“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
ls je in de us deze laptop koopt ... hoe zit het dan met de garantie?Bartjeee schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:18:
* Bartjeee heeft een Macbook Air in de USA gekocht.
Morgen vlieg ik naar huis, hoop dat ik zo door de douane loop. Heb alleen geen mooie sleeves gezien hier alleen een veel te dure Manilla envelope
It's dark but I don't want to find the light
-Air wordt snel heet, en 1,6 Ghz (of 1,8) komt in de praktijk bij heftig CPU gebruik neer op 1,2Ghz.
-Undervolten. Erg makkelijk en grote resultaten.
-Veel te veel thermal paste. Door zelf te vervangen wordt ie 10 graden koeler.
-DVD drives: Air Superdrive werkt dus alleen maar met Air. De LG ES50 usb powered kan geen bootcamp omgeving installeren, Samsungs en Liteon externe drives met externe voeding werken wel. (heb zelf een samsung gehaald).
Details van bovenstaande punten zijn na te lezen op forums.macrumors.com
Geen probleem. Wereldwijde garantie. Ik het aan de lijve mogen ondervinden. Scherm was kapot. Machouse Amsterdam heeft er netjes een nieuw scherm ingezet. Wel 2 weken moeten wachten.anyonas schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:19:
[...]
ls je in de us deze laptop koopt ... hoe zit het dan met de garantie?
Mja snel heet... nog heter dan de macbook?Philflow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:51:
Ik heb geen tijd om even 25 pagina's door te spitten, maar ik neem aan dat hier al ter sprake gekomen is:
-Air wordt snel heet, en 1,6 Ghz (of 1,8) komt in de praktijk bij heftig CPU gebruik neer op 1,2Ghz.
Ik ga pas eind augustus of begin september naar de US.. Dus ik heb nog een tijdje voor ik beslis wat ik nog ga kopen. Heb momenteel al een zwarte macbook met 2.4 ghz en 4gb ram. En een iphone voor onderweg. Ik twijfel ..
It's dark but I don't want to find the light
Macbook heb ik niet. Maar sommige mensen kunnen op de Air maar 5 seconde op 1,6Ghz draaien voordat ie terug throttled naar 1,2Ghz. Maar goed, undervolten wil wel helpen.
en wellicht dat Apple binnenkort leert hoe thermal paste werkt
ik heb nu een Macbook met een T7500 (2.2) en 4gb
Hier kan ik keurig photoshop op draaien, en verder doe ik alleen internet en wat mail werk
Daarom heb ik wat reviews gelezen en las ik eigenlijk dat potoshop best wel goed werkt op de air.
Ik wil graag Ultra mobiel kunnen werken, wat de air erg aantrekkelijk maakt.
Maar heeft er iemand hier ervaring met photoshop op de air ?
(hoor graag jullie mening ook, en niet die alleen van de reviewers)
(en/of zou die 250euro voor 0.2 ghz de moeite waard zijn, of is dat gewoon wat hoog geprijst)
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 15-05-2008 22:43 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ligt er een beetje aan wat je precies doet met Photoshop. Gebruik je je CPU vaak 100%, zoja voor hoe lang?Donstil schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:42:
Daarom heb ik wat reviews gelezen en las ik eigenlijk dat potoshop best wel goed werkt op de air.
Ik heb net even Dreamweaver gedraaid, dat gaat prima en dan blijft ie gewoon 1,6Ghz draaien, maar dreamweaver gebruikt bij mij geen 100% cpu. De cores worden zo'n 80 graden en de fan gaat wat lawaai maken, dat wel.
Lijkt me inderdaad ook een beetje veel.(en/of zou die 250euro voor 0.2 ghz de moeite waard zijn, of is dat gewoon wat hoog geprijst)
Het enige wat ik doe met Photoshop is het bewerken van me HDR foto'sPhilflow schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:51:
[...]
Ligt er een beetje aan wat je precies doet met Photoshop. Gebruik je je CPU vaak 100%, zoja voor hoe lang?
deze maak ik dan met Photomatix (en bewerken soms) en bewerk ik dan in photoshop.
Tijdens een bewerking zou het kunnen dat je je CPU's met 100% belast, maar ik denk het niet.Donstil schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:22:
[...]
