wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Anoniem: 40139
De Firewall op me router staat uit, en die van vista heb ik ook al eens op uit gehad. maar geen resultaat.scorpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:37:
Blokkeert je firewall niet gewoon al het verkeer afkomstig van je ps3?
"Windows Media Player Network Sharing-service" staat ook op gestart.
Moet WMP geopend zijn om te streamen? en moet deze ook aanstaan, dus op "play"?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 40139 op 05-01-2008 15:49 ]
Je moet in de media sharing opties wel je PS3 toestaan. Maar dan zou je de server al wel moeten zien op de PS3.Anoniem: 40139 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:46:
[...]
De Firewall op me router staat uit, en die van vista heb ik ook al eens op uit gehad. maar geen resultaat.
"Windows Media Player Network Sharing-service" staat ook op gestart.
Moet WMP geopend zijn om te streamen? en moet deze ook aanstaan, dus op "play"?
PSN: Shiver23
Die zie ik dus niet, en als ik naar mediaservers ga zoeken op de PS3, hetzij muziek of video moet ik hem ook wel te zien krijgen op de PC (bij media delen) om hem toe te staan, maar ik krijg heb niet te zien.Shiver23 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:50:
[...]
Je moet in de media sharing opties wel je PS3 toestaan. Maar dan zou je de server al wel moeten zien op de PS3.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
tevens nog zitten zoeken naar een queue functie. als ik de muziek stream via tversity en afspeel kan ik tijdens het afspelen via driehoek de "add to playlist" functie zien, maar die lijkt niets te doen?
hmm ik heb een optie gevonden nu maar de wma wordt gedownmixed naar 2.0. Heeft iemand meer kennis hierover?
[ Voor 29% gewijzigd door Falcon Heavy op 05-01-2008 19:34 ]
Ik heb inmiddels ook TVersity geprobeerd, netjes de handleiding gevolgd zo als in de startpost. Maar ook zonder resultaat. Ik maak gebruik van een Edimax BR-6104KP router. Zou ik misschien een instelling moeten doen in me router, heb alle instellingen al nagelopen maar misschien zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 40139 op 05-01-2008 19:59 ]
Nu is de VOB file net wat groter dan de originele mkv, en dus net wat groter dan 4,7 GB waardoor deze niet op een dvd past...
Heeft iemand hier suggesties voor?
@Johan: uuh .... streamen naar je PS3? Wat doe je anders in dit topic?
[ Voor 21% gewijzigd door scorpie op 05-01-2008 20:05 ]
Ik heb geprobeerd, om lokaal (waar die standaard op staat na install) en op mijn eigen account. beide geen resultaat. Heb nog eens geprobeerd om me netwerk opnieuw in te stellen op PS, maakt ook niks uit. Op nieuw opstart PC ook al gehad.scorpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:04:
@T-Lex: Dan vraag ik me af of je wel "lokaal" kunt streamen. Heb je dat met TVersity al geprobeerd? Zo niet, kijk dan even in de FAQ in de startpost hoe dat moet.
@Johan: uuh .... streamen naar je PS3? Wat doe je anders in dit topic?
Ik heb wel gegoogled op TVersity en subtitles maar dan kwam ik veel mensen tegen die Dvix/Xvid films hadden met .str (subtitle) bestanden die extern geladen moesten worden.
Alvast bedankt!
@Mark: Welkom bij de PS3 gebruikers!
Maar als je de topic helemaal had gelezen (5 pagina's is zoveel niet... ;p ) dan had je je antwoord gevonden. Het is niet mogelijk om losse subtitles in te laden, en het is ook niet mogelijk om feedback te sturen naar de DLNA server, behalve bepaalde playback features zoals vooruit, achteruitspoelen, of pauzeren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad niet alle pagina's heb gelezen, ik heb echter de voorgaande topic op dit topic wel ongeveer helemaal door gespit. Ik ben inderdaad wel wat tegen gekomen over externe subtitles inladen e.d.
