Da.Rock schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:52:
De laatste firmwareversie heeft er voor gezorgd dat het streamen van HD content hopeloos is geworden. Het hort en stoot als een gek. Getest op mac en windows machines van draadloos N tot bedraad gigabit ethernet met Twonky, Tversity, WMP11, Eyeconnect en Medialink. Het maakt allemaal niks uit. Content kopieren naar de ps3 is de enige manier om het vloeiend te kunnen bekijken.
Het probleem schijnt met de volgende firmwareversie verholpen te worden. Nou maar hopen dat deze snel komt.
Je leest daar verschillende berichten over, zelf heb ik met fw2.20 geen probleem om 1080p content te streamen (x264,mpeg2). Een probleem dat ik wel heb sinds 2.20 is dat divx/xvid groter dan 2GB niet meer af te spelen zijn (terwijl die limiet juist opgeheven zou zijn), voorheen speelde dat wel af (zowel streaming als van PS3 HDD), alhoewel het het afbrak als de 2GB datalimiet was bereikt (logisch).
Ik begin er wel een beetje moe van te worden
EDIT: Na enig onderzoek blijkt dat mkv2vob een bug heeft in het creeren van de AVI container waarin de XviD&AC3 streams zitten. Als ik de container opnieuw laat opbouwen door VirtualDubMod (direct stream copy) dan kan ik de 1080p content wel streamen
Nu is er alleen een nieuwe bug boven water gekomen in de firmware van de PS3; als de 2GB grens bereikt is, dan wordt de AC3 (DD5.1) audio als 2 kanaals afgespeeld (waarschijnlijk een overblijfsel van de oude 2GB limiet).
[
Voor 18% gewijzigd door
DCFreak op 05-04-2008 03:08
]