Koel, hoe brekend je dat? Ik haal wel slecht 12mbps, terwijl het modem intraint op 19mbps...Thombias schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:25:
[...]
Volgens mij wel.
Met 1,59 km van de centrale zit je niet slecht.
Verwijderd
Ik heb een vraagje, ik ben nu bij stap 3 ik heb aleen telfort internet besteld maar later wil ik ook telfort telefonie erbij bestellen, maar ik heb op dit moment upc telefonie gaat dat problemen opleveren met de bestelling? want ik had eerst upc internet en dat is per 1 jan opgezegt. dus heb het modem nog voor telefonie van upc.
Ik heb wel een soortgelijk probleem, gister wilde ik mijn moeder bellen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:42:
Hebben jullie trouwens ook dat de beltoon veelal niet overgaat als je iemand belt, het blijft dan doodstil. Pas de 2e of 3e keer proberen geeft resultaat dan.
Had haar nummer ingetoets en hoorde een kiestoon.
Je hoorde de telefoon nummer intoetsen maar verder niks.
Ik ben toen in de modem gaan kijken om de log te bekijken, en daar zag ik geen nieuwe regel, met de melding dat de modem dat nummer ook probeerde te bellen.
Heb toen de hele handel van het stroom af gehaald, basis station, en modem. En toen werkte het weer.
Volgende keer eens alleen handset, en kijken of die het dan wel goed doet.
En anders daarna de modem.
Je attenuation downstream is 22 db. 22/13,8 is 1,59...CasperBTU schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:30:
[...]
Koel, hoe brekend je dat? Ik haal wel slecht 12mbps, terwijl het modem intraint op 19mbps...
Hoe kom je aan die 12mbps? als je modem 19mbps aangeeft?
Het kan te maken hebben met je bekabeling/wifiverbinding van modem naar pc.
Tussen lijnsnelheid en behaalde download snelheid kunnen verschillen zitten, sowieso met ADSL zit daar al 10 a 12% verschil in altijd (overhead).
Als het verschil groter is kan je opzoek gaan naar waar het zit
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
mijn huisje wordt binnekort opgeleverd en ik zit voor internet/bellen te twijfelen tussen:
telfort en UPC internet & bellen onbeperkt.
Wat zouden redenen zijn om niet voor UPC te kiezen? M.a.w. wat biedt Telfort meer? Ik neig namelijk naar UPC, omdat ik daar ook tv af zal sluiten (en dan alles via 1 aanbieder heb lopen).
Alvast bedankt
Wat zouden redenen zijn om niet voor UPC te kiezen? M.a.w. wat biedt Telfort meer? Ik neig namelijk naar UPC, omdat ik daar ook tv af zal sluiten (en dan alles via 1 aanbieder heb lopen).
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb nu opgezegd maar laat het contract pas per 3 maart beeindigen, dit moet wel zo anders zit ik weer een jaar aan Planet vast want dan ben ik te laat.Doerak553 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:22:
[...]
Je moet in stap 4 van Telfort pas je huidige provider opzeggen.
Ik heb vast een simpel te beantwoorden vraag voor de kenners hier. Momenteel heb ik Orange waarvan het jaarcontract op 11 april a.s. weer voor een jaar wordt verlengd. Nu heb ik gewacht tot ik kan overstappen naar Telfort.
Ik had zelf in gedachten om dit per 1 april a.s. te regelen en dan per 11 april Orange te laten stoppen. Is dit mogelijk of is de 'lijn' op 1 april nog niet vrij? Misschien denk ik verkeerd en is die periode van 10 dagen puur iets waarbij je nog doorbetaald maar waarbij je technisch al wel over kan naar een andere aanbieder. Bij voorbaat dank
Ik had zelf in gedachten om dit per 1 april a.s. te regelen en dan per 11 april Orange te laten stoppen. Is dit mogelijk of is de 'lijn' op 1 april nog niet vrij? Misschien denk ik verkeerd en is die periode van 10 dagen puur iets waarbij je nog doorbetaald maar waarbij je technisch al wel over kan naar een andere aanbieder. Bij voorbaat dank
Verwijderd
Dat is toch veel te lastig om door een ander te beoordelen wat voor jou het beste is?Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:11:
mijn huisje wordt binnekort opgeleverd en ik zit voor internet/bellen te twijfelen tussen:
Alvast bedankt
* wat is de maximale prijs die je bereid bent te bepalen?
* Telfort biedt tot 20Mb, UPC ook (prijsverschillen)
* welke snleheid kun je op je locatie halen met ADSL van Telfort
* TV? Is digitenne een optie?
Als je al besloten hebt om TV bij UPC te nemen, EN alles via 1 aanbieder te laten lopen, dan heb je de keus al gemaakt. Of niet?
Waarom Telfort ipv. UPCVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:11:
Alvast bedankt
1. Omdat upc een lagere snelheid bied voor het zelfde bedrag.
2. Als je met upc draadloos wil dan heb je twee aparaten(meer energie verbruik).
[ Voor 10% gewijzigd door Thombias op 11-01-2008 11:29 ]
Ik zou zeggen stuur Orange eens een mailtje!objectief2 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:24:
Volgens mij loopt je abo tot de laatste dag van april.
Succes
Ik zit ALTIJD op 16%, en dat is delen door 10 en dan 5% erbij.bjck schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:31:
Tussen lijnsnelheid en behaalde download snelheid kunnen verschillen zitten, sowieso met ADSL zit daar al 10 a 12% verschil in altijd (overhead).
Dus bij 19000 connectspeed moet je op 2000 kByte/s kunnen downloaden.
De werkelijke effectieve bitrate is dan 19000 * 0.84 = 16000 kbit/s.
Hallo tweakers,
Een tevreden mens over de overgang naar Telfort zonder bellen.
Klein minpuntje eerst dan maar: mijn KPN tel lijn deed het niet meer; de volgende werkdag keurig opgelost door KPN.
Op 4 december aangevraagd voor een overgang op 4 januari. Mijn XS4ALL abbo loopt administratief nog door tot 17 januari; op tijd en in de aangetekende brief heel expliciet opgezegd.
Mijn advies : neem wat speling en betaal een tweetal weken extra bij je oude provider, dan heb je over het algemeen minder problemen. Besparing : 20 euri per maand voor een 5-6 maal snellere verbinding.
Op 4 januari om 16.00 uur : signaal XS4ALL weg; vooraf mail van telfort in mailbox dat er omgezet was.
Connectie eerst met vreemde waarden v.w.b snelheid (1962/900 kbps).
Na registratie en restart modem ingetraind op 19712/1114 kbps op ong 1,5 km van centrale.
Gebouw is vijf jaar oud.
Downloadsnelheden :
- Bedraad : 1850 KB/sec
- Draadloos met zeer goede 54 Mbps verbinding : 1250 KB/sec
En dan mijn DSL Line waarden :
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bc cd ed ef ff ff ef ef ee dd ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
tone 32- 63: 02 45 56 77 79 99 9a bb bb bb bb bb be ee ee ee
tone 64- 95: ee ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 160-191: dc dc cc cd dc dd dc dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dc cc cc cc cc bc cb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 2b bc bb
tone 256-287: 5c dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 288-319: dd dd dc cc cc cc cc cc bc bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb b9 bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb aa 99 99 aa aa aa 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88
tone 480-511: 88 88 88 87 78 88 87 87 77 77 77 77 77 76 76 54
Ziet iemand nog problemen hier ?
Vanaf het begin geen problemen met de verbinding; kortom : een tevreden mens hier.
Klein minpuntje eerst dan maar: mijn KPN tel lijn deed het niet meer; de volgende werkdag keurig opgelost door KPN.
Op 4 december aangevraagd voor een overgang op 4 januari. Mijn XS4ALL abbo loopt administratief nog door tot 17 januari; op tijd en in de aangetekende brief heel expliciet opgezegd.
Mijn advies : neem wat speling en betaal een tweetal weken extra bij je oude provider, dan heb je over het algemeen minder problemen. Besparing : 20 euri per maand voor een 5-6 maal snellere verbinding.
Op 4 januari om 16.00 uur : signaal XS4ALL weg; vooraf mail van telfort in mailbox dat er omgezet was.
Connectie eerst met vreemde waarden v.w.b snelheid (1962/900 kbps).
Na registratie en restart modem ingetraind op 19712/1114 kbps op ong 1,5 km van centrale.
Gebouw is vijf jaar oud.
Downloadsnelheden :
En dan mijn DSL Line waarden :
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bc cd ed ef ff ff ef ef ee dd ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
tone 32- 63: 02 45 56 77 79 99 9a bb bb bb bb bb be ee ee ee
tone 64- 95: ee ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 160-191: dc dc cc cd dc dd dc dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dc cc cc cc cc bc cb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 2b bc bb
tone 256-287: 5c dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 288-319: dd dd dc cc cc cc cc cc bc bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb b9 bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb aa 99 99 aa aa aa 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88
tone 480-511: 88 88 88 87 78 88 87 87 77 77 77 77 77 76 76 54
Ziet iemand nog problemen hier ?
