Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
SteveJobs' Twitter;
The new MacBook Air will ship with a backlit trackpad like you've never seen before.

weet niet of het al gepost was o.i.d. maar bij deze :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
Bas Odenhoven schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:39:
SteveJobs' Twitter;
The new MacBook Air will ship with a backlit trackpad like you've never seen before.

weet niet of het al gepost was o.i.d. maar bij deze :Y)
Name Steve Jobs
Location Apple
Bio I don't care what you think of me. You care what I think of you. Of course this is a parody account.

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Laatst online: 22-05-2024
oh skeit zie ik nu pas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Haha geloofde je dat echt? je kent Apple, die zullen nooit iets (bedoeld) van te voren aankondigen

Intel heeft nieuwe zuinige processoren geïntroduceerd, met een verbuik van slechts 18W. Dat is iets wat we terug zouden kunnen zien in de upgrade van de MBA: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Ik denk dat apple er ook niet aan kan ontkomen om meer I/O poorten te plaatsen. Dunne rand om scherm en mss wil ik er dan ook wel 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Denk dat ze daar best wel mee weg komen, de huidige/vorige air's zijn tenslotte ook erg populair :P Het hele aantrekkelijke van de air is juist dat ie zo plat is overal. Ga je een sloot poorten plaatsen dan is het hele gevoel van platheid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Tegenwoordig paar keer last dat mijn macbook air erg traag wordt, en in de activity monitor zie ik dat kerneltask 100+ cpu load produceert. Beetje googlewerk leert mij dat dit probleem waarschijnlijk veroorzaakt wordt doordat de MBA te warm wordt. Zit wel buiten in de zon te werken, maar gebruik eigenlijk geen apps die een enorme zwaar zijn. Normaal, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ik heb zelf geen ervaring met de MBA, maar ik heb van horen zeggen dat die koeling zwaar zuigt. Die alu body van de MBA zal ook ontzettend veel warmte opnemen door de zon, et voila. Dan hoef je nog geen eens zware programma's te draaien.
De zon is gewoon een sterke warmtebron. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:27:
Ik heb zelf geen ervaring met de MBA, maar ik heb van horen zeggen dat die koeling zwaar zuigt. Die alu body van de MBA zal ook ontzettend veel warmte opnemen door de zon, et voila. Dan hoef je nog geen eens zware programma's te draaien.
De zon is gewoon een sterke warmtebron. ;)
Klopt, heb ik ook last van gehad na 2 uur in direct zonlicht gezeten te hebben. smc fancontrol met fanspeed op 6200rpm wil wel een beetje helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
ik wil toch echt iedereen coolbook aanraden (en dan de geregistreerde versie anders kan jehem niet undervolten).

Loop nu al dik 2 jaar te klooien met mn 1st gen mac die te warm loopt waardoor er 1 core zichzelf uitschakeld. Sinds ik coolbook heb draaien gaat die weer als een zonnetje als nooit tevoren :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys, ik heb in een andere forum een geniale app gevonden! Misschien kennen jullie het al: ClickToFlash. In Safari worden flash-dingen niet weergegeven, totdat je erop klikt. Je kunt een site ook aan de White List toevoegen, dan wordt Flash standaard weergegeven, maar dat hoef ik voorlopig niet. Zo kun je in YouTube, door met 2 vingers te klikken, selecteren of het met Flash afgespeeld moet worden, met H264, of apart in QuickTime.

CPU:
Flash 360p: rond de 55% (begint rond de 85%)
Flash 480p: rond de 75-83%
Flash 720p: :X 160%

H.264: 30% (360p volgens mij)
H.264 HD: 55-60%

Open in QT (480x272 px): 20-22%
Open in QT (720p): 50%

Dit is dus goed voor de batterijduur / hitteproblemen e.d.

Bij alle tests heb ik dezelfde video genomen (YouTube: Samsung Wave S8500 Unboxing), deze heeft volgens mij een vrij hoge bitrate, dus bij de meeste video's op youtube zal de CPU% waarschijnlijk nog iets lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Pfff, harde schijf is nu echt naar de mallemoeren!

Dus als iemand een 80GB HD weet te vinden dan weet je mij te vinden! Ook een SSD is trouwens een optie :) Okay, nu niet meer...$400!! Laat die maar zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Póg mo Thóin op 29-06-2010 11:20 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* dat kan wel met wat minder kapitalen. Zie PM.

