Playstation 3 als media center - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 174.168 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

CSB schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:04:
Gisteren weer een zeer slechte ervaring opgedaan met streamen.
Zat ik een film te kijken met vrienden, zegt de PS3 echt in de laatste 10 minuten (de climax eigenlijk) Network Error. Ik weet dat de PS3 dit vaker doet, maar kom op hee. 1,5 uur goed spelen zonder een enkele hapering of onderbreking, en dan de laatste 10 minuten! En nog erger: je kan dan niet ff doorspoelen om dan alsnog het einde te zien. Sta je lekker voor lul voor je vrienden...

Ok, streamen via WiFi schijnt niet de beste manier te zijn, maar waarom heb ik dan 1,5 uur lang een stabiele verbinding en opeens daarna een dip? Want ik kon gelijk de film herstarten. Probleem is nog: het was Xvid i.p.v. Divx, dus ik kon em ook niet ff snel op een cd'tje fikken om in de PS3 te stoppen. :(
Driehoekje. Goto (optie linksboven). Tijd kiezen waar die verder moet gaan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Sentry23 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:17:
[...]
<knip> mbt tot VOB splitten...

Afhankelijk van je disksnelheid, ergens tussen de 15 en de 50 MB/sec.
Welk programma is hiervoor beschikbaar / aan te raden?

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Zodra ik DVD's (VOB's) ga streamen (gewoon omdat ik alles op mn PC wil hebben) hoe gaat het dan met de subtitels ? normaal gesproken selecteer je er 1 vanuit het menu. Echter streaming heeft geen "weg terug" Zetten jullie de DVD files om naar 1 file zonder menu en met hardcoded subs oid ? en zo ja welke app is hiervoor geschikt...

PSNID : HoefMeistert

Verwijderd

Voor de geinteresseerden: YDL 6.0 komt 8 maart publiek uit, deze is speciaal ontwikkeld voor de ps3 en maakt meer gebruik van de capaciteit van de ps3 dan voige ydl's ubuntu's of fedora's. Kortom HD kijken (ook mkv-tjes dus (bespaard omzetten)) zou theoretisch mogelijk moeten zijn via ydl op je ps3!!! Als ik hem ergens vandaan heb gehaald zet ik het er gelijk op en laat het hier zo snel mogelijk weten.

• Toffei
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
kun je daar dan ook een media center progamma op installeren? op ydl 6

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ow, doet google het bij jou ook niet?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Toffei
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
nou dan mag jij het voor mij googlen ik krijg het toch echt niet gevonden.

Verwijderd

scorpie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:53:
Ow, doet google het bij jou ook niet?
waarom moeite nemen om dit te posten? Dan had je net zo goed zijn vraag kunnen beantwoorden :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:29:
[...]

waarom moeite nemen om dit te posten? Dan had je net zo goed zijn vraag kunnen beantwoorden :S
Nou ten eerste is het WEL op google te vinden. Ten tweede, mocht je dit topic even doornemen (en de vorige) kom je meerdere malen MythTv tegen (even voor de duidelijkheid: mediacentre, dat draait op linux). Daarnaast als je iets ruimer denkt dan de zoek opdracht " ydl + mediacentre" maar ook eens "ydl + mediaplayer" kom je gelijk bij een eerste hit uit, waar vlc player wordt aangegeven, een perfecte mediaplayer die werkelijk alles speelt (mits natuurlijk de juiste codecs beschikbaar zijn) daar heb je dus eigenlijk al je mediacentre.

Dit is allemaal wel een beetje sarcastisch bedoelt, maar het valt me op dat in deze maar ook in andere topics soms zo klakkeloos maar wordt gevraagd terwijl zoeken mbv google, vaak sneller een antwoord verschaft dan via hier. Het enige verschil is dat je in een zoekmachine moet denken in trefwoorden.

Maar om even ontopic door te gaan: Er is dus een mediaspeler voor linux, maar als je die nog niet eens kan vinden op google, lijkt het me sterk dat je dat kan installeren en werkende krijgen (op een serieus NIET lullige manier bedoelt), ik heb het geprobeerd en kreeg niks aan de praat, dus als jou het wel lukt, excuses en post een mooie tutorial.

verder heb je dus vlc player (er zijn ook meerdere mediaspelers voor linux) die erg makkelijk in gebruik is, om kan gaan met .mkv bestanden en dus mooi hd kwaliteit kan afspelen.

Als je nog een andere applicatie weet die ik nu even niet noem, maar een mediaspeler wel kan laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Shiver23 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:15:
[...]

Driehoekje. Goto (optie linksboven). Tijd kiezen waar die verder moet gaan.
Shit, serieus?? _/-\o_

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Het seeken kan wel even duren, maar je hoeft niet de hele film vanaf het begin te "fast forwarden" totaan het punt waar je bent begonnen nee :p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Eindelijk is het zover 8) Ik hem hem. de PS3

Maar nu heb ik enkele vraagjes over TVersity, alles werkt volgens mijn goed alleen heb ik toch nog enkele vraagjes over sommige dingen die je kan instellen bij TVersity.

Bij sharing staat ook:
Audio URL
Image URL
Video URL en
Audio Feed
Image Feed
Video Feed

Wat kan je hier mee en wat zijn de instelling daarvan ?

En hoe kan je MP3 afspelen op je PS3 ?

En hoe kan je HD-materiaal groter als 4 Gb splitsen zodat je het wel kan bekijken ??
ik heb nu een film van shrek die 8Gb groot is maar die pakt hij niet, waarschijnlijk omdat deze groter is al 4Gb?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie26 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:03:

Maar nu heb ik enkele vraagjes over TVersity, alles werkt volgens mijn goed alleen heb ik toch nog enkele vraagjes over sommige dingen die je kan instellen bij TVersity.

