Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47
3G is eigenlijk wat ik vooral mis, maar daar kan ik mee leven. Overigens kan je hem natuurlijk altijd nog tetheren aan je iPhone... oh wacht :D

Heb de mijne besteld, inmiddels: de 11" met de larger geebees RAM.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Voor de mensen die om een benchmark vroegen heb ik net Xbrench gedraaid met de volgende resultaten: http://rs85.com/2wef

Had een aantal applicaties op de achtergrond draaien waaronder: Dropbox, CloudApp en iStat Menus.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:40:
Voor de entertainment: Een 11" Sony Vaio van 2007. Qua design, touchpad en GPU wint de Air. Maar qua specs doet de Sony het toch niet slecht: 3G, DVD drive, dual hard drive options, card reader, larger user replaceable battery, more battery life, express card, ethernet and firewire.
Draait OS X daar legaal op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

^ ik zou het niet weten.

Net even gespeeld met de Air 11.6" bij Apple Store Raadhuisstraat A'dam. Wat me vooral opviel is dat het design veel meer lijkt op de oude Air dan ik verwachtte. Daar door was de wow factor wat lager dan ik hoopte. Verder klopt alles wat ze zeggen: erg licht, erg mooi, goed scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 22-10-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 20:29
Stuurt deze nieuwe Macbook Air ook geluid mee over de mini displayport ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:34
Philflow schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:40:
Voor de entertainment: Een 11" Sony Vaio van 2007. Qua design, touchpad en GPU wint de Air. Maar qua specs doet de Sony het toch niet slecht: 3G, DVD drive, dual hard drive options, card reader, larger user replaceable battery, more battery life, express card, ethernet and firewire.
De prijs die bij die staat is bijna 3k? Lijkt me ook wel mogelijk dat je dan een beter apparaat neerzet ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Betere review: http://www.laptopmag.com/...h-2010.aspx#axzz136l3oaKQ

5:18 battery life. Veel interessante benchmarks
ZpAz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:47:
[...]
De prijs die bij die staat is bijna 3k? Lijkt me ook wel mogelijk dat je dan een beter apparaat neerzet ;)
Ja hehe in 2007 ;) Weet je wat SSDs in die tijd kostten...

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 22-10-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
This is a private link for an image. Either this image does not exist, does not belong to you or you need to be logged on.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:09
Nja foto is verwijderd... Is een MacBook Air 11" 128GB SSD:) Ben zó blij

[ Voor 87% gewijzigd door Toppe op 22-10-2010 20:38 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:40
Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:12:
sorry.... is nog erg wennen: En foto's uploaden via tweakers en nog voor het eest op een mac systeem ook...

Public
Publieke map
[afbeelding]
Ik zou je serienummer even wegsoepen als ik jou was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
edit je quote ff als je wilt, wat ik wel zeer vervelend is dat ik probeer mn muziek collectie op itunes probeer toe te voegen en hij steeds zegt connection interrupted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik waardeer het dat je foto's wil posten maar aan foto's van de doos hebben we natuurlijk niet veel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 22-10-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maak ff wat foto'tjes van dat ding met een cd'tje erbij.. of een DVD-doosje of een andere laptop.. Dat is tof!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
U vraagt, ik schiet. Zo 1 2 3 geen cd bij de hand. Maar ik neem aan dat iedereen ook weet hoe groot een ipad is, dus die ligt er naast ter vergelijking.

Mochten jullie meer willen zien, meldt even waarvan en ik regel het...

foto1foto2foto3
foto4foto5

iemand enig idee hoe ik het probleem met m'n wireless kan oplossen? Zodra ik grote bestanden wil kopieren zegt hij dat de verbinding verbroken is..

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 22-10-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:10:
^ ik zou het niet weten.

Net even gespeeld met de Air 11.6" bij Apple Store Raadhuisstraat A'dam. Wat me vooral opviel is dat het design veel meer lijkt op de oude Air dan ik verwachtte. Daar door was de wow factor wat lager dan ik hoopte. Verder klopt alles wat ze zeggen: erg licht, erg mooi, goed scherm.
Dat was dus sarcastisch. Want ik vind het leuk en aardig dat je die laptop hier loopt te promoten, maar er draait geen OS X op.

@Toppe, die Macbook Air is ziek nice :o

[ Voor 3% gewijzigd door Awoodentree op 22-10-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Eigenlijk is de 11inch versie gewoon de netbook van Apple toch?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
van de verkoper mocht ik het geen netbook noemen, ik zal hem quoten:

"Apple werkt alleen met hoogwaardige componenten, een MacBook is pure kwaliteit en is niet te vergelijken met andere laptops".

Een netbook is in mijn ogen een instap model laptop. Klein, compact maar ook goedkoop. de air is dan wel klein & compact, maar zeker niet goedkoop en er zitten hoogwaardige componenten in.

Denk dat het gewoon een "goede kleine" laptop is die alles bevat die een normal formaat laptop ook bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 20:14
Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:13:
van de verkoper mocht ik het geen netbook noemen, ik zal hem quoten:

"Apple werkt alleen met hoogwaardige componenten, een MacBook is pure kwaliteit en is niet te vergelijken met andere laptops".

Een netbook is in mijn ogen een instap model laptop. Klein, compact maar ook goedkoop. de air is dan wel klein & compact, maar zeker niet goedkoop en er zitten hoogwaardige componenten in.

