Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:56:
De doelgroep is dus echt de Prada phone kopers en niet de tweakers/studenten/ict-ers.
Juist, en wat is daar mis mee? Je verwijt BMW en Porsche toch ook niet dat ze auto's verkopen die de gemiddelde Opel-rijder nooit van z'n leven zal kopen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:33:
[...]

Juist, en wat is daar mis mee? Je verwijt BMW en Porsche toch ook niet dat ze auto's verkopen die de gemiddelde Opel-rijder nooit van z'n leven zal kopen?
Niks mis mee, Maar ze gaan er dus weinig verkopen, dat constateerde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ppl schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:02:
...

Overigens kan iedere laptop prima een desktopvervanger zijn. Niet iedereen heeft een configuratie alla een Mac Pro in zijn desktopmachine zitten en is diehard gamer. Er zijn zat mensen die een simpele desktop hebben en bij een desktopvervanger ook op een simpele laptop uit komen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar wat ik er mee doe dan tellen cpu en mem het meest naast een snelle harde schijf. Ik doe verder geen dingen als games, videobewerking, fotobewerking, 3D modelling, etc. waarvoor je ofwel een groot scherm ofwel een snelle videokaart met goede 3D support nodig hebt. Ik heb dan ook een simpele desktop en mijn Macbook is ook meer dan uitstekend in staat om die te vervangen; ergo: mijn Macbook is dus wel degelijk een desktopvervanger (hell, dat zou de Macbook Air zelfs nog kunnen zijn). Het is dus nogal betrekkelijk ;)
...
Klopt, ik schreef ook al dat het waarschijnlijk uit zou lopen op een discussie over semantiek. Ik zou zeggen dat de mensen voor wie de MacBook Air een desktopvervanger kan zijn geen desktop (of desktopvervanger) nodig hebben. Voor veel mensen zal een iMac ook een prima laptopvervanger kunnen zijn. Voor mij zou de MacBook Air te beperkt zijn, net als een niet-laptop, dus is het een MacBook Pro geworden. Afhankelijk van het budget (en de serieuze behoefte) zou ik daar nog een of twee subnotebooks (een MBA en een kleinere&lichtere computer), een Mac Pro met een paar grote displays en een clustertje om het domme rekenwerk te doen aan toevoegen. Ik denk dat de groep waarvoor een MacBook Air als enige computer geschikt is veel kleiner is dan de groep die kunnen doen wat ze willen met een MacBook (Pro), maar die groep zal zeker bestaan, ook zal er een groep zijn die zich prima een MBA als extra kunnen veroorloven.

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 19-01-2008 22:15 . Reden: wat uitgebreider gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:51:
Niks mis mee, Maar ze gaan er dus weinig verkopen, dat constateerde ik.
Sorry hoor, maar ik heb jou nou al in zoveel topics zien zeuren over prijzen, en volgens mij wil je zelf alles liefst zo goedkoop mogelijk hebben. Dat is niet erg, maar het getuigt wel van erg weinig gevoel voor marketing en verkooppotentieel van produkten. Genoeg mensen die voorspelden dat de iPhone een flop zou worden, en zie wat er van gekomen is...

Bovendien behoort de gemiddelde Tweaker niet tot de doelgroep van de Macbook Air dus slaat een poll op GoT als een tang op een varken. Net als dat je op een Moslimforum de populariteit van een luxe broodje beenham gaat peilen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:44:
De MBA is ook niet bedoelt voor tweakers. Je kan er niet eens wat aan veranderen.

Ik vind zelf de MB al heel prettig, de MBA is voor mij te duur. Als ik echter op mijn werk de keuze krijg....

@igo4&qwaz:
Een MB(A)(P) kan prima windows draaien, met Bootcamp en met name parallels/fusion is dit prima te doen. Zorg wel dat je de usbconnectortjes voor zover nodig erbij koopt, zodat je netwerk enzo hebt. Een externe dvd speler kost je nog zo'n 45 euro: http://tweakers.net/pricewatch/cat/350?keyworåd=&priceMin=0&priceMax=&land=all&i344=&a344=&i346=&a346=&i410=&a410=&i345=&a345=&i341=&a341=&i343=&a343=&i342=&a342=&f565=499&d187=&scoreMin=0&scoreMax=5&x=16&y=15
mac os en dan windows via bootcamp... dan is 80gb niet zo heel groot meer ineens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het ergens niet mee eens bent, dan mag je een topicreport aanmaken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif.

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 19-01-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:38:
[...]

Sorry hoor, maar ik heb jou nou al in zoveel topics zien zeuren over prijzen, en volgens mij wil je zelf alles liefst zo goedkoop mogelijk hebben. Dat is niet erg, maar het getuigt wel van erg weinig gevoel voor marketing en verkooppotentieel van produkten. Genoeg mensen die voorspelden dat de iPhone een flop zou worden, en zie wat er van gekomen is...

Bovendien behoort de gemiddelde Tweaker niet tot de doelgroep van de Macbook Air dus slaat een poll op GoT als een tang op een varken. Net als dat je op een Moslimforum de populariteit van een luxe broodje beenham gaat peilen.
Amen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
[...]

En omdat de air niet voor de gemiddelde tweaker is, is een poll overbodig? Er is toch ook een Apple forum, is deze dan ook overbodig? Beetje kddb naar mijn mening.

Ik heb nu nog een "normale" macbook maar wil in de toekomst zeker overstappen naar een Air. Eerst even de tweede revisie afwachten met betere specs en zonder kinderziektes.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Had ik je al verteld dat ik 'em besteld had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de macbook en die vind ik, zeker in verhouding tot de PB 12", nog best groot. De MBA lijkt me ideaal. Maar dan wel de 1.8Ghz en het liefst met SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:30:
[...]

Had ik je al verteld dat ik 'em besteld had?
Mag ik jou vragen om foto's en een review zodra je 'm in je bezit hebt? :9

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:37:
[...]

Mag ik jou vragen om foto's en een review zodra je 'm in je bezit hebt? :9
Ik heb hem afgelopen dinsdagavond nog besteld dus ik zit bij de eerste batch. Verzenddatum staat op 5 februari, 11 februari wordt ie geleverd. Ik denk dat ze eerder zullen uitleveren als ik zie hoe weinig bestelllingen hier worden geplaatst. Weet natuurlijk niet of dit representatief is maar op een Apple forum in een Apple MacBook Air topic verwacht je toch wel wat mensen die hem bestellen. Ik wacht het even af, heb het instapmodel voor 1699 euro. Wordt mijn derde Mac (naast MacBook en Mac Mini).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:31:
Ik heb nu de macbook en die vind ik, zeker in verhouding tot de PB 12", nog best groot. De MBA lijkt me ideaal. Maar dan wel de 1.8Ghz en het liefst met SSD.
De MBA is qua footprint even groot als de Macbook, het is enkel de dikte waar je er mee op vooruit gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:43:
[...]

De MBA is qua footprint even groot als de Macbook, het is enkel de dikte waar je er mee op vooruit gaat. :)
En gewicht gexie. Met een laptop tas die anderhalve kilo lichter is van gate 65 naar gate 1 wandelen is een stuk prettiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens denk ik dat er best behoorlijke aantallen verkocht zullen gaan worden. Op de eerste plaats is de laptopmarkt al een aantal jaar groter dan de desktop markt en dat zal alleen nog maar verder groeien. Is een desktop nog vaak 'voor het hele gezin', een laptop is de echte personal computer.

De laptop markt zal meer in 2 delen uiteenvallen. De full featured bloated game laptop aan de ene kant en de ultra portable aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:49:
[...]

En gewicht gexie. Met een laptop tas die anderhalve kilo lichter is van gate 65 naar gate 1 wandelen is een stuk prettiger
Ik zeg dan ook alleen maar dat als je een Macbook ten opzichte van een PB 12" best groot vind, het misschien niet slim is de MBA te kopen, maar te wachten op de echte ultraportable. :)

In vergelijking met de Macbook is de Macbook Air:
-0.81 tot 2.35 centimeter dunner
-Even breed
-Even diep
-0,91 kilogram lichter.

