PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 45% gewijzigd door BtM909 op 15-03-2012 11:15 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Die mij die A1 quattro maar
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Lelijk ding, doe mij dan maar een mooie urquattro
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2012 11:22 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Prima.
Prima hou die maarChaoss schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:18:
[...]
Lelijk ding, doe mij dan maar een mooie urquattro
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
timovd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:24:
Bijna een ton vragen voor een auto met 500 megameter op de teller??
Bijzonderheden
Zeer bijzondere Audi UrQuattro, 1 van de drie origineel nederlands geleverde Audi's met een 20V motor. Deze Audi hebben wij volledig gerestaureerd en is helaas niet te koop, echter willen wij u deze bijzondere Audi niet onthouden. Audi Centrum Utrecht
Die A1 Quattro is vet!
Jammer dat de RS4 niet meer in Sedan gemaakt wordt overigens....
K to the KillaZ
wat doet die km-stand er nu toe als de auto compleet gerestaureerd is? ding zit nu prolly beter in elkaar dan wanneer hij "nieuw" was. Restauratie van dit ding heeft waarschijnlijk meer gekost dan die vraagprijs.timovd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:24:
Bijna een ton vragen voor een auto met 500 megameter op de teller??
idd vond ik ook toen ik de advertentie tegenkwam
Maar een ongerestaureerden URQ 20v in normale staat brengen meestal al 30-40k op
Die A1 lijkt me ook wel leuk, street-legal kart volgens mij
Whoop!
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Mijn huidige sportback is Mauritius blauw. Na de facelift was die kleur er niet meer en de vergelijkbare kleur (Subablauw) vind ik lang zo mooi niet. Mauritiusblauw is mooi diep, Scubablauw nogal grauw. Op de fotos uit Geneve zie ik een A3 in een kleur blauw die me wel kan bekoren. Ik denk dat ik maar vast ga sparen, ik voel een aderlating aankomen aan het eind van het jaar..
Kijk is aan, zo staat ie binnen 1,5 maand ongeveer op men opritChaos schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:11:
Gisteren maar eens wezen kijken bij de Audi stand in Geneve:
RS5
[afbeelding]
Maar dan gewoon in A5 sportback model
Wel de 19 duims rotor velgen van de RS en misanorood
-| Hit it i would ! |-
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Kijkend naar dit plaatje heb ik het idee dat op de nieuwe A3 de achterruitenwisser precies dezelfde is als op de huidige A3. Het zal mij benieuwen of hij ook net zo slecht is. Die van mij doet niet veel meer dan de troep een beetje over het raam heen en weer vegen waardoor het zicht eerder slechter wordt dan beter

Dat heeft mijn A4 ook inderdaadsynthdood schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:44:
[afbeelding]
Kijkend naar dit plaatje heb ik het idee dat op de nieuwe A3 de achterruitenwisser precies dezelfde is als op de huidige A3. Het zal mij benieuwen of hij ook net zo slecht is. Die van mij doet niet veel meer dan de troep een beetje over het raam heen en weer vegen waardoor het zicht eerder slechter wordt dan beterHet hele ding is al eens vervangen maar dat heeft ook niet geholpen.
Moet zeggen dat hij het prima doet op mijn golfje 6TheJason schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:28:
Hebben de meeste achterruitwissers dat niet? Ik heb bij mijn Alfa 147 er iig ook weinig aan, dus het is misschien niet een Audi kwaaltje
Altijd en alleen gebruiken met sproei vloeistof. Dan geen enkel probleem.PWM schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:17:
[...]
Dat heeft mijn A4 ook inderdaadZodra die achterruitenwisser gaat, zie je nooit meer iets
Probleem is dat als het regent en ik zet hem in zijn achteruit, hij automatisch gaat
Whoop!
Vind je? Ik vind namelijk van nietfreekweb schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:50:
[...]
Moet zeggen dat hij het prima doet op mijn golfje 6
[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 17-03-2012 09:07 ]
Als je sproeit en wist tegelijk werkt hij prima. Ik heb het idee dat de achterruit veel vuiler wordt dan de voorruit, misschien ook omdat ik de achterruitenwissers minder vaak gebruik en ik niet zo'n schone achterruit als de voorruit hoef te hebben? Anyway: werkte op mijn Toyota Corolla prima en op mijn 626 ook. Mijn Saab 9-5 heeft geen achterruitenwisser. Snap niet waarom, maar so be it.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dit idd.Chaoss schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:00:
Heeft dat iet gewoon met aerodynamcia te maken? zuigende kracht achter de auto waardoor al het vuil/water/uitlaatgassen tegen de auto aan gezogen worden?
www.google.nl
Is geworden een
A1 1.6 105pk diesel
proline s pakket
dark pakket icm 18" rotor velgen
park assist achter
hill hold
Aflevering duurt nog even, zal pas eind juli zijn want dan is de alfa uit contract.
Qua kleur en velgen gaat ie zo worden als op de foto's, alleen heb ik nog privacy glas achter:

Al in 1990 had ik op m'n golf 2 de wisser schuin omhoog gemonteerd waardoor het vuil er niet meer op bleef liggen
"U moet uw Airco af en toe een kwartier voor het einde van de rit uitzetten"
Ah sorry, ik dacht dat mijn auto uit 2011 kwam
Begin het idee te krijgen dat hij onderweg een keer van de trein is gevallen
Grappig op mijn golfje 6 variant, doet ie het zwaar kl***.freekweb schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:50:
[...]
Moet zeggen dat hij het prima doet op mijn golfje 6
Dat is toch bij iedere airco of deze nou uit 1990 komt of 2013.PWM schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:27:
Mijn maandagochtend Audi mocht weer naar de dealer. Voor de 2de keer is de airco gereinigd die vol met schimmel zat (18.000 kilometer op de klok).
Ah sorry, ik dacht dat mijn auto uit 2011 kwam![]()
[ Voor 53% gewijzigd door Flagg op 24-03-2012 16:56 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
mooie bak alleen die kleurJeroenV_ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:53:
Vandaag de Audi A1 besteld ter vervanging van mijn huidige MiTo
Is geworden een
A1 1.6 105pk diesel
proline s pakket
dark pakket icm 18" rotor velgen
park assist achter
hill hold
Aflevering duurt nog even, zal pas eind juli zijn want dan is de alfa uit contract.
Qua kleur en velgen gaat ie zo worden als op de foto's, alleen heb ik nog privacy glas achter:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn Peugeot, Ford, Seat en Volvo hielden het prima vol zonder gedurende hun looptijd. Nu is het voor de 2de keer binnen 5 maanden. Vind het nogal een verschil.Flagg schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:53:
[...]
Dat is toch bij iedere airco of deze nou uit 1990 komt of 2013.
Maar goed, weer wat geleerd.
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 24-03-2012 17:05 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Mogen ze daar ook wel waarschuwingsstickers voor plakken, maar als ze dat overal voor doen lees je er geen 1 meer...
hoe merk je dit, gaat ie dan naar natte hond ruiken oid? of is het meer zo'n metalig luchtje?PWM schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:27:
Mijn maandagochtend Audi mocht weer naar de dealer. Voor de 2de keer is de airco gereinigd die vol met schimmel zat (18.000 kilometer op de klok).
Ah sorry, ik dacht dat mijn auto uit 2011 kwam![]()
Heb je een groene bak thuis? Steek daar je neus even inFrieda schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:15:
[...]
hoe merk je dit, gaat ie dan naar natte hond ruiken oid? of is het meer zo'n metalig luchtje?
Gelukkig kon ik wel direct geholpen worden.
Gaat nog effe serieus tandeknarsen zijn tot het zover is.
Oh, en sinds deze week ook al ingeschreven voor Worthersee 2012, direct mooie doop voor de A5
-| Hit it i would ! |-
Het is ook niet de kleur die ik zou kiezen, maar toch een leuke auto
Ik heb ook een A1 S-edition, maar dan de TFSI S-tronic en met de standaard S-velgen. Het is m'n tweede A1 alweer, de eerste heb ik bij m'n vorige werkgever achtergelaten. Wel grappig dat alle opties die ik toen bovenop Pro Line Business had genomen, nu in S-edition zitten: xenon, automatische airco, metallic lak en Audi Sound System. Dark-pakket is ook erg nice. Dat kwam natuurlijk pas toen ik m'n huidige al had besteld, precies als met de S-edition (voorloper van S-line) gebeurde: die werd geïntroduceerd net nadat ik m'n eerste A1 had besteld. Zou me toen 3000 euro op de catalogusprijs hebben gescheeld.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Idd zilver staat echt niet op een A1... en eigenlijk moet die dakboog ook verplicht een ander kleurtje hebben dat maakt een A1 echt zoveel vlotter.

