heb ik. Van mijn zusje uiteraard ook, maar dat lijkt me niet nodig ;)
(koop maar een internationale glossy zoals Marie-Claire van de laatste jaren, staat ze vaak in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 14:52
Gisteren is mn A3 afgesleept. Reed op de snelweg toen het uitlaatgascontrolesysteem lampje ging branden en volgens de mobiliteitsservice mocht ik daarmee niet meer verder rijden. Monteur had helaas niet de goede onderdelen bij zich dus is een sleepwagen besteld. Heb nu een Polo als leenauto. Een 3 cilinder TDI van 5 weken oud. Best een leuk autotje met een mooi geluidje en nog best wel rap :). Redelijk luxe ding, zit zelf spiegelverwarming op. Kan Audi nog wat van leren :|

A3 staat nu bij de dokter. Morgenochtend weten we meer. Ben benieuwd wat er aan mankeert :o Volgens de monteur kwam dit vaker voor. Helaas had hij geen diagnosesoftware bij zich dus we wachten het maar af.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik heb ook pech met mijn A3, niet motorisch ofzo.
Nee, er zit een dikke kras op de motorkap die naar beneden doorloopt tot over de bumper. :|

Mijn moeder had haar fiets heel kort voor mijn auto gestalt omdat ze iets vergeten was en nog ff snel het huis in ging. Toen ze weer naar buiten kwam, is haar fiets omgevallen en heeft het handvat van haar fiets een dikke kras achter gelaten op mijn auto.

Maar goed, het wordt al geregeld. Verzekering betaald de schade en 07-07 t/m 09-07 gaat ie naar een schadeherstelbedrijf een straat verderop.

Hersteld ie meteen de achterbumper voor 200 euro. (dus demonteren, schuren, spuiten en opnieuw monteren)
Deze bumper had al wat "vegen" toen ik de auto kocht, maar ik had gelezen dat herstellen van de bumper dan wel een eurootje of 500 gaat kosten. Dus hebben we dealtje kunnen maken waar ik tevreden mee ben.

[ Voor 0% gewijzigd door MelvinB op 29-06-2008 22:53 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
marccom schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:05:
Gisteren is mn A3 afgesleept. Reed op de snelweg toen het uitlaatgascontrolesysteem lampje ging branden en volgens de mobiliteitsservice mocht ik daarmee niet meer verder rijden. Monteur had helaas niet de goede onderdelen bij zich dus is een sleepwagen besteld. Heb nu een Polo als leenauto. Een 3 cilinder TDI van 5 weken oud. Best een leuk autotje met een mooi geluidje en nog best wel rap :). Redelijk luxe ding, zit zelf spiegelverwarming op. Kan Audi nog wat van leren :|

A3 staat nu bij de dokter. Morgenochtend weten we meer. Ben benieuwd wat er aan mankeert :o Volgens de monteur kwam dit vaker voor. Helaas had hij geen diagnosesoftware bij zich dus we wachten het maar af.
Lambda sonde kaput gok ik :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De motor loopt stationair heel schokkerig en lijkt op 3 cilinders te draaien. Heel de auto trilt. Eerste idee van de monteur was een defecte bobine. Hij had deze bij zich maar deze waren voor een Golf en die zijn blijkbaar weer niet iets anders. Past wel maar volgens hem gaf dat storingen in de computer.

Waarschijnlijk is het een klusje van 5 minuten om dit te vervangen maarja, op zaterdagmiddag werd dit blijkbaar lastig. Monteur zei wel dat het prijzige dingen zijn. Blij dat het garantiewerk is ;)

edit:
Lambdasonde was iig ook iets wat ik zou denken. Uitlaatgascontrolesysteem duidt daar toch meer op zou je denken. Was optisch niks aan te zien, uitlaat hangt nog vast enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door marccom op 29-06-2008 21:29 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

MelvinB schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:16:
Ik heb ook pech met mijn A3, niet motorisch ofzo.
Nee, er zit een dikke kras op de motorkap die naar beneden doorloopt tot over de bumper. :|

Mijn moeder had haar fiets heel kort voor mijn auto gestalt omdat ze iets vergeten was en nog ff snel het huis in ging. Toen ze weer naar buiten kwam, is haar fiets omgevallen en heeft het handvat van haar fiets een dikke kras achter gelaten op mijn auto.

