Staat helaas niets over het scherm van de nieuwe MBA op de Apple site, maar vergeet niet dat het scherm van de MBA altijd al superieur was aan de schermen van de MB en MBP...Mijn vraag eigenlijk: zijn er hier al mensen met het vorige model Air (rev B; 1.8ghz nvidia 9400) en wat is jullie ervaringen mbt de snelheid van deze machine (en de andere dingen die ik genoemd heb)?
Daarbij hebben ze gisteren ook de schermen van de 13" mbp's ge-update. Ik kan nergens goed vinden of dit nou ook voor de Air van toepassing is?
Rev. B 64GB SSD met X3100 is wellicht ook nog interessant voor je. Ik had er zelf nooit problemen mee en is toch een stuk sneller dan de HDD versie. De MBA met 64GB SSD gaat vaak voor lage prijzen weg.Slomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:28:
Opstarten gaat mij iets te langzaam en bij het eerste model Air zijn er ook nog een beetje de problemen met het snel warm worden van de laptop en de throttle problemen waar de laptop vaak een core shutdown / zichzelf afsluit vanwege de heavy workload.
Ik heb een rev B Air met ssd. Als ik het vergelijk met mijn witte Macbook, dan is de Air veel sneller vooral dankzij de ssd, stiller/koeler en handzamer. Ik denk zeker dat je een groot verschil gaat merken tussen een rev A en een rev C met ssd. Ik ben nog geen problemen tegengekomen na een half jaar gebruik, ook niet met zware apps zoals photoshop of bij het bekijken van hd films.
Het scherm was al veel beter op de Air in vergelijking tot de Macbook Unibody (die ik ook heb gehad). Dat ze die nu in de Macbook verbeterd hebben is wel een pluspunt, maar het scherm is wel erg glanzend in vergelijking tot de Air. Het enige nadeel van de Air vind ik zelf het 2 GB intern geheugen, ik had graag gezien dat ze dat verhoogd hadden naar 4 GB.
Hang loose and let the funk ride...
64 GB is de rev. A met SSD. Rev. B heeft een 128 GB SSD.Philflow schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:22:
[...]
Rev. B 64GB SSD met X3100 is wellicht ook nog interessant voor je. Ik had er zelf nooit problemen mee en is toch een stuk sneller dan de HDD versie. De MBA met 64GB SSD gaat vaak voor lage prijzen weg.
[ Voor 3% gewijzigd door Phrenic op 09-06-2009 13:35 ]
Hang loose and let the funk ride...
Dat klopt wel, was alleen mooi geweest als ze deze update ook in de MBA hadden gegooid.Flatwhite schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:13:
[...]
Staat helaas niets over het scherm van de nieuwe MBA op de Apple site, maar vergeet niet dat het scherm van de MBA altijd al superieur was aan de schermen van de MB en MBP...
Klopt, maar dan zou ik toch weer eerder gaan kijken naar een nieuwer model, aangezien dan de processor snelheid weer hoger is, de 9400m ipv de X3100 & ddr3 ipv ddr2 geheugen.Philflow schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:22:
[...]
Rev. B 64GB SSD met X3100 is wellicht ook nog interessant voor je. Ik had er zelf nooit problemen mee en is toch een stuk sneller dan de HDD versie. De MBA met 64GB SSD gaat vaak voor lage prijzen weg.
Ik ben op het moment een beetje aan het twijfelen. Mijn huidige MBA verkopen en dan voor een nieuwe MBA gaan, of voor de 13" MBP. Echter ben ik zo gehecht geraakt aan de ultieme mobiliteit van de MBA dat me dat dan weer tegen zou gaan vallen bij een MPB. Al heeft de laatste dan wel weer een hogere batterijduur.
Wellicht gebruik ik de verkeerde naam maar: De eerste versie met 64GB SSD had veel problemen. Daarna heeft Apple een verbeterde versie uitgebracht met X3100 en 64GB SSD. En pas daarna weer het nieuwe model met 9400M.Phrenic schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:35:
[...]
64 GB is de rev. A met SSD. Rev. B heeft een 128 GB SSD.
Ik heb die stap al eens gemaakt, van MBA naar MB. Die 2kg viel me vies tegen om iedere dag mee te nemen. Ligt er ook aan wat voor tas je gebruikt natuurlijk.Slomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:36:
[...]
Ik ben op het moment een beetje aan het twijfelen. Mijn huidige MBA verkopen en dan voor een nieuwe MBA gaan, of voor de 13" MBP. Echter ben ik zo gehecht geraakt aan de ultieme mobiliteit van de MBA dat me dat dan weer tegen zou gaan vallen bij een MPB. Al heeft de laatste dan wel weer een hogere batterijduur.
[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 09-06-2009 13:51 ]
Ok, dat klinkt erg goed. Eigenlijk dus vooral gaan kijken naar een Air met ssd.Phrenic schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:32:
[...]
Ik heb een rev B Air met ssd. Als ik het vergelijk met mijn witte Macbook, dan is de Air veel sneller vooral dankzij de ssd, stiller/koeler en handzamer. Ik denk zeker dat je een groot verschil gaat merken tussen een rev A en een rev C met ssd. Ik ben nog geen problemen tegengekomen na een half jaar gebruik, ook niet met zware apps zoals photoshop of bij het bekijken van hd films.
Het scherm was al veel beter op de Air in vergelijking tot de Macbook Unibody (die ik ook heb gehad). Dat ze die nu in de Macbook verbeterd hebben is wel een pluspunt, maar het scherm is wel erg glanzend in vergelijking tot de Air. Het enige nadeel van de Air vind ik zelf het 2 GB intern geheugen, ik had graag gezien dat ze dat verhoogd hadden naar 4 GB.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik gebruik eigenlijk geen extra laptop tas momenteel. De Air in een sleeve en dan in mijn gewone tas, werkt perfect.Philflow schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:50:
Ik heb die stap al eens gemaakt, van MBA naar MB. Die 2kg viel me vies tegen om iedere dag mee te nemen. Ligt er ook aan wat voor tas je gebruikt natuurlijk.
Slomy, stuur maar een DM of email naar mij als je je huidige MBA wilt verkopen
39
Ik kan een nieuwe MBA rev a 1.8 met 64ssd voor nog geen 1000 euro kopen, is dat aan te raden?
Hebben jullie slechte ervaringen met rev a? (als je sommige forums en ook hier leest is het een ramp)
Ik heb geen ervaring met rev a alleen met rev b.
Hebben jullie slechte ervaringen met rev a? (als je sommige forums en ook hier leest is het een ramp)
Ik heb nooit problemen gehad met de 80GB HDD rev.A.dolby schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:14:
Ik kan een nieuwe MBA rev a 1.8 met 64ssd voor nog geen 1000 euro kopen, is dat aan te raden?
