Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
Hmm, ik heb dus afgelopen maandag ook een MBA gekocht bij de MM voor 888 euro. Daar kon ik hem gewoon niet voor laten liggen. Vandaag echter teruggegaan omdat het geluid niet werkte... Hardwarefout werd inderdaad geconstateerd en meteen een nieuwe meegekregen, waarvan ze het geluid getest hebben... Goede service dus...

Nu ben ik echter wat verder aan het googlen, en lees ik dus verschillende niet zo positieve geluiden over de eerste generatie Air:

- problemen met hitte, film / flash afspelen zorgt snel voor freezes
- geluidsprobleem (wat ik dus al gehad heb)
- scharnier dat met normaal gebruik kapot gaat (waarbij Apple dit niet repareert)
- de 64GB SSD die qua snelheid erg tegenvalt

Al met al zit ik nu beetje in dubio of ik hem hou of niet... Hij zal niet zwaar gebruikt gaan worden (voor mijn vrouw ;)), maargoed, de normale huis tuin en keuken zaken moeten er wel zonder problemen mee kunnen... Twijfel nu of ik niet beter een MBP 13 inch kan halen voor pak en beet 1150 euro. Maargoed, mijn vrouw vind het gewicht en formaat van de MBA wel erg fijn...

Wat is jullie visie? Zouden jullie het aandurven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik vind al die berichten over problemen wat overdreven. Bij nieuwe producten zie je dat wel vaker dat de pers (engadget) gelijk op berichten duikt zoals smeltende en exploderence Iphones.

Ik heb de HDD en SSD versie van de eerste generatie allebei meerdere maanden in gebruik gehad en nooit een probleem gehad.

De MBP 13" heb ik ook gehad. Erg mooi, maar lang niet zo draagbaar als de Air. Als je hem vooral thuis gebruikt maakt dat niet zoveel uit, vind ik.

Die 64GB SSD is geen snelheids wonder maar die boot en opent applicaties sneller dan de normale HDD in de MBP.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 26-08-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:12:
[...]

Jij werkt in de Media Markt toch? Althans volgens je Twitter! En ik ging helemaal niet uit van iets negaties. Ik was eerst alleen zeer enthousiast omdat ik dacht dat het de 128GB SSD was. Het tweede model dus.

Boeie, succes in je shop.
Nee joh, dat is mijn beste vriend. Ik werk voor een ander bedrijf niet voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Hmm ik was net bij de MM in Groningen, maar zag geen MBA. Was deze aanbieding alleen in R'dam?

[ Voor 7% gewijzigd door sjolmers op 26-08-2009 19:02 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Apples eigen shop, in de Media Markt in Eindhoven.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
Ik heb em ook gehaald, maar ik zit er over te twijfelen om em terug te brengen...
misschien dat iemand hier mij erbij kan helpen...

de laptop is perfect, precies zoals ik wil/verwacht..
MAAR...
het kan toch niet zo zijn dat op het moment dat ik 1 filmpje ga streamen (youtube of andere flash) dat de fan begint te draaien op volle snelheid... dat is toch niet leuk meer... als het 5 filmpjes waren, dan ok, maar ik kan niet eens 1 filmpje open zetten of de fan begint ongelofelijk veel herrie te maken... terwijl bij het net opstarten de air compleet stil is...
Ik bedoel het is een klein, licht dingetje, dan is het toch niet leuk als er geluid uitkomt alsof je bakbeest van een desktop heb...

Iemand zelfde ervaring met youtube of andere streaming sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Youtube is altijd een probleem geweest op de Air. Ik ken mensen die bootcamp geinstalleerd hebben alleen voor die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
oh bedankt, dat is wel goed nieuws..

Ik wilde er zoiezo bootcamp op zetten, alleen ik verwachtte dat als ik er windows op zou zetten dat ie dan zoiezo meteen zou beginnen met blazen...
maar ik zal het binnenkort testen...
ik zal ook een deze dagen snow leopard erop zetten, kijken of dat helpt... ik vermoed niet daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wat wel kan helpen is undervolten met Coolbook. Daardoor schakelt ie later terug van 1.8Ghz naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Philflow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:37:
Youtube is altijd een probleem geweest op de Air.
In principe is alles met Flash traag. Die CPU load op OSX en Linux is soms bezopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
maar is toch bizar dat je een apparaat heb van meer dan 1000 euro, en die niet fatsoenlijk een youtube filmpje kan afspelen...
terwijl een netbook van paar honderd euro het vlekkeloos doet...

coolbook heb ik, maar gebruik ik liever niet... ik heb een state of the art laptop, en dan moet ik extra moeite doen om een filmpje te kunnen streamen, dat vind ik raar...

maar ik zeur te veel...
ik heb een programma dat flash blokkeert en voorlopig werkt de laptop heerlijk...
ik ben benieuwd hoe de laptop zich gedraagt als windows7 erop staat... als ie gewoon stil blijft, dan ben ik blije mens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:37:
Youtube is altijd een probleem geweest op de Air. Ik ken mensen die bootcamp geinstalleerd hebben alleen voor die reden.
Helemaal geen last van. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:11:
[...]

Helemaal geen last van. Werkt perfect.
Welke versie Air heb je?

Edit: Mijn ervaringen zijn uitsluitend met de eerste versies (80GB en 64GB SSD).

