Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Anghell schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:57:
[...]

Standaard, met een Ethernet adaptertje en een SuperDrive
Mooi man, ik bestel er eentje zodra ik mijn scriptie ingeleverd heb (een soort van beloning). Ook ik zit te twijfelen tussen een superdrive of niet. Ik heb wel een externe drive thuis staan dus wat dat betreft is het overbodig, aan de andere kant is het wel makkelijk als je een keer een dvdtje wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 13:41
Bigg Balls schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:57:
[...]

Mooi man, ik bestel er eentje zodra ik mijn scriptie ingeleverd heb (een soort van beloning). Ook ik zit te twijfelen tussen een superdrive of niet. Ik heb wel een externe drive thuis staan dus wat dat betreft is het overbodig, aan de andere kant is het wel makkelijk als je een keer een dvdtje wilt kijken.
Ach, ik ga 'm waarschijnlijk niet veel gebruiken, maar ik kon 'm nu nog net met studentenkorting bestellen en heb 'm d'r maar bij gedaan, just in case :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 10:19

KRASH

Juist ja...

Anghell schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:27:
Grrmbl, overal mooie plaatjes, reviews etc en ik moet nog steeds tot de 21e wachten voordat ie van mij geleverd wordt ;(
Mijne pas de 22e :(

Wel vrij matig, als levertijd stond er 2-3 weken. In de keynote werd zelfs gezegd shipping within 2 weeks. Kan je alsnog 4 weken wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacBook Air 1.6GHz HDD 1.8GHz SSD
CPU 79.98 99.61
Thread Test 148.81 134.99
Memory Test 140.42 148.00
Quartz Graphics Test 96.89 107.74
Open GL 17.26 18.27
User Interface 105.81 113.53
Disk Test 24.05 47.26
Sequential 42.21 40.82
Uncached Write 30.96 MB/s 20.83 MB/s [4K blocks]
Uncached Write 31.19 MB/s 26.32 MB/s [256K blocks]
Uncached Read 7.27 MB/s 7.97 MB/s [4K blocks]
Uncached Read 30.42 MB/s 48.75 MB/s [256K blocks]
Random 16.81 56.13
Uncached Write 0.57 MB/s 2.23 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 18.35 MB/s 16.92 MB/s [256K blocks]
Uncached Read 0.35 MB/s 7.02 MB/s [4K blocks]
Uncached Read 13.28 MB/s 48.24 MB/s [256K blocks]
(Larger numbers faster)

kan iemand uit deze gegevens zeggen of die ssd nou veel beter is
op de onderste 4 scoort die veel beter dat kan ik ook zien maar de rest valt het wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Wat je bij normaal gebruik het meeste zal den zijn Random Uncached Reads. Dus daar kan je je conclusie wel uit trekken. Of je meer Sequential dan Random Writes zal hebben zal wat afhangen van je bezigheden, maar in de reads zit alleszins al een mooi verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik ben benew naar de benchmarks van MDA tov higheind lbm laptop in vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrittirroj
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024
Anghell schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:09:
[...]

Ach, ik ga 'm waarschijnlijk niet veel gebruiken, maar ik kon 'm nu nog net met studentenkorting bestellen en heb 'm d'r maar bij gedaan, just in case :Y)
Beetje duur speelgoed dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Duur is een relatief begrip ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op Ars Technica is een review verschenen

Punten in conclusie:
The Good

* Form factor is indisputably thin and light. Photos don't do it justice
* Sturdy despite its looks
* Works great as a full-size portable Internet device

The Bad

* Migration Assistant is incredibly annoying to use without FireWire
* Most of your USB devices won't fit into the tiny port door—stock up on your extension cables
* Performance isn't exactly the Air's strong point compared to other Macs

The Ugly

* 4200rpm drive causes major machine slowdowns when there's lots of disk activity
* Battery life is disappointing—only half of advertised life on lowest screen brightness
Met name het laatste punt bij the ugly is niet zo mooi en zou voor mij een showstoppertje bij deze PC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopiek schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:07:
[...]
Briljant! MS heeft weer eens het nakijken :)
Ehh ik kan al 10 jaar een cd opstarten op een andere pc hoor en die dan gewoon gebruiken op mijn pc.... daar is niks bijzonders aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:11:
[...]

Ehh ik kan al 10 jaar een cd opstarten op een andere pc hoor en die dan gewoon gebruiken op mijn pc.... daar is niks bijzonders aan
Wat natuurlijk wel 'nieuw' is, is dat je ook vrij makkelijk de MacBook Air van een CD/DVD in een andere PC kunt booten (overigens gaat dat alleen op voor een Mac OS X-schijf vermoed ik). Wat ik ook nog steeds niet weet is of de de kopieerbeveiliging van b.v. Civ IV niet wordt gestoord door dat Remote Disc-systeem.... dat zou ook wel 'nieuw' zijn.

Al met al niet zo heel speciaal, zoals ik ook al eerder schreef, maar ook niet heel niet-speciaal (zeker als kopieerbeveiligingen ongestoord werken ook interessant, evt ook voor andere macs).

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 04-02-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

begintmeta schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:06:
Op Ars Technica is een review verschenen

Punten in conclusie:

[...]

