Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
Je levert qua prestaties altijd wat in. Je moet voor jezelf nagaan of jij die 1,8 die je nu hebt echt intensief gebruikt. Voor simpele taken als internet/word/mail/messaging is een MBA meer dan perfect.

Het feit dat hij zo portable is heeft gevolgen waarvan jij moet beslissen of deze nadelig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Zipsop schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:50:
Ik denk dat 4200rpm HDD nog wel merkbaar zal zijn ondanks dat deze binnenkort SATA is.
En je moet natuurlijk goed bedenken of de Air wel jou "gebruikspatroon" past.
De 120GB is toch 5400rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Helaas...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xiC5zt3v5H08rP8saRCsAjqo/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Zipsop schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:50:
Let er wel op de de prijs in de pricewatch nog de oude is. De nieuwe komt pas in november en daar zal je dan gewoon 1699 euro voor moeten neerleggen...

Ik denk dat 4200rpm HDD nog wel merkbaar zal zijn ondanks dat deze binnenkort SATA is.
En je moet natuurlijk goed bedenken of de Air wel jou "gebruikspatroon" past.
Hmm.. Aangezien ik niet graag betaal voor verouderde technologie, en 1600 pleuro (incl studentenkorting) toch echt teveel geld vind om uit te geven ga ik dan toch maar voor de nieuwe Macbook denk ik..

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 11:01

itlee

Gas erop!

ik sta aan de vooravond om een mac air aan te schaffen,....kheb ooit een mac in ver verleden gehad en deze om marktplaats gezet (G3) omdat ik er zelf niet zo veel mee kon als windows addict.

nu heb ik een xps1330 en een xps1530 en de 1530 gebruik ik zakelijk en de 1330 heb ik verkocht.

De werkzaamheden op de airbook zullen niet verder reiken dan internet/email en wat bestanden delen naar een windows machine.

de reden waarom ik um eigenlijk wil hebben is er maar eentje, compact en licht....en voor op de bank met een biertje ...lijkt me dit geweldig.

maar ja...het is nu nog lijken...is het echt zo fantastisch of is het laten staan? en een andere mac kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 05:13
Ik heb zelf een Macbook Air en gebruik hem momenteel als desktop vervanger.
Super machine en voor mij de beste Mac ooit.

Op de bank of onderweg met de Air is geweldig, superlicht.

Hou er wel rekening mee dat er geen dvd speler in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen met een ssd disk in de Macbook Air. Hoe is dit in dagelijks gebruik, vooral kantoor toepassing. Safari,Entourage,msn. Hoe bevalt en hoe is de snelheid.
Ik heb al verschillende revieuws gelezen maar de meeste zijn recht toe recht aan. En wil graag van jullie weten hoe jullie dit ervaren in dagelijks gebruik. Wil namelijk op kantoor heel me desktop omgeving met ubuntu omzetten naar een Macbook Air met de nieuwe led cinema van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
RonXP schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:52:
Ik heb zelf een Macbook Air en gebruik hem momenteel als desktop vervanger.
Super machine en voor mij de beste Mac ooit.

Op de bank of onderweg met de Air is geweldig, superlicht.

Hou er wel rekening mee dat er geen dvd speler in zit.
ik wil hem ook als desktopvervanger....is die 4200 rpm nou echt zo traag dat het vervelend is bij iphoto e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Nee bij mij gaat het prima.
Hij voelt lekker vlot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefklep schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:22:
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen met een ssd disk in de Macbook Air. Hoe is dit in dagelijks gebruik, vooral kantoor toepassing. Safari,Entourage,msn. Hoe bevalt en hoe is de snelheid.
Ik heb al verschillende revieuws gelezen maar de meeste zijn recht toe recht aan. En wil graag van jullie weten hoe jullie dit ervaren in dagelijks gebruik. Wil namelijk op kantoor heel me desktop omgeving met ubuntu omzetten naar een Macbook Air met de nieuwe led cinema van apple.
Heb er een met SSD, 64Gb, getrimd met XSlimmer, Office erop, Aperture, Photoshop etc... en nog 28Gb vrij.
Om zware bewerkingen te doen adviseer ik om dit op een ander apparaat te doen, voor kantoorapps, the best you can get for the class and weight. En.. grote files et je beter op een lacie, zoals een aperture lib enz... (doe ik met de foto's).

Zit nu in Jakarta in een Starbucks te ticken en heb 'm echt overal bij me. Opgeladen kan ik op minimale belichting makkelijk 5 uur surfen en mailen als ik op pad ben zonder op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 05:44:
[...]

Heb er een met SSD, 64Gb, getrimd met XSlimmer, Office erop, Aperture, Photoshop etc... en nog 28Gb vrij.
Om zware bewerkingen te doen adviseer ik om dit op een ander apparaat te doen, voor kantoorapps, the best you can get for the class and weight. En.. grote files et je beter op een lacie, zoals een aperture lib enz... (doe ik met de foto's).

Zit nu in Jakarta in een Starbucks te ticken en heb 'm echt overal bij me. Opgeladen kan ik op minimale belichting makkelijk 5 uur surfen en mailen als ik op pad ben zonder op te laden.
Thnx voor de vraag van me te beantwoorden, klinkt gewoon goed. En moet ook iets hebben wat gewoon licht is en denk dat apple hier heel goed in is met ze Air. En de nieuwe heeft 128ssd dus dat komt ook helemaal goed. Nee denk dat de keuze is gemaakt zal nog een keertje gaan kijken in de apple store en dan zullen we eens een keuze gaan maken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Air met 64GB SSD en heb 'm sinds kort een belangrijkere rol gegeven dan mijn voorheen primaire Mac Pro (dual Xeon 3.0Ghz).

Mijn werkzaamheden:
- Mail
- Webapplicaties benutten (van mijn werk)
- Aangeleverde Photoshop webdesigns snijden naar JPG's t.b.v. het web
- HTML + CSS via Coda
- ASP.NET C# programmeren via Visual Studio
- RDP sessies doen (naar servers in het datacentrum)
- SSH (naar de mailservers in het datacentrum)
- Papers (om wetenschappelijke PDF papers te lezen)
- Word en Keynote voor teksten en presentaties
- Illustrator voor de incidentele in of export van een vector bestand.

