Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 98.383 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:27:
Lol als ik het goed heb dan woon jij ECHT letterlijk IN de centrale ;(

3/13,6 =220 meter ;). You get the point :D
Haha, dat zou kunnen, staat hier wel 'n gaaf plasmascherm en mooie keuken in die centrale zeg ;)

Nu maar hopen dat het een ADSL2+ centrale gaat worden op korte termijn :P (mag wel in 'n Vinexlocatie...)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Zijn er meer die niet in kunnen loggen bij "gesprekskostenoverzicht" ?

Ik log in met gebruikersnaam .....@telfort.nl met mijn wachtwoord maar dan komt de melding " combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet bij ons bekend"

Alle andere pagina,s van " mijn Telfort" werken daar wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:38:
[...]

Haha, dat zou kunnen, staat hier wel 'n gaaf plasmascherm en mooie keuken in die centrale zeg ;)

Nu maar hopen dat het een ADSL2+ centrale gaat worden op korte termijn :P (mag wel in 'n Vinexlocatie...)
Hm, ik weet het niet zeker, maar ik meen hier gelezen te hebben dat er niet meer zoiets is als ADSL1 centrales upgraden naar ADSL2+. Alleen daar waar ze nog bezig zijn, maar geen nieuwe locaties (correct me if I'm wrong, ik hoop het namelijk).

Iets met dat het wachten wordt op VDSL (ook dat weet ik verder niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
EleanorNL schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:45:
[...]

Hm, ik weet het niet zeker, maar ik meen hier gelezen te hebben dat er niet meer zoiets is als ADSL1 centrales upgraden naar ADSL2+. Alleen daar waar ze nog bezig zijn, maar geen nieuwe locaties (correct me if I'm wrong, ik hoop het namelijk).

Iets met dat het wachten wordt op VDSL (ook dat weet ik verder niet)
Klopt.
nieuws: KPN zet investeringen in adsl2+ op laag pitje
[bericht van feb 2007]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
30 December aangevraagd sinds vandaag van stap 1 naar stap 3 gegaan.
Zo snel had ik het nog niet verwacht maar goed, heb ik wel een wat grotere overlaptijd dan gepland.

Vandaag maar eens het IS/RA punt verplaatst van de kamer naar de meterkast.
Het punt zat nogal op een onhandige plaats in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:51
evdv schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:42:
Zijn er meer die niet in kunnen loggen bij "gesprekskostenoverzicht" ?

Ik log in met gebruikersnaam .....@telfort.nl met mijn wachtwoord maar dan komt de melding " combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet bij ons bekend"

Alle andere pagina,s van " mijn Telfort" werken daar wel mee.
Je moet inloggen met je oorspronkelijke internetwachtwoord (dat wachtwoord uit die brief). Ik heb ook mijn ww veranderd maar kan alleen met het oorspronkelijke inloggen. gebruikersnaam@telfort.nl als gebruiksnaam gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:33
Ik heb sinds 9 januari Telfort inet en bellen.

Ik ben dik tevreden ik woon 3200mtr van de centrale en haal dik 6mbit.

Nu heb ik het volgende probleem;

Situatie is nu;

Telfort ADSL Basismodem waar een Asus 520GC Wifi-router aan hangt.

Probleem;

Na een uur geen draadloze verbinding gebruikt te hebben lijkt de verbinding tussen de router en het modem weg te vallen?
Na dan een uur weer de draadloze verbinding te gebruiken moet ik eerst in de router inloggen en daarna de verbinding herstellen of de router even stroomloos maken en weer aanzetten.

Het licht niet aan de router aangezien ik de router eerst ook icm IPB van KPn gebruikte en toen dat probleen niet had.

Zou ik een instelling in het modem moeten veranderen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik wil ook graag telfort internet maar dit lukt niet door dat ik nu speedlinq heb. Nu lees wat over een tweede ader paar? Hoe kan ik zien of er een tweede aderpaar mijn huis binnen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Taarmen schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:35:
Ik wil ook graag telfort internet maar dit lukt niet door dat ik nu speedlinq heb. Nu lees wat over een tweede ader paar? Hoe kan ik zien of er een tweede aderpaar mijn huis binnen komt?
Bij je IS/RA punt.

Hier kun je twee documenten downloaden over ISRA, kabels, splitters, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Thombias op 13-01-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Taarmen schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:35:
Ik heb Telfort op het tweede aderpaar aangevraagd.

Eerst checken of het witte en oranje draadje afgemonteerd zitten op je ISRA punt. 't kan zijn dat je dan het kapje open moet breken :o

Vervolgens Telfort aanvragen en zeggen/invullen dat je nog niks hebt (geen ADSL, geen telefoon, niks dus).

Ik was binnen 4 weken aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
dhm00 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:22:
Telfort ADSL Basismodem waar een Asus 520GC Wifi-router aan hangt.

Het licht niet aan de router aangezien ik de router eerst ook icm IPB van KPn gebruikte en toen dat probleen niet had.

Zou ik een instelling in het modem moeten veranderen???
Je hebt toch niet de WAN-ingang van de router gebruikt he?

De enige juiste oplossing is:

- De router ingaan en DHCP (op het LAN) uitzetten
- Zorgen dat het IP-adres van de router ligt in het subnet van het modem (bijvoorbeeld 192.168.1.253 en zeker NIET 192.168.1.254 want die is al van de ZyXEL)
- Het Telfort modem aansluiten op 1 van de LAN poorten van de router
- De WAN port (waar vroeger je modem op zat) blijft dus leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Een vraagje:

Ik heb nu orange en daarbij dus een telefoonnummer van KPN. Ik wil overstappen op Telfort maar wel zo dat ze ( of ik) mijn KPN opzeggen . Hoe gaat dit in zijn werk. Internet is voor mij best belangrijk aangezien ik betalingsverkeer via internet regel en andere zaken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

En een andere vraag is of dat je met een andere modem dan die van hen hogere snelheden haalt en hoe zit het met de standaard firewall configuratie in het standaard modem ..dit vooral omdat ik via de dreambox TV kijk en cardshare gebruik in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog maar eens op mijn lage downloadsnelheid terug te komen. Met deze waarden train ik maar in op 13000 kbps:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 7 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 8a aa bb cc cc cc cc bb bb ba aa 87 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 19 db

Nu viel me opeens in dat de snelheid van mijn Planet verbinding 6mbit was 13000 + 6000 = 19000 kbps wat ongeveer de snelheid zou moeten zijn die ik zou moeten halen (denk ik). Kan het zijn dat er tijdelijk 2 adsl verbindingen aanwezig waren op mijn telefoonlijn en dat tijdens het activeren 6mbit werd ingenomen door Planet en de andere 13 mbit nu wordt gebruikt door Telfort waardoor ik nu dus eigenlijk 6 mbit aan snelheid kwijt ben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:46:
Om nog maar eens op mijn lage downloadsnelheid terug te komen. Met deze waarden train ik maar in op 13000 kbps:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 7 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 8a aa bb cc cc cc cc bb bb ba aa 87 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 19 db

Nu viel me opeens in dat de snelheid van mijn Planet verbinding 6mbit was 13000 + 6000 = 19000 kbps wat ongeveer de snelheid zou moeten zijn die ik zou moeten halen (denk ik). Kan het zijn dat er tijdelijk 2 adsl verbindingen aanwezig waren op mijn telefoonlijn en dat tijdens het activeren 6mbit werd ingenomen door Planet en de andere 13 mbit nu wordt gebruikt door Telfort waardoor ik nu dus eigenlijk 6 mbit aan snelheid kwijt ben?
Al eens geprobeerd om je kabels zo kort mogelijk te houden naar de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Slurf1 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:42:
[...]

Je moet inloggen met je oorspronkelijke internetwachtwoord (dat wachtwoord uit die brief). Ik heb ook mijn ww veranderd maar kan alleen met het oorspronkelijke inloggen. gebruikersnaam@telfort.nl als gebruiksnaam gebruiken.
Wat onlogisch zeg. Ben al een uur aan het stoeien om er in te komen, hebben jullie hetzelfde probleem dus.
Het zou logischer zijn als je met je Vast Bellen gebruikersnaam in moest loggen, maar niet dus... 8)7
Bedankt voor de tip.
Nogmaals voor de duidelijkheid, voor het inzien van je gesprekskosten:
Internet gebruikersnaam: blabla@telfort.nl
Internet wachtwoord: het wachtwoord wat in je brief staat. (ook na het wijzigen van je wachtwoord)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:01:
[...]

Al eens geprobeerd om je kabels zo kort mogelijk te houden naar de modem?
Ja tot zo'n 30 cm, dit had verder geen (of maar een minimale) invloed op de intrainwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Eerst checken of het witte en oranje draadje afgemonteerd zitten op je ISRA punt. 't kan zijn dat je dan het kapje open moet breken :o

Vervolgens Telfort aanvragen en zeggen/invullen dat je nog niks hebt (geen ADSL, geen telefoon, niks dus).