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 29-08-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
oh, de mensen op deze forum zijn mijn helden...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=468416

ik heb het alleen verandert naar 4e80 ipv 3e80 zodat de maximum de fan ligt bij 5000rpm...
als de fan draait bij 4000rpm en je kijkt youtube dan schommelt de temp rond de 75 Celsius wat ik toch iets teveel vind...
bij 5000rpm is de fan wel te horen, maar zeker wel mee te werken... en de temperatuur ligt onder de 60 graden... nu is het gewoon een supermachine!

edit: ik moet zeggen na even gebruik dat 5000 rpm wel te duidelijk te horen is, en dat 4000 rpm veel lekkerder werkt, echter 4000 rpm, word de cpu rond de 80 graden, en 5000 rpm, rond de 70 graden...
5000 is nog steeds wel hinderlijk, maar met dit programma kan ik de fan wel meteen op 4000 rpm laten draaien zodra ik geen flash meer gebruik...

[ Voor 27% gewijzigd door naturalcool op 30-08-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom word dat ding zo warm van een youtube filmpje dan?
Zit de hardware teveel op elkaar gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:57:
Waarom word dat ding zo warm van een youtube filmpje dan?
Flash op OSX is helaas nogsteeds behoorlijk inefficient en stuwt de CPU load aardig omhoog. YouTube gebruikt standaard Flash Video (FLV) formaat waarvoor dus de Flash Video decoding wordt gebruik. De H264 content van YouTube (Apple TV, iPhone, iPod Touch) werkt optimaler onder OSX.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik moet wel zeggen dat het lijkt alsof mijn MBA na installatie van snow Leopard minder problems heeft met YouTube, wordt volgens mij minder snel warm, misschien betere Intel optimalisatie?

Verder een andere vraag, het valt me op dat het opladen ERG lang duurt, ik heb hem compleet uitgezet op 18%, en nu na 2,5 uuropladen een keer gecheckt, hij was pas 50% vol, dat kan toch niet kloppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik vrees van wel. Ik kan het me niet precies herinneren hoe lang het duurde maar wel dat de Air daar veel klachten over kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Philflow schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:15:
Ik vrees van wel. Ik kan het me niet precies herinneren hoe lang het duurde maar wel dat de Air daar veel klachten over kreeg.
Hmm vreemde zaak vind ik, betekent dus dat ie ongeveer 8 uur (!!!) nodig heeft om te herladen... :s, dat kan gewoon niet lijkt mij, maargoed... Zijn er geen snellere laders verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

8 uur lijkt me ook wat te lang. Is het de eerste keer? misschien wordt het beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Martijn schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:38:
[...]

Hmm vreemde zaak vind ik, betekent dus dat ie ongeveer 8 uur (!!!) nodig heeft om te herladen... :s, dat kan gewoon niet lijkt mij, maargoed... Zijn er geen snellere laders verkrijgbaar?
Als je de eerste generatie hebt kan dat voorkomen inderdaad. Ik had er ook eentje. Soms duurde het 8 uur. De volgende keer weer sneller en vier uur. Heel erg vreemd dus eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
carfreak02 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 01:28:
[...]

Als je de eerste generatie hebt kan dat voorkomen inderdaad. Ik had er ook eentje. Soms duurde het 8 uur. De volgende keer weer sneller en vier uur. Heel erg vreemd dus eigenlijk.
Kan toch niet anders dan duiden op een defect? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Martijn schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:38:
[...]

Ik heb vorige week bij MM een rev. A MBA gekocht en het opladen duurt bij mij zelfs ruim 8 tot 9 uur, en dan was de batterij nog niet eens volledig leeg. Ik zit nog in de periode dat ik de MBA terug kan brengen bij MM in ruil voor geld terug, ik twijfel nog of ik dat ga doen. De praktische toepasbaarheid van de MBA wordt met deze laadtijd voor mij erg beperkt. Heeft de huidige (rev. C) revisie daar ook mee te kampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Lounge Deluxe schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:20:
[...]

Ik heb vorige week bij MM een rev. A MBA gekocht en het opladen duurt bij mij zelfs ruim 8 tot 9 uur, en dan was de batterij nog niet eens volledig leeg. Ik zit nog in de periode dat ik de MBA terug kan brengen bij MM in ruil voor geld terug, ik twijfel nog of ik dat ga doen. De praktische toepasbaarheid van de MBA wordt met deze laadtijd voor mij erg beperkt. Heeft de huidige (rev. C) revisie daar ook mee te kampen?
Vergeet het maar mbt retour brengen van je MBA. MM neemt GEEN laptops terug waarvan de seal verbroken is. Ik heb het namelijk geprobeerd... Lukt je echt niet.

Maargoed, ik heb hem in sluimerstand nog een keer geladen en nu duurde het maar 3,5-4 uur, dus kennelijk is het niet altijd zo dat het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Ik heb sinds een week of twee nu een macbook air, 1.86GHz, maar voor mijn gevoel is de hdd echt ongeloofelijk laag. Ik heb een tijdje OSX op een MSI wind met een snelle SSD gedraaid en daar startte apps voor mijn gevoel sneller dan op mijn MBA. Klopt het dat die 1.8" HDD traag is?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ernst schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:45:
Ik heb sinds een week of twee nu een macbook air, 1.86GHz, maar voor mijn gevoel is de hdd echt ongeloofelijk laag. Ik heb een tijdje OSX op een MSI wind met een snelle SSD gedraaid en daar startte apps voor mijn gevoel sneller dan op mijn MBA. Klopt het dat die 1.8" HDD traag is?
4200RPM, dus ja.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bij Mediamarkt Amsterdam Noord stonden nog een stuk of 4 MBA 1.8GHz 64GB SSD voor 889,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

