Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste
Acties:
  • 288.588 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
2.7 ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Massa leeg voertuig Klik hier voor informatie 1.735 kg
:X dat gaat toch nergens meer over?

Wel een vette auto ja. Past helemaal bij de gelegenheid.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23
Maasluip schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:02:
[...]

:X dat gaat toch nergens meer over?

Wel een vette auto ja. Past helemaal bij de gelegenheid.
Tja, ik gok dat cabrio's altijd aardig wat zwaarder zijn, want er moet natuurlijk een heel andere versteviging worden aangebracht (gok ik met mijn non-auto kennis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09:15

Arfman

Drome!

Audi's zijn sowieso zwaar, helemaal als je de quattro varianten hebt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:08:
lees net dat de prijslijst voor de A1 is vrijgegeven, bestellen mogelijk vanaf 13 mei, levering vanaf september. ben benieuwd hoe klein de wagen is, ziet er aardig uit op de plaatjes. mijn leaseperiode loopt binnenkort af, toch maar even informeren bij de dealer! hij is niet duur, dus leuk en compleet aan te kleden! :)
Ik had de dealer gevraagd wanneer een proefrit mogelijk is, maar ze krijgen de A1 pas in september binnen! Tegen die tijd rijd ik misschien al in een nieuwe A3. Ik mag over een paar weken bestellen, grote kans dat het een A3 Attraction Pro Line 1.6TDI DSG met een lading opties wordt. Ik rijd nu in een tijdelijke Ambition Business Line 2.0TDI, dus ik heb nog even de beschikking over wat extra PK's :P
Ben erg tevreden over Audi en dat terwijl ik al heel lang een BMW 1 in m'n hoofd had.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 08:23
Canaria schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:23:
[...]

Ik had de dealer gevraagd wanneer een proefrit mogelijk is, maar ze krijgen de A1 pas in september binnen! Tegen die tijd rijd ik misschien al in een nieuwe A3. Ik mag over een paar weken bestellen, grote kans dat het een A3 Attraction Pro Line 1.6TDI DSG met een lading opties wordt. Ik rijd nu in een tijdelijke Ambition Business Line 2.0TDI, dus ik heb nog even de beschikking over wat extra PK's :P
Ben erg tevreden over Audi en dat terwijl ik al heel lang een BMW 1 in m'n hoofd had.
Ik geloof niet dat als je over een paar weken besteld je in september al een A3 1.6 tdie rijdt. Aangezien er nu al levertijden in oktober/november zijn gemeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:23:
[...]

ik ga toch voor de A1 :) dan maar even langer wachten.. maakt me geloof ik niet uit, ben een beetje verliefd geworden.. haha! als ze in september pas beginnen met leveren ga ik er iig vanuit dat de auto pas in november/december komt. Ik probeer al 2 weken langs de dealer te gaan om de boel eens te laten doorrekenen maar mijn zaterdagen zitten steeds al volgepland met al die andere dingen die je alleen maar op zaterdag kan doen. volgend weekend nog maar eens proberen!

A3 is ook helemaal niet verkeerd, zal ook wel een stuk groter zijn dan de A1, vooral de achterbak. al ben ik er nog steeds niet achter hoe groot of klein de achterbak van de A1 nou echt is. ze verkopen wel een bagageruimpakket met sjorbanden en een netje, dus het is kennelijk wel groot genoeg dat je spullen anders gaan schuiven. Anyway, ik verwacht daar iig niet te veel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Arfman schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:26:
Audi's zijn sowieso zwaar, helemaal als je de quattro varianten hebt.
Niet alleen audi's zijn zwaar... alle auto's van dat kaliber zijn zwaar

en 4wd is ook altijd zwaar. mijn broertje heeft een '99 passat variant 4-motion ding weegt bijna 1600kg dat is vergelijkbaar met een a4 quattro.

Mooie A3 hierboven, goeie kleur ook ;) wat betreft wel/geen quattro, met 250pk zou ik zeker wel quattro willen hebben, maargoed zijn weer een stukje duurder zowel in aanschaf als vaste lasten, ik had ook het leifst een 2.0tdi quattro gehad maarja :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

KappeNou schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:56:
[...]

Waarom moet je perse quattro in een a3?

De quattro in de A3 en TT is de haldex variant zoals als bij VW. Met standaard rij gedrag is het gewoon een FWD, alleen als hij power op de achterwielen nodig heeft schakelt hij naar achter.
Als jij gewoon goede bandjes hebt en niet extreme PK´s, dan is FWD gewoon goed te doen. Je sleept ook niet dat 4x4 systeem mee, wat 150kg? zwaarder is.
Vanwege het vermogen dacht ik. Natuurlijk is het zwaarder maar de voorwielaandrijvers die ik ken met een beetje vermogen voorop de wielen leggen het altijd af tegen achterwiel- of vierwielaandrijving. Zelf heb ik nog nooit een voorwielaandrijver in bezit gehad maar wel veel gereden en ik vind het serieus een slecht concept (vooral bij hogere vermogens), op de gewichtsbesparing na. Dit is dan wel vanuit sportief rijden bekeken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Woa das weer een hele ander verhaal.... imho is FWD gewoon het beste bij lage/normale vermogens. 95% van de auto's op de weg wordt alleen maar voor normaal a naar b vervoer gebruikt en dan is fwd gewoon praktischer dan rwd.

Maar met 250Pk zou ik zeker wel quattro willen, zelfs met een 2.0tdi is het nog een toegevoegde waarde, dat het het Haldex princiepe is doet daar imho niets aan af, dat systeem reageerd zo snel dat de "beperking" te opzichte van Torsen geen reden is om het niet te nemen.

En als het niet om sportief rijden gaat is het maar net hoeveel je extra wilt betalen voor dat stukje extra veiligheid van quattro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Sinds wanneer reageerd dat haldex systeem zo snel? Je staat toch eerst eventjes met de voorwielen te burnen als je vol in de toeren weg trekt..
250PK hou je nog makkelijk op de weg.. Alleen torsen blijft bij audi een mooi systeem al zijn de nieuwe haldex systemen zoals in de TTrs ook wel aardig.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het gaat niet om makkelijk of moeilijk. Maar het betreft vooral een persoonlijke voorkeur, vroeg me alleen af waarom geen quattro. Dat is alles.

[ Voor 57% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-06-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

met die 4motion van mijn broer merk je niet dat de voorwielen slippen en dat is niet eens de meest moderne variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb eindelijk ook mijn Audi A4 op kunnen halen. Zondag een lange rit gemaakt op een uitgekozen stuk weg met veel bochten. Auto is net nieuw, dus zeer ingehouden gereden. Wat mij opviel is dat het toerental vaak maar rond de 1200-1300 tpm blijft hangen in de stad en op stukken waar je 70-80 mag rijden. Op de snelweg gaat het toerental naar 1800-1900 tpm. De 8-traps multitronic automaat voelt goed aan, maar al mijn vorige auto's waren handbakken. Hoe moet ik nu een motor inrijden als de automaat de motor zo laag in de toeren houdt?

