20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Khad al eens eerder foto's van de Audi Coupe Quattro van mijn broertje gepost. De auto is inmiddels afgebouwd, interieur zit er helemaal in. Vorige week is de auto voor het eerst uitgelijnd en apk gekeurd. De auto rijd nu dus:

interieur:

originele radio

oranje knippers zijn vervangen voor witte:

groeps foto met mijn 200TQ en een Coupe Gt van een vriend:

en mijn 200 in actie:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Voor foto's van het gehele project moet je mijn site even checken.
Velgen vind ik zelf prachtig! lekker diepe velgrand en een knipoog naar de rally geschiedenis van Audi.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 09-10-2008 23:13 ]
Hoezo zit die uiteraard vol met wax? Bij mij nooit.. Je laat toch eerst de wax opdrogen? Daarna wrijf je het eraf en zit er hooguit wat poeder op je doek wat er zo af is. Je kan de doek verder gewoon wassen. Zitten als het goed is instructies bij hoe dit moet.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:40:
Nog even ietsje off-topic maar terugkomende op het autowassen. Ik heb laatst wax aangebracht en daarna afgenomen met een microvezeldoek (zo'n set van Megiars of zoiets). Die microvezeldoek zit na een autootje waxen uiteraard vol met wax. Hoe krijg je dat ding weer schoon? Die meuk wil je niet in je wasmachine hebben denk ik?
@chaoss:
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 09-10-2008 23:18 ]
De wax gaat van je auto weer in die doek, hoe je het ook wendt of keert. Die verdampt niet ergens ertussen in he. In die instructie staat ook dat dat normaal is, want als de werking afneemt moet je een nieuwe doek pakken. Na twee auto's was dit ook wel het geval. Als je hem onder de kraan houdt zie je ook het water er gewoon afstromenKappeNou schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:17:
[...]
Hoezo zit die uiteraard vol met wax? Bij mij nooit.. Je laat toch eerst de wax opdrogen? Daarna wrijf je het eraf en zit er hooguit wat poeder op je doek wat er zo af is. Je kan de doek verder gewoon wassen. Zitten als het goed is instructies bij hoe dit moet.
@chaoss:![]()
Die is echt mooi geworden. Velgen staan ook heel goed!
[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 10-10-2008 12:09 ]
De achterschokdempers zijn op, draagarmen moeten vervangen worden voor en enkele rubbers, de remblokken vóór waren op en ook het vliegwiel trilde omdat het versleten was en deze zal daardoor samen met koppeling en drukgroep vervangen moeten worden. Ook was er een gaatje in de koelvloeistofdop geboord en deze dop werd vervangen, waarna we eerst een proefrit gingen maken....
Bij terugkomst bleek ineens de helft van de koelvloeistof verdwenen te zijn en de Audi had dus ook een lekke koppakking. Nader onderzoek: Koprevisie nodig.
Ik vind het niet netjes van de handelaar dat hij de auto apk heeft gekeurd met zo veel gebreken en dat hij truukjes heeft uitgehaald om ernstige gebreken te maskeren. Ik heb de auto dan wel voor een scherpe prijs gekocht maar betaal nu een zeer, zeer kostbare rekening. Verkopen doe ik hem niet omdat ik een ander ook niet met mijn ellende op wil zadelen. Alles wordt vervangen en de koppeling meteen versterkt.
Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen die op goed vertrouwen een auto kopen bij een handelaar. Ookal ziet hij er nog zo netjes uit en zijn de praatjes goed, laat altijd een aankoopkeuring doen.
Tja..Toink schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:31:
Zo, vandaag voor een JD chip op pad geweest. Daar kwamen niet zo mooie dingen naar boven. Ten eerste had de auto nooit apk gekeurd mogen worden bij de garage waar ik hem kocht.
