Playstation 3 als media center - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 174.199 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He jammer
Frank j je tutorial is uit de lucht

heeft iemand anders hem toevallig ?

http://www.fileshost.com/...mv-wma9-tutorial-pdf.html :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:53:
He jammer
Frank j je tutorial is uit de lucht

heeft iemand anders hem toevallig ?

http://www.fileshost.com/...mv-wma9-tutorial-pdf.html :(:(
Staat in de binaries, boneless geloof ik en hij is aangemeld op FTD een tijdje terug.

Ik zit met een klein probleem.
Vanmiddag heb ik Earth WMVHD omgezet naar Earth met WM9 maar alleen nu hapert hij ernorm tijdens het streamen.
De orginele haperde niet tijdens het streamen.
Daarna nog een andere film gestreamd via TVersity en dat liep goed.

Zou dit kunnen komen door de conversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
Nieuwe link!

http://myfreefilehosting.com/f/9b2365ef1c_1.31MB

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon Heavy op 25-03-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:24:
[...]

Staat in de binaries, boneless geloof ik en hij is aangemeld op FTD een tijdje terug.

Vanmiddag heb ik Earth WMVHD omgezet naar Earth met WM9 maar alleen nu hapert hij ernorm tijdens het streamen.

heb je toevallig een nzb want vind in ftd of binsearch.info helemaal niks verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:24:
[...]

kan een aantal oorzaken hebben:
netwerk wifi?
transcoding
split hem anders even halverwege in een klein bestand (5 minute oid) en speel deze eens rechtstreeks op je PS3 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ ik dank u namens de feestcommisie :)

edit :

Werkt perfect

Wel jammer dat ps3 die 5.1 of dts nog niet ondersteunt via single file afspelen

Edit 2 : :P

Doet het goed maar hij hapert wel op de pc niet dus denk dat het aan me netwerk ligt (pc heeft gbit en ps3 ook?) maar me router is 100mbit poortjes dus die houd het weer tegen

een Full HD file speelt toch al snel 11 tot 30 mb/s ? hehe

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Mooi dat het werkt,

ik weet niet waar je mee streamed maar als je b.v. aan het transcoden bent met tversity dan kan je pc ook het schokken veroorzaken aangezien die het omzet naar mpeg2(vaak). Zorg er dus voor dat je echt streamed. Hier op het 100mbit netwerk kan ik alles perfect streamen geen schokken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ps3 ondersteund nu divx bestanden grotere dan 2gb met de nieuwe update, zijn deze bestanden ook zo te streamen? heeft iemand dat al gedaan?

Wat mij trouwens opvalt is dat de mappenstructuur van mijn gedeelde media map op mijn pc niet up to date op de ps3 verschijnt.

Hebben meer mensen hier last van? ik gebruik overigens windows vista ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:50:
De ps3 ondersteund nu divx bestanden grotere dan 2gb met de nieuwe update, zijn deze bestanden ook zo te streamen? heeft iemand dat al gedaan?
Voor SD content is dat geen probleem (ook > 2 GB). Ik heb op een 100 Mbit bedraad net alleen wel problemen met 1080p Divx bestanden, die snel rond de 30 Mbit gemiddelde data rate zitten. (en dus heel snel > 2 GB zijn ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 26-03-2008 09:39 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Woei! Die 2.20 update heeft mijn DivX bestanden goed gedaan. Voorheen kon ik 10% van de DivX-en niet afspelen (media type not supported o.i.d.) en nu speelt hij gewoon alles af! Er is dus meer gebeurd aan de DivX-code dan alleen de subs en de 2GB ondersteuning.

[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 26-03-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@centry, voorheen kreeg ik foutmeldingen bij het afspelen van bestanden rond de 4gb, deze waren wel gewoon af te spelen van dvd. Ik hoop dat dit nu wel gaat over het netwerk.

@sopsop, ik hoop dat dat zo is, ik ga vanavond gelijk al mijn divx filmpjes proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sopsop schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:41:
Woei! Die 2.20 update heeft mijn DivX bestanden goed gedaan. Voorheen kon ik 10% van de DivX-en niet afspelen (media type not supported o.i.d.) en nu speelt hij gewoon alles af! Er is dus meer gebeurd aan de DivX-code dan alleen de subs en de 2GB ondersteuning.
Ah shit, voor niets eergister 100 episodes gehercoded :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:47:
Mooi dat het werkt,

ik weet niet waar je mee streamed maar als je b.v. aan het transcoden bent met tversity dan kan je pc ook het schokken veroorzaken aangezien die het omzet naar mpeg2(vaak). Zorg er dus voor dat je echt streamed. Hier op het 100mbit netwerk kan ik alles perfect streamen geen schokken e.d.
Ik streamde gewoon een wmvhd via nero media home

net getest met wmp 11 en geen lag verder dus prob gevonden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan iemand zeggen welk MIME-type en DLNA-type de PS3 verwacht voor AVI bestanden? Ik stream middels Ushare 1.0_3 vanaf FreeBSD en ik krijg "Unsupported Data" voor AVI bestanden. Er is wel een regel voor AVI bestanden in mime.c:
C:
1
  { "avi",   "MPEG4_P2_TS_SP_MPEG1_L3",  UPNP_VIDEO, "http-get:*:video/x-msvideo:"},

Is dit wel correct? Of verwacht de PS3 iets anders? Als ik de extensie van .avi verander naar .mpg dan spelen de bestanden wel af. Wat gaat hier fout?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd de ps3 ondersteund meer divx films, is het eventueel mogelijk een hd film van ongeveer 4 gb te splitsen in 2 bestanden van 2 gb?

