Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Gast! :)

Afsluiter dan.... ik zou het als een grote ipod gebruiken. Een ipod touch is leuk maar zou betekenen dat ik al mijn films weer om moet zetten etc En ja je kan er ook andere dingen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heb sinds kort ook een macbook air.
Via bootcamp kan ik c&c3 spelen zonder problemen. Mac versie gaf helaas wat graphic errors.

Alleen heb ik een probleempje met de toetsenbordverlichting.
Die gaat niet automatisch aan in het donker, terwijl ik dat wel heb ingeteld in leopard.
Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 18:47

kpr

thomasf schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:31:
Alleen heb ik een probleempje met de toetsenbordverlichting.
Die gaat niet automatisch aan in het donker, terwijl ik dat wel heb ingeteld in leopard.
Iemand een oplossing hiervoor?
Misschien dat http://pliep.nl/blog/2008...t_de_ambient_light_sensor een oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een macbook Air gehaald bij een premium reseler, helaas thuis moeten constateren dat het scherm een defecte pixel heeft :'( :'( :'(

Gelijk maar eens Apple gebeld, die grappemaker wist mij te vertellen dat de pixelvoorwaardens waren gewijzigd van Apple, maar hoe deze nu waren kon hij niet zien |:( ook al wist hij ze wel mocht hij het mij niet vertellen want het was geheim... vaag gedoe daar bij Apple.

Morgen maar eens langs gaan bij de winkel, kijk of zei mij wel verder willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:26:
Vandaag een macbook Air gehaald bij een premium reseler, helaas thuis moeten constateren dat het scherm een defecte pixel heeft :'( :'( :'(

Gelijk maar eens Apple gebeld, die grappemaker wist mij te vertellen dat de pixelvoorwaardens waren gewijzigd van Apple, maar hoe deze nu waren kon hij niet zien |:( ook al wist hij ze wel mocht hij het mij niet vertellen want het was geheim... vaag gedoe daar bij Apple.

Morgen maar eens langs gaan bij de winkel, kijk of zei mij wel verder willen helpen.
Is een DOA gewoon omruilen. Apple policy is 6 pixels op het scherm en bij pixels in het midden wordt het scherm eerder omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is altijd een goed idee even te bekijken wat je koopt in een winkel, bij koop op afstand heb je daar natuurlijk 't weekje voor.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 09-03-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar ik had net de macbook van mijn vriendin verkocht en toen zag ik dat de levertijd van de air 2weken is, daarom deze gewoon in de winkel gekocht.
Ik ging er eigenlijk van uit dat we in 2008 gaan defecte pixel meer kennen, en zeker niet in een macbook AIR van 1700euro.

@Yahiko, het betreft maar 1 defecte pixel, lijkt me niet een DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kans is erg klein inderdaad, en het is ook niet echt 'nodig', maar zolang fabrikanten/winkels wegkomen met dode pixels blijven ze ze leveren. Denk trouwens dat je wel kans hebt om een niet defecte computer te krijgen als je teruggaat.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 09-03-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:26:
Kan wel kloppen. Bij Apple staat dat de policy in de hardware service manuals (alleen beschikbaar voor service mensen, die er niet over mogen praten). In een oude Powerbook service manual, vond ik de volgende policy: acceptable: up to 3 bright pixels, up to 5 dark pixels, up to 7 combination bright/dark. Vlak daarna staat in de manual:
Important: Do not release the specifications to customers. Instead, inform them that
a certain number of subpixel anomalies is considered acceptable, and these factors
apply to all manufacturers using LCD technology—not just Apple products.

[ Voor 4% gewijzigd door pxa270 op 09-03-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kon het niet laten :) vond hem wel leuk:

http://www.bright.tv/series/macbook-air?page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:34

RnB

Het wil niet echt vlotten met dit topic hea, zijn er geen tweakers die de Air hebben gekocht of willen kopen?
Deze tweaker iig wel hehe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:32:
[...]

Is een DOA gewoon omruilen. Apple policy is 6 pixels op het scherm en bij pixels in het midden wordt het scherm eerder omgeruild.
Nog zo'n grappenmaker. DOA haha. DOA betekent dat het ding het niet doet als hij uit de doos komt. Of een essentiële functie niet werkt.

Hoe dan ook, de policy bij Apple betreft pixels is inderdaad "geheim".
Als je dit soort situaties wilt voorkomen moet je net zoals ik gewoon bij apple.nl bestellen... heb je 2 weken de tijd om hem te laten ruilen. Of hij nou 1 groene subpixel heeft of een beetje schuin staat. Maakt allemaal niks uit.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 12:08
ik las gister op hardwareinfo.nl een artikel dat er een ontwerpfout in de koeling zit van de MBA
bijvoorbeeld in de warmere gebieden van de wereld. als men daar de MBA flink aan het werk zet, schijnt de koeling niet afdoende te zijn.
maar waar ik me nu het meeste aan stoorde is het feit dat geen enkele zinnige reactie op dat bericht daar te vinden is. alleen maar mensen die apple de grond in boren. dat het duur is, niet werkt, hype en dat soort dingen.
normaal erger ik me er niet aan..maar ben wel blij dat er in iedergeval hier wel een forum is waar je gewoon over apple producten kan praten..

mensen met een apple worden met jehova's getuigen vergeleken. het gaat echt nergens over. zeer jammer. ik word er een beetje bedroefd van ;(

een goedemorgen allemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door murky123 op 14-03-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
murky123 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:34:
ik las gister op hardwareinfo.nl een artikel dat er een ontwerpfout in de koeling zit van de MBA
bijvoorbeeld in de warmere gebieden van de wereld. als men daar de MBA flink aan het werk zet, schijnt de koeling niet afdoende te zijn.
maar waar ik me nu het meeste aan stoorde is het feit dat geen enkele zinnige reactie op dat bericht daar te vinden is. alleen maar mensen die apple de grond in boren. dat het duur is, niet werkt, hype en dat soort dingen.
normaal erger ik me er niet aan..maar ben wel blij dat er in iedergeval hier wel een forum is waar je gewoon over apple producten kan praten..

mensen met een apple worden met jehova's getuigen vergeleken. het gaat echt nergens over. zeer jammer. ik word er een beetje bedroefd van ;(

een goedemorgen allemaal.
Mee eens ;)

Zoals dat filmpje die hierboven is geplaatst, erg triest. Maargoed, gelukkig weten we beter. Denk dat ze ons over een half jaar al toch gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Nou, het lijkt met apple een beetje het een of het ander te zijn.. Ik heb sinds een paar weken een macbook, en ik ben er erg tevreden mee, maar die macbook air kan me echt gestolen worden. Ik heb net zo'n grote hekel aan de fanboys als aan de bashers. Windows is zeker niet perfect, maar ook niet alles dat apple maakt is geweldig (waarom kan ik een window alleen resizen aan de rechter onderkant? waarom maken ze niet een mighty mouse achtige links-rechts-touchpad-knop? waarom zijn die usb poorten in het heerlijke apple keyboard zo verscholen dat je er nog niets in kan doen zonder een draadje?).

Ben overigens wel blij dat ik overgestapt ben hoor, maar het is echt niet zo dat ik nu ineens een fan van de iPod moet zijn, wat bij sommigen wel het geval lijkt. Jehova's getuigen gaat mij wat ver, maar de link met een religie vind ik stiekem niet eens zo heel ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 16:38
Verbal_Kint schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:59:
Nou, het lijkt met apple een beetje het een of het ander te zijn.. Ik heb sinds een paar weken een macbook, en ik ben er erg tevreden mee, maar die macbook air kan me echt gestolen worden. Ik heb net zo'n grote hekel aan de fanboys als aan de bashers. Windows is zeker niet perfect, maar ook niet alles dat apple maakt is geweldig (waarom kan ik een window alleen resizen aan de rechter onderkant? waarom maken ze niet een mighty mouse achtige links-rechts-touchpad-knop? waarom zijn die usb poorten in het heerlijke apple keyboard zo verscholen dat je er nog niets in kan doen zonder een draadje?).

Ben overigens wel blij dat ik overgestapt ben hoor, maar het is echt niet zo dat ik nu ineens een fan van de iPod moet zijn, wat bij sommigen wel het geval lijkt. Jehova's getuigen gaat mij wat ver, maar de link met een religie vind ik stiekem niet eens zo heel ver gezocht.
Je mag wel eens naar de regels kijken : Spel de productnamen zoals het hoort: het is iPod, Mac, Mac OS X, iPhoto etc. en niet Ipod, IPOD MAC e.d.

Ontopic : Wat een geweldig ding. Dat design .. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
carfreak02 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:20:
[...]

Je mag wel eens naar de regels kijken : Spel de productnamen zoals het hoort: het is iPod, Mac, Mac OS X, iPhoto etc. en niet Ipod, IPOD MAC e.d.

Ontopic : Wat een geweldig ding. Dat design .. _/-\o_

Probeer daarbij overigens de productnamen een beetje te spellen zoals ze bedoeld zijn (iPod, niet Ipod, Mac, niet MAC enzovoorts)

Die zin bedoel je? Lijkt me een vriendelijk verzoek, niet een harde eis. Maar wel een hele mooie onderbouwing van mijn punt.. Al eens iemand zich zien opwinden over het feit of iemand windowsxp, WindowsXP, Windows XP of alleen XP schrijft? Heb hier toevallig gisteren nog een interessant college over gehad (ingroup outgroup, Terror Management Theory, dat mensen zich bedreigd voelen in hun wereldbeeld als je je niet aan hun regels houdt etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:38:
[...]

Probeer daarbij overigens de productnamen een beetje te spellen zoals ze bedoeld zijn (iPod, niet Ipod, Mac, niet MAC enzovoorts)

Die zin bedoel je? Lijkt me een vriendelijk verzoek, niet een harde eis. Maar wel een hele mooie onderbouwing van mijn punt.. Al eens iemand zich zien opwinden over het feit of iemand windowsxp, WindowsXP, Windows XP of alleen XP schrijft? Heb hier toevallig gisteren nog een interessant college over gehad (ingroup outgroup, Terror Management Theory, dat mensen zich bedreigd voelen in hun wereldbeeld als je je niet aan hun regels houdt etc.).
offtopic:
Zelf vind ik het ook wel prettig als mensen merken schrijven zoals ze horen. windowsxp WindowsXP of erger zoals windhoos etc zijn gewoon weg niet de benamingen.

Overigens is het onnodig om elkaar te beledigen of hier een discussie te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht, maken we ons nu daar al druk om......

Mijn vriendin heeft van de week haar Macbook ingeruild/verkocht en een Macbook Air gekocht, en ze is er zeer blij mee.

Zelf twijfel ik nog of ik naast mijn iMac een Macbook Air of een Macbook Pro zal kopen....
Hij is zo lekker klein.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvlint
  • Laatst online: 16-05-2021
zag hem vandaag in de telegraaf staan: deze aandacht is toch weer leuk.

Afbeeldingslocatie: http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2008/3/15/TE_MINI/TE_2S_20080315_14/TE_2S_20080315_14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Sjees', wat een doos!

"De Macbook Air is een groenere Apple. Dat komt mede door de kleinere verpakking. Dat kan je duidelijk zien als 't vergelijkt met die van een macbook, maar of zo'n kleine verpakking nou echt wat uitmaakt voor 't milieu?"

Jees', wat een doos...

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Het scheelt ook dat er ROHS shit is verwijderd, broomhoudende troep, vlamvertragers met nasty bijwerkingen, PVC en diens weekmakers enzo is allemaal toch wel flink aangepakt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb mijn MBA nu een aantal dagen.

Hoe lang duurt het bij jullie tot de accu volledig is opgeladen?

Bij mij >8 uur. Vandaag zelfs 10 uur :X

Probleem met de accu?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Schijnt normaal te zijn, over een tijdje duurt het <2 uur. ;)
Niet mijn eigen ervaring overigens, had het gelezen in een review en een update van die review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb sinds afgelopen week ook een MacBook Air. Gewoon ongelofelijk wat een prachtig apparaat het is. Ik heb hem uit Amerika en gelukkig zonder invoerrechten en andere toestanden in Nederland gekregen.

Snelheid vind ik dik in orde. Voor grafische doeleinden heb ik thuis een iMac staan al geloof ik best dat het op de Air ook zou kunnen.

Wel grappig de nadelen die in het bovenstaande filmpje genoemd worden vind ik eerder voordelen: de laatste keer dat ik een cd in mijn iBook heb gestopt was in oktober om Leopard te installeren. Dus ben blij dat hij daardoor een stuk dunner kan. Daarnaast wie luistert er nou naar films via een laptop speaker, dan ben je toch echt niet wijs.

Kortom een heerlijke dunne laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
risp schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:47:
Heb sinds afgelopen week ook een MacBook Air. Gewoon ongelofelijk wat een prachtig apparaat het is. Ik heb hem uit Amerika en gelukkig zonder invoerrechten en andere toestanden in Nederland gekregen.

Snelheid vind ik dik in orde. Voor grafische doeleinden heb ik thuis een iMac staan al geloof ik best dat het op de Air ook zou kunnen.

Wel grappig de nadelen die in het bovenstaande filmpje genoemd worden vind ik eerder voordelen: de laatste keer dat ik een cd in mijn iBook heb gestopt was in oktober om Leopard te installeren. Dus ben blij dat hij daardoor een stuk dunner kan. Daarnaast wie luistert er nou naar films via een laptop speaker, dan ben je toch echt niet wijs.

Kortom een heerlijke dunne laptop!
Mag ik vragen bij welke shop je hem hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:11:
[...]

Nog zo'n grappenmaker. DOA haha. DOA betekent dat het ding het niet doet als hij uit de doos komt. Of een essentiële functie niet werkt.

Hoe dan ook, de policy bij Apple betreft pixels is inderdaad "geheim".
Als je dit soort situaties wilt voorkomen moet je net zoals ik gewoon bij apple.nl bestellen... heb je 2 weken de tijd om hem te laten ruilen. Of hij nou 1 groene subpixel heeft of een beetje schuin staat. Maakt allemaal niks uit.
DOA betekent hedendaags gewoon dat het product een hardware defect heeft. Tuurlijk is hij niet officieel Dead on Arrival, maar ik werk bij een APR en daar is een product gewoon DOA als het niet goed werkt of een mankement heeft (bij aankoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
SSD is op dit moment nog een beetje duur, daarom vroeg ik me af:
Is de harde schijf van de MBA vervangbaar?
Zo ja, dan zou je over 3 jaar ofzo een mooie SSD schijf erin kunnen gooien :)

Verder vroeg ik me af of de MBA geschikt voor mij zou zijn.
Ik gebruik mijn computer vooral om te browsen, films downloaden, kijken en voor foto's (kijken, niet bewerken).
Een externe 7200rpm hd heb ik al, dus de schijfruimte is niet echt een probleem.
Ik vraag me alleen af of hij wel snel genoeg is om films te downloaden, uitpakken en te kijken?
HD gaat denk ik niet lukken? Maar dat kan mijn huidige pc van 6 jaar oud ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Het is niet onmogelijk, maar het schijnt een hele klus te zijn. Het is niet zoals bij de normale Macbook bijvoorbeeld; je moet die hele onderkant losschroeven en daarna aantal kabeltjes voorzichtig losmaken voordat je daadwerkelijk bij de HD kan. Dusja, als je erg secuur bent en geen kluns is het voor jou vervangbaar. :P

@Verbal_Kind: Dat is wat ik zeg toch, het is NIET zoals bij de Macbook. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RnB op 21-03-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

risp schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:47:
Hmmm, interessant, Hoe is het je gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Reef_91 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:01:
Het is niet onmogelijk, maar het schijnt een hele klus te zijn. Het is niet zoals bij de normale Macbook bijvoorbeeld; je moet die hele onderkant losschroeven en daarna aantal kabeltjes voorzichtig losmaken voordat je daadwerkelijk bij de HD kan. Dusja, als je erg secuur bent en geen kluns is het voor jou vervangbaar. :P
Volgens mij is het bij de MacBook juist heel makkelijk, en is de MacBook Pro problematischer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelf had ik een Macbook besteld maar die had een defect in het touchpad. Nu heb ik toch maar besloten om de Macbook Air als vervanging te nemen.

