Playstation 3 als media center - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 174.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245793

DCFreak schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:43:
[...]

Zou die wma pro niet omgezet kunnen worden in ac3 en dan samen met die vc1 in een ps3 compatible container? Ik ben al een tijdje op zoek naar de tools om dit te kunnen doen, maar tot nu toe weinig software die streams kan exporteren uit de asf container. Het enige wat ik heb kunnen vinden is gdsmux (onderdeel van Haali media splitter) die wmv/asf kan omzetten naar mkv, maar als ik dit remux met tsMuxer is de vc1 stream niet playable/streamable op de ps3 :'(
En heb je al geprobeerd om met mkv2vob (of een van de andere tooltjes) de mkv te transcoden naar een playable vob-file met ac3 geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:18:
[...]

Daar ben ik ook een tijdje mee bezig geweest, en er is helaas bijster weinig over te vinden op internet. Ik had xvid4psp gebruikt om de audio naar ac3 te converteren maar de video en de nieuwe ac3 te muxen is mij niet gelukt. Wel kan je de video naar een x264 formaat omzetten en dan de ac3 audio erbij muxen. Maar ja dat duurt weer uren en uren.

De makkelijkste oplossing is geen wmv films meer downloaden want er is bijna altijd ook een mkv versie van te vinden. De planet earth reeks had ik al in wmv dus die heb ik maar naar stereo wmv omgezet, want de ps3 speelt wel de wmv + wmv 9.2 audio af.
Weet niet hoe jullie er tegenaan kijken. Maar voor mij is de lol er even van af met het downloaden van HD films voor PS3. Het komt mij net iets te vaak voor dat er weer een codec gebruikt is die de PS3 niet ondersteund. En het omzetten duurt (vaak) uren, met zeker niet altijd het gewenste resultaat. Bijvoorbeeld dat je je 5.1 audio moet omzetten naar stereo. Vind ik zonde. Ik hoop maar dat er snel een firmware update komt waarin de ondersteuning van de codecs aanzienlijk uitgebreid wordt. Want verder werkt de PS3 als media center perfect. Heb ook begrepen dat er hardware gaat komen die het mogelijk maakt om tv-uitzendingen op te nemen... leuk vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 261170 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:41:Weet niet hoe jullie er tegenaan kijken. Maar voor mij is de lol er even van af met het downloaden van HD films voor PS3. Het komt mij net iets te vaak voor dat er weer een codec gebruikt is die de PS3 niet ondersteund.
Zolang je .mkv's download en omzet met mkv2vob is het zo gebeurd. De mkv's die moeten worden getranscodeerd kan je beter door xvid4psp laten doen met de x264 turbo instelling, gaat aardig snel.

Ik heb zelfs mijn media center pc verkocht en vervangen door een ps3, omdat je met een pc weer tijden bezig bent met software onderhoud en vista problemen.

Paar voordelen ps3 t.o.v. een media pc :

* Betere beeldkwaliteit vooral bij dvd's
* Geen software onderhoud en boot erg snel
* stiller, bluray, goede afstandsbediening
* Relatief goedkoop, kleine kast

Het nadaal is dat je de films voor de ps3 moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:28:
[...]

Zolang je .mkv's download en omzet met mkv2vob is het zo gebeurd. De mkv's die moeten worden getranscodeerd kan je beter door xvid4psp laten doen met de x264 turbo instelling, gaat aardig snel.

Ik heb zelfs mijn media center pc verkocht en vervangen door een ps3, omdat je met een pc weer tijden bezig bent met software onderhoud en vista problemen.

Paar voordelen ps3 t.o.v. een media pc :

* Betere beeldkwaliteit vooral bij dvd's
* Geen software onderhoud en boot erg snel
* stiller, bluray, goede afstandsbediening
* Relatief goedkoop, kleine kast

Het nadaal is dat je de films voor de ps3 moet aanpassen.
Ok, zal die tool xvid4psp ook eens bekijken. Maar dacht dat deze tool alleen geschikt is voor PSP, blijkbaar werkt deze tool ook dus voor PS3?
Wat mij vooral ook nog interesseert hoe het jou lukt om films te streamen en dan forward/backward spoelen, ondertitels aan/uit zetten te gebruiken. Bij mij werkt dat niet. Kun je dat eens wat uitgebreider uitleggen hoe dit bij jou wel kan werken.

v.w.b. voordelen PS3 / media center heb je met name over de softwareproblemen wel gelijk denk ik. Denk wel dat er inmiddels goede media-centers zijn die stil zijn, ook blu-ray speler bevatten en je kan natuurlijk wel opnemen met een media-center-pc.
MAAR je bent wel veel duurder uit. Kijk maar eens op deze site http://www.media-center.nl/
met name de MCE-701 (dvd speler vervangen door blu-ray) lijkt mij een geweldig media-center. Maar... duur.. helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:18:
[...]

- knip -
De makkelijkste oplossing is geen wmv films meer downloaden want er is bijna altijd ook een mkv versie van te vinden. De planet earth reeks had ik al in wmv dus die heb ik maar naar stereo wmv omgezet, want de ps3 speelt wel de wmv + wmv 9.2 audio af.
Ik was hier aan begonnen omdat ik graag ondertiteling wilde in hd films, maar niet de video wil re-encoden. Nu blijkt dat de meeste films waar ondertiteling al hard encoded in zit, in het wmv/asf formaat te zijn. Tevens wil ik ook dolby surround behouden, maar volgens mij werkt ac3 in wmv/asf container helemaal niet op de ps3. Ik heb namelijk met Solveig ASF Muxer een ac3 in een asf container kunnen muxen en dit speelt op de pc maar niet op de ps3.

Aldus tijd om andere containers te gaan proberen, ik heb nog MPEG-4 en AVI op mijn lijstje staan.
Anoniem: 245793 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:35:
[...]

En heb je al geprobeerd om met mkv2vob (of een van de andere tooltjes) de mkv te transcoden naar een playable vob-file met ac3 geluid?
Dit is mij niet gelukt, ik denk dat die tools er vanuit gaan dat de video stream in H.264 of MPEG2 formaat zijn, niet VC-1 (ze gaan dus transcoden en ik wil muxen ivm de snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Even voor iedereen die geen geluid krijgt met WMVtjes. Download ze maar wel gewoon want het omzetten vraagt een paar handelingen en is in een kwartiertje gefixed op een Athlon X2 5600. Al met al gaat het ongeveer net zo snel als een dvdtje parren, uitpakken en branden.

Je moet windows media encoder downloaden. Deze is gratis voor de mensen met een legale windows versie en mensen met een illegale versie moeten maar even de nieuwsgroepen op of andere kanalen bewandelen.

Je kan met windows media encoder de wmv opsplitsen in audio en video en ook is het mogelijk om beide apart te extracten.

Je moet de audiostream uitpakken en als Codec windows media audio 9.2 meegeven. Daarna moet je met media encoder de externe audio stream samenvoegen met de videostream.

Als er behoefte is aan een handleiding dan kan ik die wel plaatsten. Ik heb hem zelf niet geschreven dus wil er ook niet mee pronken dus bij deze gaan alvast alle credits naar de schrijver.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Anoniem: 261170 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:59:Ok, zal die tool xvid4psp ook eens bekijken. Maar dacht dat deze tool alleen geschikt is voor PSP, blijkbaar werkt deze tool ook dus voor PS3?
Wat mij vooral ook nog interesseert hoe het jou lukt om films te streamen en dan forward/backward spoelen, ondertitels aan/uit zetten te gebruiken. Bij mij werkt dat niet. Kun je dat eens wat uitgebreider uitleggen hoe dit bij jou wel kan werken.
Xvid4psp is een aardig uitgebreide tool voor transcoding naar diverse formaten en nog redelijk snel ook, de naam duid op alleen psp maar hij is voor van alles geschikt. Ik neem aan dat ook xvid4psp net zoals mkv2vob e.d. alleen GUI's zijn om tools als memcoder/ffmpeg/besweet en wat al niet meer aan te sturen.

Vooruit en achter gaat gewoon bij mij de 1,5 speed is vloeiend de 10 speed gaat in schokkende stappen. Ook "goto" werkt prima, soms moet je wel een seconde of 10 wachten tot het beeld weer begint."Dit allemaal met HD files, dvd's als vob of mpg gaan niet zo lekker en dan ook geen ondertitels e.d., dvd's gaan dus op een schijfje. Ik gebruik de volgende setup, verder geen speciale dingen voor gedaan :

- pc met twonky voor media streaming in een 100mbit lan netwerk en de ps3.

Wie weet is het interessant : De router is een w700v, daar hangt de pc aan in de kelder, in de woonkamer staat een wlan router die ik als switch geconfigureerd heb en daar hangt de ps3 aan.