Maar goed, het wordt al geregeld. Verzekering betaald de schade en 07-07 t/m 07-09 gaat ie naar een schadeherstelbedrijf een straat verderop.

Hersteld ie meteen de achterbumper voor 200 euro. (dus demonteren, schuren, spuiten en opnieuw monteren)
Deze bumper had al wat "vegen" toen ik de auto kocht, maar ik had gelezen dat herstellen van de bumper dan wel een eurootje of 500 gaat kosten. Dus hebben we dealtje kunnen maken waar ik tevreden mee ben.
Ik hoop niet voor je dat je hem 2 maanden kwijt bent :+
En ach door die kras heb je straks de buitenkant van je auto weer helemaal gefixed :) (bumpers enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
marccom schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:26:
De motor loopt stationair heel schokkerig en lijkt op 3 cilinders te draaien. Heel de auto trilt. Eerste idee van de monteur was een defecte bobine. Hij had deze bij zich maar deze waren voor een Golf en die zijn blijkbaar weer niet iets anders. Past wel maar volgens hem gaf dat storingen in de computer.

Waarschijnlijk is het een klusje van 5 minuten om dit te vervangen maarja, op zaterdagmiddag werd dit blijkbaar lastig. Monteur zei wel dat het prijzige dingen zijn. Blij dat het garantiewerk is ;)

edit:
Lambdasonde was iig ook iets wat ik zou denken. Uitlaatgascontrolesysteem duidt daar toch meer op zou je denken. Was optisch niks aan te zien, uitlaat hangt nog vast enzo.
Als een bobine het niet doet, gaat dat lampje ook branden (omdat de uitlaatgaswaarden niet meer kloppen en omdat er onverbrande benzine het uitlaatsysteem/katalysator in loopt). Dat kan je met een OBD kast zo uitlezen, bobine vervangen is idd maar 5 min. werk. Voor de S80 (bovenstaand probleem is ons 3 week geleden overkomen) kostte die bobine incl. vervangen ongeveer €100.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Leedvermaak en toch maar weer eens een plaatje hier ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wagenip/a3_stuk.jpg

Afgevoerd door een Mercedes :N

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Xof schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:29:
[...]

Ik hoop niet voor je dat je hem 2 maanden kwijt bent :+
En ach door die kras heb je straks de buitenkant van je auto weer helemaal gefixed :) (bumpers enzo)
Foutje, moet natuurlijk 07-07 t/m 09-07 zijn. 8)7

Precies, die kras veroorzaakt door mijn moeder moet zo'n 550 euro kosten volgens de schade-expert. Wordt de motorkap en bumper opnieuw gespoten. Ben ik meteen ook van de steenslag af. Enkel de achterbumper moet ik zelf dokken.

Maar goed, 3 dagen ben ik em dan kwijt. Valt dus nog mee. Autootje van moeders dan maar mee tussentijds. (206-je)

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinB op 29-06-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
marccom schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:26:

edit:
ah, dat vertelde je er niet bij :P
dan is het het meest logische 1 vd bobines idd.
Zoals _Brake_ zegt kloppen dan de waardes die de lambda meet niet meer.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:53 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Lekker geluid? Ik heb ooit zo'n polo 1.4tdi in Spanje als huurauto gehad.. wat een traktorgeluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
THIJZEL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:39:
[...]