In vergelijking met de PB 12" is de Macbook Air:
-1.06 tot 2.6 centimeter dunner
-4.8 centimeter breder
-0.8 centimeter dieper
-0,75 kilogram lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:07:
Overigens denk ik dat er best behoorlijke aantallen verkocht zullen gaan worden. Op de eerste plaats is de laptopmarkt al een aantal jaar groter dan de desktop markt en dat zal alleen nog maar verder groeien. Is een desktop nog vaak 'voor het hele gezin', een laptop is de echte personal computer.

De laptop markt zal meer in 2 delen uiteenvallen. De full featured bloated game laptop aan de ene kant en de ultra portable aan de andere kant.
Klopt! Bij mij op school (Fontys Eindhoven) verdwijnen er ook steeds meer PC's omdat toch iedereen met zijn laptop naar school komt!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Een goed stuk van TUAW.
Helemaal mee eens.
Vorig jaar had ik een MacBook als 2e Pc gehaald, om lekker in bed/tuin films (divx, dus geen DVD nodig)te kijken en te internetten.
Frankly, we've been spoiled by Apple's portable designs. After essentially inventing the modern notebook computer form factor Apple has been churning out better and better portable machines, to the point that Mac portables now significantly outsell the desktops, and for many people their only computer is a PowerBook or MacBook (Pro). We've been led to expect a Mac portable to be the only computer you need (so much so that now the phrase "desktop replacement" almost seems quaint). It's in that light, I think, that the Air seems to fail. Whatever else you might say about the machine, it is not really adequate as your one and only Mac if you're anything like the majority of tech-savvy TUAW readers.

So what is the AIr? I think the Air is, and is really intended to be, a secondary computer. It's serious enough to get real work done on while you're away from home or office, but it's not a primary production machine in my view. Looked at in this light, however, the sacrifices Apple has made don't seem so bad. If you've ever lugged a 5-6 lbs laptop (plus accessories!) on your back all day, you know exactly what I mean.
(5 LBS is 2.27 kg
6 LBS=2,72 kg
MBA is 1,37 kg.)

Bron

[ Voor 1% gewijzigd door weeraanmelden op 19-01-2008 21:41 . Reden: Gewichten naar kg vertaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:37
Een aantal posts zijn verwijderd. De grote slaat inderdaad op 3 dimensies en een vergelijking is wat scheef als je dan precies de dikte (of dunheid) weglaat :).

Iedereen heeft zijn mening, dat is wel duidelijk in dit topic. Als jouw mening anders is, laat de ander dan gewoon in z'n waarde Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pet.gif.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft inderdaad zijn mening, binnen een paar maanden zullen we hier een betere kijk over hebben. Zelfs voor de mensen van Apple is het nu koffiedik kijken.

1 ding is mij echter sterk opgevallen, ik heb het ganse keynote gebeuren ook op een vlak gevolgd waar de gemiddelde tweakers dat niet zo snel zou doen. De aandelenkoersen, en daarop is duidelijk te zien dat de keynote maar ook de MBA niet zo enthousiast onthaald is. En dit is dan door mensen met (no offence) meer kennis van marketing,strategische stappen.

Ik trek hier zeker geen conclusies uit, maar een teken voor de toekomst vind ik het wel. In gedachten dat de IPhone vorig jaar het aandeel exponentieel deed stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25

alienfruit

the alien you never expected

Een vriend heeft een MBA besteld. Ik wil hem wel eens in het echt zien, en ik kan niet wachten op zijn oude MBP kado te krijgen :) Zelfs, mis ik de firewire poort en is hij te licht. Ik raak nu al soms in de stress omdat ik denk mijn MBP vergeten ben...

[ Voor 32% gewijzigd door alienfruit op 19-01-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Vind het jammer dat Apple, dat altijd trendy uit de bus wil komen, er toch voor heeft gekozen om nog een model uit te brengen met een ouderwetse draaiende harddisk. Doe dan zoals een echte trendsetter en lever deze notebook enkel nog met SSD. Bijv. een 32GB SSD in de goedkopere versie, dat slikken de meeste apple fanboys toch wel ;)
Het verschil in prijs tussen de versie met HD en met SSD vind ik absurd. Bijna het dubbele voor alleen SSD... de iets hoger geklokte cpu is dan nog een goedkoop goedmakertje wat het prijsverschil niet rechtvaardigt. Kan me niet voorstellen dat alleen die SSD het ding zoveel duurder maakt.

Ook vind ik het formaat eigenlijk wat te groot voor een echte ultraportable. Maar hier hebben anderen al genoeg over gezegd.

Wat ik wel een goede set vind van Apple is het beperken van de aansluitingen en dvd-drive. Had er nooit zo bij stil gestaan en ik was erg verbaasd over het ontbreken van een ethernet-poort, maar als je erbij nadenkt is het best logisch. Als je een netwerkkabel wilt aansluiten kun je net zo goed een klein dongletje (ter grootte van een netwerkstekker?) tussen de usb-poort en de netwerkstekker doen. Simplisme ten top. Gewoon de aansluitingen beperken tot alleen usb.
Ook de dvd-drive is geen gemis. Onderweg heb je geen doos met dvd's bij je. De ontwikkelingen gaan sowieso naar online-opslag, dus optische media mag van mij wel helemaal verdwijnen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 19-01-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt is wel, dat de USB netwerkcontroller stress op je CPU zet en daarbij meer stroom trekt. Zo brilliant is het niet, het is trager, duurder, slurpt meer stroom, kost CPU kracht, is van mindere kwaliteit dan een goede gigabit controller, weer iets extra's om mee te slepen en weer iets extra's om kwijt te raken. Maar goed, gelukkig boeit dat de doelgroep niet. :)

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1019/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MB442_lm.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:14:
Ook de dvd-drive is geen gemis. Onderweg heb je geen doos met dvd's bij je. De ontwikkelingen gaan sowieso naar online-opslag, dus optische media mag van mij wel helemaal verdwijnen ;)
Het is inderdaad goed dat er geen DVD drive inzit. Jaartje of 10 geleden was Apple ook de eerste die afscheid nam van de floppydisk. Maar ze hadden er wel weer een 160 GB HD in mogen doen. Maar dat doen ze met opzet niet omdat de SSD dan wel erg veel minder wordt.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:23:
Punt is wel, dat de USB netwerkcontroller stress op je CPU zet en daarbij meer stroom trekt. Zo brilliant is het niet, het is trager, duurder, slurpt meer stroom, kost CPU kracht, is van mindere kwaliteit dan een goede gigabit controller, weer iets extra's om mee te slepen en weer iets extra's om kwijt te raken. Maar goed, gelukkig boeit dat de doelgroep niet. :)

[afbeelding]
Denk idd dat de doelgroep dat niet merkt. Sowieso is de cpu-belasting met een C2D-processor wel erg minimaal ;)
Nadeel is idd dat je het dongletje toevallig niet bij je kan hebben, maar denk dat je hem in de praktijk sowieso niet veel nodig zult hebben (of alleen op je thuis-locatie zult gebruiken, meestal heb je nl. ook geen utp-kabel bij je, dus kun je nog niks als je een utp wall-outlet tegenkomt ;)). Ik heb zelf een compacte Asus EeePC en heb de LAN-poort slechts 2 keer ofzo gebruikt om even snel een groot bestand over te pompen (100Mbit 8MB/s gaat sneller dan 54Mbit 2MB/s). Voor de rest alles wireless. Ook als je hem op kantoor wilt gebruiken, want bijna elk zichzelf respecterend bedrijf heeft wel wireless (of je moet bij een zwaarbeveiligd overheidsorgaan werken, maar daar loopt geen hip Apple-volk rond......).