Dus binnenkort ben ik lid van de club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ok ik heb een Air besteld :D

Ik kan alleen nog geen goede hoes vinden. Volgens mij noem je dat een sleeve. Gewoon een hoes zodat je die weer in een andere tas kan doen. Weet iemand waar er voor de Air goede staan? Op de Apple site vind ik namelijk alleen maar voor de gewone MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:47:
Ok ik heb een Air besteld :D

Ik kan alleen nog geen goede hoes vinden. Volgens mij noem je dat een sleeve. Gewoon een hoes zodat je die weer in een andere tas kan doen. Weet iemand waar er voor de Air goede staan? Op de Apple site vind ik namelijk alleen maar voor de gewone MacBook.
http://www.manilamac.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm lol die Manila enveloppen maar dan als sleeve? Haha wel grappig, maar duur en heb geen creditcard. Zijn er niet gewoon van dit soort dingen maar dan voor de Air? Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1044/store.apple.com/Catalog/nl/Images/TJ653_lm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reef_91 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:10:
Het wil niet echt vlotten met dit topic hea, zijn er geen tweakers die de Air hebben gekocht of willen kopen?
Deze tweaker iig wel hehe. :P
Hier nog een, alleen even wachten tot ik me mini en de macbook verkocht hebt :)

kan niet wachten, en de levertijden zijn volgens berichten op het internet omstreeks een week of 2 dus heb nog even, al kan ik natuurlijk niet echt wachten tot de MB Air hier voor me ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

FerdiV

Dit misschien iets voor je? Zelf zit ik eraan te denken om die sleeve te bestellen. Misschien kunnen we het samen doen?

Afbeeldingslocatie: http://goincase.com/products/images/CL57148/detail/blackfront.jpg
Afbeeldingslocatie: http://goincase.com/products/images/CL57148/detail/blackside.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Bigg Balls op 26-03-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is ze slank he ;-))))

Ziet er strak uit, al vind ik de envelop wel erg stoer .

Zag hem net ergens op het net nog, even zoeken er staan veel meer soorten sleeve
zelf ga ik voor de postenvelop, heeft toch wel iets.

Hoef ik alleen de MacBook air nog maar aan te schaffen, ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

MyNameIs schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:46:
Ik vraag me alleen af of hij wel snel genoeg is om films te downloaden, uitpakken en te kijken?
Dude, daar is zelfs een PC'tje van 300 euro snel genoeg voor. Wat denk je nou :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
@Big Balls: Ziet er goed uit, maar ligt er wel aan wat de prijs is. Kun je een link geven zodat ik wat meer info heb?

Ik heb via het MacRumors forum ook deze gevonden:

http://www.vajacases.com/

Dan naar Bags >>> MacBook Air

Er is er 1 nog in de maak, ben benieuwd hoe die wordt. Ze zijn wel duur, maar erg strak. Heb denk liever toch wel zoiets als die jij hebt gevonden, als die ook een lagere prijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:21:
[...]

Dude, daar is zelfs een PC'tje van 300 euro snel genoeg voor. Wat denk je nou :z
Nou.... op mijn Macbook pak ik liever geen DVD's uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
FerdiV schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Mmm lol die Manila enveloppen maar dan als sleeve? Haha wel grappig, maar duur en heb geen creditcard. Zijn er niet gewoon van dit soort dingen maar dan voor de Air? Zie hier:

[afbeelding]
Ja ik heb gewoon de Tucano Second Skin (speciaal voor de MBA) gekocht. Past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Die op mijn plaatje is toch voor de gewone MacBook? Kan je precies vertellen welke jij dan hebt (eventueel een link) dan kan ik kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

FerdiV:

http://goincase.com/products/category/MacBook%20Air

Dat is de store in de US. Ik kan het naar een vriend laten sturen in de VS eventueel zodat hij het weer naar NL stuurt. Alleen heb ik wel slechte ervaringen op de Apple site gelezen over deze hoes (de US site)

Hij kost $35,- (ex local tax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Die leren vaja sleeves zijn ook heel erg mooi! Ik zit serieus te overwegen om zo'n sleeve te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik denk dat de Neoprene Sleeve niks is, veel mensen krijgen hem er niet omheen en er zijn niet al te goede reacties over. Zie:

http://forums.macrumors.c...highlight=Neoprene+Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 09:57

Metroman

Teveel hobby's, teveel tijd.

Heb een vraag voor de mensen die al een MBA hebben.

Is er iemand die een 1.8 heeft met een 80Gb drive, en wat weegt dat ding incl en zonder de power adapter en kabels.

1.4 kg is neem ik aan zonder power adapter en kabels.

Alvast bedankt. ;)

iMac, A1370, DS-412+, Yingli, Kostal, https://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=7287&sid=67244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Metroman,

Ik denk dat de 1,8 met 80gig schijf (dus de 'normale' schijf) evenveel weegt als de 1,6 met de gewone schijf. Ik krijg de mijne deze of volgende week en dan laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Bigg Balls schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:40:
FerdiV:

http://goincase.com/products/category/MacBook%20Air

Dat is de store in de US. Ik kan het naar een vriend laten sturen in de VS eventueel zodat hij het weer naar NL stuurt. Alleen heb ik wel slechte ervaringen op de Apple site gelezen over deze hoes (de US site)

Hij kost $35,- (ex local tax)
Als je dat zou doen wil ik graag een ander incase product mee laten komen als dat kan.. Een hoes voor de gewone MacBook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Even tussen de hoesjes verhalen door, ik heb een vraag over de batterij.

Ik wil er graag zuinig op zijn en regelmatig zo'n calibratie uitvoeren. Maar als ik de MacBook Air net heb uitgepakt, is het dan verstandig hem eerst helemaal op te laden voordat ik hem voor het eerst opstart? Of overdrijf ik en kan ik de calibratie ook later uitvoeren?

