Oh? In welk stuk van mijn argumentatie baseer ik me op nV's marketingdepartement dan?
Als je je mijn posts herinnert dan zul je weten dat ik precies dezelfde tegen-argumentatie gaf toen nV's marketingdepartment SM3.0 immens liep op te hypen op de GF6 serie. En dat was toen een feature die destijds al werd ondersteund in het OS en bepaalde games. DX10.1 is zelfs daar nog lang niet.
Pff toen ATI in Oblivion HDR+AA aan de praat kreeg was dat in jouw ogen weinig relevant en maar een hack en nu is t ineens weer prima bij nvidia.
Oh? Ik vond het anders prima, en hoopte dat HDR+AA snel in meerdere games gefixed zou worden gezien ik toen een X1900XT en later XTX had

Enige wat ik wel jammer vond was dat in het begin HDR+AA virtueel onbruikbaar was, gezien er gewoon niet genoeg performance voor was, zeker in Oblivion, en zeker niet met de X1800XT die destijds al performanceproblemen had met HDR alleen.
Je bent imo allang je geloofwaardigheid kwijtgeraakt. Je roept alleen wat in jouw straatje past onder het mom van objectiviteit enzo... Vroeger vond ik je idd objectief maar helaas ben je dat allang kwijtgeraakt. Je bent alleen aan het polariseren. Daar ben je niet alleen in maar omdat je in je poststijl continue objectieve superioriteit uitstraalt, ik weet hoe het echt zit en mij hoef je niks wijs te maken, irriteer en verziek je alle GPU topics.
Het is jammer dat je na al die jaren niet in staat bent een relaxte modus te vinden want je hebt zeker een hoop kennis waar iedereen hier van kan profiteren.
Zullen we de persoonlijke 'notes', gegis over mijn motivatie, en overige ad hominem ondergraving van mijn posts achterwege laten en het gewoon inhoudelijk houden ajb?
Wie je wel of niet geloofwaardig vindt mag je zelf weten, maar ik heb een aantal (vrij harde) argumenten gegeven waarom ik denk dat DX10.1 heel wat minder relevant is dan er links en rechts word beweerd door sommigen... en waarom het op dit moment zeker niet van belang is gezien zelfs OS (laat staan gamedev) ondersteuning nog een flink aantal maanden weg is. Tegen de tijd dat het
misschien van belang wordt zijn we al 1 of 2 nieuwe generaties kaarten verder.
Die argumenten staan. Als je het daar niet mee eens bent, lees ik gaarne van je waarom niet

Waarom kun je niet gewoon constateren dat er rondom AA implementatie issues zijn met de huidige standaard DX10 en DX9 en een officiele oplossing verwelkomen

Dat lijkt me nl. WEL objectief en realistisch.
Waarom kun jij niet gewoon constateren dat die 'implementatie-issues' marginaal zijn, vrijwel exclusief voor deferred rendering games gelden (en die zijn dik in de minderheid), en zelfs voor deferred rendering games (middels 'hacks') opgelost worden?

Dat lijkt me nl. WEL objectief en realistisch.
Dat ATi op dit moment AA-performanceissues heeft wegens weglaten van hardware AA lijkt me nou niet direct een queue voor de hele industrie om hun AA implementatie aan te passen. Want ik denk dat dat een van de belangrijkste zaken is die aan de basis van deze hele DX10.1 rush van ATi ligt.
Gelukkig word dit hardware AA gebrek aan ATi's zijde gefixed in hun toekomstige GPU's, waarna het opgehype van DX10.1 als "de oplossing van
'de vele AA problemen'" (kuch, die ik nog steeds op screenshot moet zien) hopelijk eens achterwege is

(Dat nVidia het in de tussentijd zoveel mogelijk met hacks oplost is overigens prima natuurlijk)
En daar ging het me voornamelijk om. Praktische oplossingen vandaag (of je die nou 'hacks' wil noemen of niet), ipv theoretische oplossingen
misschien ergens in een nog niet gedefinieerde toekomst

Ik had dat al lang gelezen

En? Het is theorie... theorie die ik nog in de praktijk getoetst moet zien. In theorie kan DX10.1 - als het al ondersteund wordt - sneller AA doen dan DX10. Maar in theorie zou DX10 ook sneller zijn dan DX9. We weten inmiddels al wat de praktijk zegt. Mijn motto: eerst zien, dan geloven... en zeker als het nog maanden duurt voordat die theorie uberhaupt getoetst kan worden... en daarna nog moet blijken of gamedevs die theorie uberhaupt ook in praktijk gaan brengen... en dat alles al helemaal als de hype bij een marketingdepartement vandaan komt die niets liever wil dan een 'unique selling point' voor hun kaarten te vinden om er meer van te kunnen schuiven
Hoeveel (grote) gamedevs hebben al concreet aangekondigd DX10.1 te gaan implementeren in toekomstige games en patches, en welk tijdpad voorzien zij als ze het uberhaupt al gaan doen?
DX10.1 is totdat 1.) die ondersteuning er is, en totdat 2.) het ook in de praktijk echt voordelig blijkt te zijn weinig meer dan een checkbox feature... ik zie liever concrete praktische zaken als spearhead van een marketingcampagne, maar goed, dat ben ik weer
[
Voor 6% gewijzigd door
Cheetah op 12-01-2008 19:49
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz