Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Stap 4 betekent Technische oplevering van het abonnement. Dat betekent dat de werkzaamheden in de centrale al hebben plaatsgevonden (stap 3). Hoe kan je huidge internet provider (zonder een opzegging te hebben gehad) dan je lijn overdragen?.
Doerak553 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:22:
[...]

Je moet in stap 4 van Telfort pas je huidige provider opzeggen.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassierocks schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:44:
Hallo,

Sinds de eerste 10 post over Telfort internet heb ik hier meegelezen, totaan einde deel 3. Toen is bij ons het internet + bellen geleverd en is mijn interresse afgezakt... Maar...
We wonen hier redelijk ver van de centrale af. Bij het vorige internet, 3 mbit van XS4ALL, was de attenutation downstream 28 db. De centrale is een oude ADSL (1) centrale, maar het modem logt nu wel onder ADSL2 in. Met het Telfort internet is de attenuation downstream 38 db, wat ik wel erg veel vind. Het modem is met dezelfde kabels als het vorige modem aangesloten.

Het modem traint soms in met 7995 / 1023 kbit maar soms ook met 6815 / 1023 kbit. Het downloaden via nieuwsgroepen loopt volledig stabiel met 840 kbyte / s. Alleen klaagt m'n moeder over storingen over de telefoon. Ze heeft ook klachten gehad van de andere persoon aan de lijn dat ze soms kort wegvalt. Wanneer het modem lager intraint blijven deze verstoringen.

Heeft iemand anders ook deze klachten, of weet iemand er een oplossing voor? Misschien werkt een (alternatieve) nieuwe firmware beter, maar waar kan ik deze vinden? De huidige firmware is V3.40, op de zyxel site staat als nieuwste ook V3.40 maar met een andere code erachter. Ik denk dat deze andere code op de telfort firmware aanpassing slaat, of is deze firmware wel beter?

Het vreemde is natuurlijk dat tijdens het downloaden de verbinding wel volledig stabiel blijft. En nee, ik was niet aan het downloaden of zelfs internetten tijdens de "storingen" ;) .
Hoi, bij mij is de telefoonverbinding horterig en stoterig als ik aan het downloaden ben, ben toen eens op zoek gegaan naar de uitgebreide handleiding { engels } van de Zyxel om te kijken of ik dat probleem eventueel zou kunnen teckelen met een of andere instelling.
Na de handleiding te hebben gelezen heb ik in het modem bij Network > Wan > advanced setup > de "ATM Qos type " op CBR gezet, deze stond op UBR, in de engelse handleiding staat dat deze op CBR { continue bitrate } moet staan in geval van VOIP, hierdoor wordt er continue bandbreedte voor voip gereserveerd.
Na het veranderen van deze instelling heb ik even gekeken of dit van invloed is op de downloadsnelheid, dit was dus niet zo, d.w.z. het het ging zelfs iets sneller dan voor de verandering, kan natuurlijk toeval zijn.
Ben toen even wat gaan downloaden en tegelijk een telefoongesprek gaan voeren, het horten en stoten was nog niet helemaal weg, maar was wel zeer sterk verbeterd, dus misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:43:

Kijk elke dag weer op mijn Telfort om te zien hoe het mijn gesprekskosten zit, maar elke keer staat er niets op.
Uhm, sorry for mentioning, maar je weet wel dat bellen naar vaste nummers gratis is, right?

BTW, dit is echt een druk topic zeg. 5+ pagina's in 1 dag 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Googolplex op 09-01-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:12
rjbenning schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:02:
Stap 4 betekent Technische oplevering van het abonnement. Dat betekent dat de werkzaamheden in de centrale al hebben plaatsgevonden (stap 3). Hoe kan je huidge internet provider (zonder een opzegging te hebben gehad) dan je lijn overdragen?.
De nieuwe order is leidend, dit kan je vorige ISP niet tegenhouden. Als je niet op tijd (vaak een maand voor het einde van je contract) opzegt bij je oude provider dan kan deze nog wel abonnementskosten bij je in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
sinds 5 minuten ook telfort internet, ben erg tevreden over de snelheid, had het eigenlijk niet verwacht, maar het modem traint in met 19799 kbps / 1031 kbps

downloadtest (100mb) van bbned geeft me een download snelheid van 2000kB/s en de speedtest van speedtest.net :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/220278372.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:22:
[...]

Ik vermoed eerlijk gezegd dat het uitgaande verkeer vanaf Telfort naar IPB problemen geeft. Ik durf redelijk zeker te zeggen dat het niet echt uitmaakt vanaf welk netwerk er naar IPB gebeld wordt, aangezien het allemaal op dezelfde gateway binnenkomt, en vanuit daar wordt door getrapt naar de juiste (SIP)server.

Zolang je bij het bellen een ingesprekstoon krijgt, en geen afgesloten toon, ben je OF bij IPB uitgekomen en is de ontvanger in gesprek, of ben je nog niet in het KPN netwerk. Zou het doorschakelen binnen het netwerk vanaf een andere telco namelijk problemen opleveren, dan krijg je een afgesloten toon, omdat niet bepaald kan worden waar het verkeer heen gerouteerd moet worden.

Bij uitporteren wordt er bij KPN een vlag neergezet bij welke telco het nummer nu zit. Deze vlag is in principe alleen voor verkeer naar dat nummer toe. Ik kan me goed voorstellen dat inkomend verkeer naar het ex IPB nummer misgaat, en dat is een kwestie van de ontvangende telco de latende telco opdracht laten geven de porteringsvlag goed te zetten.
Bij mij is het ook mis gegaan, ik kom vanaf Tele2 { 18 Dec. beeindigd },en ben v.a 17 Dec over op Telfort.
De eerste 5 dagen deed de telefonie het perfect, maar op 22 Dec. ging het mis, ik kon niet meer gebeld worden door anderen, als je mijn nummer belt krijg je de melding "dit nummer is niet in gebruik", ik heb Telfort al diverse malen gebelt maar ze zijn er nog mee bezig en weten niet wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn echt wel prutsers daar bij Telfort.
Ongelofelijk.

Service verlenen is er niet bij bij hun.

Eerst sturen ze een verkeerd modem, basis ipv draadloos, Ik word gedwongen om te bellen.
Dan weken later word ik dusdanig aangesloten dat het niet werkt. En alweer word ik gedwongen om te bellen. Als ik mail, dan krijg ik geen reactie, behalve dat ik binnen twee werkdagen een antwoord krijg. Laatste keer dat ik belde, stond ik iets van 25 minuten in de wacht en toen kreeg ik een sukkel aan de lijn die van niets wist en het gesprek ook nog eens onnodig langdradig maakte.

Inmiddels heb ik ze gemaild dat als mijn verbinding a.s. vrijdag nog steeds niet werkt, ik dan het modem terugstuur en dat ze het abonnement, voor zover daar sprake van is, kunnen stopzetten.
Hier heb ik echt geen zin in. Ook niet voor "maar" 19,95 per maand.

Iedereen met Telfort mag hopen dat hij/zij nooit een probleem zal krijgen, anders ben je de *** :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die problemen hadden met azureus of andere p2p programmas:

Ga eerst naar Network > NAT > Portforwarding.
Bij service name kies "user define".

Rule Setup
Vervolgens bij Service name typ je de naam (maakt niks uit).
Bij start poort voor azuares typ in 6800.
End poort: moet je zelf weten.
Server ip Address: je router ip of je PC ip.

Port Translation
weer hetzelde poorts als bij Rule setup.

Vervolgens ga je naar Network > LAN > IP > Advanced Setup knop.

RIP & Multicast Setup
RIP Direction: Both
RIP version: RIP1
Multicast: IGMP-v2.