Verder, zijn er mensen met ervaring van de calibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FerdiV die calibraties hielpen mij niet bij mijn MacBook Pro moet ik zeggen (ook niet met een oudere versie van die tool en mijn PowerBook eigenlijk)... Anyway: ik ga mijn Air ff halen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
FerdiV schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:45:
Die op mijn plaatje is toch voor de gewone MacBook? Kan je precies vertellen welke jij dan hebt (eventueel een link) dan kan ik kijken of dat wat is.
Overigens heb ik deze gewoon gekocht bij Switch (Antwerpen) welke een Apple Premium Reseller is.
Kostte iets van een 23 euro denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door memento__mori op 10-03-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Die Tucano's vond ik altijd wel prettig, thanks voor de tip! :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik snap iets niet met het sleepen van vensters. Want wat is drag lock? Ik zie geen verschil als ik deze aan of uit zet... Ik moet tabben als ik hem los wil laten, maar dat wil ik uitzetten. Zelfs als drag lock uitstaat dan doet hij het nog steeds. :|

UPDATE: En hoe stel ik ook alweer in dat alle bestanden automatisch in een grid vallen? Kan het niet vinden bij show view options...

[ Voor 21% gewijzigd door FerdiV op 28-03-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Niet online
Ik heb deze sleeve besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.manilamac.com/AirMail-Float.jpg

Te bestellen via http://www.manilamac.com/

Krijg hem als het goed is volgende week binnen, is al verstuurd vanuit de USA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ziet er niet uit alsof die gaat beschermen eigenlijk :X

Trouwens: mijn lader is nu al stuk :o Na twee uurtjes laden hield hij er gewoon mee op, geen lampje meer en ook niet meer laden. Dat vind ik wel een beetje snel, heb ik nog geluk dat ik een MBP heb die ook met zo'n magneetsysteem werkt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 15:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Floor-is schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:07:
Ziet er niet uit alsof die gaat beschermen eigenlijk :X

Trouwens: mijn lader is nu al stuk :o Na twee uurtjes laden hield hij er gewoon mee op, geen lampje meer en ook niet meer laden. Dat vind ik wel een beetje snel, heb ik nog geluk dat ik een MBP heb die ook met zo'n magneetsysteem werkt.
let wel even op het verschil in het aantal watt?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een weekje een EEE PC gehad (weer verkocht) en moet toegeven dat de MacBook Air wel echt een hele mooie machine is nu ik 'em een paar keer in het echt heb gezien. Qua handzaamheid is die echt wel stukken beter dan mijn MacBook. Het is geen EEE PC handzaamheid maar toch. Je krijgt nu bijna $1,60 voor een euro, zo wordt het wel erg interessant om er een uit de USA te halen. Ex BTW is die daar nog maar 1.138 euro. Wat kost een ticket naar de USA? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
UPDATE: En hoe stel ik ook alweer in dat alle bestanden automatisch in een grid vallen? Kan het niet vinden bij show view options...
Als je op het bureaublad bedoelt, even op het bureaublad klikken en dat command + J. Vervolgens bij rangschikken -op raster- kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

tjbaker schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:21:
[...]

let wel even op het verschil in het aantal watt?
Dat maakt niets uit :) De MacBook Pro adapter kan 85 Watt bieden, de MacBook Air adapter 45 Watt. Het zou pas problemen opleveren als de adapter minder dan 45 Watt zou kunnen leveren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Daedalus schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:21:
[...]
Dat maakt niets uit :) De MacBook Pro adapter kan 85 Watt bieden, de MacBook Air adapter 45 Watt. Het zou pas problemen opleveren als de adapter minder dan 45 Watt zou kunnen leveren.
Geinig, nooit gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:40

HSL

http://foofshop.com/ <-- ik heb daar de zwarte rib gekocht, toch net een tikkie anders dan de meeste sleeves.

Woensdag werd mijn air afgeleverd, ik heb de 1.8 versie (wel met een HDD) en ik moet zeggen dat hij een stuk sneller is dan mijn oude MacBook 2.0 core duo (met ook 2GB ram)

Ik ben superblij dat ik toch de knoop heb doorgehakt, qua gewicht is dit echt ideaal, van presentatie naar vergadering naar presentatie en naar college.. scheelt een hoop sjouwen op een dag.

Alleen wel een nadeel dat er geen kensington lock aankan. als ik even van mijn plek weg ben moet ik hem nu in een kastje opbergen.

[ Voor 7% gewijzigd door HSL op 30-03-2008 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Sinds vrijdag heb ik ook mijn macbook Air. Tot nu toe vind ik het een geweldig apparaat alleen heeft hij wel wat kleine nadelen.

Bij mij werkt de batterij nog niet goed. Kan ongeveer twee uur werken op de standaard versie (dat is te weinig) en de eerste keer stopte hij ook niet automatisch met laden (heeft een 9 uur aan de lader gezeten 's nachts en de volgende ochtend was het lampje nog rood)

Ook is hij niet helemaal waterpas, dus daar moet ik nog wat voor vinden. Voor de rest is die supercool en ben ik er helemaal weg van.

Vooral het scherm vind ik geweldig, erg helder en het is inderdaad direct op kleur.

Nu ga ik nog ergens een sleeve bestellen. Ik zit te denken aan die leren vaja sleeve, die is erg mooi maar ook erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
HSL schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:43:
http://foofshop.com/ <-- ik heb daar de zwarte rib gekocht, toch net een tikkie anders dan de meeste sleeves.

Woensdag werd mijn air afgeleverd, ik heb de 1.8 versie (wel met een HDD) en ik moet zeggen dat hij een stuk sneller is dan mijn oude MacBook 2.0 core duo (met ook 2GB ram)

Ik ben superblij dat ik toch de knoop heb doorgehakt, qua gewicht is dit echt ideaal, van presentatie naar vergadering naar presentatie en naar college.. scheelt een hoop sjouwen op een dag.

Alleen wel een nadeel dat er geen kensington lock aankan. als ik even van mijn plek weg ben moet ik hem nu in een kastje opbergen.
Mmm ja mooi ding, maar heb je die online besteld en laat je die importeren ofzo?

