CLB, de OS X fan?
Wow goed dat je het zegt ik ben er volgende maand, toch maar daar kopen dan ipv hier bestellendcell schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:53:
[...]
true, stel dat ik de goedkoopste neem met 64gb en ik later toch wat meer schijfruimte dan ben ik gebonden aan een externe harde schijf. Moet ik die weer apart meesjouwen, verloopje hier, stekkertje daar. Dan kom ik weer op het gewicht van een standaard laptop uit als ik de hele boel moet meesjouwen in mijn tas maar goed voor een dergelijk vormgeving en formaat moet je altijd wel inleveren. Ik ga nog een even kijken of ik er 1 uit Hong Kong kan regelen, 11.6 inch model is daar 300 euro goedkoper t.o.v. NL.
CLB, de gadgetfactor fan
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jongens, geen backlit keyboard... What the hell?
Oops dit vind ik wel minder hoor:
"Tested in Apple store Sydney today, the updated MBA 11" struggles to play 1080p stream on youtube, the clip only becomes viable when the download is complete, yet FPS sometimes drop below 25. The screen is a lot better than that of Thinkpad. "
Heeft Apple de Youtube performance nog steeds niet op orde?
"Tested in Apple store Sydney today, the updated MBA 11" struggles to play 1080p stream on youtube, the clip only becomes viable when the download is complete, yet FPS sometimes drop below 25. The screen is a lot better than that of Thinkpad. "
Due to size constraints, bron: Laptopmag video.FerdiV schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:00:
Jongens, geen backlit keyboard... What the hell?
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 12:01 ]
De 11"-versie heeft trager geheugen dan de 13".
Zou dit nog echt te merken zijn in de praktijk?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Nee dat ga je niet merken. Het verschil in CPU is wel te merken.Icelus schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:01:
De 11"-versie heeft trager geheugen dan de 13".
Had 'm dan liever ietsje dikker. Vind dit niet best. Ik zou nog liever de oude Air hebben dan.Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:00:
[...]
Due to size constraints, bron: Laptopmag video.
Apple? Wat dacht je van Adobe die een brakke Flash-plugin heeft?Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:00:
De MBA kan makkelijk 1080p afspelen, als je hem op HTML5 zet en video daadwerkelijk efficient afgespeeld kan worden.
Hoezo? die heeft ook geen backlit tobo toch?FerdiV schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:04:
[...]
Had 'm dan liever ietsje dikker. Vind dit niet best. Ik zou nog liever de oude Air hebben dan.
Aangezien MS het wel voorelkaar heeft geef ik de schuld aan Apple.Bosmonster schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:06:
[...]
Apple? Wat dacht je van Adobe die een brakke Flash-plugin heeft?
[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 12:07 ]
Is het getest via HTML5? of gewoon? Want volgens mij werkt het wel beter via HTML5, al is het inderdaad wel jammer dat ze nog steeds hun youtube performance op orde hebben.Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:00:
Oops dit vind ik wel minder hoor:
[...]
Due to size constraints, bron: Laptopmag video.
Omdat Adobe z'n plugin voor Microsoft wel enigszins bij heeft gehouden bedoel je? Waarom geef je de schuld aan de OS-leveranciers?Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:06:
[...]
Aangezien MS het wel voorelkaar heeft geef ik de schuld aan Apple.
Flash is sowieso een wan-product. Het is een vector-animatie-tooltje dat geexplodeerd is tot iets dat het nooit had mogen worden. Adobe is overigens ook een bedrijf dat bekend staat om z'n niet al te best gebouwde software en het negeren van conventies. Geen beste combinatie.
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 21-10-2010 12:12 ]
De schuld vraag vind ik eigenlijk niet belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind: kan ik straks 1080p Youtube clips kijken met de 11.6" MBA aangesloten op mijn 23" 1080p monitor.Bosmonster schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:10:
[...]
Omdat Adobe z'n plugin voor Microsoft wel enigszins bij heeft gehouden bedoel je? Waarom geef je de schuld aan de OS-leveranciers?
Want mijn Acer 1830T van 550 euro kan dat in ieder geval.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 12:13 ]
Vast wel, als je gewoon dus geen Flash gebruikt
De processor zou sterk genoeg moeten zijn.
Maar aangezien het bericht nogal vaag is, hecht ik er verder niet teveel waarde aan.
Maar aangezien het bericht nogal vaag is, hecht ik er verder niet teveel waarde aan.
[ Voor 62% gewijzigd door Bosmonster op 21-10-2010 12:15 ]
Hoe zet ik youtube dan op HTML5 i.p.v. Flash?
Edit:ah gevonden: YouTube: Broadcast Yourself.
Edit:ah gevonden: YouTube: Broadcast Yourself.
[ Voor 50% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 12:17 ]
Ik dacht omdat Apple de API voor hardware-videoversnelling niet vrijgeeft Adobe hier ook geen gebruik van kan maken en op software moet terugvallen.Bosmonster schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:10:
[...]
Omdat Adobe z'n plugin voor Microsoft wel enigszins bij heeft gehouden bedoel je? Waarom geef je de schuld aan de OS-leveranciers?
Jup, ik had de allereerste Air en die had backlit. Toch wel makkelijk hoor, vooral met zwarte toetsen...Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:06:
[...]
Hoezo? die heeft ook geen backlit tobo toch?
[ Voor 10% gewijzigd door FerdiV op 21-10-2010 12:41 ]
Ach, het is een leuke feature, maar echt niet nodig hoor.
De meeste onder ons kunnen sowieso blind typen en het toetsenbord wordt wel verlicht door het scherm, wanneer het donker is.
Ik ga de komende tijd geld opzij zetten voor de 11,6'' Air, wat een heerlijk ding!
Oh trouwens, ik had nog een vraagje: Dat ram gebeuren is net als in de oude Air niet zelf uit te breiden hè? Ik vind 85 euro voor 2GB meer een beetje teveel van het goede, maar ik heb ook geen zin om altijd maar met die 2GB te zitten..
