Hier in het westen zie je ze anders op elke hoek van de straatChaoss schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:04:
[...]
jah maar die lease bakken zijn geen A4 B5'jesB5 is in het dagelijks verkeer al bijna even zeldzaam als een 80 B4
en uiteindelijk is het allemaal hetzelfde platform.
de configurator voor de A1 staat online op de audi website.. even klikken en je zit zo aan de 30.000,-
wel geinige interieuropties, met wasabi groene bekleding en details. alleen climatronic is weer duur en zit niet in de pro line pakketten.. net als de parkeersensoren. jammer!

wel geinige interieuropties, met wasabi groene bekleding en details. alleen climatronic is weer duur en zit niet in de pro line pakketten.. net als de parkeersensoren. jammer!
Sorry voor de zelf-quote, maarre: anyone?Largo schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:46:
Wie weet er wat van MMI in combinatie met mp3? Ik heb mp3 cdtjes gebrand, maar hij leest geen tags, directories of filenames. Ik krijg op het scherm iets als "S~af4er.mp3" terwijl er bijvoorbeeld "Stylo.mp3" zou moeten staan.
Het gaan om een mrt 2009 A4 avant met kleuren mmi/navi en een 6 cd wisselaar.
Mijn vader reed ooit een 80, en wel de 90pk. Fijne auto, maar dorstig voor slechts 90pk en de wagen kan wel meer gebruiken. Hij was beslist niet zuinig. Kortom, altijd voor die 115pk gaan, zou ik zeggen.
ja die 115pk spreekt me sowieso meer aan dan de 90pk. Wat is technisch trouwens het verschil tussen
2.0 - 66 kW (90 PS; 89 bhp), in-line four-cylinder (base model in Germany)
2.0 E - 85 kW (116 PS; 114 bhp), in-line four-cylinder
de E staat neem ik aan voor injectie. Maak ik daar uit op dat de 90PK versie (mooi verschil tussen britse en duitse din paardjes overigens
) carburateur is?
2.0 - 66 kW (90 PS; 89 bhp), in-line four-cylinder (base model in Germany)
2.0 E - 85 kW (116 PS; 114 bhp), in-line four-cylinder
de E staat neem ik aan voor injectie. Maak ik daar uit op dat de 90PK versie (mooi verschil tussen britse en duitse din paardjes overigens
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Volgens mij is de 90pk verwant aan de 1.8 8v die VW destijds gebruikte. In de Golf was het een lekkere soepele motor met fijne eigenschappen (en relatief zuinig). De 2.0 van de Audi was zoals het Audi destijds betaamde:
*te weinig pk
*te hoog verbruik
Bij oude Audi's staat mijn technische hart bepaald niet te springen als het om motoren gaat. De concurrentie was domweg verder.
*te weinig pk
*te hoog verbruik
Bij oude Audi's staat mijn technische hart bepaald niet te springen als het om motoren gaat. De concurrentie was domweg verder.
bij oud doel je dan op beide motoren of alleen die 66kw versie?
voor iets meer kan je ook een B5 avant krijgen, maar die is een gewichtsklasse zwaarder en ook duurder qua aanschaf. Of is het allemaal lood om oud ijzer? Nou ja dat verdienen ze dan ook weer niet die uitdrukking
voor iets meer kan je ook een B5 avant krijgen, maar die is een gewichtsklasse zwaarder en ook duurder qua aanschaf. Of is het allemaal lood om oud ijzer? Nou ja dat verdienen ze dan ook weer niet die uitdrukking
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ter illustratie, in de 2.8 V6 A4 B5 quattro (handbak) (startpost) reed ik bij normaal rijden rond de 1:10. Het mooie is, als je op doorrijden zat kwam het zelden onder de 1:8. Dat vond ik impressive, mijn Delta rijdt bij doorrijden makkelijk 1:6.
Volgens mij kun je ook een 2,8 in de 80 vinden? Superfijne motor en relatief niet dorstig als ik de getallen hierboven lees van 2.0-en.
Volgens mij kun je ook een 2,8 in de 80 vinden? Superfijne motor en relatief niet dorstig als ik de getallen hierboven lees van 2.0-en.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Wat ik bedoel is dat naar mijn smaak de oudere Audi motoren (ook de V6'en) te dorstig en niet krachtig genoeg waren, vergeleken met de concurrentie. 1:10 is een keuze, maar dan wil je daar wel een beetje pit voor terug hebben
http://audiforum.nl/forum/
5 cilinder turbo?Wekkel schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:50:
Wat ik bedoel is dat naar mijn smaak de oudere Audi motoren (ook de V6'en) te dorstig en niet krachtig genoeg waren, vergeleken met de concurrentie. 1:10 is een keuze, maar dan wil je daar wel een beetje pit voor terug hebben
[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 13-05-2010 16:10 ]
wou net zeggen mijn 200 is met zijn 2.2T pittig genoeg, en 1:10 vinnik best netjes voor een 1400kg wegend hok met 4wd.
maar ook de 2.2 nonT zijn hele fijne motoren de Coupe GT is een alles behalve trage wagen.
maar ook de 2.2 nonT zijn hele fijne motoren de Coupe GT is een alles behalve trage wagen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
2.2T is een fijne motor. Ook een speciale, die weinig van doen heeft met de 'ordinaire' line-up van destijds.
Tuurlijk, de 2,8 in de A4 had 193 PK, in de 80 zou ik het niet weten.Wekkel schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:50:
De A4 heeft de 174pk en de 30v versie met 193pk. In de 80 heb je alleen de 174pk versie.
De best verkochte Chinese wagen zeker? Ken die wagen en UAES in Shanghai heeft de motor daarvan gecalibreerd meen ik
Wel een geinige wagen van euh 70 000RMB? Ben zelf benieuwd naar de F3 / G3 CVT en de F6/S8 CVT (als ze die eindelijk eens beginnen te produceren

Men Golf 4 is waarschijnlijk economisch total loss gereden door een stomme doos
Jammer dat ik geen A3 SB met DSG vind op korte termijn bij een dealer in de buurt
[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 13-05-2010 23:27 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
leuk die pk-tjes en power, maar daar wil ik nou juist vanaf... doe nu 1:8,6 met mijn 2.0 turbo. Zou graag eens boven de 1:10 scoren
De BYD F3 is inderdaad de best verkochte auto hier. Lijkt heel veel op de Corolla van Toyota net als andere auto's van dit merk die heel veel lijken op auto's van andere merken.Chevy454 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:22:
[...]
De best verkochte Chinese wagen zeker? Ken die wagen en UAES in Shanghai heeft de motor daarvan gecalibreerd meen ik![]()
Wel een geinige wagen van euh 70 000RMB? Ben zelf benieuwd naar de F3 / G3 CVT en de F6/S8 CVT (als ze die eindelijk eens beginnen te produceren)
Onze Audi A4L 2.0T is eindelijk bij de dealer, maar vriendin moet een weekje op zakenreis stad en nu moeten we maar wachten tot ze terug is om de papieren e.d. te regelen.
Toch heel gek dat je hier geen interieur kleur kan kiezen bij de bestelling, maar een auto met onze gekozen lakkleur was geleverd met een beige interieur (denk ik, want ik weet nog steeds niet precies de vertaling van de kleur) en die heeft mijn vriendin bekeken en goedgekeurd. Daarnaast is zwart en grijs mogelijk. Eigenlijk wil ik hier helemaal niet aan het verkeer deelnemen. Te veel auto's, te veel ego's en lak aan regels zijn een paar voorbeelden.
Wel alvast een navigatie systeem in huis gehaald die ik ook kan gebruiken. Het Audi systeem werkt totaal niet. In ieder geval niet voor een buitenlander in China. Menu's in het Engels is mogelijk, maar kaart is in het Chinees.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Dat is nu heel erg interessant! Heb jij een Chinees RBW? Aangezien ik voor auto's in China moet gaan testen is het makkelijker voor mij dat ik rijd ipv een Chinese collega. Ik heb zelf wat rondgereden in China zonder RBW maar dat is het toch nietkiddyl schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 06:59:
Eigenlijk wil ik hier helemaal niet aan het verkeer deelnemen. Te veel auto's, te veel ego's en lak aan regels zijn een paar voorbeelden.