Bij sharing staat ook:
Audio URL
Image URL
Video URL en
Audio Feed
Image Feed
Video Feed

hele goede vraag, ik heb het geprobeerd met een video url en kreeg het niet aan de praat. Kan ik je dus niet mee helpen
En hoe kan je MP3 afspelen op je PS3 ?
je externe harddisk, of usb gerelateerde apparaat aan de ps3 hangen en naar audio gaan, je schijf opzoeken en driehoekje in drukken, display all, en je zit in je schijf met al je folders.
Met tversity kan je ze gewoon toevoegen in je library, dan kan je in je ps3 naar je mediaserver gaan en klaar.
En hoe kan je HD-materiaal groter als 4 Gb splitsen zodat je het wel kan bekijken ??
ik heb nu een film van shrek die 8Gb groot is maar die pakt hij niet, waarschijnlijk omdat deze groter is al 4Gb?
Is dit al een MP4 file? zo ja dan durf ik het zo niet te zeggen. Als het een mkv is kan je hem converten met GoTsent, hier wordt hij ook netjes gesplitst. Is het een wmv file dan hoop ik voor je dat deze geen 5.1 geluid heeft anders draait ie wel maar dan zonder geluid en splitsen kan je doen met de wmv splitters (www.google.nl)

Verder staat er in de startpost erg veel over verschillende mediaservers, het converteren van je hd materiaal. Dus mocht je deze nog niet hebben doorgelezen, kan ik je dat zeker even aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Winamp heeft trouwens ook een mediaserver add-on. Alleen kan deze uitsluitend video en audio delen. Geen foto's en dat maakt het dus minder interessant. Wel aardig is dat je je audiobestanden via de serverfunctionaliteit overal kunt benaderen. Zelfs via je mobiel (UMTS) kun je dan je eigen muziek laten streamen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:55:
Winamp heeft trouwens ook een mediaserver add-on. Alleen kan deze uitsluitend video en audio delen. Geen foto's en dat maakt het dus minder interessant. Wel aardig is dat je je audiobestanden via de serverfunctionaliteit overal kunt benaderen. Zelfs via je mobiel (UMTS) kun je dan je eigen muziek laten streamen.
Weet je misschien vanaf welke versie Winamp deze ondersteuning biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:36:
[...]

Weet je misschien vanaf welke versie Winamp deze ondersteuning biedt?
In versie 5.5 zit een onderdeel "remote media" in de uitklaplijst van de medialibrary. Hier kun je "winamp remote" downloaden en installeren. Of het in eerdere versies ook al zat weet ik niet. Winamp remote is in principe een apart programma, dus ik denk dat het ook wel met oudere winamp versies werkt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen met het programma Streammygame? Als ik het goed begrepen heb kan je hier ook foto, video en muziek mee streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:38:
Iemand al ervaringen met het programma Streammygame? Als ik het goed begrepen heb kan je hier ook foto, video en muziek mee streamen
nee geen ervaring mee, maar test het uit laat het ons weten ;) En als iemand op een site "toevallig" een iso van ydl6.0 ziet staan, laat me dit dan even weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:17:
[...]

nee geen ervaring mee, maar test het uit laat het ons weten ;) En als iemand op een site "toevallig" een iso van ydl6.0 ziet staan, laat me dit dan even weten!!
Zodra ik meer weet laat ik het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Laatste tijd bezig geweest met het installeren en opzetten van een Mediaservertje. Audio & Images werken perfect. Echter loop ik nu tegen een voor mij redelijk issue aan. Het weergeven van ondertitelingen van DVD's gaat niet. Ik kan bv geen ondertiteling selecteren (logisch). Ben nu opzoek naar een methode om de sub's hard in de film te zetten..
Hoe gaan jullie hiermee om ? Of kijken jullie geen DVD's of dan zonder sub's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
HoefMeistert schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:54:
Laatste tijd bezig geweest met het installeren en opzetten van een Mediaservertje. Audio & Images werken perfect. Echter loop ik nu tegen een voor mij redelijk issue aan. Het weergeven van ondertitelingen van DVD's gaat niet. Ik kan bv geen ondertiteling selecteren (logisch). Ben nu opzoek naar een methode om de sub's hard in de film te zetten..
Hoe gaan jullie hiermee om ? Of kijken jullie geen DVD's of dan zonder sub's
Een DVD schijf of een RIP? DVD schijfjes hebben nog gewoon standaard sub ondersteuning. Voor losstaande .srt subs kun je tversity gebruiken om te transcoden met subs. Hier een tutorial: http://forums.tversity.com/viewtopic.php?t=8063

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Furfoot schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:18:
[...]

Een DVD schijf of een RIP? DVD schijfjes hebben nog gewoon standaard sub ondersteuning. Voor losstaande .srt subs kun je tversity gebruiken om te transcoden met subs. Hier een tutorial: http://forums.tversity.com/viewtopic.php?t=8063
bv een Video_TS map. Video speelt als een trein echter geen sub's. Zal bovenstaande manual eens doorvoeren en kijken of het dan functioneerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Winamp maakt gebruik van Orb, zie http://www.orb.com/
Het maakt van je pc een soort webserver, want de client is ook webbased, je moet inloggen en dan krijg je je stream door. Ik heb het eerder al getest tussen 2 computers, maar ik vond het niet lekker werken, dus heb het nieteens geprobeerd via m'n ps3.

En dat streammygame, daar had ik in het vorige deel geloof ik al een youtube filmpje van gepost, maar daar was ook iets mee waardoor het niet zo lekker zou lopen. Ik gebruik vooralsnog TVersity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even Winamp 5.52 gedownload met de remote. Mijn bevindingen zijn redelijk tot goed.
Zodra je ze in de map zet vindt je ze zeer snel terug in de PS3, maar helaas speelde hij niet alle mp3's af. Wat ik duidelijk naar vond was dat ze in willekeurige volgorde staan in de map muziek op de PS3.
Wat video betreft speelde hij bij mij bijna alles af. Dvd's heb ik niet getest. Minpunt hier is het vooruit spoelen. Met de snelheid 1.5 is er niets aan de hand, maar doe je 10x dan stopt hij en geeft een netwerkfout aan. Kortom ik blijf zoeken naar iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister tot laat in de nacht mijn pc als mediacentre proberen in te stellen en dit is me tot op zekere hoogte gelukt. Ik heb gebruik gemaakt van de volgende tutorial:

http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=75081

Nu krijg ik foto en muziek perfect gestreamed. Bij de films werken alle formaten (met transcoding always on, krijg ik zelfst de subtitles mee geleverd) behalve mijn .mkv files. Ik heb alleen de laatste ffdshow en haali splitter op mijn pc, en de film draait gewoon in al mijn players op de pc. Alleen krijg ik hem maar niet gestreamed via Tversity naar mijn PS3. Ik blijf de foutmelding krijgen:

The media could not be played. This media may be deleted from the server.