Alhoewel dat misschien niet eens zoveel meer uitmaakt voor de performance, aangezien er een SSD inzit nietwaar?
De meeste onder ons kunnen sowieso blind typen en het toetsenbord wordt wel verlicht door het scherm, wanneer het donker is.
Ik ga de komende tijd geld opzij zetten voor de 11,6'' Air, wat een heerlijk ding!
Oh trouwens, ik had nog een vraagje: Dat ram gebeuren is net als in de oude Air niet zelf uit te breiden hè? Ik vind 85 euro voor 2GB meer een beetje teveel van het goede, maar ik heb ook geen zin om altijd maar met die 2GB te zitten..
Alhoewel dat misschien niet eens zoveel meer uitmaakt voor de performance, aangezien er een SSD inzit nietwaar?
[ Voor 39% gewijzigd door RnB op 21-10-2010 12:53 ]
Die API is al vrijgegeven. De beta uitvoering van flash kan gebruik maken van 9400M en betere kaarten.Icelus schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:27:
[...]
Ik dacht omdat Apple de API voor hardware-videoversnelling niet vrijgeeft Adobe hier ook geen gebruik van kan maken en op software moet terugvallen.
Ik had de beta er al na een paar dagen weer af. Wat een draak van een product. Veel flash vensters gingen helemaal de soep in.
Die API is al lang beschikbaar en de Flash plugin maakt daar sinds 10.1 ook al gebruik van. Maar hardware versnelling op een inefficient product maakt het niet ineens een efficient productIcelus schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:27:
[...]
Ik dacht omdat Apple de API voor hardware-videoversnelling niet vrijgeeft Adobe hier ook geen gebruik van kan maken en op software moet terugvallen.
Wat is deze, nieuwe Apple hardware aanbieden op Marktplaats voor prijzen die boven de standaard studentenkorting hangen, zeker als iedereen in de onderwijsstore kan bestellen. Oh well, je moet het maar kunnen.
Anyway, hier staat sinds gisteren al de nieuwe 13,3" / 4GB / 2.13 / 256 in bestelling.

Goede keus om weer de oude vertrouwde Air verpakking in gebruik te nemen, stukken beter dan de klapdoos, om over het detail van de MacOSX install drive maar niet te spreken. Held.
Anyway, hier staat sinds gisteren al de nieuwe 13,3" / 4GB / 2.13 / 256 in bestelling.

Goede keus om weer de oude vertrouwde Air verpakking in gebruik te nemen, stukken beter dan de klapdoos, om over het detail van de MacOSX install drive maar niet te spreken. Held.
Ik mag daar niet bestellen...carfreak02 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:45:
Wat is deze, nieuwe Apple hardware aanbieden op Marktplaats voor prijzen die boven de standaard studentenkorting hangen, zeker als iedereen in de onderwijsstore kan bestellen.
Die van mij staat ook sinds gisteren in bestelling, en heeft momenteel de status "Prepared for Shipment" ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijgt.carfreak02 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:45:
Wat is deze, nieuwe Apple hardware aanbieden op Marktplaats voor prijzen die boven de standaard studentenkorting hangen, zeker als iedereen in de onderwijsstore kan bestellen. Oh well, je moet het maar kunnen.
[afbeelding]
Ik heb zelf gekozen voor de 11" versie, mede door de "hoge" resolutie. Wil de Air gaan gebruiken als vervanger van m'n iPad, die ik gisteravond gelijk heb verkocht.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Iemand enig idee in hoeverre de 1.4ghz en de 1.86ghz processors minder snel zijn dan de 2.4ghz processor uit de macbook pro? Het lijkt een enorm verschil of vergis ik me dan?
1.4? Ik vond mijn oude 1.8 (of 1.6?) al traag.
Ik zou beginnen te kijken naar de CPU-architectuur.. GHz'jes zeggen niet zoveel tegenwoordig =)Brm-G schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:41:
Het lijkt een enorm verschil of vergis ik me dan?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
probleem is dat ik daar niet zo veel verstand van heb haha. De 1.4Ghz MBA lijkt gevoelsmatig maar 1.4x sneller dan mijn 1Ghz HTC desireCLB schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:49:
[...]
Ik zou beginnen te kijken naar de CPU-architectuur.. GHz'jes zeggen niet zoveel tegenwoordig =)

Ik weet dat je zoiets niet kunt vergelijken maar het voelt gewoon raar....
[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 21-10-2010 14:54 ]
Daar zit ik ook een beetje mee. Heb nu een MBP van 2.5j oud en dat is een 2.4ghz core2duo. Dezelfde architectuur dus lijkt mij de nieuwe Air knap traagBrm-G schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:53:
[...]
probleem is dat ik daar niet zo veel verstand van heb haha. De 1.4Ghz MBA lijkt gevoelsmatig maar 1.4x sneller dan mijn 1Ghz HTC desire
Ik weet dat je zoiets niet kunt vergelijken maar het voelt gewoon raar....
Is allemaal dezelfde architectuur, dus kan gewoon op klok snelheid vergeleken worden.Brm-G schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:41:
Iemand enig idee in hoeverre de 1.4ghz en de 1.86ghz processors minder snel zijn dan de 2.4ghz processor uit de macbook pro? Het lijkt een enorm verschil of vergis ik me dan?
Maar uit ervaring kan ik je zeggen dat de C2D 1.4GHz met SSD veeel sneller aanvoelt dan een 2.4GHz met 5400rpm HDD bij normaal gebruik.
Een 1.4GHz is meer dan genoeg, tenzij je zwaar wilt photoshoppen, video editen ed.
Maar een MBA heeft natuurlijk ook niet als doel om er mee te gaan photoshoppen of iig niet voor zware applicaties. Verder zou ik ook veel liever een tragere processor hebben en een SSD.Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:04:
[...]
Is allemaal dezelfde architectuur, dus kan gewoon op klok snelheid vergeleken worden.
Maar uit ervaring kan ik je zeggen dat de C2D 1.4GHz met SSD veeel sneller aanvoelt dan een 2.4GHz met 5400rpm HDD bij normaal gebruik.