Met name het laatste punt bij the ugly is niet zo mooi en zou voor mij een showstoppertje bij deze PC zijn.
AppleInsider en ook anderen vermelden een levensduur van tussen de 3 en 4 uur. Niet zo dramatisch als bij Ars Technica, maar wel minder dan de 5 uur die Apple zelf opgeeft.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:42
Daedalus schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:49:
[...]
AppleInsider en ook anderen vermelden een levensduur van tussen de 3 en 4 uur. Niet zo dramatisch als bij Ars Technica, maar wel minder dan de 5 uur die Apple zelf opgeeft.
De HDD versie ... de SSD versie daarentegen moet volgens Apple zo'n 5 uur meegaan!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als SSD en HDD een factor (1,5-)2 zouden schelen schort er wellicht iets aan het powermanagement. het verschil in energiegebruik zou in bedrijf volgens mij een watt of 3 moeten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door begintmeta op 04-02-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Arstechnica heeft inmiddels ook een review van de SSD-versie met 1.8Ghz geplaatst:

met betrekking tot de accu schrijft Jacqui Cheng
When using the SSD Air in exactly the same manner as the HDD Air and running it down twice, I got an average of 2 hours and 31 minutes of battery life. That's... pretty bad, and two minutes lower than the HDD model. But this number is low because of the two extremes I got when running these tests. My first number was 2 hours and 52 minutes, and the second was 2 hours and 10 minutes. Incidentally, I did less during the second rundown than the first, since my cable service was down and I couldn't do anything on the Internet. I wrote a few paragraphs of this review and watched some TV shows stored on my drive.

If I optimistically decide to run with the first number—2 hours and 52 minutes—that's a 29 minute (average) gain over the HDD's battery life. That's still not the massive gain that I had hoped for. Again, battery life turned out to be a disappointment.
...
We plan to continue looking into this issue in the coming days and weeks. (If you're reading this and you are experiencing something vastly different than we are, please shoot me an e-mail!)
...
SSD of HHD gaat dus zeker geen factor 2 schelen (was imho ook niet te verwachten)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 06-02-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:26
De MBA heeft zelfs aandacht gekregen in RTL Boulevard........

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Ja, best wel walgelijk, niet de MBA :P maar de manier waarop. En dan ook "de eerste", sorry maar dat vond ik echt nergens op slaan. En ook zo heerlijk atechnisch. Ik vond het nou niet echt reclame voor de MBA [/rant]

* teun-v schrijft dit vanaf zijn MB

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

leuk dat Ars zo afgeeft op battery life, maar als de reviewer 2 uur lang video gaat zitten kijken gaat het uiteraard wel een stukje harder dan wanneer je enkel aan het surfen/mailen bent. Apple claimt zelf:
You can access the web wirelessly for five full hours.
wanneer je besluit dat dat 5 uur lang het wireless streamen van je h.264 encoded series moet zijn, zou ik uitkijken naar een mooie verlengsnoer ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 16:15
Wow, mooi ding zeg. Wel jammer dat hij toch nog 1.36 kilo weegt. Een Sony X505 weegt rond de 8 ons, afhankelijk van het type en of er een SSD in zit. Maar die heeft wel weer specificaties uit 2004.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Whieee schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:27:
leuk dat Ars zo afgeeft op battery life, maar als de reviewer 2 uur lang video gaat zitten kijken gaat het uiteraard wel een stukje harder dan wanneer je enkel aan het surfen/mailen bent. Apple claimt zelf:

[...]

wanneer je besluit dat dat 5 uur lang het wireless streamen van je h.264 encoded series moet zijn, zou ik uitkijken naar een mooie verlengsnoer ;)
Dat was dan ook niet het geval he:

De HDD review:
As I said before, I usually keep the screen brightness on the lowest setting out of personal preference, and all I ever do on my laptop (these days) is write and surf—sometimes with some music, and the bit of occasional graphic editing. Those aren't exactly energy-intensive uses, and I can pretty regularly squeeze a good 3:45 to four hours out of a brand new MacBook or MacBook Pro battery. I'll cut to the chase here: the MacBook Air's battery life sucks. A lot. I found it to be a pretty big disappointment, holding it to my admittedly-high standards. I ran down the battery from full charge four times and came out with an average of two hours and 33 minutes.
Ms. Cheng suggereert dat de eerste keer gebruik van de SSD versie ook zoiets was, maar de tweede keer (toen ze wat meer dan 2 uur tijd eruit haalde) heeft ze wat video bekeken.

In ieder geval een opvallend verschil tussen de MB[P] en de MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:43
Toch blijft het een vreemd verhaal op Arstechnica, zeker als Ms. Cheng beweert dat ze de laagste brightness setting gebruikt. Op de fora blijken de meeste mensen een stuk langer met de batterij te kunnen doen en bijv. Anandtech blijkt ook een stuk meer eruit te kunnen halen (Macrumors samenvatting):
Standardized Battery Test Results for the MacBook Air
Anandtech provides more standardized battery results for their 1.8GHz MacBook Air (HDD).

They setup 3 tasks of varying intensity with the MacBook Air's display set at just above 50% brightness, and not to go to sleep, though the hard drive was allowed to spin down if able. The tasks and battery life times are listed as follows:

1) Use Wifi to browse 20 pages in a loop, spending 20 seconds on each page, while playing MP3s in iTunes. 4hr 16min
2) Play a DVD image (off the internal hard drive) in a loop. 3hr 25min
3) Download 10GB of files, Web browsing loop from #1, play two 480p Xvid videos in a loop. 2hr 25min

As expected, the battery time varies greatly with use, and helps explain the discrepant battery life times seen by various users. Anandtech summaries:
Apple's 5 hour claim is laughable but not as much as I expected. If I wanted to I suspect I could hit 5 hours by making the web browsing test less stressful, but my focus was on real world usage scenarios, not proving Apple correct. Regardless, 4 hours and 16 minutes doing what I consider to be the intended usage model of the Air is respectable. It's not great, but it's not terrible either.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
mee eens, maar zo'n webbrowsing loop is natuurlijk wel een beetje in vitro. Test 3 van anand komt qua tijd en mogelijk ook intensiteit overeen met de tweede SSD-run van ArsTechnica. Ik ben ook benieuwd naar de waarden die Anand vind voor de Macbook (Pro).