Oh, ik kan de handleiding niet lezen die met de auto kwam. De Audi is namelijk een A4L: een in China geassembleerde en verkochte auto. Handleiding is dus Chinees. Als er interesse is in foto's kunnen die uiteraard gemaakt worden, maar veel verschil is er niet met de normale A4 (ik dacht 6cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:43

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Geen sportstand waardoor hij wat langer en hoger in de toeren komt?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kiddyl schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 03:24:
De 8-traps multitronic automaat voelt goed aan, maar al mijn vorige auto's waren handbakken. Hoe moet ik nu een motor inrijden als de automaat de motor zo laag in de toeren houdt?
Gewoon rustig rijden de eerste 150km en daarna langzaam aan wat meer gas geven bij tussen acceleraties. Heerlijk zo'n multitronic :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Gelukkig staat er een iets langere rit gepland volgende week. Ik wil de auto niet inrijden in stadsverkeer. In de stad zie ik het toerental niet boven de 1500 komen en om dat voor de eerste paar duizend km te doen lijkt mij ook niet goed voor de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:50
Hmmm.... de flippers van mijn DSG bak zijn er ineens mee gestopt, de bak verder werkt perfect en het handmatig schakelen met de pook is ook geen probleem.

Ik ben gister al even langs de dealer geweest, de volgende foutmelding kwam naar voren:

(01426) Bedieningseenheid in stuurwiel-E221 - geen signaal/communicatie.

Donderdag heb ik een afspraak bij de dealer, ik hoop dat het allemaal meevalt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

als je wilt dat het meevalt moet je iig niet naar de dealer gaan :')

Die doen niet aan repareren alleen aan masaal onderdelen vervangen =]

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 08-06-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Omdat ik aan mijn vorige Audi nu wel erg veel onkosten ging krijgen, is deze

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e736425e0e2b27b9190391a42f929844/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d505695b5388a1f7a35d274a8e83d94b/thumb.jpg

ingeruild, en mag ik me sinds vorige week donderdag de (gelukkige) eigenaar van deze Audi noemen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e6Ihop72Ff58pM6soSIsVJAw/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sHPfSmIwRCakjewCZtnnrHXy/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59CsALye93gtfj0NEmtddRLQ/thumb.jpg

Beetje jammer van de S6 grille die de vorige eigenaar erop heeft laten zetten, ik denk dat ik het S6 logo laat vervangen door een S-Line logo (nog bedankt voor de tip ;) )
De S6 spiegels vind ik dan weer wel mooi (en minder opvallend), dus die blijven er gewoon op zitten.

Het is wel even wennen, ben een hoop PKs kwijtgeraakt, maar daar heb ik de nodige luxe voor terug gekregen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kunje dat logo er niet gewoon aftrekken? want de s-grille is wel mooier dan de stnadaard

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 08-06-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Chaoss schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:21:
kunje dat logo er niet gewoon aftrekken? want de s-grille is wel mooier dan de stnadaard
Er zit een uitsparing voor dat logo, dus als ik het eraf haal wordt het er ook niet mooier op.
Vandaar het idee (van KappeNou in een ander topic) om er misschien een S-Line logo in te laten zetten. Is al een heel stuk minder patserig dan een S6 logo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja bij de keren hebje dr iets staan wat je niet hebt :P

wel jammer dat er tegenwoordig een uitsparing inzit, "vroeger" kon je die logootjes er gewoon af klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja dat is zeker jammer. Bij het quattro logo is dat nog steeds het geval.
Het lijkt wel of de uitsparing van het S6 logo groter is dan die van het S-line logo, maar kan gezichts bedrog zijn.
In iedergeval nette auto :) De 2.4 is verder wel een fijn blok, alleen heeft hij onder de 3500rpm geen koppel, wat de S4 met de biturbo natuurlijk wel had ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 08-06-2010 10:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Mooie A6 - Geen avant dus meer ?
Ook jammer dat de 6 geen xenon heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
KappeNou schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:51:
Ja dat is zeker jammer. Bij het quattro logo is dat nog steeds het geval.
Het lijkt wel of de uitsparing van het S6 logo groter is dan die van het S-line logo, maar kan gezichts bedrog zijn.
In iedergeval nette auto :) De 2.4 is verder wel een fijn blok, alleen heeft hij onder de 3500rpm geen koppel, wat de S4 met de biturbo natuurlijk wel had ;)
Tsja qua prestaties moet/mag ik de A6 natuurlijk niet vergelijken met de S4.
Eerlijk gezegd viel me het vermogen (in cijfertjes) van de 2.4 V6 wel een beetje tegen. Duidelijk geen blok wat voor prestaties is gebouwd. Al rijdend merk ik daar niet zoveel van, alles in de A6 straalt rust en luxe uit en daar past het blok prima bij.
SileX schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:21:
Mooie A6 - Geen avant dus meer ?
Ook jammer dat de 6 geen xenon heeft..
Nope een sedan deze keer. Ik heb de ruimte van een Avant niet echt nodig,
Xenon was leuk geweest inderdaad. Aan de andere kant, een van de Xenon units van de S4 ging ooit kapot, wat zijn die krengen duur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Frieda schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:48:
[...]

ik ga toch voor de A1 :) dan maar even langer wachten.. maakt me geloof ik niet uit, ben een beetje verliefd geworden.. haha! als ze in september pas beginnen met leveren ga ik er iig vanuit dat de auto pas in november/december komt. Ik probeer al 2 weken langs de dealer te gaan om de boel eens te laten doorrekenen maar mijn zaterdagen zitten steeds al volgepland met al die andere dingen die je alleen maar op zaterdag kan doen. volgend weekend nog maar eens proberen!

A3 is ook helemaal niet verkeerd, zal ook wel een stuk groter zijn dan de A1, vooral de achterbak. al ben ik er nog steeds niet achter hoe groot of klein de achterbak van de A1 nou echt is. ze verkopen wel een bagageruimpakket met sjorbanden en een netje, dus het is kennelijk wel groot genoeg dat je spullen anders gaan schuiven. Anyway, ik verwacht daar iig niet te veel van!
A1 is volgens mijn dealer nu al te bestellen maar leveringen pas vanaf september dus.

Tsja A1 vs A3...ik zou nu zeker geen A3 meer kiezen als je weet dat het nieuwe model er aan zit te komen. De A3 is nog altijd een mooie auto maar wel ietsje gedateerd. Alleen met veel opties valt dit te camoufleren (vind ik) dus dat is ook de reden dat de S-Edition goed verkoopt.