Een 1.4GHz is meer dan genoeg, tenzij je zwaar wilt photoshoppen, video editen ed.
Heb een MBP van een week oud met een 2.4GHz C2Dnoks schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:00:
[...]
Daar zit ik ook een beetje mee. Heb nu een MBP van 2.5j oud en dat is een 2.4ghz core2duo. Dezelfde architectuur dus lijkt mij de nieuwe Air knap traag
Toch is het ziek snel door de SSD, zal met een MBA niet anders zijn.
Ben echter wel benieuwd naar het instant on etc van de MBA, oftewel kan dat truckje ook toegepast worden op een MBP met SSD. (als het softwarematig is tenminste)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als ik de store in ga en een 11,6" bestel staat er bij de toetsenbordopties echt "verlicht toetsenbord".FerdiV schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:41:
[...]
Jup, ik had de allereerste Air en die had backlit. Toch wel makkelijk hoor, vooral met zwarte toetsen...
Ik denk toch sterk na over een 11,6" exemplaar. Scheelt weer een kg met mijn MB unibody en de snelheid heb ik toch niet nodig.
Zodra iemand een nieuwe Air binnen heeft, is het wellicht leuk om elkanders Air's te vergelijken met de MBP's etc. via http://www.primatelabs.ca/geekbench/ deze benches?
Het zit er echt niet in, staat gewoon nog fout op de website.. Check de eerste hands-ons / YouTube maar..Ruud schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:43:Als ik de store in ga en een 11,6" bestel staat er bij de toetsenbordopties echt "verlicht toetsenbord".
Tevens vraag ik me echt af of het scherm zo simpel met 1 handje te openen is zonder dat de laptop meekomt..
Is een gemis voor mij, ik mis het op mijn huidige laptop geregeld in het donker. Toch nog maar een keer extra nadenken over de aanschaf....CLB schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:46:
[...]
Het zit er echt niet in, staat gewoon nog fout op de website.. Check de eerste hands-ons / YouTube maar..
Tevens vraag ik me echt af of het scherm zo simpel met 1 handje te openen is zonder dat de laptop meekomt..
Anoniem: 312445
Lijkt me idd leuk en handig om het te vergelijken. Ik heb het zojuist gedownload en de 32bits gratis versie uitgeprobeerd. Ik haal met de Late 2008 Air, met 1,86 GHz en 128 GB SSD een score van 2561.deeltje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:43:
Zodra iemand een nieuwe Air binnen heeft, is het wellicht leuk om elkanders Air's te vergelijken met de MBP's etc. via http://www.primatelabs.ca/geekbench/ deze benches?
Hier zijn de volledige resultaten:
http://dl.dropbox.com/u/7...hmark%2032bits%20free.pdf
Het zou fijn zijn als jullie met de nieuwe Airs ook de volledige results (nieuwe videokaart!) als PDF kunnen opslaan en hier plaatsen (met Geekbench 32bits, om eerlijk te vergelijken).
En is er ook iemand met een oude Air met 2,13 GHz en 128GB SSD?
Thnx alvast voor het 1e zetje, ik heb zelf een Hackintosh (C2D 2.7Ghz / 4GB DDR2 / Nvidia 7900GS, 10.5.8 3606 punten), dus dat telt niet echt. Maar ben vooral benieuwd naar de 'oude' Air 1.86Ghz/128GB SSD en de nieuwe Air 1.86Ghz/128GB SSD. Naast het verschil in GPU zal wellicht de SSD ook iets sneller communiceren aangezien deze rechtstreeks op et mobo zit geprikt?Anoniem: 312445 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:02:
[...]
Lijkt me idd leuk en handig om het te vergelijken. Ik heb het zojuist gedownload en de 32bits gratis versie uitgeprobeerd. Ik haal met de Late 2008 Air, met 1,86 GHz en 128 GB SSD een score van 2561.
Het zou fijn zijn als jullie met de nieuwe Airs ook de volledige results (nieuwe videokaart!) als PDF kunnen opslaan en hier plaatsen (met Geekbench 32bits, om eerlijk te vergelijken).
Ik zit toch sterk te denken aan de 13.3inch met 128GB SSD en 4GB ram, vooral ook omdat deze 7 uurtjes trekt ipv de 5 uurtjes op de 11.6. Voor mij toch een belangrijk verschil.
Ik ben benieuwd!
[ Voor 7% gewijzigd door deeltje op 21-10-2010 16:38 ]
Anoniem: 160183
Dat doe ik ook al een tijdje en mijn huidige MBA wordt niet meer warm door de brakke flash van adobe...Bosmonster schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:06:
[...]
Apple? Wat dacht je van Adobe die een brakke Flash-plugin heeft?
De MBA kan makkelijk 1080p afspelen, als je hem op HTML5 zet en video daadwerkelijk efficient afgespeeld kan worden.
Anoniem: 324429
De eerste software update voor de nieuwe macbook air is in ieder geval al uit.
Iets met iMovie en vastlopen enzo.
Iets met iMovie en vastlopen enzo.
Na gebeld te hebben met Apple is het toetsenbord van geen enkel nw Macbook Air verlicht, dus een tikfout op de apple site
Nee maar wat een verrassingB0MBACI schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:24:
Na gebeld te hebben met Apple is het toetsenbord van geen enkel nw Macbook Air verlicht, dus een tikfout op de apple site![]()
Anoniem: 322921
Is al een keer of 15 gezegd, maar bedankt dat je het nog even herhaaldB0MBACI schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:24:
Na gebeld te hebben met Apple is het toetsenbord van geen enkel nw Macbook Air verlicht, dus een tikfout op de apple site![]()
Ter vergelijking, mijn nieuwe i5 doet 4885 punten.Anoniem: 312445 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:02:
[...]