Het enige wat ik doe met Photoshop is het bewerken van me HDR foto's
deze maak ik dan met Photomatix (en bewerken soms) en bewerk ik dan in photoshop.
Ik zou zeggen kijk eens met de taskmanager (of hoe dat heet in OS X) hoe je je CPU's belast. Als je langere periode's 100% je CPU cores gebruikt zal de Air terugschakelen naar 1,2Ghz. Dan lever je dus wat in qua prestaties.
Maar ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van de performance. Zojuist een DVD geript naar Divx met 37 frames per seconde.
Oke dat is wel mooi, ja moet zeggen dat het maken van de .hdr file perfect werkt op me Macbook die ik nu heb (t7500 , 4gb) en vind het eigenlijk totaal niet erg om er even op te wachten als ik foto's ga bewerken heb ik toch de tijd.
Ben inmiddels wel bijna zeker dat ik voor een AIR ga ipv een nieuwe 15" pro
Het ultra mobiele spreekt me enorm aan,
De media markt heeft nu een aanbieding, 1699 met gratis SuperDrive (ik brand wel eens bij me vriendin thuis, waar ik die drive dan in een latje wil knallen)
Maar iets zegt me dat ik even op de Keynote van 9juni moet wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 16-05-2008 20:41 ]
Ja het is wat vroeg idd voor de airPhilflow schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:23:
Mooie aanbieding. Wat betreft de Keynote, ik denk niet dat er al iets gaat veranderen aan de Air, daar is het nog te vroeg voor denk ik.
maar mischien is het iets waardoor ik alsnog besluit een 15" pro te nemen
Ohja idd. of een vet new design voor de Macbook. kan ook wat zijn...Donstil schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:57:
[...]
Ja het is wat vroeg idd voor de air
maar mischien is het iets waardoor ik alsnog besluit een 15" pro te nemen
Ik had een LG-ES50 externe DVD brander (usb powered) gekocht. Deze werkt prima onder OS X en Windows XP. Hij werkt echter niet om bootcamp en XP te installeren. (Air boot niet)
Externe DVD branders met gewone voeding zoals Liteon en Samsung werken wel perfect.
Sommige functies van touchpad werken ook in bootcamp (scrolling, rightclick), sommige niet (tap to click)
maar zit er een voordeel an die LG brander (externe voeding is geen optie)
De brander van de Air werkt alleen op de Air. De LG werkt op iedere PC en Mac.Donstil schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:01:
maar zit er een voordeel an die LG brander (externe voeding is geen optie)
Verder heeft de LG lightscribe en is ie goedkoper.
Maarja die LG heeft dus 1 groot nadeel, ik kon er geen windows mee installeren op de Air. Omdat ie niet wilde booten vanaf de windows cd. Hij boot wel met de OS X cd's.
Lacie heeft ook een leuke portable: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10986
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 19-05-2008 15:08 ]
Ik had zelf een Tucano Stile medium 13,3 genomen maar daar passen wel 3 airs in
Ik zoek iets om over mn schouder te hangen.
Ik wil de MBA op 2 lokaties gebruiken en wil dus graag een extra power adapter hebben. Ik heb wat rond gekeken op internet en zie dat deze (APPLE MagSafe Power Adapter for MacBook Air) niet onder 87 euro (incl shipment) te vinden zijn. Dit vind ik voor een 1100 euro machientje best wel 'stevig'.
Ik heb al in deze thread gelezen dat de 60W en 85W mac book variant wel werken maar niet passen op een vlak oppervlakte. Voordeel van deze zijn wel dat deze voor ongeveer 35 euro op ebay te krijgen zijn (incl shipment).
Mijn vraag:
Weet iemand of er alternatieve (lees goedkopere) powersupplies zijn die gebruikt kunnen worden met de MBA?
Thx
In Nederland kost dit 319 euro. Via eBay betaalde ik 107 euro.
Het supermodel is niet meer de dunste, Apple is aan zetVoodoo Envy platter dan MacBook Air
De Voodoo Envy 133 is een geraffineerd vormgegeven laptop van Hewlett Packard. Deze luxe laptop is slechts 0,7 inch dik, waarmee hij de MacBook Air van haar zelfbenoemde troon stoot.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Verwijderd
Holy cow die voodooThe Voodoo folks like to point out that even with the MacBook Air-beating thinness spec, the 133 still has two USB ports, one which doubles as an eSATA jack, plus an HDMI port. There's no internal optical drive, but every 133 ships with an external drive in the box.

