Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Sluxor schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 07:16:
zou graag een macbook air 13" willen aanschaffen maar ik mis de optie om een scherm met hoge resolutie te kiezen.
1440*900 is behoorlijk hoog hoor! Als je nog kleiner gaat nemen werkt het niet meer prettig imo.
OCTiMod schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:07:
[...]
13" MBP gaat geen i5/7 krijgen hoor
Core i5 sluit ik niet uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Haha, wel leuk dat ik deze als een van de eerste heb gekocht, helaas heb je er nog geen sleeve's voor... LOL

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Toppe schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:13:
Haha, wel leuk dat ik deze als een van de eerste heb gekocht, helaas heb je er nog geen sleeve's voor... LOL
Jawel hoor zat sleeves. Vrijwel alle 10-11" sleeves passen. Deze gebruik ik voor mijn Acer 1830T: http://www.mycom.nl/Produ...Notebook-Sleeve-10/266888

Tucano Second skin 10" past ook. Qua pasvorm denk ik dat de Tucano Second skin het best past.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:19:
[...]

Jawel hoor zat sleeves. Vrijwel alle 10-11" sleeves passen. Deze gebruik ik voor mijn Acer 1830T: http://www.mycom.nl/Produ...Notebook-Sleeve-10/266888

Tucano Second skin 10" past ook. Qua pasvorm denk ik dat de Tucano Second skin het best past.
Heb je het geprobeerd of denk je het? Als ik bv naar de ICIDU kijk...die is 30x28 cm; dit is het formaat van de sleeve zelf. De MacBook Air is 29,95 (wordt dus erg krap) x 19,2 (is dus erg ruim).

In de winkel hebben we er een aantal getest, maar ze waren óf te ruim óf net te krap. Maar goed......de dedicated sleeves zullen snel genoeg komen. Volgens mij is er nu nog maar één......tenminste....vanaf 26 oktober.

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 24-10-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alterego1234
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb een probleem wat betreft kiezen tussen een MBP '13 en een MBA '13. (wil hem ergens komende 2 weken aanschaffen) Ik heb een goede pc staan en wil mijn laptop vervangen. Ik ga hem gebruiken om mee te nemen naar de uni en om vanuit te kunnen leren in de bib en ub etc. Veel verstand heb ik nog niet van Mac's maar mijn huisgenootje is een ware fan dus dat komt wel goed. Het probleem is alleen dat ik behalve het design niet het voordeel zie om een MBA '13 te kopen ipv een MBP '13. Kan iemand me hierbij helpen? Is de MBP '13 nog goed te gebruiken op bijvoorbeeld je schoot of als je in bed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

alterego1234 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:44:
Ik heb een probleem wat betreft kiezen tussen een MBP '13 en een MBA '13. (wil hem ergens komende 2 weken aanschaffen) Ik heb een goede pc staan en wil mijn laptop vervangen. Ik ga hem gebruiken om mee te nemen naar de uni en om vanuit te kunnen leren in de bib en ub etc. Veel verstand heb ik nog niet van Mac's maar mijn huisgenootje is een ware fan dus dat komt wel goed. Het probleem is alleen dat ik behalve het design niet het voordeel zie om een MBA '13 te kopen ipv een MBP '13. Kan iemand me hierbij helpen? Is de MBP '13 nog goed te gebruiken op bijvoorbeeld je schoot of als je in bed zit?
Ik kan niet direct spreken over de MBP, mijn vriendin heeft een gewone (witte) Macbook en die sleept ze overal mee naar toe. Als het gewicht echt superbelangrijk is, neem je een Air. Heb je liever iets meer power, neem de Pro (doet ook langer met de accu). Of start lekker budgetair verantwoord met de Macbook, die zit er precies tussen in qua performance en accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04 09:55
Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 09:33:
[...]

1440*900 is behoorlijk hoog hoor! Als je nog kleiner gaat nemen werkt het niet meer prettig imo.

[...]

Core i5 sluit ik niet uit.
De nieuwe serie cpu's (i3/5/7) hebben een aparte chipset nodig voor USB/Firewire etc. en dat gaat niet passen in een 13" dit is gewoon de rede dat Apple Core2Duo's blijft gebruiken in hun <13" notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat kunnen ze niet eeuwig blijven doen, next generation is gewoon i5

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zimbab schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:41:
[...]
Heb je het geprobeerd of denk je het? Als ik bv naar de ICIDU kijk...die is 30x28 cm; dit is het formaat van de sleeve zelf. De MacBook Air is 29,95 (wordt dus erg krap) x 19,2 (is dus erg ruim).

In de winkel hebben we er een aantal getest, maar ze waren óf te ruim óf net te krap. Maar goed......de dedicated sleeves zullen snel genoeg komen. Volgens mij is er nu nog maar één......tenminste....vanaf 26 oktober.
't is neopreen, geeft dus lekker mee. Ik heb zelf een Acer 1830T 11.6". De sleeve van Mycom zit perfect, de sleeve van Tucano zit goed maar aan de strakke kant.

Acer 1830t: 28,5 (W) x 20,4 (D) x 25.7/28 (H) mm
Air: 29.95 cm, 19.2 cm x .3-1.7 cm

Afgaande daar op verwacht ik dat de Mycom sleeve heel goed gaat passen.
Edit: bij nader inzien is de Tucano Second skin waarschijnlijk beter voor de Air...
OCTiMod schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:24:
[...]
De nieuwe serie cpu's (i3/5/7) hebben een aparte chipset nodig voor USB/Firewire etc. en dat gaat niet passen in een 13" dit is gewoon de rede dat Apple Core2Duo's blijft gebruiken in hun <13" notebooks
Q1 2011 is Sandy bridge. Als Apple in 2011 met een Core 2 Duo update voor de 13" komt eet ik mijn schoenen op ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Ik heb momenteel een MBP Unibody 2.4 met 4Gb en ben ook aan't overwegen om een MBA 13" te halen. Als ik zo de tests lees zullen de prestaties voor mijn gebruik (internet, office ect) wel ok zijn. Enige wat ik jammer vind is dat er geen toetsenbordverlichting is. Dat en een 15" scherm zouden me meteen doen overstapppen, maar vooral het laatste zit er denk ik helaas niet in.