Die ego's vind ik nog wel meevallen, je moet gewoon goed die claxon weten te gebruiken
En met een Audi in dat verkeer daar rijden is inderdaad niet wijs, dat is gekkenwerk.
Maar genialiteit grenst aan gestoordheid, het is enkel een verschil in interpretatie
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 14-05-2010 12:11 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Rijbewijs halen hier was niet zo moeilijk. Ik moest een serie sullige fysieke testen doen en daarna een afspraak maken voor een theorie test. Die haalde ik met 100/100 score. Alleen heb je wel een residence permit nodig. Weet niet in welke stad je zit, maar het wordt wel erg off-topic nu, dus pm me maar als je meer wilt weten.
Ik ga nu nog met de fiets naar werk, maar met de zomer is het toch wel handig om een auto te hebben.
Ik ga nu nog met de fiets naar werk, maar met de zomer is het toch wel handig om een auto te hebben.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Het is even terug dat ik met mijn auto op pad mocht. Maar wat is het weer lekker om in de A6 te rijden. Blijft een genot!
De reden dat het even heeft geduurt om met de auto op pad te kunnen. 3 weken na aankoop de inspuitpomp overleden. Auto is toen afgesleept en naar Hartog Tuning gebracht. Aangezien er nog wat afwikkelingen moesten gedaan worden en dit een heel verhaal apart is is pas 3 weken terug de opdracht tot reparatie gegeven van de auto. Tevens is ook de distributie riem vervangen plus alle geleiders, waterpomp, thermostaat etc etc. Daarnaast zijn ook de nokkenassen vervangen. Al met al serieuze reparaties. De auto is nu in ieder geval weer op orde. Auto is even kort nagelopen en zag er voor de rest goed auto mechanisch gezien. Ik kan dus voorlopig weer vooruit. Nu hopen dat ik wat langer als 3 aaneengesloten weken van de auto mag genieten
Tevens nieuwe foto's gemaakt. Crosspost met show je auto topic.

De reden dat het even heeft geduurt om met de auto op pad te kunnen. 3 weken na aankoop de inspuitpomp overleden. Auto is toen afgesleept en naar Hartog Tuning gebracht. Aangezien er nog wat afwikkelingen moesten gedaan worden en dit een heel verhaal apart is is pas 3 weken terug de opdracht tot reparatie gegeven van de auto. Tevens is ook de distributie riem vervangen plus alle geleiders, waterpomp, thermostaat etc etc. Daarnaast zijn ook de nokkenassen vervangen. Al met al serieuze reparaties. De auto is nu in ieder geval weer op orde. Auto is even kort nagelopen en zag er voor de rest goed auto mechanisch gezien. Ik kan dus voorlopig weer vooruit. Nu hopen dat ik wat langer als 3 aaneengesloten weken van de auto mag genieten
Tevens nieuwe foto's gemaakt. Crosspost met show je auto topic.

[ Voor 18% gewijzigd door MR_VIPER op 15-05-2010 20:11 ]
*empty*
Erg netjes!MR_VIPER schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:01:
Het is even terug dat ik met mijn auto op pad mocht. Maar wat is het weer lekker om in de A6 te rijden. Blijft een genot!
Is er een mogelijkheid om de iPod-aansluiting later in te laten bouwen? En hoe veel zou dat ongeveer kosten?
Ik heb voorlopig een A3 als tijdelijke auto en mis de mogelijkheid om m'n iPod aan te sluiten. Nu sluit ik hem maar aan op de aux-ingang via de hoofdtelefoonuitgang, maar dan wordt hij niet opgeladen en ik zie geen titels in het display van de auto. Daarnaast is de geluidskwaliteit erg slecht.
De A3 heeft het monochrome radio-dvd-navigatiesysteem en de bluetooth telefoonondersteuning, mocht dat relevant zijn.
Overigens ben ik verder helemaal tevreden over de A3 (2009, 2.0TDI Ambition Business met cruise control, dvd-navi en bluetooth carkit als opties). Hij is weer terug in m'n shortlist voor als ik zelf kan gaan bestellen, (maar dan wel als 1.6TDI met DSG) en concurreert nog met de BMW 116d en de Renault Mégane Coupé EDC.
Ik heb voorlopig een A3 als tijdelijke auto en mis de mogelijkheid om m'n iPod aan te sluiten. Nu sluit ik hem maar aan op de aux-ingang via de hoofdtelefoonuitgang, maar dan wordt hij niet opgeladen en ik zie geen titels in het display van de auto. Daarnaast is de geluidskwaliteit erg slecht.
De A3 heeft het monochrome radio-dvd-navigatiesysteem en de bluetooth telefoonondersteuning, mocht dat relevant zijn.
Overigens ben ik verder helemaal tevreden over de A3 (2009, 2.0TDI Ambition Business met cruise control, dvd-navi en bluetooth carkit als opties). Hij is weer terug in m'n shortlist voor als ik zelf kan gaan bestellen, (maar dan wel als 1.6TDI met DSG) en concurreert nog met de BMW 116d en de Renault Mégane Coupé EDC.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
iemand een mening over deze 85kw 2.0E Audi 80 avant?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/80/6826453
het is jammer dat er geen lm-sloffen onder liggen anders was hij helemaal top. Ik zoek eigenlijk een zwarte of een antreciet/grijze (in ieder geval geen groen of wit) maar felrood heeft stiekem ook wel wat. Ook mooi naast de felrode A4 Avant 2.0TFSI 211PK s-line van mijn zwager. Eigenlijk hetzelfde maar dan slechts 4 b-tjes verschil (en een smak poen), namelijk B4 vs B8
het is jammer dat er geen lm-sloffen onder liggen anders was hij helemaal top. Ik zoek eigenlijk een zwarte of een antreciet/grijze (in ieder geval geen groen of wit) maar felrood heeft stiekem ook wel wat. Ook mooi naast de felrode A4 Avant 2.0TFSI 211PK s-line van mijn zwager. Eigenlijk hetzelfde maar dan slechts 4 b-tjes verschil (en een smak poen), namelijk B4 vs B8
Nog 4 weken en mijn Audi A3 SB S-line 1.4TFSI DSG wordt geleverd. Collega heeft dezelfde, dus wordt dagelijks geconfronteerd met mijn toekomstige auto. Echt een top bak.
Wordt er trouwens bij de tuning (ABT) ook een soort test gedaan hoeveel PK's hij daadwerkelijk heeft? Geen idee hoe dat werkt als de dealer het doet.
Wordt er trouwens bij de tuning (ABT) ook een soort test gedaan hoeveel PK's hij daadwerkelijk heeft? Geen idee hoe dat werkt als de dealer het doet.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Op eerste zicht ziet hij er eerlijk uit. Een setje velgen voor onder een B4 zal ook niet de wereld kosten. Dan zou je de huidige velgen als winterset kunnen gaan gebruiken met paar winterbanden. Rood is niet mijn ding. Jammer dat er geen foto van interieur bij het stuur bijzit. Dat geeft ook vaak wat inzicht in hoe de auto is behandelt. Maar wat ik zo zie is het een eerlijke auto. Blijft natuurlijk altijd het verhaal auto in het echt bekijken en proefrijden.Jazzper schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:53:
*empty*
Ik heb zelf een Dension Gateway 300 laten inbouwen. Totaal rond de 200-250 euro kwijt incl. de Gateway.Canaria schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:38:
Is er een mogelijkheid om de iPod-aansluiting later in te laten bouwen? En hoe veel zou dat ongeveer kosten?
http://www.navishop.nl/index.php/cPath/261_391_666
De tuning van de 1.4TSI-DSGZware Unit schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:26:
Nog 4 weken en mijn Audi A3 SB S-line 1.4TFSI DSG wordt geleverd. Collega heeft dezelfde, dus wordt dagelijks geconfronteerd met mijn toekomstige auto. Echt een top bak.