ps. hij is van carbon (=lichter en ook erg stevig) en heeft ook backlit en multigesture touchpad
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 01:27 ]
Het grote verschil is dat de Envy overal 0,7" dik is en de Macbook Air van 0,16" tot 0,76" dik isgambieter schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:48:
Van nu.nl
[...]
Het supermodel is niet meer de dunste, Apple is aan zet

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ik heb 2 maanden een MBA gehad maar ik vond hem juist alles behalve slap. Wat een degelijk gebouwd ding.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:22:
Deze MBA is nu al eigenlijk te dun(wordt slap!)
Verwijderd
heb er helaas al teveel gezien die toch op het pootje links-voor gaan wankelen. Dit is gewoon een design-fout en heeft 100% te maken met de warmte ontwikkeling. Verder hadden ze wel een dikkere laag alu mogen gebruiken oid.Philflow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:30:
[...]
Ik heb 2 maanden een MBA gehad maar ik vond hem juist alles behalve slap. Wat een degelijk gebouwd ding.
Ik begrijp eigenlijk niet waar je het over hebt. Een pootje? De mijne had geen pootjes. Ik neem aan dat je het niet over de rubber voetjes hebt, want die zitten totaal vast.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:11:
[...]
heb er helaas al teveel gezien die toch op het pootje links-voor gaan wankelen. Dit is gewoon een design-fout en heeft 100% te maken met de warmte ontwikkeling. Verder hadden ze wel een dikkere laag alu mogen gebruiken oid.
Dikker aluminium? De Macbook Air is zonder twijfel de sterkste notebook die ik heb gehad, en ik heb er toch minstens 10 verschillende versleten van Sony tot Dell tot HP.
"De kwaliteit van de MacBook Air is typisch voor Apple computers: uitstekend . Het gebruikte aluminium voelt van hoge kwaliteit aan. Verder zijn er geenzichtbare zwakheden. De druk weerstand van het basisdeel is, omdat hij volledig uit aluminium bestaat, uitstekend - er buigt niets door onder druk."
http://www.notebookcheck....r-Subnotebook.9081.0.html
Waarom heb ik 'm dan toch verkocht?
-Ik vond de 4200rpm schijf te langzaam
-Ik vind Apple's Antialiasing wazige letters geven
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 11-06-2008 17:58 ]
Verwijderd
Gelukkig dat jij er wel blij mee was dan zou ik zeggen, ik ga er verder niet op inPhilflow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:56:
[...]
Ik begrijp eigenlijk niet waar je het over hebt. Een pootje? De mijne had geen pootjes. Ik neem aan dat je het niet over de rubber voetjes hebt, want die zitten totaal vast.
Dikker aluminium? De Macbook Air is zonder twijfel de sterkste notebook die ik heb gehad, en ik heb er toch minstens 10 verschillende versleten van Sony tot Dell tot HP.
"De kwaliteit van de MacBook Air is typisch voor Apple computers: uitstekend . Het gebruikte aluminium voelt van hoge kwaliteit aan. Verder zijn er geenzichtbare zwakheden. De druk weerstand van het basisdeel is, omdat hij volledig uit aluminium bestaat, uitstekend - er buigt niets door onder druk."
http://www.notebookcheck....r-Subnotebook.9081.0.html
Dat is je goed recht, maar zo lijkt het natuurlijk net alsof je geen goede argumenten hebt.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:01:
[...]
Gelukkig dat jij er wel blij mee was dan zou ik zeggen, ik ga er verder niet op in
Ik heb nog even de reviews gechecked of ik nou de enige ben die geloofd dat dit een sterk notebook is, maar dat is dus zeker niet:
"Build quality is nothing short of amazing, and hands down one of the strongest notebooks I have ever felt." http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4238
"Picking it up, the MacBook Air feels a little heavier than you would expect from looking at it, even though it's only 3 pounds. At the same time, it feels very sturdy and solid, thanks in part to the aluminum construction, and we'd have no qualms about carting it around with us all day."