[ Voor 93% gewijzigd door begintmeta op 09-02-2008 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:09
Afgelopen vrijdag Macbook Air (1.6Ghz, 80GB hdd) binnen gekregen. Voor pics zie hier.

Eerste ervaringen:
  • Licht! Dun! Ongelofelijk hoe weinig 'ie weegt en hoe dun 'ie in 't echt is
  • Enorm helder scherm, vergeleken met mijn oude Powerbook
  • Accuduur is goed, gisteravond minimaal 4 uur op de bank gehangen ermee
  • Snel, helemaal vergeleken met oude G4's
  • Harddisk niet merkbaar traag, Apple update ging snel, applicaties installeren ook
Toetsenbord is even wennen als je van een Powerbook komt, maar typt lekker weg. De enorme touchpad werkt goed, met multi-touch. Al met al zit hier een tevreden klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28
Mocht je die Powerbook weg willen doen, mail me dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Powerbook zou ik er gewoon bijhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd, de mijne komt de 15-de. Kan niet wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 10:19

KRASH

Juist ja...

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:05:
Gefeliciteerd, de mijne komt de 15-de. Kan niet wachten!!!
Same here! Kreeg vanmiddag een mailtje van apple :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben wel blij dat apple wel gewoon voor een redelijk formaat scherm is gegaan en niet zon mini screen als bv de vaio tx.
Op mn stage gebruik ik die laptop en als ik geen externscherm er aan zou hebben zou ik helemaal gek worden. Valt niet mee te werken zo'n miniscuul scherm.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de mijne een aantal dagen geleden gekocht en hij bevalt prima. Ben altijd microsoft-fan geweest en dat is ook niet over, maar verandering van spijs doet eten ;-).
Vooral aangeschaft om te internetten wanneer ik onderweg ben en om office te gebruiken.
Hij bevalt echt prima. Ik heb de goedkoopste uitvoering genomen en wat extra toeters en bellen zoals time capsule. Ziet er allemaal heel gelikt uit en ben nu aan het ontdekken van mac osx eigenlijk allemaal kan. Leuk!

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Jorik schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:28:
• Harddisk niet merkbaar traag, Apple update ging snel, applicaties installeren ook
Goed nieuws. bedankt. Met name over de 4200rpm harddisk had ik mijn zorgen.

Zijn er ergens online reviews die de snelheid van de harddisk t.o.v. SSD goed in kaart brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:20
Philflow schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:22:
[...]

Goed nieuws. bedankt. Met name over de 4200rpm harddisk had ik mijn zorgen.

Zijn er ergens online reviews die de snelheid van de harddisk t.o.v. SSD goed in kaart brengen?
Hier misschien?

http://arstechnica.com/re...acbook-air-ssd-review.ars

Edit: Voor getalletjes, zie een pagina terug.

[ Voor 5% gewijzigd door JottemJ op 10-02-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38
Ik was vanmiddag bij een APR , en zag dat ze genoeg Macbook Air Superdrives hadden . Helaas ontbrak de Macbook Air zelf nog . Moet wel zeggen dat het een mooie drive is , alleen je hebt er zo weinig aan zonder Macbook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:46:
Ik heb de mijne een aantal dagen geleden gekocht en hij bevalt prima.
In een Apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

In de stores (iig bij ons) komen ze aankomende week binnen. Ben erg benieuwd. Waarschijnlijk in de andere ook. Deze worden namelijk rechtstreeks vanuit Apple naar ons verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Laatst online: 03-11-2020
Jorik, ik heb een vraag die jij misschien eindelijk kan beantwoorden. Als je de tijd hebt, zou je dan misschien is een test kunen draaien op de Macbook Air om te zien hoe lang hij meegaat als je draadloos en blauwtand uitzet, scherm op medium brightness, power option voor better battery life, en hem dan misschien muziek doen afspelen of een film, net als of je op bv een vliegtuig of op de trein zou zitten, want bij reviews word nooit naar deze factor van een laptop gekeken. Ik zou het in ieder geval heel erg apprecieren!

Sorry voor de slechte spelling! Ik werk bijna altijd in het engels, dus het is nogal brak.

Deze vraag is verplaatst. Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 6 is niet bedoeld voor (dit soort) vragen, zoals daar ook in de startpost en de topicwaarschuwing staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 10-02-2008 21:08 ]

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
boogywoogy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:56:
Jorik, ik heb een vraag die jij misschien eindelijk kan beantwoorden. Als je de tijd hebt, zou je dan misschien is een test kunen draaien op de Macbook Air om te zien hoe lang hij meegaat als je draadloos en blauwtand uitzet, scherm op medium brightness, power option voor better battery life, en hem dan misschien muziek doen afspelen of een film, net als of je op bv een vliegtuig of op de trein zou zitten, want bij reviews word nooit naar deze factor van een laptop gekeken. Ik zou het in ieder geval heel erg apprecieren!