Dit heb ik op advies van deze draad ook gedaan, maar voor mij is het op een groot drama uitgelopen.
Weet goed wat je doet voor je er aan begint.
Uiteindelijk, na anderhalve maand, zit ik dus gewoon op het bestaande aderpaar en heb Telfort over een een ISDN lijn lopen.
Tot nog toe geen klachten over het abo, maar wel over de gang van zaken bij KPN, Planet en Telfort.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: aa ab bb cc cc cc cc cc bb ba aa 87 65 40 00 00
noise margin downstream: 9 db
attenuation downstream: 12 db
tone 64- 95: 78 89 99 aa bb bb bb bb bb cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc cc bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bc cb cc bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bc 2c cc cc cc
tone 256-287: 7d ee ee ed ee ee ee ee ed ee ee ee ed de dd dd
tone 288-319: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 320-351: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 352-383: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd
tone 384-415: dd dd cc cd dc cc cb cc cc cc cb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 448-479: bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa a9 99 99 99 99 99
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88

Zoals ik al zei, geen klachten.
Kan iemand mij hier wat duidelijkheid over geven?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
EleanorNL schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:21:
[musicfreak schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:59:
[...]

Wel als je je analoge (POTS) abo bij KPN behoud.]

En daarmee bedoel je... wat? Ik heb Telfort internet + telefonie besteld. Dan kunnen alle abbo's bij zowel KPN als Tele2 (internet) worden opgezegd, right?
Kan iemand mij misschien op deze vraag een antwoord geven? Als ik Telfort internet en telefonie heb, dan heb ik toch totaal geen (financiele) verplichtingen meer aan KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
EleanorNL schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:20:
[...]

Kan iemand mij misschien op deze vraag een antwoord geven? Als ik Telfort internet en telefonie heb, dan heb ik toch totaal geen (financiele) verplichtingen meer aan KPN ?
nee anders zijn ze wel verplicht dat aan te geven. je neemt telfort en alle kosten die je eventueel zou moeten maken naar kpn worden voor je geregeld door telfort en zitten dus al in de prijs.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
raydekok schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:22:
[...]

nee anders zijn ze wel verplicht dat aan te geven. je neemt telfort en alle kosten die je eventueel zou moeten maken naar kpn worden voor je geregeld door telfort en zitten dus al in de prijs.
Allright, dat dacht ik al, maar werd gisteren toch even op het verkeerde spoor gebracht ;). Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 12:38
Taarmen schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:12:
Net als andere in dit topic is mijn aanvraag voor telfort + bellen afgewezen omdat ik nu bij speedlinq zit en ze niet tussen kpn en kpn kunnen migreren. Is hier al een oplossing voor gevonden? Mijn speedlinq abo loopt eind februaria af en om zonder internet en telefoon te zitten is geen optie. En een alle andere budget aanbieders zijn niet actief op mijn postcode (2995AH) of te duur.
eijsenga schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:42:
Mijn aanvraag van Telfort internet is na ruim twee weken beëindigd door Telfort met de mededeling: "Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is."

Hierop heb ik Telfort gebeld en te horen gekregen dat zij van KPN hebben vernomen dat er geen ADSL-signaal aanwezig is. Omdat ik een overstap had aangevraagd, werd de aanvraag daardoor niet uitvoerbaar.

Feit is, dat ik internet via XS4ALL heb. Echter op het tweede aderpaar. Nu mijn vragen.

1. Zou KPN zo dom geweest zijn om alleen naar een ADSL-signaal op het eerste aderpaar te kijken?
2. Als ik opnieuw een aanvraag doe, loopt het dan op dezelfde grond weer zo af?
3. Wat zou er gebeuren als ik een aanvraag doe voor een nieuwe aansluiting?

De helpdeskmedewerksters van Telfort waren hopeloos overrompeld door deze vragen en konden alleen nog maar stotteren.

Iemand een zelfde ervaring?
Dit is een bekend probleem, wat Telfort dood leuk presenteerd als "Wij kunnen geen KPN naar KPN migraties uitvoeren, u zult helaas opnieuw moeten aanvragen", wat mij nu ook al tot 2 maal toe is overkomen. Ben nu dus mijn nummer kwijt door dit geklooi van ze. Beste is om je huidige opzet af te laten lopen ( je telnummer blijft bij je oude provider 30 dagen bestaan en kan worden overgenomen mits je dit dus aangeeeft) en dan telfort aanvragen.
Of snelste is om na te vragen bij je huidige provider wanneer je lijn wordt gesloopt en wanneer deze vrij komt. 1 week daarvoor kan je telfort aanvragen, aangezien je standaard 1 week bedenk tijd hebt (wettelijk), en dan pas gaan ze bezig.

Ik moet helaas nu 3-4 weken zonder inet en telefoon zitten (gelukkig kan ik goed met de buurtjes overweg :D ), maar hopelijk scheelt mij dit op jaar basis zeker een klap geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:56:
[...]

38.7 seconden hier.
Brande Dsl en Internet.
Ah ok, ging mij alleen om hoe snel DSL eigenlijk ging knipperen omdat ik mijn modem moet gebruiken als signaal zoeker op de verschillende aderparen combinaties. Maar dat gaat dus vrij vlot. Bedankt.
The_Resetter schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:11:
[...]

Die kleurtjes zitten in een cirkel? dan heb je waarschijnlijk een heel oud type isra te pakken gaan eens opzoek naar een andere, mocht die er niet zijn, dan de doorzichtige zwart of doorzichtig wit.

Een wat betreft je natte vinger ;) houd maar droog tenzij je ISDN hebt :P PSTN is 54volt niet voelbaar (tenzij je net gebeld word) ISDN 96volt constant pulsend en die voel je wel :P
Heel oud Isra klopt (bijna 40 jaar) Maar die cirkel zit in de andere huizen in de buurt wel, maar bij mij niet; ik krijg gewoon die dikke blauwe kabel vanuit de muur (flatje) in dat PTT wand contactdoosje met zo'n telefoonaansluiting (varkenssnuit). En uit de blauwe kabel komen die 6 aderparen + 1 losse = 13 aders. Overigens is die blauwe kabel niet zo'n heel goed geisoleerde zoals ik die ken vanuit losstaande woningen Ik neem aan dat die nog ergens op een centraal punt in het huizenblok samen met de andere 5 woningen de grond in gaat, wel goed geisoleerd.

Maar heb geen telefoon, puur kale lijn dus dan voel ik niets nee. Oscilloscoop (ofzo) heb je daarvoor nodig dacht ik. DIe heb ik niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dinkelover op 13-01-2008 13:15 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje
Heb mijn abo bij xs4all geheel opgezegd ivm bitstream gevalletje kon niet bij telfort moest volgens die miepen mijn lijn laten slopen.
Op 28 jan is het signaal eraf.
Wanneer kan ik het beste een nieuwe aanvraag doen?
Wil eerst alleen internet aanvragen daarna als alles goed gaat ook bellen.
Nu heb ik een modem met daar achter een sweex router waar 4 pc's aanhangen (bedraad)
Nu heb ik begrepen als ik het basismodem bestel deze het beste in de routerstand kan laten staan en moet ik mijn sweexrouter in bridgestand zetten. (hoe doe ik dat)
Of kan ik beter een switch aanschaffen???
Iemand hier mee bekend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Wat bedoel je precies met Bitstream gevalletje?
Ik zit namelijk ook bij Xs4all en heb recentelijk Telfort aangevraagd. Hoop niet dat mij dit ook mededelen.
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:05:
Even een vraagje
Heb mijn abo bij xs4all geheel opgezegd ivm bitstream gevalletje kon niet bij telfort moest volgens die miepen mijn lijn laten slopen.
Nu heb ik een modem met daar achter een sweex router waar 4 pc's aanhangen (bedraad)
Nu heb ik begrepen als ik het basismodem bestel deze het beste in de routerstand kan laten staan en moet ik mijn sweexrouter in bridgestand zetten. (hoe doe ik dat)
Iemand hier mee bekend??

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xs4all only is kpn en kpn kan (of wil) geen kpn migraties doen.
Misschien heb je geluk maar bij mij en ook zoals je in dit topic kunt nalezen ben ik niet de enige.
Eerst 2 weken op stap 1 en dan Wij kunnen geen KPN naar KPN migraties uitvoeren, u zult helaas opnieuw moeten aanvragen.
ik heb mijn lijn moeten laten slopen
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

rjbenning schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:17:
Wat bedoel je precies met Bitstream gevalletje?
Ik zit namelijk ook bij Xs4all en heb recentelijk Telfort aangevraagd. Hoop niet dat mij dit ook mededelen.

[...]
Het staat drie berichten boven het jouwe: XenoMorpH in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5"

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Is ook belachelijk!. Waarom kaart Telfort dit niet aan op het moment van de aanvraag.
Lijkt me typisch iets voor de OPTA.
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:25:
Xs4all only is kpn en kpn kan (of wil) geen kpn migraties doen.
Misschien heb je geluk maar bij mij en ook zoals je in dit topic kunt nalezen ben ik niet de enige.
Eerst 2 weken op stap 1 en dan Wij kunnen geen KPN naar KPN migraties uitvoeren, u zult helaas opnieuw moeten aanvragen.
ik heb mijn lijn moeten laten slopen
Succes

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:33
Ik heb jou onderstaande raad opgevolgd.
Ik kreeg nadat ik had gedaan keurig een ipadres van het ZtXEL moden door mijn router heen.
Ik wacht het nu even af en zet de PC even uit.

Ik zal het straks weer proberen en hoop dan gewoon direct verbinding te hebben.

Thanks!
Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:23:
[...]

Je hebt toch niet de WAN-ingang van de router gebruikt he?

De enige juiste oplossing is:

- De router ingaan en DHCP (op het LAN) uitzetten
- Zorgen dat het IP-adres van de router ligt in het subnet van het modem (bijvoorbeeld 192.168.1.253 en zeker NIET 192.168.1.254 want die is al van de ZyXEL)
- Het Telfort modem aansluiten op 1 van de LAN poorten van de router
- De WAN port (waar vroeger je modem op zat) blijft dus leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag naar Telfort gemaild dat ik de overeenkomst wil ontbinden.