Activeer "Any ip setup" en "Allow between LAN and WAN".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Aangezien bij mij alles al werkt, terwijl de kpn monteur morgen nog langs moet komen, bel ik morgen de kpn op om de monteur af te zeggen, scheelt ze weer een ritje.
tip en nummer had ik van Totaalgeflipt in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel..."
Hoeft mijn vriendin ook niet de hele dag thuis te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:28:
[...]

Uhm, sorry for mentioning, maar je weet wel dat bellen naar vaste nummers gratis is, right?

BTW, dit is echt een druk topic zeg. 5+ pagina's in 1 dag 8)7
Natuurlijk weet ik dit, maar heb ook veel naar mobiele en 0900- nummers gebeld en steed niets te zien op de gesprekskostenspecificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DERop
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:04:
Het zijn echt wel prutsers daar bij Telfort.
Ongelofelijk.

Service verlenen is er niet bij bij hun.
Inderdaad. Eerder, in een ander deel, heb ik mijn ervaringen met het afwijzen van de aanvraag tot overname van de lijn door KPN beschreven. Ondertussen ben ik een aantal keer afwijzingen verder, heb ondertussen een hele vriendelijke behulpzame meneer van KPN intern KPN alles laten regelen, zodat er geen blokkades meer waren om de lijn over te nemen. Bel ik net met Telfort: wederom afgewezen. Nu niet omdat men de lijn niet kan vinden, het huisnummer niet klopt, de huisnummertoevoeging niet klopt... nee... nu is het omdat er ineens meerdere lijnen zijn! Ja dahaag... Ik ga nog één keer bellen met KPN om een check te laten uitvoeren en daarna bekijken ze het maar. Dan ga ik op zoek naar een andere aanbieder of desnoods draai ik de opzegging van mijn abonnement bij KPN terug.

Kortom: als je geen problemen hebt kan het zomaar ineens geregeld zijn, zo blijkt uit vele verhalen hier. Maar owee als er er ook maar iets onduidelijk is. Dan moet je heel veel moeite doen om erdoorheen te komen en grote kans dat je geen steek verder komt met de zogenaamde klantenservice van Telfort. Ze zouden meer moeten doen, bijvoorbeeld zelf actie richting de netwerkbeheerder (KPN), moeten ondernemen in dit soort gevallen.

Zo... moest het ff kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij was het ook al de derde aanvraag.

Het irritante is ook, dat je dan pas 1 dag voor de oplevering een mailtje krijgt dat het feest niet doorgaat.

Zoals ik al zei, als het vrijdagavond nog niet werkt, dan is het voorbij mijn avontuur met Telfort.
Het kost dan maar 19,95, maar ik ben nu al ruim 11 euro kwijt aan telefoontjes + de kosten van mobiel, terwijl ik nog geen seconde internet gehad heb. Dat zal alleen maar nog meer worden, als ik blijf aanmodderen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LWaS schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:25:
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe de facturatie van Telfort in elkaar steekt?

Ik heb mijn aansluiting op 13 decembet ontvangen. Nu moet ik volgens hun betalen voor:

13-12 t/m 31-12
1-1 t/m 31-1
1-2 t/m 29-2

In de voorwaarden staat volgens mij dat ik per maand moet betalen, en dan vooraf. En geen twee maanden :P Of ik ben natuurlijk gek aan het worden....
-edit-

Duh 8)7 automatische incasso..blijft nog wel de vraag over van de maanden die je tegelijk betaalt
Dit is ongeveer mijn bericht zoals ik in deel 4 aan de orde stelde...

Ik vind 't niet al te netjes, het is inderdaad vrijwel 2 maanden vooruit betalen. Maar goed, als dit 't enige minpuntje is dan kan ik er mee leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik zit er aan te denken het ook aan te schaffen in mijn nieuwe huis.. zit 150 meter van de centrale af.. Maar is er ergens te achterhalen of je ADSL2+ of 2 of 1 gaat krijgen?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:08
Bl4ckviper schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:16:
Ik zit er aan te denken het ook aan te schaffen in mijn nieuwe huis.. zit 150 meter van de centrale af.. Maar is er ergens te achterhalen of je ADSL2+ of 2 of 1 gaat krijgen?
Kun je wel uit het behaalde resultaat opmaken die je met de snelheidsmeter haalt.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik kan nog steeds voor nieuwe aansluitingen kijken wat de verwachte opleverdatum is :*)
Send me a mail ;) telfort @ totaalgeflipt (punt) nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

LWaS schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:25:
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe de facturatie van Telfort in elkaar steekt?

Ik heb mijn aansluiting op 13 decembet ontvangen. Nu moet ik volgens hun betalen voor:

13-12 t/m 31-12
1-1 t/m 31-1
1-2 t/m 29-2

In de voorwaarden staat volgens mij dat ik per maand moet betalen, en dan vooraf. En geen twee maanden :P Of ik ben natuurlijk gek aan het worden....
-edit-

Duh 8)7 automatische incasso..blijft nog wel de vraag over van de maanden die je tegelijk betaalt
Het is op zich niet raar: In januari betaal je de maand ervoor (18 dagen eigenlijk), de huidige maand januari en een maand vooruit. In februari betaal je voor maart enz...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
@ DERop; wat is je huidige situatie? Van welke ISP wil je naar Telfort? Misschien weet iemand iets om je verder te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Bl4ckviper schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:16:
IK zou even op het naambordje op de voordeur van de de centrale kijken 8)7. Als A.DeeSell2+ er woont weet je wat voor smaak er woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DERop
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Johny_B schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:47:
@ DERop; wat is je huidige situatie? Van welke ISP wil je naar Telfort? Misschien weet iemand iets om je verder te helpen...
Goed idee! Huidige situatie is: KPN ADSL Lite, zónder telefoonaansluiting. Voorlaatste afkeuring lag aan het feit dat mijn lijn nog stond geregistreerd als een lijn mét telefoonsignaal, terwijl dit fysiek al een jaar niet meer zo is. De KPN-meneer heeft dat voor kerst intern allemaal uitgezet en meteen ook de juiste huisnummertoevoeging achterhaald (geen toevoegen was de boodschap). Kennelijk is er nu wel iéts aangepast, omdat de terugmelding van Telfort is dat op mijn huisnummer twee lijnen beschikbaar zijn (kan wel kloppen, want de buuf heeft telefoon, maar dan nog...). Misschien hebben ze bij KPN per ongeluk toch de huisnummertoevoeging aangevuld ;-)

Anyway, mijn KPN-abo loopt per 15/1 af en voor die tijd krijg ik dus nooit meer verbinding via een andere aanbieder, zelfs niet via Telfort. Probleem is dat ik er nu zoveel tijd, moeite en irritatie in heb zitten, dat ik nu wil doorgaan om Telfort op mijn adres te krijgen. Zo moeilijk kan het namelijk niet zijn. Er ligt een werkende lijn die alleen omgeprikt hoeft te worden. Ik irriteer me mateloos aan het bureaucratische geneuzel en het onderlinge wijzen naar elkaar, zonder dat de klant er iets mee opschiet. Sterker nog: de klant zou er niet eens iets van moeten merken omdat het een probleem is van Telfort en KPN onderling. Maar dan krijg je doodleuk te horen dat Telfort niet leverbaar is op je adres en dat je maar naar een andere aanbieder moet ;-) Ben je bij mij aan het verkeerde adres... O-) Zelf bij KPN blijven zeuren tot ik uiteindelijk door die bewuste man werd gebeld... _/-\o_ dacht nu alles voor elkaar te hebben, maar helaas...

Iemand nog ideeën? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/220355766.png

Aardig toch?

