nee dit is (nog) niet mogelijkhesr schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:06:
Is het onder linux ook mogelijk om ac3 of dts geluid over de spdif uit te sturen?
Verwijderd
ik denk dat je zelf het antwoord al gegeven hebt... het neemt waarsch iets meer tijd om de eigen mappenstructuur van tversity door te sturen dan dat het bij wmp11.tspawn schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:25:
Heeft iemand een idee waarom bij Tversity het even duurt voordat de PS3 hem ziet en bij delen via WIndows media player, het systeem meteen gezien wordt ? Het is dat tversitynu netjes de mapjes laat zien want anders ga ik weer terug naar media player..en die werkt toch wat omslachtiger..
Verwijderd
Hallo,
Ik heb, na dit draadje eens door gelezen te hebben , en de tips van enkele personen uitgevoerd te hebben YDL 6.0 geinstalleerd.
Nu heb, ik een NFS mount gemaakt naar de harddisk van m'n satelliet reciever, waar al m'n opgenomen movies en muziek-clips op staan, en deze dus afspeel met VLC.
Dit werkt vrij redelijk , maar denk dat het wireless gebeuren het hier af en toe het laat afweten. (Heel af en toe een hikje in beeld en geluid) de CPU load en mem usuage valt me niet tegen tijdens het afspelen.
[/quote]
PID USER PR NI VIRT RES SHR S %CPU %MEM TIME+ COMMAND
4613 root 20 0 214m 49m 29m S 48 23.6 3:59.24 wxvlc
[quote]
Ik zal de test ook eens bekabeld proberen , maar zou het wel jammer vinden als dat de oorzaak is.
Vraagjes :
- Is het mogelijk om in YDL de afstand bediening van PS3 te laten werken , en zoja hoe doe je dat ?
- Hoe kan ik de mount tijdens booten laten automounten ? Normaal zou dat in /etc/fstab moeten dacht ik, maar om het systeem niet te vernaggelen vraag ik het toch maar eerst .
Ik ben nog een newbie met YDL, maar ben al erg onder de indruk .
alvast bedankt voor jullie response.
EDIT:
Automount heb ik voor elkaar, wat dus zoals ik dacht in /etc/fstab.
Wat betreft de hiks in beeld en geluid, die heb ik er uit kunnen krijgen door de parameter "rsize=8192,wsize=8192" mee te geven in het mountcommando . Dus het werkt perfect wireless.
rest nog de vraag over de afstandbediening.
Ik heb, na dit draadje eens door gelezen te hebben , en de tips van enkele personen uitgevoerd te hebben YDL 6.0 geinstalleerd.
Nu heb, ik een NFS mount gemaakt naar de harddisk van m'n satelliet reciever, waar al m'n opgenomen movies en muziek-clips op staan, en deze dus afspeel met VLC.
Dit werkt vrij redelijk , maar denk dat het wireless gebeuren het hier af en toe het laat afweten. (Heel af en toe een hikje in beeld en geluid) de CPU load en mem usuage valt me niet tegen tijdens het afspelen.
[/quote]
4613 root 20 0 214m 49m 29m S 48 23.6 3:59.24 wxvlc
[quote]
Ik zal de test ook eens bekabeld proberen , maar zou het wel jammer vinden als dat de oorzaak is.
Vraagjes :
- Is het mogelijk om in YDL de afstand bediening van PS3 te laten werken , en zoja hoe doe je dat ?
- Hoe kan ik de mount tijdens booten laten automounten ? Normaal zou dat in /etc/fstab moeten dacht ik, maar om het systeem niet te vernaggelen vraag ik het toch maar eerst .
Ik ben nog een newbie met YDL, maar ben al erg onder de indruk .
alvast bedankt voor jullie response.
EDIT:
Wat betreft de hiks in beeld en geluid, die heb ik er uit kunnen krijgen door de parameter "rsize=8192,wsize=8192" mee te geven in het mountcommando . Dus het werkt perfect wireless.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 10:40 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat je het hier had over netwerkmount, zodat je van je pc/netwerkschijf je files kan afspelen in ydl?? Zo ja zou je hier misschien een klein handleidinkje voor kunnen schrijven?? ik heb dit nl laatst zelf ook geprobeerd, maar ik kreeg het niet aan de gangVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:18:
EDIT:
Niet meer[b][message=29738784,noline]Rups3 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @
http://ps3mods.blogspot.c...ote-for-linux-update.html
en
http://antst.mine.nu/linuxdriverforsonybdremote
[ Voor 32% gewijzigd door Sentry23 op 11-03-2008 11:51 ]
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Verwijderd
Ja, het betreft hier om een netwerk mount, waarbij m'n satelliet ontvanger (ook Linux) als server dient, en m'n PS3 met YDL 6.0 als client.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:39:
[...]
Ik neem aan dat je het hier had over netwerkmount, zodat je van je pc/netwerkschijf je files kan afspelen in ydl?? Zo ja zou je hier misschien een klein handleidinkje voor kunnen schrijven?? ik heb dit nl laatst zelf ook geprobeerd, maar ik kreeg het niet aan de gang :
Ik zal vandaag , anders morgen even de stappen die ik gedaan heb hier posten.
zie screenshot
Ik heb op de satelliet ontvanger een hd opname gemaakt van BBC HD-TV, wanneer ik die probeer af te spelen dan krijgt de CPU het behoorlijk voor z'n kiezen.( Lukt het je trouwens ook al om hd content af te spelen???
Het beeld loopt niet vloeiend , en het geluid is dan om niet aan te horen . Dus dat soort opnames zullen geconverteerd moeten worden naar Mpeg ofzo .
5307 root 20 0 223m 82m 19m S 107 39.3 0:25.79 wxvlc
Ik las pas ergens de uitspraak dat de ps3 orginele dvd (films) wel upscaled naar 720p of 1080p maar gekopieerde dvd's niet, kan iemand mij hier meer over vertellen? Wordt het daar nu echt zoveel mooier van of is het maar nihil?
Lust de ps3 trouwens graag gekopieerde -r of en +r 's? Want het blijft toch een mooi apparaatje en aantrekkelijk om voor 350 euro een console,dvd speler met hdmi, bleurayspeler,media center in huis te halen.
Lust de ps3 trouwens graag gekopieerde -r of en +r 's? Want het blijft toch een mooi apparaatje en aantrekkelijk om voor 350 euro een console,dvd speler met hdmi, bleurayspeler,media center in huis te halen.
Verwijderd
ja dit verschil merk je echt, met gekopieerde dvd's weet ik het niet zeker. Zou eigenlijk niet weten waarom hij gekopieerde dvd's (lees dvd9) niet zou upscalen.. bij dvd5 kan ik me voorstellen dat er niet veel te upscalen valt aangezien er gewoon minder data op die schijfjes staat. Hij lust trouwens zeker wel dvd + en -rTwanjo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:14:
Ik las pas ergens de uitspraak dat de ps3 orginele dvd (films) wel upscaled naar 720p of 1080p maar gekopieerde dvd's niet, kan iemand mij hier meer over vertellen? Wordt het daar nu echt zoveel mooier van of is het maar nihil?
Bij DVD backups heb je gewoon upscaling, inclusief block noise reduction en frame noise reduction opties.Twanjo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:14:
Ik las pas ergens de uitspraak dat de ps3 orginele dvd (films) wel upscaled naar 720p of 1080p maar gekopieerde dvd's niet, kan iemand mij hier meer over vertellen?