Lijkt me idd leuk en handig om het te vergelijken. Ik heb het zojuist gedownload en de 32bits gratis versie uitgeprobeerd. Ik haal met de Late 2008 Air, met 1,86 GHz en 128 GB SSD een score van 2561.
http://cl.ly/39357e414b53148823a1
Vind de accu eerlijk gezegt tegenvallen. 7 uur met wireless internetten haal ik ook met mijn 15" MacBook Pro i5. En dit is toch een stuk snellere machine met groter scherm.
[ Voor 18% gewijzigd door Osxy op 21-10-2010 19:44 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Alleen zeggen al die synthetische getalletjes niets over de gebruiks ervaring...
Ik wil echt even om jullie hulp vragen. Na toch tijdje de fora afgestruind te hebben dacht ik dat ik het wist, maar nu met de nieuwe Air wordt het allemaal weer niet makkelijker op. Ik weet het allemaal niet meer en ben de hoop verloren 
Het zit zo. In januari ga ik een iMac i5 8gb kopen wat gewoon me mac wordt voor me foto's en de hele rambam.
Maar voor me studie heb ik op korte termijn een nieuwe MB nodig. Op dit moment heb ik een MB Late 2008 2,1Ghz 2GB en wil had eigenlijk in gedachten om volgende week een MBP 2,4 ghz 4gb met 500gb hdd te bestellen. Maar nu met de Air begin in een beetje te twijfelen. Omdat me iMac gewoon een prima mac is met genoeg power heb ik voor alleen me studie niet echt veel power nodig. Dus nu lijkt me een MBA 1,84Ghz 4GB 128GB een heerlijke machine om iedere dag mee naar school te gaan.
Om een kansloos lang verhaal kort te maken. Hoe groot is volgens jullie het verschil tussen de:
MBP 2,4Ghz 4GB 500GB HDD
MBA 1,84Ghz 4GB 128GB Flash
En is de hierboven genoemde MBA snellen dan de MacBook die ik nu heb?
Als het in het verkeerde topic hoor ik het graag knal ik hem ergens anders heen. Maar omdat ik voornamelijk de goedheidsfactor van de MBA wil weten doe ik het maar hier.
Ik hoor het in ieder geval graag

Het zit zo. In januari ga ik een iMac i5 8gb kopen wat gewoon me mac wordt voor me foto's en de hele rambam.
Maar voor me studie heb ik op korte termijn een nieuwe MB nodig. Op dit moment heb ik een MB Late 2008 2,1Ghz 2GB en wil had eigenlijk in gedachten om volgende week een MBP 2,4 ghz 4gb met 500gb hdd te bestellen. Maar nu met de Air begin in een beetje te twijfelen. Omdat me iMac gewoon een prima mac is met genoeg power heb ik voor alleen me studie niet echt veel power nodig. Dus nu lijkt me een MBA 1,84Ghz 4GB 128GB een heerlijke machine om iedere dag mee naar school te gaan.
Om een kansloos lang verhaal kort te maken. Hoe groot is volgens jullie het verschil tussen de:
MBP 2,4Ghz 4GB 500GB HDD
MBA 1,84Ghz 4GB 128GB Flash
En is de hierboven genoemde MBA snellen dan de MacBook die ik nu heb?
Als het in het verkeerde topic hoor ik het graag knal ik hem ergens anders heen. Maar omdat ik voornamelijk de goedheidsfactor van de MBA wil weten doe ik het maar hier.
Ik hoor het in ieder geval graag
Ja dat kan. Als je het te snel probeert komt de laptop wel een klein beetje mee, maar het kan wel!CLB schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:46:
[...]
Het zit er echt niet in, staat gewoon nog fout op de website.. Check de eerste hands-ons / YouTube maar..
Ik heb het ding net bij LJS in Den Haag en iFactors in Den Haag bekeken. Ziet er mooi uit. Wat gespeeld met de kleinste, 1.4 GHz en 2 GB geheugen. Start snel op. Aantal applicaties selecteren en CMD+O indrukken en ze staan echt supersnel open. Diashow in de nieuwe iPhoto liep mooi, zag bij de Origami slideshow 1 keer een kleine stottering, maar liep daarna soepel door. Inkijkhoeken van het scherm 'gaan wel'. De blauwe strepen die je bij de bestanden in finder ziet als ie in kolomweergave staat zie je gewoon niet altijd als je er te hoog of te laag naar kijkt. Het scherm zelf glimt, maar volgens mij ongeveer net zo als bij de oude air. Het toetsenbord tikt lekker, echter, er naar kijken kan ik niet. Door het hoge contrast van het aluminium en de donkere toetsen vind ik het niet prettig kijken. Beetje dit effect

Het trackpad is voor mij vrij nieuw. Ik weet niet hoe het zit met de huidige MacBook Pro's, maar als ik hier met twee vingers een foto probeerde te roteren had ik al vrij snel een klik gemaakt.
Algehele conclusie : mooie machine
Sofa, voor normaal gebruik zal de Air sneller zijn dan de MBP doordat de SSD veel sneller is dan de HDD.
Als je taken gaat doen die de CPU intensief gebruiken is de MBP sneller. Denk hierbij aan berekeningen, zwaar foto bewerken, videos encoden of decoden.
Als je taken gaat doen die de CPU intensief gebruiken is de MBP sneller. Denk hierbij aan berekeningen, zwaar foto bewerken, videos encoden of decoden.
En dat niet alleen, ook meer ruimte voor een accu, in de lengte / breedte en dikteOsxy schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:41:
[...]
Ter vergelijking, mijn nieuwe i5 doet 4885 punten.
http://cl.ly/39357e414b53148823a1
Vind de accu eerlijk gezegt tegenvallen. 7 uur met wireless internetten haal ik ook met mijn 15" MacBook Pro i5. En dit is toch een stuk snellere machine met groter scherm.
Dit is volgens mij al tijden bij elke macbook mogelijk, dat andere laptops dat niet kunnen, mjaTevens vraag ik me echt af of het scherm zo simpel met 1 handje te openen is zonder dat de laptop meekomt..
[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 21-10-2010 20:20 ]
Niemand had nog gemeld dat die had gebeld met Apple, vandaarAnoniem: 322921 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:32:
[...]