Ik heb zelf ook deze combinatie laten chippen in de A3, netjes bij ABT. Resulaat was ergens rond de 137pk (met Euro 98). Er zijn mensen die hem met mazzel richting de 145-150pk hebben gekregen op een rollenbank, maar hoger werd het in ieder geval niet.
Reken op een 140pk. Vind je dat niet genoeg, kan je beter die chip niet doen. Een aantal A3's (including mijne) heeft op de bank gestaan bij Rica in Wateringen, die hebben er dus wel ervaring mee
De ABT chip is geen chip op maat en altijd aan de veilige kant.
Het beste is gewoon zelf langs een tuner gaan en een chip op maat geven. Alleen mag dat met een lease bak niet. Optie is bij vw/seat/audi dealer van der Velden de auto kopen. Daar brengen ze hem bij JD engineering langs
Het beste is gewoon zelf langs een tuner gaan en een chip op maat geven. Alleen mag dat met een lease bak niet. Optie is bij vw/seat/audi dealer van der Velden de auto kopen. Daar brengen ze hem bij JD engineering langs
ziet er wel goed uit, dat rood is niet mijn ding zou ik liever groen hebbenJazzper schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:53:
meer LM velgen zijn wel ter krijgen, oogt de auto direct een stuk beter!
wat reken je voor lm? vanaf 300 euro ofzo? of kan dat goedkoper.
op zich verschijnen er elke dag wel paar nieuwe dus heb de luxe af te wachten tot er een is met alle toeters en bellen erop. Deze komt aardig in de buurt echter. En ik ben ook niet zo fan van rood, maar bij deze staat het wel stoer
op zich verschijnen er elke dag wel paar nieuwe dus heb de luxe af te wachten tot er een is met alle toeters en bellen erop. Deze komt aardig in de buurt echter. En ik ben ook niet zo fan van rood, maar bij deze staat het wel stoer
maximaal, voor dat geld mag je velgen in zeer goede staat met dito banden verwachten.
als je afwacht en een beetje geluk hebt, koop je een setje originele audi velgen voor 100 euro.
Prachtige 80 avant maar die prijs lijkt me wat overdreven...
als je afwacht en een beetje geluk hebt, koop je een setje originele audi velgen voor 100 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 17-05-2010 11:06 ]
Misschien leuk om in de startpost Vagcom te benoemen? Kan je hoop leuke functies mee tweaken. Of soort van lijstje maken waarin voor verschillende Audi modellen Vagcom opties staan beschreven, zoals needle sweep, beep bij lock/unlock auto, spiegel kantelen bij versnelling achteruit, en nog veel meer andere comfort functies
Die van mij kostte 2,5 jaar geleden ook zoveel (200 euro minder maar goed) en die had toen 143k km gelopen. Was verder ongeveer in showroom staat.Chaoss schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:56:
Deze 2,5 jaar later, 45k km meer en 200 euro duurder vind ik inderdaad aan de optimistische kant ja
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
ja maar ik zoek dus niet de showroomstaat (als dat de prijs flink drukt). Budget is gewoon even niet hoger. Hmm die velgenprijs is interessant. Dan komen alle putdeksel audi;s ook in aanmerking en die rode dus helemaal.
edit: hmmm de rode audi schijnt 40K te zijn teruggedraaid. Verder vrij kaal en geen LM. En tevens fikse afstand hier vandaan. Maar even passen ben ik bang.
edit: hmmm de rode audi schijnt 40K te zijn teruggedraaid. Verder vrij kaal en geen LM. En tevens fikse afstand hier vandaan. Maar even passen ben ik bang.
[ Voor 26% gewijzigd door Jazzper op 18-05-2010 11:50 ]
Verwijderd
Haha PWM..jij zit ook op Audiforum.nlPWM schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:21:
[...]
De tuning van de 1.4TSI-DSGDaar zijn boeken over volgeschreven
Ik heb hier ook wel het e.e.a. over gescrheven hier, op de Nederlandse Audi fora is er ook genoeg over geschreven.
Ik heb zelf ook deze combinatie laten chippen in de A3, netjes bij ABT. Resulaat was ergens rond de 137pk (met Euro 98). Er zijn mensen die hem met mazzel richting de 145-150pk hebben gekregen op een rollenbank, maar hoger werd het in ieder geval niet.
Reken op een 140pk. Vind je dat niet genoeg, kan je beter die chip niet doen. Een aantal A3's (including mijne) heeft op de bank gestaan bij Rica in Wateringen, die hebben er dus wel ervaring mee
Het schijnt per motercode een beetje te verschillen heb ik begrepen. Er zijn een paar verschillende 1.4TSI's met 125pk in omloop. Eigenlijk gewoon versie 1.0, 1.1, 1.2 etc.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:38:
[...]
Haha PWM..jij zit ook op Audiforum.nlIk ben diegene die 150pk heeft laten meten op de rollerbank. Kanttekening: dat was op euro95. ABT schijnt het best te presteren op Euro98 en dat heb ik nooit getest. Ik geloof het eigenlijk wel dat het ergens schommelt tussen de 150 en 160pk.
Bij de 1 presteert de ABT chip veel beter dan de ander. Bij mijn moter was het echt waardeloos. Ik heb hem er ook af laten halen. De 1500,- die betaald was is gecrediteerd.
Het goede is overigens dat Audi daar geen seconde moeilijk over deed.
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 19-05-2010 09:31 ]
nog zo'n rode 85kw 80 avant, maar deze keer
- met lichtmetaal
- met schuifdak
- NAP
http://link.marktplaats.nl/348521886
remklauw, kostdat? (inc laten monteren).
- met lichtmetaal
- met schuifdak
- NAP
Deze auto heeft wel 120.000 meer gelopen. Als je je zo blind staart op en set velgen. En je dus voor 200 euro meer een auto met velgen, een wat ik zo kan zien aftermarket schuifdak en 120.000km extra wil betalen. En dan nog een klauw moeten vervangen. Ik zou voor die andere gaan.Jazzper schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:55:
nog zo'n rode 85kw 80 avant, maar deze keer
- met lichtmetaal
- met schuifdak
- NAP
Vervangen remklauw als je het laat doen tussen de 100 en 400 euro. Ligt eraan waar en met wat voor materiaal word gewerkt. Ruilklauw, nieuw, sloop etc etc.
*empty*
Zo vandaag m'n A3 weer bij de dealer opgehaald. De mechatronic van de DSG is onder garantie vervangen, rijdt nu weer perfect. Plus ik had nog wat schadeherstel dingetjes van m'n inbraak (ruit ingeslagen, stoelbekleding beschadigd door glas, en RNS-E weg)
Moet zeggen dat A-selectie een prima garantie vorm is. Tot op heden heb ik aardig wat laten fixen door de dealer. Wordt altijd netjes geregeld plus vervangend vervoer, nog nooit kosten hoeven maken.
Moet zeggen dat A-selectie een prima garantie vorm is. Tot op heden heb ik aardig wat laten fixen door de dealer. Wordt altijd netjes geregeld plus vervangend vervoer, nog nooit kosten hoeven maken.
Wat was het probleem?C00KW4US schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:49:
Zo vandaag m'n A3 weer bij de dealer opgehaald. De mechatronic van de DSG is onder garantie vervangen, rijdt nu weer perfect. Plus ik had nog wat schadeherstel dingetjes van m'n inbraak (ruit ingeslagen, stoelbekleding beschadigd door glas, en RNS-E weg)
Had last van bijgeluiden uit de bak. Dit was hoorbaar bij afremmen en dan rond de versnellingen 3, 2 en 1. Ook hoorbaar bij stoppen voor verkeerslicht en net voor stilstand wat mechanische geluiden. Daarnaast had ik zo nu en dan last van een flinke bonk, alsof iemand de koppeling te hard op laat komen. Dit alles is nu verdwenen 
Voordat de mechatronic was vervangen hebben ze al eerder de flensassen en aandrijfassen uit de bak vervangen. Daarmee was het probleem niet verholpen.
Dit zijn serieus dure reparaties, assen verhaal zat rond de 2k aan kosten. Gelukkig binnen de garantie termijn opgelost.
Voordat de mechatronic was vervangen hebben ze al eerder de flensassen en aandrijfassen uit de bak vervangen. Daarmee was het probleem niet verholpen.
Dit zijn serieus dure reparaties, assen verhaal zat rond de 2k aan kosten. Gelukkig binnen de garantie termijn opgelost.
De automaatbakken van de VAG groep zijn blijkbaar erg matig. Problemen met de DSG bakken komen doordat het erg gevoelig wordt qua drukopbouw. Als dan de sturing overmatige slijtage heeft door een slechte samenbouw dan is het rampzalig.C00KW4US schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:18:
Had last van bijgeluiden uit de bak. Dit was hoorbaar bij afremmen en dan rond de versnellingen 3, 2 en 1. Ook hoorbaar bij stoppen voor verkeerslicht en net voor stilstand wat mechanische geluiden. Daarnaast had ik zo nu en dan last van een flinke bonk, alsof iemand de koppeling te hard op laat komen. Dit alles is nu verdwenen
Eerst problemen met de koppeling van de Multitronic. Daarna een gat in het variogram moeten maken wegens motorproblemen, verhoogd verbruik tot gevolg. Overduidelijk een issue met de oliepomp die te weinig debiet levert.
En toch blijf ik die Multitronic bak van Audi subliem rijden. Je moet er wel mee opletten hoe je ermee omgaat maar het rijdt zo zalig...
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2010 14:39 ]
* Chevy454 heeft zijn andere auto gehaald 
De Golf IV is ingeruild en ik heb er een Audi A4 B7 2005, 1.9TDI met 115pk voor terug. Rijdt wel leuk zo'n A4 limousine. Voorzien met een Bluebird mp3 aansluiting dus dat is mooi meegenomen
Alleen vind ik de koppeling wel vrij zwaar, ookal is de remvloeistof vervangen.
Misschien kijken voor een andere drukgroep denk ik.