Verder is dat wel een ok prijs, een nieuwe voor minder dan 1000. Ik zou ook even ebay checken, wat ze daar vragen/opbrengen.
Bij de mediamarkt doen ze deze ook weg inderdaad vermoed dat dit versie A is dan aangezien morgen de prijs 999 wordt voor de oudere modellen.
SSD 64 GB versie dus 1.8 processor.
Was hier al meer van bekend?
SSD 64 GB versie dus 1.8 processor.
Was hier al meer van bekend?
Al een aantal jaar wil ik eens kennis gaan maken met een Mac en met OSX, dat moment zit er nu aan te komen. Ik zit in dubio: zal ik een MBP 13,3 kopen of een MacBookAir? Ik wil zelf een MacBook gaan gebruiken om:
1 kennis te maken met MacOSX
2 mailen/surfen
3 het gebruikelijke briefje of huis-tuin-en-keuken spreadsheetje te maken
4 foto's bewerken (geen geavanceerd Photoshop of zo) / foto's bekijken
5 HD video bewerken (ik heb een Sony digitale videocamera, die filmt in AVHCD of zoiets en dat schijnt nogal een "zwaar" formaat te zijn)
Bij de MacBookAir zal ik wel de externe brander moeten nemen om DVD's te kunnen branden. Bij de MacBookPro zit die al ingebouwd. Branden doe ik toch maar 1 keer in de 2-3 maanden, dus ik vind het geen belemmering om dan een keer een externe brander aan te moeten koppelen.
Wel is de Air (met SSD
) natuurlijk een tikkeltje duurder. Maar ja, die looks
Hoewel een MBP natuurlijk ook een nette verschijning is. En ook wel iets degelijker ?
Mobiliteit is eigenlijk van ondergeschikt belang. De laptop wordt alleen thuis gebruikt.
Voordeel van de MacBookPro is dat het geheugen ook nog eens (zelf) te upgraden is. Bij de Air is dit niet mogelijk?
Eigenlijk zijn het alleen de looks van de Air die me doen twijfelen... alle andere zaken spreken in het voordeel van de MBP. Of hebben jullie nog zaken die ik vergeet maar wel in mijn overweging mee moet nemen ?
In dit topic vond ik nog geen ervaringen van Air-bezitters die met Final Cut Express werken, vandaar mijn vraag: loopt dat lekker soepel op de MacBookAir ?
1 kennis te maken met MacOSX
2 mailen/surfen
3 het gebruikelijke briefje of huis-tuin-en-keuken spreadsheetje te maken
4 foto's bewerken (geen geavanceerd Photoshop of zo) / foto's bekijken
5 HD video bewerken (ik heb een Sony digitale videocamera, die filmt in AVHCD of zoiets en dat schijnt nogal een "zwaar" formaat te zijn)
Bij de MacBookAir zal ik wel de externe brander moeten nemen om DVD's te kunnen branden. Bij de MacBookPro zit die al ingebouwd. Branden doe ik toch maar 1 keer in de 2-3 maanden, dus ik vind het geen belemmering om dan een keer een externe brander aan te moeten koppelen.
Wel is de Air (met SSD
Mobiliteit is eigenlijk van ondergeschikt belang. De laptop wordt alleen thuis gebruikt.
Voordeel van de MacBookPro is dat het geheugen ook nog eens (zelf) te upgraden is. Bij de Air is dit niet mogelijk?
Eigenlijk zijn het alleen de looks van de Air die me doen twijfelen... alle andere zaken spreken in het voordeel van de MBP. Of hebben jullie nog zaken die ik vergeet maar wel in mijn overweging mee moet nemen ?
In dit topic vond ik nog geen ervaringen van Air-bezitters die met Final Cut Express werken, vandaar mijn vraag: loopt dat lekker soepel op de MacBookAir ?
[ Voor 4% gewijzigd door 996 op 14-07-2009 09:19 ]
Ik heb 2 Airs en 1 alu Macbook gehad. Ik vind zelf het design van de 13" Macbook mooier. De Air heeft een update nodig met die aluminium rand om het scherm. Maarja smaken verschillen.
Grootste voordelen van de 13" MBP zijn battery life, geheugen en dat je er een 500GB hdd in kunt zetten (of snelle SSD). Batterylife van de Air schijnt met Nvidia niet best te zijn.
Eerder was de Air een goede concurrent doordat het scherm een klasse beter was dan de 13" Macbook. Maar nu heeft Apple de schermen van de 13" MBP verbeterd en is het net zo goed als de Air.
Ik heb zelf net een 13" MBP besteld. Voor mij geen Air meer. (tenminste, denk ik
)
Grootste voordelen van de 13" MBP zijn battery life, geheugen en dat je er een 500GB hdd in kunt zetten (of snelle SSD). Batterylife van de Air schijnt met Nvidia niet best te zijn.
Eerder was de Air een goede concurrent doordat het scherm een klasse beter was dan de 13" Macbook. Maar nu heeft Apple de schermen van de 13" MBP verbeterd en is het net zo goed als de Air.
Ik heb zelf net een 13" MBP besteld. Voor mij geen Air meer. (tenminste, denk ik
Thanks. Toevallig ervaring met Final Cut Express op de Air ?
[ Voor 7% gewijzigd door 996 op 14-07-2009 09:48 ]
Nee, ik niet.996 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:48:
Het lijkt me dat de Air daar niet voor gemaakt is en dat de fan continu op z'n maximale toerental zal draaien. En waarschijnlijk helpt de 2GB RAM van de Air ook niet echt. Ik denk dat je met ongeacht welk model MBP en minstens 4GB veel beter af bent.996 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:48:
Macbook Air 1.8 64GB SSD voor 999,- bij MM Arena.
http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17101&langId=-11
http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17101&langId=-11
Oeh dat is wel een interessante aanbieding!
Toch moeilijk als je zo snel moet beslissen (aanbieding geldt t/m 2 augustus).
Toch moeilijk als je zo snel moet beslissen (aanbieding geldt t/m 2 augustus).
Prima aanbieding maar wel eerste generatie. m.a.w. Intel X3100 video en een vrij trage SSD.Mr.Jappe schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:24:
Oeh dat is wel een interessante aanbieding!
Ik heb een nieuwe MacBook Air gezien voor EUR 892,- incl BTW:
- 128GB SSD
- Nvidia 9400M
- C2D 1.86Ghz
- 2GB Ram
- iLife en Leopard
- 1 jaar fabriekgarantie
Er wordt gesproken over Rev-A problemen en de stroomvretende Nvidia. Het snel warm worden van de Air etc.