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 06-07-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Laatst online: 19-09 15:25
*snip* maak dan een topicreport aan.

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 06-07-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Joh bleken er bij thuiskomst pixels in te zitten? wat gek toch :+

Verder is dit gewoon een idiote reactie 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Daedalus op 06-07-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Kun je een van die bevriende journalisten niet wat bijscholing in Nederlands vragen? Het is bijna hun morele plicht om je te helpen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Is het verstandig om een Air 2dehands te kopen, model 1e generatie 2008. voor 600 euri?? Of zitten er haken en ogen aan bij de 1e versie? Of waar moet ik op letten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 16:15
@Frank 600 is niet al te veel, maar de eerste generatie is echt veel langzamer en heter dan de tweede. De eerste generatie heeft al moeite met flash filmpjes. De tweede heeft een Nvidia-chipset met 9400m ipv een oude Intel. Dat betekent een snellere IDE-poort, een snellere geheugenbus en een veel snellere grafische chip. Ook zit er een koeler lopende processor in met een betere koeler.

De Air is met zijn heerlijke touchpad, goede scherm en lage gewicht een heerlijke laptop, die je veel zal gebruiken als je hem hebt. Investeer daarom die 200E meer in een goed lopend exemplaar, anders erger je je aan zaken als haperende filmpjes en een fluitend fannetje, terwijl het een heel fijne machine kan zijn.

Verder is het zo dat de tweede generatie natuurlijk nieuwer is, en dat is belangrijk voor de toch al niet fantastische accu.

Aan de andere kant, als 600 je budget is... ;+)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mijn MacBook is flink beschadigd aan een hoek door valpartijen en het klepje zit niet goed meer vast (er is een asje uitgevallen). Ik heb nog AppleCare. Denk je dat Apple daarvoor iets repareert aan mijn MacBook Air of is het gewoon eigen schuld en jammer :P

Kan dit nergens vinden vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren toch maar Snow Leopard gekocht. Maar klopt het nou dat inertial scrolling niet op de trackpad van de MBA werkt?
Ik dacht namelijk overal op internet gelezen te hebben dat het wel met de nieuwe multi-touch trackpads werkte, dus ook met die van de MBA. Op de Magic Mouse werkt het in ieder geval, maar ik vind het vreemd dat het op de trackpad het dus niet doet...

En weet iemand wat over het upgraden van de RAM, heeft een van jullie al 4GB RAM? Ik lees overal dat dat ontzettend moeilijk is, maar laatst sprak ik in de iCentre Bijenkorf een medewerker en die zei dat het wel kon, ik hoef alleen maar mn MBA naar de technische dienst van de iCentre voor A'dam CS te brengen en dat zij dat wel kunnen. Als ik morgen tijd heb ga ik dat dan even navragen, want ik heb er zo mn twijfels over...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:23
Zover ik weet zit 't geheugen van een MBA gesoldeerd op de logicboard.

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

http://www.digitimes.com/...0000000015639&query=APPLE

Hmm, interessant, Apple gaat de concurrentie aan met de netbooks?
Apple is ready to launch a new generation MacBook Air featuring an 11.6-inch display and Intel Core i-series ultra-low voltage processor in the second half of 2010, as well as a new iPod touch in August or September. Both devices will be manufactured by Quanta Computer, according to Mingchi Kuo, senior analyst at Digitimes Research.
Wat denken jullie?

(en ja, ik weet dat het een -oud- artikel is)

[ Voor 14% gewijzigd door deeltje op 12-08-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deeltje schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:19:
http://www.digitimes.com/...0000000015639&query=APPLE

Hmm, interessant, Apple gaat de concurrentie aan met de netbooks?

[...]

Wat denken jullie?

