Heb je al eens meegemaakt dat NS bij grootschalige werkzaamheden geen bussen inzet? Ik denk trouwens niet dat je hoeft te rekenen op een NS-bus voor Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.Raven schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:27:
Pffff.
Aankomend weekend is Station Hengelo CS gesloten. Dus geen treinverkeer tussen Enschede/Almelo en Oldenzaal/Zutphen, daarnaast wordt het gehele busstation van Hengelo CS tijdelijk verplaatst.
Iets met zoeken naar on-ontplofte bommen...
Nu maar hopen dat de NS eens een keer bussen inzet.

Per volgende week rijdt de volledige 321xx met GTW.
[ Voor 32% gewijzigd door Luke! op 09-10-2008 19:42 ]
Vaak genoeg.Luccus schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:38:
[...]
Heb je al eens meegemaakt dat NS bij grootschalige werkzaamheden geen bussen inzet? Ik denk trouwens niet dat je hoeft te rekenen op een NS-bus voor Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.
Overigens niet alles werkzaamheden, maar wel lange tijd geen treinen om wat voor reden dan ook, maar géén bussen.
Hmm, dan mag ik dus met de lijnbus naar paps, alleen de overstap is bagger want de volgende bus rijd altijd net weg als de bus waar ik nog in zit aankomt in Oldenzaal... Met de trein wil het allemaal net maar die rijd dus niet

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 09-10-2008 20:00 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
mm, shit, ik heb pas die week erop vakantieLuccus schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Per volgende week rijdt de volledige 321xx met GTW.

Vandaag was het wel een tikkie sneu: De NS had natuurlijk extra treinen tussen Ed en Asdz (kering te Wf), is er een wisselstoring bij de schipholboog (nog steeds niet opgelost, nu is het een beschadigde wissel). Als gevolg daarvan rijden enkele 7400'en niet, de 3500 rijd via Asd naar Shl en de extra treinen rijden wel (als enige) over de Utrechtboog (linkerspoor). Wel erge pech voor zo'n PR-stunt van de NS
Aha, daar komt de aap uit de mouw, het gaat je dus toch niet alleen om werkzaamheden.Raven schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:49:
[...]
Vaak genoeg.
Overigens niet alles werkzaamheden, maar wel lange tijd geen treinen om wat voor reden dan ook, maar géén bussen.
Of je kijkt of er een extra Syntus-bus rijdt.Hmm, dan mag ik dus met de lijnbus naar paps, alleen de overstap is bagger want de volgende bus rijd altijd net weg als de bus waar ik nog in zit aankomt in Oldenzaal... Met de trein wil het allemaal net maar die rijd dus niet
Hmm...
Er rijdt normaal gesproken al geen bus naar Oldenzaal vanaf Hengelo, met die route (per trein) heb ik wél aansluiting op de bus vanaf Oldenzaal Station, dus van een extra bus is geen sprake
Ben benieuwd of er op die route nu wél bussen in worden gezet.
Er rijdt normaal gesproken al geen bus naar Oldenzaal vanaf Hengelo, met die route (per trein) heb ik wél aansluiting op de bus vanaf Oldenzaal Station, dus van een extra bus is geen sprake
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja, duh, natuurlijk, want er zijn werkzaamheden...Raven schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:32:
Hmm...
Klik hier en bekijk dan het bericht over de werkzaamheden. Nu geen NS-bus verwachten he...
Effe een vraag, ik reis elke dag vught-a'dam amstel, met deze route (wel paar uur eerder):
Dat kan prima, maar ik mis die trein stelselmatig (mijn trein komt te laat binnen, of die is gewoon eerder weg).
De 2 sporen liggen aan hetzelfde perron, dus die 3 mins moet meer dan genoeg zijn.
Kan ik de NS daar op een of andere manier op attenderen? Want nu moet ik dus door naar bijlmer-arena (of wachten in utrecht). Allebei kost veel tijd
.
Dan moet ik in utrecht overstappen op de trein naar den helder\alkmaar.Vertrek 07:26 Arrow Aankomst 08:31
Met de treinTijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
07:26 Vught 1 Hertogenbosch ('s) Stoptrein (NS)
07:32 Hertogenbosch ('s) 1a/b
07:38 Hertogenbosch ('s) 4 Utrecht Centraal Intercity (NS)
08:07 Utrecht Centraal 7
08:10 Utrecht Centraal 5 Amsterdam Centraal Intercity (NS)
08:31 Amsterdam Amstel 1
Dat kan prima, maar ik mis die trein stelselmatig (mijn trein komt te laat binnen, of die is gewoon eerder weg).
De 2 sporen liggen aan hetzelfde perron, dus die 3 mins moet meer dan genoeg zijn.
Kan ik de NS daar op een of andere manier op attenderen? Want nu moet ik dus door naar bijlmer-arena (of wachten in utrecht). Allebei kost veel tijd

Nee. Denk je dat ze zelf niet weten dat die aansluiting continu verprutst wordt?Boudewijn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:07:
Kan ik de NS daar op een of andere manier op attenderen? Want nu moet ik dus door naar bijlmer-arena (of wachten in utrecht). Allebei kost veel tijd.
Uhh heb ik iets met prorail te maken?
.
Ik vraag het aand e NS, en heb een kaartje bji de NS gekocht.
Of prorail dingen verneukt of niet is voor mij als klant toch niet relevant?
Ik vraag het aand e NS, en heb een kaartje bji de NS gekocht.
Of prorail dingen verneukt of niet is voor mij als klant toch niet relevant?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Het overkomt mijn vriendin geregeld dat de trein van denbosch-eindhoven (de route begint op Schiphol) stelselmatig te laat komt om de aansluiting naar Deurne te halen in Eindhoven. Terwijl dat die overstap wel op de site van de NS wordt aangegeven. Er zouden 2 minuten overstap zijn (ene komt om 45 aan en de ander gaat om 47) en ze komen tegen over elkaar aan, maar hij is vaker al weg dan dat hij er nog staat.Boudewijn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:07:
Effe een vraag, ik reis elke dag vught-a'dam amstel, met deze route (wel paar uur eerder):
[...]
Dan moet ik in utrecht overstappen op de trein naar den helder\alkmaar.
Kan ik de NS daar op een of andere manier op attenderen? Want nu moet ik dus door naar bijlmer-arena (of wachten in utrecht). Allebei kost veel tijd.
Door de extra stop in Best komt de trein vanuit den bosch soms gewoon 5 tot 10 minuten te laat op eindhoven aan... Vraag me ook af of deze gemiste aansluitingen ook in de statistieken komen, want ze roepen altijd wel mooi dat x % van de aansluitingen worden gehaald, maar ik vraag het me af...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Mja ik heb dus hetzelfde probleem, maar dan de andere kant op, sinds best in de route zit.
Erg jammer, want daardoor moet ik een half uur eerder van huis
.
Sowieso vraag ik me af waarom ik bij prorail zou moeten zijn ipv de ns?
Erg jammer, want daardoor moet ik een half uur eerder van huis

[ Voor 19% gewijzigd door Boudewijn op 10-10-2008 10:58 ]
Omdat het aan ProRail is te bepalen of aansluitingen worden overgenomen. Op het moment dat jouw trein een "vertrekbevel" krijgt dient dat te worden opgevolgd (vandaag ook "bevel"). Natuurlijk moet jíj daarvoor niet bij ProRail zijn (dat schrijf ik ook niet: leer eens lezenBoudewijn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:58:

Die vertraging komt niet door de stop in Best, want die zit netjes in de rijtijd verwerkt. Natuurlijk worden die aansluitingen gemeten, wat anders? Zo kun je wel weer alles aangrijpen om negatief te gaan denken. Overigens worden de statistieken voor wat betreft aansluitingen niet door de vervoerders maar door ProRail opgesteld - dat je het even weet..Gertjan. schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:56:
[...]
Door de extra stop in Best komt de trein vanuit den bosch soms gewoon 5 tot 10 minuten te laat op eindhoven aan... Vraag me ook af of deze gemiste aansluitingen ook in de statistieken komen, want ze roepen altijd wel mooi dat x % van de aansluitingen worden gehaald, maar ik vraag het me af...
[ Voor 44% gewijzigd door Luke! op 10-10-2008 11:22 ]
Ik mag inderdaad wel hopen dat die extra stop tijd is verwerkt. Maar het is mij gewoon opgevallen dat sinds die stop in Best erin zit de trein vaker te laat in Eindhoven is. Hij staat soms ook vrij lang stil in Best of elders op het spoor.Luccus schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:20:
[...]
Omdat het aan ProRail is te bepalen of aansluitingen worden overgenomen. Op het moment dat jouw trein een "vertrekbevel" krijgt dient dat te worden opgevolgd (vandaag ook "bevel"). Natuurlijk moet jíj daarvoor niet bij ProRail zijn (dat schrijf ik ook niet: leer eens lezen), maar daar ligt wel de oorzaak van het eeuwige gepruts met aansluitingen. De knoop 800/1900 in Ehv is net zo'n dramatische overigens.
[...]
Die vertraging komt niet door de stop in Best, want die zit netjes in de rijtijd verwerkt. Natuurlijk worden die aansluitingen gemeten, wat anders? Zo kun je wel weer alles aangrijpen om negatief te gaan denken. Overigens worden de statistieken voor wat betreft aansluitingen niet door de vervoerders maar door ProRail opgesteld - dat je het even weet.
Of ik alles aangrijp om negatief te denken weet ik niet. Het is toch gewoon een feit dat een aansluiting die NS op hun site aangeeft niet gehaald wordt terwijl je dat wel mag verwachten. Dus of ik overdreven negatief ben weet ik niet. Verder ben ik aardig te spreken over de NS (en vind ik treinen op zichzelf ook wel leuke dingen), dus waar je vandaan haalt dat ik alles aangrijp om negatief te denken...
Dat prorail de statistieken maakt wist ik niet. Ik dacht dat de vervoerders zelf die cijfers beter konden berekenen omdat zij die data hebben, maar die geven ze dus door aan prorail (wel handig die is niet partijdig). Maar vertragingen minder dan 5 minuten worden niet meegenomen heb ik ooit gelezen. Het missen van de trein naar deurne kan door 3 minuten vertraging komen en die gaan dus waarschijnlijk niet mee.
Dat ik dat niet wist kan je me niet kwalijk nemen, maar heb vandaag in iedergeval weer wat geleerd
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Exact mijn mening.Of ik alles aangrijp om negatief te denken weet ik niet. Het is toch gewoon een feit dat een aansluiting die NS op hun site aangeeft niet gehaald wordt terwijl je dat wel mag verwachten. Dus of ik overdreven negatief ben weet ik niet. Verder ben ik aardig te spreken over de NS (en vind ik treinen op zichzelf ook wel leuke dingen), dus waar je vandaan haalt dat ik alles aangrijp om negatief te denken...
Ik heb het nu de afgelopen 2 weken gecheckt, waar ik het tussen 8 en 11 hoor te halen.
ik heb het 1x (van de 9) gehaald; dan kun je me een negativist noemen, maar dat is gewoon niet acceptabel.
Ik wilde er eigenlijk een briefje oid naar de NS over sturen, maar kennelijk weten ze het zelf (wat het alleen maar kwalijker maakt, want dan doen ze er bewust niets aan).
Ze hebben een paar weken nadat de stop in Best erbij kwam wel iets aan de dienstregeling aangepast. Intercity treinen naar schiphol vertrekken 2 minuten eerder uit Eindhoven. Maar de andere kant uit hebben ze zover ik weet niets veranderd. Dus daar is de stop bij gekomen zonder dat de vertrek tijd vanuit denbosch is vervroegd...Boudewijn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:49:
[...]
Exact mijn mening.
Ik heb het nu de afgelopen 2 weken gecheckt, waar ik het tussen 8 en 11 hoor te halen.
ik heb het 1x (van de 9) gehaald; dan kun je me een negativist noemen, maar dat is gewoon niet acceptabel.
Ik wilde er eigenlijk een briefje oid naar de NS over sturen, maar kennelijk weten ze het zelf (wat het alleen maar kwalijker maakt, want dan doen ze er bewust niets aan).
Feitelijk onjuist. De dienstregeling is niet "een paar weken nadat de stop in Best erbij kwam" aangepast, maar gelijktijdig. In de richting 's Hertogenbosch vertrekt de 3500 twee minuten eerder uit Eindhoven, in de richting Deurne vertrekt de 5200 twee minuten later door een twee minuten latere binnenkomst van de 3500..Gertjan. schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:43:
[...]
Ze hebben een paar weken nadat de stop in Best erbij kwam wel iets aan de dienstregeling aangepast. Intercity treinen naar schiphol vertrekken 2 minuten eerder uit Eindhoven. Maar de andere kant uit hebben ze zover ik weet niets veranderd. Dus daar is de stop bij gekomen zonder dat de vertrek tijd vanuit denbosch is vervroegd...
*snap* een reactie op de man is ook niet bepaald een hoog niveau.Gertjan. schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:36:
[...]
Of ik alles aangrijp om negatief te denken weet ik niet. Het is toch gewoon een feit dat een aansluiting die NS op hun site aangeeft niet gehaald wordt terwijl je dat wel mag verwachten. Dus of ik overdreven negatief ben weet ik niet. Verder ben ik aardig te spreken over de NS (en vind ik treinen op zichzelf ook wel leuke dingen), dus waar je vandaan haalt dat ik alles aangrijp om negatief te denken...
Het ging erom dat jij suggereerde dat gemiste aansluitingen onterecht toch als geteld worden opgevoerd ("Vraag me ook af of deze gemiste aansluitingen ook in de statistieken komen, want ze roepen altijd wel mooi dat x % van de aansluitingen worden gehaald, maar ik vraag het me af...") en zo redeneren is volkomen en puur onnozel.
Natuurlijk stelt ProRail die statistiek op en doen de vervoerders dat niet: ProRail is immers de instantie die de rijwegen instelt en de treinen laat rijden. De norm voor vertraging ligt in Nederland op drie minuten, niet vijf. Dat doet dan weer niets af aan gemiste aansluitingen. Al wordt een aansluiting niet gehaald door één minuut vertraging, dan nog is die aansluiting niet gehaald en wordt ook zo geteld.Dat prorail de statistieken maakt wist ik niet. Ik dacht dat de vervoerders zelf die cijfers beter konden berekenen omdat zij die data hebben, maar die geven ze dus door aan prorail (wel handig die is niet partijdig). Maar vertragingen minder dan 5 minuten worden niet meegenomen heb ik ooit gelezen. Het missen van de trein naar deurne kan door 3 minuten vertraging komen en die gaan dus waarschijnlijk niet mee.
Dat ik dat niet wist kan je me niet kwalijk nemen, maar heb vandaag in iedergeval weer wat geleerd
[ Voor 57% gewijzigd door Fisico op 13-10-2008 22:47 ]
Ik wou een opmerking over een lader gaan plaatsen bij foto 3, maar dat is duidelijk nu
Je woont daar in de buurt mag ik hopen
Wat heb je bij je: "Fototoestel, lensen, accu's en een grote opklapbare ladder"
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Ik heb een ladder uitgezocht die (weliswaar net...) in de kofferbak van een Polootje past.
Maar inderdaad, ik ben er in een dikke twintig minuten zoiets. Centraal wonen hè
... in Limburg ...
Spoorwegongevalletje bij Gouda:
Volgens deze site gaat het om een ICM die erbij betrokken is. Treinstelnummer onbekend...
nu.nlBij station Gouda zijn zaterdagochtend twee treinen op elkaar gebotst. Het gaat om de passagierstrein van Den Haag naar Groningen en de Thalys naar Parijs.
Bij spoorbeheheerder ProRail is niet bekend of er gewonden zijn. Volgens een ambulancemederker ter plekke zijn er geen mensen bekneld of ernstig gewond geraakt.
Volgens deze site gaat het om een ICM die erbij betrokken is. Treinstelnummer onbekend...
[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2008 11:58 ]
Virussen? Scan ze hier!
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:26 schreef knars het volgende:
BREAKING NEWS
Thalys en koploper crashen bij station Gouda
Quote machinist stoomtrein: "We zeiden nog tegen elkaar: dat past toch nooit?"
(foto's komen er zo aan)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hmm, zo te zien aan de foto valt het allemaal wel mee, gewoon twee treinen die op hetzelfde moment op dezelfde plek probeerden te zijn. Tsja, en dat gaat natuurlijk niet.
Zo te zien is het niet met al te hoge snelheid gebeurd, alles staat nog overeind.
Wat ik dan niet snap is dit:
Ok, je gaat wel een mega-eind om, maar het is toch wel mogelijk?
Zo te zien is het niet met al te hoge snelheid gebeurd, alles staat nog overeind.
Vanuit Rotterdam CS kan je toch nog via Dordrecht->Breda->Den Bosch->Utrecht?Tussen Den Haag en Delft rijden dit weekeinde geen treinen omdat het spoor er wordt vernieuwd. De Thalys, die normaal van Den Haag naar Rotterdam CS rijdt, en andere treinen werden omgeleid via Gouda, maar die route is door de botsing niet meer te gebruiken. ProRail kan reizigers vanuit Den Haag en Roterdam richting Utrecht dan ook geen alternatief reisadvies meer bieden. Wel zullen bussen worden ingezet. Door het ongeval rijden er bovendien minder treinen van en naar Gouda en tussen Utrecht Centraal en Amersfoort Schothorst.
[ Voor 60% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2008 12:33 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zeker, je kan in Dordt ook nog op (misschien) een gtw stappen richting Utrecht (Merwede-Linge lijn), die schijnen er soms al te rijden.wildhagen schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:14:
Hmm, zo te zien aan de foto valt het allemaal wel mee, gewoon twee treinen die op hetzelfde moment op dezelfde plek probeerden te zijn. Tsja, en dat gaat natuurlijk niet.
[...]
Vanuit Rotterdam CS kan je toch nog via Dordrecht->Breda->Den Bosch->Utrecht?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Meer foto's hier: http://www.nufoto.nl/gerelateerde-fotos?id=80266
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 15:11 ]
Goh, Prorail lag weer heeeeeerlijk te prutsen!
Chapeau, "we hebben veiligheidssystemen" "we zullen dit nooit meer laten gebeuren" na de vorige ontsporing. Ga zo door! Echt sorry hoor.
Overigens nog steeds niets gehoord van Prorail na mijn klachtenmail, behalve na een aantal (!) dagen een automatisch mailtje dat hij in hun systeem zit.
Chapeau, "we hebben veiligheidssystemen" "we zullen dit nooit meer laten gebeuren" na de vorige ontsporing. Ga zo door! Echt sorry hoor.
Overigens nog steeds niets gehoord van Prorail na mijn klachtenmail, behalve na een aantal (!) dagen een automatisch mailtje dat hij in hun systeem zit.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
reisadvies van Prorail is inmiddels gewijzigd: via Ht voor Rtd, en via Shl (standaard route) naar Gvc.wildhagen schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:14:
[...]
Vanuit Rotterdam CS kan je toch nog via Dordrecht->Breda->Den Bosch->Utrecht?
Valt lekker samen weer met die werkzaamheden zeg....Aanrijding Gouda
Tussen Utrecht Centraal en Amersfoort Schothorst moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten en tussen Gouda Goverwelle en Zoetermeer Oost, tussen Alphen aan den Rijn en Gouda en tussen Gouda Goverwelle en Nieuwerkerk a/d IJssel moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding rijden er tussen Alphen aan den Rijn en Gouda geen treinen en rijden er tussen Gouda Goverwelle en Nieuwerkerk a/d IJssel en tussen Zoetermeer Oost en Gouda geen treinen maar bussen en rijden er tussen Utrecht Centraal en Amersfoort Schothorst minder treinen.
* Reizigers tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal met de trams van Randstadrail.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Den Bosch.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal kunnen omreizen via Schiphol.
Iemand enig idee welke ICM dit geweest kan en met welke gecombineerd?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
zelfde vraag stelde je ook al op Somda geloof ik. Hoewel hier geen beleid is wat betreft het vragen naar nummertjes bij een ongeluk lijkt het met wel zo handig als het daar niet mag (en je erop word gewezen dat het vanzelf wel komt), dat je het hier dan niet nog eens gaat vragen. Ik snap sowieso de obsessie met die nummers bij aanrijdingen niet, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik....Ariën Clay schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:28:
Iemand enig idee welke ICM dit geweest kan en met welke gecombineerd?
Zo te zien geen nieuwe in elk geval, dus dat scheelt weer.
Somda is wel wat anders dan GoT Sleutelman, dus qua beleid maakt dat niets uit.
Somda is wel wat anders dan GoT Sleutelman, dus qua beleid maakt dat niets uit.
[ Voor 41% gewijzigd door zwahiel op 11-10-2008 17:46 ]
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Volgens mij slaat dit nergens opSleutelMan schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:39:
[...]
zelfde vraag stelde je ook al op Somda geloof ik. Hoewel hier geen beleid is wat betreft het vragen naar nummertjes bij een ongeluk lijkt het met wel zo handig als het daar niet mag (en je erop word gewezen dat het vanzelf wel komt), dat je het hier dan niet nog eens gaat vragen. Ik snap sowieso de obsessie met die nummers bij aanrijdingen niet, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik....
Waarom zou hij dat niet mogen vragen?SleutelMan schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:39:
[...]
zelfde vraag stelde je ook al op Somda geloof ik. Hoewel hier geen beleid is wat betreft het vragen naar nummertjes bij een ongeluk lijkt het met wel zo handig als het daar niet mag (en je erop word gewezen dat het vanzelf wel komt), dat je het hier dan niet nog eens gaat vragen. Ik snap sowieso de obsessie met die nummers bij aanrijdingen niet, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik....
Dat jij het niet interessant vind om welke specifieke treinstellen het gaat wil niet zeggen dat een andere dat ook niet interresant vind.
Iedereen heeft nu eenmaal andere interesses. Om dat meteen een "obsessie" te noemen vind ik dan weer van weinig respect jegens mensen met andere interesses dan de jouwe getuigen...
Ik geef weer niks om dienstregelingen, maar ik ga toch ook niet klagen als die hier af en toe geplaatst worden, of wel?
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2008 17:52 ]
Virussen? Scan ze hier!
Erhm, Ik zei al dat de regels hier niet hetzelfde zijn, maar ik vind het gewoon raar dat als je op een ander forum (waar het niet gewenst is en je daarop al word gewezen) al gaat vragen en dan als je het dan zo graag wilt weten dat je dan een ander forum gaat zitten vragen ipv eens te denken aan de slachtoffers (hoewel het hiermee wel meevalt bij dit ongeluk). Maar goed, dat is een mening.wildhagen schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:49:
[...]
Waarom zou hij dat niet mogen vragen?
Dat jij het niet interessant vind om welke specifieke treinstellen het gaat wil niet zeggen dat een andere dat ook niet interresant vind.
Iedereen heeft nu eenmaal andere interesses. Om dat meteen een "obsessie" te noemen vind ik dan weer van weinig respect jegens mensen met andere interesses dan de jouwe getuigen...
Ik geef weer niks om dienstregelingen, maar ik ga toch ook niet klagen als die hier af en toe geplaatst worden, of wel?
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik spot zelf ook treinen en schrijf die nummers op maar wat je wil met die nummers van een ongeluk zou ik niet weten. 4081 ONGELUK V en 4232 ONGELUK A te Gd 14.30 ofzo?
Trouwens, nummer van de thalys was 4536
[ Voor 7% gewijzigd door SleutelMan op 11-10-2008 18:03 ]
Pasgeleden is er een brochure uitgebracht over ERTMS, best leuk leesvoer: http://www.unife.org/uploads/ERTMS_2008_br.pdf
We are shaping the future
Ok, de treinen rondom en via Gouda rijden weer sinds 16:45, nog wel wat overlast natuurlijk: http://www.nu.nl/news/178...eer_bij_Gouda_hervat.html
Da's knap snel opgelost toch
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2008 18:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
tja, het is erg beperkt. Van de IC's heb ik nauwelijks overzicht (AV van Rtd en Gvc is plat), maar de stoptreinen rijden nu ook mondjesmaat. Zag van de 5 treinen bij Gdg in een halfuur er slechts 2 rijden (1 per richting). IC's vanuit Ut naar Gvc/Rtd rijden nog steeds niet. vanuit Ut rijden de stoptreinen niet verder dan Gdg, dus ik denk dat Prorail weer iets te enthousiast voor de troepen is uitgelopenwildhagen schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:51:
Ok, de treinen rondom en via Gouda rijden weer sinds 16:45, nog wel wat overlast natuurlijk: http://www.nu.nl/news/178...eer_bij_Gouda_hervat.html
En wie reed dus voor niks dat ***eind van de mooiste-provincie-van-het-land naar omgeving Utrecht om na één cargo erachter te komen dat dat voorlopig de laatste was?wildhagen schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:57:
Spoorwegongevalletje bij Gouda:
Gelukkig was het rustig op de A2:

Rest op de bekende plek.
Dat is nooit gezegd.zwahiel schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:18:
[ Voor 30% gewijzigd door Luke! op 11-10-2008 21:20 ]
Je hebt et wel hoog in je bol zitten met Limburg hèLuccus schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:14:
[...]
En wie reed dus voor niks dat ***eind van de mooiste-provincie-van-het-land naar omgeving Utrecht om na één cargo erachter te komen dat dat voorlopig de laatste was?
Gelukkig was het rustig op de A2:
[afbeelding]
Rest op de bekende plek.
[...]
Dat is nooit gezegd.
Aan de foto te zien lijkt het er op dat er een wissel fout stond.zwahiel schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:18:
In het huidige veiligheidssysteem mogen treinen nog steeds met een snelheid van 40 km/u door een rood sein rijden.
Ik denk dat een van de machinisten een rood sein genegeerd heeft, of dat er een wissel defect was.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik woon in Gouda en ken het bewuste stukje goed. Er komen daar de sporen van 2 perrons samen. 1 van de 2 moet wel door rood hebben gereden, en mijn vermoeden gaat eigenlijk uit naar de Thalys. De IC was een reguliere, de Thalys was vreemd daar. En inmiddels is de ervaring dat bij een dergelijk ongeluk de vreemde tijd vrijwel altijd de trein was die in de fout zat.
Helaas kwam ik er te laat achter wat er gebeurt was, dus ik heb eigenlijk alleen de sirenes gehoord en me geërgerd aan de helikopter die steeds boven Gouda hing (ik was om 11 uur nog hard bezig wakker te worden
) Anders had ik wel een paar foto's geschoten.
Helaas kwam ik er te laat achter wat er gebeurt was, dus ik heb eigenlijk alleen de sirenes gehoord en me geërgerd aan de helikopter die steeds boven Gouda hing (ik was om 11 uur nog hard bezig wakker te worden