Is al een keer of 15 gezegd, maar bedankt dat je het nog even herhaald
Misschien vertel je niet het hele verhaal, maar als power toch niet zo belangrijk is, waarom dan een nieuwe MB?Anoniem: 322921 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:45:
Maar voor me studie heb ik op korte termijn een nieuwe MB nodig. Op dit moment heb ik een MB Late 2008 2,1Ghz 2GB
Haha, ja als je het zo zegt lijkt het nogal een nutteloze investering. Maar is gewoon tijd voor een nieuwe. Zitten wat barstjes in en wil gewoon een nieuwejoepert schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:50:
[...]
Misschien vertel je niet het hele verhaal, maar als power toch niet zo belangrijk is, waarom dan een nieuwe MB?
Anoniem: 367196
De nieuwe 11.6'' is gewoon sneller in normaal gebruik dan een dikke i7:
YouTube: First Look: MacBook Pro vs. MacBook Air - App Launch Test
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 367196 op 21-10-2010 21:18 ]
Leuke video. Eigenlijk gewoon SSD vs. HDD maar toch leuk. Ook mooi om te zien dat de SSD ook sneller de webpagina inlaad.Anoniem: 367196 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:18:
Anoniem: 160183
Alleen bewerkingen waarbij cpu nodig is zal de MBA trager zijn, zoals video bewerken, foto's bewerken etc.Anoniem: 367196 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:18:
Volgens mij wordt daar effectief alleen maar aangetoond dat een SSD stukken sneller leest dan een normale harde schijf. Mijn late 2007 MBP met zelf ingebouwde SSD gaat het met deze tests ook wel winnen van een splinternieuwe MBP.Anoniem: 367196 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:18:
Maar mijn 13.3" MBA is besteld, zodra die d'r is ga ik kijken hoe die van mij het ten opzichte van elkaar doen
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Dat laat de video zien. Maar ook dat een 1.4GHz met 2GB en 64GB SSD gaat als de brandweer.Antaresje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:30:
[...]
Volgens mij wordt daar effectief alleen maar aangetoond dat een SSD stukken sneller leest dan een normale harde schijf.
In tegenstelling tot vele laptops, waarbij de accu achterin de laptop zit, heeft de macbook air de zware accu's voorin de body. Het zou daarom best kunnen dat ze body op z'n plek blijft.CLB schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:46:
[...]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
ik wil wel een 11.6" wil alleen wel graag een 1.6ghz maar geen 128GB ssd.... dat kan dan weer niet. Zijn er al benchmarks (MBA of vergelijkbare) die het verschil laten zien?
Heb daarstraks het 11.6" model mogen aanschouwen, erg gelikt moet ik zeggen. Dat scherm is echt fantastisch scherp. Verder vind de vormgeving tov de oude MBA een heel stuk vooruit gegaan. De poorten zitten gewoon zichbaar aan de zijkanten en niet weg gewerkt achter een klepje, wat in mijn ogen toch iets wat tegen de filosofie van Apple in ging.
=]
Waar kan dat?Dafut schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:33:
Heb daarstraks het 11.6" model mogen aanschouwen, erg gelikt moet ik zeggen.
Bij HRT in Arnhem hadden ze al een aantal 13" modelen op voorraad en van de 11.6" hadden ze een "demo model" om te aanschouwen. Moest je wel naar vragen, dan werd ie even gehaald.
=]
Damn, aan die video's te zien maakt de SSD schijf een Mac een stuk sneller! Volgende keer als ik een Mac koop wordt dat dus een must.
waarom vervang je dan niet je oude HDD voor een SSD? is een kleine moeite.FerdiV schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:53:
Damn, aan die video's te zien maakt de SSD schijf een Mac een stuk sneller! Volgende keer als ik een Mac koop wordt dat dus een must.
1. Vast heel duur. En me ma gebruikt mijn Air en heeft niet iets snellers nodig. Voor mij voldoet mijn iMac.karstnl schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:57:
[...]
waarom vervang je dan niet je oude HDD voor een SSD? is een kleine moeite.
2. Trouwens de persoon hier boven heeft over de klep gelijk. Die van mij was ook kapot gegaan. Geen klep kan niet stuk.
3. En nog iets. Op de site van Apple zie je vrijwel nergens de voetjes onder de Air. Beetje misleidend.
4. En owja, dat van dat raar kijken (de zwarte toetsen op aluminium) vind ik vreemd. Nooit last van gehad. Is bij de oude Air en de Pro toch ook het geval. Of is deze lichter van kleur?
(Sorry moest ff allemaal zo)
[ Voor 18% gewijzigd door FerdiV op 21-10-2010 23:03 ]
Zelfde bij de 13". Blijkbaar is de processor upgrade voorbehouden aan de twee duurdere modellen met grotere ssd. Beetje jammer. Toch kon dit wel eens mijn allereerste Appeltje worden. Zou de MediaMarkt ze al hebben? Wat voor scherm zit er eigenlijk in? IPS?lowfi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:15:
ik wil wel een 11.6" wil alleen wel graag een 1.6ghz maar geen 128GB ssd.... dat kan dan weer niet. Zijn er al benchmarks (MBA of vergelijkbare) die het verschil laten zien?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
TN maar veel beter dan de gemiddelde laptop.
Ik ga morgen ook is op stap denk ik.. Waarschijnlijk ga ik toch om naar MacOSX... hmmm ben benieuwd.
Anoniem: 380382
Vandaag naar de Applestore geweest en de nieuwe Air bewonderd :-D
Wooow dat ding is vet! en ik had gedacht met zon ouwe c2d en 2g Ram isi vast niet zo snel maar die ssd maakt het helemaal goed want hij is een heeel stuk sneller dan mijn mbp 2,4 15" 4g Ram.