Vanaf het begin geen problemen met de verbinding; kortom : een tevreden mens hier.
Klopt.objectief2 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:24:
Misschien denk ik verkeerd en is die periode van 10 dagen puur iets waarbij je nog doorbetaald maar waarbij je technisch al wel over kan naar een andere aanbieder.
Per 1-4 gaat het signaal van Orange eraf en dat van Telfort erop.
Only fools are enslaved by time and space.
Heb gisteren telfort gekregen.
aangesloten op st780 modem(wat ik nog had)
traint in op 7999/1024 20Mbit niet mogelijk zit wel op adsl2+ kaart alleen zitten in de centrale ook adsl1 kaarten vandaar alles tot max 8Mbit in centrale.
download snelheid via nieuwsgroepen getest (849 kb/s)
moet telfort bellen nog krijgen.
al met al tevreden
aangesloten op st780 modem(wat ik nog had)
traint in op 7999/1024 20Mbit niet mogelijk zit wel op adsl2+ kaart alleen zitten in de centrale ook adsl1 kaarten vandaar alles tot max 8Mbit in centrale.
download snelheid via nieuwsgroepen getest (849 kb/s)
moet telfort bellen nog krijgen.
al met al tevreden
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Verwijderd
De vraag is of je wel alles via één aanbieder wilt laten lopen. Immers als het niet werkt heb je geen TV, geen telefoon en geen internet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:11:
Alvast bedankt
Ik haal +/-1600kb/s op de server van Telfort en seeptest.nl gaf ook 12mbps aan. Ik vermoed dat het wel eens kan liggen aan het feit dat ik in een apparetementen complex woon en niet een echt AS/RA punt heb. Ik heb alleen een "stopcontact met 4 gaten" zegmaar. Of kan ik daar ook nog wat een tunen?Thombias schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:51:
[...]
Je attenuation downstream is 22 db. 22/13,8 is 1,59...
Hoe kom je aan die 12mbps? als je modem 19mbps aangeeft?
Het kan te maken hebben met je bekabeling/wifiverbinding van modem naar pc.
Mijn ervaring met alles in één is dat de telefonie er het meest uit ligt bij @home en dat kwam maar sporadisch voor.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:36:
[...]
De vraag is of je wel alles via één aanbieder wilt laten lopen. Immers als het niet werkt heb je geen TV, geen telefoon en geen internet.
Internet was vaak een keer de router en modem resetten.(Opgelost met een firmware update van de router)
TV ligt er eigenlijk nooit uit.
Mijn situatie is dat Telfort goedkoper en meer bied(Lees: hogere snelheid en gratis bellen naar vast) dan @Home. Het scheelt me gewoon meer dan 200 euro in het jaar.
Was dat niet het geval dan bleef ik gewoon bij @Home.
Tuurlijk, varkensneus eruit/eraf en modulaire RJ11/12/45 unit van de Gamma/Praxis voor in de plaats zetten.CasperBTU schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:54:
Ik haal +/-1600kb/s op de server van Telfort en seeptest.nl gaf ook 12mbps aan. Ik vermoed dat het wel eens kan liggen aan het feit dat ik in een apparetementen complex woon en niet een echt AS/RA punt heb. Ik heb alleen een "stopcontact met 4 gaten" zegmaar. Of kan ik daar ook nog wat een tunen?
Ok chill! Scheelt dat veel?? Is dat makelijk zelf te doen??Volkert schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:03:
[...]
Tuurlijk, varkensneus eruit/eraf en modulaire RJ11/12/45 unit van de Gamma/Praxis voor in de plaats zetten.
switchboy in "Telfort, Zyxel, poorten en firewall"
Deze post kan denk ik zo in de OP, heeft mij iig veel geholpen!
Poorten forwarden, da's voor ieder modem/router in principe gelijk. Da's parate kennis. Beetje tweakert kan dat met z'n ogen dicht.CasperBTU schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:12:
switchboy in "Telfort, Zyxel, poorten en firewall"
Technisch zal het in principe niet veel uitmaken, maar het is veel steviger en ziet er strakker uit.CasperBTU schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:12:
Ok chill! Scheelt dat veel?? Is dat makelijk zelf te doen??
En ja, je kunt het zelf. Even opletten wat voor aansluitingen je neemt: schroefgaatjes (van zo'n kroonsteentje zeg maar) of het professionele LSA. Voor dat laatste heb je een speciaal tooltje nodig om de draadjes tussen die 2 mesjes per contact te duwen.
En we staan weer op 1Snoes schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:05:
[...]
Ik sta sinds vandaag op stap 2. Ben benieuwd. Aanvraag Telfort op nieuw adres met nummer behoud, dat zou problemen kunnen opleveren. Hoop natuurlijk van niet.
Oei, dat voorspeld idd niet veel goeds... tijd om te gaan bellen denk ik zoSnoes schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:58:
[...]
En we staan weer op 1Weet iemand wat dit kan inhouden? Inderdaad problemen
Ze doen tegenwoordig maar wat...bah.
Ik heb een derde aanvraag gedaan op aanbevelen van dame. Ze zei me dat als ik een fax zou sturen met handtekening en de mededeling dat ik van de afkoelingsperiode afzie, dat ze dan de 7 dagen eraf zou trekken, dus zou het sneller moeten gaan. Ik heb dus gisteren meteen de fax weg gedaan.
Net even gebeld want ik bleef maar op fase 1 staan. Blijkt....wat mevrouw beloofde mag helemaal niet en nu hebben ze me weer vals voorgelicht en me weer een nieuwe aanvraag aangesmeerd. De derde dus.
Ik vraag me af of ik wel bij deze kliek wil blijven. Zelfs speedlinq was beter met zijn aanvragen pfff
Ik heb een derde aanvraag gedaan op aanbevelen van dame. Ze zei me dat als ik een fax zou sturen met handtekening en de mededeling dat ik van de afkoelingsperiode afzie, dat ze dan de 7 dagen eraf zou trekken, dus zou het sneller moeten gaan. Ik heb dus gisteren meteen de fax weg gedaan.
Net even gebeld want ik bleef maar op fase 1 staan. Blijkt....wat mevrouw beloofde mag helemaal niet en nu hebben ze me weer vals voorgelicht en me weer een nieuwe aanvraag aangesmeerd. De derde dus.
Ik vraag me af of ik wel bij deze kliek wil blijven. Zelfs speedlinq was beter met zijn aanvragen pfff
Hallo,
Ik heb intresse in telfort internet 20mbit voor 19,95.
Nu lees ik dat je een ip adres via dhcp krijgt van telfort en geen vast adres.
Ik heb thuis een .com adres met een webserver.
Als mijn ip adres dus veranderd dan is mijn webserver niet meer bereikbaar.
is hier een oplossing voor dat het ip adres dynamisch mee verandered met het .com adres?
Anders moet ik dit per verandering handmatig in de DNS gaan veranderen van mijn .com adres.
is hier een oplossing voor dat het ip adres dynamisch mee verandered met het .com adres?
Anders moet ik dit per verandering handmatig in de DNS gaan veranderen van mijn .com adres.
Dat is het nadeel van een dynamisch adresTheMystery schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:38:
Elect a clown, expect a circus.
Je kan via https://www.dyndns.com/ toch een dynamic dns aanvragen? Dat zou genoeg moeten zijn.TheMystery schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:38:
Hallo,
Net gebeldJohnStaakke schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:01:
[...]
Oei, dat voorspeld idd niet veel goeds... tijd om te gaan bellen denk ik zo
Mijn aanvraag zou niet juist zijn gedaan, volgens Telfort. Even los van wie zijn fout het nu is; waarom kan er nu niet op het moment dat er een fout wordt geconstateerd even een belletje worden gepleegd, waarna de gegevens worden aangepast en de aanvraag verder kan verlopen.
Nee, nu krijg je te horen; de aanvraag wordt geweigerd, u zult een nieuwe aanvraag moeten doen.
Lekker van voor af aan beginnen.
Zojuist gelijk telefonisch mijn nieuwe aanvraag gedaan

Nu weet ik 1 ding echter niet; mijn IPB loopt 28-2 af. Moet ik deze nu voor 18-2 zelf afmelden of niet. Ik ga ervan uit dat ik dan nog niet in stap 4 zit.
Hmm, dis wel jammer, maar had ook niet anders verwacht.
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw webformulier van 07-01-2008 met ticketnummer 808627. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
In uw e-mail vraagt u of het mogelijk is om uw startdatum te vervroegen naar 14 januari 2008.
Het is helaas niet mogelijk om de startdatum te veranderen. Uit onze gegevens blijkt dat de opleverdatum op 15 februari gepland staat. Dit betekent dat de overname op tijd is voordat uw abonnement bij Planet afloopt.
Indien u nog vragen hebt, kunt u gerust contact met ons opnemen.