De Golf IV is ingeruild en ik heb er een Audi A4 B7 2005, 1.9TDI met 115pk voor terug. Rijdt wel leuk zo'n A4 limousine. Voorzien met een Bluebird mp3 aansluiting dus dat is mooi meegenomen
Misschien kijken voor een andere drukgroep denk ik.
Mijn stiefpa heeft een passat 1.9tdi met inmiddels 130/140pk uit 2003 ofzo. Die koppeling gaat ook heel zwaar. Ik kreeg er een lamme poot van.
Feli
ik zou eerst eens een maandje rijden, dan ben je niet anders meer gewoon. Het is even wennen denk ik.
De koppeling van mijn Golf was in eerste instantie ook erg zwaar, paar maand later slipte die 
Nouja, net met de audi gereden en het eerste wat ik opmerkte: het is duidelijk anders rijden met een 5 bak tov een 6 bak. Met de Golf ging het goed vooruit met de korte overbrenging maar deze A4 is net een cruiseschip. Luxe tot en met maar wel een log schip. Maar het rijdt wel lekker maar ik moet mijn agressieve rijstijl aanpassen aan een meer smooth easy going driving.
De volgende wordt een B8 met Multitronic, die van mijn baas denk ik
Nouja, net met de audi gereden en het eerste wat ik opmerkte: het is duidelijk anders rijden met een 5 bak tov een 6 bak. Met de Golf ging het goed vooruit met de korte overbrenging maar deze A4 is net een cruiseschip. Luxe tot en met maar wel een log schip. Maar het rijdt wel lekker maar ik moet mijn agressieve rijstijl aanpassen aan een meer smooth easy going driving.
De volgende wordt een B8 met Multitronic, die van mijn baas denk ik
[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2010 21:42 ]
Ik mocht gisteren mijn nieuwe auto ophalen en ben nu officieel ook een Audi rijder 
Het gaat om een A4 TDIe.
Opties: Leder pack (kaneelbruin), zwart pareleffect lak, Xenon, Navigatie (hard disk), parkeersensor achter, opberg pack, brilliance pack, cruise control, electrische buitenspiegels, licht & regen sensor
Mijn vorige auto was een VW Passat, en toch mis ik een aantal opties die daar standaard waren zoals 2 zone klimaatregeling, Bluetooth (niet standaard maar had een parrot kit) en opbergvakken + zakkenhouder in de koffer. Blijkbaar is het niet mogelijk om het koffer pack te bestellen met een TDIe motor
Een koffernet zou wel een oplossing zijn om boodschappen toch een beetje vast te houden in de koffer. Ook bluetooth is achteraf nog installeerbaar en dat zal ik ook wel doen.
Hier al een foto genomen gisteravond, meer foto's volgen nog als ik wat tijd heb (en het stopt met regenen)
Het gaat om een A4 TDIe.
Opties: Leder pack (kaneelbruin), zwart pareleffect lak, Xenon, Navigatie (hard disk), parkeersensor achter, opberg pack, brilliance pack, cruise control, electrische buitenspiegels, licht & regen sensor
Mijn vorige auto was een VW Passat, en toch mis ik een aantal opties die daar standaard waren zoals 2 zone klimaatregeling, Bluetooth (niet standaard maar had een parrot kit) en opbergvakken + zakkenhouder in de koffer. Blijkbaar is het niet mogelijk om het koffer pack te bestellen met een TDIe motor

Hier al een foto genomen gisteravond, meer foto's volgen nog als ik wat tijd heb (en het stopt met regenen)

[ Voor 32% gewijzigd door SlasZ op 28-05-2010 09:54 ]
Ik heb een Audi A3 8P S-Line uit 2005, nu wil ik mijn huidige velgen gebruiken voor mijn winterbanden en nieuwe velgen + banden kopen voor normaal gebruik.
Ik heb nu 17" orignele S-Line velgen, maar ik heb nu de volgende velgen in gedachten, de foto hieronder is niet mijn auto, maar wel de zelfde kleur.