Ik zal mijn modem eens wat dichter bij het ISRA punt zetten, kijken of dat nog helpt. (modem zit er nu zo'n 8m. vanaf)

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 09-01-2008 22:42 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Nou ik kreeg een half uurtje geleden ook een email van telfort dat mijn aanvraag is afgewezen.. Het probleem is dat ik net een nieuw appartement ben ingegaan waar de vorige bewoner uit is gezet. Nu moet ik dus gaan uitzoeken wat er aan de hand is en hoe snel dit kan worden verholpen.. Toch jammer dat het niet in een keer soepel gaat. ( zou trouwens ook het eerste in het hele appartement zijn geweest wat in een keer goed zou zijn gegaan, haha)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aalard99 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:45:
Aan de ene kant ben ik het met je eens maar aan de andere kant kan je dus niet veel verwachten voor maar 20 euro in de maand. Als je nu een zakelijke aansluiting hebt van 500 euro in de maand ok maar niet voor 20 euro.

Je zou geld kunnen terugvragen maar als ik 2 weken plat heb gelegen zit ik niet op 10 euro te wachten.
Internet neem je niet voor niets. Dat het eens een uurtje, of misschien zelfs een dag, plat ligt is nog te overleven. Als het echter om weken gaat dan mag je als betalende klant best klagen. Bovendien ligt de 'vaste' lijn (Budgetphone) er met het internet ook meteen uit waardoor mijn ouders onbereikbaar zijn voor mensen die niet naar mobiel willen of kunnen bellen (omdat het te duur is of omdat ze het nummer niet hebben).

Een zakelijke aansluiting van 500 euro is trouwens ook niet veel geld, zeker niet als je het relatief (per gebruiker) gaat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
Totaalgeflipt schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:37:
Ik kan nog steeds voor nieuwe aansluitingen kijken wat de verwachte opleverdatum is :*)
Wat wil je als kenmerk in je mail hebben?
Ordernummer Telfort, postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mooooody schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:41:
[afbeelding]

Aardig toch?

Ik zal mijn modem eens wat dichter bij het ISRA punt zetten, kijken of dat nog helpt. (modem zit er nu zo'n 8m. vanaf)
Alleen het modem dichterbij zetten heeft geen zin.
Het draadje tussen je modem en het isra-punt wat korter heeft wel zin. ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:18
Even een tipje voor mensen die online een verhuizing door willen geven maar bij het telefoonnummer de foutmelding krijgen "opgegeven nummer is geen KPN telefoonnummer";

Zet een 'ouderwets' streepje in je telefoonnummer (0181123456 wordt 0181-123456), dit wordt wel geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Totaalgeflipt schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:37:
Mail verstuurd _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Thombias schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 07:59:
[...]

Alleen het modem dichterbij zetten heeft geen zin.
Het draadje tussen je modem en het isra-punt wat korter heeft wel zin. ;) 8)
+1 scherp
Jij was vroeg wakker zeker :D

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:13
30 December aangevraagd en nog steeds op stap 1, ik hoop niet dat dit hetzelfde gaat lopen als de Orange ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo, telefonie doet het nu ook. :)
Ik had verwacht 4 dagen zonder telefoon te komen zitten maar gister kreeg ik een brief v/d KPN dat per vandaag mijn aansluiting kwam te vervallen.
Vanmorgen nog gewoon signaal dus ik mezelf bellen met m'n mobiel en kreeg ik dat afgesloten toontje.
Daarna gelijk de telefoon aangesloten op het modem, aangemeld et voila, hij doet het.

Kortom, 4 dagen nadat je in stap 5 beland gaat je telefoon over als je van KPN komt.
Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen via KPN.
Aangezien dat mij niet helemaal duidelijk was deel ik het maar even. ;)
Aalard99 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:42:
30 December aangevraagd en nog steeds op stap 1, ik hoop niet dat dit hetzelfde gaat lopen als de Orange elende.
Zo als wel vaker gezgt is stap 1 gewoon de langste, daarna kan het snel gaan.
Ik heb zelf ook vrij lang op stap 1 gestaan.
Wat is trouwens je wens datum wbt de overgang?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
LoneRanger schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:54:
Zo als wel vaker gezgt is stap 1 gewoon de langste, daarna kan het snel gaan.
Ik heb zelf ook vrij lang op stap 1 gestaan.
Wat is trouwens je wens datum wbt de overgang?
Ok bedankt, laten we het afwachten.

Mijn wensdatum was 24 December bij Orange aangezien ik vorige maand verhuisd ben maar die kunnen niet leveren :-), ik zit nu dus zonder telefoon en internet vandaar dat het zo snel mogelijk van mij mag :). Ik heb twee ISRA punten in mijn huis en ze zijn allebei vrij zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Slaapje schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:48:
Nou ik kreeg een half uurtje geleden ook een email van telfort dat mijn aanvraag is afgewezen.. Het probleem is dat ik net een nieuw appartement ben ingegaan waar de vorige bewoner uit is gezet. Nu moet ik dus gaan uitzoeken wat er aan de hand is en hoe snel dit kan worden verholpen.. Toch jammer dat het niet in een keer soepel gaat. ( zou trouwens ook het eerste in het hele appartement zijn geweest wat in een keer goed zou zijn gegaan, haha)
Dan is er of iets met de huisnummering+toevoeging(?)+postcode wat anders bij KPN bekend staat bij de lijnen. Of de vorige bewoner die 'eruit gezet is' heeft nog iets op de enige lijn lopen wat de lijn blokkeert. Dan zijn er geen vrije lijnen in dat appartement en kan Telfort je niet aansluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
MaikelG schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:30:
[...]

+1 scherp
Jij was vroeg wakker zeker :D
Klopt! :D

<serieus mode>
Maar heeft het geholpen?...Het modem dichterbij het isra-punt?
</serieus mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook met iets vergelijkbaars te maken gehad. Op mijn oude adres had ik Orange, aangezien het bij Orange bijna onmogelijk is om te "verhuizen" heb ik maar een nieuw contract afgesloten op mijn nieuwe adres en het oude contract af laten lopen op 31 januari (wel met de melding dat ze mij af zouden sluiten per 1 december). Ik zou dus gewoon nog twee maanden moeten betalen.
Gisteren kreeg ik echter een telefoontje van de nieuwe bewoners van ons oude appartement. Ze konden geen Telfort aanvragen omdat er nog een andere lijn op stond
Bellen heeft geen zin... Ten eerste: Bij wie moet je zijn? Orange (wijst je door naar KPN), KPN (wijst je door naar Orange) of Telfort (wijst je ook door naar Orange). Natuurlijk zou het Orange moeten zijn, maar daar kom je niet verder dan een telefoniste van SNT (callcenter) die niets anders kan dan standaard vragen beantwoorden.

Ik weet uit ervaring dat dit soort zaken simpelweg niet oplosbaar zijn bij dit soort bedrijven. Ik heb zo een maand moeten wachten op mijn nieuwe aansluiting bij Orange (op mijn nieuwe adres) en uiteindelijk heb ik maar gecancelled en ook Telfort genomen omdat ze mij simpelweg niet aangesloten kregen (ik weet de reden nu nog niet).
Telfort werkt nu prima, dus (eindelijk) ben ik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Begin mei is mijn abonnement bij Tele2 afgelopen, is het slim om nu al Telfort aan te vragen, of kan ik beter wachten tot half maart :?

Wat me wel tegen staat bij Telfort is die 30 c/pm van de helpdesk.
Maar ja, wat zijn er nog meer voor keuze mogenlijkheden naast Alice (internet + gratis bellen voor weinig)

[ Voor 39% gewijzigd door hjs op 10-01-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:40:
Begin mei is mijn abonnement bij Tele2 afgelopen, is het slim om nu al Telfort aan te vragen, of kan ik beter wachten tot half maart :?
Je kan een wensdatum aangeven. Dus het kan wel.
Wat me wel tegen staat bij Telfort is die 30 c/pm van de helpdesk.
Maar ja, wat zijn er nog meer voor keuze mogenlijkheden naast Alice (internet + gratis bellen voor weinig)
Volgens verhalen die ik her en der hoor is Alice géén optie. Veel elende etc.
Maar ja, in mijn dorp is Alice zo ie zo niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wat is er dan met half maart?