Blijf wel van mening dat ie veel te groot is en veel te duur. Zal hem ook niet kopen, maar vind de ontwikkelingen van Apple altijd wel erg innovatief.
Vind wel dat men wat overdreven lyrisch doet over dat mappen van een netwerkdrive als dvd op je Air. Is technologisch gezien niks nieuws (kon al vanaf windows 95, behalve dan mounten in de firmware) en ik vraag me af of men dit in de praktijk wel gaat gebruiken. Je moet op de host-pc toch weer iets gaan installeren/instellen om het werkend te krijgen, waardoor men eerder neigt naar een externe usb-drive. Het zal sowieso een goedmakertje zijn voor mensen die het eng vinden dat er opeens geen dvd-drive meer in zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 19-01-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:

1 ding is mij echter sterk opgevallen, ik heb het ganse keynote gebeuren ook op een vlak gevolgd waar de gemiddelde tweakers dat niet zo snel zou doen. De aandelenkoersen, en daarop is duidelijk te zien dat de keynote maar ook de MBA niet zo enthousiast onthaald is. En dit is dan door mensen met (no offence) meer kennis van marketing,strategische stappen.

Ik trek hier zeker geen conclusies uit, maar een teken voor de toekomst vind ik het wel. In gedachten dat de IPhone vorig jaar het aandeel exponentieel deed stijgen.
Steve had een dergelijke aandelenkoers wel verwacht; gezien de enorme druk die op Apples schouders drukte. Apple kan onmogelijk ieder jaar met een even 'revolutionair' apparaat komen als de iPhone. Ik zeg: nu Apple-aandelen scoren. :9

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:37:
[...]

Blijf wel van mening dat ie veel te groot is en veel te duur. Zal hem ook niet kopen, maar vind de ontwikkelingen van Apple altijd wel erg innovatief.
Vind wel dat men wat overdreven lyrisch doet over dat mappen van een netwerkdrive als dvd op je Air. Is technologisch gezien niks nieuws (kon al vanaf windows 95, behalve dan mounten in de firmware) en ik vraag me af of men dit in de praktijk wel gaat gebruiken. Je moet op de host-pc toch weer iets gaan installeren/instellen om het werkend te krijgen, waardoor men eerder neigt naar een externe usb-drive.
Wat ik er uit begrepen heb is dat het ook tijdens het booten werkt, met dank aan EFI. En dat is weer iets dat niet sinds Windows 95 kan.

O+ EFI O+. Wat moet ik toch altijd gniffelen als ik een prachtige Asus zie booten, en het begint met een 640 * 480 ASUS logo, daarna een 800 * 600 Windows logo, waarna het beeld een paar keer flikkert, en je eindelijk in kunt loggen. Wat is een BIOS toch ouderwets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
De reden voor mij om een MBA te bestellen is toch het feit dat hij zo draagbaar is. Ook in vergelijking met een gewone MacBook is het echt een verbetering.

Op het moment sjouw ik mijn MBP 15" mee tussen thuis, werk en m'n ouders. Ik heb geen desktop op het moment (nouja, 1 PC bij vrienden staan om te gamen) en mis thuis toch de performance van bv. een Mac Pro. Tevens vind ik het toch een gedoe om de MBP + digitale camera, lenzen etc. steeds in een tas mee te sjouwen.

Binnenkort kan ik in plaats van de MBP een MBA meenemen; dat scheelt behoorlijk, zeker lopend of fietsend. Ook tijdens vakantie (eigen bedrijfje ernaast, tja) heb ik een systeem nodig, dus ook daar levert de MBA een mooie besparing op. Thuis wil ik dan een desktop neerzetten zodat ik daar wat meer rekenkracht heb. De 13" en de C2D zijn voor op werk en bij m'n ouders voldoende en de dagen dat ik thuiswerk kan ik sowieso wel vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
.Arne schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:41:
[...]

Steve had een dergelijke aandelenkoers wel verwacht; gezien de enorme druk die op Apples schouders drukte. Apple kan onmogelijk ieder jaar met een even 'revolutionair' apparaat komen als de iPhone. Ik zeg: nu Apple-aandelen scoren. :9
Je ziet bijna bij elke keynote dat de koers van Apple onderuit gaat. Dit komt omdat de verwachtingen te hoog zijn. In de weken daarvoor gaat de koers vaak wel omhoog.

Echter is natuurlijk de koest helemaal geen goede indicatie of het een goed product word. Kijk even naar de Dow Jones en de Nasdaq van die week, die hebben ook allemaal flinke verliezen geleden. Het is veel te zwart wit om te zeggen dat als het Apple aandeel daalt, men niet tevreden is over het product.

Ik verwacht dat het aandeel Apple op 22 januari weer stijgt, dan maken ze de cijfers van het eerste kwartaal bekend (financieel kwartaal van Apple, 4e kalender kwartaal van 2007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ja hoor, ik ga akkoord. Ik zeg ook niet dat het de MacBook Air flopt omdat de aandelen eventjes onderuit gaan. Ik ben er zelf vrij zeker van dat ze inderdaad binnenkort weer de hoogte ingaan, dus daarom nogmaals : nu aandelen scoren. :)

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ik had mijn appleaandelen al een tijdje verkocht, geen zin meer in valutagedoe, nu bijna geen dollaraandelen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:
Iedereen heeft inderdaad zijn mening, binnen een paar maanden zullen we hier een betere kijk over hebben. Zelfs voor de mensen van Apple is het nu koffiedik kijken.

_O-
Je hebt ook de andere apple blogs gelezen _O-
Afbeeldingslocatie: http://cxs-01.marketxs.com/servlet/Charts?graph=type:line,ti:376033,lt:l&x=290&y=185&period=1m
alle aandelen zijn aan het zakken.
Recessie, Amerika, slechte leningen , consumenten bestedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeraanmelden schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:44:
[...]

_O-
Je hebt ook de andere apple blogs gelezen _O-
[afbeelding]
alle aandelen zijn aan het zakken.
Recessie, Amerika, slechte leningen , consumenten bestedingen...
Apples aandelen zijn van $6 naar $200 in 4 jaar gestegen. Hoeveel groei zit er nog in? Over 4 jaar staat Apple eerder op $100 dan op $500. The bomen groeien niet tot aan de hemel. 4 jaar geleden kocht ik mijn eerste iPod voor $250. Ik had beter 40 aandeeltjes kunnen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:43:
[...]
O+ EFI O+. Wat moet ik toch altijd gniffelen als ik een prachtige Asus zie booten, en het begint met een 640 * 480 ASUS logo, daarna een 800 * 600 Windows logo, waarna het beeld een paar keer flikkert, en je eindelijk in kunt loggen. Wat is een BIOS toch ouderwets. :P
Helemaal mee eens, het is leuk om een boot screen te zien op volledige resolutie. Maar goed, er zullen zat mensen zijn die dat niks uitmaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
zijn er stijgende aandelen in Amerika nu? :X

Lijkt me geen effect van de MBA maar gewoon van het effect van de jaarcijfers en de komende renteverlaging van misschien wel 1%. Lijkt me dan ook appels (wie ziet hem? :+ ) met peren vergelijken tov vorig jaar.

Je moet het zo zien: alles keldert en apple heeft daar in mindere mate last van door de goede zaken die ze doen. De valuta koers hebben ze gelukkig nog aan hun zijde zolang de chinezen de contracten nog in Dollars willen afsluiten.

sorry dit dreigt offtopic te gaan Keynote->MBA->koers->interpretatie van koersverloop.