Wat is hier de ervaring met de 3e generatie Air, 128GB SSD, Nvidia 9400M (of is dit de 2e generatie?)
Ik wil hem vooral gebruiken voor -erbij-, vooral om te surfen etc. maar ook om bijvoorbeeld een mixer op aan te sluiten zodat ik -jams- kan opnemen (gitaar/drum digitaal via mixer naar de Macbook).
Ben ik dan goed uit met zo'n air? Of kan ik toch beter voor een nieuwe Macbook Pro gaan? Ik heb het idee dat de Pro overkill is voor mijn doeleinden.
-EDIT- Ik zie nu pas dat het om de laatste versie Air gaat, dus die prijs kan NOOIT... kheb gevraagd naar KvK van het bedrijf, we zien wel.
- 128GB SSD
- Nvidia 9400M
- C2D 1.86Ghz
- 2GB Ram
- iLife en Leopard
- 1 jaar fabriekgarantie
Er wordt gesproken over Rev-A problemen en de stroomvretende Nvidia. Het snel warm worden van de Air etc.
Wat is hier de ervaring met de 3e generatie Air, 128GB SSD, Nvidia 9400M (of is dit de 2e generatie?)
Ik wil hem vooral gebruiken voor -erbij-, vooral om te surfen etc. maar ook om bijvoorbeeld een mixer op aan te sluiten zodat ik -jams- kan opnemen (gitaar/drum digitaal via mixer naar de Macbook).
Ben ik dan goed uit met zo'n air? Of kan ik toch beter voor een nieuwe Macbook Pro gaan? Ik heb het idee dat de Pro overkill is voor mijn doeleinden.
-EDIT- Ik zie nu pas dat het om de laatste versie Air gaat, dus die prijs kan NOOIT... kheb gevraagd naar KvK van het bedrijf, we zien wel.
[ Voor 8% gewijzigd door deeltje op 04-08-2009 16:48 ]
Inderdaad die prijs is verdacht laag. If it sounds to good too be true....
Ja pcies, ik ga de refurbs wel in de gaten houden. Stuurt Apple Duitsland naar Nederland? Weet iemand dat?Philflow schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:23:
http://www.minilaptopshop...apple-macbook-air-13.htmlPhilflow schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:23:
EUR 749,- excl BTW
Tis volgens mij een Rev-B Air met 128GB SSD, dus waarschijnlijk stock wat ergens nog teveel lag opgestapeld.
Voordelen:
- Extreem goedkope Air
- Standaard garantie Apple
- Nieuw product
- Ze beschikken over een KvK die qua gegevens netjes overeen komt met hun contactgegevens (te vinden bij -over ons-, bedrijf is Trendconcept B.V.)
Nadelen:
- E-mail antwoord kwam met een @gmail.com bij me binnen
- Domeinnaam staat niet op hun naam en is pas sinds 13 juli 2009 actief
- Je moet EUR 300,- van te voren betalen! (dat was de druppel)
Wie besteld en/of wie meld dit bedrijfje bij het Meldpunt voor Fraude/Oplichting?
100% oplichting. Waar kan ik het melden?
PS. waar had je die advertentie gevonden?
Edit: 99% zeker
[ Voor 50% gewijzigd door Philflow op 05-08-2009 10:12 ]
Ja goede vraag, ik ging er wel vanuit dat er een algemeen loket was voor dit soort praktijken, maar ik kan er niets over vinden. Ik heb het al wel opgegeven bij Marktplaats, als zijnde -verdacht- en om verder advies gevraagd.Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:09:
advertentie gevonden via marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/268984721
Het vreemde is, ze hebben gewoon een afhaal-adres. Dus je zou er gewoon langs kunnen gaan (ligt voor mij niet echt in de buurt helaas).
Trendconcept BV
Bickerlaan 83
2071 DB Santpoort-Noord
Nederland
Afhalen mogelijk!
Gemak dient de mens en daarom kunt u de producten nadat de betaling door ons is ontvangen, na afspraak, afhalen in België/Nederland of door ons laten verzenden naar uw huis of bedrijf.
[ Voor 41% gewijzigd door deeltje op 05-08-2009 10:10 ]
Ze hebben waarschijnlijk de identiteit v.h. bedrijf Trendconcept gekaapt. (adres, kvk etc)deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:39:
[...]
Het vreemde is, ze hebben gewoon een afhaal-adres. Dus je zou er gewoon langs kunnen gaan (ligt voor mij niet echt in de buurt helaas).
Afhalen kan ook alleen als je vantevoren betaalt.
[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 05-08-2009 10:11 ]
Begin jij nou ook al te twijfelenPhilflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:09:
[ Voor 14% gewijzigd door deeltje op 05-08-2009 10:23 ]
Ja ik begin te twijfelen. Ik werd net gebeld door de meneer. Klonk legitiem maar zou ook een oplichter kunnen zijn. Of misschien worden zij opgelicht. het was een 0630 nummer. Is dat prepaid?deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:23:
[...]
Begin jij nou ook al te twijfelenMaarja, liefde maakt blind he...
http://trendconcept.nl/het_concept.htmPhilflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:53:
[...]
Ze hebben waarschijnlijk de identiteit v.h. bedrijf Trendconcept gekaapt. (adres, kvk etc)
Afhalen kan ook alleen als je vantevoren betaalt.
Bovenstaand domeinnaam staat op naam van TrendConcept B.V.,
Ik heb zojuist gebeld en krijg daadwerkelijk iemand aan de lijn van TrendConcept B.V. die beweert dat het om een grote opkoop gaat waar geen tussenhandel aan te pas komt. Tevens beweert meneer dat als je via de AppleStore online koopt dat daar ook veel bedrijven tussen zitten waardoor de kosten zo hoog zijn.
Hij vertelde ook dat het hier om de laatste generatie Air gaat en niet een Rev-B (dus een geupgrade versie van de goedkoopste Air).
A.J. Grimminck
+31 (0)235379810
Het vreemde is dus, dat alles klopt aan het verhaal... behalve de geloofwaardigheid van de prijs
[ Voor 15% gewijzigd door deeltje op 05-08-2009 10:33 ]
http://www.opta.nl/nl/Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:26:
[...]
Ja ik begin te twijfelen. Ik werd net gebeld door de meneer. Klonk legitiem maar zou ook een oplichter kunnen zijn. Of misschien worden zij opgelicht. het was een 0630 nummer. Is dat prepaid?
Misschien kan je daar iets mee qua opzoeken mobiele nummer? (vakje rechts)
Er zijn een aantal dingen die niet kloppen. Het model MB940N/A heeft een 120GB HDD en geen 128GB SSD. Verder is het geen rev. A want die heeft Intel X3100 graphics.