Cnet link
Hitte ontwikkeling is trouwens wel een potentieel probleem maar eenvoudig op te lossen door de applicatie Coolbook.
[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 11-06-2008 18:12 ]
Je eerste punt kan ik me zeker iets bij voorstellen. Het tweede punt is eenvoudig te verhelpen: pas onder SysPrefs-Appearance het anti-aliasing niveau aan. Ik heb het standaard op 'Best for CRT' staan, omdat dat naar mijn mening de mooiste fonts oplevert. Standaard staat het op Automatic, en dat geeft naar mijn ervaring ietwat vage fonts. De fonts die ik op dit moment voor mijn neus heb (Best for CRT op een Dell 2707WFP) vind ik in elk geval prettiger lezen dan wat Windows me voorschotelt (met of zonder Cleartype)Philflow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:56:
[...]
Launching containers into space
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 11-06-2008 20:12 ]
Verwijderd
Nouja laat ik dan maar er toch op in gaan want ik heb zeker een goed argument wat dit betreft. Zal ik eerst even zeggen: ik werk zelf bij een AASP, dus dit is niet zomaar verzonnen. Het probleem is dat als een MacBook Air warm wordt dat hij dan niet krom gaat trekken, maar dat hij dan scheef gaat staan. Als direct gevolg van de hitte gaat het linkervoorste rubberen pootje een mm oid omhoog gaan staan, en "wankelt" de MBA. Heel veel MBA gebruikers hebben hier gelukkig geen last van aangezien zij de machine niet ten volle benutten, en hier dus niet tegenaanlopen. Echter heb ik zelf genoeg gevallen gezien die hier wel last van hadden ! En dat zijn dingen waardoor ik zoiets heb van "Apple, je moet echt beter gaan testen!" want als zo een machine gewoon dit soort dingen kan gaan vertonen kan je mij niet wijsmaken dat dit goed genoeg getest is. Want als er goed getest zou zijn hadden ze dit ook zelf ondervonden. Dit heeft mijn MBP echt niet hoor, dus het KAN dus wel gewoon goed gaanPhilflow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:07:
[...]
Dat is je goed recht, maar zo lijkt het natuurlijk net alsof je geen goede argumenten hebt.
Ik heb nog even de reviews gechecked of ik nou de enige ben die geloofd dat dit een sterk notebook is, maar dat is dus zeker niet:
"Build quality is nothing short of amazing, and hands down one of the strongest notebooks I have ever felt." http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4238
"Picking it up, the MacBook Air feels a little heavier than you would expect from looking at it, even though it's only 3 pounds. At the same time, it feels very sturdy and solid, thanks in part to the aluminum construction, and we'd have no qualms about carting it around with us all day."
Cnet link
Hitte ontwikkeling is trouwens wel een potentieel probleem maar eenvoudig op te lossen door de applicatie Coolbook.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 20:35 ]
Ik zou trouwens wel verwachten dat er op het Macrumors forum soort gelijke verhalen moeten zijn maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
PS. door het draaien van Coolbook kun je de temperatuur sterk verlagen.
wie koopt nu de ssd versie?
Op MacRumors, $500 nu.Reef_91 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:12:
Waar zie jij die grote pricedrop? De SSD is in de Apple Store gewoon nog 2868 euro.
pricewatch: OCZ Core OCZSSD2-1C64G
(past vlgs mij niet in een air maar toch)
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 03-07-2008 22:47 ]
Reef_91 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:12:
Waar zie jij die grote pricedrop? De SSD is in de Apple Store gewoon nog 2868 euro.
Hij staat op de Nederlandse Apple website nu voor 2.379,00Reef_91 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:39:
Ohja, ik zie het.
Nog ff wachten op de Nlse drop dan.
Wat dacht je hiervan:
Euro 1999 (ja dat is echt de 1.8Ghz + SSD versie)
http://www.raf.nl/webshop...387_389&products_id=10288
[ Voor 39% gewijzigd door Mud.Starrr op 06-07-2008 18:20 . Reden: Stukje erbij gezet ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Thanks! BesteldMud.Starrr schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:29:
[...]
[...]
Hij staat op de Nederlandse Apple website nu voor 2.379,00
Wat dacht je hiervan:
Euro 1999 (ja dat is echt de 1.8Ghz + SSD versie)
http://www.raf.nl/webshop...387_389&products_id=10288

Perfecte Machine heb hem nu een paar dagen in mijn bezit.