(en ja, ik weet dat het een -oud- artikel is)
Dat zou ik echt stom vinden, ik wacht echt niet op iets met een kleiner scherm dan 13 inch. Ik hoop dat ze naast die 11,6inch ook nog de gewone MBA zullen updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

Vandaag eentje aangeschaft. Ik ben alvast benieuwd, want het is het eerste Appleproduct hier.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruyckske schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:56:
Vandaag eentje aangeschaft. Ik ben alvast benieuwd, want het is het eerste Appleproduct hier.
Gefeliciteerd met je aankoop ;) Ik had ook een Air als eerste Apple-product, zo 2,5 maandjes geleden. En ik moet zeggen, ik wil niet meer terug naar windows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:54
ruyckske schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:56:
Welke heb je gekocht? Ik ben zelf ook op zoek willicht heb jij een goede aanbieding te pakken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Via MP is nu te koop:

Macbook Air 1,8Ghz, 128GB SSD.
- Displayport > DVI
- Displayport > VGA
- USB > Ethernet

En nog 2 jaar apple care.

Wat is een goede prijs hiervoor?

Zijn er Airbooks geleverd met een 128gb ssd? Of moet die later ingebouwd zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Artbij op 16-08-2010 11:51 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

200 is een goeie prijs, maar reken iets rond 850-950. Er bestaan MacBook Air 's met een standaard ingebouwde SSD, maar die er kan er achteraf ingezet zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2010 11:55 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als je hem voor 850-950 kan kopen ben je spekkoper. Het is dan een zeer goede prijs! Zelf denk ik dat zo'n systeem ongeveer 1300 moet opleveren ook omdat er Apple Care opzit.

Anyway een ssd later inbouwen in een Macbook Air is hoogst onwaarschijnlijk aangezien het nogal een klus is en er een groot aantal modellen is die niet de juiste aansluiting hebben (hebben pata ipv sata). Ook heb je weinig ruimte voor een ssd waardoor je niet zomaar elke ssd erin kunt bouwen.

Mocht de ssd later ingebouwd zijn is je Apple Care niet meer geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Hoe doet zo`n air het trouwens mbt tot Photoshop en 1080p hd films.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:59:
Hoe doet zo`n air het trouwens mbt tot Photoshop en 1080p hd films.
1080p HD films gaan via VLC af en toe stotteren, maar hetzelfde filmpje speelt via Plex beter af. Hangt dus af van de bitrate en de mediaplayer.
En Photoshop en dergelijke... het vreet nogal veel RAM geheugen, waardoor mn RAM-geheugen snel volloopt. Dat vind ik wel vervelend, als er een mogelijkheid was om 4gb ram in te bouwen had ik dat per direct gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik heb nu zo'n 2 jaar een air, prima ding hoewel ik hem eigenlijk bijna nooit gebruik.

Nu ik in het buitenland zit en hem dus wel weer veel moet gebruiken valt me op dat de accu wel erg snel leegloopt. Lijkt wel alsof je hem gewoon kunt zien aftellen...

Ik heb wifi aanstaan, maar andere dingen als BT staan uit. Ook valt me op dat als ik de macbook dichtklap, en hij dus in slaapstand gaat, hii nog best veel stroom gebruikt. Ik klap hem dicht op 15 procent, en als ik dan na 3 uur terug ben is er nog 8 procent over...

Volgens de "Over deze mac" is de accu nog goed en zit ik op 168 recycles. Kan het zijn dat de accu gaar is geworden en ik een nieuwe accu moet laten plaatsen? En hoeveel zou zo'n nieuwe accu kosten?

ps, gebruik hem nu alleen voor internet, met youtube muziek op de achtergrond, geen zware programma's of films.

Dat ik dit stukje typ ben ik van 33 procent naar 29 procent gegaan.. Hangt nu echter wel een iphone aan trouwens.

Is het de accu? En hoeveel kost het een nieuwe accu te plaatsen?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Volgens mij is de accu niet zomaar te vervangen, dat word ook in veel reviews als minpunt genoemd.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

De accu is wel te vervangen volgens mij alleen moet ie helemaal open. En ja je accu is waarschijnlijk kapot.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 17-08-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJRB schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:25:
Ik heb nu zo'n 2 jaar een air, prima ding hoewel ik hem eigenlijk bijna nooit gebruik.
Je geeft al aan dat je hem bijna nooit gebruikt, dus de accu is lui geworden. Het beste is om je accu even te resetten, laat hem tot 0% gaan totdat ie vanzelf uitvalt. Laat hem vervolgens paar uurtjes uit staan, en doe hem vervolgens een nachtje aan de lader totdat ie helemaal op 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Never mind.