A1 is wel erg duur vind ik. Hij oogt pas leuk als je hem flink aankleed en dan zit je binnen no-time boven de 30K. Richting 40K is ook geen probleem als je full s-line wilt met 1.4 TSI en DSG 8)7 ga je nog even door op de optielijst dan krijg je hem makkelijk ver boven de 50K...voor een A1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line kost € 28.200

Vervolgens S-line binnen €2830 + buitenkant €2034 = €4864 + 18" a €763 wanneer je S-line exterieur neemt. Dan zit je op 34K. Vervolgens nog wat opties bovenop de al rijk uitgeruste pro-line uitvoering?
Makkelijk boven de €50K zie ik je nou niet echt komen :Y) Heel misschien straks met de S1..

Opties:
Supersportstoelen voor S-line :? a €974
Lederen bekleding a €1034
+ werkelijk alles wat je kon nemen kwam ik uit op 49.891,00 EUR 8)7 Zitten wel opties bij die echt niet nodig zijn, maar dit was alles wat ik kon selecteren.

[ Voor 39% gewijzigd door KappeNou op 08-06-2010 18:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah belachelijk... een beetje A3 kost al 40K, gaat echt nergens meer over. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 01-05 18:37
Het is dat ik de ruimte van de A3 nodig heb, maar anders had ik een A1 gekozen.

Ziet er stoer uit en een leuk alternatief voor de Mini. Veel jonge mensen met een lease budget kunnen de A1 prima rijden. 14% of 20% bijtelling is mooi meegenomen. En met een budget van 25 tot 30k heb je een goed uitgeruste A1.

[ Voor 184% gewijzigd door Zware Unit op 08-06-2010 22:59 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik hoef zelf met die A1 niet zo nodig een S-line, DSG mag toch niet van het bedrijf dus dat scheelt al behoorlijk in de kosten. en verder is hij extreem goed geprijsd in de lease, had het niet verwacht. 1.4 TSI ambition pro line business voor nog geen 280 euro netto in de maand, ik vind het wel prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zware Unit schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:55:
Ziet er stoer uit en een leuk alternatief voor de Mini.
Al die wagens zijn imago karretjes en feitelijk hun geld niet waard :) Met uitzondering van de Mini met de BMW 1.6 CVT motor dan, dat gebakje rijd gewoon superieur. De FIAT 500 was wel het meest extreme, 2 laptoptassen en het koffer zat vol 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2010 23:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben er bijna zeker van dat ik een A3 ga bestellen, de vraag is nog welke :P
Heb nu een tijdelijke Ambition 2.0 TDI Business met als opties navigatie, cruise control en telefoonvoorbereiding. Ik wil voor de nieuwe in ieder geval S Tronic en als opties:
• telefoonvoorbereiding
• cruise control
• lichtmetalen velgen
• parkeersensoren voor en achter
• iPod-aansluiting
• goede audio (de speakers in m'n huidige A3 vind ik ronduit slecht)
• mistlampen voor
• middenarmsteun
• automatisch dimmende binnenspiegel
• stuurbediening voor audio en telefoon
• automatische airco
• 20% bijtelling
• metallic lak

Navigatie, dikke velgen en motorinhoud vind ik niet belangrijk.

Het is wel een lastige keuze: Attraction of Ambition en dan nog Pro Line, Business of Pro Line Business ...
Vrijdag gaat mijn A3 naar de dealer voor z'n eerste onderhoudsbeurt, even afwachten wat ze daar van m'n lijstje kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Sleepie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:06:
[...]

Nope een sedan deze keer. Ik heb de ruimte van een Avant niet echt nodig,
Xenon was leuk geweest inderdaad. Aan de andere kant, een van de Xenon units van de S4 ging ooit kapot, wat zijn die krengen duur :X
Lampjes via eBay Duitsland zijn echt goedkoop - 2 voor 90 euro, Philips of Osram.
Die balasten zijn wat meer prijzig ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Canaria schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:30:
Ik ben er bijna zeker van dat ik een A3 ga bestellen, de vraag is nog welke :P
Heb nu een tijdelijke Ambition 2.0 TDI Business met als opties navigatie, cruise control en telefoonvoorbereiding. Ik wil voor de nieuwe in ieder geval S Tronic en als opties:
• telefoonvoorbereiding
• cruise control
• lichtmetalen velgen
• parkeersensoren voor en achter
• iPod-aansluiting
• goede audio (de speakers in m'n huidige A3 vind ik ronduit slecht)
• mistlampen voor
• middenarmsteun
• automatisch dimmende binnenspiegel
• stuurbediening voor audio en telefoon
• automatische airco
• 20% bijtelling
• metallic lak

Navigatie, dikke velgen en motorinhoud vind ik niet belangrijk.

Het is wel een lastige keuze: Attraction of Ambition en dan nog Pro Line, Business of Pro Line Business ...
Vrijdag gaat mijn A3 naar de dealer voor z'n eerste onderhoudsbeurt, even afwachten wat ze daar van m'n lijstje kunnen maken.
Leuk :) houdt er rekening mee dat je zaken als navigatie vaak bij inruil weer terugverdient. We hebben laatst nog een 330d uit 2008 getaxeerd zonder leer en zonder nav, dat kwam 4.000,- onder gemiddeld uit. Dat is wat je nieuw ook voor die opties betaalt. Heeft alles te maken met aanbod, als er 2e hands 100 met leer+nav worden aangeboden en 1 zonder, dan moet je iets doen met die prijs anders komt het niet goed.

Leer weegt daar iets minder zwaar in wat betreft een A3 maar zou ik persoonlijk als eerste kiezen. Veel van de die opties die jij opnoemt zitten trouwens in het Pro Line pakket voor 1.150,-.

Ik weet niet hoe het met die speakers zit. Heb laatst al iemand hier geadviseerd om het gewoon zelf te doen en de standaard speakers eruit te tikken voor Hertz of Polk spul. Is -denk ik- goedkoper dan af-fabriek high-end audio en zeer waarschijnlijk beter. Maar daarvan ben ik niet zeker.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-06-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

full-navi kost 4000 euro dat verdien je echt niet terug. kun je het nog beter achteraf inbouwen voor 1300-1500 euro. then again ook dat is veel geld als je het niet nodig hebt :) en als het lease is maakt het weinig uit :P

[ Voor 62% gewijzigd door Chaoss op 09-06-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er wordt niet gesproken over lease. In het segment van de A3 ligt dat wat genuanceerder inderdaad. Je ziet ook wel uit Duitsland geimporteerde A6-en zonder cruise control. Dat is knap lastig te slijten hier, maar daar is dan de prijs ook vaak weer naar. In de buurt hier rijdt een A5 rond waar wel 3K in de velgen is gestoken maar ook een Tomtom aan de voorruit zit geplakt. Tja.

Is er geen interessant pakket momenteel met nav erin?

