Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:55
Zo, de keynote bekeken. Zag er weer netjes uit, al ga ik toch niets bestellen aangezien ik net paar dagen m'n iMac heb. Thank god zijn hier geen veranderingen in gekomen! ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens mij is die processor helemaal niet custom made. Intel loopt al heel lang te verkondigen dat ze met superzuinige processoren komen, denk dat deze ook kleiner zijn. En dat Apple gewoon een "pre"seller is die als grootverbruiker voorrang krijgt.

Overigens vind ik de air ook veel te duur. Maar verwacht ook dat hij binnen een paar maanden wel een update krijgt waardoor die veel aantrekkelijker wordt. Zoals de Iphone die meer geheugen kreeg zal misschien de SSD in de toekomst standaard worden...

Raar dat de MBP niet is geupdate, de specificaties beginnen nu wel erg achter te lopen op de rest van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Zie die 'custom processor' ook gewoon als een soort uitdaging/prestige-project.

Ik denk dat je als ingenieur liever meewerkt met apple die even komt aankloppen om hulp te vragen voor een cool nieuw ontwerp, dat toch een beetje grensverleggend is (zie het mainboard van de Air), dan meewerken om de zoveelste 'brooddoos' laptop van dell te helpen voorzien van een chipset.

Apple en Intel hebben een goede samenwerking gaande waarbij beiden op hun gebied gestimuleerd worden, in uitdagende vooruitstrevende concepten. Apple omdat het een A-merk is met visie, en intel die maar al te graag scherp blijft qua ontwerp.

Het zal echt wel geen 'honderden' euro's schelen. een intel quadcore kost 260 euro. Een utra low voltage dual core een beetje tweaken kan niet ineens een processor opleveren van 800 euro of zo.

De duurdere prijs moet je vooral ook zien in de context van
-verkleining
-waarschijnlijk extra research voor de batterij? Waar krijg je die weggewerkt? Hoe haal je voldoende autonomie
-Led scherm (een macbook pro is ook heel wat duurder als een macbook, daar hoor je niemand over, terwijl de verschillen ook 'marginaal' zijn: iets meer resolutie, led, backlit keyboard en een standaard laptop gpu'tje van nvidia)
-backlit keyboard

en idd, wat hierboven gezegd wordt. Op de frontpage kwam er af en toe wel een berichtje over intel die bezig was met een serie hyperzuinige laptop cpu's. Bij de release van de c2d was apple ook één van de eerste die volledig kon beschikken over deze cpu's, terwijl andere oem's het nog voor een groot deel met pentuims moesten doen. Denk ook aan de core(1)duo uit de eerste mac mini's en macbook pro's. Apple heeft gewoon een premium deal met intel, en daar worden ze beiden beter van volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 16-01-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik vind hem lelijk :(
De achterkant is veel te rond gemaakt, vooral aan de onderkant dan.
Voor de rest is het best een interessante laptop, zeker met de 5uur uptime op batterij, kan mijn macbook pro nog iets van leren!
edit: ohja, ik haat glossy, jammer dat er geen keuzemogelijkheid is..

[ Voor 13% gewijzigd door MYST op 16-01-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-04 08:37
Kan 'm niet in m'n mandje zetten :S
Er is een fout opgetreden tijdens uw sessie. Klik op onderstaande link om terug te gaan naar het hoofdmenu van de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Mr_gadget schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:05:
Volgens mij is die processor helemaal niet custom made. Intel loopt al heel lang te verkondigen dat ze met superzuinige processoren komen, denk dat deze ook kleiner zijn. En dat Apple gewoon een "pre"seller is die als grootverbruiker voorrang krijgt.

Overigens vind ik de air ook veel te duur. Maar verwacht ook dat hij binnen een paar maanden wel een update krijgt waardoor die veel aantrekkelijker wordt. Zoals de Iphone die meer geheugen kreeg zal misschien de SSD in de toekomst standaard worden...

Raar dat de MBP niet is geupdate, de specificaties beginnen nu wel erg achter te lopen op de rest van de markt.
Inderdaad, met alle 3 de punten 100% eens!

Maar ik wou nog wel even zeggen dat ik wat lees over de ontbrekende drive.
Ik denk dat het juist perfect bij een portable notebook past!
"Thuis" moet je maar zorgen dat je je goed voorbereid, en on-the-go moet je je niet bezighouden met het installen van software e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 10:59
Zou de cpu ook naar de ma mini komen??

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

De Macbook Air is wel erg aantrekkelijk zeg.
Mijn macbook gaat in de verkoop na een half jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131623

Heeft iemand een idee hoe die enveloppen (waar de Air inzet in de ad/Macworld) heten of waar ik ze kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Anoniem: 131623 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 01:04:
Heeft iemand een idee hoe die enveloppen (waar de Air inzet in de ad/Macworld) heten of waar ik ze kan halen?
Macbook air envelope. Verkrijgbaar @ apple.com/store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op het eerste gezicht vond ik het op papier niets, maar door de presentatie krijg je wel steeds meer waardering voor al oog voor detail dingetjes. Persoonlijk zou ik voorlopig er niet eens aan denken om het aan te schaffen. Specificatie/prijs is daar net iets te min voor. Het is namelijk net mijn laptop nu die ik 5 jaar geleden gekocht heb.
Maar als ik student zou zijn (met een beetje fijne beurs ;) ), dan zou dat een ideale vergezel zijn.
Anoniem: 131623 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 01:04:
:P

interoffice envelopes heten ze

[ Voor 23% gewijzigd door Liquid op 16-01-2008 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 12:01

4POX

Everybody is wired

Liquid schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 01:19:
Op het eerste gezicht vond ik het op papier niets, maar door de presentatie krijg je wel steeds meer waardering voor al oog voor detail dingetjes. Persoonlijk zou ik voorlopig er niet eens aan denken om het aan te schaffen. Specificatie/prijs is daar net iets te min voor. Het is namelijk net mijn laptop nu die ik 5 jaar geleden gekocht heb.
Maar als ik student zou zijn (met een beetje fijne beurs ;) ), dan zou dat een ideale vergezel zijn.

[...]

:P

interoffice envelopes heten ze
Krijg weer dat Kippenvel gevoel.

Agent Smith die zo'n touwtje los draait van de dossier map.

Zelfde principe als die enveloppen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even als buitenstaander vloeken in de kerk.

1.36 kg is toch helemaal niet licht? Ik tik dit op een Toshiba Portege R500, die is 1 kg en dat is inclusief DVD-brander, 12" scherm, C2D U7600 processor, 3 USB poorten, SD-kaartlezer, 2 Gb RAM en een 160 Gb harde schijf. Deze is ook iets van 2 cm dik, batterijduur ~6 uur (Toshiba claimt tot aan 12 uur, maar don't believe the hype). Prijs was iets van £1200, dwz momenteel iets van €1600. Zou misschien wel ex BTW kunnen zijn, weet ik niet meer zeker want het is een werklaptop.

Alleen multitouch keypad, dat durf ik niet te zeggen. Het touchpad van mijn Toshiba had wel hoeken die bij aanraken andere gevolgen hadden, maar dat heb ik uitgezet want ik werd er gek van ;)

Dus wat is hier zo speciaal aan? Mooi dingetje, vast en zeker, maar de specs zijn wat tegenvallend imo :) .

Edit: de 64 Gb SSD versie was me te duur, dat voegde £300 toe aan de prijs en haalde 0.2 kg van het gewicht af. Maar 1 kg vond ik wel mooi zat ;)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 16-01-2008 02:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
De Toshiba is ook onvoorstelbaar. Het is logisch dat Apple daarmee liever niet vergelijkt, want het is gewoon een unieke machine :)

Het is gewoon waar je focus op legt. Het grote verschil is de dikte. De Toshiba loopt toe van 0.75-1 inch. Een Macbook is 1.08 inch en een Macbook Pro is 1 inch dik. De Macbook Air loopt toe van 0.16-0.76 inch. Dat is een behoorlijk stuk dunner. Als we het gemiddelde nemen (ik kan absoluut niet weten of dat klopt), dan is de Macbook Air bijna de helft dunner, dat is best indrukwekkend.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

gambieter schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:06:
Even als buitenstaander vloeken in de kerk.