Onze excuses voor het ongemak.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Nou ja, dan nog gewoon een maandje wachten dan. Had ik maar 14 januari moeten invullen
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw webformulier van 07-01-2008 met ticketnummer 808627. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
In uw e-mail vraagt u of het mogelijk is om uw startdatum te vervroegen naar 14 januari 2008.
Het is helaas niet mogelijk om de startdatum te veranderen. Uit onze gegevens blijkt dat de opleverdatum op 15 februari gepland staat. Dit betekent dat de overname op tijd is voordat uw abonnement bij Planet afloopt.
Indien u nog vragen hebt, kunt u gerust contact met ons opnemen.
Onze excuses voor het ongemak.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Nou ja, dan nog gewoon een maandje wachten dan. Had ik maar 14 januari moeten invullen
http://www.shopadsl.nl/te...nternet-plus-vast-bellen/
in deze link staat het volgende vermeld:
Info eigen homepage
Schijfruimte eigen homepage: 50 MB
Datalimiet eigen homepage: Geen datalimiet
Op de site van Telfort wordt gesproken over homepages via "home.12move.nl" maar dit werkt niet.
Is dit een foutje van de adslshop?
Info eigen homepage
Op de site van Telfort wordt gesproken over homepages via "home.12move.nl" maar dit werkt niet.
Welk nummer heb je eigenlijk gebruikt? Dat stervensdure nummer of het alternatief dat op http://www.vraagalex.nl/V...w=article&id=56&Itemid=65 staat?
Oke zal eens uitzoeke hoe dat werktJohnStaakke schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:40:
[...]
Je kan via https://www.dyndns.com/ toch een dynamic dns aanvragen? Dat zou genoeg moeten zijn.
update: bij dyndns kun je een domain naam aanvragen en die domein naam kun je dynamisch laten veranderen.
dit is niet het geval voor mijn .com adres enige oplossing is dus handmatig veranderen.
1 vraag hoe vaak veranderd bij jullie het ip adres?
[ Voor 32% gewijzigd door TheMystery op 11-01-2008 16:09 ]
1 vraag hoe vaak veranderd bij jullie het ip adres?
Ik ben nu 1,5 maand online en nog geen verandering van ip adres gezien.
Het zal wel meevallen denk ik.
Waarschijnlijk de meeste kans op een ander adres na een reboot van je modem en na een storing.
Maar ook dat valt reuze mee.
Ik ben nu 1,5 maand online en nog geen verandering van ip adres gezien.
Het zal wel meevallen denk ik.
Waarschijnlijk de meeste kans op een ander adres na een reboot van je modem en na een storing.
Maar ook dat valt reuze mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Dorus12 op 11-01-2008 16:15 ]
je kunt je .com naar het dyndns-adres laten verwijzen middels een CNAME record
oke bedankt. gelukkig kan het denk dat ik het maar ga aanvragenrick77 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:13:
0900-9596 voor 30 cent / minuut. Ik moet wel zeggen dat ik er heel erg vlot door heen kwam. Iaatst UPC moeten bellen voor 10 cent / minuut, dat duurde ruim 20 minuten. Ik was nu binnen 5 minuten klaar. Als de wachttijden daardoor korter worden betaal ik liever iets meer. En, zolang ik maar niet te vaak hoef te bellen.JohnStaakke schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:44:
[...]
Welk nummer heb je eigenlijk gebruikt? Dat stervensdure nummer of het alternatief dat op http://www.vraagalex.nl/V...w=article&id=56&Itemid=65 staat?
Idd, dat was dus ook mijn insteekrick77 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:13:
Ik kreeg net "er zijn meer dan 9 wachtenden voor u", ik wil namelijk ook wel even weten hoe het met mijn aanvraag zit. Ook in stap 1 sinds 29 dec.Snoes schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:25:
[...]
0900-9596 voor 30 cent / minuut. Ik moet wel zeggen dat ik er heel erg vlot door heen kwam. Iaatst UPC moeten bellen voor 10 cent / minuut, dat duurde ruim 20 minuten. Ik was nu binnen 5 minuten klaar. Als de wachttijden daardoor korter worden betaal ik liever iets meer. En, zolang ik maar niet te vaak hoef te bellen.
Nou, ook ik ben ervoor gevallen. Bestelling is net de digitale deur uit.
Aangevraagd voor 25 februari 2008, op aanraden van de startpost (zes weken vooruit).
Nu maar zien hoe alles loopt. Heb er wel vertrouwen in dat het allemaal goed gaat lopen.
Aangevraagd voor 25 februari 2008, op aanraden van de startpost (zes weken vooruit).
Nu maar zien hoe alles loopt. Heb er wel vertrouwen in dat het allemaal goed gaat lopen.
Minimaal 1 maand voordat je IPB afloopt een afzegging doen. Dus ik zou zeggen uiterlijk 27012008.Nu weet ik 1 ding echter niet; mijn IPB loopt 28-2 af. Moet ik deze nu voor 18-2 zelf afmelden of niet. Ik ga ervan uit dat ik dan nog niet in stap 4 zit.
Suggestie 1) Zoals ook door iemand anders opgemerkt/gevraagd: Hoe snel traint je modem in? Dit staat rechts op de status pagina, is dat ook 13? Anders kan het in je eigennetwerk traag lopen.STL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:11:
[...]
Nieuwe DSL Line Status Check:
code:
1 2 3 noise margin upstream: 7 db output power downstream: 23 db <snip>
Idd nog ergens een telefoon toestel boven aangesloten. Nu zitten we op 13 Mb/s
Maar ik vind dit nog een groot verschil met de 19 Mb wat ze aangeven op de site.
Nog meer suggesties ?
Thnx alvast!!
Suggestie 2) Koppel de bedrading in je huis die naar boven loopt los van je ISRA en sluit het pas NA je modem aan. Nu heb een een ADSL antenne in je huis die alleen maar interferentie veroorzaakt. Je moet echt ISRA -> MODEM hebben en niet allerlei andere draadjes, of je die nou gebruikt of niet.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Lijkt me inderdaad fout, de uitleg over homepage op de pagina van Telfort gaat over homepage ruimte die meegenomen is vanaf 12move.Dorus12 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:34:
http://www.shopadsl.nl/te...nternet-plus-vast-bellen/
Info eigen homepage
gebruik eens TCP optimizer. werkte bij mij ook.STL schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:51:
Goed... Snelheid nu op ongeveer 13 Mb/s.
Wat me nu opvalt is dat wanneer ik bedraad verbonden ben ik op volle toeren kan doenloaden.
Maar als ik wireless verbonden ben ik slechts met ongeveer 500 Kb/s kan downloaden.
De wireless verbinding is uitstekend en heeft een snelheid van 54Mb/s.
Is er ergens een instelling wat ik verkeerd heb staan?
Ik heb het bij een Dell laptop getest met Intel kaartje en bij PC met belkin kaart (ook 54Mb).
Iemand enig idee?
Iemand ook rare lag atm? Ik merkte het in cod4, toen maar even tweakers gepinged. Dit is het resultaat:
1 1 ms <1 ms 7 ms 192.168.1.254
2 14 ms 15 ms 14 ms 82-169-bla.ip.telfort.nl [82.169.bla]
3 15 ms 15 ms 15 ms 172.26.43.49
4 15 ms 15 ms 15 ms 172.26.44.2
5 14 ms 15 ms 14 ms 195-241-4-177.ip.tiscali.nl [195.241.4.177]
6 89 ms 44 ms 25 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
41.4.178]
7 24 ms 18 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
8 35 ms 39 ms 40 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Die vpn-hop vertraagt de boel nogal.
1 1 ms <1 ms 7 ms 192.168.1.254
2 14 ms 15 ms 14 ms 82-169-bla.ip.telfort.nl [82.169.bla]
3 15 ms 15 ms 15 ms 172.26.43.49
4 15 ms 15 ms 15 ms 172.26.44.2
5 14 ms 15 ms 14 ms 195-241-4-177.ip.tiscali.nl [195.241.4.177]
6 89 ms 44 ms 25 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
41.4.178]
7 24 ms 18 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
8 35 ms 39 ms 40 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Die vpn-hop vertraagt de boel nogal.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Dit is nu al de 2e keer dat mij dit ook overkomt!!Snoes schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:06:
[...]
Net gebeld![]()
![]()
![]()
Mijn aanvraag zou niet juist zijn gedaan, volgens Telfort. Even los van wie zijn fout het nu is; waarom kan er nu niet op het moment dat er een fout wordt geconstateerd even een belletje worden gepleegd, waarna de gegevens worden aangepast en de aanvraag verder kan verlopen.
Nee, nu krijg je te horen; de aanvraag wordt geweigerd, u zult een nieuwe aanvraag moeten doen.
Lekker van voor af aan beginnen.![]()
![]()
![]()
![]()
Om te huilen. Behoorlijk balen in ieder geval.
Zojuist gelijk telefonisch mijn nieuwe aanvraag gedaan![]()
Nu weet ik 1 ding echter niet; mijn IPB loopt 28-2 af. Moet ik deze nu voor 18-2 zelf afmelden of niet. Ik ga ervan uit dat ik dan nog niet in stap 4 zit.
