Playstation 3 als media center - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 174.172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark v. V schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:23:
Ik heb even een vraagje omtrent YDL 6.0 voor de PS3 die ik een tijd geleden ook al heb gesteld maar deze is onbeantwoord gebleven. Ik vroeg me af of de versie van YDL die nu uit is ( voor members / mensen die betalen ) hetzelfde is als die komende maandag 3 maart uit komt? Bedankt!
ja is het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-04 09:52
@vidifotografie: Bedankt voor je antwoord!

Ik heb echter nu een nieuwe vraag. Ik ga dit weekend een netwerk kabel trekken naar mijn playstation3 maar tot dan wilde ik graag gebruik van mijn wireless verbinding. Nu heb ik "HOW to's" gevonden bij terra soft en ze geven aan dat het installeren van de wireless verbinding wat meer werk is. Ik heb de stappen precies gevolgd zoals hun die aan geven. Echter krijg ik als ik wil verbinden de fout "Determining IP information for eth0... failed; no link present. Check cable?". De wireless verbinding maakt gebruik van de volgende encryptie: WPA-PSK en als WPA encryptie: TKIP. Heeft iemand een idee of is het al iemand gelukt om wireless aan de gang te krijgen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn wireless zelfs aan de praat gekregen zonder iets te doen :P YDL 6.0
Ik denk dat hij gewoon mijn settings van de ps3 overnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:49:
of die de settings over neemt weet ik niet, maar bij mij starte hij gelijk op.. let er wel op dat je de utp kabel eruit haalt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:49:
Heb je dan verder geen pre-shared key op je wireless netwerk zitten of een ander soort beveiliging? Ik denk echt dat hij moeite heeft met die encryption.. maar goed ik ga zo een UTP kabel trekken dus dan moet het sowieso goed komen =)

@vidifotografie: Er zat geen UTP kabel in, en toch moest ik de kabel controleren van YDL :)

[ Voor 8% gewijzigd door Velth op 01-03-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren YDL 6.0 geinstalleerd op mijn ps3. Installatie ging perfect, downloaden van videoclient ook prima. Alleen krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik VCL opstart

"enlightenment is unable to run application VCL"

Xine en totem werken ook niet.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

' switchdesk gnome ' command doet het niet in de terminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:50:
Gisteren YDL 6.0 geinstalleerd op mijn ps3. Installatie ging perfect, downloaden van videoclient ook prima. Alleen krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik VCL opstart

"enlightenment is unable to run application VCL"

Xine en totem werken ook niet.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

' switchdesk gnome ' command doet het niet in de terminal
hoe heb je in godsnaam vlc dr op gekregen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark v. V schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:17:
[...]

Heb je dan verder geen pre-shared key op je wireless netwerk zitten of een ander soort beveiliging? Ik denk echt dat hij moeite heeft met die encryption.. maar goed ik ga zo een UTP kabel trekken dus dan moet het sowieso goed komen =)

@vidifotografie: Er zat geen UTP kabel in, en toch moest ik de kabel controleren van YDL :)
heb je je instellingen er al eens helemaal uitgeknikkerd en opnieuw verbinding proberen te maken?? mocht je een wep key oid hebben, haal die er eens af en kijken of hij het dan wel doet... mocht je een wepkey hebben vergeet dan bij het invoeren niet een 0 (=nul) voor je wepkey te zetten..
is sowieso apart dat ie om een kabel vraagt bij je wireless aansluiting haha. Er zijn 2 netwerk programmas in linux, kunnen beiden het zelfde volgens mij, of via de een kom je in de ander, maar bekijk ze allbei even goed en gooi anders even je wireless uit je " apparaat beheer" en start de ps3 even opnieuw op... you'll never know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
@vidi: Ik heb vandaag een UTP kabel naar de PS3 getrokken en dat werkt perfect! Nu echter wil ik samba installeren en dat gaat niet helemaal perfect. Ik heb al meer gewerkt met linux en het installeren van programma's via de yum. Nu kan hij alleen de bestanden niet vinden bij terrasoft. Heeft dit te maken met de release date maandag a.s.? Of word dit niet ondersteund / doe ik het verkeerd? Tevens ook bij het toevoegen / verwijderen van software pakketten krijg ik een error in de trant van: "geen netwerk is aanwezig.. en kan hierdoor geen verbinding maken". Heeft dit ook met de release dat te maken of doe ik het nogmaals fout? :P Want programma's zoals VLC e.d. wanneer komen deze uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24
Het is al een aantal posts terug genoemt maar de updates e.d. zijn nog niet te bereiken. Tevens zijn de public mirrors anders dan dat ze geinstalleerd worden.
Configuring for the public mirrors
While YDL v6.0 installed the following configurations in /etc/yum.repos.d/ by default, if you ever experiment with other servers and desire to come back to the default settings, you may use the following as a reference.

yellowdog-base.repo

[base]
name=Yellow Dog Linux 6.0 Base
#baseurl=http://ftp.yellowdoglinux.com/pub/yellowdog/yum/6.0/base/
mirrorlist=http://www.terrasoftsolutions.com/resources/yd60-base-mlist
enabled=1
gpgcheck=0
gpgkey=file:///etc/pki/rpm-gpg/RPM-GPG-KEY

yellowdog-extras.repo:

[extras]
name=Yellow Dog Linux 6.0 Extras
#baseurl=http://ftp.yellowdoglinux.com/pub/yellowdog/yum/6.0/extras/
mirrorlist=http://www.terrasoftsolutions.com/resources/yd60-extras-mlist
enabled=1
gpgcheck=0

yellowdog-updates.repo:

[updates]
name=Yellow Dog Linux 6.0 Updates
#baseurl=http://ftp.yellowdoglinux.com/pub/yellowdog/yum/6.0/updates/
mirrorlist=http://www.terrasoftsolutions.com/resources/yd60-updates-mlist
enabled=1
gpgcheck=0
Bovenstaande instellingen geven toegang tot de bestanden e.d. via Add/Remove Software maar hier staan dus alleen nog de al geinstalleerde applicaties in. Waarschijnlijk dat deze week er meer bekenb wordt.

Ik zit even te denken over het wifi gedeelte. Wifi werkt in het begin al bij YDL. Als je alleen hier een bedraad netwerk van wilt maken dien je het een en ander aan te passen:
wifi to wired

Nu zoals je zelf aangeeft dat wired direct werkte lijkt het me dat er het een en ander is fout gegaan bij je mbt wifi. Geen idee wat precies maar het is iets waar ik aan moest denken opeens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
@Frank J.: Bedankt voor deze nuttige informatie! Nu nog even wachten tot komende week en installeren maar :). Wat betreft de wifi.. ik heb de tutorial gevolgd maar kreeg een error als ik de 7e en 8e punten uitvoerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ja dit had ik dus ook. Ik heb even bij die punten een new file aangemaakt in:

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
/etc/sysconfig/networking/devices/ifcfg-eth0

met de volgende info in het bestand
DEVICE=eth0
BOOTPROTO=dhcp
ONBOOT=yes
Daarna de tutorial afgemaakt en opnieuw opgestart.