1.36 kg is toch helemaal niet licht? Ik tik dit op een Toshiba Portege R500, die is 1 kg en dat is inclusief DVD-brander, 12" scherm, C2D U7600 processor, 3 USB poorten, SD-kaartlezer, 2 Gb RAM en een 160 Gb harde schijf. Deze is ook iets van 2 cm dik. Prijs was iets van £1200, dwz momenteel iets van €1600. Zou misschien wel ex BTW kunnen zijn, durf ik niet te zeggen want het is een werklaptop.

Alleen multitouch keypad, dat durf ik niet te zeggen. Het touchpad van mijn Toshiba had wel hoeken die bij aanraken andere gevolgen hadden, maar dat heb ik uitgezet want ik werd er gek van ;)

Dus wat is hier zo speciaal aan? Mooi dingetje, vast en zeker, maar de specs zijn wat tegenvallend imo :) .

Edit: de 64 Gb SSD versie was me te duur, dat voegde £300 toe aan de prijs en haalde 0.2 kg van het gewicht af. Maar 1 kg vond ik wel mooi zat ;)
Hij is iets duurde als een Air en je hebt een dvd drive en meer porten. Maar de Air is sneller, heeft betere onboard video chip, heeft een LED scherm, is een stuk dunner nog, heeft OSX, multi touch touchpad, Standaard wifi N, iSight cam, keyboard backlighting, design(al is dat smaak natuurlijk).

Het is maar in wat voor omgeving je hem nodig hebt.
Aangaande het missen van de DVD-drive bij een roadwarrior ultraportable: dat valt erg mee. Ik heb de DVD-drive van mijn Toshiba eigenlijk alleen gebruikt aan het begin bij installaties, maar gebruik nu toch vaak liever een virtuele drive met ISO's. Ik zou het geen echt gemis vinden.

Wel vind ik 1 USB poort veel te weinig, je bent eigenlijk al verplicht een hub mee te slepen. Dat is echt een gemiste kans. :)
Waarom heb je meer usb porten nodig als je hem onderweg gebruikt, als je er een muis bij wil connect je die via bluetooth. Je bruikt hem alleen voor een usb stick, portable superdrive of ethernet adapter.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 191622 op 16-01-2008 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoedje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:32:
De Toshiba is ook onvoorstelbaar. Het is logisch dat Apple daarmee liever niet vergelijkt, want het is gewoon een unieke machine :)

Het is gewoon waar je focus op legt. Het grote verschil is de dikte. De Toshiba loopt toe van 0.75-1 inch. Een Macbook is 1.08 inch en een Macbook Pro is 1 inch dik. De Macbook Air loopt toe van 0.16-0.76 inch. Dat is een behoorlijk stuk dunner. Als we het gemiddelde nemen (ik kan absoluut niet weten of dat klopt), dan is de Macbook Air bijna de helft dunner, dat is best indrukwekkend.
Duidelijk, ik prijs me ook gelukkig dat ik de Toshiba heb :P . Ik wilde alleen wat tegenwicht geven aan eventuele "hoe hebben ze dat gedaan??" reacties ;) . De Air ziet er zeker mooi uit, en er zal echt wel een markt voor zijn.

Aangaande het missen van de DVD-drive bij een roadwarrior ultraportable: dat valt erg mee. Ik heb de DVD-drive van mijn Toshiba eigenlijk alleen gebruikt aan het begin bij installaties, maar gebruik nu toch vaak liever een virtuele drive met ISO's. Ik zou het geen echt gemis vinden.

Wel vind ik 1 USB poort veel te weinig, je bent eigenlijk al verplicht een hub mee te slepen. Dat is echt een gemiste kans. :)
Anoniem: 191622 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:36:
[...]
Hij is iets duurde als een Air en je hebt een dvd drive en meer porten. Maar de Air is sneller, heeft betere onboard video chip, heeft een LED scherm, is een stuk dunner nog, heeft OSX, multi touch touchpad, Standaard wifi N, iSight cam, keyboard backlighting, design(al is dat smaak natuurlijk).

Het is maar in wat voor omgeving je hem nodig hebt.
Betere onboard-chip is niet echt belangrijk, het is geen gamelaptop. OSX, tja, dat ken een voordeel of een nadeel bennen :P . De Toshiba heeft een LED-backlit scherm, is dat vergelijkbaar met de Air? Design is niet echt beoordeelbaar, inderdaad te afhankelijk van smaak :) .

Enne: je vergeet in je lijstje de bijna 0.4 kg :P
Anoniem: 191622 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:36:
[...]
Waarom heb je meer usb porten nodig als je hem onderweg gebruikt, als je er een muis bij wil connect je die via bluetooth. Je bruikt hem alleen voor een usb stick, portable superdrive of ethernet adapter.
Je wilt hem toch wel meer dan alleen onderweg gebruiken? Beetje duur voor alleen reizen. op het werk neem ik hem ook mee naar besprekingen, gebruik hem in besprekingen of voor presentaties waar je soms meerdere externe drives hebt aangekoppeld, of ik gebruik hem in de bieb om op te werken. Een poort is in mijn ervaring gewoon te weinig, maar dat is misschien wel persoonlijk :)

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 16-01-2008 02:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
geen LAN én geen optical drive ... een echte snobjesbook maw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Dit valt ook weer mee:
http://www.engadget.com/2...cements-129-free-install/

Verder een mooie notebook :) . Ik vraag me alleen af of de markt wel zo groot is.

Opzich kan iedereen het prima gebruiken als een notebook voor erbij, maar ook voor die prijs? Voor de normale thuisgebruiker compleet overdone, en kun je voor die prijs veel beter een MacBook kopen. Voor studenten die veel onderweg zijn geldt eigenlijk hetzelfde. Het is knap dat het past, maar de prijs blijft gewoon erg hoog voor een midrange systeempje. Dat zal voor veel mensen gewoon niet in het budget zitten, en daarom zullen de verkopen beperkt blijven tot de 'high class' users.

Ik verwacht dat de Air alleen goed zal verkopen in het bedrijfsleven waar mensen echt de hele dag onderweg zijn, en gewicht wel een grote rol speelt. En verder is het een mooi product voor mensen met teveel geld of Mac fans die een nieuw speeltje zullen showen.

Het zal in deze kleine markt een succes zijn, maar zeker de MacBook niet overtreffen die voor een erg scherpe prijs een complete desktopvervanger is. Maargoed, dat is het doel van de Air verder ook niet. Het is in ieder geval een mooie toevoeging aan het assortiment van Apple.

[ Voor 6% gewijzigd door Serenity op 16-01-2008 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 21:03

Mud.Starrr

I shoot people for money

Wij verkopen regelmatig ultra lichte notebooks.
Dat is duidelijk een andere markt waar mensen veel geld over hebben en compromissen willen maken voor een lager gewicht.
Ze zijn ook niet de enige die een optische drive laten vallen, en dit is voor veel mensen in deze markt geen probleem.

Het is een aparte markt en ik denk dat de Air hier heel goed in past met deze prijs.
Wat vaak ook heel erg meebepalend is in deze markt is uiterlijk, het zijn vaak vertegenwoordigers ed. En die willen een mooi apparaatje hebben.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:23

miekol

erm

Raween schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:51:
Waarom voor een AIR kiezen als de normale MB goedkoper is, en bijna alles wat de AIR heeft + geheugen uitbreiding + dvd-brander + meerdere USB-poorten

<knip>

Ow trouwens, is de AIR voor professionals ontworpen? Wat is er zo bijzonder voor professionals dan eigelijk? In prof. heeft meestal een goede GPU/audio in/snelle CPU/veel geheugen nodig. De AIR mist dit alles.
Des te dunner de aktetas, des te belangrijker je bent. Loonslaven slepen immers met alle documenten en goedkope grote laptops.