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ik denk dat andersom bedoeld werd. Bij een analoge verbinding (component) is dit het geval. Een originele DVD zal die niet upscalen (met een bepaald copyright bitje dat je aan staat). Gebruik je de HDMI-aansluiting dan upscaled de PS3 originele en back-ups.Twanjo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:14:
PSN: Shiver23
Dus al met al is de ps3 naast een bleuray speler ook een goede "gewone" dvdpeler.?
Verwijderd
vul voor goede, maar "uitstekende" in, mits je natuurlijk de juiste aansluiting op je tv hebtTwanjo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:36:
Dus al met al is de ps3 naast een bleuray speler ook een goede "gewone" dvdpeler.?
Verwijderd
Java is volgens mij al voorgeinstalleerd (weet het niet 100% zeker), Flash is al geimplemteerd in de vorm van gnash (paar posts hierboven) maar werkt niet juist met bijvoorbeeld youtube. Verder zijn de codecs die benodigd zijn voor het afspelen van de video/audio bestanden gewoon te downloaden, samen met vlc player. Het nadeel is echter dat vlc nog niet de kern van de playstation kan bereiken en dus nog geen hd bestanden soepel kan afspelen, maar de codecs daarvoor zijn er al wel.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:22:
En zoals
Java
Flash
En benodige codecs
Vallen die wel te installeren?
Verwijderd
VLC is nog niet voor ydl 6.0?!
Zover ik weet is het wel mogelijk met Mplayer(codecs) (hd weet ik niet zeker)
Java werkt nu wel met de:ibm-java-ppc-sdk-6.0-0.0.ppc.rpm (84.8MB) (en is dus niet ingebouwd)
Flash Adobe is er volgensmij ook nog niet net als VLC en SNES ook
Java werkt nu wel met de:ibm-java-ppc-sdk-6.0-0.0.ppc.rpm (84.8MB) (en is dus niet ingebouwd)
Verwijderd
Er is wel vlc, die draait onder ydl6.0 (ik heb hem zelf draaien, alleen deze komt nog niet tot de kern van de ps3. Mplayer speelt ook geen hd bestanden af, net als vlc.. Verder spelen ze beiden alles perfect af. Net na het antwoord van mij op jou post keek ik op ftd en daar zag ik idd de java update voor ydl, dus wist ik het echt niet zekerVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:45:
VLC is nog niet voor ydl 6.0?!
Verwijderd
DeSeRT_104 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:31:
Hallo allemaal,
Kan ik ook hier terecht over het streamen van bespaalde bestanden via mediaservers?
want ik snap er niks meer van nu.
Ik heb een bestand .WMVHD (1.12 gb) deze kan ik dus sharen met Winamp Live ORB mediaserver. Zodra ik hem share naar mijn PS3 dan wordt dit gezien als 314 mb slecht beeldmaar wel met geluid.
Share ik deze met Tversity dan heb ik super beeld zoals hij hoort maar dan heb ik weer geen geluid.
Nou word er gezegd dat de PS3 het WMVHD bestand het geluid niet van kan afspelen. Maar waarom speelt hij deze dan wel af met Winamp ORB ?
kan iemand mij helpen hierbij ?
Greetz,
DeZ
Hallo allemaal,
Kan ik ook hier terecht over het streamen van bespaalde bestanden via mediaservers?
want ik snap er niks meer van nu.
Ik heb een bestand .WMVHD (1.12 gb) deze kan ik dus sharen met Winamp Live ORB mediaserver. Zodra ik hem share naar mijn PS3 dan wordt dit gezien als 314 mb slecht beeldmaar wel met geluid.
Share ik deze met Tversity dan heb ik super beeld zoals hij hoort maar dan heb ik weer geen geluid.
Nou word er gezegd dat de PS3 het WMVHD bestand het geluid niet van kan afspelen. Maar waarom speelt hij deze dan wel af met Winamp ORB ?
kan iemand mij helpen hierbij ?
Greetz,
DeZ
Heeft iemand nog gekeken of de DivX playback onder XMB nog verbeterd is met de nieuwe firmware?
Verwijderd
wat ik begrepen heb is dat er niks aan de XMB veranderd is.
Het zou enkel gaan om enkele security fixes (beveiliging) met daarbij enkele disc errors die hersteld zijn in de nieuwe update 2.17
Het zou enkel gaan om enkele security fixes (beveiliging) met daarbij enkele disc errors die hersteld zijn in de nieuwe update 2.17
Beste mensen,
Welke versie van de playstatio kan ik het beste aanschaffen:
60gb versie of 40 gb?
Ik weet de verschillen wat betreft backward compatibal met ps2 games. Maar ik wil he toch vooral gebruiken als media center en ben geen fanatiek gamer. Wil hem meer aanschaffen om films af te draaien, en als dvd speler te gebruiken etc
Ik las over de verandering van de processor:
Deze chip werd in eerste instantie gefabriceerd met de 90 nanometer SOI-technologie. Later werd gebruik gemaakt van de 65 nanometer SOI-technologie. De bedoeling van dit nieuwe ontwerp van de Cell processor was vooral voor kostenvermindering en minder warmte-afstoot. De zeven cores die gebruikt worden zullen alles leiden naar één kern, die uiteindelijk garant staat voor de kracht van de PS3
Kan een 60gb van een vriend overnemen maar zit dus te twijfelen of ik niet voor de 40gb moet gaan en dus de nieuwe processor.
60gb versie of 40 gb?
Ik weet de verschillen wat betreft backward compatibal met ps2 games. Maar ik wil he toch vooral gebruiken als media center en ben geen fanatiek gamer. Wil hem meer aanschaffen om films af te draaien, en als dvd speler te gebruiken etc
Deze chip werd in eerste instantie gefabriceerd met de 90 nanometer SOI-technologie. Later werd gebruik gemaakt van de 65 nanometer SOI-technologie. De bedoeling van dit nieuwe ontwerp van de Cell processor was vooral voor kostenvermindering en minder warmte-afstoot. De zeven cores die gebruikt worden zullen alles leiden naar één kern, die uiteindelijk garant staat voor de kracht van de PS3
Kan een 60gb van een vriend overnemen maar zit dus te twijfelen of ik niet voor de 40gb moet gaan en dus de nieuwe processor.
Verwijderd
Processor van de 40 gb versie is kleiner en verbruikt minder energie. Wordt dus ook minder warm en de PS3 zal dus ook stiller blijven omdat de ventilator minder hard zal hoeven draaienTwanjo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:45:
Beste mensen,
60gb versie of 40 gb?
Ik heb een Hd besteld voor m'n PS3 (WD Scorpio 250gb),
En wil Yellow dog Linux 6.0 gaan installeren op de ps3.
Nu zit ik met een paar vragen.
In de handleidingen zie ik dat ze steeds voor een 10 gb partitie kiezen voor het installeren van Linux.
Is het ook mogelijk om dit groter te doen, bvb 25 gb.
Als je in Ydl zit is het dan mogelijk om alle media files van de PS3 partitie te benaderen.
Kan ik vanuit Ydl mappen aanmaken op de PS3 partitie en files wegschrijven.
In de handleidingen zie ik dat ze steeds voor een 10 gb partitie kiezen voor het installeren van Linux.
Als je in Ydl zit is het dan mogelijk om alle media files van de PS3 partitie te benaderen.
| Youtube |
Verwijderd
Mijn broertje heeft een ps3 gekocht. Nu was het voetbal vanmiddag afgelast en wilde ik met hem via de ps3 een film kijken. Hij zei dat hij hier al enkele dagen mee bezig was maar dit maar niet voor elkaar kreeg.