De achterschokdempers zijn op, draagarmen moeten vervangen worden voor en enkele rubbers, de remblokken vóór waren op en ook het vliegwiel trilde omdat het versleten was en deze zal daardoor samen met koppeling en drukgroep vervangen moeten worden. Ook was er een gaatje in de koelvloeistofdop geboord en deze dop werd vervangen, waarna we eerst een proefrit gingen maken....
Bij terugkomst bleek ineens de helft van de koelvloeistof verdwenen te zijn en de Audi had dus ook een lekke koppakking. Nader onderzoek: Koprevisie nodig.
Ik vind het niet netjes van de handelaar dat hij de auto apk heeft gekeurd met zo veel gebreken en dat hij truukjes heeft uitgehaald om ernstige gebreken te maskeren. Ik heb de auto dan wel voor een scherpe prijs gekocht maar betaal nu een zeer, zeer kostbare rekening. Verkopen doe ik hem niet omdat ik een ander ook niet met mijn ellende op wil zadelen. Alles wordt vervangen en de koppeling meteen versterkt.
Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen die op goed vertrouwen een auto kopen bij een handelaar. Ookal ziet hij er nog zo netjes uit en zijn de praatjes goed, laat altijd een aankoopkeuring doen.
Ook als die van een erkent bovag bedrijf komt moet je hem van top tot teen nakijken.
dat doe ik tenminste wel.
Bij mij op het werk word elke verkoop auto grondig gecontroleerd als hij verkocht word aan een klant. Veel garage's doen dat niet.
Audi S3
Het is me duidelijk geworden dat ze geen verantwoordelijkheid nemen of tegemoetkoming willen doen. Opgelicht dus, want de gebreken waren wel bekend. Mocht je hier ooit een occasion zien staan, loop er dan maar met een grote boog omheen, tenzij je zin hebt in maandenlang getouwtrek want het zijn oplichters. Ik ga er niet aan beginnen maar deel mijn ervaring dan maar via internet om een ander te waarschuwen.
De Audi is sinds vandaag gelukkig weer klaar maar het is een zeer, zeer kostbaar verhaal geworden. Werkzaamheden:
- cruise control hendel
- jd chip
- EGR dicht
- roetkat leeg
- kop vervangen met vliegwiel koppeling enz
- schokdempers achter
- koppelstangen (2x)
- 3 draagarmen
- remblokken voor
- vliegwiel keerring
- remvloeistof tankje
- thermostaat
- uitgelijnd
Hij rijdt als nieuw, wat een verschil met hoe het was. De vermogensopbouw is heerlijk subtiel en kraakjes en zelfs de kleinste trillingen zijn eruit. We kunnen dus weer een tijdje vooruit!
Duidelijk een Audi van de oude stempel...als die motor nog verder naar voren gelegd zou worden zou hij door de grille heen stekenChaoss schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:31:
oranje knippers zijn vervangen voor witte:
[afbeelding]
mijn 200 heeft een nog grotere motorruimte:

maar die is zo voll dat ze de accu maar weggelaten hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 24-10-2008 16:12 ]
kan alleen deze vinden, maar die vind ik niet zo heel mooi.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Half Aug de 2.5 TDI gekocht in de vorm van een Audi A4.
Tot nu toe de volgende gegevens vanuit excel;
Totaal gereden; 4317 KM
totale liters getankt; 297 liter
totale kosten tanken; 370 EUR
Gemiddeld verbruik; 1:14.5 - Oftewel 6.8/100
Niet slecht voor een auto van 1600kg, en een bijna 200pk sterke V6 TDI.
Ik vind het echt een hele grote naaistreek dit, maar ik snap niet waarom je er geen moeite voor doet? De kosten die je nu hebt zullen toch ook niet mals zijn? Als je aan een auto die je net koopt al gelijk weer > é 2000 uit kan geven.. Ik zou daar dus echt wel moeite voor doen.Het is me duidelijk geworden dat ze geen verantwoordelijkheid nemen of tegemoetkoming willen doen. Opgelicht dus, want de gebreken waren wel bekend. Mocht je hier ooit een occasion zien staan, loop er dan maar met een grote boog omheen, tenzij je zin hebt in maandenlang getouwtrek want het zijn oplichters. Ik ga er niet aan beginnen maar deel mijn ervaring dan maar via internet om een ander te waarschuwen.