Lekker geluid? Ik heb ooit zo'n polo 1.4tdi in Spanje als huurauto gehad.. wat een traktorgeluid!
Was dat geen ouderwetse SDI?
TDI-tje valt wel mee toch qua geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik heb zelf ook een 1.4 TDI en het is idd niet de stilste van het stel (stationair) maar de turbo fluit is wel weer aanwezig boven de 2500rpm. En dat is idd wel een lekker geluidje ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Believe me, een 3cylinder 1.4TDI maakt een teringherrie, en dan vooral als 'ie koud is. Maar goed, dat noem je dan 'karakter' :+. Heerlijk motortje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Was laatst bij de dealer, was er een vent die klaagde dat de nieuwe lijn TDI's te weinig geluid maakte. Vond hij juist één van de charmes om diesel te rijden... juist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Tijdje terug hetzelfde gehad met mijn lease auto (Astra) was uiteindelijk idd 5-10 min werk. Helaas heb ik alleen een uur zitten wachten op accoord leasemaatschappij.

Status update van mijn kant:
Astra is reeds uit de lease genomen, rijd nu tijdelijk in een Golf V 1.9 TDI rond.
A3 sportback is besteld door dealer (in mijn woonplaats ook) en zou rond 29 Augustus geleverd worden. Kreeg alleen vorige week een brief met bevestiging e.d., en volgens die brief wordt het week 39 :( (Dat is dus eind September) Dus zoals het er nu naar uitziet niet met de Audi op vakantie begin september, maar met de Golf...Alhoewel de diesel dan ook weer z'n voordelen heeft :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De 3 cilinder maakt stationair wat meer geluid maar als je er mee rijdt is het zeker niet storend :)

Heb vanochtend de A3 opgehaald. De bobine van de 3e cilinder was stuk en is vervangen. Wel weer wennen, benzine koppeling is stuk gevoeliger ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wom schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:49:
Was laatst bij de dealer, was er een vent die klaagde dat de nieuwe lijn TDI's te weinig geluid maakte. Vond hij juist één van de charmes om diesel te rijden... juist :P
:X

En die oude Audi-diesels al helemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
alleen de V10 en V12 TDI's klinken echt leuk als het gas erop gaat >:)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

THIJZEL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:39:
Wat verwacht je ook van een huurauto die vanaf de 1e seconde na het starten hoog in de toeren wordt gejaagd? Vreemd trouwens, een huurauto op diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
In Spanje niet zo vreemd hoor, gezien sommige heuvelachtige gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Hier in nederland zijn er ook genoeg huurauto's op diesel hoor, bij budget is zeker de helft van de vloot op diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:55:
alleen de V10 en V12 TDI's klinken echt leuk als het gas erop gaat >:)
De 4.2 TDI (die in de A8 ligt) mag er ook wel wezen. Prachtige motor dat. :D

Kleine review:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PzcRR0Mus4g]

En een simpele 0-190 sprintje:

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 02-07-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Wat moet een Audi A4 Limousine diesel versie in de lease doen.

Zit te denken deze te gaan leasen maar weet niet of ik dat red met een leasebedrag van €900.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
bel eens een dealer?

of http://www.xllease.nl/calculeer.php

beginnend bij 628 Euro, dus voor 900 moet dat wel lukken...

[ Voor 72% gewijzigd door joeltje op 04-07-2008 13:06 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
ligt dus aan je kilometrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

dacht dat ze van 40000/45000 uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
racoon schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:39:
Wat moet een Audi A4 Limousine diesel versie in de lease doen.