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-06-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:57:
Er wordt niet gesproken over lease. In het segment van de A3 ligt dat wat genuanceerder inderdaad. Je ziet ook wel uit Duitsland geimporteerde A6-en zonder cruise control. Dat is knap lastig te slijten hier, maar daar is dan de prijs ook vaak weer naar. In de buurt hier rijdt een A5 rond waar wel 3K in de velgen is gestoken maar ook een Tomtom aan de voorruit zit geplakt. Tja.

Is er geen interessant pakket momenteel met nav erin?
In mijn geval is het een leaseauto :)
Het Pro Line Business-pakket heeft dvd-navigatie, dat pakket is alleen op de Attraction verkrijgbaar. Navigatie is op een leaseauto relatief goedkoop, maar door de extra bijtelling tikt het wel snel aan. Ik heb nu navigatie op de A3, maar ik gebruik toch liever TomTom (niet tegen de voorruit geplakt natuurlijk :+ ), TMC is handig, toch is het waardeloos in vergelijking met HD Traffic. Leer wil ik ook niet, dat vind ik niet fijn zitten.

De standaard 17" velgen van de Ambition die ik nu heb vind ik trouwens niet mooi, ik heb liever de 16" velgen van de Ambiente, alleen is de Ambiente er weer niet in de uitvoering Business :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Standaard Ambition velgen zijn gewoon niet mooi. Waarom geen Pro-Line S? Prima velgen, navigatie, etc...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Canaria schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:09:
[...]

In mijn geval is het een leaseauto :)
Het Pro Line Business-pakket heeft dvd-navigatie, dat pakket is alleen op de Attraction verkrijgbaar. Navigatie is op een leaseauto relatief goedkoop, maar door de extra bijtelling tikt het wel snel aan. Ik heb nu navigatie op de A3, maar ik gebruik toch liever TomTom (niet tegen de voorruit geplakt natuurlijk :+ ), TMC is handig, toch is het waardeloos in vergelijking met HD Traffic. Leer wil ik ook niet, dat vind ik niet fijn zitten.

De standaard 17" velgen van de Ambition die ik nu heb vind ik trouwens niet mooi, ik heb liever de 16" velgen van de Ambiente, alleen is de Ambiente er weer niet in de uitvoering Business :/
Heb ook net mijn A3 PL Business gekregen. Meteen een Brodit ProClip bij besteld om de TomTom niet middels een zuignap op het raam te hoven plakken. Echter zitten de knoppen van de MMI veel verder naar rechts, waardoor de Broti over de knoppen heen geplaatst moet worden. Ga nu de ProCLip maar retour sturen, alleen ben nog wel op zoek naar een mount, naast de radio, aangezien dat voor mij de ideaal hoogte is.

Iemand suggesties welke mount het best gebruikt kan worden om een tomtom/telefoon houder naast de MMI te mounten ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Danielson schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:53:
Hmmm.... de flippers van mijn DSG bak zijn er ineens mee gestopt, de bak verder werkt perfect en het handmatig schakelen met de pook is ook geen probleem.

Ik ben gister al even langs de dealer geweest, de volgende foutmelding kwam naar voren:

(01426) Bedieningseenheid in stuurwiel-E221 - geen signaal/communicatie.

Donderdag heb ik een afspraak bij de dealer, ik hoop dat het allemaal meevalt ;(
Om nog even terug te komen op dit verhaal, de auto is gister bij de dealer geweest, ze hebben alles los gehaald en de contacten schoon gemaakt, helaas zonder succes :(

Nu geven ze aan dat het complete stuur moet worden vervangen, allen het stuur alleen kost al ongeveer 600 euro ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zware Unit schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:29:
Standaard Ambition velgen zijn gewoon niet mooi. Waarom geen Pro-Line S? Prima velgen, navigatie, etc...
zijn die velgen veranderd dan? Ambition velgen van de pre-facelift zijn imho juist wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Danielson schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:55:
[...]

Om nog even terug te komen op dit verhaal, de auto is gister bij de dealer geweest, ze hebben alles los gehaald en de contacten schoon gemaakt, helaas zonder succes :(

Nu geven ze aan dat het complete stuur moet worden vervangen, allen het stuur alleen kost al ongeveer 600 euro ;(
Tja, dat krijg je met die sturen waar van alles en nog wat in zit.
Valt het niet onder de garantie? Geen optie om die flippers maar niet meer te gebruiken? Het is een DSG, mijn ervaring ermee is dat het zelf schakelen met zo'n bak alleen maar spelen is, maar om te rijden is het absoluut niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Merkte tijdens de proefrit dat ik de flippers voornamelijk bij diverse inhaalacties gebruikte. Lijkt me ook lekker om in de bergen te zorgen dat hij niet zo snel naar een hoge versnelling doorschakelt.

Kan waarschijnlijk aanstaande woensdag mijn A3 SB S-edition ophalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Chaoss schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:12:
[...]

zijn die velgen veranderd dan? Ambition velgen van de pre-facelift zijn imho juist wel mooi.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zEOKC3XZEIdA1ICAbwDRTi8f/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:57:
In de buurt hier rijdt een A5 rond waar wel 3K in de velgen is gestoken maar ook een Tomtom aan de voorruit zit geplakt. Tja.
Wat is het probleem daarmee?

Ik rijd gemiddeld per week met 7 verschillende wagens. Zie jij het al voor jou wat voor een budget dat wel niet is? Dus heeft iedereen bij ons gewoon een Tomtom gekregen wat vele malen goedkoper is. Om de 3 jaar gooi je dat ding weg en koop je een nieuwe met de nieuwste kaarten. Bij ons gaan de wagens zelfs maar 2 jaar mee :o

Gisteren even een rammeltje aan mijn B7 opgelost. Dacht dat de riemspanner van de rechterpassagier naar de kloten was maar bleek de riemgeleider te zijn wat begon te resoneren en een onaangename hoog frequente kraak veroorzaakte. Wat karton erin geramd om het op spanning te zetten. Het nadeel van het rijden met 18" wielen?

BTW, wat zijn de meningen over de BBS CM velgen in 18"?
Afbeeldingslocatie: http://www.0-60mag.com/wp-content/uploads/2008/04/audi_112_0247_1213_meteror.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tirerack.com/images/wheels/bbs/swap/bbs_cm_bpsl_ci3_l.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
18" is te klein voor die bbsen. Zoek je wat voor een b7?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 13:51
Ja, in mijn opinie: lelijke MTV paupervelgen. Je ziet eruit als een 'nieuw-geld' stenenschuiver/makelaar/aannemer met die dingen ik vind het niks.

Nu wat vriendelijker. ;) Als jij het mooi vindt: doen! Wat maakt het uit wat een ander ervan vindt? Ik hou mijn auto's graag stock, een ander wil juist graag customisen. Ieder z'n ding.