Ik heb er naar gekeken, maar het lukt mij ook niet. Ik heb TVersity gedownload en geinstalleerd zoals staat in de openingspost.
Nero werkt wel, maar die heeft niet de ondersteuning om ondertitels te streamen. Deze had ik overigens uitgezet, omdat het daar dan in ieder geval niet aan kan liggen.
De laptop waar de server op draait is verbonden via een kabel met de PS3.
Kan iemand ons helpen, want we komen er echt niet uit?!
Ik heb er naar gekeken, maar het lukt mij ook niet. Ik heb TVersity gedownload en geinstalleerd zoals staat in de openingspost.
Nu ben ik bij punt drie gestrand. De firewall van Vista staat uit en in Eset Smart Security heb ik de poort ingesteld en het programma volle vrijheid gegeven. De server kreeg ik echter niet werkend. Toen heb ik voor de zekerheid de firewall en antivirusfunctie uitgezet. De server opnieuw gestart, maar hij doet het nog steeds niet. Via localhost:poort kan ik er echter wel op komen. Via Vista kan ik echter niks toevoegen, omdat ik de melding krijg niet verbonden te zijn.1) Men deinstalled alle codecpacks die op de pc staan.
2) Men download TVersity, en installeert die, tevens de TVersity codec pack, wat niets meer is dan de ffdshow filters.
3) Men laat de TVersity service starten onder de eigen account, en voegt port 41592 en MediaServer.exe toe aan alle draaiende firewalls.
4) Men configt TVersity zo dat hij niks compressed, op 1920*1080 z'n videos doorstuurt, en codeert met windows media codec 9.
5) Men installeert de Matroska Splitter van Haali.
6) Even wat media sharen op de pc.
7) Zoeken op je PS3 naar media servers, en klaar.
Nero werkt wel, maar die heeft niet de ondersteuning om ondertitels te streamen. Deze had ik overigens uitgezet, omdat het daar dan in ieder geval niet aan kan liggen.
De laptop waar de server op draait is verbonden via een kabel met de PS3.
Kan iemand ons helpen, want we komen er echt niet uit?!

Verwijderd
Als ik via [i]Menu Start/All Programs/TVersity Media Server/TVersity Tools/Start Tversity Media Server[i] krijg ik de volgende melding:
Mediaserver debuggen geeft geen foutmelding en als ik via Start Menu Tversity start als Admin geeft hij geen foutmelding, maar toch kan ik niks toevoegen, omdat ik de melding krijg dat ik niet verbonden ben.
Kan iemand ons helpen?
Heb nog vanalles geprobeerd, maar het lukt niet. Met rechten enzovoorts, maar krijg het gewoon niet aan de gang. Héél erg frustrerend!!!Starting the media server, please wait...
Systeemfout 5.
Toegang geweigerd.
Druk op een toets om door te gaan. . .
Kan iemand ons helpen?
Je kan eventueel een extra account aanmaken (met password) die local admin rechten heeft (of een bestaande account, zoals bijvoorbeeld je eigen account), en de Tversity service starten onder deze account (niet onder administrator of netwerk service). Dat wil wel eens wat problemen oplossen.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:10:
Als ik via [i]Menu Start/All Programs/TVersity Media Server/TVersity Tools/Start Tversity Media Server[i] krijg ik de volgende melding:
[...]
Heb nog vanalles geprobeerd, maar het lukt niet. Met rechten enzovoorts, maar krijg het gewoon niet aan de gang. Héél erg frustrerend!!!Mediaserver debuggen geeft geen foutmelding en als ik via Start Menu Tversity start als Admin geeft hij geen foutmelding, maar toch kan ik niks toevoegen, omdat ik de melding krijg dat ik niet verbonden ben.
Kan iemand ons helpen?
<add> je kan eventueel ook tversity vanuit je eigen account opstarten in debug mode, door via de commandline in de juiste directory het commando 'mediaserver -debug' te geven.
(bijv: start, run...: ["c:\Program Files\TVersity\Media Server\MediaServer.exe" -debug])</add>
[ Voor 12% gewijzigd door Sentry23 op 17-03-2008 15:22 ]
Peeps, mijn probleem:
Ik heb hier een aantal .mkv bestanden van HD films (1080p) nou wil ik deze graag op mijn PS3 af spelen en zodoende kwam in op het programma MKV2VOB. Nou werkt dit prima, brandt de ondertitels er zeer netjes in en split de output in <4GB chuncks. Daar zit het probleem! Bij nagenoeg alle films die ik om zet kan ik het eerste deel wel bekijken maar de delen daarna niet, krijg een "corrupted data" error. Nou heb ik gelezen dat dit wel vaker voorkomt maar nog niemand met een pasklare oplossing gevonden. De bestanden zijn wel gewoon af te spelen op mijn PC?!?
Eerlijk gezegd heb ik ook niet veel zin deze films nog een keer om te moeten zetten (heeft dagen 720watt gekost, het arme milieu!)
Ik heb hier een aantal .mkv bestanden van HD films (1080p) nou wil ik deze graag op mijn PS3 af spelen en zodoende kwam in op het programma MKV2VOB. Nou werkt dit prima, brandt de ondertitels er zeer netjes in en split de output in <4GB chuncks. Daar zit het probleem! Bij nagenoeg alle films die ik om zet kan ik het eerste deel wel bekijken maar de delen daarna niet, krijg een "corrupted data" error. Nou heb ik gelezen dat dit wel vaker voorkomt maar nog niemand met een pasklare oplossing gevonden. De bestanden zijn wel gewoon af te spelen op mijn PC?!?
Eerlijk gezegd heb ik ook niet veel zin deze films nog een keer om te moeten zetten (heeft dagen 720watt gekost, het arme milieu!)
Verwijderd
Hoi, ben een newbee...net een ps3 in huis met een m2ts-film op mijn vista-computer.
Via Tversity niet te streamen...herkent het bestand niet..is ook groter dan 4 GB. Heb zo hier en daar wel wat gelezen erover, dat de ps3 geen bestanden herkent boven de 4GB en dat TVersity m2ts bestanden niet streamt..maar heb de volgende vragen
1. Als ik het bestand splits (met TSSplitter) kan ik het eerste bestand wel via een usb-stick op de ps3 zetten, maar het tweede bestand herkent de ps niet. Komt dit omdat er zomaar een 'hak' gezet wordt in het bestand? Is er een betere manier om dit te doen zodat de ps de twee bestanden wel herkent?
2. Is er een manier om deze bestanden via Tversity naar mijn ps3 te kopieren
3. Moet ik het m2ts bestand omzetten naar een ander bestand zodat het wel lukt..en zo ja, met welk programma?
veel vragen, hoop op een antwoord
Via Tversity niet te streamen...herkent het bestand niet..is ook groter dan 4 GB. Heb zo hier en daar wel wat gelezen erover, dat de ps3 geen bestanden herkent boven de 4GB en dat TVersity m2ts bestanden niet streamt..maar heb de volgende vragen
1. Als ik het bestand splits (met TSSplitter) kan ik het eerste bestand wel via een usb-stick op de ps3 zetten, maar het tweede bestand herkent de ps niet. Komt dit omdat er zomaar een 'hak' gezet wordt in het bestand? Is er een betere manier om dit te doen zodat de ps de twee bestanden wel herkent?