Mijn ervaring is dat je aan snelheid op de Air niet te kort komt, mits je niet constant van actieve applicatie switched. Mijn Mac Pro met zijn mega Xeon power (totaal vier cores @ 3Ghz) is vooral veel sneller wanneer je pak 'm beet meer dan 5 "zware" apps tegelijk draait.

Voor mail, iTunes, iPhoto, Word, Safari (of Firefox) is hij in mijn "gevoel" minstens net zo snel als de Mac Pro.

Ook heb ik er Parallels op draaien om van tijd tot tijd mijn Visual Studio te starten. Ook dit draait hij prima. Let wel: het is een minimale Windows 2003 installatie die ik gebruik, geen mega bloated Vista Ultimate of iets dergelijks.

Net als iemand anders hierboven heb ook ik de boel geslimlined, d.w.z.: van Universal Binaries, de legacy PowerPC varianten verwijderen. Net als dat mijn Mac nu uitsluitend Engels en Nederlands als talen aan boord heeft. Dat scheelde bij mij ruim 15GB!! (op 64GB merk je dat natuurlijk zeer goed)

Opslag is natuurlijk een probleem als je alles altijd overal bij je wilt hebben. Maar dit heb ik opgelost door een SVN server met al mijn werk projecten in het datacentrum in te richten. Ik heb altijd de nieuwste versie van de actieve projecten bij me, en voor andere projecten kan ik overal ter wereld (als ik een internet lijn heb) een project "uit checken". Ideaal. Voordeel is dat ik altijd een veilige backup heb van mijn werkbestanden, mocht mijn Air ooit gestolen worden.

Mijn muziek en films kunnen helaas niet mee, maar daar helpt de iPod (of iPhone) mij weer. Bovendien, als ik op reis ben heb ik meestal toch geen tijd voor films. (en in het vliegtuig zijn de stewardessen natuurlijk veel leuker om naar te kijken ;)

Kortom: het is tegen al mijn principes in geweest om de Air als primaire computer in te stellen, maar de eenvoud, de solide constructie (ik heb geen last van kromtrekkende aluminium dingen - gelukkig) en het verlichte toetsenbord vind ik erg fijn.

(Ik ga het nu een maandje proberen, de Mac Pro staat netjes losgekoppeld, mocht ik toch extreme power nodig hebben, dan staat hij zo weer op mijn bureau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurentz,

Ik heb zelf een vhd met XP draaien onder Fusion (op een LaCie disk). Mag ik vragen hoe groot je minimale 2003 is en wat je standaard in het image hebt? Denk er ook aan VStudio op 2003 mee te nemen.

(heb programmeurs in dienst, maar rommel nog heel graag zelf aan protoypes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit rond de 10GB, inclusief project bestanden en VS 2005 Professional. Let wel, ik heb b.v. niet de C++ module geinstalleerd, die 1,5GB opeist in zijn eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Verdomme laat ik mijn Air vanmiddag een beetje stuiteren op me bureau. Ik wilde hem opendoen maar toen pakte ik hem te ver vast en tilde ik de hele MacBook op aan één kant. Nu hoor ik hem een beetje 'schaven' als ik hem open doe. In de hoek bij de power-button gebeurt dit, de het scherm schaaft een beetje langs die hoek nu. Maar het is maar heel erg licht en als ik hem dicht doe hoor ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:12
Sta ook op het punt een air aan te schaffen. Moet er echt bij als ultra-portable, een machine om makkelijk en overal bij je te hebben. Enige waar ik een beetje bang voor ben: hoe zit het met de stevigheid van de MB Air? Dit aangezien het feit dat hij waarschijnlijk dus altijd in een tas zal zitten met nog boeken of ander spul erbij? Is het dan verstandig een air aan te schaffen of kan ik beter voor een 11 inch Vaio gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Air is veel steviger dan de TZ. Heb ze allebei gehad. Ik zou voor de Air gaan mede door het 13" formaat wat veel lekkerder werkt. De TZ is wel kleiner en handzamer. En lichter.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 28-10-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Parallels Compressor tool over mijn Windows 2003 harddisk image gehaald. In plaats van 10GB die ik eerder vermeldde, is het nu slechts 7,7GB.

Verder kan ik melden dat de Air inderdaad vrij stevig is, maar laten we wel wezen: er zit ook weinig in en aan aan openklappende klepjes of gaten: het is nagenoeg een stuk aluminium met een openklappende klep (het scherm). Maar zoals hierboven al duidelijk werd... je moet 'm niet laten stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ja en hij is trouwens ook erg kras gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Ok bedankt voor de antwoorden. Merk toch wel dat het erg handig is een portable laptop bij je te hebben. Was dan ook aan het denken aan het 'oude' model air aangezien ik geen voordelen zie om extra uit te geven voor het nieuwe model (gamen op de air lijkt mij zowiezo onmogelijk).

Laten stuiteren ben ik ook niet van plan, maar goed hij zal wel vaker in een tas met aardig wat boeken zitten e.d. dus hij moet gewoon wel stevig genoeg zijn. Hoe zit het met toetsenafdrukken op het scherm?

Bedoeling is dan in een sleeve en dan in gewone tas / random crumpler bag. Zou genoeg moeten zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Slomy schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:16:
Hoe zit het met toetsenafdrukken op het scherm?
Bedoeling is dan in een sleeve en dan in gewone tas / random crumpler bag. Zou genoeg moeten zijn dan.
Daar heb je geen last van omdat er een rubberen randje rond zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:16:
Ik zit rond de 10GB, inclusief project bestanden en VS 2005 Professional. Let wel, ik heb b.v. niet de C++ module geinstalleerd, die 1,5GB opeist in zijn eentje.
Ga het als ik weer thuis ben ook ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slomy schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:16:
Ok bedankt voor de antwoorden. Merk toch wel dat het erg handig is een portable laptop bij je te hebben. Was dan ook aan het denken aan het 'oude' model air aangezien ik geen voordelen zie om extra uit te geven voor het nieuwe model (gamen op de air lijkt mij zowiezo onmogelijk).

Laten stuiteren ben ik ook niet van plan, maar goed hij zal wel vaker in een tas met aardig wat boeken zitten e.d. dus hij moet gewoon wel stevig genoeg zijn. Hoe zit het met toetsenafdrukken op het scherm?

Nieuwe model air is toch dezelfde prijs van de oude, maar dan met betere componenten en een grotere (ssd) disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:18:
[...]

Nieuwe model air is toch dezelfde prijs van de oude, maar dan met betere componenten en een grotere (ssd) disk.
Ja een Air wordt nu ook voor mij verlokkelijk.

Enige nadeel van de nieuwe: typisch Apple, met en met vallen de accesoires weg, de naar DVI en VGA converters zitten en nu standaard niet meer bij... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Voordeel van een "oude" Air is dat deze een betere accu duur heeft. Ik haal op de mijne makkelijk 6uur met het display op 80% en het backlit keyboard op 100% met gewoon Pages en Safari gebruik.

Tevens kan je voor de oude vaak wel een deal met de reseller maken met korting. Zeker als je er een kan vinden die de oude nog volop in voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 08:15
Voor de mensen die op die nieuwe aan het wachten zijn:

nvidia based macbook air now shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Geluk gehad mbt een ebay veiling en een sealed / boxed 'oud model' air kunnen krijgen voor 960 euro. Dus misschien voor de mensen die aan het kijken zijn naar een air en niet perse een nieuw model willen een idee om in de gaten te houden.

Nou alleen wachten totdat ie binnen is. Kan ik in de tussentijd alvast eens gaan kijken naar sleeves / bags. Hier nog mensen met specifiek goede ervaringen mbt bepaalde sleeves / bags? Was eigenlijk aan het denken aan de crumpler macbook air sleeve en dan met sleeve en al in de 'normale' messenger bag van crumpler (http://crumpler.nl/?produ...=details&product_line=797).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@slomy, reken daarbij de inklaringskosten en de btw :)

@ziosop, op welke data baseer jij je uitspraken dat de accu beter is? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
@common.sense, laptop komt uit de UK, dus ik hoop die kosten eigenlijk te vermijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Hoe werkt photoshop op de Air? Is dat te doen? Ik heb nu een macbook pro en ik vind de pro toch te groot en dik en zwaar om hem overal mee te nemen... Ik snap dat final cut pro niet echt goed erop zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 17:31
Misschien werkt FCP wel op de nieuwe Macbook's die hebben namelijk 'echte' videokaarten.. Maar dat durf ik je niet te garanderen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
simon schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:48:
Misschien werkt FCP wel op de nieuwe Macbook's die hebben namelijk 'echte' videokaarten.. Maar dat durf ik je niet te garanderen.
Ik zit te denken namelijk, final cut pro werkt zelfs op een G4 of G5.. de macbook air is veel sneller dan dit.. Ik gebruik af en toe final cut pro.. meestal zit ik gewoon te photoshoppen.. voor de rest is het echt alleen surfen msn en muziek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

never mind.

[ Voor 157% gewijzigd door Philflow op 30-10-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 06:09:
@ziosop, op welke data baseer jij je uitspraken dat de accu beter is? Bron?
De accu duur is beter(gok dat de accu het zelfde is gebleven...), apple gaf voor de "oude" 5 uur aan. Nu voor de nieuwe geven ze 4,5uur aan.

Maar die 6 uur is eigen ervaring met mijn MBA uit augustus 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zo ik ben ook weer terug in het Air kamp :) Ik had een tijdje geleden de 80GB versie, nu de 64GB SSD. Lekker apparaatje.

Ik heb gelijk een vraag: moet ik voor een ethernet aansluiting echt de Apple adapter hebben of kan ik ook andere merken nemen?

Heeft iemand misschien een tip voor een usb hub + ethernet voor een schappelijke prijs die werkt met de Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik geheugenstrips kan kopen voor mijn witte Macbook (2007) waarmee ik hem kan upgraden naar 4GB (3GB werkzaam)?

Ik heb wel gezocht maar door al die cijfers en dingen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:52:
Weet iemand waar ik geheugenstrips kan kopen voor mijn witte Macbook (2007) waarmee ik hem kan upgraden naar 4GB (3GB werkzaam)?

Ik heb wel gezocht maar door al die cijfers en dingen zie ik door de bomen het bos niet meer.
1) wrong topic
2) daar hebben we in ACS een topic voor lopen: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 (dit topic is de eerste hit wanneer je binnen ACS zoekt op 'geheugen')
3) we verwachten een klein beetje initiatief van je op GoT. Je vraag neergooien in een topic dat niet eens over de betreffende Mac gaat hoort niet en komt een beetje lui over.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

En we hebben plaatjes en een review.
http://www.flickr.com/pho...b/sets/72157608533238528/

En de review
http://mar247advice.wordp...lk-macbook-air-20-review/

Ziet er allemaal heel goed uit, binnenkort zelf maar eens aanschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Na 2 weken wachten vanmiddag mijn Macbook Air binnen gekregen. Wat een ontzettend mooie laptop is het. Nu deze week maar even gaan kijken naar een mooie sleeve voor de laptop. Hier nog mensen met ervaringen mbt sleeves voor de macbook air?

Voor de rest nog aan het kijken naar een goede muis (wil niet de Apple variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Slomy schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:52:
Na 2 weken wachten vanmiddag mijn Macbook Air binnen gekregen.
De nieuwe? 120Gb of 128?

Sleeves: Radtech.com
Muizen: je zou naar een bluetooth logitech kunnen kijken dan jouw je je usb nog vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Philflow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:14:
[...]

De nieuwe? 120Gb of 128?

Sleeves: Radtech.com
Muizen: je zou naar een bluetooth logitech kunnen kijken dan jouw je je usb nog vrij.
Nee helaas geen nieuwe. Heb het geluk gehad op ebay een oud model (1,6 en 80gb harde schijf) voor een zeer aantrekkelijke prijs te winnen (was wel nog nieuw; factory sealed). Een aanrader om ebay in de gaten te houden mocht men nog op zoek zijn naar zo'n model, die van mij kwam incl verzenden rond de 975 euro uit (houd wel rekening met betrouwbaarheid van verkoper e.d.).