Denk dat het gewoon een "goede kleine" laptop is die alles bevat die een normal formaat laptop ook bevat.
Pff, dan mag hij ook geen "laptop" zeggen want dat is een geregistreerd handelsmerk van IBM.
Netbook is gewoon een licht gewicht/kleine notebook met vaak een lichte cpu en wat minder ram erin puur om een beetje mee te internetten NETbook ;)
En dat is de Air ook, zit ook een lichte C2D cpu :*) de GFX daarin tegen is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:40
Rob schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:10:
Eigenlijk is de 11inch versie gewoon de netbook van Apple toch?
Afbeeldingslocatie: http://www.9to5mac.com/wp-content/uploads/2010/10/steve_bill_mba-1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 19:03
Hoe performt het ding nou in iPhoto etc... zie nog maar weinig nuttige reviews, ook niet op YouTube. Ik zit niet op getallen en tabellen te wachten, wil gewoon weten of het ding lekker werkt als er wat meer programma's open staan en als er een flinke iPhoto library in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou het eerder een ultraportable notebook noemen en niet een netbook. Hij is wel heel cool zeg, het is dat ik momenteel even geen notebook nodig heb maar zodra ik er weer een nodig heb zal ik zeker voor een 11" gaan. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Frietsaus op 22-10-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:34
Ultraportable idd, een netbook is een goedkoop plastic dingetje met (waarschijnlijk) een Atom er in.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Een netbook is volgens ome Steve een apparaat dat niet in je broekzak past en een iPod / iPhone wel. Dat zei die ergens in een keynote, nog voor de introductie van de iPad. Je zou al die opmerkingen van die man eens op een rijtje moeten zetten en dan ernaast een rijtje met feiten waaruit blijkt dat ze daarna bij Applehet tegenovergestelde deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ach, hoe je het ook wendt of keert, ze maken wel compromisloos mooie spullen. Aluminium unibody, full led scherm, zeer goede touchpad, SSD, ultralichtgewicht, etc. Type deze specs eens in de pricewatsch en je krijgt een héél kort lijstje. LOL Full led + SSD geeft exact 4 resultaten: http://tweakers.net/price...FfPssjczETuoLV9I80E6H3_gE
Of de kale specs helemaal naar mijn zin zijn of dat er meer CPU of GPU power per Euro te krijgen krijgen is weer een ander verhaal natuurlijk. Eigenlijk wordt dit pas echt leuk als je ook een leuke Mac Pro onder je buro hebt staan, er een iPad op de koffietafel ligt en een Mac Mini Server in de meterkast staat. Dan kan de MBA altijd mee in je tas. Een Asus of Samsung oid met een leuke Core i3 of i5 en er dan zelf een SSD in zetten kost minder en biedt meer power, maar of ik die echt vaak nodig heb...? Beauty of brains, gevoel of verstand, ik ben er nog niet helemaal uit. 3G en vooral een backlit toetsenbord had hem trouwens helemaal af gemaakt. Gekke enter toetsen hebben die Nederlandse moddelen trouwens.

Wel ontzettend knap van Apple trouwens, woensdag 20 oktober vanuit het vrijwel niets de 11.6 MBA wereldwijd presenteren en op vrijdag 22 oktober zijn ze gewoon volop op voorraad bij de A Mac in Amersfoort. Uiterst knap staaltje geheimhouding en logistiek. _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Tuurijk is het knap, apple doet dat soort dingen wel goed. Ik heb deze uit de iCentre in Almere en voor de verkoper heb ik niets meer dan volle lof! Kwam in eerste instantie binnen voor een vraag over een 2de hands macbook en loop de deur uit met de nieuwste macbook air.

Ik ben helemaal niet bekend met Apple dus misschien dat iemand mii andwoord kan geven:

- Enig idee of er backlite verlichting opzit voor de toetsen?
- Hoe kan het zijn dat airport express (<-Leer het wel!:)) af en toe weg valt en ik dus geen data kan kopieren, of gaat dit gewoon door ook al zegt hij connection interrupted

Tnx
Evert-Job

Ps, ik neem ook de moeite voor foto's;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:59
De MacBook Air heeft geen backlit-toetsenbord.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Dat is dan misschien wel het enigste wat ik echt mis aan deze pracht laptop, m'n vorige had het ook niet maar miste dat toch wel enigsinds... Maar goed, het zit er niet op, dan neem ik wel een zaklamp;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Awoodentree schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:08:
[...]
Dat was dus sarcastisch. Want ik vind het leuk en aardig dat je die laptop hier loopt te promoten, maar er draait geen OS X op.
Promoten? Die Sony Vaio is uit 2007 en kun je niet eens meer kopen. En het zou best kunnen dat je daar legaal OS X op kunt draaien. Apple zal het er niet mee eens zijn maar de rechter denk ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Iemand nog foto requests? anders berg ik de camera weer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyHend
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 23:21
Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:20:
Iemand nog foto requests? anders berg ik de camera weer op..
Zou je misschien een ssd benchmark kunnen doen?
Ik vraag me af of de snelheid daarvan een beetje in de buurt van after market ssd's komt (vertex 2 e.d.)

(ik zag in dit linkje van Royal http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc1=476623 snelheden van niet meer als 10MB/s, klopt dat? :/ )

[ Voor 18% gewijzigd door HyHend op 23-10-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HyHend schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:36:
[...]
Ik vraag me af of de snelheid daarvan een beetje in de buurt van after market ssd's komt (vertex 2 e.d.)
Met normaal gebruik ga je geen verschil merken. Alleen bij zwaarder multi tasken (wat je waarschijnlijk toch niet doet op een Air) is een Vertex 2 merkbaar sneller.

Synthetische benchmarks:
Using X-Bench, we saw the 128GB model—the APPLE SSD TS128C—give the following numbers:

Seq Uncached Write: 134MB/sec (4k blocks)
Seq Uncached Write: 158MB/sec (256k blocks)
Seq Uncached Read: 68.5MB/sec (4k blocks)
Seq Uncached Read: 165.8 MB/sec (256k blocks)

Random Uncached Write: 32.18MB/sec (4k)
Random Uncached Write: 116.5 (256k)
Random Uncached Read: 8.27 (4k)
Random Uncached Read: 108.56 (256k)
http://arstechnica.com/ap...r-burning-questions.ars/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
hehe heb nog geen 24 uur een mac hé vraag me niet hoe het allemaal nog werkt...
Mis eigelijk wel de ethernet aansluiting op de air, 82gb overzetten duurt ruim 32 uur. Hopelijk dat het nog een keer wat sneller zal gaan, de ethernet aansluiting is nergens verkrijgbaar (althans, op voorraad...)