Maare, ik heb sinds vorige week ook Telfort aangevraagd.
Ik heb nu internet via UPC. Opzeggen is een termijn is 30 dagen, maar ik heb er voor de zekerheid toch 40 dagen van gemaakt. Zodat ik zeker weet dat ik internet heb.
Alleen...moet ik nu dus eigenlijk voor 1 maand en 10 dagen betalen? Oftewel 2 maanden tarief?
Dus kon ik eigenlijk beter zeggen 60 dagen pas afsluiten?

Wat is eigenlijk het voordeel van een multi pc modem? Je kan toch gewoon een router op de normale modem aansluiten?
Dit kan toch wel hoop ik? :p
Ik lees namelijk wel in de FAQ dat je de router om moet zetten naar een Accesspoint. Maar ik ga geen gebruik maken van telefonie van telfort. Dan maakt het opzich toch niks uit?

Een hoop vragen, maar hoop dat jullie ze allemaal kunnen beantwoorden :D

[ Voor 33% gewijzigd door DNA_Saint op 10-01-2008 15:09 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
DNA_Saint schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:03:
Wat is eigenlijk het voordeel van een multi pc modem? Je kan toch gewoon een router op de normale modem aansluiten?
Dit kan toch wel hoop ik? :p
Volgens mij is het zelfs al een router en je hoeft er alleen een switch op aan te sluiten. Het enige verschil is dat het "multi pc" modem al 4 ethernet poortjes heeft en de basis maar 1. Ik heb ook gewoon voor de basis gekozen omdat het toch in de meterkast komt te staan en dan met een cat5 naar boven waar een switch komt te staan en/of een evt wifi access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Ik heb begrijp dat Telfort een FUP heeft. Ik heb ze net gebeld en gevraagd. Ze zeiden dat het over het algemeen de grens bij 600GB ligt.
Ik heb ook gevraagd naar de contractduur. Deze is 1 jaar en daarna stilzwijgend per maand verlengd.

Ik was echter vergeten te vragen wat de consequenties zijn als je over de grens van FUP gaat. Iemand daar een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

dan is het 6 weken voordat mijn huidige contract afloopt :+
Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken.
Persoonlijk ga ik voor het modem incl draadloos e.d.
Dat is ook waarom ik liever voor Telfort ga, dan heb je maar één apparaat dat 24/7 stroom gebruikt ipv het modem, de switch en dan nog een draadloos accespoint ;) (stroom kost geld weet je)

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 10-01-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Wie heeft er nog meer problemen met de voicemail?
Volgens de site van Telfort zou je een geluidsbestandje in je mailbox moeten krijgen, maar tot nog toe heb ik nog niets ontvangen.
Btw, kun je de voicemailbox ook uitluisteren? En welk nummer moet ik dan bellen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

pffffffffff,

Ben van status 4 naar......trommelgeroffel.....status 1 gegaan!!!!
Reden: mijn ader moest gelast worden volgens Telfort. KPN ontkent dit en zegt dat er niks aan de hand is met de lijn. Sterker nog, mijn telefoon van kpn vast werkt perfect. Volgens KPN praat telfort een beetje poep, maar ik zit er mee. Telfort vind dat ik dan maar een nieuwe aanvraag moet doen.

Zit al vanaf 2 december te wachten....nu kan ik weer overnieuw beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

chunyu schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:14:
Ik was echter vergeten te vragen wat de consequenties zijn als je over de grens van FUP gaat. Iemand daar een antwoord op?
Brief met waarschuwing, daarna nog een brief en als dat niet helpt wordt je of gecapped of eventueel afgesloten. Vrij standaard procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Yzord schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:20:
pffffffffff,

Reden: mijn ader moest gelast worden volgens Telfort. KPN ontkent dit en zegt dat er niks aan de hand is met de lijn. Sterker nog, mijn telefoon van kpn vast werkt perfect. Volgens KPN praat telfort een beetje poep, maar ik zit er mee. Telfort vind dat ik dan maar een nieuwe aanvraag moet doen.

Kijk uit met een nieuwe aanvraag doen!!
Mijn eerste aanvraag werd om technische reden geweigerd, volgens de Status.
Heb een nieuwe aanvraag gedaan en nu blijkt achteraf dat ze de eerste aanvraag toch doorgezet hebben. Met als gevolg dat Telfort dus voor twee abo's geld van m'n rekening afgeschreven heeft.
Nu willen ze me wel tegemoet komen en de eerste aanvraag stop zetten, maar geld terug moet ik zelf aanvragen. Hoezo, tegemoet komen 8)7

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:28:
[...]

Kijk uit met een nieuwe aanvraag doen!!
Mijn eerste aanvraag werd om technische reden geweigerd, volgens de Status.
Heb een nieuwe aanvraag gedaan en nu blijkt achteraf dat ze de eerste aanvraag toch doorgezet hebben. Met als gevolg dat Telfort dus voor twee abo's geld van m'n rekening afgeschreven heeft.
Nu willen ze me wel tegemoet komen en de eerste aanvraag stop zetten, maar geld terug moet ik zelf aanvragen. Hoezo, tegemoet komen 8)7
Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb een nieuwbouw appartement zonder ooit iets met KPN gedaan te hebben. De kabel hangt nog los... maar Telfort deelt mij mede:

Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.
Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap (ik heb UPC kabel internet, dat heeft er toch geen drol mee van doen?)
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen (nope)
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer) (UPC kabel telefonie)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom. (Nope)

Zucht, gezien de problemen laat ik het maar zitten en blijf nog wel hangen bij UPC.
Zal in elk geval wel even mijn bankrekening in de gaten gaan houden.

Succes allemaal met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Van de week is er van onze rekening ruim € 125 afgehaald door Telfort :/ Kan iemand aangeven of dit klopt als eerste rekening.
Heb een draadloos modem van € 70 .

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
seninha schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:48:
Van de week is er van onze rekening ruim € 125 afgehaald door Telfort :/ Kan iemand aangeven of dit klopt als eerste rekening.
Heb een draadloos modem van € 70 .
Dat lijkt me wel dan,

70 euro modem
15 euro administratie
2x20 euro abbo

125 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Zit er ook aan te denken om van mijn @home over te stappen naar dsl internet, aangezien @home te duur is voor de snelheid die ik bereik.

Probleem is echter dat ik geen fysieke aansluiting heb in mijn huis, ik heb alleen de dikke blauwe kabel die het huis binennekomt en niet aan zo'n kastje is aangesloten (ben de naam efffe kwijt van dat ding).

Als ik nu via telfort een aanvraag doe, regelen zij dan ook dat dat gedeelte goedkomt (kosteloos?) of moet ik eerst zelf zorgen voor de fysieke aansluiting tussen de lijn die van buiten af mijn huis binnen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:22:
Wie heeft er nog meer problemen met de voicemail?
Volgens de site van Telfort zou je een geluidsbestandje in je mailbox moeten krijgen, maar tot nog toe heb ik nog niets ontvangen.
Btw, kun je de voicemailbox ook uitluisteren? En welk nummer moet ik dan bellen?
staat de voicemail wel aan ? kun je zien online bij telfort
als het goed is krijg je een email als er iemand een voicemail heeft in gesproken
en die kun je dan afluisteren op je computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Aalard99 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:53:
[...]

Dat lijkt me wel dan,

70 euro modem
15 euro administratie
2x20 euro abbo

125 euro
Hoezo 2x € 20 abbo???