Er zit nu een 80 gig HD in zijn er al mensen die hem zelf hebben omgebouwd met een SSD?
Hij is een stuk koeler dan mijn Macbook.
[ Voor 8% gewijzigd door Ronvgs op 15-07-2008 13:28 ]
Als ik het programma dat niet wilt afsluiten nodig heb, dan moet ik mijn MacBook Air opnieuw opstarten en wel handmatig via de knop op de Mac zelf, als ik software matig afsluit of herstart dan gaat hij niet uit
Nog 1 vraag, heel leuk dat CoolBook maar bij mij werkt het niet. Hij moet dan drivers installeren of zoeken en dan krijg ik een error
[ Voor 42% gewijzigd door FerdiV op 15-07-2008 19:24 ]
hij werkt sowieso pas als je 10 euro hebt overgemaakt. Maar goed, klinkt also jij al eerder een error krijgt.FerdiV schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:22:
Nog 1 vraag, heel leuk dat CoolBook maar bij mij werkt het niet. Hij moet dan drivers installeren of zoeken en dan krijg ik een error
Voor diegene die al een goddelijke AIR in hun bezit hebben, kunnen jullie me vertellen of de AIR volstaat om XCODE erop te draaien.
m.a.w. voldoet hij om te programmeren en te compilen? (uitgaande van een 1.6 model) of worden de build tijden en performance niet meer werkbaar. Ik heb geen idee wat hij aankan.
Verwijderd
Het hangt een beetje af van wat je wilt gaan compilen. Grote projecten als FireFox of VLC, sja, dat duurt even.Pixxa schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:10:
Even het stof hier afblazen.
Voor diegene die al een goddelijke AIR in hun bezit hebben, kunnen jullie me vertellen of de AIR volstaat om XCODE erop te draaien.
m.a.w. voldoet hij om te programmeren en te compilen? (uitgaande van een 1.6 model) of worden de build tijden en performance niet meer werkbaar. Ik heb geen idee wat hij aankan.
Ik gebruik mijn air wel samen met xcode en vind het allemaal prima bruikbaar. Het is ook weer niet alsof de 1.6 echt heel langzaam is...
Juist, ok dus iphone applicaties moeten geen problemen veroorzaken?Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:49:
[...]
Het hangt een beetje af van wat je wilt gaan compilen. Grote projecten als FireFox of VLC, sja, dat duurt even.
Ik gebruik mijn air wel samen met xcode en vind het allemaal prima bruikbaar. Het is ook weer niet alsof de 1.6 echt heel langzaam is...
Verwijderd
Ik zie dat ze op ebay te koop zijn maar enkel uit de USA of China. Verder biedt de apple site alleen een pakket aan van 6 modules terwijl ik er maar een nodig heb.
Edit: gevonden. Voor anderen die met hetzelfde probleem zitten. Hij is te koop bij http://www.digiplanet.nl
[ Voor 42% gewijzigd door Sphere- op 12-09-2008 16:51 ]
Ik heb zelf deze besteld voor op m'n iphone lader, komt eerdaags binnen.
Yup zo een.. alhoewel ik ze vaker als "magsafe plug" benoemd zie worden.Ryudo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:12:
Ik neem aan dat je de duckhead connector bedoelt?
Verwijderd
Ben benieuwd hoeveel ruimte r ongeveer over is...
Verwijderd
Iemand enig idee waar je deze adapter kan kopen maar dan met een stuk snoer. Standaard wordt hij er bij geleverd maar de mijne heb ik Amerika gekocht en heb de lengte van de snoer ten opzichte van duckhead weleens nodig.Ryudo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:12:
Ik neem aan dat je de duckhead connector bedoelt?
iCentre Uitgeest heeft die gewoon liggen, toen ik maandag mijn Air ging ophalen was er toevallig iemand die er twee kocht. Ik weet alleen niet wat ze kosten.Bartjeee schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:49:
[...]
Iemand enig idee waar je deze adapter kan kopen maar dan met een stuk snoer. Standaard wordt hij er bij geleverd maar de mijne heb ik Amerika gekocht en heb de lengte van de snoer ten opzichte van duckhead weleens nodig.