Weet ook niet of je kan zien of hij via N of G verbonden is <- Gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-04 16:23
Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:46:
Mis eigelijk wel de ethernet aansluiting op de air, 82gb overzetten duurt ruim 32 uur. Hopelijk dat het nog een keer wat sneller zal gaan, de ethernet aansluiting is nergens verkrijgbaar (althans, op voorraad...)

Ben er niet 100% zeker van maar volgens mij werkt elke willekeurige USB-Ethernet adapter.

[ Voor 12% gewijzigd door Fusajiro_x op 23-10-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:59
Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:46:

Zag gisteren bij MM Ede nog een usb -> ethernet van Apple liggen voor 29 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[message=,noline]Fabian85 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:52[/message]:
[...]

Ben er niet 100% zeker van maar volgens mij werkt elke willekeurige USB-Ethernet adapter.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34691

6 euro inc verzend...

Heeft iemand een linkje waar de oude en nieuwe Airbook naast elkaar staan?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 23-10-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 01-05 13:30
Philflow schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:39:
[...]

Met normaal gebruik ga je geen verschil merken. Alleen bij zwaarder multi tasken (wat je waarschijnlijk toch niet doet op een Air) is een Vertex 2 merkbaar sneller.

Synthetische benchmarks:
Using X-Bench, we saw the 128GB model—the APPLE SSD TS128C—give the following numbers:

Seq Uncached Write: 134MB/sec (4k blocks)
Seq Uncached Write: 158MB/sec (256k blocks)
Seq Uncached Read: 68.5MB/sec (4k blocks)
Seq Uncached Read: 165.8 MB/sec (256k blocks)

Random Uncached Write: 32.18MB/sec (4k)
Random Uncached Write: 116.5 (256k)
Random Uncached Read: 8.27 (4k)
Random Uncached Read: 108.56 (256k)
http://arstechnica.com/ap...r-burning-questions.ars/2
toon volledige bericht
Nu zeggen de scores inderdaad niet heel veel over real life gebruik, maar dit zijn best redelijke scores. (dacht eerst even dat je het aantal punten had opgeschreven, dus dacht even dat het belachelijk laag was, maar zag toen de MB/sec erachter)

Even de scores van mijn Vertex 1 30GB:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2welx1e.png

[ Voor 6% gewijzigd door thaan op 23-10-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Een willekeurige adapter werkt niet, heb er toevallig een liggen van belkin maar die herkent hij dus mooi niet.. Maar goed, wat ik zeg ik weet niet of er nog wat moet worden ingesteld of wat dan ook. Plug en play doet deze in elk geval niet

Edit: via het appeltje kom ik er wel, hij word herkent alleen op een snelheid van 12 mb/s... niet echt snel dus. Vind het overigens vreemd dat de ethernet to USB adapter van Apple zelf ook maar 10/00 is en geen gigabit

[ Voor 31% gewijzigd door Toppe op 23-10-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 16:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dancing_Animal schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:35:
Een netbook is volgens ome Steve een apparaat dat niet in je broekzak past en een iPod / iPhone wel. Dat zei die ergens in een keynote, nog voor de introductie van de iPad. Je zou al die opmerkingen van die man eens op een rijtje moeten zetten en dan ernaast een rijtje met feiten waaruit blijkt dat ze daarna bij Applehet tegenovergestelde deden.
Ik weet niet wat Steve allemaal over netbook heeft gezegd. Tijdens de iPad keynote claimde hij dat netbooks nergens beter in waren dan laptops en dat het gewoon trage en goedkope laptops waren met slechte beeldschermen. Even in beschouwing nemend dat praktisch alle netbooks toen gebaseerd waren op de vreselijk trage Atom-processor en veelal een schermdiagonaal van 10 inch hadden kun je hem daar wel aardig gelijk in geven. Netbooks waren goed in klein en goedkoop zijn, maar verder waren het ondingen. Ik heb ook zo'n 10 inch Atom-netbookje gehad en was blij toen ik er vanaf was. Sinds begin dit jaar heb ik een Samsung X120 met een 1,2GHz Celeron culv-processor en een 11,6 inch display met 1366x768 resolutie waar je wel op kunt werken.

De 11,6 inch Macbook Air heeft niet de nadelen van een netbook. Is snel genoeg, hij heeft een mooie display met een voldoende hoge resolutie, hij heeft een toetsenbord waar je normaal op kunt werken en uiteraard is de afwerking en het design van absolute topklasse. We hebben gisteren op kantoor beide exemplaren binnengekregen. Het is schokkend om de Macbook Air 11,6" naast een Samsung X120 neer te leggen. De Samsung is zo onvoorstelbaar lelijk. De prijs vind ik niet verkeerd gezien de prestaties, het zeer compacte formaat en het afwerkingsniveau. Voor een compacte Vaio was je anderhalf jaar geleden nog 2000 euro kwijt en die is lang niet zo compact en fraai als een Macbook Air.

De enige reden die me ervan weerhoudt om er een aan te schaffen is dat ik de X120 nauwelijks meer gebruik sinds ik een iPad heb. Als ik m'n lompe 17 inch zakelijk laptop niet altijd bij me zou hebben zou de Macbook Air perfect zijn voor in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 21:13

Osxy

Holy crap on a cracker

Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:04:
Een willekeurige adapter werkt niet, heb er toevallig een liggen van belkin maar die herkent hij dus mooi niet.. Maar goed, wat ik zeg ik weet niet of er nog wat moet worden ingesteld of wat dan ook. Plug en play doet deze in elk geval niet

Edit: via het appeltje kom ik er wel, hij word herkent alleen op een snelheid van 12 mb/s... niet echt snel dus. Vind het overigens vreemd dat de ethernet to USB adapter van Apple zelf ook maar 10/00 is en geen gigabit
Vrij simpel, USB 2.0 doet maar 480Mbit, 1Gbit is dus technisch niet haalbaar via USB(2).

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

thaan schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:59:
[...]
Nu zeggen de scores inderdaad niet heel veel over real life gebruik, maar dit zijn best redelijke scores.
Inderdaad. Nu scoort een Vertex 2 wel flink hogere random reads maar dat wil niet zeggen dat je dat in praktijk ook gaat merken. Sterker nog, er zijn praktijk voorbeelden van Samung SSDs die de Vertex 2 aardig gek maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 23-10-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Osxy schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:28:
[...]