Bedankt voor de site voor de sleeve. Ziet er ook erg goed uit. Ga morgen of vrijdag ook eens de crumpler store bezoeken zodat ik een ietwat beter idee krijg.

Inderdaad maar eens naar een logitech muis kijken, die heb ik ook aan mijn gewone pc hangen. Vind persoonlijk de Apple bleutooth muis een ramp (van dat bolletje wat erop zit krijg ik echt spontaan rsi).

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mid-2007 Prototype MacBook Air Found on eBay

Iemand heeft op ebay een macbook air gekocht en kwam later achter dat hij een prototype in handen had. Het ding is gefabriceerd in mei 2007. Foto's staan in de thread die hij er over heeft gemaakt. De onderkant is zwart, de naam MacBook Air staat er niet op, de harddrive is maar 40GB, er zit een adapter voor de gewone macbook bij, de iSight schijnt erg blurry te zijn, multi touch lijkt niet te werken, een versie van Tiger was geïnstalleerd die nooit op de markt is geweest en zo nog veel meer eigenaardigheden.

Inmiddels staat het prototype ook op ebay met het hoogste bod van $1700 en nog 9 dagen te gaan.

Daar gaat een hele boel geld tegenaan gegooid worden denk ik!

[ Voor 21% gewijzigd door mrfunk op 20-11-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na twee weken uitstel van levering heeft Apple mijn basismodel Macbook Air gratis geupgrade naar een ssd. Dus ipv een 120 gb hd een 128 gb ssd, verschil van 414 euro. Mooi geschenk van Apple!!! En het is net verzonden, met mijn gratis printer en ipod :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Korte vraagje,

Als ik de goedkoopste macbook air bestel met een normale harde schijf erin. Kan ik deze dan zelf eenvoudig vervangen door onderstaande? Dit is natuurlijk qua prijs dan een goed deal. Een Air met SSD kost me rond de 2000 als ik direct kies voor een SSD. Zelf inzetten is een besparing van zo'n 600 euro.

http://shop.transcend.nl/...l.asp?ItemID=TS64GSSD25-M

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Flaterik, die Transcend SSD is 2.5" en IDE. De MBA gebruikt 1.8". Eerste generatie gebruikt Zif, de tweede SATA. Verder is die Transcend qua prestaties niet aan te raden.

Over het inbouwen: Voor zover ik weet is het niet eenvoudig de harde schijf te vervangen, maar misschien valt dat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Philflow schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:14:
Flaterik, die Transcend SSD is 2.5" en IDE. De MBA gebruikt 1.8". Eerste generatie gebruikt Zif, de tweede SATA. Verder is die Transcend qua prestaties niet aan te raden.

Over het inbouwen: Voor zover ik weet is het niet eenvoudig de harde schijf te vervangen, maar misschien valt dat mee.
Bedankt. In dit geval schieten de prijzen voor de betreffende SDD richting de 400/500 euro en is het uiteraard een stuk minder interessant. Nog wel een kleine kostenbesparing maar het lijkt me niet verstandig om voor dat geld de MBA open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Inderdaad. De prijs van 600 euro die Apple rekent voor een goede 128GB Samsung SSD + 286MHz is geen gekke meerprijs.

Je zou nog kunnen kijken in de UK, daar liggen de prijzen (flink) lager en de garantie is toch internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze week een korte vgl gedaan tussen de MBA 1,86Ghz, 128SSD en de MBP 2,4Ghz unibody.

Hij start tot 10 seconden sneller op, programma's starten ook veel sneller op en als ik een HD trailer download naar bureaublad gaat het tot 2 maal zo snel...
Het scherm van de MBP is wel véél contrastrijker en natuurlijker. MBA geeft een lichte gele schijn die trouwens een beetje helderder is dan zijn grote broer.

Voor de rest een zotte kwaliteitsgadget (van 2300 Euro).

Wachten op een 500GB SSD om dan in de MBP te steken zeker? :-)
RAM zal ik ook nog verdubbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
@Tjeu: Valt dat nu echt op dat verschil tussen de MBA en de MBP? Want ik was blij verrast te merken dat de MBP eigenlijk ook maar 2 iPhone's dik is , en de MBA op zijn dikste punt slechts 0.20 inch dunner..

Maar het verschil zit hem vooral in het volume neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Philflow schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:44:

Je zou nog kunnen kijken in de UK, daar liggen de prijzen (flink) lager en de garantie is toch internationaal.
Via bijvoorbeeld Expansys is de 128SSD versie te krijgen voor 2000 pond. Dit is zo'n 2200 euro. In de pricewatch is deze versie echter al te krijgen voor 2000 euro. Doelde jij op een bepaalde website met extra korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Flaterik schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:23:
[...]
Via bijvoorbeeld Expansys is de 128SSD versie te krijgen voor 2000 pond. Dit is zo'n 2200 euro. In de pricewatch is deze versie echter al te krijgen voor 2000 euro. Doelde jij op een bepaalde website met extra korting?
Expansys is vaak duur. Hier voor 1922 euro:
http://www.laptopsdirect....B940B-A_/version.asp?PID=
Maar goed valt me toch tegen, een paar weken geleden waren de prijsverschillen groter.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 16-01-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:20:
@Tjeu: Valt dat nu echt op dat verschil tussen de MBA en de MBP? Want ik was blij verrast te merken dat de MBP eigenlijk ook maar 2 iPhone's dik is , en de MBA op zijn dikste punt slechts 0.20 inch dunner..

Maar het verschil zit hem vooral in het volume neem ik aan?
Vooral gewicht. Dun is leuk, maar zoals ik elders ook al zei: we hebben geen kabouterhandjes. Dus op een bepaald moment is een zekere 'dunheid', dun en elegant genoeg. Zou het echt zoveel uitmaken als een mbp nog eens 0.2" dunner wordt? Dit is echt optimalisatie in de marge, en sowieso mijlenver voor op de concurrentie. Apple laptops zijn zowat de dunste in de industrie. Als je een apple laptop koopt weet je dat je niet met een dik monster naar huis komt.