Natuurlijk weer het standaardmailtje teruggehad dat ze binnen twee werkdagen mijn vraag zullen beantwoorden, meteen gereplyd dat ze die moeite niet hoeven te nemen, omdat ik gewoon van de overeenkomst af wil. Daar valt verder niets meer over heen en weer te mailen wat mij betreft.

Ik ben er helemaal klaar mee en ga wel op het tweede paar draden bij een andere provider internet aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de TS:
Kale lijn: Ongeveer 3 weken. Een KPN monteur komt ook de lijn controleren
Betekend dit dat dit geldt voor mensen die voor telfort geen KPN abonnement hadden? Ik ben wel benieuwd want deze week hoor ik te worden overgezet. 1 februari loopt @home af (iemand nog een modem nodig?) en ik heb liever geen dag geen internet dit omdat wij internet intensief gebruiken om contact te houden met mijn vader die voor werk in het buitenland zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:43:
Vandaag naar Telfort gemaild dat ik de overeenkomst wil ontbinden.

Natuurlijk weer het standaardmailtje teruggehad dat ze binnen twee werkdagen mijn vraag zullen beantwoorden, meteen gereplyd dat ze die moeite niet hoeven te nemen, omdat ik gewoon van de overeenkomst af wil. Daar valt verder niets meer over heen en weer te mailen wat mij betreft.
Denk je nu echt dat ze op zondagmiddag klaar zitten om ontbindingsmailtjes te beantwoorden :N
k ben er helemaal klaar mee en ga wel op het tweede paar draden bij een andere provider internet aanvragen.
Je kan altijd nog naar Alice :P , daar hebben ze het veeeeel beter geregeld.

[ Voor 17% gewijzigd door hdpaddy op 13-01-2008 16:18 ]

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor gratis nieuwsserver doe dit news.orange.nl port 119 inlog Django wachtwoord 01(Fv)mC of kijk op gratis nieuwsservers

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdpaddy schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:16:
[...]

Denk je nu echt dat ze op zondagmiddag klaar zitten om ontbindingsmailtjes te beantwoorden :N

[...]

Je kan altijd nog naar Alice :P , daar hebben ze het veeeeel beter geregeld.
Nee joh, dat denk ik natuurlijk niet!
Maar ik weet wel zeker dat ze van maandag t/m vrijdag ook geen (ontbindings)mailtjes beantwoorden. Kortom, het maakt niet uit wanneer je mailt, je krijgt sowieso geen antwoord.
Daarnaast heb ik het door de week druk genoeg, zonder dat ik ga zitten stressen door Telfort.

Zoals ik al aangaf, ik hoef helemaal geen antwoord meer, ze kunnen de overeenkomst zonder verdere correspondentie gewoon ontbinden wat mij betreft. Ik vermoed dat zij het daar niet eens mee zullen zijn, maar dat is dan hun probleem.

Ik weet nog niet waar ik naartoe ga, maar in ieder geval niet naar Alice. Misschien weer terug naar Orange. Ik heb nu in ieder geval echt geleerd dat je voor een dubbeltje niet op de eerste rang kan zitten, daar zal ik in de toekomst dan ook nooit meer vanuit gaan.

Bij het modem kan ik wel zien dat hij intraint op +/- 5 Mb, dus ik kan een abonnementje zoeken van hooguit 6 Mb. Meer hoef ik van mijn lijn dus niet te verwachten. Prijstechnisch zal het dus niet eens zoveel gaan schelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Na twee maanden geleden aangevraagd te hebben kijk ik sinds ruim een maand nu nogsteeds tegen de activatiepagina aan als ik via Telforts lijn internet op wil. Dit is tot nu toe 3 kpn monteurs (die allen de fout weer bij Telfort neerlegden) en 6 telefoontjes naar Telforts 0900 later. Wekenlang stond er geen abonnee info op de activatiepagina en bleef het doorgeven volgens de daarvoor aangewezen link onbeantwoord, tot vandaag.
Nu staat er plots de naam van een ander persoon, nota bene uit een ander postcodegebied (weliswaar dicht genoeg in de buurt om op dezelfde centrale te zitten). Wederom met telfort gebeld (dat maakt 7 telefoontjes) waar ze konden melden weer een monteur langs te moeten sturen om in de centrale iets te wisselen. Nu heb ik totaal geen kaas gegeten van telefooncentrales, maar echt gestroomlijnd verloopt de communicatie van telfort (intern en met monteurs) niet heb ik het idee.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Welke inloggegevens moet je gebruiken voor het bekijken van je gesprekskostenoverzicht op mijntelfort.nl? Geen enkele combo werkt

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark_vb schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:26:
Na twee maanden geleden aangevraagd te hebben kijk ik sinds ruim een maand nu nogsteeds tegen de activatiepagina aan als ik via Telforts lijn internet op wil. Dit is tot nu toe 3 kpn monteurs (die allen de fout weer bij Telfort neerlegden) en 6 telefoontjes naar Telforts 0900 later. Wekenlang stond er geen abonnee info op de activatiepagina en bleef het doorgeven volgens de daarvoor aangewezen link onbeantwoord, tot vandaag.
Nu staat er plots de naam van een ander persoon, nota bene uit een ander postcodegebied (weliswaar dicht genoeg in de buurt om op dezelfde centrale te zitten). Wederom met telfort gebeld (dat maakt 7 telefoontjes) waar ze konden melden weer een monteur langs te moeten sturen om in de centrale iets te wisselen. Nu heb ik totaal geen kaas gegeten van telefooncentrales, maar echt gestroomlijnd verloopt de communicatie van telfort (intern en met monteurs) niet heb ik het idee.
Dat heb ik precies zo, met dat activatiescherm zonder naam.
Alleen zit ik "slechts" bijna twee weken met dat scherm, maar ik ben echt niet van plan, gezien het niet reageren/niet in actie komen van Telfort, om nog 5x te gaan bellen zoals jij hebt gedaan.

Als ik jou was, dan zou ik gewoon activeren met die verkeerde naam en echt niet nog langer wachten. Maakt op zich toch niets uit, aangezien ze maar één abonnementsvorm hebben, hoef je niet bang te zijn dat je een langzamer abonnementje activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
rjbenning schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:53:
Is ook belachelijk!. Waarom kaart Telfort dit niet aan op het moment van de aanvraag.
Lijkt me typisch iets voor de OPTA.

[...]
Dat is het inderdaad, want ik vraag me af waar je dit soort klachten kunt indienen.....
De Geschillen commisie ondersteund alleen klachten die ook daadwerkelijk worden doorgevoerd. Maar dat duurt ook zeker 4 weken....en binnen 4 weken heb ik ook mijn nieuwe verbdinding.
Er moet toch ergens een klacht kunnen worden ingediend in zaken zoals dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragonballz schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:19:
[...]

Ik had ook UBR veranderd in CBR, dat verbeterd inderdaad het geluid, maar mijn downloadsnelheid is wel verminderd. Hoe heb je trouwens gemeten/gekeken dat de downloadsnelheid niet minder is of zelfs beter wordt? Dat ben ik echt benieuwd naar?
Geweoon met DU meter die hier altijd aan staat, en die staat meestal strak op 1,7 MByte, ook in Grabit blijf ik de normale snelheid halen, en een dvdtje is ook even snel binnen als voorheen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:51
Slasher schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:34:
Welke inloggegevens moet je gebruiken voor het bekijken van je gesprekskostenoverzicht op mijntelfort.nl? Geen enkele combo werkt
Zoals ik op de vorige pagina al geschreven heb (en wat ook nog eens herhaald werd...)
Slurf1 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:42:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:05
Nog even de laatste check i.v.m. IPB van Planet, stel je abbo loopt 26 februari af, en je laat 18 februari de lijn overnemen door telfort. Krijg je dan geen gezeur ivm je maand opzegtermijn?
Of krijg je dan zelfs geld terug voor de week dat planet geen IPB diensten leverd?

De telefoniste van Telfort kon niks uitleggen over die overstap vanaf IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:04:
Uit de TS:

[...]

Betekend dit dat dit geldt voor mensen die voor telfort geen KPN abonnement hadden? Ik ben wel benieuwd want deze week hoor ik te worden overgezet. 1 februari loopt @home af (iemand nog een modem nodig?) en ik heb liever geen dag geen internet dit omdat wij internet intensief gebruiken om contact te houden met mijn vader die voor werk in het buitenland zit
Pas op!
Modem van @Home is en blijft van @Home en moet je terugsturen.
Daar krijg je geloof ik een doosje voor opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ik ben automatisch overgegaan van Tiscali naar Telfort. Sinds afgelopen week een nieuw IP-adres gekregen en op zich werkt het prima. Totdat ik gisteren bij een aantal domeinen van mij de DNS heb aangepast. Normaal gesproken pakte de DNS van Tiscali dit snel op (30min - 1uur)
Maar op een of andere manier doet de DNS van Telfort dit dus niet.
Hebben meerdere mensen hier last van? Als ik bv op dnsstuff.com zo'n domein check dan klopt het allemaal. Het lijkt wel of die Telfort DNS aan het snurken is en niks update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Ik heb half december al Telfort al aangevraagd als een telco-telco migratie van Tiscali, met als wensdatum 15 februari omdat dan mijn T6 contract afloopt. Ik had weinig zin om lijdelijk te gaan zitten afwachten met welk voorstel TiscaliTelfort zou komen voor bestaande abonnees. Ik wilde niet het risico lopen weer voor een jaar aan Tiscali vast te zitten temeer daar ik mijn vaste telefoon bij KPN eveneens per half februari wilde opzeggen om helemaal op mobiel en VOIP bellen over te gaan. Telfort 20 Mb was ideaal omdat ik dan geen kaal koper toeslag zou hoeven te betalen.