Mja ik ga sowieso geen Air halen omdat ik zie dat het alleen een audio-out heeft. Ik heb ook een audio-in nodig, aangezien het recorden van gitaar/drums 50% van mijn laptop-gebruik zal bepalen. Of ik moet me vergissen?Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:46:
Er zijn een aantal dingen die niet kloppen. Het model MB940N/A heeft een 120GB HDD en geen 128GB SSD. Verder is het geen rev. A want die heeft Intel X3100 graphics.
Het lijkt erop dat de MB940N/A toch een 128GB SSD heeft, Ik ben benieuwd. Als dit klopt is het een wereld deal.
Edit: Deeltje hieronder, ja ben ik met je eens, alleen welk forum?
Edit: Deeltje hieronder, ja ben ik met je eens, alleen welk forum?
[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 05-08-2009 13:05 ]
Misschien wordt het tijd voor een nieuw topic omtrent deze dubieuze aanbieding?Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:56:
Het lijkt erop dat de MB940N/A toch een 128GB SSD heeft, Ik ben benieuwd. Als dit klopt is het een wereld deal.
Edit: [MacBook Air] Dubieuze aanbieding, EUR 749,- excl BTW?
[ Voor 15% gewijzigd door deeltje op 05-08-2009 13:21 ]
Hmm! Het heeft mij ook nieuwsgierig gemaakt.
lootjes trekken?
lootjes trekken?
Mij niet. Je kunt op je klompen aanvoelen dat dit stinkt. Koop dan lekker bij de Media Markt voor 999 euro een model met 64GB SSD. Als bedrijven vragen om 300 euro voor te schieten, ook als je wil komen ophalen, dan acht ik de kans groot dat ze vlak voor de uitlevering van die "partij" ineens failliet zijn. En er vandoor met je geld.lowfi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:19:
Hmm! Het heeft mij ook nieuwsgierig gemaakt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verdere discussies in het topic aangegeven 2 posts hierboven aub...Exirion schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:22:
[...]
Mij niet. Je kunt op je klompen aanvoelen dat dit stinkt. Koop dan lekker bij de Media Markt voor 999 euro een model met 64GB SSD. Als bedrijven vragen om 300 euro voor te schieten, ook als je wil komen ophalen, dan acht ik de kans groot dat ze vlak voor de uitlevering van die "partij" ineens failliet zijn. En er vandoor met je geld.
Zelf heb ik de air gekocht bij de Media Markt. Het valt mij op dat hij zeer warm wordt en soms daardoor ook langzaam. Met name bij het afspelen van video op sites als youtube.
Ik heb er apple care bijgenomen en wellicht moet ik hem anders een keer na laten kijken. Meerdere mensen met deze ervaring?
Ik heb er apple care bijgenomen en wellicht moet ik hem anders een keer na laten kijken. Meerdere mensen met deze ervaring?
volgens mij komt dat doordat de cpu heel veel te verduren krijgt bij het afspelen van (o.a.) flashBigg Balls schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:24:
Zelf heb ik de air gekocht bij de Media Markt. Het valt mij op dat hij zeer warm wordt en soms daardoor ook langzaam. Met name bij het afspelen van video op sites als youtube.
Ik heb mijn MacBook Air nu bijna anderhalf jaar en ben er nog steeds blij mee! Maar in september komt Snow Leopard. Hoe kan ik die eigenlijk installeren? Ik heb een iMac en als ik daar een CD/DVD instop kan de MacBook Air die geloof ik lezen. Maar werkt dit ook met Snow Leopard straks?
Dat is normaal. Zelfs op mijn 13" MBP.Bigg Balls schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:24:
Ik weet dat het normaal is, maar als ik het vergelijk met mijn macbook c2d 2,0 dan is het wel een groot verschil.
Hij wordt dan ook 88 graden warm en de fan begint dan ook te draaien als een tierelier.
Hij wordt dan ook 88 graden warm en de fan begint dan ook te draaien als een tierelier.
Youtube gaat prima hier, maar Dumpert.nl zorgt ervoor dat mijn MacBook Pro 2.53Ghz icm 4GB DDR3 en andere mooie specs (!) ook richting de 80 graden gaat. Meestal zet ik dan handmatig de fanspeeds al wat omhoog met 'smcFanControl'.
Zo raar is het dus idd niet
.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het gezond is natuurlijk.
Zo raar is het dus idd niet
Maar dat wil nog niet zeggen dat het gezond is natuurlijk.
Mijn MBA word ook heel warm bij het afspelen van (flash based)filmpjes op bepaalde websites. Ook wordt hij helemaal loco als ik Skype of Photobooth wil gebuiken. Hij wordt gewoon te warm en dan krijg je een core shutdown. Wat helpt is een goede airco of de laptop in de koelkast te zetten
(ehh condensatie?)
Van het stroom afhalen helpt ook een beetje mee om koeler te krijgen. Maar verder is het wel vervelend en soms heel erg frustrerend.
Btw, ik ben en klein schroefje kwijt van de onderkant. Ik kan het beste langs de Apple reseller gaan want ik verwacht deze niet in de Hubo te vinden.
Van het stroom afhalen helpt ook een beetje mee om koeler te krijgen. Maar verder is het wel vervelend en soms heel erg frustrerend.
Btw, ik ben en klein schroefje kwijt van de onderkant. Ik kan het beste langs de Apple reseller gaan want ik verwacht deze niet in de Hubo te vinden.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Verwijderd
Op verzoek van de Moderator even een herpost in het juiste topic.
Om terug te komen op de prijs van bovengenoemde dubieuze shop, heb even geduld.
Er komt zeer binnenkort een aanbieding op de MacBook Air MB450B bij de Media Markt in Eindhoven.
Specs:
1,8GHz Intel Core 2 Duo processor; 4MB shared level 2 cache
2GB DDR2 SDRAM
64GB solid-state drive
13.3-inch (diagonal) TFT glossy widescreen display; 1280 by 800 pixels
Intel GMA X3100 graphics processor with 144MB DDR2 SDRAM
Built-in iSight video camera
One USB 2.0 port
Headphone jack
Micro-DVI port for DVI, VGA, composite, and S-video output; DVI and VGA adapters included
Built-in Airport Extreme wireless networking (802.11n) and Bluetooth 2.1 +m EDR
Backlit illuminated keyboard and ambient light sensor
Preinstalled Mac OS X and other bundled software
Size and weight; 0.16-0.76 by 12.8 by 8.9 inches (0.4-1.94 by 32.5 by 22.7 cm); 3.0pounds (1.36 kg)
Meets ENERGY STAR requirements
Er komt zeer binnenkort een aanbieding op de MacBook Air MB450B bij de Media Markt in Eindhoven.