2. Is er een manier om deze bestanden via Tversity naar mijn ps3 te kopieren
3. Moet ik het m2ts bestand omzetten naar een ander bestand zodat het wel lukt..en zo ja, met welk programma?
veel vragen, hoop op een antwoord
Dat is voor zover ik weet een issue in de splitter. Kan je ze niet gewoon streamen in 1 deel ?xvanwaart schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:40:
Peeps, mijn probleem:
(met mpeg extensie gaat dat trouwens zonder problemen, ook boven de 4GB. de 4GB limiet zit alleen op mpeg4 bestanden ivm een lang verhaal over mp4 standaarden...)
[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 18-03-2008 22:19 ]
Probeer Twonky media eens, bevalt mij beter. Overigens kan de PS3 prima grotere bestanden spelen als deze gestreamd worden of naar de eigen Harddisk worden gekopieerd. Via een externe harddisk gaat dat niet door de FAT32 limitaties.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:22:
dat de ps3 geen bestanden herkent boven de 4GB en dat TVersity m2ts bestanden niet streamt..maar heb de volgende vragen
Klopt idd, TSSplitter hakt gewoon zonder een "juiste" header te maken voor de tweede split. Ik ken geen alternatief voor een betere split methode. Ik gebruik zelf MKVmergeGUI om .mkv bestanden te splitten voor het omzetten naar MPEG2 (met GOTsent of mkv2vob)1. Als ik het bestand splits (met TSSplitter) kan ik het eerste bestand wel via een usb-stick op de ps3 zetten, maar het tweede bestand herkent de ps niet. Komt dit omdat er zomaar een 'hak' gezet wordt in het bestand? Is er een betere manier om dit te doen zodat de ps de twee bestanden wel herkent?
Verwijderd
Weet iemand misschien hoe ik .avi aan de praat kan krijgen op mijn playstation? Ik dacht dat hij deze wel ondersteunde? Met WMP11 en simplecenter lukt het namelijk niet...
Verwijderd
S1W: Krijg het bestand niet via Tversity naar hd ps3 gekopieerd...TVersity herkent het hele bestand niet (m2ts) en kan het dus niet naar hd van de ps3 kopieren.
Via Twonky zou dat wel moeten lukken...?
En het bestand omzetten naar een ander extensie...of heb ik dan kwaliteitsverlies..?
Via Twonky zou dat wel moeten lukken...?
En het bestand omzetten naar een ander extensie...of heb ik dan kwaliteitsverlies..?
Verwijderd
Werkt niet...In TVersity en ps3 is het bestand wel zichtbaar, maar ps3 kan het niet kopieren foutmelding 80030920Crawl NL schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:07:
.mts renamen naar .vob
Kopieeren misschien niet (bestandsgrootte?) maar streamen?Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 07:33:
[...]
Werkt niet...In TVersity en ps3 is het bestand wel zichtbaar, maar ps3 kan het niet kopieren foutmelding 80030920
Verwijderd
Het probleem met omzetten en of dit wel kan of niet kan is opzich erg simpel:
DIVX/XVID: kan bijna altijd
M2TS: kan ook, mits deze kleiner is dan 4gb, is het bestand groter dan kan gesplit worden met tssplitter, hierbij heb je wel een beetje geluk nodig dat dit op het juiste punt gebeurt (het is me 1 keer gebeurt van de ongeveer 10 keer). Ook kan inderdaad de m2ts ook worden omgezet naar vob voor streamen, het nadeel is daar echter van dat er over het algemeen kwaliteits verlies is.
MKV: kan omgezet worden met gotsent naar vob of mp4, ik zelf heb nog geen goede ervaringen met omzetten naar vob en alleen maar goede ervaringen met mp4. Heb je echt behoefte aan ondertitels dan is mp4 echter geen optie.
WMVHD: kan gewoon afgespeeld worden, mits het geluid gewoon stereo is. De bestanden die gedownload worden zijn vaak met surround. het geluid valt wel te remuxen heb ik begrepen maar dit is nog al monniken werk volgens mij.
AVI: is voor zo ver ik weet niet afspeelbaar.
Algemene oplossing:
Gebruik voor het afspelen van al je divx/xvid/avi/wmv/vob (niet hd bestanden) gewoon of je pc, of ydl6.0
Voor je HD bestanden kan je gaan streamen (tversity of twonkey media oid) maar heb je duidelijk kwaliteits verlies, iets wat je waarschijnlijk niet wil, want dan had je wel de dvd versie van de desbetreffende film.
Of je moet gewoon heel simpel je MKV bestanden converten naar mp4 en een engelse cursus nemen, dit is natuurlijk geen optie voor de 10 jarigen onder ons. Ondertitels zijn nog niet geimplementeerd in GotSent.
WMVHD is wel te remuxen maar hoe kan ik je zo niet vertellen, volgens mij staat in de openings post of een paar pagina's terug een tutorial.
Elke keer komen er vragen over hoe en wat terwijl over het algemeen de antwoorden al in dit topic staan.
M2TS: kan ook, mits deze kleiner is dan 4gb, is het bestand groter dan kan gesplit worden met tssplitter, hierbij heb je wel een beetje geluk nodig dat dit op het juiste punt gebeurt (het is me 1 keer gebeurt van de ongeveer 10 keer). Ook kan inderdaad de m2ts ook worden omgezet naar vob voor streamen, het nadeel is daar echter van dat er over het algemeen kwaliteits verlies is.
MKV: kan omgezet worden met gotsent naar vob of mp4, ik zelf heb nog geen goede ervaringen met omzetten naar vob en alleen maar goede ervaringen met mp4. Heb je echt behoefte aan ondertitels dan is mp4 echter geen optie.
WMVHD: kan gewoon afgespeeld worden, mits het geluid gewoon stereo is. De bestanden die gedownload worden zijn vaak met surround. het geluid valt wel te remuxen heb ik begrepen maar dit is nog al monniken werk volgens mij.
Algemene oplossing:
Gebruik voor het afspelen van al je divx/xvid/avi/wmv/vob (niet hd bestanden) gewoon of je pc, of ydl6.0
Voor je HD bestanden kan je gaan streamen (tversity of twonkey media oid) maar heb je duidelijk kwaliteits verlies, iets wat je waarschijnlijk niet wil, want dan had je wel de dvd versie van de desbetreffende film.
Of je moet gewoon heel simpel je MKV bestanden converten naar mp4 en een engelse cursus nemen, dit is natuurlijk geen optie voor de 10 jarigen onder ons. Ondertitels zijn nog niet geimplementeerd in GotSent.
WMVHD is wel te remuxen maar hoe kan ik je zo niet vertellen, volgens mij staat in de openings post of een paar pagina's terug een tutorial.
Elke keer komen er vragen over hoe en wat terwijl over het algemeen de antwoorden al in dit topic staan.
Fijn dat er voor alles wel een oplossing is......het enige waar ik mij nog aan erger zijn de zwarte balken, heb niet voor niets een 50 inch gekocht.
Tevens vind ik de bewerkelijkheid om alles draaiend te krijgen op een PS3, XBOX360 en een dreambox te groot.
Ik doe daarom lekker een stapje terug naar DVD.
Tevens vind ik de bewerkelijkheid om alles draaiend te krijgen op een PS3, XBOX360 en een dreambox te groot.