In hoeverre zijn de problemen die hierboven staan opgelost met de huidige generatie? Van flash weet ik, dat heb je ook op de normale MB, dat is gewoon doordat Adobe/Flash een hekel lijkt te hebben aan OSX mensen. Maar dingen zoals traag opladen? Trage harddisk? Is dat nog steeds een probleem? Ik kan inprincipe voor werk iedere laptop bestellen die ik wil. Dus de keuze is een Pro of Air, de Air heeft als voordeel dat die klein en fijn is (heb toch extern scherm), rekenwerk gebeurt op clusters dus ook dat zal voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat er in Eindhoven nog 2 van dit model te koop stonden.
1 Model voor €999,- en 1 voor €888,- bij die van €888,- stond echter wel dat het het demo model was en geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
naturalcool schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:51:
oh, de mensen op deze forum zijn mijn helden...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=468416

ik heb het alleen verandert naar 4e80 ipv 3e80 zodat de maximum de fan ligt bij 5000rpm...
als de fan draait bij 4000rpm en je kijkt youtube dan schommelt de temp rond de 75 Celsius wat ik toch iets teveel vind...
bij 5000rpm is de fan wel te horen, maar zeker wel mee te werken... en de temperatuur ligt onder de 60 graden... nu is het gewoon een supermachine!

edit: ik moet zeggen na even gebruik dat 5000 rpm wel te duidelijk te horen is, en dat 4000 rpm veel lekkerder werkt, echter 4000 rpm, word de cpu rond de 80 graden, en 5000 rpm, rond de 70 graden...
5000 is nog steeds wel hinderlijk, maar met dit programma kan ik de fan wel meteen op 4000 rpm laten draaien zodra ik geen flash meer gebruik...
Als je hier zo mee zit, dan kun je misschien de volgende plugin wel waarderen..

Vereist een extra klik, maar hiermee wordt de achterliggende variant van het Youtube filmpje geladen. Gevolg is dat er geen Flash wordt afgespeeld maar een filmpje dat met een veel efficientere codec gedraaid wordt = veel minder CPU load = geen lawaai.

Hier te downloaden:
http://github.com/rentzsch/clicktoflash/tree/master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

MrAcid schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:54:
[...]

Als je hier zo mee zit, dan kun je misschien de volgende plugin wel waarderen..

Vereist een extra klik, maar hiermee wordt de achterliggende variant van het Youtube filmpje geladen. Gevolg is dat er geen Flash wordt afgespeeld maar een filmpje dat met een veel efficientere codec gedraaid wordt = veel minder CPU load = geen lawaai.

Hier te downloaden:
http://github.com/rentzsch/clicktoflash/tree/master
Voor firefox gebruik ik daarom Flashblock:
http://flashblock.mozdev.org/

is gok ik het zelfde? Pas flash als je op de flash positie klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46
Philflow schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:46:
Bij Mediamarkt Amsterdam Noord stonden nog een stuk of 4 MBA 1.8GHz 64GB SSD voor 889,-
Is dat nog wat of is dat die langzame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dancing_Animal schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:56:
[...]
Is dat nog wat of is dat die langzame?
Die SSD is een stuk sneller dan de HDD maar langzamer dan de nieuwe SSDs.

De CPU is gewoon prima met 1.8Ghz.
swtimmer schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:07:
[...]
is gok ik het zelfde? Pas flash als je op de flash positie klikt?
Ik denk het niet. Wat hij bedoelt is dat het filmpje wordt gedownload, als je het dan afspeelt is het geen flash meer.

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 11-09-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Wellicht handig voor degenen die een Sale model gekocht hebben: Rene59 in "[Snow Leopard] Ervaringen en Discussie -..."

[ Voor 46% gewijzigd door Rene59 op 15-09-2009 15:23 ]

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik had vandaag een raar probleem met mijn rev. A die ik 3 welen geleden bij MM kocht voor €888. Ik had de MBA 7 dagen niet gebruikt, hij was nog aangesloten op netstroom en verkeerde in de slaapstand (dichtgeklapt beeldscherm). Bij het openklappen van het beeldscherm vanochtend gaf OS X 10.6 direct een melding dat de klok op een ongeldige datum stond (december 2008) en de batterij bleek volledig leeg!

Voor de duidelijkheid: mijn MBA is voorzien van SL en ik heb op Word 2008 na geen programma's geïnstalleerd. Ik kijk het nog maar even aan, maar het meest vervelende is wel dat ik nu weer 9 uur moet wachten totdat die kl*te batterij opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ga vanavond Windows XP installeren op de MacBook Air van mijn moeder. Werkt alles zonder dat ik extra drivers moet installeren? Dus gewoon Bootcamp opstarten, windows cd in de externe speler (heb ik) en alles doet het?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de drivers staan op je (Snow) Leopard disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MacBook Air nu ook leverbaar in wit met removable battery....

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2424/4327310111_50ac7a3228_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2790/4328046262_97c842e1d3_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2747/4327310823_f82173dc96_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4022/4327311371_56981dc55d_o.jpg

http://micgadget.com/1649...ew-unboxing-and-hands-on/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Lol..wat een grap. Een "Macbook Air" met een Windows logo'tje op de Command toets. M.a.w. nep, zoals ook duidelijk vermeld wordt in het artikeltje :).