@Kbloem : werkt prima maar is helaas wel stereo ipv 5.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243652

Kan er hier iemand een deftige uitleg of tutorial geven voor het afspelen van films met subtitles (.srt) via wmp. Het lukt me nog steeds niet en ik mis dit enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Ik las net een opmerking dat de blu-ray drive van de PS3 soms te traag is voor films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 243652 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:06:
Kan er hier iemand een deftige uitleg of tutorial geven voor het afspelen van films met subtitles (.srt) via wmp. Het lukt me nog steeds niet en ik mis dit enorm.
Gewoon zorgen dat je subs dezelfde naam hebben als het videobestand en dan bij invoegtoepassingen ondertitels aanzetten geloof ik. Je kan ook bij Google "no subs mediaplayer" intypen en dan staan daar genoeg vermeldingen.

@HaseMike Klopt, maar beter iets dan niets toch ;) ? Ik heb gelukkig een goede set die er nog wel iets van weet te maken. Ik irriteer me er niet aan in elk geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Frank76NL schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:07:
Ik las net een opmerking dat de blu-ray drive van de PS3 soms te traag is voor films?
Ultra-HD films? Geen idee waar je het vandaan hebt, maar volgens mij slaat het helemaal nergens op.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Shiver23 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Ultra-HD films? Geen idee waar je het vandaan hebt, maar volgens mij slaat het helemaal nergens op.
Hier heb ik het vandaan:

MMaster23 in 'nieuws: Nieuw ontwerp Xbox 360 combineert mogelijk cpu en gpu'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb al heel wat films gezien op mn ps3 en nog helemaal niets gemerkt. Ik weet ook niet of dat de rede is dat er veel geinstalleerd moet worden. Het is ook niet onderbouwd wat ie zegt dus ik zet er dikke vraagtekens bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 11:26
Wat een onzin zeg, ik lees alleen een hoop blablabla en weinig, zeg maar gerust geen onderbouwing / bronnen van het hele verhaal. Het grote verschil tussen films en games is dat games gecomprimeerde textures, en andere resources hebben. Zo'n Bluray film wordt gewoon vanaf disc gestreamed, en er is dan wel een chip voor nodig om het signaal te decoden, maar die is er echt meer dan capabel genoeg voor.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138204

(Ook maar even hier posten, past hier beter):

Ik had even een vraag over de Playstation 3. Ik hoop dat dit de goede plek ervoor is, maargoed daar komen we vanzelf achter.

Is het ook mogelijk om de PS3 om te toveren tot Render-bak? Voor mijn werk/opleiding moet er namelijk erg veel gerenderd worden (gebouwen/huizen etc.), en aangezien de Cell processor behoorlijk krachtig is. Kan dit via Linux op de PS3 of iets dergelijks? Overweging is dus: PS3 óf PC upgrade. Mocht het niet kunnen, zal ik toch maar even moeten wachten op de Q9450...

Alvast bedankt voor de antwoorden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ja, en nee, als je linux op de PS3 installeert en een linux client hebt voor je renderer, kun je prima gebruiken maken van 6 van de 7 SPU's, maar dan moet je renderer het dus wel ondersteunen.

Maar dit heeft verder vrij weinig met de PS3 als media center te maken ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

scorpie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:28:
[...]

Wat een onzin zeg, ik lees alleen een hoop blablabla en weinig, zeg maar gerust geen onderbouwing / bronnen van het hele verhaal. Het grote verschil tussen films en games is dat games gecomprimeerde textures, en andere resources hebben. Zo'n Bluray film wordt gewoon vanaf disc gestreamed, en er is dan wel een chip voor nodig om het signaal te decoden, maar die is er echt meer dan capabel genoeg voor.
En toch +1 gemod :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 138204 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:31:
(Ook maar even hier posten, past hier beter):

Ik had even een vraag over de Playstation 3. Ik hoop dat dit de goede plek ervoor is, maargoed daar komen we vanzelf achter.

Is het ook mogelijk om de PS3 om te toveren tot Render-bak? Voor mijn werk/opleiding moet er namelijk erg veel gerenderd worden (gebouwen/huizen etc.), en aangezien de Cell processor behoorlijk krachtig is. Kan dit via Linux op de PS3 of iets dergelijks? Overweging is dus: PS3 óf PC upgrade. Mocht het niet kunnen, zal ik toch maar even moeten wachten op de Q9450...

Alvast bedankt voor de antwoorden. _/-\o_
Even als toevoeging, voor €400 kun je een pc behoorlijk upgraden vandaag de dag. En nog belangrijker, wil je je al die ellende en uitzoekwerk op de hals halen voor een project waaraan je waarschijnlijk toch al genoeg werk hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138204

kbloem schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Even als toevoeging, voor €400 kun je een pc behoorlijk upgraden vandaag de dag. En nog belangrijker, wil je je al die ellende en uitzoekwerk op de hals halen voor een project waaraan je waarschijnlijk toch al genoeg werk hebt?
Point taken :) eerst maar een upgrade dan, en nog even doorsparen voor een PS3. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Anoniem: 261170 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:41:
[...]

Weet niet hoe jullie er tegenaan kijken. Maar voor mij is de lol er even van af met het downloaden van HD films voor PS3. Het komt mij net iets te vaak voor dat er weer een codec gebruikt is die de PS3 niet ondersteund. En het omzetten duurt (vaak) uren, met zeker niet altijd het gewenste resultaat. Bijvoorbeeld dat je je 5.1 audio moet omzetten naar stereo. Vind ik zonde. Ik hoop maar dat er snel een firmware update komt waarin de ondersteuning van de codecs aanzienlijk uitgebreid wordt. Want verder werkt de PS3 als media center perfect. Heb ook begrepen dat er hardware gaat komen die het mogelijk maakt om tv-uitzendingen op te nemen... leuk vooruitzicht.
Op zich ben ik het met je eens, maar het codec verhaal klopt niet helemaal. Ik merk dat eigenlijk alleen een oude divx codec niet werkt (versie 3.nogwat geloof ik) en de beruchte wm10 pro audiocodec. Verder is het met name de container ondersteuning, da's een kwestie van matroska (mkv) implementeren. De meeste codecs die in die mkv-hd-films gebruikt worden, worden gewoon ondersteunt door de PS3. Licentie technisch moet dat wel haalbaar zijn aangezien Matroska een GNU L-GPL licentie model heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
scorpie in "Het kleine-mismoderatietopic deel VII"

Ik had hem al op 0 gemod, maar er waren al meerdere mensen die hem +1 hadden gegeven, dus dan maar via bovenstaande methode proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
sopsop schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:30:
[...]

Op zich ben ik het met je eens, maar het codec verhaal klopt niet helemaal. Ik merk dat eigenlijk alleen een oude divx codec niet werkt (versie 3.nogwat geloof ik) en de beruchte wm10 pro audiocodec. Verder is het met name de container ondersteuning, da's een kwestie van matroska (mkv) implementeren. De meeste codecs die in die mkv-hd-films gebruikt worden, worden gewoon ondersteunt door de PS3. Licentie technisch moet dat wel haalbaar zijn aangezien Matroska een GNU L-GPL licentie model heeft.
Mee eens. Waarom zou het zo lang duren. Een codec met een update meesturen is toch niet zo'n probleem. Of zou Microsoft vanwege concurrentie de WM10 pro codec voor zichzelf houden totdat ze met een verbeterde wm11 codec komen?

Dit heb ik van de ubuntu forums.

1) type:
sudo apt-get install ffmpeg mkvtoolnix

2) download the file convertmkv.py which I attached to this post.
NOTE: I didn't write or try the script therefore you should use it at your very own risk
I took the script from this page:
http://www.larsen-b.com/Article/261.html

3) Put the mkv file in the directory in which you put convertmkv.py

4) Open terminal and "cd" to the directory in which you put convertmkv.py

5) type:
python convertmkv.py name_of_your_mkvfile

Het zou dan mogelijk moeten zijn om MKV's om te zetten naar avi en af te spelen. Zelf ben ik niet van de linux maar als dit feilloos werkt wil ik er nog wel aan beginnen. Heeft iemand dit toevallig getest? Ik hoor namelijk nog geluiden over lag terwijl je hd materiaal afspeeld onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Is het niet gewoon handiger om het programma "Super" te gebruiken? Ik draai dit al een tijdje (ook voor mijn touch) en heb er eigenlijk nooit issues mee.

Hoef je ook niet van dit soort noodstappen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nog even een linkje opgevist: http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Het is een onogenlijke site, en je klikt je een lamme arm, maar het programmaatje is het zeker waard. Klooide eerst ook een beetje aan, maar met dit programma is het allemaal vrij eenvoudig en simpel (MKV weet ik niet zeker, maar gezien dat ding tot nu toe alles vreet, lijkt het mij dat dit ook wel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:20:
Nog even een linkje opgevist: http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Het is een onogenlijke site, en je klikt je een lamme arm, maar het programmaatje is het zeker waard. Klooide eerst ook een beetje aan, maar met dit programma is het allemaal vrij eenvoudig en simpel (MKV weet ik niet zeker, maar gezien dat ding tot nu toe alles vreet, lijkt het mij dat dit ook wel werkt).
Ik zal het thuis eens gaan testen. Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

sopsop schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:30:
[...]