Toen werkte het ook nog niet :D en heb ik volgens mij de hardware instellingen (wireless network) opnieuw aangemaakt en werkte het wel ;) Succes! Ik kan er iig weinig meer van maken aangezien ik zelf ook een n00b ben op Linux gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 12 gig full hd wmv bestand

hoe kan ik die nu afspelen op me ps3 ?
je zal hem wel moeten encoden met video9 ofzo maar blijft de kwaliteit dan wel hetzelfde ?

bitrate van zo'n film is ook 11 tot 15 mb/s dus zelfs via kabel zal tie dat niet kunnen halen ofwel ?

is btw met normale ps3 os

morgen ga ik ydl wel halen dan zou het een stuk makkelijker moeten zijn heb ik gehoord

300 gig hdd erin ola :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik heb de hele wmp11 handel gecofugureerd zoals in de tutorals staat.
op de ps3 krijg ook de muziek albums ed. te zien maar als ik een mp3tje wil afspelen zegt ie na een tijdje netwerk error en gaat ie weer terug naar de lijst met muziek
hoe kan ik dit verhelpen?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:37:
ik heb een 12 gig full hd wmv bestand

hoe kan ik die nu afspelen op me ps3 ?
je zal hem wel moeten encoden met video9 ofzo maar blijft de kwaliteit dan wel hetzelfde ?

bitrate van zo'n film is ook 11 tot 15 mb/s dus zelfs via kabel zal tie dat niet kunnen halen ofwel ?

is btw met normale ps3 os

morgen ga ik ydl wel halen dan zou het een stuk makkelijker moeten zijn heb ik gehoord

300 gig hdd erin ola :)
als het een mwv is zonder 5.1 maar stereo geluid, heb je kans dat je na splitten hem gewoon kan afspelen op de ps3.. heb je 5.1 geluid er in zitten dan wordt het zonder mediaserver erg lastig. Verder heeft die 300 gb erin niet echt veel zin, waangezien je hem toch fat moet formateren en dan kan je nog steeds geen grotere bestanden dan 4 gb op je schijf zetten. kortom oplossing is: of streamen, of remuxen naar mp4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:01:
Ik heb de hele wmp11 handel gecofugureerd zoals in de tutorals staat.
op de ps3 krijg ook de muziek albums ed. te zien maar als ik een mp3tje wil afspelen zegt ie na een tijdje netwerk error en gaat ie weer terug naar de lijst met muziek
hoe kan ik dit verhelpen?
geen idee, maar zet je evt firewall eens uit... je weet maar nooit.. let ook op lange bestandsnamen, daar kan de ps3 nog wel eens problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
Misschien een rare vraag maar:
Bbestaat er de kans dat ik via die nieuwe Linux distro wel gewoon NTFS externe HD's kan benaderen, of is dit een Ps3 harwdware matige eigenschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cojones81 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:26:
Misschien een rare vraag maar:
Bbestaat er de kans dat ik via die nieuwe Linux distro wel gewoon NTFS externe HD's kan benaderen, of is dit een Ps3 harwdware matige eigenschap?
als je een pc met ntfs dr naast hebt staan kan je deze wel benaderen voor bijvoorbeeld streaming... ik durf niet met zekerheid te zeggen of je dan ook een limiet hebt met >4gb bestanden... vanavond ga ik vlc dr opzetten, zodra ik het weet laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie waar yellowdog 6.0 nu al te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij hoort vandaag op de terrasoftsite te staan, maar heb net gekeken en zie er nog geen ydl 6.0 bij staan

edit: ik heb even gekeken waar terrasoft gestationeerd is, en dit is in colorado.. met een tijdverschil van -8 uur! dit betekend dat het daar nu 5 uur in de ochtend is, dan vind ik het niet zo verassend dat het er nog niet opstaat haha.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt vidifotografie, ik zal vandaag die site eens goed in de gaten houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor tip vidifotografie streamen shall it be dan

maar als het 11 tot 15 mb/s is om af te spelen dan red me 100mbit netwerk dat geneens :X

ydl staat er nog niet op btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:23:
bedankt voor tip vidifotografie streamen shall it be dan

maar als het 11 tot 15 mb/s is om af te spelen dan red me 100mbit netwerk dat geneens :X

ydl staat er nog niet op btw
ja streamen heeft gewoon meer nadelen.. maar soms zit er niks anders op.. ydl staat inderdaad nog niet op de publicmirrors, ik hoop dat de extra's al wel te downloaden zijn.. dan kan ik vanavond mooi met vlc aan de gang haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat er een prog in ydl geschreven kan worden die ook bufferd van te voren dan zou je er vanaf moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Als je ydl nu al wilt downloaden, hij staat op usenet, zoek op 'yellowdog'.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik al, maar zouden er geen nieuwe updates in verwerkt zijn in de versie die vandaag online zou staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:24:
Die heb ik al, maar zouden er geen nieuwe updates in verwerkt zijn in de versie die vandaag online zou staan?
ja dat dacht ik ook je kon ook geen codecs installeren dacht ik daarom heb ik nog ff gewacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, en het kan nog even duren voordat de updates er komen... maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik heb een manier gevonden om wel te kunnen updaten en dus vlc te installeren.... leest u even mee??

ten eerste moet je naar de map etc//yum.repo.d gaan, daar tref je 3 bestanden in aan... open een willekeurige en pas deze aan met deze aan met de volgende inhoud (kortom alles selecteren delete en dan deze content kopieren plakken in ditzelfde tekst bestand
fedora-extras.repo

[fedora-extras]
name=Fedora Extras
baseurl=http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/extras/6/ppc
gpgcheck=0
livna-stable.repo

[livna-stable]
name=Livna.org Fedora Compatible Packages (stable)
baseurl=http://rpm.livna.org/fedora/6/ppc
gpgcheck=0
dribble.repo

[dribble]
name=Dribble for Fedora Core 6 - ppc
baseurl=http://dribble.org.uk/repo/6/ppc
enabled=1
gpgcheck=0
sla elke quote op als apart bestand dmv opslaan als zodat het originele bestand niet ovberschreven wordt!! je heb dan dus als je daar mee klaar bent 6 bestanden in die map staan, waaronder duis je net gecreeerde 3 bestanden. (de naam van dze bestanden moeten zijn:dribble.repo; fedore-extras.repo en livna-stable.repo)

als je dit hebt gedaan ga je naar de map /etc en scroll je helemaal naar beneden daar vind je yum.conf, open die en voeg boven het normale stukje tekst toe:
[fedora-extras]
name=Fedora Extras
baseurl=http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/extras/6/ppc
gpgcheck=0

[livna-stable]
name=Livna.org Fedora Compatible Packages (stable)
baseurl=http://rpm.livna.org/fedora/6/ppc
gpgcheck=0

[dribble]
name=Dribble for Fedora Core 6 - ppc
baseurl=http://dribble.org.uk/repo/6/ppc
enabled=1
gpgcheck=0
opslaan als yum.conf (gewoon opslaan dus)

en klaar!!!!