[ Voor 12% gewijzigd door Crawl NL op 19-03-2008 09:33 ]
Eens, het hobbyisme gehalte is nog erg hoog, maar dat komt natuurlijk ook omdat de PS3 niet alle codecs en containers ondersteund die er zijn helaas...Crawl NL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:32:
Fijn dat er voor alles wel een oplossing is......het enige waar ik mij nog aan erger zijn de zwarte balken, heb niet voor niets een 50 inch gekocht.
Verwijderd
Als je graag HD wil kijken, wat ik me erg goed kan voorstellen, zorg dan gewoon dat als je een film in huis haalt via internet dat deze al mp4 is of mkv. de mkv is binnen een half uurtje netjes geconvert en gesplit. Verder worden er ook vaak netjes ISO's gepost met HD content die je op een dual layer moet branden.Crawl NL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:32:
Zwarte balken boven en onder? Dat heb je bij DVD's net zo omdat films nou eenmaal in dat formaat worden geschoten.Crawl NL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:32:
Mijn Samsung plasma gaat volgens mij anders om met scart dan met HDMI, als ik nl. vanaf mijn dreambox kijk heb ik deze nl. niet ?Shiver23 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:45:
[...]
Zwarte balken boven en onder? Dat heb je bij DVD's net zo omdat films nou eenmaal in dat formaat worden geschoten.
Verwijderd
Misschien is het al gevraagd, maar ik kan het niet vinden in de tekst.
Vraag 1: Als ik via Tverblabla stream kan ik niet goed doorspoelen, als ik meer dan 5x doorspoel loopt de boel vast. Niet echt handig dus als ik een film de volgende dag af wil kijken. Wat doe ik fout?
Vraag 2: Is het nou ook mogelijk om via een USB stick of HD gewoon een film op de interne HD te plaatsen en daarvanaf te kijken? Ik wil af en toe de PS3 meenemen naar iemand en daar ook films kunnen kijken waardoor streamen geen optie is.
Alvast bedankt!
Vraag 1: Als ik via Tverblabla stream kan ik niet goed doorspoelen, als ik meer dan 5x doorspoel loopt de boel vast. Niet echt handig dus als ik een film de volgende dag af wil kijken. Wat doe ik fout?
Vraag 2: Is het nou ook mogelijk om via een USB stick of HD gewoon een film op de interne HD te plaatsen en daarvanaf te kijken? Ik wil af en toe de PS3 meenemen naar iemand en daar ook films kunnen kijken waardoor streamen geen optie is.
Alvast bedankt!
1: Doorspoelen met Tversity gaat vaak niet goed. Wel kun je via 'goto' een andere tijd kiezen als je veel wilt doorspoelen.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:11:
Alvast bedankt!
2: Ja, je kunt zelfs een bestand dat je via tversity streamt kopiëren naar de HD. (driehoekje. copy)
Weet iemand of er al wat aangekondigd is om met iTunes te kunnen streamen naar de PS3. Vind WMP namelijk een ontzettend ruk progje en gebruik voor mijn music enkel iTunes?
Ik heb wat gegoogled maar tot nu toe lijkt het niet echt mogelijk, en het heeft met een of ander protocol te maken.
Ik heb wat gegoogled maar tot nu toe lijkt het niet echt mogelijk, en het heeft met een of ander protocol te maken.
Verwijderd
1.Bedankt voor je reactie, de goto mogelijkheid had ik nog niet gevonden.Shiver23 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:14:
[...]
1: Doorspoelen met Tversity gaat vaak niet goed. Wel kun je via 'goto' een andere tijd kiezen als je veel wilt doorspoelen.
2: Ja, je kunt zelfs een bestand dat je via tversity streamt kopiëren naar de HD. (driehoekje. copy)
2.Kun je bestanden een beetje goed managen op je HD zodat je echt het "mediacenter" gevoel krijgt? Op mijn xbox 1 werkte dit alles perfect namelijk, bij de ps3 met alleen Tversity moest ik nogal slikken (vastlopen, 1.5 minuut wachten om een stream te vinden etc).
Je kunt natuurlijk je complete library delen en elke stream app. Persoonlijk gebruik ik op dit moment Nero aangezien deze de album art (in mp3) meezend. Zoek nu nog een stream app welke ook de album art laat zien op het folder icoon. Wellicht kan nero het indien er een folder.jpg in de map staat, nog niet getest. Anders gaat zijn zoektocht verderbramberk15 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:16:
Weet iemand of er al wat aangekondigd is om met iTunes te kunnen streamen naar de PS3. Vind WMP namelijk een ontzettend ruk progje en gebruik voor mijn music enkel iTunes?
Overigens Twonky kan connecten naar je iTunes library. Ik heb het echter niet aan de praat gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door HoefMeistert op 19-03-2008 11:40 ]
PSNID : HoefMeistert
Waarschijnlijk probeer je door te spoelen met een .vob/.mts. Ik gebruik de nieuwste mkv2vob voor het muxen/converteren van films naar een ps3 standaard, hiermee kun je wel doorspoelen.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:11:
Alvast bedankt!
Je kan redelijk wat managen in folders op de PS3, maar streaming servers hebben vaak meer mogelijkheden om je bestanden te navigeren op diverse atrtibutes (naam/type/datum etc etc).Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:20:
[...]
2.Kun je bestanden een beetje goed managen op je HD zodat je echt het "mediacenter" gevoel krijgt? Op mijn xbox 1 werkte dit alles perfect namelijk, bij de ps3 met alleen Tversity moest ik nogal slikken (vastlopen, 1.5 minuut wachten om een stream te vinden etc).
Performance van DLNA hangt ook nogal af van de netwerk bandbreedte die je hebt. Als je wireless streamt dan kan het best wel even duren voordat je buffer gevuld is. Maar anderhalve minuut wachten is wel erg lang.
Normaal duurt dat bij mij 1-4 seconden om een HD video stream te starten (via 100Mbit wired) via tversity.
Kijk je compatible formaat bestanden, of laat je tversity transcoden ? Dat kan wel eens voor behoorlijke vertraging zorgen. (je kan transcoding zo uit zetten in tversity om te zien of dat beter werkt)
@furfoot: zowel mkv2vob als gotsent maken met mux to vob gewoon een m2ts bestand aan, alleen worden die voor compatibiliteit met media servers hernoemd naar vob of mpg. Oudere versies muxten wel echt naar vob (mpeg ps), en daar kwam dus het spoel probleem vandaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Sentry23 op 19-03-2008 11:50 ]
Verwijderd
Het gaat om een 100 mbit netwerk via een draad. Ik heb geprobeerd een DIVX file en een WMV door te spoelen. Ik ga vanavond even experimenteren hiermee.
Iemand?SV3NNER schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:34:
Ik heb een Hd besteld voor m'n PS3 (WD Scorpio 250gb),
| Youtube |
Het klinkt alsof tversity toch stiekem alles probeert te transcoden dan.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:53:
Het gaat om een 100 mbit netwerk via een draad. Ik heb geprobeerd een DIVX file en een WMV door te spoelen. Ik ga vanavond even experimenteren hiermee.
In de settings tab van tversity, heb je links de optie transcoding, en in de opties daar van kan je hem voor een test in ieder geval even op 'never' zetten bij de optie 'when to transcode ?' om te zien of dat beter/sneller gaat.