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-10-2008 12:14 ]
Heb ook in de Honda Civic hybrid gereden met een cvt maar dat is in de verre verste niet te vergelijken met de geraffineerdheid en souplesse van een multitronic + tdi in een a4.
Hopelijk vinden lukt het ze in de toekomst om die bak ook (betrouwbaar) aan dikkere motoren te koppelen. Zeker met de dikkere diesels zou het denk ik super rijden.
[ Voor 15% gewijzigd door THIJZEL op 10-11-2008 23:00 ]
Facts don't care about your feelings
Eerste model A3 heeft last van roest op de randen van de dak-drager geul in het dak. je weet wel die dingen die over de lengte van het dak lopen. is een bekende probleem, productiefout, nu zit er 10 jaar garantie op de carrosserie en daar vlat dit ook onder maar het is soms veel gedoe om het te regelen.
[ Voor 74% gewijzigd door YoshiBignose op 13-11-2008 16:18 ]
Waarschijnlijk zal dit model zonder al te grote wijzigingen eind volgend jaar in de showrooms staan als tegenhanger van de Mito en de Mini.
Iemand toevallig in Parijs geweest die deze auto met eigen ogen heeft mogen aanschouwen??

klik hier voor meer foto's en informatie van deze concept.
In tegenstelling tot de 3-deurs A1 concept die in 2007 in Tokio werd gepresenteerd ziet deze er al aardig productierijp uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Rejgun op 13-11-2008 19:28 ]
Audi: Vorsprung durch Technik
vanaf '96, een 99 is inderdaad het eerste model, gewoon die randen goed tsjekken op roest. voor de rest weinig model specifieks... gewoon goed opletten zoals bij elke auto.YoshiBignose schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:18:
Rond 1999. Geen idee, maar wanneer kwamen de eerste A3's dan?
Grill is super lelijk en lijkt van peugeot gejat.
Die koplampen zijn net van de nieuwe Mitsubishi lancer en de achterkant.....mja
OkChaoss schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:14:
[...]
vanaf '96, een 99 is inderdaad het eerste model, gewoon die randen goed tsjekken op roest. voor de rest weinig model specifieks... gewoon goed opletten zoals bij elke auto.
Ik vind het een lekker geil wagentje!Bierkameel schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:42:
Mijn god wat een gedrocht die A1.
haha wat een onzin! die grille is gewoon een SFG net als op elk actueel audi model dus niets niet Peugeot. is alleen een blingbling uitvoering omdat het een concept is... denk alle bling-bling dingen zoals die grille, velgen en bumper roostertjes weg Vervolgens koplampen en achterlichten die meer in lijn liggen met de huidige vormen en dan heb je ongeveer de A! zoals hij gaat worden.Bierkameel schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:42:
Mijn god wat een gedrocht die A1.
Ook niet echt mijn ding maar altijd nog 100x beter dan een mini

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

doe es een gok418O2 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:18:
BMW 7 is een goeie wagen he...
of ging het daar niet om ?
maar het ging me ff om de revival van de A2
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 14-11-2008 14:39 ]
Ik moet zeggen dat ik nu eindelijk in 2008 de huidige A2 ook begin te waarderen. Audi was weer eens ver voor hun tijd
en technisch was de A2 zeker zijn tijd vooruit, enige auto naast de A8 met en alu spaceframe helaas werd de auto daardoor wel te duur in zijn segment . magoed wel laag gewicht en extreem lage uitstoot!.
kvin deze creatie van autobild overigens ook niet te pruimen... ik ben ook meer een sedan of avant persoon.
Mijns inziens is er onder de A3 slechts plaats voor 1 model. 2 modellen eronder is teveel van het goede.