Specs:
2GB DDR2 SDRAM
64GB solid-state drive
One USB 2.0 port
Headphone jack
Micro-DVI port for DVI, VGA, composite, and S-video output; DVI and VGA adapters included
Size and weight; 0.16-0.76 by 12.8 by 8.9 inches (0.4-1.94 by 32.5 by 22.7 cm); 3.0pounds (1.36 kg)
Beter nog dan de aanbiedingen die ze bij A-Mac hebben? (klikje)Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:22:
Op verzoek van de Moderator even een herpost in het juiste topic.
Specs:
2GB DDR2 SDRAM
64GB solid-state drive
One USB 2.0 port
Headphone jack
Denk het wel, zal waarschijnlijk net als bij MM Arena 999 worden.
Op zich een aardige aanbieding maar we hebben het dan wel over een model dat er al 2 jaar uit is. Die 64GB SSD is een aardige slowpoke. Werk prima hoor, daar niet van.
2 Jaar?Philflow schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:29:
Op zich een aardige aanbieding maar we hebben het dan wel over een model dat er al 2 jaar uit is.
Ok misschien geen 2 jaar, maar we zijn inmiddels wel 2 refreshes verder.
Is dat echt zo'n trage bak? Zit toch een ATI videokaart en een SSD in zou je zeggen.
Is dat die 64 GB SSD versie met ATI videokaart?Bigg Balls schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:24:
[ Voor 73% gewijzigd door Dancing_Animal op 07-08-2009 21:23 ]
Nee het is de versie met de intel x3100. Deze heeft een 1,8ghz met 2gb ddr geheugen. Hij heeft wel de 64gb ssd.
Op een of andere manier wordt hij erg langzaam. Expose werkt schokkerig en scrollen ook. Dit is met name tijdens het afspelen van video (youtube, dumpert etc.)
Voor de rest een super apparaat (vooral het scherm).
Op een of andere manier wordt hij erg langzaam. Expose werkt schokkerig en scrollen ook. Dit is met name tijdens het afspelen van video (youtube, dumpert etc.)
Voor de rest een super apparaat (vooral het scherm).
Als de CPU te heet wordt, wordt ie vanzelf gedownclocked. Dit is een bekend probleem van de MBA. Door middel van Coolbook is het mogelijk te verbeteren.
Nee want die hebben nooit bestaan. MBA's hebben Intel of Nvidia videokaarten gehad (momenteel zit er een Nvidia 9400m in).Dancing_Animal schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:20:
Is dat echt zo'n trage bak? Zit toch een ATI videokaart en een SSD in zou je zeggen.
[...]
Is dat die 64 GB SSD versie met ATI videokaart?
Als je wil weten wat er precies in de vorige versies zaten en wat hun modelnummers waren dan is het programmaatje Mactracker een aanrader (je krijgt wel de Amerikaanse modelnummers, verschilt een klein beetje met die van Nederland).
Die ssd is trouwens een 1.8" versie. Die zijn niet zomaar los te verkrijgen en echt super performance moet je er niet van verwachten maar het is wel een stuk sneller dan de standaard 1.8" hdd.
Ah, door die X3100 dacht ik even dat het om een ATI nummering ging, net zoals X1900. Wist niet van die traagheden.
Er zijn inmiddels ook hele snelle 1.8" SSDs maar die gebruikt wordt in de 1st gen MBA is inderdaad niet zo snel.ppl schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:48:
[...]
Die ssd is trouwens een 1.8" versie. Die zijn niet zomaar los te verkrijgen en echt super performance moet je er niet van verwachten maar het is wel een stuk sneller dan de standaard 1.8" hdd.
De MBA is geïntroduceerd op de MacWorld van 15 januari 2008.Philflow schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:32:
Ok misschien geen 2 jaar, maar we zijn inmiddels wel 2 refreshes verder.
Verwijderd
Zeker beter (eigenlijk altijd beter). Die €1099,- is de huidige EOL prijs vanuit Apple.Rox_NL schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:50:
[...]
Beter nog dan de aanbiedingen die ze bij A-Mac hebben? (klikje)
Zag ook dat de shop inmiddels een eigen twitter had sinds gisteren.
Men beloofd daar minimaal eens per week een aanbieding te posten, klinkt best interessant.
Misschien kan iemand mij hier helpen. Mijn ouders hebben dus deze laptop aangeschaft en ik help ze normaal gesproken met de laptops en computers. Nou heb ik alleen geen enkele ervaring met een Apple, buiten mijn Iphone.
Het grootste probleem op dit moment is de wifi (Airport) verbinding. We hebben gewoon verbinding, maar die valt om één of andere reden ineens weg. Hij kan dan geen webpagina meer laden. Het vreemde is dat als ik met een andere laptop of zelfs mijn mijn Iphone het internet raadpleeg, dan gaat hij ook weer werken op de Mac.
Dan werkt hij dus weer en valt na een tijdje gewoon weer uit. De verbinding is dan weg, terwijl alle andere apparaten die wireless hebben wel blijven werken.
Kan dit veroorzaakt worden door problemen van de wireless router i.c.m. met de Mac? Je hebt toch geen andere wireless router nodig voor een Mac? Het is een Siemens SE-505 wireless router overigens.
Iemand een idee waardoor dit nou zou kunnen komen? Iemand iets soortgelijks gehad?
Het grootste probleem op dit moment is de wifi (Airport) verbinding. We hebben gewoon verbinding, maar die valt om één of andere reden ineens weg. Hij kan dan geen webpagina meer laden. Het vreemde is dat als ik met een andere laptop of zelfs mijn mijn Iphone het internet raadpleeg, dan gaat hij ook weer werken op de Mac.
Dan werkt hij dus weer en valt na een tijdje gewoon weer uit. De verbinding is dan weg, terwijl alle andere apparaten die wireless hebben wel blijven werken.
Kan dit veroorzaakt worden door problemen van de wireless router i.c.m. met de Mac? Je hebt toch geen andere wireless router nodig voor een Mac? Het is een Siemens SE-505 wireless router overigens.
Iemand een idee waardoor dit nou zou kunnen komen? Iemand iets soortgelijks gehad?
@ Siemed,
Heb je alle updates geinstalleerd? Wellicht komt het omdat er oude driver oid op staat.
Succes ermee.
Heb je alle updates geinstalleerd? Wellicht komt het omdat er oude driver oid op staat.
Succes ermee.
Wie heeft een goed adres voor mooie Macbook Air Sleeves of tassen? Ik ben opzoek naar iets in de stijl van vaja (www.vajacases.com). Deze vind ik echter wel erg duur dus hoop ik dat er iets goedkoper te vinden is in die trant.
Thanks,
Thanks,
Verwijderd
@siemed
Ik heb dit vaker gehad, en altijd opgelost met een Airport Extreme, Express of Time Capsule.