Macbook/pro zijn in elk geval voor praktisch gebruik ook zeker al dun genoeg. Ze wegen echter iets zwaarder dan de mba.

Wat mij betreft is een macbook het ideale compromis. Precies 2 kg is een mooi getal. Misschien 'heftig' in vergelijking met de mba, maar je krijgt er wel een volledige pc voor terug met optische drive/snellere harddisk/mooier scherm en meer poortjes enz... voor een paar honderd euro minder. Tja, een halve kilo zwaarder dan de air maar vergeleken met de concurrentie toch nog steeds bijzonder licht voor een volledig metalen laptop.

Ik ben het er mee eens, de air is een geweldige gadget. De macbook is echter een stuk rationeler, en nog steeds een geweldig stukje hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Qua scherm kan ik het niet met je eens zijn. Ik heb zowel de MBA als nieuwe MB gehad, en contrast en zwartwaardes zijn een stuk beter op de MBA. Diverse reviews komen tot dezelfde conclusie (notebookjournal.de notebookcheck.net). De MBP en MBA hebben uitstekende schermen, terwijl de nieuwe Macbooks een gemiddeld scherm hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 16-01-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, misschien is dat zo, maar ik heb een voorkeur voor de 'nieuwe stijl' bij apple.

Dat het scherm niet goed genoeg is voor pro-fotobewerkers enz enz... zal dan best wel, daar merk ik toch niets van hoor. Als normale consument is alles prima leesbaar/zichtbaar en ziet er het 'subjectief' mooi genoeg uit.

Los daarvan verkies ik persoonlijk het macbook scherm dat slechts uit één oppervlak bestaat. Eén grote glasplaat met die mooie zwarte rand onder de plaat. Hoe minder hoekjes en randjes, hoe beter. Dus niet een bezel, met dan een dun randje en een kleine 'verdieping', en dan het scherm zoals bij de mba.Het mba scherm leek ook minder 'levendig' en wat gelig. Side by side ziet de nieuwe macbook er toch een heel stuk modernen en mooier uit. (of toch het scherm)

Daarnaast vind ik net door die glascoating het scherm diepe kleuren uitstalen (ja, ze zullen wel niet overeenkomen met rgb gamut weet ik veel, bla ... :) )

disclaimer: ik heb geen macbook, maar telkens ik er eentje tegenkom in een mediazaak kan ik het niet helpen en sta ik bijna te kwijlen ;) Van zodra het budgetair kan en m'n pc genoeg is afgeschreven, komt er zonder twijfel een macbook!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dat ben ik wel helemaal met je eens. Het nieuwe design (met glasplaat en zwarte bezel) ziet er veel strakker uit. Ik ben benieuwd wanneer de MBA dat ook krijgt.

De mindere kwaliteit van het MB scherm viel mij pas op toen ik er een paar uur op had gewerkt. Maar er zijn 2 verschillende types in omloop, waarvan ik de minder goede had (LG/Philips). Als ik de andere had was ik misschien wel tevreden geweest.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:11:
Het mba scherm leek ook minder 'levendig' en wat gelig.
Dat klinkt als een slecht gecalibreerd scherm. De MBA heeft een zeer hoge contrasratio, dat betekent in de praktijk dat wit echt wit is, zwart echt zwart.

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 16-01-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

Net deze MacBook Air besteld : http://store.apple.com/us/product/FB003LL/A?mco=MjE0NDk5Mw

Ben in lange tijd niet zo niet zo opgewonden geweest over een laptop. Het is dan wel het oude type, maar hij is nu in ieder geval wel betaalbaar :)

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? En heeft iemand hier al geprobeerd om de hardeschijf te vervangen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Xe0n schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:45:
Net deze MacBook Air besteld : http://store.apple.com/us/product/FB003LL/A?mco=MjE0NDk5Mw

Ben in lange tijd niet zo niet zo opgewonden geweest over een laptop. Het is dan wel het oude type, maar hij is nu in ieder geval wel betaalbaar :)

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? En heeft iemand hier al geprobeerd om de hardeschijf te vervangen?
HDD vervangen voor dit model is wel mogelijk maar eigenlijk toch niet.
Voor zover ik weet is er geen groter model van deze 1,8" PATA hdd met ZIF connector. En naar alle waarschijnlijkheid zal deze er ook niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n

Xe0n

^ Me

Zipsop schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:55:
[...]

HDD vervangen voor dit model is wel mogelijk maar eigenlijk toch niet.
Voor zover ik weet is er geen groter model van deze 1,8" PATA hdd met ZIF connector. En naar alle waarschijnlijkheid zal deze er ook niet komen.
Hoezo in de verschillende iPod's zitten toch ook groter 1,8"PATA hd's?

Zie http://www.ifixit.com/Products/iPod-Classic/130

Of zie ik iets over het hoofd?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Ik heb ook een Air oude generatie en ben ook aan het kijken voor een betaalbare SSD.
Wat nu uitkomt is echter allemaal SATA.

Volgens mij kan er bij mij alleen een ATA SSD in.
Iemand al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Xe0n schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 01:24:
[...]

Hoezo in de verschillende iPod's zitten toch ook groter 1,8"PATA hd's?

Zie http://www.ifixit.com/Products/iPod-Classic/130

Of zie ik iets over het hoofd?
Jep, Die zijn 3600RPM, dan wordt de Air nog langzamer, en het gaat niet passen omdat deze 8mm dik zijn, de Air kan maar 5mm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n

Xe0n

^ Me

Duurt het opladen bij jullie ook zo lang. Als ik het goed heb uitgerekend doet hij er 7 a 8 uur over om helemaal op te laden, lijkt me niet echt normaal...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vraagje:
Om een cdrom te lezen bij de Air moet ik dus of een externe reader hebben of het doen via het netwerk. Ik vroeg me echter af of ik een cd kon kopieren op een USB stick en die dan in de MBA steken? Ik doe het dan wel vanaf een Windows bak? Denk alleen niet dat het zo straightforward is :o

Lijkt me ook wel handig!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je er een ISO van kunt maken, dan ben je er al.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Daedalus schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:50:
Als je er een ISO van kunt maken, dan ben je er al.
Ahh ok, het betreft namelijk Missing Sync. En die kan ik nu best goed gebruiken :D

Thanks, ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Ahh ok, het betreft namelijk Missing Sync. En die kan ik nu best goed gebruiken :D

Thanks, ik ga het proberen
Mijn voorkeur heeft wel absoluut via het netwerk moet ik zeggen... Het is sneller en makkelijker naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
scenix_ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:28:
[...]