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Vroegah was het optisch zichtbaar dmv de hendel of een wissel goed staat waarom is dat eigenlijk verdwenen sinds de invoer van electrische wissels?Onbekend schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:10:
[...]
Aan de foto te zien lijkt het er op dat er een wissel fout stond.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Nou voor jouw en voor de andere liefhebbers, kijk even op deze link en je hebt een paar leuke foto's, was wel nachtwerk maar dan heb je ook wat.deepbass909 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:47:
Ik woon in Gouda en ken het bewuste stukje goed. Er komen daar de sporen van 2 perrons samen. 1 van de 2 moet wel door rood hebben gereden, en mijn vermoeden gaat eigenlijk uit naar de Thalys. De IC was een reguliere, de Thalys was vreemd daar. En inmiddels is de ervaring dat bij een dergelijk ongeluk de vreemde tijd vrijwel altijd de trein was die in de fout zat.
Helaas kwam ik er te laat achter wat er gebeurt was, dus ik heb eigenlijk alleen de sirenes gehoord en me geërgerd aan de helikopter die steeds boven Gouda hing (ik was om 11 uur nog hard bezig wakker te worden) Anders had ik wel een paar foto's geschoten.
Thalys officieel prioriteit boven IC dus jouw redenering vind ik echt te kort door de bocht. Leuk en aardig dat speculeren de hele tijd, maar: waarom?deepbass909 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:47:
Helaas kwam ik er te laat achter wat er gebeurt was, dus ik heb eigenlijk alleen de sirenes gehoord en me geërgerd aan de helikopter die steeds boven Gouda hing (ik was om 11 uur nog hard bezig wakker te worden) Anders had ik wel een paar foto's geschoten.
De reden is gewoon dat ik wil weten welke richting revisiebedrijf gaat, en bijhoud waneer hij op de baan is.Reinier schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:47:
[...]
Volgens mij slaat dit nergens opHij mag dat prima vragen, dit is niet Somda en de GoT-regels zeggen niets over treinstelnummers.
Dat Somda er moeilijk over doet vanwege hun beleid (wat ik daar even was vergeten), okee, de mod-edit daar is dan wel terrecht, maar hier mag ik dat gerust vragen dan. Dus ik snap niet waar Sleutelman zich druk over maakt hier op GoT.
Naja, ik wacht wel af of het bekend wordt
Snap je dat niet? Als er net een ongeluk is gebeurd is het gewoon onfatsoenlijk om direct om nummertjes te gaan jengelen. Naar welke werkplaats het ding gaat is over een week ook te achterhalen, zelfs over een jaar nog. Dat heeft écht geen haast, is ook niet belangrijk op zo'n moment.Ariën Clay schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:10:
[...]
De reden is gewoon dat ik wil weten welke richting revisiebedrijf gaat, en bijhoud waneer hij op de baan is.
Dat Somda er moeilijk over doet vanwege hun beleid (wat ik daar even was vergeten), okee, de mod-edit daar is dan wel terrecht, maar hier mag ik dat gerust vragen dan. Dus ik snap niet waar Sleutelman zich druk over maakt hier op GoT.
Waarom zou ik niet mogen vragen wat het nummer is? Het is gewoon interesse.... ?
Wel weet ik dat het een 42xx...is oftewel een ICM-4.
Ik heb er zelf verder geen zin in zo'n hele discussie erover over of het onfatsoenlijk is. Diegenen hoeven dan niet te reageren hoor.
Maar goed na enig speurwerk kwam ik op het volgende:
Wel weet ik dat het een 42xx...is oftewel een ICM-4.
Ik heb er zelf verder geen zin in zo'n hele discussie erover over of het onfatsoenlijk is. Diegenen hoeven dan niet te reageren hoor.
Maar goed na enig speurwerk kwam ik op het volgende:
Kwam ik zojuist tegen.Aking belt net vanaf het perron in Gouda dat de 4207 het stel is dat tegen de 4536 aan zit en dat de 4054 en de 4088 er achter zaaten en die 2 zijn 5 tot 10min geleden door de 6500 daar weg gesleept.
[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 12-10-2008 12:27 ]
Je bent bij V'daal geweest zag ik op je fotostek
Kan alleen Rumelaar als dichtbij Veenendaal omschrijven in zijn foto's. Nu weet ik niet waar in Veenendaal je precies woont (West?IJnte schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:12:
[...]
Je bent bij V'daal geweest zag ik op je fotostekZat je bijna bij mij in de achtertuin
Trouwens, ik werk bij TNT en die verhuizen hun distributiecentrum (de 'achterkant' van het postkantoor) naar het noordelijke industrieterrein in Veenendaal (Arkeneel), en vanaf de fietsenstalling kun je prima treinen spotten die Veenendaal=De Klomp passeren, het begin van het perron (ri Ut) ligt ongeveer 50 m verderop
Dat Rumelaar inderdaad.SleutelMan schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:09:
[...]
Kan alleen Rumelaar als dichtbij Veenendaal omschrijven in zijn foto's.
Heutige Ausbeute:

Nu mag het weer een weekje slecht weer zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 12-10-2008 18:42 ]
SleutelMan schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:09:
[...]
Kan alleen Rumelaar als dichtbij Veenendaal omschrijven in zijn foto's. Nu weet ik niet waar in Veenendaal je precies woont (West?), maar Maarsbergen en Woudenberg zijn toch dichterbij en in de 'achtertuin' te noemen dan Veenendaal
.
Trouwens, ik werk bij TNT en die verhuizen hun distributiecentrum (de 'achterkant' van het postkantoor) naar het noordelijke industrieterrein in Veenendaal (Arkeneel), en vanaf de fietsenstalling kun je prima treinen spotten die Veenendaal=De Klomp passeren, het begin van het perron (ri Ut) ligt ongeveer 50 m verderop.
offtopic:
Ik heb in West (Schepenbuurt) gewoont ja, maar woon sinds een poosje samen met mijn vriendin vlak bij het Centrum. De plek waar Luccus stond is zo'n kwartiertje fietsen.
Ik zie inderdaad een hele hoop nieuwe zut gebouwd worden @ Klp. Je kan idd alles voorbij zien rijden daar bij het nieuwe pand. Als je maar wel de post blijft bezorgen/ordenen
Ik loop elke dag wel langs het postkantoor op de sandbrinkstraat. Ik wist niet dat het helemaal weg ging
Ik heb in West (Schepenbuurt) gewoont ja, maar woon sinds een poosje samen met mijn vriendin vlak bij het Centrum. De plek waar Luccus stond is zo'n kwartiertje fietsen.
Ik zie inderdaad een hele hoop nieuwe zut gebouwd worden @ Klp. Je kan idd alles voorbij zien rijden daar bij het nieuwe pand. Als je maar wel de post blijft bezorgen/ordenen

Ik loop elke dag wel langs het postkantoor op de sandbrinkstraat. Ik wist niet dat het helemaal weg ging
[ Voor 0% gewijzigd door IJnte op 12-10-2008 20:09 . Reden: Offtopic Gemaakt ]
offtopic:
Dat TNT verhaal doe ik wel even per DM, das nogal offtopic
Trouwens Luccus, dat zijn weer leuke plaatsjes. Dankzij jou leer ik trouwens wel de namen van alle gehuchten in Nederland
De ''storing'' in Gouda is zover verholpen dat er inmiddels weer directe stoptreinen rijden (alleen slechts 2x per uur ipv 4x per uur), de IC's worden nog even uitgesteld. Prorail verwacht dat het nog de hele dag (avond