Persoonlijk denk ik dat dit apparaatje gretig aftrek zal vinden in de hogere segementen van de zakelijke branche. Denk hoger management, directie, reclame en marketing jongens. Thuis een MBPro om presentaties op voor te bereiden. Op het werk een Mac Pro onder het bureau. iPhone in de zak als agenda, en een MBAir in de aktetas om onderweg nog even wat dingen bij te werken of slick een presentatie mee te geven op lokatie... (zo zou Apple het iig graag zien)

Komt ook nog eens bij dat zoiets als statussymbool kan fungeren, zoals een BMW 5 serie meer 'macht' uitstraalt dan een 3 serie. Hoeveel kale lease 520i's zie je wel niet op de snelweg. Zo iemand had ook een full option 3 serie kunnen rijden. Als je een MBAir kan veroorloven als leuk gebbetje en hebbedingetje dan moet het wel goed met je/je zaak gaan, denkt men dan...(de Tweaker trouwens niet, die is veel te rationeel en pragmatisch voor dit soort imago kwesties :P 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Serenity schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 03:02:

Opzich kan iedereen het prima gebruiken als een notebook voor erbij, maar ook voor die prijs? Voor de normale thuisgebruiker compleet overdone, en kun je voor die prijs veel beter een MacBook kopen.
Wat ik me eigenlijk afvraag, heeft deze macbook Air een fan? Door de ultra low voltage processor (geschat op 7 Watt of zo las ik hier ergens?) zou deze misschien via de alu behuizing naar buitenaf passief te koelen zijn. In dat geval zou dit nog een reden zijn om voor de Air te kiezen ipv voor de Macbook. Niet omwille van lawaai. Maar een macbook zou ik niet in bed durven te gebruiken. Zet die even wat verkeerd en alle airflow weg, gedaan met de mac... Daar zou de Air dan geen last mee hebben.
Het zal in deze kleine markt een succes zijn, maar zeker de MacBook niet overtreffen die voor een erg scherpe prijs een complete desktopvervanger is. Maargoed, dat is het doel van de Air verder ook niet. Het is in ieder geval een mooie toevoeging aan het assortiment van Apple.
Niet de bedoeling dus. En idd, een toevoeging. De sceptici die moord en brand schreeuwen beseffen niet dat apple zich hiermee niet in de vingers snijdt. Het is een toevoeging. Dus ofwel extra klanten, ofwel meer blije klanten die iets kunnen uitkiezen wat beter bij heb past. Geen vervanging van een bestaand product dus.

Enige gaatje wat ze nu nog hebben is een tower rond de prijs van een iMac (maar zonder scherm dus). Dit is echter geen prangende issue, dus dat hoeft niet per se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Mud.Starrr schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 03:09:
Wat vaak ook heel erg meebepalend is in deze markt is uiterlijk, het zijn vaak vertegenwoordigers ed. En die willen een mooi apparaatje hebben.
Yep. En voor die mensen is het 13.3" scherm en fullsize keyboard een hele uitkomst. Het gemak van een ultralichte notebook maar met een fatsoenlijk scherm, en niet meer met verkrampte handen en armen werken is een hele uitkomst.
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 03:16:
[...]
Maar een macbook zou ik niet in bed durven te gebruiken. Zet die even wat verkeerd en alle airflow weg, gedaan met de mac... Daar zou de Air dan geen last mee hebben.
Hij mag hier altijd mee naar bed :> . Zodra hij begint te loeien staat ie verkeerd, maar met iets eronder of schuin tegen je knieen aan heb je daar nooit problemen mee.
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 03:16:
Niet de bedoeling dus. En idd, een toevoeging. De sceptici die moord en brand schreeuwen beseffen niet dat apple zich hiermee niet in de vingers snijdt. Het is een toevoeging. Dus ofwel extra klanten, ofwel meer blije klanten die iets kunnen uitkiezen wat beter bij heb past. Geen vervanging van een bestaand product dus.
Inderdaad. Hier gaat in ieder geval nog onzettend veel commentaar op komen. De meeste mensen op forums, blogs, etc. zitten niet in de doelgroep van de MacBook Air, en gaan allemaal opsommen wat je er niet mee kan. De selecte groep waarvoor het wel geschikt is zul je online veel minder horen.

Wat ik persoonlijk veel interessanter vind is dat ze het mogelijk hebben gemaakt zo'n ultradunne notebook te maken. Dit zijn allemaal ontwikkelingen die ook weer door zullen werken in hun andere producten, toekomstige MacBooks (Pros) etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Serenity op 16-01-2008 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
YellowCube schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:35:
zoals ik in het MacBook topic ook al meldde:

ik hoop van harte dat het multi-touch gesture verhaal van de trackpad enkel een softwarematig verhaal is. Of zou de werking 'm specifiek in de hardware zitten?
Dat hoop ik ook :9 . Met drie vingers foward/back met browsen zou echt geweldig zijn. Op zich zou het best alleen in de software kunnen zitten. Als je nu twee vingers gebruikt kun je scrollen. Leg je er een derde op gebeurt er niets. Het lijkt me dat er dan dus al geregistreerd wordt dat er 3 drukpunten zijn op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:24:
Ach kom, daarom dat er links en rechts van dat scherm nog eens in totaal 6" aan zwarte ruimte zit.
Gewoon om daaronder een keyboard te hebben waarop je kan typen. Dan heb ik liever dat ze die oppervlakte gewoon opvullen met scherm, maar nee, dan werd hij 'te duur'.
Dat is natuurlijk onzin! De gepresenteerde 8" Asus Eee's hebben dezelfde behuizing en 'n dunne rand
Een loeizware laptop balanceren op uw schoot is ondoenbaar, met deze een eitje.
Ik heb liever iets op m'n schoot wat blijft liggen als ik beweeg, dan 'n laptopje die er zo af valt..
Een laptop waarbij je eerst je boekentas moet neerzetten, en dan met twee handen in de tas moet grijpen omdat je het ding er anders niet uit krijgt noem ik geen laptop. Of sowieso altijd twee handen nodig om het te verplaatsen, bewegen... Op de trein klap je deze Air zo dicht en zit hij in mum van tijd in een tas (desnoods in een mapje of zo :+ )
Net of dat bijvoorbeeld niet kan met m'n huidige 14,1" laptopje van 2,3kg 8)7 En op de trein zou ik niet zitten
13" is zo groot als een A4'tje. Dus je beweert dat een cursusblok een onhandig formaat heeft?
Het is dat je het vraagt, maar hier begin je al met insinuaties waar ik zeker niet van gediend ben...
Nee, grootte is minder relevant als gewicht en formfactor als het op 'portable' en 'bruikbaar' aankomt.
Vind jij.. Weet niet wat voor mobieltje je hebt... Toch ook geen nokia 3310 met zn grote knoppen?
Je loopt nu alleen maar moeilijk te doen omdat je het niet kan betalen.
En van zulke insinuaties ben ik helemaal niet gediend zeg :X Wie zegt dat ik 't niet kan betalen..
Tja, dat is jammer, ik kan ook geen ferrari betalen maar daarom ga ik ferrari niet lopen afzeiken.
En ik zeik toch niks af.. Dit is nou een mening wat ik gaf en tsjaa dat die anders is dan die van jou :w
En het is wéér apple die de draagkracht heeft om visie en fantasie om te zetten in een ontwerp en product die nu al beschikbaar is. Bij hp of dell of acer hebben ze waarschijnlijk nog niet eens stilgestaan bij een dergelijk ontwerp, of ze krijgen het gewoon technisch niet voor elkaar. En ja hoor, daar staat apple weer, in de frontlinie, met een ultraportable 'full spec' laptop die je morgen kan bestellen als je wil. 2 jaar voorop de andere producenten.
Geef mij dan maar 10x een Dell XPS 1330... Iets zwaarder/ dikker misschien maar 77x krachtiger
Dat er minder poortjes opzitten is jammer, maar niet onoverkomelijk.
Daar heb ik het niet eens over gehad.. dus waarom je dat aanhaalt...
Kijk gewoon naar wat er nu beschikbaar is bij de gewone laptops: verschrikkelijke krakende grijze plastic, zwaar, lelijk, erg kleine touchpads...
Nog zo'n ding...Yeah Multitouchpad.. Wicked man.. Een muis werkt nog steeds tig x sneller :/
Ja, ik werk graag met een product waar ik ook nog eens met trots kan naar kijken, iets wat ik mooi vind om te hebben, en wat qua ontwerp aansluit bij hoe ik de perfecte laptop zie. Zowel qua features (geen optische drive is voor mij een feature), ontwerp (wegwerken van de poortjes), techniek (led backlit scherm), enz enz....
Nou dat heb ik toch ook met m'n huidige laptop met drive, met poortjes en zonder LED-scherm :Z
Dell/hp/acer/enz... mogen zich beginnen schamen.
Want.. gewoon onzin wat je blaat }:O
(zeker met LED scherm, jullie lijken niet te beseffen dat een led backlit scherm wel een pro feature is)
Whoow cool 'hij heeft een LED-scherm dus de rest van de hardware en 't gemis is die 1800,- wel waard'
Je moet dit eerder zien als een slim downed macbook pro. (alu, backlit keyboard, led scherm).
Zo zie ik 't ook..
Iets wat kleiner uitgevoerd is zal altijd duurder zijn.
Niet als je het gewoon erg basic houdt wat ze imho hadden moeten doen
En het is nog steeds goedkoper dan een macbook pro.
Ja en dat is al helemaal geen vergelijkin :X Dat is een 15,4" bakbeest met uberspecs 8)7
Voor wie de features niet nodig heeft, maar wel een 'slick' and 'slim' laptop wil is dit ideaal.
En veelste duur voor wat je krijgt
Hoe duur iedereen dit vindt kan me eigenlijk nauwelijks boeien, de prijs is wat het is.
Kan je het niet betalen, kijk dan uit naar iets anders.
Hopelijk de laatste keer dat je dat zegt...
Bij mij komt er binnenkort ieg deze of een macbook
(indien ik het prijsverschil toch niet kan opbrengen, maar dat maak ik later nog wel uit)
Veel plezier ermee, ik wacht op je foto's d:)b