Maar als ik je goed begrijp is het gewoon niet mogelijk om subtitles te activeren vanuit je DVD menu/DVD opties? Word dit een volgende feature van Sony of Tversity? Ik heb ook wat gelezen over DVD-shrink die de hele dvd comprimeerd in een vob bestand met de gekozen subtitle, dit zal dus ook voor mij het meest voor de hand liggend zijn?
Sorry te snel gelezen... maar net geprobeerd, en dat wil wel lukken, maar op de PS3 nog niet...scorpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:57:
@T-Lex: Ik bedoelde meer dat je via TVersity zelf, via het "view" menu ging kijken of je op je eigen pc wel kon kijken naar je streams (Vanaf dezelfde pc dus...). Dat bedoelde ik met lokaal, ik had het niet over (lokale) gebruikersaccounts. Maar dit stond toch echt in de (enige) FAQ vraag waar ik je naar verwees.
Na nog een herstart van PC en PS3 nu meer geluk...
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 40139 op 05-01-2008 21:28 ]
En weer een tevreden klant erbijAnoniem: 40139 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:26:
[...]
Sorry te snel gelezen... maar net geprobeerd, en dat wil wel lukken, maar op de PS3 nog niet...
Na nog een herstart van PC en PS3 nu meer geluk...TVersity is gevonden op de PS.

Ik zat zelf aan de manier te denken om het gewoon te reencoden en dan subtitle erin bakken. Ik dacht zelf dat dit niet veel tijd in beslag zou nemen (+/- 20 minuten). Ik zal zeker dit topic in de gaten houden en als iemand tips- of hints heeft hoor ik dit graag!
Nu vraag ik me al een tijdje af watvoor website je had Furfoot, aangezien die url in je signature niet meer werkt
Als je TVersity op "always transcoding" zet, heb je dus altijd subtitels. Wel jammer dat de beeldkwaliteit wat minder is met transcoderenscorpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:33:
Ja, dat geldt alleen voor sommige DivX / XviD videofiles. Niet voor alle.
offtopic:
Nu vraag ik me al een tijdje af watvoor website je had Furfoot, aangezien die url in je signature niet meer werkt
Het is hoog tijd dat sony ondersteuning gaat inbouwen voor srt subs (ook via dlna) en dan ook graag nog wat opties om het lettertype/grootte/positie aan te passen
Iets anders; ik heb op mn ps3 een map vol divx videoclips staan en die wil ik laten afspelen, maar na 1 clip stopt hij ermee en gaat dus niet automatisch verder met de volgende (zoals bij mp3). Weet iemand hoe je dit moet instellen?
Met Nero heb ik een dvd gerecode naar .MPEG-4. Er staat bij eigenschappen letterlijk .mpeg4 mediabestand. Ik heb de film kleiner gemaakt, groote is nu iets meer dan 2 GB. Echter ik zie de file wel staan, zelfs met een afbeelding van het eerste shot maar wanneer ik hem af wil spelen zegt de PS3 dat de data niet ondersteund worden. Wanneer ik een .MPEG-4 bestand van meer dan 4 GB afspeel zegt de PS3 dat de data beschadigd zijn.
Ergens in deze topic gelezen dat .MPEG-4 wel ondersteund wordt door de PS maar waarom doet die het hier dan niet??? Iemand een idee?
De situatie die ik wil berijken is het volgende:
Ik heb een DVD met een nederlandse ondertiteling. Met een programma wil ik de opties kiezen die ik in de DVD wil hebben zoals geluids kanalen en de subtitles. Nadat ik de opties heb gekozen wil ik de film encoderen naar een volledig bestand of DVD formaat (met .vob bestanden e.d.). Nadat dit gebeurd is kan ik het streamen met mijn Playstation 3 en ben ik van het probleem af.
