Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

SSD versie besteld 8)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

^ ga je 'm gebruiken als primaire (Mac/computer)?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 15:02
Developer note over de Air z'n specificaties

800 fsb en SSE4 ondersteuning, soort van custom Penryn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voor Apple gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:46:
Ik vind het een prima product, echter heeft het volgens mij wel een zeer selecte doelgroep. Misschien zelfs iets te select, maar dat moet nog blijken.

Als ik zo de personen uit mijn dagelijkse omgeving afloop kan ik de MBA niet snel bij iemand plaatsen.
Het hangt natuurlijk helemaal af in welke omgeving jij actief bent... ;)

Maar ik ben het met je eens.. misschien is dit wel een iets te beperkte doelgroep. Echter vind ik wel dat ze een heel goed ding hebben neergezet voor die doelgroep.

Het idee van Apple was dat het ding licht moest worden. Aangezien ze geen kleiner scherm en een fullsized keyboard willen, moet hij dus niet te klein worden. Naar mijn inzicht een zeer goede beslissing.

Dan is er nog maar 1 oplossing, en dat is het ding dunner maken. Opzich is dit ook logisch. De meeste mensen die het meenemen reizen veel. Denk dus aan veel zakenmensen. Zolang de laptop niet veel groter dan een A4'tje is, is dit geen probleem. Echter is gewicht de keyfactor.

Bij Apple werken ze echter anders dan bij andere fabrikanten heb ik het idee. Bij Apple denken ze eerst na hoe het er uit moet komen te zien, en daarna gaan ze kijken wat ze moeten doen om dat in die behuizing te krijgen. Dus welke features vallen af en welke blijft. Ik denk dat ze daarin de goede keuzes hebben gemaakt. Echter ben ik nog niet overhuigd van het succes, door de kleine(re) doelgroep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 15:02
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:38:
[...]

Speciaal voor Apple gemaakt.
Dat beweren ze ja, maar lijkt me meer dat Apple de eerste is die er voor een aantal maanden mee mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:38:
Heel mooi apparaat, alleen wel jammer van de zwarte toetsen. Zouden de gewone tobo's ook zwarte toetsen krijgen? Zou wel een stuk mooier bij elkaar staan.
Dit is mijn grootste bezwaar tegen de MBA. Waarom in hemelsnaam zwarte toetsen? Omdat ze vernieuwend willen zijn. Maar die zwarte toetsen steken te veel af. Nee, gewoon zilver, dat was perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopiek schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:07:
[...]

Briljant! MS heeft weer eens het nakijken :)
dat kon ik al in 1998 op m'n pc ze makker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
FerdiV schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:20:
Helaas doet surfspot t bij mij niet, kan geen account aanmaken. Ik zit wel op de Haagse Hogeschool maar dan in een andere school ervan. Namelijk op de TH Rijswijk, maar die hoort bij de HHS. Maar het inloggen lukt niet... Meer mensen die in mijn situatie zitten of hebben gezeten?
Ik geloof dat je niet zelf een account aan kan maken als je op een hogeschool zit. Dat moet de hogeschool voor je doen. Ik zit zelf op de Hogeschool Rotterdam en daar heb ik inloggegevens van gekregen, alleen ik heb het probleem dat die niet werken. |:( Ga het binnenkort wel even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:52:
dat kon ik al in 1998 op m'n pc ze makker
Jouw PC in 1998 kon al via Wifi bij het opstarten gebruik maken van de optische drive van een andere PC in het netwerk?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

.Arne schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:48:
^ ga je 'm gebruiken als primaire (Mac/computer)?
Yup. Nu een 2.0 Ghz, 1GB geheugen Macbook als primair computer. Gaat prima :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:01:
[...]

Jouw PC in 1998 kon al via Wifi bij het opstarten gebruik maken van de optische drive van een andere PC in het netwerk?
Het was mogelijk, maar niet met een Apple flair. :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:50:
[...]

Dit is mijn grootste bezwaar tegen de MBA. Waarom in hemelsnaam zwarte toetsen? Omdat ze vernieuwend willen zijn. Maar die zwarte toetsen steken te veel af. Nee, gewoon zilver, dat was perfect.
Ik vind ze juist prachtig, de zwarte toetsen. Mijn liefde voor de TiBook komt weer helemaal boven drijven:

Afbeeldingslocatie: http://ubuntu.macvillage.de/wp-content/uploads/2007/06/titanium.thumbnail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Mischien is het een beetje vloeken in de kerk, alleen vroeg ik mij af of ik hierop gewoon windows xp op kan instaleren zonder de osx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:24:
Mischien is het een beetje vloeken in de kerk, alleen vroeg ik mij af of ik hierop gewoon windows xp op kan instaleren zonder de osx
Niet zonder een bepaalde bootloader (zoals bootcamp, maar daar is OS X voor nodig). Windows kan standaard niet van EFI booten, hoewel Vista SP1 dat wel zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:17:
[...]

Het was mogelijk, maar niet met een Apple flair. :)
Da's apart, aangezien 802.11b pas in 1999 werd goedgekeurd O-)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
ik vroeg mij af of deze laptop snel genoeg is voor parralells en bootcamp dus kan ik dit zonder
problemen gewoon op normale snelheid draaien?
en kan ik designpremium van adobe ook gewoon normaal draaien ondanks de slechte videokaart en de beperkte kloksnelheid van de cpu?en kan de MacBook die taken die ik
net noem wel gewoon aan?

:) Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Igor4 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 07:14:
ik vroeg mij af of deze laptop snel genoeg is voor parralells en bootcamp dus kan ik dit zonder
problemen gewoon op normale snelheid draaien?
en kan ik designpremium van adobe ook gewoon normaal draaien ondanks de slechte videokaart en de beperkte kloksnelheid van de cpu?en kan de MacBook die taken die ik
net noem wel gewoon aan?

:) Alvast bedankt! :)
Nou, ik zou intensieve apps niet gaan draaien op een 1.8' hard diskje en 2gig ram waarvan een deel al gebruikt wordt ivm shared video geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

dolby schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:22:
[...]

Nou, ik zou intensieve apps niet gaan draaien op een 1.8' hard diskje en 2gig ram waarvan een deel al gebruikt wordt ivm shared video geheugen.
Maar als je er een externe schijf aan hangt, zal de snelheid echt wel meer dan acceptabel zijn hoor. Ik werk al jaren met Photoshop, Illustrator en Indesign op mijn PowerBook G4 1,67GHz en daar zit maar 1 GB RAM in. Alleen met meerdere RAW foto's in photoshop is dat een probleem.