[ Voor 21% gewijzigd door Jolly_Jumper op 06-02-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Vrij duildelijk te zien dat ie nep is, poorten zitten anders en hij is dikker :P Maar goed, voor een kloon is het best geslaagd, beter dan die MSI x-slim nepperd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het unieke van deze variant is dat ie ook het backlight logo heeft. En voor $400 is die natuurlijk niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:00:
Het unieke van deze variant is dat ie ook het backlight logo heeft. En voor $400 is die natuurlijk niet duur.
Alleen als ie OSX hackintosht is het enigzins interessant, maar dan nog een neppert. Dat het een appletje heeft maakt het alleen maar een triestere kopie. Met windows zal je in dit topic toch weinig mensen vinden die dit als alternatief zien lijkt me?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dit non-discussie. Topic gaat over de MBA niet over fake namaak of hacks. Daar zijn andere topics voor volgens mij. Zie het nut niet eens van deze fake hardware. Of je koopt Mac of je koopt Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lijkt verdacht veel op een MSI X340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 16:15
Ik heb een weekje geleden een Air gescoord, de langzaamste versie van het nieuwe model. Het zal wel vloeken in de kerk zijn hiero, maar ik moet zeggen dat windows 7 er als een zonnetje op draait. Dat verbaasde me, want de Air heeft erg weinig werkgeheugen. Maar het draait echt super, alleen een cold boot duurt lang. Het starten van applicaties, streamen, multitasken, en zelfs 1080p afspelen gaat perfect!

Wat me enigeszins tegenvalt is de geluidskwaliteit over de line-out. Blijkbaar niet zo'n geweldige geluidschip. Ook jammer (en onbegrijpelijk) is het ontbreken van een del-toets. Ik zou dolgraag b.v. de rechter shift-toets gehalveerd zien in ruil voor die toets. Ik tiep nogal veel teskten dus het wordt node gemist. Ook in windows is het erg onhandig.

Verder een erg fijn apparaat, behoorlijk goed scherm en natuurlijk een geweldige touchpad!

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:07:
Ik heb een weekje geleden een Air gescoord, de langzaamste versie van het nieuwe model. Het zal wel vloeken in de kerk zijn hiero, maar ik moet zeggen dat windows 7 er als een zonnetje op draait. Dat verbaasde me, want de Air heeft erg weinig werkgeheugen. Maar het draait echt super, alleen een cold boot duurt lang. Het starten van applicaties, streamen, multitasken, en zelfs 1080p afspelen gaat perfect!

Wat me enigeszins tegenvalt is de geluidskwaliteit over de line-out. Blijkbaar niet zo'n geweldige geluidschip. Ook jammer (en onbegrijpelijk) is het ontbreken van een del-toets. Ik zou dolgraag b.v. de rechter shift-toets gehalveerd zien in ruil voor die toets. Ik tiep nogal veel teskten dus het wordt node gemist. Ook in windows is het erg onhandig.

Verder een erg fijn apparaat, behoorlijk goed scherm en natuurlijk een geweldige touchpad!
Voor de koude start zou je even kunnen controleren of je opstartschijf goed staat ingesteld, kan behoorlijk schelen als dit niet zo is.

Voor de volledigheid ook nog deze, wellicht weet je het al; Fn+Backspace is Del.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 08:51

breinonline

Are you afraid to be known?

julianus schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:07:
Ik heb een weekje geleden een Air gescoord, de langzaamste versie van het nieuwe model. Het zal wel vloeken in de kerk zijn hiero, maar ik moet zeggen dat windows 7 er als een zonnetje op draait.[...]
Al draai je er Windows 3.11 op, als jij daar gelukkig mee bent...
Ook jammer (en onbegrijpelijk) is het ontbreken van een del-toets. Ik zou dolgraag b.v. de rechter shift-toets gehalveerd zien in ruil voor die toets. Ik tiep nogal veel teskten dus het wordt node gemist. Ook in windows is het erg onhandig.
Alleen moet je daar dan niet over gaan zeuren, dan had je gewoon een voor Windows OS ontworpen laptop moeten aanschaffen. In OS X heeft backspace de functie die delete veelal in windows heeft, dus die delete toets hoeft niet zo makkelijk bereikbaar te zijn. Daarnaast is hij er wel, zoals al hierboven gemeld. Als je je een beetje verdiept had (via Google) was je daar zelf ook wel achter gekomen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Bedankt voor de reacties! Uiteraard wist ik dat fn-backspace die functie heeft, zoals gezegd ik moet er veel op werken, en google heb ook wel eens eerder gebruikt =P

Hij staat op automatisch booten vanaf de bootcamp-partitie, bedoel je dat Tommeh? Maar sowieso duurt het laden van windows lang, nadat de bootloader is doorlopen. Enige remedie is waarschijnlijk een SSD, of gewoon niet te vaak uitzetten =)

@Breinonline (Timmeh?) ongetwijfeld zal osX iets megaslims hebben dat de del-toets vervangt in de Finder / op je desktop (en dan een andere toets voor 'terug') dat net zo makkelijk is als één toets indrukken in de windows verkenner. Maar hoe gaat het dan in tekstverwerkers? Is het in osX ook zo dat je twee toetsen moet gebruiken voor het wissen van het teken vóór je cursor?

Ik ga eens kijken of ik de 'eject' toets kan remappen naar del. Die toets heb ik toch alleen maar nodig als ik het OS opnieuw installeer.

Ik zag overigens dat de geluidschip een van de betere in zijn soort is. Desalniettemin vindt ik het geluid vrij slecht.

Gisteren merkte ik dat de achtergrond van de website mini-itx.com flikkert. Hebben anderen dat ook?