Nou werd ik 10 dagen geleden gebeld door Telfort of ik mijn (per aangetekende brief) opzegging wilde intrekken en akkoord wilde gaan met een administratieve overgang. Ik voelde mij door dat telefoontje overvallen en heb stante pede besloten me toch maar te houden aan het oorspronkelijke plan. Ik heb in het verleden maar al te vaak meegemaakt dat in dat soort situaties makkelijk twee dingen door elkaar kunnen gaan lopen met als gevolg dat het beoogde resultaat niet bereikt wordt. Ik dankte de juffrouw van Telfort dus vriendelijk voor haar voorstel en zei er geen gebruik van te willen maken.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vorige week (dus 4 dagen na het telefoontje van Telfort) een mail dat ze de aanvraag afwezen wegens onuivoerbaarheid:
Geachte heer Pigsbutt,

Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer xxxxxxx kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.
Tja als zij al de reden al niet weten, hoe moet ik het dan weten. Dus de helldesk maar gebeld. Na vele minuten lang bezig gehouden te zijn met het doorworstelen van menu's en sub cq subsub menu's en met tegen het muzikale behang aan te kijken, kreeg ik eindelijk een juffrouw aan de lijn. Het was blijkbaar een andere want zij wist niets van het eerder gevoerd telefoongesprek. Op mijn vraag wat er mis was met mijn aanvraag kreeg ik eerst te horen dat mijn huisnummer niet bij mijn postcode zou passen. Huhhh? Hoe kwamen dan hun brieven op het juiste adres met de juiste postcode aan? Ze voelde zelf ook wel dat dat niet logisch was. Technische dienst raadplegen dan maar. Na wederom vele minuten muzak kwam zij terug met de echte reden: Ik had opgegeven geen vaste KPN telefoon te hebben terwijl dat wel zo was, zo had men vastgesteld. Dat klopt want de andere juffrouw, die van het eerdere voorstel, belde mij toen op mijn vaste KPN lijn. Blijkbaar was het toen geen bezwaar dat ik in mijn aanvraag al een beetje vooruitgelopen was op mijn plan de KPN lijn op te zeggen. En nu zou hetzelfde feit een onoverkomelijke hobbel zijn in de aanvraag.
Ik heb de juffrouw nog gevraagd of we dan maar nu aan de telefoon een administratieve overgang (hun eigen voorstel van twee weken geleden) konden regelen. Nee zei ze, de hele aanvraag is uit het systeem gelicht en ik zou maar opnieuw via internet een nieuwe aanvraaag moeten doen.

Om verder geen tijd te verliezen heb ik maar opnieuw aangevraagd via internet. Dit keer braaf aangevend KPN vaste telefonie te hebben, ofschoon die ook al weken geleden was opgezegd met ingangsdatum 15 februari.

Ik begrijp niet (en ik ben toch echt niet dom dacht ik) hoe het kan dat terwijl Telfort inzage heeft in alle gegevens van Tiscali het hebben van een telefoonaansluiting naast een ADSL aansluiting een belemmering kan zijn voor de uitvoerbaarheid van een adsl migratie nota bene binnen hetzelfde bedrijf. Kan iemand van jullie tweakers mij uitleggen waar daar het technische probleem zit?

Of is het zo dat Telfort klanten van Tiscali die niet netjes afwachten wat Telfort hun voorschotelt, maar zelf het initiatief in handen nemen door Tiscali op te zeggen en Telfort aan te vragen, en die vervolgens niet ingaan op een telefonisch voorstel-you-can't-refuse, straffen door zich te beroepen op door niemand te controleren "onuitvoerbaarheid" door de netwerkleverancier.

Tenzij iemand mij duidelijk kan maken waar die onuitvoerbaarheid door de netleverancier erin zit als iemand in zijn aanvraag foutief heeft aangegeven niet over een KPN vaste lijn te beschikken, moet ik wel aannemen dat Telfort onwillig is mijn aanvraag in behandeling te nemen. Laat die Pigsbutt maar lekker zweten. Straks heeft ie geen internet EN geel telefoon. Suits him right that pig. Hoe durft ie te jokken tegen Telfort. Eigenwijs varken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is niet alleen maar tiscali klanten waar dat gebeurd maar ook alle anderen denk ik die door telfort zijn overgenomen [ bij mij is het dus speedlinq]

maar ook bij mij was het antwoord van telfort "we kunnen u niet aansluiten omdat er al adsl is" ???? logisch toch want mn abbo loopt pas 1 febr af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 19:08
dit kreeg ik als reactie op de vraag of mijn aavnraag was aangekomen na een sessie time out van ie.
in mijn mail naar telfort spreek ik duidelijk over een overstap van orange naar telfort,dus hoe zij aan het volgende andwoord komen 8)7

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 03-01-2008 met ticketnummer 806316. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

U geeft in uw e-mail aan dat u heeft geprobeerd uw huidige abonnement om te zetten in een Telfort MB 20 abonnement.

De reden van het niet kunnen afronden van uw order is dat het voor Tiscali klanten na 14 januari mogelijk is om het abonnement om te zetten.
Wij raden u dus aan om het na 14 januari nog eens te proberen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Slordig. Zelfs al had je Tiscali dan slaat het nergens op om te adviseren het nog een te proberen na een darum waarna het niet meer zou kunnen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:05:
Even een vraagje
Iemand hier mee bekend??
Ik heb/had dus hetzelfde probleem. Je kunt in ieder geval een week voordat je oude signaal eraf gaat een nieuwe aanvraag doen. Tot die tijd doen ze bij Telfort nog niets.
Dus dan heb je in ieder geval een week gewonnen.
Bij mij gaat 18 januari het signaal van xs4all eraf en heb 10 januari nieuwe aanvraag bij telfort gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Kijk, dit soort dingen mogen toch niet gebeuren?!? Dat wanneer er een fout in is geslopen (en dan nog niet eens de klant hun fout) dat ze mensen nogmaals een aanvraag moeten laten indienen?
Plus het feit dat migraties onderling (KPN-KPN) ook niet zouden kunnen volgens hun
Das toch f*king bulsh*t?!?
Telfort is nu echt aan het kloten daaro..En dan nog eens quoten wat een feit is:
"Het oude (A)DSL-signaal kan geen belemmering zijn voor de nieuwe (A)DSL-aanbieder om (A)DSL te leveren".
En dat is nu juist de rede die zij opgeven wanneer er problemen optreden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Thombias schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Pas op!
Modem van @Home is en blijft van @Home en moet je terugsturen.
Daar krijg je geloof ik een doosje voor opgestuurd.
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Wij vinden het jammer dat u uw overeenkomst met Internet van @Home wilt
beëindigen.

De overeenkomst wordt per de eerste van de maand, met inachtneming van
vier weken opzegtermijn en een minimale contractduur van 1 jaar
beëindigd. Uw abonnement vervalt per 1 februari 2008

Zoals u in de Algemene Voorwaarden kunt lezen blijft u verantwoordelijk
voor de betaling tot aan de datum waarop uw abonnement eindigt. Dit
geldt ook voor eventuele overige kosten.

U hoeft het kabelmodem niet te retourneren.

Als u contact opneemt met de Klantenservice van @Home over dit
onderwerp, is dit uw referentienummer:

Wij danken u voor het vertrouwen in de afgelopen periode en hopen u in
de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen als abonnee van @Home.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monaliza
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 16:36
Geurt-kun schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:06:
[...]

Dit heb ik op advies van deze draad ook gedaan, maar voor mij is het op een groot drama uitgelopen (Telfort op het tweede aderpaar aangevraagd).
Weet goed wat je doet voor je er aan begint.
Uiteindelijk, na anderhalve maand, zit ik dus gewoon op het bestaande aderpaar en heb Telfort over een een ISDN lijn lopen.
Tot nog toe geen klachten over het abo, maar wel over de gang van zaken bij KPN, Planet en Telfort.
Oei, dit leek me juist een veilige weg om niet zonder internet te zitten: eerst Telfort aanvragen op 2e aderpaar en pas als dat perfect werkt, het oude abonnement opzeggen. Kost wel even iets meer, maar dan ook geen gedonder (dacht ik)

Geurt-kun, wat voor slechte ervaring had jij? Kan ik er van leren...

GN, 2-onder-1-kap, 2 bouwlagen, plat dak, 1989, 162m2 , HR++ glas, Vloerisolatie Icynene H2Foam Lite 15 cm, Netfit Topline HRC25, Radiatoren+ventilatoren, 19°C, 12x 390 wp , Growatt 3600tl-x, (nog) geen Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:46
Nou sinds vrijdag internet via Telfort (ging van @home 4Mbit)
Na veel gekloot met mijn verlengsnoer (de pinnentjes in de stekkertjes bleken vaak stuk te zijn) toch eindelijk een signaal.

Inloggen ging super makkelijk en had gelijk verbinding.
Even getest met testbestand van telfort site, en daarna met newsleecher. Haal nu tussen de 1,5/6 MB's. (das volgens mij zo'n 13 Mbit als ik het goed heb).
Ben er super te vreden mee. Volgens mij traint het modem in als 16Mbits.