@momento_mori: Thnx voor het showen van de sleeve. Ik denk dat ik maar naar een reseller toe ga om te kijken wat ze daar hebben :)

@donaldo: Thnx voor je reply :)

UPDATE: Owja heb ook nog een vraag :) De verlichting van het scherm gaat harder als het lichter is in de omgeving maar hoe zit het met het toetsenbord?

[ Voor 8% gewijzigd door FerdiV op 30-03-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 09:57

Metroman

Teveel hobby's, teveel tijd.

Als antwoord op mijn eigen vraag, hoeveel weegt dat ding eigenlijk met voeding?

Allen natuurlijk op een niet echt officieel digi weegschaal maar aan t eerste gewicht te zien wel aardig ok ;)

Macbook Air 1.8 met SSD 1360gr
Superdrive 320gr
Voeding zonder verlengsnoer 190gr (alleen voeding en stekker)
Vliegtuig power adapter 70gr
Kabel Ethernet Adapter 22gr
VGA Adapter 22gr
DVI adapter 24gr
Afstandbediening 22gr
Verlengkabel Voeding 170gr

Heb hem gister ontvangen, 18 uur aan de lader (na ongeveer 6 uur groen lampje).
Vanmorgen aangezet, druk aan het overhevelen en installeren geweest. 3 uur en 30 min empty.

Weer 5+ uur aan de lader van 14 tot iets na 19. Groen lampje en zit nu al vanaf 20 te spelen en geeft nog 1:45 remaining bij normaal gebruik. Wel constant aan het surfen en Itunes mijn radio zenders zoeken en bij zetten incl mijn widgets.

Al met al ben ik zeer tevreden over de batt levensduur al is het laden wat traag. Heb wel gelezen dat dit na verloop van tijd beter wordt.
Tot nu toe zeker ook zeer tevreden over snelheid, al had ik de opstart snelheid nog hoger verwacht vanwege SSD. Maar nog steeds ongeveer even snel als de 2.4 iMac die ik heb (al moet die wel wat meer opstarten maar duurt ook een fractie langer dus zal nie veel schelen in een cleane config denk ik).

Nu nog een leuke sleeve, om alles in te vrotten, bedankt voor de ideeen. :+

Ik reis nogal veel dus ga zeker genieten... Heb eens de oude in de ene hand gehouden en de nieuwe in de andere 8)7 :*) :9

iMac, A1370, DS-412+, Yingli, Kostal, https://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=7287&sid=67244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik heb een bug of iets dergelijks gevonden.

Als de accu van mijn MacBook Air helemaal leeg is (echt helemaal) en ik sluit de stroomkabel er op aan en hij gaat na hibernate weer aan, dan kan ik geen vensters meer slepen met de touchpad :S

Pas na het herstarten weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb een ander irritatiedingetje gevonden, best een stomme eigenlijk :D

Als ik een keyboard in de USB-poort steek, vraagt het OS om de drivers. Die heb ik op CD, maar dan moet ik eerst het keyboard er weer uithalen voordat ik de externe drive er aan kan hangen. Dan zijn de drivers inmiddels niet meer nodig volgens OSX en dus is het een beetje knullig zo. :P
Vind het ook wel erg stom dat je de externe Superdrive niet aan een hubje kan hangen, hij moet echt direct in de USB-poort worden gestopt wil hij werken. Had ik misschien toch (goedkoper!) een externe brander van LaCie ofzo kunnen halen voor als ik op mijn vaste werkplek zit.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:52:
Ik heb een ander irritatiedingetje gevonden, best een stomme eigenlijk :D

Als ik een keyboard in de USB-poort steek, vraagt het OS om de drivers. Die heb ik op CD, maar dan moet ik eerst het keyboard er weer uithalen voordat ik de externe drive er aan kan hangen. Dan zijn de drivers inmiddels niet meer nodig volgens OSX en dus is het een beetje knullig zo. :P
Vind het ook wel erg stom dat je de externe Superdrive niet aan een hubje kan hangen, hij moet echt direct in de USB-poort worden gestopt wil hij werken. Had ik misschien toch (goedkoper!) een externe brander van LaCie ofzo kunnen halen voor als ik op mijn vaste werkplek zit.
even de cd rippen en mounten als je je toetsenbord er in doet
knullig is het wel ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik wil geen reclame maken, maar op raf.nl/webshop staat de Air met 1.8ghz en SSD voor Euro 2.410,08

Edit:
Blijkt een tijdelijke fout geweest te zijn op de website (het was de ex btw prijs).
De mensen die toen bestelden hebben wel het geluk dat ze hem voor die prijs mochten hebben _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-04-2008 22:17 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Wordt jullie Macbook Air ook zo warm? Ik was zojuist aan het internetten en een office update aan het installeren toen de fan als een gek draaien ging. Nu bleek de temp 84c te zijn volgens iStat pro (screenshot at 82c)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/fotokijken/temp.png

Zelf vond ik het een beetje hoog en de fan draait nu al een 20 minuten op volle toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:32:
Wordt jullie Macbook Air ook zo warm? Ik was zojuist aan het internetten en een office update aan het installeren toen de fan als een gek draaien ging. Nu bleek de temp 84c te zijn volgens iStat pro (screenshot at 82c)

[afbeelding]

Zelf vond ik het een beetje hoog en de fan draait nu al een 20 minuten op volle toeren.
dat lijkt me inderdaad wel heel erg warm, misschien even naar een AASP brengen en vragen of ze de koelpasta kunnen vervangen voor je ? (lever dan arctic silver 5 oid mee !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:44:
[...]

dat lijkt me inderdaad wel heel erg warm, misschien even naar een AASP brengen en vragen of ze de koelpasta kunnen vervangen voor je ? (lever dan arctic silver 5 oid mee !)
:') !