Super waarde voor je geld en aangezien de mba met een 2,13Ghz c2d en 4g Ram nog net zoveel kost als het instapmodel mbp 15" en de 15" mbp heeft de zelfde resolutie als de 13" mba :-) en wow wat is dat ding licht, de 11" mba is wat mooier om te zien omdat i in verhouding breder scherm heeft dus wat minder ruimte tussen het toetsenbord en de voorkant als de 13" (waarbij de 13" zn toetsenbord een beetje verloren in het design lijkt als je de 11 en 13 naast elkaar ziet).
Wat wel helaas meteen opviel is geen toetsenbord verlichting.... en idd op het internet in nl stond van wel.
En helaas niks firewire, minijack mic input, express card, of sd reader bij de 11".
En je hebt geen enkele keuze qua scherm.. (ik bedoel mat, glossy etc).
Ik heb ook even snel een stress test gedaan en die mba 2010 werd niet zo idioot heet als de mba 2008, dus als je je benen wil houden zonder smcfancontrol of icyclone moet je zeker het 2010 model nemen ;-)
Ik heb ook even de batterij getest en hij gaf aan dat i zon 8 uur had terwijl ik een film draaide en itunes afspeelde.
Ook de opstart tijd is gestoord met dank aan de ssd, gemiddeld zon 10 seconden vanaf het knopje ingedrukt te hebben totdat het bureaublad voledig werkte :-).
De voorkant kun je op vakantie sirieus als een pincet gebruiken :-P (zo idioot strak en dun zit i in mekaar).
Edit: Oja als antwoord op de vraag of i met 1 hand te openen is: De Mba 13" kun je openen met 1 hand alleen op het laatst gaat i een paar centimeter mee maar daarna weer terug en de 11" is iets lastiger maar zeker niet onmogelijk ;-)
Wooow dat ding is vet! en ik had gedacht met zon ouwe c2d en 2g Ram isi vast niet zo snel maar die ssd maakt het helemaal goed want hij is een heeel stuk sneller dan mijn mbp 2,4 15" 4g Ram.
Super waarde voor je geld en aangezien de mba met een 2,13Ghz c2d en 4g Ram nog net zoveel kost als het instapmodel mbp 15" en de 15" mbp heeft de zelfde resolutie als de 13" mba :-) en wow wat is dat ding licht, de 11" mba is wat mooier om te zien omdat i in verhouding breder scherm heeft dus wat minder ruimte tussen het toetsenbord en de voorkant als de 13" (waarbij de 13" zn toetsenbord een beetje verloren in het design lijkt als je de 11 en 13 naast elkaar ziet).
Wat wel helaas meteen opviel is geen toetsenbord verlichting.... en idd op het internet in nl stond van wel.
En helaas niks firewire, minijack mic input, express card, of sd reader bij de 11".
En je hebt geen enkele keuze qua scherm.. (ik bedoel mat, glossy etc).
Ik heb ook even snel een stress test gedaan en die mba 2010 werd niet zo idioot heet als de mba 2008, dus als je je benen wil houden zonder smcfancontrol of icyclone moet je zeker het 2010 model nemen ;-)
Ik heb ook even de batterij getest en hij gaf aan dat i zon 8 uur had terwijl ik een film draaide en itunes afspeelde.
Ook de opstart tijd is gestoord met dank aan de ssd, gemiddeld zon 10 seconden vanaf het knopje ingedrukt te hebben totdat het bureaublad voledig werkte :-).
De voorkant kun je op vakantie sirieus als een pincet gebruiken :-P (zo idioot strak en dun zit i in mekaar).
Edit: Oja als antwoord op de vraag of i met 1 hand te openen is: De Mba 13" kun je openen met 1 hand alleen op het laatst gaat i een paar centimeter mee maar daarna weer terug en de 11" is iets lastiger maar zeker niet onmogelijk ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 380382 op 22-10-2010 00:24 ]
Zit zelf ook nog te twijfelen voor een 13 inch. Is het zoiezo aan te raden om 4GB te nemen of volstaat volgens jullie 2GB ook?
Beoogde werkzaamheden zijn voornamelijk het standaard office/surf, photoshop en wat web dev.
Beoogde werkzaamheden zijn voornamelijk het standaard office/surf, photoshop en wat web dev.
[ Voor 31% gewijzigd door Katseviool op 22-10-2010 00:37 ]
Sommige libraries van die MBP zitten ook helemaal vol, terwijl de nieuwe Air een schone installatie heeft. Eerlijke test?Anoniem: 367196 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:18:
Daarom moet je ze er ook beetje uitfilteren. Bij Mail zegt de benchmarker dat dezelfde accounts zijn ingesteld. Dus die is wel eerlijk. Andere applicaties zoals Garageband is bij beide nooit wat mee gedaan dus zijn ook gelijkwaardig. Bij een aantal is het een oneerlijke strijd inderdaad maar daar zegt ze het dan ook bij. Volgens mij kan je de conclusie trekken dat ze qua het opstarten van applicaties elkaar niet veel ontlopen maar de Air een fractie sneller is.flo_ schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:52:
[...]
Sommige libraries van die MBP zitten ook helemaal vol, terwijl de nieuwe Air een schone installatie heeft. Eerlijke test?
Ik weet niet precies hoe snel de verschillende soorten geheugen zijn, solid state vs RAM, maar ik zit me af te vragen of het nog wel nodig is die 2 GB uit te breiden. Zit de 2 GB vol, dan gaat ie swappen naar SSD, wat ook snel is. Het zal alleen wat vaker beschreven worden, dus sneller slijten.
Ik wel. Sinds die donkere toetsen op de Apple notebooks zitten zie ik hetzelfde effect als wat sommige zien bij het plaatje dat ik net postte, namelijk een soort vlekken tussen de zwarte vlakken. Nou zitten je handen meestal boven de toetsen, dus misschien valt het in de praktijk wel mee, maar mij valt het iedere keer weer op.FerdiV schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:58:
[...]
4. En owja, dat van dat raar kijken (de zwarte toetsen op aluminium) vind ik vreemd. Nooit last van gehad. Is bij de oude Air en de Pro toch ook het geval. Of is deze lichter van kleur?