Nu heb ik vanmorgen al een tijdje gegoogled (deze beter dan de andere keer
Alvast bedankt!
http://homepage.mac.com/j...enterStage/mkv/index.html
edit:
Met een pc werkt dit:
http://forum.videohelp.com/topic316471.html
[ Voor 28% gewijzigd door scorpie op 06-01-2008 11:58 ]
Ik zat zelf te denken aan een programma die gewoon de DVD "bewerkt" die de gekozen subtitle gewoon als default weergeeft. Want als ik met bijvoorbeeld DVD shrink de film "backup" (DVDr) dan duurt dit echt maar 10 minuten. Als hier nou ook een optie zou zitten dat ik een subtitle automatisch kon instellen of iets dergelijks.. Zijn er soort gelijk programma's die dit kunnen, of misschien zelfs DVD shrink?
Heeft iemand hier nog een oplossing voor?Optimes_Prime schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:35:
Ondertussen aardig wat manieren geprobeerd om mn dvds op mn ps3 af te spelen maar helaas
Met Nero heb ik een dvd gerecode naar .MPEG-4. Er staat bij eigenschappen letterlijk .mpeg4 mediabestand. Ik heb de film kleiner gemaakt, groote is nu iets meer dan 2 GB. Echter ik zie de file wel staan, zelfs met een afbeelding van het eerste shot maar wanneer ik hem af wil spelen zegt de PS3 dat de data niet ondersteund worden. Wanneer ik een .MPEG-4 bestand van meer dan 4 GB afspeel zegt de PS3 dat de data beschadigd zijn.
Ergens in deze topic gelezen dat .MPEG-4 wel ondersteund wordt door de PS maar waarom doet die het hier dan niet??? Iemand een idee?
http://www.synology.com/enu/products/features/multimedia.php
Wel mooi apparaat, ik zat zelf te kijken naar eentje met de mogelijkheid voor 2 of 4 schijven, maar dat wordt helaas wel erg duur.
@Optimes_Prime: Weet je ook welke audio codec er gebruikt wordt? Als de PS3 de videocodec kan decoden, maar de geluidsstream niet dan houdt het ook op.
[ Voor 17% gewijzigd door scorpie op 06-01-2008 15:27 ]
En hoe zie ik welke audicodec ik gebruik? Bij configuratiescherm>software zie ik geen audicodec staan.scorpie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:25:
@Playmaster: Heb je wel de goede mappen gebruikt? Volgens de tutorial op hun eigen site moet je of een map photos maken voor je foto's, of een map music, of een map videos, en daar de desbetreffende bestanden in stoppen.
Wel mooi apparaat, ik zat zelf te kijken naar eentje met de mogelijkheid voor 2 of 4 schijven, maar dat wordt helaas wel erg duur.
@Optimes_Prime: Weet je ook welke audio codec er gebruikt wordt? Als de PS3 de videocodec kan decoden, maar de geluidsstream niet dan houdt het ook op.
Je hebt dus de container waar de audio en video inzit .mpeg4 in dit geval. Dan heb je de video codec dat kan vanalles zijn mpeg4 divx x264 etc. Dan heb je ook de audio codec AACe.d.
Als dus de container gelezen kan worden door de PS3 maar de video of audio codec niet ondersteund wordt dan krijg je een error. Check HIER voor de ondersteunde containers en codecs.
[edit] is .mpeg4 eigenlijk hetzelfde als .mp4?
[edit2] Zelfde probleem is er ook met .wmv HD bestanden die gebruik maken van audio codec wma 10 pro (ook wel wma3 dacht ik). De ps3 ondersteund alleen wma2 standaard.
[ Voor 24% gewijzigd door Falcon Heavy op 06-01-2008 16:15 ]
Ik ben dus erg bang dat een van die dingen een botleneck gaat worden, dus niet snel genoeg is voor de grote dataflow dat een HD film vereist.
Als HD films niet gaan lukken wil ik het zoiezo wel gaan gebruiken voor gewone DVD'tjes, ook weer via de usb HDD.
Heeft iemand ervaring met deze setup? Of kan voorspellen of het wel of niet gaat werken.