Die Air is in alle opzichten sneller dan mijn Powerbookje, behalve misschien de schijf (al ben ik benieuwd hoe dat zit met het SSD exemplaar).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
dawuss schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:33:
[...]

Maar als je er een externe schijf aan hangt, zal de snelheid echt wel meer dan acceptabel zijn hoor. Ik werk al jaren met Photoshop, Illustrator en Indesign op mijn PowerBook G4 1,67GHz en daar zit maar 1 GB RAM in. Alleen met meerdere RAW foto's in photoshop is dat een probleem.

Die Air is in alle opzichten sneller dan mijn Powerbookje, behalve misschien de schijf (al ben ik benieuwd hoe dat zit met het SSD exemplaar).
Ja, maar dan gaat toch het "voordeel" van ultra compact te willen zijn weer weg als je met externe schijven,hubs ed aan de slag gaat.
Ik raad vooral nieuwe mac gebruikers aan om gewoon naar een shop te gaan en de dingen die je met een mac wilt gaan doen daar te gaan testen, het zou zonde zijn als men veel geld uitgeeft en teleurgesteld raakt omdat het tegen gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Eswip schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:43:
[...]

Het hangt natuurlijk helemaal af in welke omgeving jij actief bent... ;)

Maar ik ben het met je eens.. misschien is dit wel een iets te beperkte doelgroep. Echter vind ik wel dat ze een heel goed ding hebben neergezet voor die doelgroep.
Maar misschien moeten we niet kijken naar huidige doelgroepen, maar naar hoe we denken over tien jaar een computer te gebruiken. Dan weet je dat de dvd-speler obsolete is, is wifi of een andere draadloze techniek wel overal dekkend en hebben we geen desktop pc's die allles moet kunnen, maar hebben we de functionaliteit verdeeld over appliances. Kies bijvoorbeeld een film als I Robot als setting.

In zo een context is de macbook air misschien wel voor de grote doelgroep, alleen moeten we er nu nog op gewezen worden die stap te maken.
Innoveren is niet alleen nieuwe features bedenken, maar ook een visie over de toekomst proberen neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prestaties zullen wel vergelijkbaar zijn met mijn MacBook 1.87Ghz met 2GB RAM. En daar is niks mis mee. Traag zal de MBA zeker niet zijn. Het is alleen duidelijk geen topmodel. Het is een mooi ding maar wel te duur in de markt gezet vind ik. 1500 euro was een nettere prijs geweest die beter past tussen de MB en de MBP.

Duzzz. dan toch maar even in Amerika halen voor 1799 dollar = 1222 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zucht....in Amerika moet er nog belasting overheen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms wel ja. Soms ook niet.. ik zucht mee. En trouwens.. ook met belasting erbij is het de moeite er daar een te kopen als je toevallig daar op vakantie bent.
Was in Kuala Lumpur paar weken terug. Kost een iMac ook 300 euro minder dan hier.

Maar goed. Mijn punt was meer dat de MBA te duur is wat mij betreft. Nogmaals: 1500 was een mooie(re) prijs geweest. Dat is nog steeds veel voor een platgeslagen MB natuurlijk. (is wel mooi platgeslagen ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al dat commentaar op de prijs van de MBA... als je het te veel geld vindt of je hebt het eenvoudigweg niet dan is dit model dus niets voor jou.

We moeten af van het idee dat een computer altijd voor iedereen betaalbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcootje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 15:50
Ik denk trouwens dat Apple niet een specifieke doelgroep wil aanspreken met deze nieuwe Air. Apple heeft al vaker een marktrevolutie in gang gezet, en zo zijn eigen doelgroep gecreeerd. Kijk maar bijvoorbeeld naar de iPod.
Voor mij zal deze nieuwe Air echt ideaal zijn. Ik heb nu een MacBook, en vond toendertijd (jaar terug) de MBP te duur. Ik internet alleen maar een beetje, tik mijn verslagen en rapporten, hier en daar een keynote presentatie, mail en af en toe een foto bewerken in Photoshop. Die enkele keer dat ik een superdrive nodig heb, zou ik gewoon die externe kunnen pakken. Die ik overigens niet duur vind.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

dolby schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:39:
[...]

Ja, maar dan gaat toch het "voordeel" van ultra compact te willen zijn weer weg als je met externe schijven,hubs ed aan de slag gaat.
Wil jij dan onderweg high-end grafische bewerking doen :? Dan moet je volgens mij sowieso geen laptop hebben, want alle laptopschermen op de markt zijn nog altijd enorm beroerd.
Ik raad vooral nieuwe mac gebruikers aan om gewoon naar een shop te gaan en de dingen die je met een mac wilt gaan doen daar te gaan testen, het zou zonde zijn als men veel geld uitgeeft en teleurgesteld raakt omdat het tegen gaat vallen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Net als de iPhone, wil ik ook hier pas een mening over vormen als ik 'm in mijn handen heb gehad :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
B0MBACI schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:24:
De 64 bits versie van XP wel, maar je zult moeten nagaan of de benodigde drivers beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:46:
...

Maar goed. Mijn punt was meer dat de MBA te duur is wat mij betreft. Nogmaals: 1500 was een mooie(re) prijs geweest. Dat is nog steeds veel voor een platgeslagen MB natuurlijk. (is wel mooi platgeslagen ;-))
Hier ben ik het echt heel erg mee eens. Sterker nog: als hij 1500 euro was geweest, had ik hem gekocht. Nu moet Apple het doen met een order voor een Macbook, een iPod Nano, en wat accessoires, ter waarde van 1500 euro. :P

Ik ben wel heel benieuwd of het touchpad echt iets toevoegt. In principe kun je met het gewone touchpad van de MacBook (Pro) ook al meer, dus ik ben heel benieuwd naar een Apple-gebruiker.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
tinker23 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:28:
Weet iemand of de USB2.0 SuperDrive ook aangesloten kan worden op willekeurige andere computers? 99 euro is toch niet duur voor een lichte mooie externe DL 8x brander zonder adapter? Kun je ook mooi je oudere macmini of powerbook upgraden voor weinig :)
Van de FP:
Nieuwe Superdrive werkt alleen met Macbook Air