Verwijderd
Dus: als ik het goed begrijp...een bestand groter > 4GB splitten is een kwestie van veel geluk en twintig keer van boven naar beneden lopen met je usb-stickie en een bestand draadloos naar je ps3 streamen lukt niet als het groter is dan 4GB...hoewel TVersity m2ts bestanden helemaal niet herkent bij mij.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:14:
Het probleem met omzetten en of dit wel kan of niet kan is opzich erg simpel:
Algemene oplossing:
Bestand hernoemen naar m2t of vob: Tversity ziet ze wel, maar ps3 kan er niks mee (kopieerfoutmelding 80030920)
Tja, en over al die vragen...sorry, heb wel rond gelezen, maar sommige posts zijn meer dan 100 pagina's groot..dit is trouwens ook geen kleintje en daardoor niet altijd overzichtelijk.
Bedankt, in ieder geval, voor je reactie
erg jammer want 10gb is namelijk niet erg veel, voor de media wordt het dan streamen vanaf m'n Windows pc naar PS3 Linux, ff kijken of ik een 8Gb SD kaartje ergenst kan kopen voor weinig.De PS3 gameOS partitie kan je niet benaderen vanuit Linux. (geen lezen, geen schrijven)
| Youtube |
Verwijderd
Het splitten van een m2ts is idd meer geluk dan wijsheid volgens mij. Verder kan je deze hernoemen naar .vob, zet tversity op transcode, dan moet ie het gewoon doen (streamend!!! niet kopieren!!)Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:03:
[...]
Dus: als ik het goed begrijp...een bestand groter > 4GB splitten is een kwestie van veel geluk en twintig keer van boven naar beneden lopen met je usb-stickie en een bestand draadloos naar je ps3 streamen lukt niet als het groter is dan 4GB...hoewel TVersity m2ts bestanden helemaal niet herkent bij mij.
Bestand hernoemen naar m2t of vob: Tversity ziet ze wel, maar ps3 kan er niks mee (kopieerfoutmelding 80030920)
Tja, en over al die vragen...sorry, heb wel rond gelezen, maar sommige posts zijn meer dan 100 pagina's groot..dit is trouwens ook geen kleintje en daardoor niet altijd overzichtelijk.
Bedankt, in ieder geval, voor je reactie
Wat ik dus al eerder heb gezegd... knikker die m2ts weg en zoek een mkv of mp4 op, daar kan je veel makkelijker veel meer mee.. (om welke film gaat het??)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 14:52 ]
Onder linux kan je natuurlijk wel altijd een externe NTFS/UFS/$filesystem disk aansluiten.SV3NNER schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:05:
[...]
erg jammer want 10gb is namelijk niet erg veel, voor de media wordt het dan streamen vanaf m'n Windows pc naar PS3 Linux, ff kijken of ik een 8Gb SD kaartje ergenst kan kopen voor weinig.
Verwijderd
Is gelukt...!! En vrij eenvoudig via Twonky Media, dat herkent wel een m2ts bestand en daarmee kon ik ruim 7Gieg naar ps3 kopieren, kostte wel anderhalf uur, maar krijg binnenkort een N1 router, dan zal het wel sneller gaan.
Film is 'I am Legend' (met alternatief eind)
Film is 'I am Legend' (met alternatief eind)
Wacht even. Je hebt een bestand van 7GB gekopieerd naar de HD van de PS3?
Verwijderd
Ja, met Twonky Media..wel wat geduld hebben!Shiver23 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:57:
Ah NiceSentry23 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:39:
Onder linux kan je natuurlijk wel altijd een externe NTFS/UFS/$filesystem disk aansluiten.
| Youtube |
Shiver23 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:57:

Heb hier ook een 7,5 GB mt2s van m'n mac naar de HDD van de PS3 gekopieerd.
De PS3 HDD heeft niet de beperkingen van de externa HDD's (FAT32, max. 4 GB). Heb alleen geen idee wat voor systeem ze wel gebruiken.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Eindelijk heb ik VLC aan de praat gekregen maar nu sta ik voor het volgende uitdaging het openen van een SMB connectie via VLC. Ik dacht dit wel voor zich zelf zou spreken maar dit valt echter vies tegen. Kan iemand mij hierin de weg wijzen aub?
Tevens heb ik ook die ps3-video-mode veranderd naar 133 (full screen + 1080p). Alleen nu valt er een stuk weg van mijn scherm, kan ook iemand mij hierin de weg wijzen?
Tevens heb ik ook die ps3-video-mode veranderd naar 133 (full screen + 1080p). Alleen nu valt er een stuk weg van mijn scherm, kan ook iemand mij hierin de weg wijzen?
Verwijderd
Shiver23 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:57:
Dit kan ook met TVersity en waarschijnlijk met elke andere Media Server.
Zelfs 20GB is geen probleem (als je genoeg schijf ruimte en geduld hebt)
Het voordeel van kopiëren is dat de ff en rew perfect werken (tot 120x ff).
En dat je films kan stoppen en later weer verder kan gaan waar je gebleven was.
In ieder geval bij h264/ac3 vob files die gecreëerd zijn met MKV2VOB.
Zo, startpost aangepast met een (klein) stukje over Yellow Dog Linux. Sorry voor de vertraging, heb het een beetje druk met alles 
BTW wat duurt die nieuwe update van TVersity lang zeg, had gehoopt dat ze al wat zouden releasen maar nog niks te vinden...
BTW wat duurt die nieuwe update van TVersity lang zeg, had gehoopt dat ze al wat zouden releasen maar nog niks te vinden...
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Misschien wil je de Startpost dan ook nog uitbreiden met een linkje naar Medialink van Nullriver?
Een van de weinige, maar zeer goede Mediaserver software voor Mac OS X.
http://www.nullriver.com/products/medialink
Een van de weinige, maar zeer goede Mediaserver software voor Mac OS X.
http://www.nullriver.com/products/medialink
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Nog een upcomming stream server applicatie : http://www.simplecenter.com/
deze zou iTunus integratie / album art moeten ondersteunen. Moet em zelf nog installeren.
deze zou iTunus integratie / album art moeten ondersteunen. Moet em zelf nog installeren.
PSNID : HoefMeistert
hmmm dat zou idd een goede toevoeging zijn. Ik zet ze er asap op.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=95059
Nieuwe update verwijdert de 2gb limitatie op divx en wmv files!
Verwijderd
heel erg vet als dat deze maand nog gaat komen!!! zeker ook de psp-ps3 functionaliteit vind ik erg gaaf!!!Furfoot schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:42:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=95059
Heeft het opheffen van de 2 gb limiet trouwens ook gevolgen voor het afspelen van wmvhd?? zou je die nu dan ook eindelijk fatsoenlijk kunnen afspelen?
de problemen daarmee komen toch vooral door de wma10 pro codec?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:01:
[...]
heel erg vet als dat deze maand nog gaat komen!!! zeker ook de psp-ps3 functionaliteit vind ik erg gaaf!!!
Heeft het opheffen van de 2 gb limiet trouwens ook gevolgen voor het afspelen van wmvhd?? zou je die nu dan ook eindelijk fatsoenlijk kunnen afspelen?
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
jep wma10 audio wordt niet ondersteund. Ik ga asap testen of dit nu wel kan als de update er is
Verwijderd
Het zou ook fijn zijn als H.264 level 5.1 ondersteund wordt. Dan hoef ik de 1080p films niet meer te converteren.
Na wat gebruik gemaakt te hebben van google ben ik er achter gekomen dat ik bij VLC Open File moet gebruiken en dan de hele pad plus filename moet invoeren. Oke.. het werkt maar het is echter erg omslachtig zelfs als VLC niet je IFO files kan openen. Nu moeten de VOB files een voor een worden geopen.. dus als je midden in de film zit moet je switchen. Is hier een oplossing voor oid?