(Sorry moest ff allemaal zo)
[ Voor 53% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-10-2010 03:06 ]
Ik ben ook erg enthousiast over de nieuwe MBA, maar blijf me echt verbazen over prijsbeleid van Apple (en andere grote jongens). Even een voorbeeldje voor de goedkoopste MBA:
MB Air kost € 999,-. In de UK omgerekend € 955,- of in US €712,- ex vat. Tel hier in geval van de USA nog even de VAT bij op en voor de gemiddelde amerikaan kost hij 800e omgerekend. Niet duur, maar stel wij importeren hem, met 19% BTW en 6% invoerrechten, dan komt ie nog steeds uit op: 898,- oftewel 100e goedkoper dan hier. Waarom zulke grote verschillen? Dit is voor mij iig reden om even te wachten met de aankoop tot ik (of iemand anders) die kant op gaat en hem voor me mee kan nemen.
MB Air kost € 999,-. In de UK omgerekend € 955,- of in US €712,- ex vat. Tel hier in geval van de USA nog even de VAT bij op en voor de gemiddelde amerikaan kost hij 800e omgerekend. Niet duur, maar stel wij importeren hem, met 19% BTW en 6% invoerrechten, dan komt ie nog steeds uit op: 898,- oftewel 100e goedkoper dan hier. Waarom zulke grote verschillen? Dit is voor mij iig reden om even te wachten met de aankoop tot ik (of iemand anders) die kant op gaat en hem voor me mee kan nemen.
Via ebay worden Apples vaak aangeboden voor lagere prijzen. (nieuw met garantie en factuur)
Ars answers your burning questions about the 11.6" MacBook Air
http://arstechnica.com/ap...ur-burning-questions.ars/
Ars answers your burning questions about the 11.6" MacBook Air
http://arstechnica.com/ap...ur-burning-questions.ars/
[ Voor 71% gewijzigd door Philflow op 22-10-2010 10:21 ]
Maar hier heb je meestal nog 6-12% studentenkorting, en het heeft ook altijd met koersschommelingen te maken, mocht de dollar weer wat aantrekken is het verschil ook gelijk kleiner.Sander schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:17:
Ik ben ook erg enthousiast over de nieuwe MBA, maar blijf me echt verbazen over prijsbeleid van Apple (en andere grote jongens). Even een voorbeeldje voor de goedkoopste MBA:
Zelf ga ik hem volgende maand kopen in HK:
13 inch model $9888 = 916 euro
De studentenkorting is er in de USA ook waardoor het goedkoopste model van $999,- zakt naar $949,-. Dus dat is niet echt een argument. Het is gewoon structureel zo dat veel fabrikanten dit doen. Kan daar niet zo goed tegen en ga dus lekker voor grijze import.StephaN900 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:41:
[...]
Maar hier heb je meestal nog 6-12% studentenkorting, en het heeft ook altijd met koersschommelingen te maken, mocht de dollar weer wat aantrekken is het verschil ook gelijk kleiner.
Zelf ga ik hem volgende maand kopen in HK:
13 inch model $9888 = 916 euro
Zijn er mensen bij die de nieuwe air als enige machine (eventueel met externe monitor) gaan gebruiken? dus geen imac of macbook pro ernaast? (ik doel dan met name op het 13" model)
[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 22-10-2010 11:30 ]
Ja doel er meer op dat je die als Nederlander niet krijgt, maar verschil in prijs heeft natuurlijk ook te maken met verzendkosten, importbelasting voor laptops (geloof 16%?) en de 19% btw die wij in Nederland hebben. Niet echt iets waar apple heel veel aan kan doen?
En voor bovenstaande vraag, ben van plan hem meer te gebruiken voor op vakantie/weekend weg heb een 27" imac als normale computer. Maar geen andere laptop ernaast of zo.
En voor bovenstaande vraag, ben van plan hem meer te gebruiken voor op vakantie/weekend weg heb een 27" imac als normale computer. Maar geen andere laptop ernaast of zo.
[ Voor 24% gewijzigd door StephaN900 op 22-10-2010 11:25 ]
Ik heb een poos terug een vorig model air als enige pc gehad, was toen de snelste die ze hadden (1.86 core2duo, 2gb ram, 128gb solid state, nvidia 9400m). Voor basistaken echt meer dan voldoende, browsen, mailen, etc. Zwaardere programma's als photoshop enzo werkte wel maar daar liep je wel tegen processorkracht aan. Ook bij flash (was toen nog geen hardware versnelling voor) en 1080p afspelen via de displayport liep ie regelmatig op 100% te stampen met als resultaat dat de fan als een malle ging blazen. En 2 minuten later de boel ging vertragen omdat de temperatuur te hoog op liep en de cpu zichzelf terugklokte om beschadiging te voorkomen.
Later de air omgeruild voor een pro 13" (2.53ghz, 4gb, zelf een intel x25m solid state erin gezet). Was al een stuk sneller, flink betere koeling (stiller en nooit throttle problemen qua temperaturen). Maar toch te traag voor raw foto's bewerken. Dus nu geen apple meer maar een Vaio Z met een dikke i7, 8gb ram en 4 solidstate schijven
Traag staat niet meer in het woordenboek gelukkig.
Overigens is traag relatief natuurlijk, het is maar net waar je zelf mee kan leven. Waar ik tegenaan liep was dat het resultaat van het verschuiven van een slider in adobe camera raw niet direct zichtbaar was. Voor dat soort dingen ben ik zelf behoorlijk gevoelig en kan me daar aan irriteren. Op de air duurde het al snel 1.5 seconde, op de pro iets sneller met krap een seconde. Op de Z is het vrijwel direct. Werkt veel prettiger met fine-tunen van je foto. Maar zoals gezegd, voor normaal gebruik zal de nieuwe air gewoon prima zijn. Vooral de SSD schijf maakt het bij normaal gebruik gewoon een snelle computer.