Vandaag zag ik op de rangeerplaats in Tilburg, daar stonden zeker een stuk of 10 locs van het type Class66, weet iemand van jullie toevallig waarom die daar met zijn alle stonden?
De betreffende locomotieven (je bedoelt namelijk hoofdzakelijk grijze machines voor Euro Cargo Rail, maar vergeet dat erbij te zeggen) gaan voorlopig niet uitgeleverd worden. Er staan er overigens ruim twintig voor ECR, plus nog een paar verdwaalde exemplaren voor CrossRail Benelux.Pittie schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:52:
Vandaag zag ik op de rangeerplaats in Tilburg, daar stonden zeker een stuk of 10 locs van het type Class66, weet iemand van jullie toevallig waarom die daar met zijn alle stonden?
Geldt ook voor mij; ik kom in gaten waar ik nog nooit van had gehoord voorheen.SleutelMan schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:11:
offtopic:
Trouwens Luccus, dat zijn weer leuke plaatsjes. Dankzij jou leer ik trouwens wel de namen van alle gehuchten in Nederland.
[ Voor 27% gewijzigd door Luke! op 12-10-2008 22:16 ]
Mij stond bij dat het niet gelijktijdig was ingevoerd. Maar goed daar kan ik ook naast zitten. Voorheen had ik ook nooit een aansluiting nodig in Eindhoven, maar nu mijn vriendin naar Helmond moet en dus met mij meereist valt het me op dat de aansluitingen gemist worden. Ik wist dus niet daar de trein richting deurne ook 2 minuten is opgeschoven.Luccus schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:11:
[...]
Feitelijk onjuist. De dienstregeling is niet "een paar weken nadat de stop in Best erbij kwam" aangepast, maar gelijktijdig. In de richting 's Hertogenbosch vertrekt de 3500 twee minuten eerder uit Eindhoven, in de richting Deurne vertrekt de 5200 twee minuten later door een twee minuten latere binnenkomst van de 3500.
Goed dat is dan misschien verkeerd door mij opgevat, maar om meteen met VMBO te gaan gooien en geprikkeld te reageren lijkt me ook niet nodig. Ik heb namelijk diverse keren gehoord dat vertragingen enzo pas na 5 minuten worden geteld. En gezien het feit dat je eigenlijk alleen maar de resultaten krijgt te horen via de media en niet echt hoe deze worden bepaald krijg je al snel zo een idee. Als je bijvoorbeeld 9 van de 10 keer je aansluiting voor je neus ziet wegrijden dan is het moeilijk te begrijpen dat ze alsnog een hoog percentage wel halen, maar dat is misschien (te) simpel gedacht.[...]
Leer lezen jongen. Ik zeg dat je "wel alles kunt aangrijpen", niet dat jij alles aangrijpt. Moet ik hier soms VMBO-zinnen maken?Het ging erom dat jij suggereerde dat gemiste aansluitingen onterecht toch als geteld worden opgevoerd ("Vraag me ook af of deze gemiste aansluitingen ook in de statistieken komen, want ze roepen altijd wel mooi dat x % van de aansluitingen worden gehaald, maar ik vraag het me af...") en zo redeneren is volkomen en puur onnozel.
Oke, duidelijk, maar dit soort dingen lees je vaak niet in de media en daarover doen dus "spookverhalen" de ronde. Ik ben ook maar een onwetende reiziger en zie dit gewoon als leermoment[...]
Natuurlijk stelt ProRail die statistiek op en doen de vervoerders dat niet: ProRail is immers de instantie die de rijwegen instelt en de treinen laat rijden. De norm voor vertraging ligt in Nederland op drie minuten, niet vijf. Dat doet dan weer niets af aan gemiste aansluitingen. Al wordt een aansluiting niet gehaald door één minuut vertraging, dan nog is die aansluiting niet gehaald en wordt ook zo geteld.
Verwijderd
Misschien is het dan ook handig om volgende keer te bedenken dat je geen boute uitspraken moet doen over dingen waar je geen verstand van hebt. Nu blijkt maar weer dat je als je dat wel doet de plank vaak enorm misslaat.
Laten we allemaal vriendjes blijven goed
Dat Luccus wat "harder" reageerd dan anderen is bekend, maar hij weet wel waar hij het over heeft over het algemeen. Laten we gewoon netjes blijven, en alle nieuwelingen gewoon van de gewenste informatie voorzien.
Gelukkig maakt hij wel hele mooi foto's (de reden waarom ik hier eigenlijk rondhang)... Waarvoor mijn complimenten...IJnte schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:16:
Laten we allemaal vriendjes blijven goedDat Luccus wat "harder" reageerd dan anderen is bekend, maar hij weet wel waar hij het over heeft over het algemeen. Laten we gewoon netjes blijven, en alle nieuwelingen gewoon van de gewenste informatie voorzien.
Ik had nog wel in de startpost gekeken en daar staat bij de class 66 een grijs model.. Ik dacht dat die alleen in het grijs beschikbaar was, want de andere kleurtjes hebben een ander model type in de startpost. Sorry...Luccus schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:11:
[...]
De betreffende locomotieven (je bedoelt namelijk hoofdzakelijk grijze machines voor Euro Cargo Rail, maar vergeet dat erbij te zeggen) gaan voorlopig niet uitgeleverd worden. Er staan er overigens ruim twintig voor ECR, plus nog een paar verdwaalde exemplaren voor CrossRail Benelux.
[...]
Geldt ook voor mij; ik kom in gaten waar ik nog nooit van had gehoord voorheen.
Welnee joh, niet de kleur maar het model bepaalt het type.Pittie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:38:
[...]
Ik had nog wel in de startpost gekeken en daar staat bij de class 66 een grijs model.. Ik dacht dat die alleen in het grijs beschikbaar was, want de andere kleurtjes hebben een ander model type in de startpost. Sorry...
Dan zou je even moeten kijken welke ICM het was. 4081 is een driebakker ICM-2, 4232 is een vierbaks ICM-4. Het kan zijn dat de 4081 al gereviseerd is naar ICMm, in dat geval was het dus de 4232.SleutelMan schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:00:
[...]
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik spot zelf ook treinen en schrijf die nummers op maar wat je wil met die nummers van een ongeluk zou ik niet weten. 4081 ONGELUK V en 4232 ONGELUK A te Gd 14.30 ofzo?
V en A zou voor 'voor' en ' achter' kunnen staan, dat kan ik je zo niet vertellen.
Overigens is dit de eerste treinbotsing van een TGV treinstel met een andere trein in de geschiedenis van de TGV.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Priority: iemand hier een goede foto beschikbaar van de boem=ho in Gouda met beide treinstellen duidelijk zichtbaar in beeld? Een DM zie ik graag tegemoet.
Zou ook wel leuk zijn als de foto hier gepost word? Zo heeft iedereen er nog iets aan ;-)Luccus schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:04:
Priority: iemand hier een goede foto beschikbaar van de boem=ho in Gouda met beide treinstellen duidelijk zichtbaar in beeld? Een DM zie ik graag tegemoet.
[ Voor 28% gewijzigd door Enfer op 14-10-2008 19:04 ]
Vandaag vanaf Eindhoven vertrokken met de InterCity naar Den Haag Centraal, gelijktijdig vertrok de IC naar Alkmaar (die beperkt was tot 's Hertogenbosch ivm een wisselstoring).
IC naar Den Haag was getrokken + ICK, de IC naar Alkmaar werd gedaan door VIRM. De ICK vertrok iets eerder, maar vlak voor Best kwam de VIRM naast ons rijden, en bleef dat doen tot een fly-over, waar mijn trein overheen moest en dus vaart moest remmen.
Toch nog een heel stukje dat beide treinen met een constante snelheid naast elkaar reden, was best grappig om mee te maken
IC naar Den Haag was getrokken + ICK, de IC naar Alkmaar werd gedaan door VIRM. De ICK vertrok iets eerder, maar vlak voor Best kwam de VIRM naast ons rijden, en bleef dat doen tot een fly-over, waar mijn trein overheen moest en dus vaart moest remmen.
Toch nog een heel stukje dat beide treinen met een constante snelheid naast elkaar reden, was best grappig om mee te maken
Dat maak ik zovaak mee
Inderdaad leuk, behalve de extra druk op je oren in de Best-tunnel
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zoiets:Enfer schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:54:
[...]
Zou ook wel leuk zijn als de foto hier gepost word? Zo heeft iedereen er nog iets aan ;-)

In eerste instantie vroeg ik me nog af of de tgv wel door dat 'marklin'wisseltje zou kunnen met die snelheid, toen bleek dat ie rechtdoor ging verstreken enkele seconden en ramde hij die koploper...
Gelukkig reden wij niet te snel en konden ruim ervoor stoppen.
[ Voor 32% gewijzigd door IJnte op 14-10-2008 09:21 ]
Oh dat was helemaal geweldig, ik had het gevoel dat ik in een vliegtuig zat.TommyGun schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:25:
Dat maak ik zovaak meeInderdaad leuk, behalve de extra druk op je oren in de Best-tunnel
Is dat een stoomloc waarvan die foto is gemaakt?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Voor de liefhebbers, ik heb vandaag ook wat plaatjes geschoten die wel in dit topic thuis zouden kunnen horen, maar ik heb ze in [Testcase] Treinen op de Lekbrug gezet
Commentaar leveren mag
Ja, de 23 076 van de VSM.
Virussen? Scan ze hier!
Kuch, iemand die er serieus op ingaat. V en A staat inderdaad voor voor en achter. De nummers van de ICM zijn volledig uit mijn duim gezogen, het was slechts een voorbeeld (net zo goed als de volgorde, het was vanaf de luchtfoto al te zien dat een ICM-IV betrof (om maar even lekker vaag te blijvenStoney3K schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:26:
[...]
Dan zou je even moeten kijken welke ICM het was. 4081 is een driebakker ICM-2, 4232 is een vierbaks ICM-4. Het kan zijn dat de 4081 al gereviseerd is naar ICMm, in dat geval was het dus de 4232.
V en A zou voor 'voor' en ' achter' kunnen staan, dat kan ik je zo niet vertellen.
Overigens is dit de eerste treinbotsing van een TGV treinstel met een andere trein in de geschiedenis van de TGV.bron
Ik neem mezelf weer te serieus
Luttele seconden na de crash word er gezegd (dus inderdaad <30 secVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:43:
[...]
Is dit < 30 seconde na de crash (gezien het stof)?
[ Voor 10% gewijzigd door SleutelMan op 13-10-2008 21:54 ]
En dan als machinist van de stoomloc tot de conclusie komen dat je een te hoge snelheid hebt en dat je remmen net zo oud als je loc zijn

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Sowieso lijkt die wissel in de verte voor die stoomloc op rechtdoor te liggen?
Dat zou toch ook niet moeten kunnen eigenlijk?
Of staat de stoom loc netjes stil?
Het spoor waar de stoomtrein op staat komt niet uit op het spoor waar de koploper op ligt, alhoewel dat wel zo lijkt op de foto.Pittie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:48:
[...]
Sowieso lijkt die wissel in de verte voor die stoomloc op rechtdoor te liggen?
Dat zou toch ook niet moeten kunnen eigenlijk?
Of staat de stoom loc netjes stil?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Je hebt inderdaad gelijk, vlak voor waar het ongeluk is gebeurd, buigt het spoor inderdaad iets naar rechts af. Ik zie het nu ook!Tux schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:55:
[...]
Het spoor waar de stoomtrein op staat komt niet uit op het spoor waar de koploper op ligt, alhoewel dat wel zo lijkt op de foto.
Jullie kunnen toch uit de voeten met de foto's op nu.nl?Enfer schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:54:
[...]
Zou ook wel leuk zijn als de foto hier gepost word? Zo heeft iedereen er nog iets aan ;-)
Anyway, met dank aan IJnte is het inmiddels niet meer nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 14-10-2008 00:14 ]
Nope, was het maar zoVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:04:
[...]
Wat een geweldige foto, heb je die zelf gemaakt?
Hier nog een mooie:

Voor meer van dit soort plaatjes, verwijs ik graag even naar de maker van de plaatjes : NMLD
[ Voor 9% gewijzigd door IJnte op 14-10-2008 09:04 ]
Aparte foto dan met die stoom lok, en een Thalys en ICM die elkaar 'zoenen'..
Trouwens, nieuws over de SLT:
De SLT-sprinters gaan per december rijden op de 9800, en laat dat nou eens mijn route zijn die ik vaak gebruik
.
De SLT-sprinters gaan per december rijden op de 9800, en laat dat nou eens mijn route zijn die ik vaak gebruik

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 14-10-2008 09:09 ]
FOK.nlDe hogesnelheidstreinen zullen in Nederland pas in 2010 met 250 kilometer per uur kunnen rijden. Dat is zeker twee jaar later dan de bedoeling was. Op het speciale hogesnelheidstraject (HSL) dat daarvoor is aangelegd kunnen de treinen vanaf volgend jaar wel langzamer rijden.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) zal daarover vandaag een brief sturen naar de Tweede Kamer. Het uitstel komt doordat de supersnelle treinen te laat worden opgeleverd en omdat de Canadese fabrikant van de treinen, Bombardier, het nieuwe beveiligingssysteem niet eerder op orde krijgt.
Iets met klok en klepel, de V250 wordt toch gebouwd door AnsaldoBreda en niet door Bombardier? Afaik levert Bombardier de signalisatie enzo.
Het is inderdaad wel heel erg lastig ja. Treinenbouwer Bombardier levert hier de ETCS inbouw.
Overigens even goed analyseren: er wordt gesproken over de ETCS inbouw. Bombardier doet dat ook voor de Thalys. Er is dus niet gezegd dat de Ansaldo stellen in december 2010 (want daar zal het echt op uitlopen, ingang winterdienstregeling, traditioneel tweede weekend van december) ook gaan rijden. Ik geloof nog wel dat Bombardier hun spullenboel in de Thalys eerder klaar heeft dan dat Ansaldo een stel compleet klaar voor de reizigersdienst aflevert.
Overigens even goed analyseren: er wordt gesproken over de ETCS inbouw. Bombardier doet dat ook voor de Thalys. Er is dus niet gezegd dat de Ansaldo stellen in december 2010 (want daar zal het echt op uitlopen, ingang winterdienstregeling, traditioneel tweede weekend van december) ook gaan rijden. Ik geloof nog wel dat Bombardier hun spullenboel in de Thalys eerder klaar heeft dan dat Ansaldo een stel compleet klaar voor de reizigersdienst aflevert.
Signatures zijn voor boomers.
Het is nog maar de vraag of Bombardier hun "spullenboel" op tijd klaar heeft, aangezien ze het beveiligingssysteem nog niet werkend hebben gekregen op Level 2 (versie 2.3.0) op het met Alstom/Siemens (
) beveiligde HSL spoor. Ook zijn er in de afgelopen tijd veel loks geweest waar ETCS is ingebouwd met Bombardier beveiliging, maar waar het later ook zo weer uitgehaald is omdat de loks niet aan de kant kunnen blijven staan. Ze hebben simpelweg nog geen goedkeuring gekregen om met de beveiliging van Bombardier rondt te rijden.
Verder is er nog het probleem bij het grensvlak tussen Belgie en Nederland, waar de beveiliging moet over schakelen naar een ander GSM-R netwerk. De koppeling bij het Alcatel gedeelte aldaar werkt nog niet vlekkenloos.. Naar het blijkt is Lijn 4 in Belgie ook nog niet gereed. Wel is het baanvak vrijgegeven en goedgekeurd voor reizigersvervoer, maar onder voorwaarde dat er nog niet op gereden mag worden
Dat Ansaldo die treinen pas in 2010 opleverd is echt een schande.. Ik mag hopen dat er een flinke schadeclaim aan de broek van de Italianen gehangen wordt!
Verder is er nog het probleem bij het grensvlak tussen Belgie en Nederland, waar de beveiliging moet over schakelen naar een ander GSM-R netwerk. De koppeling bij het Alcatel gedeelte aldaar werkt nog niet vlekkenloos.. Naar het blijkt is Lijn 4 in Belgie ook nog niet gereed. Wel is het baanvak vrijgegeven en goedgekeurd voor reizigersvervoer, maar onder voorwaarde dat er nog niet op gereden mag worden

Dat Ansaldo die treinen pas in 2010 opleverd is echt een schande.. Ik mag hopen dat er een flinke schadeclaim aan de broek van de Italianen gehangen wordt!
[ Voor 11% gewijzigd door IJnte op 14-10-2008 13:28 ]
Dat moeten de HSL treinen worden, die tussen A'dam en antwerpen/brussel en verder gaan rijden. Ze zijn bezig om de TGV/Thalys aan te passen zodat deze op de HSL kan gaan rijden voordat de V250 er is. Daarnaast zijn ze ook met TRAXX e-locs bezig met daarachter de zuurstokrijtuigen om met max 160km/h over de HSL te gaan rijden. Echter daar zit ook weer vertraging in, en ze verwachten dat dat ook nog wel tot januari 2009 zal gaan duren voordat het gaat rijden...Ritchie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:44:
Maar die V250's worden toch de shuttles tussen Breda-Amsterdam en Breda-Antwerpen?
Zuurstof? Ik denk dat je zuurstok aka Priority aka ICRm bedoeltIJnte schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:31:
[...]
Dat moeten de HSL treinen worden, die tussen A'dam en antwerpen/brussel en verder gaan rijden. Ze zijn bezig om de TGV/Thalys aan te passen zodat deze op de HSL kan gaan rijden voordat de V250 er is. Daarnaast zijn ze ook met TRAXX e-locs bezig met daarachter de zuurstofrijtuigen om met max 160km/h over de HSL te gaan rijden. Echter daar zit ook weer vertraging in, en ze verwachten dat dat ook nog wel tot januari 2009 zal gaan duren voordat het gaat rijden...
Wat ik had begrepen is dat de V250 gaat rijden tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Den Haag, Breda, Antwerpen (, Mechelen?) en Brussel. De rest zal Thalys voor z'n rekening nemen.
Waar is het "nieuws"-aspect?Ariën Clay schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:07:
De SLT-sprinters gaan per december rijden op de 9800, en laat dat nou eens mijn route zijn die ik vaak gebruik.
Zo is het. Thalys doet de dienst naar Parijs, de rest is V250. Daarbij is heel duidelijk te zien dat de voorgestelde frequentie zoals te zien is op de website van de HSL Zuid ook alleen te realiseren is als alle V250 stellen inclusief de nog als optie open staanden afgeleverd worden.Alex) schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:35:
[...]
Zuurstof? Ik denk dat je zuurstok aka Priority aka ICRm bedoelt
Wat ik had begrepen is dat de V250 gaat rijden tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Den Haag, Breda, Antwerpen (, Mechelen?) en Brussel. De rest zal Thalys voor z'n rekening nemen.
De zuurstokken rijden vooralsnog alleen maar ter vervanging van de nog niet rijdende V250's in de Benelux-dienst. Wat er gaat gebeuren met de zuurstokken als de V250's afgeleverd zijn is niet duidelijk, maar een goede optie is bijvoorbeeld Den Haag - Brussel (met 160 km/h dus).
Deze zeer optimistische frequenties dus. Ter info: uitgaande van een "dag" van 16 uur zit je hier dus op een 10-minutendienst tussen Amsterdam en Rotterdam. Zie je het al gebeuren?