Ik denk dat andere Apple resellers ze ook wel zullen hebben.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Stel mocht hier iets gebeuren in NL.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ja. mijn scherm was vervangen onder garantie door machouse amsterdam.knny schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:42:
Als je nou een Macbook air uit USA koopt heb je dan ook een wereldwijde garantie?
Stel mocht hier iets gebeuren in NL.
Verwijderd
Nu bezig met inrichten...
Kan nu al zeggen jammer dat je niet bij de migratie assistent in de profielen kan kiezen wat je wel en niet overzet....
Verwijderd
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging voor mijn MacBook. Deze is nu zo'n anderhalf jaar oud en begint een beetje scheuren te krijgen. Op zich voldoet hij nog voor het werk wat ik erop doe, webdesign en php/mysql enzo, maar ik wil graag iets anders.
Nu twijfel ik tussen een 15" MBP en een MBA. Heeft iemand ervaring met het ontwikkelen van websites op een Air? Tegen wat voor problemen zal ik bijvoorbeeld aanlopen ten opzichte van de MBP ?
Verwijderd
Ja, daarvan was ik op de hoogte. Maar dan nog twijfel ik over de Air,.. ik heb geen idee of hier fatsoenlijk op te scripten/designen valt..Philflow schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:39:
@ SnoRt, wellicht weet je het al maar 14 october komen er waarschijnlijk nieuwe Apple notebooks.
Verwijderd
Mjah, als een gewone macbook voor je voldoet zal de air ook zeker voldoen. Qua specs is het namelijk nagenoeg gewoon een macbook, alleen dan zonder het gewicht.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:01:
Goedemiddag,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging voor mijn MacBook. Deze is nu zo'n anderhalf jaar oud en begint een beetje scheuren te krijgen. Op zich voldoet hij nog voor het werk wat ik erop doe, webdesign en php/mysql enzo, maar ik wil graag iets anders.
Nu twijfel ik tussen een 15" MBP en een MBA. Heeft iemand ervaring met het ontwikkelen van websites op een Air? Tegen wat voor problemen zal ik bijvoorbeeld aanlopen ten opzichte van de MBP ?
En toch wel wat minder CPU power, want de Air klokt zich heel snel terug. Wordt wel geadverteerd als 1.8Ghz maar daar kwam het in de praktijk niet op uit. Maar dit probleem speelt alleen als je langere tijd 100% CPU belasting veroorzaakt. In dat geval is het beter om naar de andere macbooks te kijken.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:52:
[...]
Mjah, als een gewone macbook voor je voldoet zal de air ook zeker voldoen. Qua specs is het namelijk nagenoeg gewoon een macbook, alleen dan zonder het gewicht.
Verwijderd
ben zelf aardig blij met minder gewicht... en photoshoppen lukt ook nog wel als je geen 100Mb bestyanden moet renderen.
Dan wacht ik nog even met aanschaf
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik hoop het, ik twijfel tussen een air of nieuwe macbook maar heb liever een air. Hoop zowiezo op prijsverlaging.knny schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:20:
Denkt er trouwens ook iemand dat in okt nog kansen bestaan op een udate van de Macbook Air?
Verwijderd
128 Gb SSD?knny schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:20:
Denkt er trouwens ook iemand dat in okt nog kansen bestaan op een udate van de Macbook Air?
+ 160GB 1.8" van Toshiba is uit en nieuwe SP CPU's van Intel zijn uit. zou dus best wel eens kunnen.
Dus zeker het wachten waard, want dat lijkt mij een stuk beter spul dan wat er nu in zit en dat voor dezelfde prijs.
Als een dergelijk iets er in komt ga ik ook wel overwegen om een air aan te schaffen in plaats van een pro.
Zit bv nu al de hele dag op het ding te werken (office + firefox + itunes) met zon 20% cpu load continu
Mijn laptop is echter lekker heet (CPU: 55graden, Heatsing A 49 graden) en de fan staat al de hele dag op 5200 rpm te blazen.
Is dit normaal of kan ik toch beste even een bezoekje aan de lokale mac winkel brengen?
CISSP! Drop your encryption keys!