[ Voor 13% gewijzigd door Julian op 01-03-2010 12:35 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Even getest, hier doet ie dat niet (revB air, vorige serie topmodel met ssd). Weet wel wat je bedoelt, zoiets wel eerder meegemaakt op een andere laptop maar dan in outlook. De gele achtergrond met dunne lijntjes zag er enorm onrustig uit, beetje alsof er een soort continue trilling in zit wat er op een ander scherm niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Sick Nick schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:33:
Even getest, hier doet ie dat niet (revB air, vorige serie topmodel met ssd). Weet wel wat je bedoelt, zoiets wel eerder meegemaakt op een andere laptop maar dan in outlook. De gele achtergrond met dunne lijntjes zag er enorm onrustig uit, beetje alsof er een soort continue trilling in zit wat er op een ander scherm niet was.
Hm apart. Ik zal eens kijken of het in osX ook het geval is. Bedankt voor het checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Laatst online: 30-06 08:26
Lounge Deluxe schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:13:
Ik had vandaag een raar probleem met mijn rev. A die ik 3 welen geleden bij MM kocht voor €888. Ik had de MBA 7 dagen niet gebruikt, hij was nog aangesloten op netstroom en verkeerde in de slaapstand (dichtgeklapt beeldscherm). Bij het openklappen van het beeldscherm vanochtend gaf OS X 10.6 direct een melding dat de klok op een ongeldige datum stond (december 2008) en de batterij bleek volledig leeg!

Voor de duidelijkheid: mijn MBA is voorzien van SL en ik heb op Word 2008 na geen programma's geïnstalleerd. Ik kijk het nog maar even aan, maar het meest vervelende is wel dat ik nu weer 9 uur moet wachten totdat die kl*te batterij opgeladen is.
Ik heb ook een MBA van de eerste serie, bij volledig lege accu krijg je idd de melding dat je klok niet klopt en hij verliest bij mij zijn Netwerk ww. dus dat lijkt 'normaal' voor de MBA.

Dat hij leeg is met de stekker van de voeding erop is niet goed, daar heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd even controleren of het lampje op de magsafe stekker brandt. Als 't brandt zou 'ie niet leeg mogen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Jammer dat de resolutie geen 1440*900 is, als hij dat was, dan zou ik zeker een MBA overwegen. Misschien als er een nieuwe update komt dat dat gebeurt, en dan gaan de 15" MBP's misschien wel naar 1680*1040 ofzo.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

que?
ongetwijfeld zal osX iets megaslims hebben dat de del-toets vervangt in de Finder / op je desktop (en dan een andere toets voor 'terug') dat net zo makkelijk is als één toets indrukken in de windows verkenner. Maar hoe gaat het dan in tekstverwerkers? Is het in osX ook zo dat je twee toetsen moet gebruiken voor het wissen van het teken vóór je cursor?
Op een laptop: ja. Op een normaal toetsenbord zit ook gewoon de delete knop.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Wil je dat op een macbook dan moet je hem bestellen met het Engels-VS toetsenbord. Dan heb je een delete ipv een backspace toets en een platte enter ipv die rechtop staande versie.

http://support.apple.com/kb/HT2841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Thx voor de tips. @Breinonline, dat 'Timmeh' is een geintje; Tim Kuik is de directeur van Brein (online?). Ik veranderde dat in Timmeh omdat Tommeh ook gereageerd heeft, en omdat je Tim Kuik net zo serieus moet nemen nemen als Timmey (Timmeh zoals hij zelf zegt) in South Park. Beetje ingewikkeld grapje dus =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

julianus schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:20:
Thx voor de tips. @Breinonline, dat 'Timmeh' is een geintje; Tim Kuik is de directeur van Brein (online?). Ik veranderde dat in Timmeh omdat Tommeh ook gereageerd heeft, en omdat je Tim Kuik net zo serieus moet nemen nemen als Timmey (Timmeh zoals hij zelf zegt) in South Park. Beetje ingewikkeld grapje dus =P
Aha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhubbers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10-2021
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een manilla envelop voor mijn air.. _/-\o_
nu ken ik natuurlijk de Airmail... maar ik zoek gewoon de orginele.. van karton en met bubbeltjes aan de binnekant :9 .. gewoon iets wat je bij de kantoorartikelen zou verwachten tegen te komen... nou niet dus :? .
Is dit echt zo amerikaans dat het hier niet te krijgen is of weet iemand een adresje??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhubbers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10-2021
http://www.kmart.com/shc/...cts&sid=KDx20090423x00001

deze dus. _/-\o_

Edit: gevonden!
Voor Air liefhebbers die deze envelop ook zoeken: hij is te koop via marktplaats. een marktplaats-bedrijfje genaamd Airvelop levert deze enveloppen. Zoek even Airvelop inclusief titel en beschriving op marktplaats en dan kom je er wel!!

[ Voor 42% gewijzigd door nhubbers op 30-03-2010 10:28 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Iemand ervaring met deze winkel?

http://www.megabuy.nl/epa...ps/62358333/Products/1090

Lijkt me een goede prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:23

Maximus

There is no substitute

If it's too good to be true, it isn't true...

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 01:06
Maximus schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:32:
[...]

If it's too good to be true, it isn't true...
Nja, daar neig ik persoonlijk ook naar, maar aan de andere kant: behoorlijk wat gegevens beschikbaar, andere bedrijven van dezelfde 'eigenaar' etc. Zegt natuurlijk niks, maar bel anders ff :+ Er staat een telefoonnummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Gusev schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:42:
[...]