Ik heb als 2e optie de GOTSent en mkv2vob geprobeerd maar dit zijn converters (soort van) en dit duurt eeuwen. Dit kan niet de oplossing zijn. Besides beide programmas blijven hangen en ik krijg er dus geen fatsoenlijk mpeg4 of vob uit. Het streamen van een test .vob file werkt dan wel prima via Tversity (in FULL HD en met goede audio).

Ook heb ik geprobeerd om de -debug command aan de mediaserver.bat te hangen, dit zorgde er voor dat het .vob bestand werkte, wat het voor deze aanpassing niet deed, en ik heb de mpeg16 veranderd in mpeg2 (voor betere qualiteit). Het veranderen maakte niks uit voor het wel/niet werken van de mkv files. Ook geprobeerd verschillende versies van ffdshow en tversity installeren, maar dit werkte allemaal niet. Ik heb dat topic van die tutorial helemaal doorgelezen, en alles geprobeerd wat de TS van dat topic adviseerde, allemaal zonder geluk.

Iemand met een werkende .mkv stream van pc naar ps3, en zo ja hoe heb je dit gedaan? Ik ben namelijk out of options als ik het zo bekijk.

Misschien een kleine kantnote: Ik wil dus GEEN conversie programmas als GOTSent en mkv2vob gebruiken! Het moet gewoon via Tversity gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Arie26 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:03:

Bij sharing staat ook:
Audio URL
Image URL
Video URL en
Audio Feed
Image Feed
Video Feed

Hier kun je een url of rss feed opgeven waardoor het bijvoorbeeld mogelijk is om online een specifieke webradio te beluisteren of film te bekijken etc. Bij audio url vul je bijvoorbeeld de url van online radio van radio538 in meer niet.

[ Voor 6% gewijzigd door stp_4 op 19-02-2008 14:08 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
stp_4 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:06:
[...]

Hier kun je een url of rss feed opgeven waardoor het bijvoorbeeld mogelijk is om online een specifieke webradio te beluisteren of film te bekijken etc. Bij audio url vul je bijvoorbeeld de url van online radio van radio538 in meer niet.
Ja, maar dat werkt niet echt naar behoren. tversity behandeld iedere url alsof het om een podcast gaat en gaat deze alsvast cachen. Volkomen nutteloos bij een stream van een live radiostation natuurlijk.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:50:
Bij de films werken alle formaten (met transcoding always on, krijg ik zelfst de subtitles mee geleverd)
Begrijp dus dat je subs bij geripte DVD's ziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoefMeistert schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Begrijp dus dat je subs bij geripte DVD's ziet ?
Ik rip mn dvds niet zelf, maar de divx en xvid die ik download en waar ik .srt bestanden van heb worden met sub gestreamed ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52

Ik heb als 2e optie de GOTSent en mkv2vob geprobeerd maar dit zijn converters (soort van) en dit duurt eeuwen. Dit kan niet de oplossing zijn. Besides beide programmas blijven hangen en ik krijg er dus geen fatsoenlijk mpeg4 of vob uit. Het streamen van een test .vob file werkt dan wel prima via Tversity (in FULL HD en met goede audio).
Duurt ongeveer 5-10 minuten per bestand op een Athlon XP1800+, dat is toch geen eeuwen lijkt me.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:28:
[...]

Duurt ongeveer 5-10 minuten per bestand op een Athlon XP1800+, dat is toch geen eeuwen lijkt me.
Het werkt gewoon niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:10:
[...]

Ik rip mn dvds niet zelf, maar de divx en xvid die ik download en waar ik .srt bestanden van heb worden met sub gestreamed ja :)
Oww ok, gaat mij om de DVD subs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:43:
[...]

Het werkt gewoon niet bij mij.
Ik blijf dus met beide programmas errors houden. Is er dan niemand die een oplossing heeft?

edit: error during audio extraction.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Je hebt ook Google gebruikt? Verder is het niet de bedoeling om hier vragen te posten.

[ Voor 67% gewijzigd door TheZeroorez op 19-02-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic :)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok!!! ik heb ydl 6.0 bnnen, ben nu een backup aan het maken van de ps3 en zometeen installeren maar, ik hoop het volgende bericht vanuit linux te kunnen posten! ik hou jullie op de hoogte!

(offtopic: ik bn bezig met posten op ftd... voor de liefhebbers (voor de mod: als ik dit niet mag typen... geef me een dm en ik delete hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik heb een vraagje, zie je in ydl dan ook je partitie met de films van het PS3 gedeelte? Aangezien hier een hoop films fotos en muziek op staat namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

-knip-
Iemand met een werkende .mkv stream van pc naar ps3, en zo ja hoe heb je dit gedaan? Ik ben namelijk out of options als ik het zo bekijk.

Misschien een kleine kantnote: Ik wil dus GEEN conversie programmas als GOTSent en mkv2vob gebruiken! Het moet gewoon via Tversity gaan.
Bij mij werkt dat wel, ware het niet dat mijn pc net iets te traag is om 720p realtime te transcoden (om over 1080p helemaal maar niet te spreken).
  • Mijn (oude) pc is een P4@2.4Ghz
  • Windows XP/SP2
  • ffdshow tryouts revision 1289
  • Haali Media Splitter 1.7.189.11
  • TVersity 0.9.11.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:09:
[...]