Ik ga er vanuit dat dit ook met een andere N router moet kunnen btw.
Tikkie vaag verhaal, maar ik heb gehoord dat het vaker voorkomt dat een G router denkt dat hij word "aangevallen" als de N "netwerkkaart" van een Apple verbinding met hem maakt/behoud. En er dan dus voor kiest om de deur dicht te gooien voor een poosje.
Misschien dat het helpt.
Ik heb dit vaker gehad, en altijd opgelost met een Airport Extreme, Express of Time Capsule.
Ik ga er vanuit dat dit ook met een andere N router moet kunnen btw.
Tikkie vaag verhaal, maar ik heb gehoord dat het vaker voorkomt dat een G router denkt dat hij word "aangevallen" als de N "netwerkkaart" van een Apple verbinding met hem maakt/behoud. En er dan dus voor kiest om de deur dicht te gooien voor een poosje.
Misschien dat het helpt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 19:52 ]
Verwijderd
Ik heb zelf 2 probleempjes met mijn net aangeschafte Macbook Air bij de A-Mac (die van 1099 en SSD):
1- Er zit geen NL stekker bij
2- Als ik 10.5.8 draai krijg ik een panic error als ik de brightnes op 100% zet. Bij 10.5.7 is dat niet.
Weet iemand een oplossing voor probleem nummer 2? (buiten het installeren van 10.5.7)
Alvast bedankt,
Marco
2- Als ik 10.5.8 draai krijg ik een panic error als ik de brightnes op 100% zet. Bij 10.5.7 is dat niet.
Weet iemand een oplossing voor probleem nummer 2? (buiten het installeren van 10.5.7)
Alvast bedankt,
Marco
Ik heb dezelfde en heb geen probleem met de Brightness (ook UK). Wat de stekker betreft, je moet even contact opnemen met a-mac.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:49:
Ik heb zelf 2 probleempjes met mijn net aangeschafte Macbook Air bij de A-Mac (die van 1099 en SSD):
Alvast bedankt,
Marco
Bevalt de Air verder goed?
Verwijderd
Ja opzich wel, maar ik kan hem terug geven aan de vorige eigenaar en kan me geld terug krijgen vanwege dat brightness probleem.Bigg Balls schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:34:
[...]
Ik heb dezelfde en heb geen probleem met de Brightness (ook UK). Wat de stekker betreft, je moet even contact opnemen met a-mac.
Bevalt de Air verder goed?
Ik draai nu momenteel 10.5.4 en heb het probleem btw niet. Kga eens kijken wanneer het gebeurt.
Ik heb sinds gisteren ook de aanbieding bij amac gekocht. 1.8GHz met 64GB SDD. Heb lang zitten twijfelen tussen een MBP 13 inch of de Air, en uiteindelijk voor de vormgeving gevallen
En de extra features van de Pro heb ik toch niet nodig, daar heb ik m'n mini voor.
Wat ik me alleen afvraag, is er voor de Air ook zo'n MagSafe adapter met een langere snoer? Bij mijn vorige macbook was die snoer veel langer, dat vond ik altijd wel handig.
Wat ik me alleen afvraag, is er voor de Air ook zo'n MagSafe adapter met een langere snoer? Bij mijn vorige macbook was die snoer veel langer, dat vond ik altijd wel handig.
snoer hoort er wel bij te zitten. Wanneer je UK model hebt gekregen hebben ze waarschijnlijk het snoer eruit gehaald vanwege de UK stekker. Als je in de gebruiksaanwijzing kijkt zie je staan dat het lange snoer er ook bij moet zitten. Voor nood kun je er ook een gewoon draad indoen (zo'n een die je vaan in van die adapters klikt, met 2 rondjes)
Misschien heeft Dealextreme wat moois voor je? Of anders Focal Price?Bigg Balls schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:08:
Wie heeft een goed adres voor mooie Macbook Air Sleeves of tassen? Ik ben opzoek naar iets in de stijl van vaja (www.vajacases.com). Deze vind ik echter wel erg duur dus hoop ik dat er iets goedkoper te vinden is in die trant.
Thanks,
* pjottum gunt iedereen DX&FP...
ping 127.212.23.124
Wat ik nu heb gehad is de adapter met zo'n erin te klikken stekker voor in het stopcontact. Bij mijn macbook was dat inderdaad een lange snoer met aan het uiteinde een stekker en de andere kant klikte je in de adapter.Bigg Balls schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:12:
snoer hoort er wel bij te zitten. Wanneer je UK model hebt gekregen hebben ze waarschijnlijk het snoer eruit gehaald vanwege de UK stekker. Als je in de gebruiksaanwijzing kijkt zie je staan dat het lange snoer er ook bij moet zitten. Voor nood kun je er ook een gewoon draad indoen (zo'n een die je vaan in van die adapters klikt, met 2 rondjes)
Maar die snoer hoort er dus wel bij te zitten? Maar ff terug naar de Amac winkel dan.
edit: ff gebeld, volgens Amac hoort die er niet bij te zitten. Gaat me nog 21 euro kosten.
[ Voor 6% gewijzigd door Rene59 op 21-08-2009 13:44 ]
Verwijderd
Bij mij zat het lange snoer er gewoon standaard bij. Op de doos hoort ook de inhoud te staan.
Yup, een netsnoer hoort er gewoon bij te zitten 
Inhoud van de verpakking
[...]
MagSafe-lichtnetadapter van 45 W, stekker en netsnoer
[...]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Gewoon gaan halen in die winkel dus. Laat ze in een andere doos kijken wat er hoort in te zitten.
Vandaag ff langs geweest. Het is inderdaad een UK model en dus zat er geen snoer bij. Nogmaals gevraagd of die er dan echt niet bij hoorde. Volgens hun echt niet, dus ik moest bijbetalen voor de snoer.
Valt me toch een beetje tegen van Amac, ze hadden een bak vol met snoeren liggen, die moet er toch gewoon bij kunnen ook al is het een sale model. Maar goed, ik laat m'n plezier met de Air niet bederven door een stom snoer
Valt me toch een beetje tegen van Amac, ze hadden een bak vol met snoeren liggen, die moet er toch gewoon bij kunnen ook al is het een sale model. Maar goed, ik laat m'n plezier met de Air niet bederven door een stom snoer
Rene,
Ik heb exact hetzelfde model. Maar dan via de Media Markt. Er zat bij mij een NL kleine stekker in en een lang UK snoer. Deze hoort er dus standaard bij te zitten. De Media Markt heeft deze keurig omgeruild voor een nieuwe. Het was de Media Markt in Leeuwarden en ben prima geholpen (de oude mag ik inleveren wanneer ik in de buurt ben, ik was hem vergeten).