Dat is wel een dikke bak
Wit viel me na een aantal keer live gezien te hebben toch tegen, en daytona maakt de auto kleiner om te zien en ook komen de zwarte accenten er dan minder uit. Daarom voor zilver gekozen.
Of hij ook helemaal zilver blijft weet ik overigens nog niet, wellicht dat ik inderdaad de bogen of het dak nog laat wrappen.
Voordeel is er natuurlijk ook. Waar de A4 en A6 alleen in zwart en zilver leverbaar lijken te zijn, heb ik volgens mij nog nooit een zilveren A1 gezien.
Als ik nu een A1 zou bestellen, zou hij Scubablauw of Misanorood worden, erg mooi allebei, en Misano rood ook nog eens echt exclusief. Die velgen staan hem goed

EDIT: Wow, ik zie dat je op de A1 voor 895,- de S Sport stoelen krijgt (dus niet de S-Line stoelen, maar het echte werk). Op mijn A4 moest ik daar een nier voor inleveren.
EDIT2: Een nier is overdreven, maar wel 2295,-. Voor 895,- zou ik die er graag in hebben gehad.
[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 25-03-2012 12:06 ]
Dat er niet veel zilveren A1's zijn klopt, kijk maar eens op autotrack en je ziet alleen bijna alleen maar wit en zwart met een enkele rode of blauwe.
Dat blauw valt in het echt enorm tegen, en ook daar geldt wat mij betreft weer voor dat het de auto kleiner maakt. Op de een of andere manier valt dat bij een A1 direct op bij een donkere kleur.
Rood is inderdaad ook wel leuk, gecombineerd met zwart.
Lijkt een beetje op een FIAT 500, de achterkant.brilsmurfffje schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:26:
Of zoals de Audi A1 Quattro:
[afbeelding]
Dat is wel een dikke bak
Wel een vet ding verder. Kan je aardig mee hoeken denk ik.
[ Voor 79% gewijzigd door chim0 op 26-03-2012 19:25 ]
Goed om te horen, mijn A4 Pro Line komt met een maandje of 2, ik heb de 2.0 TDIe besteld als vervanging van mijn Mazda 6.PWM schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:59:
Van de week even op pad in een A5 zonder B&O. Potverdrie, dat is wel weer een verschil als je in je eigen auto gaat zitten
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
2.0 TDIe ........ heb je die getest ?BFS schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:06:
[...]
Goed om te horen, mijn A4 Pro Line komt met een maandje of 2, ik heb de 2.0 TDIe besteld als vervanging van mijn Mazda 6.
Heb beetje schrik wat die toegeknepen 2 liter nog doet met al dat gewicht dat ie moet voortkrijgen.
Rijdt ie dan nog wel soepel ?
-| Hit it i would ! |-
Toen mijn auto een beurt kreeg heb ik zelf een 2.0 TDI met 120pk meegekregen in de A4. Die heeft tot 120 voldoende vermogen. Die 136pk van die TDIe zullen dus wel goed gaan. EDIT: Zie dat ze ook een 163pk versie van de TDIe hebben tegenwoordig.Falcon10 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:17:
[...]
2.0 TDIe ........ heb je die getest ?
Heb beetje schrik wat die toegeknepen 2 liter nog doet met al dat gewicht dat ie moet voortkrijgen.
Rijdt ie dan nog wel soepel ?
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 27-03-2012 14:55 ]
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Ik net even de dealer gebeld of hij een nieuw klepje wil bestellen, moet ik een heel proces in met de leasemij. Ik zei dat ik hem wel even wilde betalen als ik er was, totdat hij melde dat het ruim over de 250,- was

Man man man, jij hebt echt een maandagmorgen modelletje meegekregen zegPWM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:49:
Vanochtend reed ik op de snelweg en gebruikt mijn ruitensproeier. Automatisch betekent dat ook de koplamp reiniging, en in mijn ooghoek vloog het klepje van die sproeier er af. Ik ging 120, dus ik heb hem niet meer. Het viel me gisteren op dat er op die plek een veeg zit, dus ik denk dat hij een tikje heeft gekregen.
Ik net even de dealer gebeld of hij een nieuw klepje wil bestellen, moet ik een heel proces in met de leasemij. Ik zei dat ik hem wel even wilde betalen als ik er was, totdat hij melde dat het ruim over de 250,- wasZe bestellen die klepjes blanco, en spuiten dan op kleur. Kosten effectief voor Audi zelf waarschijnlijk, maar voor leasemij/berijder een vreemde manier van werken.