Ik heb een €29 abbo en aangezien mn lijn pas sinds maandag actief is lijkt me dit erg veel.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

pa3fap schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:19:
[...]

staat de voicemail wel aan ? kun je zien online bij telfort
als het goed is krijg je een email als er iemand een voicemail heeft in gesproken
en die kun je dan afluisteren op je computer
Het lijkt me dat als ik mijn voicemail kan inspreken dat ie ook aan staat. Toch?
De instellingen voor Vast Bellen kan ik pas wijzigen als ik de actievatie bevestiging ontvangen heb.....

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Grindtegel schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:08:
Zit er ook aan te denken om van mijn @home over te stappen naar dsl internet, aangezien @home te duur is voor de snelheid die ik bereik.

Probleem is echter dat ik geen fysieke aansluiting heb in mijn huis, ik heb alleen de dikke blauwe kabel die het huis binennekomt en niet aan zo'n kastje is aangesloten (ben de naam efffe kwijt van dat ding).

Als ik nu via telfort een aanvraag doe, regelen zij dan ook dat dat gedeelte goedkomt (kosteloos?) of moet ik eerst zelf zorgen voor de fysieke aansluiting tussen de lijn die van buiten af mijn huis binnen komt?
Ik heb een vergelijkbare situatie, heb ik ook vóór de aanvraag gemeld bij Telfort. De klantenservice vertelde me dat er toch iemand van de KPN langs komt en deze zou een aansluiting realiseren, kostenloos.
Echter, zie verhaal hierboven, ontvang ik toch een afwijzing. Blijkbaar is aansluiten op Telfort een soort kansspel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
pffffffffff,

Hahaha, dat is dus excact dezelfde reden die telfort mij heeft gegeven. Vervolgens kpn gebeld, niets van waar.. ja handig die verschillende providers waar je geen steek verder mee komt.

Nu heb ik toch wel een probleem, na het bericht van telfort te hebben ontvangen dat er geen internet mogelijk is ben ik gaan bellen, na 3 verschillende mensen aan de lijn te hebben gehad van telfort ben ik erachter dat er nog een internet signaal actief is op dit adres. Zoals ik in mijn vorige bericht heb verteld zijn de vorige bewoners de woning uitgezet en is er geen nieuw adres bekend van hun.

Nu heb ik kpn gebeld en na lang gezeik blijkt er inderdaad een internet signaal actief te zijn, maar dit is niet van kpn, zij vertellen me dat het geen bedrijven zijn als planet xs4all etc. maar een provider met een eigen netwerk. Kpn kan dit dus ook niet voor mij afsluiten. Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen, want alle providers bellen die een eigen netwerk hebben lijkt me geen optie (ik heb ondertussen orange en bbned wel al aan de lijn gehad).

Kan iemand mij misschien duidelijkheid verschaffen over hoe ik dit moet aanpakken? want ik heb echt geen idee hoe verder te gaan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:36:
[...]

Het lijkt me dat als ik mijn voicemail kan inspreken dat ie ook aan staat. Toch?
De instellingen voor Vast Bellen kan ik pas wijzigen als ik de actievatie bevestiging ontvangen heb.....
Je voicemail staat standaard aan maar het mail adres waar het naar toe verstuurt moet worden is standaard leeg. dit moet je zelf invullen. Het kan ieder adres zijn (hoeft dus niet perse een telfort adres te zijn). Er is maar 1 adres mogelijk bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
seninha schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:22:
[...]

Hoezo 2x € 20 abbo???

Ik heb een €29 abbo en aangezien mn lijn pas sinds maandag actief is lijkt me dit erg veel.
Nou dan is het 2x29 euro normaal gesproken, je betaald 2 maanden vooruit zoals al in dit forum is geschreven. Ik ken jou rekening niet precies maar het bedrag lijkt me redelijk in de buurt te komen van wat je moet betalen, zelfs al reken je 1 maand is het nog steeds:
-70 euro modem
-15 euro administratie
- 29 euro voor 1 maand

114 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
[...]

Hoezo 2x € 20 abbo???

abbo van 29 en kosten voor nummer behoud en administratie kosten = €55
Ik heb basis modem, jij die wireless modem van €70, klopt dus als een bus
Yzord schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:21:
[...]

Brief met waarschuwing, daarna nog een brief en als dat niet helpt wordt je of gecapped of eventueel afgesloten. Vrij standaard procedure.
een cap, gelukkig geen boetes betalen als je er per ongeluk overheen ben. Geldt dit ook voor telefonie? Daar is volgens mij ook een FUP. wat betekent dat daar? max 1000minuten per maand ofzo naar vaste nummers? Consequenties?

Ik heb zelf recent Chello opgezegd en bij Telfort gegaan...ik hoop niet dat ik problemen krijg als die "ader moet gelast worden(wtf?)" of dat ik geen "vrije lijnen" heb. Hoe kan ik dit trouwens achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Zie ook hier en hier.

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 10-01-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:36:
[...]

ja det lijkt mij ook , en je kunt ook je email lezen ?
als je email nog niet kunt lezen , dan nog even wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STL
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:39

STL

Ik ben sinds december ook over gestapt van chello naar Telfort 20 Mb + bellen.
Allemaal leuk en aardig. Alleen blijkt mijn verbinding niet boven de 4mb uit te komen.
Ik vond dit persoonlijk erg raar omdat ik maximaal 1500 meter van de centrale af zit.
Tevens gaven ze op de site een maximaal te behalen (theoretische) snelheid van 19 Mb/s aan.

De modem (zyxel 2602HW) is direct op het IS/RA punt aangesloten en aangezien ik bellen er ook bij heb zit er geen splitter meer tussen.
Wel bleek dat KPN een paar maanden terug van de ene telefoonlijn naar de tweede is overgestapt of iets dergelijks. heeft ieder huis twee aansluitingen?

Ik heb een DSL Line status check gedaan en daar kwam het volgende uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 19 db 
attenuation upstream: 13 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cc dc cd cd cc cc cc cc cb bb a9 86 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 31 db
tone  32- 63: 01 23 44 44 55 55 55 55 55 54 55 55 55 55 55 55 
tone  64- 95: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 
tone  96-127: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 52 
tone 128-159: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 
tone 160-191: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 
tone 192-223: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 33 33 33 33 33 33 
tone 224-255: 33 33 33 33 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 
tone 256-287: 02 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 11 11 11 
tone 288-319: 11 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Het valt me op dat er heel veel nullen in zitten.
Kan iemand hier iets uit halen of weet iemand hier raad mee?
Ik heb zo'n status vaker gezien maar kan niet echt een antwoord vinden.

Groeten

STL

Gratis Windows Mobile Thema's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
@STL

Ben je ook van Chello + UPC telefonie overgestapt naar Telfort Inter + Tele?
4-5 jaar terug had ik ook een kpn telefonie lijn, maar toen belde UPC opeens dat ik korting zou krijgen omdat ik ook Chello had en ik kon ook gratis naar vaste nrs bellen, dus ben ik overgestapt.

Hoe krijg jij zo'n status check eruit?

p.s heb nog geen i-net van telfort, ikzit nog in order fase 1

edit: net gecheck nu in orderfase 3!

[ Voor 4% gewijzigd door chunyu op 10-01-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STL

STL

chunyu schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:10:
@STL

Ben je ook van Chello + UPC telefonie overgestapt naar Telfort Inter + Tele?
4-5 jaar terug had ik ook een kpn telefonie lijn, maar toen belde UPC opeens dat ik korting zou krijgen omdat ik ook Chello had en ik kon ook gratis naar vaste nrs bellen, dus ben ik overgestapt.

Hoe krijg jij zo'n status check eruit?

p.s heb nog geen i-net van telfort, ikzit nog in order fase 1
Nee ik heb nooit telefonie gehad van chello maar wel van via tele2.
maargoed.. telefoon werkt prima! Alleen downstream snelheid is heel slecht.