Sorry voor de slechte spelling! Ik werk bijna altijd in het engels, dus het is nogal brak.
Misschien is het volgende artikel ook interessant voor je: AnandTech over accuduur van de MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:09
boogywoogy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:56:
Euhm... die test kost me minimaal 4 uur :)

Wat ik je wel kan melden is dat ik m'n Air gebruik met bluetooth uit en WLAN aan, terwijl ik gewoon constant bezig ben met surfen en chatten, iTunes aan, scherm op full brightness, de accu minimaal 4 uur mee gaat.

Voor verdere ervaringen zou ik toch wat reviews gaan lezen. De waarheid ligt altijd ergens in t midden. Niet bij 5 uur zoals Apple roept, niet bij 2 uur zoals ArsTechnica roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ja, hier in Dallas liggen ze sinds afgelopen week in de winkel...
Ik zit hier 3 weken voor een cursus, dus dat komt mooi uit :)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik zit te overwegen om er een te kopen, maar kan nergen vinden wat nu het verschil is tussen een toetsenbord nederlands en een toetsenbord internationaal.
Normaal gebruik je namelijk een internationaal tobo layout "(" boven de 9 en ")" boven de 0 enz. Bij de nederlandse layout zit dat boven de 8 en de 9. Is dat ook wat Apple bedoeld? of zit ik er naast?

Je kan namelijk alleen het OS in het nederlands bestellen als je er ook een tobo met NL layout bij pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nederlands:
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3049331182291562/www.info.apple.com/images/kbase/304933/304933_04.gif

Internationaal Engels:
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3049331182291562/www.info.apple.com/images/kbase/304933/304933_08.gif

Zoek de verschillen :+
spoiler:
Internationaal Engels heeft geen Euro-teken op de 2.

Voor wat betreft de taalkeuze bij het OS: dat heeft invloed op de papieren documentatie die bij de computer zit. Mac OS X is zelf meerdertalig en je kunt de eerste keer dat je de computer opstart kiezen voor Engels, Japans, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Nederlands, Zweeds, Deens, Noors, Fins, Traditioneel Chinees, Chinees, Vereenvoudigd Chinees, Koreaans, Braziliaans Portugees, Portugees, Russisch of Pools. Op een later moment is deze keuze nog te wijzigen en je kunt zelfs per account een andere taal kiezen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 21:49
Dan is niet moeilijk kiezen. thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 13:31
Vandaag een macbook air binnengekregen, wat een geil ding!
Afbeeldingslocatie: http://www.ofzo.com/got/mbair1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ofzo.com/got/mbair2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ofzo.com/got/mbair3.JPG

Sorry voor de brakke kwaliteit, foto's komen rechtstreeks uit m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Air binnen gekregen. Ding is echt heel strak!!

Remote Disk gaat niet via 10.4. Dus MacBook Pro moeten pakken van ons mam, deze heeft wel 10.5. Daar lukte het prima.

Hij blaast wel heel snel vind ik.
Klepje van de USB is moeilijk te openen en sluiten. Je moet er per se de Air voor oppakken anders lukt het niet. Toetsenbord en TouchPad zijn ongehoord goed.

Scherm van super kwaliteit. Beter dan MacBook.
Mono speaker valt mij reuze mee. Geluid is i.m.o. gelijk aan dat van Pro alleen dan niet in stereo.

Ohja nog een ding, hij is scheef. Het linker pootje maakt geen contact met de tafel. Zal er wel een keer foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
De mijne is niet scheef ;). Is je tafel niet gewoon scheef? ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij doet het op iedere tafel. Ook zit er een kleine bobbel in de kap van het scherm. En sluit het scherm links veel beter aan dan rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 18:39
De Air's stromen binnen ineens! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Ja was ik ook aan het denken :)

Hoe zeggen ze dat "boys and their toys" ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

k995 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:50:
Hoe zeggen ze dat "boys and there toys" ;)
The difference between men and boys is the price of their toys :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Het zal dan wel "their" zijn neem ik aan.

0.0

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Jungian schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:53:
offtopic:
Het zal dan wel "their" zijn neem ik aan.
offtopic:
yep

• Anghell
Helaas is die van mij nog steeds niet binnen ;(
Ik wil ook :9~

Verwijderd

Ik heb hem vandaag voor het eerst in mijn handen gehad, en je moet hem inderdaad in het echt van dichtbij gezien en gevoeld hebben om te merken hoe licht en dun dat ding is.

Een groot nadeel, het scherm was echt super lelijk. Dit was namelijk gewoon zoals bij de MacBook met standaard kleuren-instellingen, maar dan erger. Het grijze was eerder lichtbruin en de kleuren klopte niet.