Eind vorige week nog gebeld met mijn oude provider waarom ik nog signaal had, kreeg dus te horen dat de sloop stond geplanned voor 10 januari. Ok, dus hopen dat Telfort vlak erna de check doet.
Kreeg ik een mailtje met het bericht dat het dus niet kan omdat er dus nog signaal op stond (mailtje om 11.51u), had geen adsl meer om 10.30u....hmmmm ok..
Dus ik vandaag bellen of de monteur nogmaals een check kon doen omdat er nu zeker weten geen signaal op stond. Kreeg ik een verhaal te horen dat dit niet kon omdat ik eigenlijk een overname had aangevraagd en omdat ik nu dus geen signaal meer heb kon de huidige aanvraag dus niet worden herstart en er dus een aanvraag moest komen voor een "nieuwe" verbinding...
Leuk, heb nu al 10 weken gewacht bij elkaar, en nu weer 3-4 weken?!? Het is omdat ik dit puur doe omdat het gewoon veel goedkoper is en er zo weinig alternatieven zijn (ja Alice, maar die vraagt dood leuk om 69,- voor een nieuwe lijn omdat je geen kpn aansluiting hebt), anders was ik allang ergens anders heen gegaan...
Maar dat is toch flauwekul dat wanneer er een signaal op de lijn staat er geen overname kan worden gedaan? Het aanwezig zijn van een signaal op de lijn mag geen belemmering zijn voor de nieuwe aanbieder...
Ik kan wel naar de geschillen commissie stappen, maar dat duurt ook nog eens 4 weken. Kan ik net zo goed meteen een nieuwe aansluiting aanvragen.
was vanavond ook aan het bellen , en ook een bestand van 5mb aan het downloaden bij mij viel het telefoon gesprek helemaal weg. dit was mij nog niet eerder op gevallen , ik ben geen type om direct wat in het modem te veranderen , maar als er meer mensen hier last van hebben ? , is het dan verstandig om dit te vermelden bij telfort ?dragonballz schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:19:
[...]
Ik had ook UBR veranderd in CBR, dat verbeterd inderdaad het geluid, maar mijn downloadsnelheid is wel verminderd. Hoe heb je trouwens gemeten/gekeken dat de downloadsnelheid niet minder is of zelfs beter wordt? Dat ben ik echt benieuwd naar?
Wij zaten in fase 1 tot eergister, dat was sinds 25 december.JohnStaakke schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:39:
[...]
Ik kreeg net "er zijn meer dan 9 wachtenden voor u", ik wil namelijk ook wel even weten hoe het met mijn aanvraag zit. Ook in stap 1 sinds 29 dec.
Nu zijn we al in fase 3 beland en de oplevering van 30 januari word gehaald lijkt het
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
Yes, ik ben verbonden!
Daarnet ineens geen internet meer (eigenlijk opleverdatum is de 14e). ZyXEL erin, registeren en klaar. Modem staat op 8 Mbit, helaas zit hier dus nog een oude ADSL centrale (en dat voor 'n VINEX locatie)...
Hulde voor Telfort, had niet beter kunnen gaan
VOIP op de ZyXEL werkt ook uitstekend. Net mijn oude Gigaset aangesloten, mijn Budgetphone settings ingevuld in de router en klaar. Alles werkt, inclusief nummerherkenning (dat had ik hiervoor bij KPN niet eens). Super!!
Nu ga ik dus ook de KPN vaste telefoonlijn opzeggen.
Daarnet ineens geen internet meer (eigenlijk opleverdatum is de 14e). ZyXEL erin, registeren en klaar. Modem staat op 8 Mbit, helaas zit hier dus nog een oude ADSL centrale (en dat voor 'n VINEX locatie)...
Hulde voor Telfort, had niet beter kunnen gaan
VOIP op de ZyXEL werkt ook uitstekend. Net mijn oude Gigaset aangesloten, mijn Budgetphone settings ingevuld in de router en klaar. Alles werkt, inclusief nummerherkenning (dat had ik hiervoor bij KPN niet eens). Super!!
Nu ga ik dus ook de KPN vaste telefoonlijn opzeggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 22:21 ]
Ik heb nu Telfort Internet 20MB. Geen Vast Bellen via Telfort. Als ik het goed begrijp kan ik dan met een Budgetphone een aansluiting krijgen? Ik snap die site niet echt ;pVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:20:
...mijn Budgetphone settings ingevuld in de router en klaar. Alles werkt, inclusief nummerherkenning (dat had ik hiervoor bij KPN niet eens). Super!!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Ja, je kan gewoon de settings van je VOIP provider invullen in je ZyXEL. Dat is niet geblocked door Telfort.
Om te experimenteren kun je 'n prepaid accountje aanvragen bij Budgetphone of VOIPbuster of welke dan ook.
Die Budgetphone site blinkt inderdaad helaas niet uit in duidelijkheid...
Om te experimenteren kun je 'n prepaid accountje aanvragen bij Budgetphone of VOIPbuster of welke dan ook.
Die Budgetphone site blinkt inderdaad helaas niet uit in duidelijkheid...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 22:38 ]
Verwijderd
@XenoMorpH
ook ik had overstap aangevraagd op 10 dec voor aansluiten op 1 febr .krijg ik vandaag bericht dat het dus niet kan omdat er signaal op de lijn zit , nogal logisch lijkt me dat
net opnieuw aangevraagd maar kan niet meer per 1 febr [er moet 28 dagen zitten tussen aanvraag en oplevering]moet dus nu noodgedwongen uitwijken naar later, ik had 1 febr aangegeven ivm aflopen abbo per 1 febr bij andere provider [ dacht mooi op tijd te zijn maar helaas]
ben benieuwd hoelang ik straks zonder zit
ook ik had overstap aangevraagd op 10 dec voor aansluiten op 1 febr .krijg ik vandaag bericht dat het dus niet kan omdat er signaal op de lijn zit , nogal logisch lijkt me dat
net opnieuw aangevraagd maar kan niet meer per 1 febr [er moet 28 dagen zitten tussen aanvraag en oplevering]moet dus nu noodgedwongen uitwijken naar later, ik had 1 febr aangegeven ivm aflopen abbo per 1 febr bij andere provider [ dacht mooi op tijd te zijn maar helaas]
ben benieuwd hoelang ik straks zonder zit
Volgens mij moet iemand de load balancers in mijn wijkcentrale eens een schop geven, normaal overdag kan ik met de volle bak 2,05mbtjes ps downloaden, maar ronde het middag uur en s`avonds (na 6en) dip de verbinding in, eerst schommelend tussen 900 en 1200kbps en s`avonds naar de 630kbps toe
dat terwijl het modem keurig intraind op 20002kbps de heren van telfort weten niet wat te doen….. ik wel
iemand van het NOC naar de wijkcentrale om die dsl plaat eens wat olie te geven.
Iemand anders een idee? Met of zonder splitter, recht op het ISRA of de kabel er tussen het maakt allemaal niets uit, op de momenten dat het “drukker op het internet” word is het janken met de pet op.
Iemand anders ook al last van schommelende verbindingen.

Iemand anders een idee? Met of zonder splitter, recht op het ISRA of de kabel er tussen het maakt allemaal niets uit, op de momenten dat het “drukker op het internet” word is het janken met de pet op.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| 20002 kbps / 1031 kbps noise margin upstream: 11 db output power downstream: 19 db attenuation upstream: 6 db tone 0- 31: 00 00 00 06 89 9b bc cc dd cd dd dd dc cb ba 98 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 9 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 15 db tone 32- 63: 00 22 44 56 67 78 89 9a ab bb cc cc dd dd dd dd tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd tone 96-127: dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc tone 128-159: cc cc cc cc cc cc bb bc cb cc cc bb bb cb bb bb tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 192-223: bb bb bb bb bb ba bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa ab bb ab bb 2b bb bb bb tone 256-287: 5d dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd tone 288-319: dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc dd dd dd dd dd dd tone 320-351: dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc tone 352-383: cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 416-447: bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa tone 448-479: aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 78 87 77 77 77 77 77 77 |
Iemand anders ook al last van schommelende verbindingen.
29 december via internet aanvraag gedaan.. Vandaag, 11 december (13 dagen later), eindelijk in stap 2 beland.. So far so good.. ben benieuwd!
Hoe test je dit (die snelheid)?The_Resetter schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:00:
Volgens mij moet iemand de load balancers in mijn wijkcentrale eens een schop geven, normaal overdag kan ik met de volle bak 2,05mbtjes ps downloaden, maar ronde het middag uur en s`avonds (na 6en) dip de verbinding in, eerst schommelend tussen 900 en 1200kbps en s`avonds naar de 630kbps toedat terwijl het modem keurig intraind op 20002kbps de heren van telfort weten niet wat te doen….. ik wel
iemand van het NOC naar de wijkcentrale om die dsl plaat eens wat olie te geven.
Iemand anders een idee?