@waspoeder2, werkt het een beetje met nero home? ik heb het gevoel dat dat best zwaar is voor de computer, ik heb een flinke computer maar als hij de hele tijd dingen moet hercoderen dan blijft dat ding ratelen enz.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Nero Home icm Nero Scout (Nero 8 op XP), maar sinds de firmwareupdate 2.20 klapt Nero Home eruit zodra er connectie wordt gemaakt met de ps3 (wired verbinding). Voor de update ging het streamen altijd goed.
Heeft iemand ook dit probleem en hoe kan dit verholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 20:29
Om terug te komen op mijn eerdere vraag, het was geen linux instelling maar blijkbaar een instelling op mijn LCD scherm. Dit is nu opgelost, echter vraag ik me nog het volgende af: kun je alvorens alle vob files inladen met VLC, het is nogal frustrerend om midden in de film steeds tussen vob files te switchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Las net in de log van update 2.20 dat er nu ook ondertitels bij divx films zouden moeten werken. Heb het even geprobeerd met de "ondertitels..." functie tijdens het afpelen van een film, terwijl de srt met dezelfde bestandsnaam in dezelfde map stond maar dit werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:49
Oppie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:05:
Las net in de log van update 2.20 dat er nu ook ondertitels bij divx films zouden moeten werken. Heb het even geprobeerd met de "ondertitels..." functie tijdens het afpelen van een film, terwijl de srt met dezelfde bestandsnaam in dezelfde map stond maar dit werkte niet.
Je moet ze met AviSub toevoegen aan de film.

Iemand misschien enig idee waarom ik geen geluid bij de WMVHD's heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nu mogelijk om wmvhd af te spelen op je ps3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 19:10
@ de bovenste 2 replies

Als je een paar posts terug leest zie je een PDFje staan waarin staat hoe je WMVHD goed werkend krijgt op je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
Is het met YDL mogelijk om regio1 sd-dvds af te spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je op ydl 6.0 al vlc installeren en normaal streamen ?

ik kreeg paar weken terug vlc nog helemaal niet geinstalleerd namelijk

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hebt gekeken in YDL6.0 zie je dat er nog geen updates beschikbaar zijn. Het antwoord is dus "nee". Niet via de officiele manier iig. Ik heb VLC wel draaien via de fedora core 6 libraries, maar deze kan alleen maar divx en dvd bestanden soepel afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Laatst online: 06-10 16:31
Ik lees hier veel over het 'streamen' van de pc naar de ps3. Misschien dat het hier al is vermeld, maar ik kom er niet echt uit.

Staat dit 'streamen' voor het afspelen van bijv. een film en die je dan tegelijktijdig 'moet' kijken via de ps3? Dus film afspelen op pc en kijken via de ps3?

Of wordt er bedoelt, het 'kopieren' van bijv. een film naar de hardeschijf van de ps3, zodat je op een later tijdstip de film kan bekijken?

Dit onderste zou ik graag willen, mocht er met streamen dit bedoelt worden dan ga ik met de startpost aan de slag. Zo niet, weet iemand daar een handleiding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 18:40
Geen van beiden. Het streamen houdt eigenlijk in 'video on demand'. Je zet je pc aan, of die staat altijd al aan, whatever (je kunt ook losse media apparaten gebruiken zoals in de TS vermeld staat), en wanneer je beneden bij je tv en Playstation een film wilt zien, verbind je via de Playstation even met je pc die boven staat, en dan kun je zo kijken welke films / series je op dat moment gedeeld hebt staan. Je zet je gewenste mediabestand op, en je kunt kijken, pauzeren, vooruit spoelen, whatever. Daarnaast kun je ook nog de film idd kopieren naar je PS3, maar dat heeft eigenlijk totaal geen nut, want dan doe je hetzelfde lokaal, wat je ook remote kunt doen met het streamen dus.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:41
tim1981 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:26:
Ik lees hier veel over het 'streamen' van de pc naar de ps3. Misschien dat het hier al is vermeld, maar ik kom er niet echt uit.

Staat dit 'streamen' voor het afspelen van bijv. een film en die je dan tegelijktijdig 'moet' kijken via de ps3? Dus film afspelen op pc en kijken via de ps3?

Of wordt er bedoelt, het 'kopieren' van bijv. een film naar de hardeschijf van de ps3, zodat je op een later tijdstip de film kan bekijken?

Dit onderste zou ik graag willen, mocht er met streamen dit bedoelt worden dan ga ik met de startpost aan de slag. Zo niet, weet iemand daar een handleiding voor?
Het is het beste te vergelijken met YouTube. Dan download je ook een beetje de film, maar na het kijken is die meteen weer weg. Dat is streamen, je downloadt steeds maar een klein beetje, dus het kost je heel weinig dataruimte. Je hoeft op je PC niets aan te hebben staan, behalve het streamprogramma en de PC zelf natuurlijk. Bedienen gaat volledig vanaf je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik denk er over om de PS3 als HD mediaplayer te gebruiken. Een aantal vragen:

- Wat bedoelen jullie met het splitten van bestanden? Kun je niet gewoon de bestanden via FTD binnentrekken en opslaan op een externe harde schijf en deze koppelen aan de PS3, selecteren en afspelen?
- kan een PS3 ook een audiosignaal afgeven dat door een wat oudere DA convertor als stereo wordt afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Laatst online: 06-10 16:31
Scorpie en Christaan bedankt, ik ben weer een stuk wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:37:
Ook ik denk er over om de PS3 als HD mediaplayer te gebruiken. Een aantal vragen:

- Wat bedoelen jullie met het splitten van bestanden? Kun je niet gewoon de bestanden via FTD binnentrekken en opslaan op een externe harde schijf en deze koppelen aan de PS3, selecteren en afspelen?
- kan een PS3 ook een audiosignaal afgeven dat door een wat oudere DA convertor als stereo wordt afgespeeld?
omdat de ps3 bestanden groter dan 4 gb niet/nite helemaal leest. ja dit kan wel gewoon met je tulpstekkertjes die je bij je ps3 krijgt kan je je ps3 aansluiten op een willekeurige versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:08:
Daarnaast kun je ook nog de film idd kopieren naar je PS3, maar dat heeft eigenlijk totaal geen nut
Dat kan wel degelijk nut hebben. Ik heb onlangs een 720p film gekeken via een wireless verbinding en had spijt dat ik de film niet gekopieerd had naar de PS3. De normale scenes gaven geen probleem, maar de actie scenes haperde zo erg dat het niet om aan te zien was.
En 1080p films zijn via een wireless verbinding al helemaal niet streaming te bekijken zonder haperingen.

En films op de harde schijf kan je stoppen en later weer verder gaan waar je gebleven was. Ik weet niet of dat met streaming ook mogelijk is. En voor- en achteruit spoelen met een snelheid van 120x.

Streaming doe ik alleen met lo-res (dvd-kwaliteit) films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 07:45:
[...]
omdat de ps3 bestanden groter dan 4 gb niet/nite helemaal leest.
Tenzij je het bestand streamt of kopiëerd naar de harde schijf van de PS3 (bijv via TVersity).
Dan kan je zelfs 20GB bestanden (hoge kwaliteit 1080p films) afspelen zonder splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp:
- ik trek ftd leeg op alle op de PS3 afspeelbare hd films
- sla dit op een 1TB externe usb 2.0 harde schijf
- sluit deze aan op de USB poort van de PS3
- kopieer wat ik wil via Tversity naar de hdd van de PS3
- selecteer met de PS3 de container of het bestand
- en speel het af (hdmi naar TV, optische link naar decoder voor geluid)

Is het echt zo simpel?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:40:

Is het echt zo simpel?
als je ext hdd door de ps3 gezien wordt: ja, het is echt zo simpel. Mijn ext hdd is fat32, ntfs pakt de PS3 niet. Je kan je ext hdd ook formatteren met MacDrive, al schijnt dit niet bij iedereen te werken. MacDrive zorgt ervoor dat bestanden groter dan 4 gig ook op de schijf kunnen komen. Ik splits nu gewoon elke keer een film als die te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:10:
[...]

Dat kan wel degelijk nut hebben. Ik heb onlangs een 720p film gekeken via een wireless verbinding en had spijt dat ik de film niet gekopieerd had naar de PS3. De normale scenes gaven geen probleem, maar de actie scenes haperde zo erg dat het niet om aan te zien was.
En 1080p films zijn via een wireless verbinding al helemaal niet streaming te bekijken zonder haperingen.

En films op de harde schijf kan je stoppen en later weer verder gaan waar je gebleven was. Ik weet niet of dat met streaming ook mogelijk is. En voor- en achteruit spoelen met een snelheid van 120x.

Streaming doe ik alleen met lo-res (dvd-kwaliteit) films en series.
mjah ik ging er voor het gemak even vanuit dat de verbinding gewoon goed was en dat er daarom voor het streamen op zich geen nut aan zit om de film te kopieren. Maar je hebt wel gelijk, bij een wireless verbinding kan het nuttig zijn om films te kopieren ja, aangezien 100mbit bedraad het wel redt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:40:

Is het echt zo simpel?
Het enige wat een externe hdd niet kan is gebruikt worden voor savegames of OS's. Oftewel, als je films wilt kijken vanaf je externe hdd, da hoef je ze nieteens naar js interne ps3 hdd te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06
Ik krijg het niet voor elkaar om hd content zonder schokken te streamen naar mijn ps3.
Ik maak gebruik van TVersity en heb daar in een folder een aantal hd films staan. Ik heb de instellingen gebruikt die in de OP staan maar het blijft schokken. Ik maak gebruik van een 100Mbit bedraad netwerk. Voor de test heb ik even de film gekopieerd naar een usb drive en die direct aan de ps3 gehangen. Daar zag hij helemaal geenn films in staan. Wat doe ik fout? MP3's streamen gaat zonder problemen.
Of is mijn pc te zwak voor dit? Athlon 3000+ x64 1GB ram Radeon 9600XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:06:
[...]

Het enige wat een externe hdd niet kan is gebruikt worden voor savegames of OS's. Oftewel, als je films wilt kijken vanaf je externe hdd, da hoef je ze nieteens naar js interne ps3 hdd te kopieren.
- Dus dan hoef ik ook bestanden niet te splitsen?
- Is de doorvoersnelheid van USB 2.0 wel hoog genoeg om 1080p films te bekijken?