Mijn voorkeur heeft wel absoluut via het netwerk moet ik zeggen... Het is sneller en makkelijker naar mijn mening :)
Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd. Ik ging er gwn vanuit dat het heel omslachtig zou zijn! Nou, zodra ik kan mijn kan zetten op een andere computer zien we het :)

[ Voor 106% gewijzigd door Póg mo Thóin op 02-03-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Maar nu dan nog iets. Een veel ernstigere zaak. Op mijn 1.6 ghz MBA uit April 2008 ondervind ik problemen als ik de cam wil gebruiken. Skype maakt de computer retetraag en Photobooth sluit zichzelf de helft van de tijd af.

Bij gebruik van de cam functie tijdens Skype loopt heel mijn CPU vol zelfs zonder andere programmas open. Hij is zo hard bezig dat ik zelfs geen simpele taakjes(een foto zien in preview/een gesprek doorzetten in Adium) kan uitvoeren. Normaal staat de computer op 92% idle bij gebruik van iTunes, Safari en Adium. Gooi ik Skype into the equation dan wordt het andere soep. Zodra videobellen aangaat schiet hij naar de 3%idle of soms gwn 0...Echt heel vervelend uiteraard.
Ik heb een gelijksoortig probleem als ik Photobooth opstart, logisch lijkt mij.

DIt is al in ieder geval sinds een paar maanden zo. Ik weet echter niet of het al sinds het begin een probleem is.

Maarja, sinds ik er al een paar maanden met probleem rond loop wil ik wel een oplosing. Ik heb hard gegoogled en niets gevonden. Ook op Tweakers werd ik niet veel wijzer.

Iemand een idee wat ik kan om te voorkomen dat iSight mijn systeem niet meer totaal overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Zowel op mijn witte macbook als op mijn unibody pro trekken videogesprekken enorm aan je cpu. Meer dan 80% gemiddeld. iChat blijkt ook zo zwaar te zijn, komt omdat die beelden behoorlijk worden gecomprimeerd. Ergens dus niet vreemd dat je MBA er zo veel moeite mee heeft. Photo Booth gebruikt hier echter maar 12% als je niks aan het opnemen bent, of zijn jouw waardes tijdens het opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Maartenvs schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:19:
Zowel op mijn witte macbook als op mijn unibody pro trekken videogesprekken enorm aan je cpu. Meer dan 80% gemiddeld. iChat blijkt ook zo zwaar te zijn, komt omdat die beelden behoorlijk worden gecomprimeerd. Ergens dus niet vreemd dat je MBA er zo veel moeite mee heeft. Photo Booth gebruikt hier echter maar 12% als je niks aan het opnemen bent, of zijn jouw waardes tijdens het opnemen?
Hmm, met mn vorige MB had ik weinig problemen volgens mij met Skype.

Effe Photo Booth checken.... Rond de 50 is idle bij opnemen met Photo Booth. Maarja, vandaag was weer eens een van de dagen dat hij het deed(al gebruik ik het niet echt.)

Maar goed, hij zou wel simpele taken moet kunnen doen naast Skype, zelfs met een 1.6je Ik begrijp uiteraard dat dit soort handelingen veel eisen van een CPU, maar het lijkt alsof het bij mij erger is dan bij anderen aangezien ik er niets over lees op het web(of ik ben een ontzettende zeikerd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een paar dagen komt mijn MBA ook binnen, maar ik heb mijn Rain Design mStand weggedaan omdat de MBA daar niet mooi op past. Nu ben ik op oek naar de allermooiste stand voor de MBA. Zie ik iets over het hoofd? Voorlopig vind ik de MBA het mooist op de Griffin Elevator. Even een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3050/2834958638_7b239e9621.jpg

Of zijn er nog mooiere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:25:
Over een paar dagen komt mijn MBA ook binnen, maar ik heb mijn Rain Design mStand weggedaan omdat de MBA daar niet mooi op past. Nu ben ik op oek naar de allermooiste stand voor de MBA. Zie ik iets over het hoofd? Voorlopig vind ik de MBA het mooist op de Griffin Elevator. Even een plaatje:

[afbeelding]

Of zijn er nog mooiere alternatieven?
Weet je toevallig welk scherm dat is? Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij heeft z'n setup er niet bij gezet... Ik hb inmiddels trouwens de Griffin Elevator besteld. Zodra die binnen in zal ik er even een fotootje van mken en in het showtopic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Morgen (zaterdag) is de macbook Air 1.6 /2gb /80gb slechts 999 euro bij A-Mac Eindhoven wegens opening nieuwe filiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
stefan_el schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:51:
Morgen (zaterdag) is de macbook Air 1.6 /2gb /80gb slechts 999 euro bij A-Mac Eindhoven wegens opening nieuwe filiaal ;)
Dat is wel interessant. Met morgen bedoel je zeker vandaag :P Enne ik kan nergens dat trouwens vinden in de folders :S

Lol, ben nog niet wakker zie ik. Bij A-mac dus :D

[ Voor 7% gewijzigd door Póg mo Thóin op 20-03-2009 09:18 . Reden: leren begrijpend lezen x2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stefan_el schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:51:
Het gaat wel om de oudere model.