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Erg mooi ding.... als ik ergens nog een zak geld had staan had ik hem zo gekocht :P Ik vlieg regelmatig en heb in de 3 jaar dat ik mijn powerbook heb misschien 5x de optische drive gebruikt.

Verwacht dat binnenkort de ssd prijzen ook snel zullen droppen. Zon 1.8" pata drive lijkt me trouwens vreselijk langzaam. Weet niet of dat ding makkelijk te kraken is anders zou je er bv zelf een 32GB ssd in kunnen zetten als gulden midden weg :)

[ Voor 25% gewijzigd door lowfi op 16-01-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 23-04 12:01

4POX

Everybody is wired

lowfi schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:51:
Verwacht dat binnenkort de ssd prijzen ook snel zullen droppen. Zon 1.8" pata drive lijkt me trouwens vreselijk langzaam. Weet niet of dat ding makkelijk te kraken is anders zou je er bv zelf een 32GB ssd in kunnen zetten als gulden midden weg :)
of een 1,8 pata schijf van 200 gigabyte.

Mijn documenten map is alleen al 80 gigabyte

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Als er geen optische drive inzit; dat betekent dus dat BootCamp ook niet te super zal werken dan? Of je zal Windows via het Draadloze Internet moeten installeren, als dat al gaat met BootCamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201524

Elke andere fabrikant die een macbook air achtige notebook op de markt had gebracht met maar 1 usb uitgang, geen ethernet en zonder optical drive was genadeloos de grond in geschreven... Doet Apple het dan is het in eens wel cool.

Don't get me wrong, ik heb zelf ook een mac en naar volle tevredenheid, maar de macbook air is veel te duur voor wat hij te bieden heeft en sommige mensen kunnen/willen daar blijkbaar niet doorheen prikken omdat er toevallig een oplichtend appeltje op de achterkant staat. Erg spijtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 23:32
Tofu schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:56:
Als er geen optische drive inzit; dat betekent dus dat BootCamp ook niet te super zal werken dan? Of je zal Windows via het Draadloze Internet moeten installeren, als dat al gaat met BootCamp?
Er is ook een externe DVD drive verkrijgbaar. Jammer dat die er niet standaard bij zit, want zonder die drive is de laptop niet echt bruikbaar zonder een tweede Mac of PC in de buurt. Iedereen gebruikt zo af en toe wel eens een CD of DVD.

Er zit trouwens wel 802.11n op, dus de Time Capsule en optische drive zullen via het netwerk snel genoeg zijn.

Ik vind het een mooi ding, en kwa prijs klopt het denk ik ook wel ongeveer. Compacte laptops zijn niet duur, maar ultracompacte laptops wel. ;)

De enige reden waarom ik er geen een aan zou schaffen is de prestatie. Een 4200rpm harddisk icm met de gekozen processor lijkt me toch niet helemaal lekker werken. Dan moet je dus al snel aan de SSD, maar die is weer enorm duur. Misschien dat apple weer iets te vooruitstrevend is en hadden ze moeten wachten tot de SSD's wat betaalbaarder zijn.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:57

YellowCube

Wait...what?

Anoniem: 201524 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:25:
Elke andere fabrikant die een macbook air achtige notebook op de markt had gebracht met maar 1 usb uitgang, geen ethernet en zonder optical drive was genadeloos de grond in geschreven... Doet Apple het dan is het in eens wel cool.
dat valt natuurlijk nog te bezien. Het kan net zo makkelijk een flop worden om de redenen die je aandraagt.
Don't get me wrong, ik heb zelf ook een mac en naar volle tevredenheid, maar de macbook air is veel te duur voor wat hij te bieden heeft en sommige mensen kunnen/willen daar blijkbaar niet doorheen prikken omdat er toevallig een oplichtend appeltje op de achterkant staat. Erg spijtig!

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Wil jij dun dan moet je betalen. Zo simpel is het gewoon. Hij onderhscheidt zich in formaat en dan voornamelijk dikte. Als jij zoiets kleins wil of nodig hebt dan is dit het dunste op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Phusebox schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:31:
wazig hoor: macbook air : $1799 = €1699
imac : $1799 = €1749
apple tv: $229 = €299

misschien moeten ze eerst leren rekenen daar
Dit is deels gedaan om het in stand houden van de dollar.
Het is belangrijk dat er weer geld binnen komt in de VS.

Verder, vindt ik het zelf een fenomenaal apparaat al die dingen in zo'n kleine behuizing en (waarschijnlijk) nog goed werken is het geld dubbel en dwars waard.
Ook één van de eerste laptop's/notebooks met SSD geheugen?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Juist 8) Misschien doet Apple gewoon iets heel goed, en is dat iets wat jij niet ziet?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:18:
[...]

Juist 8) Misschien doet Apple gewoon iets heel goed, en is dat iets wat jij niet ziet?
Misschien staren sommige mensen zich blind op een merk, en is dat iets wat jij niet ziet :)

Nogmaals, gebruik zelf al geruime tijd producten van apple en naar volle tevredenheid, echter sommige mensen kunnen naar mijn mening geen objectief oordeel geven over een product, laat staan als er een bepaald mer op staat. Dat ik zelf de Air iets onzinnig vin omdat een macbook ook prima mee te nemen is dat is een ander verhaal. Als je objectief naar de Air bekijkt is het gewoon te veel geld voor te weinig product.

Eigenlijk het enigste sterke punt van de Air is zijn formaat, en dan is zo'n bedrag wel erg aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 201524 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:42:
[...]
Misschien staren sommige mensen zich blind op een merk, en is dat iets wat jij niet ziet :)
[...]
Eigenlijk het enigste sterke punt van de Air is zijn formaat, en dan is zo'n bedrag wel erg aan de hoge kant.
Eensch met ^^ aangaande formaat (maar niet gewicht), maar de prijs is op zich OK voor een ultraportable :) .
Underworld schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:04:
[...]
Ook één van de eerste laptop's/notebooks met SSD geheugen?
De Toshiba Portege R500 serie heeft al een aantal maanden een model met SSD :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Overigens jammer van die zwarte toetsen, het krijgt daardoor naar mijn smaak een beetje een Dell-gehalte.

MBP-toetsen hadden beter gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 05-04 20:12

Speedpete

was barman

Ik heb hier een heeeeel klein Sony Vaio apparaatje staan met 10,1" scherm en daar zit ook 'slechts' 1 usb aansluiting op, en dat is zat voor de doeleinden waarvoor het gebruikt wordt.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 201524 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:42:
Onzin. Apple heeft een meerwaarde en veel mensen zijn bereid daarvoor te betalen. Als een bedrijf dat kan bereiken dan is het een goed bedrijf. Mac Mini en iMac zijn al voorbeelden van unieke produkten (niks vergelijkbaars te koop dat zo compact is, er zo mooi uitziet en goedkoper is) en de Macbook Air is dat ook. Dat JIJ daar de meerwaarde niet van ziet en denkt dat kopers alleen maar geilen op het Apple-logo is meer blindheid van jou dan van die kopers ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Exirion op 16-01-2008 12:39 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Deephouse schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:05:
Overigens jammer van die zwarte toetsen, het krijgt daardoor naar mijn smaak een beetje een Dell-gehalte.