Naast het feit dat het nog steeds een consumenten lijn is (overboeking), is het 's middags en 's avonds gewoon het drukst op het internet.
Als een website/router/internetknooppunt het niet aankan kan je wel een 20mbit lijn hebben (of 100mbit) het gaat er niet sneller door.
20connecties open op een paid usenetserver, ftp.telfort.nl/pub/test/ speedtest.bbned.nl ftp.xs4all.nl/pub/test/job schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:09:
[...]
Hoe test je dit (die snelheid)?
Naast het feit dat het nog steeds een consumenten lijn is (overboeking), is het 's middags en 's avonds gewoon het drukst op het internet.
Als een website/router/internetknooppunt het niet aankan kan je wel een 20mbit lijn hebben (of 100mbit) het gaat er niet sneller door.
Op zich kan ik mij er iets bij voorstellen dat die wat trager gaat maar dit is ook iets van de laatste paar dagen

Maar naar de 630kb vind ik wel erg triest, ik heb in de 4 jaar xs4all 8mbit lijn nog NOOIT een in zakker gehad of überhaupt iets geks, atm download die met ~1300kb
Mooi, ik zit nu in stap 2
We gaan de goeie kant op!
Heyy ik heb nu Chello Classic + Tv en radio erbij, hiervoor betaal ik 100 euro en dat begin ik beetje veel te vinden,dus daarom wil ik overstappen naar Telfort 20 Mbit.
ik wil graag weten of het een goeie keus is.of zal ik problemen krijgen met Telfort? bijvoorbeeld lagere snelheiden dan die van Chello classic?
volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 789 meter
ik wil graag weten of het een goeie keus is.of zal ik problemen krijgen met Telfort? bijvoorbeeld lagere snelheiden dan die van Chello classic?
volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 789 meter
die speedtest van bbned.nl is redelijk rap, dus daar zou je een betrouwbare meting van moeten krijgen.The_Resetter schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:25:
Op zich kan ik mij er iets bij voorstellen dat die wat trager gaat maar dit is ook iets van de laatste paar dagen
Maar naar de 630kb vind ik wel erg triest, ik heb in de 4 jaar xs4all 8mbit lijn nog NOOIT een in zakker gehad of überhaupt iets geks, atm download die met ~1300kb
telfort ftp is brak (soms supersnel, dan rete traag), dus vermijd die om te testen.
630kb van de bbned server is wel apart.
Als je zeker weet dat je op dat moment de enige gebruiker bent in jouw huis, en niets aan het uploaden bent dan zou je met de bbned server een snelle download moeten hebben.
Zoniet, dan zal er ergens ondercapaciteit moeten zijn tussen jouw en telfort.
[ Voor 20% gewijzigd door job op 12-01-2008 01:27 ]
Ik wil ook graag overstappen. Op dit moment heb ik Xs4all ultra(€74,95 p/maand) :x en isdn-2(€21 p/maand oid).
Als ik Telfort(20mbit) + Telefonie aanvraag, verdwijnt dat isdn abbonnement dan ook? waardoor mijn totale kosten net onder de €30 p/maand zitten?
Zo ja, cool
! Maar heb ik dan nog steeds een isdn lijn of ben ik dan analoog?
Update:
Correct me if i'm wrong:
1.Bestellen internet + vast bellen bij Telfort van €29,90 (+ administratie + nummerbehoud)
2.Brief bij stap 4 opsturen naar Xs4all(huidige provider)
3.Telfort Zegt KPN-isdn abbo op, maar ik behoud een annex b lijn.
4.Xs4all gaat weg, telfort gaat aan en 3 dagen later voip.
5.Geen vaste kpn lijn meer maar puur adsl via annex b
6. NT1 kastje en quatrovox zijn overbodig?
Als ik Telfort(20mbit) + Telefonie aanvraag, verdwijnt dat isdn abbonnement dan ook? waardoor mijn totale kosten net onder de €30 p/maand zitten?
Zo ja, cool
Update:
Correct me if i'm wrong:
1.Bestellen internet + vast bellen bij Telfort van €29,90 (+ administratie + nummerbehoud)
[ Voor 38% gewijzigd door Venxir op 12-01-2008 01:48 ]
If it aint broke, fix it till it is!
Ja zeker, op 3 pcs geprobeerd voor de zekerheidjob schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:23:
[...]
die speedtest van bbned.nl is redelijk rap, dus daar zou je een betrouwbare meting van moeten krijgen.
telfort ftp is brak (soms supersnel, dan rete traag), dus vermijd die om te testen.
630kb van de bbned server is wel apart.
Als je zeker weet dat je op dat moment de enige gebruiker bent in jouw huis, en niets aan het uploaden bent dan zou je met de bbned server een snelle download moeten hebben.
Zoniet, dan zal er ergens ondercapaciteit moeten zijn tussen jouw en telfort.
Uiteindelijk is het mijn vraag wat gaan hun er aan doen het is leuk en aardig maar als het druk is je verbinding zien zakken naar 630kbs is niet tof, vooral als je met je oude ISP daar nooit last van heb gehad.
Dan ga je toch s`avonds downloaden… jah dat kan maar ik ga er wel vanuit dat als ik weerkom van het werk ik ook normaal met een bloedgang kan internetten en daarvoor niet tot s`nachts moet wachten, of ben ik nu te veel eisend.
Correct je plugt je normale PSTN telefoon met een RJ11 plugje in het DSL modem van Telfort. Je qvox kan altijd op marktplaats, en die NT1 zou ik ritueel verbranden, hoewel KPN opbellen ook mag want officieel heb je die in bruikleen.Venxir schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:30:
[ Voor 11% gewijzigd door The_Resetter op 12-01-2008 02:29 ]
Helemaal goed.Venxir schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:30:
Ik wil ook graag overstappen. Op dit moment heb ik Xs4all ultra(€74,95 p/maand) :x en isdn-2(€21 p/maand oid).
Zo ja, cool! Maar heb ik dan nog steeds een isdn lijn of ben ik dan analoog?
Update:
Correct me if i'm wrong:
Wat je gewoon moet begrijpen is dat Telfort je telefoon abonnement op kan zeggen, maar Internet niet!
Je overgaat naar VOIP en dus geen fysiek ISDN apparatuur kunt gebruiken.
Maar wel ISDN signaal binnen krijgt, dus ook een ISDN modem moet krijgen van Telfort.
It ain't stupid if it works!
Ik heb ooit ADSL over ISDN gehad van Xs4all.vr6-only schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 07:46:
[...]
Helemaal goed.
Wat je gewoon moet begrijpen is dat Telfort je telefoon abonnement op kan zeggen, maar Internet niet!
Je overgaat naar VOIP en dus geen fysiek ISDN apparatuur kunt gebruiken.
Maar wel ISDN signaal binnen krijgt, dus ook een ISDN modem moet krijgen van Telfort.
Overgestapt naar IPB van Planet (Annex B Experiabox gebruikt).
Volgende week stap ik over naar Telfort, maar ik heb van hen een Zyxel Annex A (POTS modem dus) ontvangen. Ik denk zelf dat als je ooit ISDN gehad hebt en je stapt over naar Telfort, dat je lijn weer teruggezet wordt naar Annex A.
Ja maar dan is het al te laat he?Bull schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:31:
[...]
Kun je wel uit het behaalde resultaat opmaken die je met de snelheidsmeter haalt.
Be fast .... Be furious....
Hij bedoelt de postcodecheck op de Telfort website. Je hoeft niets te bestellen om daar je postcode in te voeren.Bl4ckviper schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:00:
[...]
Ja maar dan is het al te laat he?dan heb ik het al aangeschaft!
Ja die had ik gedaan en loopt dan toch het maximum.. Maar is dat ding te vertrouwen? of loopt hij bij iedere postcode tot de max?Johny_B schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:07:
[...]
Hij bedoelt de postcodecheck op de Telfort website. Je hoeft niets te bestellen om daar je postcode in te voeren.
10 postcodes ingevuld. Verschillende plaatsen en regio's en wat een verassing allemaal tot de max
[ Voor 12% gewijzigd door Bl4ckviper op 12-01-2008 11:26 ]
Be fast .... Be furious....
Er zijn nog aardig wat regio's waar geen adsl2+ apparatuur hangt, daar krijg je dan bijvoorbeeld maximaal 8mbit. Verder zijn er genoeg postcodes (in de vorige 2 topics) waar er max 15mbit wordt gegeven.Bl4ckviper schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:23:
10 postcodes ingevuld. Verschillende plaatsen en regio's en wat een verassing allemaal tot de max
Maar het grootste deel van de steden krijg je inderdaad een 20mbit schatting.
Dag lieve mensen ik heb even een paar vraagjes over dit mooie aanbod. Ik heb op het moment een ADSL abonnement bij hetnet, waar ik 13,00 per maand voor het internet zelf betaal, plus 19,95 per maand voor de lijnhuur van KPN. Waar het internet dus doorheen gaat neem ik aan.
Nou heb ik ook nog een vast telefoon abonnement bij KPN waar ik gewoon abonnementskosten voor betaal en de gesprekskosten.