Door Dimitri Reijerman, donderdag 17 januari 2008 12:36, views: 5.479

Bij de aankondiging van de flinterdunne Macbook Air werd duidelijk dat Apple's nieuwe laptop het zonder dvd-drive moet stellen. De los verkrijgbare Superdrives blijken echter alleen met de Macbook Air-notebooks overweg te kunnen.
nieuws: Nieuwe Superdrive werkt alleen met Macbook Air

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vond het al wonderlijk dat een brander op de max 2.5W van een USB aansluiting zou kunnen werken en blijkbaar is dat ook niet zo ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Ik vond het al wonderlijk dat een brander op de max 2.5W van een USB aansluiting zou kunnen werken en blijkbaar is dat ook niet zo ;)
Wat ze al eerder hebben gedaan met de iMac, om zo het keyboard van meer stroom te kunnen voorzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:01:
[...]

aangezien 10 jaar geleden draadloos nog niet bestond (voor de massa), nee, ik kon wel perfect alle cd/dvd-roms delen over het netwerk via een router. Ik zie dit dus niet echt als een "hyperinnovatie van apple" ze passen het gewoon net iets beter toe door het zo gebruiksvriendelijk te maken.

op pc moet je gewoon rechterklikken op een drive --> delen et voila... daar komt geen extra software aan te pas. hij verschijnt alleen niet automagisch op je desktop

booten van een drive gaat denk ik ook wel, via network drive of zo in de bios, maar dan moet je het wel ondersteunen en kunnen (de kennis hebben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:20:
booten van een drive gaat denk ik ook wel, via network drive of zo in de bios, maar dan moet je het wel ondersteunen en kunnen (de kennis hebben)...
Nu lul je gewoon slap uit je nek. Precies dit is wat bij Apple nieuw is: direct vanuit de firmware een verbinding via wifi opzetten en een remote optische drive gebruiken om te booten. Een paar jaar geleden konden nog maar weinig PC's van USB booten, laat staan van een remote drive via het netwerk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Booten via het netwerk kan natuurlijk wel al een hele tijd met diverse computers, maar voor de meesten niet zo makkelijk op te zetten als apple het met zijn software heeft geregeld.

Wat ik me afvraag is of bijvoorbeeld Civilization IV ook zou werken met dat remote-disk-programma, als dat werkt opent het onderliggende mechanisme misschien de mogelijkheid voor mij om ook Civ IV DVD-loos te spelen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

begintmeta schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:53:
Booten via het netwerk kan natuurlijk wel al een hele tijd met diverse computers, maar voor de meesten niet zo makkelijk op te zetten als apple het met zijn software heeft geregeld.
Niet via WLAN.
Wat ik me afvraag is of bijvoorbeeld Civilization IV ook zou werken met dat remote-disk-programma, als dat werkt opent het onderliggende mechanisme misschien de mogelijkheid voor mij om ook Civ IV DVD-loos te spelen onderweg.
Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar hoe die implementatie inelkaar steekt. File sharing vanaf devices anders dan een harddisk was voor niemand nieuws. Dat kon onder voorheen ook al onder Mac OS X (samba).

Als ze dit een beetje netjes hebben aangepakt, dan wordt het fysieke block device op de een of andere manier via het netwerk gedeeld, zodat het echt als apparaat en niet als fileystem aanspreekbaar is. In zo'n geval zou je je in principe niet eens hoeven te beperken tot het lezen alleen, maar zou je ook schrijven kunnen implementeren. Aangezien het niet bij de features genoemd word, zal dat wel niet het geval zijn :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdaad, iig niet zo makkelijk out of the box (wel met een WLANbridge natuurlijk), heb trouwens even gegoogled: waar informaticastudenten zich mee bezighouden, onbegrijpelijk voor mij...

Helaas nog niets over de implementatie op de applepagina's voor developers... (of elders). Misschien wordt het ook voor andere WLAN-apples nu makkelijker om iets van het netwerk te booten.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 17-01-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

gambieter schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:47:

[...]

De Toshiba Portege R500 serie heeft al een aantal maanden een model met SSD :) .
Weet iemand of SSD te vergelijken is met het aantal RPM's van een normale HD?
Het geeft dan zo ongeveer een indicatie hoe snel een schijf is m.b.t informatie zoeken op de HD
op http://nl.wikipedia.org/wiki/Solid_state_disk is er weinig qua vergelijking te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Underworld op 17-01-2008 17:18 . Reden: kromme zin verandert ;) ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ondanks je wat kromme zin denk ik dat je hier en hier wel wat van de info kunt vinden waar jij naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Underworld schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:50:
Weet iemand hoeveel SSD te vergelijken is met het aantal RPM van een normale HD?
Er is enorm veel spreiding in performance tussen schijven met een bepaald toerental. Uiteindelijk gaat het toch allemaal om MB/s en latencies, dus ik snap niet waarom je perse een RPM-getal wil horen, want dat slaat eigenlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Exirion schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:17:
[...]

Er is enorm veel spreiding in performance tussen schijven met een bepaald toerental. Uiteindelijk gaat het toch allemaal om MB/s en latencies, dus ik snap niet waarom je perse een RPM-getal wil horen, want dat slaat eigenlijk nergens op.
nja... is zo maar ik zou niet weten hoe ik het dan anders kan vergelijken, Cache maybe?
ik dacht gezien hoe sneller een schijf is hoe sneller je gegevens vind op een HD dus vandaar de vergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Underworld schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:20:
nja... is zo maar ik zou niet weten hoe ik het dan anders kan vergelijken, Cache maybe?
Ik kan alleen maar spreken voor de low-budget SSD die in m'n Asus EEE zit. Die haalt tussen de 25 en 30MB/s. Dat is niet heel veel en toch boot het systeem erg snel omdat de latency van SSD bijna verwaarloosbaar is tov een mechanische harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

dawuss schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:39:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Net als de iPhone, wil ik ook hier pas een mening over vormen als ik 'm in mijn handen heb gehad :)
Ik ruik de mogelijkheid tot een Apple Talk meet :D >:)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
VantageR schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:58:
[...]