Anyway ik vind dat je niet correct behandelt bent. Ze weten bij Amac dondersgoed dat de lange kabel erbij hoort. Dat ze je ervoor laten betalen is een truuk! Is hun eigen stomme fout, de volgende keer koop je niet zo snel meer waarschijnlijk daar.
Ik heb exact hetzelfde model. Maar dan via de Media Markt. Er zat bij mij een NL kleine stekker in en een lang UK snoer. Deze hoort er dus standaard bij te zitten. De Media Markt heeft deze keurig omgeruild voor een nieuwe. Het was de Media Markt in Leeuwarden en ben prima geholpen (de oude mag ik inleveren wanneer ik in de buurt ben, ik was hem vergeten).
Anyway ik vind dat je niet correct behandelt bent. Ze weten bij Amac dondersgoed dat de lange kabel erbij hoort. Dat ze je ervoor laten betalen is een truuk! Is hun eigen stomme fout, de volgende keer koop je niet zo snel meer waarschijnlijk daar.
Die indruk had ik inderdaad al toen ik jouw eerste reactie las. Ik vind het jammer van Amac, maar ik ga er geen energie meer in steken, zonde van mijn tijd. Maar ik ben het met je eens, volgende keer eerst bij de concurrent kijken
Beste mensen, ik heb sinds kort een Macbook Air (rev C met 1.86 en de 128gb SSD). Ik ben er ECHT SUPER blij mee. Ik ben nu uberhaupt veel vaker aan het laptoppen!
Maar goed, ik gebruik vaak via "remote" de cd/dvd-drive van een normale macbook. Dat gaat in principe prima. Ik denk dat ik het binnenkort wat minder vaak kan gebruiken via deze weg. Dus is een externe drive onvermijdelijk. Ik heb toch liever een drive van een ander merk (voornamelijk door de prijs en "monogaam"-heid vd external superdrive). Welke alternatieve drives kan ik gebruiken (als die er zijn)?
Maar goed, ik gebruik vaak via "remote" de cd/dvd-drive van een normale macbook. Dat gaat in principe prima. Ik denk dat ik het binnenkort wat minder vaak kan gebruiken via deze weg. Dus is een externe drive onvermijdelijk. Ik heb toch liever een drive van een ander merk (voornamelijk door de prijs en "monogaam"-heid vd external superdrive). Welke alternatieve drives kan ik gebruiken (als die er zijn)?
Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT
Thanks, helaas zag ik er niks leukspjottum schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:54:
[...]
Misschien heeft Dealextreme wat moois voor je? Of anders Focal Price?
* pjottum gunt iedereen DX&FP...
Als je ervan wil booten moet je ofwel de Mac nemen ofwel een AC powered DVD drive.StWesleyT schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:25:
Welke alternatieve drives kan ik gebruiken (als die er zijn)?
USB powered DVD drives van andere merken werken wel maar je kunt er niet van booten, zo heb ik moeten leren
Verwijderd
He he Eindelijk! Ik wist dat ze (Appleshop in de Media Markt Eindhoven) er een actie mee gingen doen! (Die stapel staat er al 2 weken).
MacBook Air (vorig model) met SSD voor €888,-
MacBook Air (vorig model) met SSD voor €888,-

met de 128GB SSD?
edit: online folder zegt 64GB SSD. Dat is het eerste model en niet het vorige. Vorige model had een 128 GB SSD.
edit: online folder zegt 64GB SSD. Dat is het eerste model en niet het vorige. Vorige model had een 128 GB SSD.
[ Voor 77% gewijzigd door Bigg Balls op 24-08-2009 10:10 ]
Verwijderd
Ten 1e zei ik vorig geen vorige, maar dan nog €888,- voor een MacBook Air, kom op dat is bijna te geef.Bigg Balls schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:05:
met de 128GB SSD?
Ik heb dit model nu al een flinke tijd en zeker na de laatste Firmware Upgrade ben ik er helemaal weg van. Dat ding is zo snel, zuinig en gewoon erg good looking.
Ik werk er zeker 8 uur per dag mee (met opladen dat dan weer wel) en er is echt niets wat ik er niet mee kan.
Natuurlijk is hij gemaakt voor Office en Internet, maar ik heb er na de vakantie zelfs mijn "home Video" mee gemaakt en ook gamen valt me niet tegen. Al met al een verbazend apparaatje die Air (met SSD?).
Klopt, ik heb ze zien staan bij MM en het betreft de rev. A met Intel X3100 en mini-dvi. Nu is €888 nog steeds een aantrekkelijk bedrag, maar als ik het me goed herinner had dit type toch aanzienlijke problemen met warmte en werd dat met rev. B substantieel verbeterd. Ik heb eigenlijk een een MBA nodig voor het maken van aantekeningen tijdens hoorcolleges maar die rev. A, ik weet het niet.
Verwijderd
Op mijn doos staat MB450B/A Ik denk dus dat ik zo'n A heb, maar warmte problemen heb ik er niet mee.Lounge Deluxe schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:26:
maar als ik het me goed herinner had dit type toch aanzienlijke problemen met warmte en werd dat met rev. B substantieel verbeterd.
Ik kon er prima mee op de blote knietjes computeren tijdens de vakantie.
Als je in iMovie "klaar" bent, en je gaat je project wegschrijven (iets wat wel erg lang duurt) dan merk je wel dat ie goed warm wordt. Maar heet, nee. Ik heb er geen problemen mee.
Als ik me niet vergis zijn er op dit model 3 firmware upgrades geweest, na de laatste merkte ik echt een enorme snelheids en antie bokken op gekke momenten winst.
[maurice de hond modus]Ik zeg doen![/maurice de hond modus]
Ik denk serieus dat ik er ook een voor den vriendinT en ouders ga kopen. Je hebt er nu 2 voor de prijs van 1.
Ik heb twee revisie A's gehad en nooit problemen met warmte gehad (noch enig ander probleem). Voor € 888 is het een supermooie deal, ook omdat de X3100 het beter doet qua accu dan de Nvidia modellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 24-08-2009 10:47 ]
Kun je een indicatie geven van de accutijden die je toen haalde met bijvoorbeeld alleen Word of Safari open?
Wat ik me nog afvraag; mocht ik ooit m'n MBA eens leeg willen gooien en herinstalleren, zijn er eigenlijk mogelijkheden om dat te doen via een netwerkverbinding? Aangezien ik niet van plan ben de externe dvd drive aan te schaffen..
edit: eerst zoeken, dan vragen
http://support.apple.com/kb/HT2129
edit: eerst zoeken, dan vragen
[ Voor 13% gewijzigd door Rene59 op 24-08-2009 14:00 ]
Verwijderd
Ik doe nu (na ongeveer een jaar) nog 3 uur en net geen half uur met mijn accu als ik idd Safari en in mijn geval dan veel presentaties hou.