[ Voor 51% gewijzigd door EQJim op 12-06-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Blundertje vandaag:

Even olie gepeild (eens in de zoveel tijd, gewoon routine). Hmm, daar mag wel wat bij. Naar tankstation getuft en flesje olie gescored. "Lalala motorkap open, lalala dop er af, lalala olie erbij, lalala olie peilen, lalala alles dikke prima :*) , lalala motorkap dicht, lalala weg rijden."

Bij het starten vond ik al dat ie erg onregelmatig stationair liep, tijdens het rijden was het net of ik mijn gaspedaal eerst door een chocoladecake moest duwen voordat er enige reactie kwam. Ergo: snie goed nie. :(

Blijkt dat ik de" lalala dop weer terug er op" vergeten was. Die lag dus nog gewoon op mijn koplamp tussen de motorkap geklemd. :X

Iets met dumbass ofzo :+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
KappeNou schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:03:
18" is te klein voor die bbsen. Zoek je wat voor een b7?
Yups en bij voorkeur BBS velgen want daar krijg ik iets wat korting op (gentlemen agreement so to say)
Ik wil niet groter gaan als 18" want dat kost me teveel qua comfort afname.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

max schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:27:
Blijkt dat ik de" lalala dop weer terug er op" vergeten was. Die lag dus nog gewoon op mijn koplamp tussen de motorkap geklemd. :X
Zit de motorruimte nu niet onder de spetters olie dan? Ik heb ook wel eens gezien dat iemand zijn auto startte zonder dop, en toen kwamen er spetters olie uit gepaard met een flinke rookontwikkeling ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Gisteren met een VAGCOM kabeltje aan het werk geweest op mijn A4 B8, met volgende veranderingen:
* Audi drive select geactiveerd en motor op 'dynamic' gezet ipv auto.
* Tellersweep bij contact
* Achterleds altijd aan
* Laptimer & olietemperatuur op boordcomputer
* Rechter spiegel laten kantelen bij parkeren
* Derde stoplicht knippert bij noodrem
* Batterijniveau op MMI

Nog te doen:
* Mistlicht aan bij draaien
* Tire pressure systeem via ABS sensor (indien mogelijk)

Zeer tevreden over het resultaat overigens. Vooral het dynamic motor instelling merk ik in 1e & 2e versnelling en bij tussenacceleraties in 4e en 5e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

max schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:27:

Bij het starten vond ik al dat ie erg onregelmatig stationair liep, tijdens het rijden was het net of ik mijn gaspedaal eerst door een chocoladecake moest duwen voordat er enige reactie kwam. Ergo: snie goed nie. :(
Ik begrijp niet helemaal waarom het niet terugdoen van de oliedop er toe leidt dat de motor slecht loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
goede vraag.. Vorm van compressie ofzo?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SlasZ schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:36:
Gisteren met een VAGCOM kabeltje aan het werk geweest op mijn A4 B8, met volgende veranderingen:
Heb je ook ADS? Ik heb de default juist op individual gezet, met meer opties in m'n MMI
Hoe krijg je die trouwens zichtbaar? Heb van alles geprobeerd (0.0 en / of set indrukken of ingedrukt houden)
Merk je ook dat je spiegel niet helemaal terugkantelt als je weer vooruit rijdt?
Dus je hebt ook de knipperlichten aan bij noodrem? Moet 't alleen nog een keer uittesten :P
Nog te doen:
Ik heb bandenspanningscontrole erop zitten; is dat nou hetzelfde?

Wellicht interessant om een lijstje bij te houden... Ik heb nog wel meer instellingen gevonden die grappig zijn :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

R3dn3ck schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:34:
[...]
Zit de motorruimte nu niet onder de spetters olie dan? Ik heb ook wel eens gezien dat iemand zijn auto startte zonder dop, en toen kwamen er spetters olie uit gepaard met een flinke rookontwikkeling ;)
Daar was ik inderdaad ook bang voor (maakte de kap met mijn ogen stijf dichtgeknepen open :P ), maar er was eigenlijk niets bijzonders te zien.
Maasluip schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:06:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom het niet terugdoen van de oliedop er toe leidt dat de motor slecht loopt?
Ik ook niet, maar vanaf hier staan wel wat reacties die mij logisch in de oren klinken. :)

[ Voor 67% gewijzigd door max op 14-06-2010 11:11 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
BtM909 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:48:
[...]

Heb je ook ADS? Ik heb de default juist op individual gezet, met meer opties in m'n MMI

[...]

Hoe krijg je die trouwens zichtbaar? Heb van alles geprobeerd (0.0 en / of set indrukken of ingedrukt houden)

[...]

Merk je ook dat je spiegel niet helemaal terugkantelt als je weer vooruit rijdt?

[...]

Dus je hebt ook de knipperlichten aan bij noodrem? Moet 't alleen nog een keer uittesten :P

[...]

Ik heb bandenspanningscontrole erop zitten; is dat nou hetzelfde?

Wellicht interessant om een lijstje bij te houden... Ik heb nog wel meer instellingen gevonden die grappig zijn :)
Standaard heb ik geen ADS neen. Kan ook enkel het motorgedeelte aanpassen (heb de hardware niet voor vering / stuur enzo). Kan ook tijdens het rijden aangepast worden.

De olietemp / laptimer is gewoon een van de schermen op de boordcomputer. Er staat geen andere informatie op, dus geen snelheid / verbruik / ... Je kan die doorlopen door op de onderste knop te drukken van de ruitenwisser 'arm' zoals je normaal veranderd van weergave. Van mij komt die na het economy scherm (met schakelsuggestie enzo). Dit scherm kan je trouwens ook activeren met VAGCOM.

De spiegel komt inderdaad ook niet helemaal terug, en kantelt niet genoeg naar beneden. Dus niet zo bruikbaar denk ik, maar nog niet getest tijdens het parkeren zelf.

Ja ik heb dus beide knipperlichten (standaard) & derde remlicht dat knipperen.