[ Voor 9% gewijzigd door Jpjedi op 20-01-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het raakt inderdaad wel heel erg offtopic :) Zouden we de discussie misschien kunnen beperken tot de MacBook Air? Een discussie over (Apple) aandelen kan wellicht beter in SG gevoerd worden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:16:
Het is bij mijn Macbook toch anders wel verdraaid makkelijk dat ik hem bij mijn vriendin aan een LCD-tv en een Home Cinema set aan kan sluiten, zodat ik hem ook als HD speler kan gebruiken. En aangezien beide apparaten in menig huishouden toch redelijk ingeburgerd zijn vind ik het niet gek dat de MBA doelgroep dat met een Macbook Air dit ook wil kunnen doen.
Hoezo? Die Macbook Air mensen willen gewoon een ding die lekker portable is en makkelijk in hun tas stopt. Die zullen niet snel de dingen gaan doen waar jij veel waarden aan hecht zoals het aan kunnen sluiten op de home cinema set en het bewerken van video. Je moet echt eens minder egoistisch kijken naar die Macbook Air en je gaan inleven in een ander. Dat jij dingen aan een home cinema set hangt en video bewerkt met je dv camera met firewire interface betekent absoluut niet dat de rest van de wereld dat dan ook maar doet. Iedereen doet wat anders met zijn computer en dus moet iedereen ook voor zichzelf beslissen of iets als een Macbook Air wat voor hun is of niet.
Ik vind dat je het niet als een desktop vervanger kan gebruiken. :)
Nee, dat vindt jij niet. Jij vindt dat omdat de Macbook Air niet de dingen doet die jij er mee zou willen doen dat het daarom geen desktop vervanger is. Ik zou zeggen: spreek voor jezelf en niet voor een ander. Zoals ik al zei kan die Macbook Air in mijn geval zeer waarschijnlijk wel dienen als desktopvervanger en ik ben daar echt niet de enige in. Dan nog...waarom zou een laptop überhaupt een desktopvervanger moeten zijn? Je kunt zoiets ook prima gebruiken ter aanvulling van je desktop.

Prima dat je je zegje wilt doen maar ga 'm dan niet op een zodanige manier doen dat je voor een ander spreekt. Houd er rekening mee dat anderen ook een eigen mening hebben en mogelijk wel het nut inzien van een laptop zoals de Macbook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl, ik heb het niet over video bewerken, maar het bekijken van een filmpje. Iets dat redelijk veel mensen in deze wereld bijna dagelijks doen. En dat kan de Macbook Air niet op een fatsoenljike manier, enkel met stereo geluid.

En om het duidelijke scheiding tussen mijn definitie van een desktop vervanger en de algemene definitie van een desktop vervanger te krijgen, ik vind voor mijzelf mijn Macbook niet eens een desktop vervanger, laat staan een Macbook Air. Maar dat is dus mijn persoonlijke definitie.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Air aan te schaffen (een dezer dagen) maar nu zit ik met de vraag of het verschil tussen de 1.6 en 1.8 CoreDuo merkbaar zal zijn. Het verschil in prijs is iig €253 nogal wat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat ligt er geheel aan wat je ermee doet of je het verschil merkt. Uiteindelijk zal het denk ik weinig uitmaken, in de synthetische benchmarks zo rond de 10% sneller, maar in de praktijk eerder 2-5% sneller.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem gebruiken naast mijn iMac 2.16 CoreDuo. Hij (de Air) is heel de dag mee op weg. In de tas en zal voornamelijk gebruikt worden om:

Te internetten (YouTube):
iWork 08':
Word/Excel/PowerPoit:
Mail:
Het hele iLife pakket zal ik niet gebruiken.

Dat was het eigenlijk wel. Komt ook geen muziek ofzo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 16:06

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Nou ja ik moet zeggen, onder een filmpje bekijken denk ik dan meteen aan Youtube filmpjes bekijken en videoclips en dergelijke.
Een dvd bekijk ik niet via mijn computer op een tv-scherm, dan óf in de dvd speler bij de tv óf op mijn computer zelf via een videobestand wat al op mijn computer staat.
Alleen stereogeluid, dat is wel jammer ja, gelukkig voor mijzelf en anderen ;) gebruik ik alleen een koptelefoon.
Maar zijn er echt veel mensen die een video via hun computer willen spelen en trouwens op deze computer kunnen ze toch makkelijk films kijken?
Ik bedoel, ze kunnen hem altijd nog branden op dvd en dan via de dvd speler bekijken.

En een desktopvervanger? Ja die laptop is zelfs beter dan mijn huidige pc, dus dat zou betekenen dat ik geen desktop heb, maar hij staat er toch echt. :P
Zelf zou een simpele MacBook voor mij wel degelijk een desktopvervanger zijn, ik speel geen spellen en ik bewerk ook geen video, dus alles wat ik met een computer zou willen doen kan al met de goedkoopste MB.
Toch vraag ik mij af of er, buiten T.net gerekend uiteraard, veel mensen écht intensieve dingen doen met hun computer.
Voor gamen zou dat nog wel een grote groep kunnen zijn, maar daarvoor raad ik sowieso geen Mac aan.
Natuurlijk heb je nog de echte "producers" die wel veel kracht nodig hebben, maar als je dat vergelijkt met het totale aantal gebruikers dan is dat misschien 5%.

Ik merk trouwens dat op veel Amerikaanse forums studenten meer naar de MBA neigen dan de MB.
Dit verbaast mij wel veel, ik bedoel de MB zie ik meer als een gooi en smijt laptop dan de MBA en het prijsverschil lijkt mij voor studenten toch wel erg groot, terwijl er behalve het gewicht niet meteen duidelijke verschillen zijn. De MB zelf weegt ook al een stuk minder dan andere 15.4" laptops waar toch veel studenten mee rondlopen.

De MBA lijkt mij wel een goed begin van Apple, de prijs is inderdaad hoger, maar er zijn veel mensen bereidt om voor het mindere gewicht meer te betalen. Zelf heb ik ook nog eens gewerkt met een 12'' P3 laptop zonder cd-drive en 1 usbpoort. Het lage gewicht is echt heerlijk en hij was net zo makkelijk weg te stoppen als de MBA.

Zelf ben ik niet plan om hem te kopen omdat ik simpelweg geen behoefte heb aan een ultra-lichte laptop.
Ik vind het ook jammer dat er geen dockingstation bijgeleverd wordt met dvd-drive en eventueel netwerk en firewire poorten. Dat lijkt mij bijvoorbeeld handig voor thuis zodat je, inderdaad, je videocamera via firewire kan aansluiten.
Maar dat hoort natuurlijk bij Apple, geen aansluitingen aan de onderkant en alleen het broodnodige.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik (zakelijk) wereldwijd zou moeten reizen, is dit natuurlijk de ideale reisgenoot. Maar dan naast mijn andere hardware.
Als primaire pc zou deze niet voldoen. Dat kan mijn MBP met betere specs en DVD, die ik niet zo vaak rondsleep, dan veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een rare vraag misschien:

Als ik een Air aanschaf kan ik die via draadloos gelijk maken aan mijn iMac. Maar de air heeft maar 80GB en op mijn iMac heb ik ruim 180GB in gebruik. Hoe werkt dit, gaat dit dan nog wel?

En kun je het iWork-pakket (net als Office) dan ook overzetten, zonder een licentie te verliezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Yes.
Je krijgt een wireless synch optie als je de MBA instelt.
Je mag iWork op 1 apple gebruiken, en Ja, je mag overzetten.
(Aperture mag je bijvoorbeeld op 2 Mac installeren, maar maar op 1 mac binnen je netwerk aan hebben. Bij de 2e mac die je aanzet krijg je een foutmelding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat synchroniseert hij dan, de bibliotheek van iTunes op mijn iMac is al 45GB en dat is alleen muziek. Kun je selectief synchroniseren? Of gaat het alleen om programma's en niet om bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:40:
Maar wat synchroniseert hij dan, de bibliotheek van iTunes op mijn iMac is al 45GB en dat is alleen muziek. Kun je selectief synchroniseren? Of gaat het alleen om programma's en niet om bestanden.
Wat je wilt.
Programma's, bestanden of enkele files.