Binnenkort maar eens de nieuwe MBA IRL gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

De knoop is hier ook doorgehakt. Ik ga voor de nieuwe 11" Air (128SSD). Wat ik er vooral ga mee doen is in het labo direct m'n data verwerken en verslagen maken, wat ik normaal gezien achteraf deed. iPhoto en Lightroom zal ik er ook op gebruiken voor wat quick'n'dirty fotobewerking, het zwaardere werk doe ik wel met m'n MBP 17". Het is wel belangrijk dat m'n Air wat met Lightroom overweg kan, maar daar twijfel ik niet aan. (Uit de reviews wel af te leiden).

Eerst dacht ik misschien de cpu-upgrade te nemen, maar die extra 0,2 GHz zal mijn inziens geen echt merkbaar verschil leveren Moest ik ondervinden dat hij te traag zou zijn voor wat Lightroom of PS (ik verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar wat snel levels en brightness bv moet wel kunnen), dan prik ik er liever nog een latje geheugen bij, Eventjes vergeten dat je niet kunt uitbreiden, tnx Brm-G O-)

De winkel heeft ze (voorlopig volgens hun site) op voorraad, dus morgen moet ik er normaal in de avond eentje in m'n handen hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 233180 op 24-10-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:14

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er hier al mensen die starcraft 2 hebben getest op de 13,3 met 4 gb geheugen? Mijn plan is een 1,86 met 4gb aan te schaffen, mits stacraft 2 online spelen daarmee geen probleem is (natuurlijk niet op de hoogste settings). Ik game eigenlijk nooit maar af en toe heb ik een shotje starcraft nodig dus het moet wel werken ;)

Verder: ik ga de MBA ook thuis veel gebruiken in mijn studentenwoning (dus aan de poweradapter). Gaat dit de accucapaciteit nog negatief beïnvloeden op den duur? Met een normale netbook haal je de accu eruit bij thuisgebruik, maar dat kan bij deze natuurlijk niet. Belangrijke vraag dus lijkt me, niet in het minst omdat je zo'n duur apparaat als de MBA niet voor 2-3 jaar koopt maar er langer mee hoopt te doen. Hoop dat iemand me hier meer info over kan geven.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:00
Anoniem: 233180 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:52:

Eerst dacht ik misschien de cpu-upgrade te nemen, maar die extra 0,2 GHz zal mijn inziens geen echt merkbaar verschil leveren Moest ik ondervinden dat hij te traag zou zijn voor wat Lightroom of PS (ik verwacht er natuurlijk geen wonderen van, maar wat snel levels en brightness bv moet wel kunnen), dan prik ik er liever nog een latje geheugen bij,
geheugen bijprikken kan niet bij de macbook air;)!

[ Voor 82% gewijzigd door SquareOne op 24-10-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:36:
't is neopreen, geeft dus lekker mee. Ik heb zelf een Acer 1830T 11.6". De sleeve van Mycom zit perfect, de sleeve van Tucano zit goed maar aan de strakke kant.

Acer 1830t: 28,5 (W) x 20,4 (D) x 25.7/28 (H) mm
Air: 29.95 cm, 19.2 cm x .3-1.7 cm

Afgaande daar op verwacht ik dat de Mycom sleeve heel goed gaat passen.
Ok, dan moet dat waarschijnlijk wel gaan lukken ja. :)

Ik heb even wat foto's gemaakt, maar ondertussen begon mijn oude Ixus430 kuren te vertonen....meer foto's zit er dus even niet in en de kwaliteit laat ook te wensen over (ook wat last van zonlicht), maar goed. Ik had ook een filmpje gemaakt van de opstart-tijd MBA vs iMac, maar dat was helemaal een drama, dus die ga ik niet eens uppen.

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/IMG_2364-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/IMG_2376-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/IMG_2373-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/IMG_2372-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/IMG_2368-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/IMG_2388.jpg

Er zit trouwens een continuiteitsfout in de foto's....wie het weet mag het zeggen! :P

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 24-10-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293207

Bij de eerste foto heb je slechts een iPod nano en bij de 2e foto ook een iPod touch ;)

edit: wat is mijn prijs?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 293207 op 24-10-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mooie foto's! Zet ze ook even hier: Het grote "show je Apple computer" topic Deel 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
Laatste foto is een beetje gaar bij de webcam van het externe scherm.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 293207 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:31:
Bij de eerste foto heb je slechts een iPod nano en bij de 2e foto ook een iPod touch ;)

edit: wat is mijn prijs?
Eeuwige roem! :P
Check! Met nog wat foto's van accessoires. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Heb zelf de Caselogic QNS-111 gehaald, is een 9-11.6" tas/sleeve waar hij precies in past, zowel in de breedte & hoogte geen ruimte. M'n iPad past er ook nog naast;). Tasje was niet zo heel duur (€24,99).

Jammer dat de oplader er niet op de goede marnier bij past, maar dit tasje is tijdelijk. Wil in de toekomst nog de muis hebben en die past er nu ook niet in.

Maar dit model is zeker aan te raden voor de mensen die hun macbook direct willen beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als iemand nog een sleeve zoekt: BCC heeft de Tucano second skin voor 14.95 die volgens mij precies gaat passen. Lijkt me wel goed om nog even te checken in de winkel.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Nog even en er komen hoesjes waar je ook nog je iPad + macbook(air/pro) in kan stoppen. Als ze dan ook nog een muis kunnen huisvesten ben ik één van de eerste die z'n hoes gaat halen.

Voor wie voor dit trouwns z'n primaire notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:14

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor mij. Tenminste, als ik hem gekocht heb :). Nog 2 maandjes sparen...

ik vroeg me ook af of macs weleens in de aanbieding zijn of dat ze bepaalde kerstacties oid hebben? Via de macwinkel kan ik docentenkorting krijgen, maar dan vind ik de 1300 euro die ik moet neerleggen (13 inch, 4gb geheugen) nog steeds wat aan de forse kant. Heeft je ogen open houden voor mac acties zin?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DeNachtwacht schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:35:

ik vroeg me ook af of macs weleens in de aanbieding zijn of dat ze bepaalde kerstacties oid hebben? Via de macwinkel kan ik docentenkorting krijgen, maar dan vind ik de 1300 euro die ik moet neerleggen (13 inch, 4gb geheugen) nog steeds wat aan de forse kant. Heeft je ogen open houden voor mac acties zin?
bij de mediamarkt is meestal mid september een apple actie maar die is dus al voorbij. Als je kunt wachten tot eind januari moet je dat doen want dan is waarschijnlijk weer een BTW actie bij de MM (oftewel 16% korting en dit is ook nog te combineren met studenten/leraren korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

DeNachtwacht schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:35:

Op Ebay zijn er enkele handelaren waar al veel Tweakers hebben gekocht. Geen idee hoe de prijzen op dit moment zijn...
MacBook uit het buitenland

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:45:
[...]