Nu naar je terminal gaan:
tik in su en hit enter
je root password invullen
vervolgens yum update
nu gaat ie de updates en install packages zoeken die je ps3 nodig heeft.. duurt even en misschien krijg je een error.. no problemo, gewoon doorgaan.. als dit klaar is kan je via systeem eigenschappen software zoeken en downloaden en ook nog eens installeren!!!

N.B. mochten je repos.d bestanden en je yum.conf bestanden niet schrijfbaar zijn moet je in je terminal in je root komen (su tikken en ww invullen)
vervolgens tik je chmod 666 /etc/repos.d/bestandsnaam en voila die bestandsnaam is schrijfbaar (zelfde geld voor de yum.conf alleen dan hoef je alleen maar chmod 666 /etc/yum.conf te typen.)

succes ermee en deze tutorial werkte voor mij.. ik ben niet verantwoordelijk voor evt fouten in jullie systeem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:20
Volgens mij zijn die fedora 6 ppc packages? Zitten we nou niet juist te wachten op YDL packages die specifiek voor de ps3 zijn, met codecs en vlc die de spe's van de cell cpu kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiErRa schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:00:
Volgens mij zijn die fedora 6 ppc packages? Zitten we nou niet juist te wachten op YDL packages die specifiek voor de ps3 zijn, met codecs en vlc die de spe's van de cell cpu kunnen gebruiken?
hangt dat niet af van het besturings systeem ipv het programma waar je het mee afspeelt? (weet het niet zeker hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die versie die in de newsgroups staat is ook voor de PS3

This YDL release supports the Apple PowerPC G4/G5 products, Sony PS3,
and IBM System

Mocht er vanavond geen op de mirrors staan ga ik deze eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:20
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:02:
[...]

hangt dat niet af van het besturings systeem ipv het programma waar je het mee afspeelt? (weet het niet zeker hoor)
Aangezien ook yellowdog last heeft van de hypervisor zullen zij ook gewoon naar de framebuffer moeten schrijven in plaats van naar de RSX. Dus het operating system doet weinig aan het "versnellen" van video. De winst zul je dus moeten behalen in de gebruikte codec en video player.

Daarom lijkt het met dat je de yum repository van ydl moet hebben en niet 1 van fedora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja nou daar zou je nog best eens gelijk in kunnen hebben, aangezien ik mn mp4 nog niet goed aan de praat krijg.. de originele poster van dat bericht had er iig geen problemen mee... ik ga nog even puzzelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:30:
hmm ja nou daar zou je nog best eens gelijk in kunnen hebben, aangezien ik mn mp4 nog niet goed aan de praat krijg.. de originele poster van dat bericht had er iig geen problemen mee... ik ga nog even puzzelen...
Kijk hier eens: http://www.edepot.com/playstation3.html
Bij het stuk over YUM en PUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie even je punt niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou even een kleine update...

Ik heb volgens bovenstaand protocol alles netjes aangepast en getest of mkv of mp4 films goed afspelen. Helaas is dit bij mij nog niet het geval..dvd en divx en alles speelt verder perfect af, maar helaas het hd gebeuren doet ie nog niet.. voor nu is het even goed, maar het is dus echt even wachten totdat de update mirrors van ydl 6.0 open gaan voor downloads, hopelijk worden dan de juiste updates gevonden zodat het systeem zo goed als vrij komt :D

en nu is het tijd om eens te relaxen op theo maassen... (speelde de ps3 niet af... maar vlc op ydl wel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
@vidifotografie: Ik ga zeker je manier toepassen vanmiddag! Zolang ik de komende tijd normaal DVD's kan bekijken met subtitle vind ik alweer best, dit was niet mogelijk met de PS3. Dan is het inderdaad nog wachten op de releases van YDL maar dat zal nog enkele weken duren ben ik bang. Gogo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Hoe zit het nou eigenlijk met de public release van YDL? Op hun site staat dat het vanaf 3 Maart wordt gereleased op de public mirrors. Ik ben nu een aantal public mirrors aan het proberen maar geen YDL 6.0. :+ Iemand misschien een link die het wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat er nu op!!! directe link naar download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker wel, ik klik hem net aan en hij doet het gewoon... probeer eens vaker dan 1 keer.. er zijn waarschijnlijk meerdere mensen die hem willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Hier doet de link het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als jullie nu even stoppen met leechen dan krijg ik tenminste meer dan die magere 400kb/s... })

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is dat wel de PS3-versie? Of zeg ik nu iets heel doms? :0

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

Shiver23 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:01:
nee dat lijkt me niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27
Van het weekend zal ik even een startpost update over yellowdog maken, aangezien er nu nog niks van linux staat. Maar ik heb het even vrij druk, dus van het weekend :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:01:
ontzettend dom!! haha nee joh geintje moet kunnen ;)

Maar om even de vraag te beantwoorden: Ja dit is wel een PS3 versie, er is een overkoepelende versie van YDL6.0 uitgebracht, onder andere voor MAC en PS3 en nog een paar andere systemen. Bij de installatie van ydl kan je ook aangeven wat voor installatie je wil en daar staat heel netjes een PS3 installate bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:50:
Als jullie nu even stoppen met leechen dan krijg ik tenminste meer dan die magere 400kb/s... })
hij staat ook al een hele tijd op de newsservers hoor... daar kan je gewoon je max download snelheid halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Nadat ik gisteren je manier had toegepast vidifotografie was ineens heel mijn YDL van slag :P. Na hem vandaag opnieuw geinstalleerd te hebben kwam ik erachter dat de YDL updates gereleased zijn. Ik heb samba al geinstalleerd en kan mijn computers binnen het netwerk benaderen.. het werkt perfect! Nu zit ik alleen nog te wachten op VLC... :(