Anoniem: 230486
Hd films kijken via een externe disk werkt uitstekend...! Mijn systeem is de mkv (film) bestanden verkrijgen, deze met GoTsent converteren naar mp4 bestanden en deze op mn externe disk zetten, vervolgens mn externe hd via usb aansluiten op de ps3 en kijken maar.... en perfecte kwaliteit!!darkdesign schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:42:
Over een paar dagen krijg ik mijn nieuwe tv binnen en wil ik dus HDfilms gaan streamen vanaf mijn laptop. Het probleem is, dat mijn laptop maar 80gb opslag capaciteit heeft. Wat ik dus van plan ben is om er een 500gb schijf aan te hangen via usb 2.0. Tevens heeft mijn laptop een 100mbit netwerk kaartje.
Ik ben dus erg bang dat een van die dingen een botleneck gaat worden, dus niet snel genoeg is voor de grote dataflow dat een HD film vereist.
Als HD films niet gaan lukken wil ik het zoiezo wel gaan gebruiken voor gewone DVD'tjes, ook weer via de usb HDD.
Heeft iemand ervaring met deze setup? Of kan voorspellen of het wel of niet gaat werken.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Allen kan dat ook zonder converten? Want een film van 20gb converten vergt waarschijnlijk een gigantisch aantal tijd.Anoniem: 230486 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:41:
[...]
Hd films kijken via een externe disk werkt uitstekend...! Mijn systeem is de mkv (film) bestanden verkrijgen, deze met GoTsent converteren naar mp4 bestanden en deze op mn externe disk zetten, vervolgens mn externe hd via usb aansluiten op de ps3 en kijken maar.... en perfecte kwaliteit!!
En hoe zit dat met DVD bestanden zelf, moet je die ook converten?
Ja ik heb de mappen wel aangemaakt. Hij ziet deze ook, het enige probleem is dat hij vervolgens zegt dat er geen tracks zijn. Ik heb ook geprobeerd om bestanden in de root folder hiervan te zetten. Dit echter ook zonder succes. Ik begrijp niet wat er fout gaat.scorpie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:25:
@Playmaster: Heb je wel de goede mappen gebruikt? Volgens de tutorial op hun eigen site moet je of een map photos maken voor je foto's, of een map music, of een map videos, en daar de desbetreffende bestanden in stoppen.
Voor zo ver ik weet speelt de ps3 de dvd bestanden gewoon af. Als je een mkv van 20gb hebt, dan doe je denk ik iets fout.... die zijn doorgaands ca 8 gb, converteren duur ca. half uurtje. De grotere bestanden zijn de letterlijke bluray rips die jij bedoeld denk ik. Dit zijn m2ts bestanden die de ps3 ook gewoon leest, het enige wat niet kan is deze in een keer lezen, aangezien ze groter zijn dan 4 gb, wat je dan moet doen is ze splitten met bijvoorbeeld tssplitter. Maak er bestaden van van ca 3 a 4 gb en hij zou ze gewoon af moeten spelen. HDvideo (xbox360) speelt de ps3 niet af en zal je helemaal moeten remuxen etc.darkdesign schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:51:
[...]
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Allen kan dat ook zonder converten? Want een film van 20gb converten vergt waarschijnlijk een gigantisch aantal tijd.
En hoe zit dat met DVD bestanden zelf, moet je die ook converten?
Zoja, wat zijn de bevindingen? Welke software wordt er gebruikt?
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Heb wel geen upnp aanstaan in ps 3 zelf?Maak dat het verschil dan?Lijkt me sterk
Ik converteer ze naar mpeg 4 en dan stream ik ze inderdaad naar mn ps. Het is 1 mpeg4 bestand van 2 gb.scorpie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:11:
Wat doe je precies? Je zegt dat je je dvd's met nero reencode naar mpeg-4 formaat. Stream je die vervolgens? Brand je die en doe je ze dan in je ps3?