Naar lang zoeken heb ik via www.wheelpoint.nl de velgen gevonden, ze zijn daar te vinden onder de naam: "Org RS4 CSC2" hier staat dat het om orginele velgen gaat, kan iemand dit bevestigen? En de ET waarde is 54, gaat dit passen onder mijn A3 8P?
Ik heb nu 17" orignele S-Line velgen, maar ik heb nu de volgende velgen in gedachten, de foto hieronder is niet mijn auto, maar wel de zelfde kleur.

Naar lang zoeken heb ik via www.wheelpoint.nl de velgen gevonden, ze zijn daar te vinden onder de naam: "Org RS4 CSC2" hier staat dat het om orginele velgen gaat, kan iemand dit bevestigen? En de ET waarde is 54, gaat dit passen onder mijn A3 8P?
@SlasZ: Nette B8 hoor
@Danielson: Als dat de prijs is per 1 stuks velg+band, dan zou het wel kunnen. Maar volgens mij is het per set van 4 stuks. Dan is het imo onmogelijk voor die prijs. 4 Goede 18" banden zijn alleen al 500 a 600€.
ET54 is wel de originele ET waarde voor dat type..
Ik heb zelf een keer originele OEM audi velgen gekocht bij >Global Trade Germany< de ebay site is >klik< en dit is al minder dan de halve prijs van de NL Audi dealer
Je kan overigens ook een lagere ET waarde nemen hoor. Ik zou deze nemen >klik<
19" kan nog wel onder een A3. Dit is ET 48 met met 8,5J
Bij deze zaak hebben de velgen hele kleine transport schades waardoor ze voor audi niet meer acceptabel zijn. Vaak stelt het geen zak voor.
Overigens heb ik wel zonder schade genomen. Toen was ik voor de de 18" S4 cabrio velgen(zonder band) 1750€ kwijt. Met de 3 kleine blanke lak schades zou ik 1250€ kwijt zijn. Dit is als nog veel goedkoper dan de 3500€ ex band wat de Audi dealer vroeg
@Danielson: Als dat de prijs is per 1 stuks velg+band, dan zou het wel kunnen. Maar volgens mij is het per set van 4 stuks. Dan is het imo onmogelijk voor die prijs. 4 Goede 18" banden zijn alleen al 500 a 600€.
ET54 is wel de originele ET waarde voor dat type..
Ik heb zelf een keer originele OEM audi velgen gekocht bij >Global Trade Germany< de ebay site is >klik< en dit is al minder dan de halve prijs van de NL Audi dealer
Je kan overigens ook een lagere ET waarde nemen hoor. Ik zou deze nemen >klik<
Bij deze zaak hebben de velgen hele kleine transport schades waardoor ze voor audi niet meer acceptabel zijn. Vaak stelt het geen zak voor.
Overigens heb ik wel zonder schade genomen. Toen was ik voor de de 18" S4 cabrio velgen(zonder band) 1750€ kwijt. Met de 3 kleine blanke lak schades zou ik 1250€ kwijt zijn. Dit is als nog veel goedkoper dan de 3500€ ex band wat de Audi dealer vroeg
[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 28-05-2010 12:12 ]
Ik heb net een mailtje terug gehad van Wheelpoint, ze geven aan dat het om orginele Audi velgen gaat I.C.M. met Continental CSC2 Banden. Dit is wel een verleidelijk aanbod 
De 19" die je hierboven aangeeft zijn inderdaad ook erg mooi! Maar 18" vind ik echt de max kwa comfort
De 19" die je hierboven aangeeft zijn inderdaad ook erg mooi! Maar 18" vind ik echt de max kwa comfort
Die prijs voor 4 velgen? Zo ja ga ik me garage vol stouwen met die dingen
Kijk goed voordat je koopt. Het kenmerk wordt ook wel is vervalst
Ik kreeg deze week een uitnodiging voor een proefritje in het kader van "Audi on Tour".
Ik kon kiezen uit volgende rijtje auto's: S3 SB, S4, S5 SB, S6, RS6, A6 All-Road, Q7 V12, of de TT-RS.
Moeilijke keuze
Uiteindelijk gekozen voor de RS6 5.0 580pk en 1000nm koppel, is toch wel wat anders dan mijn nieuwe A3 1.6TDI die ik over 2 weken krijg
Ik kon kiezen uit volgende rijtje auto's: S3 SB, S4, S5 SB, S6, RS6, A6 All-Road, Q7 V12, of de TT-RS.
Moeilijke keuze
Uiteindelijk gekozen voor de RS6 5.0 580pk en 1000nm koppel, is toch wel wat anders dan mijn nieuwe A3 1.6TDI die ik over 2 weken krijg
De RS6 heeft 650NM
ook wel leuk hoor! De Q7 v12 tdi heeft een begrenst koppel van 1000NM
Bij autobandenmarkt.nl zijn SportContact 2's in 225/40R18 al minimaal 150 euro per stuk. Als Wheelpoint 1249 vraagt voor een complete set van 4 velgen+banden rekenen ze dus ±650 euro voor vier originele RS4-velgen.Danielson schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:57:
Ik heb net een mailtje terug gehad van Wheelpoint, ze geven aan dat het om orginele Audi velgen gaat I.C.M. met Continental CSC2 Banden. Dit is wel een verleidelijk aanbod
Volgens mij kan dat niet, tenzij ze gestolen zijn. Zo'n velg doet los bij Audi al minimaal 500 euro, no way dat je ze dan origineel en legaal voor minder dan een derde kan aanbieden.
De meeste el cheapo velg aanbieders in NL hebben imitatie velgen. Niet dat ze slecht zijn. Maar het zijn geen originele Audi velgen als ze voor die prijs nieuw zijn.
*empty*
zijn di prijzen van wheelpoint niet per stuk? want dan zit je ope en realistische prijs... staat toch ook nergens dat het per set van 4 is?
Kzou zelf ook niet groter gaan dan 18" imho staat 19" niet mooi onder een A3, persoonlijk zou ik qua comfort voor maximaal 17" gaan onder een A3.
Kzou zelf ook niet groter gaan dan 18" imho staat 19" niet mooi onder een A3, persoonlijk zou ik qua comfort voor maximaal 17" gaan onder een A3.
[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 29-05-2010 11:11 ]
Dit weekend met de A4 naar München gereden en het was een plezier. Op de heenweg heel wat file gehad (7u30 gereden voor 580km) maar ik voelde mij niet vermoeid. Het is echt een cruisebak. Een paar keer rond de 200km/u gereden na een km of 400 en de wagen was zeer stabiel en zelfs bij die snelheden redelijk stil (de motor hoor je amper). Ze hebben met de TDIe merkbaar de rolweerstand verminderd want als ik hem laat uitlopen in 6e moet ik veel meer op de rem dan mijn voorliggers die hetzelfde doen, de wagen vertraagt amper.
Verbruik was in de heenrit 6l/100km (waaronder dus bijna 2u file en de laatste 200km een gemiddelde snelheid van 160km/u). In de terugrit waren er geen verkeersproblemen en de eerste 400km zeer relaxed gereden (120-130km/u) en de kwam het verbruik uit op 4.8l/100km wat zeer schappelijk is. Is het ook niet zo dat de eerste paar 1000 km nieuwe wagens meer verbruiken dan normaal? Een vriend van mij rijdt met een nieuwe BMW 318d en hij komt op een gemiddeld verbruik van 8l/100km bij normale snelheden
De TDIe doet het hier dus zeer goed.
Alvast nog enkele foto's:

Verbruik was in de heenrit 6l/100km (waaronder dus bijna 2u file en de laatste 200km een gemiddelde snelheid van 160km/u). In de terugrit waren er geen verkeersproblemen en de eerste 400km zeer relaxed gereden (120-130km/u) en de kwam het verbruik uit op 4.8l/100km wat zeer schappelijk is. Is het ook niet zo dat de eerste paar 1000 km nieuwe wagens meer verbruiken dan normaal? Een vriend van mij rijdt met een nieuwe BMW 318d en hij komt op een gemiddeld verbruik van 8l/100km bij normale snelheden

Alvast nog enkele foto's:

Mooie wagen maar een verbruik van 4.8l op 100km is exceptioneel daar ik met de 2.0 Multitronic met een gematigde rijstijl (wagen van de baas dus kalm aan) al op 8l op 100km zatSlasZ schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:02:
In de terugrit waren er geen verkeersproblemen en de eerste 400km zeer relaxed gereden (120-130km/u) en de kwam het verbruik uit op 4.8l/100km wat zeer schappelijk is. Is het ook niet zo dat de eerste paar 1000 km nieuwe wagens meer verbruiken dan normaal? Een vriend van mij rijdt met een nieuwe BMW 318d en hij komt op een gemiddeld verbruik van 8l/100km bij normale snelhedenDe TDIe doet het hier dus zeer goed.
Wat zijn de specs van die TDIe btw?
[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 30-05-2010 23:59 ]
Hij heeft iets minder pk, 136 ipv 143 maar evenveel koppel (320nm). Verder heeft hij standaard sportvering (-20mm), banden met minder rolweerstand (205/60 R 16) maar wel aluminium velgen dus geen wieldoppen en ze hebben de aerodynamica wat verbeterd. Belangrijkste is echter de gearbox met andere ratios waardoor je veel lager in toeren kan rijden, dus sneller kan omhoogschakelen (vanaf 80km/u in 6e bvb).Chevy454 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:55:
[...]
Mooie wagen maar een verbruik van 4.8l op 100km is exceptioneel daar ik met de 2.0 Multitronic met een gematigde rijstijl (wagen van de baas dus kalm aan) al op 8l op 100km zatMet mijn B7 1.9TDI zit ik op 6l op 100km waarbij ik bijna altijd meer als 50% gas geef. (ding is stukken logger als mijn oude Golf welke dezelfde motor had maar icm een 6 bak)
Wat zijn de specs van die TDIe btw?Vind mijn B7 geweldig en ik weet dat de volgende iig een gloednieuwe Audi gaat worden, een A3 SB of een A4 avant in automaat.
Lager in de toeren is juist later overschakelen.
Signatures zijn voor boomers.
helemaal waar, meten is wetenMaasluip schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:46:

Ik bedoelde dat je dus niet moet wachten tot je aan 2000 of 2500 toeren zit om omhoog te schakelen, en als je vertraagt kan je langer in dezelfde versnelling rijden voor je terug moet schakelen.Maasluip schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:46:
Die snap ik niet
Over het algemeen worden om de zuinigheid te bevorderen langere versnellingen gemonteerd, waardoor je bij dezelfde snelheid met lagere toerentallen rijdt. Bij afremmen zakt het toerental daardoor sneller terug en moet je juist eerder terugschakelen om te voorkomen dat de motor gaat bokken.
Sinds wanneer moet je wachten om over/omhoog te kunnen schakkelen?SlasZ schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:03:
[...]
Ik bedoelde dat je dus niet moet wachten tot je aan 2000 of 2500 toeren zit om omhoog te schakelen, en als je vertraagt kan je langer in dezelfde versnelling rijden voor je terug moet schakelen.
Dat hangt dus af van je snelheid. Bij 130km/u in 6 zit je rond de 2200 toeren, maar kan je vertragen tot 80km/u voor je moet terugschakelen naar 5e.Daniel schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:16:
Die snap ik nietOver het algemeen worden om de zuinigheid te bevorderen langere versnellingen gemonteerd, waardoor je bij dezelfde snelheid met lagere toerentallen rijdt. Bij afremmen zakt het toerental daardoor sneller terug en moet je juist eerder terugschakelen om te voorkomen dat de motor gaat bokken.
Iedereen snapt dus wat ik bedoel veronderstel ik?
Lagere toerentallen zodat je een hogere motor efficientie hebt klopt maar dat is niet altijd. De mechanische belasting is dan hoger. Als wij een powertrain afstellen dan mikken we ook op een zo laag mogelijk toerental maar als je torsiedemper na 40k km kapot is dan gaat het toerental toch omhoog...Daniel schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:16:
Over het algemeen worden om de zuinigheid te bevorderen langere versnellingen gemonteerd, waardoor je bij dezelfde snelheid met lagere toerentallen rijdt.
En na een hoop cycli op de testbank om het verbruik te bepalen valt het wel mee als je nu 100rpm meer of minder draait. Het valt in de marge van de meetfouten.
Het is inderdaad wel zo dat als je schakelt wanneer de boordcomputer het aangeeft de motor toch wel wat bromt en beeft in de lage toeren, zeker als je aan het versnellen bent. Voor een constante snelheid aan 1100 toeren kan het wel minder kwaad veronderstel ik?Chevy454 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:30:
[...]
Lagere toerentallen zodat je een hogere motor efficientie hebt klopt maar dat is niet altijd. De mechanische belasting is dan hoger. Als wij een powertrain afstellen dan mikken we ook op een zo laag mogelijk toerental maar als je torsiedemper na 40k km kapot is dan gaat het toerental toch omhoog...
En na een hoop cycli op de testbank om het verbruik te bepalen valt het wel mee als je nu 100rpm meer of minder draait. Het valt in de marge van de meetfouten.
Nee, jij begrijpt het overduidelijk niet.SlasZ schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:48:
[...]
Dat hangt dus af van je snelheid. Bij 130km/u in 6 zit je rond de 2200 toeren, maar kan je vertragen tot 80km/u voor je moet terugschakelen naar 5e.
Iedereen snapt dus wat ik bedoel veronderstel ik?
Als je bij 130 in de 6 2200 toeren maakt, dan maak je bij 80 km/h 1350 toeren.
Had je nu kortere versnellingen gehad zodat je bij 130 in de 6 3000 toeren zou maken, dan maakte je bij 80 nog 1850 toeren en zou je zelfs nog langzamer kunnen rijden (tot 60 km/h ~= 1350 toeren) in de 6 zonder te schakelen.
Langere versnellingen = later opschakelen, simpel as that.
Signatures zijn voor boomers.
toch wel behoorlijk zuinige auto zown a4 TDIe, als ik met de sportback erg zuiig rij haal ik ook 1:20 maar dan moeten alle factoren als temperatuur en niet teveel tegenwind wel meezitten
.
Wel opmerkelijk hoeveel de temperatuur invloed heeft op het verbruik, zodra de temperatuur omhoog gaat is 1:20 haalbaar, maar tijdens de winter maandjes is het al moeilijk om 1:18 te halen, als het echt koud is is het eerder 1:16.
Wel opmerkelijk hoeveel de temperatuur invloed heeft op het verbruik, zodra de temperatuur omhoog gaat is 1:20 haalbaar, maar tijdens de winter maandjes is het al moeilijk om 1:18 te halen, als het echt koud is is het eerder 1:16.
Weet niet of je inmiddels al antwoord hebt, maar 't lijkt erop dat IDv2 wordt weergegeven... Je hebt ook nog in de setup van Media de optie om titels weer te geven. Ik heb alleen geen verschil gezien met de weergave
Ik zal m'n bakkie nog ff voorstellen. Binnenkort ff goeie foto's (laten) schieten
Audi 3.2 V6 Quattro bijna full options:

thnx Abbadon (profiel)

thnx Resistor (profiel)
[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 31-05-2010 17:58 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ziet er netjes uit. De 3.2fsi blijft een fijn blok! Maareh beetje jammer van de immitatie RS6 velgjes, zeker lease
haha nee hoor grapje. Echt een dikke bak. Heb je niet meer foto's?
Nope geen lease 
Ik zei al binnenkort even meer foto's schieten
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Nice, ik vond mijn V6 al fijn en deze zal alleen maar fijner zijn
Velgen is ook niet mijn smaak inderdaad, maar daar zou ik me niets van aantrekken
ik snap niet dat niet meer mensen ervoor kiezen, aan de andere kant snap ik dat autorijden niet voor iedereen een hobby is en moet het soms gewoon zo goedkoop mogelijk helaas.
[ Voor 36% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-05-2010 16:55 ]
Dat zag ik even over het hoofdBtM909 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:07:
Nope geen lease
Ik zie dat er toch kleine dingen anders lopen bij jou B8 3.2fsi 265pk blok.
Hier een foto van bij mij (B7 3.2fsi 256pk blok)

Staat wel goed imo! Mag wel wat lager met 19", maar verder ok!BeQuietAndDrive schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:54:
Nice, ik vond mijn V6 al fijn en deze zal alleen maar fijner zijnVelgen is ook niet mijn smaak inderdaad, maar daar zou ik me niets van aantrekken
ik snap niet dat niet meer mensen ervoor kiezen, aan de andere kant snap ik dat autorijden niet voor iedereen een hobby is en moet het soms gewoon zo goedkoop mogelijk helaas.
Het is dat ik me een tijdje verdiept heb in originele audi velgen toen ik een setje uit Duitsland gehaald heb
[ Voor 40% gewijzigd door KappeNou op 31-05-2010 17:34 ]
't Was kiezen of delen: of lager of dynamisch onderstel.. Mag je raden waar ik voor heb gekozenKappeNou schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:32:
[...]
Staat wel goed imo! Mag wel wat lager met 19", maar verder ok!
Na enkele dagen (en 2500km) gereden te hebben met de A4 ben ik over het algemeen enorm tevreden. De wegligging is zeer goed, genoeg kracht om vlot in het verkeer te rijden, zuinig en comfortabel. Navigatie werkt goed en is zeer snel. De verlaagde sportvering zorgt voor een sportieve indruk (ondanks de 16" velgen en zuinige motor
)
Enige minpuntjes:
* Standaard audio is ondermaats. Vergeleken met een VW Passat met standaard audio komt het geluid precies uit een blikken doos. Ik heb het audi sound system niet genomen omdat ik veronderstelde dat het standaard geluid minstens even goed ging zijn als in de Passat. Niet dus. Blijkbaar zit er geen aparte versterker meer in de auto en zorgt het MMI systeem voor de versterking. Het audi sound system zelf is niet veel beter blijkbaar, enkel de subwoofer biedt iets extra maar veel mensen zijn ontgoocheld. B&O is de enige goede optie maar niet goedkoop.
* De koffer is wel erg kaal, geen enkel opberg vak met net om dingen vast te houden en geen haken om zakken op te hangen (koffer module was niet beschikbaar als optie op de TDIe).
* (eigen schuld) had beter bluetooth als optie genomen, nadien inbouwen is duurder en aangezien het een leasing is ben ik dat geld na de looptijd kwijt.
* geen standaard twee zone airco
Enige minpuntjes:
* Standaard audio is ondermaats. Vergeleken met een VW Passat met standaard audio komt het geluid precies uit een blikken doos. Ik heb het audi sound system niet genomen omdat ik veronderstelde dat het standaard geluid minstens even goed ging zijn als in de Passat. Niet dus. Blijkbaar zit er geen aparte versterker meer in de auto en zorgt het MMI systeem voor de versterking. Het audi sound system zelf is niet veel beter blijkbaar, enkel de subwoofer biedt iets extra maar veel mensen zijn ontgoocheld. B&O is de enige goede optie maar niet goedkoop.
* De koffer is wel erg kaal, geen enkel opberg vak met net om dingen vast te houden en geen haken om zakken op te hangen (koffer module was niet beschikbaar als optie op de TDIe).
* (eigen schuld) had beter bluetooth als optie genomen, nadien inbouwen is duurder en aangezien het een leasing is ben ik dat geld na de looptijd kwijt.
* geen standaard twee zone airco
Leuk om te lezen. Wat vind je precies goed aan de wegligging?
Ik zou wat betreft de audio eens eenvoudig beginnen, met de bestaande speakers vervangen voor mooi Hertz, Focal of Polk spul (net waar je voorkeur ligt). Luidsprekers bepalen minimaal de helft van je geluidsbeleving. Is het dan nog niet beter kun je nog aparte versterkers proberen. Wat voor versterker zit er in dat MMI systeem precies?
Dat geld kwijt voor bluetooth valt wel mee toch? Voor dat bedrag heb je er wel drie of vier jaar plezier van, het is niet zo dat je het geld weggooit. Of anders een Parrot wegbouwen in je asbak?
Ik zou wat betreft de audio eens eenvoudig beginnen, met de bestaande speakers vervangen voor mooi Hertz, Focal of Polk spul (net waar je voorkeur ligt). Luidsprekers bepalen minimaal de helft van je geluidsbeleving. Is het dan nog niet beter kun je nog aparte versterkers proberen. Wat voor versterker zit er in dat MMI systeem precies?
Dat geld kwijt voor bluetooth valt wel mee toch? Voor dat bedrag heb je er wel drie of vier jaar plezier van, het is niet zo dat je het geld weggooit. Of anders een Parrot wegbouwen in je asbak?
[ Voor 27% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-06-2010 11:10 ]
Ik kan enkel vergelijken met een VW Passat 2007 en bij de Audi is de sturing directer en heb je meer voeling met de weg. Hij rolt ook veel minder in de bochten dan de VW, maar dit komt waarschijnlijk van de sportvering.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:08:
Leuk om te lezen. Wat vind je precies goed aan de wegligging?
Audio vervangen is geen optie aangezien het een lease is. Geen idee wat voor versterker het is, ik maak binnenkort wel eens een foto van het geheel.
Bluetooth is het enigste wat ik nog zou overwegen inderdaad, je leven en dat van andere is meer waard dan 400 euro uiteraard. Parrot liever niet aangezien alles al voorzien is (stuur, ...) en ik niets aan het dashbord wil hangen
[ Voor 3% gewijzigd door SlasZ op 02-06-2010 11:58 ]