Op Ebay zijn er enkele handelaren waar al veel Tweakers hebben gekocht. Geen idee hoe de prijzen op dit moment zijn...
MacBook uit het buitenland
de euro staat vrij gunstig tov de pond, importeren via electronic king UK kan dus een flinke korting opleveren. (dispatch uk ivm invoerrechten en belastingen en shizzle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312445

Toppe schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:04:
Nog even en er komen hoesjes waar je ook nog je iPad + macbook(air/pro) in kan stoppen. Als ze dan ook nog een muis kunnen huisvesten ben ik één van de eerste die z'n hoes gaat halen.

Voor wie voor dit trouwns z'n primaire notebook?
Ik gebruik de 13,3 inch nu ook al ruim 8 maanden als primaire laptop. Photoshoppen en Maya (3D modelleren) zijn de zwaarste toepassingen die ik gebruik, het enige probleempje is dat het nogal warm wordt bij zwaar gebruik :) Maar dat boeit eigenlijk ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Brm-G schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:45:
[...]

bij de mediamarkt is meestal mid september een apple actie maar die is dus al voorbij. Als je kunt wachten tot eind januari moet je dat doen want dan is waarschijnlijk weer een BTW actie bij de MM (oftewel 16% korting en dit is ook nog te combineren met studenten/leraren korting)
Mediamarkt ondersteunt die leraren korting niet hoor, althans niet bij mij bekend (heb er wel 5 jaar gewerkt) misschien dat je nog 6% kan terug vragen bij Apple maar volgens mij werkt dit bij mediamarkt totaal niet.

Voor de rest heeft apple nooit korting, naar eigenzeggen zijn de marge's op Apple te laag, mijn winkel ervaring kan dit wel beamen, er valt weinig op te verdienen maar zo slecht is het ook weer niet. Gemiddelde Apple marge is ongeveer 6-8% maar Mediamarkt heeft nog een "achterafje" waarbij ze nog eens 4% terug krijgen van de leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Dit filmpje gaf mij echt de doorslag om een MBA te kopen

Call of Duty 4 gameplay video op 13"/2GB
YouTube: Gaming on the Macbook Air 13.3" (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Katseviool schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:36:
Zit zelf ook nog te twijfelen voor een 13 inch. Is het zoiezo aan te raden om 4GB te nemen of volstaat volgens jullie 2GB ook?

Beoogde werkzaamheden zijn voornamelijk het standaard office/surf, photoshop en wat web dev.
Denk dat 4gig wel aan te raden is, tenminste dat is mijn ervaring met andere macs weliswaar zonder SSD.

Ik weet ook nog niet welke ik nou moet nemen, de 13" lijkt mij veel meer waar voor je geld, maar ja zo'n 11,6" is toch ook wel weer een heel fijn formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik zit te twijfelen:

1. Macbook air 1,86, 4gb, 128Gb ssd

2. Macbook air 2,16, 4Gb, 256Gb ssd

2de keus is duidelijk sneller, maar is het ook 300 euro meer waard? Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StephaN900 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:13:
[...]
Ik weet ook nog niet welke ik nou moet nemen, de 13" lijkt mij veel meer waar voor je geld, maar ja zo'n 11,6" is toch ook wel weer een heel fijn formaat...
Dat is ook mijn dilemma... 11" of 13"...

[ Voor 77% gewijzigd door Philflow op 24-10-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Voor mij voldoet de 11" prima. Is een goed formaat en de snelheid is zeer snel te noemen, de snelheid van SSD is echt merkbaar. Voor mij was de enige keus tussen de 64gb en de 128gb, ben blij dat ik achteraf voor de 128gb versie ben gegaan. Van de 128 houd je alsnog maar 118gb over.

Nee, voor mij de 11" en ik zou echt niet groter willen gaan, hij is dan toch weer minder mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:36:
Q1 2011 is Sandy bridge. Als Apple in 2011 met een Core 2 Duo update voor de 13" komt eet ik mijn schoenen op ;)
Indien er geen OpenCL ondersteuning is, is de kans groot dat dat 'm niet wordt.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Siebelouis schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:28:
Ik zit te twijfelen:

1. Macbook air 1,86, 4gb, 128Gb ssd

2. Macbook air 2,16, 4Gb, 256Gb ssd

2de keus is duidelijk sneller, maar is het ook 300 euro meer waard? Wat vinden jullie?
Volgens de Apple Store is het verschil 390 euro. Ik zou zeggen....een externe HDD kopen en dik 300 euro in je zak steken.

De HDD is niks sneller, de videokaart is niks sneller, de bussnelheid is hetzelfde, alleen de processor is iets sneller, maar het verschil tussen 2,13 en 1,86 ga je nauwelijks merken zou ik zeggen. En voor een mobiel apparaat zou ik met 128 GB best uit de voeten kunnen normaal gesproken. Gewoon niet alle zooi op je laptop dumpen zoals je met een desktop zou doen. En voor die gevallen dat je toch je complete muziek-, foto- en filmcollectie mee wilt nemen neem je toch een mobiel extern HDD'tje mee?

Dat zou ik in ieder geval....externe 2,5" HDD kopen en dan nog 300 euro overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Externe HDD is een goed idee, maar ik zou niet de hele tijd met een externe HDD willen rondlopen, hoe klein ze ook zijn...