Als het echt zo eenvoudig is, waarom kopen mensen dan nog een Popcorn Hour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hullepim schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:15:
Ik krijg het niet voor elkaar om hd content zonder schokken te streamen naar mijn ps3.
Ik maak gebruik van TVersity en heb daar in een folder een aantal hd films staan. Ik heb de instellingen gebruikt die in de OP staan maar het blijft schokken. Ik maak gebruik van een 100Mbit bedraad netwerk. Voor de test heb ik even de film gekopieerd naar een usb drive en die direct aan de ps3 gehangen. Daar zag hij helemaal geenn films in staan. Wat doe ik fout? MP3's streamen gaat zonder problemen.
Of is mijn pc te zwak voor dit? Athlon 3000+ x64 1GB ram Radeon 9600XT
wat voor soort film was het... en heb je hem wel in de /video/xxx volgorde staan??Anders kan je ook nog met het driehoekje alles weergeven aanklikken en dan door je mappen browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06
Op de usb drive stonden ze gewoon in de root van de drive, maar begrijp nu dat daar een folder structuur voor nodig is. Films waren avi en MP4. Maar in principe moet ik dit toch ook gewoon vanaf mijn pc kunnen streamen? Die pc hoeft toch alleen maar de data stroom door te sturen en niets te bewerken / coderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:32:
[...]

- Dus dan hoef ik ook bestanden niet te splitsen?
Je externe schijf moet FAT32 zijn, en heeft derhalve een maximale bestandsgrootte van 4GB. Je eerdere opsomming klopt dan ook niet. Een 20GB bestand kun je NIET van je externe HDD afspelen. Je kunt hem wel via TVersity streamend kopieren naar je PS3 HDD, maar vanaf je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh bugger :( Dan toch maar een Popcornhour... als ie te leveren is.

Denken jullie dat een PS3 ooit (op korte termijn) om kan gaan met grotere externe HDD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:49
Zolang het ondersteunde bestandssysteem FAT32 blijft niet nee (d.w.z. qua FILEsize dan hè)...

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 01-04-2008 11:49 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is dat een ingrijpende wijziging? Of een kwestie van een kleine firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:10:
En is dat een ingrijpende wijziging? Of een kwestie van een kleine firmware upgrade?
Iets dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.
Je kunt een grotere HD (binnenkort zelfs eentje van 500GB) in je PS3 zetten. Via streamen of een netwerktransfer kun je dan wel de grotere bestanden op de HD krijgen, omdat de PS3 intern een ander filesysteem gebruikt. Wat win je er mee? MKV's moet je hoe dan ook omzetten. Het is een kleine moeite om deze direct te splitten in het proces, als je niet zou willen streamen. Wil je hier helemaal geen problemen mee, zul je inderdaad de popcornhour beter kunnen aanschaffen. Deze is qua streaming- en afspeelopties completer dan de PS3. De PS3 zet hier weer andere voordelen tegenover: blu-ray, games, dvd's afspelen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:10:
Eventueel heb je ook nog het alternatief een externe DLNA compatible netwerk disk te gebruiken, zodat je via het netwerk van die schijf kan streamen. (en wel direct via USB op de PC kan gebruiken)
In dat geval kunnen divx/mpeg2/m2ts bestanden > 4 GB zonder problemen gestreamed worden. (mits de bandbreedte issues van FW 2.20 opgelost zijn).

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Alle wat Xvid die ik probeer af te spelen op v2.20 doet het gewoon niet. De bestanden hebben de extensie .avi en als ik ze hernoem naar .mpg dan doen ze het wel. Hoe komt dit?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ari3 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:17:
Alle wat Xvid die ik probeer af te spelen op v2.20 doet het gewoon niet. De bestanden hebben de extensie .avi en als ik ze hernoem naar .mpg dan doen ze het wel. Hoe komt dit?
Ik heb genoeg avi-xvids en die doen het sinds v2.20 allemaal. Hoe speel je ze af? Vanaf de PS3 HDD, vanaf een externe HDD of via direct media streaming (bijvoorbeeld Twonky) of media streaming met transcoding (bijvoorbeeld TVersity).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:20:
[...]

Iets dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.
Je kunt een grotere HD (binnenkort zelfs eentje van 500GB) in je PS3 zetten. Via streamen of een netwerktransfer kun je dan wel de grotere bestanden op de HD krijgen, omdat de PS3 intern een ander filesysteem gebruikt. Wat win je er mee? MKV's moet je hoe dan ook omzetten. Het is een kleine moeite om deze direct te splitten in het proces, als je niet zou willen streamen. Wil je hier helemaal geen problemen mee, zul je inderdaad de popcornhour beter kunnen aanschaffen. Deze is qua streaming- en afspeelopties completer dan de PS3. De PS3 zet hier weer andere voordelen tegenover: blu-ray, games, dvd's afspelen.
F$%k it, ik neem gewoon alletwee >:) Geef ik onze kwakkelende economie weer een boost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:53:
[...]

F$%k it, ik neem gewoon alletwee >:) Geef ik onze kwakkelende economie weer een boost!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ow ja bugger, was even dat FAT gebeuren vergeten op externe hdd's, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:20:
[...]Via streamen of een netwerktransfer kun je dan wel de grotere bestanden op de HD krijgen, omdat de PS3 intern een ander filesysteem gebruikt.
Het is dus niet mogelijk om je externe HD in dat filesystem te formatteren, of kan WIndows dat dan weer niet lezen?
Ik split nu ook de files, maar zou ze uiteraard liever als een grote file erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Waarom niet een netwerkkabel trekken naar je PS3 en dan zonder probleem HD films kijken? Wireless heeft qua snelheid nou eenmaal zijn beperkingen en dit levert dus problemen op bij HD films.