Ga er dus dik 3x op voor uit vergeleken met @home, en betaal 10 euri minder in de maand ;)

Was wel even wat gekloot met mijn huisnummer toevoeging, maar daar kon telfort ook niks aan doen.
Ben tot op heden super te vreden.

(heb wel mijn modem in bridge mode gezet, maar hoe kan je dan nog inloggen op je modem? Dna kan ik namelijk even mijn waardes uitlezen ;).
Lijkt me logisch om de UTP in het modem te drukken, maar met welk IP nummer kom ik er dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:02:
[...]

Wat onlogisch zeg. Ben al een uur aan het stoeien om er in te komen, hebben jullie hetzelfde probleem dus.
Het zou logischer zijn als je met je Vast Bellen gebruikersnaam in moest loggen, maar niet dus... 8)7
Bedankt voor de tip.
Nogmaals voor de duidelijkheid, voor het inzien van je gesprekskosten:
Internet gebruikersnaam: blabla@telfort.nl
Internet wachtwoord: het wachtwoord wat in je brief staat. (ook na het wijzigen van je wachtwoord)
Ik ontving hierover de volgende mail van de helpdesk:

U heeft bij uw e-mailadres xxxxxx@telfort.nl inderdaad 2 wachtwoorden. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk uw zelf gekozen wachtwoord voor alle pagina's in onze online helpdesk te gebruiken. Wij begrijpen dat dit voor ongemak kan zorgen en werken aan een oplossing.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Ik heb half december al Telfort al aangevraagd als een telco-telco migratie van Tiscali, met als wensdatum 15 februari omdat dan mijn T6 contract afloopt. Ik had weinig zin om lijdelijk te gaan zitten afwachten met welk voorstel TiscaliTelfort zou komen voor bestaande abonnees. Ik wilde niet het risico lopen weer voor een jaar aan Tiscali vast te zitten temeer daar ik mijn vaste telefoon bij KPN eveneens per half februari wilde opzeggen om helemaal op mobiel en VOIP bellen over te gaan. Telfort 20 Mb was ideaal omdat ik dan geen kaal koper toeslag zou hoeven te betalen.

Nou werd ik 10 dagen geleden gebeld door Telfort of ik mijn (per aangetekende brief) opzegging wilde intrekken en akkoord wilde gaan met een administratieve overgang. Ik voelde mij door dat telefoontje overvallen en heb stante pede besloten me toch maar te houden aan het oorspronkelijke plan. Ik heb in het verleden maar al te vaak meegemaakt dat in dat soort situaties makkelijk twee dingen door elkaar kunnen gaan lopen met als gevolg dat het beoogde resultaat niet bereikt wordt. Ik dankte de juffrouw van Telfort dus vriendelijk voor haar voorstel en zei er geen gebruik van te willen maken.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vorige week (dus 4 dagen na het telefoontje van Telfort) een mail dat ze de aanvraag afwezen wegens onuivoerbaarheid:

[...]

Tja als zij al de reden al niet weten, hoe moet ik het dan weten. Dus de helldesk maar gebeld. Na vele minuten lang bezig gehouden te zijn met het doorworstelen van menu's en sub cq subsub menu's en met tegen het muzikale behang aan te kijken, kreeg ik eindelijk een juffrouw aan de lijn. Het was blijkbaar een andere want zij wist niets van het eerder gevoerd telefoongesprek. Op mijn vraag wat er mis was met mijn aanvraag kreeg ik eerst te horen dat mijn huisnummer niet bij mijn postcode zou passen. Huhhh? Hoe kwamen dan hun brieven op het juiste adres met de juiste postcode aan? Ze voelde zelf ook wel dat dat niet logisch was. Technische dienst raadplegen dan maar. Na wederom vele minuten muzak kwam zij terug met de echte reden: Ik had opgegeven geen vaste KPN telefoon te hebben terwijl dat wel zo was, zo had men vastgesteld. Dat klopt want de andere juffrouw, die van het eerdere voorstel, belde mij toen op mijn vaste KPN lijn. Blijkbaar was het toen geen bezwaar dat ik in mijn aanvraag al een beetje vooruitgelopen was op mijn plan de KPN lijn op te zeggen. En nu zou hetzelfde feit een onoverkomelijke hobbel zijn in de aanvraag.
Ik heb de juffrouw nog gevraagd of we dan maar nu aan de telefoon een administratieve overgang (hun eigen voorstel van twee weken geleden) konden regelen. Nee zei ze, de hele aanvraag is uit het systeem gelicht en ik zou maar opnieuw via internet een nieuwe aanvraaag moeten doen.

Om verder geen tijd te verliezen heb ik maar opnieuw aangevraagd via internet. Dit keer braaf aangevend KPN vaste telefonie te hebben, ofschoon die ook al weken geleden was opgezegd met ingangsdatum 15 februari.

Ik begrijp niet (en ik ben toch echt niet dom dacht ik) hoe het kan dat terwijl Telfort inzage heeft in alle gegevens van Tiscali het hebben van een telefoonaansluiting naast een ADSL aansluiting een belemmering kan zijn voor de uitvoerbaarheid van een adsl migratie nota bene binnen hetzelfde bedrijf. Kan iemand van jullie tweakers mij uitleggen waar daar het technische probleem zit?

Of is het zo dat Telfort klanten van Tiscali die niet netjes afwachten wat Telfort hun voorschotelt, maar zelf het initiatief in handen nemen door Tiscali op te zeggen en Telfort aan te vragen, en die vervolgens niet ingaan op een telefonisch voorstel-you-can't-refuse, straffen door zich te beroepen op door niemand te controleren "onuitvoerbaarheid" door de netwerkleverancier.

Tenzij iemand mij duidelijk kan maken waar die onuitvoerbaarheid door de netleverancier erin zit als iemand in zijn aanvraag foutief heeft aangegeven niet over een KPN vaste lijn te beschikken, moet ik wel aannemen dat Telfort onwillig is mijn aanvraag in behandeling te nemen. Laat die Pigsbutt maar lekker zweten. Straks heeft ie geen internet EN geel telefoon. Suits him right that pig. Hoe durft ie te jokken tegen Telfort. Eigenwijs varken!
Ok, als ik het goed begrijp was dit de 1e situatie:

- Tiscali Internet met KPN analoge telefonie.

Vervolgens heb je Tiscali opgezegd en Telfort aangevraagd op een kale lijn. In veel gevallen gaat dat werken omdat veel huizen 2 aderparen hebben. Sommige huizen hebben er maar 1. Dit is waarschijnlijk bij jou het geval.

Goed, je hebt Telfort aangevraagd en die probeert op te leveren. Ze doen een aanvraag bij KPN en KPN rapporteert terug dat het opleveren niet lukt. Vervolgens stuurt Telfort je de brief over het niet kunnen opleveren.

Nu heb je als ik het goed lees ook je KPN telefoonabonnement opgezegd, maar toch Telfort besteld op dezelfde lijn. Ik hoop voor je dat je KPN analoge telefoonabonnement nog actief is bij oplevering anders gaat het weer fout.

Straffen zou een ISP nooit doen denk ik :P Klink een beetje erg belachelijk. Wat je mijns inziens beter had kunnen doen is eerst je KPN abonnement behouden totdat Telfort opgeleverd was op je gedeelde lijn. Dan had je je Tiscali signaal kunnen laten migreren en was alles goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
jejeh schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:31:
[...]

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Wij vinden het jammer dat u uw overeenkomst met Internet van @Home wilt
beëindigen.

De overeenkomst wordt per de eerste van de maand, met inachtneming van
vier weken opzegtermijn en een minimale contractduur van 1 jaar
beëindigd. Uw abonnement vervalt per 1 februari 2008

Zoals u in de Algemene Voorwaarden kunt lezen blijft u verantwoordelijk
voor de betaling tot aan de datum waarop uw abonnement eindigt. Dit
geldt ook voor eventuele overige kosten.

U hoeft het kabelmodem niet te retourneren.
Oke, dat is nieuw voor mij.
Ik zal eens kijken wat er in mijn brief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Even en kort vraagje. Ik ben ook van plan internet via Telfort af te sluiten. Nu wilde ik in eerste instantie gaan voor het wireless modem, echter kwam een collega van me deze week met het verhaal dat hij ooit 2 wireless modems heeft ontvangen van telfort wegens een miscomunicatie. Zou ik dus bij telfort de 0€ variant kunnen bestellen en dan toch het Wifi modem van mijn collega installeren. Het is zon zelfde zyxel als van telfort.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 18-09 21:14

rick77

... get to the point!

DaTiezl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:18:
[...]hij ooit 2 wireless modems heeft ontvangen van telfort wegens een miscomunicatie. Zou ik dus bij telfort de 0€ variant kunnen bestellen en dan toch het Wifi modem van mijn collega installeren. Het is zon zelfde zyxel als van telfort.
En je vraag is? Denk dat een modem van Telfort wel gaat werken op een aansluiting van Telfort ja. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
rick77 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:33:
[...]

En je vraag is? Denk dat een modem van Telfort wel gaat werken op een aansluiting van Telfort ja. 8)7
Mijn vraag is of het modem ingesteld is op verbinding (lees aansluiting op huis) of dat het modem universeel is zoals een routertje uit de winkel?