Ik neem aan dat dit instellingen zijn die je zelf kan veranderen, ik heb het beeld van mijn MacBook stukken beter weten te maken met een kleuren-profiel van internet, maar wáárom laat Apple die laptops zo de deur uitgaan. Ze kunnen zelf toch ook zien dat er niks klopt van de standaard instellingen? Heel apart.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:30:
Het grijze was eerder lichtbruin en de kleuren klopte niet.
Herkenbaar, want toen ik m'n iMac net had viel me dat ook op. Oplossing: ander kleurprofiel kiezen. Ik vind "Apple RGB" er prima uit zien. Bij "Generic RGB Profile" kloppen de kleuren opzich ook maar is de gammawaarde zodanig dat het scherm flets is. Met "Apple RGB" ben je van de bruinige waas af en is mijn zwart/witte wallpaper gewoon echt zwart/wit :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Paar vragen, als het mag ;)
  • De MBAir heeft een nieuwe power-adapter met een andere dan de tot op heden bekende magsafe connector, deze adapter is slechts 45W. Nu heb ik een MBP en die heeft een 85W adapter als ik me niet vergis. Kan je de twee uitwisselen? Dus de 85W adapter op de MBAir gebruiken? (En andersom, hoewel dat voor geen meter zal laden.)
  • Hoe bevalt de snelheid? De disk is uiteraard (een heel stuk) langzamer dan we wellicht gewend zijn, maar de processor is ook nieuw/anders. Ik zal er niet uitvoerig mee gaan Photoshoppen oid, maar het benieuwd me.
  • Is 800 pixels genoeg hoogte? ik heb er nu misschien maar 100 meer, 100 is echter best wat! (De breedte maak ik me minder druk om inderdaad/)
  • Hoe is het in de praktijk gesteld met de batterijduur? Er zijn wat mensen die er eentje hebben, kunnen jullie hier iets (nuttigs) over zeggen?
  • Hoe veel last heb je nu van die enkele USB-poort en vooral van diens positie? Gebruiken jullie een USB-verloopje of past het meeste er wel in? (Muis, keyboard, stekkertje voor de HUB?)
  • Hoe zijn de randjes? Scherp zoals van de nieuwe iPod Nano? Ik vind de randjes van mijn MBP eigenlijk al vrij vervelend namelijk :X
Moet nog eens uitvinden wat zo'n 1.8" SSD kost, want de laptop met zo'n drive kan ik niet betalen. :P (Auw: 420$ bij Newegg voor een 32GB SSD van Samsung)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik kan alvast één vraag voor je beantwoorden :)
[quote]Floor-is schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 02:04:
  • De MBAir heeft een nieuwe power-adapter met een andere dan de tot op heden bekende magsafe connector, deze adapter is slechts 45W. Nu heb ik een MBP en die heeft een 85W adapter als ik me niet vergis. Kan je de twee uitwisselen? Dus de 85W adapter op de MBAir gebruiken? (En andersom, hoewel dat voor geen meter zal laden.)
Je kunt de 85W (en ook de 65W) adapter gebruiken op de MBAir, maar je komt in de knoop met de positie van de aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/01/macbook-air-rev2-sm2-04.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/01/macbook-air-rev2-sm2-05.jpg

Of de 45W adapter op een MacBook of een MacBook Pro werkt, heeft voor zover ik weet nog niemand geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 19-02-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand met een Air al ervaring met het installeren van Windows XP mbv. BootCamp?
+ Ervaring met de performance van VMWare en Photoshop?

Rede is dat ik graag een Air zou willen kopen als overganslaptop tot er een nieuwe MacBook Pro uitkomt (nadien is ie voor m'n vriendin :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Deadalus: Thanks voor de duidelijke uitleg!

MaxVoltar: Naar ik heb gelezen op verschillende forums is het net zo gemakkelijk om bootcamp of VMWare (Fusion) te installeren als op elk ander systeem, met als kanttekening dat hierbij de dedicated externe superdrive werd gebruikt.
Photoshop performance ben ik op zich minder benieuwd naar moet ik bekennen, deze machine is niet echt gericht op de grafische professionals natuurlijk. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:17:
Photoshop performance ben ik op zich minder benieuwd naar moet ik bekennen, deze machine is niet echt gericht op de grafische professionals natuurlijk. :)
Ik ga je daar niet op tegenspreken, maar wou meer info over de performance omdat ik hem enkele weken (2 tot 6) zou gebruiken voor Photoshop.

Afhankelijk van het antwoord dat ik daarop krijg, bestel ik er vanavond 1tje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet een beetje zonde om nu een MBAir te kopen als "overgangslaptop" ?? Hij is namelijk nogal prijzig voor die paar weekjes. Als je toch persé een Apple Laptop wilt kopen dan zou ik voorlopig voor de normale MB gaan. Scheelt je best wat en heeft ook nog eens betere specs. Natuurlijk is het gadget gehalte wel wat lager...

Ik kan natuurlijk niet je financiële situatie bekijken, maar ik zou wel weten wat ik met het verschil in geld zou doen...

edit... mocht je m bestellen... hou rekening met verzenden, duurt wel een tijdje meestal...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord op de vragen.

Scherm:
De hoogte van 800 pixels is meer dan genoeg. Enkel met lange documenten in pages of word is het minder, met internet heb je nergens last van.

Snelheid --> harde schijf:
Snelheid is prima, van de slome schijf heb ik niet veel last. Maar ik denk als je flink wat in je iPhoto gaat zetten je de nadelen wel zal voelen. (ben 7200 rpm gewend, iMac)
Ook heb ik het gevoel dat het RAM-geheugen (die 2GB) veel sneller is dan bij andere MacBooks. Ik weet niet waar het vandaag komt, maar dat zegt mijn gevoel. Processor is geweldenaar (1.6 Ghz) PhotoShop loopt namelijk prima.

Accu:
Vandaag 5-lesuur gehad op school dus 5X50 minuten open en werken in pages, internet en mail. Tussendoor gewoon dicht gedaan (dus slapen) dat is incl 20 minuten pauze. Lader niet gebruikt, toen ik thuis kwam was er nog 25% over. Verlichting heb ik op 65% staan ongeveer. Dus ik ben uitermate tevreden over de accutijd.