Bij Maintenance>>Diagnostic>>DSL Line
kan je de DSL Line status eruit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
[...]
Hoezo 2x € 20 abbo???

Gewoon even wachten tot je email actief is, dan krijg je exact de specificatie in PDF-formaat.

Bij mij klopte het tot op de cent. De eerste rekening moet je gelijk t/m eind februari betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:04:
Je kan een wensdatum aangeven. Dus het kan wel.
Ik heb dit de helpdesk gevraagd alvorens ik het abonnement heb afgesloten, maar je kan géén wens datum opgeven werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
STL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:04:
Het valt me op dat er heel veel nullen in zitten.
Kan iemand hier iets uit halen of weet iemand hier raad mee?
Ik heb zo'n status vaker gezien maar kan niet echt een antwoord vinden.
Je koperkabellengte is 31 dB / 13.8 = ca. 2,2 km naar de centrale.

Dan moet je toch wel zo'n 10 Mbit/s kunnen halen lijkt me.

Heb je misschien grote storingsbronnen in de buurt? En weet je zeker dat er NIETS zit tussen het ISRA punt en het modem? Dus ook geen loze draden naar de slaapkamer waar ook ooit een telefoon aangesloten zat? Dat kan voor behoorlijke verstoring zorgen op het gevoelige ADSL signaal.

En heb je al een ander modem geprobeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Volkert op 10-01-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Slaapje schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:13:
[...]

Kan iemand mij misschien duidelijkheid verschaffen over hoe ik dit moet aanpakken? want ik heb echt geen idee hoe verder te gaan.
miss kan je hier wat mee? http://www.consuwijzer.nl...et_klachten_over_internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Allemaal leuk en aardig. Alleen blijkt mijn verbinding niet boven de 4mb uit te komen.
<snip>
Hoe meet je die 4Mb/s? Draadloos of is dat ook de intrain snelheid van je modem? (staat ergens rechts op je status pagina)
Staat je modem naast je isra of heb je nog wat interne kabels lopen, hangt er een verhgeten telefoontoestel ergens aan die bedrading?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen

Hoe bellen jullie Telfort eigenlijk??

Heb al wel 10 keer proberen te bellen naar 0900-9596 optie 3 en steeds weer die stem:

"vanwege het grote succes van Telfort iets drukker dan normaal enz. enz. ander tijdstip bellen.

Kan als ex IPB-beller niet meer bellen naar IPB-nummers (waaronder mijn vader)

Ik wordt er voort een beetje ziek van :'( }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Waarom een nummer bellen dat geld kost als je ook gratis kan bellen? :S

Als de modem ingesteld is als bridge vanwege gebruik van een andere router kan ik deze niet meer bereiken (om bijv de status te bekijken). Zelfs rechtstreeks aansluiten van de pc werkt dan niet meer. Nu begrijp ik wel wat bridge inhoudt maar toch is dit niet erg handig. Of zie ik misschien een manier over het hoofd?

Vergeet het bijna te vragen: welke firmware-versie zit er in jullie modem/router? Die van m'n ouders heeft een veel nieuwere dan degene die door Telfort op de site wordt aangeboden. Als veel mensen nog de oudere versie hebben dan ga ik komend weekend eens downgraden in de hoop dat dan de verbinding stabieler wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
<knip>
TCP optimizer al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:39:
Die van m'n ouders heeft een veel nieuwere dan degene die door Telfort op de site wordt aangeboden.
Welke versie is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik bij mij thuis vandaan helaas niet zien maar is van begin december meen ik mij te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
Zal ook een mijn ervaring posten

Begin december telfort aangevraagd op mijn nieuwe adres omdat ik ging verhuizen.
ik wist dat de telefoonlijn helemaal niet in gebruik was. dus had wel verwacht dat het een tijdje zou duren. aangezien ik officieel pas vanaf 1 januarie in mijn huis zou kunnen was dit geen probleem.

Vorige week mijn modem binnen gekregen en geinstalleerd. Dit was een heel gedoe. Eerst konden we de het IS/RA punt niet vinden.(Huis is heel oud en staat ookal in de planning om gesloopt te worden)

Uiteindelijk kunnen vinden en de spanning over dit punt was hetzelfde als op het oude adres. dus daarvan uitgaande lijkt de lijn in orde.

Alles aangesloten en het adsl signaal was dus nog niet in orde zoals verwacht

vandaag dan signaal. kon zo internet op. even download test gedaan kom ik op en max dowloadsnelheid van 180Kbyte/s. is toch iets lager dan de 11Mbit die ik volgens de site van telford zou moeten kunnen halen. :( .

ff router gechecked en daar staat mijn dsl rate op 1850 kbps / 85 kbps. Is deze snelheid afgeleid van het signaal of is het gewoon een ingestelde waarde?

nou ja even van het weekend kijken of ik de modem nog iets dichter bij het IS/RA punt kan zetten want daar zit nu nog een hoop kabel tussen.

en maandag komt kpn monteur de lijn controleren.

ik houd jullie op de hoogte

@ STL
heb ook ff mijn lijn gechecked, ik heb verder geen idee wat je er mee kan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
output power downstream: 15 db 
attenuation upstream: 59 db
tone   0- 31: 00 00 00 11 11 23 23 33 33 33 33 33 30 00 00 00 
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db 
attenuation downstream: 62 db
tone  32- 63: 02 22 44 45 55 55 42 55 55 56 65 56 77 55 77 77 
tone  64- 95: 76 25 05 77 74 78 89 75 78 98 87 77 55 12 56 75 
tone  96-127: 77 88 77 77 75 57 87 57 70 72 77 77 77 51 50 54 
tone 128-159: 50 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

in ieder geval nog meer Nullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mdekoning schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:34:
code:
1
attenuation downstream: 62 db
Da's een beste, 62db.

Het is dan de vraag of dat klopt. Hoever zit je van de centrale (schatting)? Want 62db suggereert 4.5 kilometer afstand. Zou dat kunnen kloppen, dat je weet? Want dan zit je inderdaad op een grens dat ADSL uberhaupt mogelijk is.

Twee mogelijkheid: er is iets behoorlijk mis met de bedrading. Maar dat is (waarschijnlijk) te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Laatst online: 18-11-2021
*O* *O* *O* Jippie! Telfort zou eigenlijk 16 januari worden opgeleverd, maar ik dacht zonet, laat ik dat modem eens inprikken, en jahooorrrr!!!! Hij doet het!!!

Waar halen jullie eigenljik al die "db" en "attenuation " waardes vandaan? Ik zie in m'n modem alleen staan::

DSL Up 19187 kbps / 1162 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

Maar hij haalt maar 12000kbps...waar checken jullie die waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STL

STL

franssie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:42:
[...]

Hoe meet je die 4Mb/s? Draadloos of is dat ook de intrain snelheid van je modem? (staat ergens rechts op je status pagina)
Staat je modem naast je isra of heb je nog wat interne kabels lopen, hangt er een verhgeten telefoontoestel ergens aan die bedrading?
Nieuwe DSL Line Status Check:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 12 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ef ef ee ee dd dc ba a7 
attenuation downstream: 31 db
tone  32- 63: 12 46 77 89 99 9a aa aa aa bb bb bb bb bb cc cc 
tone  64- 95: bc bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa ab aa aa 
tone  96-127: aa aa ba aa aa aa aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa 
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa a9 9a 99 aa aa aa aa aa aa 99 
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 99 99 
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 29 99 99 99 99 89 87 
tone 256-287: 08 89 98 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 89 99 99 
tone 288-319: 99 99 99 89 87 88 88 89 99 98 99 88 89 88 88 88 
tone 320-351: 88 88 88 88 87 88 88 78 88 78 77 77 77 74 67 77 
tone 352-383: 78 77 64 77 87 77 74 77 77 64 57 77 77 77 67 76 
tone 384-415: 66 46 66 77 66 66 52 56 54 67 66 77 76 67 66 65 
tone 416-447: 56 66 66 66 66 66 66 55 66 66 66 55 55 55 54 22 
tone 448-479: 55 55 55 55 55 44 34 44 45 44 44 44 44 42 34 23 
tone 480-511: 44 44 44 44 42 22 34 33 32 32 32 22 22 22 22 21

Idd nog ergens een telefoon toestel boven aangesloten. Nu zitten we op 13 Mb/s
Maar ik vind dit nog een groot verschil met de 19 Mb wat ze aangeven op de site.
Nog meer suggesties ? :D

Thnx alvast!!