Vrij simpel, USB 2.0 doet maar 480Mbit, 1Gbit is dus technisch niet haalbaar via USB(2).
Kunnen ze alsnog een maximale snelheid van 480mbit neer zetten. Is niet zo snel als gigabit maar wel bijna 5x sneller dan een normale 100mbit verbinding...?

Kopieren van muziek via wifi gaat niet zo snel als ik gewild/gehoopt had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:45:
[...]

Kunnen ze alsnog een maximale snelheid van 480mbit neer zetten. Is niet zo snel als gigabit maar wel bijna 5x sneller dan een normale 100mbit verbinding...?

Ik denk niet dat het ethernet protocol dit toelaat. Met een goede wifi N verbinding zou je ook een 200mbit moeten halen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Nouja heb geen Apple Airport staan maar een linksys WRT320N ofzo weet niet precies welke het is maar de 200mbit is volgens mij ver te zoeken. Heb nu verschillende kopieer acties open staan, de langste is 11gb en duurt nog 11 uur. Vermoed dat het om 18:00 wel klaar zal zijn.

Wel raar, volgens de verkoper zit er een USB stick bij om een cd drive over te kunnen nemen vanaf een andere computer, maar het enigste USB stickje dat ik er bij heb is een recovery cd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:59:
Nouja heb geen Apple Airport staan maar een linksys WRT320N ofzo weet niet precies welke het is maar de 200mbit is volgens mij ver te zoeken. Heb nu verschillende kopieer acties open staan, de langste is 11gb en duurt nog 11 uur. Vermoed dat het om 18:00 wel klaar zal zijn.

Wel raar, volgens de verkoper zit er een USB stick bij om een cd drive over te kunnen nemen vanaf een andere computer, maar het enigste USB stickje dat ik er bij heb is een recovery cd??
Slechte verkoper ;) Als je een andere mac in het netwerk hebt kan je CD/DVD sharing aanzetten. Dat gaat via WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Kan het niet op een PC dan? Lijkt me toch wel.. Misschien bedoel hij dat je de software op dat stickje kan zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

je kan, in windows tenminste, een willekeurig station delen (usb stick, interne dvd drive) en dan als netwerkstation toevoegen.

werkt prima... als je wifi-n hebt :) , anders valt de snelheid toch wel tegen.

zo'n usb adapter haalt trouwens maximaal 35MB/s, sneller dan wifi-n dus (=theoretisch 300mbps = 37.5MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01
Ik heb ook een MacBook Air besteld, zit als een kind zo blij achter het beeldscherm nu. Ben voor de 13" gegaan, met extra GB's geheugen en 2,13 GHz processor. The full package dus. Gelukkig korting voor docerend personeel kunnen meepikken via vriendinlief.

Aangezien ik ook nog een HTC Desire Z in de bestelling heb, verwacht ik een hoop leuke post in de eerste weken van november :)

Zodra ie binnen is, zal ik wel wat plaatjes schieten. Duurt iets langer omdat het dus een custom config is.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is de MBA niet edge lit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Fiber schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 03:20:
Ach, hoe je het ook wendt of keert, ze maken wel compromisloos mooie spullen.
How about die C2D 1,4Ghz uit 2007 dan? Als de MBA echt compromisloos zou zijn, zou er een Core i5 inzitten, zoals in de Vaio Z bijv (die maar 350gram zwaarder is, wel iets groter). Zelfde geld voor de MBP13" waar ook nog een C2D inzit, dat doen ze echt niet omdat ze denken "ach die i5 is overkill" hoor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Vandaag ff wezen kijken bij Macinside Apeldoorn, wat een supercool ding, die 11,6" versie _/-\o_

Heb een netbook die ik nauwelijks meer gebruik sinds de iPad, dus moet er nog 's een tijdje over nadenken of de Air dan het geld nog waard is. Voordelen zouden voorlopig voor mij alleen zijn (gebruik voor internet en beetje Photoshop tijdens vakantie):
- meteen aan als je hem open klapt en toch 30 dagen standby (netbook kan ook wel in standby, maar dan is die accu in een paar dagen wel leeg).
- 5+ uur op een acculading (vs. 45 minuten ofzo ondertussen).
- Uebercompact, dus lijkt me zeer handig voor op reis
- Hogere resolutie (1024x600 nu, werkt wel, maar hoger is fijner, lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Heeft iemand ondertussen al een benchmark of andere vergelijkingstest gevonden tussen:

- Rev.C (2009) 1.86Ghz 128GB SSD 2GB Air
- Rev.A (2010) 1.86Ghz 128GB SSD 2GB Air

?

Als iets interessant is, is dat et wel, lijkt me zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ramon schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

How about die C2D 1,4Ghz uit 2007 dan? Als de MBA echt compromisloos zou zijn, zou er een Core i5 inzitten, zoals in de Vaio Z bijv (die maar 350gram zwaarder is, wel iets groter). Zelfde geld voor de MBP13" waar ook nog een C2D inzit, dat doen ze echt niet omdat ze denken "ach die i5 is overkill" hoor.
Het is geen processor uit 2007, dit zijn ultra-low voltage processors en die zijn niet zo snel. Je kunt overigens bi het bestellen een snellere processor erin laten zetten. Verder is 350 gram meer op een laptop van een kilo toch 35% extra gewicht, en voor de afmetingen geldt hetzelfde. Natuurlijk is bijna alles wat gemaakt wordt in zekere zin een compromis, al was het maar een compromis van de natuurwetten, maar Apple gaat wel de extra mijl om het maximale uit een vooraf opgesteld ontwerpdoel te halen.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Humz das weer geluk hebben, de Samsung SE-S084 werkt ook als externe cd speler voor de MBA. Dat is netjes, alleen moet je hem aanslingeren met 2x usb, na die tijd kan je 1 usb los koppelen... Dat is minder maar werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47
Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:45:
[...]