Tevens wil ik nogmaals vragen of iemand mij kan verder helpen met de ps3-video-mode. Ik heb nu mode 133 1080p full screen. Alleen nu valt een stuk van mijn beeld buiten het scherm, ook erg lastig tijdens het film kijken
. Heeft iemand of had iemand het zelfde probleem? Alvast bedankt!
ps. kan iemand zijn gehele /etc/kboot.conf even hier quoten.. het ziet er naar uit dat ik deze niet meer heb of iets dergelijks
.
Tevens wil ik nogmaals vragen of iemand mij kan verder helpen met de ps3-video-mode. Ik heb nu mode 133 1080p full screen. Alleen nu valt een stuk van mijn beeld buiten het scherm, ook erg lastig tijdens het film kijken
ps. kan iemand zijn gehele /etc/kboot.conf even hier quoten.. het ziet er naar uit dat ik deze niet meer heb of iets dergelijks

[ Voor 9% gewijzigd door Velth op 22-03-2008 12:47 ]
Verwijderd
Heren van het goede leven,
De situatie nu:
Ik zit op zolder, er is een kabel getrokken van mn modem( woonkamer ) naar mn PC( Zolder), nu wil ik mijn PS3 aansluiten op het netwerk maar om dan een nieuwe kabel te trekken lijkt me niet een strak plan, kan ik nu een switch kopen en die op zolder plaatsen waarmee ik mijn PC en PS3 aansluit. Nu is mijn vraag : gaat dit werken?
De situatie nu:
Ik zit op zolder, er is een kabel getrokken van mn modem( woonkamer ) naar mn PC( Zolder), nu wil ik mijn PS3 aansluiten op het netwerk maar om dan een nieuwe kabel te trekken lijkt me niet een strak plan, kan ik nu een switch kopen en die op zolder plaatsen waarmee ik mijn PC en PS3 aansluit. Nu is mijn vraag : gaat dit werken?
gaat werken toevallig ook hier gedaan. Neem een simpele 10-20 euro switch en je zit gebakken.Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:27:
Heren van het goede leven,
De situatie nu:
Verwijderd
Mooi, fijn om te horen! bedankt Frank!
EDIT: ben inmiddels naar de mediamarkt geweest en een sitecom switch gekocht.
De installatie ging vlekkeloos alleen wilt mijn twonky media mijn mp3-tjes niet pakken. Mijn films spelen wel gewoon goed af.
EDIT2: oke mijn films spelen niet goed af
het 1ste VOB bestandje speelt gewoon af MET geluid, maar het 2e bestandje speelt zonder geluid, hmmmm.
EDIT3: Muziek werkt inmiddels.
EDIT: ben inmiddels naar de mediamarkt geweest en een sitecom switch gekocht.
De installatie ging vlekkeloos alleen wilt mijn twonky media mijn mp3-tjes niet pakken. Mijn films spelen wel gewoon goed af.
EDIT2: oke mijn films spelen niet goed af
EDIT3: Muziek werkt inmiddels.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 14:51 ]
Je zou nog kunnen overwegen een Gigabit switch te nemen. De PS3 ondersteunt dat, als ik de kleur van het indicatorlampje op m'n switch mag geloven.
edit: te laat alweer..
edit: te laat alweer..
[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 24-03-2008 14:24 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Iemand ?Mark v. V schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:21:
. Nu moeten de VOB files een voor een worden geopen.. dus als je midden in de film zit moet je switchen. Is hier een oplossing voor oid?
Verwijderd
Ik hoorde dat er deze week wéér een update uitkomt van de firmware?! Er zou iets van Blu-ray 2.0 aan toegevoegd worden. We kunnen dan extra materiaal dat niet op de cd staat via internet downloaden of zoiets. Ik weet nog niet zo goed wat ik me voor moet stellen maaja.
Eigenlijk wacht ik vol smacht op playtv ... dat zou het mediacenter voor mij pas echt compleet maken!
Eigenlijk wacht ik vol smacht op playtv ... dat zou het mediacenter voor mij pas echt compleet maken!
Verwijderd
Als je een blue-ray schijfje in je ps3 doet, zie je kort daarnba een soort van vreemde kleur storing op je scherm. Net alsof hij omschakeld of iets dergelijks ? Of is dan m'n tv ?
Weergave gaat daarna wel gewoon goed, maar ik vroeg het me gewoon af.
Weergave gaat daarna wel gewoon goed, maar ik vroeg het me gewoon af.
Kan je ze niet joinen met VirtualDubMod oid?
update 2.2 is nu te downloaden:
wmvhd met wma10 audio dienen nogsteeds omgezet te worden naar wma9 audio. Zie mijn POST eerder in dit topic. Alleen het splitten hoeft dus niet meer
wmvhd met wma10 audio dienen nogsteeds omgezet te worden naar wma9 audio. Zie mijn POST eerder in dit topic. Alleen het splitten hoeft dus niet meer
Verwijderd
Heeft de ps3 nu ook betere divx ondersteuning met de nieuwe update?Frank J. schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:42:
40 vs. 60 GB versie?
Ik ben van plan om een PS3 als media center te gaan aanschaffen.
Ik zie in de TS van het algemene PS3 topic dat er een paar verschillen zijn: geen SACD, geen flash kaart lezer etc.
Als het prijsverschil redelijk is dan zou ik geneigd zijn om voor de 60GB versie te gaan. Maar kieskeurig.nl heeft helemaal geen prijzen van dat model. Kennelijk zijn ze niet of nog niet leverbaar?
Is de 40GB ook een beetje okee als media center? En krijgt deze versie ook alle nieuwe firmware updates (bijvoorbeeld browser updates waarmee meer internet-radio stations gaan werken)?
Ik zie in de TS van het algemene PS3 topic dat er een paar verschillen zijn: geen SACD, geen flash kaart lezer etc.
Als het prijsverschil redelijk is dan zou ik geneigd zijn om voor de 60GB versie te gaan. Maar kieskeurig.nl heeft helemaal geen prijzen van dat model. Kennelijk zijn ze niet of nog niet leverbaar?
Is de 40GB ook een beetje okee als media center? En krijgt deze versie ook alle nieuwe firmware updates (bijvoorbeeld browser updates waarmee meer internet-radio stations gaan werken)?
60 GB is niet meer leverbaar sinds vorig jaar september ofzo...t_captain schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:40:
40 vs. 60 GB versie?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Dus die is door de 80GB opgevolgd?Soepstengel schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:52:
[...]
60 GB is niet meer leverbaar sinds vorig jaar september ofzo...
Verwijderd
Ik snap echtniet waarom mensen nog zoeken naar de 60gb versie, voor de backwards compatibility zou ik het echtniet doen omdat de ps3 niet zoveel ps2 games ondersteund.
Als je het voor de hd grootte doet, kan je net zo goed een 40gb versie kopen en er een grotere hd indoen.
Dan blijft de extra usb poorten en de cardreader over, ik bedoel, gooi je foto's gewoon op een flashdisk of hd en schuif hem in de ps3, voila.
40Gb versie = 60Gb versie - PS2 compatibility - 20Gb opslagruimte - 2 USB ingangen - cardreader.t_captain schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:40:
40 vs. 60 GB versie?