Bij mij werkt dat wel, ware het niet dat mijn pc net iets te traag is om 720p realtime te transcoden (om over 1080p helemaal maar niet te spreken).
  • Mijn (oude) pc is een P4@2.4Mhz
  • Windows XP
  • ffdshow tryouts revision 1289
  • Haali Media Splitter 1.7.189.11
  • TVersity 0.9.11.4
Ik denk dat het te maken heeft met de DTS die in de package gebakken zit. Heb nog geen mogelijkheid gehad om een andere .mkv te proberen. Dit kan ik dus nog niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ydl 6.0 staat erop! draait als een tiet, alleen kan er nog niks gedownload worden.. ik neem aan dat dit komt als de iso gewoon van de mirror te downen is en dat het nu alleen voo betalende gasten is. zodra er meer nieuws is, laat ik het gelijk weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-04 09:52
Kijk, plus punten voor linux! Ik laat het hele streamen nog even voor wat het is en zodra YDL 6.0 officieel uit is download en installeer ik deze. Dan gooi ik VCL mediaplayer op YDL en dan kan het streamen beginnen =). Zijn er nog meerdere mensen die voor deze optie kiezen? Of vinden de meeste mensen dit geen goed idee?

Voor HD films streamen zal ik nog wel een UTP kabel moeten trekken ipv het wireless wat ik nu gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark v. V schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:01:
Kijk, plus punten voor linux! Ik laat het hele streamen nog even voor wat het is en zodra YDL 6.0 officieel uit is download en installeer ik deze. Dan gooi ik VCL mediaplayer op YDL en dan kan het streamen beginnen =). Zijn er nog meerdere mensen die voor deze optie kiezen? Of vinden de meeste mensen dit geen goed idee?

Voor HD films streamen zal ik nog wel een UTP kabel moeten trekken ipv het wireless wat ik nu gebruik..
Dit is juist de reden waarom ik ydl installeer! haha streaming!!!!
De ps3 pakt alleen nu (geen idee hoe ik het verander) mn wireless voor internet en netwerk gebeuren. Wil ik een andere netwerkkaart selecteren krijg ik een mooie lijst zonder ook maar iets van ps3 voor mn kiezen... tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
mensen is de PS3 partitie te zien in YDL? aangezien hier een hoop films van mij opstaan namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Mag ik even een vraagje tussendoor stellen?
Ik probeer namelijk al een tijdje een fatsoenlijke stream te draaien, maar ik kom er dus net achter dat mijn PC geen 720P MKV's kan draaien. Hij stottert op sommige momenten. Laat staan dat ie dan goed streamt. En ik vind het vooral raar omdat mijn systeemspecs (zie signature) niet echt slecht zijn dacht ik zo.
Ik heb het K-lite codec pack en de Haali splitter geinstalleerd staan, maar toch werkt het niet goed.
hebben jullie enig idee? (dit probleem staat nu even los van het streamen verhaal, maar is er wel mee verbonden zullen we maar zeggen)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Frank J. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:39:
mensen is de PS3 partitie te zien in YDL? aangezien hier een hoop films van mij opstaan namelijk
Nee. Onder linux loopt ook de harde schijf onder de hypervisor, en is alleen het linux geformatteerde gedeelte zichtbaar als een hele fysieke harde schijf.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:36:
Mag ik even een vraagje tussendoor stellen?
Ik probeer namelijk al een tijdje een fatsoenlijke stream te draaien, maar ik kom er dus net achter dat mijn PC geen 720P MKV's kan draaien. Hij stottert op sommige momenten. Laat staan dat ie dan goed streamt. En ik vind het vooral raar omdat mijn systeemspecs (zie signature) niet echt slecht zijn dacht ik zo.
Ik heb het K-lite codec pack en de Haali splitter geinstalleerd staan, maar toch werkt het niet goed.
hebben jullie enig idee? (dit probleem staat nu even los van het streamen verhaal, maar is er wel mee verbonden zullen we maar zeggen)
zoals al eerder besproken is dus de oplossing om je mkv bestanden te converten naar mp4, of ydl6.0 installeren om ze daar op af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kun je met YDL 6.0 nu realtime 1080p MKV met surround geluid streamen? En ook echt in 24Hz via HDMI?

[ Voor 17% gewijzigd door ari3 op 20-02-2008 21:48 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Doet een PS3 wat met een ac3 stream uit een mp4 file? xbox360 iig niet...

Verwijderd

Ik ben er net achter gekomen dat de Home Media Server die gratis geleverd wordt bij de Nokia N95 support disc ook geschikt is om media te streamen naar de PS3... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:54:
Ik ben er net achter gekomen dat de Home Media Server die gratis geleverd wordt bij de Nokia N95 support disc ook geschikt is om media te streamen naar de PS3... :)
Ik gebruik het nu ongeveer een maand maar bij mij is het geen succes. Grootste probleem waar ik tegenaan loop is dat de PS3 hem gewoon niet kan vinden. Ik hoop dat het bij jou wel mag lukken.

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:48:
Kun je met YDL 6.0 nu realtime 1080p MKV met surround geluid streamen? En ook echt in 24Hz via HDMI?
nog niet getest aangezien ik momenteel de juiste codecs niet kan downloaden, maar volgens mij (bind me dr niet op vast) moet dit kunnen, op het surround sound na. Momenteel ondersteund ydl nog niet de digitale uitgang van de ps3 en stuurt er alleen stereo door.

• Falcon Heavy
Ik heb hem nu draaien op mijn 40w2000 Full HD tv. Ik moest wel nog een aanpassing doen om fullscreen YDL te kunnen draaien. Wat ik heb gedaan is in text mode (BELANGRIJK) getest welke video versie werkte (133 gaf bij mij full screen 1080p aan) daarna yaboot.conf geopend onder root account en daar mode: 133 ingevult. Nu start YDL op met 1080p full screen support.

Hij draait niet heel erg snel vind ik, openen van programma's duurt toch redelijk lang allemaal.

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
lowfi schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:37:
Doet een PS3 wat met een ac3 stream uit een mp4 file? xbox360 iig niet...
Niet in een MP4 bestand, wel in een m2ts (AC3 + H264 (max high profile, level 4.1)).

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Verwijderd

Frank J. schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:17:
Ik heb hem nu draaien op mijn 40w2000 Full HD tv. Ik moest wel nog een aanpassing doen om fullscreen YDL te kunnen draaien. Wat ik heb gedaan is in text mode (BELANGRIJK) getest welke video versie werkte (133 gaf bij mij full screen 1080p aan) daarna yaboot.conf geopend onder root account en daar mode: 133 ingevult. Nu start YDL op met 1080p full screen support.