Google maar op "Apple Wireless Migration Assistant"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:44:
ppl, ik heb het niet over video bewerken, maar het bekijken van een filmpje. Iets dat redelijk veel mensen in deze wereld bijna dagelijks doen. En dat kan de Macbook Air niet op een fatsoenljike manier, enkel met stereo geluid.
Het geluid wat uit ieder laptop speaker geval komt is vrijwel altijd ruk (de modellen met ingebouwde "subwoofer" kunnen nog enigzins goed geluid produceren). Een Macbook/Macbook Pro zijn hierin echt niet anders en de Macbook Air met zijn monospeaker ongetwijfeld ook niet. Wat dat betreft kun je beter een koptelefoon aansluiten, dan heb je iets waarvan je kunt zeggen dat het fatsoenlijk geluid produceert wanneer je een filmpje zou willen kijken. Bij een Macbook Air ben je toch eerder geneigd om een koptelefoon te gebruiken aangezien dit meer een model is welke je onderweg (trein, bus, vliegtuig, etc.) zou gebruiken en je met een koptelefoon een ander niet tot weinig tot last bent.

Het blijft een zakelijker model vergeleken met de overige laptops van Apple; het is dus geen multimedia centrum zoals een Macbook/Macbook Pro dat wel kunnen zijn. Zelfs voor wie het als mobiel apparaat voor naast hun desktop aanschaft zal het zeer waarschijnlijk geen probleem zijn omdat ze dat soort dingen dan wel op hun desktop doen; voor onderweg zal mono en/of koptelefoon wel voldoende zijn. Je maakt van een mug, een olifant imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, net even met Apple gebeld. Mijn MacBook batterij is na 16 maanden niet goed meer, laadt niet meer op. Geen garantie. Niet zo netjes van Apple. Flauwekul natuurlijk dat een fabrikant met een marktwaarde van tig miljard euro niet eens een behoorlijke garantie geeft op een batterij van 140 euro. Heb geen zin om mijn MacBook Air straks na 1,5 jaar weg te moeten brengen en dan ook nog 140 euro moeten betalen terwijl je op alles gewoon 2 jaar garantie behoort te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:25:
Hmm, net even met Apple gebeld. Mijn MacBook batterij is na 16 maanden niet goed meer, laadt niet meer op. Geen garantie. Niet zo netjes van Apple. Ik heb mijn MacBook Air maar gecancelled. Flauwekul natuurlijk dat een fabrikant met een marktwaarde van tig miljard euro niet eens een behoorlijke garantie geeft op een batterij van 140 euro.
Hoeveel jaar garantie staat er op de site? => 1
Heb je apple care? => waarschijnlijk niet.

ergo: koop een andere batterij.

En hoeveel marktwaarde een bedrijf heeft is niet relevant. Typisch voorbeeldje van afgunst ("zij hebben zoveel miljard en ze kunnen mij buiten garantie geen nieuwe batterij geven"... Eens proberen bij hoeveel merken je dat wel zou lukken.)

Als ze iedereen zomaar garantieverlenging toestaan heeft apple care ook geen bestaansrecht meer, en hoe zouden ze dat nog moeten verkopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Gelukkig is het vervangen van de accu van de MBA toch niet zo moeilijk als het lijkt :P
Gewoon met een kruiskopschroevendraaier en de accu zit zelfs niet eens vastgesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:29:
[...]

En hoeveel marktwaarde een bedrijf heeft is niet relevant. Typisch voorbeeldje van afgunst ("zij hebben zoveel miljard en ze kunnen mij buiten garantie geen nieuwe batterij geven"... Eens proberen bij hoeveel merken je dat wel zou lukken.)

Als ze iedereen zomaar garantieverlenging toestaan heeft apple care ook geen bestaansrecht meer, en hoe zouden ze dat nog moeten verkopen dan?
Gaat om respect hebben voor je klanten. Als je een laptop voor 1299 euro verkopt dan mag die wel 2 jaar probleemloos werken, ook de batterij. Die viel bij mij van 50% terug naar 0% restcapaciteit nadat ik 'em een weekje of twee niet had gebruikt.

AppleCare is sowieso oplichting. Apple moet gewoon zorgen dat die producten een paar jaar meegaan zonder problemen. Als ik een Nissan van 10.000 euro koop krijg ik ook 3 jaar garantie, een plasma van 700 euro 2 jaar garantie en een MacBook van 2000 euro maar 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Apple Care geldt niet voor de accu/batterij van een MB/MBP/MBA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:37
De batterij is een verbruiksartikel en daarom geldt daarop niet de normale garantie. Dat is zo bij elke laptopfabrikant. De prijzen van losse batterijen zijn belachelijk hoog, t.o.v. de productiekosten. Maar ook dat is helaas zo bij alle laptopfabrikanten. Over het algemeen genomen krijg je niet veel garantie op verbruiksproducten, vergelijk het met de banden bij jouw auto garantie voorbeeld, die vallen er ook niet onder :).

Het is vervelend dat die kapot is gegaan, maar het heeft verder weinig te maken met de Macbook Air.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:37:
[...]

Gaat om respect hebben voor je klanten. Als je een laptop voor 1299 euro verkopt dan mag die wel 2 jaar probleemloos werken, ook de batterij. Die viel bij mij van 50% terug naar 0% restcapaciteit nadat ik 'em een weekje of twee niet had gebruikt.

AppleCare is sowieso oplichting. Apple moet gewoon zorgen dat die producten een paar jaar meegaan zonder problemen. Als ik een Nissan van 10.000 euro koop krijg ik ook 3 jaar garantie, een plasma van 700 euro 2 jaar garantie en een MacBook van 2000 euro maar 1 jaar?
Ik ben de eerste om akkoord te gaan met het feit dat consumenten-elektronica en 'gadgets' minstens twee jaar probleemloos zouden moeten kunnen werken (liever nog drie) zonder user abuse uiteraard. Helaas is de realiteit anders. Het kan wel, maar dat is een extra service die je moet afkopen. Je zou ook in elk apparaat meteen die garantie kunnen verrekenen, maar zolang de rest van de markt niet volgt, prijzen ze zich volledig de markt uit. (en die bijdrage is gebaseerd op faalkansen op drie jaar en wat hen dat zou kosten, enz...) Je kan dus maw een apparaat aan goedkopere prijs kopen, maar dan neem je het risico niet gedekt te zijn.

In elk geval, je bent akkoord gegaan met de verkoopsvoorwaarden zoals gesteld bij apple. Het zou zeker wel mooi zijn om wat coulance te tonen en desnoods een accu met coupon aan te bieden, maar je hebt geen grond om dit te eisen

edit: Volgens BurkaN en Hoedje (^^) is er helemaal geen garantie op 'verbruiksartikelen'. Geen gewone en geen apple care. De rest van de industrie speelt het blijkbaar ook zo, dus tja... (thx voor de info)

Anyway, terug naar de MBA.

Goed nieuws van die accu! En wat ik hoopte (namelijk dat bepaalde features van de MBA ook naar de rest van de lijn zouden doorgaan) lijkt inderdaad te zullen gebeuren. (zie frontpage).

Het kan niet moeilijk zijn om een touchpad dat al ontwikkeld is voor de MBA ook in de macbook en de macbook pro te integreren. Blijkbaar had de macbook pro ook een upgrade moeten krijgen rond de expo, maar heeft men ervoor gekozen om eerst de nieuwe ontwikkelingen in de mba te steken.

Goed nieuws dus, want die gestures is iets wat ik zeker veel zou gebruiken. Ik wacht dus nog even op een vernieuwde versie van de macbook. (waarschijnlijk rond juni/juli?). Die gestures lijken weer maar een 'detail' te zijn, maar dergelijke subtiele toevoegingen die toch een groot potentieel aan extra gebruiksgemak losmaken, dat is voor mij 'next-gen'. Staat de concurrentie daar met minuscule touchpads. Apple touchpads zijn altijd al heel natuurlijk geweest om te gebruiken _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:54
Stelt de EU niet dat alle electronica minstens 2 jaar garantie moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we de discussie over garantie laten voor wat het is? Over dit onderwerp zijn al de nodigde topics gevuld en om de discussie nu weer helemaal opnieuw te gaan houden in dit topic heeft weinig zin. Dit topic is bedoeld voor discussie over en ervaringen met de MacBook Air :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je hebt je Macbook Air 2 jaar, garantie is verlopen en je processor gaat stuk. Je wilt er zelf een nieuwe processor inplaatsen. Maar hoe in vredes naam kom ik aan zo'n processor, want het is geen standaard processor. Moet ik hiervoor een belachelijk hoge prijs betalen?