Ik zou alleen voor de grote HDD gaan, snelheid is niet te merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:19
Brand bij de nieuwe Air dat Apple logo aan de bovenkant eigenlijk net als de 'normale' MBP, aangezien hij ook geen backlit keyboard heeft? Heb dit nog nergens kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Lamarrr op 24-10-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Hoeveel ruimte hou je over van de 64gb incl clean osx install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 22-04 23:39
Lamarrr schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:13:
Brand bij de nieuwe Air dat Apple logo aan de bovenkant eigenlijk net als de 'normale' MBP, aangezien hij ook geen backlit keyboard heeft? Heb dit nog nergens kunnen vinden.
Ja, dat is namelijk gewoon de verlichting van het scherm die 'doorlekt' in dat appeltje. Als je dus je schermverlichting zachter zet, wordt dat appeltje evenredig zachter aangezien dat hetzelfde licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:19
thaan schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:24:
[...]

Ja, dat is namelijk gewoon de verlichting van het scherm die 'doorlekt' in dat appeltje. Als je dus je schermverlichting zachter zet, wordt dat appeltje evenredig zachter aangezien dat hetzelfde licht is.
Dat is me nou na al die tijd nog nooit opgevallen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 18:55

Osxy

Holy crap on a cracker

Lamarrr schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:13:
Ja, dit word door het scherm verlicht niet door het keyboard.
souljah1h schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:21:
Een clean OS X install kost je (uit me hoofd) een 6GB.

[ Voor 25% gewijzigd door Osxy op 24-10-2010 22:32 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Enkel OS X 8 gb, maar volgens de verkoper kan je er vanuit gaan dat je 50gb overhoud, kan iets meer zijn maar dat is ongeveer de opslag die je overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thaan schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:24:
[...]

Wow ik had vandaag echt een schrik-moment, maar ik zie dat er net toevallig ook over gesproken wordt op het forum.
Ik had me MBA toennet even helemaal opzij geschoven, net voor mn bureaulamp. Toen het scherm uitging zag ik een vlek in het midden, en ik dacht dat er iets was doorgebrand ofzo. Toen ik me laptop wat dichterbij trok verdween het weer. Ja hoor, na 8 maanden kom je erachter dat het licht door de Apple-logo aan de buitenkant in de binnenkant van het scherm heen schijnt. :+

Ik heb hem even helemaal tegen mn bureaulamp aan geduwd en er een foto van gemaakt :p Sorry van de slechte iPhone4 kwaliteit :9
Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/4672/fotoff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Dat zou schrikken zijn, wees blij dat het maar een appel is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:19
Ik raad aan om direct osx opnieuw te installeren, dan kan je tijdens de installatie allerlei overbodige printdrivers en talen weglaten, dat scheelt echt behoorlijk... Er is ook software voor om dat achteraf te doen, maar heb dat even niet bij de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuker schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:36:
[...]

Ik raad aan om direct osx opnieuw te installeren, dan kan je tijdens de installatie allerlei overbodige printdrivers en talen weglaten, dat scheelt echt behoorlijk... Er is ook software voor om dat achteraf te doen, maar heb dat even niet bij de hand :)
Deze:
http://monolingual.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Waar haal je dat vandaan? 9 v.d. 10 keer is een 256GB SSD namelijk sneller dan een 128GB SSD, doordat er meer kanalen beschikbaar zijn.

Of je het in de praktijk gaat merken is een ander verhaal. Meestal niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Philflow schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 01:52:
[...]

Waar haal je dat vandaan? 9 v.d. 10 keer is een 256GB SSD namelijk sneller dan een 128GB SSD, doordat er meer kanalen beschikbaar zijn.

Of je het in de praktijk gaat merken is een ander verhaal. Meestal niet namelijk.
Hij heeft het over een ext. HD en jij over een SSD? Appels met peren vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:04
Als je de Macbook Air via de site bestelt, staat er verlicht toetsenbord, echter meerdere postings op internet tonen dat dit niet zo is?

Een bezitter van een Macbook Air die dit kan verduidelijken?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 21:31
eelco_akker schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:36:
Als je de Macbook Air via de site bestelt, staat er verlicht toetsenbord, echter meerdere postings op internet tonen dat dit niet zo is?

Thanx
Zaterdag nagevraagd in een store, dit is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thanx
Dit wordt wel een beetje vermoeiend. Die vraag is minstens 6 keer voorbij gekomen en het antwoord is nog steeds: Nee de Macbook Air 2010 heeft geen verlicht toestenbord.
Dat de Apple store dat wel op de website zegt is dus een fout. De volgende keer is het een goed idee om de zoekfunctie te gebruiken.
Anoniem: 160183 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:29:
[...]
Hij heeft het over een ext. HD en jij over een SSD? Appels met peren vergelijken....
Volgens mij had ie het over de twee types MBAs die in die post werden vergeleken... We zullen zien ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 25-10-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stel ik wil mijn huidige MBP 2,26 Ghz verkopen (500gig HD en 4gig Ram) en daarvoor in de plaats een 13 inch Air kopen.. Ik gebruik iMovie en Aperture als "zware" programma's, zou dat met de 1.86 versie ook goed gaan?

Dan moet ik alleen nog kijken hoe ik mijn HDV videobeelden op de Air ga krijgen om te editten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-04 23:54

Flappiewappie

Hier nog meer

Thanx
Gewoon bestellen vannuit gaande dat het er niet op zit, en dan een boos emailtje of belletje doen kijken of je wat compensatie kan krijgen :-)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

D-Ed schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:17:
Ik gebruik iMovie en Aperture als "zware" programma's, zou dat met de 1.86 versie ook goed gaan?
In principe wel. Echter, CPU intensieve behandelingen zullen al naar gelang de klok snelheid langzamer gaan. Met andere woorden een bewerking die op de 2.26GHz in 100 seconde gebeurt gaat op de MBA met 1.86GHz in 122 seconde.

Let wel veel handelingen zijn niet CPU intensief maar geheugen of storage intensief, of een mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:17:
Stel ik wil mijn huidige MBP 2,26 Ghz verkopen (500gig HD en 4gig Ram) en daarvoor in de plaats een 13 inch Air kopen.. Ik gebruik iMovie en Aperture als "zware" programma's, zou dat met de 1.86 versie ook goed gaan?
Meen dat Aperture de GPU voor veel berekeningen gebruikt. Snelheidsverschil zou dan erg meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Flappiewappie schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:24:
[...]