Of ze moeten de A1 niet in hybride uitvoering brengen en de A2 enkel als hybride zuinigheidswonder in de markt zetten.
Audi: Vorsprung durch Technik
En dan de A2 vergelijkbaar met de Peugeot 206 ofzo. Maar dat is heel anders dan de oude A2.
Sowieso heb ik het niet zo met die hele kleine auto's. A3 is golf-size, das klein genoeg. Een kleinere audi lijkt me zo raar.
Dan past er nog wel een A2 bij als "hoge" auto, vergelijkbaar met een Mercedes A-klasse, 206SW, dat soort dingen... idd voor mensen die van een hoge instap houden...
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Lijkt me overigens nogal logisch aangezien er ook een mini clubman is..
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
1 kleine audi onder de A3 is voor mij ook genoeg.
Wellicht moet je hem ook in de software (via vag-com) uitzetten?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Mijn bedrijf wilt mijn "vervuilende" opel astra gtc (1.9 CDTI 120pk 6versn) inruilen tegen een audi A3 1.9 TDI 105pk omdat ik volgens de CO2 wet veel te veel uitstoot (159g ipv de max 145g CO2)
Alhoewel ik niks tegen audi's (buiten de 1.9 TDI) heb wil ik mijn wagen toch niet inruilen.
Dat mijn volgende wagen een A3 wordt vind ik niet erg, omdat tegen 2011 de 2.0 TDI 120pk ook wel in de A3 te verkrijgen zal zijn (mss zelfs een nieuw model?).
Naar mijn gevoel ga ik er met de audi er op achteruit en dat wil ik niet. Mijn wagen is 10 maand oud en wil gewoon de termijn uitrijden, of die vervuilender is of niet.
Ik heb meer zoiets van "had je maar moeten aan denken voor je de offerte tekende".
Een A3 is zoveel mooier, beter afgewerkt en rijdt ook zoveel beter dan een astra.
Maar buiten dat heb ik geen idee wanneer die 2.0TDI in de A3 komt
[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 17-11-2008 12:03 ]
Tuurlijk is de audi beter afgewerkt (ga je me niks van horen zeggen) maar kan evengoed een paar nadelen van de a3 noemen:KappeNou schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:02:
Op achteruit? Imo ga je zelfs met een 1.2TDI zonder opties vooruit op een slopel astra![]()
Een A3 is zoveel mooier, beter afgewerkt en rijdt ook zoveel beter dan een astra.
Maar buiten dat heb ik geen idee wanneer die 2.0TDI in de A3 komt
- 8 cm kleiner (sportback is nog altijd 1 cm kleiner
- trager + een hele kleine powerband van de 1.9 TDI (motor voelt nerveus)
- maakt meer lawaai
- minder opties voor veel meer geld
- vind hem minder mooi aan de buitenkant, maar dat is persoonlijk
- 5 versnellingen (maken ze dat nog altijd
- maar WEL 9000€ duurder als ik dezelfde opties zou krijgen (wat ik dus niet ga krijgen).
(moet wel eerlijk bekennen dat ik veel korting op de astra heb gekregen).
BTW, elke standaard 1.9 TDI 105 pk of 1.2 TDI 30pk ofzo mag eens langs mij komen staan en even later achter mij rijden want volgen doen ze toch niet.
Ik wil nog steeds niet ruilen en zal dat ook pas over 2 jaar doen, als ze mij een audi door de strot willen duwen geven ze maar een A4 want daar zie ik wel de voordelen van in.
weet niet hoeveel jouw motor met de 1.7 cdti van opel te vergelijken heeft, maar een collega van mij heeft een '04 astra met zo'n 1.7cdti, maar die is echt wel rumoeriger dan mijn 10 jaar oude tdi
[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 17-11-2008 15:01 ]
De huidige A3 2.0TDI 140PK met roetfilter komt al onder die 145g/KM CO2.
even wat getallen om alles duidelijker te maken:
Opel Astra GTC 1.9cdti executive 88kW (120PK)
CO2-uitstoot : 189 g/km
Maximaal vermogen : 125 PK / 92 kW @ 4000 tpm
Maximaal koppel : 280 Nm @ 2300 tpm
Acceleratie 0-100 km/h : 10.4 sec.