Nu is deze vraag misschien al heel vaak gesteld maar het is mij nog niet helemaal duidelijk: Wanneer telfort zegt dat er geen doorbelasting is op de vaste lijn, bedoelen ze daar dan mee die 19,95 die ik voor de lijnhuur betaal? Of geldt dit alleen voor mensen die geen vast telefonie abonnement hebben bij KPN. Volgens mijn weten hoef ik die lijnhuur namelijk niet meer te betalen als ik geen ADSL meer afneem, maar wel nog mijn telefonie hou.
Dus uiteindelijk betaal ik voor mijn huidige internetverbinding 13+19.95=32.95 euro per maand.
Moet ik dan als ik het abonnement van telfort zou nemen, die 19.95 niet meer aan kpn betalen? Maar dus gewoon de 20 euro per maand aan Telfort?
Alvast bedankt!
Nou heb ik ook nog een vast telefoon abonnement bij KPN waar ik gewoon abonnementskosten voor betaal en de gesprekskosten.
Nu is deze vraag misschien al heel vaak gesteld maar het is mij nog niet helemaal duidelijk: Wanneer telfort zegt dat er geen doorbelasting is op de vaste lijn, bedoelen ze daar dan mee die 19,95 die ik voor de lijnhuur betaal? Of geldt dit alleen voor mensen die geen vast telefonie abonnement hebben bij KPN. Volgens mijn weten hoef ik die lijnhuur namelijk niet meer te betalen als ik geen ADSL meer afneem, maar wel nog mijn telefonie hou.
Dus uiteindelijk betaal ik voor mijn huidige internetverbinding 13+19.95=32.95 euro per maand.
Moet ik dan als ik het abonnement van telfort zou nemen, die 19.95 niet meer aan kpn betalen? Maar dus gewoon de 20 euro per maand aan Telfort?
Alvast bedankt!
Geldt alleen voor mensen die geen telefonie nemen.MasteRoDisastr schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:03:
Alvast bedankt!
Weet je zeker dat je voor je lijn 20 euro per maand betaald? Dacht dat dat altijd maar 10 euro per maand was. En dan dus x euro voor je abonnement.
[ Voor 32% gewijzigd door job op 12-01-2008 13:12 ]
Net als andere in dit topic is mijn aanvraag voor telfort + bellen afgewezen omdat ik nu bij speedlinq zit en ze niet tussen kpn en kpn kunnen migreren. Is hier al een oplossing voor gevonden? Mijn speedlinq abo loopt eind februaria af en om zonder internet en telefoon te zitten is geen optie. En een alle andere budget aanbieders zijn niet actief op mijn postcode (2995AH) of te duur.
Ik heb het even nagekeken maar er staat KPN ADSL Lite, neem aan dat dit de lijnhuur is en dat is ongeveer 20 euro per maand inclusief btw.
Misschien was ik nog niet echt duidelijk erover, maar ik wil graag het internet van telfort, maar mijn telefonie van kpn houden.
Wat ben ik dan in totaal aan alleen mijn internet kwijt per maand. Dus alleen 20 euro in de maand, of moet ik nog steeds die lijnhuur blijven betalen?
Misschien was ik nog niet echt duidelijk erover, maar ik wil graag het internet van telfort, maar mijn telefonie van kpn houden.
Wat ben ik dan in totaal aan alleen mijn internet kwijt per maand. Dus alleen 20 euro in de maand, of moet ik nog steeds die lijnhuur blijven betalen?
Volgens mij moet je dan nog steeds die lijnhuur betalen.
Eigenlijk zit die lijnhuur verweven in je abonnements geld.
[ Voor 35% gewijzigd door job op 12-01-2008 13:22 ]
Oke, bedankt voor het snelle antwoord. Wel een beetje jammer, kost het toch weer zo'n 40 euro p/m. Maar nog steeds goedkoper dan een opwaardering van mijn hetnet abonnement wat uiteindelijk 45 kost met een 4MB verbinding.
In principe wel, maar die 20 euro is dus niet lijnhuur inbegrepen.job schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:16:
Volgens mij moet je dan nog steeds die lijnhuur betalen.
[ Voor 40% gewijzigd door MasteRoDisastr op 12-01-2008 13:25 ]
Hey, je hebt ADSL connected by KPN. DIe 19,95 is voor het KPN deel van de abonnementskosten, die 13 euri gaat naar je provider (Planet ofzo denk ik).MasteRoDisastr schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:14:
Ik heb het even nagekeken maar er staat KPN ADSL Lite, neem aan dat dit de lijnhuur is en dat is ongeveer 20 euro per maand inclusief btw.
Als je naar Telfort gaat vervallen deze kosten en betaal je alleen voor je vaste lijn bij KPN, niks meer voor ADSL. Je kan altijd ook nog je nummer overzetten naar Telfort en dan betaal je een kleine 30 euro
hallo,
ik wil graag nieuw internet omdat mijn huidige provider, solcon alleen maar problemen geeft,, heel veel uitval van internet, internet is traag..
misschien kan dat wel kloppen want ik heb isdn en ik zit 3.5 km van de centrale af.. maar irritant is het wel dat ik altijd gerotzooi met internet heb.
is het dan ook verstandig dat ik dan internet van telfort neem?
het is 20mb en ik kan max. 4 tot 8 mb internet hebben..
wat kan ik het best doen?
groeten harmen vogel
ik wil graag nieuw internet omdat mijn huidige provider, solcon alleen maar problemen geeft,, heel veel uitval van internet, internet is traag..
misschien kan dat wel kloppen want ik heb isdn en ik zit 3.5 km van de centrale af.. maar irritant is het wel dat ik altijd gerotzooi met internet heb.
is het dan ook verstandig dat ik dan internet van telfort neem?
het is 20mb en ik kan max. 4 tot 8 mb internet hebben..
wat kan ik het best doen?
groeten harmen vogel
Verwijderd
Ik heb sindskort Telfort genomen, met gebruik van een ZyXEL p-2602HW-D1A, aangezien ik weinig weet over mode/routers en dergelijken, hoe werkt dat portforwarding, ik neem aan kmoet naar Network-> NAT-> portforwarding. Dan zie ik Start Port/ End port, dan Port translation: Start Port/ End port en IP adres, als ik bijvoorbeeld bij uTorrent gekozen heb voor port 46573 moet ik dan bij alle 4 die port invullen? En IP adres: moet dat de Ip adres van Utorrent of je eigen IP adres? Zoja welke aangezien elke computer een eigen Ip adresje krijg ofzo.
En nog iets ik had ff mn modem geresetted , ineens is mijn DSL rate gedaald ? was 1000 lager dan voorheen, was namelijkk 17499./1030 , nu 16499/1030, hoe kan dit?
En nog iets ik had ff mn modem geresetted , ineens is mijn DSL rate gedaald ? was 1000 lager dan voorheen, was namelijkk 17499./1030 , nu 16499/1030, hoe kan dit?
Verwijderd
Vandaag ontving ik mijn telfort pakket!
na amper 3-4 weken heb ik internet
Nu wil ik ook mijn telefoon aansluiten, makkelijk zat zou je zeggen, gewoon een rj11 stekkertje erin en gaan met die banaan. Alleen nu moet ik twee rj45 stekkertjes zelf maken. Is hier een soort schema voor?
Nu wil ik ook mijn telefoon aansluiten, makkelijk zat zou je zeggen, gewoon een rj11 stekkertje erin en gaan met die banaan. Alleen nu moet ik twee rj45 stekkertjes zelf maken. Is hier een soort schema voor?
rj11 of rj45?
rj45: FAQ - Netwerken
rj11: groen, blauw, rood, geel
of
rj11: geel blauw rood zwart
Maar in principe maakt het weinig uit als je maar aan beide kanten van de telefoondraad dezelfde volgorde gebruikt.
rj45: FAQ - Netwerken
rj11: groen, blauw, rood, geel
of
rj11: geel blauw rood zwart
Maar in principe maakt het weinig uit als je maar aan beide kanten van de telefoondraad dezelfde volgorde gebruikt.
[ Voor 46% gewijzigd door job op 12-01-2008 15:25 ]
Jawel het ZIT in je abbonement dus in de 20 euro.MasteRoDisastr schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:23:
Oke, bedankt voor het snelle antwoord. Wel een beetje jammer, kost het toch weer zo'n 40 euro p/m. Maar nog steeds goedkoper dan een opwaardering van mijn hetnet abonnement wat uiteindelijk 45 kost met een 4MB verbinding.
[...]
In principe wel, maar die 20 euro is dus niet lijnhuur inbegrepen.
Dus ik betaal voor internet inclusief die lijnhuur maar echt 20 euro per maand?
Dat zou heel voordelig zijn. Heeft er iemand nog opmerkingen over verschil tussen de snelheidscheck en de echte snelheden? Ik zou op mijn adres maximaal zo'n 19mbit/s krijgen. Ik heb nu zo'n 1.5. (Met mijn huidige abonnement van Hetnet dus.) Dus dat zou wel een hele verbetering zijn.