Ik heb geen bandenspanningscontrole als optie, maar je kan het simuleren met de ABS sensor. Het werkt doordat de ABS sensor de omwentelingssnelheid bijhoudt van elk wiel. Als een wiel plat loopt (of druk verliest) gaat de draaisnelheid omhoog -> waarschuwing.
Is niet zo nauwkeurig denk ik en je moet het eerste uur de functie inleren als al je banden correct opgeblazen zijn. De software houdt tijdens die inleerperiode de snelheid van elk wiel bij in bochten, remmen, hoge snelheid ...
Op audiforum.nl is er een speciaal topic voor A4 B8 instellingen en daar zijn een paar PDF'jes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SlasZ schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:18:
[...]
De olietemp / laptimer is gewoon een van de schermen op de boordcomputer. Er staat geen andere informatie op, dus geen snelheid / verbruik / ... Je kan die doorlopen door op de onderste knop te drukken van de ruitenwisser 'arm' zoals je normaal veranderd van weergave. Van mij komt die na het economy scherm (met schakelsuggestie enzo). Dit scherm kan je trouwens ook activeren met VAGCOM.
Ik heb een automaat, dus schakelsuggestie hoef ik niet aan te hebben... Ben er doorheen gegaan (in m'n BIS), maar kom hem niet tegen :? Ga wel ff verder kijken. Las namelijk ook iets over 0.0 ingedrukt houden ofzo :?
De spiegel komt inderdaad ook niet helemaal terug, en kantelt niet genoeg naar beneden. Dus niet zo bruikbaar denk ik, maar nog niet getest tijdens het parkeren zelf.
Ik heb een artikel gevonden waar je het aantal kantelgraden kan instellen... Zal die opzoeken... Overigens zou je dit eventueel ook voor je linkerspiegel kunnen instellen... Dan kan je met de spiegelafstelknop zelf bepalen welke spiegel naar beneden kantelt als je achteruit rijdt :)
Ik heb geen bandenspanningscontrole als optie, maar je kan het simuleren met de ABS sensor. Het werkt doordat de ABS sensor de omwentelingssnelheid bijhoudt van elk wiel. Als een wiel plat loopt (of druk verliest) gaat de draaisnelheid omhoog -> waarschuwing.
Is niet zo nauwkeurig denk ik en je moet het eerste uur de functie inleren als al je banden correct opgeblazen zijn. De software houdt tijdens die inleerperiode de snelheid van elk wiel bij in bochten, remmen, hoge snelheid ...
't Zal me niet verbazen als die optie ook namelijk hetzelfde doet. Ik moet ook de spanning opslaan als ik m'n banden heb opgepompt.
Op audiforum.nl is er een speciaal topic voor A4 B8 instellingen en daar zijn een paar PDF'jes te vinden.
Ja klopt, maar hier loopt blijkbaar ook een redelijk topic.... En vind audiforum nou ook niet altijd even overzichtelijk :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

De A3 cabrio (1.8FSI, DSG-7) die ik nu meeheb, die is stukkig...
Als je hem in de "S" parkeert en dan gewoon volgas wegragt, dan schakelt hij niet bepaald voorbij de 4.
En de kofferbak dicht doen staat gelijk aan goed hard dichtsmijten, anders blijft er in het dash van alles knipperen en wil het dak niet open, noch dicht. :/

Verder wel een fijn karretje moet ik zeggen, deze week ruil ik hem hopelijk nog om voor mijn uiteindelijke auto, maar hij heeft me prima naar vakantie en weer terug gebracht. Dak open, 30 graden buiten en het zonnetje erbij: genieten 8)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Cobra_Lup schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:40:
[...]

Heb ook net mijn A3 PL Business gekregen. Meteen een Brodit ProClip bij besteld om de TomTom niet middels een zuignap op het raam te hoven plakken. Echter zitten de knoppen van de MMI veel verder naar rechts, waardoor de Broti over de knoppen heen geplaatst moet worden. Ga nu de ProCLip maar retour sturen, alleen ben nog wel op zoek naar een mount, naast de radio, aangezien dat voor mij de ideaal hoogte is.

Iemand suggesties welke mount het best gebruikt kan worden om een tomtom/telefoon houder naast de MMI te mounten ?
Moet hij in de middenconsole? Kan hij niet links naast het stuur gemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
BtM909 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:35:
[...]

Ik heb een automaat, dus schakelsuggestie hoef ik niet aan te hebben... Ben er doorheen gegaan (in m'n BIS), maar kom hem niet tegen :? Ga wel ff verder kijken. Las namelijk ook iets over 0.0 ingedrukt houden ofzo :?
0.0 ingedrukt houden is om de lap timers samen te vatten en te resetten. Maar hiervoor moet je dus al in het juiste scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:18
BtM909 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:35:

't Zal me niet verbazen als die optie ook namelijk hetzelfde doet. Ik moet ook de spanning opslaan als ik m'n banden heb opgepompt.
Werkt dit niet met sensoren die effectief de druk meten in de banden.
Voor het bandenspanningscontrolesysteem van bv opel zijn er in elk geval extra sensoren nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SlasZ schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:10:
[...]

0.0 ingedrukt houden is om de lap timers samen te vatten en te resetten. Maar hiervoor moet je dus al in het juiste scherm staan.
Ik had em idd gevonden door het juiste knopje in te drukken... Krijg dan overigens alleen laptimer te zien en geen olietemp. Zit die op hetzelfde BIS-scherm?
Engineer Stewie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 07:31:
[...]

Werkt dit niet met sensoren die effectief de druk meten in de banden.
Voor het bandenspanningscontrolesysteem van bv opel zijn er in elk geval extra sensoren nodig.
Geen flauw idee, behalve dat ik na het oppompen van m'n banden de bandenspanning moet opslaan :)

[ Voor 33% gewijzigd door BtM909 op 15-06-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Laptimer in een standaard audi? :o Die kende ik nog niet.. Is dat zoals het klinkt om je tijd op te nemen wanneer je over het circuit knalt? Je zou verwachten dat dit alleen nodig is bij een RS model ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
BtM909 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:23:
[...]

Ik had em idd gevonden door het juiste knopje in te drukken... Krijg dan overigens alleen laptimer te zien en geen olietemp. Zit die op hetzelfde BIS-scherm?
Die staan inderdaad in het zelfde BIS scherm. Olietemp staat bovenaan.
Hier een foto van een A4 B8 (ziet er bij mij ook zo uit) : http://www.audizine.com/gallery/data/500/Lap_-_temp.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door SlasZ op 15-06-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
KappeNou schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:47:
Laptimer in een standaard audi? :o Die kende ik nog niet.. Is dat zoals het klinkt om je tijd op te nemen wanneer je over het circuit knalt? Je zou verwachten dat dit alleen nodig is bij een RS model ;)
Werkt zoals verwacht. Inclusief tussentijden, start/stop en gemiddelde berekening. Je krijgt een mooi overzicht op het einde :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ross-tech.net/VCDS/misc-images/laptimer_5_result.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
SlasZ schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:56:
[...]

Werkt zoals verwacht. Inclusief tussentijden, start/stop en gemiddelde berekening. Je krijgt een mooi overzicht op het einde :)
[afbeelding]
Naja zeg :D Dat was voorheen alleen uitbesteed aan de porsche 997 met optionele sport chrono pack..
Opzich wel grappig, maar of het bij een normale audi nodig is..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
KappeNou schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:16:
[...]

Naja zeg :D Dat was voorheen alleen uitbesteed aan de porsche 997 met optionele sport chrono pack..
Opzich wel grappig, maar of het bij een normale audi nodig is..
Laptimer is inderdaad een gimmick, maar de olietemperatuur die ermee gepaard gaat is veel nuttiger. Dan weet je wanneer je auto op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Yep dat is wel handig. Dat mis ik wel. Kan je dat toevallig ook bij een B7 activeren?