Laatste keer Audi voor jou?
K to the KillaZ
of juist weerKillaZ schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:58:
[...]
Man man man, jij hebt echt een maandagmorgen modelletje meegekregen zeg![]()
"If u do something do it with style, or do it at all."
Ik denk dat deze keer Audi er zelf niet zoveel aan kan doen, volgens mij heeft ie echt ergens een tikkie gekregen, dus hier krijgt de auto het voordeel van de twijfel.KillaZ schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:58:
[...]
Man man man, jij hebt echt een maandagmorgen modelletje meegekregen zeg![]()
Dat ik nooit meer een Audi zal bestellen stond al wel vast overigens
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Audi heeft net een bod van 750 Miljoen op Ducati gedaan. Maar die ene auto ook niet zoveel uit
Hmm oke. Hoewel ze daar idd ook niet wakker van liggen. Is het toch een flink aantal. Volgende auto dus BMW?PWM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:28:
Het is er meer dan 1, het is inmiddels company policy om geen Audi meer te bestellen. Dat scheelt dan max. 20 auto's, maar daar zullen ze ook niet wakker van liggen. Ik ben niet de enige met problemen, het is wel opvallend dat degene met problemen allemaal A4 rijden, de A3's hebben nergens last van.
Oink ? Welke problemen dan juist met die A4's ? Heb zelf nog niemand horen klagen over problemen met die van hen, en eb toch paar vrienden die er een hebben.PWM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:28:
Het is er meer dan 1, het is inmiddels company policy om geen Audi meer te bestellen. Dat scheelt dan max. 20 auto's, maar daar zullen ze ook niet wakker van liggen. Ik ben niet de enige met problemen, het is wel opvallend dat degene met problemen allemaal A4 rijden, de A3's hebben nergens last van.
-| Hit it i would ! |-
De A4's hebben een aantal vaste problemen die ook bij de ADAC en Autoweek tevredenheidsonderzoeken naar boven komen. Dat zijn dan:Falcon10 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:02:
[...]
Oink ? Welke problemen dan juist met die A4's ? Heb zelf nog niemand horen klagen over problemen met die van hen, en eb toch paar vrienden die er een hebben.
- - mechanische deel van de motor
- - transmissie (automaat multitronic)
- - wielophanging
- - besturing
- - koppeling/schakelen
Ik heb dan nog problemen met loslatende onderdelen en rammels, maar dat die lijken wel exemplarisch gelukkig.
Met pechgevallen (dus echt stilstaan) bungelt hij overigens ook onder het gemiddelde, maar gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt
EDIT:
Voordat alles negatief lijkt: De stoelen zijn heerlijk, het geluid is subliem, hij rijd heerlijk en ziet er hartstikke goed uit
Ziet er slordig uit:

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 31-03-2012 16:10 ]
YouTube: MTM Audi A1 500 HP "The beast" 324KPH Top Speed on Autobahn beats Porsche 911 and BMW M3 Onboard
Niet normaal wat die MTM gasten weer uitvoeren.
Rij je niets vermoedend lekker vlot met je Porsche of M3 op de Autobahn en dan komt er ineens zo'n boodschappenauto je inhalen en erger, dat ding rijdt je helemaal zoek!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Volgens mij had ik het als een eerder geroepen in het topic, mijn firma heeft 2 jaar geleden besloten dat er alleen VAG geleast moest worden (dealtje met Leasem?) Mijn collega's zijn meestal voor een a3 of a4 gegaan. Zelf vind ik het saaie eenheidsworsten en heb op design de passat cc uitgekozen. Onderhuids is het toch allemaal een groot ruilfeest bij vag. Inmiddels is per 31-12 besloten deze restrictie op te heffen ivm met klagende medewerkers en een hoger uitval percentage leaseauto's. Er is een advies uitgegeven om naar andere merken te kijken.PWM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:28:
Dit sluit naadloos aan bij mijn ervaring en van veel collega's. Als dit in veel bedrijven speelt dan zullen ze het uiteindelijk gaan merken
Hopelijk dat de 2.0 TDI minder last heeft ervan.
Doe jaarlijks 50000 km, dus hopelijk men A5 niet teveel aan de kant
-| Hit it i would ! |-
Mijn broer is op een interessante Proline S gestuit die net geen 120.000 km op de teller heeft staan. Dan is het wel prettig om te weten wanneer die riem er af moet.
Ow en als we dan toch bezig zijn, wat ben je ongeveer kwijt om dat te laten doen bij de dealer?
Zit er trouwens veel verschil tussen de "oude" 8 klepper 1.6 en deze FSI voor wat betreft onderhoud?
Ik heb zelf een Leon gehad met die oude 1.6. Dat was alles behalve een sprintwonder, maar wel oerdeglijk (dat blok bestaat geloof ik ook al bijna net zo lang als de VAG groep zelf
En hoe fijn die TSI's zijn kan ik beamen. Ik rij zelf met de 1.2 en dat is inderdaad een heel stuk beter dan die oude 1.6.
Zo'n distributieriem moet je toch wel voor 5-600 euro kunnen laten vervangen incl. spanrol enz.?
Eerlijk is eerlijk, ook op snelheden van 220+ is hij heel erg stabiel. De vorige keer dat ik zo hard reed stond hij op winterbanden, dat voelde minder fijn aan. Nu reed hij heerlijk. Een lege Duitse autobahn, blijft fijn.
Bij de dealer ben je meer kwijt denk ik maar bij een normale garage zal de distributie wissel incl waterpomp idd zo'n 5-600 euro kostenPaT schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:00:
Zo'n distributieriem moet je toch wel voor 5-600 euro kunnen laten vervangen incl. spanrol enz.?
Audi A4 Avant v6 2.6 Quattro Ambiente Pro Line
Vollederen S-Line interieur, etcetec voor vp 3450,-
Dus mocht iemand nog interesse hebben ;-)
Moest dit eerlijk gezegd 2x lezen. Ik dacht eerst dat het een typo was, dat je 2.4l/100km bedoelde over 280km snelweg (cruise control op 80-90 ofzo) - wat is dat dan met een lege tank. Maar je haalde echt 1:4PWM schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:21:
Van het weekend thuis gekomen uit Duitsland, 's avonds laat. In 280 kilometer, met volle tank, een gemiddelde van 24l/100 kilometer gehaald, dat was dus een lege tank

Kilometer standBender schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:01:
Ik heb overigens mijn Audi te koop;
Audi A4 Avant v6 2.6 Quattro Ambiente Pro Line
Vollederen S-Line interieur, etcetec voor vp 3450,-
Dus mocht iemand nog interesse hebben ;-)
Bouwjaar
Kleur
etc etc
Dat trillende stuur heb ik ook: vanmiddag gaat ie naar de bandenboer want sinds de zomerbanden er weer onder zitten is het erger geworden. Tussen ±105 en ±120 km/uur trilt het stuur zo erg dat er bijna niet normaal mee te rijden valt...ik ben af en toe bang dat m'n horloge uit elkaar gerammeld wordt. Bij de helft van die snelheid (dus tussen ongeveer 50 en 60 km/uur) trilt het stuur niet echt maar voel je duidelijk een onregelmatigheid ergens rechtsvoor. Beide snelheden rij je nogal vaak dus het is erg hinderlijk.PWM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:07:
De A4's hebben een aantal vaste problemen die ook bij de ADAC en Autoweek tevredenheidsonderzoeken naar boven komen. Dat zijn dan:Voor mij geldt dan de motor, wielophanging (trillend stuurt). Bij andere A4's zijn het de multitronic die kapot gaat en turbo's die kapot gaan (2.7tdi vooral). We hebben ook een A5 rijden die, vanzelfsprekend, dezelfde problemen ongeveer kent.
- - mechanische deel van de motor
- - transmissie (automaat multitronic)
- - wielophanging
- - besturing
- - koppeling/schakelen
Ik heb dan nog problemen met loslatende onderdelen en rammels, maar dat die lijken wel exemplarisch gelukkig.
De andere issues komen me niet bekend voor; wel kan hij niet goed tegen kou (allerlei rare electronische storingsmeldingen zonder dat er echt iets niet meer werkt, en een achterruit die rammelt in de sponning) en is het tankklepslot al twee keer vervangen (1x uit elkaar geklapt, 1x gewoon kapot)
Buiten dat is het een fantastische auto: snel, stil, door het quattrosysteem onder bijna geen enkele omstandigheid van de wijs te brengen en na 4,5 jaar nog steeds de mooiste midrange coupe die er is
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Kheb eens een stukje meegereden in een S2 coupe met 550pk, dan weet je echt niet wat je overkomt.
Ik hoor windgeruis.SileX schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:54:
Valt het niet op dat die auto zo snel kan remmen ?
Lijkt mee of ie op een dyno staat.
Volgensmij is die van de Audi nep, kijk maar eens naar de tijd van deze Ferrari:
YouTube: Ferrari 458 Italia 0-300 km/h
[ Voor 67% gewijzigd door Brilsmurfffje op 13-04-2012 10:14 ]
@Silex: Groot licht op je rollerbank?
K to the KillaZ
K to the KillaZ
Nee, stilstaan op de snelweg is handigKillaZ schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:37:
En waarom is hij nep dan? Die Audi heeft 700+ PK op een gewicht van iets onder 2000 kg....Dat wil wel.
@Silex: Groot licht op je rollerbank?
Toch ben je dan ook een halvie dat je er aan denkt om grootlicht te geven om je filmpje zo echt mogelijk te maken maar vervolgens vergeet dat geen enkele auto binnen 9 seconden stil kan staan.