Het hangt natuurlijk ook nog af van een aantal factoren, maar extreme verschillen misschien?
Dat zou heel voordelig zijn. Heeft er iemand nog opmerkingen over verschil tussen de snelheidscheck en de echte snelheden? Ik zou op mijn adres maximaal zo'n 19mbit/s krijgen. Ik heb nu zo'n 1.5. (Met mijn huidige abonnement van Hetnet dus.) Dus dat zou wel een hele verbetering zijn.
Het hangt natuurlijk ook nog af van een aantal factoren, maar extreme verschillen misschien?
[ Voor 5% gewijzigd door MasteRoDisastr op 12-01-2008 16:03 ]
Verwijderd
Ik bren ook zonder problemen overgegaan van Planet naar Telfort. Echter valt me de snelheid een klein beetje tegen.
Met deze waarden traint het modem echter maar in op 13202 kbps / 963 kbps. Het modem staat op een paar meter afstand van het IS/RA-punt. DSL-line resetten, modem-resetten, verschillende kabels geprobeerd maar hoger intrainen wil hij niet. Heb ook mijn oude WAG354G aangesloten en deze traint zelfs iets lager in. Kleine tegenvaller dus maar gezien ik voor veel minder geld er qua snelheid dubbel op vooruit ben gegaan ben ik al met al toch zeer tevreden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| noise margin upstream: 8 db output power downstream: 22 db attenuation upstream: 7 db tone 0- 31: 00 00 00 06 8a aa bb cc cc cc cc bb bb ba aa 87 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 8 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 19 db tone 32- 63: 00 25 57 77 78 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 64- 95: 89 88 98 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 128-159: 77 77 76 66 66 76 66 76 66 66 66 66 66 66 66 66 tone 160-191: 66 65 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 tone 192-223: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 55 55 25 55 55 tone 256-287: 48 99 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa tone 288-319: aa 7a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa tone 320-351: aa aa aa aa aa aa a9 a9 99 a9 9a a9 99 99 99 99 tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 tone 448-479: 88 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 66 66 66 tone 480-511: 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 |
Met deze waarden traint het modem echter maar in op 13202 kbps / 963 kbps. Het modem staat op een paar meter afstand van het IS/RA-punt. DSL-line resetten, modem-resetten, verschillende kabels geprobeerd maar hoger intrainen wil hij niet. Heb ook mijn oude WAG354G aangesloten en deze traint zelfs iets lager in. Kleine tegenvaller dus maar gezien ik voor veel minder geld er qua snelheid dubbel op vooruit ben gegaan ben ik al met al toch zeer tevreden.
Je betaald voor je KPN telefoonlijn iets van 20 euro per maand. Daar zit ook de lijnhuur bij in. Nu heb je internet via een provider die internet levert via het kpn netwerk. Je betaald aan je internet provider een deel en je betaald kpn een deel.MasteRoDisastr schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:02:
Dus ik betaal voor internet inclusief die lijnhuur maar echt 20 euro per maand?
Ga je over naar telfort internet dan betaal je nog steeds je kpn telefoon abonnement en 20 euro per maand aan telfort. Ga je ook bellen via telfort dan betaal je 30 euro per maand en verder niets.
Who wants to life forever anyway...
Die paar meter van het isra punt verkorten werkt ook goed.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:33:
Ik bren ook zonder problemen overgegaan van Planet naar Telfort. Echter valt me de snelheid een klein beetje tegen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 noise margin upstream: 8 db output power downstream: 22 db attenuation upstream: 7 db tone 0- 31: 00 00 00 06 8a aa bb cc cc cc cc bb bb ba aa 87 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 8 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 19 db tone 32- 63: 00 25 57 77 78 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 64- 95: 89 88 98 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 128-159: 77 77 76 66 66 76 66 76 66 66 66 66 66 66 66 66 tone 160-191: 66 65 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 tone 192-223: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 55 55 25 55 55 tone 256-287: 48 99 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa tone 288-319: aa 7a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa tone 320-351: aa aa aa aa aa aa a9 a9 99 a9 9a a9 99 99 99 99 tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 tone 448-479: 88 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 66 66 66 tone 480-511: 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44
Het is toch zo dat je, als je Telfort internet en bellen neemt, je totaal geen kosten kwijt bent aan KPN? Geen enkele, lijnhuur noch enige andere kosten dus, zodat het totaal per maand echt 30 euro bedraagt (excl mobiele belkosten).RC2 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:09:
[...]
Je betaald voor je KPN telefoonlijn iets van 20 euro per maand. Daar zit ook de lijnhuur bij in. Nu heb je internet via een provider die internet levert via het kpn netwerk. Je betaald aan je internet provider een deel en je betaald kpn een deel.
Ga je over naar telfort internet dan betaal je nog steeds je kpn telefoon abonnement en 20 euro per maand aan telfort. Ga je ook bellen via telfort dan betaal je 30 euro per maand en verder niets.
De Casema opzegging is bevestigd, dus nu kan ik ook Telfort gaan bestellen. Ik zit te twijfelen welk modem ik neem. Ik wilde eerst alles in een apparaat hebben (voip, wifi en sip) maar van de andere kant is het wel 70 euro extra en heb ik nog een goede wireless router liggen (Linksys WRT54GL, ik heb ook nog een goed atakastje, maar dat heb ik niet nodig aangezien zelfs de basismodem daar functionaliteit voor heeft).
Wat hebben jullie gedaan met de modemkeuze? Ik neem aan dat de meeste mensen hier niet genoeg functionaliteit hebben met de basismodem zonder extra hardware?
Wat hebben jullie gedaan met de modemkeuze? Ik neem aan dat de meeste mensen hier niet genoeg functionaliteit hebben met de basismodem zonder extra hardware?
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 12-01-2008 17:19 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nog niet eens 24 uur later en ben in stap 3 beland! Binnen 1 à 2 weken zou het actief moeten zijn! Tot nu toe alles prima, nog geen nare ervaringen!PTRdesign schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:40:
29 december via internet aanvraag gedaan.. Vandaag, 11 december (13 dagen later), eindelijk in stap 2 beland.. So far so good.. ben benieuwd!
Verwijderd
Ik heb een vraagje over telfort telefonie, ik heb op dit moment UPC telefonie
en heb 2 telefoons in huis 1 in de woonkamer en 1 slaapkamer die kan ik toch gewoon blijven gebruiken als ik telfort vast bellen neem? want ik begrijp van je moet het aansluiten op je modem? (Ik heb vandaag Telfort Internet binnen) aansluiting is rond 22 jan.. dus daarom wil ik telfort vast bellen ook bijbestellen maar wil wel ff weten hoe het zit, want snap het niet zo
en heb 2 telefoons in huis 1 in de woonkamer en 1 slaapkamer die kan ik toch gewoon blijven gebruiken als ik telfort vast bellen neem? want ik begrijp van je moet het aansluiten op je modem? (Ik heb vandaag Telfort Internet binnen) aansluiting is rond 22 jan.. dus daarom wil ik telfort vast bellen ook bijbestellen maar wil wel ff weten hoe het zit, want snap het niet zo

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 17:27 . Reden: - ]
Zou iemand een testje willen doen met een PSTN Zyxel modem. Als je de DSL kabel eruit haalt en je stopt hem er weer in, hoeveel seconden zitten er tussen het erin steken van de lijn en het aangaan van het DSL lampje?
Dit wil ik graag weten ivm een KPN grond-kabel (blauw) met 13 aders
: 2xrood, 2xblauw, 2xgroen, 2xgeel, eenmaal een doorzichtige met zwart gebundeld, eenmaal een wit/beige met een doorzichtige gebundeld en nog 1 losse bruinachtige. Zijn dus 6 bundels (aderparen) en 1 losse ader. Heb echt al tig combo's gecontroleerd, maar mijn DSL gaat nooit branden terwijl de lijn de 10e (volgens KPN én Telfort 2 x) is opgeleverd. ISRA monteur heb ik gemist door een kapotte deurbel
en ik kom van een geheel kale lijn. Heb mijn modem getest op een Tele2 lijn en daar ging hij wel branden, dus modem doet het wel. Tevens was die Tele2 lijn een eenzelfde soort huis met zelfde 13 aderige KPN-lijn en daar zat het signaal op de zwart met doorzichtige gebundelde lijn. Uiteraard blauw/rood, groen/geel getest en veel meer. Maar wat ik me afvraag, waarom heb ik 2 rode aders die er gebundeld uitkomen? Net als de blauwe, gele en groene dus? Is dat normaal? Heb nog niet op internet voorbeelden van verschillende KPN koperlijnen kunnen vinden, waaruit ik kan afleiden wat normaliter 1e en 2e aderpaar is.