Ik geloof dat je niet zelf een account aan kan maken als je op een hogeschool zit. Dat moet de hogeschool voor je doen. Ik zit zelf op de Hogeschool Rotterdam en daar heb ik inloggegevens van gekregen, alleen ik heb het probleem dat die niet werken. |:( Ga het binnenkort wel even navragen.
Bij de meeste opleidingen/instituten/hogescholen is het dezelfde inlogcode voor het eigen netwerk als voor surfspot. Dus dat zou dan kunnen betekenen dat daar ergens een kinkje in de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Nitai schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:26:
[...]

Ik ruik de mogelijkheid tot een Apple Talk meet :D >:)
Open er een topic over zou ik zeggen :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Deephouse schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:02:
Ondanks je wat kromme zin denk ik dat je hier en hier wel wat van de info kunt vinden waar jij naar op zoek bent.
thnx voor de Url's het is al wat meer duidelijker

[ Voor 58% gewijzigd door Underworld op 17-01-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
VantageR schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:58:
[...]

Gebruik je inlogcode voor het netwerk zonder je cluster.. dus bijvoorbeeld: 0780000 en je wachtwoord. Dit werkt gewoon heb het net geprobeerd.

Verder ziet de Air er wel super uit zeg. Alleen jammer van de prijs..

Ik wacht nog een jaartje met de aanschaf. De meeste problemen zouden er dan wel uit zijn met waarschijnlijk wel een nieuwe processor erin. Als intel deze kloksnelheden kan maken voor Apple kunnen ze over een jaar zeker wel een stuk sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
remcootje schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:44:
Ik denk trouwens dat Apple niet een specifieke doelgroep wil aanspreken met deze nieuwe Air. Apple heeft al vaker een marktrevolutie in gang gezet, en zo zijn eigen doelgroep gecreeerd. Kijk maar bijvoorbeeld naar de iPod.
Ik denk het juist wel. Imo is dit ding echt voor de 'gadget' fans (die veel over hebben voor iets nieuws, moois, etc). Maar om de MBA nou uit praktisch oogpunt te kopen? Als je naar de Macbook kijkt, die is al erg dun (2,75cm) en compact. Hij wordt nu wel iets dunner en lichter, maar hij is nog even groot dus ik kan me geen situatie bedenken waar de MBA praktisch handiger voor is. Voor dat beetje meer compactheid betaal je meer, is-ie langzamer, heeft ie minder aansluitingen, geen vervangbare onderdelen en geen drive (ja, je kan via het netwerk, blabla. Je hebt geen fietspomp nodig voor die 2 keer per maand dat je 'm gebruikt, dan leen je 'm wel van de buurman :X ). Als hij nou echt subnotebook was en nog kleiner dan was het wat, maar hij is even groot. Goed, dat vind ik en andere weer niet.
Maar marktrevolutie, nee, hier niet. Laptops zijn altijd sneller en kleiner geworden, dat is geen revolutie. Het weglaten van cd drive ook niet, dat deed men bij floppy ook (en toen extern een tijdje. maar(!) er was een beter alternatief, cdrom. En in dit geval is er geen alternatief voor). Het multitouch trackpad is wel leuk bedacht :)

[ Voor 0% gewijzigd door AlexanderOnline op 17-01-2008 19:43 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

jopiek schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:07:
[...]
Briljant! MS heeft weer eens het nakijken :)
Buiten dat ik er sterk aan twijfel of dit écht voor het eerst is dat ik een device van een ander machien kan koppelen, is het natuurlijk kut. Je hebt geen bedraad netwerk, dus mag je over een WiFi verbinding software gaan installeren. Succes... Bij mij is dat onmogelijk, daarom het ik wifi eruit gegooid en ben weer draden gaan trekken. Draadloos is leuk om even mail op te halen of een stukje te surfen, maar dingen installeren of ander intensief cd/dvd gebruik had ik toch wel graag een ethernet draadje willen hebben. Paste dat er nou écht niet op?

[edit]ik kan natuurlijk op 1 pc een cd sharen en op de ander gebruiken. Zo uniek is dit dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 17-01-2008 19:38 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Exirion schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:22:
[...]
Nu lul je gewoon slap uit je nek. Precies dit is wat bij Apple nieuw is: direct vanuit de firmware een verbinding via wifi opzetten en een remote optische drive gebruiken om te booten. Een paar jaar geleden konden nog maar weinig PC's van USB booten, laat staan van een remote drive via het netwerk :z
Oftewel: Apple heeft het wiel niet uitgevonden, maar verbeterd. Ik begrijp heel goed waar Musback op doelt: er wordt door sommigen nu gedaan alsof we nog nooit een wiel hebben gehad, en dat Apple nu de doorbraak naar het wiel heeft gemaakt. Die wierookgeur (net als met de MBA gewicht, dikte etc, zie de link naar de Toshiba) is nu ook weer niet nodig. Apple kon er geen DVD-drive in krijgen, en dus heeft men een andere manier gekozen om dit toch voor elkaar te krijgen. Inventief, zeker, knap gedaan, maar blijf wel reeel :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:37:
[...]

Buiten dat ik er sterk aan twijfel of dit écht voor het eerst is dat ik een device van een ander machien kan koppelen, is het natuurlijk kut. Je hebt geen bedraad netwerk, dus mag je over een WiFi verbinding software gaan installeren. Succes... Bij mij is dat onmogelijk, daarom het ik wifi eruit gegooid en ben weer draden gaan trekken. Draadloos is leuk om even mail op te halen of een stukje te surfen, maar dingen installeren of ander intensief cd/dvd gebruik had ik toch wel graag een ethernet draadje willen hebben. Paste dat er nou écht niet op?

[edit]ik kan natuurlijk op 1 pc een cd sharen en op de ander gebruiken. Zo uniek is dit dus niet.
802.11n is sneller dan je DVD-drive. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:44:
[...]
802.11n is sneller dan je DVD-drive. :)
Maar dan moet je wél verbinding hebben...bij mij werkt dat dus niet lekker. De ene keer gaat het goed, de andere keer is alleen de stoorzender van de buren te vinden. Geef mij maar een draadje...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Wat ook kan.

Laptop met draad haalt imo het hele idee van een laptop onderuit maar goed. Het kan dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Laatst online: 22:55
mphilipp schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:14:
[...]