Gewoon bestellen vannuit gaande dat het er niet op zit, en dan een boos emailtje of belletje doen kijken of je wat compensatie kan krijgen :-)
Als we massaal gaan emailen zullen we toch wel iets krijgen van Apple :D
Het is overigens alleen in de Nederlandse store

[ Voor 6% gewijzigd door OCTiMod op 25-10-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dank voor de tips hierboven! Ik ga de komende tijd eens goed wikken en wegen ;)

Hoewel ik me nog steeds afvraag hoe ik mijn video materiaal goed kan gaan bewerken aangezien er geen firewire op de Air zit.. (dus materiaal van mijn HDV HD camera krijgen zal moeilijk worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 11:25
Ik ben systeembeheerder en heb nu een Dell XPS 1530 met 1680 resolutie en een T9300.

Ik zal er dagelijks op gaan werken en vraag me af of de 13" of 1440 resolutie wel prettig zal zijn. Heb wel eens een 10 inch netbook geprobeerd maar die heb ik heeeeel snel weer weg gedaan. Traag en te lage resolutie. Mijn iphone 3/4 werkt bijna fijner.

Sjouw me dagelijks een breuk aan mijn laptop en dit lijkt me ideaal. Zal er ook een superdrive bij nemen. Bootcamp zal ik ook gaan gebruiken en dus een hd uprgade naar 256gb nemen en 4gb.

kortom ... is de Air voor mij een optie of toch een MBP?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Ik heb net met Apple gebeld over dat toetsenbord, het is idd een stom foutje op de site. Medewerker wist mij te vertellen dat de meeste vragen over dit gaan 8)7 .

Volgende week toch maar eentje bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Tranzy schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:03:
Ik ben systeembeheerder en heb nu een Dell XPS 1530 met 1680 resolutie en een T9300.

Ik zal er dagelijks op gaan werken en vraag me af of de 13" of 1440 resolutie wel prettig zal zijn. Heb wel eens een 10 inch netbook geprobeerd maar die heb ik heeeeel snel weer weg gedaan. Traag en te lage resolutie. Mijn iphone 3/4 werkt bijna fijner.

Sjouw me dagelijks een breuk aan mijn laptop en dit lijkt me ideaal. Zal er ook een superdrive bij nemen. Bootcamp zal ik ook gaan gebruiken en dus een hd uprgade naar 256gb nemen en 4gb.

kortom ... is de Air voor mij een optie of toch een MBP?
Collega van mij zat met hetzelfde. Hij gaat van een 13" Macbook unibody naar een 11" MBA (duurste versie). Echter kan je als systeembeheerder prima wegkomen met MBA gezien het feit dat er niet zoveel geks mee hoeft gedaan te worden. Wellicht dat VMware Fusion een obstakel gaat worden qua processing power, maar daar houdt het ook op. Tenzij je écht de rekenkracht nodig hebt á la MBP, kan je prima wegkomen met een Macbook. Of in dit geval een Macbook Air, als je een lichter product wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326007

Onderstaande MBA wil ik graag bestellen, maar ik heb geen geduld... Op welke wijze zou ik kunnen achterhalen waar deze inmiddels op voorraad is zonder elke APR af te bellen?
Apple zelf heb ik gebeld, maar zij kunnen mij niet verder helpen.

11,6 inch
1.6GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
128GB Flash Storage

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 326007 op 25-10-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Anoniem: 326007 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:16:
Onderstaande MBA wil ik graag bestellen, maar ik heb geen geduld... Op welke wijze zou ik kunnen achterhalen waar deze inmiddels op voorraad is zonder elke APR af te bellen?
Apple zelf heb ik gebeld, maar zij kunnen mij niet verder helpen.

11,6 inch
1.6GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
128GB Flash Storage
De kans dat deze op voorraad is bij een reseller is niet heel groot, daar hebben ze meestal enkel de standaardmodellen op voorraad. Als erachter wilt komen moet je dus idd elke APR gaan bellen en waarschijnlijk kom je dan na enorm veel telefoontjes erachter dat hij nergens op voorraad is. Het beste is om de MBA zo snel mogelijk online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Volgens mij ben ik beter af door mijn HD van de Pro te upgraden met een SSD en een 500gig HD in de dvd drive. kost me minder en qua snelheid zal ik ook meer dan genoeg op vooruit gaan. Veel plezier voor de mensen met een nieuwe Air ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Even als aanvulling op m'n netwerk probleem...

Via de Apple site kwam ik terecht op de N activator, waarbij ze zeggen kijk onder network utility eerst voordat je deze activator besteld. Tot mijn grote verbazing stond daar "Link speed: 54 Mbit/s", access point uitgezet en nu pakt hij wel netjes 144 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:48:
Volgens mij ben ik beter af door mijn HD van de Pro te upgraden met een SSD en een 500gig HD in de dvd drive. kost me minder en qua snelheid zal ik ook meer dan genoeg op vooruit gaan. Veel plezier voor de mensen met een nieuwe Air ;)
Ik weet natuurlijk niet wat voor PRO je hebt maar het moet wel heel gek lopen wil een MacbookPro met SSD niet beter presteren dan een nieuwe Air.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

D-Ed schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:48:
En jij veel plezier met sjouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:36
StephaN900 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:13:
[...]

Denk dat 4gig wel aan te raden is, tenminste dat is mijn ervaring met andere macs weliswaar zonder SSD.

Thx voor je antwoord :)
Heb zelf vanmiddag de knoop doorgehakt en de 13" besteld met 4GB en 128GB SSD. Mn eerste Mac O+

Die bestelprocedure is trouwens wel zwaar kl#te is van Apple, zeker wat betreft notificaties. Krijg nu een 5 uur later eindelijk een bestelconfirmatie, maar weet niet of de betaling (Mastercard) nu is goed gekeurd en kan het ook nergens checken :?

[edit]Order heeft de status "nog niet verzonden", kennelijk betekent dat de betaling succesvol was
Frietsaus in "[Apple producten] Levertijden - Deel 8"

[ Voor 10% gewijzigd door Katseviool op 25-10-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:35:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat voor PRO je hebt maar het moet wel heel gek lopen wil een MacbookPro met SSD niet beter presteren dan een nieuwe Air.
Het betreft een MBP unibody, 2,26 ghz (nu met 4 gig RAM).

@ Philflow, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:05:
[...]

En jij veel plezier met sjouwen ;)
Is afhankelijk van je spiermassa waarschijnlijk 8)7.
Ik heb een 17" Unibody en die neem ik zonder problemen mee indien nodig. Nergens last van.
D-Ed schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:44:
[...]