Daar wordt de adapter een stuk duurder van, omdat je dan allerlei logica moet gaan bouwen om op de adapter te kunnen bufferen op de adapter. De chipset zelf is het probleem niet, het zou me niet eens verbazen als de chipset in de USB adapter een gigabit chipset is, die alleen 10/100 onderhandelt, of gewoon simpelweg een paar banen naar de connector niet aangesloten heeft.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:50

Sick Nick

Drop the top!

Digistorm schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:50:
[...]

Het is geen processor uit 2007, dit zijn ultra-low voltage processors en die zijn niet zo snel. Je kunt overigens bi het bestellen een snellere processor erin laten zetten. Verder is 350 gram meer op een laptop van een kilo toch 35% extra gewicht, en voor de afmetingen geldt hetzelfde. Natuurlijk is bijna alles wat gemaakt wordt in zekere zin een compromis, al was het maar een compromis van de natuurwetten, maar Apple gaat wel de extra mijl om het maximale uit een vooraf opgesteld ontwerpdoel te halen.
De SU9400 uit de 11" uitvoering is toch echt wel een stukje antiek, Q3 2008 dus ondertussen al 2 jaar oud. Binnen de computerwereld is dat echt achterhaald :P

Maar inderdaad, als je als doel hebt zo'n ultraplatte laptop te maken dan heb je niet de ruimte voor een i-serie cpu, een losse gpu en een losse chipset (aangezien nvidia geen chipset met ingebouwde gpu mag maken van intel voor de i-series). Dat ze het niet in de vernieuwde Macbook Pro 13" doen snap ik overigens niet, die is groter, dikker en zwaarder dan een Vaio Z en daar kan het allemaal prima in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zo kan Apple het als 'totally new and never seen before' op de markt brengen over 2 jaar =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Ja volgensmij hoorde ik Steve toch echt egde lit zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Digistorm schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:50:
[...]
Het is geen processor uit 2007
Inderdaad, uit 2008 :P
deeltje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:43:
Heeft iemand ondertussen al een benchmark of andere vergelijkingstest gevonden tussen:

?

Niet gezien maar kan wel inschatten dat de CPU even snel is, de SSD sneller, de GPU veel sneller.
[...]Als de MBA echt compromisloos zou zijn, zou er een Core i5 inzitten, zoals in de Vaio Z bijv (die maar 350gram zwaarder is, wel iets groter).
Laten we dan wel 13" met 13" vergelijken. De Air 13" weegt 1.32kg, de Vaio Z weegt 1,40kg. Ofwel 80 gram verschil. En dat is met Core i7. Maarja, de Macbook Air is niet gebouwd voor compromisloze prestaties.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 23-10-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

De officiele specs zeggen het inderdaad niet heel duidelijk:
11.6-inch (viewable) high-resolution, LED-backlit glossy widescreen, 1366x768 pixels
Leuke review:

http://www.slashgear.com/macbook-air-11-6-review-22109859/
....., but even as it ships today there’s plenty to appeal about its extreme portability and surprising degree of usability. As with the previous MacBook Air, the style will win hearts in the Apple Store; what makes the difference is that the day-to-day experience is strong enough to win over your head and wallet, too.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fiber schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:53:
De officiele specs zeggen het inderdaad niet heel duidelijk:
Het is gewoon een Edge lit TN scherm. Wel een met erg goede kwaliteit. Op NBR werd het contrast op 650:1 gemeten. Dat is veel beter dan bijvoorbeeld een Acer 1830T of Asus 1215n die zo'n 200:1 hebben. 650:1 is in de buurt van een 13" MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Nog een pluspunt: Ding maakt totaal geen lawaai, kan ik lekker rustig op de bank zitten zonder dat iemand last heeft van m'n laptop! Zeker goed voor elkaar bij Apple.

Hoorde gister dat de macstore in new york ruim 300 mederwerkers heeft en miljarden omzet per jaar maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En al kleine ervaringen met het draaien van Windows 7, bij de enkele Tweakers die er eentje hebben...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
[...]

Philflow schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:43:
[...]
Laten we dan wel 13" met 13" vergelijken. De Air 13" weegt 1.32kg, de Vaio Z weegt 1,40kg. Ofwel 80 gram verschil. En dat is met Core i7. Maarja, de Macbook Air is niet gebouwd voor compromisloze prestaties.
Ik denk dat jullie bij deze vergelijking beter de Vaio Z met de MBP kunnen vergelijken. Dat zijn beide immers geen ultraportables en ze hebben ongeveer dezelfde afmetingen. Het grootste probleem is immers de ruimte voor extra batterijen om de snellere processor te voeden en de ruimte om de extra warmte af te voeren.

Voorlopig voldoet m'n iPad. Als ik weer een notebook nodig heb, dan zal het zeker een MBA worden. De 11,6" is een mooi maatje, waarbij je wel nog een full-size toetsenbord hebt. Prachtig apparaat met voor mij eigenlijk maar twee nadelen. Ten eerste zou ik het verlichte toetsenbord missen. Het was voor mij genoeg reden om m'n alu Macbook 13" op te waarderen naar een 13" MBP. Ten tweede vind ik het jammer, dat niet gekozen is voor een zwarte rand rond het scherm. Dat geeft een beter contrast met het scherm.

@Colin, hoe gaat het met het nieuwe topic O-)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Royal schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:34:
Voor de mensen die om een benchmark vroegen heb ik net Xbrench gedraaid met de volgende resultaten: http://rs85.com/2wef

Had een aantal applicaties op de achtergrond draaien waaronder: Dropbox, CloudApp en iStat Menus.
En heb je hem al gedraaid met alles gesloten. De resultaten uit je link zijn zo slecht dat ik het bijna niet kan geloven.