Topsnelheid : 195 km/h
Audi A3 2.0tdi ambiente 103kW roetf. (140PK)
CO2-uitstoot : 134 g/km
Maximaal vermogen : 140 PK / 103 kW @ 4000 tpm
Maximaal koppel : 320 Nm @ 1750 tpm
Acceleratie 0-100 km/h : 9.5 sec. (S-tronic 9sec)
Topsnelheid : 207 km/h
Kwa gegevens zie je weer dan slopel ver achter loopt bij audi.
Mja en voor geavanceerde techniek en kwaliteit betaal je nou eenmaal
[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 17-11-2008 17:25 ]
@KappeNou
Ik heb idd de 2.0 TDI 140 pk (136 pk in België) over het hoofd gezien.
Een commonrail diesel is echt geen geavanceerde techniek meer hoor, andere merken hebben het al veel langer dan audi. Wil je echt een goede diesel motor ga dan eens bij BMW kijken.
Toch zie ik nog altijd geen reden om de opel in te ruilen.
Heb een A3 sportback met de 2.0 TDI samengesteld met dezelfde opties als de mijne (sportback om de auto's evengroot te houden) en dan komt de A3 met 8% korting op 28500 euro.
De opel astra heeft 18400€ gekost dus ik vind het verschil gewoon belachelijk groot voor een opgepompte golf.
Dan kunnen ze beter mij nog wat opslag geven en mij met mijn "minderwaardige" opel laten rondrijden.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Ik rij dus regemaltig mee in die Astra van mijn collega (carpool) maar dat kunje toch echt niet vergelijken met een A3, als je alleen al kijkt naar de afwerking, gebruikte materialen en bekleding, lang niet slecht maar ook lang geen Audi kwaliteit. En dan zijn sportonderstel, leuk maar ook lang geen S-line. Het zijn gewoon appels en peren.... heb je het er neit voor over? klaar dan koop je een Opel of iets anders in dat segment...
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Die Astra nu al wegdoen kost ze trouwens ook erg veel geld, je baas heeft er wel wat voor over om 'groen' te rijden zeg...
@denivan
De reden voor om voor audi te kiezen zijn de goede voorwaarden en overnameprijzen als je de VAG als exclusieve fleetpartner neemt. Voor mij voldoet de opel astra (met bijna alle opties) voldoende en doe er toch 50k km per jaar mee. Dat een A3 meer 'status' heeft laat mij koud, vraag mij af voor wie. Voor de klant die mijn auto nooit te zien krijgt? Ik gebruik mijn bedrijfswagen enkel privé.
@BeQuitAndDrive
Er mag idd ook uit de VW stal gekozen worden. Ik heb het enkel niet zo op VW en al helemaal niet op een golf. Heb de golf 5 die mij eerst aangeboden werd ook geweigerd en ben zo bij de opel uitgekomen (die voor minder geld VEEL meer opties had en nog eens beter rijdt).
Maandelijkse kosten worden met de A3 minder (in geval van de 1.9 TDI) want deze heeft minder fiscale pk's dan de astra. Bijtelling kennen we in België niet, de astra kost 70€/maand en de A3 zou er ongeveer 60€/maand moeten kosten.
Voor het bedrijf zijn de maandelijkse kosten van de astra veel duurder dan die van een A3 omwille van de hoge CO2-taks, 60% aftrekbaarheid en het hoger verbruik (1L/100km meer). Met de audi zou de fiscale aftrekbaarheid 75% zijn en veel minder CO2-taks en verbruik. Zodoende is een A3 rijden op 3 jaar goedkoper dan een astra rijden, dit ook vooral door de hoge restwaarde van de A3.