Nja, daar neig ik persoonlijk ook naar, maar aan de andere kant: behoorlijk wat gegevens beschikbaar, andere bedrijven van dezelfde 'eigenaar' etc. Zegt natuurlijk niks, maar bel anders ff :+ Er staat een telefoonnummer ;)
Ze hebben best wel veel producten op die site! :/ 799 euro is wel een mooie prijs, maar ik vertrouw het ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Mja, het is de eerste generatie macbook air dus qua prijs niet eens zo goedkoop. Hele oude voorraad (accu's hebben dus een jaar of meer niks gedaan, ook niet echt goed), in de beschrijving staat de 80GB schijf ipv de 120 GB (wat overigens dus geen SSD is maar een gewone HDD), intel x3100 video waar je helemaal niks mee kan, etc. Dan kan je beter een 2ehands air kopen met de nvidia 9400 erin (rev B of C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 16:07

Ryber

'Raaiber'

Heeft iemand overigens een oplossing om speedstep permanent uit te zetten in OS X?
Ik irriteer me er mateloos aan dat hij dan doodleuk terugspringt naar 800mhz (single core :(! ).
Hebben meer mensen er last van dat hij dan vervolgens weigert terug te gaan naar 2 cores en maximale snelheid, zelfs indien dit nodig is?

Coolbook geeft bij mij overigens een installation error ( ik draai 10.6.3, rev C ), en is dus geen oplossing helaas..

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 01:27
Morgen nieuwe Macbook Air?

Volgens Macworld Australië zouden we morgen wel eens kennis kunnen gaan maken met de nieuwe Macbook Air. Macworld beroept zich op ‘een betrouwbare bron’ die ook de komst van de Macbook Pro al juist voorspelde. De speculaties begonnen nadat een nieuwe productcode in de Apple database verscheen. De code, MC516LL/A K87 BETTER BTR-USA , zou volgens Macworld Australië kunnen betekenen dat er een nieuwe Macbook Air op komst is. Ook houden zij het voor mogelijk dat er deze week een nieuw Apple Cinema Display gepresenteerd wordt.
Welk product er ook op komst is, Macworld meldt dat er duizenden eenheden van het nieuwe product op weg zijn naar Australië. Ze spreken dan ook van een ‘major launch’. Het ultradunne laptopmodel van Apple is al sinds juni 2009 niet meer vernieuwd en is dus dringend aan vervanging toe. De levertijd van de Macbook Air in de Apple Online Store staat echter nog altijd op ‘binnen 24 uur’. Op een Apple 30-inch Cinema Display moet je 5 tot 7 werkdagen wachten..

Meer lezen: http://www.onemorething.n...acbook-air/#ixzz0nXel0qBL

Zou wel mooi wezen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:08
Ik ben benieuwd!

Werk nog steeds met veel plezier op mijn 1G Air, maar ben wel benieuwd naar een eventuele update. Zal wel een bump in intern geheugen & cpu zijn met misschien nog ergens een verrassing (glass trackpad ook naar de Airs?, al werk ik persoonlijk liever met de huidige trackpads maargoed :')). Ik hoop persoonlijk heel erg op een mat scherm en als ze er dan ook nog een hogere resolutie bij zouden kunnen doen (onwaarschijnlijk) dan ga ik kijken naar een nieuw model met ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik hoop op een totale redesign: een MBA die er uit ziet als Macbook Pro 13, alleen dan veel dunner en zonder DVD drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 01:27
Ja inderdaad.
Ik ben van plan om een MB 13" te halen, zit dus nu ook te kijken naar een MBA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:08
Philflow schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:05:
Ik hoop op een totale redesign: een MBA die er uit ziet als Macbook Pro 13, alleen dan veel dunner en zonder DVD drive.
Mwah, dan hoop ik persoonlijk dat ze de huidige zilveren randen langs het scherm behouden, toch een stuk mooier dan die zwarte bij de mbp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Slomy schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:08:
[...]

Mwah, dan hoop ik persoonlijk dat ze de huidige zilveren randen langs het scherm behouden, toch een stuk mooier dan die zwarte bij de mbp's.
Je bent de eerste die ik hoor zeggen dat je die rand mooier vindt dan de zwarte glazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Ik hoop dat ze het huidige MBA trackpad in tact laten. Aan dat glazen 1-knop gebeuren kan ik maar niet wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de 1,83GHz, 128GB SSD versie? Ik ben van plan die binnenkort te kopen. Is het een beetje snel, wordt het ook gauw heet, maakt de ventilator veel lawaai (allemaal dingen die ik over de MBA heb gehoord). En draait Windows 7 er ook een beetje fatsoenlijk op (ja wordt mn eerste Apple)? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Het gerucht gaat dat de MBA lijn geupdatet wordt, dus ik zou die heel even afwachten. De huidige serie is alweer een jaar oud en eigenlijk veel te duur voor wat je er voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan als er een update gaat komen, dat dat gebeuert tijdens het WWDC begin juni. Ben benieuwd, ik hoop dat ze de aluminium rand rond het scherm houden want dat staat mooi en onderscheidt de Air van de rest. Een zwarte rand betekent een glazen scherm en dus een dikkere klep. Vermoedelijk wel een glass trackpad, alhoewel dat misschien ook te dik is om er in te passen. En hopelijk een zuinige Intel i processor met langere batterijduur als gevolg. Ik ben al een tijdje een Air aan het overwegen omdat ik me een breuk zeul met m'n 17" pre-unibody, maar ik houd er teveel van om 'm te vervangen door een kleinere MBP dus een Air zou een mooie aanvulling zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:42:
Heeft iemand de 1,83GHz, 128GB SSD versie? Ik ben van plan die binnenkort te kopen. Is het een beetje snel, wordt het ook gauw heet, maakt de ventilator veel lawaai (allemaal dingen die ik over de MBA heb gehoord). En draait Windows 7 er ook een beetje fatsoenlijk op (ja wordt mn eerste Apple)? Alvast bedankt!
Dat model heb ik gehad, was mijn eerste apple. Beviel heel erg goed op een paar punten na die jij nu eigenlijk ook opnoemt.