MBP-toetsen hadden beter gestaan.
Het Dell-gehalte valt wel mee. MBP toetsen waren juist jammer geweest op deze notebook (al vind ik het MBP toetsenbord fijner dan het MB toetsenbord). De MacBook Air heeft overal curves en rondingen; als je er dan toetsen met rechte hoeken (MBP toetsen dus) in gaat leggen ziet dat er echt niet uit. Kijk naar de details (ronde iSight bijvoorbeeld).

Hoe fijn de MBP toetsen ook zijn, qua design zou het oerlelijk zijn in deze setting, terwijl ze in de MBP juist prachtig zijn.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Exirion schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Onzin. Apple heeft een meerwaarde en veel mensen zijn bereid daarvoor te betalen. Als een bedrijf dat kan bereiken dan is het een goed bedrijf. Mac Mini en iMac zijn al voorbeelden van unieke produkten (niks vergelijkbaars te koop dat zo compact is, er zo mooi uitziet en goedkoper is) en de Macbook Air is dat ook. Dat JIJ daar de meerwaarde niet van ziet en denkt dat kopers alleen maar geilen op het Apple-logo is meer blindheid van jou dan van die kopers ;)
Het punt is juist dat (bepaalde) mensen Apple de hemel in prijzen juist om dingen die een Apple helemaal niet onderscheiden van de rest.
De Mac Mini, iMac, iPhone, en de Air zijn inderdaad unieke producten, maar dan ook alleen in de zin van hun vormgeving en bouw. Maar absoluut niet om de features, die zien we al jaren terug in producten van andere merken. (Tenzij je Mac OS X een feature vind, dat is een uitzondering.)

Ik kan me nog herinneren dat Apple met Wifi aan kwam zetten en het Airport noemde, en iedereen andere merken uit begon te lachen. Dat terwijl tientallen fabrikanten allang laptops met Wifi verkochten. 8)7

Of bijvoorbeeld de iPhone, ja tuurlijk, het eerste product dat een MP3-speler, internetbrowser en telefoon combineert. Lamenielachen.

Veel mensen kijken niet objectief naar de features, maar prijzen die aan, omdat het een Apple product is. Een Apple product is namelijk niet uniek om zijn features, maar om zijn software, en kwaliteit. (Hoewel over dat laatste ook nogal eens te twisten viel.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 23-04 14:31
een van die features is eigenlijk de experience, tenminste, dat wil apple verkopen, je sluit 't aan, het werkt, het is simpel, niet teveel knopjes, intuitief, dat zijn ook 'features'.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Simon schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:55:
een van die features is eigenlijk de experience, tenminste, dat wil apple verkopen, je sluit 't aan, het werkt, het is simpel, niet teveel knopjes, intuitief, dat zijn ook 'features'.
Ja, dat klopt helemaal. :)
Maar dat zijn niet de features waarvoor mensen een MacBook Air de lucht in prijzen, omdat die features allang met Apple in het algemeen zijn geassocieerd.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Ik denk serieus dat als men op blikjes Coca Cola een Apple logo zou zetten dan er dan evenveel mensen zouden beweren dat het lekkerder is er ook het dubbele voor willen betalen. Owja, en uiteraard ene knopje waardoor het blikje automatisch open gaat, want heeft U ook niet zo'n hekel aan gebroken nagels als u een blikje open maakt?

Of wat jij noemt een meerwaarde is dat moet iedereen zelf beslissen. Ik denk echter dat Apple (soms) een probleem bedenkt, dat zelf oplost en dat iedereen dat dan logisch vindt. Had een ander bedrijf dan apple een notebook zonder optische drive gemaakt dan had iedereen ze uitgelachen. Zelfs als ze met dezelfde redenatie en oplossing waren gekomen.

Apple prodcuten hebben (soms) op diverse vlakken een meerwaarde, dat betekent niet dat elk product automatisch een meerwaarde heeft en zo niet dan verzint men die zelf wel even...

Ik weet dat dit een eindeloze welles-nietes discussie is, maar toch wel gepast in de discussie omtrent de Air.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 201524 op 16-01-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Wat ik me afvraag hoe je een clean install van OS X op de air kan doen als je op een of andere wijze het voor elkaar hebt dat ie helemaal niet boot...Zouden ze dat ook met remote disk fixen?
In de guided tour wordt wel de indruk gewekt dat je OS X kan installen via remote disk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarschijnlijk gaat het installeren van Mac OS X met Remote Disk via een network boot. Die functionaliteit zit in de firmware (opstarten met N ingedruk), dus maakt het in principe niet uit hoe verkloot je installatie van Mac OS X is.

Aan de andere kant, mocht er een EFI firmware update mislukken, dan ben je wel aardig in de aap gelogeerd. Normaal gesproken zijn mislukte EFI firmware updates nog te repareren met de Firmware Restoration CD. Met de MacBook Air zou je dan de externe Superdrive nodig hebben, of 'm moeten terugsturen naar Apple.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 13:30
scorpie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:25:
In de TU Delft store zie ik 1494,64 staan, maar dat is ook een campus on site store, en niet de "gewone" studenten store. Scheelt nog eens 100 euro ;) (En met ADC nog eens 20%..)
Kan je die korting gewoon stacken :?
Ik studeer aan de TUD en zie deze laptop wel zitten (m'n Windows laptop is te lomp en log om portable mee bezig te zijn).
Alleen de prijs is ietsje aan de hoge kant voor mij als student, dus als je TUD korting + ADC kan combineren... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 23-04 14:31
kortingen zijn niet te stacken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

--MeAngry-- schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:53:
De Mac Mini, iMac, iPhone, en de Air zijn inderdaad unieke producten, maar dan ook alleen in de zin van hun vormgeving en bouw.
Jij zegt 'maar dan ook alleen', en laat het voor veel mensen nou precies _daarom_ gaan. Jij vindt het misschien niet zo belangrijk maar veel mensen wel. Ik weet ook wel dat ik voor 1000 euro een leuk PC'tje in elkaar schroef en voor 500 euro een leuk 24" scherm erbij heb, en TOCH heb ik een 24" iMac staan wat ik een heerlijk apparaat vind om op te werken. Looks, stilte, compactheid... allemaal factoren die veel Apple-gebruikers erg belangrijk vinden. En als een bedrijf daarmee kan scoren dan is dat geen schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik vind hem geweldig, en vooral het retro gedeelte enorm tof. Zowel de iBook G3 clamshell als de TiBook spatten er vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Wordt de MacBook Air bij de ADC-korting nu tot de pro-machines gerekend?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Exirion schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:49:
[...]

Jij zegt 'maar dan ook alleen', en laat het voor veel mensen nou precies _daarom_ gaan. Jij vindt het misschien niet zo belangrijk maar veel mensen wel. Ik weet ook wel dat ik voor 1000 euro een leuk PC'tje in elkaar schroef en voor 500 euro een leuk 24" scherm erbij heb, en TOCH heb ik een 24" iMac staan wat ik een heerlijk apparaat vind om op te werken. Looks, stilte, compactheid... allemaal factoren die veel Apple-gebruikers erg belangrijk vinden. En als een bedrijf daarmee kan scoren dan is dat geen schande.
Juist, en daar heb ik ook geen commentaar op. Ik heb commentaar (net als sommige anderen hier) op het feit dat mensen Apple de hemel in prijzen om andere redenen dan die jij hier noemt. En dat is IMHO onterecht. :)
Maar goed, ook dat kun je opvatten als een mening. Dus ik zal die discussie er hier maar bij laten, want je kunt er lang over blijven doorgaan denk ik. ;)

Overigens is mijn hele reden om Apple te gebruiken het OS X besturingssysteem. Ik vind het dan ook jammer dat Apple het niet verkoopt voor de PC. Want het draait er prima op (na enkele aanpassingen) kan ik uit eigen ervaring zeggen. Maar dat is een andere discussie die ik hier niet zal starten.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnej
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-03 22:27
meeste mensen oordelen hier vanuit hun eigen gebruikerservaring.. de doelgroep van de macbook air kan je zien in de executive scene... mensen die veel onderweg zijn en veel moeten communiceren en presenteren via internet .. etc... genoeg mensen die zulk geld neer willen leggen voor zo'n laptop.. en soortgelijke laptops kosten bij andere merken ongeveer evenveel en zijn vaak iets langzamer of gewoon duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rnej schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:57:
meeste mensen oordelen hier vanuit hun eigen gebruikerservaring.. de doelgroep van de macbook air kan je zien in de executive scene... mensen die veel onderweg zijn en veel moeten communiceren en presenteren via internet .. etc... genoeg mensen die zulk geld neer willen leggen voor zo'n laptop.. en soortgelijke laptops kosten bij andere merken ongeveer evenveel en zijn vaak iets langzamer of gewoon duurder...
Ik zou hem anders ook voor mijn moeder perfect vinden, die heeft de USB-poorten danwel CD-Drive nog nooit aangeraakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vandaag heb ik even contact gehad met Apple. Volgends de medewerker zal de accuduur niet verlengd worden door de SSD. Snelheid heb ik het helaas niet over gehad. Het grote voordeel lijkt dus vooral dataprotectie te zijn, naast gewichtswinst. Opvallend vond ik dat de prijzen online hoger zijn dan via telefonische bestelling.