Edit: De overall score en de HDD score

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 23-10-2010 15:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hoedje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:11:
[...]
Ik denk dat jullie bij deze vergelijking beter de Vaio Z met de MBP kunnen vergelijken.
De MBP met z'n 2kg is voor mij geen optie. De Air en Vaio Z wel. Zijn trouwens beide ultraportables imo.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 23-10-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@Colin, hoe gaat het met het nieuwe topic O-)
Ja die is in de maak.. duurt wat langer dan gedacht, dat is wel een beetje jammer... I'm sorry :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Je hebt dan wel macbooks goedkoop via Apple, maar is dat niet gewoon de standaard 6% korting die je bij Apple krijgt als student? Volgens mij mag je dan wel gaan oppassen, als je 50 laptops koopt voor je studie zullen ze ook vragen gaan stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
Philflow schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:21:
[...]

De MBP met z'n 2kg is voor mij geen optie. De Air en Vaio Z wel. Zijn trouwens beide ultraportables imo.
Ik vind de Vaio Z geen ultraportable, vanwege de dikte en processor. Imo heeft een ultraportable een ULV-proc en niet een dikte van 2,5 cm. De Vaio is daardoor immers een stuk groter (2-3x). Maar even afgezien van de definities, als je kan leven met de afmetingen van de Vaio Z dan lijkt me dat een betere keus. Je bent blijkbaar niet afhankelijk van Mac OS X en de Vaio heeft gewoon veel betere specs. Dan heb ik het niet alleen over de processor, maar ook bijvoorbeeld de optische drive en toetsenbordverlichting.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

..... Ten tweede vind ik het jammer, dat niet gekozen is voor een zwarte rand rond het scherm. Dat geeft een beter contrast met het scherm. .....
There is an app solution for that: http://www.engadget.com/2...reen-replacements-for-24/ ;)

Puur op CPU/GPU specs zal een MBA het nooit winnen van een Vaio Z. Die is alleen wel weer nog een tandje duurder en het blijft de vraag of je die specs echt nodig hebt natuurlijk. En er is meer dan alleen specs natuurlijk, look and feel, algehele gebruikservaring, bouwkwaliteit, accuduur, etc. :) In het 11.6 inch segment is de MBA aanbieding wellicht nog wat sterker dan in het 13 inch segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Donstil schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:18:
[...]

En heb je hem al gedraaid met alles gesloten. De resultaten uit je link zijn zo slecht dat ik het bijna niet kan geloven.

Edit: De overall score en de HDD score
Here you go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hoedje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:34:
[...]
Ik vind de Vaio Z geen ultraportable, vanwege de dikte en processor. Imo heeft een ultraportable een ULV-proc en niet een dikte van 2,5 cm. De Vaio is daardoor immers een stuk groter (2-3x).
De Vaio Z is wel 2x zo dik, maar ook minder breed en minder diep. Door de 16:9 afmeting en 13.1" scherm is de footprint dus kleiner.

Iedereen kan zijn eigen definities van het begrip ultra portable hanteren. Volgens de reviewers van Laptopmag en PCMag is de Vaio Z wel degelijk een ultraportable. Ik sluit me bij hen aan O-).

Ik ben natuurlijk op de hoogte van alle technische voordelen van een Vaio Z. Ik zal hem waarschijnlijk niet kopen door het uiterlijk en de afschrijving die imo veel te hoog is.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 23-10-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Niemand die een oplossing heeft voor m'n trage netwerk? Heb er normaal geen last van (Met een ander laptop(s))... Alleen bij deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05-2023
deeltje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:43:

?

The - Rev.A (2010) 1.86Ghz 128GB SSD 2GB Air 13inch gets a Geekbench score of 2967

Compared to the older macbook air's its a bit better:

Macbook Air (late 2008) Intel Core 2 Duo L9400 1.86GHz (2cores) Geekbench score 2444
Macbook Air (late 2008) Intel Core 2 Duo L9300 1.60GHz (2cores) Geekbench score 2246
Macbook Air (late 2008) Intel Core 2 Duo P7700 1.80GHz (2cores) Geekbench score 2105
Macbook Air Intel Core 2 Duo P7500 1.60GHz (2cores) Geekbench score 2025

Compared to the Macbook Pro's 13 inch:

MacBook Pro (13-inch 2010) Intel Core 2 Duo P8800 @ 2.66GHz Geekbench score 3739
MacBook Pro (13-inch 2010) Intel Core 2 Duo P8600 @ 2.40GHz Geekbench score 3390

[ Voor 5% gewijzigd door MacPro19 op 23-10-2010 16:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Probeer een ander kanaal. Of open een topic voor dit specifieke probleem.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:55:
Niemand die een oplossing heeft voor m'n trage netwerk? Heb er normaal geen last van (Met een ander laptop(s))... Alleen bij deze
Probeer het eens op de forums van Macrumors.com, daar zijn waarschijnlijk al honderden andere MBA eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Philflow schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:47:
[...]
Iedereen kan zijn eigen definities van het begrip ultra portable hanteren. Volgens de reviewers van Laptopmag en PCMag is de Vaio Z wel degelijk een ultraportable. Ik sluit me bij hen aan O-).
PC Mac... Ja, PC laptops zijn over het algemeen ook zo dik (en lelijk ;)) dat hun referentiekader wat anders is. Net als op Tweakers.net overigens, als ik naar de specs kijk in een review van een "thin and light" notebook, dan doet een gewone MBP er niet voor onder.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Afgaande op de benchmarks van Laptopmag presteert de MBA 11.6" in games minder dan een Asus 1215n met Atom en ION 2. Logische conclusie lijkt dan ook dat de GPU in de Air flink lager geklokt is. Waarschijnlijk voor hitte en/of accuduur. Is hier al meer van bekend?
While Call of Duty is a bit too much for the Air, users will be able to play less demanding titles fairly well. In World of Warcraft, the Air averaged 30 fps at native resolution and graphics at the recommended settings; that's twice as good as the Acer 1830T (14 fps), but a bit behind the Ion2-powered Asus Eee PC 1215N (37 fps). When we increased graphics settings to Ultra, the Air dropped to 9 fps, the same frame rate as the 1215N.

Read more: http://www.laptopmag.com/...aspx?page=2#ixzz13CFQJQFB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Toppe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:55:
Wat bedoel je met traag netwerk? Internet of je lokale netwerk? Ik heb met beide geen problemen.