- Snelheid geen probleem met gewone programma's/multitasken, door de SSD werkt ie heerlijk snel. Voor zware rekentaken merk je gewoon dat ie niet zo sterk is, RAW files bewerken van m'n 7D (grof weg 30 MB/stuk) duurt behoorlijk met inladen en aanpassen. 1080p MKV files van 10GB en groter heb ik er nooit vloeiend mee af kunnen spelen, met wat nieuwere versies van vlc en mplayer zou dat wel moeten gaan overigens.
De 2GB die erin zit is ook voldoende, photoshop draait zonder problemen. Wel is het gebruik van virtual machines lastig, die moet je niet meer dan 512 MB geven. Op zich genoeg voor een XP voor zaken die niet onder OSX draaien.

- Hitte/fan, tja hij kan bij flink gebruik zeer heet worden. Dusdanig warm dat de ventilator bij zaken als youtube (hd) en filmpjes van autoweek/autoblog en uitzending gemist (flash en silverlight) na 3 minuten kijken al op volle toeren blaast. Dat valt bij mij onder normaal internet gebruik! De fan draait dan echter dik 6000 toeren, inclusief hinderlijk geluid. Op zich is dat geluid storend maar veel erger is dat de cpu bij dat gebruik dus ook overhit raakt en zichzelf gaat terugklokken/uitschakelen. Dat zorgt er dus voor dat de filmpjes NIET vloeiend blijven draaien.
Bij gewoon browsen zonder flash en kantoorgebruik is is wel muistil (fan draait dan op 2500 toeren, lager gaat ie niet) en blijft hij ook behoorlijk koel. Het gevoel van de alu behuizing is altijd het gevoel van kwaliteit overigens :9

Een haperend filmpje kijken is zeer irritant, dit was eigenlijk de enige reden dat ik hem weg heb gedaan. Puur het haperen en geluid. Heb nu een Macbook Pro 13" 2.53Ghz met 4GB, zelf een Intel SSD erin gezet. Die heeft geen van bovenstaande problemen, is zelfs bij zware belasting stil en hapert nooit. De koeling van de MBA is gewoon niet afdoende bij zware belasting, dat is het nadeel van zo'n krankzinnig dunne laptop.

Je merkt het verschil wel in gewicht tussen de Pro13 en de MBA, de MBA pak je zo in 1 hand mee zonder na te denken. De Pro13 moet je wel goed vast houden en balanceren. Ook de dikte is aanzienlijk ookal lijkt het op papier niet zo. De MBA loopt tenslotte taps toe terwijl de Pro13 overal net zo dik is.

Als ze ooit een MBA maken die niet die hitte/haper problemen heeft (misschien bij de nieuwe air??) ben ik een van de eerste die m koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Flash is inmiddels GPU geaccelereerd dus dat probleem zou opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ook voor de mac? Want dxva h264 wat de nvidia 9400M prima aan kan werkt niet onder OSX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Wel in 10.6.3 afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Net even getest, van 10% cpu gebruik (sloot programma's open staan) schoot ie naar 50% cpu gebruik per kern bij het afspelen van dit fimpje:

http://www.abhd.nl/video/mercedes-sls-amg-rijtest/

Onder 10.6.3 en safari, alles met de nieuwste updates. Dus in hoeverre het echt de cpu ontlast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Heb je ook de nieuwste flash beta?

http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/gala/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Nope, dat was met de standaard flash. Net even geprobeerd, cpu gebruik daalt wel iets maar bij lange na niet vol op de gpu zoals onder windows.

Engadget kwam tot dezelfde conclusie:

http://www.engadget.com/2...w-tested-results-may-var/

In principe wel minder load maar niet zoals onder windows dat je netjes met 5% cpu load rond tokkelt. Alle beetjes helpen natuurlijk, misschien dat een air hiermee 5 minuten kan kijken voor hij op volle toeren blaast en begint te haperen. Ik zou er niet vanuit gaan dat het met deze update wel soepel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:15:
[...]

Dat model heb ik gehad, was mijn eerste apple. Beviel heel erg goed op een paar punten na die jij nu eigenlijk ook opnoemt.

.....
.....
Bedankt voor je reactie, ik heb hem sinds gisteren, en ik heb het al een beetje gemerkt. Maarja ik zal even kijken hoelang ik het hiermee volhoud, tot nu toe vind ik het echt een heerlijk apparaatje!
Dit is mn eerste Macbook, ben er inmiddels al helemaal aan gewend. Ik mis alleen iets kleins, is er een soort vervanger van de Home en End toetsen op een gewone toetsenbord? Meestal wil ik tijdens het typen een hele regel in een keer deleten, dat deed ik door Shift ingedrukt te houden en Home te drukken, dan selecteert het een hele regel... Is Shift samen met pijltje-links ingedrukt houden de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:17:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb hem sinds gisteren, en ik heb het al een beetje gemerkt. Maarja ik zal even kijken hoelang ik het hiermee volhoud, tot nu toe vind ik het echt een heerlijk apparaatje!
Dit is mn eerste Macbook, ben er inmiddels al helemaal aan gewend. Ik mis alleen iets kleins, is er een soort vervanger van de Home en End toetsen op een gewone toetsenbord? Meestal wil ik tijdens het typen een hele regel in een keer deleten, dat deed ik door Shift ingedrukt te houden en Home te drukken, dan selecteert het een hele regel... Is Shift samen met pijltje-links ingedrukt houden de enige optie?
CTRL + SHIFT + pijltje naar links is wat je zoekt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlosm
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 05:51
Staat Chinees import bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
1voud schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:50:
[...]