Hij draait niet heel erg snel vind ik, openen van programma's duurt toch redelijk lang allemaal.
over dat openen van de programma's: ligt er maar net aan hoe je het bekijkt, wat in linux niet gebeurd is dat je zon half venster in je scherm krijgt die nog aan het laden is. Het duurt even, maar dan is het venster er ook wel in een keer. rare uitleg maar voor mij klopt ie haha

• Falcon Heavy
Nouja ik bekijk het zo. Ik open firefox oid en het duurt 2/3 seconden voor deze ook echt open is. Met 6 SPU's en een main cpu neem ik aan dat dit wel wat sneller kan? Het duurt zelfs zolang dat je denk kom ik klik nog een keer :)

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:58:
ok ydl 6.0 staat erop! draait als een tiet, alleen kan er nog niks gedownload worden.. ik neem aan dat dit komt als de iso gewoon van de mirror te downen is en dat het nu alleen voo betalende gasten is. zodra er meer nieuws is, laat ik het gelijk weten..
Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik iig in de Add/Remove Software kan komen. Alleen zie ik geen andere software maar alleen dat wat al geinstalleerd is. Dit gedaan. Of bedoel je software zoals VLC installeren op de PS3 via yum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:48:
[...]

Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik iig in de Add/Remove Software kan komen. Alleen zie ik geen andere software maar alleen dat wat al geinstalleerd is. Dit gedaan. Of bedoel je software zoals VLC installeren op de PS3 via yum?
haha ja dat heb ik ook net voor elkaar gekregen, maar je hebt er , zoals jij ook al zegt, helemaal niks aan. ik hoopte dat ik via die nieuwe mirrors idd bij vlc player kon komen, maar helaas hiervoor zullen we toch echt even moeten wachten tot 8 maart heb ik zo het vermoeden... of heb jij een andere oplossing?

edit: ik heb even je link bekeken, maar via die manier kreeg ik het niet voor elkaar.. ik ben ergens op ps3hax geweest waar een alternatieve mirror stond.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Sorry ik bedoelde deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me ps3 is aangesloten op full hd tv (hdmi :P)

als ik nou op me ps3 ydl 6.0 installeer straks kan ik dan gewoon een full hd film bestand streamen van me pc af ? blijft die kwaliteit dan wel 1080p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:48:
me ps3 is aangesloten op full hd tv (hdmi :P)

als ik nou op me ps3 ydl 6.0 installeer straks kan ik dan gewoon een full hd film bestand streamen van me pc af ? blijft die kwaliteit dan wel 1080p ?
als het goed is lukt dit ja :) Maar zoals de posts hierboven is het even wachten op de bestanden om te installeren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Frank J. schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:56:
[...]

als het goed is lukt dit ja :) Maar zoals de posts hierboven is het even wachten op de bestanden om te installeren :o
Nou ben ik een volledige linux noob enzo, maar die mediaplayers die onder linux draaien, die ondersteunen ook .srt subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Join the club :p ik ben ook linux noob :)

Geen idee, volgens mij niet het is een standaar player die wat bestanden kan afspelen. Als YUM werkt (Yellowdog Update Manager) en de servers met bestanden (codecs VLC player) online komen of mirrors dan moet dit gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ja, ik vond dit met google :)
SubRip (*.srt) format, which can be selected as an external subtitles file in VLC when playing a video.

To open a subtitles file, use the Advanced Open dialog box (Menu File, Open file). Select your file by clicking on the Browse button. Then, check the Subtitle options checkbox and click on the Settings button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ja VLC is een aardig goede player dus dat zou ook wel kunnen ja. Alleen nu nog VLC kunnen downloaden :9

[edit]VLC is nu toegevoegd zie ik bij YUM

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon Heavy op 23-02-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Ik snap hem volgens mij niet helemaal.. de YDL versie die momenteel uit is, voor de 'developers', is toch nog niet de final versie? Of is dit wel het geval en moeten hier nog 'addons' voor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik heb geprobeerd om te streamen met TVersity, maar wat ik ook probeerde, het werkte niet. De PS3 kon hem gewoon niet vinden.

Daarna heb ik Nero MediaHome geprobeerd, en die werkt in 1 x prima! Alles speelt hij zonder haperingen af. Alleen het indexeren gaat wat traag, maar dat is een detail.

Blijft raar dat TVersity het niet deed, maargoed ik kan eindelijk streamen dus ik ben blij :D

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 07:47:
Ja VLC is een aardig goede player dus dat zou ook wel kunnen ja. Alleen nu nog VLC kunnen downloaden :9

[edit]VLC is nu toegevoegd zie ik bij YUM
ook te installen, ik kan m nl niet vinden?? welke library heb je gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:09:
[...]

ook te installen, ik kan m nl niet vinden?? welke library heb je gebruikt??
nou als ik naar add remove software ga dan zie ik een lijst met nog niet geinstalleerde bestanden waaronder VLC. Maar ik krijg na het installeren VLC niet opgestart. vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:45:
[...]

nou als ik naar add remove software ga dan zie ik een lijst met nog niet geinstalleerde bestanden waaronder VLC. Maar ik krijg na het installeren VLC niet opgestart. vaag
je hebt de reposdate.d files niet aangepast, maar de originele libraries gebruikt??, en zit je in gnome?? (zo niet probeer daar eens onder, je weet maar nooit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chi3F schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:54:
Ik heb geprobeerd om te streamen met TVersity, maar wat ik ook probeerde, het werkte niet. De PS3 kon hem gewoon niet vinden.

Daarna heb ik Nero MediaHome geprobeerd, en die werkt in 1 x prima! Alles speelt hij zonder haperingen af. Alleen het indexeren gaat wat traag, maar dat is een detail.