Eerder heb ik ook een ander programma gebruikt om te converten, uiteindelijk de dvd naar 3 .vob files van 0,99gb geconverteerd. Deze kan de ps dan wel afspelen maar natuurlijk maar 1 voor 1.
Ik heb even een progje (GspotOptimes_Prime schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:46:
[...]
Ik converteer ze naar mpeg 4 en dan stream ik ze inderdaad naar mn ps. Het is 1 mpeg4 bestand van 2 gb.
Eerder heb ik ook een ander programma gebruikt om te converten, uiteindelijk de dvd naar 3 .vob files van 0,99gb geconverteerd. Deze kan de ps dan wel afspelen maar natuurlijk maar 1 voor 1.
Audiocodec
mp4a: MPEG-4 AAC LC
Videocodec
Codec: mp4v Name MPEG-4 Video
Hier nog wat meer info.....
mp42: MP4 v2 [ISO 14496-14]
- isom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]
- ndss: MPEG-4 (.MP4) Nero Standard Profile
Recommended Display Size: 720 x 416
Created: 2008 Jan 06 23:14:27
Modified: 2008 Jan 07 00:15:24
Zou mijn ps de file nu af moeten kunnen spelen, of ligt het aan mijn geinstalleerde codecs op mn pc? of wat anders
Ook je windows firewall uitgezet?Aight! schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:28:
Ik krijg hem maar niet draaiende, zie hem gewoon via view op mijn pc maar Ps 3 vind niks, het wired connection, firewall uit, poorten open die open moeten, etc.
Heb wel geen upnp aanstaan in ps 3 zelf?Maak dat het verschil dan?Lijkt me sterk
UPnP is de techniek die ervoor zorgt dat je media server kan streamen, dus dat het niet werkt als je UPnP disabled hebt op je PS3, lijkt me niet sterk, lijkt me juist evident.Aight! schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:28:
Ik krijg hem maar niet draaiende, zie hem gewoon via view op mijn pc maar Ps 3 vind niks, het wired connection, firewall uit, poorten open die open moeten, etc.
edit:
Het lijkt erop dat ook de Mac goed vertegenwoordigd gaat worden in de media server jungle.
bron: http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=193681Hey guys, just a heads up from inside Nullriver -- we'll be releasing MediaLink for PS3 this week! We've implemented a media server designed from the ground up for the PS3. Its what Mac PS3 users have been waiting for, so be sure to check us out later this week
http://www.nullriver.com/
Betere link van hun website:
http://www.nullriver.com/index/products/medialink
[ Voor 34% gewijzigd door scorpie op 07-01-2008 09:10 ]
Heb je al eens gekeken naar Ifoedit? www.doom9.nl -> gidsen -> ondertitels.Mark v. V schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:56:
@scorpie: Bedankt voor de reactie, ik heb zelf nog verder gekeken naar soort gelijk programma's. Ik kom uit op DVDPean Pro, een handig programma die de subtitle in de film verwerkt. Maar dan zit je inderdaad met het encode probleem om een beetje kwaliteit te krijgen ben je 1:45uur bezig. Nu is dit niet per definitie een nadeel, maar wel als je dezelfde dag nog een film wil kijken.
Ik zat zelf te denken aan een programma die gewoon de DVD "bewerkt" die de gekozen subtitle gewoon als default weergeeft. Want als ik met bijvoorbeeld DVD shrink de film "backup" (DVDr) dan duurt dit echt maar 10 minuten. Als hier nou ook een optie zou zitten dat ik een subtitle automatisch kon instellen of iets dergelijks.. Zijn er soort gelijk programma's die dit kunnen, of misschien zelfs DVD shrink?
Weet niet of het kan wat je precies wil, maar het is maar een idee.
Nogmaals een quotje van mn eigen berichtje. Kan iemand wat met deze info? Moet de ps dit bestand kunnen afspelen of ligt het aan mijn codecs?Optimes_Prime schreef op maandag 07 januari 2008 @ 01:04:
[...]
Ik heb even een progje (Gspot) geinstalleerd om zo te bepalen welke codecs nodig zijn om het bestand af te spelen. Hieronder de gegevens van het bestandje van 2 gb dat mijn ps3 niet kan afspelen.
Audiocodec
mp4a: MPEG-4 AAC LC
Videocodec
Codec: mp4v Name MPEG-4 Video
Hier nog wat meer info.....
mp42: MP4 v2 [ISO 14496-14]
- isom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]
- ndss: MPEG-4 (.MP4) Nero Standard Profile
Recommended Display Size: 720 x 416
Created: 2008 Jan 06 23:14:27
Modified: 2008 Jan 07 00:15:24
Zou mijn ps de file nu af moeten kunnen spelen, of ligt het aan mijn geinstalleerde codecs op mn pc? of wat anders
Als ik via de PS3 het bestand kopieer via Tversity dan transcode deze dit naar mpeg1. Helaas gaat dit langzaam om te transcoden en kopieren tegelijk (maar het werkt wel!). Via Tveristy<=>Library<=>Convert and save the selected media werkt niet, dan wordt mijn media player geopend en kan ik het bestand niet opslaan.
Mijn vraag: Kan ik tversity de .wmv demo met wma3 audio op mijn PC laten transcoden zodat ik het nieuwe bestand daarna opnieuw share via tversity of kopieeer naar de PS3.
Anoniem: 124868
wat is me dat voor een onstabiel zooitje.
usbstick is super, maar dan heb ik geen subs
mediaserver bezorgt subs, maar een minder goede qualiteit
Link is nu up & running, heb alleen nog geen tijd om te testen. Ga zo de deur uit...scorpie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:46:
[...]
edit:
Het lijkt erop dat ook de Mac goed vertegenwoordigd gaat worden in de media server jungle.
Betere link van hun website:
http://www.nullriver.com/index/products/medialink
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Het is wel mogelijk om hier TwonkyVision op te installeren waar het mogelijk zou moeten werken.
- Ik heb veel Regio 1 DVDs gaan die, in de praktijk, zonder problemen spelen op een Europese PS3?
- Hoe gaat de PS3 om met de verschillende merken DVD-RW? Geen gezeur of moet je bepaalde merken vermijden?
- Hoeveel lawaai maakt de PS3 bij/tijdens het afspelen van DVDs? Is het juist dat de 65nm verise (40GB) stiller is?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verbatim RW werkt iig perfect hier. Ik heb zelf de 60 gig versie en echt totaal geen last van een lawaaige fan, maar het zou kunnen dat de 40gig versie nog iets stiller is.bombadil schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:11:
Ik heb nog een drietal vraagjes over het afspelen van DVDs;
- Ik heb veel Regio 1 DVDs gaan die, in de praktijk, zonder problemen spelen op een Europese PS3?
- Hoe gaat de PS3 om met de verschillende merken DVD-RW? Geen gezeur of moet je bepaalde merken vermijden?
- Hoeveel lawaai maakt de PS3 bij/tijdens het afspelen van DVDs? Is het juist dat de 65nm verise (40GB) stiller is?
Ps4/switch gamer
De PS3 is regiovrij, theoretisch gesproken zouden deze het gewoon moeten doenbombadil schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:11:
Ik heb nog een drietal vraagjes over het afspelen van DVDs;
Geen idee, maar volgens hebben de meeste dvd-r(w) readers tegenwoordig geen problemen meer- Hoe gaat de PS3 om met de verschillende merken DVD-RW? Geen gezeur of moet je bepaalde merken vermijden?
Ik heb regelmatig dvdtjes gekeken, maar nooit wat gehoord... maar dan heb ik vaak mn volume ook aardig openstaan.- Hoeveel lawaai maakt de PS3 bij/tijdens het afspelen van DVDs? Is het juist dat de 65nm verise (40GB) stiller is?
De PS3 is niet regiovrij. De spellen zijn regiovrij, dat is heel wat anders.Anoniem: 230486 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:15:
[...]