CTRL + SHIFT + pijltje naar links is wat je zoekt denk ik.
cmd links of rechts is home en end

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:02
ZpAz schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Ook iets bijgeleerd :D.
CMD + SHIFT + Pijltje links gaat dan ook dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash is inderdaad nog ruk @ OS X.

Ik schoot bij het bekijken van het AMG filmpje van 54 graden naar 88 graden
En van een load van 10% naar een load van 72%
Fans @ 2812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw rumoer: MacBook Air type MC516 met Intel Core i3, 4B RAM, 256GB SSD, Intel HD graphics en 8-9 uur batterijduur. Bron: http://www.macnews.de/new...k-air-modell-aufgetaucht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Yes, dat is hem. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een vraagje: zijn de verschillen tussen 10.5 en 10.6 nou merkbaar? Gaan de programma's daadwerkelijk sneller open en daalt het CPU-gebruik echt doordat de GPU wat beter werkt, of zijn de verschillen minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:36:
En nog een vraagje: zijn de verschillen tussen 10.5 en 10.6 nou merkbaar? Gaan de programma's daadwerkelijk sneller open en daalt het CPU-gebruik echt doordat de GPU wat beter werkt, of zijn de verschillen minimaal?
Ik heb geen verschil kunnen merken. Ik heb een 1st gen MBA en die heeft het nog altijd moeilijk met die cpu die te warm word. Maar ik heb me erbij neergezet en accepteer het gewoon. Terwijl het eigenlijk van de zotte is.

Verder een hele fijne laptop die ik voor geen ander zou ruilen hoor! Een offer dat ik maar al te graag maak!

Btw, heeft iemand een link voor micro-DVI to HDMI? Ik ben de micro-DVI naar DVI kwijt en kan dus net zo goed 1 kabel minder gebruiken. Ik heb er echter geen kunnen vinden en dit geeft mij het vermoeden dat ze niet bestaan. Ik ga verder zoeken iig!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

iron_mike010 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:44:
[...]
Ik heb geen verschil kunnen merken. Ik heb een 1st gen MBA en die heeft het nog altijd moeilijk met die cpu die te warm word.
Je zou eens kunnen kijken of coolbook helpt.
iron_mike010 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:44:
[...]
Btw, heeft iemand een link voor micro-DVI to HDMI?
Ik denk dat je van Micro DVI naar DVI moet en vervolgens DVI - HDMI.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 15-05-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:46:
Je zou eens kunnen kijken of coolbook helpt.
Heeft helaas niet mogen baten, maar het probleem komt alleen nog voor bij Skype en filmpjes op bv Autojunk. En laat ik beide eigenlijk niet zo vaak doen :)
Ik denk dat je van Micro DVI naar DVI moet en vervolgens DVI - HDMI.
Yup, micro-DVI is zo'n onbekend formaat dat er weinig anders opzit. Ik heb er net 1 besteld.

Trouwens schiet me nu iets compleet anders te binnen. Hoe maken jullie het aluminium schoon? Ik heb de MBA zo'n jaar of twee en heb hem eigenlijk nooit schoon gemaakt en nooit geprobeerd ook... En nu het is redelijk evident! Enige tips?

[ Voor 0% gewijzigd door Póg mo Thóin op 16-05-2010 10:41 . Reden: Ehm..enige natuurlijk. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Enge tip? :P Nou eh... heel even in een bad met salpeterzuur zou het metaal toch mooi schoon moeten branden >:)

Okee, ik maak m'n aluminium MacBook Pro schoon met een vochtige doek met een beetje handzeep of afwasmiddel. Daarna nog een keer afnemen en goed afdrogen. Niet te nat maken, dan loopt er water overal in waar je het niet wilt ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spete
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11-2021
iron_mike010 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:13:
[...]

Trouwens schiet me nu iets compleet anders te binnen. Hoe maken jullie het aluminium schoon? Ik heb de MBA zo'n jaar of twee en heb hem eigenlijk nooit schoon gemaakt en nooit geprobeerd ook... En nu het is redelijk evident! Enige tips?
Bij de kantoorboekhandel een wit gummetje halen. Klinkt raar, maar werkt. Na enige tijd wil het aluminium toch zwart worden van vet uit je poriën en modder uit de tuin :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Spete schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:07:
[...]

Bij de kantoorboekhandel een wit gummetje halen. Klinkt raar, maar werkt. Na enige tijd wil het aluminium toch zwart worden van vet uit je poriën en modder uit de tuin :-)
Even gummen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Leuke tip van die gum, ik wou al gaan kutten met citroensap =)

Ik was jarig eergisteren, en heb mezelf getrakteerd op een runcore SSD voor mijn rev. B Air. Als hij binnen is en ingebouwd post ik de resultaten.

@Arda4 windows 7 draait als een zonnetje op de Air, viel me erg mee. Heb trouwens onder windows geen last van een blazende fan bij filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
was bij wat vrienden op bezoek die een macbook air hebben. Probleem wat ze hebben is dat het draadloos internet heel erg traag is. ik heb van alles geprobeerd, met de netwerk kabel werkt het internet super snel. heb de airport geupdated maar nog steeds hetzelfde probleem.

ik heb 2 wireless routers geprobeerd Netgear en Belkin, en bij allebij hetzelfde probleem.

zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Hmz het zal niet aan de Air liggen, ik heb laatst nog een South Parkje binnengehaald met 1.6 MB/s =D

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.