Een overzichtje :)

TypePrijsPrijs student onlinePrijs student telefonisch
MacBook Air standaard€1699,-€1596,98€1563,66
MacBook Air SDD€2868,-€2.695,35€2639,42
.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

iedereen klaagt zo over het gemis van een optische drive: die in mij macbook zit is al een tijd aan het stof happen...misschien 10 keer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Zegato:
dat laatste is inderdaad interessant! :P Al is het bij Dell natuurlijk ook zo dat je telefonisch vaak zonder problemen wat van de prijs af krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:12:
iedereen klaagt zo over het gemis van een optische drive: die in mij macbook zit is al een tijd aan het stof happen...misschien 10 keer gebruikt.
Inderdaad, en elke keer dat vreeslijke geluid als ik mijn Macbook aan zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Zegato schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:10:
Vandaag heb ik even contact gehad met Apple. Volgends de medewerker zal de accuduur niet verlengd worden door de SSD. Snelheid heb ik het helaas niet over gehad. Het grote voordeel lijkt dus vooral dataprotectie te zijn, naast gewichtswinst. Opvallend vond ik dat de prijzen online hoger zijn dan via telefonische bestelling.

.
Mjah, voor de €1563,66 had ik met mijn ADC korting een MBP Santa Rosa. Ik denk dat voor de Pro een Air ook niet bedoeld is, maar meer van de zakenman in het vliegtuig en mensen die geld over hebben en niet zulke hoge eisen stellen aan hun laptop qua houden en kunnen.

Erg mooi ding, maar het is weer het zelfde als de iPhone: wel de looks, niet de specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Laatst online: 18:52
Zegato schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:10:
Opvallend vond ik dat de prijzen online hoger zijn dan via telefonische bestelling.

.
De kortingsprijzen telefonisch zijn hetzelfde als de online prijzen als je via de surfspot winkel bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:15:
[...]

Mjah, voor de €1563,66 had ik met mijn ADC korting een MBP Santa Rosa. Ik denk dat voor de Pro een Air ook niet bedoeld is, maar meer van de zakenman in het vliegtuig en mensen die geld over hebben en niet zulke hoge eisen stellen aan hun laptop qua houden en kunnen.

Erg mooi ding, maar het is weer het zelfde als de iPhone: wel de looks, niet de specs :)
Niet de specs? 2GB memory, 1.6GHz C2D, goed toetsenbord, goed scherm (13.3" is een prettige grote om ook een langere tijd op te werken + LED display), 5 uur accu tijd, goede webcam + microphone, Bluetooth en Wifi (802.1N zelfs)... dat noem jij geen goede specs? :? Damn.. dat is gewoon een hele snelle en complete computer in een superklein en ubergeil apparaatje.

De iPhone heeft matige specs, de iPhone heeft zelfs een aantal essentiële functies welke ontbreken of heel zwak zijn (GPS, UMTS/3G, geen 802.1X wifi, matige camera), bij de Macbook Air is het enige wat ontbreekt een dvd speler. Ik vind het geen goede vergelijking dus :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Whieee schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:52:
[...]
Hoe fijn de MBP toetsen ook zijn, qua design zou het oerlelijk zijn in deze setting, terwijl ze in de MBP juist prachtig zijn.
Wat betreft de vorm van de toetsen heb je zeker gelijk, maar ik doelde op de kleur van de toetsen. Witte toetsen hadden dan nog beter gestaan dan zwarte (vergelijk de nieuwe alu toetsenborden), maar de kleurstelling van de MBP als geheel vind ik mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik ga binnenkort naar de VS en wil dan zo'n MBA mee terugnemen. Ik zoek eigenlijk een fijne laptop om in de trein mee te kunnen internetten. Ik zit per dag zo'n 2 uur in de trein en doe dit internetten nu op mijn iphone. Helaas gprs snelheid dus vandaar een alternatief. Ik zou dan voor het SSD geheugen gaan omdat de harde schijf mij erg traag lijkt en ik waarschijnlijk ook een beetje wil officen , video bekijken etc. etc. Ik heb echter weinig verstand van de specs en lees hier in het topic dat ze tegenvallen... Kan iemand me vertellen wat de risico's zijn als ik toch voor de HD zou gaan ipv SDD?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Datafeest schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Niet de specs? 2GB memory, 1.6GHz C2D, goed toetsenbord, goed scherm (13.3" is een prettige grote om ook een langere tijd op te werken + LED display), 5 uur accu tijd, goede webcam + microphone, Bluetooth en Wifi (802.1N zelfs)... dat noem jij geen goede specs? :? Damn.. dat is gewoon een hele snelle en complete computer in een superklein en ubergeil apparaatje.

De iPhone heeft matige specs, de iPhone heeft zelfs een aantal essentiële functies welke ontbreken of heel zwak zijn (GPS, UMTS/3G, geen 802.1X wifi, matige camera), bij de Macbook Air is het enige wat ontbreekt een dvd speler. Ik vind het geen goede vergelijking dus :P
Ik mis ook nog een ethernetpoort, een FireWire poort, een 2e, en liefst 3de USB-poort, alsmede een normale harddisk die wat groter is als 80GB, en uitbreidbaar geheugen. :P Excuses, maar ik denk dat veel mensen best wat concessies hadden willen doen voor wat meer poorten. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Datafeest schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Je bent dan duidelijk geen heavy user. Ik gebruik mijn mbp 24/7 voor allemaal devolpment dingen van ps tot php en java etc. Ik heb dus nodig: minimaal een 2.2 ghz met 4gb geheugen en een 8600GT. Omdat ik de hele dag er achter zit een 15.4 scherm anders wordt je gek (ik tenminste wel). Firewire poort, ExpressCard/34-sleuf om overal te internetten (trein etc).

Volgens mij missen er toch wel een paar dingen om de laptop als écht snel te bestempelen en bruikbaar voor de pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:12:
[...]

Ik mis ook nog een ethernetpoort, een FireWire poort, een 2e, en liefst 3de USB-poort, alsmede een normale harddisk die wat groter is als 80GB, en uitbreidbaar geheugen. :P Excuses, maar ik denk dat veel mensen best wat concessies hadden willen doen voor wat meer poorten. :)
Die mensen kopen toch gewoon een MacBook? :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:17:

Volgens mij missen er toch wel een paar dingen om de laptop als écht snel te bestempelen en bruikbaar voor de pro ;)
Pro's kopen een MBP. Dem. Laat mij anders één ultra-portable zien die wél als desktop vervanger gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:18:
[...]

Pro's kopen een MBP. Dem. Laat mij anders één ultra-portable zien die wél als desktop vervanger gebruikt kan worden.
Geen, en daar is in mijn mening de Air ook geen uitzondering op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:24:
[...]

Geen, en daar is in mijn mening de Air ook geen uitzondering op. :)
Maar niemand zegt toch ook dat de Air een desktop vervanger ís? (Alhoewel ik van mening ben dat 9 van de 10 thuisgebruikers qua rekenkracht hun taken hier meer dan prima op zouden kunnen doen afgezien van gaming), dat beetje browsen en mailen trekt -ie echt hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:27:
[...]