@Chaoss
Ik ben mij bewust van de mindere kwaliteit van opel vs audi, maar daar is het mij niet om te doen. Het belangrijkste is dat ik voldoende plaats heb in mijn wagen en een A3 is kleiner dan een ASTRA GTC (de cijfers liegen er niet om).
Een BMW 3-serie rijdt echt wel goed net zoals een A4 maar deze heeft geen achterwieltractie (ja 4WD als je diep in je buidel tast). Maar je hebt gelijk ook een BMW 3-serie is duur tov de grootte van de wagen.
Voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen audi maar zie er op dit moment gewoon geen voordelen in.
Over 2 jaar zal ik wel eens gaan kijken voor een A3 en hoop dat audi tegen dan de 1.9 TDI heeft afgestoten.
[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 19-11-2008 07:42 ]
Ik snap de meerwaarde dan niet met hier posten
[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 19-11-2008 10:43 ]
EDIT: ik lees net pas 'Belgie', excusez. Het fiscale stelsel aldaar is mij niet bekend, dus zal ik mij verder onthouden van uitspraken
Overigens, als je een Astra al beter vindt rijden dan een Golf, dan moet je eens in een Focus stappen. Je weet niet wat je overkomt
[ Voor 37% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-11-2008 14:51 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 19-11-2008 14:54 ]
Ik zou maar ff niks verwachten qua restwaarde omdat in 2010 de bpm fors omlaag gaat en de keuze voor een nieuwe auto logischer wordt, en occasions daardoor waarschijnlijk een stuk sneller in prijs zullen dalen.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:30:
In plaats van die Audi kun je dan ook kiezen voor de nieuwe Golf VI. Goedkoper, betere restwaardeverwachting (want nieuw model, en dus goed leasetarief) en mooie Business aanbieding. En hij schijnt errug goed te zijn! Je moet dan ook gewoon naar maandlast en bijtelling kijken, en niet steeds focussen op puur de nieuwprijs.
Die Astra nu al wegdoen kost ze trouwens ook erg veel geld, je baas heeft er wel wat voor over om 'groen' te rijden zeg...
Als je de keuze hebt sowieso wachten tot 2009 (dat scheelt weer een paar % BPM), of zelfs tot 2010 (dat scheelt écht veel BPM, dan wordt ze naar 30% verlaagd - hoewel dan wel de CO2-taks ook flink wordt verhoogd, de grens ligt vanaf volgend jaar al op 212 gram ofzo

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Levertijd is erg lang (32 weken), dus ik twijfel enorm. Iemand een idee wanneer de nieuwe A3 uitkomt? Vindt het huidige model er goed uit zien en erg goed rijden. Wil eigenlijk nog een rit maken in de s-tronic, aangezien deze 20% bijtelling heeft vanaf 1 januari 2009. Scheelt toch weer 40 euro per maand.
Iemand ervaring met de s-tronic in de A3?
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Het nieuwe model A3 komt pas in 2011.
Mwoah, denk dat dat ook wel meevalt. Als je bijv. zoekt op A4's uit 2004/2005 kom je nieuwe en oude types helemaal door elkaar tegen. Bepalend lijkt dan meer bouwjaar, nieuwwaarde en km-stand. Model is zwaar ondergeschikt bij prijsbepaling (terwijl ik persoonlijk echt niet bijv. modeljaar <2004 van de A4 zou willen rijden).BeQuietAndDrive schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:11:
Dat klopt. Maar hoe dan ook is de restwaardeverwachting van een courant model dat net nieuw op de markt is beter dan een even courant model dat al een poosje meeloopt (A3). Op die manier bedoel ik het eigenlijk. Overigens is op dit moment de restwaarde van ongeveer elke auto slecht, A- en B-segment en hybrides daargelaten.