Zit te denken deze te gaan leasen maar weet niet of ik dat red met een leasebedrag van €900.
Inclusief of exclusief diesel? Ik denk dat het nog lastig wordt met 900€

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

als ik inclusief die en ik bereken dit bij leaseplan kost de A4 2.0TDI88 ProLine Bns net geen 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SChief: na de 100 km/h gaat hij wel ineens nog maar vrij langzaam verder omhoog, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu gek aan het worden ofwat? Voor 25 duizend euro een audi a6 2.4 met bijna alles erop en eraan uit Duitsland? en dan heb ik het over incl. BPM etc. Ik moet mijn vader nog steeds overhalen om zijn Kia Sorento te verkopen en eens naar een audi a6 te kijken, of een Chrysler 300c ( maar dat doet er hier niet toe )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:14:
Ben ik nu gek aan het worden ofwat? Voor 25 duizend euro een audi a6 2.4 met bijna alles erop en eraan uit Duitsland? en dan heb ik het over incl. BPM etc. Ik moet mijn vader nog steeds overhalen om zijn Kia Sorento te verkopen en eens naar een audi a6 te kijken, of een Chrysler 300c ( maar dat doet er hier niet toe )
Klopt, A6 en A8 zijn vrij voordelig uit .de te halen :)
Net als veel andere premium auto's.

Op een nieuwe S4 kun je wel 15.000 besparen als je hem uit .de haalt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:22:
[...]

Klopt, A6 en A8 zijn vrij voordelig uit .de te halen :)
Net als veel andere premium auto's.

Op een nieuwe S4 kun je wel 15.000 besparen als je hem uit .de haalt :o
Tja, belachelijk eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

Nederland: Audi S4 Cabriolet 4.2 quattro 97.915
Duitsland: AUDI A 4 S4 Cabriolet 4.2 quattro 64.550 + 24.542 (BPM) = 89.092

Het scheelt geen 15.000, maar toch een kleine 9.000 als je een nieuwe s4 cabrio in Duitsland koopt. Snel en makkelijk verdiend !

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
Heb een probleempje met mijn bluetooth in mijn a6 van 2006

Werkte in het begin perfect met mijn nokia 6300, maar toen ik wat later probeerde te verbinden, hoorde ik zo een zachte plof uit de luidsprekers en het geluid ging uit voor 2sec. Het was alsof de MMI-software blokkeerde.

Had dan het profiel van de audi verwijderd uit mijn gsm, hem opnieuw laten zoeken naar audio-apparaten en nu vindt hij de audi niet meer.

Iemand een idee?

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Rejgun: hangt echt heel erg af van opties en aanbod op het moment, maar ik ben al eens 16.000-nogwat tegengekomen :) Kijk trouwens eens hoe het met A6'en zit... da's nog extremer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

then again als je voor 100K een auto koopt kan die laatste 9k je echt niet meer schelen, zeker niet met al dat extra gedoe, moetje naar Duitsland rijden om een auto te kopen, tijdelijk kenteken en verzekering regelen of met een ambu ophalen, afspraak maken bij de RDW etc.... denk niet dat mensen die een auto van een ton kopen die moeite willen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:08:
then again als je voor 100K een auto koopt kan die laatste 9k je echt niet meer schelen, zeker niet met al dat extra gedoe, moetje naar Duitsland rijden om een auto te kopen, tijdelijk kenteken en verzekering regelen of met een ambu ophalen, afspraak maken bij de RDW etc.... denk niet dat mensen die een auto van een ton kopen die moeite willen doen :P
Ik denk het wel.. Hoe meer de mensen verdienen, hoe meer ze op het geld letten. De mensen die het meest verdienen zijn de echte centenneukers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:20:
[...]

Ik denk het wel.. Hoe meer de mensen verdienen, hoe meer ze op het geld letten. De mensen die het meest verdienen zijn de echte centenneukers ;)
Waarheid ligt in het midden denk ik. Hoe dan ook: 9k is zonde.

Als je een S4 kunt betalen maar een S6 te duur vindt dan zal 9k toch een behoorlijk groot deel van je maandsalaris zijn, dus zeker de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
En weer problemen met de A3. Dit keer de stuurbekrachtiging en de cruisecontrol functioneert ook niet zoals deze zou moeten werken. Van de week kan de auto weer terug naar de dealer.

}:| ;(

Whoop!

Pagina: 1 ... 7 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.