[ Voor 14% gewijzigd door Velth op 05-03-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo van slag?? wat gebeurde er precies?? ik heb nl ook een keer een nieuwe install van mn linux moeten doen maar nu loopt ie perfect! en zijn het de officiele ydl 6.0 updates die online staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Ik was programma's aan het installeren via -> "Add/Remove..." toen kreeg ik een error die mij vertelde dat er een bug in Enlightenment was ontstaan. Na verschillende reboots was dit probleem nog steeds niet verholpen en heem mijn desktop was vernield :D. Wat betreft de updates dit zijn de officiele ydl 6.0 updates als ik het goed heb. Ik heb alleen het volgende veranderd wat "Frank J." een aantal posts terug vertelde:
Configuring for the public mirrors
While YDL v6.0 installed the following configurations in /etc/yum.repos.d/ by default, if you ever experiment with other servers and desire to come back to the default settings, you may use the following as a reference.

yellowdog-base.repo

[base]
name=Yellow Dog Linux 6.0 Base
#baseurl=http://ftp.yellowdoglinux.com/pub/yellowdog/yum/6.0/base/
mirrorlist=http://www.terrasoftsolutions.com/resources/yd60-base-mlist
enabled=1
gpgcheck=0

yellowdog-extras.repo:

[extras]
name=Yellow Dog Linux 6.0 Extras
#baseurl=http://ftp.yellowdoglinux.com/pub/yellowdog/yum/6.0/extras/
mirrorlist=http://www.terrasoftsolutions.com/resources/yd60-extras-mlist
enabled=1
gpgcheck=0

yellowdog-updates.repo:

[updates]
name=Yellow Dog Linux 6.0 Updates
#baseurl=http://ftp.yellowdoglinux.com/pub/yellowdog/yum/6.0/updates/
mirrorlist=http://www.terrasoftsolutions.com/resources/yd60-updates-mlist
enabled=1
gpgcheck=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh ok nou ga ik dat gelijk thuis even uit testen.. een kleine tip kwa enlightment: gebruik het niet! haha het werkt (persoonlijk) langzamer dan bijvoorbeeld gnome en je kan er even veel mee als met enlightment.. het ziet er alleen net even minder flashy uit...

Maar vlc staat er dus niet op?? (ook niet als je in je terminal (in de root) yum install vlc of yum install videolan client in typt??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Haha.. ik begon al het idee te krijgen dat ik enlightenment niet moet gebruiken. Net kreeg ik dezelfde error weer maar deze keer is niet heel mijn desktop naar de verdommenis :P. Kan ik gewoon switchen en voortaan Gnome gebruiken?

Wat betreft VLC.. ik krijg bij beide "Nothing todo" :(.. nog even wachten neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Ik heb via de yellowdog-boards de wat repo's toegevoegd, en toen vlc gedownload. Maar hij wil maar niet opstarten, ik opende wel maar dan gebeurde er niks (wel goed geïnstalleerd), wifi wilde ook niet werken.
Het lijkt erop dat ik weer een hoop moet gaan klooien om dat allemaal goed te krijgen, en daar heb ik geen zin in.
Ik probeer het een paar versie's van YDL later wel nog eens, ik hou het nu nog gewoon bij de xmb en de avi's met subtitles en de mkv's moeten dan maar ff gerecode worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Werkt YDL 6.0 trouwens met BlueTooth toetsenborden en muizen? En kun je ook de Sony BD afstandbediening gebruiken voor VLC?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark v. V schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:35:
Haha.. ik begon al het idee te krijgen dat ik enlightenment niet moet gebruiken. Net kreeg ik dezelfde error weer maar deze keer is niet heel mijn desktop naar de verdommenis :P. Kan ik gewoon switchen en voortaan Gnome gebruiken?

Wat betreft VLC.. ik krijg bij beide "Nothing todo" :(.. nog even wachten neem ik aan.
Jeps dat wordt idd even wachten nog.. over gnome: je kan bij het aanmelden een andere sessie kiezen en als het goed is vraagt ie dan of je dat altijd wil of liever niet... kortom ja je kan gewoon switchen :D, je zal zien dat het wat sneller werkt.. heb je trouwens wel of niet die office package geinstalleerd?? (voor mij compleet kansloos en bespaart denk ik aardig wat ruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:12:
Werkt YDL 6.0 trouwens met BlueTooth toetsenborden en muizen? En kun je ook de Sony BD afstandbediening gebruiken voor VLC?
ik heb in het ps3 topic gelezen dat YDL6.0 helemaal compatible hoort te zijn met het ps3 bluetooth toetsenbord van logitech, maar ik heb het zelf niet getest. Verder heb ik in ydl5.0 wel verschillende bt toetsenbord drivers gezien.. kortom test het uit en laat ons weten welke het bij jou doet :)

De AB weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:50:
Ik heb via de yellowdog-boards de wat repo's toegevoegd, en toen vlc gedownload. Maar hij wil maar niet opstarten, ik opende wel maar dan gebeurde er niks (wel goed geïnstalleerd), wifi wilde ook niet werken.
Het lijkt erop dat ik weer een hoop moet gaan klooien om dat allemaal goed te krijgen, en daar heb ik geen zin in.
Ik probeer het een paar versie's van YDL later wel nog eens, ik hou het nu nog gewoon bij de xmb en de avi's met subtitles en de mkv's moeten dan maar ff gerecode worden.
Ik snap niet hoe je het wifi gebeuren niet aan de praat krijgt... bij mij was het gelijk geinstalleerd, ik hoefde niks te doen. VLC moet je downloaden via evt een andere repos (een stukje boven deze post staat een grote post van mij waarin alles beschreven staat) dan moet hij het namelijk wel doen. (bij mij iig wel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:20:
[...]

ik heb in het ps3 topic gelezen dat YDL6.0 helemaal compatible hoort te zijn met het ps3 bluetooth toetsenbord van logitech, maar ik heb het zelf niet getest. Verder heb ik in ydl5.0 wel verschillende bt toetsenbord drivers gezien.. kortom test het uit en laat ons weten welke het bij jou doet :)

De AB weet ik niet
Ah thanks. Ik heb nog geen BT keyboard/mouse en wilde dus graag weten welke werkt in zowel het GameOS als Linux vooodat ik iets aanschaf. De AB heb ik al dus die ga ik zeker testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:24:
[...]
Ah thanks. Ik heb nog geen BT keyboard/mouse en wilde dus graag weten welke werkt in zowel het GameOS als Linux vooodat ik iets aanschaf. De AB heb ik al dus die ga ik zeker testen.
Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/gallery/data_files/2/7/8/69720.jpg
die bedoelde ik.. erg makkelijk, tenzij je met muis en keyboard wil gaan gamen...