Het betreft een MBP unibody, 2,26 ghz (nu met 4 gig RAM).

@ Philflow, lol
Dan zou ik voor een SSD upgrade gaan.
Macbook Air is een prachtig apparaat maar kan zich niet meten aan een snellere MBP met SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Donstil schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:55:
[...]
Ik heb een 17" Unibody en die neem ik zonder problemen mee indien nodig. Nergens last van.
Goh jij bent sterk :+
[...]
Macbook Air is een prachtig apparaat maar kan zich niet meten aan een snellere MBP met SSD
Ligt er aan voor wat voor toepassingen. CPU intensief gebruik zal zo'n 22% sneller gaan op de MBP.

Gemiddeld gebruik is echter zelden CPU intensief. Voor het gros van de gebruikers zal er dus geen verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

[...]
Hij bedoelt mijn spellinsfoutje eerder in de thread.. Er stond "de Pro te upgraden " ipv de Macbook Pro ;)

Nu weer ontopic aub, is leuke voor de mensen die willen lezen over de Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik bedoel t.o.v. de Macbook Pro. DE reden om de Macbook Air te kopen is namelijk het gewicht.

Als je de 2 tot 3 kilo van een Macbook Pro geen bezwaar vindt is dat een veeel betere keuze. Meer power, meer aansluitingen, zelf upgraden etc.

(even afgezien van de 1440x900 optie die (nog) niet vekrijgbaar is op de 13" MBP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:22:
Ik bedoel t.o.v. de Macbook Pro. DE reden om de Macbook Air te kopen is namelijk het gewicht.

Als je de 2 tot 3 kilo van een Macbook Pro geen bezwaar vindt is dat een veeel betere keuze. Meer power, meer aansluitingen, zelf upgraden etc.

(even afgezien van de 1440x900 optie die (nog) niet vekrijgbaar is op de 13" MBP)
Dat is inderdaad één van de redenen ;) Die reden kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.. Het design is wederom onovertroffen.. Nog dunner en inderdaad lichter....

Anderhalf jaar geleden liep ik nog met een 15 inch MBP rond (vorig model). Toen was het geen probleem om er mee te "sjouwen" en dat is het nu met de huidige 13 inch nog minder. De Air zou een leuk alternatief zijn voor mijn gebruik maar mist een aantal zaken waarom ik hem nu niet zou kopen (hoewel de nieuwe van mijn collega vanmiddag kon testen en er zéér van onder de indruk was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Misschien handig voor de mensen die niet kunnen kiezen tussen een 13"MBP/13"MBA/11"MBA

Afbeeldingslocatie: http://www.9to5mac.com/wp-content/uploads/2010/10/Screen-shot-2010-10-25-at-1.35.32-PM.png
Artikel op 9to5mac.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nieuwe TS moet vandeweek online gaan..
Wilde hem gisteren plaatsen, USB-stick met alle content op school laten liggen (vandaag dus nagevraagd, gewoon weg)

Zijn er al users / testen met Windows 7 en de batterij-performance?
Ben benieuwd wat er over blijft van de 5 uur batterijduur bij de 11,6"er namelijk...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Referral-linkjes zijn niet toegestaan en daarbij valt dit natuurlijk wel heel erg op ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 26-10-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Maak de volgende keer alleen een topic report aan en reageer niet in het topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 26-10-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:01:
Misschien handig voor de mensen die niet kunnen kiezen tussen een 13"MBP/13"MBA/11"MBA

[afbeelding]
Artikel op 9to5mac.com
De lagere bussnelheid remt de 11" blijkbaar toch behoorlijk af.
Ben er zelf nog niet uit; 11" Air of 13" MBP. De hogere resolutie van de Air is wel een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Iemand ervaring met dat iPay12 gedoe?
Wil graag nú een Macbook Air 13", maar heb misschien mijn spaargeld nu net even ergens anders voor nodig. Wat ik niet echt uit de voorwaarden kan halen:
- Kan ik na 3 maanden alles ineens betalen zonder boete
- BKR registratie?
- Kan ik alleen kiezen uit het aanbod daar, want ik wil een 13" met 4GB en die staat daar niet tussen.

Het is gewoon spot en spot goedkoop om je betaling bijvoorbeeld 3 maanden uit te stellen, en ik kan geen addertjes vinden, en dat lijkt me sterk. 19,95 kosten. Serieus?? Dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:10:
[mbr]Wie wil er nieuw topic openen voor de nieuwe generatie Macbook Air? Neem dan even contact op, zodat niet twee mensen er tegelijk aan gaan werken (dat zou zonde zijn). CLB gaat aan de slag.[/]
CLB schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:37:
Nieuwe TS moet vandeweek online gaan.. Wilde hem gisteren plaatsen,
USB-stick met alle content op school laten liggen (vandaag dus nagevraagd, gewoon weg)
Dan toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 22-04 23:54

Flappiewappie

Hier nog meer

UltraSub schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:27:
Wil graag nú een Macbook Air 13", maar heb misschien mijn spaargeld nu net even ergens anders voor nodig. Wat ik niet echt uit de voorwaarden kan halen:
- BKR registratie?
- Kan ik alleen kiezen uit het aanbod daar, want ik wil een 13" met 4GB en die staat daar niet tussen.

Het is gewoon spot en spot goedkoop om je betaling bijvoorbeeld 3 maanden uit te stellen, en ik kan geen addertjes vinden, en dat lijkt me sterk. 19,95 kosten. Serieus?? Dat kan toch niet?
Ja het is opzich wel ideaal, ik dacht dat er nog adminkosten bij kwamen van 59 euro oid (nu dus 20?)

Je wordt wel BKR gechecked (en dus ook geregistreerd), maar je mag zelf in de gewenste hoeveelheid termijnen terug betalen.

Overigens zou ik het nooit doen, puur omdat het dan niet van mezelf is. Maar goed zat mensen die het wel doen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Flappiewappie op 26-10-2010 10:33 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik neem aan dat we in het topic van Toppe verder moeten of komt er toch nog een topic van CLB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

UltraSub schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:27:
- BKR registratie?