Maar dan moet je wél verbinding hebben...bij mij werkt dat dus niet lekker. De ene keer gaat het goed, de andere keer is alleen de stoorzender van de buren te vinden. Geef mij maar een draadje...
Even een ander kanaal proberen ? Neem aan dat dat met N hetzelfde gaat als met B en G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
dan koop je toch geen Air? daar zullen zij bij Apple echt geen nachtje slechter van slapen. je hoort duidelijk niet tot de doelgroep van de Air.

zelf vind ik het een geweldig apparaat. hij is dun - en dun scheelt gewoon echt in je tas - hij is licht, hij is niet te klein - 13" is een fatsoenlijk beeldscherm en je hebt een fatsoenlijk toetsenbord - hij heeft een goed scherm, hij is van aluminium en hij heeft één usb poort.
cd's/dvd's gebruik ik zelden tot nooit, ik maak gebruik van een wifi, onderweg heb ik maximaal behoefte aan één usb poort en onderweg doe ik geen zware bewerkingen. deze laptop heeft alles wat ik van een laptop wil en alle overbodige fratsen weggelaten.

de redenen waarom ik hem (nog) niet koop, is omdat ik sowieso geen early adapter ben en omdat ik hem (te) duur vind, niet als product, maar wat ik zelf aan een laptop wil besteden, want echt heel vaak zal ik hem niet gebruiken. maar misschien dat als ik hem zie, dat ik hem dan veel prettiger vind en de meer prijs tov een gewone Macbook wel waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:44
@lateef

mee eens, de aan koop prijs is mij nog testevig en aangezien er net niet WoW mee gespeeld kan worden.
Maar het is zeker een moeilijk topje voor in de woon kamer terwijl je een Game pc in ze kamer sta.
Zodra er iemand over beschikt graag even een review tikken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een tabletversie zou ook best euk zijn, wel wat lichter en mag dan ook wat kleiner zijn (niet zo groot&zwaar als de Axiotron ModBook), maar wat groter dan een iPhone. max 650 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

BlackAss schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:30:
@lateef

mee eens, de aan koop prijs is mij nog testevig en aangezien er net niet WoW mee gespeeld kan worden.
Maar het is zeker een moeilijk topje voor in de woon kamer terwijl je een Game pc in ze kamer sta.
Zodra er iemand over beschikt graag even een review tikken !!
WoW zal er gewoon op draaien verwacht ik. Er zijn genoeg mensen die WoW zonder problemen op een 1st gen MacBook met 512MB (!!!!) RAM en een GMA950 draaiden, dus met een MBA met 2GB RAM en een X3100 moet dat niet echt een probleem gaan vormen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:42:
Daarom zal deze Air veel aangenamer te gebruiken zijn op de schoot. De macbook wordt best wel een partij warm eigenlijk :)
Ik ben ook heel benieuwd naar de warmteontwikkeling, maar ik ben niet zo optimistisch :) De Air is inderdaad zuiniger, maar ook een stuk kleiner, dus het alsnog maar de vraag hoe warm de onderkant wordt. Zoals op dat plaatje van engadget te zien is bestaat de onderkant voor een groot deel uit de batterij, en die dingen zijn ook niet bepaald koel.. Ik denk dat we toch zullen moeten wachten tot het ding aan de tand gevoeld kan worden voor we iets kunnen zeggen over de schootfactor. :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet heel de draad nauwkeurig gelezen maar wat mij opvalt is dat er iets ontbreekt aan de mba. De doelgroep is mobile workers en mensen die overal een presentatie moeten geven? Waarom is de infrarood+afstandbediening dan niet erbij? Dat lijkt mij nou superhandig om van de andere kant van het lokaal makkelijk je slides verder te klikken ipv steeds ergens heen lopen.
Waarschijnlijk bestaan daar wel wat BT tools icm pointer voor maar die moet je er dan ook weer bijkopen.

Gemiste kans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk dat als ze dat zouden willen het beste een bluetooth-afstandbediening/pointer hadden kunnen bijstoppen ipv een appleremote. BT-toestel zou een paar tientjes kosten en veel flexibeler zijn mbt positie van de presentator/pointer en eventueel uitgebreidheid

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 18-01-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:26
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:55:
Ik heb niet heel de draad nauwkeurig gelezen maar wat mij opvalt is dat er iets ontbreekt aan de mba. De doelgroep is mobile workers en mensen die overal een presentatie moeten geven? Waarom is de infrarood+afstandbediening dan niet erbij? Dat lijkt mij nou superhandig om van de andere kant van het lokaal makkelijk je slides verder te klikken ipv steeds ergens heen lopen.
Waarschijnlijk bestaan daar wel wat BT tools icm pointer voor maar die moet je er dan ook weer bijkopen.

Gemiste kans denk ik.
De IR zit erbij, je moet alleen de afstandsbediening erbij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:55:

Gemiste kans denk ik.
Omdat infrarood een slecht bereik heeft? Als je een professionele presentatie wilt gebruiken ga je wel voor wat anders...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de envelop van de Macbook Air ook een hype worden?
Volgens AirMail wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heerlijk die Jobs. Hij is altijd goed in het benoemen van problemen die er niet zijn, om nog beter te lijken. Deze keer:

"De klep van de Air sluit magnetisch. Er zitten dus geen haakjes aan, waar je kleren aan vast blijven zitten"

WTF? Wat moet je doen om de haakjes aan je monitor aan je kleren te krijgen 8)7

Voor de rest: Prachtig mooi apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Haha, inderdaad. Ik kon me ook al geen scenario's bedenken waarbij dat uberhaupt zou gebeuren :') .

[ Voor 6% gewijzigd door Serenity op 18-01-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Laatst online: 04-09 10:52
PWM schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:50:
Heerlijk die Jobs. Hij is altijd goed in het benoemen van problemen die er niet zijn, om nog beter te lijken. Deze keer:

"De klep van de Air sluit magnetisch. Er zitten dus geen haakjes aan, waar je kleren aan vast blijven zitten"

WTF? Wat moet je doen om de haakjes aan je monitor aan je kleren te krijgen 8)7

Voor de rest: Prachtig mooi apparaat :)
Nou uehm, misschien als je een presentatie moet geven in een ruimte die ten opzichte van je eigen kantoor aan de andere kant van het gebouw zit en je nogal aan de late kant bent en je snel je laptop dicht doet en in de haast met je colbertje/stropdas blijft haken of zo? ;)
Sommige mensen zijn heel knap in het veroorzaken van situaties die eerder ondenkbaar leken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 07:37

Bob Popcorn

Plop!