(zo ja, dan ben je wel ge***** met zo'n macbook air!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Waarschijnlijk nog een hogere prijs dan verwacht, want volgens mij is de processor vastgesoldeerd op het moederbord ( bij de MB en bij de iMac iig wel ).
Dus je zult dan zelfs een heel nieuw moederbord moeten kopen, maar wees niet ongerust want voor veel bekende laptops zijn deze wel te vinden op internet. Je kunt dan natuurlijk ook een MBA kopen waar alles behalve het moederbord kapot is en die overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:24:
Stel je hebt je Macbook Air 2 jaar, garantie is verlopen en je processor gaat stuk. Je wilt er zelf een nieuwe processor inplaatsen. Maar hoe in vredes naam kom ik aan zo'n processor, want het is geen standaard processor. Moet ik hiervoor een belachelijk hoge prijs betalen?

Juist, een processor gaat ook supersnel stuk... (niet dus). Als je verstandig bent koop je er natuurlijk AppleCare bij, dit kan zolang de machine onder de standaard 1 jaar garantie valt (dus je hoeft het niet eens bij aanschaf erbij te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:24:

Allereerst is de kans groot dat deze 'aangepaste' CPU binnenkort gewoon gemeengoed wordt. Het is immers NIET een Merom met kleinere package, aangezien de Merom geen SSE4 ondersteunt, maar de MBA volgens Apple's Developer Notes wel. Het lijkt er dus stiekem op dat het toch een soort Penryn-LV is. Een totaal aangepaste CPU zal het niet zijn, aangezien dat voor Intel teveel extra R&D kosten met zich mee zou brengen.

Daarnaast zit de CPU vastgesoldeerd aan het logicboard. Je kan deze dus niet vervangen.

Verder zal een CPU niet zomaar stuk gaan na 2 jaar. De vuistregel is dat een CPU binnen een maand sterft, of niet ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:37

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zojuist las ik op Macrumors het volgende in een topic over de macbook:
It seems to me that everyone is missing the real point of the MacBook Air.

This computer was not released to be a great laptop. It wasn't released to sell in large volumes and it wasn't released to give you everything you currently get in a MacBook or MacBook Pro.

The MacBook Air was released to remind the world that Apple is way ahead of the rest of the industry. It is to plant in the minds of the consumer today the seed that will sprout into a visit to an Apple shop for a new laptop in 2010.

Apple have always been deeply involved in the development and progress of portable computing and they want to stay at the cutting edge.

Dat is het ook gewoon! Los dat de laptop handig is voor 'people on the road' is het ook een marketingtool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Whieee schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:13:
[...]

Allereerst is de kans groot dat deze 'aangepaste' CPU binnenkort gewoon gemeengoed wordt. Het is immers NIET een Merom met kleinere package, aangezien de Merom geen SSE4 ondersteunt, maar de MBA volgens Apple's Developer Notes wel. Het lijkt er dus stiekem op dat het toch een soort Penryn-LV is. Een totaal aangepaste CPU zal het niet zijn, aangezien dat voor Intel teveel extra R&D kosten met zich mee zou brengen.
Een kleine sidenote: SSE4 bestaat officieel niet. De streaming SIMD extentions zoals die op de Penryn komt heet SSE4.1 (voor Nethalem komt daar nog SSE4.2 bij). SSE4 is de onofficiële naam voor SSSE3 (Supplemental SSE3), zoals die op de Core 2 Duo zit. Zie ook Intel® SSE4 Programming Reference, hoofdstuk 1.1. In de developer is dit inmiddels ook aangepast:
[...]
Advanced Digital Media Boost supports Intel Streaming SIMD Extensions (SSE) versions 1, 2, and 3 and allows the processor to execute most 128-bit instructions every clock cycle.
[...]
8 additional registers for streaming SIMD extensions (SSE, SSE2, and SSSE3)
[...]
Aan de andere kant, de developer notes spreekt ook van een ICH-8 southbridge, en die zit alleen op de Crestline chipset. Laat dit nu net de chipset zijn die wordt gebruikt met de Penryn (de Merom heeft Santa Rosa, met een ICH-7 southbridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Wel leuk artikel op AppleInsider waar ze wat laptops vergelijken met de MBA.. zo zie je maar, zo duur is de MBA niet eens.
So what about the Air? At $1799, the new model is nearly twice the cost of an entry level MacBook. Clearly, it's not directed primarily at education. However, compared to other ultralight notebooks, the Air is very competitively priced. While clearance deals can be found among last year's models, the current Sony Vaio G series, Lenovo ThinkPad X60, Panasonic Toughbook R6, Fujitsu LifeBook s6510, and Asus U1F are all at least within $100 of the Air, and most of them are priced significantly higher when configured with the same processor, RAM and other core features of Apple's entry level Air configuration.
http://www.appleinsider.c...ltra_light_notebooks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Macrumors: MBA orders have been very strong

Blijkbaar wordt dit alsnog een succes. :) Ik gun het ze van harte, innovatie mag wat mij betreft beloond worden. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Eswip schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:55:
Wel leuk artikel op AppleInsider waar ze wat laptops vergelijken met de MBA.. zo zie je maar, zo duur is de MBA niet eens.

[...]

http://www.appleinsider.c...ltra_light_notebooks.html
Dat is niet zo gek als je onjuiste gegevens in de tabel zet. De Lenovo X61s heeft bijv een X3100 ipv GMA950 zoals in de tabel staat. En uitgerust met 2Gb (ipv 1Gb zoals in de tabel) kost hij nu in de VS $1350 ipv de $1900 in die tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pxa270 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:33:
Dat is niet zo gek als je onjuiste gegevens in de tabel zet. De Lenovo X61s heeft bijv een X3100 ipv GMA950 zoals in de tabel staat. En uitgerust met 2Gb (ipv 1Gb zoals in de tabel) kost hij nu in de VS $1350 ipv de $1900 in die tabel.
Maar dan nog...

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/24055.jpg

Iets met design enzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind de ThinkPads over het algemeen wel een mooi voorbeeld van goed industrieel ontwerp/mooi (maar vrij controversieel als je de reacties bekijkt (beetje Lamy 2000-stijl misschien)). De Lenovo X300 wordt ook interessant denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Charles Miller heeft wel een leuk artikel geschreven over de MacBook Air:
Ever watch Top Gear review a car? There’s always the point in the review where they run through the list of cars that are cheaper, more powerful and better fitted-out… but just aren’t half as fun to drive. If it were up to most tech pundits you would buy a car from a spec sheet — horsepower, miles per gallon, price, optional extras — without ever sitting behind the wheel and giving it a run around the block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
Exirion schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:37:
[...]

Maar dan nog...

[afbeelding]

Iets met design enzo :')
Hangt maar net of van je smaak. En van de fotograaf. Persoonlijk vind ik dit een mooi ontwerp.

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/9770/x40r1ao7.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
pxa270 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:33:
[...]

Ik zie jou machine er niet tussen staan..

http://shop.lenovo.com/SE...ilter=Starting%20weight_1,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
Die staat hier ( under 3lbs ipv 3 to 5lbs)
http://shop.lenovo.com/SE...ilter=Starting%20weight_0

Klik op X61s en kies customize.
Helaas zijn de ThinkPads in NL een stuk duurder dan in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
In 2004 een gebruikte Sony Z600 ultra portable gekocht voor mijn vriendin. Dit model had een externe cd-rom speler (via pcmcia) en een 12" scherm. Het concept van een ultra portable systeem is echt top. Ging altijd mee op vakantie. Natuurlijk niet zo snel als mijn workstation of grote drama werk laptop, maar lekker compact en licht voor in de rugzak.

Even mijn feedback op de voor en nadel:
- DVD-speler heb ik idd alleen nodig bij het installeren van OSX. Andere software heb ik in images op mijn netwerk staan. Op mijn werk heb ik volgens mij nog nooit mijn dvd-speler gebruikt.
- 2GB is nu ruim voldoende om OSX lekker te draaien. Je moet geen Final Cut of andere zware applicaties gaan draaien op deze laptop. Met 2GB werkt trouwens CS3 nog prima (geen RAW foto's van 12-megapixels).
- 13" is lekker compact voor on-the-road (tuurlijk werkt een 15" MacBook Pro lekkerder)
- Snelheid van harddisk is voor OSX minder belangrijk, indien je gebruik maakt van Office, Mail, Safari, etc. Pas bij applicaties als Aperture, Final Cut of andere disk afhankelijke applicaties merk je veel verschil. Tuurlijk gaat het sneller op Raid 0 in een laptop, maar dat past niet |:(
- Het niet vervangen van de accu is niet het einde van de wereld. In mijn oude Sony ging de accu juist loszitten en heb ik hem vastgeplakt. On-the-road was het makkelijker geweest indien de accu vervangbaar was, maar bij mijn huidige MacBook vervang ik mijn accu ook niet.
- Led-backlite in scherm en toetsenbord is gaaf, punt uit! Hebben nog niet veel fabrikanten. Sony in de TX-serie, maar deze zijn ook behoorlijk prijzig.
- SSD is gaaf. Nu nog betaalbaar. 1700 euro is een prima prijs, 2700 is veel te duur. Wachten op de benchmarks :9~
- Aluminium behuizing is gaaf.
- Mis een LAN-aansluiting. Veel hotels waar ik kom gebruiken geen WiFi, maar hebben een Ethernet aansluiting op de kamer. Dit is eigenlijk het enige wat ik echt een gebrek vind aan de MacBook Air.

Indien ik mijn MacBook (eigenlijk van mijn vriendin) moet vervangen zal de MacBook Air zeker in overweging worden genomen. Hopelijk heeft A-mac in Utrecht hem snel staan. Kijken, kijken, (nog) niet kopen :z

[ Voor 1% gewijzigd door Zware Unit op 23-01-2008 17:05 . Reden: copy/paste problems ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

pxa270 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:54:
[...]

Hangt maar net of van je smaak. En van de fotograaf. Persoonlijk vind ik dit een mooi ontwerp.

[afbeelding]
Ja...en ik vind het een zwaar lelijke machine...

Dit topic gaat over de Apple Air en niet over Windows ibm/computers

misschien is dit forum onderdeel meer voor jou bedoeld:
Complete Systemen & Laptops

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 24-01-2008 11:40 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
Underworld schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:39:
Dit topic gaat over de Apple Air en niet over [mbr]Windows[/] ibm/computers

misschien is dit forum onderdeel meer voor jou bedoeld:
Complete Systemen & Laptops
Eswip was degene die een de vergelijking (d.m.v. van Appleinsider) op de proppen kwam. En aangezien gegevens in de vergelijking onjuist zijn (bij de Lenovo machine de prijs te hoog en de specs te laag vermeld) leek het me nuttig om een correctie te plaatsen. Als de specs bij de Apple machine onjuist waren, zouden daar al direct 10 berichten over zijn verschenen, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmie schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:01:
Stelt de EU niet dat alle electronica minstens 2 jaar garantie moet hebben?
Even voor alle duidelijkheid..
Volgens de wet krijg je gewoon 2 jaar garantie op electronica. De verkoper heeft de verplichting om dit na te komen.
(http://www.sdi.be/PDF_NL/...8_09_HANDEL_sdz_11_04.pdf)
Maar als je kijkt in de algemene voorwaardes van apple zie je dit ook terug. (het is sowieso verplicht om dit in de algemene voorwaardes te hebben staan)
dit is de link van de algemene voorwaardes
http://store.apple.com/Ca...onsumer.html#Anchor-23240
bij 10.3 staat dit geschreven
10.3 INDIEN U CONSUMENT BENT, HEEFT DEZE GARANTIE SLECHTS EEN AANVULLENDE WERKING. DEZE GARANTIE SLUIT DE RECHTEN DIE U OP BASIS VAN DE WET HEEFT NIET UIT.
hieruit kan je dus gewoon concluderen dat je 2 jaar garantie krijgt! Het is simpelweg een verplichting vanuit de wet... _/-\o_
Daedalus schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:09:
[mbr]Zullen we de discussie over garantie laten voor wat het is? Over dit onderwerp zijn al de nodigde topics gevuld en om de discussie nu weer helemaal opnieuw te gaan houden in dit topic heeft weinig zin. Dit topic is bedoeld voor discussie over en ervaringen met de MacBook Air :)[/]
(simpel toch, geen discussie mogelijk)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:09:
[...]
(simpel toch, geen discussie mogelijk)
Mja, dus wel. Het is een richtlijn en geen wet. In Nederland is die richtlijn niet overgenomen en heb je dus geen 2 jaar garantie op elektronica. Hier in Nederland geldt dat de garantie net zo lang loopt als de reële levensverwachting van het product. Voor meer informatie is Consumentenrecht - onderzoeksresultaten interessant leesvoer.

Maar laten we de garantie nu voor wat het is? Dit topic gaat over de MacBook Air en niet over consumentenrecht. Als je daar een discussie over wilt voeren, kun je beste een topic openen in SG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem morgen bestellen. Gewoon strandaard met 1.6 CoreDuo en 80GB.

Waarom:

Ik wil een laptop naast mijn iMac. Deze staat alleen op het bureau om opgeladen te worden. De enige randapparatuur die ik mee neem zijn: Logitech VX-Nano en een WD PassPort. En dat alleen als ik weet dat ik ze nodig heb.

Waarom niet gewoon een MacBook; die heb ik 3 gehad binnen 5-dagen. Alledrie hadden ze dode pixels, daarnaast vond ik de MB zwaar en zaten er heel snel krassen op. Ook vond ik dat het scherm een slechte inkijkhoek had. Daarom geen MacBook voor mij dus.

En wel een Air, die mono-luidspreker. Ik zie het probleem daar niet van. Het enige geluid dat hij zal geven is het opstartgeluid en af en toe YouTube. Als ik muziek wil horen pak ik mijn Touch wel. Die ene USB: ook daar heb ik geen probleem mee.

De MacBook Air is niet gemaakt om gebruikt te worden als DeskTop. Zo moet je hem dus ook niet benaderen. De MacBook Pro is dit wil, daarom is die groot/zwaar en zit hij vol met gaten om stekkers in te steken.

Vind ik de Air dan niet duur, nee dat niet, maar ik vind het wel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Nu snap ik trouwens waarom Apple sinds 2007 de iPod alleen via USB laten synchroniseren ipv Firewire & USB.
Regeren is vooruit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik hoop voor jou dat het scherm van de MBA wel in een keer goed is, je weet waarschijnlijk wel dat er met de allereerste MB en MBP redelijk wat problemen waren.
Er zijn een hoop mensen geweest die hun laptops ook meerdere keren hebben omgeruild en pas bij de volgende update werden die problemen verholpen. :)

Ligt het trouwens aan mij, of worden problemen met dit soort producten veel eerder geraporteerd?
Ik bedoel, ik lees dat er ook wel een aantal problemen zijn met de Dell XPS laptops, gebeurde dit "vroeger" ook of wordt nu alles gezegd als het niet 100% werkt zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

weeraanmelden schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:59:
Nu snap ik trouwens waarom Apple sinds 2007 de iPod alleen via USB laten synchroniseren ipv Firewire & USB.
Dat is al zo sinds januari 2005, met de introductie van de iPod shuffle. Alle iPods die daarna zijn geïntroduceerd, synchroniseren alleen nog via USB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog dat met me ouwe ipod ik heel veel gezeik had toen die kapot ging. Ik had hem namelijk net gekocht voor de Europese wet van 2 jaar garantie. Ik viel er echt net 3 maanden buiten ofzo. Maar als het goed is heb je sinds een aantal jaar standaard 2 jaar garantie op hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-10 10:07