[ Voor 43% gewijzigd door DaTiezl op 14-01-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ben je niet bij Tiscali gebleven: Je werd vanzelf een Telfort klant.
Ik heb Tiscali ook opgezegd en ben overgestapt naar Compuserve, zelfde verbinding lagere kosten in het eerste jaar. Maar dan op een aderpaar, omdat de andere een ISDN lijn was. Dus een nieuw lijntje, modem en abbo voor minder en meer snelheid. En van het abbo bij Tiscali kon ik zo was, wegens contract breuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
[...]

Ik had ook UBR veranderd in CBR, dat verbeterd inderdaad het geluid, maar mijn downloadsnelheid is wel verminderd. Hoe heb je trouwens gemeten/gekeken dat de downloadsnelheid niet minder is of zelfs beter wordt? Dat ben ik echt benieuwd naar?
Misschien een stomme vraag, maar waar vind ik de optie in de webinterface om dit te veranderen?
Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DaTiezl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:43:
[...]

Mijn vraag is of het modem ingesteld is op verbinding (lees aansluiting op huis) of dat het modem universeel is zoals een routertje uit de winkel?
Ja, ze zijn niet op een betreffende persoon ingesteld o.i.d. Het is gewoon een modem dat telfort ondersteund en wat goed werkt op hun netwerk.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
.NCK schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:24:
Nog even de laatste check i.v.m. IPB van Planet, stel je abbo loopt 26 februari af, en je laat 18 februari de lijn overnemen door telfort. Krijg je dan geen gezeur ivm je maand opzegtermijn?
Of krijg je dan zelfs geld terug voor de week dat planet geen IPB diensten leverd?

De telefoniste van Telfort kon niks uitleggen over die overstap vanaf IPB.
In jouw geval zou ik zsm Telfort aanvragen met als wensdatum 18022008. Pas als je bij Telfort in stap 4 zit, IPB van Planet opzeggen maar uiterlijk 25022008 (ivm 1 maand opzegtermijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ik had ook een vraagje, wij zitten al zo'n 3 jaar bij het oude World Online. Zijn daarna overgestapt naar een ADSL abbo van Tiscali (Tiscali had toen inmiddels World Online al overgenomen). Hier betalen we 36,- per maand voor. Hier krijgen we een goed lijntje voor 6mb en 750kb/s upload voor terug. Nu had ik ook interesse in deze abbo omdat hij toch goedkoop en goed uit de bus komt. Vooral het bellen 24/7 for free is natuurlijk interessant.

Ik had een vraagje over de lijn zelf, is het een beetje een stabiele lijn en behoudt je na het uitgeven van de IP altijd de zelfde IP?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
xzaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:00:
Ik had ook een vraagje, wij zitten al zo'n 3 jaar bij het oude World Online. Zijn daarna overgestapt naar een ADSL abbo van Tiscali (Tiscali had toen inmiddels World Online al overgenomen). Hier betalen we 36,- per maand voor. Hier krijgen we een goed lijntje voor 6mb en 750kb/s upload voor terug. Nu had ik ook interesse in deze abbo omdat hij toch goedkoop en goed uit de bus komt. Vooral het bellen 24/7 for free is natuurlijk interessant.

Ik had een vraagje over de lijn zelf, is het een beetje een stabiele lijn en behoudt je na het uitgeven van de IP altijd de zelfde IP?
Als je dit topic had doorgelezen, dan had je vanzelf antwoord op deze vragen gehad.
Sowieso kunnen wij niks zeggen over de stabiliteit van jouw lijn, en ten tweede had je gelezen dat IP adressen dynamisch worden uitgegeven, dus geen vast IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
JohnStaakke schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:06:
[...]

Als je dit topic had doorgelezen, dan had je vanzelf antwoord op deze vragen gehad.
Sowieso kunnen wij niks zeggen over de stabiliteit van jouw lijn, en ten tweede had je gelezen dat IP adressen dynamisch worden uitgegeven, dus geen vast IP adres.
So excuse me, natuurlijk worden ip adressen altijd dynamisch uitgegeven, maar deze zijn vaak wel 'vast' te noemen. Het gaat ook niet om mijn ljin, het gaat om de lijn in het algemeen. Als veel mensen klagen over klappende lijnen is het snel over met de pret. Er is op dit punt niet veel veranderd denk ik omdat Tiscali gewoon nog steeds het internet verzorgt binnen Telfort. Maar dacht vraag het toch even :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 08:43

Totaalgeflipt

De enige echte

Doerak553 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:02:
[...]

In jouw geval zou ik zsm Telfort aanvragen met als wensdatum 18022008. Pas als je bij Telfort in stap 4 zit, IPB van Planet opzeggen maar uiterlijk 25022008 (ivm 1 maand opzegtermijn).
IPB hoef je niet op te zeggen.
Als de telefoon lijn word overgenomem dan wordt dit gezien als een opzegging.
Dus dan heb je alleen maar de kans dat je een sloop krijgt van je lijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

xzaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:12:
So excuse me, natuurlijk worden ip adressen altijd dynamisch uitgegeven, maar deze zijn vaak wel 'vast' te noemen. Het gaat ook niet om mijn ljin, het gaat om de lijn in het algemeen. Als veel mensen klagen over klappende lijnen is het snel over met de pret. Er is op dit punt niet veel veranderd denk ik omdat Tiscali gewoon nog steeds het internet verzorgt binnen Telfort. Maar dacht vraag het toch even :>
Bij Telfort zijn ze in mijn ervaring wel technisch kundig, mijn verbinding stond ook als 'risky' in het systeem, en om stabiliteit te garanderen hebben ze me een tandje terug gezet qua snelheid.
Beter een gegarandeerde stabiele lijn dan een onstabiele, ìets snellere lijn.

Mijn IP adres is idd nog nooit veranderd sinds ik Telfort heb (1.5 maand).
@ hieronder: Toevoeging: Ik heb meerdere malen het modem gereset intussen, ook 'harde reset' (spanning eraf), maar nooit langer dan ongeveer 10 min.

Het lijkt logisch dat je als je ook belt via je modem en deze dus altijd online is, het IP adres niet verandert, ook al geeft de provider aan dat dit dynamisch is.
Bij Telfort blijkt dit dus inderdaad zo te zijn.
Bij Alice (ook met telefonie) had ik echter wel steeds wisselend IP adres, dus die vlieger gaat niet altijd op...

[ Voor 33% gewijzigd door MaikelG op 14-01-2008 17:09 . Reden: toevoeging ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

MaikelG schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:29:
[...]

Het lijkt logisch dat je als je ook belt via je modem en deze dus altijd online is, het IP adres niet verandert, ook al geeft de provider aan dat dit dynamisch is.
Bij Telfort blijkt dit dus inderdaad zo te zijn.
blijft je ipadres ook gelijk als je een reset geeft (modem herstart) ?
Bij Orange hebben ze nl. ook dynamisch maar wel met een leasetijd van minstens een uur (als ik binnen een uur mijn modem weer aanzet krijg ik iig hetzelfde ipadres weer terug).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
MaikelG schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:29:
[...]

bij mij gaat iedere avond als ik naar bed ga,alle stroom eraf.
dus ook het modem,ip adres is nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
xzaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:00:

Aangezien jij al bij Tiscali zit weet je dus zelf het antwoord over de stabiliteit van de verbinding al. Er verandert technisch niets. Je Tiscali aansluitung krijgt alleen een andere naam. Als het goed is heb je hier al post over ontvangen van Tiscali/Telfort omdat alle Tiscali aansluitingen overgezet worden naar Telfort.

[ Voor 19% gewijzigd door BaseT op 14-01-2008 12:44 ]

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Slasher schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:53:
[...]

Ja, ze zijn niet op een betreffende persoon ingesteld o.i.d. Het is gewoon een modem dat telfort ondersteund en wat goed werkt op hun netwerk.
Helder, dank je. Mogelijk iets voor de SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
xzaz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:12:
Er is op dit punt niet veel veranderd denk ik omdat Tiscali gewoon nog steeds het internet verzorgt binnen Telfort. Maar dacht vraag het toch even :>
sander_t schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:39:
[...]

Aangezien jij al bij Tiscali zit weet je dus zelf het antwoord over de stabiliteit van de verbinding al. Er verandert technisch niets. Je Tiscali aansluitung krijgt alleen een andere naam. Als het goed is heb je hier al post over ontvangen van Tiscali/Telfort omdat alle Tiscali aansluitingen overgezet worden naar Telfort.
Technisch is er dus wel al degenlijk wat veranderd, mijn ip adres is niet meer het zelfde, voorheen had ik altijd 82.170.196.198, op dit moment heb ik 82.168.196.53. Nou is dat voor de meeste mensen niet zo erg en die merken er ook niks van. Helaas merk ik (vanwege enkele kleine servers) er wel wat van. Ik heb in het verleden al wat overnamens meegemaakt en in 1 keer van die overnames ging het niet goed. Trouwens wel goed opgelost van Tiscali in de tijd.

offtopic: MaikelG leuk kindje heb je >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
@Totaalgeflipt
Vandaag over, precies zoals je vorige week meldde.

@iedereen
Geen centje pijn.
Alleen (nog) geen telefonie aktief, maar daarvan is de activatiedatum 15012008 (volgens brief).
Kan wel bellen via mijn SPA3000 (Voipbuster), maar dus niet gebeld worden.
Kom van IPB Planet.

Zit op ADSL1 centrale en ben best tevreden met onderstaande waardes (gemiddeld 4x sneller dan voorheen).

Maar belangrijkste is natuurlijk, het is G O E D K O P E R.