Serenity schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:41:
Haha, inderdaad. Ik kon me ook al geen scenario's bedenken waarbij dat uberhaupt zou gebeuren :') .
Het is mij serieus al eens gelukt, opstaan van je bureau en je laptop tegelijk dichtklappen :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:50:

Dat was een top argument ja :')

Maar bij mijn laptop is het afgebroken, dus ik zie de voordelen er wel van in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
MacBook Air Ad Parody

Why the hell not 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:15

DDX

Floor-is schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:16:
Als mijn werk het zou toestaan, bestelde ik er vandaag nog eentje om de Lenovo R60 die ik nu heb te vervangen...
wat is er dan mis met de lenovo x61s ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Liquid schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:07:
[...]
Dat was een top argument ja :')

Maar bij mijn laptop is het afgebroken, dus ik zie de voordelen er wel van in. :)
Wat hij zegt!
Dat is volgens mij DE reden.
Je wil niet weten hoeveel klanten er terugkomen met afgebroken haakjes van hun Toshiba ed.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mud.Starrr schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:29:
[...]

Wat hij zegt!
Dat is volgens mij DE reden.
Je wil niet weten hoeveel klanten er terugkomen met afgebroken haakjes van hun Toshiba ed.
Je wil niet weten hoe vaak ik latches van PowerBooks heb mogen vervangen toen ik nog bij een AASP werkte ;) Ik zie zeker voordelen van die magnetische sluitingen :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

De aansluiting van de poweradapter is volgens mij niet dezelfde als van de gewone MacBook.
Dit is de aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2188/2202611437_8b4ebb6213.jpg
En dit is de powerconnector:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2342/2203403374_d7feda3588.jpg
Dit zal waarschijnlijk wel komen doordat de aansluiting schuin is en met een gewone connector zou hij dan niet plat kunnen staan.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poll time:

Poll: Ga jij een MBA kopen?
Ja, ik heb hem besteld
Ja, ik ga hem nog bestellen
Nee, hij is voor mij overbodig omdat...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=262282&layout=6&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Leuk die poll davidgilmour!

Zelf heb ik al gestemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Die poll is nogal incompleet lijkt me, er zijn wel meer opties dan 'overbodig' om hem niet te kopen. Geld, anyone? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Josh op 19-01-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:04:
Tijdens de keynote en tot een kwartier geleden was ik helemaal weg van de macbook air. Licht, compact, vlot, een prettige prijs en een full-alu casing. Ik moet vanwege afschrijving m'n powerbook vervangen in mei (3 jaar oud) en wil graag weer een mac (eerste laptop die probleemloos werkt gedurende 3 jaar).

Naast mobiel werken gebruik ik op kantoor m'n powerbook als jukebox en bewerk ik er video op die we van werkzaamheden schieten. Speakertje in de Macbook Air is echter mono en firewire is niet te vinden. En dat vind ik werkelijk waar zeer jammer.

Wordt toch een macbook pro voor mij. Ik hoop dat ze tussentijds de laptops ook voorzien van het geavanceerde touchpad...

[...]

Vind ik niet, ultralights met een dergelijk volledig scherm zijn er niet. Compactheid kost geld, de Macbook is met z'n formaat al goedkoop, maar een compact als de Air voor die prijs is absoluut niet gek.

Nou spreek ik natuurlijk wel vanuit het oogpunt van de profi-gebruiker en niet vanuit die van de thuisgebruiker / student.
Hoeveel vraag je voor je Powerbookg4 ?
Ik ben een windows gebruiker, en ik zou eens willen proeven van een mac voor het te laat is.
kan je me een mailtje sturen? dewit.laurens(at)gmail(dot)com

die macbook air ziet eruit of je die gewoon in 2 kan plooien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josh schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:10:
Die poll is nogal incompleet lijkt me, er zijn wel meer opties dan 'overbodig' om hem niet te kopen. Geld, anyone? :P
Hij is dus overbodig omdat ie te duur is voor jou ;)
Ik las de beste omschrijving van de MacBook Air op een US forum:

Pure Gadget Porn

Lijkt me wel toepasselijk ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
overbodig, ik heb liever de kracht van mijn macbookpro dan de draagbaarheid van de mba, hoewel ik hem wel elke dag mee naar school neem. Maar dan is mijn mbp nog een lichtgewicht tegen over sommige windows laptops :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de optie: "Ik zou hem direct halen als ik het geld er voor over had". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:53:
Ik mis de optie: "Ik zou hem direct halen als ik het geld er voor over had". :)
Hij is dus te duur. Want als die 999 euro zou kosten dan zouden er 1 miljoen van besteld zijn in 1 dag.
Deze poll laat wel zien dat er dus geen kip is die hem koopt. De doelgroep is dus echt de Prada phone kopers en niet de tweakers/studenten/ict-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:56:
[...]

Hij is dus te duur. Want als die 999 euro zou kosten dan zouden er 1 miljoen van besteld zijn in 1 dag.
Deze poll laat wel zien dat er dus geen kip is die hem koopt. De doelgroep is dus echt de Prada phone kopers en niet de tweakers/studenten/ict-ers.
Dat werd ook gezegd van de iPhone.
Dat gemopper altijd.
Ik vind de MacBookPro persoonlijk ook te duur, maar toch verkoopt dit ding als een beest.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee.. hij is overbodig omdat ik niet iedere maand een nieuwe laptop ga kopen? :P Maar wie weet dat ik hem ooit ga bestellen als mijn huidige MB aan vervanging toe is, weet ik veel :P