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 15-06-2010 12:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan die optie aanzetten op een B7, volgens mij is dat (de instelling) hetzelfde als voor een B8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Kan dit heel toevallig ook op een A3 8P? Ik heb wel een Rood BIS scherm...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nu maar even zoeken wie vag com in zuid holland heeft ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gaat vandaag eindelijk mijn leasewindow open.. ik inloggen op de besteltool.. staat de A1 1.4 tsi er nog niet in..... de gegevens zijn nog niet aangeleverd door de importeur! 8)7

de 1.4 s-tronic en de 1.2 staan er wel in maar s-tronic mogen we niet bestellen en de 1.2 kan de dealer nog niet bestellen... ongelooflijk, wat een dooie mus! nu maar hopen dat ze er snel in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Waarom mag de S-Tronic niet? Deze heeft een A-label en is schoner en zuiniger dan de handbak.

De 1.2 komt pas later maar eerlijk? Die heeft op papier wel erg weinig vermogen hoor.

[ Voor 32% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-06-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je het vergelijkt met andere Audi's misschien wel, maar 85 pk voor 1000 kg is echt niet te weinig hoor, vooral met een koppel van 160 Nm vanaf 1500 toeren.
Niet iedere auto moet verplicht binnen de 10 seconden van 0 naar 100 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
we mogen van het bedrijf geen automaat bestellen.. bovendien is ie met s-tronic meteen 4000 euro duurder en is er nog weinig ruimte voor extra opties. de 1.2 is niet eens zo heel sloom, 0-100 in 11,7 seconden valt me nog mee eerlijk gezegd. al ga ik liever voor de 1.4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Frieda schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:32:
we mogen van het bedrijf geen automaat bestellen.. bovendien is ie met s-tronic meteen 4000 euro duurder en is er nog weinig ruimte voor extra opties. de 1.2 is niet eens zo heel sloom, 0-100 in 11,7 seconden valt me nog mee eerlijk gezegd. al ga ik liever voor de 1.4!
Waarom geen automaat bestellen? Vind dat een beetje raar vooral gezien de nieuwere automaten van VW/Audi...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Heeft te maken met verkoop waarde na lease. Een auto met automaat schrijft een lease bedrijf relatief gezien meer op af. Derhalve zijn die prijzen hoger en kan een bedrijf besluiten dat automaten dus niet toegestaan zijn dit om kosten te drukken. Milieu is een wassen neus binnen lease bedrijven. Net als bij de meeste bedrijven die lease auto's aanschaffen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda: dat is wel balen, had je anders wel de automaat gekozen? Sinds mijn vorige auto (Honda Civic Hybrid) wil ik geen handgeschakelde auto meer. Nu rijd ik daar tijdelijk wel in, maar de volgende wordt zeker een automaat.

Ik begin nu toch weer te twijfelen tussen de A3 en de A1 :P
De A1 kan voor hetzelfde bedrag veel ruimer uitgerust worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-05 10:06

Daniel

Kapitein NCC-1701
SlasZ schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:36:
* Tellersweep bij contact
* Achterleds altijd aan
* Batterijniveau op MMI

Nog te doen:

Zeer tevreden over het resultaat overigens. Vooral het dynamic motor instelling merk ik in 1e & 2e versnelling en bij tussenacceleraties in 4e en 5e.
Hmm, hip, zou dat ook kunnen op een A5? :) Sommige dingen heb ik al (tellersweep bijv, was standaard) maar dat drive select lijkt me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Daniel schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:25:
[...]

Hmm, hip, zou dat ook kunnen op een A5? :) Sommige dingen heb ik al (tellersweep bijv, was standaard) maar dat drive select lijkt me wel interessant.
Normaal komen de instellingen van A4 & A5 grotendeels overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sterker nog, op de diverse websites kan je gewoon de verschillen (mochten die er zijn) zien :)

Met VAG COM kan je tegenwoordig met checkboxes het meeste aan of uitvinken, dus de basis dingen kan je dus zo aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:53:
Frieda: dat is wel balen, had je anders wel de automaat gekozen? Sinds mijn vorige auto (Honda Civic Hybrid) wil ik geen handgeschakelde auto meer. Nu rijd ik daar tijdelijk wel in, maar de volgende wordt zeker een automaat.

Ik begin nu toch weer te twijfelen tussen de A3 en de A1 :P
De A1 kan voor hetzelfde bedrag veel ruimer uitgerust worden.
ja idd balen. ik weet het niet, heb wel een tijdje automaat gereden maar dat beviel me niet zo, in combinatie met cruise control hoef je helemaal niks meer te doen.. dan ga ik zitten dromen!

bovendien kies ik voor 4000 euro liever een set mooie velgen een een automatische airco :)

als ik nou de s-tronic voor jou bestel, dan bestel jij de 1.4 en ruilen we ze daarna even om :P bij welke leasemaatschappij zit jij, staat de 1.4 er bij jou wel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor zover ik kan nagaan is het prijsverschil 2.200,-. Nog aanzienlijk maar redelijk terug te verdienen in leasetarief door de lagere CO2 en verbruik, maar niet elke leasemaatschappij gaat hier even goed mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10
Zaterdag ga ik kijken naar een A6 avant uit 2004 (2.5 tdi). Hij heeft er al 2 ton opzitten (Vind ik voor een 6-cilinder diesel niet bijzonder erg) maar van binnen is hij nog als nieuw (Ik heb hem al gezien en in gereden, zaterdag vrouwtje).

Hij is zwart metallic en heeft creme leder (zéér goed onderhouden want er zit echt geen kreukje in. Ben ik nog weinig tegengekomen bij occasions). Voor de rest full options (PDC voor+achter, stoelverwarming, Navi Plus).

Voor de rest distr. riem net vervangen, LongLife beurt en boekjes helemaal afgestempeld tot aan nu door de Audi dealer.

Minpunt: Banden voor moeten nieuw
Pluspunt: Ik kan hem voor een bijzonder net prijsje krijgen.

Wat nou de echte occasionprijzen zijn weet ik niet, op MP staan ze voor 11~13 maar er staan er bijzonder weinig op.

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 17-06-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als het onderhoud goed is geweest heb je weinig te vrezen, alleen -ik weet het niet precies- maar volgens mij hebben die 2.5 TDI blokken problemen met de nokkenassen soms. Ik weet alleen niet hoe je dat kunt constateren. Wel fijne motor, afgelopen week nog op pad geweest met die motor in een A4. Lekker stil en voldoende kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik ben net gebeld; hij is verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:57

racoon

mooowwww

RedHat schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:05:
Ik ben net gebeld; hij is verkocht :(
Dat is balen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Inderdaad. Had hem meteen moeten kopen, echter moest ik eerst overleggen met vrouwtje die hem ook even wou zien (dat zou dan zaterdag pas kunnen).

