Playstation 3 als media center - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 174.162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

@ Ma_rk:

Grappig, was net van plan om mijn ervaring met 2 NAS-systemen op te gaan schrijven...

Als eerste heb ik de Lacie Ethernet Disk Mini, Home Edition gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/product_medium/hd_d2.jpg

Deze maakt gebruik van de HipServ media-server software ontwikkeld door Axentra.

Audio en jpg streamen was allemaal geen probleem.
Video streamen was echter zeer beperkt. Blijkbaar past de media-server de headers aan tot iets waarvan de PS3 denkt "Laat maar..." Het enige dat ik aan de praat kreeg waren standaard .mpg files. Alle andere bestandindelingen zoals .wmv, .avi en mp4 werden direct als "unssupported media" gezien.

Tot begin vorige week was er ook totaal geen support voor de HipServ software, maar zo te zien is er eindelijk een support-forum. Alleen is er nog niks aan bruibare antwoorden.
Het gebrek aan video-streaming mogelijkheden wasvoor mij reden genoeg om het ding terug te brengen naar de winkel. (Overigens vond ik de Lacie ook erg veel lawaai maken.)

Sinds halverwege deze week ben ik in de weer met een Buffalo LinkStation Live.
Afbeeldingslocatie: http://ai.pricegrabber.com/pi/3/37/24/33724733_640.jpg
Dit NAS-systeem maakt gebruik van DLNA-certified media-server PCast van Mediabolic. (Mediabolic is overgenomen door Macrovision, product pagina hier.)

Bij dit systeem gaan zoals verwacht de audio bestanden en plaatjes ook zonder problemen.
Ook op het gebied van video-bestanden valt het allemaal niet echt tegen; wmv, avi en mpg worden allemaal moeiteloos doorgestuurd. Alleen met mp4 kan dit systeem dan weer helemaal niks.

Jammer, want dit kastje zit wel lekker degelijk in elkaar, is behoorlijk stil en voelt compleet aan. Ook qua installatie en file-transfer ideaal. Gewoon files naar een willekeurige map slepen en klaar. Dus niet moeilijk doen met special mappen voor audio, video of foto's.

Maar helaas heb ik dus nog geen NAS gevonden waar ik volledig tevreden over ben. De Buffalo is een heel veelzijdig systeem waar je gigantisch veel leuke dingen kan doen (dmv custom firmware Linux server etc.) maar daar heb ik allemaal geen zin in. Ding moet gewoon in een netwerk hangen, files accepteren en streamen. En ondanks de vele malen betere video-streaming mogelijkheden dan de Lacie, gaat ook dit kastje weer terug naar de winkel.

Al was het alleen maar omdat ook de Medialink voor de Mac naar mijn idee als redelijk succesvol mag worden beschouwd. En het gebrek aan een goed werkende tool voor op de Mac was uiteindelijk voor mij de reden om op zoek te gaan naar een upnp-enabled NAS-systeem.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ik zit net te denken. Waarom niet gewoon de PS3 de mediaserver (dus geen UPnP) laten spelen en de HD via normale USB aansluiten. Dat was in eerste instantie ook mijn bedoeling. De video support op de PS3 wordt toch alleen maar beter.

Dit zou betekenen dat je het volgende nodig hebt:
10/100Mbit of gigabit ethernet aansluiting en 'Normale' (dus niet netwerk) USB poort. Mediaserver niet nodig. Wel ondersteuning voor mac en windows. Dan download je je files via de ethernet poort naar de NAS en speel je ze af via de USB poort van de PS3.

Bestaan deze apparaten? (het is lastig om te achterhalen wat de USB poort van een NAS doet (USB ethernet of USB mounten als externe drive).

Ik heb trouwens gemerkt dat de doorvoersnelheid van de Lacie via USB netwerk veel trager is dan de directe USB verbinding met mijn WD elements externe HD. (+- 25Mb/sec vs +- 7Mb/sec).

[ Voor 11% gewijzigd door Ma_rK op 13-01-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Er zijn van Lacie wel Netwerk drives met een USB-interface erbij, dus niet slechts een USB-aansluiting voor een eventuele USB-drive uitbreiding (of printer server zoals het geval bij de Buffalo). Ik weet echter niet hoe zo'n ding zich gedraagt wanneer beide interfaces worden aagesproken.

Ik denk dat ik uiteindelijk gewoon met een Lacie d2 Quadra ga werken en Medialink. Dus het merendeel gewoon streamen van m'n iMac (die is redelijk stil, zit natuurlijk op het zelfde netwerk als de PS3) en de Lacie gewoon aan m'n iMac koppel (ook voor de Time Machine functie, firewire800) en indien nodig daar mee aan de wandel ga om dan direct aan de PS3 te hangen (usb2).

Hmzz, zit me alleen wel te bedenken dat Time Machine natuurlijk alleen werkt met een HFS+ formaat disk, dus moet de Quadra dan in 2 partities. *zucht* dit blijft toch aanmodderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Dat is het dus ook steeds modderen. Waarom werkt dit niet gewoon |:( .

Ik heb nog naar de qnap gekeken (kan ook zelfstandig torrents binnen halen)
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=78
http://www.computertotaal...rtikel/Qnap-TS109-Pro.htm

Deze gebruikt echter ook de TwonkyMedia Server. QNap heeft wel een hele sectie over de PS3 http://www.qnap.com/pro_features_PS3.asp maar ik kan niet vinden of het ding wel goed om gaat met divx zaken... lees net op pagina 2 dat hier ook divx problemen mee zijn...

Ik bel maandag TwonkyMedia wel even.

Van hun site (releasenotes):
What's new in Version 4.4.3
---------------------------
+ DivX and WMV support for PS3
Dit is een release van 4 januari (dus misschien moeten we ze ook een beetje tijd geven ;) ).

[ Voor 25% gewijzigd door Ma_rK op 13-01-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Mjah het blijft nou eenmaal een gevoelige markt. Er zijn teveel codecs om te moeten ondersteunen. En zoals ik ook in de TS heb gezet, moeten zowel de gebruikte audio, alsmede de gebruikte video codec ondersteund worden, anders speelt je ps3 al iets niet af. Je video kan dan met divx encode zijn, als er een exotische audio codec is gebruikt ga je al, want die kan de ps3 dan niet zelf decoden en moet je alsnog transcoden.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Intro
Okay je wilt een NAS die je torrents zelfstandig kan downloaden. Het apparaat is voor privegebruik dus ondersteuning voor Active Direcotry van microsoft is niet noodzakelijk (of je hebt te veel kinderen ;)). Verder wil je de bestanden kunnen afspelen op je playstation 3.

De keuze
Single NAS
  • Synology DS 107
  • TheCus N1200
  • Qnap TS109
Twee schijfs NAS
  • Qnap TS201
  • Qnap TS209
  • Synology 207
PS3 ondersteuning
Nou hebben al deze NAS units onderscheuning voor UPnP en staan er mediaservers op geinstalleerd. Bij de Synology is het niet helder. Ik denk dat het 'zelfbouw' is. TheCus gebruikt Mediabolic. Qnap gebruikt TwonkyMedia.

TwonkyMedia heeft met versie 4.4.3 ondersteuning voor DivX en WMV voor de PS3. Mediabolic geeft problemen met de PS3 firmware 2.1 en het afspelen van DivX.

De eigen Synology software werkt ook niet met de PS3 maar daar kun je Twonky op zetten
(http://www.twonkyvision.c...Media/TM4Technicians.html).

Firmware update van PS3
Het probleem met de PS3 is de regelmatige firmware update. Deze zorgt er nog al eens voor dat de mediacenters niet meer werken. Een voorbeeld. Op 18 december komt versie 2.1 van de PS3 firmware uit. Twonky komt 4 januari met een update voor de software. Het duurt nog zeker een aantal weken zo niet maanden voordat de NAS leveraciers deze opnemen in hun nieuwe firmware versie.

Een firmware update van de PS3 betekend dus dat je als je pech hebt in ieder geval twee weken, maar wellicht 1 of meerdere maanden zonder mediaserver zit.

Om dit probleem op te lossen wil je eigenlijk dat de NAS ook via een normale (dus niet netwerk) USB2 poort aan te sluiten is.

Prijzen en voorlopige eerste schifting
Een Synology met zelf geinstalleerde Twonky of een Qnap NAS lijkt op dit moment de meest logische keuze.

Synology DS 107
De Synology DS 107+ komt incl. een 500GB HD en de Twonky licentie uit op ongeveer e350,- (Behuizing met losse HD)Qnap TS 109
De Qnap TS109 kost incl. een 500GB HD e350,-. (Behuizing met losse HD)Over de Synology DS 107
Er zijn drie versies van deze NAS
  • DS 107e, geen active dir support, geen FTP over SSL of TLS
  • DS 107 normale versie
  • DS 107+, zuiniger en snellere processor 500 ipv 266 mhz (en eventueel meer gehuigen)
Bij webshops wordt de DS 107 vaak aangeboden terwijl de DS 107+ beschreven staat. Twonky is er alleen voor de DS 107+ en de DS 107e.

Over de Qnap TS109
Deze is er ook in twee versies. De TS109 en de TS109p of pro.
De pro heeft NFS support (linux clients) en heeft active directory ondersteuning (Windows).

Wat voor een USB poorten hebben deze apparaten nou?
Dat is mij nog niet duidelijk. Ik weet dat de DS 107 drie USB poorten heeft. Wat voor een poorten dit zijn moet ik testen. (of iemand moet dit weten).
Hardware.info geeft aan dat het USB poorten voor peripherals zijn (en niet voor de PC). Ik denk dat een schijf NDAS ondersteuning moet hebben om vanaf de PS3 direct zichtbaar te zijn. NDAS = Network Direct Attached Storage. Het direct betekend als ik het goed begrijp dat het ding te mounten is als een drive.

Hetzelfde geldt voor de Qnap. Deze heeft in totaal 3 USB poorten, maar de functie hiervan is ook niet bekend. De voorloper (de TS 101) had ook geen NDAS.

De apparaten verder vergeleken
Synology DS107Qnap TS109Conclusie
Je bent eruit? Ik nog niet. Het wordt of een Synology of een Qnap. Ik weet ook nog niet of ik voor een 100 of een 200 serie ga. De 200 series hebben twee schijven en kunnen daarmee eenvoudig tot 1 tb (en in de toekomst dus ook makkelijk uit te breiden). Graag hoor ik van jullie van jullie ervaringen zijn met deze NAS jes.

Ik ga maandag even bellen met twonkymedia en qnap over de PS3 support. Daarna wordt het denk ik simpelweg een prijs verhaal. Voor Synology is de laatste versie van Twonky al uit (en zal ook altijd sneller uikomen omdat hier een commerciele kant aan zit voor Twonky; hij wordt los verkocht aan consumenten).

De Synology DS 207 heb je voor e460,-. Dit is incl. Twonky en 1TB opslagruimte. Dit lijkt de beste oplossing en prijs/GB. Mijn USB vraagstuk blijft...

[ Voor 10% gewijzigd door Ma_rK op 13-01-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ik zat zelf inderdaad ook naar een Synology te kijken, maarja ik kan maar 1x m'n geld uitgeven dus ik wacht even :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien niemand hier zo te zien nog behoefte heeft aan TrueHD & DTS-HD..waarom nemen jullie niet gewoon een goedkope laptop met HDMI om je internet-content af te spelen? Scheelt denk ik een hoop gezeik (en geld: NAS e.d.) met streamen en niet-werkende formats :)
Lijkt mij dat de PS3 vooral gemaakt is voor het gamen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:15:
Aangezien niemand hier zo te zien nog behoefte heeft aan TrueHD & DTS-HD..waarom nemen jullie niet gewoon een goedkope laptop met HDMI om je internet-content af te spelen? Scheelt denk ik een hoop gezeik (en geld: NAS e.d.) met streamen en niet-werkende formats :)
Lijkt mij dat de PS3 vooral gemaakt is voor het gamen :P
Omdat ik dan alsnog geen centrale plek heb waar alles staat.... ?
en laat dat nou net de opzet zijn.

daarbij komt dan nog dat een laptop 'erbij' ook geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Mijn ervaring met twonky is uitermate positief. Vanaf 4.3.3.1 werkt alles vlekkeloos op mijn windows based NAS machine. Ik kan perfect Divx, HD Divx, .VOB, .mp3, .jpg streamen inclusief werkende album art naar mijn clients (onder andere PS3). Dit streamen gaat zelfs goed terwijl ik iets aan het remuxen/reencoden en torrents download op een oude Athlon 2000 XP. Het enige wat nog niet werkt is automatisch video thumbnail previews voor de PS3 maar daar zijn ze mee bezig.

Let wel op dat er licentie kosten betaald moeten worden voor twonky. Je krijgt hier wel nette ondersteuning via hun support forum voor terug en je kunt ook metteen de nieuwste betas installeren.

Dus ik zou kijken of de QNAP goed werkt met twonky zo ja zou ik daar zeker voor gaan.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:12:
Dat geloof ik wel. Maar ik twijfel heel erg omdat ik niet weet of het in de toekomst mogelijk zal zijn om met de PS3 TrueHD en DTS-HD ongewijzigd door te geven. Voor enkel uncompressed PCM durf ik die stap niet te nemen. Ook is het aanbod blueray in de toekomst nog onzeker. Vandaar dat ik me ook zit te orienteren op de mogelijkheid om HD audioformaten van internet content ongewijzigd door te geven (in de toekomst). Dat vind ik namelijk ook erg belangrijk :)
Ff verduidelijking: als de PS3 uncompressed PCM weergeeft dan is dat de gedecode HD stream van TrueHD, in volledige high bitrate en bitdiepte (24 bit,<edit>max 8 kanaals 96 kHz</edit>). Je hebt dus gewoon HD audio.

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 14-01-2008 22:32 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik krjig tv versity nog altijd niet gerund, op mijn pc zie ik alles heel mooi en zo, maar via XMB vind ik niks, upnp staat aan, is connected via wired met mijn pc die het internet deelt, dus kan gewoon naar de store en internetten. Maar geen media, zie het wel op mijn pc.

Ook ingesteld in Tvversity dat hij via wired verbinding moet maken, heb de rest gewoon via startpost gevolgd, heb wel een illegale windows media player, tenmiste dat zegt ie. Zou het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke mediaplayer heb je?? en heb je het ook al eens via de ouderwetse kabel geprobeerd?? Ik weet het niet zeker, maar is er een mogelijkheid dat je in je eventuele router iets moet aanvinken?? Ik heb het altijd in een keer draaiende gekregen, onder vista.. xp gaf bij mij problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
@vidifotografie: hij heeft em wired (= met draad :P ) verbonden, dus dat zal het niet zijn.

@Aight!: Heb je ook je firewall aangepast? En werkt streamen naar je eigen pc wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:59:
@vidifotografie: hij heeft em wired (= met draad :P ) verbonden, dus dat zal het niet zijn.

@Aight!: Heb je ook je firewall aangepast? En werkt streamen naar je eigen pc wel?
haha het is dinsdag he... dan heb je dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:31:
[...]

Ff verduidelijking: als de PS3 uncompressed PCM weergeeft dan is dat de gedecode HD stream van TrueHD, in volledige high bitrate en bitdiepte (24 bit,<edit>max 8 kanaals 96 kHz</edit>). Je hebt dus gewoon HD audio.
i know. Maar dan moet je op blueray schijf die stream wel beschikbaar hebben :)
Lijkt me niet dat PS3 op dit moment ZELF DTS-HD en TrueHD om kan zetten naar uncompressed PCM 5.1 en dan doorgeven via HDMI.
Als dat wel zo is, let me know, zou m'n keuze voor de PS3 is stuk makkelijker maken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Eye
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06-2024
Nog steeds geen antwoord op mijn vraagje. Kunnen jullie mpeg4 bestanden afspelen op de ps3? En ook als je ze met Nero gerecode hebt?

Verder kwam ik ook nog een leuke post tegen over het mounten van .iso op de ps3, dit zou dan mogelijk moeten worden door linux op de ps3 te zetten. Heeft iemand dit al geprobeerd?

En wanneer ik een externe hd op mijn ps3 aansluit via de usb aansluiting, zou ik dan meer soorten bestanden moeten kunnen afspelen? Zou het afspelen van .iso makkelijker worden op deze manier???

Hoop vragen, nog geen antwoorden wie ontsteekt het licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

scorpie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:59:

firewall aangepast, zowel het programma als het poort aangezet. Kan gewoon streamen naar mijn eigen pc, zie ik het zowel in flash als die andere.

Snap er niks van, donderdag weer vrij, weer eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Mjah dat soort rare kuurtjes heeft TVersity nog wel eens. Proberen of een reboot helpt, soms wel soms niet. Probeer daarna eens een reinstall, werkt soms ook. Theoretisch zou het geen donder uit mogen maken, maarja we all know computers right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optimes_Prime schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:01:
Nog steeds geen antwoord op mijn vraagje. Kunnen jullie mpeg4 bestanden afspelen op de ps3? En ook als je ze met Nero gerecode hebt?
Je had he tmisschien ook in de tussen tijd kunnen uitproberen, of als je geen ps3 even met je grote vriend google op stap kunnen gaan.

Maar ps3 speelt momenteel zonder trans/recoding MP-4 bestanden af en een selectie van DIVX. Voor de rest om te kijken kan ik je aanraden om of via een media server te kijken of wat je zo gaat zeggen op linux, alleen zit je daar soms met bepaalde codecs.
Verder kwam ik ook nog een leuke post tegen over het mounten van .iso op de ps3, dit zou dan mogelijk moeten worden door linux op de ps3 te zetten. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Mounten van iso's via linux kan, ik ben nog niet zo ver gekomen maar het kan, dit heb ik ook gelezen, alleen weet ik bijna 100% zeker dat dit niet echt tof gaat. Omdat linux niet de volle 100% van de capaciteit van de ps3 gebruik kan maken zal je hoogst waarschijnlijk schokkerig beeld krijgen
En wanneer ik een externe hd op mijn ps3 aansluit via de usb aansluiting, zou ik dan meer soorten bestanden moeten kunnen afspelen? Zou het afspelen van .iso makkelijker worden op deze manier???
je bedoelt dat je dan in een keer plotseling wel xvid, mkv etc kan afspelen??? nee het blijft gewoon bij het zelfde als hierboven vernoemd
Hoop vragen, nog geen antwoorden wie ontsteekt het licht :)
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:23:
[...]

i know. Maar dan moet je op blueray schijf die stream wel beschikbaar hebben :)
Lijkt me niet dat PS3 op dit moment ZELF DTS-HD en TrueHD om kan zetten naar uncompressed PCM 5.1 en dan doorgeven via HDMI.
Als dat wel zo is, let me know, zou m'n keuze voor de PS3 is stuk makkelijker maken ;)
Da's dus precies wat hij wel doet voor TrueHD. De PS3 decodeert zelf en geeft dat dus als decoded 5.1/7.1 PCM stream door.
Voor DTS-HD werkt dit (nog) niet, al denk ik dat dit niet lang meer zal duren.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Overigens kwam ik er gisteren achter toen ik naar dat antwoord aan het zoeken was, dat de PS3 geen signalen boven 5.1 kan doorgeven via optical out, alleen via HDMI. Als je 7.1 geluid hebt op een source, wordt ie mooi gedowngrade naar 5.1 als je je geluid via optical cable hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Iemand het Megabox Homebrew Project al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
dat ziet er interessant uit.
als ik die loader installeer, moet ik dan de schijf formateren?
anders wil ik die wel eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Als ik zo de installatie thread lees, dan zeg ik "ja"

http://www.megalandia.com.../foro/viewtopic.php?t=174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het al een keer heb uitgevoerd zeg ik nee ;) er wordt nl niets geinstalleerd, het enige wat je moet installeren is de otheros file en verder leest ie alles van je gebrande cd.

Ik weet niet of er al een nieuwe versie uit is, maar de vorige versie deed eigenlijk heel weinig. Geen usb aparaten herkennen geen netwerk mogelijkheden etc.
Maar we blijven positief "het begin is er"!!!!

edit: ik weet niet of het wat uit maakt, maar ik heb al wel linux op mn ps3 draaien, misschien dat ik vandaar niet hoefde te formatten, als ik nl de link bekijk die hierboven staat lijkt het idd net als of je zou moeten formatten... dubieus :D

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Eye
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:27:
[...]

Je had he tmisschien ook in de tussen tijd kunnen uitproberen, of als je geen ps3 even met je grote vriend google op stap kunnen gaan.

Maar ps3 speelt momenteel zonder trans/recoding MP-4 bestanden af en een selectie van DIVX. Voor de rest om te kijken kan ik je aanraden om of via een media server te kijken of wat je zo gaat zeggen op linux, alleen zit je daar soms met bepaalde codecs.

[...]

Mounten van iso's via linux kan, ik ben nog niet zo ver gekomen maar het kan, dit heb ik ook gelezen, alleen weet ik bijna 100% zeker dat dit niet echt tof gaat. Omdat linux niet de volle 100% van de capaciteit van de ps3 gebruik kan maken zal je hoogst waarschijnlijk schokkerig beeld krijgen

[...]

je bedoelt dat je dan in een keer plotseling wel xvid, mkv etc kan afspelen??? nee het blijft gewoon bij het zelfde als hierboven vernoemd

[...]

klopt
Bedankt voor je info vidifotografie.

Maar natuurlijk had ik het al wel uitgeprobeerd, bij mij werkt het niet om mpeg-4 bestanden te streamen maar vroeg me af of dat aan de codecs lag..... Al erg veel gegoogled, mn kerstvakantie heb ik vrijwel geheel besteed aan de mogelijkheden, naar later blijkt onmogelijheden van de PS3.

Zou toch graag .iso dvd af willen spelen maar een goede converter heb ik ook nog niet gevonden, converteren naar avi, ben nog wel even bezig om dit alles voor mekaar te klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schijnt dat je met vlc player je dvd kan laden en via het netwerk streamend kan versturen. (tenmisnte dat is wat ik er van begreep, dus "correct me if i'm wrong"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Niet echt, alleen lage res (720p) ondersteuning, geen 24Hz weergave en geen HDMI output. Nog lang niet af dus.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Inmiddels hebben de heren van TVersity op hun blog het een en ander verteld over het nieuwe uiterlijk dat eraan zit te komen voor de volgende release, hier alvast 2 screens:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/gotps3mediacenter/images/TVersity/guide_preview.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/gotps3mediacenter/images/TVersity/status1_preview.jpg

Al met al leuk dat je nieuwe extra's kunt zien, zoals de op het moment gebruikte bandbreedte, en wat er op het moment gestreamed wordt, maar verder kan die nieuwe GUI me niet zo bekoren. (Anders gezegd kan het me niet schelen hoe het eruit ziet, zolang het maar goed werkt ;p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dat laatste is nu juist het probleem. Mijn TVersity wordt echt slecht herkend terwijl de server van Windows Media het altijd doet (ongeacht of ik VPN opstart of wat dan ook). Geen idee wat ik hier nog aan kan veranderen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Tversity lijkt meer geinteresseerd in hun flash interface dan het neerzetten van een degelijk en bug free product.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ja, dat bedoelde ik ook. Het werkt nu nog niet goed bij veel mensen, en de ondersteuning van codecs en weet ik wat, vind ik veel belangrijker dan het verfrissen van de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24
Zo vandaag maar eens verder gegaan met een aantal wmv bestanden met wma pro 10 audio codec om te zetten naar een voor de PS3 leesbaar bestand wat het geluid wel weergeeft.

HET IS GELUKT !

Wel moet ik erbij zeggen dat .wmv bestanden met een 5.1 wma pro 10 codec omgezet worden naar een wma9 2.0 audio bestand. Verder wordt er volgens mij niks gedaan met de omzetting van het beeld.
Gebruikte programma:

Windows Media Encoder OF DEZE

Properties<=>Sources selecteer hier je orginele .wmv
Properties<=>Output selecteer hier je output file
Properties<=>Compression<=>Destination selecteer FILE ARCHIVE dan ga je naar EDIT<=>Audio Codec hier selecter je Windows Media Audio 9.2

Naar mijn weten werkt alleen Windows Media Audio 9.2, lossless geeft met 2.0 en 5.1 geen geluid weer.

Misschien iets voor de OP/SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
scorpie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:52:
Al met al leuk dat je nieuwe extra's kunt zien, zoals de op het moment gebruikte bandbreedte, en wat er op het moment gestreamed wordt, maar verder kan die nieuwe GUI me niet zo bekoren. (Anders gezegd kan het me niet schelen hoe het eruit ziet, zolang het maar goed werkt ;p )
Zo denk ik er ook over :) Lekker belangrijk idd hoe het eruit ziet, als het maar werkt. Ik zit toch achter mijn PS3 als ik de boel ga kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Frank J. schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:34:
Zo vandaag maar eens verder gegaan met een aantal wmv bestanden met wma pro 10 audio codec om te zetten naar een voor de PS3 leesbaar bestand wat het geluid wel weergeeft.

HET IS GELUKT !

Wel moet ik erbij zeggen dat .wmv bestanden met een 5.1 wma pro 10 codec omgezet worden naar een wma9 2.0 audio bestand. Verder wordt er volgens mij niks gedaan met de omzetting van het beeld.
Gebruikte programma:

Windows Media Encoder OF DEZE

Properties<=>Sources selecteer hier je orginele .wmv
Properties<=>Output selecteer hier je output file
Properties<=>Compression<=>Destination selecteer FILE ARCHIVE dan ga je naar EDIT<=>Audio Codec hier selecter je Windows Media Audio 9.2

Naar mijn weten werkt alleen Windows Media Audio 9.2, lossless geeft met 2.0 en 5.1 geen geluid weer.

Misschien iets voor de OP/SP?
Als je er ook screenshots van kunt maken zal ik em in de TS zetten :). Maar zijn er veel video's dan die die codec gebruiken? Voor zover ik weet is het merendeel encode met DivX / XviD / x264 voor video en ac3 voor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
uhm ja *kuch* we begeven ons uiteraard op glad ijs maar in nieuwsgroepen komen een hoop .wmv (x360) bestanden langs met NL subs die .wma pro 10 hebben. Ik heb het iig al getest met de Robotica demo wmvhd van de officiele wmvhd website.
Het is voor nu iig een tussen oplossing omdat de PS3 alleen wma9 ondersteund en niet wma10audio in de wmv container, misschien via een firmware in de toekomst wel maar dat moet nog komen dan.

Ik zal even wat screenshots maken. Ook ga ik een aantal andere bestanden nog testen.

[ Voor 23% gewijzigd door Falcon Heavy op 18-01-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
ari3 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:20:
[...]
Niet echt, alleen lage res (720p) ondersteuning, geen 24Hz weergave en geen HDMI output. Nog lang niet af dus.
ja oke... maar het is wel heel leuk dat er zoiets in de maak is.
ik heb inderdaad ook gelezen dat er nog geen HDMI support is, dus ik wacht het nog af tot er (hopelijk) een betere versie uit komt.

Maar iig, het is wel iets om naar uit te kijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook iets heel vreemds met mijn ps3 2.10 firmware.
Toen deze firmware uitkwam kon ik alle wmv,avi,divx films streamen via nero en mediaplayer.
Maar sinds een week of 2 krijg ik een foutmelding op mijn ps 3 dat hij deze formaat niet ondersteund.
Wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar, zijn er mensen die deze problemen ook hebben wat de films hebben gewerkt en er is niks veranderd zowel op pc als op ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Betreffend .wmv met wma10 pro audio om te zetten naar .wmv met wma9 audio:

Ik heb het een en ander geprobeerd met windows media encoder omdat het vorige eigenlijk wat omslachtig is aangezien de video ook wordt reencoded (DUURT LANG) waardoor ik nu eigenlijk drie stappen doe:
  1. .wma10 pro extracten naar wma9 compatible voor de PS3 (6GB file +/- 15 minuten)
  2. .wma9 toevoegen met de vc1 video track in .wmv (6GB file +/- 30 minuten)
  3. .wmv splitten ivm 2GB file limit met .wmv files (6GB file +/- 15 minuten)
dit alles met de volgende progjes wat geleverd wordt bij Windows Media Encoder
  1. Windows Media Encoder
  2. Windows Media Stream Editor
  3. Windows Media File Editor
Ik zal proberen een tutorial te maken in pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Kun je dat niet makkelijker via VirtualDub doen? Die kan bijvoorbeeld de video gewoon 1:1 kopieren, en alleen de audio reencoden, dat zou het een en ander moeten versnellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
scorpie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:10:
Kun je dat niet makkelijker via VirtualDub doen? Die kan bijvoorbeeld de video gewoon 1:1 kopieren, en alleen de audio reencoden, dat zou het een en ander moeten versnellen toch?
krijg een error melding asf files not supported

[edit] ik heb een plugin gevonden even verder uitzoeken iig nu

[edit2] Indien er gebruik wordt gemaakt van .wmv moet je een .wmv plugin erbij halen. Dan moet je nog een wmv3 codec installeren en vervolgens wordt de wma10pro codec niet gevonden door virtualdub waar naar mijn inzicht nu geen oplossing voor is. Allemaal erg omslachtig dus ik stop hier mee :D als je meer weet hierover dan mag je me pmen!

[ Voor 37% gewijzigd door Falcon Heavy op 19-01-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Zodra ik klaar ben met alle tentamens zal ik ook wat media servers proberen en kijken of ik nog wijs wordt uit alle remuxers / reencoders etc.

BTW zit ik lekker op m'n bed te laptoppen, denk goh, ga even een filmpje vanaf m'n pc streamen, doet ie het niet ;p
Kom ik er even later achter dat ik <ip>:41952 ipv 41592 moet hebben als poort :P
Zal het meteen maar veranderen in de startpost (en dat betekent ook dat veel mensen MediaServer.exe aan de verkeerde poort hebben toegevoegd in de windows firewall :o hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
.wmv met wma10pro naar .wmv met wma9 omzetten? lees deze tutorial

Zo tutorial is af dus kan als het goed is in de startpost komen ;)

Link: http://myfreefilehosting.com/f/9b2365ef1c_1.31MB

windows media encoder link: http://www.download.com/W...3000-2140_4-10047632.html

Ik hoop dat hij duidelijk is als er op of aanmerkingen zijn hoor ik ze graag :)

[ Voor 23% gewijzigd door Falcon Heavy op 25-03-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ziet er prima uit Frank! Ik wil em trouwens best op de Lycos host zetten, dat voorkomt het nare wachten op sites voor ads enzo, maar als jij hem liever daar password protected hebt is het ook prima.

Ik zal in de TS even een linkje plaatsen naar je post hierboven me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
scorpie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:33:
Ziet er prima uit Frank! Ik wil em trouwens best op de Lycos host zetten, dat voorkomt het nare wachten op sites voor ads enzo, maar als jij hem liever daar password protected hebt is het ook prima.

Ik zal in de TS even een linkje plaatsen naar je post hierboven me :)
maakt mij niet uit, gooi hem ergens op zou ik zeggen. Ik kwam deze toevallig tegen tijdens zoeken op google ;) password protected maakt ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik kan de PDF eventueel ook op mijn website zetten, als dat geen spam gevonden wordt omdat de link er dan bijstaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Tevens heb ik een vraagje, hoe zet ik een WMVhd om naar PS3? Ik heb al verschillende programma's geprobeerd, waarvan alleen Past Video leek te werken, maar die crasht na vijf minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
--Christiaan-- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:22:
Tevens heb ik een vraagje, hoe zet ik een WMVhd om naar PS3? Ik heb al verschillende programma's geprobeerd, waarvan alleen Past Video leek te werken, maar die crasht na vijf minuten.
Uh wat bedoel je precies? De tutorial die ik gemaakt heb maakt van een wmv(hd) bestand waar het geluid niet werkt een wmv(hd) bestand waar het geluid wel werkt. De meeste wmv bestanden hebben wmv10pro 5.1 audio wat de PS3 niet kan decoden daardoor krijg je geen geluid bij wmvhd bestanden op de PS3. Even omzetten zoals beschreven en daarna de file splitten in verschillende files kleiner dan 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Frank J. schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:32:
[...]

Uh wat bedoel je precies? De tutorial die ik gemaakt heb maakt van een wmv(hd) bestand waar het geluid niet werkt een wmv(hd) bestand waar het geluid wel werkt. De meeste wmv bestanden hebben wmv10pro 5.1 audio wat de PS3 niet kan decoden daardoor krijg je geen geluid bij wmvhd bestanden op de PS3. Even omzetten zoals beschreven en daarna de file splitten in verschillende files kleiner dan 2GB.
Slordig van mij, ik bedoelde natuurlijk MP4, hoe krijg ik hem daarheen omgezet. Ik heb hem liever als MP4 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ja dat vraag ik me ook af :D ik zocht ook liever een manier om wmvhd met wma10pro audio om te zetten naar .mp4 met 5.1 audio. Jammer genoeg heb ik nog geen 1 programma gevonden die dit kon. Heeft te maken met licenties/drm die op de .wma10 bestanden zit denk ik en daardoor er nog geen tooltje voor is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Frank J. schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:37:
Ja dat vraag ik me ook af :D ik zocht ook liever een manier om wmvhd met wma10pro audio om te zetten naar .mp4 met 5.1 audio. Jammer genoeg heb ik nog geen 1 programma gevonden die dit kon. Heeft te maken met licenties/drm die op de .wma10 bestanden zit denk ik en daardoor er nog geen tooltje voor is gevonden.
Is het ook niet mogelijk om hem met gewone 2.0 audio om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Het probleem is volgens mij dat er vaak geen omzetting mogelijk is van 5.1 wma10 naar een andere codec ivm met de licenties/drm etc.

Het enige wat mij tot nu toe is gelukt om dit wel in een andere wma codec 2.0 te encoden zodat de PS3 de .wmv file weergeeft met 2.0 geluid. Zie dus mijn tutorial hierboven :)

[edit] ben jij trouwens ook op FTD aktief? Ik zie een christiaan W daar mp4 bestanden posten en ik vraag me dus af welke bestanden en codecs hij als source gebruikt en met wat en naar wat hij die omzet.

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon Heavy op 19-01-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Frank J. schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:47:
Het probleem is volgens mij dat er vaak geen omzetting mogelijk is van 5.1 wma10 naar een andere codec ivm met de licenties/drm etc.

Het enige wat mij tot nu toe is gelukt om dit wel in een andere wma codec 2.0 te encoden zodat de PS3 de .wmv file weergeeft met 2.0 geluid. Zie dus mijn tutorial hierboven :)

[edit] ben jij trouwens ook op FTD aktief? Ik zie een christiaan W daar mp4 bestanden posten en ik vraag me dus af welke bestanden en codecs hij als source gebruikt en met wat en naar wat hij die omzet.
Dat ben ik, ik wás aan het converteren met Past Video. Dit ging zo goed, dat ik maar die aankondiging heb gedaan, maar toen crashte hij opeens. Bij een tweede keer nogmaals. Als het niet lukt zet ik hem er maar neer als WMVhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Klopt ik heb ook al tig programmatjes gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maar tot op hede geen resultaat ook hier dus.

Ik dacht al die man is een held! hem moet ik even hebben hoe hij dat opgelost heeft :P

[ Voor 26% gewijzigd door Falcon Heavy op 19-01-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Frank J. schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:00:
Klopt ik heb ook al tig programmatjes gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maar tot op hede geen resultaat ook hier dus.

Ik dacht al die man is een held! hem moet ik even hebben hoe hij dat opgelost heeft :P
Misschien lukt het me trouwens wel met de 2.0 audio, dus eerst die methode van jou gebruiken om hem op 2.0 te zetten en dan naar MP4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
--Christiaan-- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:03:
[...]

Misschien lukt het me trouwens wel met de 2.0 audio, dus eerst die methode van jou gebruiken om hem op 2.0 te zetten en dan naar MP4.
ik weet alleen niet of wma9 in een mp4 container kan en als dit al kan of de ps3 dit dan ook kan decoden.

check hier voor de containers met de betreffende codecs die de ps3 ondersteund.

Misschien is het ook mogelijk om het helemaal te demuxen. Re encoden naar andere codecs en dan opnieuw muxen maar dit wordt allemaal wel heel erg omslachtig dat ik me er nieteens aan gewaagd heb :P

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon Heavy op 19-01-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Frank J. schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:11:
[...]

ik weet alleen niet of wma9 in een mp4 container kan en als dit al kan of de ps3 dit dan ook kan decoden.

check hier voor de containers met de betreffende codecs die de ps3 ondersteund.

Misschien is het ook mogelijk om het helemaal te demuxen. Re encoden naar andere codecs en dan opnieuw muxen maar dit wordt allemaal wel heel erg omslachtig dat ik me er nieteens aan gewaagd heb :P
Oh, dat is lastig dan, dacht dat het zo wel zou gaan. Jij bent al stukken beter dan ik in het encoden, dus ik ga me er helemaal niet aan wagen. Jammer dat het nog niet lukt op de PS3. Denk je dat dat er binnenkort wel inkomt of zitten er strenge rechten op die WMA voor 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
ik denk dat er in de toekomst vast wel wma10 ondersteuning komt. Voor nu is dit iig een redelijke oplossing. Het is nu zo lekker nutteloost wel beeld maar geen geluid :P volgens mij hebben ze er niet aan gedacht bij het ontwikkelen van de ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Geen idee wat ik fout heb gedaan, maar mijn wma10 naar wma9 heeft twee uur geduurd op een computer met betere specs dan die in de manual :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
weetje zeker datje alleen de audio uit de .wmv hebt gehaald? Bij Session properties window "source from:" FILE en dan bestand browsen en dan vinkje bij video uit zetten.

[edit] ik heb net Robotvernietiger1 :+ 8GB in een half uur audio gereencode samengevoegd en gesplit

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon Heavy op 20-01-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Frank J. schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:19:
weetje zeker datje alleen de audio uit de .wmv hebt gehaald? Bij Session properties window "source from:" FILE en dan bestand browsen en dan vinkje bij video uit zetten.
Jup, heb ik gedaan, bestand is ook maar 223MB, terwijl de bron (ik geloof) 6GB was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Het is iig wel goed gegaan dus :)

Let wel op dat je niet teveel op de achtergrond tegelijk hebt lopen zoals torrents, nieuwsgroepen of indexatie progjes. Probeer geen hard disk arbeids intensieve programma's aan te hebben staan dus.

Ik heb je meteen even gepmt ik duik nu mijn bedje in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook vaak met gotsent dat het converteren niet goed gaat?? 720p films die worden geconverteerd maar op de ps3 geen beeld geven (mn scherm onderstuend wel 720p) onder het converteren in een keer een error, of uit het niks er mee kappen?
Wat kan ik hier aan doen, of kennen jullie betere (gratische) programma's?

edit: ik draai op vista

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:21:
hebben jullie ook vaak met gotsent dat het converteren niet goed gaat?? 720p films die worden geconverteerd maar op de ps3 geen beeld geven (mn scherm onderstuend wel 720p) onder het converteren in een keer een error, of uit het niks er mee kappen?
Wat kan ik hier aan doen, of kennen jullie betere (gratische) programma's?

edit: ik draai op vista
Misschien even in dit topic kijken? ;)
[PS3] GOTSent, PS3 compatible MKV to MP4 converter

Weet niet wat de laatste ontwikkelingen zijn, maar Vista was volgens mij wel een probleem-factor.
Zelf een Mac, dus gebruik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey die kende ik nog niet.. dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Zit hard te twijfelen tussen een ps3 aanschaffen of zelf een htpc bouwen. Het voornaamste is dat ik mijn (gedownloade) hd-content af kan spelen. Ik heb dit draadje nog niet helemaal doorgelezen maar is het probleem al opgelost dat als je grote bestanden ( geloof >40 gb weet ik niet zeker) streamed hij er halverwege mee ophoud? Geloof dat er toch een maximum grote aan dat streamen zat?

Tegenwoordig is alleen nog de 40 gb versie te koop. Ik weet de verschillen met de 60 gb inmiddels (opslag capaciteit, usb poorten, superaudio cd ect), zijn er nog meer dingen anders aan? Ik bedoel de software updates voor de 60 gb kun je die gewoon op de 40gb ook gebruiken? En is hij dus net zo goed om hd bestanden mee af te spelen en te streamen?

Toevallig niemand die een htpc en een ps3 heeft staan? Want ik twijfel echt enorm:

HTPC:
+ Speelt bijna alles af / makkelijk upgrade
-zelf alles bouwen. Weer flink wat reviews doorspitten om goede onderdelen te bestellen die je op elkaar af kunt stemmen.

Ps3
+ Prijs
+Meteen een console in huis
+plug&play
- Net zo goed als een htpc?

Wat zijn jullie meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
De helft van je verwarringen / misconcepties tov de PS3 als media center wordt weggenomen als je even dit topic doorleest.

En tjah, de PS3 is net zo makkelijk, zo niet makkelijker te upgraden (wanneer er dus een firmware update is). De media centers worden ook nog steeds vernieuwd, waardoor die dus ook aan kwaliteit winnen. Het wachten is op een soort xmbc, maar ik denk dat die er echt wel aankomt. De vraag is alleen wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben persoonlijk van mening dat je de ps3 niet moet kopen voor de mediacentre mogelijkheden, het werkt wel, maar je moet er wel wat voor doen. Wil je echt alleen je hd content spelen dan zou ik gewoon gaan voor een pc-achtig ding. Ben je ook geinteresseerd in de games die de ps3 te bieden heeft dan zou ik voor de ps3 gaan, zeker met in het vooruitzicht van de ps3mc, wat scorpie ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
scorpie schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:55:
De helft van je verwarringen / misconcepties tov de PS3
Zoals?

Geloof dat die dingen die ik aanhaal toch redelijk kloppen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:58:
ik ben persoonlijk van mening dat je de ps3 niet moet kopen voor de mediacentre mogelijkheden, het werkt wel, maar je moet er wel wat voor doen. Wil je echt alleen je hd content spelen dan zou ik gewoon gaan voor een pc-achtig ding. Ben je ook geinteresseerd in de games die de ps3 te bieden heeft dan zou ik voor de ps3 gaan, zeker met in het vooruitzicht van de ps3mc, wat scorpie ook al zei.
I 2nd that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ik vraag het hier maar even aangezien hier veel mensen rondhangen met verstand van audio :)

Ik heb Ice Age 2 1080p gedownload in een wmv container.
Nu zou daar volgens gspot Windows Media Audio 9 Professional geluid bij moeten zitten met 6 kanalen.
Echter als ik met BSPlayer afspeel krijg ik volgens AC3 filter (die zou het via HDMI door moeten sturen naar mn onkyo 605 versterker) maar 2.0 stereo PCM geluid binnen.

Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen?

(films met Dolby Digital / DTS gaan wel gewoon goed)

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ok, en nu de link van je verhaal met de ps3? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh..ik had op google ingetikt Windows Media Audio 9 Professional en toen kwam ik op dit topic uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik wil waarschijnlijk een One-for-All Karmeleon UR8038 of Logitech Harmony 525 aanschaffen en beide ondersteunen uiteraard geen Blu-Ray.

Nu neem ik aan dat er op de markt wel Goedkope Afstandsbedieningen zijn die een USB module meeleveren welke dan nog gewoon via Infrarood aangestuurd worden. Het lijkt me dan ook dat ik de functies van deze cheap ass remote dan kan leren aan mijn PS3 en zodoende toch mijn Universal Remote kan blijven gebruiken.

Of gaat dit toch niet werken.

Wat voor oplossing hebben jullie hiervoor bedacht en welke goedkope afstandsbediening raden jullie aan voor de functionaliteit die ik in gedachte heb.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Twanjo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:33:
Beste Mensen,

Zit hard te twijfelen tussen een ps3 aanschaffen of zelf een htpc bouwen. Het voornaamste is dat ik mijn (gedownloade) hd-content af kan spelen. Ik heb dit draadje nog niet helemaal doorgelezen maar is het probleem al opgelost dat als je grote bestanden ( geloof >40 gb weet ik niet zeker) streamed hij er halverwege mee ophoud? Geloof dat er toch een maximum grote aan dat streamen zat?

Tegenwoordig is alleen nog de 40 gb versie te koop. Ik weet de verschillen met de 60 gb inmiddels (opslag capaciteit, usb poorten, superaudio cd ect), zijn er nog meer dingen anders aan? Ik bedoel de software updates voor de 60 gb kun je die gewoon op de 40gb ook gebruiken? En is hij dus net zo goed om hd bestanden mee af te spelen en te streamen?

Toevallig niemand die een htpc en een ps3 heeft staan? Want ik twijfel echt enorm:

HTPC:
+ Speelt bijna alles af / makkelijk upgrade
-zelf alles bouwen. Weer flink wat reviews doorspitten om goede onderdelen te bestellen die je op elkaar af kunt stemmen.

Ps3
+ Prijs
+Meteen een console in huis
+plug&play
- Net zo goed als een htpc?

Wat zijn jullie meningen?
Het enige wat een HTPC aan meerwaarde levert voor mijn doeleinden is dat je met een HTPC _wel_ 24hz refresh rate kunt gebruiken. De PS3 kan alleen maar 1080p24 voor blu-rays weergeven, en dus voor al het andere materiaal is het gewoon 1080p60 wat resulteerd in lichte judder met 24fps films (alle HD content die nu te downloaden is). Er is geen limiet aan bestandsgrootte mits je gebruik maakt van .vob en geen fat32 schijf gebruikt.

Ook is er voor het opnemen/kijken van TV (nog) geen oplossing op de PS3. In maart komt er PlayTV wat dus volgens mij een dubbele DVB-T tuner is voor de PS3.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Furfoot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:37:
[...]

Het enige wat een HTPC aan meerwaarde levert voor mijn doeleinden is dat je met een HTPC _wel_ 24hz refresh rate kunt gebruiken. De PS3 kan alleen maar 1080p24 voor blu-rays weergeven, en dus voor al het andere materiaal is het gewoon 1080p60 wat resulteerd in lichte judder met 24fps films (alle HD content die nu te downloaden is). Er is geen limiet aan bestandsgrootte mits je gebruik maakt van .vob en geen fat32 schijf gebruikt.

Ook is er voor het opnemen/kijken van TV (nog) geen oplossing op de PS3. In maart komt er PlayTV wat dus volgens mij een dubbele DVB-T tuner is voor de PS3.
In Engeland ja. Omdat ze daar Freeview hebben kan het. Het is te hopen dat ze voor andere landen kijken naar een oplossing met CI-slot, maar ik vrees het ergste. Hier een reclamefilmpje en dat werkt echt soepeltjes volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
De PS3 kan alleen maar 1080p24 voor blu-rays weergeven, en dus voor al het andere materiaal is het gewoon 1080p60 wat resulteerd in lichte judder met 24fps films (alle HD content die nu te downloaden is).
Wat houd lichte judder precies in? En zou dat ooit nog verholpen worden met een software update? Of ligt dit echt aan de hardware? Kortom een reden om toch voor htpc te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een tv koopt die de 1080p24 pulldown wél properly support heb je geen last van judder. Pioneer plasma's, bepaalde Sony LCD's en misschien nog een paar andere modellen ondersteunen dit en geven wel een smooth beeld zonder schokjes. Niet iedereen is er trouwens vatbaar voor en net zoals bij andere dingen geldt dit ook wel een beetje: zie je het niet mis je het wellicht ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:52:
Als je een tv koopt die de 1080p24 pulldown wél properly support heb je geen last van judder. Pioneer plasma's, bepaalde Sony LCD's en misschien nog een paar andere modellen ondersteunen dit en geven wel een smooth beeld zonder schokjes. Niet iedereen is er trouwens vatbaar voor en net zoals bij andere dingen geldt dit ook wel een beetje: zie je het niet mis je het wellicht ook niet.
En als je er op gaat letten ga je het zien en ga je je er aan irriteren. Zie dit proces maar eens om te draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:59:
[...]
En als je er op gaat letten ga je het zien en ga je je er aan irriteren. Zie dit proces maar eens om te draaien :(
Yup, maar ja, kom net een heel klein beetje te kort om even een 60" Kuro te halen helaas. Gebruik nu de PS3 om media af te spelen op een normale CRT maar wil zooo graag ook into the highdef era stappen. Moet de tv echter wel aan een x-aantal (in mijn ogen) belangrijke aspecten voldoen.

Vraag me af of hdwmv (met 5.1 geluid) ooit ondersteunt gaat worden op de PS3, ik denk eerlijk gezegd van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb de blu-ray box van Planet Earth. De meeste beelden zijn fantastisch, maar bij grote fly overshots van de omgeving (bijvoorbeeld vliegen over een oerwoud) zie je dat het beeld vrij irritant schokkerig gaat.

Ik draai 'm in 720p. Is dat die judder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

sopsop schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:15:
Ik heb de blu-ray box van Planet Earth. De meeste beelden zijn fantastisch, maar bij grote fly overshots van de omgeving (bijvoorbeeld vliegen over een oerwoud) zie je dat het beeld vrij irritant schokkerig gaat.

Ik draai 'm in 720p. Is dat die judder?
Jup, dat is de judder. Het beeld wordt van 24fps naar 60fps geconverteerd waardoor het geen vloeiende beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:52:
Ja, aan de ene kant moet je display het aankunnen (mijn Sony W3000 ondersteund 24hz refresh rate). Maar je output device moet ook vertellen aan je device dat die 24fps materiaal verstuurd (en dus op 24hz moet gaan draaien), dit doet de PS3 niet (behalve met blu-ray schijfjes). Dus dan heb ik bv nog judder desondanks dat mijn scherm prima 24hz ondersteuning geeft.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:00
Bij DVD hebben ze dit opgelost door het iets sneller te laten afspelen, ieder 1 frame per seconde wordt van de volgende afgesnoept. Daarom duurt een film op DVD iets korter. Waarom doen ze dat niet bij Blu Ray eigenlijk ?

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:14:
[...]
Ja, aan de ene kant moet je display het aankunnen (mijn Sony W3000 ondersteund 24hz refresh rate). Maar je output device moet ook vertellen aan je device dat die 24fps materiaal verstuurd (en dus op 24hz moet gaan draaien), dit doet de PS3 niet (behalve met blu-ray schijfjes). Dus dan heb ik bv nog judder desondanks dat mijn scherm prima 24hz ondersteuning geeft.
Kans is bijzonder klein dat jouw W3000 een 24Hz refreshrate heeft, dan word je namelijk helemaal para als je daarnaar zou kijken.

24fps materiaal zit ook alleen maar op BluRay schijven hè, dus ik snap je punt niet helemaal? Je zet de PS3 op 24fps output, als je tv dat dan native ondersteunt heb je geen judder. Als PS3 op 720p of 1080p beeld geeft is dat toch gewoon op basis van 50/60Hz en héb je toch helemaal geen judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Shiver23 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:44:
[...]

Jup, dat is de judder. Het beeld wordt van 24fps naar 60fps geconverteerd waardoor het geen vloeiende beweging is.
Kan ik daar nog iets aan doen? Qua PS3 instellingen oid? En zo niet: gaat Sony daar in de toekomst nog iets aan doen?

[ Voor 9% gewijzigd door sopsop op 23-01-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sopsop schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:37:
[...]
Kan ik daar nog iets aan doen? Qua PS3 instellingen oid? En zo niet: gaat Sony daar in de toekomst nog iets aan doen?
Misschien dat je tv een instelling heeft die dat verminderd, heet bij Sony bijvoorbeeld Cinemotion. Kan ook anders heten hoor, gewoon even kijken in de manual (3:2 pulldown).

Als de tv dat niet heeft kan je er niets aan doen. De PS3 zal gewoon een 1080p/24 signaal uitgeven en het is aan je tv om dat met of zonder judder weer te geven. Een hoop nieuwe modellen hébben al judderfree playback en daarmee behoort Sony al tot de weinige merken die dat goed ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok probleem met GoTsent opgelost: windows xp (wel black edition) geinstalleerd en de laatste beta van gotsent gedownload en het gaat nu allemaal perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Ik heb een Samsung le32m86bd 100hz : http://www.samsung.com/nl...d.asp?page=Specifications

Zou ik daar veel last hebben van judder. En waar moet je bij een htpc opletten met samenstellen dat je 60hz kunf afrdaaien? Of heeft dat alleen met de software te maken?

Edit

En heb je dit probleem ook met 720p want mijn tv gaat toch maar tot 1080i

En us het wel een probleem? Ik moet nu onderhand toch eens gaan beslissen wat het wordt en ik neig toch meer naar de ps3.....

[ Voor 27% gewijzigd door Twanjo op 23-01-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:27:
[...]

Kans is bijzonder klein dat jouw W3000 een 24Hz refreshrate heeft, dan word je namelijk helemaal para als je daarnaar zou kijken.

24fps materiaal zit ook alleen maar op BluRay schijven hè, dus ik snap je punt niet helemaal? Je zet de PS3 op 24fps output, als je tv dat dan native ondersteunt heb je geen judder. Als PS3 op 720p of 1080p beeld geeft is dat toch gewoon op basis van 50/60Hz en héb je toch helemaal geen judder.
Nee, ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt. De oorzaak van deze judder komt simpel gezegd doordat de refresh rate niet gelijk is aan of een veelvoud is van de framerate die wordt afgespeeld. Neem bijvoorbeeld een PAL DVD, met 25 fps, deze worden prima afgespeeld (judder free) omdat PAL TVs een refresh rate van 50 ondersteunen (2x25=50). Hierdoor zie je dus elke tweede keer dat het scherm vervest een nieuwe frame. Dit sommetje gaat niet op voor video met 24 fps en hiervoor maken ze gebruik van Wikipedia: Telecine - Wikipedia, the free encyclopedia, deze oplossing zorgt voor het judder effect.

De oplossing hiervoor is dat de device waarop je het materiaal afspeelt (HTPC of PS3) moet kunnen doorgeven aan je display dat deze op een veelvoud van 24hz gezet moet worden. Een HTPC kun je gewoon zelf de refresh rate van bepalen maar bij een PS3 kun je dat niet. Voor blu-ray schijven ondersteund de PS3 wel 24hz maar voor een gestreamde film niet.

Blu-ray/HD-DVD is dus niet het enige 24 fps materiaal, je kunt ook gewoon je eigen home video met 24 fps opnemen als je dat zou willen. Ook zijn de gedownloade HD-DVD of Blu-ray rips gewoon 24 fps.

24 hz op een LCD scherm is prima te doen trouwens, ook op de mijne (uitleg hier: Wikipedia: Refresh rate - Wikipedia, the free encyclopedia).

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Twanjo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:46:
Ik heb een Samsung le32m86bd 100hz : http://www.samsung.com/nl...d.asp?page=Specifications

Zou ik daar veel last hebben van judder. En waar moet je bij een htpc opletten met samenstellen dat je 60hz kunf afrdaaien? Of heeft dat alleen met de software te maken?

Edit

En heb je dit probleem ook met 720p want mijn tv gaat toch maar tot 1080i

En us het wel een probleem? Ik moet nu onderhand toch eens gaan beslissen wat het wordt en ik neig toch meer naar de ps3.....
Ik denk dat je altijd judder zult krijgen aangezien er niet specifiek in de specs staat dat deze 24 fps ondersteund. Bijvoorbeeld bij dit model staat het wel aangegeven: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40n87bd.asp.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
sopsop schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:37:
[...]

Ik ben er persoonlijk mee bezig als fix voor 24 fps mkv files, maar het zal nog wel een maandje duren voordat dat goed werkt.

Voor de PS3 an sich.. er is altijd een mogelijkheid dat ze een dubbelbuffer maken die ze vullen op 5 * 24Hz en uitlezen op 60 Hz, maar ik zou er niet al te hard op rekenen. Ik denk dat ze je liever een nieuw scherm verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:37:
[...]
Nee, ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt. De oorzaak van deze judder komt simpel gezegd doordat de refresh rate niet gelijk is aan of een veelvoud is van de framerate die wordt afgespeeld. Neem bijvoorbeeld een PAL DVD, met 25 fps, deze worden prima afgespeeld (judder free) omdat PAL TVs een refresh rate van 50 ondersteunen (2x25=50). Hierdoor zie je dus elke tweede keer dat het scherm vervest een nieuwe frame. Dit sommetje gaat niet op voor video met 24 fps en hiervoor maken ze gebruik van Wikipedia: Telecine - Wikipedia, the free encyclopedia, deze oplossing zorgt voor het judder effect.

De oplossing hiervoor is dat de device waarop je het materiaal afspeelt (HTPC of PS3) moet kunnen doorgeven aan je display dat deze op een veelvoud van 24hz gezet moet worden. Een HTPC kun je gewoon zelf de refresh rate van bepalen maar bij een PS3 kun je dat niet. Voor blu-ray schijven ondersteund de PS3 wel 24hz maar voor een gestreamde film niet.

Blu-ray/HD-DVD is dus niet het enige 24 fps materiaal, je kunt ook gewoon je eigen home video met 24 fps opnemen als je dat zou willen. Ook zijn de gedownloade HD-DVD of Blu-ray rips gewoon 24 fps.

24 hz op een LCD scherm is prima te doen trouwens, ook op de mijne (uitleg hier: Wikipedia: Refresh rate - Wikipedia, the free encyclopedia).
Dude, bedankt voor je, overigens geheel onnodige, uitleg. Je hoeft *mij* niet te vertellen hoe het zit, maar goed. Een "goeie" tv lost het judderverhaal natuurlijk gewoon helemaal zelf op hè. Sluit je je PS3 aan op een Pioneer heb je geen last van judder. De Pioneer heeft een prima werkende 72Hz stand waardoor het beeld zonder overmatige schokken wordt weergegeven.

De W3000 zal geen 24Hz stand hebben. Een (HT)PC kan je normaal gesproken ook niet op 24Hz output zetten, simpelweg omdat op die frequentie geen enkele monitor/tv sync't. En dan nog, al zou het werken heb je een vreselijk knipperend beeld dus 24Hz is gewoon onzin. Het gaat pas okay worden vanaf 48 of 72Hz. En dát doet dus bijna geen enkele tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:51:
[...]
Ik denk dat je altijd judder zult krijgen aangezien er niet specifiek in de specs staat dat deze 24 fps ondersteund. Bijvoorbeeld bij dit model staat het wel aangegeven: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40n87bd.asp.
Al zou dat bij de specs staan zegt dat nog *helemaal* niets aangezien een 24fps ondersteuning niets zegt over de manier van weergeven... Negen van de tien tv's zetten 24fps materiaal gewoon met een reverse 3:2 pulldown neer, mét de daaraan gerelateerde judder.

Panasonic's PY serie heeft ook "zogenaamd" 1080p24 support. Natuurlijk, maar wel op 60Hz, mét judder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
dus iedereen die nu hd materiaal streamed met een ps3, heeft last van een schokkend beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Twanjo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:41:
dus iedereen die nu hd materiaal streamed met een ps3, heeft last van een schokkend beeld?
Wat is last? Buiten de PAL-gebieden kijken we al jaren naar 60hz beelden of hier naar 3:2-pulldown beelden. In hoeverre is tv-kijken al die jaren lastig geweest? Ik geloof dat dat erg meevalt. Nu met de grotere schermen en hogere resolutie vallen dit soort zaken misschien meer op. 24p is echt iets van het laatste jaar. Zijn al die schermen daarvoor slecht of minderwaardig?

Daarbij staat dit volledig los van de PS3 en is het iets generieks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:43:
[...]

Dude, bedankt voor je, overigens geheel onnodige, uitleg. Je hoeft *mij* niet te vertellen hoe het zit, maar goed. Een "goeie" tv lost het judderverhaal natuurlijk gewoon helemaal zelf op hè. Sluit je je PS3 aan op een Pioneer heb je geen last van judder. De Pioneer heeft een prima werkende 72Hz stand waardoor het beeld zonder overmatige schokken wordt weergegeven.

De W3000 zal geen 24Hz stand hebben. Een (HT)PC kan je normaal gesproken ook niet op 24Hz output zetten, simpelweg omdat op die frequentie geen enkele monitor/tv sync't. En dan nog, al zou het werken heb je een vreselijk knipperend beeld dus 24Hz is gewoon onzin. Het gaat pas okay worden vanaf 48 of 72Hz. En dát doet dus bijna geen enkele tv.
Ok dan moet je mij maar eens uitleggen hoe het komt dat als ik mijn HTPC aanzet ik gewoon 1080p24hz kan instellen als refresh rate via mijn ATI drivers. Dit allemaal zonder custom timings en gewoon direct vanuit de EDID gelezen. Als ik vervolgens een film afspeel, met een framerate van 24, krijg ik totaal geen judder. Zet ik mijn HTPC op 1080p60hz dan krijg je gewoon de 2:3 pulldown judder.

Lees die links eerst en je zult zien dat LCD helemaal geen flicker effect heeft. De pioneer is een plasma scherm vandaar dat deze 72hz gebruik ipv. 24hz want plasma kent wel flickering bij lage refresh rates.
Much of the discussion of refresh rate does not apply to the liquid crystal portion of an LCD monitor. This is because while a CRT monitor uses the same mechanism for both illumination and imaging, LCDs employ a separate backlight to illuminate the image being portrayed by the LCD's liquid crystal shutters. The shutters themselves do not have a "refresh rate" as such due to the fact that they always stay at whatever opacity they were last instructed to continuously, and do not become more or less transparent until instructed to produce a different opacity.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de pioneers, is het mogelijk om via de OSD van het scherm zelf te bepalen wat de refresh rate is? Dit is niet het geval bij de Sony reeks hierdoor ben je afhankelijk van je playback device, deze bepaalt wat voor refresh rate je display op staat.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Twanjo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:41:
Ik heb er weinig last van, je merkt het alleen bij langzame panning scenes. Verder ziet het er gewoon subliem uit. Let wel op je kunt ook prima een HD uitzending van 30fps kijken, hier heb je dan geen last van judder want de PS3 default output is 60hz (2x30=60, past precies! :)).

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Sentry23 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:28:
[...]

Ik ben er persoonlijk mee bezig als fix voor 24 fps mkv files, maar het zal nog wel een maandje duren voordat dat goed werkt.

Voor de PS3 an sich.. er is altijd een mogelijkheid dat ze een dubbelbuffer maken die ze vullen op 5 * 24Hz en uitlezen op 60 Hz, maar ik zou er niet al te hard op rekenen. Ik denk dat ze je liever een nieuw scherm verkopen.
Je doelt op jou plan om een 25fps optie in Gotsent te bouwen?

Dat 5:5 pulldown is volgens mij hoe de Toshiba Z series 24 fps ondersteund.

Instagram

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.