Iemand een opinie over deze 18" momo wielen? Kan een setje kopen voor 450 euro (met 2 goede banden en 2 die aan vervanging toe zijn). Ik ga ze vanavond, na sluitingsuur van de garage, even monteren.
Mag je de speakers niet vervangen in een lease auto? Gewoon dezelfde maat en en in dezelfde plaatsen inbouwen, is onzichtbaar maar klinkt wel beter.SlasZ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:57:
[...]
Ik kan enkel vergelijken met een VW Passat 2007 en bij de Audi is de sturing directer en heb je meer voeling met de weg. Hij rolt ook veel minder in de bochten dan de VW, maar dit komt waarschijnlijk van de sportvering.
Audio vervangen is geen optie aangezien het een lease is. Geen idee wat voor versterker het is, ik maak binnenkort wel eens een foto van het geheel.
Bluetooth is het enigste wat ik nog zou overwegen inderdaad, je leven en dat van andere is meer waard dan 400 euro uiteraard. Parrot liever niet aangezien alles al voorzien is (stuur, ...) en ik niets aan het dashbord wil hangen
Eerlijke mening? Ziet echt walgelijk uit! Bah lijkt wel een mercedes brabus velg met slechte afwerkingChevy454 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:59:
[afbeelding]
Iemand een opinie over deze 18" momo wielen? Kan een setje kopen voor 450 euro (met 2 goede banden en 2 die aan vervanging toe zijn). Ik ga ze vanavond, na sluitingsuur van de garage, even monteren.

>klik< und >klik<
voor wat goede voorbeelden kijk even hier:
Global Trade Germany
und hun ebay site
[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 02-06-2010 12:28 ]
Waarschijnlijk wel, maar zelfde verhaal als met bluetooth. Ik heb er wel meer plezier aan maar wat moet dat kosten? 8 speakers zal wel niet goedkoop zijn + eventueel versterker.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:11:
[...]
Mag je de speakers niet vervangen in een lease auto? Gewoon dezelfde maat en en in dezelfde plaatsen inbouwen, is onzichtbaar maar klinkt wel beter.
Ja, dat is wat anders dan dat het niet mag. Natuurlijk kost het wel wat, maar mag drie of vier jaar verschil tussen ergernis en genot niets kosten dan?
Tuurlijk wel en daar gaat het ook niet echt over. Ik wou gewoon mijn ergernis over de kwaliteit van het geluid in de nieuwe Audi's aankaartenBeQuietAndDrive schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:36:
Ja, dat is wat anders dan dat het niet mag. Natuurlijk kost het wel wat, maar mag drie of vier jaar verschil tussen ergernis en genot niets kosten dan?
Klopt, er zijn al meerdere klachten over gekomen, maar ze hebben dus die losse versterker eruit gehaald. Op audiforum kan je ook meer lezen over de speakers en eventuele andere verschillen.
Ik ben alleen bekend met de Bose optie. Imo altijd goed
Of toch de B&O? ;-)KappeNou schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:08:
Ik ben alleen bekend met de Bose optie. Imo altijd goed
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ik denk dat tegenwoordig je enkel kan kiezen voor B&O. Allesinds op de A4 & A5.
kheb dat uitgebreide audio-setje (geen bose) met 10 speakers in mijn A3 en dat klinkt behoorlijk goed, voor zover audio in een auto goed kan klinken. Ook als ik het vergelijk met andere auto's.
Kan het moeilijk vergelijken met de audio thuis.. maar voor een auto prima te doen.
Kan het moeilijk vergelijken met de audio thuis.. maar voor een auto prima te doen.
Vandaag druk aan het poetsen geweest met mijn auto, gelijk maar eens wat foto'tjes gemaakt nu hij glimt 
Specs:

Specs:
- Audi A3 2.0 TFSI S-Line DSG
- 250PK/380NM
- Aangepaste DSG Software

Die rode T maakt het helemaal af
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Waarom aangepast? Voor sneller / later te schakelen?
Koppel begrenst die met standaard software en je kan idd de snelheid van het schakelen aan laten passen
[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 04-06-2010 22:35 ]
Ziet er netjes uit
mag ik vragen waarom je geen quattro hebt gekozen? Want nu heb je voorwielaandrijving toch.
[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-06-2010 00:30 ]
Nice - welke iPod/iPhone houder is dat ?Danielson schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:13:
Vandaag druk aan het poetsen geweest met mijn auto, gelijk maar eens wat foto'tjes gemaakt nu hij glimt
Waarom moet je perse quattro in een a3?BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:30:
Ziet er netjes uitmag ik vragen waarom je geen quattro hebt gekozen? Want nu heb je voorwielaandrijving toch.
De quattro in de A3 en TT is de haldex variant zoals als bij VW. Met standaard rij gedrag is het gewoon een FWD, alleen als hij power op de achterwielen nodig heeft schakelt hij naar achter.
Als jij gewoon goede bandjes hebt en niet extreme PK´s, dan is FWD gewoon goed te doen. Je sleept ook niet dat 4x4 systeem mee, wat 150kg? zwaarder is.
[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 05-06-2010 12:58 ]
Iets wat ik al dacht. Bij mijn projecten moet bouw ik valkuilen in zodat je niet zomaar in de software wat kan wijzigen. Kwestie van te kunnen garanderen dat je ook de levensduur haalt.KappeNou schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:35:
Koppel begrenst die met standaard software en je kan idd de snelheid van het schakelen aan laten passen
Afgelopen vrijdag getrouwd en aangezien mijn eigen Audi er nog niet is, kon ik via dezelfde dealer als waar ik mijn auto heb besteld een leuke auto regelen.
We kregen een mooi opgepoetste A5 Cabrio mee. Hij reed heerlijk, wat een auto zeg!
Even een paar pics:

Het was een 2.5 2.7 (V6) diesel (ik hou van diesels
). Maar wat maakte dat ding een mooi geluidje zeg. Je had echt het gevoel dat die wel vooruit wilde
We kregen een mooi opgepoetste A5 Cabrio mee. Hij reed heerlijk, wat een auto zeg!
Even een paar pics:
Het was een 2.5 2.7 (V6) diesel (ik hou van diesels
Gefeli !sorted.bits schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:54:
Afgelopen vrijdag getrouwd en aangezien mijn eigen Audi er nog niet is, kon ik via dezelfde dealer als waar ik mijn auto heb besteld een leuke auto regelen.
Even een paar pics:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Het was een 2.5 diesel (ik hou van diesels). Maar wat maakte dat ding een mooi geluidje zeg. Je had echt het gevoel dat die wel vooruit wilde
2.5 in een A5 ? Of een 2.7 of een 3.0 toch ?
Maar inderdaad - ben zelf nog steeds weg van de 2.5 - elke dag
Volgens de RDW had hij 2600+ CC, is dat dan een 2.7?, gok van wel dan. Hij reed in ieder geval heerlijk.
Thanks btw
Thanks btw
Dit topic is gesloten.