Ik had eerst ook problemen met Xvid maar na een wat overbodige codecs op mn PC verwijderd te hebben en gebruik te hebben gemaakt van Twonkymedia ipv windows media player worden alle formats zonder probleem afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Hoop trouwens wel dat er snel een update komt waarin een werkende flash player zit, alhoewel dit niet zo zeer aan sony ligt. Ook cookies op bepaalde sites zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Vraagje,

Ik heb een PSP met firmware 3.71 M33-4, mijn playstation heeft Firmware 2.0
Het lukt mij gewoon niet om mijn psp te connecten aan de Playstation! Ik krijgt constant de melding:
"A software update is required for your psp"

Ik snap er compleet niks van aangezien je dit echt wel hoort te kunnen met de door mij gebruikte firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nee, je hebt minimaal 3.72 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje een basisvraagje, maar ik zit ook te denken om de ps3 naast mijn tv te zetten voor HDfilms. Echter heb ik een hdready scherm. Kun je 1080p vanaf externe schijf en blu-ray gewoon downscalen naar 720p, als je de ps3 via hdmi 720p uit laat sturen? Het lijkt me logisch maar ik vraag het even om het zeker te weten voor ik tot aanschaf over ga. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:52:
Misschien een beetje een basisvraagje, maar ik zit ook te denken om de ps3 naast mijn tv te zetten voor HDfilms. Echter heb ik een hdready scherm. Kun je 1080p vanaf externe schijf en blu-ray gewoon downscalen naar 720p, als je de ps3 via hdmi 720p uit laat sturen? Het lijkt me logisch maar ik vraag het even om het zeker te weten voor ik tot aanschaf over ga. Alvast bedankt :)
Voor zo ver ik weet wel.. ik heb een bluray film van spiderman en die speelt ie super soepel af. Verder heb ik recent een 1080p film gewodnload en die speelt ie perfect af op mn hd ready scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Shiver23 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:05:
Nee, je hebt minimaal 3.72 nodig.
Oh Thx :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Het viel mij op dat ik ergens in mijn PS3 menu-structuur het icoontje van Azureus tegenkwam. Navraag hierover in het PS3 ervaringen topic leverde op dat ik hier vragen kan stellen over deze situatie. Ik heb op Azureus gezocht binnen deze topic, maar niets gevonden.

Ik heb een Macbook (1,83 CoreDuo, 2gb geheugen) en bij Azureus zie ik instellingen voor Media Server (voorkeuren>plugins>media server). Het icoontje zie ik als torrentbestanden binnenhaal op m'n Macbook via wi-fi.

Ik heb sinds een paar dagen een PS3 en ik wil heel graag 720p series kijken, zoals Lost, Heroes, 24 etc. Dat zijn .mkv bestanden. Speel ik probleemloos af op m'n Mac, maar dus niet op de PS3. Dit moet omgezet worden naar MP4 heb ik begrepen.

2 Vragen:
-Hoe kan ik het makkelijkst die series bekijken op m'n PS3 (dus zonder omzetting). Kan dat door Azureus als Media Server te gebruiken?
-Als ik dan toch moet omzetten naar MP4, welk programma kan ik dan het beste gebruiken voor m'n Mac? Ik heb geen Vista/XP (bootcamp) of Virtualisatie-software op m'n Mac.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
kan de ps3 al bestanden groter dan 4gig alloceren en spelen die gestreamd worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Je hebt blijkbaar wel ontzettend je best gedaan om dat op te zoeken zeg... :X

ja, resp. kon altijd al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

wilmundo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:33:

[...]
2 Vragen:
-Hoe kan ik het makkelijkst die series bekijken op m'n PS3 (dus zonder omzetting). Kan dat door Azureus als Media Server te gebruiken?
-Als ik dan toch moet omzetten naar MP4, welk programma kan ik dan het beste gebruiken voor m'n Mac? Ik heb geen Vista/XP (bootcamp) of Virtualisatie-software op m'n Mac.
Zover ik weet zijn er geen mediaservers voor de mac die mkv's kunnen transcoden naar iets dat de PS3 begrijpt.

Zelf gebruik ik Medialink van Nullriver om alles te streamen naar de PS3.
Voor het omzetten gebruik ik GOTSent, maar dus wel via virtualisatie-software. Dit is namelijk de enige werkbare situatie op dit moment. Verder weinig problemen eigenlijk.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Iemand enig idee of ik met een PSP remote play mijn .vob HD films kan afspelen op een PSP. Converteerd die dan on the fly het bestand naar een compatible PSP bestand zodat het gewoon te streamen is over WIFI internet met een PS3 uplink van ~100kb/s?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:29

Grannd

da Granndest

Probeer het zou ik zeggen, hij doet het wel met HD trailers die op me PS3 stonden dus ik denk dat hij datzelfde trucje ook wel met vobs kan als die het met mp4'tjes ook doet. De kwaliteit was wel duidelijk lager dan 480x272 (de resolutie van het schermpje en bijvoorbeeld umd-films), maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

wilmundo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:33:
Seraphus-Y schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:27:
[...]

Voor het omzetten gebruik ik GOTSent, maar dus wel via virtualisatie-software. Dit is namelijk de enige werkbare situatie op dit moment. Verder weinig problemen eigenlijk.
Jawel hoor, Visualhub, werkt perfect. 8)
Alleen re-encode hij, en dat duurt langer dan wat GOTSent doet.

Is een betaald progje (maar zeer de moeite waard, en met de lage dollarkoers geen enkel punt).

Gebruik het voor de PS3, m'n iPhone, om snel dvdtjes te bakken van avi's + subs. Check het forum op de site voor meer vragen.

[ Voor 35% gewijzigd door Nitai op 02-04-2008 23:00 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 25-09 12:45
Grannd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:49:
Probeer het zou ik zeggen, hij doet het wel met HD trailers die op me PS3 stonden dus ik denk dat hij datzelfde trucje ook wel met vobs kan als die het met mp4'tjes ook doet. De kwaliteit was wel duidelijk lager dan 480x272 (de resolutie van het schermpje en bijvoorbeeld umd-films), maar het werkt wel.
Ok bedankt. Ik heb nog geen PSP namelijk maar ik wil er wel één aanschaffen mits deze mogelijkheid er ook in zit.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gister nog een 1080p HD film gekeken van mn ps3 op mn psp :D, totaal overbodig natuurlijk maar lag in bed en wou even een filmpje kijken zonder de hele kamer te verlichten met mn tv ( ik ken mezelf dan wil ik de film afkijken, wordt niet moe en is het 2 uur voordat ik slaap...) de film was wel mp4 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Hoi allemaal.
Ik zit normaal op het algemene PS3 topic, maar heb nu een media-vraagje. Ik ben eens wat aan t proberen met HD video streamen van mijn PCtje naar de PS3.
Op de PC gebruik ik TVersity, en streamen van normale divx videos enzo gaat prima.
Nu wilde ik eens een HD film proberen, en begonnen met

Star.Wars.Episode.II.2002.HDTV.VC1.720p.5.1.WMV-BamHD.wmv

beeld is prima, maar geen ik krijg geluid. Als ik dan in de opties ga kijken, zie ook geen andere audio opties (melding: no audio).

Ik hoop dat iemand iets over kan roepen? Ik ben niet heel erg onderlegd in de verschillende audio-tracks, dus ik hoop dat de bestandsnaam hier wat info over geeft.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
chrisboers schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:21:
Hoi allemaal.
Ik zit normaal op het algemene PS3 topic, maar heb nu een media-vraagje. Ik ben eens wat aan t proberen met HD video streamen van mijn PCtje naar de PS3.
Op de PC gebruik ik TVersity, en streamen van normale divx videos enzo gaat prima.
Nu wilde ik eens een HD film proberen, en begonnen met

Star.Wars.Episode.II.2002.HDTV.VC1.720p.5.1.WMV-BamHD.wmv

beeld is prima, maar geen ik krijg geluid. Als ik dan in de opties ga kijken, zie ook geen andere audio opties (melding: no audio).

Ik hoop dat iemand iets over kan roepen? Ik ben niet heel erg onderlegd in de verschillende audio-tracks, dus ik hoop dat de bestandsnaam hier wat info over geeft.
Ik zou zeggen, kijk eens een paar pagina's terug, waar beschreven wordt hoe je WMA-pro naar wmav2 kan omzetten in een WMV bestand. Dat zou je oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Sentry23 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:29:
[...]

Ik zou zeggen, kijk eens een paar pagina's terug, waar beschreven wordt hoe je WMA-pro naar wmav2 kan omzetten in een WMV bestand. Dat zou je oplossing moeten zijn.
Okido, ik heb het PDFje gevonden. Vanavond maar eens proberen. Begreep ik nou dat dat file-splitten (stap 3) niet meer nodig zou zijn met firmware 2.20?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt ja firmware 2.20 kan je filmpjes van 11 gig streamen hoppa! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Ok, Stap 1 is succesvol verlopen, de .WMA is aangemaakt. Echter, als ik ze wil gaan combinen, krijg ik de mededeling " The requested video codec is not installed on this system".
Het gaat nog steeds over
"Star.Wars.Episode.II.2002.HDTV.VC1.720p.5.1.WMV-BamHD.wmv"
Ik kan hem wel gewoon afspelen dus de codec is volgens mij gewoon aanwezig. Mis ik nog wat?

Verder prima en duidelijke handleiding overigens!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De laatste firmwareversie heeft er voor gezorgd dat het streamen van HD content hopeloos is geworden. Het hort en stoot als een gek. Getest op mac en windows machines van draadloos N tot bedraad gigabit ethernet met Twonky, Tversity, WMP11, Eyeconnect en Medialink. Het maakt allemaal niks uit. Content kopieren naar de ps3 is de enige manier om het vloeiend te kunnen bekijken.

Het probleem schijnt met de volgende firmwareversie verholpen te worden. Nou maar hopen dat deze snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Da.Rock schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:52:

Het probleem schijnt met de volgende firmwareversie verholpen te worden. Nou maar hopen dat deze snel komt.
Sowieso over twee weken, want dan komt de nieuwe Store uit. Daarbij hoort een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
chrisboers schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:31:
Ok, Stap 1 is succesvol verlopen, de .WMA is aangemaakt. Echter, als ik ze wil gaan combinen, krijg ik de mededeling " The requested video codec is not installed on this system".
Het gaat nog steeds over
"Star.Wars.Episode.II.2002.HDTV.VC1.720p.5.1.WMV-BamHD.wmv"
Ik kan hem wel gewoon afspelen dus de codec is volgens mij gewoon aanwezig. Mis ik nog wat?

Verder prima en duidelijke handleiding overigens!
Never mind, WMA 11 opnieuw geinstalleerd, codec pack opnieuw geinstalleerd, en daarna deed ie het. Streaming playback ging trouwens prima.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Da.Rock schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:52:
De laatste firmwareversie heeft er voor gezorgd dat het streamen van HD content hopeloos is geworden. Het hort en stoot als een gek. Getest op mac en windows machines van draadloos N tot bedraad gigabit ethernet met Twonky, Tversity, WMP11, Eyeconnect en Medialink. Het maakt allemaal niks uit. Content kopieren naar de ps3 is de enige manier om het vloeiend te kunnen bekijken.