• Nee, je kan niet na 3 maanden alles ineens betalen zonder extra "administratiekosten".
Elk contract die jij aangaat leidt tot een (tijdelijke) BKR registratie. Dus ook bij telefoonabonnementen
• Je kunt elke combinatie van producten met iPay betalen

Mijn advies: NIET DOEN. Als je 1 termijn incorrect of te laat betaalt, betaal je ineens een veelvoud aan rente. Bovendien: wie gaat nu in vredesnaam een kredietregeling aanvragen voor een laptop? :? 8)7

Wees verstandig en ga geen geld uitgeven wat je niet hebt. :)

* Anoniem: 111703 heeft een tijdje bij een APR gewerkt en mensen gezien die zich hiermee flink in de problemen/schulden gewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[message=,noline]UltraSub schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:27[/message]:
- BKR registratie?

Deze week heeft de mediamarkt een aanbieding, 24 maanden betalen, 0% rente en 0% kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

• Nee, je kan niet na 3 maanden alles ineens betalen zonder extra "administratiekosten".
Elk contract die jij aangaat leidt tot een (tijdelijke) BKR registratie. Dus ook bij telefoonabonnementen
• Je kunt elke combinatie van producten met iPay betalen

Mijn advies: NIET DOEN. Als je 1 termijn incorrect of te laat betaalt, betaal je ineens een veelvoud aan rente. Bovendien: wie gaat nu in vredesnaam een kredietregeling aanvragen voor een laptop? :? 8)7

Wees verstandig en ga geen geld uitgeven wat je niet hebt. :)

* Anoniem: 111703 heeft een tijdje bij een APR gewerkt en mensen gezien die zich hiermee flink in de problemen/schulden gewerkt hebben.
Ben het hier niet mee eens. Als mensen hierdoor in de schulden komen, ligt dat aan hen, niet aan het systeem. Wat is het verschil met mensen die een iPhone aanschaffen bij t-mobile? Zij betalen bv €200 voor de telefoon, terwijl die €750 waard is (pak me niet op de bedragen). Die overige €550 betalen ze in de twee jaar daarna... De meeste mensen hebben een hypotheek op hun huis omdat ze het niet zelf kunnen betalen. Een extreem voorbeeld en niet vergelijkbaar, maar waar het om gaat is dat je rekening houdt met elke maand rente en aflossing. Dat kan net zo goed met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Anoniem: 193286 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:11:
[...]

Ben het hier niet mee eens. Als mensen hierdoor in de schulden komen, ligt dat aan hen, niet aan het systeem. Wat is het verschil met mensen die een iPhone aanschaffen bij t-mobile? Zij betalen bv €200 voor de telefoon, terwijl die €750 waard is (pak me niet op de bedragen). Die overige €550 betalen ze in de twee jaar daarna... De meeste mensen hebben een hypotheek op hun huis omdat ze het niet zelf kunnen betalen. Een extreem voorbeeld en niet vergelijkbaar, maar waar het om gaat is dat je rekening houdt met elke maand rente en aflossing. Dat kan net zo goed met dit soort dingen.
Je vergelijkt appels met peren..

Bij een telefoon abonnement betaal je voor eens dienst, die je elke maand terug krijgt volgens het contract wat je 12/24 maanden geleden hebt getekend. Daar komt bij dat de rente niet astronomisch hoog wordt wanneer je te laat bent, en stel de rente wordt 100% (onzin inderdaad) dan betaal je nog maar ± 20,- euro meer. Punt wat ik hier probeer te maken is het feit dat je bij een telefoon abonnement hele kleine (relatief) bedragen per maand aflost en bij een laptop hele hoge (± 20x zo hoog).

Tot slot; Een huis en laptop vergelijken? Zijn ook allebei eerste levensbehoeftes.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
Anoniem: 193286 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:11:
[...]

een hypotheek is wel wat anders!
maar je kan best een 12 maanden deal doen hoor!!
als jij gewoon zeker weet dat je maandelijks deze bedragen kan betalen is er niks aan de hand.
je betaald overigens wel 60 tot 100 euro registratie kosten.

Maar denk wel goed na hoer hard heb ik deze laptop nodig? En je kan inderdaad gelijk meer aflossen zou je dat willen!

maar het is wel zo, in 1 keer betalen is beter dan in termijnen.
ook krijg je een BKR registratie. (een codering krijg je als je niet betaald.) dus die registratie is niks ernstigs.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Siebelouis schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:57:
[...]

Je vergelijkt appels met peren..

Bij een telefoon abonnement betaal je voor eens dienst, die je elke maand terug krijgt volgens het contract wat je 12/24 maanden geleden hebt getekend. Daar komt bij dat de rente niet astronomisch hoog wordt wanneer je te laat bent, en stel de rente wordt 100% (onzin inderdaad) dan betaal je nog maar ± 20,- euro meer. Punt wat ik hier probeer te maken is het feit dat je bij een telefoon abonnement hele kleine (relatief) bedragen per maand aflost en bij een laptop hele hoge (± 20x zo hoog).

Tot slot; Een huis en laptop vergelijken? Zijn ook allebei eerste levensbehoeftes.. 8)7
Ik vergelijk geen appels met peren. Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om mijn iPhone 4 in de UK te kopen met een goedkoop abonnement van €12. Anderen kiezen voor een abonnement van €45, waarmee ze dus maandelijks gewoon hun telefoon afbetalen. En over dat huis: zoals je ziet, zeg ik juist zelf dat het niet vergelijkbaar is. Het gaat erom dat je ook geen hypotheek gaat afsluiten als je weet dat je inkomsten zullen wegvallen. Net zoals je geen MBP moet kopen als je je cashflow niet kunt inschatten.

Maar whatever. Mijn punt is vooral dat je het niet moet afdoen als 'niet doen omdat mensen erdoor in de problemen kunnen komen' of 'als je het geld nu niet hebt, niet kopen', want afhankelijk van jesituatie kan het een prima oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Hoho, ik zeg ook niet dat ik het ga doen!
Ik heb dat geld wel liggen, dus kan hem makkelijk zo betalen. Waar het mij om ging is dat ze adverteren met als enige kosten 19,95 administratiekosten! En ik snap dan niet meer waar zij hun geld vandaan halen. Wat ik bedoel; stel ik koop een Air met deze regeling. Zet ik mijn 1400 euro op een rekening, trek daar ruim een jaar rente op, en betaal op het laatste moment dat ding af. Dat is in principe zelfs gunstiger (jaja, klein getal) dan 1400 euro bij de Apple reseller aftikken. Dat slaat toch nergens op? Ik snap het gewoon niet. Als het nou nog van Apple zelf was, dan kan ik me er iets bij voorstellen; namelijk mensen over de streep trekken om een Apple te kopen. Maar dit is gewoon een losstaande onderneming. Daarnaast, zoals ik het zie op de site staat er: het geld moet vóór 1 januari 2012 op hun rekening staan. Dat is dus bij wijze van over een maand ook in orde. Staat niks over extra kosten.