Blijft raar dat TVersity het niet deed, maargoed ik kan eindelijk streamen dus ik ben blij :D
Nero Mediahome werkte bij mij de eerste keer ook prima, alleen de keren daarna kon de PS3 hem 9 van de 10 keer niet vinden. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:22:
[...]

je hebt de reposdate.d files niet aangepast, maar de originele libraries gebruikt??
ik heb geen idee waar je het over hebt :p
, en zit je in gnome?? (zo niet probeer daar eens onder, je weet maar nooit haha
Dit zal ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
kan je onder ydl ook andere filesystems (grotere bestanden dan 4gb) lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel0672 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:15:
kan je onder ydl ook andere filesystems (grotere bestanden dan 4gb) lezen?
Als het goed is wel, ik gebruik zelf Ubuntu maar ga overstappen naar ydl.
Bij ubuntu heb je ondersteuning voor alle bestandsystemen (inclusief schrijven op NTFS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:22:
[...]

je hebt de reposdate.d files niet aangepast, maar de originele libraries gebruikt??, en zit je in gnome?? (zo niet probeer daar eens onder, je weet maar nooit haha
ik had wat repos files aangepast kwam ik net achter :p deze verwijderd en ik kan nogsteeds geen VLC player zien. Foutje van mijn kant dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd heb ik een Playstation 3 i.c.m. een TwonkyMedia (netwerkhardeschijf) server. Werkt allemaal prima. Het enige probleem waar ik tegen aan loop en de oplossing niet van weet, is het volgende:

Als ik een muziek cd op de netwerkhardeschijf zet, kan ik deze keurig afspelen. Wanneer ik alleen de naam van deze map verander, bijv. Tweakerscd verander ik naar tweakersdvd, herkent de Playstation 3 de cd niet meer. De cd is nergens meer te vinden. Verander ik de naam terug, blijft de cd niet te vinden. Hij wordt pas zichtbaar als ik de cd van de netwerkhardeschijf gooi en er opnieuw opzet.

Zeer vervelend. Ik heb geen flauw idee meer wat het kan zijn. Ik heb de nieuwste firmware updates erop geknald, alle settings van de netwerkhardeschijf nagelopen, de nieuwste systeemupdate van de Playstation 3 geïnstalleerd maar nog steeds geen oplossing .

Voor de geïnteresseerden:
Netwerkhardeschijf: QNAP 109 (schijf 500GB)
TwonkyMediaServer: V 4.4.4 RC1
Playstation 3: nieuwste systeemupdate

Hoop dat iemand dit probleem herkent en de oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:08:
Sinds enige tijd heb ik een Playstation 3 i.c.m. een TwonkyMedia (netwerkhardeschijf) server. Werkt allemaal prima. Het enige probleem waar ik tegen aan loop en de oplossing niet van weet, is het volgende:

Als ik een muziek cd op de netwerkhardeschijf zet, kan ik deze keurig afspelen. Wanneer ik alleen de naam van deze map verander, bijv. Tweakerscd verander ik naar tweakersdvd, herkent de Playstation 3 de cd niet meer. De cd is nergens meer te vinden. Verander ik de naam terug, blijft de cd niet te vinden. Hij wordt pas zichtbaar als ik de cd van de netwerkhardeschijf gooi en er opnieuw opzet.

Zeer vervelend. Ik heb geen flauw idee meer wat het kan zijn. Ik heb de nieuwste firmware updates erop geknald, alle settings van de netwerkhardeschijf nagelopen, de nieuwste systeemupdate van de Playstation 3 geïnstalleerd maar nog steeds geen oplossing .

Voor de geïnteresseerden:
Netwerkhardeschijf: QNAP 109 (schijf 500GB)
TwonkyMediaServer: V 4.4.4 RC1
Playstation 3: nieuwste systeemupdate

Hoop dat iemand dit probleem herkent en de oplossing heeft.
Dat programma wat erop staat moet de de hardeschijf opnieuw scannen/indexeren. Ik denk dat je dat niet steeds doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al van alles geprobeerd, maar zonder resultaat inanc.

Volgende heeft geen resultaat opgeleverd:

1. "Mediafolders opnieuw lezen".
2. "Databank nieuw aanmaken".
3. "Server herstarten".
*Echt meer instellingen zitten er niet op dit gebied*

Rescan-tijd in minuten: 1

Ik zou het effe niet meer weten. Zullen toch vast meer mensen zijn met dit probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:07:
Al van alles geprobeerd, maar zonder resultaat inanc.

Volgende heeft geen resultaat opgeleverd:

1. "Mediafolders opnieuw lezen".
2. "Databank nieuw aanmaken".
3. "Server herstarten".
*Echt meer instellingen zitten er niet op dit gebied*

Rescan-tijd in minuten: 1

Ik zou het effe niet meer weten. Zullen toch vast meer mensen zijn met dit probleem?
Ik weet niet hoe groot je schijf is, maar is 1 minuut voor het rescannen van je schijf niet erg kort?? Om even met Tversity te vergelijken, daar moet je ook rescannen maar volgens mij duurt dat langer dan 1 minuut. En dat is op een vaste schijf, ik neem dan aan dat een netwerkschijf er langer over zou moeten doen. Of zit ik nou appels met peren te vergelijken??

Verder kan ik je niet helpen want ik gebruik geen mediaservers (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:55:
[...]

Nero Mediahome werkte bij mij de eerste keer ook prima, alleen de keren daarna kon de PS3 hem 9 van de 10 keer niet vinden. Heb jij dat ook?
Nee hij kan hem tot nu toe telkens vinden.

Ik had gister wel dat de connectie met de server wat instabiel was, vaak moest ik dan op de ps3 even terug naar het menu en dan de film weer opnieuw starten. Wel vervelend als dat vaak gebeurt... Weet natuurlijk niet of dat aan Nero ligt of aan de router/pc/ps3.

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 13:10
Sinds kort staat er ook bij mijn ouders een PS3, verbonden met een HD TV. Nu heb ik een vraag die ik nog niet ben tegengekomen in dit topic. Hopelijk zit ik hier wel goed, en anders: sorry...

Mijn vraag is namelijk deze: is het ook mogelijk om een mediaserver met de PS3 te verbinden via internet? Ik heb nu al wel succesvol media gestreamed van mijn PC naar de PS3 via het interne netwerk. Ik heb echter op een andere locatie een server staan (binnenkort) met veel opslag, deze is verbonden aan het internet middels 100mbit, dus zou ik graag via internet films en muziek streamen naar de PS3. Er is sprake van onderstaande situatie:

Afbeeldingslocatie: http://melba.student.utwente.nl/ivo/ps3.jpg

Op de PC draait windows XP met windows media player 11, dit werkte gewoon met DLNA. Nu draait er op de Server ook windows XP (jaja heel slecht, maar het zit re-de-lijk dicht allemaal), en zou ik dus graag hiertussen ook een verbinding hebben. Ik kan echter geen VPN opzetten voor zover ik weet (mijn router is een Sitecom WL160, het modem een akelige Tele2 iVood). Er is wel een mediaserver waarmee alles via flash gaat (om oa media naar de wii browser te streamen), maar ik ben bang dat de kwaliteit daarvan minder is dan van het ingebouwde systeem.