[ Voor 98% gewijzigd door Artbij op 17-08-2010 11:09 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

Je geeft al aan dat je hem bijna nooit gebruikt, dus de accu is lui geworden. Het beste is om je accu even te resetten, laat hem tot 0% gaan totdat ie vanzelf uitvalt. Laat hem vervolgens paar uurtjes uit staan, en doe hem vervolgens een nachtje aan de lader totdat ie helemaal op 100% is.
Okey bedankt, ga ik proberen.

En ik weet dat je de accu niet zomaar kunt vervangen, ik geef em dan ook gewoon af aan een applestore. Maar eerst het bovenstaande proberen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Bigg Balls schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:00:
Als je hem voor 850-950 kan kopen ben je spekkoper. Het is dan een zeer goede prijs! Zelf denk ik dat zo'n systeem ongeveer 1300 moet opleveren ook omdat er Apple Care opzit.

Anyway een ssd later inbouwen in een Macbook Air is hoogst onwaarschijnlijk aangezien het nogal een klus is en er een groot aantal modellen is die niet de juiste aansluiting hebben (hebben pata ipv sata). Ook heb je weinig ruimte voor een ssd waardoor je niet zomaar elke ssd erin kunt bouwen.

Mocht de ssd later ingebouwd zijn is je Apple Care niet meer geldig.
Er zijn er genoeg via Ebay te vinden voor onder de 1000 euro met 128GB SSD en Apple Care (meestal Rev-B). Helaas zijn ze meestal wel Duits dus met een QWERTZ toetsenbord, als je dat niet erg vindt moet je gewoon Ebay een beetje in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik sta op het punt een macbook air te kopen, maar de laatste update is alweer 1,5 jaar geleden. Ik ben dus een beetje huiverig, wanneer verwachten jullie een update? Is er binnenkort toevallig weer een (groot) apple event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Siebelouis schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:46:
Ik sta op het punt een macbook air te kopen, maar de laatste update is alweer 1,5 jaar geleden. Ik ben dus een beetje huiverig, wanneer verwachten jullie een update? Is er binnenkort toevallig weer een (groot) apple event?
Woensdag is het iPod-event , wellicht kondigen ze daar wat interessants aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zou het niet doen. De 11,6" geruchten zijn vrij sterk.

Verder de Macrumors buyersguide:
Product MacBook Air
Recommendation: Don't Buy - Updates soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:58:
Ik zou het niet doen. De 11,6" geruchten zijn vrij sterk.

Verder de Macrumors buyersguide:
Product MacBook Air
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Dan ga ik wel flink balen als ze echt de 13,3 inch vervangen door 11,6 inch modellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MBA is nu 2 jaar, maar ga 'm echt niet inruilen voor een 11" formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:56:
[...]
Dan ga ik wel flink balen als ze echt de 13,3 inch vervangen door 11,6 inch modellen :(
Ik zou gaan kwijlen als Apple met een 11.6" MBA komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:56:
[...]

Wellicht zijn die 11 inch schermen gereserveerd voor een nieuwe grotere versie van de ipad? Dat hoop ik in ieder geval wel, of er moet gewoon nog een 13 inch air naast blijven bestaan. Ik vind 11 inch echt te klein..

Nouja, bedankt voor de info allen, maar weer afwachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zou het dan echt gaan gebeuren...

Meanwhile, Quanta has reportedly landed orders for 11.6-inch MacBooks from Apple. Shipments of 11.6-inch MacBooks are expected to top 400,000-500,000 units in 2010. But Quanta declined to comment on issues concerning clients or orders.
http://www.digitimes.com/news/a20100923PD222.html

Apple has established a pattern of updating its notebook models in the October-November timeframe, with the MacBook specifically seeing refreshed models debut in November 2006, November 2007, October 2008, and October 2009. Consequently, it seems reasonable that we may see at least some new notebook models make an appearance before the end of the year, and while we have claims that there will be at least one model in a smaller 11.6-inch size, uncertainty remains over which product line will gain the new form factor.
http://www.macrumors.com/...-headed-to-manufacturing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zie een 11,6" MacBook Air wel zitten, ben benieuwd naar de prijs als hij er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

AppleInsider reports that its daily tracking of Mac availability from a number of third-party resellers is showing signs of dwindling supplies of Apple's MacBook Air, suggesting that a refresh may be approaching in the relatively near future, perhaps as early as next week. According to the report, nearly every retailer has run out of stock of the low-end MacBook Air model, while several vendors are also showing no stock of the high-end model.
This marks the first time that AppleInsider has witnessed this abnormal trend in regards to the Air since it began tracking availability of Apple's Mac line on a daily basis over two years ago. Still, the drought didn't manifest over night. For weeks now, the websites of certain resellers have indicated that inventory of the low-end MacBook Air was on the verge of depletion, urging shoppers to "order soon," as only a handful of units remained in stock.

What's more, people familiar with the buy side of operations for big box retailers like Best Buy and Amazon.com say that Apple has indicted to them that it will not replenish supply of the notebooks until Oct. 12 through Oct. 16 at the earliest. Such expansive delays on low volume products like the MacBook Air are common only when Mac maker is preparing to overhaul the product line, these people say.

As noted in our Buyer's Guide, the MacBook Air is long overdue for an update, having last seen a refresh in June 2009. The extended interval since the most recent update has offered ample opportunity for speculation about updates, with the most recent rumors suggesting that Apple may be preparing an even smaller 11.6-inch MacBook Air for launch. An 11.6-inch "MacBook", which could be the new MacBook Air, has even been claimed to already be in production.

For the past several years, Apple has offered refreshes of at least part of its notebook lines in the October-November timeframe, suggesting that we may yet see something similar this year as Apple seeks to set its lineup for the holiday season.

Update: TUAW is now reporting that it has received information that Apple is pulling all stock of the MacBook Air SuperDrive accessory from its retail stores, possibly offering a further hint at changes to the MacBook Air.

bron: http://www.macrumors.com/...ndle-refresh-coming-soon/
Het komt dichterbij ;-) Hopelijk voordat ik eind dit jaar op vakantie ga ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Hoop dat aankomende dinsdag er een update komt. Hopelijk ook een prijsverlaging of ze moeten er iets van maken wat de hoge prijs waard is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:41:
Hoop dat aankomende dinsdag er een update komt. Hopelijk ook een prijsverlaging of ze moeten er iets van maken wat de hoge prijs waard is :P
Het is de prijs al waard, kijk naar de vormgeving! Daar betaal je dan extra voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:02:
[...]

Het is de prijs al waard, kijk naar de vormgeving! Daar betaal je dan extra voor :)
Ik betaal voor verouderde hardware in een mooi jasje. Als ze hem gaan updaten hou dan aub op met core 2 duo's. Ik weet dat het vloeken in de kerk is maar kijk eens naar de vaio z en leg hem eens naast de MBA

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 10-10-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:50:
[...]

Ik betaal voor verouderde hardware in een mooi jasje. Als ze hem gaan updaten hou dan aub op met core 2 duo's. Ik weet dat het vloeken in de kerk is maar kijk eens naar de vaio z en leg hem eens naast de MBA
Verouderde hardware, daar heb je gelijk in. De specs van de Vaio Z zien er inderdaad geweldig uit, maar qua uiterlijk (dikte etc.) moet je dat ding echt wel met een MacBook Pro vergelijken. In de MBA kan je gewoon moeilijk een fan kwijt, dus een i7 met hoge kloksnelheden zullen we zeker weten niet in de volgende MBA zien. En het is nou eenmaal zo dat je voor Windows meer power nodig hebt dan voor de Mac OS.

Core 2 Duo zal niet komen hoop ik, minimaal een i3...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:18:
[...]
En het is nou eenmaal zo dat je voor Windows meer power nodig hebt dan voor de Mac OS.
Als ik zie hoe goed Windows 7 al op een Atom N270 loopt met 1GB vraag ik me af of dat nog steeds geldt.
Core 2 Duo zal niet komen hoop ik, minimaal een i3...
Ik denk het ook. Wellicht een i5 um. Zou wat zijn als Apple nu nog met Core 2 Duos uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De geruchten worden steeds hardnekkiger: nieuws: 'Apple komt met kleinere MacBook Air'

"Both 13-Inch and 11-Inch MacBook Air Models Next Week?"
"The source of the leaked image reports a 1440x900 resolution to the 13" model."
http://www.macrumors.com/...ook-air-models-next-week/

Weet iemand of er binnenkort een evenement is waar die aangekondigd kan worden?

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 18-10-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:43:
De geruchten worden steeds hardnekkiger: nieuws: 'Apple komt met kleinere MacBook Air'

"Both 13-Inch and 11-Inch MacBook Air Models Next Week?"
"The source of the leaked image reports a 1440x900 resolution to the 13" model."
http://www.macrumors.com/...ook-air-models-next-week/

Weet iemand of er binnenkort een evenement is waar die aangekondigd kan worden?
Overmorgen, 20 oktober, om 19:00 onze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ander topic voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik was net bij de mediamarkt in Den Haag en daar stond geen MBA, wel alle andere macbooks netjes uitgestald. Ik weet niet of ze er in het verleden wel stonden of dat het misschien toeval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

lol.
Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2010/10/18/100225-cult_of_mac_mba_mockup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wel geinig. Ik denk echter niet dat ie klopt. Ik verwacht (en hoop) geen wedge shape maar een dun MBP design.

Dus overal dezelfde dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 20:57

RnB

So, we've just been discussing the rumored, and long overdue, MacBook Air refresh with a trusted source. This person recently had a working model in their possession for a few minutes and managed to glean quite a bit of detail that would seemingly confirm Apple's plan to announce an 11-inch MacBook Air at the "Back to the Mac" event later today. Here's what we've been told to expect:

* Smaller 11.6-inch display.
* 2.13GHz Intel Core 2 Duo (with a 2.33GHz option possible).
* 2GB of memory in the base configuration.
* No optical drive, naturally.
* Mini DisplayPort, USB, and SD card reader along the left-hand side and USB and power on the right (that's 2x USB).
* The trackpad has been updated to match that of the new MacBook Pros.
* Although smaller due to the 11.6-inch display, it's still about the same thickness as the current MacBook Air.
* A black power key now sits immediately to the right of a smaller eject key on the MBA's keyboard -- the round aluminum power button is gone. A design decision that might support the MBA's rumored instant-on capabilities though our source didn't see this functionality exhibited (possibly because it was running OS X 10.6.4).

Unfortunately, our source couldn't identify the graphics or the storage related to the rumored "SSD Card." So where does that leave us? Well, it looks like a smaller (and presumably, cheaper) MacBook Air originally rumored by AppleInsider is in the bag for a Steve Jobs announcement later today as is a refresh to the 13.3-inch model we broke last week (pictured nekkid above). So check back in a few hours and watch the reveal live, won't you?
Dan misschien toch nog een C2D? Zou wel een beetje outdated zijn nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Achja Core 2 Duo's presteren vaak beter dan bijv. een Core i3 330um (die ik heb) en ze zijn ook nog eens zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Idd, en met een C2D kan je een IGP bijplaatsen, waar je met een 'i' series of een 'losse' kaart nodig hebt, of die van de processor zelf moet gebruiken, die veel minder krachtig is.

Tenminste, volgens mij was dat het. En was dat de reden dat er bv in de 13" MBP ook nog een C2D zit. Ipv een i5.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c2d:
processor, chipset+gpu in 1 die (= totaal 2 chips)

core-i:
processor+igp, chipset, GPU (= totaal 3 chips)

die 3e chip past er niet in zonder de superdrive, een deel van de accu, of de dikte van het apparaat aan te passen: nvidia mag namelijk geen arrandale chipsets maken vanwege licentie gezeur.
het enige alternatief is een amd cpu, maar die lopen op dit moment echt hopeloos achter de feiten aan, misschien met Iliano APU volgens jaar. (= cpu + hd5650 performance op 1 die)

en daarnaast, een c2d+GT9400m? is nog zuiniger als een i3/i5/i7 plus IGP, de arrandale lijn is gewoon minder zuinig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zijn dat nou matte schermen op de nieuwe Airs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoop het wel, ben er alleen nog niet uit of ik nu voor de 13 of de 11,6 moet gaan.

13 inch is 300 extra, maar wel een snellere cpu en dubbele HD, naast de betere resolutie...

Denk toch maar voor die 13 inch en 0,3 kilo extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/macbookair/images/design_unibody2_20101020.png

Klopt behoorlijk :)
Alleen de bezel is wit, en er is een headphone-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik vind het wel een tof apparaatje!