USB:
USB-niet bruikbaar, en dat vind ik echt K./.T. Je moet de Air oppakken om het klepje open te kunnen doen, de meeste USB-sticks kunnen er niet in en het is eng om er dingen uit te halen omdat het vrij fragiel aanvoelt (ben bang dat het breekt)

Randjes:
Over de scherpe randjes, het is dat ik het nu lees anders wat het mij niet opgevallen, je hebt er dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33
Fix voor het USB probleem zou opzich een kort verlengkabeltje zijn, die je bij de meeste cheap ass MP3 spelers krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:04:
Is het niet een beetje zonde om nu een MBAir te kopen als "overgangslaptop" ?? Hij is namelijk nogal prijzig voor die paar weekjes. Als je toch persé een Apple Laptop wilt kopen dan zou ik voorlopig voor de normale MB gaan. Scheelt je best wat en heeft ook nog eens betere specs. Natuurlijk is het gadget gehalte wel wat lager...

Ik kan natuurlijk niet je financiële situatie bekijken, maar ik zou wel weten wat ik met het verschil in geld zou doen...

edit... mocht je m bestellen... hou rekening met verzenden, duurt wel een tijdje meestal...
Gadget gehalte is zowat enige reden dat ik hem wil :) Damn you, Apple!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:40:
Antwoord op de vragen.

[...] PhotoShop loopt namelijk prima. [...]
Bedankt!

Zal nog zien wat het wordt, een MacBook Air of een MacBook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:18:
[...]
Gadget gehalte is zowat enige reden dat ik hem wil :) Damn you, Apple!
[...]

Bedankt!

Zal nog zien wat het wordt, een MacBook Air of een MacBook...
Hehe dat had ik ook een beetje, buiten het gewicht dan wat toch ook een beslissende factor is geweest. Maar toen ik binnenkwam in de Switch (Apple winkel in Antwerpen) was ik direct verkocht aan de MBA, zoveel mooier dan de gewone MB die ernaast stond en een veel helderder scherm. Heb em dus maar besteld.
Ik heb er ook SwitchCare bijgenomen voor 155 EUR, is hetzelfde als AppleCare maar je bent ook verzekerd voor schade van buitenaf (zoals valschade, waterschade,...) alleen geen diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag de Macbook Air bewonderd in de MediaMarkt in Eindhoven. Wat een slick apparaat! Ziet er echt heel cool uit. Maar voor mij geen €1600,- waard!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, zo had de MacBook Air er ook uit kunnen zien als ultraportable laptop voor $630....
http://www.blogsmithmedia...-2133picture-319feb08.jpg

van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:26:
Kijk, zo had de MacBook Air er ook uit kunnen zien als ultraportable laptop voor $630....

van HP.
Da's meer iets als een NanoBook. MacBook is toch wel een stukje serieuzer en praktischer in het gebruik dus heeft een andere doelgroep.

• lowfi
  • Laatst online: 21-09 07:35
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:26:

van HP.
Denk jij ook wel eens aan iets anders dan geld? ;)

Verwijderd

lowfi schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:15:
[...]

Denk jij ook wel eens aan iets anders dan geld? ;)
Niet meer dan Steve Jobs ( zie --> http://www.google.com/sea...ns+backdating&btnG=Search )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 01:12 ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

En deze sneer richting Steve Jobs is nuttig in deze thread omdat?

Bericht hierboven

Verwijderd

Floor-is schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:27:
En deze sneer richting Steve Jobs is nuttig in deze thread omdat?
Geld belangrijk is en helemaal als het om een gadget van 1799 euro gaat!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:28:
Neemt niet weg dat je altijd enorm over centen loopt te miepen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

BTW: me-and-imac bedankt! Helps a lot :)

Ik ga er eentje bestellen met een paar weken denk ik!

[ Voor 41% gewijzigd door Floor-is op 22-02-2008 00:10 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al overwogen om een Colorware MacBook Air te importeren?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 06:34:
Heeft iemand al overwogen om een Colorware MacBook Air te importeren?
Ja maar gilmour, die is nóg duurder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Niet overwogen, want wel heel prijzig en dat vind ik het niet waard :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het is de uber pr0n gadget, een zwarte MacBook Air!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:39:
maar het is de uber pr0n gadget, een zwarte MacBook Air!
daar konden we natuurlijk op wachten... als het niet over geld gaat dan moet het wel over pr0n gaan :z

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zou het misschien weer over MacBook Air kunnen gaan? Discussies over pr0n kunnen beter in W&L, SG of HK gehouden worden, afhankelijk van het gewenste niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:24
Floor-is schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 02:04:
Paar vragen, als het mag ;)
  • Hoe bevalt de snelheid? De disk is uiteraard (een heel stuk) langzamer dan we wellicht gewend zijn, maar de processor is ook nieuw/anders. Ik zal er niet uitvoerig mee gaan Photoshoppen oid, maar het benieuwd me.
  • Is 800 pixels genoeg hoogte? ik heb er nu misschien maar 100 meer, 100 is echter best wat! (De breedte maak ik me minder druk om inderdaad/)
  • Hoe is het in de praktijk gesteld met de batterijduur? Er zijn wat mensen die er eentje hebben, kunnen jullie hier iets (nuttigs) over zeggen?
  • Hoe veel last heb je nu van die enkele USB-poort en vooral van diens positie? Gebruiken jullie een USB-verloopje of past het meeste er wel in? (Muis, keyboard, stekkertje voor de HUB?)
  • Hoe zijn de randjes? Scherp zoals van de nieuwe iPod Nano? Ik vind de randjes van mijn MBP eigenlijk al vrij vervelend namelijk :X
Heb hier het geluk er wat mee te werken.
De snelheid vind ik persoonlijk top, even snel een foto resizen in Photoshop en onder tussen een andere taak op een ander bureaublad uit laten voeren gaat vloeiend. Moeilijkere bewerkingen in PS zullen echter een stuk trager gaan.