[ Voor 52% gewijzigd door STL op 10-01-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
@STL Je haalt 13Mbps, wat je lijnsnelheid is moet je even op de status pagina van je modem kijken. Als die bijvoorbeeld wel 18Mbps is zou je nog wat kunnen verbeteren op je PC misschien.

@Mdekoning Misschien iets niet lekker met je lijn. Als een van de twee draadjes nauwelijks contact maakt of ergens onderweg defect is gaat je modem ook zo verbinden. Waarschijnlijk is de lijnstandaard ook READSL2 en niet ADSL, ADSL2 of ADSL2+. Dat geeft al aan dat je modem in een soort 'nood oplossing' is geschoten om nog een verbinding te kunnen maken. Getuige ook de lage upstream en de hoge attenuation die ook nog eens dicht bij elkaar liggen lijkt dat het geval. Of je moet echt monsterlijk ver van de centrale wonen wat de lijn enorm lang maakt, dat kan ook.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:42:
[...]

Da's een beste, 62db.

Het is dan de vraag of dat klopt. Hoever zit je van de centrale (schatting)? Want 62db suggereert 4.5 kilometer afstand. Zou dat kunnen kloppen, dat je weet? Want dan zit je inderdaad op een grens dat ADSL uberhaupt mogelijk is.

Twee mogelijkheid: er is iets behoorlijk mis met de bedrading. Maar dat is (waarschijnlijk) te verhelpen.
Volgens
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2335 meter.

zal naar waarschijnlijkhied de bedrading zijn. is een heel oud huis (vooroorlogs).

De router ligt nu ook nog een heel stuk van IS/RA punt af (wat ik aan neem kan maar op een plek kabel vinden en dat is aan de voorkant van het huis op 2 m hoogte).

maar ik zal van het weekend eens kijken of ik een beter signaal krijg al hij meteen achter dat stuk zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
22 november had ik t aangevraagd en sinds afgelopen dinsdag eindelijk internet.
Soms valt de wireless een paar seconden weg, iemand vaker zo iets gehad?

En heel stom nu kan ik niet op internet met de telfort. er brandt een rood lampje en ik heb dus geen WAN. Dus dat is wel klote, ik kan dus ook niet gebeld worden.

Nog meer mensen toevallig dit moment last van?
Ik heb m al gereset. en stroom eraf gehaald.... mocht allemaal niet baten....
landelijke storing?
regiostoring?
Ik zit in regio Breda.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Laatst online: 25-02 19:31
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:21:
[...]

Hoi, bij mij is de telefoonverbinding horterig en stoterig als ik aan het downloaden ben, ben toen eens op zoek gegaan naar de uitgebreide handleiding { engels } van de Zyxel om te kijken of ik dat probleem eventueel zou kunnen teckelen met een of andere instelling.
Na de handleiding te hebben gelezen heb ik in het modem bij Network > Wan > advanced setup > de "ATM Qos type " op CBR gezet, deze stond op UBR, in de engelse handleiding staat dat deze op CBR { continue bitrate } moet staan in geval van VOIP, hierdoor wordt er continue bandbreedte voor voip gereserveerd.
Na het veranderen van deze instelling heb ik even gekeken of dit van invloed is op de downloadsnelheid, dit was dus niet zo, d.w.z. het het ging zelfs iets sneller dan voor de verandering, kan natuurlijk toeval zijn.
Ben toen even wat gaan downloaden en tegelijk een telefoongesprek gaan voeren, het horten en stoten was nog niet helemaal weg, maar was wel zeer sterk verbeterd, dus misschien heb je hier iets aan.
Ik had ook UBR veranderd in CBR, dat verbeterd inderdaad het geluid, maar mijn downloadsnelheid is wel verminderd. Hoe heb je trouwens gemeten/gekeken dat de downloadsnelheid niet minder is of zelfs beter wordt? Dat ben ik echt benieuwd naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag mijn ervaring delen.
Op de dag van de sleuteloverdracht van ons nieuwbouwhuis direct Telfort internet aangevraagd. Op 30 november zou de lijn opgeleverd worden. Ik blij want dan kon ik alle telefoontjes die je toch wel moet plegen bij een verhuizing mooi via de vaste lijn kunnen doen. Maar helaas, de monteur van KPN is langsgeweest en heeft geen adsl signaal op de lijn gemeten:( Dus ik Telfort maar bellen en hun het verhaal gedaan, geen probleem we sturen weer een monteur. Dezelfde man komt een paar dagen later weer, en nog steeds geen signaal. Hij naar de wijkcentrale en heeft daar alles doorgemeten blijkt er op de sipstift (whatever that may be) geen adsl signaal te staan. Mijn pech is dat dat geen kpn gebied meer is, maar echt van Telfort (en hoewel ze samen zijn, mag de kpn monteur er niks aan doen :( 8)7 ). Dus ik maar weer met de klantenservice bellen. Okay dan zullen we een andere monteur sturen. Een paar dagen later (we zitten inmiddels al in midden december) belt Imtech met de vraag of ze een monteur bij ons thuis langs kunnen sturen om te kijken wat het probleem is. Ik leg die dame uit dat volgens de KPN monteur het probleem in de wijkcentrale zit en dat het mij niet nodig lijkt om die KPN test voor een derde keer te doen. Die had namelijk wel geluisterd en de lijn gemeten vanuit de wijkcentrale naar ons huis en die was helemaal in orde. Dat vond die Imtech dame geen probleem de monteur zou dan alleen naar de wijkcentrale gaan. Maar helaas voor mij, daarmee werkte het nog steeds niet:( Ik dus maar weer met Telfort gebeld. En die lui het verhaal gedaan en die kwamen met de opmerking ja dan hebt u zelf de monteur geweigerd en dan kunnen wij er ook niets aan doen 8)7 8)7
Ik word maar weer eens boos en zij beloven een nieuwe opdracht aan Imtech te sturen (20 december) maar tot op de dag van vandaag heeft Imtech nog niet geprobeerd een afspraak met mij te maken. Ik heb inmiddels wel al weer voor een euro of twintig mobiel met de klantenservice gebeld sinds die tijd, maar tot een oplossing komt het maar niet. Tot overmaat van ramp schrijven ze nu wel mooi 175 euro van mijn rekening (abo van 30 euro van 29-11 tot 29-02 draadloos modem en admikosten). En dat terwijl ze expliciet gezegd hadden dat niet te zullen doen.
Zijn er nog meer mensen die zoiets al hebben meegemaakt, of ben ik de enige gelukkige?

Ik zal ze na het weekend nog een aangetekende brief sturen dat ze nog een week de tijd krijgen om het op te lossen en anders zal ik ze in gebreke stellen en de kosten op ze gaan verhalen die ik gemaakt heb. Ik had goede hoop dat dit wel goed zou komen, maar na anderhalve maand nog geen steek verder te zijn dan heb ik het wel gehad:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STL

STL

Goed... Snelheid nu op ongeveer 13 Mb/s.
Wat me nu opvalt is dat wanneer ik bedraad verbonden ben ik op volle toeren kan doenloaden.
Maar als ik wireless verbonden ben ik slechts met ongeveer 500 Kb/s kan downloaden.
De wireless verbinding is uitstekend en heeft een snelheid van 54Mb/s.