Iemand ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivos schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:35:
Verhaal en mooi plaatje
Iemand ideeën hierover?
Je kan, voor zo ver ik weet, niet connecten met een server via de ps3 xmb. Je zou het evt kunnen proberen met de internet browser van de ps3, maar ik denk niet dat het werkt.

Je oplossing is natuurlijk YDL6.0!! daar mee is het zeker wel mogelijk... nog even wachten tot 3 maart en dan kan je hem legaal en gratisch downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:54:
[...]
...
Je oplossing is natuurlijk YDL6.0!! daar mee is het zeker wel mogelijk... nog even wachten tot 3 maart en dan kan je hem legaal en gratisch downloaden
Ik heb begrepen dat je voor het installeren van YDL een toestenbord en muis nodig hebt, iemand hier nog een tip voor een goed setje voor de PS3 ??
Afbeeldingslocatie: http://www.tripletags.com/uploads/A/AXEL_F_XTREME30065969.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:59:
[...]

Ik heb begrepen dat je voor het installeren van YDL een toestenbord en muis nodig hebt, iemand hier nog een tip voor een goed setje voor de PS3 ??
gewoon een huistuinenkeuken usb toetsenbordje en muis bij de plaatselijke computershop werkt goed (ik zelf gebruik gewoon mn draadloze setje van mn pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 13:10
Ik zie dat YDL een linux-distro is die ook in PS3 variant komt, zeker wel interessant en kan me goed voorstellen dat veel mensen hier daar erg blij mee gaan zijn. Denk dat inderdaad wat ik bedoel ook kan met die distro. Ik wilde zelf echter graag toch proberen om met wat er min of meer standaard in de PS3 zit iets op te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivos schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:18:
Ik zie dat YDL een linux-distro is die ook in PS3 variant komt, zeker wel interessant en kan me goed voorstellen dat veel mensen hier daar erg blij mee gaan zijn. Denk dat inderdaad wat ik bedoel ook kan met die distro. Ik wilde zelf echter graag toch proberen om met wat er min of meer standaard in de PS3 zit iets op te zetten. :P
Dan zal je toch echt een best poosje moeten wachten.. ze zijn wel bezig met megabox, maar ook dat is gebasseerd op linux. YDL6.0 is een dsitro voor ps3, dus geen speciale distro, het is een allin1 pack zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste ps3 fans,

heb hoop gelezen maar kom niet helemaal uit of de ps3 aan alle wensen voldoet.
naast game console moet het ook een standalone media center zijn, niks streamen vanuit een andere pc dus.

- 1ste must: heb momenteel een netwerk hd achter de wifi hangen, kan ik deze met de ps3 zonder problemen benaderen?
ik heb een freecom ethernet hd. als ik het goed heb begrepen is het mogelijk. als firmware staat ook vermeld: NAS2891-009B2 LOADER 3.2

- 2de punt... als ik deze kan benaderen kan ik alleen bepaalde formaten bestanden afspelen. voor muziek, fotos zijn de vermelde extenties afdoende, voor films ook maar kan de subtitles ook afgespeeld worden? momenteel gebruik ik vlc. volgen deze topic is het dan ook mogelijk.
of wordt er aangeraden om iets anders te gerbuiken?

iets anders...

- 40gb versie... is deze nog steeds niet backwards compatible?
vind het nogal een issue en baal een beetje aangezien ik een paar ps2 games nog wel wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:12:
beste ps3 fans,

heb hoop gelezen maar kom niet helemaal uit of de ps3 aan alle wensen voldoet.
naast game console moet het ook een standalone media center zijn, niks streamen vanuit een andere pc dus.

- 1ste must: heb momenteel een netwerk hd achter de wifi hangen, kan ik deze met de ps3 zonder problemen benaderen?
ik heb een freecom ethernet hd. als ik het goed heb begrepen is het mogelijk. als firmware staat ook vermeld: NAS2891-009B2 LOADER 3.2

- 2de punt... als ik deze kan benaderen kan ik alleen bepaalde formaten bestanden afspelen. voor muziek, fotos zijn de vermelde extenties afdoende, voor films ook maar kan de subtitles ook afgespeeld worden? momenteel gebruik ik vlc. volgen deze topic is het dan ook mogelijk.
of wordt er aangeraden om iets anders te gerbuiken?

iets anders...

- 40gb versie... is deze nog steeds niet backwards compatible?
vind het nogal een issue en baal een beetje aangezien ik een paar ps2 games nog wel wil gebruiken.
Nou met alle respect maar volgens mij heb je dan dit hele topic overgeslagen aangezien deze punten (bijna) allemaal besproken zijn.

Voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om een netwerk harddisk te benaderen zonder dit via je pc te doen, of je moet een NAS server hebben, dan zou het theoretisch moeten werken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Verder is het niet mogelijk om .srt's te gebruiken zonder mediaserver van je pc, de subs van een dvd moeten doorgestuurd kunnen worden met vlc player, maar ok dan heb je weer je vaste pc nodig.