Niks aan de hand. Je kunt er wel makkelijk 5 graden of meer afhalen door Coolbook te installeren.laurens0619 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:11:
Mijn laptop is echter lekker heet (CPU: 55graden, Heatsing A 49 graden) en de fan staat al de hele dag op 5200 rpm te blazen.
Zodra je ze op elkaar zet gaat het scherm op zwart....
joh? geen ideeDucktape schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:48:
Iemand enig idee waarom je MAcbook air stopt met werken als je een 2e macbook air (standby) als onderzetter gebruikt?
Hier stond achterhaalde informatie…
jammer. dan zoek ik maar naar een andere onderzetter.....Digistorm schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:05:
Er zit een magneetje in de klep zodat de laptop weet dat hij dicht zit. Als je hem boven op een zelfde zet dan beïnvloed de magneet van de tweede de sensor, waardoor de laptop denkt dat het scherm dicht is geklapt.
Verwijderd
Zoek eens een iLap, die gebruik ikDucktape schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:53:
[...]
jammer. dan zoek ik maar naar een andere onderzetter.....
Je kan dat probleem verhelpen door een derde Macbook Air als tweede onderzetter te gebruiken. Ik neem aan dat je er nog meer hebt gezien je ze als onderzetter kan gebruiken.Ducktape schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:48:
Iemand enig idee waarom je MAcbook air stopt met werken als je een 2e macbook air (standby) als onderzetter gebruikt?
Dan blijf je het probleem houden.Cubix schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:23:
[...]
Je kan dat probleem verhelpen door een derde Macbook Air als tweede onderzetter te gebruiken. Ik neem aan dat je er nog meer hebt gezien je ze als onderzetter kan gebruiken.
Neeeeee een iLap is niet zo gaaf als een MBA...
Haha, geniaal.Ducktape schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:48:
Verwijderd
Ik denk dat het wel goed is dat de air een mooie update heeft gehad. Z'n vorm en draagbaarheid worden op dit moment nog lang niet ge-evenaard door de macbook en al helemaal niet door de pro. Nu hij op grafisch gebied ook weer even mee kan en dezelfde mini-displayport heeft als de rest van de lijn integreert hij daarin ook weer beter. 't is dat ik al een air heb, anders zou ik 'm zonder aarzelen kopen...uiterlix schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:44:
Het valt me op dat er na de Apple aankondigingen van de 14e oktober maar weinig activiteit is op dit MBA forum. Hoe denken de MBA bezitters over de MBA update en de gerestylede MacBook? Is er nog plaats voor een MacBook Air, of komen de modellen te dicht bij elkaar ?
(Sterker nog, de air bevalt me zo goed dat ik ook het 'oude' model zonder aarzelen zou aanbevelen)
Maar wordt ie dan niet veel te heet, aangezien die core shutdowns niet zomaar toegepast werden?
Niet echt. Hij throttled alleen veel sneller terug zodat de core shutdown niet gebeurd. Maar of je nou blij moet zijn met een zwaar underclockte cpu op het moment dat je 'm het zwaarst nodig hebt.Daedalus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:25:
Coreshutdowns zijn verholpen met Mac OS X 10.5.5
Wat wel werkt is de gigantisch dikke klodder thermal paste verwijderen en een net laagje Arctic Silver aan te brengen (is alleen wel een void your warranty dingetje theoretisch) en het programma'tje Coolbook om de CPU undervoltage te geven zodat ie een stuk cooler draait.
[ Voor 5% gewijzigd door Jimmie op 16-10-2008 23:36 ]
probeerde alleen een dvd te kijken via remote disc met een dvd die in m'n imac zit. Hij geeft aan dat hij de beveiligingscode niet kan lezen en daarom niet kan afspelen.
Kan je uberhaupt dvd speelfilms afspelen via remote disc?
Leica MM + Sony A9
Ik heb namelijk gelezen op de Apple-site dat hij nu 50% meer L2-cache, DDR3 geheugen en een 1066Mhz FSB heeft, en dacht dat dat naast de ge-upgrade videokaart mischien wat zou uitmaken
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Ik denk dat 4200rpm HDD nog wel merkbaar zal zijn ondanks dat deze binnenkort SATA is.
En je moet natuurlijk goed bedenken of de Air wel jou "gebruikspatroon" past.
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.