Is er ergens een instelling wat ik verkeerd heb staan?
Ik heb het bij een Dell laptop getest met Intel kaartje en bij PC met belkin kaart (ook 54Mb).
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 14:32
Effe een vraagje....

Vandaag (lees vanmiddag) komt bij mij de KPN monteur langs om de lijn door te meten.
Nu heb ik in de vele reacties gelezen dat veel mensen al voor dat de KPN boer langs komt, signaal hadden. Ik niet dus!
Gister avond knipperde mijn DSL lampje niet :( , wel effe ander aderpaar geprobeerd, en de draden omgedraaid (lees hieronder), alleen het mocht niet baten.

Nu heb ik wel een verlangkabel getrokken vanaf mijn ISRA punt, aangezien ik bij mijn ISRA punt totaal geen netspanning kan krijgen.
Alleen nu heb ik de 2 middelste draden verbonden op het ISRA punt op 1A en 1B (lijkt me goed), maar boeit het nog hoe om ze zitten?
Dus hoe om de draden het modem binnen komen? Of regelt het modem dat zelf? :?

Mijn opleverdatum zou zijn in de week van 14 januari. Dus weet niet of het daar aan ligt?

Nou hoop dat ik vanmiddag nog effe mijn gegevens kan posten over de snelheid (beloofde snelheid via website telfort is 18 - 10 Mbit, maar dat zal het wel niet worden denk ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chunyu schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:14:
Ik heb begrijp dat Telfort een FUP heeft. Ik heb ze net gebeld en gevraagd. Ze zeiden dat het over het algemeen de grens bij 600GB ligt.
'Over het algemeen' zegt al genoeg. Of er is een grens, of er is geen grens. Het kan niet afhangen van wat voor weer het buiten is. Dit topic is in eerdere delen al eerder aan de orde geweest. Toen zei een helpdeskmedewerker (ik meen) 350 GB. Weer even later kreeg iemand anders per Email zwart op wit dat er geen FUP gehanteerd werd. Wat een helpdeskmedewerker zegt is totaal willekeurig en dus ook irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die met een normale KPN lijn belt via Tele2 (1602 eerst intoetsen geloof ik) kan niet naar mijn Telfortaansluiting bellen. Pas als 1602 wordt weggelaten kan er gebeld worden naar mij. Weet je meteen waarom die ene kennis je nooit meer belt... :) Tenzij het alleen bij mij aan de hand is, maar dat lijkt me sterk.

Hebben jullie trouwens ook dat de beltoon veelal niet overgaat als je iemand belt, het blijft dan doodstil. Pas de 2e of 3e keer proberen geeft resultaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met een FUP kun je helemaal geen grens uitgeven want dan is het geen FUP meer maar een limiet. Met 300 of 600 GB zit je duidelijk boven het gemiddelde en kan Telfort hun FUP policy aangrijpen als ze dat zouden willen. Interessanter is of ze dat in het verleden al ooit hebben gedaan, meer zekerheid heb je niet en kun je ook niet krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 11-01-2008 07:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:14:
[...]

Ik heb dit de helpdesk gevraagd alvorens ik het abonnement heb afgesloten, maar je kan géén wens datum opgeven werd mij verteld.
Als je van kabel of kale lijn komt niet.
Maar als je al DSL hebt dan kun je via de bestelprocedure op de site aangeven wanneer je graag een aansluiting van telfort wenst(wensdatum).

Tenminste dat kon ik toen ik het aanvroeg voor mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:32:
Tot overmaat van ramp schrijven ze nu wel mooi 175 euro van mijn rekening (abo van 30 euro van 29-11 tot 29-02 draadloos modem en admikosten). En dat terwijl ze expliciet gezegd hadden dat niet te zullen doen.
Zijn er nog meer mensen die zoiets al hebben meegemaakt, of ben ik de enige gelukkige?
Je kunt gewoon je bank bellen en het laten stoneren(terug laten storten).
Zou ik althans doen.(Veel ervaring mee met Oxxio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

STL schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:51:
Goed... Snelheid nu op ongeveer 13 Mb/s.
Wat me nu opvalt is dat wanneer ik bedraad verbonden ben ik op volle toeren kan doenloaden.
Maar als ik wireless verbonden ben ik slechts met ongeveer 500 Kb/s kan downloaden.
De wireless verbinding is uitstekend en heeft een snelheid van 54Mb/s.

Is er ergens een instelling wat ik verkeerd heb staan?
Ik heb het bij een Dell laptop getest met Intel kaartje en bij PC met belkin kaart (ook 54Mb).
Iemand enig idee?
Ja dat probleem heet wireless, je snelheid gaat naar beneden door onder andere de encryptie die er op zit.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
Och, maar ik vermoed persoonlijk dat ze je echt niet gaan aanschrijven, zelfs niet als je 800gB+ binnen haalt in een maand.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:32:
....

Maar helaas, de monteur van KPN is langsgeweest en heeft geen adsl signaal op de lijn gemeten:(

......
Mmmm, hoop niet dat er bij mij vandaag dezelfde conclusie wordt getrokken!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjowhan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:20:
Och, maar ik vermoed persoonlijk dat ze je echt niet gaan aanschrijven, zelfs niet als je 800gB+ binnen haalt in een maand.
Nee, dat zeker niet, al ben je dan wel meer en meer in het aanschrijf gebied van breind e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:27:
[...]

Nee, dat zeker niet, al ben je dan wel meer en meer in het aanschrijf gebied van breind e.d.
Hoezo?? Downloaden is legaal, je mag het alleen niet delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:27:
[...]

Brein is zó 2007 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
Waar kan ik zo'n "Nieuwe DSL Line Status Check"uitdraaien?
Want in mijn modem staat:
DSL Up 19187 kbps / 1162 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

Maar hij haalt maar 12mbps.

Wel respect voor Telfort door 6dgn vantevoren de lijn al te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 00:04

Snoes

marcel

JohnStaakke schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:51:
In deel 4 was er ook iemand die 29 december had aangevraagd, staat diegene nog steeds op stap 1?
Ik heb namelijk hetzelfde en vroeg me af of diegene al over was.
Ik sta sinds vandaag op stap 2. Ben benieuwd. Aanvraag Telfort op nieuw adres met nummer behoud, dat zou problemen kunnen opleveren. Hoop natuurlijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Snoes schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:05:
[...]

Ik sta sinds vandaag op stap 2. Ben benieuwd. Aanvraag Telfort op nieuw adres met nummer behoud, dat zou problemen kunnen opleveren. Hoop natuurlijk van niet.
Wanneer had je aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 00:04

Snoes

marcel

Thombias schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:08:
[...]

Wanneer had je aangevraagd?
Op 29 december. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Dan zal het voor mij wel maandag worden. Ik heb de 31ste aangevraagd.
Maar voor mij maakt het ook niet veel uit. Heb zo ie zo nog tot maart @Home.

De zeven dagen bedenktijd vanaf bestelling zijn dus echt "werk"-dagen dus dagen zonder weekend en feestdagen. (Misschien handige notitie voor start-topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ef ff ff ef ff ed db 97
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
attenuation downstream: 22 db
tone 32- 63: 22 45 77 88 99 9a ab bb bb bc cc cc cd dc cc cc
tone 64- 95: dc dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb cc c2 cc cc cc
tone 256-287: ad dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc dc cd dd cd
tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 320-351: cc cc cc cc cc bc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88
tone 480-511: 88 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 75
Ik heb 't al gevonden... :) Zijn dit goede waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
CasperBTU schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:23:
[...]

Ik heb 't al gevonden... :) Zijn dit goede waardes?
Volgens mij wel.
Met 1,59 km van de centrale zit je niet slecht.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.