Wederom is hier de voorlopige oplossing het installeren van ydl6.0 om vervolgens alles wat je wil afspelen, af te spelen!

en de 40gb versie is backwardscompatible met een aantal ps1 spellen
(misschien een tip, er is ook een ps3 ervaringen topic waar dit perfect in beschreven staat [url]link:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1277306/0[/url]

Wat er nu getypt gaat worden is niet lullig bedoeld, maar google is your friend en lezen is niet schadelijk (vooral bijvoorbeeld een startpost kan erg handig zijn!)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vat het ook niet lullig op!

maar heb ook het idee dat je mijn post niet echt heb gelezen!
ik vraag bij eerste punt bijv of ik het goed heb begrepen. heb een hd en volgens de firmware is het NAS (of moet ik het niet zo lezen?)

tweede punt... was ik ook op zoek naar een bevestiging... kan dus niet. en gezien jou antwoord kan ook geen vlc op geinstalleerd worden. tog?

en de laatste.. weet dat
ik bedoel het niet lullig, maar met ps1 backwards compatible is. maar de vraag was of het NOGSTEEDS niet met ps2 games kan en wellicht is er hier een oplossing voor.

voor jou klinkt het allemaal heel logisch misschien maar niet voor mij. en ik heb een hoop gelezen maar als leek is het niet altijd makkelijk de verbanden correct te leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:15:

ik vraag bij eerste punt bijv of ik het goed heb begrepen. heb een hd en volgens de firmware is het NAS (of moet ik het niet zo lezen?)
Hij moet niet alleen een NAS zijn, maar ook over uPnP dan wel DLNA beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:15:

tweede punt... was ik ook op zoek naar een bevestiging... kan dus niet. en gezien jou antwoord kan ook geen vlc op geinstalleerd worden. tog?
je bedoeld op je hd of op de ps3? (op beide is het niet mogelijk trouwens)
en de laatste.. weet dat
ik bedoel het niet lullig, maar met ps1 backwards compatible is. maar de vraag was of het NOGSTEEDS niet met ps2 games kan en wellicht is er hier een oplossing voor.
antwoord: nee, er is net een discussie geweest op het forum waarvan ik je de link heb gegeven, en de ps3 40gb die hier in europa is, ontbreekt (als ik het goed begrepen heb) de hardware voor een goede bc naar ps2
voor jou klinkt het allemaal heel logisch misschien maar niet voor mij. en ik heb een hoop gelezen maar als leek is het niet altijd makkelijk de verbanden correct te leggen!
ik begrijp wat je bedoeld, iedereen hier is er met lezen, testen, verbanden leggen gekomen. Soms is dat wat lastig (voor mij met het NAS en die andere afkortingen zooi haha) dat is nog steeds het mooie van tweakers he, iedereen heeft wel ergens een beetje verstand van wat vaak tot een mooi resultaat leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Vandaag een interesaante actie bij de MediaMarkt: bij elke 100 euro aan besteding een tegoedbon van 10 euro terug. Dat is dan toch bijna weer een controller erbij... Ik denk dat vandaag een mooie dag is om de PS3 aan te schaffen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sparow schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:15:
Vandaag een interesaante actie bij de MediaMarkt: bij elke 100 euro aan besteding een tegoedbon van 10 euro terug. Dat is dan toch bijna weer een controller erbij... Ik denk dat vandaag een mooie dag is om de PS3 aan te schaffen... :9
haha dat is toch een erg leuke actie ja! persoonlijk zou ik als ik jou was geen controller er bij kopen, maar een spel.. Als je in het ps3 topic kijkt zie je dat er via internet ook een ds3 controller kan worden besteld.. heb je vaak goedkoper een trillende controller :). Maar de beste tip die ik je kan geven is om een externe hd erbij te kopen (mocht je die nog niet hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier iemand die een Externe HD aan een router heeft hangen. Ik heb zelf een Asus WL-500-g Premium en heb hier een HD aan hangen. Deze heb ik gedeeld (met media server aan staan) en de PS3 ziet de schijf ook wel alleen kan hij vervolgens geen inhoud van de eerste niveau mappen vinden :-S.

Edit: heb een premium geen deluxe, haal die twee altijd door elkaar...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:59:
Is hier iemand die een Externe HD aan een router heeft hangen. Ik heb zelf een Asus WL-500-g Deluxe en heb hier een HD aan hangen. Deze heb ik gedeeld (met media server aan staan) en de PS3 ziet de schijf ook wel alleen kan hij vervolgens geen inhoud van de eerste niveau mappen vinden :-S.
niet toevallig ntfs geformatteerd ofzo ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe nee zo erg is het niet :-) Hij ziet het eerste niveau mappen ook wel. alleen hebben die vervolgens geen inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:03:
hehe nee zo erg is het niet :-) Hij ziet het eerste niveau mappen ook wel. alleen hebben die vervolgens geen inhoud.
en in die mappen heb je nog weer mappen staan of bestanden? hang hem anders eens via usb aan de ps3, en kijk of je dan het zelfde probleem hebt... Ik weet niet hoe je mediaserver de mappen doorgeeft, maar normaal gesproken kan je ps3 alleen maar 1 niveau diep kijken en zou je theoretisch X:\map\bestand moeten hebben. Wil je meer kunnen zien, moet je het driehoekje indrukken en alles weergeven selecteren, dan kan je door je hele hd browsen. Verder denk ik dat het niet echt praktisch is wat je wil doen, want nu maak je 2 keer gebruik van je netwerk.. eerst meot je mediaserver op de pc je externe hd op het netwerk scannen om het vervolgens van netwerk hd naar pc naar ps3 te sturen... een beetje een omweg lijkt me. Ik kan je aanraden om hem (mits het mogelijk is) direct met je usb aansluiting op je pc aan te sluiten als je muziek of films wil afspelen. Mocht je HD content willen kijken kan ik je sowieso aanraden om je hd aan de ps3 te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn router heeft eenb media server functie waar ik graag gebruik van wil maken. Hierdoor is de HD dus te benaderen als mijn PC uit staat. En kan ik er wel vanaf mijn PC dingen opzetten.

De playstation ziet hem ook niet als Externet HD, maar als media server als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm daar ben ik niet echt in thuis, hoe heet die mediaserver functie? is dat een programma of gewoon een vinkje aanvinken bij mediaserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:40:
hm daar ben ik niet echt in thuis, hoe heet die mediaserver functie?
DLNA en/ofuPNP. DLNA maakt gebruik van uPNP.

[ Voor 7% gewijzigd door sopsop op 29-02-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Ik heb even een vraagje omtrent YDL 6.0 voor de PS3 die ik een tijd geleden ook al heb gesteld maar deze is onbeantwoord gebleven. Ik vroeg me af of de versie van YDL die nu uit is ( voor members / mensen die betalen ) hetzelfde is als die komende maandag 3 maart uit komt? Bedankt!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.