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 ab bc cc cc cc cc bb bb bb ba aa 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 2 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 00 00 00 9a 9a aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 64- 95: 09 98 89 98 89 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88
tone 96-127: 88 88 88 88 88 78 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 128-159: 77 77 77 67 86 66 66 66 66 66 66 67 87 76 87 76
tone 160-191: 67 77 76 77 77 76 67 77 76 77 67 67 76 77 66 65
tone 192-223: 66 66 67 76 67 66 66 56 65 66 66 65 66 65 67 57
tone 224-255: 65 56 57 66 65 66 56 65 65 75 65 76 67 76 56 65
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Doerak553 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:03:
@Totaalgeflipt
Vandaag over, precies zoals je vorige week meldde.
Leuk dat er eens iemand is die ook daadwerkelijk een terupkoppeling geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Totaalgeflipt schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Leuk dat er eens iemand is die ook daadwerkelijk een terupkoppeling geeft :)
Als het goed is zou nu wel een order bekend moeten zijn voor mij, ik sta nu in stap 2.
Zou je als je tijd hebt nog eens willen loeren? Alvast bedankt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

nu heb ik nog Orange (tot April) maar ik wil ook naar Telfort (denk ik).

Kan ik gewoon Telfort aanvragen en Orange laten lopen tot einde contract (wel opzeggen maar gewoon pas als mijn contract is afgelopen) ?
Ik betaal dan wel een maand dubbel maar dan heb ik de meeste kans dat ik naadloos over ga op Telfort.

Dus nu Orange met einde contract April, Telfort aanvragen per 1-Maart.

Ik betaal liever een maand extra (kan toch niet eerder Orange stopzetten wegens het jaarcontract) dan dat ik zonder internet zit.

Kan dit zo ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey misschien kan iemand mij helpen..
Mijn telfort internet is 08-01-08 opgeleverd. nu is het probleem mijn dsl lampje brand groen maar mijn internet lampje rood. de kpn monteur was langsgekomen om de lijn te checken en hij kwam tot de conclusie dat de lijn het niet deed.

hij zou me later terugbellen. 2 uur later belt hij terug zegt hij: ja ik kan zelf niet aan kpn de opdracht geven om de lijn te maken dat moet weer via telfort maar dat moest ik dan maar melden bij Telfort met de melding "laswerk achteraf".
dus ik bellen naar telfort krijg ik natuurlijk weer te horen dat de kpn monteur dat zelf had moeten melden maar ze zouden een uitzondering maken. er zou een onderzoek van 10 dagen ingesteld worden.

Ondertussen heb er nog steeds niks over gehoord en nog steeds geen internet. dus vandaag nog een keer gebeld weer hetzelfde verhaal ja we stellen een onderzoek in... zucht.. ik betaal wel geld maar krijg geen internet.
HELP!= wat moet ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 08:36
Zou iemand mij kunnen/willen helpen/adviseren.

Ik heb 16 december Telfort internet aangevraagd en zit nog steeds op stap 3: Werkzaamheden in de telefooncentrale. Die lijken ze niet te kunnen vinden, maar goed, heb gelukkig een signaal in mijn appartementencomplex op weten te pikken welke nog minder dan 20 euro per maand kost ;)

Even over de aansluiting: ik neem alleen internet van Telfort, wat inhoudt dat ik de modem aan moet sluiten. Het liefste zet ik deze in de meterkast, ware het niet dat mijn meterkast niet beschikt over een stopcontact en hij zich buiten mijn appartement bevindt (meterkast zonder stroom dus in feite :P ) wat inhoudt dat ik een UTP kabel naar de woning door moet trekken die dan aan de verkeerde kant van de woning binnenkomt, wat mij verplicht wireless te gaan, daar ik liever ouderwets een UTP kabel gebruik. Om dit te realiseren wil ik de modem wil in de woonkamer op de telefoonaansluiting aansluiten, deze lijn zal ongeveer 8 meter zijn naar de meterkast, waar de telefoonlijn dus binnenkomt. Ik wilde graag weten of ik hierdoor snelheid verlies en zo ja, zal dit veel zijn? Via de website geeft Telfort aan 20Mbit te kunnen leveren, iets lager is natuurlijk geen probleem. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in snelheidsverlies door een andere manier van aansluiten en denk dat het meer een excuus is voor aanbieders om niet gerealiseerde beloofde snelheden te kunnen rechtvaardigen. Tell me if I'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Tieskut schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:19:
Zou iemand mij kunnen/willen helpen/adviseren.
...[verhaal]
Tell me if I'm wrong!
You are wrong :) Je gaat wel degelijk snelheidsverlies krijgen door 8 meter telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Ik hou mijn hart vast als ik alle reacites hier lees. Er kan erg veel fout gaan. En ook dingen die niet fout zouden moeten gaan.. maargoed..

Ik heb zelf een verkeerde volgorde genomen om over te stappen. Maar was ook wat onduidelijk wanneer ik precies mijn adsl verbinding zou eindigen.

ik heb
1) adsl opgezegd. keurig brief gehad dat per 1 maart 2008 adsl weg zou zijn.
2) kpn lijn opgezegd ( na een brief van kpn over verhoging van kosten en ik bel er niet eens mee )
deze was half december afgesloten.. Internet loopt dus nog wel door.
3) telfort aangevraagd op 2 jan met wensdatum 1 feb. Tijd lang op stap 1 gestaan vanochtend op stap 2 en vanmiddag is deze naar stap 3 gegaan.
Aangevraagd zonder telefonie ( ook dat er geen telefonie was) en dat adsl lijn overgenomen moest worden.

Dat is dan het enige waar het op fout kan gaan denk ik. omdat ik adsl al opgezegd had eind vorig jaar en niet pas na het aanvragen van telfort. Zal afwachten worden of dit goed gaat dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Laatst online: 18-11-2021
Hebben meer mensen last van het feit dat wanneer je flink aan het torrenten bent (bijv. 600kb/s down en 80kb/s up, upload cap ik op 80kb/s). Dat je internet ontzettend traag wordt?

Mijn max ligt rond de 1700-2000kb/s down en 120kb/s up. Met mijn UPC kabel had ik nooit last van traag internet als ik onder m'n maximum zit....Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Gitano schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:25:
Ik hou mijn hart vast als ik alle reacites hier lees. Er kan erg veel fout gaan. En ook dingen die niet fout zouden moeten gaan.. maargoed..

Ik heb zelf een verkeerde volgorde genomen om over te stappen. Maar was ook wat onduidelijk wanneer ik precies mijn adsl verbinding zou eindigen.

ik heb
1) adsl opgezegd. keurig brief gehad dat per 1 maart 2008 adsl weg zou zijn.
2) kpn lijn opgezegd ( na een brief van kpn over verhoging van kosten en ik bel er niet eens mee )
deze was half december afgesloten.. Internet loopt dus nog wel door.
3) telfort aangevraagd op 2 jan met wensdatum 1 feb. Tijd lang op stap 1 gestaan vanochtend op stap 2 en vanmiddag is deze naar stap 3 gegaan.
Aangevraagd zonder telefonie ( ook dat er geen telefonie was) en dat adsl lijn overgenomen moest worden.

Dat is dan het enige waar het op fout kan gaan denk ik. omdat ik adsl al opgezegd had eind vorig jaar en niet pas na het aanvragen van telfort. Zal afwachten worden of dit goed gaat dus..
Wow, je gaat snel. Ik zit sinds vorige week in stap 2, en hou dus ook mijn hart vast (Kom van orange waar een hoop gezeik mee was)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
JohnStaakke schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:29:
[...]

Wow, je gaat snel. Ik zit sinds vorige week in stap 2, en hou dus ook mijn hart vast (Kom van orange waar een hoop gezeik mee was)...
Had nog sneller gemogen van mij.. maar als rond 1 feb daadwerkelijk aangesloten ben en het werkt naar behoren klaag ik niet ;-) . Ik heb wel expres de wensdatum een maand eerder gezet dan dat mijn huidige adsl afgesloten zou worden.. 1 maand dubbel betalen moet iedereen toch wel geloof ik dus ik hoop dat het goed gaat. Anders heb ik nog wat tijd om iets anders te regelen voor 1 maart ;-)

bij stap 3 bij telfort staat: Wacht u rustig af, u hoeft niets te doen! .. Ik doe niks.. alleen mijn hart vast houden :-) tussen nu en 2 weken zou stap 3 gedaan zijn staat er.. Dus ik wacht rustig af n ga ook niet zenuachtig bellen waardoor ze in de wat raken en van alles fout gaat lopen.. Laat ze maar lekker rustig in hun tempo dit afhandelen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

JohnStaakke schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:22:
[...]

Als het goed is zou nu wel een order bekend moeten zijn voor mij, ik sta nu in stap 2.
Zou je als je tijd hebt nog eens willen loeren? Alvast bedankt :Y
Ik heb heel veel mailtjes gekregen.
Misschien kun je me even opnieuw mailen met je gegevens, dan kan ik gelijk even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Totaalgeflipt schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:43:
[...]

Ik heb heel veel mailtjes gekregen.
Misschien kun je me even opnieuw mailen met je gegevens, dan kan ik gelijk even kijken.
Mail verstuurd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waar vind ik de optie in de webinterface om dit te veranderen?
Ik kan het niet vinden.