Maar niemand zegt toch ook dat de Air een desktop vervanger ís? (Alhoewel ik van mening ben dat 9 van de 10 thuisgebruikers qua rekenkracht hun taken hier meer dan prima op zouden kunnen doen afgezien van gaming), dat beetje browsen en mailen trekt -ie echt hoor).
Naja, niet met zo veel woorden. Echter wordt hij hier als erg "snel" bestempeld en er "compleet". Naar mijn mening is de prijs/specs verhouding dermate hoog dat ik hem niet zo overwegen. Ik vind het prijsverschil tov de MacBook dan ook dermate groot dat ik daar mijn vraagtekens bij zet. Ja, hij is kleiner, maar je levert daar erg veel voor in voor een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:20
De meest zinnige replay las ik op het macrumors forum:

"Als je een tas hebt waar je MacBook niet inpast, past de MacBook Air er ook niet in..."

whooosh weg "sub notebook" "ultraportable", nu praat iedereen over een "thin-notebook" alsof er opeens een nieuw segment bestaat. Het is een gemiste kans denk ik. In mijn opzicht hadden ze beter de MBP lijn kunnen vernieuwen en een 13.3inch model kunnen toevoegen maar dan met volwaardige pro specs.

Nu heb je een notebook met "budget" specs, dat zich qua prijs kwalificeert als het tussenmodel (tussen mb en mbp) :?

Ik ben nu wel benieuwd wat ze met revisies van MB en MBP gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 21:03

Mud.Starrr

I shoot people for money

DaannO schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:32:
[...]

Naja, niet met zo veel woorden. Echter wordt hij hier als erg "snel" bestempeld en er "compleet". Naar mijn mening is de prijs/specs verhouding dermate hoog dat ik hem niet zo overwegen. Ik vind het prijsverschil tov de MacBook dan ook dermate groot dat ik daar mijn vraagtekens bij zet. Ja, hij is kleiner, maar je levert daar erg veel voor in voor een hogere prijs.
En welke subnotebook doet dat anders?
Het is of flink meer geld neerleggen of prestaties inleveren.
Zie de Sony variant die ook in de keynote voorbij komt.
Die is langzamer en duurder! en ik kan je vertellen dat ze desondanks goed verkopen.
Apple zoekt hier gewoon een bepaalde markt mee op, en dat zijn mensen die meer naar de buitenkant en het gewicht kijken dan naar de specs.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

The_Cure schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:34:
De meest zinnige replay las ik op het macrumors forum:

"Als je een tas hebt waar je MacBook niet inpast, past de MacBook Air er ook niet in..."
Enerzijds een zinnige opmerking. Aan de andere kant is hetgeen wat mij tegenstaat aan de MacBook niet het formaat, maar het gewicht (en het feit dat de enclosure niet van alu is, backlit keyboard mist en de coating van het scherm glossy is). Een 13" aluminium notebook met acceptabele specs, een goed toetsenbord en een goed scherm is dus ook zeker iets dat mijn interesse heeft. Qua specs volstaat de MacBook Air in principe voor wat ik er mee wil doen, maar ik ben wel bang dat het hebben van slechts 1 USB port een wat grote beperking is (aangezien die port nogal eens bezet gaat zijn door de Ethernet adapter)

Desondanks ben ik er nog niet helemaal uit wat ik mijn baas ga laten bestellen.

MacBook:
+ compleet arsenaal aan aanslutiingen (USB2.0, FW400, audio I/O, ethernet)
+ goede specs voor een acceptabele prijs
+ user replacable disk en memory
+ wisselbare accu

- plastic ipv alu
- glossy scherm
- geen backlit keyboard
- gewicht
- videoadapters niet meegeleverd

of MacBook Air:
+ alu enclosure
+ superlicht
+ backlit keyboard
+ led backlit scherm
+ microDVI adapters meegeleverd

- glossy scherm
- accu built-in
- mindere specs dan MacBook voor hogere prijs
- beperkt in aansluitingen (slechts 1 USB2.0, geen firewire, geen ethernet, geen audio ingang)
- niet uitbreidbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 16-01-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

DaannO schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:15:
[...]

DaannO heb je een iPhone? Als je er namelijk eentje hebt begrijp je dat een iPhone wel degelijk beter is dan de rest (op gprs na). Alles werkt gewoon goed.

Ik was eerst ook wat terughoudend en vroeg me ook af wat er zo speciaal aan de iPhone is, maar nu ik er een heb zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Whiee: Wat vooral bij mij primeert is het gewicht.

Heb de macbook al een paar keer vast gehad, en het heeft toch een redelijk 'baksteen' karakter :) (klein baksteentje :p )

De air is lichter, mooier, stiller en zuiniger (langere batterijduur) en heeft een 'iPod-like' alu behuizing.

Eerder in dit topic heeft ook iemand een verwijzing gemaakt naar de G3 laptops, en idd, de afgeronde hoekjes maken er wel iets retro, maar toch modern van :)

Verder mis ik op de Air niets wat ik op de macbook wel zou hebben, met uitzondering misschien van de enige usb poort. Led display's zijn overigens :9~ ;)

Ik zal er lang voor moeten sparen, maar het zal het waard zijn :) (eventueel kan ik mezelf nog wel een gewone macbook aanpraten, dat zie ik dan wel)

Ziet iemand trouwens ventilatie openingen? Op de officiële productfoto's kan ik niets zien, misschien achteraan onder het scherm of zo? Ik heb in elk geval het vermoeden dat deze véééél koeler zal zijn dan de macbook. (getuige ook de langere autonomie met een gelijkaardige batterij). Daarom zal deze Air veel aangenamer te gebruiken zijn op de schoot. De macbook wordt best wel een partij warm eigenlijk :) Deze Air is dan ook volgens mij dead silent of in elk geval fluisterstil.

Als ze ooit de macbook redesignen zoals deze (dus ietwat ronder, mag dan wel dikker) en daar 400 gram vanaf kunnen doen, dan wordt het heel wat moeilijker. Maar vooralsnog heeft de air een streepje (of meerdere) voor.

Aangezien trouwens alles steeds kleiner kan zou het me niet verwonderen als dit over twee jaar de nieuwe macbook wordt en de macbook eruit gaat of opschuift. De air zal ooit goedkoper geproduceerd worden, heeft verder precies dezelfde specs als een macbook (muv poortjes en dvd), en wordt dan de nieuwe instapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Ik heb er eentje (SSD) ge-preordered 8)

Ik reis veel en ben zakelijk gebruiker dus lijkt me dat deze laptop ideaal is. En ik geil natuurlijk wel erg op de gadgetwaarde... :9

Echter de SSD levering kon niet bevestigd worden terwijl de HDD versie binnen 3 weken geleverd kon worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Bigg Balls schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:36:
[...]

DaannO heb je een iPhone? Als je er namelijk eentje hebt begrijp je dat een iPhone wel degelijk beter is dan de rest (op gprs na). Alles werkt gewoon goed.

Ik was eerst ook wat terughoudend en vroeg me ook af wat er zo speciaal aan de iPhone is, maar nu ik er een heb zie ik het.
Ik heb er een week mee gespeeld, maar wederom ben ik redelijk veeleisend aan een telefoon (daarom heb ik er ook 4) en de iPhone is erg mooi en de software steekt prima in elkaar. Maar dat is dan ook zijn bewerking, de software laat toe wat hij kan en meer ook niet. Dus je hebt 100 deuren maar als er eentje bij wilt dan kan dat nog niet. De specs zijn gewoon echt slecht en kunnen in Nederland echt niet mee.
Mud.Starrr schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:36:
[...]