K to the KillaZ
333 km/h = 92,5 m/s. Remvertraging (ervan uitgaande dat die over de hele snelheid gelijk is) is dan 92,5 / 9 = 10,3 m/s^2. Dat is fors, maar (streetlegal) sportwagens halen meer dan 11 m/s^2 (Porsche 911 GT3 11,3 m/s^2)
De remweg wordt dan 878,75 416,25 meter.
Klinkt het al aannemelijker?
En anders vind ik het ook wel heel speciaal dat je om het filmpje echt te maken vanaf 0:22 een paar keer met een lamp van voor naar achter langs je rollenbank loopt om levensechte spiegeling in je meters te krijgen
Ik geloof dat het echt is.
[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 13-04-2012 13:04 ]
Signatures zijn voor boomers.
s = v0 * t + 0,5 * a * t * t
v0 = 92,5 m/s
t = 9 s
a = -10,278 m/s^2
Kom je uit op 416,25 meter.
De digitale teller lijkt ook wel te kloppen. Van 0:40 tot 0:50 900 meter = 324 km/h.
[ Voor 38% gewijzigd door Maasluip op 13-04-2012 12:19 ]
Signatures zijn voor boomers.
Volgens mij kan een 911 RS het nog sneller. Neemt niet weg dat voor zo'n bakbeest onder de 9 secs behoorlijk indruwekkend zal zijn.
Die van jeffrey zeker? Die is bizar snel. kan je nagaan dat sommige gasten 1000pk in zulke audi's leggenChaoss schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:17:
vooral boven de 100 is het verschil groot, 0-100 gaat standaard in 4,6 wat best rap is voor zo'n lomp auto, zal met deze mtm nog een paar 10'den sneller gaan. In verhouding gaat het nog vrij beschaafd denk ik, als je zulke vermogen en snelheden in een minder stabiele en geïsoleerde auto gaat doen dan krijg je een hele andere snelheids ervaring.
Kheb eens een stukje meegereden in een S2 coupe met 550pk, dan weet je echt niet wat je overkomt.

Ik heb zelf in 2 verschillende MTM RS6en gereden. Maar idd weinig snelheids beleving tot je op de teller kijkt. Ik vond de oude M5 en M6 meer beleving geven. Totdat die RS6 voorbij kwam
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 13-04-2012 15:05 ]
Magoed zijn S2 bestaat niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 13-04-2012 19:36 ]
199.450 km
1997 (interessant voor bijtelling indien van toepassing, 30,- per maand ongeveer)
Zwart
http://link.marktplaats.nl/543192817
Vanaf-prijzen
A3 1.4 TFSI 6-bak € 25.650
A3 1.8 TFSI S tronic € 32.400
A3 2.0 TDI 6-bak € 30.250
Meer info Klikkerdeklik

[ Voor 11% gewijzigd door Nyazzin op 25-04-2012 16:18 ]
Dit topic is gesloten.