Maak zelf gebruik van een Dlink DIR-855 met Wireless N. Als ik test via http://speedtest.ziggo.nl dan haal ik 69.5Mbit/s down en 9.3Mbit/s up. Wat volgens mij best netjes is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16
Offtopic, maar volgens mij mag je geen handel/partijverkoop aanbieden op tweakers. Ookniet in je sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan maak je een TR aan met daarin je verhaaltje over mijn signature en blabla...
Ik handel in niks, ik bied mensen een leuke korting en als ze dat net willen is dat leuk, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb er net één opgehaald. Gewoon de goedkoopste 11,6". Het is puur voor erbij/ onderweg, dus een grote HDD heb ik niet nodig. Eventueel kan ik nog een keer een extern schijfje in mijn tas stoppen als ik om wat voor reden dan ook toch meer nodig heb. Ik wilde eigenlijk wel de 4GB-optie, maar aangezien ik hem voornamelijk voor office-productiviteit en internet/mail ga gebruiken is dat niet echt nodig. De verkoper raadde het me ook af; vanwege de werkzaamheden waar ik hem voor ga gebruiken én het feit dat als hij dan toch gaat swappen naar de "HDD" dit toch best wel snel gaat aangezien het hier dus het flash-geheugen betreft.

Hij demonstreerde trouwens wat er gebeurde als je alle applicaties tegelijkertijd opende....dat ging echt behoorlijk snel! Sneller dan mijn iMac denk ik zelfs. Dit was ook van de accu, dus niet het net (ik weet niet of dat nog verschil maakt).

Ik zal wel wat foto's plaatsen en misschien zelfs wel een filmpje, maar niet eerder dan morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 00:26
Ik heb vandaag ook maar de 11.6" meegenomen. Weliswaar met 128GB, kan ik wel gebruiken. Verder gewoon het basismodel. Het mooie is dat het eigenlijk helemaal niet zo klein voelt. Heb ook ervaring met een 12" HP, zo'n eentje met kantelbaar/draaibaar scherm, dat voelt toch een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Mj2sL schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:45:
Ik heb vandaag ook maar de 11.6" meegenomen. Weliswaar met 128GB, kan ik wel gebruiken. Verder gewoon het basismodel. Het mooie is dat het eigenlijk helemaal niet zo klein voelt. Heb ook ervaring met een 12" HP, zo'n eentje met kantelbaar/draaibaar scherm, dat voelt toch een stuk kleiner.
Haha, dat heb ik dus ook. Heb de HP TX2550ED inderdaad als tablet, maar goed als je gaat kijken naar de bouw kwaliteit van een macbook ten opzichte van een windows laptop zal je degelijk verschil merken, de macbook is weer een stuk minder dan de air is mij opgevallen.

Tot nu toe heb ik niets anders dan volle lof over de macbook air!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
zimbab schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:25:
De verkoper raadde het me ook af; vanwege de werkzaamheden waar ik hem voor ga gebruiken én het feit dat als hij dan toch gaat swappen naar de "HDD" dit toch best wel snel gaat aangezien het hier dus het flash-geheugen betreft.

Hij demonstreerde trouwens wat er gebeurde als je alle applicaties tegelijkertijd opende....dat ging echt behoorlijk snel! Sneller dan mijn iMac denk ik zelfs. Dit was ook van de accu, dus niet het net (ik weet niet of dat nog verschil maakt).
Da's grappig. Die hele rits applicaties openen had ik dus zelf gedaan (zie ergens hierboven), gaat inderdaad heel snel. Dat van dat swappen naar flash had ik ook al bedacht, enige nadeel is dat er meer naar je ssd geschreven gaat worden als je over gaat swappen. Weet niet hoe dat met slijtage van ssd zit tegenwoordig. Wel goed van die verkoper dat ie gewoon zegt dat je niet meer geheugen nodig hebt voor wat je er mee gaat doen. Swappen naar je ssd zal dan ook niet zo veel gebeuren.

Wat mij bij het model in de winkel opviel was dat als je het scherm net niet helemaal opende dat dat laatste stukje bijna als vanzelf naar achter viel, las het ook op fora. En dat als je je pols rechtsvooraan er op legt dat ie wel leek te wankelen, kan ook aan de tafel hebben gelegen, maar dat verschijnsel is mij helaas niet vreemd bij notebooks, zowel Apple als Dell.

Wordt tijd dat MediaMarkt z'n btw-acties weer eens gaat houden, dan zou de goedkoopste air ineens €839 worden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-10-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Sick Nick schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:17:
Maar inderdaad, als je als doel hebt zo'n ultraplatte laptop te maken dan heb je niet de ruimte voor een i-serie cpu, een losse gpu en een losse chipset (aangezien nvidia geen chipset met ingebouwde gpu mag maken van intel voor de i-series). Dat ze het niet in de vernieuwde Macbook Pro 13" doen snap ik overigens niet, die is groter, dikker en zwaarder dan een Vaio Z en daar kan het allemaal prima in ;)
Verklaard in: Why the 13" MacBook Pro didn't get a Core i5 upgrade.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293207

Kan iemand die de 11,6 inch heeft ook misschien laten weten hoe de accuduur van dit apparaatje is.. Hier ben ik namelijk erg benieuwd naar. Na het lezen van de specs ben ik namelijk behoorlijk teleurgesteld in het maximum van 5 uur, want ik heb het idee dat dit onder normaal gebruik toch al snel maar maximaal 2 tot 3 uur gaat worden... Voor mij is dit voorlopig tot ik hier goede tests over heb gelezen een grote deal breker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De 5 uur is echt 5 uur, check de reviews maar.
Apple heeft een betere en secuurdere manier van testen gevonden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
Uit enkele van de eerste reviews die ik heb gezien schijnt het batterijverbruik redelijk te kloppen, of in positieve zin af te wijken. Apple gaf zelf al aan dat de accuduur niet op traditionele manier is gemeten, maar met een - volgens Apple - strengere test. Dus in principe zou je met de helderheid halverwege en Wi-Fi die 5 uur wel moeten halen.