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 19-01-2008 14:06 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1.8ghz versie besteld met gewone 1.8" 80gb schijf. Ben overigens gewoon een student die nog steeds op een powerbook G4 12" werkt en echt toe was aan een upgrade.
Ik snap trouwens niet dat bijna iedereen vindt dat dit absoluut geen desktopvervanger kan zijn.. Ok, de specs laten ten opzichte van de MBP ten wensen over maar hij is redelijk/goed vergelijkbaar met de MB en de prestaties zijn toereikend genoeg voor de standaard gebruiker die niet iedere dag met zware applicaties werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is een Macbook toch echt veel meer een desktopvervanger aangezien de betere koeling en SS harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:36:
Ik heb de 1.8ghz versie besteld met gewone 1.8" 80gb schijf. Ben overigens gewoon een student die nog steeds op een powerbook G4 12" werkt en echt toe was aan een upgrade.
Ik snap trouwens niet dat bijna iedereen vindt dat dit absoluut geen desktopvervanger kan zijn.. Ok, de specs laten ten opzichte van de MBP ten wensen over maar hij is redelijk/goed vergelijkbaar met de MB en de prestaties zijn toereikend genoeg voor de standaard gebruiker die niet iedere dag met zware applicaties werkt.
Agree. Een usb-hub en de nodige randapparatuur laat je gewoon thuis. Wanneer je thuis komt plug je je hub mooi in je Air en je hebt imao een mooie desktopvervanger.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen of deze notebook ook aan te raden is om te nemen als je aan een opleiding ICT gaat starten? Ik wil dus graag weten of er problemen komen doordat xp op een mac bijvoorbeeld erg traag draait of dat er grote compatibiliteitsproblemen zijn.
kan je bijvoorbeeld zomaar een ntfs geformateerde externe harddisk aan een mba hangen en diezelfde documenten later op een xp machine bekijken of andersom?

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Igor4 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:48:
Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen of deze notebook ook aan te raden is om te nemen als je aan een opleiding ICT gaat starten? Ik wil dus graag weten of er problemen komen doordat xp op een mac bijvoorbeeld erg traag draait of dat er grote compatibiliteitsproblemen zijn.
kan je bijvoorbeeld zomaar een ntfs geformateerde externe harddisk aan een mba hangen en diezelfde documenten later op een xp machine bekijken of andersom?

alvast bedankt! :)
Beetje hetzelfde probleem, ga binnenkort met een NID opleiding beginnen en heb tot nu toe nog nooit met MAC OS gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Igor4 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:48:
Ik wil dus graag weten of er problemen komen doordat xp op een mac bijvoorbeeld erg traag draait of dat er grote compatibiliteitsproblemen zijn.
Het is een gewone Intel processor (hoewel kleiner) dus via Bootcamp zal XP prima er op draaien. Mijn ervaring op m'n Macbook is eigenlijk dat ik XP nooit echt nodig heb, en eigenlijk alles in OSX kan doen.

OSX kan ntfs alleen lezen, fat32 lezen en schrijven en gebruikt zelf hfs+
XP kan uiteraard ntfs, fat32 lezen en schrijven, en met het progje MacDrive (niet gratis) kun je hfs+ partities lezen en schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
.Arne schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:56:
[...]

Agree. Een usb-hub en de nodige randapparatuur laat je gewoon thuis. Wanneer je thuis komt plug je je hub mooi in je Air en je hebt imao een mooie desktopvervanger.
Hm, ben heter niet echt mee eens, als je eigenlijk geen 'desktop' nodig hebt is het eventueel een goede desktopvervanger, maar anders blijven eventueel de kabeltjes van videocamera's, scanners, esata schijven, firewire schijven, externe firewireaudioapparatuur meerdere usb apparaten die hoge snelheid nodig hebben ongebruikt op je bureau liggen, of bijvoorbeeld als je een snelle videokaart nodig hebt voor je toepassingen, is het ook vrij lastig die erbij te krijgen in je MBA...

Maar het is ook een beetje een semantische kwestie: wanneer noem je iets desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Ja kan ook parralels, of mischien zelfs de betalende maar gebruiksvriendelijke osx-wine variant als je windows programmas wilt.
Ma ik denk dat de MBA niet echt een goede keuze is voor een student.
de macbook is gemaakt voor studenten

Na lang zoeken moet ik vaststellen, dat apple het beste laptoptoetsenbord heeft van de markt. Echt een meerwaarde voor deze laptop, alsook de grote mousepad. Wanneer gaan andere fabrikanten dat nu eens eindelijk maken?

[ Voor 32% gewijzigd door g4wx3 op 19-01-2008 16:06 ]

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Arne schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:56:
[...]

Maar waar sluit je dan je snelle firewire hardeschijf of je mooie 5.1 set op aan? En hoe verbind je hem met je gigabit netwerk? Dat zijn 3 dingen die tegenwoordig voor consumenten best ingeburgerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
Vind je? Ik denk dat Firewire alleen op DV is ingeburgered, Gigabit al helemaal niet.. Dat is een heel ander doel, dat doe je wel met je iMac dachten ze vast bij Apple.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:05:
Maar waar sluit je dan je snelle firewire hardeschijf of je mooie 5.1 set op aan? En hoe verbind je hem met je gigabit netwerk? Dat zijn 3 dingen die tegenwoordig voor consumenten best ingeburgerd zijn.
*kuch*

Je bedoelt voor de gemiddelde tweaknerd? Het gros van de consumenten zal het worst wezen want die weten niet eens wat Gigabit is, laat staan dat ze Firewire kennen. En 5.1... sja, die hebben een DVD-speler staan die alles afspeelt.

Kortom, als je met dit soort argumenten aankomt dan snap je gewoon niet wat de doelgroep van de Macbook Air is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:07:
Vind je? Ik denk dat Firewire alleen op DV is ingeburgered, Gigabit al helemaal niet.. Dat is een heel ander doel, dat doe je wel met je iMac dachten ze vast bij Apple.
Tot voor kort kon je bij Apple stores enkel Firewire hardeschijven kopen, en was het simpelweg niet tof om een USB hardeschijf aan je Apple te hangen. Dus ja, onder Apple users is het prima ingeburgerd.
Exirion schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:08:
[...]

*kuch*

Je bedoelt voor de gemiddelde tweaknerd? Het gros van de consumenten zal het worst wezen want die weten niet eens wat Gigabit is, laat staan dat ze Firewire kennen. En 5.1... sja, die hebben een DVD-speler staan die alles afspeelt.

Kortom, als je met dit soort argumenten aankomt dan snap je gewoon niet wat de doelgroep van de Macbook Air is.
Vind je? Ooit al eens geprobeerd om via 100 megabit data over te zetten? Het begint telkens meer normaal te worden om alles via 802.11n en gigabit te doen. Ik ken zat gezinnen waar gigabit danwel 802.11n ligt. :)

Ik weet wat de doelgroep van de Macbook Air is, en mede daarom weet ik ook dat het geen desktop vervanger is.