Nogmaals, ik zelf koop niks op krediet. Dat vind ik het begin van het einde. :)
Maar vraag me gewoon af hoe dit soort dingen werken, en nog meer waaróm ze het doen. Ik zie ze namelijk geen winst maken hiermee, of gaat het puur om het feit dat ze weten dat mensen achterstallig raken en dan de volle mep kunnen gaan berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:16:
Ik heb dat geld wel liggen, dus kan hem makkelijk zo betalen. Waar het mij om ging is dat ze adverteren met als enige kosten 19,95 administratiekosten! En ik snap dan niet meer waar zij hun geld vandaan halen. Wat ik bedoel; stel ik koop een Air met deze regeling. Zet ik mijn 1400 euro op een rekening, trek daar ruim een jaar rente op, en betaal op het laatste moment dat ding af. Dat is in principe zelfs gunstiger (jaja, klein getal) dan 1400 euro bij de Apple reseller aftikken. Dat slaat toch nergens op? Ik snap het gewoon niet. Als het nou nog van Apple zelf was, dan kan ik me er iets bij voorstellen; namelijk mensen over de streep trekken om een Apple te kopen. Maar dit is gewoon een losstaande onderneming. Daarnaast, zoals ik het zie op de site staat er: het geld moet vóór 1 januari 2012 op hun rekening staan. Dat is dus bij wijze van over een maand ook in orde. Staat niks over extra kosten.

Maar vraag me gewoon af hoe dit soort dingen werken, en nog meer waaróm ze het doen. Ik zie ze namelijk geen winst maken hiermee, of gaat het puur om het feit dat ze weten dat mensen achterstallig raken en dan de volle mep kunnen gaan berekenen?
Doordat mensen te laat betalen zullen ze vast wat boetes ontvangen, maar of ze het daarvoor doen, weet ik niet. Is het niet zo dat een winkel een percentage van de verkoopprijs van Apple ontvangt? Zo ja, dan is dat dus hun winst en geldt voor hen hetzelfde als voor Apple: mensen over de streep trekken. Feitelijk is het gewoon een kortingsactie, aangezien Mediamarkt of wie dan ook jouw MBP voorfinanciert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
UltraSub schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:16:

Het klinkt raar, maar ze verdienen alleen aan alle mensen die niet of niet tijdig aan hun betalingsverplichtingen voldoen. En reken er maar op dat er genoeg mensen zijn die zo naïef/dom zijn.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Klopt niet: iPay heeft twee producten: de aflossing in 10 termijnen van een maand en de uitgestelde betaling in 2012. Die uitgestelde betaling heeft in feite maar één voorwaarde: er moet vóór begin januari 2012 (iets van 8 januari ofzo) zijn betaald. Dus als je dat veel eerder doet is dat niet erg.
Vind het ook een onbegrijpelijke aanbieding. Laatst hadden ze zelfs een actie dat het helemaal gratis was (hoefde je dus niets extra te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 16:20
Anoniem: 193286 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Doordat mensen te laat betalen zullen ze vast wat boetes ontvangen, maar of ze het daarvoor doen, weet ik niet. Is het niet zo dat een winkel een percentage van de verkoopprijs van Apple ontvangt? Zo ja, dan is dat dus hun winst en geldt voor hen hetzelfde als voor Apple: mensen over de streep trekken. Feitelijk is het gewoon een kortingsactie, aangezien Mediamarkt of wie dan ook jouw MBP voorfinanciert.
Een APR of Mediamarkt betaald niets voor je hoor. Een APR haalt zijn geld bij iPay (laser nederland) vandaan. De rest met betrekking tot de afbetaling e.d. eb je niets meer met een MM of APR te maken.
En hier werkt het inderdaad net zo als bij telecomaanbieders. Er wordt verdient aan alles buiten de bundel (of te laat betalen met hoge rente). Voortijdig aflossen mag wel altijd! (dan ben je gleijk van het gezeik af)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrbigfield schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:41:
[...]

Een APR of Mediamarkt betaald niets voor je hoor. Een APR haalt zijn geld bij iPay (laser nederland) vandaan. De rest met betrekking tot de afbetaling e.d. eb je niets meer met een MM of APR te maken.
En hier werkt het inderdaad net zo als bij telecomaanbieders. Er wordt verdient aan alles buiten de bundel (of te laat betalen met hoge rente). Voortijdig aflossen mag wel altijd! (dan ben je gleijk van het gezeik af)..
Ok, dus zij nemen eigenlijk de debiteuren van MM over? En daar betaalt MM niks voor? En waar zit in het algemeen de winst van APR, MM, enz.? Ontvangen zij iets van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Anoniem: 193286 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:50:
[...]

Ok, dus zij nemen eigenlijk de debiteuren van MM over? En daar betaalt MM niks voor? En waar zit in het algemeen de winst van APR, MM, enz.? Ontvangen zij iets van Apple?
De winst van de MM / APR / 'enz' is het feit dat jij het product koopt :p , als jij niet genoeg geld had, en er geen regeling was, had jij hem dus niet meegenomen ( voorbeeldje ) , maar nu er een regeling is, en jij dat wilt, neem je hem dus wel mee, en heeft de MM / APR zijn omzet / winst.

En dat iPay is precies 't zelfde als wat de MM aanbied ( primeline ) , deze week bij ons in MM alkmaar idd zonder administratiekosten. dus dan word 't simpelweg 't bedrag delen door het aantal termijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 16:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dit topic gaat over de MacBook Air, niet over leningen om een MacBook Air te kunnen kopen. Vanaf hier dus weer gewoon over de MacBook Air, anders moet ik gaan snoeien.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 15:16

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.