Wat ik van die wedge moet vinden weet ik niet, het lijkt me niet zo comfortabel om op te typen of het zo dun is? Maar misschien lijkt dat maar zo....

Ik vind het een mooie vervanger voor mijn 5,5 jaar oude 13" Powerbookje, die gaat niet lang meer mee vrees ik :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het zijn glossy displays met een aluminium-kleurige bezel. Verder zitten er 2 USB poorten op (een eventuele herinstallatie verloopt via de meegeleverde USB stick), naast een Mini-DisplayPort en een koptelefoonaansluiting.

[ Voor 58% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-10-2010 21:42 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar kan je wel nog steeds bootcamp er op installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
Zit dat niet standaard in MacOSX?
En anders heb je altijd nog VMware Fusion, dat is nog veel mooier :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:40:
Het zijn glossy displays met een aluminium-kleurige bezel.
Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het staat in de specs, maar toen ik de foto's van Engadget zag dacht ik toch ook matte schermen te zien. Laten we maar hopen dat de nieuwe schermen dan tenminste geen irritante reflecties hebben :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik vond de oude MBA ook al nauwelijks last van reflecties hebben. De schermen zijn veel minder glossy dan van de MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel of geen verlicht toetsenbord?

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, 13'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze pagina (bij compare) niet. Bij MacBook's en MacBook Air's staat dit:
Full-size keyboard
Glass Multi-Touch trackpad with support for inertial scrolling
En bij MacBook Pro's dit:
Full-size, illuminated keyboard with ambient light sensor
Glass Multi-Touch trackpad with support for inertial scrolling
Ik hoop toch echt dat de Air wel een verlicht toetsenbord heeft. De Nederlandse store zegt wel weer dat de Air een verlicht toetsenbord heeft. In de Amerikaanse store staat dit weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:42:
Volgens deze pagina (bij compare) niet. Bij MacBook's en MacBook Air's staat dit:

[...]

En bij MacBook Pro's dit:

[...]

Ik hoop toch echt dat de Air wel een verlicht toetsenbord heeft. De Nederlandse store zegt wel weer dat de Air een verlicht toetsenbord heeft. In de Amerikaanse store staat dit weer niet.
Geen verlicht toetsenbord, bron;

http://www.engadget.com/2...r-13-inch-first-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Xcalibur schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:56:
Zit dat niet standaard in MacOSX?
En anders heb je altijd nog VMware Fusion, dat is nog veel mooier :)
Maar niet zo snel ;).

Hoe meer ik lees over de nieuwe MBA hoe meer de 13" mij de beste keuze lijkt, maar die 11.6" is toch ook wel een erg mooi formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Bij het configureren van een 11.6' Air staat wel verlicht?

U kunt voor het toetsenbord van uw MacBook Air een van de vermelde talen kiezen. De gebruikershandleiding wordt in dezelfde taal geleverd als de taal die u voor het toetsenbord hebt ingesteld, tenzij anders aangegeven. Mac OS X is een meertalig besturingssysteem. Tijdens de installatieprocedure kunt u een van de vele beschikbare talen kiezen voor de programmamenu's, de dialoogvensters en voor het lezen en schrijven van tekst. U kunt in Mac OS X bovendien op elk gewenst moment de taal wijzigen via Systeemvoorkeuren.

Opmerking: de computer wordt geleverd met kabels voor het land waarin u de computer hebt gekocht.

Keyboard en documentatie

* Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
* Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Engels)
* Verlicht toetsenbord (Internationaal Engels) & Gebruikershandleiding (Engels)
* Verlicht toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)

Edit ga deze maar bestellen :)

# 1.4GHz Intel Core 2 Duo
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
# 64GB Flash Storage
# Geen
# Verlicht toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)

[ Voor 7% gewijzigd door souljah1h op 20-10-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
Nogmaals;

Dit is fout overgenomen, dit staat er nog vanaf de laatste macbook air. In de US store staat geen verlicht toetsenbord, plus het feit dat de eerste hands ons ook zeggen dat het niet om een verlicht toetsenbord gaat.

bron;
http://www.engadget.com/2...r-13-inch-first-hands-on/

Natuurlijk mag je hem wel bestellen, blijft een heerlijk mooi apparaat. Ik bestel een 13" aan het einde van de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:12
Dat magic trackpad dat bij de nieuwe MBA inbegrepen zit, is deze nu gelijkwaardig aan de losse trackpad die apple verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Hij houdt het vast alsof het echt niets weegt :P

Prachtproduct. Jammer van het gebrek aan verlicht toetsenbord.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Nee geen van beiden volgens engadget. Gek genoeg als je hem besteld staat er wel verlicht toetsenbord in de apple store..

edit: Dat lijkt me een foutje in de apple store. De nieuwe Air's hebben voor zover ik kan zien beiden _geen_ verlicht toetsenbord.