Signatures zijn voor boomers.
Eigenlijk is het een kippeneindje, ik vind het zo een beetje zonde om daar een HSL voor in te zettenMaasluip schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:08:
[...]
Zo is het. Thalys doet de dienst naar Parijs, de rest is V250. Daarbij is heel duidelijk te zien dat de voorgestelde frequentie zoals te zien is op de website van de HSL Zuid ook alleen te realiseren is als alle V250 stellen inclusief de nog als optie open staanden afgeleverd worden.
De zuurstokken rijden vooralsnog alleen maar ter vervanging van de nog niet rijdende V250's in de Benelux-dienst. Wat er gaat gebeuren met de zuurstokken als de V250's afgeleverd zijn is niet duidelijk, maar een goede optie is bijvoorbeeld Den Haag - Brussel (met 160 km/h dus).
Deze zeer optimistische frequenties dus. Ter info: uitgaande van een "dag" van 16 uur zit je hier dus op een 10-minutendienst tussen Amsterdam en Rotterdam. Zie je het al gebeuren?
[afbeelding]
Dan zou ik nog eerder stemmen om mijn idee voor een HSL-Noord erbij te trekken. Dan wordt het pas echt de moeite, vind ik.
Edit: voor de geïnteresseerden, de 23 voortgangsrapportage HSL-Zuid is nu in te zien op hslzuid.nl.
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 14-10-2008 14:47 ]
Terugkeer in de binnenlandse dienst ter vervanging van ICL is een serieuze optie.Maasluip schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:08:
[...]
Wat er gaat gebeuren met de zuurstokken als de V250's afgeleverd zijn is niet duidelijk, maar een goede optie is bijvoorbeeld Den Haag - Brussel (met 160 km/h dus).
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 14-10-2008 14:51 ]
Je zult ICK bedoelenLuccus schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:51:
[...]
Terugkeer in de binnenlandse dienst ter vervanging van ICL is een serieuze optie.
Verwijderd
Waarom?Stoney3K schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:31:
[...]
Je zult ICK bedoelen... (De L zit dichtbij, I know.)
Denk dat-ie toch echt ICL bedoelt. ICK gaat namelijk binnen vrij korte termijn (opnieuw) terzijde, korter dan die 2 jaar iig. Zie de OdR van deze maand.Stoney3K schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:31:
[...]
Je zult ICK bedoelen... (De L zit dichtbij, I know.)
Virussen? Scan ze hier!
Damn, mijn fout, ik zie ze nu pas... ook Duitse rijtuigen maar weer net een tikje anders. Lijken wel op ICK maar zijn ook nog niet echt zo lang in de running.
Ik had ze zelf overigens wel in vervanging van ICK (Den Haag-Venlo) willen zien.
Nog even over het ongeluk bij Gouda afgelopen zaterdag. Ik lees net dat naar alle waarschijnlijkheid de machinist van de ICM door rood is gereden, met een snelheid onder de 40km/h.. Een STS passage dus. Uiteindelijke conclusie uiterraard in het IVW rapport.
Welke route is dat precies als ik vragen mag?Ariën Clay schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:07:
De SLT-sprinters gaan per december rijden op de 9800, en laat dat nou eens mijn route zijn die ik vaak gebruik.
[afbeelding]
http://home.planet.nl/~vervo250/trnrlijst.htm
Heb al na speurwerk uitgevonden dat het niet op mijn route is
[ Voor 11% gewijzigd door Enfer op 14-10-2008 19:04 ]
jep, en ik gebruik m als ik m nodig heb (als ik een ritje SLT wil doen dus), anders pak ik wel de 2000 of de 1700/500Ariën Clay schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:07:
[afbeelding]
Zie ze nu ook vaker rondrijden, de afgelopen weken is in ieder geval 1 S70 (2401) ingezet voor testritten Ut-Gvc.
ICK wordt vervangen door VIRM (dankzij de instroom van nieuw VIRM-4) in de 1900, uiteindelijk word de 1900 een mix van VIRM en ICRm, dus het is in de toekomst wel mogelijk dat een ex-prio stam in de 1900 terecht komtStoney3K schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:29:
[...]
Damn, mijn fout, ik zie ze nu pas... ook Duitse rijtuigen maar weer net een tikje anders. Lijken wel op ICK maar zijn ook nog niet echt zo lang in de running.
Ik had ze zelf overigens wel in vervanging van ICK (Den Haag-Venlo) willen zien.
Hopelijk in de huidige kleurstelling, ik vind 't wel vrolijk - zeker als alle rijtuigen goed gesorteerd zijn.SleutelMan schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:43:
[...]
Dus het is in de toekomst wel mogelijk dat een ex-prio stam in de 1900 terecht komt.
dat is hopen he?
Als die dingen terug komen in de ICR dienst dan zullen ze sowieso weer de oude buitenkant krijgen (ICR blauw/geel) verwacht ik, het interieur zullen ze ofwel gelijk trekken (lijkt me eigenlijk niet) of gewoon zo laten en 1-2-3 het hele spul mixen met bestaande ICRm. Natuurlijk moet er nog wel een ingreep plaatsvinden wat betreft de deurgrepen....
Mensen zijn ook gewend aan de deurklinken van de huidige ICKs, dus dan mogen ze die grepen ook wel laten zitten. Gewoon bij de hele ICRm/Prio-stammen zoals ze nu zijn een NS-logo eropplakken en in reizigersdienst gooien, verder niets aan veranderen.SleutelMan schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:26:
dat is hopen he?Als die dingen terug komen in de ICR dienst dan zullen ze sowieso weer de oude buitenkant krijgen (ICR blauw/geel) verwacht ik, het interieur zullen ze ofwel gelijk trekken (lijkt me eigenlijk niet) of gewoon zo laten en 1-2-3 het hele spul mixen met bestaande ICRm. Natuurlijk moet er nog wel een ingreep plaatsvinden wat betreft de deurgrepen....
Misschien is het interessant om precies die rijtuigen in de dienstregeling in te passen als 'toevoerlijn', bijvoorbeeld als een intercity Groningen <-> Amsterdam, zodat men vanuit Asd met de hogesnelheidstrein verder kan. Dan kunnen ze gepromoot worden als HSL-taxi ofzo, die je van $randomPlekInNederland naar een HSL-station (Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Den Haag, Breda) brengt.
Zou kunnen, maar dan ga je de huidige 500/700 in de weg lopen of de nieuwe IC over de hanzelijn. De plannen voor dat circuleren al volop rond, je moet het ook in de binnenlandse (IC)dienstregeling passen, en dat betekent al gauw dat er gesplitst en gecombineerd gaat worden en daarvoor is er geen mogelijkheid met ICRAlex) schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:42:
[...]
Mensen zijn ook gewend aan de deurklinken van de huidige ICKs, dus dan mogen ze die grepen ook wel laten zitten. Gewoon bij de hele ICRm/Prio-stammen zoals ze nu zijn een NS-logo eropplakken en in reizigersdienst gooien, verder niets aan veranderen.
Misschien is het interessant om precies die rijtuigen in de dienstregeling in te passen als 'toevoerlijn', bijvoorbeeld als een intercity Groningen <-> Amsterdam, zodat men vanuit Asd met de hogesnelheidstrein verder kan. Dan kunnen ze gepromoot worden als HSL-taxi ofzo, die je van $randomPlekInNederland naar een HSL-station (Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Den Haag, Breda) brengt.
Het feit dat mensen gewend zijn aan de deurklinken van ICL/ICK wil niets zeggen (deze zijn allebei hoe dan ook tijdelijk), dat hield de NS ook niet tegen om ze een jaar geleden allemaal te verwijderen van de 'binnenlandse dienst' ICRm's. Ik vond het verwijderen zelf ook nutteloos (vond die dingen wel geinig eigenlijk), maar volgens de NS konden de mensen de open knop niet vinden en drukte ze maar op de sluitknop binnen...

Dit topic is gesloten.