Zelf heb ik mijn Macbook een tijdje als desktop vervanger gehad, echter heb ik er een computer bijgekocht omdat ik de Macbook iets te traag vond, en ik het te veel laptop-trekjes vond hebben. Voor de rest was hij qua hardware aansluitingen prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Geqxon schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:07:
Welk normaal persoon wil er uberhaupt een film gaan kijken op een 13 inch scherm met dolby surround sound??? Als je dan toch dolby hebt, wil ook een mooi groot scherm, dat doe je niet op een 13 inch scherm..

Daarbij wordt FireWire ook niet heel veel gebruikt. Ja, voor enkele externe hard drives, maar ik gok dat de meeste toch USB hebben. Daarbij, wat moet een comsument met gigabit etherenet? Ik denk dat er zeer weinig mensen zijn met een gigabit switch.. Daarbij is het draadloze n ook rete snel.

[ Voor 17% gewijzigd door Eswip op 19-01-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:20:
[...]

Welk normaal persoon wil er uberhaupt een film gaan kijken op een 13 inch scherm met dolby surround sound??? Als je dan toch dolby hebt, wil ook een mooi groot scherm, dat doe je niet op een 13 inch scherm..

Daarbij wordt FireWire ook niet heel veel gebruikt. Ja, voor enkele externe hard drives, maar ik gok dat de meeste toch USB hebben. Daarbij, wat moet een comsument met gigabit etherenet? Ik denk dat er zeer weinig mensen zijn met een gigabit switch.. Daarbij is het draadloze n ook rete snel.
Er zit een mini-DVI poort op, waar je een 23" ACD of Full-HD TFT-scherm op aan kunt sluiten. :)

Verder kun je op de MBA dus geen mini-DV tapes importeren, wat een groot deel van de iLife suite onbruikbaar maakt. Dat vond ik zo mooi aan mijn Macbook, makkelijk video's van mijn camera importeren, bewerken, en wegbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De MBA is ook niet bedoelt voor tweakers. Je kan er niet eens wat aan veranderen.

Ik vind zelf de MB al heel prettig, de MBA is voor mij te duur. Als ik echter op mijn werk de keuze krijg....

@igo4&qwaz:
Een MB(A)(P) kan prima windows draaien, met Bootcamp en met name parallels/fusion is dit prima te doen. Zorg wel dat je de usbconnectortjes voor zover nodig erbij koopt, zodat je netwerk enzo hebt. Een externe dvd speler kost je nog zo'n 45 euro: http://tweakers.net/pricewatch/cat/350?keyworåd=&priceMin=0&priceMax=&land=all&i344=&a344=&i346=&a346=&i410=&a410=&i345=&a345=&i341=&a341=&i343=&a343=&i342=&a342=&f565=499&d187=&scoreMin=0&scoreMax=5&x=16&y=15

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, hij is dus niet te duur ;) Dat je hem haalt wanneer je het geld er voor hebt geeft al aan dat iemand hem niet te duur vindt. Het nog niet kunnen kopen (let hierbij op het woord "nog"!) houdt simpelweg in dat het geld op de bankrekening niet dermate hoog is om nu naar de apple store te sprinten en het ding te preorderen. Niks meer en niks minder.
Want als die 999 euro zou kosten dan zouden er 1 miljoen van besteld zijn in 1 dag.
Ik denk dat de doelgroep die 'm zou kopen niet massaal op GoT aanwezig is. Je zult het meer in de hoek van managers enzo moeten zoeken: de niet-techneuten. Er is maar een enkeling hier die wel het bedrag neer wil tellen om een ultradunne Macbook Air aan te schaffen. Betekent dus niet dat een of ander polletje op een techforum dan maar aan toont dat er geen kip is die hem koopt ;)

Overigens kan iedere laptop prima een desktopvervanger zijn. Niet iedereen heeft een configuratie alla een Mac Pro in zijn desktopmachine zitten en is diehard gamer. Er zijn zat mensen die een simpele desktop hebben en bij een desktopvervanger ook op een simpele laptop uit komen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar wat ik er mee doe dan tellen cpu en mem het meest naast een snelle harde schijf. Ik doe verder geen dingen als games, videobewerking, fotobewerking, 3D modelling, etc. waarvoor je ofwel een groot scherm ofwel een snelle videokaart met goede 3D support nodig hebt. Ik heb dan ook een simpele desktop en mijn Macbook is ook meer dan uitstekend in staat om die te vervangen; ergo: mijn Macbook is dus wel degelijk een desktopvervanger (hell, dat zou de Macbook Air zelfs nog kunnen zijn). Het is dus nogal betrekkelijk ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:05:
Gigabit netwerk? Maar dat zijn draadjes? WTF moet je nou met draadjes? Draadjes zijn iew, vies, bah, poep...althans als ik de gemiddelde reactie in het show je mac topic moet geloven en een fiks aantal consumenten (waarbij met name de vrouwmensch in huis bepalend is of er draadloos komt of niet).

De meeste mensen hebben dus eerder een draadloos netwerk dan eentje met draad en daarom is de keuze voor alleen wifi op de Macbook Air niet zo heel erg raar. Geen draden in zicht is namelijk mooier.

Overigens maken dingen als geluid en firewire niet veel uit aangezien de meesten dat toch niet hebben. Videofanaten hebben vaak een videocamera met een firewire aansluiting en 5.1 geluid zit veelal aan de home cinema set (die dus los van de computer staat). Niet bepaald zaken die ingeburgerd zijn bij consumenten.

[ Voor 22% gewijzigd door ppl op 19-01-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:02:
[...]

Overigens maken dingen als geluid en firewire niet veel uit aangezien de meesten dat toch niet hebben. Videofanaten hebben vaak een videocamera met een firewire aansluiting en 5.1 geluid zit veelal aan de home cinema set (die dus los van de computer staat). Niet bepaald zaken die ingeburgerd zijn bij consumenten.
Het is bij mijn Macbook toch anders wel verdraaid makkelijk dat ik hem bij mijn vriendin aan een LCD-tv en een Home Cinema set aan kan sluiten, zodat ik hem ook als HD speler kan gebruiken. En aangezien beide apparaten in menig huishouden toch redelijk ingeburgerd zijn vind ik het niet gek dat de MBA doelgroep dat met een Macbook Air dit ook wil kunnen doen.

En wat de videocamera's betreft: Elke zelfrespecterende DV-cam heeft FireWire. En dit soort camera's beginnen al bij 150 euro, dus waar jij met je videofanaat bij komt?

Ik vind dat je het niet als een desktop vervanger kan gebruiken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 18:17 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.