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 21-10-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm die formfactor is wel uitermate horny zeg.. prijzen vallen me ansich ook nog redelijk mee..
Alleen het gebrek aan wat aansluitmogelijkheden vind ik wel jammer, maar dat is vaker bij Apple.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

CLB schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:09:
Hmm die formfactor is wel uitermate horny zeg.. prijzen vallen me ansich ook nog redelijk mee..
Alleen het gebrek aan wat aansluitmogelijkheden vind ik wel jammer, maar dat is vaker bij Apple.
Zijn bijna overal verloopjes voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja dat begrijp ik... maar er zijn ook externe HDD's, grotere schermen, losse keyboards, losse muizen..
Een device moet gewoon 'af' zijn... en deze MacBook Air's zijn dat niet helemaal.. maar ik twijfel wel erg O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor wie nog twijfelde, de 11" en 13" hebben inderdaad geen verlicht toetsenbord.
YouTube: Hands-On With the 13-inch MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Meer aansluitingen is grotere MacBook Air. Ik vind 2 al prima. Apple accessoires zijn bijna allemaal doorschakelbaar of draadloos of hebben een USB hub on board. En anders sluit je een los USB-hubje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
CLB schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:19:
Ja dat begrijp ik... maar er zijn ook externe HDD's, grotere schermen, losse keyboards, losse muizen..
Een device moet gewoon 'af' zijn... en deze MacBook Air's zijn dat niet helemaal.. maar ik twijfel wel erg O-)
true, stel dat ik de goedkoopste neem met 64gb en ik later toch wat meer schijfruimte dan ben ik gebonden aan een externe harde schijf. Moet ik die weer apart meesjouwen, verloopje hier, stekkertje daar. Dan kom ik weer op het gewicht van een standaard laptop uit als ik de hele boel moet meesjouwen in mijn tas maar goed voor een dergelijk vormgeving en formaat moet je altijd wel inleveren. Ik ga nog een even kijken of ik er 1 uit Hong Kong kan regelen, 11.6 inch model is daar 300 euro goedkoper t.o.v. NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
Hebben! :)

In de NL Store staat volgens mij nog de 'oude' 13" Macbook Air,aangezien ik daar kan kiezen voor een verlicht toetsenbord? Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat deze nieuwe spullen ook in de NL store te bestellen zijn? Paar weken?

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13
Nee hoor, is direct te bestellen! Levertijd van de standaardmodellen is 1-2 dagen, CTO is 3 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Staan deze modellen al in nederlandse apple stores vandaag? (zo nee, wanneer dan?)

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ben ik ook erg benieuwd naar...

Blijft gewoon echt heel slick:

Is er al iets bekend over het draaien van Windows 7 op deze MBA? Of kan dat gewoon altijd?

[ Voor 87% gewijzigd door CLB op 21-10-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Zijn er al? Kan gewoon zelf samenstellen

Edit: Sorry las verkeerd :) ga straks even bij de MacMe in Leeuwarden kijken!

[ Voor 122% gewijzigd door souljah1h op 21-10-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Windows 7 kan altijd. Heeft wel nadelen: met name battery life en minder goede multi touch.

Edit: ik heb machouse gebeld, hebben nog niks.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Battery life is wel jammer.. Multitouch maakt me niet zo uit...
Denk nog steeds dat ik niet kan wennen aan MacOSX, de ervaringen op school enzo, zijn uitermate slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Wie wil er nieuw topic openen voor de nieuwe generatie Macbook Air? Neem dan even contact op, zodat niet twee mensen er tegelijk aan gaan werken (dat zou zonde zijn). CLB gaat aan de slag.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 21-10-2010 11:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.