Je leest daar verschillende berichten over, zelf heb ik met fw2.20 geen probleem om 1080p content te streamen (x264,mpeg2). Een probleem dat ik wel heb sinds 2.20 is dat divx/xvid groter dan 2GB niet meer af te spelen zijn (terwijl die limiet juist opgeheven zou zijn), voorheen speelde dat wel af (zowel streaming als van PS3 HDD), alhoewel het het afbrak als de 2GB datalimiet was bereikt (logisch).

Ik begin er wel een beetje moe van te worden :(

EDIT: Na enig onderzoek blijkt dat mkv2vob een bug heeft in het creeren van de AVI container waarin de XviD&AC3 streams zitten. Als ik de container opnieuw laat opbouwen door VirtualDubMod (direct stream copy) dan kan ik de 1080p content wel streamen :)

Nu is er alleen een nieuwe bug boven water gekomen in de firmware van de PS3; als de 2GB grens bereikt is, dan wordt de AC3 (DD5.1) audio als 2 kanaals afgespeeld (waarschijnlijk een overblijfsel van de oude 2GB limiet).

[ Voor 18% gewijzigd door DCFreak op 05-04-2008 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 17:36
Ik heb inmiddels tversity opgegeven voor hd video. Mijn nieuwe streven is om in elk geval mijn mp3 collectie af te kunnen spelen op de ps3. Daarvoor nu WMP 11 in gebruik, zodat ik zonder extra software vooruit kan. Helaas geeft de PS3 een DLNA 4405 error, waarschijnlijk doordat er teveel files op de pc staan, het te lang duurt en er een timeout plaatsvind (via google weten te achterhalen). Heeft iemand dit goed aan de praat met een grote collectie mp3's? Maakt het uit hoe je die in mappen ordent voor de 4405 error? Heeft andere software (nero, twonky) geen last van die 4405 errors?

alles werkt nu op een subset van mijn mp3's, maar ik wil uiteraard op de ps3 gewoon alles kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Gebruik tot volle tevredenheid TVersity (ondanks geen subs mogelijkheid...) ben nu 2 andere mogelijkheden tegen gekomen tw:

PS3Portal

en

HFS-HTTP File Server

iemand ervaring met 1 van deze?

PS Portal lijkt me wel gebruiksvriendelijk en is snel volgens de berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Als ik dat zo zie is het meer een progressive streamer dan een echte stream server. Het enige wat ik hieraan zie is dat je met een webinterface je eigen computer kan benaderen waarna je de files kopieert naar je ps3 en daarna (vanaf de ps3 dus) afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Zo ik heb eindelijk een nieuwe pc: E8400 met 4 GB geheugen onder win xp64. Nu tversity geinstalleerd en dikke problemen met het streamen van content. Netwerk (100Mbit) wordt maar voor 0,7% gebruikt. Schijnt te liggen aan de 2.2 update van de PS3 aangezien mijn netwerk verder wel 100% van pc naar pc gebruikt kan worden.

:( Gelukkig komt er deze of volgende week een nieuwe firmware update voor de PSstore, hopen dat dit gefixed wordt!

[edit]hmm wmp11 komt 25-50% maar streamed HD content niet goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon Heavy op 08-04-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Laatst online: 28-01 12:45
Dat gedoe met WMV's met WMA10 omzet naar WMV met WMA9 is wel lastig zeg, gelukkig heb ik die pdf van de startpost erbij.

Hopelijk gaat die ps3 snel wat meer audio en video soorten ondersteunen anders word ik gek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Laatst online: 26-08-2023
Op dit moment gebruik ik een XBOX360 om HD-content te bekijken. Zit er de laatste tijd over na te denken om over te stappen naar een PS3: Blu-Ray en minder lawaai dan een XBOX360.

Ik zit nog met de volgende vragen:

Wat zijn de beperkingen bij het afspelen van HD films van rond 8 - 10 GB. In andere forums kwam ik de melding tegen dat het geluid dan alleen stereo ipv DTS of Dolby Digital.

Wat zijn de ervaringen met de huidige PS3-40GB in vergelijking met de 60-GB. Naast de Backwards Compatibility met PS2-spellen zou deze hardwarematig beter zijn en de Blu-Ray weergave is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 01-08 15:20
simpele vraga, ik zit met een mkv collectie van zo'n 500gb op een vista pc. daarnaast een nas met twonky en een flinky partij dvd iso's. als ik een ps3 koop op welke manier kan ik dat dan afspelen?

1. mkv met tversity, iso via twonky en nog de divx gewoon?
2. mkv via tversity, vob via dlna {twonky} en divx vanaf nas
3. mkv omzetten (avhcd) en vobs en divx via nas?

ps: gta4 en burnout paradise zullen mij toch doen overhalen naar een ps3 (en een popcorn is een goedkoop flutapparaat, heb die geprobeerd maar ben bij de tvix 6500 uitgekomen wil alleen iets wat er gewoon beter uitziet en meer kan).

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik heb een vraag betreft een externe usb schijf die ik wil gebruik als opslag voor HD-films.

Het gaat om een externe usb schijf 160gb (Lacie). Nu weet ik na veel vooronderzoek te hebben gedaan dat je je schijf alleen fat32 kan formatteren, anders wordt dit niet herkend door de PS3.