Gewoon terugbrengen en zeggen dat hij te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:17:
[...]

:') !

Gewoon terugbrengen en zeggen dat hij te warm wordt.
echt alsof hij DOA wordt gemeldt omdat hij te warm wordt ?: dit kan ik je wel vertellen: nope !
ben zelf AASP dus weet hoe er gewerkt/beoordeelt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:25:
[...]

echt alsof hij DOA wordt gemeldt omdat hij te warm wordt ?: dit kan ik je wel vertellen: nope !
ben zelf AASP dus weet hoe er gewerkt/beoordeelt wordt
Ik heb het niet over een DOA maar over een reparatie-aanmelding. ls de AASP de mening heeft de notebook niet te warm wordt, dan is alles oke, en anders wordt de koelpasta vervangen. Maar met je eigen koelpasta aan komen? Please.... ik breng toch ook niet mijn eigen busje WD40 mee als ik mijn auto naar de garage breng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Heb de Tucano Second Skin gekocht die enkele reacties hierboven is te zien op wat plaatjes.

Hij bevalt me uitstekend! Een aanrader. De MacBook Air past er goed in en de tas voelt goed aan.

Heb hem trouwens op het internet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mud.Starrr schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:14:
Ik wil geen reclame maken, maar op raf.nl/webshop staat de Air met 1.8ghz en SSD voor Euro 2.410,08
Denk dat het een foutje was, ik zie namelijk (nog steeds):
APPLE
MACBOOK AIR 1,8 GHZ CTO
2.868,00EUR
Of je bekijkt de prijs ex BTW dat kan ook, want dan is hij ook 2868 euro inclusief. ;)

Mijn poweradapter heb ik nog niet terug, wel kan ik zeggen dat de disk achterlijk traag is, maar de laptop mede daardoor wel vreselijk lang met een batterijlading doet. In mijn geval heb ik nog niet onder de 4 uur gehaald, waarbij ik toen empassent nog 2 DVD's had gebrand met de Superdrive. 5 uur en langer is geen uitzondering! (Let wel: scherm backlight laag, keyboardverlichting uit en geen intensieve taken, hoogstens een video draaien of wat internetten/office werk.)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Okay inmiddels heb ik een nieuwe lader gehad, prima service bij A-Mac in Amersfoort overigens. (Ik werd gebeld dat hij klaar was, wanneer het mij uit zou komen hem op te halen, of ze hem anders moesten opsturen voor me.)

Anyway: mijn Air is dus weer aan het opladen, maar WTF? Dat moet >6 uur gaan duren?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Floor-is schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:05:
Okay inmiddels heb ik een nieuwe lader gehad, prima service bij A-Mac in Amersfoort overigens. (Ik werd gebeld dat hij klaar was, wanneer het mij uit zou komen hem op te halen, of ze hem anders moesten opsturen voor me.)

Anyway: mijn Air is dus weer aan het opladen, maar WTF? Dat moet >6 uur gaan duren?
Yup, zelfde probleem hier. Een lege accu kost ongeveer 9 uur om op te laden, maar soms duurt op het opeens 3 uur. Als je in de Terminal pmset -g rawlog intikt, krijg je o.a. de laadstroom te zien. Bij mij is dat meestal rond de 500 (mA?), maar hij schiet soms ook naar ~1600. Ik hoop dat het een bugje in firmware van de SMU is en dat Apple hier te zijner tijd een update voor uitbrengt. Aan de andere kant: een lage laadstroom is niet schadelijk voor de accu (het is zelfs beter voor de levensduur). Het duurt alleen verrekte lang om een lege accu op te laden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Daedalus,

Is er ergens een lijst van die codes zoals die voor de Batterij, graag wil ik wel wat meer over de terminal leren e.d.

Mijn Air laadt ook erg langzaam op trouwens. Ik heb het idee dat e eerste 80% veel sneller gaat dan de laatste 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Daedalus schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:07:
[...]
Yup, zelfde probleem hier. Een lege accu kost ongeveer 9 uur om op te laden, maar soms duurt op het opeens 3 uur. Als je in de Terminal [color=green][font=mono]pmset -g rawlog[/][/] intikt, krijg je o.a. de laadstroom te zien. Bij mij is dat meestal rond de 500 (mA?), maar hij schiet soms ook naar ~1600. Ik hoop dat het een bugje in firmware van de SMU is en dat Apple hier te zijner tijd een update voor uitbrengt. Aan de andere kant: een lage laadstroom is niet schadelijk voor de accu (het is zelfs beter voor de levensduur). Het duurt alleen verrekte lang om een lege accu op te laden.
Heb het even gedaan op mn MBP:

12-04-08 17:32:29 GMT+02:00
external connected = yes
battery present = yes
battery charging = yes
cap = 4047/5380
time remaining = 2:03
current = 1428
cycle count = 13
location = 0

Is dat verschil dan zo groot omdat deze accu meer watt aankan?
(vond het niet zoveel waard om een nieuw topic hierover te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Gisteren werd mijn Macbook Air maar liefst 89c dus heb ik Apple maar gebeld. Hij wordt nu omgeruild binnenkort. Helaas duurt het proces even maar ze schrokken wel wat bij de helpdesk (naar mij idee)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/fotokijken/89.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:33:
Mijn Air laadt ook erg langzaam op trouwens. Ik heb het idee dat e eerste 80% veel sneller gaat dan de laatste 20%
Dit is volgens mij ook altijd het geval, heb het ook op mijn MacBook, iPod en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:21:
[...]

