Playstation 3 als media center - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 174.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Furfoot ,

Zou je de comfiguratie van je htpc met me willen delen want daar ben ik wel benieuwd naar? Je kunt me ook mailen

[ Voor 8% gewijzigd door Twanjo op 24-01-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:52:
Ok dan moet je mij maar eens uitleggen hoe het komt dat als ik mijn HTPC aanzet ik gewoon 1080p24hz kan instellen als refresh rate via mijn ATI drivers. Dit allemaal zonder custom timings en gewoon direct vanuit de EDID gelezen. Als ik vervolgens een film afspeel, met een framerate van 24, krijg ik totaal geen judder. Zet ik mijn HTPC op 1080p60hz dan krijg je gewoon de 2:3 pulldown judder.

Lees die links eerst en je zult zien dat LCD helemaal geen flicker effect heeft. De pioneer is een plasma scherm vandaar dat deze 72hz gebruik ipv. 24hz want plasma kent wel flickering bij lage refresh rates.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de pioneers, is het mogelijk om via de OSD van het scherm zelf te bepalen wat de refresh rate is? Dit is niet het geval bij de Sony reeks hierdoor ben je afhankelijk van je playback device, deze bepaalt wat voor refresh rate je display op staat.
Jouw W3000 zal inderdaad aangeven dat er een 1080p24 *signaal* naartoe wordt gepompt, op bijv. 24Hz. Dat is correct. De tv zal dit dan echter ofwel in 48Hz dan wel 96Hz wéérgeven. De W3000 zal dit niet doen in 24Hz, omdat het beeld dan zeer onrustig is. Dit is al netjes aangezien zo goed als alle andere LCD's (en plasma's) dit als 50Hz/60Hz zouden weergeven, mét de bekende judder.

De ATI zal op de 1080p24 stand, net zoals bijvoorbeeld een PS3 die "forced" op 24fps output staat, het signaal "1-op-1" aan de weergever doorgeven, in jouw geval doet de W3000 dan zijn taak en zet een mooi judderfree plaatje neer. Als je 1080p60 zou kiezen gaat de grafische kaart dus al de 24Hz "upgraden" naar 60Hz, met blijkbaar judder als resultaat.

Nee de Pioneer kan niet handmatig worden ingesteld, dit wordt uiteraard bepaald door het weergave-apparaat. Aangezien de Pioneer een van de weinige displays (net als jouw Sony dus) is die 3:2 goed detecteert en weergeeft schakelt ie van de gebruikelijke weergave af zodra er een 1080p24 signaal heen gaat. Hij zal dan naar 72Hz gaan wat zorgt voor een judderfree beeld, ook bij langzame camera-pans. Jouw LCD gaat dan naar 96Hz. De Pioneer doet dus aan 3:3 en de Sony aan 4:4 cadence, beiden met een prima resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:09:
[...]

Jouw W3000 zal inderdaad aangeven dat er een 1080p24 *signaal* naartoe wordt gepompt, op bijv. 24Hz. Dat is correct. De tv zal dit dan echter ofwel in 48Hz dan wel 96Hz wéérgeven. De W3000 zal dit niet doen in 24Hz, omdat het beeld dan zeer onrustig is. Dit is al netjes aangezien zo goed als alle andere LCD's (en plasma's) dit als 50Hz/60Hz zouden weergeven, mét de bekende judder.

De ATI zal op de 1080p24 stand, net zoals bijvoorbeeld een PS3 die "forced" op 24fps output staat, het signaal "1-op-1" aan de weergever doorgeven, in jouw geval doet de W3000 dan zijn taak en zet een mooi judderfree plaatje neer. Als je 1080p60 zou kiezen gaat de grafische kaart dus al de 24Hz "upgraden" naar 60Hz, met blijkbaar judder als resultaat.

Nee de Pioneer kan niet handmatig worden ingesteld, dit wordt uiteraard bepaald door het weergave-apparaat. Aangezien de Pioneer een van de weinige displays (net als jouw Sony dus) is die 3:2 goed detecteert en weergeeft schakelt ie van de gebruikelijke weergave af zodra er een 1080p24 signaal heen gaat. Hij zal dan naar 72Hz gaan wat zorgt voor een judderfree beeld, ook bij langzame camera-pans. Jouw LCD gaat dan naar 96Hz. De Pioneer doet dus aan 3:3 en de Sony aan 4:4 cadence, beiden met een prima resultaat.
Ok, ongeacht van de exacte refresh rate die het scherm kiest als oplossing om het materiaal judder free af te spelen, komt het gewoon op het volgende neer:

Al ondersteund je TV een 1080p24 signaal deze zal niet gebruikt worden voor 24 fps materiaal welk niet direct via de blu-ray drive van de PS3 afgespeeld wordt. Dit in tegenstelling tot een HTPC waar je zelf de refresh rate in de hand hebt.

Waarom zou het beeld trouwens onrustig worden met 24 fps materiaal op een LCD @ 24hz? Het zal misschien onrustig overkomen als je bijvoorbeeld een spel of een video @ 30 fps zal afspelen, maar dat uit zich niet in flickering. Het blijft een feit dat met de Sony reeks (via HDMI) je gewoon in je drivers options het scherm op een refresh rate van 24, of 23,976, kan zetten. Of het scherm daarna vervolgens een vertaling naar 48/72/96 maakt is moeilijk te achterhalen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik snap überhaupt niet hoe er bij een lcd sprake kan zijn van 4:4 of 5:5 conversie. Het beeld blijft toch gewoon 1/24e van een seconde staan?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Twanjo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:54:
Furfoot ,

Zou je de comfiguratie van je htpc met me willen delen want daar ben ik wel benieuwd naar? Je kunt me ook mailen T_vd_Wert@hotmail.com.
Hardware
Athlon XP 2800
Ati HD2600 XT agp
1GB Ram
500GB Opslag
RF Afstandsbediening
Goedkoop audio board met spdif out

Software
Windows Server 2003 R2
Meedio Essentials (HTPC frontend)
Twonkymedia (DLNA media streaming)
CoreAVC codec

Verbinding
10 Meter DVI - HDMI naar Sony W3000 1080p24 en 1080p60
10 Meter Optisch naar versterker

HD rips spelen prima af met volledige DD en DTS ondersteuning. Alleen schokt het nogal met 1080p of 720p met hoge bitrate encodes vandaar dat ik nu gewoon mijn PS3 gebruik. Het enige wat ik mis met de PS3 is:

- 1080p24 ondersteuning voor 24 fps gestreamd materiaal
- Fastforward, rewind en resume werkt niet bij .vob files (imo de beste HD container voor PS3)
- Cover art support binnen twonkymedia voor .vob bestanden
- Subtitle support zonder gebruik te maken van transcoding (waar mijn HTPC te traag voor is)
- Elke .mkv titel moet je remuxen naar .vob (ongeveer een 20/30 minuten per film)

Verder werken muziek/fotos/videos allemaal geweldig.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Shiver23 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:20:
Ik snap überhaupt niet hoe er bij een lcd sprake kan zijn van 4:4 of 5:5 conversie. Het beeld blijft toch gewoon 1/24e van een seconde staan?
Ja, maar in de tussentijd bij 5:5 is het scherm al 4 keer ververst en op de 5de keer wordt er pas een nieuwe frame getoond.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:36:
[...]

Hardware
Athlon XP 2800
Ati HD2600 XT agp
1GB Ram
500GB Opslag
RF Afstandsbediening

Software
Windows Server 2003 R2
Meedio Essentials (HTPC frontend)
Twonkymedia (DLNA media streaming)
CoreAVC codec

Verbinding
10 Meter DVI - HDMI naar Sony W3000 1080p24 en 1080p60
10 Meter Optisch naar versterker

HD rips spelen prima af met volledige DD en DTS ondersteuning. Alleen schokt het nogal met 1080p of 720p met hoge bitrate encodes vandaar dat ik nu gewoon mijn PS3 gebruik. Het enige wat ik mis met de PS3 is:

- 1080p24 ondersteuning voor 24 fps gestreamd materiaal
- Fastforward, rewind en resume werkt niet bij .vob files (imo de beste HD container voor PS3)
- Cover art support binnen twonkymedia voor .vob bestanden
- Subtitle support zonder gebruik te maken van transcoding (waar mijn HTPC te traag voor is)
- Elke .mkv titel moet je remuxen naar .vob (ongeveer een 20/30 minuten per film)

Verder werken muziek/fotos/videos allemaal geweldig.
werkt een .vob beter dan omzetten naar mp4??? en zo ja wat zijn de voordelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:15:
Al ondersteund je TV een 1080p24 signaal deze zal niet gebruikt worden voor 24 fps materiaal welk niet direct via de blu-ray drive van de PS3 afgespeeld wordt. Dit in tegenstelling tot een HTPC waar je zelf de refresh rate in de hand hebt.
Was dit niet een PlayStation3 thread dan? Ik zie sowieso niet helemaal wat een HTPC hiermee te maken heeft. Inderdaad kan je met een HTPC ook vast wel een 82Hz er uit poepen, en dan!? De PS3 die op 1080p24 wordt gezet heeft een weergave-apparaat nodig dat dat omzet naar 48/72/96Hz om een judderfree beeld te krijgen, dáár gaat het toch om?
Waarom zou het beeld trouwens onrustig worden met 24 fps materiaal op een LCD @ 24hz? Het zal misschien onrustig overkomen als je bijvoorbeeld een spel of een video @ 30 fps zal afspelen, maar dat uit zich niet in flickering. Het blijft een feit dat met de Sony reeks (via HDMI) je gewoon in je drivers options het scherm op een refresh rate van 24, of 23,976, kan zetten. Of het scherm daarna vervolgens een vertaling naar 48/72/96 maakt is moeilijk te achterhalen.
De PS3 heeft geen drivers. De W3000 zal het signaal 100% zeker omzetten naar een *veelvoud* van 24Hz aangezien televisies géén 24Hz stand ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Furfoot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:51:
[...]

Ja, maar in de tussentijd bij 5:5 is het scherm al 4 keer ververst en op de 5de keer wordt er pas een nieuwe frame getoond.
Maar hoezo 'ververst'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 120Hz display die aan 5:5 cadence "doet" zal 5x per seconde diezelfde 24fps beelden weergeven. Zeg maar zoals:

1111122222333334444455555 enz.

Dan heb je judderfree beeld. Een "normale" tv, die geen proper 24fps playback heeft, zal het bijv. doen als:

1112233344555 enz.

Heb je dus een onregelmatig beeld waar bepaalde mensen last van hebben en anderen weer helemaal niet. Daarom is een precieze veelvoud van 24 belangrijk als je judderfree weergave wilt hebben. Een 100Hz LCD/Plasma die geen 96Hz ondersteunt zal dan ook *altijd* judder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, dat snap ik. Maar hoe kan een LCD-scherm het beeld verversen?
Much of the discussion of refresh rate does not apply to the liquid crystal portion of an LCD monitor. This is because while a CRT monitor uses the same mechanism for both illumination and imaging, LCDs employ a separate backlight to illuminate the image being portrayed by the LCD's liquid crystal shutters. The shutters themselves do not have a "refresh rate" as such due to the fact that they always stay at whatever opacity they were last instructed to continuously, and do not become more or less transparent until instructed to produce a different opacity.

The closest thing liquid crystal shutters have to a refresh rate is their response time, while nearly all LCD backlights (most notably fluorescent cathodes, which commonly operate at ~200Hz) have a separate figure known as flicker, which describes how many times a second the backlight pulses on and off.
Beetje verkeerde topic, maar ik kan het verschil tussen 24fps of 4:4 / 5:5 weergave hiervan niet beredeneren. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:10:
[...]

werkt een .vob beter dan omzetten naar mp4??? en zo ja wat zijn de voordelen??
Het heeft voordelen en nadelen. Maar voor mij wegen de voordelen zwaarder mee als de nadelen.

.vob voordelen:
- Geen 4GB file size limiet, dus geen splitting nodig
- AC3 Dolby Digital ondersteuning, mp4 ondersteund alleen AAC.

.vob nadelen
- Geen resume, fast forward, rewinding

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:24:
[...]
Beetje verkeerde topic, maar ik kan het verschil tussen 24fps of 4:4 / 5:5 weergave hiervan niet beredeneren. Wat mis ik?
Je zit nu toch ook (waarschijnlijk...) achter een monitor die het beeld 60 keer per seconde ververst/update? Dat is toch gewoon hetzelfde... Die nieuwe 120Hz LCD's doen dat dus 120x per seconde.

24fps is 24 beelden per seconde. Dat kan je dan "smooth" weergeven op een veelvoud hiervan, dus 24/48/72/etc. Als je een 100Hz LCD hebt "past" dat er dus niet in en zal je judder krijgen. Een 4:4 of 5:5 cadence tv zal dat op 96 of 120Hz weergeven zodat je wél een vloeiend beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Shiver23 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:24:

[...]

Maar het LCD scherm ververst het beeld nog wel, en dit gebeurt aan de hand van de refresh rate.
The refresh rate (most commonly the "vertical refresh rate", "vertical scan rate" for CRTs) is the number of times in a second that display hardware draws the data it is being given. This is distinct from the measure of frame rate in that the refresh rate includes the repeated drawing of identical frames, while frame rate measures how a video source can feed an entire frame of new data to a display.
Dus als je monitor op 60hz staat ingesteld wordt het 60 keer per seconde ververst. Bij een CRT gaat dit on/off maar bij een LCD staat de backlight altijd aan dus krijg je niet dat on/off effect wat zich uit in flickering.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:32:
[...]

Je zit nu toch ook (waarschijnlijk...) achter een monitor die het beeld 60 keer per seconde ververst/update? Dat is toch gewoon hetzelfde... Die nieuwe 120Hz LCD's doen dat dus 120x per seconde.

24fps is 24 beelden per seconde. Dat kan je dan "smooth" weergeven op een veelvoud hiervan, dus 24/48/72/etc. Als je een 100Hz LCD hebt "past" dat er dus niet in en zal je judder krijgen. Een 4:4 of 5:5 cadence tv zal dat op 96 of 120Hz weergeven zodat je wél een vloeiend beeld hebt.
Ok, maar 1:1, 4:4 of 5:5 weergave maken dus inderdaad geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Shiver23 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:46:
[...]

Ok, maar 1:1, 4:4 of 5:5 weergave maken dus inderdaad geen verschil.
Inderdaad dat maakt niets uit.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus basically zijn dingen als

"Additionally, Sony’s new Motionflow 120Hz motion compensation technology creates 60 unique frames between each of the existing 60 frames, doubling the frames displayed per second, effectively eliminating image blurring and motion artifacts like “judder.”"

gewoon allemaal marketing gepraat? Een 120Hz tv met 5:5 cadence én goede processing zal wel degelijk een smoother beeld kunnen geven dan een 48Hz tv. 1:1 kan niet aangezien geen enkele tv 24Hz zal weergeven, ook LCD tv's niet. Dit zullen ze allemaal opwaarderen tot >50Hz. Als 5:5 hetzelfde zou zijn als 1:1 waarom zouden er dan überhaupt 120Hz tv's zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hier is wel degelijk iets anders aan de hand want hier worden tussenframes geïnterpoleerd. Net zoals bij de 100/120hz techniek in CRT's worden er beelden tussen 'verzonnen' voor een vloeiende weergave.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 24-01-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Furfoot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:36:
[...]

Hardware
Athlon XP 2800
Ati HD2600 XT agp
1GB Ram
500GB Opslag
RF Afstandsbediening
Voor 720p en 1080p heb je denk wel een zwaardere processor nodig en/of andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:09:
Dus basically zijn dingen als

"Additionally, Sony’s new Motionflow 120Hz motion compensation technology creates 60 unique frames between each of the existing 60 frames, doubling the frames displayed per second, effectively eliminating image blurring and motion artifacts like “judder.”"

gewoon allemaal marketing gepraat? Een 120Hz tv met 5:5 cadence én goede processing zal wel degelijk een smoother beeld kunnen geven dan een 48Hz tv. 1:1 kan niet aangezien geen enkele tv 24Hz zal weergeven, ook LCD tv's niet. Dit zullen ze allemaal opwaarderen tot >50Hz. Als 5:5 hetzelfde zou zijn als 1:1 waarom zouden er dan überhaupt 120Hz tv's zijn denk je?
Waar jij het over hebt is interpolatie, dus het "produceren" van extra frames die niet in het originele materiaal terug te vinden zijn. Deze instelling regel je vanuit je OSD op je TV en is dus gewoon uit/aan te zetten. Dit staat eigenlijk los van de refresh rate welke je display device aangeeft. Daarom verschilt de kwaliteit van 100/120 hz implementaties per merk.

Bijvoorbeeld een Sony X3500 kun je ook gewoon op een refresh rate van 24 hz zetten. Hiernaast kun je dan cinemotion aanzetten om de frames te verdubbelen wat een super soepel beeld geeft maar dit kan ook heel onnatuurlijk overkomen bij films.

[ Voor 9% gewijzigd door Furfoot op 24-01-2008 14:44 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:31:
[...]

Het heeft voordelen en nadelen. Maar voor mij wegen de voordelen zwaarder mee als de nadelen.

.vob voordelen:

.vob nadelen
Dit werkt alleen voor streamen neem ik aan... want je kan geen > 4 gb op je externe disk zetten of op je ps3 hd.

Maar bednakt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Twanjo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:29:
[...]

Voor 720p en 1080p heb je denk wel een zwaardere processor nodig en/of andere videokaart.
Precies zoals ik in mijn post vermelde. 1080p trekt die nooit en bij films van 720p met een bitrate van meer dan 15mbps gaat die ook stotteren. Vandaar nu de PS3!

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:45:
[...]

Dit werkt alleen voor streamen neem ik aan... want je kan geen > 4 gb op je externe disk zetten of op je ps3 hd.

Maar bednakt voor je antwoord
Ja, voor streamen of voor films die je op je PS3 bewaard (is nml. geen fat32).

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:41:
[...]

Waar jij het over hebt is interpolatie, dus het "produceren" van extra frames die niet in het originele materiaal terug te vinden zijn. Deze instelling regel je vanuit je OSD op je TV en is dus gewoon uit/aan te zetten. Dit staat eigenlijk los van de refresh rate welke je display device aangeeft. Daarom verschilt de kwaliteit van 100/120 hz implementaties per merk.

Bijvoorbeeld een Sony X3500 kun je ook gewoon op een refresh rate van 24 hz zetten. Hiernaast kun je dan cinemotion aanzetten om de frames te verdubbelen wat een super soepel beeld geeft maar dit kan ook heel onnatuurlijk overkomen bij films.
Dat is waar, was eigenlijk off topic van me, excuses. Helaas doen die technieken bij het smooth(er) maken van het beeld ook zo goed als altijd artefacts erbij produceren waardoor je eigenlijk het liefst al die digitale snufjes uit kan zetten. Echter kúnnen die snufje op een 120Hz tv eventueel wel meer doen dan op een 60Hz tv, logischerwijs. Meer tussenstapjes is een theoretisch vloeiender beeld. Soms ziet het er echter bijzonder kunstmatig uit, je verliest dan de "film look".

Een 24fps source bekijken is eigenlijk alleen goed mogelijk met een tv als de jouwe of een andere die 3:3 4:4 5:5 ondersteunt (zoals dus de Pioneer's en sommige Samsungs en wellicht wat andere merken ook (helaas is een 120Hz tv géén garantie voor 5:5, sommige maken er alsnog een verdubbelde 3:2 60Hz stand van, met judder dus)).

Dit is best jammer aangezien ik de huidige Panasonic lijn erg leuk vind qua prijs/prestatie maar deze dus wel 1080p24 ondersteunen maar niet judderfree neer (kunnen) zetten. Hopelijk kan de aanstaande serie dat wel. Heeft de PS3 eindelijk een weergave-apparaat dat 'ie verdient ;-)

Die W3000 is sowieso waanzinnig goed hoor, zeker een van de beste LCD's ooit gemaakt!

[Edit] Dat van die filmlook tikte ik ook al, voor jouw edit ja, dus beetje dubbelop nu ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:00
Furfoot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:31:
[...]

.vob voordelen:

.vob nadelen
Ik heb toch echt ffw en frw op m'n PS3 bij een vob

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Axeman412 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:18:
[...]

Of ik moet iets verkeerd doen maar 1.5x speed noem ik geen FFW, FRW. Dit is trouwens zonder transcoding.

[ Voor 14% gewijzigd door Furfoot op 24-01-2008 15:44 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Vob met mpeg2 heeft gewoon ffwd an rewind. Vob met h264 content gaat uit sync lopen bij spoelen.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urkelman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben van plan om mijn ps3 tot media center om te zetten.
Nu heb ik dus digitenne en kan ik geen enkele tv tuner vind die ik via usb kan aansluiten inc. smartcard.
Nu is de anysee voor zover ik weet de enige die wel de smartcard kan lezen. Kan iemand mij vertellen of het al iemand is gelukt die de anysee werkend heeft gekregen onder linux met myth tv?

Ik las wel dat finse programmeurs ermee bezig waren maar aangezien mijn fins niet zo goed is...
Ook las ik iets over een phoenix reader, kan iemand mij misschien uitleggen hoe dat in z'n werking gaat? is het zo dat ik dat ding aansluit op mijn ps3 en dat linux deze automatisch herkend? en myth tv?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
urkelman: misschien even wachten tot playtv wat meer details heeft ? (dat is een PS3 tuner voor dvb-t al is het dus nog niet duidelijk of die smartcards aan kan of niet)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. Iemand noemt DVD shrink, maar daar kan ik de optie niet ontdekkent.

Hoe kan ik van een DVD met meerdere VOB bestanden één VOB bestand maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Axeman412 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:18:
[...]

Bij sommige vobs werkt het idd wel, dat komt dan omdat het gebruikte level van de h264-stream lager is dan 4.1. Bij level 4.1 vobs kan het niet.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Universal Remote Combatibility

Ik heb hier ooit melding gemaakt met de vraag of er een USB Stickje was wat er voor zorgde dat ik mijn Universal Remote wel degelijk icm de PlayStation 3 kon gebruiken, echter kreeg ik hier geen response op en na een tijdje zoeken ontdekte ik het volgende:

De IR4PS3, deze oplossing maakt gebruik van de Originele PS3 Remote die werkt via BlueTooth. Men heeft hier echter een IR-Module aan toegevoegd waardoor de Originele PS3 Remote als Receiver gaat werken. Door de toegevoegde modules ontvangt hij het signaal, zet dit vervolgens om naar voor hem bekende toetsen en stuurt deze vervolgens door naar de PS3 via BlueTooth. Hierdoor kun je gebruik maken van alle functies. Wat in voorgaande oplossingen beperkt was door het verbinden via USB. Zo kon je niet door de XMB navigeren en werkte de aan/uit knop niet.

De Module is ondersteund voor Logitech Harmony Series, Philips Pronto en Universal Remote Control Inc. heeft de maker een configuratie in elkaar gesleuteld die via het Pronto Hex Formaat overgezet kan worden.

Nadeel is echter dat het in elkaar zetten van deze "Receiver" nogal wat tijd vergde van de Engineer en hij dit liever niet door wilde berekenen in de prijs, vandaar dat de IR4PS3 niet langer gemaakt wordt en men bezig is met zijn opvolger de IR4PS3 2.0.

Meer informatie over de IR4PS3 vind je in deze link

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Wooo! Nieuwe mkv2vob met ondersteuning voor FFW en FRW voor alle mkvs! Ik heb het net getest en het werkt perfect.

http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.rar
V1.5.2 28/Jan/2008
Fixed bug with long filenames with DTS give "Error creating AC3 from WAV!"
DTS now recompresses to higher 640bit quality instead of 384bit.

V1.5.1 27/Jan/2008
Fixed muxing bug, 1.5 was completely non-functional sorry.

V1.5 27/Jan/2008
Added Fast forward/rewind support

[ Voor 4% gewijzigd door Furfoot op 28-01-2008 22:41 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:41:
Wooo! Nieuwe mkv2vob met ondersteuning voor FFW en FRW voor alle mkvs! Ik heb het net getest en het werkt perfect.

http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.rar

[...]
ik ga hem vanavond ook maar eens even testen... nog wel even een puntje... zijn er ook vob splitters??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:25
effe vraagie:
ik wil linux (ik denk YDL) op mijn PS3 zetten (eerst grotere hd erin) en dan heb een leuk bakkie aan mijn tv hangen. Maar is het dan mogelijk om net zoals bij windows te browsen over het netwerk naar gesharede mappen en dan elk soort video bestand te openen via bijvoorbeeld VLC?
want als dat mogelijk is hoef ik niet meer moeilijk te doen Tversity of WM11 met sharen/transcoden blah en dat sommige formaten niet werken.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:31:
[...]

ik ga hem vanavond ook maar eens even testen... nog wel even een puntje... zijn er ook vob splitters??
Binnenkort in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dorkie schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:05:
effe vraagie:
ik wil linux (ik denk YDL) op mijn PS3 zetten (eerst grotere hd erin) en dan heb een leuk bakkie aan mijn tv hangen. Maar is het dan mogelijk om net zoals bij windows te browsen over het netwerk naar gesharede mappen en dan elk soort video bestand te openen via bijvoorbeeld VLC?
want als dat mogelijk is hoef ik niet meer moeilijk te doen Tversity of WM11 met sharen/transcoden blah en dat sommige formaten niet werken.
Dit staat al eerder in dit topic aangegeven als ik me niet vergis. Ja het is mogelijk om te netwerken met je windows pc, mocht je dit echter voor video willen gebruiken, dan werkt dit streamend niet echt top. DIVX wil nog wel als ik het goed herinner, maar als je op dvd of hd niveau komt gaat het mis met afspelen en streamen. Kopieer je vervolgens je film naar je ps3 hd om hem via YDL te kijken, zal dit ook niet soepel gaan. Waar het eigenlijk op neer komt: wacht nog even met het installeren van linux, mocht ooit de ps3 gekraakt worden, dan wordt het pas erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:09

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik wil mijn HD vervangen. Zodat ik meer media op mijn HD kan plaatsen, 40GB is toch een beetje krap. Heeft er iemand ervaring met deze HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24
kijk anders HIER even voor meer info over verschillende HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Laatst online: 00:59
Ik heb nu een maand de PS3 en hoewel ik er erg tevreden mee ben heb ik toch twee vragen:

1. Ik luister 's avonds vaak muziek en omdat ik dan geen zin heb om een hele pc op te starten of telkens een cd te verwisselen gebruik ik nu een externe HD op de PS3. Op zich werkt dat prima, maar ik vind het irritant om dan telkens een verlichte kamer van de tv te hebben. Als ik echter de tv uitzet heb ik geen geluid meer via mijn receiver. Zet ik de tv aan, dan komt het geluid ook weer terug. Wie heeft er nog meer dit probleem en wat kan eraan gedaan worden? (Het geluid loopt via HDMI naar een Marantz SR-8001 receiver die het beeld dan weer doorstuurt naar een Samsung LE32T51 lcd tv).
Verbindingsketen loopt dus zo:
PS3 --(audio en video)--> receiver --(video)--> tv

2. Ik wil ook HD films op mijn PS3 gaan zetten maar heb geen zin om alle bestanden op te splitsen in 4GB bestanden, hetgeen noodzakelijk is door het gebruikte FAT32 bestandssysteem. Als ik nu een NAS harde schijf koop met daarop NTFS als bestandssysteem, werkt dat dan wel? De server in de NAS harde schijf (met eventueel DLNA) doet dan immers het 'praatwerk' en het lijkt me dat het gebruikte bestandssysteem dan geen rol meer speelt. Voordat ik echter een NAS harddisk koop van €200+ wil ik eerst zeker weten dat het wel werkt , zoniet, dan kan ik net zo goed een gewone externe harddisk kopen voor de helft van dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac1987 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:11:
Ik heb nu een maand de PS3 en hoewel ik er erg tevreden mee ben heb ik toch twee vragen:

1. Ik luister 's avonds vaak muziek en omdat ik dan geen zin heb om een hele pc op te starten of telkens een cd te verwisselen gebruik ik nu een externe HD op de PS3. Op zich werkt dat prima, maar ik vind het irritant om dan telkens een verlichte kamer van de tv te hebben. Als ik echter de tv uitzet heb ik geen geluid meer via mijn receiver. Zet ik de tv aan, dan komt het geluid ook weer terug. Wie heeft er nog meer dit probleem en wat kan eraan gedaan worden? (Het geluid loopt via HDMI naar een Marantz SR-8001 receiver die het beeld dan weer doorstuurt naar een Samsung LE32T51 lcd tv).
Verbindingsketen loopt dus zo:
PS3 --(audio en video)--> receiver --(video)--> tv
Zoals in het andere topic kan ik je ook aanraden om je audio via optical te laten lopen en je video via hdmi...

edit: lees net dat je geen optical wil gebruiken... en ja dan weet ik eht ook niet want daar heb ik geen ervaring mee :) excuse moi
2. Ik wil ook HD films op mijn PS3 gaan zetten maar heb geen zin om alle bestanden op te splitsen in 4GB bestanden, hetgeen noodzakelijk is door het gebruikte FAT32 bestandssysteem. Als ik nu een NAS harde schijf koop met daarop NTFS als bestandssysteem, werkt dat dan wel? De server in de NAS harde schijf (met eventueel DLNA) doet dan immers het 'praatwerk' en het lijkt me dat het gebruikte bestandssysteem dan geen rol meer speelt. Voordat ik echter een NAS harddisk koop van €200+ wil ik eerst zeker weten dat het wel werkt , zoniet, dan kan ik net zo goed een gewone externe harddisk kopen voor de helft van dat bedrag.
hierbij kan ik je niet helpen... je kan het streamend proberen.. dat werkt sowieso, maar heb je wel kwaliteits verlies. Via NAS, geen idee....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
mac1987 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:11:

de 4 GB beperking op mp4 op de PS3 is een mpeg4 type 0 beperking (32 bit), geen filesystem beperking. mp4 boven 4 GB is dus niet te streamen (en geeft een unsupported melding). vob/mpg (h264/ac3 content) en mpeg2/ac3 bestanden > 4GB zijn wel gewoon te streamen, mits deze extensies ondersteunt worden. (dat is ook nog eens de vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:26:
En als er _iemand_ begint over mijn belabberde paint.net skilzz, dan zal ik diegene hoogstpersoonlijk naar verweggiestan streamen :P
:X _/-\o_

Mijn eerste gedachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Eye
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06-2024
Heb xilisoft video converter gedownload en dat progje kan prima bestanden converteren al moet je er al voor betalen. Maar nu staat er in het programma netjes aangegeven dat je het bestand kan converteren naar .mp4 voor de ps3. Wanneer ik een bestand hiernaar converteer, ik share het met mediaserver, dan zegt mijn ps3 gewoon dat de data incompetabel zijn!!! Weet iemand waar dit aan ligt? Ik zou die mp4's toch gewoon af moeten kunnen spelen op de ps3? Hoe is dat bij jullie?
Wordt een beetje para van die ps3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
optimes: mediaserver geeft vaak problemen met het sharen van mp4 bestanden. Probeer eens met een andere server, of zet het even op USB stick oid om te checken dat het niet aan mediaserver ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Eye
  • Registratie: Januari 2008
Thx Sentry

Maar bedoel je dan geen tvversity mediaserver maar bijvoorbeeld NERO of begrijp ik je niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Ik heb ook een Playstation 3 en een ZyXEL P-2602HW-D1A (Wireless) op Telfort Internet. Nu geeft de Playstation altijd UPnP niet beschikbaar aan en NAT-type 3 aan, en heel af en toe UPnP beschikbaar en NAT-type 2. Maar als ik de Playstation 3 aan het staan (en Mediaserver ook aangevinkt), dan ziet mijn PC de Playstation 3 niet (ook niet als onbekend apparaat), ook andersom vindt de Playstation 3 de PC niet.

Ze hangen beide in hetzelfde subnet. Bij de optie UPnP: Active the Universal Plug and Play (UPnP) Feature aangevinkt en Allow users to make configuration changes through UPnP aangevinkt.

De verbinding is Wireless, de ontvangsterkte van de Playstation 3 is 70%.

In Windows Media Player heb ik media delen ingeschakeld, maar hij vindt niets. Ook heb ik het een particulier netwerk gemaakt, anders kan je geen media delen.

Als ik de Playstation 3 een vast IP (inclusief subnet, gateway primary DNS en secondary DNS) geef, dan kan ik hem wel pingen (alle paketten komen aan) met de PC.

Playstation 3 met UTP aangesloten nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 08-02-2008 15:21 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Klinkt als de problemen die ik ook heb gehad met de wifi connectie. Ik heb een nieuwe router gekocht: betere ontvangst (100% i.p.v. 60%) en probleemloze uPnP connectie.

Met de eerste router kreeg ik soms verbinding, veel verschillen in 't Nat type. Een en al ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:35
sopsop schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:39:
[...]

Klinkt als de problemen die ik ook heb gehad met de wifi connectie. Ik heb een nieuwe router gekocht: betere ontvangst (100% i.p.v. 60%) en probleemloze uPnP connectie.

Met de eerste router kreeg ik soms verbinding, veel verschillen in 't Nat type. Een en al ellende.
Wat voor router had jij dan?

Er zullen toch wel meer mensen met een Telfort/Tiscali abonnement (en het modem: ZyXEL P-2602HW-D1A Wireless) zijn en een Playstation 3 op het netwerk?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Tversity heeft altijd prima gewerkt, ook al vereiste het wat configureren. Nou heb ik afgelopen week Windows Vista opnieuw geinstalleerd en ik krijg het maar niet meer aan de praat. Ik heb deze guide gevolgd, maar ik krijg de melding dat hij niet met de server kan verbinden. Het lijkt me een probleem wat te maken heeft met de firewall maar ik weet niet wat er niet goed ingesteld staat.

Hieronder staat een screenshot van m'n softwarematige firewall (Eset) en instellingen van het ZyXEL 2602HW modem.
Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08065/probleem791.jpg.xs.jpg

Iemand die weet wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Werkt het streamen naar je eigen pc wel?
Als dat het ook niet doet namelijk, dan zou ik TVersity namelijk even opnieuw installeren, het klinkt vreemd, maar ik heb het al bij meerdere mensen gezien dat het dan ineens wel werkt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen VLC media player en Tversity? En welke is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Er zit een fundamenteel verschil tussen die 2, de ene is een media player, de andere een media streamer, dus welke het beste is hangt af van wat je wilt doen...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

scorpie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:30:
Er zit een fundamenteel verschil tussen die 2, de ene is een media player, de andere een media streamer, dus welke het beste is hangt af van wat je wilt doen...
Het kan wel: http://forum.videolan.org...php?t=2570&highlight=upnp

Of het ook werkt weet ik niet.

Nevermind, dit is voor het afspelen van bestanden van een andere mediaserver.

[ Voor 10% gewijzigd door sopsop op 08-02-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil x264, divx en dvd's afspelen. Maar deze players kunnen het toch allebei streamen naar de xbox360/ playstation 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ben op onderzoek uitgegaan, en VLC kan idd gebruikt worden als streaming server (nooit geweten). De documentatie voor het streamen met VLC kan hier gevonden worden:
http://www.videolan.org/d...n/streaming-howto-en.html

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, want ik gebruik TVersity, maar aangezien VLC wel wat meer mogelijkheden heeft ga ik die eens binnenkort proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:07:
Ben op onderzoek uitgegaan, en VLC kan idd gebruikt worden als streaming server (nooit geweten). De documentatie voor het streamen met VLC kan hier gevonden worden:
http://www.videolan.org/d...n/streaming-howto-en.html

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, want ik gebruik TVersity, maar aangezien VLC wel wat meer mogelijkheden heeft ga ik die eens binnenkort proberen.
erg veel succes en als het lukt, laat zeker even weten hoe je dat in mijn vaders naam voor elkaar hebt gekregen. Ik ben er namelijk erg lang mee aan het kloten geweest, maar kon het niet aan de praat krijgen.

Ik heb namelijk gelezen (geen bron) dat vlc in veel betere kwaliteit streamt dan tversity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:54:
Ik wil x264, divx en dvd's afspelen. Maar deze players kunnen het toch allebei streamen naar de xbox360/ playstation 3?
ja dat kunnen ze, alleen met x264 bestanden zal je toch zeker een kwaliteits verlies ondervinden, daarom raad ik je aan om deze te converteren met gotsent en dan naar je externe of ps3 hd te kopieren.
Ook divx kan je dan veel makkelijker afspelen. alleen de vob bestanden van dvd gaat dan nog niet erg tof, die zou je dus moeten streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok maar het probleem is alleen dat ik dan geen 5.1 heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee klopt, maar heb je dat met streamen wel dan? ik heb namelijk geen idee, maar volgens mij namelijk niet. Daarnaast kan je ook een mkv omzetten naar .vob (zie paar posts hierboven) waarmee je wel 5.1 hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:51:
Maar als je divx hebt dan heb je toch nog wel 5.1, als je dat streamt of niet ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:51:
split MKV met 5.1 audio (mux to vob) wordt gewoon in GOTSent ondersteund. Verder inderdaad werkt 5.1 AC3 geluid in Divx\Xvid ook prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Sentry23 op 08-02-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dat wist ik niet. Las op sommige sites dat dit niet werkte. Zal het het toch maar eens gaan proberen ;). De kwaliteit blijft gewoon hetzelfde als een originele x264?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo goed als volgens mij, ik heb nog nooit een mkv zo afgespeeld haha gelijk converteren die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mogelijk moeten zijn om dvd's te converteren mét ondertitels zodat ze gewoon door de ps3 afgespeeld kunnen worden met dit programma:
Xilisoft DVD to PSP Converter

Op dit moment brand ik dvd's met ondertiteling waarna ik ze via de playstation afspeel, en nederlandstalige dvd's (zonder ondertiteling) converteer ik met dvdshrink naar 1 vob en dan rename ik het naar mpg waarna ze gewoon gestreamt kunnen worden. Dit streamen wil ik ook met dvd's met ondertiteling zodat ik niet extra hoef te gaan branden: downloaden, kijken en deleten!

Meer info:

Xilisoft DVD to PSP Converter is powerful, high quality, easy to use DVD to PSP converter software which helps you convert DVD to PSP MP4, MPEG-4, H.264/PSP AVC Video, DVD to PSP audio format MP3 and DVD to PS3 Video MPEG-4.

Compared with other DVD to PSP converter, Xilisoft DVD to PSP Converter has more settings you can customize. For example, it allows you to convert DVD to PSP by custom file size, rip DVD's any segment, select target subtitle and audio track, and so on. In additional, Xilisoft DVD to PSP converter supports convert DVD to PSP MP3, AAC, DVD to PS3 Video(480p, 720p, 1080i) MPEG-4.

Ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
scorpie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:55:
Werkt het streamen naar je eigen pc wel?
Als dat het ook niet doet namelijk, dan zou ik TVersity namelijk even opnieuw installeren, het klinkt vreemd, maar ik heb het al bij meerdere mensen gezien dat het dan ineens wel werkt.
Streamen naar eigen pc, bedoel je doormiddel van het surfen naar http:/[ipadres]:41952/medialib? Dat werkt niet namelijk.
Net ook een herinstallatie gedaan, mocht niet baten :'(
Heb ik Prisonbreak en Lost in een mooi formaatje, werkt het streamen niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Als je al niet naar je eigen computer kan streamen, dan hoef je het ook niet op een ander apparaat te proberen. Probeer TVersity eens opnieuw te installeren, en kijk ook even of het werkt wanneer je die ene firewall helemaal uitzet. Zo weet je iig het probleem te lokaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Herinstallatie heb ik net al geprobeerd, zonder succes helaas. Zelfs de uitgeschakelde windows firewall heb ik nog ingesteld zodat de poort die Tversity gebruikt open staat. Eset uitzetten heeft ook niet geholpen en de hardwarematige firewall staat (en stond toen het werkte) altijd uit.
Ik ga het nu proberen met Nero. Niet geschoten is altijd mis.

Nero Mediahome geeft geen foutmelding, maar elkaar herkennen werkt ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Rooster op 09-02-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Dutch-Hane schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:46:
Herinstallatie heb ik net al geprobeerd, zonder succes helaas. Zelfs de uitgeschakelde windows firewall heb ik nog ingesteld zodat de poort die Tversity gebruikt open staat. Eset uitzetten heeft ook niet geholpen en de hardwarematige firewall staat (en stond toen het werkte) altijd uit.
Ik ga het nu proberen met Nero. Niet geschoten is altijd mis.

Nero Mediahome geeft geen foutmelding, maar elkaar herkennen werkt ook niet.
Heb je de optie op de PS3 wel aangezet ?
(netwerk, media server settings, enable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Sentry23 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:55:
[...]

Heb je de optie op de PS3 wel aangezet ?
(netwerk, media server settings, enable)
Ja ook. Alles werkte prima totdat ik een herinstallatie van Vista heb gedaan.
Nu na het lezen van je post start ik hem voor de grap nog eens op. Blijkbaar laat de softwarematige firewall hem toch niet door. Zelfs bij het (tijdelijk) uitschakelen van de firewall blokkeert hij het nog steeds. Ik heb het uit wanhoop maar even verwijderd en warempel Tversity werkt _/-\o_
Gelukkig weet ik nu de precieze oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:54
Ik wil de PS3 gebruiken om videoclips af te spelen. Dit werkt prima via de PS3 zelf of TVersity. Het probleem is alleen dat ik wil dat nummers doorspelen. Nu moet ik na elk nummer handmatig een ander nummer selecteren dat moet spelen. Is er een manier om dit door te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje volg ik dit forum met grote interesse, maar blijf met de volgende vraag zitten en hoop dat iemand mij kan helpen.
Boven staat mijn pc, die verbinding heeft met een router beneden, die ook weer verbinding heeft met mijn PS3. Onlangs heb ik een PS3-toetsenbord gekocht hopende zo ook beneden op mijn scherm te kunnen internetten. Helaas is het beeld dan niet al te best, kleine letters en niet beeldschermvullend.
Een tijdje heb ik TVersity gebruikt maar helaas geeft dat een conflict met mijn tv-kaart en Nero Mediahome werkt ook niet.
De vraag is dus is het mogelijk om beneden op mijn scherm te internetten, gebruik makende van mijn pc boven en zoja hoe?
Alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffei
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
Hey jongens,
Ik ben ook vanplan om een ps3 aan te schaffen en als media center te gebruiken en te gamen ofc.
Nu wil ik ook een harde schijf kopen van 500gig.

Nu is mijn vraag, heb ik het goed gelezen dat een externe harde schijf beter/fijner is? of kan ik beter gewoon eentje extra in me pc proppen.

mijn volgende vraag. Als ik TVersity gebruik dan decodeerd de pc en stuurt het naar mijn ps3 en speeld het daar af? en dit kan dan met alle bestanden? of is dit ook beperkt.

Hoe kan ik het beste .mkv bestanden gaan afspelen? converten met gotsent? en via externe hardeschijf afspelen?

Deze dingen zijn nog een beetje vaag bij mij en zou ik graag verhelderd willen hebben voordat ik een ps3 koop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:35:
Al een tijdje volg ik dit forum met grote interesse, maar blijf met de volgende vraag zitten en hoop dat iemand mij kan helpen.
Boven staat mijn pc, die verbinding heeft met een router beneden, die ook weer verbinding heeft met mijn PS3. Onlangs heb ik een PS3-toetsenbord gekocht hopende zo ook beneden op mijn scherm te kunnen internetten. Helaas is het beeld dan niet al te best, kleine letters en niet beeldschermvullend.
Een tijdje heb ik TVersity gebruikt maar helaas geeft dat een conflict met mijn tv-kaart en Nero Mediahome werkt ook niet.
De vraag is dus is het mogelijk om beneden op mijn scherm te internetten, gebruik makende van mijn pc boven en zoja hoe?
Alvast mijn dank.
Als een je PS3 al geen goed beeld geeft om te internetten dan zal een PC dat niet beter doen. Je kunt de letters ook groter maken op de PS3.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Playmaster schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:09:
Ik wil de PS3 gebruiken om videoclips af te spelen. Dit werkt prima via de PS3 zelf of TVersity. Het probleem is alleen dat ik wil dat nummers doorspelen. Nu moet ik na elk nummer handmatig een ander nummer selecteren dat moet spelen. Is er een manier om dit door te laten lopen?
Nee.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Toffei schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 01:54:
Hey jongens,
Ik ben ook vanplan om een ps3 aan te schaffen en als media center te gebruiken en te gamen ofc.
Nu wil ik ook een harde schijf kopen van 500gig.

Nu is mijn vraag, heb ik het goed gelezen dat een externe harde schijf beter/fijner is? of kan ik beter gewoon eentje extra in me pc proppen.

mijn volgende vraag. Als ik TVersity gebruik dan decodeerd de pc en stuurt het naar mijn ps3 en speeld het daar af? en dit kan dan met alle bestanden? of is dit ook beperkt.

Hoe kan ik het beste .mkv bestanden gaan afspelen? converten met gotsent? en via externe hardeschijf afspelen?

Deze dingen zijn nog een beetje vaag bij mij en zou ik graag verhelderd willen hebben voordat ik een ps3 koop :*)
Externe USB HDs hebben een max van 4GB per file (fat32). Hier heb je geen last van als je een DLNA stream server gebruikt op je PC. Ik heb een 500gb server die in verbinding staat met mijn PS3. Mkv bestanden converteer ik naar .vob en dan ziet het er zo uit bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/9864/dscf0401ie8.jpg

Werkt echt ideaal. Geen subtitles, maar aangezien ik Brits ben mis ik dat niet.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:48:
[...]

Als een je PS3 al geen goed beeld geeft om te internetten dan zal een PC dat niet beter doen. Je kunt de letters ook groter maken op de PS3.
Kennis van mij had gisteren een laptop meegenomen en aangesloten en dat was een wereld van verschil...echt geweldig.
Maar kan het overigens wel wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:00:
[...]

Kennis van mij had gisteren een laptop meegenomen en aangesloten en dat was een wereld van verschil...echt geweldig.
Waarschijnlijk heeft die dan een lagere resolutie ingesteld. Dit kun je ook op je PS3 doen in je video instellingen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:00:
[...]

Hoe heb je je PS3 aangesloten dan? Je weet dat je kan inzoomen bij de browser? Qua leesbaarheid doet de browser van de PS3 namelijk niet onder voor die van een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Playmaster schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:09:
Je kan eventueel playlists aanmaken in Tversity, en dan de playlist spelen. Of daar makkelijke tooltjes voor zijn om die te maken weet ik niet, maar echt moeilijk kan dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:39:
[...]

Hoe heb je je PS3 aangesloten dan? Je weet dat je kan inzoomen bij de browser? Qua leesbaarheid doet de browser van de PS3 namelijk niet onder voor die van een PC.
Zowel de PS3 als de pc zitten op de router. PS3 staat beneden en de pc boven. Het inzoomen heb ik idd geprobeerd en dat scheelt iets.
Maar even heel concreet. Als ik beneden wil surfen hoe moet ik dat dan doen? Heb ik een programma als TVersity nodig of kan het zonder. De bedoeling is dus, dat ik beneden op mijn scherm Windows zie en normaal kan surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffei
Furfoot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:53:
[...]

Externe USB HDs hebben een max van 4GB per file (fat32). Hier heb je geen last van als je een DLNA stream server gebruikt op je PC. Ik heb een 500gb server die in verbinding staat met mijn PS3. Mkv bestanden converteer ik naar .vob en dan ziet het er zo uit bij mij:

[afbeelding]

Werkt echt ideaal. Geen subtitles, maar aangezien ik Brits ben mis ik dat niet.
Dus ik kan beter een servertje kopen of gewoon een extra harde schijf?

[ Voor 5% gewijzigd door Toffei op 12-02-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Toffei schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Dus ik kan beter een servertje kopen of gewoon een extra harde schijf?
Voor mij is een losse PC beter dan een externe usb HD aangezien ik alleen HD materiaal heb (4GB+). Voor jou doeleinden kan ik het moeilijk inschatten.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Furfoot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:53:
[...]

Externe USB HDs hebben een max van 4GB per file (fat32). Hier heb je geen last van als je een DLNA stream server gebruikt op je PC. Ik heb een 500gb server die in verbinding staat met mijn PS3. Mkv bestanden converteer ik naar .vob en dan <knip>
Werkt dit ook zonder stream server?

Dus een mkv converten naar vob en dan vanaf een externe USB harddisk afspelen? Hoe gaat het dan met vob files groter dan 4GB ivm FAT32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:15:
[...]

Zowel de PS3 als de pc zitten op de router. PS3 staat beneden en de pc boven. Het inzoomen heb ik idd geprobeerd en dat scheelt iets.
Maar even heel concreet. Als ik beneden wil surfen hoe moet ik dat dan doen? Heb ik een programma als TVersity nodig of kan het zonder. De bedoeling is dus, dat ik beneden op mijn scherm Windows zie en normaal kan surfen.
Nee, hoe je PS3 met je TV is aangesloten, welke tv en op welke resolutie je PS3 ingesteld staat. Verder heb ik geen idee hoe je een remote desktop op de PS3 te zien krijgt. En als dat al zou lukken hoe je de invoer van toetsenbord via de muis zal verlopen. En überhaupt wat het met de PS3 als media center heeft te maken.

Anders zet je Linux op de PS3 en gebruik je dan de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:09:
[...]

Werkt dit ook zonder stream server?

Dus een mkv converten naar vob en dan vanaf een externe USB harddisk afspelen? Hoe gaat het dan met vob files groter dan 4GB ivm FAT32?
Simpel, dat gaat gewoon niet, de HDD laat het gewoon niet toe om bestanden groter dan 4GB op te slaan.

Wat hij doet is de bestanden streamen vanaf een PC met een HDD die NTFS geformatteerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door SD5k op 12-02-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
-Sander schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:35:
[...]

Simpel, dat gaat gewoon niet, de HDD laat het gewoon niet toe om bestanden groter dan 4GB op te slaan.

Wat hij doet is de bestanden streamen vanaf een PC met een HDD die NTFS geformatteerd is.
Je kunt de vob files niet splitten in 4gb delen? Allemaal erg shit dat de PS3 geen NTFS ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:50:
[...]

Je kunt de vob files niet splitten in 4gb delen? Allemaal erg shit dat de PS3 geen NTFS ondersteunt.
Eerder in dit topic kwamen verschillende NAS HDs langs met ingebouwde stream servers. Deze kun je dan als server draaien. Werkt ook goed!

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Eerder in dit topic kwamen verschillende NAS HDs langs met ingebouwde stream servers. Deze kun je dan als server draaien. Werkt ook goed!
ik denk eerlijk gezegd dat pure hd content niet echt soepel loopt via een nas server binnen een huis tuin en keuken netwerk. Maar hierin kan ik me vergissen.

Buiten die NAS server (hier heb ik nl verder geen verstand van) zijn er eigenlijk 2 opties:

1) Streamen via je PC naar je PS3
+ Je hoeft niet te splitten, gewoon gelijk kijken na downloaden/rippen
- Je kwaliteit gaat er zeker op achteruit door het transcoden

2) Kijken vanaf een externe HD
+ Je hebt perfecte kwaliteit en haalt dus het maximale uit je (full) hd scherm + ps3
- Geduld is een schone zak (zoals theo maassen zegt), hierbij zal je je mp4 of .vob-jes toch
echt moeten splitten.

Verder worden er nu bijvoorbeeld op FTD ook posts gezet die helemaal klaar zijn voor de PS3, enige wat je hoeft te doen is even bakken op DVD en kijken maar.

Als meer mensen, meer informatie/ervaringen over/met NAS servers hebben, laat dit dan gewoon even weten.

edit: voor scorpie, is het misschien een idee om (ik heb net even snel in de sp gekeken en kwam het zo snel niet tegen) in de sp ook even GoTsent te vermelden met de handleiding, het probleem met het FAT32 gebeuren etc. Als dan iemand, zoals hierboven vermeld, meer info heeft over NAS servers, is de sp denk ik een stuk completer waardoor niet elke keer dezelfde vragen weer worden gesteld.

Daarnaast zal ik , als je/jullie het goed vind(en) ook wel even een nieuw ontwerpje maken mbt het prachtige paint.net plaatje ;)

dm me anders even indien akkoord

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Prima, ik zal van het weekend wel wat proberen te schrijven, beetje druk op het moment (wanneer niet..)

DM met suggesties over aanvullingen / stukken tekst die in topic start kunnen mogen altijd gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffei
dat splitten hoeveel tijd kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Toffei schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:49:
dat splitten hoeveel tijd kost dat?
Afhankelijk van je disksnelheid, ergens tussen de 15 en de 50 MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:02:
[...]

ik denk eerlijk gezegd dat pure hd content niet echt soepel loopt via een nas server binnen een huis tuin en keuken netwerk. Maar hierin kan ik me vergissen.
Dat lukt prima hoor. Je moet alleen een wired netwerk hebben. WMVHD bestanden (4GB per film) streamen bij mij trouwens ook prima via Wifi. Met een 100Mbit wired netwerkje kun je iig prima uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:33:
[...]

Nee, hoe je PS3 met je TV is aangesloten, welke tv en op welke resolutie je PS3 ingesteld staat. Verder heb ik geen idee hoe je een remote desktop op de PS3 te zien krijgt. En als dat al zou lukken hoe je de invoer van toetsenbord via de muis zal verlopen. En überhaupt wat het met de PS3 als media center heeft te maken.

Anders zet je Linux op de PS3 en gebruik je dan de browser.
PS3 is met HDMI aangesloten op een 50 inch Samsung plasmascherm. De PS3 is ingesteld op 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is niet echt handig lijkt mij om dat via de ps3 te laten lopen (extern bureaublad) en zie persoonlijk ook niet echt de meerwaarde er van in, maar dat is persoonlijk..

Wil je fatsoenlijk kunnen surfen, blijft inderdaad alleen linux op je ps3 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Gisteren weer een zeer slechte ervaring opgedaan met streamen.
Zat ik een film te kijken met vrienden, zegt de PS3 echt in de laatste 10 minuten (de climax eigenlijk) Network Error. Ik weet dat de PS3 dit vaker doet, maar kom op hee. 1,5 uur goed spelen zonder een enkele hapering of onderbreking, en dan de laatste 10 minuten! En nog erger: je kan dan niet ff doorspoelen om dan alsnog het einde te zien. Sta je lekker voor lul voor je vrienden...

Ok, streamen via WiFi schijnt niet de beste manier te zijn, maar waarom heb ik dan 1,5 uur lang een stabiele verbinding en opeens daarna een dip? Want ik kon gelijk de film herstarten. Probleem is nog: het was Xvid i.p.v. Divx, dus ik kon em ook niet ff snel op een cd'tje fikken om in de PS3 te stoppen. :(

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

CSB schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:04:
Zat ik een film te kijken met vrienden, zegt de PS3 echt in de laatste 10 minuten (de climax eigenlijk) Network Error. Ik weet dat de PS3 dit vaker doet, maar kom op hee. 1,5 uur goed spelen zonder een enkele hapering of onderbreking, en dan de laatste 10 minuten! En nog erger: je kan dan niet ff doorspoelen om dan alsnog het einde te zien. Sta je lekker voor lul voor je vrienden...
Moet je maar een echte media center met volledige functionaliteit nemen. Dan weet je dat dit soort problemen niet voorkomen. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
CSB schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:04:

Ok, streamen via WiFi schijnt niet de beste manier te zijn, maar waarom heb ik dan 1,5 uur lang een stabiele verbinding en opeens daarna een dip? Want ik kon gelijk de film herstarten. Probleem is nog: het was Xvid i.p.v. Divx, dus ik kon em ook niet ff snel op een cd'tje fikken om in de PS3 te stoppen. :(
Volgens mij kun wel heel makelijk het goede punt opzoeken alleen weet ik niet of dat ook gaat als aan het streamen bent. Ik heb dat gisteren pas ontdekt dat ik dat kan via WMP 11. Moet dat nog even testen. En als de film een hoge bitrate heeft en niet lekker loopt als het draadloos doet dan kan je hem natuurlijk eerst naar je PS3 kopieren. Dat laatste heb ik wel getest via WMP 11 en dat ging prima. Nu hoef ik niet meer met externe HD te lopen slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
The Zep Man schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:15:
[...]
Moet je maar een echte media center met volledige functionaliteit nemen. Dan weet je dat dit soort problemen niet voorkomen. ;)
Of een degelijke DLNA server gebruiken. Ik heb zelf ook van dit soort problemen ondervonden met Tversity en Nero Mediahome. Tversity gaf soms network errors tijdens het afspelen ook moest je regelmatig de service herstarten. De interface van Nero Mediahome crashte om de paar uur, indexering van media was een drama en soms aan het begin van de film klapte die er gewoon uit.

De enige server die het voor mij 99% goed doet is TwonkyMedia. Nog nooit onderbrekingen gehad en je kunt prima al je media (divx, xvid, .vob, .mp4, wmv) met 120x ffw of frw. De service draait nu al 2 weken zonder een restart met een memory allocation van 500kb.

Ik heb zelf ook een HDMI HTPC maar die staat nu stof te happen en fungeert alleen nog maar als DLNA/File/Torrent server.

Instagram

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.