Maar wel 10% korting op alle apple producten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kocht een ilap stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:43
Ik zit te denken om een MBA aan te schaffen vanwege het uiterlijk. Ik ben alleen niet zo'n fan van OSX en ik wil er waarschijnlijk XP of Vista op zetten (een doodzonde zeker in dit forum :))

Ik stuit dan misschien op een praktisch probleempje:
Wordt de externe cd/dvd-rom drive via usb al herkend in het bios?
Het is namelijk wel nodig om de computer te booten vanaf een installatie-cd/dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf wanneer heeft de macbook Air eigenlijk een 9400 chipset gekregen? En bestaan er fotos van een opengewerkte air om te zien hoe dat allemaal wordt gekoeld? (gewoon uit interesse, het lijkt me dat de nvidia chipset wel een stuk warmer wordt)

Hoe is de fan-actie bij de laatste Airs dan?

Ik zit nu even de netbooks af te gaan, maar ik kom tot de conclusie dat het toch steeds nét niet is. De resolutie van het scherm is meestal aan de kleine kant, de hardware sterk gecompromiteerd en geen digitale video-out. Dan kan ik beter even doorsparen.

Echter vind ik scherm van de macbook véél mooier uitgevoerd (niet de beeldkwaliteit, dat boeit me niet, maar productie). Dus ik hoop dat de macbook airs ook snel een update krijgen met het 'nieuwe' scherm met glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee of het hier al eerder is gemeld maar bij de A-Mac hebben ze een paar leuke aanbiedingen deze week. Namelijk de MacBook Air voor €999!! Scheelt toch even €700.

Site: www.a-mac.nl en dan bij ''S A L E !"

Edit: Is op de vorige pagina al gepost. Surry :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Net een raar geluid uit mn HDD MBA van 18/04/08. Een luide piep!

Best verontrustend, dus gelijk maar gegoogled. Kon niet ervaringen vinden van anderen.

Dus aan jullie de vraag of jullie ooit vage piepjes horen uit de laptop? Ook heb ik soms klikjes, best vaag.

En als ik toch bezig ben: Safari crashed best vaak en de verbinding met internet valt de laatste paar dagen vaak weg.

En ook heb ik vaak een kernel task die bizar veel CPU eet, soms wel 130%!! Keihard blazende fan.

Okee dat zijn een paar issues, maar zijn ze allemaal aan elkaar gerelateerd? Zoja, dan kan ik op mijn garantie terugvallen als er iets ernstigs is. (Dat brengt de volgende vraag met zigh mee; de laptop komt uit NY. Waar moet ik dan heen?!)

Man, best een irratic stukje! hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klikjes en het piepende geluid komen van je harddisk. Zoek eens op YouTube, er heeft iemand een filmpje van gemaakt.. maar kan hem zo niet vinden.

Is in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken.

Dat de fan snel opspint is een feit, doe je weinig aan. Als iemand de oplossing weet wil ik dat ook graag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:37:
Ik heb geen idee of het hier al eerder is gemeld maar bij de A-Mac hebben ze een paar leuke aanbiedingen deze week. Namelijk de MacBook Air voor €999!! Scheelt toch even €700.

Hahah ja wou ik ook net posten! Wat goedkoop. :O Naja echt een aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 22:01
Nu deze macbook air 1,86 128GG SSD versie bij wehkamp.nl slechts € 2069,10 euro ipv 2399,- op de apple site
Ze hebben 10% korting op alles, hmmz nu wordt het wel erg aantrekkelijk ;)

Ik probeer dan gewoon via ebay nog applecare aan te schaffen denk ik

edit: shit alweer uitverkocht :(

[ Voor 26% gewijzigd door knny op 04-04-2009 16:56 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
osc4r schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:30:
[...]

Weet je toevallig welk scherm dat is? Ziet er goed uit!
Alweer een tijdje geleden dat je die vraag gesteld hebt, maar omdat ik toevallig zelf een tijdje naar de schermen van NEC heb zitten loeren viel me het me gelijk op welk scherm dat is. Hij is wel een beetje aan de prijzige kant, namelijk: pricewatch: NEC Multisync LCD2490WUXi-BK
Maar dan heb je wel het beste/een van de beste schermen die nu op de markt is. Het is in ieder geval het beste 24 scherm op dit moment qua kleurenweergave. Als je gewoon een leuke monitor wil kun je beter naar iets anders kijken denk ik. Maar als je geld over hebt en goede kleuren weergave wilt zou ik er voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Helaas is hij daar ook alweer uitverkocht (ik heb net al hun filialen afgebeld), ging hard zeiden ze. Had ik dit topic even wat beter in de gaten moeten houden :) Wel een erg mooie prijs voor een air, daar vind je ze tweedehands nog niet eens voor.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 07-04-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 09:40
GekkePrutser schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:19:
Wel een erg mooie prijs voor een air, daar vind je ze tweedehands nog niet eens voor.
Oh jawel hoor :). Ik heb de mijne (1.6, 80GB) inc. superdrive en zo'n hoesje gekocht voor iets minder dan 800 euro op Ebay.co.uk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolly_Jumper schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:46:
[...]

Oh jawel hoor :). Ik heb de mijne (1.6, 80GB) inc. superdrive en zo'n hoesje gekocht voor iets minder dan 800 euro op Ebay.co.uk ;).
Ik zie ze inderdaad ook voorbij komen voor een goede euro-prijs. Vraagje: met welke verzender heb jij de MBA laten verzenden en hoe lang heeft dat geduurd? Ik ga, denk ik, ook 's via ebay.co.uk wat aanschaffen ipv hier in NL. Met de stand van de GBP is dat wel erg aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
Bij zulke lage prijzen vraag ik me altijd af van welke vrachtwagen ze gedonderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 09:40
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:37:
[...]

Ik zie ze inderdaad ook voorbij komen voor een goede euro-prijs. Vraagje: met welke verzender heb jij de MBA laten verzenden en hoe lang heeft dat geduurd? Ik ga, denk ik, ook 's via ebay.co.uk wat aanschaffen ipv hier in NL. Met de stand van de GBP is dat wel erg aantrekkelijk :)
Ik heb de mijne dus via Ebay.co.uk gekocht. Had dus ook verwacht dat 'ie uit Engeland zou komen, maar desbetreffende persoon vertoefde volgens mij in Frankrijk en hij is dus ook vanuit dat land verstuurd (overigens geen problemen gehad daarmee). Vanaf het moment van kopen tot het moment van ontvangen zat ong. 4 of 5 dagen tussen. Zit zelfs nog garantie op tot eind mei, die ik hoogstwaarschijnlijk wel ga verlengen.

@ hierboven: 700 pond is een heel normale prijs voor een MBA via Ebay.co.uk (heb ze zelfs goedkoper gezien, maar viste elke keer achter het net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
Ja en hoe komen ze zo goedkoop aan zo'n dure computer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
@boven, zelfde als hieronder ;)

Dat is de oude, met intel X3100, die kun je op eBay ook voor 800 euro (nieuw) krijgen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_Razor op 11-04-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple gaat waarschijnlijk binnenkort de prijzen van haar laptops verlagen staat op de FP. Ben benieuwd wat de nieuwe prijs voor de Air gaat worden. Ze hebben natuurlijk veel last van de concurrentie van de netbooks. Binnenkort komt Asus met een "airbook" inspired 10 inch model voor minder dan 500 euro. Voor veel potentiele kopers zal dit toch een alternatief zijn (mooi qua design, compact en licht en goed toepasbaar voor internetten, chatten etc.).

Afbeeldingslocatie: http://www.techdigest.tv/assets_c/2009/03/asus-1008HA-thumb-500x212-81130.jpg

Apple zal zelf ook wel met een Airbook light variant moeten komen voor rond de 600 euro om iets van de markt mee te pakken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:38:
Apple gaat waarschijnlijk binnenkort de prijzen van haar laptops verlagen staat op de FP. Ben benieuwd wat de nieuwe prijs voor de Air gaat worden. Ze hebben natuurlijk veel last van de concurrentie van de netbooks. Binnenkort komt Asus met een "airbook" inspired 10 inch model voor minder dan 500 euro. Voor veel potentiele kopers zal dit toch een alternatief zijn (mooi qua design, compact en licht en goed toepasbaar voor internetten, chatten etc.).

[afbeelding]

Apple zal zelf ook wel met een Airbook light variant moeten komen voor rond de 600 euro om iets van de markt mee te pakken imo.
Als ze iets van die markt willen wel ja. Maar dat betwijfel ik ten zeerste - waar zouden ze moeten bezuinigen? Fit & finish van de case? Een minder toetsenbord? Weg met MagSafe en ingebouwde webcam? OS X Home Ed.?

Als ze er daar dan een berg van verkopen, tegen de minieme winstmarges die gelden in het lage prijssegment, hebben ze zojuist een paar honderdduizend mensen plus hun netwerk laten voelen dat MacBooks net zo crappy (kunnen) zijn als een low end Acer oid. No way.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al een tijdje te twijfelen, maar ga denk ik vandaag eindelijk tot aankoop over.
Graag jullie reactie. Kwam een MacBook Air, met 64gb ssd-schijf tegen op www.onedayonly.nl
Wil graag weten wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:59:
Zit al een tijdje te twijfelen, maar ga denk ik vandaag eindelijk tot aankoop over.
Graag jullie reactie. Kwam een MacBook Air, met 64gb ssd-schijf tegen op www.onedayonly.nl
Let vooral op dat dit het oude model is, niet de laatste revisie. Dus een Intel graphics chip ipv NVidia, DDR2 ipv DDR3, inclusief bijbehorend lagere FSB. Daarnaast is dit dus ook nog het model dat wel eens uitelkaar viel bij het scharnier. Goedkoop, maar wel een oud model, dus niet zo goedkoop als ze doen geloven dus :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:59:
Ik vind het duur voor het oude model. Op Ebay gaan nieuwe (v.h. oude model) voor minder.

Alternatief: Nieuwe model voor 1428,-
http://www.dixons.nl/De_o...+Air.7110059/default.aspx

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 07-05-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Vraag waar ik niet 1,2,3 het antwoord op kon vinden:

Hoe zit het met de speaker in de air? Heb nu een samsung nc10 en dat geluid is echt verschrikkelijk, hoe is het geluid in verhouding met de normale macbook (wat ik al niet super vind) en de macbook pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je het geluid van de MacBook al niet super vind dan kan die van MacBook Air alleen nog maar meer tegenvallen. Er komt geluid uit, maar dat is dan ook alles. De speaker zit onder de pijltjestoetsen, daar waar je meestal je handen legt wat het geluid nog wat dempt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ah ik verwacht ook slechter geluid dan uit de macbook logischerwijs, maar vroeg mij meer af wat de mate van "slechtheid" is. Weet niet of iemand hier bekend is met de nc10, maar dat geluid is echt heel gaar hoop eigenlijk wel op een verbetering t.o.v. de nc10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Ok, hier maar even een bump vanwege de recente update van de Macbook Air (& de price drop).

Ik heb dus het oude model Macbook Air (rev A) 1.6 ghz en intel X3100.

Persoonlijk ben ik helemaal weg van mijn macbook en heb hem eigenlijk standaard in mijn tas zitten. Gewoon het feit dat ik geen extra laptop tas mee hoef te nemen en hem standaard in een sleeve zo mee kan nemen vind ik geweldig.
Echter begin ik mij persoonlijk toch af en toe een beetje te irriteren aan de snelheid. Opstarten gaat mij iets te langzaam en bij het eerste model Air zijn er ook nog een beetje de problemen met het snel warm worden van de laptop en de throttle problemen waar de laptop vaak een core shutdown / zichzelf afsluit vanwege de heavy workload.

Nou lees ik vaak dat deze problemen bij de vorige update (rev B ) al veelal opgelost waren. Nu is gisteren natuurlijk nogmaals een update aangekondigd en zit ik ernstig te twijfelen om de overstap te gaan maken.

Mijn vraag eigenlijk: zijn er hier al mensen met het vorige model Air (rev B; 1.8ghz nvidia 9400) en wat is jullie ervaringen mbt de snelheid van deze machine (en de andere dingen die ik genoemd heb)?
Daarbij hebben ze gisteren ook de schermen van de 13" mbp's ge-update. Ik kan nergens goed vinden of dit nou ook voor de Air van toepassing is?
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.