Booten via het netwerk levert uiteindelijke hetzelfde op als booten via een externe dvd drive. Het duurt alleen iets langer. Je kunt dan met Disk Utility je disk wissen (of 7 keer, of 35 keer) en Mac OS X opnieuw installeren.Rene59 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:59:
Wat ik me nog afvraag; mocht ik ooit m'n MBA eens leeg willen gooien en herinstalleren, zijn er eigenlijk mogelijkheden om dat te doen via een netwerkverbinding? Aangezien ik niet van plan ben de externe dvd drive aan te schaffen..
[edit]
en de volgende keer eerst zoeken ja
[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 24-08-2009 14:03 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
3 en een half uur zo ongeveer met redelijke brightness. Met maximaal dimmen richting 4 uur.Lounge Deluxe schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:48:
Kun je een indicatie geven van de accutijden die je toen haalde met bijvoorbeeld alleen Word of Safari open?
PS. de 128GB SSD is een stuk sneller dan de 64GB, maar ook met de 64GB is het prima werken. Programma's starten merkbaar sneller dan met een HDD.
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 24-08-2009 14:12 ]
Philflow schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:11:
[...]
3 en een half uur zo ongeveer met redelijke brightness. Met maximaal dimmen richting 4 uur.
PS. de 128GB SSD is een stuk sneller dan de 64GB, maar ook met de 64GB is het prima werken. Programma's starten merkbaar sneller dan met een HDD.
Dank! 3,5 tot 4 uur is eigenlijk prima voor wat ik met de MBA wil gaan doen, en dat maakt die MM-aanbieding voor mij toch interessant. In mijn geval is het onzinnig om voor ongeveer een uur extra accutijd ruim €800 meer uit te geven aan een rev. C MBA.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:00:
Ik doe nu (na ongeveer een jaar) nog 3 uur en net geen half uur met mijn accu als ik idd Safari en in mijn geval dan veel presentaties hou.
Rev. C haalt (dacht ik) minder accutijd.Lounge Deluxe schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:36:
[...]
In mijn geval is het onzinnig om voor ongeveer een uur extra accutijd ruim €800 meer uit te geven aan een rev. C MBA.
Whatever. Ik kom in ieder geval niet meer bij jou in de winkel. Betweter zeg!
[ Voor 39% gewijzigd door Bigg Balls op 24-08-2009 17:39 ]
Ik heb er vandaag één opgehaald maar helaas kom je met dit type niet in aanmerking voor de SL upgrade van €8,95. Uiteraard geen ramp, maar toch jammer.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:41:
He he Eindelijk! Ik wist dat ze (Appleshop in de Media Markt Eindhoven) er een actie mee gingen doen! (Die stapel staat er al 2 weken).
MacBook Air (vorig model) met SSD voor €888,-![]()
![]()
Ik ben nu de accu aan het opladen maar wat maakt de fan een herrie zeg. Kan het er mee te maken hebben dat hij op een houten ondergrond staat? Met dit lawaai heb ik er weinig aan in een collegezaal, maar ik zal even afwachten totdat de accu helemaal opgeladen is en ik de netstroom er af kan halen. Helaas ook een dode pixel rechtsonder.
Herrie in OS X? dat heb ik zelf nooit meegemaakt. Wel in Windows. Hout zou niet uit moeten maken.
PS. je mag omruilen bij de MM als die pixel je dwars zit.
PS. je mag omruilen bij de MM als die pixel je dwars zit.
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 25-08-2009 16:17 ]
Verwijderd
Bigg Balls schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:37:
[...]
Whatever. Ik kom in ieder geval niet meer bij jou in de winkel. Betweter zeg!
Ik verbeterde je omdat je op een opmerking van mij uit ging van iets negatiefs.
Daarnaast heb ik helemaal geen winkel, dus misschien zie je me aan voor een ander.
Verwijderd
Heb je alle updates (met name firmware upgrades) al gedownload?Lounge Deluxe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:01:
[...]
Ik heb er vandaag één opgehaald maar helaas kom je met dit type niet in aanmerking voor de SL upgrade van €8,95. Uiteraard geen ramp, maar toch jammer.
Ik ben nu de accu aan het opladen maar wat maakt de fan een herrie zeg. Kan het er mee te maken hebben dat hij op een houten ondergrond staat? Met dit lawaai heb ik er weinig aan in een collegezaal, maar ik zal even afwachten totdat de accu helemaal opgeladen is en ik de netstroom er af kan halen. Helaas ook een dode pixel rechtsonder.
Let ook op dat je de koel"gaten" niet blokkeert, dan gaat ie ook gillen. (ik had hem ooit op een kussen gezet waar ie een tikkie inzakte)
Dat is een goede tip ja.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:52:
[...]
Heb je alle updates (met name firmware upgrades) al gedownload?
Ja, inclusief een SMC 1.2 firmware update. Tijdens het downloaden en installeren draaide het fannetje op max, en na enkele malen rebooten draaide hij ietsjes minder snel. Ik heb nog niets anders geïnstalleerd overigens. De accu is na 5 uur aan de oplader nog steeds niet vol, ik wacht daar nog even op.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:52:
[...]
Heb je alle updates (met name firmware upgrades) al gedownload?
Let ook op dat je de koel"gaten" niet blokkeert, dan gaat ie ook gillen. (ik had hem ooit op een kussen gezet waar ie een tikkie inzakte)
De koelgaten kunnen inderdaad makkelijk geblokkeerd raken, maar de MBA staat bij mij op een vlakke houten tafel. Jammer dat de koelopeningen niet aan de achterkant zitten zoals bij mijn MBP.
Helaas slikt de MBA mijn externe Plextor 760 dvd-brander niet, en dat is een teleurstelling. De OS X installatie-dvd weigerde om op te spinnen en viel derhalve niet te selecteren in het opstartmenu, en dat was wel mogelijk toen ik hem daarna op mijn MBP aansloot.
[ Voor 9% gewijzigd door Lounge Deluxe op 25-08-2009 18:32 ]
Jij werkt in de Media Markt toch? Althans volgens je Twitter! En ik ging helemaal niet uit van iets negaties. Ik was eerst alleen zeer enthousiast omdat ik dacht dat het de 128GB SSD was. Het tweede model dus.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:46:
[...]
![]()
![]()
![]()
Ik verbeterde je omdat je op een opmerking van mij uit ging van iets negatiefs.
Daarnaast heb ik helemaal geen winkel, dus misschien zie je me aan voor een ander.
Boeie, succes in je shop.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.