En welke subnotebook doet dat anders?
Het is of flink meer geld neerleggen of prestaties inleveren.
Zie de Sony variant die ook in de keynote voorbij komt.
Die is langzamer en duurder! en ik kan je vertellen dat ze desondanks goed verkopen.
Apple zoekt hier gewoon een bepaalde markt mee op, en dat zijn mensen die meer naar de buitenkant en het gewicht kijken dan naar de specs.
Geen, zoals ik al zei ;) Maar nu is dus gekozen om prestatie in te leveren en ook nog is een keer flink meer geld neer te leggen :? Als ik bijv naar deze kijk reviews: Asus Eee PC 4G nader bekeken dan zijn de meeste dingen in proportie met de prijs. Hier is dat zeker niet het geval. Hier hebben ze gekozen voor een afgeslankte macbook en daarvan de prijs verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:42:
Ziet iemand trouwens ventilatie openingen? Op de officiële productfoto's kan ik niets zien, misschien achteraan onder het scherm of zo?
http://images.macrumors.c...01/15/150007-DSC_0054.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Ik vind het maar ieuw, het is veel te duur, echt wow is het ook niet, ok ja het is dun, maar voor wat hebt ge dat nodig? Als ge ergens zit buiten, en der is wa wind, uw macbook is dan letterlijk de air in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-04 23:16
Apache4u schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:10:
Ik ga binnenkort naar de VS en wil dan zo'n MBA mee terugnemen.[...]
Ik heb ergens gelezen dat je MBA via iTunes moet activeren en hierdoor dus regio-gebonden is, kan iemand dat bevestigen?

oh, misschien is het al eerder gezegd, dus ik zal eerst maar even t hele topic lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door SFRtje op 16-01-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

SFRtje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:51:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat je MBA via iTunes moet activeren en hierdoor dus regio-gebonden is, kan iemand dat bevestigen?
Vrijwel onmogelijk, je hebt geen abonnement, dus ook geen activatie. Desnoods activeer je hem gewoon in de USA.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 22-04 14:32

Floor-is

5.2

Raween schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:51:
Waarom voor een AIR kiezen als de normale MB goedkoper is, en bijna alles wat de AIR heeft + geheugen uitbreiding + dvd-brander + meerdere USB-poorten

Het enigste voordeel is denk ik dat het apparaat super licht is. Mijn MB PRO is 200 dollar duurder [in NL €100 duurder], en heeft nog meer extra's [goede GPU, FireWire, optical audio in]

Ik verwacht dat de AIR na 1 a 2 jaar verdwenen is, net als de G5 Cube. De AIR gaat alleen maar werken als het goedkoper/even duur is als de macbook's.

Ow trouwens, is de AIR voor professionals ontworpen? Wat is er zo bijzonder voor professionals dan eigelijk? In prof. heeft meestal een goede GPU/audio in/snelle CPU/veel geheugen nodig. De AIR mist dit alles.
Sorry, maar dit is echt shit-de-bull... Professionele gebruikers zijn vooral salesmensen, consultants en anderssoortige lichte gebruikers. Die hebben helemaal niet veel geheugen nodig, geen supergraphics, geen supersnelle processor, geen FireWire, geen optische drive (of zeer sporadisch) en willen juist een draagbaar apparaat. Ergo: de Air is perfect.

Als mijn werk het zou toestaan, bestelde ik er vandaag nog eentje om de Lenovo R60 die ik nu heb te vervangen...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Floor-is schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:16:
[...]

Sorry, maar dit is echt shit-de-bull... Professionele gebruikers zijn vooral salesmensen, consultants en anderssoortige lichte gebruikers. Die hebben helemaal niet veel geheugen nodig, geen supergraphics, geen supersnelle processor, geen FireWire, geen optische drive (of zeer sporadisch) en willen juist een draagbaar apparaat. Ergo: de Air is perfect.

Als mijn werk het zou toestaan, bestelde ik er vandaag nog eentje om de Lenovo R60 die ik nu heb te vervangen...
voila.. had het niet beter kunnen verwoorden. _/-\o_

mailtjes...SAP...internet...spreadsheets....presentaties....documentjes. Dit alles icm veel reizen.

ideaal apparaat. CD/DVD gebruik ik zelden en een firewire heb ik nog nooit in heel mijn leven gebruikt.

Mijn keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet perfect, nog steeds te zwaar. Als ze het naar 1 kilo weten te krijgen, dan zie ik hem als gelijkwaardig (maar niet gelijk, oh SGP :P ) aan mijn Portege R500 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Henry86 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:01:
[...]

De kortingsprijzen telefonisch zijn hetzelfde als de online prijzen als je via de surfspot winkel bestelt.
ligt aan waar je studeert... bij mij geeft surfspot een duidelijk lagere prijs dan de gewone studenten korting.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2340/2198014786_67b78b263c_o.png

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hogeschool Inholland Rotterdam:

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/38900/2003935041216442455_rs.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Zit er nou geen Apple Remote bij de MacBook Air? :?

Het staat nergens bij de specs waar 't bij de MacBook wel staat. Het zit standaard niet in de doos. In de Apple Store staat ie er voor een meerprijs bij als je de Air samenstelt.

Vind dit wel erg vreemd; de Air is juist gericht op o.a. het bedrijfsleven waarbij presentaties een grote rol spelen. En daarvoor is een remote toch wel erg handig. Kun je de MacBook Air er uberhaupt mee bedienen? De Apple Remote staat namelijk ook niet genoemd onder 'Input' bij de Air specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Helaas doet surfspot t bij mij niet, kan geen account aanmaken. Ik zit wel op de Haagse Hogeschool maar dan in een andere school ervan. Namelijk op de TH Rijswijk, maar die hoort bij de HHS. Maar het inloggen lukt niet... Meer mensen die in mijn situatie zitten of hebben gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Serenity schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:06:
Kun je de MacBook Air er uberhaupt mee bedienen? De Apple Remote staat namelijk ook niet genoemd onder 'Input' bij de Air specs.
Dat wel, op Apple.nl kun je hem er bij bestellen als je 19 euro erbij neerlegt. Het is inderdaad apart dat het er niet gewoon standaard bij zit.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163039

Mensen die de macbook zwaar vinden zijn echt gek. Ik moet meestal even voelen aan mijn tas om zeker te weten dat ik mijn macbook niet ben vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Wel weer jammer dat die ventilatiegaten aan de onderkant zitten :/ Had het bij mijn vorige laptop ook (HP) en moest toch altijd oppassen met ventileren (niet te lang op de bank laten liggen enzo). Dat vind ik juist een groot voordeel van de macbook; dat ze aan de achterkant zitten. Hij wordt wel erg warm aan de onderkant, maar ventileren doet hij aan de achterkant.

Ach ja, aan de andere kant: als ik hem echt zou willen hebben, zou ik me door zoiets niet laten weerhouden. Maarja, heb mijn (eerste O+ ) macbook pas sinds november en ben er dik tevreden mee :)

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220164

Ik vind het een prima product, echter heeft het volgens mij wel een zeer selecte doelgroep. Misschien zelfs iets te select, maar dat moet nog blijken.

Als ik zo de personen uit mijn dagelijkse omgeving afloop kan ik de MBA niet snel bij iemand plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Volgens mij zit er ook geen inkeping voor een kensingtonslot in?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Speedpete schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:08:
Die is voor de nieuwe generatie draadloze Kensington sloten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
gambieter schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:19:
[...]

Die is voor de nieuwe generatie draadloze Kensington sloten :Y)
:')
Of terugdoen in de envelop en het magische rode draadje weer goed vastbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Speedpete schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:08:
Je moet niet kijken naar wat er niet inzit, maar wat er wel inzit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ik kan het ontbreken begrijpen, maar voor mij is het een eis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:27:
[...]

De Air is toch perfect bruikbaar als primaire computer? Niet iedereen wil een systeem met maar liefst een octocore en 4 GB Ram. Ik ben er trouwens vrij zeker van dat de meesten - wanneer het niet aankomt op zware filters toepassen of video bewerken - geen performanceverschil zouden opmerken tussen de MacBook en de MacBook Air. We noemen het dan wel een subnotebook, maar hij heeft wel een volwaardig scherm en thuis is een usb-hub uiteraard makkelijk toegevoegd.

Maar ja, da's ook maar mijn mening.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98997

bagger ik had zo gehoopt op een alu-macbook... ik ben opzoek naar een desktop-vervanger...maar daar is die MBA toch echt te zwak voor. met z'n 1,8ghz max.

Iemand enig idee wanneer de macbooks een update krijgen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 98997 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:26:
bagger ik had zo gehoopt op een alu-macbook... ik ben opzoek naar een desktop-vervanger...maar daar is die MBA toch echt te zwak voor. met z'n 1,8ghz max.

Iemand enig idee wanneer de macbooks een update krijgen :) ?
Mei / Juni

Maar ik zie niet gauw de macbooks alu worden, al zou het gezien de design-richting die Apple de laatste tijd volgt wel een mogelijkheid zijn.

Macbook Air is absoluut geen desktopvervanger. Ja, het kan natuurlijk, maar het is niet voor niets de 'air' waarbij een laag gewicht en een mobiel machientje de belangrijkste eigenschappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Heb zelf sinds juli een MBP 2.4ghz 4 gb ram... dus hoef voorlopig nog geen nieuwe. Maar dit kan zeker een potentieeltje zijn als opvolger voor me mac.

Maar me ouders moeten ook nog een mac... zal ze warm maken voor de MBA :D

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.