Dit is volgens mij ook altijd het geval, heb het ook op mijn MacBook, iPod en telefoon.
Dat hoort en is bij alle nieuwe batterijen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Floor-is schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:13:
[...]

Denk dat het een foutje was, ik zie namelijk (nog steeds):

[...]
Of je bekijkt de prijs ex BTW dat kan ook, want dan is hij ook 2868 euro inclusief. ;)
Ja het was inderdaad een fout op de website die er enkele dagen heeft gestaan. (prijs zonder BTW)
Ze hebben er wel voor die prijs een aantal verkocht aan de mensen die hem toen besteld hebben, geluksvogels.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik hoorde zojuist en enorm hard geluid uit mijn MacBook Air komen. Een hoog geluid, een soort fluitje. Toen ik het hoorde legde ik mijn vingers op het trackpad en bewoog de muis en toen was t weg. Het gebeurde trouwens toen mijn scherm verlichting zwakker werd nadat ik hem even niet gebruikte, slapen van het scherm dus.

Maar het was echt een luid geluid :S Weet iemand wat dit was? Er is van de rest niks aan de hand en de fan draait ook nog

PS: Weet iemand hoe ik trouwens Nederlandse Spell Check in Safari kan krijgen? Hij doet alles nu voor het Engels en dus zie allemaal rode lijntjes onder elk woord als ik hier een bericht wil posten :S

EDIT: Heb een filmpje gevonden met hetzelfde geluid: http://www.youtube.com/watch?v=bpRPcyo_Oq4

De harde schijf dus, mmmmmm

[ Voor 9% gewijzigd door FerdiV op 19-04-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
nl spelling gaat via edit menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
lowfi schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:35:
nl spelling gaat via edit menu
Daar kan ik het uit of aan zetten, maar kan niks vinden over een taalinstelling bij het Edit menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Jawel. Staat ook in de handleiding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
lowfi schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:06:
Jawel. Staat ook in de handleiding :P
Waar dan?:
Afbeeldingslocatie: http://img234.imagevenue.com/img.php?image=37841_Picture_1_122_553lo.jpg

http://img234.imagevenue....1_Picture_1_122_553lo.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door FerdiV op 19-04-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Alleen als je een textbox hebt in safari. Dit wordt in osx systemwide geregelt. Dus als je bv het in mail op NL zet zal het afaik ook in safari op NL staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
lowfi schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:14:
Alleen als je een textbox hebt in safari. Dit wordt in osx systemwide geregelt. Dus als je bv het in mail op NL zet zal het afaik ook in safari op NL staan.
Ik kan bij 'Show Spelling and Grammar' inderdaad kiezen voor Nederlands, ik hoop dat hij dan voortaan op Nederlands blijft staan.

Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds twee dagen ook een Air.. Heb een paar keer gezien dat ie loeiheet werd (wel nog < 90C, gratis verwarming voor je vingers :+), maar fijn is idd anders.

Na die paar keer niet meer meegemaakt. CPU load was op die momenten wel 100% (door hangende mdns daemon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:58:
Heb sinds twee dagen ook een Air.. Heb een paar keer gezien dat ie loeiheet werd (wel nog < 90C, gratis verwarming voor je vingers :+), maar fijn is idd anders.

Na die paar keer niet meer meegemaakt. CPU load was op die momenten wel 100% (door hangende mdns daemon).
Had je hem toen op je schoot of op een bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:29

_AvA_

en dat ben zo.

tjah, als hij net nieuw is, zou ik me er weinig zorgen over maken. Koelpasta heeft wat tijd nodig voordat het echt goed werkt.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:04:
[...]

Had je hem toen op je schoot of op een bureau?
Vraag was niet aan mij gericht maar ik merk zelf wel dat die op schoot of op een zachte ondergrond waar die iets wegzakt een stuk sneller warm en ook warmer wordt. Maarja dan bedek je natuurlijk de ventilatiegaten ook (groten)deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Beste air gebruikers

is er al iemand met zo een Manilamac Airmail sleve ?

(iemand hier in het topic had er een besteld toch ? )

Ik zou er ook graag een willen.
maar kan ik ze nog ergens bestellen

de site is uitverkocht
en ebay zie ik ook zo 123 niet

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
* Bartjeee heeft een Macbook Air in de USA gekocht.

Morgen vlieg ik naar huis, hoop dat ik zo door de douane loop O-). Heb alleen geen mooie sleeves gezien hier alleen een veel te dure Manilla envelope :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bartjeee schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:18:
* Bartjeee heeft een Macbook Air in de USA gekocht.

Morgen vlieg ik naar huis, hoop dat ik zo door de douane loop O-). Heb alleen geen mooie sleeves gezien hier alleen een veel te dure Manilla envelope :/
Als je de doos in je hotel weg knikkerd dan loop je zo door.

Verkochten ze die airmail sleve daar ? of heb je die hier ergens gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:51:
[...]

Als je de doos in je hotel weg knikkerd dan loop je zo door.

Verkochten ze die airmail sleve daar ? of heb je die hier ergens gezien
Ben net terug, ze hielden me nog aan in Frankfurt bij de douane hij kon niks aan m'n macbook air vinden :). Die sleeve heb ik in Seattle gezien maar ik vind hem het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bartjeee schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:08:
[...]

Ben net terug, ze hielden me nog aan in Frankfurt bij de douane hij kon niks aan m'n macbook air vinden :). Die sleeve heb ik in Seattle gezien maar ik vind hem het geld niet waard.
Nee heb nog nooit BTW moeten betalen op schiphol als ik iets kocht in het buitenland (camera/laptop etc)

(maar ik heb dan ook altijd namaak bonnen bij me voor het geval dat :d)

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.