Mud.Starrr

I shoot people for money

mark de man schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:00:
Ik hoop voor jou dat het scherm van de MBA wel in een keer goed is, je weet waarschijnlijk wel dat er met de allereerste MB en MBP redelijk wat problemen waren.
Er zijn een hoop mensen geweest die hun laptops ook meerdere keren hebben omgeruild en pas bij de volgende update werden die problemen verholpen. :)

Ligt het trouwens aan mij, of worden problemen met dit soort producten veel eerder geraporteerd?
Ik bedoel, ik lees dat er ook wel een aantal problemen zijn met de Dell XPS laptops, gebeurde dit "vroeger" ook of wordt nu alles gezegd als het niet 100% werkt zoals het moet.
Ik denk dat mensen er bij een Mac eerder vanuit gaan dat hij gewoon 100% werkt.
Als dit niet blijkt gaan mensen het eerder van de daken roepen dan met een van de IBM klonen.
Daarnaast heeft Apple wel opvallend vaak problemen bij 1e generatie producten.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 20-10 18:47
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:51:
Ik weet nog dat met me ouwe ipod ik heel veel gezeik had toen die kapot ging. Ik had hem namelijk net gekocht voor de Europese wet van 2 jaar garantie. Ik viel er echt net 3 maanden buiten ofzo. Maar als het goed is heb je sinds een aantal jaar standaard 2 jaar garantie op hardware.
Om dit “2 jaar garantie” fabeltje de wereld uit te helpen:

In NL heb je helemaal geen recht op 2 jaar garantie (in België wel overigens). NL heeft de richtlijn van Europa niet gevolgd. In NL heb je recht op een degelijk product. Waneer binnen 6 maanden na aankoop je product defect gaat, sta je als klant sterk. De bewijslast ligt dan bij de verkopende partij. Na die 6 maanden ligt de bewijslast (dat het product niet deugt) bij jouw als consument.

Hier ligt dan ook het probleem, je hebt recht op een degelijk product, maar als het na 6 maanden niet meer zo degelijk is, mag jij als consument bewijzen dat je het product op de juiste wijze hebt gebruikt. Ofwel vrij moeilijk voor een consument dat de bewijzen.

Zie ook: http://www.consumenteninf...hemas/Kopen-in-de-EU#par3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

zo te zien passen dikke USB sticks niet in de MBA
Hierdoor zal je dus voor een aantal netwerk adapters en USB sticks een verlengkabel moeten kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door mark de man op 26-01-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb een vergelijking gevonden op Gizmodo van de MBA, MB, MBP, Dell XPS M1330, Sony Vaio TZ en 12" PB
Klik.
De MBA is echt wel een stuk dunner, maar eigenlijk is het niet te vergelijken met de andere laptops met ingebouwde DVD-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
mark de man schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:13:
zo te zien passen dikke USB sticks niet in de MBA
Hierdoor zal je dus voor een aantal netwerk adapters en USB sticks een verlengkabel moeten kopen.
Ach, dat moest je sowieso al. Sterker nog, dat voorziet men vaak al en ze leveren er daarom al een korte verlengkabel erbij. Dikke sticks vormen altijd een probleem omdat je vaak het ding in een usb poortje moet frutselen terwijl er nog allerlei andere stekkers (zoals andere usb stekkers) in de weg zitten. Stop je zo'n groot geval in je Macbook dan heb je ook maar 1 usb poort omdat die dingen de andere deels blokkeren. Te dikke sticks kun je dan ook praktisch niet zonder verlengkabel gebruiken; niks nieuws aan de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mark de man schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:44:
Ik heb een vergelijking gevonden op Gizmodo van de MBA, MB, MBP, Dell XPS M1330, Sony Vaio TZ en 12" PB
Klik.
De MBA is echt wel een stuk dunner, maar eigenlijk is het niet te vergelijken met de andere laptops met ingebouwde DVD-drive.
Tja, dan moet je toch echt de Toshiba Portege R500 meenemen in die vergelijking :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toshiba Protege R500 (al vanaf 1765 euro incl BTW in de pricewatch):

Intel Core 2 Duo Processor U7600 1.2GHz
12.1" TFT (1280x800) LED
Tot 256MB gedeeld Intel 945GM Graphics
2048MB (2x1024MB)
160GB 5400 rpm
Wireless LAN (802.11a/b/g/n)
Bleutooth
Netwerk aansluiting / 3x USB en nog meer
CD/DVD brander
Windows Vista Business NL
Afmetingen B x D x H : 283 x 215.8 x 19.5 (voorzijde) / 25.5 (achterzijde) mm
gewicht : vanaf 0.979 kg

CPU is minder
Scherm is kleiner (resolutie gelijk)
945GM vs X3100 zal niet veel uitmaken
Geheugen gelijk
HDD twee keer zo groot + sneller
WLAN gelijk
Bluetooth gelijk
Veel meer aansluitingen dan MBA
CD/DVD brander die de MBA moet missen, bij MBA extern voor 89 euro
Alleen Vista, MBA kan natuurlijk OSX en Vista samen
Minder breed, minder diep, maar wel hoger
Gewicht: ongeveer 0,36kg lichter

Tegenover het nadeel van een tragere CPU staan een hoop voordelen, verder is de laptop iets dikker maar juist wel weer lichter. Tsja eigen komt het vooral neer op keuze van OS, en als dan je keuze op OSX valt heb je weinig meer te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

De videokaart is toch wel een stukje minder. Daarentegen maakt het idd weinig uit aangezien je toch niet gaat gamen op een MBA.

Als ik mag kiezen ga ik toch voor de MBA. Je wilt ook wat looks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:19:
Toshiba Protege R500 (al vanaf 1765 euro incl BTW in de pricewatch):
[...]
Alleen Vista, MBA kan natuurlijk OSX en Vista samen
Minder breed, minder diep, maar wel hoger
Gewicht: ongeveer 0,36kg lichter

Tegenover het nadeel van een tragere CPU staan een hoop voordelen, verder is de laptop iets dikker maar juist wel weer lichter. Tsja eigen komt het vooral neer op keuze van OS, en als dan je keuze op OSX valt heb je weinig meer te kiezen...
Ik heb een R500, en gelukkig wordt die ook nog met XP geleverd. Maar als je legaal OSX wil, dan zit je inderdaad aan de MacBooks vast :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10 20:33
Op http://uneasysilence.com/archive/2008/01/12919/ staat een plaatje naast een cd-hoesje. Nou heb ik eindelijk een idee hoe de dikte van het ding echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Eindelijk goede foto's van de binnenkant van de MacBook Air.
Op ifixit: klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 10:30
Grrmbl, overal mooie plaatjes, reviews etc en ik moet nog steeds tot de 21e wachten voordat ie van mij geleverd wordt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Anghell schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:27:
Grrmbl, overal mooie plaatjes, reviews etc en ik moet nog steeds tot de 21e wachten voordat ie van mij geleverd wordt ;(
Welke versie heb je besteld Grrmbl? Zelf zit ik te twijfelen of ik een macbook air ga bestellen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Bigg Balls schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:22:
[...]

Welke versie heb je besteld Grrmbl? Zelf zit ik te twijfelen of ik een macbook air ga bestellen of niet.
Standaard, met een Ethernet adaptertje en een SuperDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anghell schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:57:
[...]

Standaard, met een Ethernet adaptertje en een SuperDrive
Haha, dat Ethernet kabeltje ga je maar weinig gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:14:
[...]

Haha, dat Ethernet kabeltje ga je maar weinig gebruiken!
Hopelijk wel ja, maar aangezien ik binnenkort drie maanden naar een plek ga waarvan ik de Internetvoorziening nog niet ken, heb ik het zekere voor het onzekere genomen en het ding er bij besteld.

Zie trouwens niet in waarom dat zo grappig is? :?
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.