Been there done that. Probleem alleen is dat wanneer de format afgerond is hij het volgende zegt; fat32 wordt niet ondersteund bij schijven groter dan 150gb? Iets in de trant daarvan werd er gezegd.
Dit weet ik even niet meer uit m'n hoofd.

Moet ik nu 2 aparte partities aanmaken wil ik gebruik maken van fat32? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Ik las namelijk ook iets over het omzetten naar bijv EXT2/3 dmv Partition Magic en dat je later dan alsnog naar FAT32 kan converteren.

Sorry als het lijkt dat ik te weinig moeite heb gedaan, maar zo gek veel kan ik er niet over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie dag,

Ik had een vraagje zou ik veoh kunnen streamen met mijn ps3

zoja wat heb ik dan nodig.

want ik heb het al geprobeerd alleen het wil niet echt lukket :(

bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is veoh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:58:
goeie dag,

Ik had een vraagje zou ik veoh kunnen streamen met mijn ps3

zoja wat heb ik dan nodig.

want ik heb het al geprobeerd alleen het wil niet echt lukket :(

bedankt voor de hulp
Als ze een te nieuwe flash versie gebruiken niet, youtube werkt wel bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veoh is een ander soort versie van youtube. alleen kunnen daar grotere bestanden op gedumpt worden dus bijv 24 min / durende aflevering ipv 10 of 18 of w.e

naja hun gebruiken flash player 9 en ik heb 7 in mijn ps3 |:(

iemand een manier om dit optelossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Voor de HD audio liefhebbers: in de nieuwe firmware update komt support voor DTS-HD Master Audio en DTS-HD High Resolution Audio : http://blog.us.playstatio...ls-and-store-walkthrough/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Is 24 Mbit aan geluid niet een beetje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Niemand kan mijn vraag even beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44

zAo

GPLv2 Fanboy

PcManiaxx schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:05:
Naast Google is ook Wikipedia je vriend:
Wikipedia: Comparison of file systems
8TB dus. Probeer hem eens in Linux te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

PcManiaxx schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:05:
Is het wel handig om een filesysteem te gebruiken met een limiet van 4GB voor de opslag van HD films? Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat het handiger is om gewoon NTFS te gebruiken, de drives aan de pc te hangen en alles te streamen.

Je kan de bestanden natuurlijk splitten, maar dan krijg je tijdens het film kijken ongewenste onderbrekingen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Sentry23 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:29:
Voor de HD audio liefhebbers: in de nieuwe firmware update komt support voor DTS-HD Master Audio en DTS-HD High Resolution Audio : http://blog.us.playstatio...ls-and-store-walkthrough/
Da's goed nieuws! Ik vraag me af of ze dan ook DTS-HD als bitstream via HDMI gaan doen want dat is wat nu echt mist.

Ik heb een blu-ray (League of Extraordinary Gentleman) met DTS-HD Master Audio. Als ik die track speel met firmware 2.20 en druk op info zegt de PS3 dat de stream DTS 5.1 48kHz is. Begrijp ik nu dat de 2.20 firmware DTS-HD naar DTS converteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd, krijg opnieuw tversity al sinds enkele dagen niet meer aan de praat.
zou dit te maken hebben met de firmware update naar 2.20 ?

uninstall & reinstall van tversity en ffdshow_rev1928_20080410_xxl haalde niets uit.
firewall staat uit. tversity & uPnP staan in de exceptionslist en de service start onder m'n opgegeven account & password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Laatst online: 26-08-2023
Zojuist heb ik een Playstation3 aangeschaft. Alleen heb ik een probleem met het aansluiten van de Playstation op mijn receiver (Onkyo TX-SR 605). Ik gebruik hiervoor de HDMI aansluiting van PS3 -> Receiver (In) en dan via HDMI (Out) naar mijn televisie. Echter krijg ik geen beeld te zien en het geluid (bij het aanzetten van de playstation 3) hoor ik ook niet. Ben door alle instellingen geweest van de receiver maar kon dit niet aan de praat krijgen. Als ik de PS3 direct aansluit op de TV dan krijg ik wel beeld en geluid.

Dacht eerst dat het de kabel was. Heb daarom een DVD-speler met HDMI aangesloten op de receiver ipv de PS3. Deze had wel direct beeld en audio.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost na aan format en door deze pagina te openen : http://localhost:41952/medialib/browse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
ari3 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:03:
[...]
Da's goed nieuws! Ik vraag me af of ze dan ook DTS-HD als bitstream via HDMI gaan doen want dat is wat nu echt mist.

Ik heb een blu-ray (League of Extraordinary Gentleman) met DTS-HD Master Audio. Als ik die track speel met firmware 2.20 en druk op info zegt de PS3 dat de stream DTS 5.1 48kHz is. Begrijp ik nu dat de 2.20 firmware DTS-HD naar DTS converteert?
Als ik me het goed herinner is DTS-HD backwards compatible met gewoon DTS. De "kern" is DTS full rate audio (1,5Mbit).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Slichtly off-topic. Wil ik zojuist mijn Blu-ray van Tiesto - Elements of Life afspelen, krijg ik SD-beeld. PS3 aangesloten via component. Wat zullen we nu beleven? ICT aangezet? Wat een teleurstelling, daar koop ik toch geen Blu-ray voor. :'(
Wel leuk dat de DTS-MA gedownscaled wordt naar DTS. Klinkt ook meer dan prima.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.