Maar het blijft grappig. Ik ging naar de winkel met het idee dat ik 13" nog aan de kleine kant vond, loop ik weg met het kleinste model 8)7 toch goed van die hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:15
Zo te zien toch al behoorlijk wat MBA *2010* bezitters! Ga toch eens nadenken of het kleinste model niks is voor naast mn iMac die ik net besteld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmmm dankje over de reacties over de accu.. Ik vroeg me verder af, welke macbook ik moet gaan nemen, want ik wil mijn huidige prut laptop uit het raam gooien omdat hij telkens vastloopt en mijn huidige pc is ook niet meer wat het geweest is. Hierdoor heb ik iets nieuws nodig om deze beide dingen te vervangen. Alles wat ik met mijn computer doe is internetten, films kijken, video streamen, office, fotos bewaren en kijken en ik wil mijn nieuwe machine mee kunnen nemen naar college en hier gewoon een dag op 1 accu gebruik van kunnen maken. Wat raden jullie mij aan, want ik zit heel erg te twijfelen om voor de 11 inch, de macbook pro 13 inch te gaan of toch proberen te wachten tot er een nieuwe macbook pro 13 inch komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
Anoniem: 293207 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:31:
Mmmm dankje over de reacties over de accu.. Ik vroeg me verder af, welke macbook ik moet gaan nemen, want ik wil mijn huidige prut laptop uit het raam gooien omdat hij telkens vastloopt en mijn huidige pc is ook niet meer wat het geweest is. Hierdoor heb ik iets nieuws nodig om deze beide dingen te vervangen. Alles wat ik met mijn computer doe is internetten, films kijken, video streamen, office, fotos bewaren en kijken en ik wil mijn nieuwe machine mee kunnen nemen naar college en hier gewoon een dag op 1 accu gebruik van kunnen maken. Wat raden jullie mij aan, want ik zit heel erg te twijfelen om voor de 11 inch, de macbook pro 13 inch te gaan of toch proberen te wachten tot er een nieuwe macbook pro 13 inch komt...
De 11.6" is ideaal qua gewicht en afmetingen om overal mee naar toe te nemen (bijv. college). Having said that, ik lees een beetje uit jouw reactie dat je nieuwe laptop ook je enige computer gaat zijn? Dan is de 11.6 wellicht wat beperkt. Alles wat jij wil kan in principe, maar gebrek aan dvd drive en de beperkte opslagruimte zijn misschien wel lastig als t je enige machine is. In zo'n geval zou ik eerder kijken naar de 13" Pro. Die is wat groter en zwaarder, maar wel met een dikke accu (uurtje of 9) en dvd-drive en opslagruimte en processorkracht. Het zit er wel dik in dat die MBP ergens begin volgend jaar uiterlijk een dikke update krijgt... da's het vervelende van Apple.

Maar samengevat: 11.6" is te beperkt als enige computer. Als aanvulling is 'ie geweldig, maar ik zou jou dus de 13" MBP aanraden. Of je wacht op de update is aan jou. Het kan rond de feestdagen komen, maar ook pas in april of later. Wikken en wegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Laptopmag haalde in ieder geval 5:18 met surfen op 40% brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mj2sL: bedankt voor de goede reactie, het is idd zo dat het mijn enige computer gaat worden.. Ik zat er dan aan te denken om de opslag eventueel via de timecapsule o.i.d. te doen... De Macbook pro vind ik wel zonde om nu te kopen, omdat ik verwacht dat die update ergens in de komende 3 maanden moet gaan komen en hier verwacht ik wel een behoorlijke update van (i5 processor e.d.)... Ik denk dat ik dus toch nog even wat meer reviews ga afwachten en gewoon het apple nieuws in de gaten ga houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Anoniem: 293207 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:50:
@Mj2sL: bedankt voor de goede reactie, het is idd zo dat het mijn enige computer gaat worden.. Ik zat er dan aan te denken om de opslag eventueel via de timecapsule o.i.d. te doen... De Macbook pro vind ik wel zonde om nu te kopen, omdat ik verwacht dat die update ergens in de komende 3 maanden moet gaan komen en hier verwacht ik wel een behoorlijke update van (i5 processor e.d.)... Ik denk dat ik dus toch nog even wat meer reviews ga afwachten en gewoon het apple nieuws in de gaten ga houden...
13" MBP gaat geen i5/7 krijgen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgecrush3r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik ben helemaal blij met mijn vorige generatie Macbook Air. Heb hiervoor ontelbare alternatieven geprobeerd (o.a de Sony Vaio-Z, Dell C600 etc). Dit is voor mij de perfecte combo tussen batterij, portability en preformance.. Ik ga deze week ook die nieuwe bestellen want 4Gig uitbreiding en de SSD spreken mij wel aan).
Ik gebruik de MacBook Air voornamelijk voor software ontwikkeling, een beetje office en licht grafisch werk (e.g. websites.).. Omdat ik vaak bij klanten zit, is dit voor mij de ideale laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Laatst online: 09:05
zou graag een macbook air 13" willen aanschaffen maar ik mis de optie om een scherm met hoge resolutie te kiezen. Net als edgecrush3r hierboven wil ik hem voornamelijk hebben voor software ontwikkeling. Ben een beetje verwend geraakt door mijn huidige 1080p scherm. Heb geen ervaring met apple producten en vraag me af of het mogelijk zou zijn om een 1080p scherm in de MBA 13 te krijgen. (ik ben me er van bewust dat het erg klein is maar dit is voor mij geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Sluxor schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 07:16:
Ben een beetje verwend geraakt door mijn huidige 1080p scherm. Heb geen ervaring met apple producten en vraag me af of het mogelijk zou zijn om een 1080p scherm in de MBA 13 te krijgen.
Nee. Tenzij je zelf een 13" 1080p scherm koopt en erin weet te knutselen :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Laatst online: 09:05
Daar was ik al bang voor, helaas zijn dergelijke schermen nogal schaars..
Bedankt :-)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.