hier meer info

keep us informed!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Ik heb nu geswitched naar Gnome en is inderdaad sneller. Ik heb tevens ook de office paketten geinstalleerd waarom weet ik eigenlijk ook niet :). Ik heb trouwens de 60GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark v. V schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:31:
Ik heb nu geswitched naar Gnome en is inderdaad sneller. Ik heb tevens ook de office paketten geinstalleerd waarom weet ik eigenlijk ook niet :). Ik heb trouwens de 60GB versie.
ah ok ja nou dan heb je net iets meer speling.. ik kwam er ook puur achter door een artikeltje op een forum ergens, dat ik dat eigenlijk helemaal niet hoefde te installen :) Weet je trouwens ook wat voor updates er waren voor ydl??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Welke updates? Dat waren er nogal wat.. ik ben ben alleen opzoek naar de volgende updates:

- VLC
- Samba
- Flash ondersteuning (voor firefox)

Op het moment is alleen Samba beschikbaar, ik zal zo nog eens kijken of er niet iets bij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark v. V schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:48:
Welke updates? Dat waren er nogal wat.. ik ben ben alleen opzoek naar de volgende updates:

- VLC
- Samba
- Flash ondersteuning (voor firefox)

Op het moment is alleen Samba beschikbaar, ik zal zo nog eens kijken of er niet iets bij is gekomen.
hm ik ben nu thuis en probeerde ook te updaten, maar het enige nieuwe wat ie vindt zijn de fedora updates enzo.. zou je misschien even voor mij kunnen kijken wat jij in je repos.d hebt staan (de base, extra's en upgrade)???

alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Ik heb allereerst de 3 extra bestanden verwijderd die aangemaakt moesten worden in jouw voorgaande tutorial. Verder wat er in mijn repos.d enzovoorts staan heb ik uit de tutorial van Frank J. gehaald (zie voorgaande post van mij). Na een nieuwe installatie van YDL heb ik de repos.d bestanden aangepast aan de hand van de tutorial van Frank J. verder heb ik niets gedaan hij vond de updates automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh ok dan klopt het :) dan had ik ze waarsch al binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

bah... vlconder ydl6.0 werkt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort Tversity om films en muziek naar de PS3 te streamen. Nou is het me al gelukt om films in 720p met surround geluid te streamen naar de PS3 (m2t bestanden gemaakt met mkv2vob) met ondertiteling :D .
Weet iemand of het mogelijk is een WmvHD film af te spelen op de PS3 via Tversity, gewoon transcoden werkt niet. Of is er misschien een tooltje om de film, met behoud van surround geluid, om te zetten naar een ander bestandsformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27
Frank J. Had daar een mooie tutorial voor gemaakt. Maar ik kan hem niet meer vinden.Was het de bedoeling dat ik die nog in de startpost zou zetten Frank? :$ (zo ja, dan ben ik het vergeten)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freekweb schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:22:
bah... vlconder ydl6.0 werkt niet 8)7
hoezo hij werkt niet? heb je hem al kunnen downloaden dan?? en zo ja, op welke manier??

Op de wijze die ik al iets eerder heb gepost is het namelijk wel mogelijk om vlc player te downloaden, het nadeel is echter dat HD files nog steeds niet soepel afspelen, dit kan komen omdat de vlc die ik heb gedownload niet geschikt is voor ydl6.0 en we dus moeten wachten op de nieuwe versie. Of dordat de benodigde, nieuwere, codecs nog niet beschikbaar zijn voor het downloaden. Ik kan me namelijk herinneren dat ik bij ubuntu en ydl 5.0 een berg codecs kon downloaden, die ik nu helemaal niet terug kan vinden in de add/remove software sectie.

Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben, en dat er bij de eerste echte update er wel aardig wat zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik heb gisteren YDL 6.0 geïnstalleerd. Mijn ervaringen dusver:

- De installer is niet aangepast aan HD resoluties. Je kunt wel kiezen om te installeren in 1080p maar de installer blijft gewoon 640x480 met bijbehorend miniscuul lettertype. Ik moet op een meter afstand van de TV gaan zitten om tekst te kunnen lezen, ook waren de popups niet te resizen.

- Hoewel mijn TV aangeeft dat het signaal 1080p is, zit er een enorme zwarte rand om de desktop heen. Lijkt wel alsof de desktop native geen 1080p is. Ik schat de bruikbare resolutie op 1600x950. De resolutie en refresh-rate waren niet aanpasbaar vanuit Gnome. Er werd wel verwezen naar een how-to om de resolutie aan te passen op een PS3 dus waarschijnlijk kan het wel.

- Hardware support: Gewoon een USB toetsenbord en standaard Logitech USB muis met draaiwieltje aangesloten. Werd automatisch herkend. BlueTooth en SixAxis heb ik nog niet geprobeerd.

- Performance: Bij het verplaatsen van windows zie je gewoon dat de inhoud van het window opnieuw geschreven moet worden. Dat duurt +/- een halve seconde. Ik vraag me serieus af of VLC wel 1080p @ 24Hz zonder framedrops zal gaan weergeven.

- Connectivity: Netwerk via DHCP werkte meteen. Vanuit gnome kon ik direct SMB-shares in mijn netwerk lezen. Internet (via FireFox) werkte ook meteen. De cardreaders waren ook direct benaderbaar.

- FireFox heeft iets raars met YouTube. Het lijkt alsof Flash wel geïntegreerd is want YouTube klaagt niet over ontbrekende plugins en de videoplayer wordt getoond. Echter kunnen geen filmpjes afgespeeld worden. Als je op play klikt springt de player meteen op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:13:
Ik heb gisteren YDL 6.0 geïnstalleerd. Mijn ervaringen dusver:

- De installer is niet aangepast aan HD resoluties. Je kunt wel kiezen om te installeren in 1080p maar de installer blijft gewoon 640x480 met bijbehorend miniscuul lettertype. Ik moet op een meter afstand van de TV gaan zitten om tekst te kunnen lezen, ook waren de popups niet te resizen.