De PS3 is regiovrij, theoretisch gesproken zouden deze het gewoon moeten doen
>> Signature?
ah ok... ja das idd net even wat anders... sorry voor de foutieve info!Shiver23 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:22:
[...]
De PS3 is niet regiovrij. De spellen zijn regiovrij, dat is heel wat anders.
klopt.... and now we waitChiLLeR schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:32:
Het zou veel makkelijker worden als de PS3 gewoon een netwerk share kan openen. Heb je geen gekloot meer met UPnP en weet ik wat. Enige waar je dat dan nog voor kan gebruiken is voor transcoden.
Ik krijg er namelijk verscheidene. Vooral 501.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Waar ik nog heb over na zitten te denken is het volgende:
Linux installeren op de PS3 en een SMB connectie aanleggen met de PC. Van de DVD's die ik heb een ISO van maken en deze mounten met Linux. Zo kan Linux heb dan over de SMB connectie mounten en hierdoor heb je een virtuele DVD. Is dit mogelijk / heeft iemand dit al geprobeerd?
Bij de volgende update zullen ze in de startpost verschijnen, but for now:CSB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:56:
Heeft iemand een overzicht van de meest voorkomende DLNA errors?
Ik krijg er namelijk verscheidene. Vooral 501.
http://boardsus.playstati....id=ps3&thread.id=1857127
edit:
Ow, nieuwe find van de dag, een nieuwe, veelbelovende media center vanuit het altijd zonnige Spanje:
http://www.megalandia.com.../foro/viewtopic.php?t=251
http://www.megalandia.com.../foro/viewtopic.php?t=174
Ziet er netjes uit moet ik zeggen
[ Voor 25% gewijzigd door scorpie op 08-01-2008 22:05 ]
De mensen van DivX zelf hebben aangegeven dat de support voor de PS3 nog een stuk beter wordt. Veel concreter werd het helaas niets, maar ik denk wel dat ondersteuning van subs hier deel van uitmaakt.
http://www.avsforum.com/a...p=12681316&postcount=3239
Hi Paul, the DivX Certification of PS3 is still on-going. The first stage was the software update that recently went out, but there is more functionality to add. Ultimately PS3's will ship with the all the elements of Certification, but we are still working on it.
[ Voor 44% gewijzigd door Shiver23 op 08-01-2008 22:15 ]
Zou idd leuk zijn, hoewel ik de meerwaarde er niet direct van in zie. Lijkt me ook aardig onmogelijk aangezien je daarvoor een programma op de achtergrond (geinstalleerd, punt 1 wat mis gaat) moet hebben runnen en daarnaast druk aan het schrijven is op je hd. Lijkt me niet echt tof voor de soepelheid van je spel....scorpie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:31:
Zou mooi zijn als je op de een of andere manier ook filmpjes kunt maken en ze laten encoden met DivX. Heb je wel toffe ingame beelden
Maar het zou wel erg tof zijn.
Bedankt tex 5 voor het vinden...Nieuw mediacenter achtig progje MegaBox voor de PS3 met oa. mkv support etc. Tis geloof ik nogal beta maar het schijnt al wel te proberen zijn, zelf nog geen tijd gehad om te testen.
"PS3Hax member Lichemaster, reported in his thread of a new PS3 homebrew project called MegaBox. MegaBox is similar to a media center, similar to the XBMC on Xbox 1, fully functioning on the PS3.
The MegaBox has many cool features that any PS3 owner would find interest in such as VoIP, P2P, TV, Movies (Including MKV), and much more!"
Booten vanaf een flash drive zou erg cool zijn!
Voor de mensen die nu thuis zitten...ga eens heeeel snel uitproberen!!! haha
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 230486 op 09-01-2008 13:20 ]
Ik zou even die site weghalen uit je quote, want die is niet echt policy proof. (staan nog wel wat andere dingen op die site ook)
[ Voor 17% gewijzigd door scorpie op 09-01-2008 12:44 ]
Ja en rap eens!Anoniem: 230486 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:15:
[...]