Inderdaad belachelijk trouwens, de levertijd van die A3... Gaat zeker erg goed met de kleinere modellen en minder goed met de A6'en en A8'en van deze wereld (ik zie trouwens érg veel nieuwe A4's rondrijden en érg weinig A6'en met 3-letterige kentekens).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Zijn er verder nog dingen waar ik echt op moet letten?
Life is not about specs, it is about joy!
Dat weet ik helaas niet. Is dat belangrijk om te weten? Als de oude motor problemen veroorzaakte dan is dat bij deze dan toch opgelost?bartvl schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:02:
Heb je enig idee waarom er een nieuwe motor in zit?
Verder de standaard dingetjes zoals schuin afgesleten banden, roken uit de uitlaat, oliepeil, kijken of alle elektronica werkt (grote kans van wel maar je weet maar nooit, enige wat ik een keer heb gehad was een defecte spiegelverwarming aan de rechterkant), etc. In principe zijn het probleemloze auto's

Mijn A3, modelletje uit '99 dus nog net pre-facelift.
Hij heeft geen ongeluk gehad (als ik de verkoper moet geloven) maar kon goedkoop aan een nieuwe motor komen. De vorige motor had al meer dan 300.000 op te teller.Exigence schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:34:
Ongeluk, algeheel slecht onderhoud...
Bedankt voor de tips!Sick Nick schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:33:
Enige waar je bij dat model A3 op moet letten is roest op het dak. Er lopen 2 dunne stripts over het dak langs de zijkanten, door een of ander productiefoutje kan er langs die strip roest ontstaan. Die van mij had het gelukkig niet maar heb er wel een paar gezien die het wel hebben, is niet goedkoop om te laten repareren!
Verder de standaard dingetjes zoals schuin afgesleten banden, roken uit de uitlaat, oliepeil, kijken of alle elektronica werkt (grote kans van wel maar je weet maar nooit, enige wat ik een keer heb gehad was een defecte spiegelverwarming aan de rechterkant), etc. In principe zijn het probleemloze auto'sIk zou wel een uitvoering met climate control en een middenarmsteun nemen, dat waren hele fijne opties
uit ervaring weet ik dat je een verkoper nooit op z'n blauwe ogen moet geloven, die is allang blij dat ie een auto verkoopt.Nielsvr schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:29:
[...]
Hij heeft geen ongeluk gehad (als ik de verkoper moet geloven) maar kon goedkoop aan een nieuwe motor komen. De vorige motor had al meer dan 300.000 op te teller.
[...]
Bedankt voor de tips!
vergeet ook niet dat de rest van de auto al wel 3 ton heeft gelopen met de nodige slijtage van dien. dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als ie verder goed onderhouden is.
Ik zou zeker goed de onderhoudshistorie bekijken en als hier gaten inzitten of incompleet is, de auto lekker laten staan.
Blur je nou op de foto je kenteken weg, om hem daarna gewoon neer te plempen?Sick Nick schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:05:
Dan moet je XV-HZ-98 niet kopenDie heeft de ring goed bekeken
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsvr op 20-12-2008 20:31 ]

Mijn gebakje nog maar even...

2de week van januari gaat hij naar de spuiter zodat hij eindelijk zijn s-line kit krijgt...
[ Voor 49% gewijzigd door Workaholic op 20-12-2008 20:45 ]
XXXVI
En hoewel hij lekkerder rijdt zijn 18" velgen met platte banden en een verlaagde A6 toch niet echt een succes. Dan rij ik toch liever in een S-klasse met luchtvering.
Maargoed het is allicht beter dan de renault safrane waar ik nu eventjes in rondrij
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 26-12-2008 10:59 ]
Je mist deze velgen nog:Nielsvr schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:30:
Ik behoor nu ook tot de Audi club. Audi A3 1.6 Attraction. 150.000 op de teller, dealer onderhouden. Maandag krijgt hij nog even APK en daarna kan ik hem ophalen :)!