Weet iemand dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eind december telfort aangevraag en had internet via xs4all (opgezegd). Bij xs4all had ik een draadloos modem gekregen (thomson speedtouch). Ik heb mijn modem van telfort nog niet ontvangen, maar vanochtend ging wel opeens (afgelopen weken geen signaal)het DSL lampje van mijn thomson modem branden. Ik dacht dat ik internet had, maar krijg de melding geen internet. Nou heb ik via deze site de handleiding van telfort internet gedownload en hoopte zo internet aan het werk te krijgen. Ik alle stappen doorgenomen uit telfort boekje, maar geen internet. Kan het gewoon zijn dat mijn thomson geen contact kan maken met internet? Of moet ik iets met het modem doen zodat deze compatibel is met telfort adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik wordt knettergek van Telfort. Ik wil gewoon mijn verhuizing doorgeven (ik ben verhuist naar Amersfoort). Wat is allemaal is gebeurt:

5 dec. Verhuisformulier gebruikt die op telfort.nl staat. Daar blijkt een fout in te zitten, medewerker van Telfort geloofde dit niet maar kwam al snel achter dat ik gelijk had. Ik moest het maar invullen via het normale formulier.
12 dec. Telfort gebeld, ze hadden niet binnen gekregen en ik moest het maar een keer proberen
19 dec. Telfort gebeld, ze hadden het nog steeds niet binnen. Via de telefoon de verhuizing door gegeven.
29 dec. Telfort gebeld, blijkt geen verhuizing door gegeven te zijn. Ze snapte er niets van. Ik moest een fax sturen, daarna hun terug bellen om het te bevestigen dat ze het hebben binnengekregen. Ik dus gebeld na mijn fax, alles blijkt goed aan gekomen te zijn.
7 jan. Nog geen email bevestiging, ik dus weer bellen naar Telfort. Ze kunnen geen verhuis gegevens te hebben. Ze kunnen wel zien dat ik met een medewerker heb gepraat, maar verder niets. (ik begin aardig kwaad te worden). Ik moest maar een aangetekende brief sturen met mijn verhuisgegevens. En ik moest 14 januari maar terug bellen.
14 jan. Telfort gebeld, ze hebben mijn brief niet ontvangen (terwijl het aangetekend was), Ze snappen er niet van. Nu weer telefonisch mijn verhuizing doorgegeven.

Een dikke maand dus om mijn nieuwe adres door te geven. En ik weet nog steeds niet of het goed is aangekomen en wanneer ik weer internet heb.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
als je een aangetekende brief hebt verstuurd dan heb je toch ook een ontvangstbevestiging gekregen??

[ Voor 5% gewijzigd door DaTiezl op 14-01-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telfort modem al gekregen (zaterdag 12-1)
ik moet nog wachten op me gebruikers gegevens.
en rond 22 jan kan ik internetten, maar ik heb geen kpn monteur gehad om de lijn te meten??
hoezo dat dan? want ik had eerst kabel internet van upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:28:
ik heb eind december telfort aangevraag en had internet via xs4all (opgezegd). Bij xs4all had ik een draadloos modem gekregen (thomson speedtouch). Ik heb mijn modem van telfort nog niet ontvangen, maar vanochtend ging wel opeens (afgelopen weken geen signaal)het DSL lampje van mijn thomson modem branden. Ik dacht dat ik internet had, maar krijg de melding geen internet. Nou heb ik via deze site de handleiding van telfort internet gedownload en hoopte zo internet aan het werk te krijgen. Ik alle stappen doorgenomen uit telfort boekje, maar geen internet. Kan het gewoon zijn dat mijn thomson geen contact kan maken met internet? Of moet ik iets met het modem doen zodat deze compatibel is met telfort adsl?
Heb je ADSL+Telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, ik heb alleen adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
CasperBTU schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:27:
Hebben meer mensen last van het feit dat wanneer je flink aan het torrenten bent (bijv. 600kb/s down en 80kb/s up, upload cap ik op 80kb/s). Dat je internet ontzettend traag wordt?

Mijn max ligt rond de 1700-2000kb/s down en 120kb/s up. Met mijn UPC kabel had ik nooit last van traag internet als ik onder m'n maximum zit....Iemand anders ook dit probleem?
Dit is opzich wel logisch want je gebruikt bijna de volledige capaciteit van je lijn. Ik heb dit ook als ik tegelijkertijd vollop download en upload....

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
En je hebt geen streefdatum van Telfort gekregen waarop het klaar zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi John,
nee ik heb nog verder niks ontvangen, via de online status sta ik al 1,5 week op status 3 (dat ik niks moet doen, dat ik zo snel mogelijk alles toegestuurd krijg, dat leverancier akkoord is gegaan enz). AL die tijd heb ik mijn oorspronkelijke modem eraan laten zitten en sinds vanochtend was er opeens het dsl lampje wat ging branden. Ik neem sowieso aan dat ik snel mijn pakket zal krijgen, maar ik heb een gratis modem gevraagd, maar hoopte dat ik mijn huidige draadloos modem ook kan gebruiken en hoopte dat ik dus nu al op internet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:08:
Hoi John,
nee ik heb nog verder niks ontvangen, via de online status sta ik al 1,5 week op status 3 (dat ik niks moet doen, dat ik zo snel mogelijk alles toegestuurd krijg, dat leverancier akkoord is gegaan enz). AL die tijd heb ik mijn oorspronkelijke modem eraan laten zitten en sinds vanochtend was er opeens het dsl lampje wat ging branden. Ik neem sowieso aan dat ik snel mijn pakket zal krijgen, maar ik heb een gratis modem gevraagd, maar hoopte dat ik mijn huidige draadloos modem ook kan gebruiken en hoopte dat ik dus nu al op internet zou kunnen.
Het zou eventueel wel kunnen dat het signaal er al op staat, maar je moet volgens mij dan de software in de router aanpassen zodat deze op de instellingen van Telfort komen te staan.
Ik weet niet precies welke router je hebt, maar er zijn een paar waardes die aangepast moeten worden binnen de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik wil binnenkort toch ook maar eens de overstap maken naar Telfort. Ik ben alleen benieuwd naar wat specifieke dingetjes.

Ik zit nu bij XS4All, nadat deze Demon had overgenomen. Mijn DSL-verbinding gaat nu via BabyXL, Tiscali dus. Hoe gaat het als ik op die manier wil overstappen? Ik vraag Telfort aan per een bepaalde datum en stuur XS4All een opzeggingsbrief met einddatum die iets later ligt. Maar ik geef dan wel aan dat het om een ISP-ISP migratie gaat (de default XS4All opzegbrief heeft het over telco-telco migratie, maar dat klopt in mijn geval dan niet)?

En zijn er ervaringen met overstappen naar Telfort, terwijl de lijnprovider al Tiscali was (ik weet niet welke ISP's daar ook gebruik van maakten, naast Tiscali en 12Move dan)? Liep dat allemaal goed, of zijn er bepaalde problemen die naar voren kwamen?

En als laatste vraagje, als ik de nieuwe modem van Telfort krijg, kan ik die dan direct al aansluiten? Ik heb nu een 1,5Mbit abonnement, aangesloten via een oude ADSL1 modem, maar is de modem van Telfort daar compatible mee?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou ik thuis even moeten nakijken, maar volgens mij is het de thomson 585. Kan ik ergens op internet vinden hoe ik die waardes kan aanpassen en waar ik dan de benodigde waardes kan vinden? Hopelijk niet te moeilijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
yodeluxe schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:15:
Ik wil binnenkort toch ook maar eens de overstap maken naar Telfort. Ik ben alleen benieuwd naar wat specifieke dingetjes.

Ik zit nu bij XS4All, nadat deze Demon had overgenomen. Mijn DSL-verbinding gaat nu via BabyXL, Tiscali dus. Hoe gaat het als ik op die manier wil overstappen? Ik vraag Telfort aan per een bepaalde datum en stuur XS4All een opzeggingsbrief met einddatum die iets later ligt. Maar ik geef dan wel aan dat het om een ISP-ISP migratie gaat (de default XS4All opzegbrief heeft het over telco-telco migratie, maar dat klopt in mijn geval dan niet)?

En zijn er ervaringen met overstappen naar Telfort, terwijl de lijnprovider al Tiscali was (ik weet niet welke ISP's daar ook gebruik van maakten, naast Tiscali en 12Move dan)? Liep dat allemaal goed, of zijn er bepaalde problemen die naar voren kwamen?

En als laatste vraagje, als ik de nieuwe modem van Telfort krijg, kan ik die dan direct al aansluiten? Ik heb nu een 1,5Mbit abonnement, aangesloten via een oude ADSL1 modem, maar is de modem van Telfort daar compatible mee?
Ik ben vandaag succesvol omgezet van studentenADSL (tiscali) naar telfort. Toen ik opstond vanochtend had ik ineens 20mbit ipv 10 en een ander ipadres verder geen verschil. Ik heb helemaal niets aan opzegbrief verstuurd, dit hoefde in mijn geval niet maar volgensmij is studentenadsl net iets meer tiscali als xs4all. Het enige dat ik ooit van studentenadsl heb gehad waren facturen, een startpaket en email adres. Verder was de complete levering inc support al uitbesteed aan tiscali.
Ik had ook het nieuwe modem al aangesloten, maar had daarvoor al een zelfde soort modem en ADSL2+ verbinding maar ga er vanuit dat het backwards compatible is.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 18-09 13:01

Q-bone

Dusss...

CasperBTU schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:27:

Dit komt waarschijnlijk door je upload. Wanneer je die erg belast trekt dat je download (websites) naar beneden. Daarbij komt dat telfort 1 mbit up heeft, en upc 1.5

Dus upload iets lager zetten en alles werkt weer snel ;)

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 14-01-2008 16:46 . Reden: quote fix ]

bla?

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.