Voor de rest identiek. (Zoals ook staat in het normale ps3 ervaringen topic, ik heb geen idee waar je vandaan hebt gehaald dat een andere versie sommige codecs niet afspeelt). Het speelt hetzelfde af, heeft dezelfde firmware upgrades, kan dezelfde peripherals aan, etc etc etc.
Okee, goed nieuws dus:) Want ik zie eigenlijk overal de 40GB versie leverbaar en de 60 en 80 nergens.scorpie schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:07:
[...]
40Gb versie = 60Gb versie - PS2 compatibility - 20Gb opslagruimte - 2 USB ingangen - cardreader.
Voor de rest identiek. (Zoals ook staat in het normale ps3 ervaringen topic, ik heb geen idee waar je vandaan hebt gehaald dat een andere versie sommige codecs niet afspeelt). Het speelt hetzelfde af, heeft dezelfde firmware upgrades, kan dezelfde peripherals aan, etc etc etc.
Als alle versies dezelfde FW updates krijgen dan zal er in codecs ook geen verschil zitten. Het ging me dus om die updates maar dat is kennelijk geen probleem.
Verwijderd
Kan de de tut ook ergens anders downloaden, ik krijg steeds een error op filehostFrank J. schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:42:
FATAL ERROR: Connection to database server failed.
MYSQL Error:Can't connect to MySQL server on '67.159.26.160' (4)
Edit: Laat maar, hij staat ook in de binaries, dezelfde pdf
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 12:20 ]
SACD zit echt niet op de 40GB versie.scorpie schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:07:
[...]
40Gb versie = 60Gb versie - PS2 compatibility - 20Gb opslagruimte - 2 USB ingangen - cardreader.
Ok, I stand corrected. De 40Gb kan dus niet overweg met SACD. http://www.ps3sacd.com/ daar staat nog meer nieuws. Raar maar waar, nouja nog een reden erbij om trots op m'n 60Gb unit te zijn
De 40GB schijnt ook een stukje zuiniger met energie te zijn dan zijn voorganger
of iemand me hiermee verder kan helpen, bedankt!Mark v. V schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:21:
Na wat gebruik gemaakt te hebben van google ben ik er achter gekomen dat ik bij VLC Open File moet gebruiken en dan de hele pad plus filename moet invoeren. Oke.. het werkt maar het is echter erg omslachtig zelfs als VLC niet je IFO files kan openen. Nu moeten de VOB files een voor een worden geopen.. dus als je midden in de film zit moet je switchen. Is hier een oplossing voor oid?
Tevens wil ik nogmaals vragen of iemand mij kan verder helpen met de ps3-video-mode. Ik heb nu mode 133 1080p full screen. Alleen nu valt een stuk van mijn beeld buiten het scherm, ook erg lastig tijdens het film kijken. Heeft iemand of had iemand het zelfde probleem? Alvast bedankt!
ps. kan iemand zijn gehele /etc/kboot.conf even hier quoten.. het ziet er naar uit dat ik deze niet meer heb of iets dergelijks.
Ik heb mijn PS3 op mijn LG LCD aangesloten met een HDMI kabel, en met een optische kabel op mijn HT, ook een LG.
Ik kan eigenlijk alles er mee wat ik wil, streamen via winamp remote gaat ook prima.
Alleen heb ik 1 vaag iets, en dat is wanneer ik een DTS cd in mijn PS3 doe ik geruis krijg, en
wanneer ik de DTS cd in mijn HT set druk wel geluid hoor.
Iemand suggesties ?
Ik kan eigenlijk alles er mee wat ik wil, streamen via winamp remote gaat ook prima.
Alleen heb ik 1 vaag iets, en dat is wanneer ik een DTS cd in mijn PS3 doe ik geruis krijg, en
wanneer ik de DTS cd in mijn HT set druk wel geluid hoor.
Iemand suggesties ?
[ Voor 3% gewijzigd door Shiznit op 25-03-2008 15:01 ]
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
Verwijderd
Is het mogelijk om de Western Digital MyBook World Edition aan de PS3 te koppelen en dan films te kijken?
Uuuh waarom zou het niet kunnen?
@Backstage: Dat kan te maken hebben met het feit dat er over optical cables geen hoger signaal gestuurd kan worden dan 6.1 Dolby Digital EX dacht ik. Ik ken al die standaarden niet uit m'n hoofd, maar volgens mij wordt DTS dan weer gedownscaled naar Dolby Digital EX. Ik heb zelf namelijk ook m'n ps3 optisch aangesloten op de receiver, en die krijgt maar heel soms bij een enkele DTS film ook echt DTS door. (Of dit ligt weer aan het heel anders natuurlijk..)
@Backstage: Dat kan te maken hebben met het feit dat er over optical cables geen hoger signaal gestuurd kan worden dan 6.1 Dolby Digital EX dacht ik. Ik ken al die standaarden niet uit m'n hoofd, maar volgens mij wordt DTS dan weer gedownscaled naar Dolby Digital EX. Ik heb zelf namelijk ook m'n ps3 optisch aangesloten op de receiver, en die krijgt maar heel soms bij een enkele DTS film ook echt DTS door. (Of dit ligt weer aan het heel anders natuurlijk..)
Ok, daar zit wat in maar,..
Ik heb een DTS en DD5.1 demo DVD via een nieuwsgroep gedownload.
En wanneer ik een DTS filmpje van bv Gladiator (openings gevecht) afspeel met me PS3
dan hoor ik de pijlen van voor naar achter vliegen..
Waarom hoor ik dan wel DTS ?
THX gaat ook prima btw !
Ik vind het wel allemaal omslachtig hoor, dvd met DTS kijken via me HT, blu-ray kijken via mijn
PS3, DTS cd luisteren me HT...
Dan zou ik dus een reciever moeten hebben met HDMI in ?
EDIT*
Wat ik me ook nog bedacht, heb hier op GOT nog ff de search gebruikt, ik van wat
ik er op uit kan maken is dat zwarte balken met een blu-ray disc vrijwel normaal is ?
omdat de meeste films worden geschoten met 2.35:1 formaat.
En films die worden geschoten in 1.85:1 formaat heb je dat weer mider bij..
Leuk zit je dan met je hele set-up naar een blu-ray film te met zwarte balken, voelt zo 90's aan.....
En wanneer ik een DTS filmpje van bv Gladiator (openings gevecht) afspeel met me PS3
THX gaat ook prima btw !
Ik vind het wel allemaal omslachtig hoor, dvd met DTS kijken via me HT, blu-ray kijken via mijn
EDIT*
Wat ik me ook nog bedacht, heb hier op GOT nog ff de search gebruikt, ik van wat
ik er op uit kan maken is dat zwarte balken met een blu-ray disc vrijwel normaal is ?
Leuk zit je dan met je hele set-up naar een blu-ray film te met zwarte balken, voelt zo 90's aan.....
[ Voor 30% gewijzigd door Shiznit op 25-03-2008 16:26 ]
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
DTS CD en DTS DVD is iets "totaal" anders afgezien van de compressie. De PS3 ondersteund geen DTS CD's.Backstage schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:15:
Ok, daar zit wat in maar,..
THX is een certificatie en geen bestandsformaat/compressieTHX gaat ook prima btw !
DTS dvd kan dus wel via de PS3.Ik vind het wel allemaal omslachtig hoor, dvd met DTS kijken via me HT, blu-ray kijken via mijn
even verder zoeken dan je neus lang isEDIT*
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6
http://www.dvd.nl/flash/beeldformaten.html
Dit topic is gesloten.