8250 moest ie kosten. Echt ongelooflijk stom van mijzelf :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Mocht het nokkenasverhaal onzeker zijn geweest bij die auto. Kan pas echt goed gekeken worden door kleppendesksels te lichten dan ben je al een stuk duurder uit kan ik melden. Heb de mijne net laten vervangen. 8250 is een nette prijs. Maar mocht er dus een nokkenas verhaal aankomen kun je al +1500 euro (ongeveer) doen. Beste is als je voor 2.5 diesel gaat kijken meteen te vragen of de nokkenassen recentelijk zijn vervangen. Zeker bepaalde series, maar houvast is standaard navragen. Mochten ze zeggen dat het is gedaan dan ook zorgen dat het aangetoond word. Verder rekening houden met het soort bak wat eronder zit. Is het een automaat vermijd dan de multitronics. Tiptronic vind je over algemeen alleen op Quattro's.

Jammer dat je deze bent misgelopen. Maar er komt vast nog wel eens iets op je pad. Ik ben er ook verschillende misgelopen voor ik mijn A6 vond.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

RedHat schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:56:
Zaterdag ga ik kijken naar een A6 avant uit 2004 (2.5 tdi). Hij heeft er al 2 ton opzitten (Vind ik voor een 6-cilinder diesel niet bijzonder erg) maar van binnen is hij nog als nieuw (Ik heb hem al gezien en in gereden, zaterdag vrouwtje).
dat zeg je wel maar over het algmeeen zijn de 1.9tdi's nogal de meest betrouwbare diesels :)

enne als die prijs echt zo laag was en het bijna te mooi was om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Let bij een volgende 2,5tdi iig goed op het nokkenas probleem, nokken assen vervangen kost nogal wat.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 17-06-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
enne als die prijs echt zo laag was en het bijna te mooi was om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo
Groothandel -> Handel -> Handel -> Handel = hoge prijs.

Ik koop ze tussen groothandel en handel in bij wijze. Dat verklaart de prijs.

Die auto's worden ook met grote batches ingeslagen. Deze Audi was interessant omdat alle bonnen aanwezig waren, onderhoudsboekje volledig ingevuld en hij was echt in een smetteloze staat.

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 17-06-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
in 2004 zijn de nokkenassen problemen van de 2.5's opgelost.
Ook kan je dit nagaan dmv de motor code.

Die van mij is van Augustus 2004 met BCZ motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:57

racoon

mooowwww

Weet er iemand welke fietsdrager er op een audia a3 sb uit 2010 past.

Heb geen trekhaak.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
voor de A1-geinteresseerden-- je kunt je nu via de audi website inschrijven voor een VIP-preview 24 t/m 27 juni. Heb me zelf al ingeschreven voor 27 juni in Amsterdam :)

http://www.audionlinespecial.nl/AudiA1/a1preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind het persoonlijk best lang duren. De A1 heeft al op de beurs gestaan en op elk aardig evenement duikt hij al op (Spa LMS ruim een maand geleden, Le Mans etc). Best leuk ding om te zien, ik denk dat hij in het dagelijks verkeer best opvalt.

[ Voor 19% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-06-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik vind die VAG-COM opties best interessant, maar ik heb hier in China tussen de lippen door geinformeerd hoe het zit met de garantie en alle aanpassingen zal in princiepe voor het verliezen van de garantie zorgen. Hoe zit het in NL? Garantie is trouwens altijd al een probleem in China en overal proberen ze er onderuit te komen als ze ook maar kans zien.

De eerste 1000km zit er al weer bijna op na 2 weken en de A4L rijdt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
kiddyl schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:36:
Ik vind die VAG-COM opties best interessant, maar ik heb hier in China tussen de lippen door geinformeerd hoe het zit met de garantie en alle aanpassingen zal in princiepe voor het verliezen van de garantie zorgen. Hoe zit het in NL? Garantie is trouwens altijd al een probleem in China en overal proberen ze er onderuit te komen als ze ook maar kans zien.

De eerste 1000km zit er al weer bijna op na 2 weken en de A4L rijdt heerlijk!
Voor zover ik gelezen en gehoord heb doet het niets af aan je garantie. Als je natuurlijk iets totaal verkeerds doet zal je zelf voor de kosten moeten opdraaien om het weer recht te zetten.
Meestal kan je gewoon aan de dealer zelf vragen om dit te doen als je zelf geen kabel wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Zware Unit......HAPPY

Afbeeldingslocatie: http://files.me.com/maartendevries/4nomhq

Afbeeldingslocatie: http://files.me.com/maartendevries/5b48d4

Nieuwe Audi A3 1.4TFSI S-Tronic S-edition in Daytona Gray. Wat een heerlijke auto. De DSG-bak is ook echt heerlijk in het drukke verkeer. Ambition stoelen zitten top, navigatie werkt prima, licht sensor is handig en verlichting is erg gaaf. Het sturen is even wennen, maar na 250km ben ik eraan gewend. Je voelt niet super goed wat de voorwielen aan het doen zijn bij deze besturing.

16GB SD-kaartje erin gedaan. Jammer dat hij het kaartje niet scant en zaken kan toevoegen maar een soort jukebox. Ook het lezen van sommige ID-tags werkt nog niet helemaal lekker. Geluid is trouwens ook goed.

De uitstraling van de auto is heerlijk. Het interieur van de S-edition is gewoon compleet.

Vermogen van de standaard 1.4TFSI is ruim voldoende voor deze auto. Voornamelijk icm de DSG-bak. Over 2 weken gaat hij terug voor tuning (ABT). Denk dat het nog lekkerder rijdt rond de 150pk. Even afwachten wat het resultaat van de tuning is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik word trouwens doodziek van mijn Audi A4 ('04). De auto heb ik vorig jaar in mei gekocht. Het eerste halfjaar ging vlekkeloos, maar daarna zijn de verschillende mankementen zich gaan stapelen. :(

- In november begaf mijn achterklepslot het, sindsdien moet ik de achterklep met de sleutel openmaken. Ik ga binnenkort eens de kabelboom + comfortmodule checken (stelmotor is in ieder geval in orde).
- Drie weken geleden heb ik de draagarmen voor moeten laten vervangen.
- Sinds afgelopen maandag doen mijn ruitenwissers het niet meer; of de wissermotor is defect of de asjes moeten schoongemaakt worden. Ga ik eerdaags naar kijken.

Dit is mijn eerste auto. Hiervoor heb ik altijd de auto van mijn ouders gebruikt, onderhoud/reparatie regelde mijn vader altijd (als blijk van dank gooide ik wel de tank telkens vol en betaalde ik de wegenbelasting). Onderhoud/reparatie van een auto is duur (vooral als je twee linkerhanden hebt), vooral als je een Audi hebt. :(

Voor de rest een zeer fijne auto hoor. :P
Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.