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo lelijk hé die dingen. Ga dan meteen in een golf zitten met een petje op!
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Had zelf al een set op het oog, alleen weet nou niet van welk model Audi deze zijn. Het gaat om de 7 dubbele spaken.
Of van die Bimoto velgen, alleen heb ik die nog niet gevonden in 17" inch hier in de buurt
[ Voor 15% gewijzigd door Executor16 op 27-12-2008 17:25 ]
Ik heb twee Golfjes, een GTI en een G60 en rij regelmatig met een petje op maar dit soort dingen komt echt niet onder mijn wagens. De oudste heeft origineel staal en de "jongste" fabriekslichtmetaal. Wordt ook een beetje moeilijk met 4x100 en leeftijden van 20 en 25 jaar oud. Maar voor de rest ben ik het met Daniel eens... elke Golf vier rijdt met die karrewielen rond en ik vind het geen gezicht.MrFl0ppY schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:06:
[...]
Zo lelijk hé die dingen. Ga dan meteen in een golf zitten met een petje op!
Vandaag heb ik ook een nieuwe achterruitenwissermotor gemonteerd in de A4 Avant zodat die ook weer werkt. Binnenkort nog een keer de gloeibougies vervangen want in de vrieskou start hij niet meteen, maar dat zijn de kosten niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Toink op 27-12-2008 18:47 ]
Vandaag wat plaatjes geschoten van het nieuwe Recaro Classic interieur wat mijn broertje in zijn CQ gezet heeft:

Zwart leder met licht-grijs suede
Meer foto's staan op onze site.
Mijn VW Golf IV Variant 1.9TDI uit 2000 ingeruild voor een Audi A4 B7 2.0 TFSI Sport Sedan uit 2005 (met face-lift dus). Beide auto's zijn privé, geen lease bij de rijksoverheid. Ik rij te weinig voor diesel en na een proefrit vernam ik met deze auto geen verschil in trekkracht ten opzichte van mijn Golf IV, eerder het tegenovergestelde. Wat een immens verschil. Meteen door Oetingger laten kietelen naar 245PK en 375NM voor een benzinemotor, heerlijk. Seat brengt hetzelfde blok uit met 310PK, Audi komt met dezelfde hardware met een A4 DTM edition met 225PK en hetzelfde blok zit in de S3 met 265PK, dus aan de hardware kan het niet liggen. De 2.0 TFSI is in zijn categorie in 2008 als 'engine of the year' gekozen, voor mij de beste keuze. Ik zal er binnenkort een foto van mijn A4 bij zetten.
Mijn ervaring met de xenon-verlichting is erg praktisch, de oplettendheid van de NLse weggebruiker gaat er ineens stukken op vooruit als ze deze in hun achteruitkijkspiegel zien aankomen.
Mijn Garmin Nüvi 765T laten inbouwen met een Garmin VIB11 integration kit, geluid loopt nu mooi over mijn speakers. Eigenlijk het enige wat miste in deze auto, de Audi Navi-plus (nadien inbouwen zou mij zo'n 1.600 EUR gaan kosten wat ik even teveel van het goede vind). 2e hands heb je hier zelf geen echter geen keuze in en veel A4 2.0 TFSI's zijn er niet te koop in NL viel mij op. Mijn radio-ontvangst is sinds de inbouw duidelijk slechter geworden, ik ontvang nog wel radio maar minder dan voorheen. Dit omdat de VIB11 een TMC-antennekabel tussen de orginele antennekabel vereist waardoor het signaalontvangst afneemt. Iemand hier ervaring mee en een oplossing hiervoor? Bestaan er antenneversterkers die ik op de Audi Concert radio kan aansluiten?
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
Wat zijn jullie ervaringen met het chiptunen? Ik heb begrepen dat dit door de dealer gedaan moet worden, anders verlies ik de garantie. Klopt dit?
[ Voor 14% gewijzigd door Zware Unit op 30-12-2008 11:44 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dit topic is gesloten.