De monteur van KPN komt wel opnieuw, maar ik word nog gebeld voor nieuwe afspraak. Dus neem aan dat het wel goed komt, maargoed, ik ben tweaker dus wil het zelf ook kunnen fixen. Ik hoorde ook dat je zelf met een natte vinger kon testen waar spanning op zit, maar dat vertrouw ik ook nog niet zo. Ik kan met een los telefoontoestel wél horen dat op elke ader spanning zit ivm contact tikje, dat ik op spanningloze kabels uiteraard niet hoor. Maar weet niet of die tikjes er ook al waren vóórdat mijn lijn opgeleverd werd.
Dit wil ik graag weten ivm een KPN grond-kabel (blauw) met 13 aders

De monteur van KPN komt wel opnieuw, maar ik word nog gebeld voor nieuwe afspraak. Dus neem aan dat het wel goed komt, maargoed, ik ben tweaker dus wil het zelf ook kunnen fixen. Ik hoorde ook dat je zelf met een natte vinger kon testen waar spanning op zit, maar dat vertrouw ik ook nog niet zo. Ik kan met een los telefoontoestel wél horen dat op elke ader spanning zit ivm contact tikje, dat ik op spanningloze kabels uiteraard niet hoor. Maar weet niet of die tikjes er ook al waren vóórdat mijn lijn opgeleverd werd.
pepernooot
Verwijderd
Helaas heeft het geen enkele invloed op de snelheid waarmee het modem intraint.JohnStaakke schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:12:
[...]
Die paar meter van het isra punt verkorten werkt ook goed.
38.7 seconden hier.dinkelover schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:44:
Zou iemand een testje willen doen met een PSTN Zyxel modem. Als je de DSL kabel eruit haalt en je stopt hem er weer in, hoeveel seconden zitten er tussen het erin steken van de lijn en het aangaan van het DSL lampje?
Dit wil ik graag weten ivm een KPN grond-kabel (blauw) met 13 aders: 2xrood, 2xblauw, 2xgroen, 2xgeel, eenmaal een doorzichtige met zwart gebundeld, eenmaal een wit/beige met een doorzichtige gebundeld en nog 1 losse bruinachtige. Zijn dus 6 bundels (aderparen) en 1 losse ader. Heb echt al tig combo's gecontroleerd, maar mijn DSL gaat nooit branden terwijl de lijn de 10e (volgens KPN én Telfort 2 x) is opgeleverd. ISRA monteur heb ik gemist door een kapotte deurbel
en ik kom van een geheel kale lijn. Heb mijn modem getest op een Tele2 lijn en daar ging hij wel branden, dus modem doet het wel. Tevens was die Tele2 lijn een eenzelfde soort huis met zelfde 13 aderige KPN-lijn en daar zat het signaal op de zwart met doorzichtige gebundelde lijn. Uiteraard blauw/rood, groen/geel getest en veel meer. Maar wat ik me afvraag, waarom heb ik 2 rode aders die er gebundeld uitkomen? Net als de blauwe, gele en groene dus? Is dat normaal? Heb nog niet op internet voorbeelden van verschillende KPN koperlijnen kunnen vinden, waaruit ik kan afleiden wat normaliter 1e en 2e aderpaar is.
Brande Dsl en Internet.
Je moet sowieso niet zelf opzeggen, bij overstap van IPB naar Telfort wordt IPB vanzelf beëindigd, zie de startpost.Doerak553 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:57:
[...]
Minimaal 1 maand voordat je IPB afloopt een afzegging doen. Dus ik zou zeggen uiterlijk 27012008.
Wel als je je analoge (POTS) abo bij KPN behoud.EleanorNL schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:16:
[...]
Het is toch zo dat je, als je Telfort internet en bellen neemt, je totaal geen kosten kwijt bent aan KPN? Geen enkele, lijnhuur noch enige andere kosten dus, zodat het totaal per maand echt 30 euro bedraagt (excl mobiele belkosten).
Opmerkelijk nu:hvgsel schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:10:
Downloadsnelheden :
Ik had eerst een draadloos modem besteld; later gewijzigd naar basismodem. Toch draadloos modem ontvangen en voorlopig aangesloten met toestemming van Telfort. Gisteren alsnog basismodem ontvangen; aangesloten, samen met router als accesspoint.
Nu met basismodem en router zijn de downloadsnelheden aanmerkelijk hoger :
- Bedraad : 2000 KB/sec
- Draadloos met zelfde 54 Mbps verbinding : 1850 KB sec
Wat wel opviel bij het eerste draadloos modem, was dat de CPU ervan bij het downloaden altijd 100% in gebruik was.
Nu bij het basismodem en de router wordt de werklast verdeeld over beide.
Is dat de verklaring voor de snellere draadloze download ?
Is dat wellicht ook de verklaring voor mensen die een wegvallende telefoon verbinding hebben bij download.
Is de conclusie gerechtvaardigd dat, door dat 100% CPU gebruik van een draadloos modem, een basismodem met een router de betere combinatie is voor internet+bellen, waar iklater op wil overgaan ?
Een andere vraag : ik kan mijn router niet meer bereiken, nu DHCP uitstaat in accesspoint modus.
Hoe kan dat eventueel nog wel.
En daarmee bedoel je... wat? Ik heb Telfort internet + telefonie besteld. Dan kunnen alle abbo's bij zowel KPN als Tele2 (internet) worden opgezegd, right?musicfreak schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:59:
[...]
Wel als je je analoge (POTS) abo bij KPN behoud.
Verwijderd
In de TS staat dat er een monteur van KPN komt. Is dit standaard of is dit alleen wanneer je hier om vraagt. Ik heb alles vanmiddag aangesloten en ben in afwachting van 18 januari. Op die datum wordt mijn lijn pas actief. Tot die tijd even wachten.
Mijn aanvraag van Telfort internet is na ruim twee weken beëindigd door Telfort met de mededeling: "Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is."
Hierop heb ik Telfort gebeld en te horen gekregen dat zij van KPN hebben vernomen dat er geen ADSL-signaal aanwezig is. Omdat ik een overstap had aangevraagd, werd de aanvraag daardoor niet uitvoerbaar.
Feit is, dat ik internet via XS4ALL heb. Echter op het tweede aderpaar. Nu mijn vragen.
1. Zou KPN zo dom geweest zijn om alleen naar een ADSL-signaal op het eerste aderpaar te kijken?
2. Als ik opnieuw een aanvraag doe, loopt het dan op dezelfde grond weer zo af?
3. Wat zou er gebeuren als ik een aanvraag doe voor een nieuwe aansluiting?
De helpdeskmedewerksters van Telfort waren hopeloos overrompeld door deze vragen en konden alleen nog maar stotteren.
Iemand een zelfde ervaring?
Hierop heb ik Telfort gebeld en te horen gekregen dat zij van KPN hebben vernomen dat er geen ADSL-signaal aanwezig is. Omdat ik een overstap had aangevraagd, werd de aanvraag daardoor niet uitvoerbaar.
Feit is, dat ik internet via XS4ALL heb. Echter op het tweede aderpaar. Nu mijn vragen.
1. Zou KPN zo dom geweest zijn om alleen naar een ADSL-signaal op het eerste aderpaar te kijken?
2. Als ik opnieuw een aanvraag doe, loopt het dan op dezelfde grond weer zo af?
3. Wat zou er gebeuren als ik een aanvraag doe voor een nieuwe aansluiting?
De helpdeskmedewerksters van Telfort waren hopeloos overrompeld door deze vragen en konden alleen nog maar stotteren.
Iemand een zelfde ervaring?
Die kleurtjes zitten in een cirkel? dan heb je waarschijnlijk een heel oud type isra te pakken gaan eens opzoek naar een andere, mocht die er niet zijn, dan de doorzichtige zwart of doorzichtig wit.dinkelover schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:44:
Ik hoorde ook dat je zelf met een natte vinger kon testen waar spanning op zit, maar dat vertrouw ik ook nog niet zo.
Een wat betreft je natte vinger
[ Voor 68% gewijzigd door The_Resetter op 12-01-2008 20:16 ]
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| noise margin upstream: 8 db output power downstream: 13 db attenuation upstream: 1 db tone 0- 31: 00 00 00 06 8a ab cc dd dd dc dc dc cc bb aa 87 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 18 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 3 db tone 32- 63: 07 88 99 99 aa aa aa aa aa ab bb bc cc cc bb bb tone 64- 95: bb bb bb bb ab bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a 99 aa 99 9a tone 128-159: aa 9a aa 9a aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 192-223: 99 99 99 99 99 92 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 224-255: 99 99 99 99 88 99 98 88 88 88 98 88 99 99 99 99 tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |
Als ik ga downloaden vanaf 'n snelle server haal ik net geen 900 KB/s. Volgens m'n modem zit ik op 7996 kbps / 1023 kbps.
Denk dat we 'n ADSL1 centrale hebben dus.
Beetje goede waardes? Lijkt me wel eigenlijk
Lol als ik het goed heb dan woon jij ECHT letterlijk IN de centrale 
3/13,6 =220 meter
. You get the point
3/13,6 =220 meter
[ Voor 10% gewijzigd door Googolplex op 12-01-2008 20:28 ]
Dit topic is gesloten.