Beeldscherm geen problemen mee gehad, in lange documenten veel scrollen, ben een 22 inch scherm gewend maar vind de 13 inch van de air heel comfortabel.

Batterijduur nog niet getest, hij zei iets van 2 uur geloof ik, maar maak dat maar eens waar op hoge prestaties.

De USB poort is gewoonweg kut. Een simpel klein en licht sitecom USB hubje lost alle problemen op, maar dan moet je die wel bij je dragen.

De randen zijn aflopend, soort scheld idee en zijn op het uiteinde een beetje afgeplat, vind ze zeker niet scherp.
Vind het CD- en DVD delen programma trouwens geweldig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

thaan: Wat is he vergelijkingsmateriaal? Heb je zelf een mac, werk je vaak met macs?

Ik heb een MBP 2.33Ghz/2GB/120GB 7200rpm/X1600 met 256MB die ik veel gebruik voor fotobewerking en het gebruikelijke gebeuren waarvoor je een computer hebt.
De MBA zou ik veel meer voor office-applicaties gebruiken waardoor ik de prestaties minder boeiend vind, als dat diskje echter nogal roet in het eten gooit... Is dat toch wel erg jammer te noemen.

Wat dat USB-poortje betreft: onderweg muis is nauwelijks, een touchpad vind ik echt heerlijk :)
Wat ik eerder missen zou is FireWire omdat ik FW-disks gebruik voor TimeMachine.

Wat me echter serieus zorgen baart is jouw bericht over de accuduur, die is echt belahelijk slecht als ik je geloven moet. :o

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Update: Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

Verwachte verzenddatum: 18 Maa, 2008.
Verwachte leverdatum: 26 Maa, 2008.

Dat is een MBA (1.6/80GB) + APPLE USB ETHERNET ADAPTER + MACBOOK AIR SUPERDRIVE

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:43
Floor-is schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:59:
Update: Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

Verwachte verzenddatum: 18 Maa, 2008.
Verwachte leverdatum: 26 Maa, 2008.

Dat is een MBA (1.6/80GB) + APPLE USB ETHERNET ADAPTER + MACBOOK AIR SUPERDRIVE
Levertijden enz. mogen in Levertijd Apple producten Deel 4. Dan blijven de andere topics daarvan verschoond :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Oh het was niet bedoeld als een 'check mijn levertijd' post eigenlijk. Meer om aan te geven dat de machine is besteld, mede naar aanleiding van de hulp die ik in dit topic heb gekregen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 09:09

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:28:
[...]

Gadget? Het is een gebruiksvoorwerp, voor een bepaalde doelgroep. In dit geval de zakelijke doelgroep waarvoor € 1799 geen probleem is, want de baas/bedrijf betaald wel.

Dat jij ziet het als gadget, ok leuk voor je. Ik zie een ferarri en een eigen jumbojet als gadget, maar mij hoor je ook niet klagen dat het veel te duur is voor een gadget....

Ik persoonlijk zou ook graag de MacBook Air willen hebben, maar koop het niet omdat ik het te duur vind. En ja, voor mij zou het grotendeels ook onder de categorie gadget vallen. Puur omdat ik het niet nodig heb, en alleen maar voor de heb is.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Juup
  • Niet online
Na een weekje werken met m'n MacBook Air 1.8GHz moet ik wel zeggen dat de fan snel naar de 5000+ toeren klimt.
Ik hoop dat coolbook ook de Air gaat ondersteunen zodat ik hem kan onderklokken & ondervolten. De fan is onhoorbaar tot 4000 rpm maar daarboven opeens goed hoorbaar. Effectief lijkt hij echter niet te zijn, vast een klein klotefannetje.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Fan gaat bij mij pas hard blazen als ik het luchtrooster bij de harde schijf afdicht. Op schoot dus. Maar bij gebruikt op Belkin kussen nergens last van.
Ook tijdens het installeren van iWork e.d. via CD-in MacBook Pro bleef hij keurig stil. Alleen tijdens de eerste back-up dacht ik dat hij zou ontploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

RdR

Juup schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:24:
Na een weekje werken met m'n MacBook Air 1.8GHz moet ik wel zeggen dat de fan snel naar de 5000+ toeren klimt.
Ik hoop dat coolbook ook de Air gaat ondersteunen zodat ik hem kan onderklokken & ondervolten. De fan is onhoorbaar tot 4000 rpm maar daarboven opeens goed hoorbaar. Effectief lijkt hij echter niet te zijn, vast een klein klotefannetje.
Ik heb de MacBook Air nu een paar weken in huis en ik schrok de eerste dag erg van de fan. Deze maakt inderdaad behoorlijk wat geluid. De oorzaak was simpelweg het indexeren van de schijf (ik heb de SSD versie - die verder volledig stil is).