Er zitten toch wel wat vreemde beperkingen op de ps3 waarbij je denkt; dit hebben ze expres gedaan.
Ik noem een paar voorbeelden:

1. ac3 werkt in een divx(avi1.0) container, maar na 2GB is de decoding ineens in stereo ipv 5.1
2. ps3 kan overweg met de wmv(asf) container, maar kan dan ineens niet meer de ac3 decoderen
3. soft subs werken streamable alleen met divx en heeft daardoor een file limiet van 4GB
4. soft subs werken ineens wel weer op grotere bestanden als ze van optische media worden gelezen

Ik mijn ogen hinkt Sony op twee benen; aan de ene kant willen ze geen hardware platform bieden waar makkelijk illegale hd content op afgespeeld kan worden en aan de andere kant presenteren ze de ps3 dolgraag als media player. Tja.. ik zou zeggen maak een keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wel grappig dat de PS3 *.FLV bestanden (youtube) kan afspelen, aleen het beeld is fucked up en het geluid is redelijk en hij ziet hem als mpeg2 :P
Ik hoop dat sony in de toekomst meer codecs en bestandstypen toelaat op de PS3, dan is het een echte mediacenter! Zijn er al plannen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kbloem schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:30:
[...]

Ik zal het thuis eens gaan testen. Thanks d:)b
Ik ken SUPER en heb de laatste versie al getest. Ik ben er niet veel mee opgeschoten. Want zodra je output kiest wat voldoet voor de PS3, dan wordt de audio van 5.1 omgezet naar Stereo. Ik heb een leuke tv/audio set staan en ik begin er dus niet aan om een HD film dan te gaan kijken in stereo geluid. Hoewel mijn av-receiver dit stereo geluid nog best goed kan omzetten naar surround, blijft echt surround natuurlijk altijd het beste. En dan nog eens het wachten totdat alles omgezet is pfff.

Nog 1 tooltje ga ik proberen xvid4psp, voorgestel door HaseMike. Maar begin langzamerhand "tooltjes-moe" te worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DCFreak schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:48:
[...]

Er zitten toch wel wat vreemde beperkingen op de ps3 waarbij je denkt; dit hebben ze expres gedaan.
Ik noem een paar voorbeelden:

1. ac3 werkt in een divx(avi1.0) container, maar na 2GB is de decoding ineens in stereo ipv 5.1
2. ps3 kan overweg met de wmv(asf) container, maar kan dan ineens niet meer de ac3 decoderen
3. soft subs werken streamable alleen met divx en heeft daardoor een file limiet van 4GB
4. soft subs werken ineens wel weer op grotere bestanden als ze van optische media worden gelezen

Ik mijn ogen hinkt Sony op twee benen; aan de ene kant willen ze geen hardware platform bieden waar makkelijk illegale hd content op afgespeeld kan worden en aan de andere kant presenteren ze de ps3 dolgraag als media player. Tja.. ik zou zeggen maak een keuze!
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Dat er inderdaad zoiets speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245793

DCFreak schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:48:
[...]

Nog een beperking:
H.264 is alleen af te spelen wanneer dit gecodeerd is op level 4.1 en niet op 5.1
De meeste (alle?) 1080p H.264 films kunnen daardoor niet afgespeeld worden op de PS3.
Of hebben ze dat aangepast met de laatste firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Is het ook mogelijk om een DVD via de PC te streamen naar de PS3 met behoud van de menu opties. Ik kan hem nu via Tversity wel streamen, maar dan kan ik dus alleen de vob bestanden afspelen en niks aanpassen. Nu zit ik dus een amerikaanse film in het duits te kijken zonder ondertitels :P.(blijkbaar is de eerste audio stream duits).

Het moet toch mogelijk zijn om de DVD op mijn PC te zetten, te mounten en dan volledig te streamen naar mijn PS3. Dan kan ik nl mijn collectie op mn PC zetten en hoef ik niet meer te wisselen van DVD (ik weet het....ik ben lui)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Anoniem: 261170 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:31:
[...]

Ik ken SUPER en heb de laatste versie al getest. Ik ben er niet veel mee opgeschoten. Want zodra je output kiest wat voldoet voor de PS3, dan wordt de audio van 5.1 omgezet naar Stereo. Ik heb een leuke tv/audio set staan en ik begin er dus niet aan om een HD film dan te gaan kijken in stereo geluid. Hoewel mijn av-receiver dit stereo geluid nog best goed kan omzetten naar surround, blijft echt surround natuurlijk altijd het beste. En dan nog eens het wachten totdat alles omgezet is pfff.

Nog 1 tooltje ga ik proberen xvid4psp, voorgestel door HaseMike. Maar begin langzamerhand "tooltjes-moe" te worden ;-)
Mjah ik ook.

Ik wil gewoon subs (srt) kunnen streamen met mijn films zoals mijn Netgear EVA700 dat ook kon. Ik wil niet eerst alles moeten gaan omzetten. Het moet gewoon on-the-fly kunnen en blijkbaar vertikt Sony dit te activeren in hun firmware-updates zeg maar. In dat opzicht mis ik mijn EVA700. :/

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Als je een bepaalde workflow aanhoudt voor je ps3 dan is het een prima mediacenter. Xvid en divx worden al afgespeelt en als je ondertitels erbij wilt gebruik je sub2divx om de srt files op te nemen in de avi.

dvd's = niet al te moeilijk doen : of branden op een rw-tje voor menu's en ondertitels of de vob neerzetten maar dan geen ondertitels. Voordeel van op schijf is dat ook de video options op je ps3 beschikbaar zijn voor ruis/blok/mosquito reduction.

mkv's = omzetten met mkv2vob, of indien transcoderen nodig is met xvid4psp (wat sneller)

wmv + wma pro = Audio omzetten met windows media encoder en stream editor, is maar paar minuten werk, voor stereo. Of de audio converteren naar ac3 en de video stream naar x264, dat is wel veel werk.

Wmv kan je makkelijk omzeilen door die niet te downloaden, want er is in 99% van de gevallen ook een mkv versie te vinden met ac3.

Zelf maken mij ondertitels niet veel uit dus staan op de server de dvd's + naar mpg omgezette mkv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:18:
Als je een bepaalde workflow aanhoudt voor je ps3 dan is het een prima mediacenter. Xvid en divx worden al afgespeelt en als je ondertitels erbij wilt gebruik je sub2divx om de srt files op te nemen in de avi.

mkv's = omzetten met mkv2vob, of indien transcoderen nodig is met xvid4psp (wat sneller)
MKV's met \[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter natuurlijk!

Ik heb overigens nog steeds last van haperende streams van HD-content. Ik zet het nu iedere keer op een USB-stickje en dat gaat dan prima. Maar vervelend is het wel. Hoop echt dat dit bij de volgende firmware weer op het oude niveau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Voor zover ik weet maak GOTsent van mkv's met ac3 geluid stereo, dat is niet wat je wilt. mkv2vob heeft hier geen problemen mee en geeft netjes 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:18:
dvd's = niet al te moeilijk doen : of branden op een rw-tje voor menu's en ondertitels of de vob neerzetten maar dan geen ondertitels. Voordeel van op schijf is dat ook de video options op je ps3 beschikbaar zijn voor ruis/blok/mosquito reduction.
Het enige probleem is als de eerste audio stream niet de engelse is, ik heb een dvd waar de eerste stream de duitse is terwijl het dus wel een engelse (amerikaanse) film is.
Ik hoop eigenlijk dat er nog een keer een programma komt waarbij je de hele dvd kunt streamen incl menu opties, maar dan tot zo lang idd maar branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Coolsnarf schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:32:
Het enige probleem is als de eerste audio stream niet de engelse is,
Dat kan je oplossen met dvdshrink, hier kan je met de re-author functie alle ongewenste geluidsporen weghalen zodat alleen de engelse overblijft. Die maakt ook direct een 1 file vob van je dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:34:
[...]
Voor zover ik weet maak GOTsent van mkv's met ac3 geluid stereo, dat is niet wat je wilt. mkv2vob heeft hier geen problemen mee en geeft netjes 5.1 geluid.
GOTsent muxed gewoon de ac3 mee en/of zet DTS om naar AC3, geen probleem daar. De rest van je workflow is in mijn ogen het accepteren van het mindere.

1. xvid/divx onbruikbaar voor full hd in enige kwaliteit door maximale file size van 4 GB
2. dvd's zijn sowieso SD en dus iets van de vorige eeuw
3. mkv, of beter h264 moet in veel gevallen re-encoden en is tijdrovend
4. asf (wmv+wma) is alleen bruikbaar met stereo geluid :X

Stereo geluid op het moment dat er een DD bron beschikbaar is en de hardware om het af te spelen is tegen al mijn principes, en zal hier nooit en te nimmer plaatsvinden.

Ik wil ook nog even duidelijk maken dat ik geen enkel probleem heb met het kopen van films op blu-ray, maar dan moeten ze wel verkrijgbaar zijn (the matrix trilogy anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
DCFreak schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:23:
[...]

GOTsent muxed gewoon de ac3 mee en/of zet DTS om naar AC3, geen probleem daar. De rest van je workflow is in mijn ogen het accepteren van het mindere.

1. xvid/divx onbruikbaar voor full hd in enige kwaliteit door maximale file size van 4 GB
2. dvd's zijn sowieso SD en dus iets van de vorige eeuw
3. mkv, of beter h264 moet in veel gevallen re-encoden en is tijdrovend
4. asf (wmv+wma) is alleen bruikbaar met stereo geluid :X

Stereo geluid op het moment dat er een DD bron beschikbaar is en de hardware om het af te spelen is tegen al mijn principes, en zal hier nooit en te nimmer plaatsvinden.

Ik wil ook nog even duidelijk maken dat ik geen enkel probleem heb met het kopen van films op blu-ray, maar dan moeten ze wel verkrijgbaar zijn (the matrix trilogy anyone?)
Accepteren van het mindere ? wat een vreemde conclusie trekt je daar.

1) Xvid-divx worden voor hd nauwelijks gebruikt, en als je dat toch wilt doen staan ze, bij mij tenminste, op een server en is er dus geen 4gb limiet.

2) natuurlijk zijn dvd sd kwaliteit, en wat dan nog ? Je gaat me toch niet vertellen dat je geen dvd's in huis hebt ? En je kijkt zeker ook geen standaard tv want iedereen zend al hd uit nietwaar ?

3) MKV moet in de meeste gevallen niet worden getranscodeerd, indien wel dan is een q6600 daar in no time mee klaar terwijl je toch zit te internetten.

4) WMV met wma pro is om te zetten in h264 + ac3 als je perse wilt, echter waarom wmv downloaden als er een mkv beschikbaar is, wat bijna altijd zo is.

Kortom je ziet beperkingen die er niet zijn, als je alles direct wilt afspelen zet je een media pctje neer, maar ja dan heb je weer software onderhoud en gedoe met drivers, codecs, updates enz. Om maar te zwijgen van de mindere beeldkwaliteit vooral bij dvd.

Kortom bij een ps3 heb je gedoe voor je de film kan zien maar zodra hij in het juiste formaat staat werkt alles 100% en met huiskamervriendelijk interface. Bij een media pc heb je continue gedoe behalve van te voren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 10-05-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:47:
[...]

Accepteren van het mindere ? wat een vreemde conclusie trekt je daar.
Ik zal proberen het minder vreemd te maken :)
1) Xvid-divx worden voor hd nauwelijks gebruikt, en als je dat toch wilt doen staan ze, bij mij tenminste, op een server en is er dus geen 4gb limiet.
De 4GB beperking waar ik het over heb zit hem niet in het file system van het medium, maar in de AVI-1.0 container waar de divx container-standaard op gebaseerd is. Wil je dus soft subs icm divx/xvid, moet je van die container gebruik maken en die container kan niet groter zijn dan 4GB.
2) natuurlijk zijn dvd sd kwaliteit, en wat dan nog ? Je gaat me toch niet vertellen dat je geen dvd's in huis hebt ? En je kijkt zeker ook geen standaard tv want iedereen zend al hd uit nietwaar ?
Ik heb niet veel dvd's en die ik wel bezit heb ik inmiddels of in blu-ray, of gedownload in 1080p. Het gevolg is nu dat ik dvd's als een soort blur ervaar. Ik moet wel toegeven dat dit icm een full-hd beamer is. Hogere kwaliteit went snel, maar teruggaan is net een koude douche (alhoewel dat nu wel lekker is :9 )
3) MKV moet in de meeste gevallen niet worden getranscodeerd, indien wel dan is een q6600 daar in no time mee klaar terwijl je toch zit te internetten.
Mijn ervaring is dat het in ongeveer 50% van de gevallen nodig is om de h264 te re-encoden, mijn pc doet daar de hele nacht over en ik vraag mijzelf af of ik een quad core pc moet gaan kopen omdat de ps3 halfbakken ondersteuning heeft voor h264. Overigens, wat is in no-time? (toch nieuwsgierig)
4) WMV met wma pro is om te zetten in h264 + ac3 als je perse wilt, echter waarom wmv downloaden als er een mkv beschikbaar is, wat bijna altijd zo is.
Je hebt gelijk dat het om te zetten is, helaas kost het wat tijd. Wil ik ondertiteling, moet ik de .srt downloaden en dan maar hopen dat hij goed in sync is met de 1080p release. Op een langzamere pc is het lastig om de .srt zelf correct te syncen met 1080p content. Ik zou dus graag wmv kunnen afspelen (met 5.1 surround aub) omdat in dat formaat er veel titels met hardcoded subs zijn.
Kortom je ziet beperkingen die er niet zijn, als je alles direct wilt afspelen zet je een media pctje neer, maar ja dan heb je weer software onderhoud en gedoe met drivers, codecs, updates enz. Om maar te zwijgen van de mindere beeldkwaliteit vooral bij dvd.

Kortom bij een ps3 heb je gedoe voor je de film kan zien maar zodra hij in het juiste formaat staat werkt alles 100% en met huiskamervriendelijk interface. Bij een media pc heb je continue gedoe behalve van te voren ;)
Voor mij zijn bepaalde beperkingen wel degelijk relevant, ik kan mij voorstellen dat dit ook voor anderen geldt. Over die media pc ben ik met je eens, daarom wil ik zo graag dat de ps3 aan mijn wensen voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Zijn er trouwens nog verzoeknummers voor het 3e deel? Dingen die nog in de TS mogen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

scorpie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:17:
Zijn er trouwens nog verzoeknummers voor het 3e deel? Dingen die nog in de TS mogen komen?
Misschien is het leuk om aan te geven dat je ook de PSP als afstandsbediening kan gebruiken als je via de PS3 muziek wil streamen? Ook het aan/uit zetten van de PS3 met de PSP is bijzonder handig, en natuurlijk dat je foto's en films naar de PSP kan streamen via de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ow, dat is idd wel een goed idee aangezien er nu eigenlijk niks van PSP in de TS staat. Noted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
DCFreak schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:14:De 4GB beperking waar ik het over heb zit hem niet in het file system van het medium, maar in de AVI-1.0 container waar de divx container-standaard op gebaseerd is.
Aha dat wist ik niet, nog nooit tegenaan gelopen.
Ik heb niet veel dvd's en die ik wel bezit heb ik inmiddels of in blu-ray, of gedownload in 1080p. Het gevolg is nu dat ik dvd's als een soort blur ervaar. Ik moet wel toegeven dat dit icm een full-hd beamer is.
Ben ik met je eens, ik heb een 720p beamer en daar kijk ik nauwelijks meer dvd's op, maar de full-hd tv wordt nog regelmatig gebruikt met een dvd'tje. De ps3 scaled als de beste.
Mijn ervaring is dat het in ongeveer 50% van de gevallen nodig is om de h264 te re-encoden, mijn pc doet daar de hele nacht over en ik vraag mijzelf af of ik een quad core pc moet gaan kopen omdat de ps3 halfbakken ondersteuning heeft voor h264. Overigens, wat is in no-time? (toch nieuwsgierig)
Waarschijnlijk download jij hoofdzakelijk 1080p, terwijl ik meestal de 720p neem omdat mijn beamer toch "maar" 720p is. 720p high profile L5.1 laat zich omzetten naar ps3 formaat door simpelweg de highprofile L5.1 naar L4.1 te veranderen. Lukt helaas niet bij 1080p om 1 of andere duistere reden. Met een q6600 moet je denken aan een 2 uur film in zo 1,5 uur. Met een quad core op 3ghz kom je aan 2x realtime.
Je hebt gelijk dat het om te zetten is, helaas kost het wat tijd. Wil ik ondertiteling, moet ik de .srt downloaden en dan maar hopen dat hij goed in sync is met de 1080p release.
Inderdaad met ondertitels wordt alles redelijk complex en lastig, ik draai bijna alle hd zonder ondertitels, ook al op de media pc.
dat de ps3 aan mijn wensen voldoet :)
Eigenlijk zijn we het volledig eens, het blijkt dat je zelf tegen meer problemen aanloopt vanwege ondertitels en meer 1080p materiaal dan ik hier heb. Hopelijk wordt de ps3 nog meer mediamachine dan hij nu al is en kunnen we zonder transcoding in een volgende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

DCFreak schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:14:
[...]

De 4GB beperking waar ik het over heb zit hem niet in het file system van het medium, maar in de AVI-1.0 container waar de divx container-standaard op gebaseerd is. Wil je dus soft subs icm divx/xvid, moet je van die container gebruik maken en die container kan niet groter zijn dan 4GB.

HaseMike schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:26:
[...]
Aha dat wist ik niet, nog nooit tegenaan gelopen.
Ik heb dit nog eens nagekeken en het blijkt dat mijn conclusie iets te haastig getrokken was. De AVI-1.0 container heeft wel een beperking van 4GB, maar de PS3 schijnt toch AVI-2.0 icm xvid/divx aan te kunnen, dus de limiet geldt niet. De verwarring kwam door het feit dat de sub-muxer (AVIAddXSubs) alleen met AVI-1.0 overweg kan/kon en daardoor die limiet in praktijk aanwezig was.

Die beperking zou opgeheven zijn sinds versie 7.1 maar de developer heeft geen PS3 om het te testen. Dat zal ik dan wel even doen :)

EDIT:
Ik bedenk mij opeens dat het probleem van de ac3 decoding (na 2GB stereo ipv 5.1) nog steeds bestaat, dus nog steeds geen perfecte oplossing :'(

EDIT2:
AC3 decoding probleem ook opgelost, blijkt een bug te zijn in mkv2vob (of de tool waar die gebruik van maakt) bij het creëren van de AVI container. Na het muxen van de subs met AVIAddXSubs (v7.1) is deze bug weg en werkt het allemaal prima :)

[ Voor 15% gewijzigd door DCFreak op 13-05-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:42:
[...]

Dat kan je oplossen met dvdshrink, hier kan je met de re-author functie alle ongewenste geluidsporen weghalen zodat alleen de engelse overblijft. Die maakt ook direct een 1 file vob van je dvd.
kijk, dat is nog eens nuttige info. Thnx ik heb dvdshrink op mn pc staan, maar eigenlijk er nog niet bij nagedacht dat het daar idd mee opgelost kan worden 8)7

om een dubbelpost te voorkomen....

ik heb nu de audio stream via dvdshrink geregeld, maar is er ook nog een mogelijkheid om de subtitles weer te geven?

[ Voor 14% gewijzigd door Coolsnarf op 11-05-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224367

Probleem met streamen

Ik heb mijn Playstation 3 via WiFi geconnect met internet, nat type 2. Nu heb ik op mijn Vista laptop allerlij muziek, video en foto's staan. Ik heb deze in mediaplayer geladen, en de playstation, net als de xbox e.d geaccepteerd om media te delen. nu doet het het op de 360 wel al eeuwig goed, maar op de playstation heeft hij het nog geen moment gedaan. krijg steeds melding dat er geen muziek,foto en video gevonden wordt op de mediaserver. pc van mij vader met XP vind PS3 wel gewoon muziek e.d op. Wat doe ik in godsnaam verkeerd? iemand tips?

alvast bedankt

-----------------------------------

excuses voor de vroege post, het probleem is opgelost mbv TVersity, geen idee waarom hij het met media player niet deed maar ik kan m'n ding gaan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 224367 op 12-05-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Misschien was het een firewall instelling dat hij mediaplayer toegang verbood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Anoniem: 224367 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:27:

excuses voor de vroege post, het probleem is opgelost mbv TVersity, geen idee waarom hij het met media player niet deed maar ik kan m'n ding gaan doen.
Ik weet niet of het hier aan ligt maar het kan wel... In je "network and sharingcenter" zie je de naam van je netwerk staan (bovenin onder dit computer die met groen draadje aan wereldbol is verbonden) en daar rechts van een knop "Customize". Dit opend een venster met daarin de mogelijkheid om een location te kiezen. Waarschijnlijk staat jou location op "public" network. probeer het eens te veranderen in "private" network. het lostte mijn probleem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de mogelijkheid om afleveringen van uitzendinggemist.nl te kijken via de PS3, eventueel via tversity?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
weet iemand hoe ik de coverart bij mijn filmpjes krijg?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Even een tip voor de mensen onder ons die hun externe schijf in FAT32 ingedeeld willen hebben: dit kan zonder gebruik van allerlei extra programma's. (Misschien iets voor de topicstart?)

In principe kun je in Windows Vista/XP gewoon in verkenner right-clicken op je externe schijf en dan formatteren. Wanneer je echter een grote harde schijf van meer dan 32(?) GB hebt, dan geeft deze alleen NTFS weer als mogelijke bestandsindeling. De truc is om het in Commandprompt te doen, en wel als volgt:

Start > Alle programma's > Bureau accessoires > Opdrachtprompt [rechtermuisknop: Als Administrator uitvoeren]

Stel dat je externe harddisk N: is, dan moet je het commando FORMAT N: /FS:FAT32 gebruiken.

De rest wijst zichzelf. Opdrachtprompt geeft eventueel zelf aan dat de schijf ontkoppeld moet worden van andere programma's en kan dit ook zelf forceren. Hij is nu bezig met Vista Ultimate 32Bit, maar ik ga er vanuit dat XP en andere Vista-versies hetzelfde werken.

Dit werkt niet, schijf is te groot voor FAT32 volgens opdrachtprompt. Vreemd dat hij er wel aan begint. Schijf is 'slechts' 120 GB

[ Voor 7% gewijzigd door Positron op 12-05-2008 23:29 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaseMike schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:26:

Eigenlijk zijn we het volledig eens, het blijkt dat je zelf tegen meer problemen aanloopt vanwege ondertitels en meer 1080p materiaal dan ik hier heb. Hopelijk wordt de ps3 nog meer mediamachine dan hij nu al is en kunnen we zonder transcoding in een volgende firmware.
Dat is nou precies waar ik ook tegen aan loop. Ik heb een 1080p tv 95cm en een goede av-receiver met surround geluid.. uiteraard. Alles met HDMI aangesloten. Dus ik kijk nu heel graag 1080p films, liefst met ondertitels. Al is het engelse ondertiteling, vind ik vaak prettiger/makkelijker kijken maar dat is persoonlijk. Maar ik vind het in verhouding nog teveel gedoe om dit soort films te downloaden en afgespeeld te krijgen op de PS3. Tuurlijk ben ik ook bereid om goede titels op Blu-ray te kopen. Maar nog lang niet alle titels zijn beschikbaar idd.
Enne roomser dan de paus _/-\o_ O-) hoeven we natuurlijk hier ook weer niet te zijn, dat downen is toch ook lekker goedkoop :P
Maar goed zolang Sony een aantal containers/codecs etc. niet ondersteund is dat ook een goede methode om dat downloaden tegen te gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 17:37
Hoi allemaal. Ik kan me herinneren dat er een keer een link gepost is hier waar je kan controleren of een blu-ray uit de VS in europa afgespeeld kan worden. Kan iemand die link nog een keer posten? Ik ben hem kwijt, en kan hem ook hier niet vinden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Positron schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:29:
Even een tip voor de mensen onder ons die hun externe schijf in FAT32 ingedeeld willen hebben: dit kan zonder gebruik van allerlei extra programma's. (Misschien iets voor de topicstart?)

In principe kun je in Windows Vista/XP gewoon in verkenner right-clicken op je externe schijf en dan formatteren. Wanneer je echter een grote harde schijf van meer dan 32(?) GB hebt, dan geeft deze alleen NTFS weer als mogelijke bestandsindeling. De truc is om het in Commandprompt te doen, en wel als volgt:

Start > Alle programma's > Bureau accessoires > Opdrachtprompt [rechtermuisknop: Als Administrator uitvoeren]

Stel dat je externe harddisk N: is, dan moet je het commando FORMAT N: /FS:FAT32 gebruiken.

De rest wijst zichzelf. Opdrachtprompt geeft eventueel zelf aan dat de schijf ontkoppeld moet worden van andere programma's en kan dit ook zelf forceren. Hij is nu bezig met Vista Ultimate 32Bit, maar ik ga er vanuit dat XP en andere Vista-versies hetzelfde werken.

Dit werkt niet, schijf is te groot voor FAT32 volgens opdrachtprompt. Vreemd dat hij er wel aan begint. Schijf is 'slechts' 120 GB
Probeer maar eens Swissknife. Wel onder XP doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
chrisboers schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:36:
Hoi allemaal. Ik kan me herinneren dat er een keer een link gepost is hier waar je kan controleren of een blu-ray uit de VS in europa afgespeeld kan worden. Kan iemand die link nog een keer posten? Ik ben hem kwijt, en kan hem ook hier niet vinden.
Zoeken op Google, gaf bij mij als 2e hit: http://bluray.liesinc.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 261170 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:03:
[...]

Maar goed zolang Sony een aantal containers/codecs etc. niet ondersteund is dat ook een goede methode om dat downloaden tegen te gaan >:)
Codecs kosten geld en volgens mij is MKV nog altijd een vrij dubieus container formaat, dus ik denk dat er eerder andere redenen zijn om het niet allemaal te implementeren dan om downloaden tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 17:37
@scorpie: Ah, die zocht ik inderdaad. Ik had wel op google gezocht, en kwam allerlei sites tegen, maar allemaal erg incompleet. De link die jij hebt staan zocht ik inderdaad. blijkbaar zocht ik op de verkeerde keywords.

Bedankt!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wimpie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:57:
Hoe zit het eigenlijk met de mogelijkheid om afleveringen van uitzendinggemist.nl te kijken via de PS3, eventueel via tversity?
Mediatomb (http://mediatomb.cc/pages/userinterface#id2489307):

#External Link (URL)

An online stream or file, located somewhere on the web.

Allowed settings:

* Title

Title of the item as it will appear in the UI or as it will be presented to UPnP devices, this can be anything and does not have to be the actual file name.

* URL

The URL to the stream, for example http://www.deadlock.dhs.o...lock_Veteran.04.Uznik.mp3

* Protocol

Usually http-get will be fine, but you can specify settings for rtsp and other streaming protocols depending on the presentation of the online content.

* Class

UPnP class of the container, leave the default setting if you are unsure.

* Description

Free text describing the item, it may be shown on the UPnP device depending on its implementation and capabilities.

* Mimetype

This identifies the mime type of the media and is probably one of the most important fields - this will tell your device what kind of file it is dealing with.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Frank-NL schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:03:
[...]

Mediatomb (http://mediatomb.cc/pages/userinterface#id2489307):

#External Link (URL)

An online stream or file, located somewhere on the web.

Allowed settings:

* Title

Title of the item as it will appear in the UI or as it will be presented to UPnP devices, this can be anything and does not have to be the actual file name.

* URL

The URL to the stream, for example http://www.deadlock.dhs.o...lock_Veteran.04.Uznik.mp3

* Protocol

Usually http-get will be fine, but you can specify settings for rtsp and other streaming protocols depending on the presentation of the online content.

* Class

UPnP class of the container, leave the default setting if you are unsure.

* Description

Free text describing the item, it may be shown on the UPnP device depending on its implementation and capabilities.

* Mimetype

This identifies the mime type of the media and is probably one of the most important fields - this will tell your device what kind of file it is dealing with.
De URL van een uitzending kan je gewoon plakken in Tversity. Heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik sta op het punt een PS3 aan te schaffen; voornamelijk om HD content (BluRay) vanaf mijn PC te kunnen streamen naar de PS3. Ik heb er al redelijk veel over gelezen, maar de berichten spreken elkaar nogal tegen; bv.:

http://boardsus.playstati...=ps3media&thread.id=92650

Kan het nou wel of niet? Ook in dit topic zag ik dat er nof relatief weinig over de Bluray/streaming capaciteiten van de PS3 gesproken wordt. Het zou leuk zijn als het kon; dan heb je voor betrekkelijk weinig geld een leuk media center.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221223

Hallo allemaal.

Ik game (en kijk films) met veel plezier op mijn ps3. Op het moment heb ik het geluid nog gewoon over mijn tv (Toshiba 42x3000p) lopen, maar om de ervaring compleet te maken wil ik toch liever de audio uit betere, niet geintegreerde speakers hebben.

Door mijn huis-inrichting gaat dat ALTIJD een 2.1 set up worden.

Nu zit ik dus aardig in dubio. Ga ik voor een 2.1 home cinema-set voor rond de 700-800. Of ga ik voor een losse receiver, met twee speakers. Beide opties gaan me evenveel kosten ongeveer, alhoewel ik bij de home cinema wel een vervelend gevoel heb, omdat ik ook betaal voor een dvd/cd speler die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb.

Om de beslissing te kunnen maken zijn er een paar dingen belangrijk, waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

1. ) Kan ik de geluid via hdmi op mijn speakers krijgen. Iemand in de mediamarkt vertelde mij dat dat kon met receiver. Hij vertelde ook dat er dan maar 1 kabel naar tv ging!? Dus ps3 --> receiver --> tv, alles met hdmi kabel?
Als dit al kan, worden dan ook echt alle audio-types doorgegeven of alleen Dolby True HD etc.

2. ) Als ik met een 2.1 home cinema set werk en dus de ps3 via composiet aansluit op de receiver (die ook al voorzien is van dvd/cd speler), loopt dan alles goed sync en heeft dit prestaties die een losse reciever met qualiteits speakers een beetje benaderen, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 16:33

Blaim

Cashback kroket

albatross schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:11:
Ik sta op het punt een PS3 aan te schaffen; voornamelijk om HD content (BluRay) vanaf mijn PC te kunnen streamen naar de PS3. Ik heb er al redelijk veel over gelezen, maar de berichten spreken elkaar nogal tegen; bv.:

http://boardsus.playstati...=ps3media&thread.id=92650

Kan het nou wel of niet? Ook in dit topic zag ik dat er nof relatief weinig over de Bluray/streaming capaciteiten van de PS3 gesproken wordt. Het zou leuk zijn als het kon; dan heb je voor betrekkelijk weinig geld een leuk media center.
Dit zou ik ook graag wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
albatross schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:11:
Ja je kan hd content streamen vanaf je pc naar de ps3, maar wel graag enige zelfwerkzaamheid. Het wat en hoe kan je in dit draadje slechts een pagina of 2,3 terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Anoniem: 221223 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:00:

1. ) Kan ik de geluid via hdmi op mijn speakers krijgen. Iemand in de mediamarkt vertelde mij dat dat kon met receiver. Hij vertelde ook dat er dan maar 1 kabel naar tv ging!? Dus ps3 --> receiver --> tv, alles met hdmi kabel?
Als dit al kan, worden dan ook echt alle audio-types doorgegeven of alleen Dolby True HD etc.

2. ) Als ik met een 2.1 home cinema set werk en dus de ps3 via composiet aansluit op de receiver (die ook al voorzien is van dvd/cd speler), loopt dan alles goed sync en heeft dit prestaties die een losse reciever met qualiteits speakers een beetje benaderen, heeft iemand hier ervaring mee?
ad 1: ja ik heb alles met 1 hdmi en hij geeft zowel audio als beeld perfect door, 1080 + HD audio
ad 2: ja, voor mijn hdmi kabel ook gehad (2 dagen, was extra hdmi vergeten) maar beeld is echt veel en veel slechter

setup waar ik prima mee werk is: ps3 + receiver + plasma, speelt vob, m2ts en mpeg perfect af in HD resoluties van het netwerk dus ook 8gb en grotere files. (Lacie nas met mediaserver ingebouwd)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
Van de week ook maar een ps3 opgehaald met GT5.
Schitterend

Maar ik wel hem ook als mediacenter gebruiken. Nu heb ik een mediacenter pc met een externe HD van 500Gb met een hoop dvd;s daarop.
Echter staan de dvd's in mappen met de vob files. Dit is zo ingesteld zodat vista MCE ze gewoon kan lezen. Echter kan de ps3 niet goed met vob's overweg.

De externe HD aansluiten op de PS3 is niet erg.

Maar hoe kan ik het beste de vob files afspelen op de PS3.
En als ik ze om moet zetten, welk programma is dan het beste?
Wel graag met subtitles en dts ingebakken.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254078

Driek: ik gebruik Nero Recode hiervoor (heeft speciale sony ps3 instellingen) hierna stream ik hem NIET naar mijn PS3, maar ik zoek het bestandje op via Tversity op mijn PS3 en dan kopieer ik het bestandje op de PS3. Het komt dan gewoon tussen de videos te staan, en bij het kijken hoef je de pc niet meer aan te hebben. Voor mij de leukste optie omdat ik de filmpjes vaak niet meteen wil kijken, nu kan ik lekker op de bank een selectie maken van de movies die ik wil bekijken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 06:44
Pffff mijn geduld raakt nu wel een beetje op.. :(

Ben nu al een paar uur bezig met een tversity, maar werken doet het niet.. Ongelooflijk.

Ik heb meerdere sites bekeken die hier genoemd werden, tversity een aantal keer opnieuw geinstalleerd, ffdshow paar keer opnieuw geinstalleerd, maar toch hou ik problemen.

Dit probleem ligt voornamelijk bij de subtitles, tversity vertikt het om een film met subtitles naar m'n ps3 te sturen. Het lijkt er zelfs op dat heel ffdshow gewoon niet gebruikt wordt door tversity.

Als ik in windows mediaplayer een film aanklik, dan zie je onderaan 2 icoontjes van ffdshow verschijnen, en dan werkt de ondertiteling netjes in media player.

Maar als ik in tversity een film afspeel via m'n pc, dan zie je al geen ondertiteling, ook ffdshow staat niet in de taakbalk. Op m'n PS3 werkt ie dus ook niet.

Iemand enig idee of ik nog iets mis? in ffdshow is subtitle natuurlijk wel aangevinkt. Maar het lijkt er heel erg op de ffdshow niet wordt gebruikt, ik krijg bij veel films ook foutmeldingen zoals "datatype niet ondersteund".

Het is allemaal op vista64.

-edit-
tversity staat in de lijst met programma's die ffdshow mogen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Boyd op 18-05-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

@Gamepie56
Heb je in ffdshow, tversity wel opgenomen in het lijstje van applicaties wat ffdshow mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
DCFreak schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:59:
@Gamepie56
Heb je in ffdshow, tversity wel opgenomen in het lijstje van applicaties wat ffdshow mag gebruiken?
ja :P .. zowel tversity.exe als mediaserver.exe

Het interessante hiervan is dat het op een andere pc ook niet gelukt is.. zelfde problemen.. dus ergens zit nog iets fout, iets wat in de tutorials niet staat oid.

[ Voor 23% gewijzigd door Boyd op 18-05-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Dat die executables niet in de firewall exceptionslist zouden staan zou er voor kunnen zorgen dat wanneer tversity eerst niet werkte, nu wel zou gaan werken, maar als ik het verhaal zo lees, begrijp ik dat tversity op zich prima streamt, alleen de subtitles niet, toch?

En volgens mij zijn alle tutorials gewoon prima, alleen verschilt jouw situatie wat van de tutorial situaties waardoor het allemaal niet werkt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:21:
Dat die executables niet in de firewall exceptionslist zouden staan zou er voor kunnen zorgen dat wanneer tversity eerst niet werkte, nu wel zou gaan werken, maar als ik het verhaal zo lees, begrijp ik dat tversity op zich prima streamt, alleen de subtitles niet, toch?

En volgens mij zijn alle tutorials gewoon prima, alleen verschilt jouw situatie wat van de tutorial situaties waardoor het allemaal niet werkt ;p
Ze staan er wel in, hij streamt de film ook gewoon, maar niet de subtitle die in dezeflde map staat, met dezelfde naam.

Ook een HD (avi) film pakt ie niet, datatype niet ondersteund, dus dat hele fdshow draait volgensmij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Heb je ffdshow los geinstalleerd of heb je die geinstalleerd als zijnde de "TVersity codec pack"?
Ik weet het niet zeker, maar misschien werkt het alleen als je hem met ffdshow hebt geinstalleerd ipv los. En dan nog iets, dat een avi film niet afspeelbaar is hoeft niet aan TVersity te liggen, misschien is de gebruikte video codec niet ondersteund. Tevens zijn er verschillende subtitle formaten, en weet ik niet welke ondersteund worden door ffdshow en of er een naamgevingsconsent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:37:
Heb je ffdshow los geinstalleerd of heb je die geinstalleerd als zijnde de "TVersity codec pack"?
Ik weet het niet zeker, maar misschien werkt het alleen als je hem met ffdshow hebt geinstalleerd ipv los. En dan nog iets, dat een avi film niet afspeelbaar is hoeft niet aan TVersity te liggen, misschien is de gebruikte video codec niet ondersteund. Tevens zijn er verschillende subtitle formaten, en weet ik niet welke ondersteund worden door ffdshow en of er een naamgevingsconsent is.
Allebei geprobeerd.. Zowel los als via tversity codec pack.
Zoals je zelf al zegt :P, de gebruikte videocodec is dus waarschijnlijk niet gevonden, en dat komt weer doordat ffdshow staakt.
subtitle is gewoon SRT, en zoals ik ook al zei: hij werkt prima in windows mediaplayer als ik lokaal een filmpje afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ja, maar hallo zo makkelijk werkt het niet he? Dat het op je pc afspeelt is leuk, maar is geen garantie dat het naar je ps3 streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:14:
Ja, maar hallo zo makkelijk werkt het niet he? Dat het op je pc afspeelt is leuk, maar is geen garantie dat het naar je ps3 streamt.
Lees je wel goed? :P
in winmediaplayer werkt ffdshow wel
in TVersity werkt ffdshow niet

Zolang hij in Tversity op m'n pc niet werkt, zal hij het soieso niet op de ps3 doen neem ik aan..

[ Voor 22% gewijzigd door Boyd op 18-05-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Staan je transcode opties dan wel goed in tversity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:35:
Staan je transcode opties dan wel goed in tversity?
Alle 3 geprobeerd, staat nu op "always", maar maakt niets uit.. Wel lees ik overal iets over het account waarop de service moet draaien. Die draait nu als "Local System".. Er staat in tutorials dat het wel eens kan helpen om als administrator in te stellen, maar hier hebben ze het vooral over XP.. Moet dit in Vista ook? zo ja: hoe? Gewoon mijn eigen account? (die is administrator, maar UAC staat wel gewoon aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Je houdt er toch wel een beetje rare houding op na als ik eerlijk ben... eerst zeg je dat je alle tutorials netjes hebt gevolgd, en nu komt ineens de aap uit de mouw dat je die service niet onder je eigen user account hebt laten draaien (staat gewoon als puntje 3 in de mini tutorial in de start post). En om je dan te verschuilen achter het feit dat die tutorials meestal over xp gaan, gaan ook niet echt op natuurlijk, want vista is ook gewoon windows, dus dikke kans dat die onderliggende zaken op soortgelijke wijze worden afgehandeld. En buiten dat, als het toch niet werkt op dit moment, denk je dan dat het kwaad kan als je het zelf probeert en ons je bevindingen meldt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:54:
Je houdt er toch wel een beetje rare houding op na als ik eerlijk ben... eerst zeg je dat je alle tutorials netjes hebt gevolgd, en nu komt ineens de aap uit de mouw dat je die service niet onder je eigen user account hebt laten draaien (staat gewoon als puntje 3 in de mini tutorial in de start post). En om je dan te verschuilen achter het feit dat die tutorials meestal over xp gaan, gaan ook niet echt op natuurlijk, want vista is ook gewoon windows, dus dikke kans dat die onderliggende zaken op soortgelijke wijze worden afgehandeld. En buiten dat, als het toch niet werkt op dit moment, denk je dan dat het kwaad kan als je het zelf probeert en ons je bevindingen meldt? :?
Misschien omdat ik het misschien niet goed heb gedaan? Heb het nu laten starten op m'n eigen account zonder succes, maar dat heb ik al eerder geprobeerd. Want in vista heb je niet meer een echt "administrator account" zoals in xp.. zo bedoel ik het..

-edit-
Ik heb het nu op de pc van m'n pa geinstalleerd, die draait op xp, het werkt!! Precies hetzelfde als de andere keren gedaan.. heeel vaaag..

Hoe dan ook: ik kom bij een volgend probleempje. Het beeld stottert zodra er teveel beweging is in de film. Dus zodra er mensen tegen elkaar praten is er niks aan de hand, maar als er een trein met een noodvaart voorbij raast, dan gaat het stotteren. Dit is zowel met een HD film als met een gewone film; dus het netwerk (gewoon 100mbit kabel) lijkt me snel genoeg (anders had die HDfilm elke 2 seconde moeten stotteren).

De pc lijkt me ook snel genoeg, een Q6600 met 4gb geheugen. Iemand een ideetje waarom hij stottert bij snel bewegend beeld?

Ik heb verder alle instellingen wel geprobeerd, compression maakt geen verschil, connectie op "good" zetten in plaats van "excellent" maakt geen verschil, combinaties daarvan ook niet. Het enige wat wel helpt, is die keuze tussen "Quality" en "Speed". Als ik hem op "Speed" zet werkt het wel goed, maar dan lijkt het alsof ik naar een oude videoband kijk in plaats van een hd film :P, de kwaliteit is dan echt slecht.

[ Voor 35% gewijzigd door Boyd op 18-05-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147329

Ik kom ook eens met een probleem...

Ik heb WMP11 als DLNA server draaien. Draait allemaal prima kan divx enz enz goed afspelen.

Nu wil ik subs erin zetten. even met sub2divx aan de gang gegaan en een .divx bestand gemaakt met de gemuxte avi en subs. Komt het volgende zodra ik op mijn ps3 naar de map navigeer met de divx krijg ik een dlna error (2006).

Kopieer ik de gemaakte divx naar mijn usb stick wekrt het perfect.

Tversity ook al geprobeerd. hierin werkt het wel ook de subs maar dat kreng begint te haperen na 5 minuten streamen. (trancode helemaal uitgezet).

Ervaart iemand hetzelfde met WMP11 en sub2divx?

ps. als ik na die dlna error om mij pc de bestandsnaam van de divx wil aanpassen hangt de explorer zich op :S :S lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:31
Anoniem: 254078 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:01:
Driek: ik gebruik Nero Recode hiervoor (heeft speciale sony ps3 instellingen) hierna stream ik hem NIET naar mijn PS3, maar ik zoek het bestandje op via Tversity op mijn PS3 en dan kopieer ik het bestandje op de PS3. Het komt dan gewoon tussen de videos te staan, en bij het kijken hoef je de pc niet meer aan te hebben. Voor mij de leukste optie omdat ik de filmpjes vaak niet meteen wil kijken, nu kan ik lekker op de bank een selectie maken van de movies die ik wil bekijken. Succes!
Waar heb je deze instellingen precies gevonden? Welke Nero versie gebruik je?
En wordt de film dan echt gerecode of enkel getranscode?

Wat ik nu vaak heb ik dat enkel het geluid niet werkt, dus als er een programma is dat enkel de geluidstrack zou kunnen omzetten en de film met rust zou laten dan zou dat wel een hele fijne oplossing zijn.
Als iemand daar een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Anoniem: 147329 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:56:
Ik kom ook eens met een probleem...

Ik heb WMP11 als DLNA server draaien. Draait allemaal prima kan divx enz enz goed afspelen.

Nu wil ik subs erin zetten. even met sub2divx aan de gang gegaan en een .divx bestand gemaakt met de gemuxte avi en subs. Komt het volgende zodra ik op mijn ps3 naar de map navigeer met de divx krijg ik een dlna error (2006).

[..]
Wordt het bestand wel goed afgespeeld in WMP11 zelf (dus gewoon de video in windows zelf afspelen)? Je crash van de explorer na het aanklikken klinkt namelijk als een crash van de preview functie in de windows explorer, wat zou kunnen betekenen dat bijvoorbeeld je DivX codec niet goed werkt i.c.m. gemuxte ondertitels.

Van het crashende explorer gebeuren had ik trouwens ook last, plus dat video bestanden na aanklikken of bij het verplaatsen 'in use' bleken te zijn. Ook dat komt door die preview functie. Om dat te verhelpen kun je twee dingen doen:
• deregistreer shmedia: REGSVR32 /U SHMEDIA.DLL (in de command prompt)
• Verwijder de default value van de registry key genaamd 'HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler'

(uiteraard op eigen risico, maar bij mij heeft het een hoop ergernis verholpen)

[ Voor 3% gewijzigd door sopsop op 19-05-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Laatst online: 03-06 20:47
Driek schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:17:
Maar ik wel hem ook als mediacenter gebruiken. Nu heb ik een mediacenter pc met een externe HD van 500Gb met een hoop dvd;s daarop.
Echter staan de dvd's in mappen met de vob files. Dit is zo ingesteld zodat vista MCE ze gewoon kan lezen. Echter kan de ps3 niet goed met vob's overweg.
Iemand hier ervaringen mee ? Ik zou toch graag VOB's van een externe drive af willen spelen, is dit ook niet mogelijk als ze in de juiste mappen staan ?

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
HoefMeistert schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:51:
[...]

Iemand hier ervaringen mee ? Ik zou toch graag VOB's van een externe drive af willen spelen, is dit ook niet mogelijk als ze in de juiste mappen staan ?
hij kan ze wel lezen, alleen speelt hij ze 1 voor 1 af.
betekent dus om het half uur verplicht klikken, en de menus etc werken niet

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vraag 1:
Ik had in eerste instantie ook Tversity geinstalleerd, de ps3 ziet de server goed en ook alle nummers alleen als ik een nummer selecteer duurd het ontzettend lang (ongeveer 1 minuut) voordat hij ze gaat afspelen. Als ik dan op volgende druk gebeurd dat weer.

Als ik twonkymedia installeer heb ik helemaal geen problemen???

Vraag 2:
En zit er eigenlijk ook nog een infrarood sensor op zodat ik mijn harmony 525 afstandsbediening hiervoor kan gebruiken of zit ik vast aan de sony afstandsbediening of controller?

Vraag 3:
Kan je in de mediacenter van de ps3 eigenlijk ook zoekn naar een bepaald nummer want dit mis ik nu eigenlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Avvd op 19-05-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 08:30
Als je host op een 64bit XP of Windows 2003 Server werkt tversity voor geen meter. Dan kun je idd beter twonky gebruiken.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Driek schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:59:
[...]

hij kan ze wel lezen, alleen speelt hij ze 1 voor 1 af.
betekent dus om het half uur verplicht klikken, en de menus etc werken niet
Ow das lekker dan. DVD's via streaming werkt al niet lekker en nu directe VOB's afspelen dus ook niet echt. Moet er dus 1 VOB van maken alleen loop je dan weer tegen de 4GB limiet aan 8)7 al met al nog niet echt een lekkere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
HoefMeistert schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:33:
[...]

Ow das lekker dan. DVD's via streaming werkt al niet lekker en nu directe VOB's afspelen dus ook niet echt. Moet er dus 1 VOB van maken alleen loop je dan weer tegen de 4GB limiet aan 8)7 al met al nog niet echt een lekkere oplossing
Leest er hier dan niemand een paar pagina's terug ? Daar kan je toch echt vinden dat je van een dvd heel simpel met dvdshrink een 1 vob file maakt, en bij streaming maakt het niets uit hoe groot of klein de file is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
HaseMike schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:30:
[...]

Leest er hier dan niemand een paar pagina's terug ? Daar kan je toch echt vinden dat je van een dvd heel simpel met dvdshrink een 1 vob file maakt, en bij streaming maakt het niets uit hoe groot of klein de file is.
Jawel hoor lees alle kanten op :+ Dat je er met dvd Shrink 1 vob van kan maken is bekent. Wat ik echter aangeef is dat je dan weer tegen de 4GB filesize limiet van FAT32 aanloopt. De reden waarom ik em op een externe schijf wil hebben is omdat er met steaming geen subs meekomen.
Je hebt nu dus voor DVD's:
  • Streaming => geen subs
  • Externe disk => meerdere vob's of 1 vob waarbij je op de 4GB limiet moet letten
  • Kopieren naar de PS3, niet echt een optie zolang Sony niet met een tool komt om de PS3 vanaf je home PC te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
HoefMeistert schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:44:.] De reden waarom ik em op een externe schijf wil hebben is omdat er met steaming geen subs meekomen.
Ok, helaas gaat dat niet met subs. Buiten dat heeft de ps3 met sommige gestreamde (wat een nederlands nietwaar) vobs wat beeldkwaliteit problemen zoals trillende horizontale lijnen. Als je dezelfde film als schijfje in de ps3 stopt zijn deze interlacing problemen er niet.

De meeste dvd's die ik wil kijken brand ik even snel op een rewriteable, is geen super oplossing maar ach de meeste films zijn toch maar 1 malig het bekijken waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
HaseMike schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:34:
[...]

Ok, helaas gaat dat niet met subs. Buiten dat heeft de ps3 met sommige gestreamde (wat een nederlands nietwaar) vobs wat beeldkwaliteit problemen zoals trillende horizontale lijnen. Als je dezelfde film als schijfje in de ps3 stopt zijn deze interlacing problemen er niet.

De meeste dvd's die ik wil kijken brand ik even snel op een rewriteable, is geen super oplossing maar ach de meeste films zijn toch maar 1 malig het bekijken waard ;)
Jammer :(
Ik wou eigenlijk een allin One solution dus ook zonder branden :) maar dat is dus nog ff een no-go. Dat toch maar een externe hdd met DNLA server aanschaffen en schijfjes blijven gebruiken. hellaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Furfoot schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:22:
Als je host op een 64bit XP of Windows 2003 Server werkt tversity voor geen meter. Dan kun je idd beter twonky gebruiken.
Wat werkt dan precies slecht? Heb je daar een bron van?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe tv en PS3 te scoren. Uiteraard gaat er aan de PS3 een NAS hangen om al mijn multimedia gedoe erop af te spelen. Hierbij wil ik wel een hifi set zonder dvd-speler aanschaffen, omdat de speakers van de tv zelf uiteraard niet aan mijn wensen zullen voldoen. Mijn vraag is echter of je de PS3 kunt aansluiten op een set via HDMI, zodat zowel het beeld als geluid via de receiver gaat; dus PS3 > Receiver > TV. De PS3 kan het a/v zowel gezamenlijk via HDMI als gescheiden met HDMI/optisch versturen heb ik begrepen, maar ik weet dus niet zeker of dan ook het video-signaal via de receiver naar de tv wordt verstuurd. Ik zit onder andere te twijfelen over de Sony HT-SS1300 en de HT-SF1300. Beiden beschikken over 3x HDMI in en 1x out.

Heeft iemand al een dergelijke setup, en zal dat werken i.c.m. de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
EmRuTToY schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:56:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe tv en PS3 te scoren. Uiteraard gaat er aan de PS3 een NAS hangen om al mijn multimedia gedoe erop af te spelen. Hierbij wil ik wel een hifi set zonder dvd-speler aanschaffen, omdat de speakers van de tv zelf uiteraard niet aan mijn wensen zullen voldoen. Mijn vraag is echter of je de PS3 kunt aansluiten op een set via HDMI, zodat zowel het beeld als geluid via de receiver gaat; dus PS3 > Receiver > TV. De PS3 kan het a/v zowel gezamenlijk via HDMI als gescheiden met HDMI/optisch versturen heb ik begrepen, maar ik weet dus niet zeker of dan ook het video-signaal via de receiver naar de tv wordt verstuurd. Ik zit onder andere te twijfelen over de Sony HT-SS1300 en de HT-SF1300. Beiden beschikken over 3x HDMI in en 1x out.

Ja hoor dat werkt echter zijn er wel "eisen" aan je reciever. Hij moet het HDMI signaal processen.
Audio verwerken en video doorzetten naar de HDMI video out.
Een reciever waar een "simpele" HDMI switch opzit zal niet aan jouw eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 10:35

Murphy

(2B||!2B)?

EmRuTToY schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:56:
....

* Murphy heeft een Denon AVR 2308 en dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Blijkbaar moet ik diep in de buidel tasten voor een degelijke receiver die audio aan kan via HDMI (had verwacht dat video een groter probleem zou zijn :+). Ik zal voorlopig nog even moeten wachten voor een goede receiver, die Sony's zie ik al niet meer zitten als ze geen audio kunnen processen; daar gaat het immers om :)

Bedankt :>

[ Voor 0% gewijzigd door EmRuTToY op 20-05-2008 21:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
EmRuTToY schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:31:
Blijkbaar moet ik diep in de buidel tasten voor een degelijke receiver die audio aan kan via HDMI (had verwacht dat video een groter probleem zou zijn :+). Ik zal voorlopig nog even moeten wachten voor een goede receiver, die Sony's zie ik al niet meer zitten als ze geen audio kunnen processen; daar gaat het immers om :)

Bedankt :>
onkyo sr605, zeer goed voor een nette prijs alleen erg lelijk

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ik heb een 3e deel aangemaakt, zal ASAP een en ander wijzigen. (Nieuwe tekst + tabel headers etc.)

Playstation 3 als media center - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 11:18

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.