Later de air omgeruild voor een pro 13" (2.53ghz, 4gb, zelf een intel x25m solid state erin gezet). Was al een stuk sneller, flink betere koeling (stiller en nooit throttle problemen qua temperaturen). Maar toch te traag voor raw foto's bewerken. Dus nu geen apple meer maar een Vaio Z met een dikke i7, 8gb ram en 4 solidstate schijven
Overigens is traag relatief natuurlijk, het is maar net waar je zelf mee kan leven. Waar ik tegenaan liep was dat het resultaat van het verschuiven van een slider in adobe camera raw niet direct zichtbaar was. Voor dat soort dingen ben ik zelf behoorlijk gevoelig en kan me daar aan irriteren. Op de air duurde het al snel 1.5 seconde, op de pro iets sneller met krap een seconde. Op de Z is het vrijwel direct. Werkt veel prettiger met fine-tunen van je foto. Maar zoals gezegd, voor normaal gebruik zal de nieuwe air gewoon prima zijn. Vooral de SSD schijf maakt het bij normaal gebruik gewoon een snelle computer.
Ja waarom niet. Meer dan krachtig genoeg.Brm-G schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:20:
Zijn er mensen bij die de nieuwe air als enige machine (eventueel met externe monitor) gaan gebruiken? dus geen imac of macbook pro ernaast? (ik doel dan met name op het 13" model)
Leuk maar alleen jammer dat ze niet duidelijk aangeven welke testen nou onder bootcamp zijn gedaan (allemaal?).
edit: hier leggen ze het uit: The tests mentioned here are performed in Mac OS 10.6.4 (Handbrake, Cinebench R11.5, and Adobe Photoshop CS5 have Mac versions).
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2371199,00.asp
[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 22-10-2010 12:01 ]
Hoeveel GB neemt het OS in? Ik twijfel tussen 64 of 128 GB namelijk...
± 5GB.CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:53:
Ergens gevonden:CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:53:
Snow Leopard:
Applications 1.3 GB
System 2.2 GB
Library 1.2 GB
Total 4.7 GB
Hmm okee en daar zit dat nieuwe iLife '11 al in?
Nee, is zo'n 4GB extra.CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:11:
Hmm okee en daar zit dat nieuwe iLife '11 al in?
ik twijfel ook en als je gaat bootcampen met win7 lijkt me 64gb aan de krappe kant (tenzij je hem gebruikt als 2de pc oid). Je kan er weliswaar een externe hd aan aansluiten maar dat is weer tegen de logica in van een dergelijke laptop imho.CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:53:
Okee thanks, dus respectievelijk nog zo'n 50GB / 110GB over.. thanks
Met wat tweaks heb je zo'n 20GB nodig voor een Win 7 bootcamp partitie. XP kan kleiner.
Overigens geeft de goedkoopste 13" wel een hoop extra features voor relatief geringe meerprijs t.o.v. de goedkoopste 11.6". Snellere CPU, 128GB SSD, hogere resolutie.
Overigens geeft de goedkoopste 13" wel een hoop extra features voor relatief geringe meerprijs t.o.v. de goedkoopste 11.6". Snellere CPU, 128GB SSD, hogere resolutie.
[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 22-10-2010 12:24 ]
wil jij de MBA als primaire machine gaan gebruiken?CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:17:
Okee thanks, dus respectievelijk nog zo'n 50GB / 110GB over.. thanks
Ik vind 300,00 euro extra op een prijs van 1000,00 persoonlijk niet 'relatief gering' eerlijk gezegd..Philflow schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:23:
Overigens geeft de goedkoopste 13" wel een hoop extra features voor relatief geringe
meerprijs t.o.v. de goedkoopste 11.6". Snellere CPU, 128GB SSD, hogere resolutie.
CPU is wel chill natuurlijk, SSD ook, resolutie kan me gestolen worden, vind ik weer relatief gering
Neeh, gewoon voor erbij eigenlijk...Brm-G schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:25:
wil jij de MBA als primaire machine gaan gebruiken?
Denk dat ik de cheapes ass 11,6" versie bestel, vind ik het na een week niks gaat die de V&A op...
Opstartsnelheid Air
YouTube: New MacBook Air 11inch Boot Time Test
YouTube: New MacBook Air 11inch Boot Time Test
Ik vond alleen de laatste test daadwerkelijk relevant. Vooral erg jammer dat ze niet de 1e Air met SSD testen tegen die nieuwe 11.6inch
Ik zou liever een 'oude' Air 1.86/SSD tegen een nieuwe Air 1.86/SSD zien.
Heb hem "eindelijk" binnen, wat een prachtig apparaat zeg! Ben blij dat ik voor de 11.6" versie heb gekozen, deze is voor mij groot zat. 

de eerste hier! nice congratz. Ga je wat benchmark tests doen met het apparaat of heb je daar geen behoefte aan:P? Heb je de 1.4 met 64gb of de 1.6ghz met 128ghz?
Formaat vind ik ook wel goed, maar de extra resolutie van de 13" is ook wel weer lekker.
Hoe bevalt hij tot nu toe en heb je de 4gig optie genomen?
Hoe bevalt hij tot nu toe en heb je de 4gig optie genomen?
Voor de entertainment: Een 11" Sony Vaio van 2007. Qua design, touchpad en GPU wint de Air. Maar qua specs doet de Sony het toch niet slecht: 3G, DVD drive, dual hard drive options, card reader, larger user replaceable battery, more battery life, express card, ethernet and firewire.
Ik heb de 11.6" 1.4 Ghz met 128gb en 2gb ram.Brm-G schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:33:
de eerste hier! nice congratz. Ga je wat benchmark tests doen met het apparaat of heb je daar geen behoefte aan:P? Heb je de 1.4 met 64gb of de 1.6ghz met 128ghz?
Ik dacht zelf dat ik de 4gb versie had besteld, maar kwam er gisteren achter dat ik verkeerd had geklikt. Was eerst mijn plan om hem zelf te upgraden, maar dat gaat dus niet. Maar ik ben erg tevreden over de snelheid so far.
Zal straks wel een benchmark doen, eerst verder installeren en configureren
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.