- Hoewel mijn TV aangeeft dat het signaal 1080p is, zit er een enorme zwarte rand om de desktop heen. Lijkt wel alsof de desktop native geen 1080p is. Ik schat de bruikbare resolutie op 1600x950. De resolutie en refresh-rate waren niet aanpasbaar vanuit Gnome. Er werd wel verwezen naar een how-to om de resolutie aan te passen op een PS3 dus waarschijnlijk kan het wel.
Hm dit is raar, ik had hier op mijn hd ready scherm absoluut geen problemen mee, bij een install van ps3 720p dan... Verder heb ik ook geen zwarte rand om mijn bureaublad van ydl
- FireFox heeft iets raars met YouTube. Het lijkt alsof Flash wel geïntegreerd is want YouTube klaagt niet over ontbrekende plugins en de videoplayer wordt getoond. Echter kunnen geen filmpjes afgespeeld worden. Als je op play klikt springt de player meteen op pauze.
Dit klopt, ik ben even de naam van de plugin kwijt, maar deze zit tegenwoordig standaard in ydl verwerkt (bij ydl5.0 most ik hem zelf installeren). en het klopt dat deze nog niet volledig werkt, hier komt een update voor in de toekomst. (Even voor de duidelijkheid dit is dus geen flash wat geinstalleerd is!)

ik heb het even opgezocht, dit heet dus geen flash, maar Gnash.
Gnash
Gnash is a GNU Flash movie player and Adobe Flash(TM) work-alike. Gnash is by default installed and configured to function within your FireFox web browser. Support for YouTube videos is available via 3rd party plug-ins.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:33:
Hm dit is raar, ik had hier op mijn hd ready scherm absoluut geen problemen mee, bij een install van ps3 720p dan... Verder heb ik ook geen zwarte rand om mijn bureaublad van ydl
Ik vond iets over het ps3-video-mode commando. Blijkbaar zijn er voorconfigureerde modi met zwarte randen om te compenseren voor overscan. Mijn TV heeft echter 1:1 pixelmapping waardoor ik de zwarte randen gewoon in beeld zie. Vanavond zal ik even testen of de modi zonder zwarte randen een beter resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
scorpie schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:30:
Frank J. Had daar een mooie tutorial voor gemaakt. Maar ik kan hem niet meer vinden.Was het de bedoeling dat ik die nog in de startpost zou zetten Frank? :$ (zo ja, dan ben ik het vergeten)
Je hebt iig een linkje naar mijn bestand gemaakt. Dat is iig al iets ;) behalve als mensen gewoon TE lui zijn om de SP te lezen uiteraard.

LINK WMVHD 10 pro 5.1 audio naar WMVHD 9 met 2CH audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
heb de iso gebrand en de terrasoft instructies opgevolgd. Echter bij de installatie loopt hij bij het keyboard menu vast als ik op next druk. Er gebeurd geen malle moer!? Keyboard en muis worden bij initieele opstart gewoon herkent. Wat doe ik fout!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan je aanraden om eerst je oude iso te testen, dit kan in het dos achtige setu menu, geeft ie daar een error, opnieuw de iso branden maar dan op de laagst mogelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

kstja0 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:19:
heb de iso gebrand en de terrasoft instructies opgevolgd. Echter bij de installatie loopt hij bij het keyboard menu vast als ik op next druk. Er gebeurd geen malle moer!? Keyboard en muis worden bij initieele opstart gewoon herkent. Wat doe ik fout!?
Je hebt denk ik geen partitie aangemaakt voor een ander OS (waar je dus je PS3 HD voor moet formateren).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik heb de zwarte rand om de desktop gefixed door de juiste video mode in te stellen in /etc/yaboot.conf.
Met ps3-video-mode -h kun je de ondersteunde resoluties zien. Wel weer erg jammer dat er geen 1080p @ 24Hz bij zit, allen 50 of 60Hz. Hoe gaat VLC dan native 24Hz weergeven denk je dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo vraagje,

Heb nou al even mij playstation 3 maar heb alles af liggen zoeken hoedat ik er een mediasever van kan maken. Nou ben ik zo ver dat ik mij laptop aan mij PS3 heb kunnen aansluiten. Dit heb ik eerst met Tversity geprobeerd maar dit geef een probleem. Ik doe dit via een Lan aansluiten zodat als ik films afspeel geen haperingen krijg die ik via draadloze verbinding wel krijg.

Mijn PS3 vind het programma wel op mijn laptop alleen mijn laptop ziet via dit programmatje de PS3 niet hij geeft iedere keer aan "unable to connect to the server, please make sure it is running". Heb verschillende dingen geprobeerd zoals je firewall uitzetten en dergelijke.

Nou ben ik verder gaan lezen en heb ik gevonden dat je dit ook via WMP11 kan doen. ik vanmiddag met mij PS3 aant klote om te kijken ofdat ik het gemaakt kon krijgen. Nou ben ik zover dat ik wel via WMP11 mijn bestanden kan delen zodat ik ze op de PS3 kan afspelen. Ik heb nou diverse films op mij laptop staan maar hier zit de ondertiteling niet bij ingebakken. Heb nou gewoon een een .srt bestand die hij nu via ffdshow in doet laden zodat ik via WMP11 wel mij ondertiteling kan lezen.

Nou is mij vraag:

Hoe kan ik zorgen dat mij PS3 tijdens het afspelen van een bv. DIVX film ook ervoor zorgt dat deze de ondertiteling die in dezelfde map staat ook afspeelt?

en heeft misschien iemand een idee waarom mijn Tversity de server niet herkent terwijl mijn PS3 wel via dit programma in mij laptop kan terwijl ik mijn firewall uit heb staan.

Graag een reply,

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:56:
Hoe kan ik zorgen dat mij PS3 tijdens het afspelen van een bv. DIVX film ook ervoor zorgt dat deze de ondertiteling die in dezelfde map staat ook afspeelt?
Via Tversity transcode on the fly met ffdshow. Instructies staan ergens op tversity forum. Of je kunt je media bestand volledig reencoden.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
ari3 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:46:
Ik heb de zwarte rand om de desktop gefixed door de juiste video mode in te stellen in /etc/yaboot.conf.
Met ps3-video-mode -h kun je de ondersteunde resoluties zien. Wel weer erg jammer dat er geen 1080p @ 24Hz bij zit, allen 50 of 60Hz. Hoe gaat VLC dan native 24Hz weergeven denk je dan...
Ik heb hier zelf ook zwarte balken om YDL zitten en mijn volledige scherm (Sony Bravia 1080p) word niet volledig benut. Nu heb ik in de terminal het volgende commando uitgevoerd: ps3-video-mode -v 5 -f. Na dit toegepast te hebben schuift mijn scherm als het waren horizontaal door. Na een reboot is dit weer opgelost. Als ik gewoon bekijk welke ps3-video-mode staat ingesteld is dat wel 5 (1080p) maar dan heb ik nog steeds dikke balken om mijn YDL zitten. Het volgende staat in mijn yaboot.conf: append="video=ps3fb:mode:5 rhgb quiet root=LABEL=/1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Mark v. V schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:03:Als ik gewoon bekijk welke ps3-video-mode staat ingesteld is dat wel 5 (1080p) maar dan heb ik nog steeds dikke balken om mijn YDL zitten. Het volgende staat in mijn yaboot.conf: append="video=ps3fb:mode:5 rhgb quiet root=LABEL=/1".
Voor full-screen 1080p is de mode 5+128=133. In yaboot.conf zet je dus
append="video=ps3fb:mode:133 rhgb quiet root=LABEL=/1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
@ari3: Ik heb ook rond gezocht op google en kwam dit al tegen inderdaad.. niet goed gelezen, bedankt in ieder geval!
full screen mode: <video mode ID> + 128
[EDIT]
Ik heb het aangepast maar nu valt mijn beeld buiten het scherm (de randen). Heb ik nu iets fout gedaan of is dit een bug oid?

[ Voor 25% gewijzigd door Velth op 07-03-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furfou:

ik krijg Tversity niet aan de gang dus daar hangt dan ook mijn volgnede probleem want hij geeft iedere keer aan dat de server niet loopt terwijl ik hem wel zie op de playstation. Als je hier misschien ook een antwoord op hebt zou ik dit zeer relaxt zijn graag een reply

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik vcl installeren (linux noob) heb ydl 6.0 van de public mirrors wil ff hddvd film kijken dus als iemand ook nog plek weet voor de codecs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:06:
furfou:

ik krijg Tversity niet aan de gang dus daar hangt dan ook mijn volgnede probleem want hij geeft iedere keer aan dat de server niet loopt terwijl ik hem wel zie op de playstation. Als je hier misschien ook een antwoord op hebt zou ik dit zeer relaxt zijn graag een reply

groeten
Ik heb zelf ook veel problemen met Tversity dus daar kan ik je niet bij helpen. Zelf ben ik overgestapt op Twonkymedia en heb ik al mijn divx bestanden verwijderd. Ik gebruik nu alleen HD (x264, mkvs) want met mkv2vob kun je hier gewoon subtitles in bakken dmv. reencoden.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot sorry da ik je naam verkeerd heb getypt had vanmiddag haast want moest nog werke maar dan moet je tog nog eerst je ondertiteling eronderzetten en dat wil ik eigenlijk voorkomen. Dat ik deze er meteen onder kan zetten zonder dat ik deze in de film vast moet zetten. Dit vind ik zeer extra werk en wil ik het liefst vermijden zodat ik niet elke film die ik wil kijke eerst die ondertiteling onder hoef te zetten. Maar zal eens even kijken naar Twonkymedia ofdat ik er hier misschien beter van wordt.

Alvast bedankt en hoor wel als je misschien iets erop weet.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel onduidelijkheid en problemen over Yellowdog Linux 6.0 (ydl 6)
Dat de installer geen hd resolutie's ondersteund?dat hij slomer is?dat applicatie's niet meer werken?

Nu ben ik benieuwd:
  • Hoe kunnen mensen met een HD TV de install gebruiken?(bij sommige werkt hij niet met:install_ps3_720p)
  • Hoe kunnen we applicaties zoals emulators en vlc installeren onder YDL 6.0?(dit blijkt niet meer te werken?)
  • Ydl 6.0 blijkt slomer te zijn?(dan in gnome opstarten?)
Bvd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:15:
Ik hoor veel onduidelijkheid en problemen over Yellowdog Linux 6.0 (ydl 6)
Dat de installer geen hd resolutie's ondersteund?dat hij slomer is?dat applicatie's niet meer werken?

Nu ben ik benieuwd:

• Hoe kunnen mensen met een HD TV de install gebruiken?(bij sommige werkt hij niet met:install_ps3_720p)
nou die 720p en 1080i en p staan juist voor hd format en dus voor hd tv's, misschien dat de mensen die deze problemen hebben, dit niet met hdmi hebben aangesloten.. ik heb iig geen problemen gehad. voor zover ik weet i s, mocht je geen hd tv hebben of geen hdmi, geen probleem aangezien je dan de casual install hebt ipv de fancy one
• Hoe kunnen we applicaties zoals emulators en vlc installeren onder YDL 6.0?(dit blijkt niet meer te werken?)
zoals al eerder, en vele malen vermeld is dit een kwestie van geduld, de emu's weet ik niet daar interesseer ik me eigenlijk niet zo voor, maar vlc player is gewoon weg nog niet uit voor ydl 6.0. Hij is wel te downloaden, maar dan maakt ie niet optimaal gebruik van de performance van de ps3, hd formats zijn dan dus niet af te spelen (net als in ydl 5.0 en bijv ubuntu)
• Ydl 6.0 blijkt slomer te zijn?(dan in gnome opstarten?)

slomer dan wat gnome in wat?? de gnome versie is sowieso sneller dan de enlightment versie van ydl 6.0. Vergelijk je ydl6.0 met 5.0 dan is 6.0 zeker sneller en werkt het stukken makkelijker.

Waar het dus wederom, ook bij deze vraag, op neer komt is dat we met zijn allen gewoon even geduld moeten hebben totdat er (meer) updates en software vrijkomt voor ydl 6.0.
Ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met het vista verhaal, dit kwam wel mooi uit, maarde helft van de hardware en software werkte er nog niet echt soepel op. kortom geduld!! bezoek regelmaqtig de terrasoft site voor evt updates en moht je die vinden laat het ons dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een ps3 gaan aanschaffen, hier zal ik dan een externe HD op aansluiten 500gb.
kan de ps3 gedownloade dvd's afspelen ( audio_ts) ( video_ts) ?
of moeten de dvd's als een .iso bestand staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:44:
Ik wil een ps3 gaan aanschaffen, hier zal ik dan een externe HD op aansluiten 500gb.
kan de ps3 gedownloade dvd's afspelen ( audio_ts) ( video_ts) ?
of moeten de dvd's als een .iso bestand staan ?
.iso kan zowieso niet
VIDEO_TS kan alleen per bestandje, dus je kan niet een dvd afspelen zoals normaal via een menu bijvoorbeeld. De meeste mensen zetten DVD's om naar Divx (avi) ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heb er even tussen uit gelegen, en zie dat we ondertussen al in deel 2 aanbeland zijn van de ps3 als mediacenter.

Zit nog steeds te twijfelen om een ps3 aan te schaffen. Zoals ik destijds al vermelde zit ik te twijfelen tussen de aanschaf van een ps3 of het zelf bouwen van een htpc. Doel van het apperaat wordt het afspelen van dvds, en gedownloade hd content 720p en 1080p (blue ray films en trailers, tv series).

Destijds raade de meeste aan om voor een htpc te gaan omdat het allemaal nog niet zo lekker liep met de ps3. Hoe staan de zaken nu?

Is het streamen van hd content 720p en 1080p goed te doen? Gaat het ook allemaal goed met de geluidsformaten dolby, dts, treu hd etc?
S1W schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:55:
[...]

.iso kan zowieso niet
VIDEO_TS kan alleen per bestandje, dus je kan niet een dvd afspelen zoals normaal via een menu bijvoorbeeld. De meeste mensen zetten DVD's om naar Divx (avi) ofzo..
Dit kan toch wel als je gaat streamen?

Dan nog even een vraag over de systeemeisen. Als ik een 1080p wil streamen moet ik dan ook een pc hebben die dat hardweramatig aan kan , of neemt de ps3 dat deel voor zijn rekening? Aangezien mijn huidige desktop (p4 3.2ghz nvidea 7600gt agp, 2gig ram) al moeite heeft met 1080p afspelen hoe gaat dat dan in zijn werking als je gaat streamen? Lukt dat dan wel? Anders kan ik zowiezo beter een htpc gaan bouwen.....

Htpc

+ Makkelijker aan te passen en uit te breiden

Ps3

+ Meteen console in huis
+Lekker "kant en klaar"

Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Twanjo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:18:

Je kan alleen de losse bestanden streamen, dus nog steeds niet in de normale DVD structuur. Er bestaat geen streaming oplossing om native DVD te streamen, je zal echt moeten omzetten naar het een of ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:18:
Heb er even tussen uit gelegen, en zie dat we ondertussen al in deel 2 aanbeland zijn van de ps3 als mediacenter.

Zit nog steeds te twijfelen om een ps3 aan te schaffen. Zoals ik destijds al vermelde zit ik te twijfelen tussen de aanschaf van een ps3 of het zelf bouwen van een htpc. Doel van het apperaat wordt het afspelen van dvds, en gedownloade hd content 720p en 1080p (blue ray films en trailers, tv series).

Destijds raade de meeste aan om voor een htpc te gaan omdat het allemaal nog niet zo lekker liep met de ps3. Hoe staan de zaken nu?

Is het streamen van hd content 720p en 1080p goed te doen? Gaat het ook allemaal goed met de geluidsformaten dolby, dts, treu hd etc?

[...]

Dan nog even een vraag over de systeemeisen. Als ik een 1080p wil streamen moet ik dan ook een pc hebben die dat hardweramatig aan kan , of neemt de ps3 dat deel voor zijn rekening? Aangezien mijn huidige desktop (p4 3.2ghz nvidea 7600gt agp, 2gig ram) al moeite heeft met 1080p afspelen hoe gaat dat dan in zijn werking als je gaat streamen? Lukt dat dan wel? Anders kan ik zowiezo beter een htpc gaan bouwen.....

Htpc

+ Makkelijker aan te passen en uit te breiden

Ps3

+ Meteen console in huis
+Lekker "kant en klaar"

Wat denken jullie ervan?
Er is sinds je vorige vraag nog niet echt een vooruitgang in programma's geboekt. Mocht ydl 6.0 nieuwe updates krijgen mbt vlc/mplayer die gebruik kunnen maken van de volledige capaciteit van de ps3 dan heb je een mediacentre. Vooralsnog, als je een compleet mediacentre wil, kan ik je toch een pc aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Oke bedankt voor de info,

Maar kan iemand dit misschien nog even beantwoorden :

Heb totaal geen benul hoe dat streamen nu technisch gezien werkt. Dacht dat je bv op je desktop gewoon een film aanzet in windows mediaplayer 11 en dan een utp verbinding legt naar ps3 en streamen die handel. Maar het zit dus anders in elkaar. Maar moet je die film nu wel of niet afdraaien op je desktop , en dan bedoel ik dus hardwarematig? Wie neemt dat gedeelte voor zijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Twanjo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:28:
Oke bedankt voor de info,

Maar kan iemand dit misschien nog even beantwoorden :

Heb totaal geen benul hoe dat streamen nu technisch gezien werkt. Dacht dat je bv op je desktop gewoon een film aanzet in windows mediaplayer 11 en dan een utp verbinding legt naar ps3 en streamen die handel. Maar het zit dus anders in elkaar. Maar moet je die film nu wel of niet afdraaien op je desktop , en dan bedoel ik dus hardwarematig? Wie neemt dat gedeelte voor zijn rekening.
1080p streamen kan prima, als de PS3 het kan decoden. (dan is de bandbreedte vooral de beperking, omdat de PC alleen maar bitjes loopt door te sturen en de PS3 deze decodeert en weergeeft). h264 high profile level 4.1 1080p streamen gaat perfect (evt in een m2ts container), mpeg2 en divx/wmv ook (alleen zit er aan divx nog een 2GB per file beperking en zijn er met xvid nog zaken die niet worden ondersteund, maar wel zijn aangekondigd voor nieuwe firmwares zoals qpel en gmc).
Mocht je een transcoding media server gebruiken voor non-supported file formats (niet windows media server, maar bijvoorbeeld Nero of Tversity), dan is performance van je PC wel belangrijk voor het transcoden van die andere bestanden, en waarschijnlijk niet genoeg. (+ dat ik de kwaliteit van het transcoden nooit super heb gevonden)

Beperkingen waar je nu tegen aan kan lopen zijn dus non-compatible video formaten en het nog niet werken van soft-subs (indien je de puur streaming doet) Bij transcoding streaming wordt dit door de PC gedaan, maar heb je voor 1080p weer heel veel performance nodig.

Linux op de PS3 heeft daar met de huidige stand van zaken (geen Cell versie van video codecs en geen hardware video acceleration) ook nog niet genoeg performance voor.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Sentry23 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:04:

1080p streamen kan prima, als de PS3 het kan decoden.
Zijn er ook formaten die wel soepel lopen? Waar je niks aan hoeft te doen. Die je dus gewoon op je ps3 hd zet of externe schijf en zo dus kunt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Twanjo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:27:
[...]

Zijn er ook formaten die wel soepel lopen? Waar je niks aan hoeft te doen. Die je dus gewoon op je ps3 hd zet of externe schijf en zo dus kunt bekijken?
mp4 loopt prima, van divx/xvid loopt ongeveer 70% maar is weinig in HD, avchd/m2ts..

mp4 en avchd/m2ts zie je de laatste tijd ook steeds meer verschijnen trouwens.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Is het onder linux ook mogelijk om ac3 of dts geluid over de spdif uit te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Heeft iemand een idee waarom bij Tversity het even duurt voordat de PS3 hem ziet en bij delen via WIndows media player, het systeem meteen gezien wordt ? Het is dat tversitynu netjes de mapjes laat zien want anders ga ik weer terug naar media player..en die werkt toch wat omslachtiger..
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.