In de praktijk slaat de fan echter bijna nooit aan. Alleen bij het afspelen van films wil de MacBook het wel eens warm krijgen. Bij mijn dagelijks gebruik (internet, spreadsheets, tekstverwerking) heb ik de fan nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de MB Air in het echt kunnen bewonderen bij RAF. Wat een schitterend ding. De verkoper liet 'em even aan een geinteresseerde klant zien en zei erbij: Ja, je hebt er niks aan want er zit geen DVD brander bij. Het is alleen maar voor de heb erbij. Oprechte verkoper, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:16:
Heb gisteren de MB Air in het echt kunnen bewonderen bij RAF. Wat een schitterend ding. De verkoper liet 'em even aan een geinteresseerde klant zien en zei erbij: Ja, je hebt er niks aan want er zit geen DVD brander bij. Het is alleen maar voor de heb erbij. Oprechte verkoper, dat wel.
dus omdat er geen superdrive in zit kan je hem niet gebruiken ? yeah, right :D . als dat het enige is kan je natuurlijk dit externie doen ! mijn redenen: 1.8 is te traag (2.2 C2D red ik net aan nu) 2GB te weinig (4GB staat vaak voor 3/4 vol) en 64 GB is te weinig) daarbij is 13" te klein. maar om nou alleen een machine niet te nemen door de superdrive... beetje jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:50:
[...]

dus omdat er geen superdrive in zit kan je hem niet gebruiken ? yeah, right :D . als dat het enige is kan je natuurlijk dit externie doen ! mijn redenen: 1.8 is te traag (2.2 C2D red ik net aan nu) 2GB te weinig (4GB staat vaak voor 3/4 vol) en 64 GB is te weinig) daarbij is 13" te klein. maar om nou alleen een machine niet te nemen door de superdrive... beetje jammer :P
Om heel eerlijk te zijn vraag ik mij toch wel af wat je met je Macbook doet als de 2.2Ghz Core 2 Duo de bottleneck is? Sure, mijn 3.0Ghz Core 2 Duo E6750 is sneller dan mijn 2.0Ghz Core Duo T2500, maar om nou te zeggen dat die T2500 traag is.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:01:
[...]

Om heel eerlijk te zijn vraag ik mij toch wel af wat je met je Macbook doet als de 2.2Ghz Core 2 Duo de bottleneck is? Sure, mijn 3.0Ghz Core 2 Duo E6750 is sneller dan mijn 2.0Ghz Core Duo T2500, maar om nou te zeggen dat die T2500 traag is.... :)
ik ben veel bezig met muziek, en ook virtual machines (server omgeving nabouwen) en dan gaat hij toch wel soms over zijn nek hoor. gaat echt heel makkelijk hoor ! ;) of als je bezig bent met een andere zware bewerking op de achtergrond (unrarren bv.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:14:
[...]

ik ben veel bezig met muziek, en ook virtual machines (server omgeving nabouwen) en dan gaat hij toch wel soms over zijn nek hoor. gaat echt heel makkelijk hoor ! ;) of als je bezig bent met een andere zware bewerking op de achtergrond (unrarren bv.)
Dan zou je van het geld inderdaad beter een deftige server met veel geheugen aan kunnen schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het jeukt bij mij.

Zie het als een soort iPod XXL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38
Even lachen om de Consumentenbond. Uit het AD :
Dunste laptop ter wereld is sneller leeg dan beloofd
...We (Consumentenbond ) draaiden processor, harde schijf, videokaart en werkgeheugen op volle toeren. Tijdens de test stond het scherm constant aan en was de helderheid op zijn hoogstWij haalden niet meer dan 85 minuten onder de geschetste omstandigheden. Daar bij moet wel vermeld worden dat we de tests uitvoeren onder Windows en niet onder Apples eigen besturingsysteem OS X.
Dan nog het leukste ..
We hebben de Macbook Air aan een snelheidstest met het programma PC Mark 2005 onderworpen. Onder Windows Vista Ultimate kregen we een indicatie van de snelheid en de individuele componenten van de Macbook Air.

+ Solide en stijlvol
+ Erg mobiel door afmetingen en gewicht

- Hoge prijs (€1699)
- Relatief langzaam
- Cd/dvd-lezer- of brander ontbreekt
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De consumentenbond neem ik sinds 1960 al niet meer serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:43:
[...]

Dan zou je van het geld inderdaad beter een deftige server met veel geheugen aan kunnen schaffen :)
nee want ik doe meer dan muziek natuurlijk, en een deftige server is ook niet gratis ?
lowfi schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:55:
Het jeukt bij mij.

Zie het als een soort iPod XXL :P
kort antwoord: nee. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee het is geen grote ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005

RnB

Ik heb er al een paar keer mee gespeeld in verschillende winkels en kom tot de conclusie dat de Air best mijn primaire computer zou kunnen zijn. De snelheid was prima, het beeldscherm prachtig mooi en het toetsenbord typte heerlijk.
Enig minpuntje is denk ik alleen de USB poort, waar er maar één van is.
Maargoed, daar zijn ook opties voor natuurlijk, ik zou bijvoorbeeld een draadloze muis kunnen kopen, aangezien Bluetooth is ingebouwd. Dan sluit ik alleen mijn iPod nog aan. En mijn gsm sporadisch.

@hieronder: Dat bedoel ik met de opties die er zijn. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 03-03-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 18:47

kpr

Of je gebruikt het thuis met een USB-hub en onderweg heb je die dingen niet nodig. Vraag is alleen of de externe superdrive ook aan een USB-hub kan ivm de stroomtoevoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, gast je weet niet half wat er met die machine normaliter gedaan wordt. en onderandere staat er veel muziek op ja. maar kan jij videobewerking dan doen op een iPod XXL ? ( :+ ) daarbij gebruik ik hem voor me studie. (en nu discussie gesloten aub, niet het topic te veel vervuilen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 19:45 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.