Bedankt tex 5 voor het vinden...
Voor de mensen die nu thuis zitten...ga eens heeeel snel uitproberen!!! haha
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
ik kom in het programma, maar kan vervolgens nog niks doen, mn externe hd ziet ie niet.
kortom een erge beta, maar we zijn op de goede weg
Voorbeeldje:
kijk maar naar mijn sig. P4D @ 3,45 Ghz. Met die specs en een 54 mbit wireless lan lukt het niet om haperloos te streamen...
Iemand een idee?

Wireless voor HD is redelijk hopeloos. Ik heb het met heel veel data geprobeerd, veel verschillende settings, maar zelfs met de PS3 wireless en de PC wired wilde het niet lukken.CSB schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:53:
Wat zijn nu de minimale eisen om HD content te streamen?
Voorbeeldje:
kijk maar naar mijn sig. P4D @ 3,45 Ghz. Met die specs en een 54 mbit wireless lan lukt het niet om haperloos te streamen...Tversity ingesteld zoals in de OP.
Iemand een idee?
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Heb iig al een lijn van m'n router naar de woonkamer, nu nog naar boven. Alle NIC's 1 Gbit, behalve de PS3 dan denk ik? Moet wel lukken toch?
Heb inderdaad het idee dat Tversity de buffer niet goed volkrijgt. Vreemd, want voorheen had ik daar geen last van.
720P MKV file gebruikt +/- 30% CPU. MP4 zelfs minder, 10 tot 15%.Anoniem: 230486 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:14:
Tip: test het eeerst even gewoon met kabel, die nog niet mooi is weg gewerkt, want ik heb een donkerbruin vermoeden dat hd content via streaming gewoon niet echt tof gaat werken. Kan je pc wel hd films aan?? als je ze gewoon op je pc kijkt, loopt het dan super soepel of moet je er niks bij aan hebben staan?? ik denk nl dat mocht dat net goed gaan, je niet aan streamen moet beginnen, want het hele transcode gebeuren gebeurt natuurlijk op je pc. Of zit ik er nu helemaal naast??
Streamen via Tversity: 0 tot 10% en pieken van 90 tot 100%. (ik vermoed dat dat tussen de buffers door is?) Ik zou liever zien dat ie dan constanter zou berekenen en gewoon mijn buffer volhoudt i.p.v steeds hortend en stotend bij te vullen...
Lijkt wel of hij het niet kan bijbenen wanneer de buffer eenmaal aangevuld moet worden. Dus ik zou de buffer wat groter maken.
klopt.. en heb je de laatste versie van tversity, ik heb begrepen dat die een stuk beter draait en midner vaak vastlopers heeft.scorpie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:56:
Dan kun je experimenteren met andere buffer groottes aan te geven in TVersity.
Lijkt wel of hij het niet kan bijbenen wanneer de buffer eenmaal aangevuld moet worden. Dus ik zou de buffer wat groter maken.
haha toch lastig he... ik zit midden in mn afstuderen en die ps3 is niet echt bevorderlijk voor mijn werktijden haha. Succes in ieder geval!!!scorpie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:22:
Ik heb de laatste versie van TVersity ja, maar ik heb nog niet ge-experimenteerd met de buffer grootte. Ik sta vlak voor een tentamenperiode, en het wil niet echt lukken, dus ik ga nu niet nog meer tijd verspillen
Als je geen transcoding nodig hebt zou ik Twonkymedia aanraden. Ik ben hierop overgestapt en deze lijkt vele malen stabieler te werken dan Tversity en Nero Mediahome.
Afstuderen en de PS3 zijn niet echt een goede combinatie. Bij mij is eigenlijk alles wat enige vorm van afleiding is en afstuderen is geen goede combinatie.Anoniem: 230486 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:23:
[...]
haha toch lastig he... ik zit midden in mn afstuderen en die ps3 is niet echt bevorderlijk voor mijn werktijden haha. Succes in ieder geval!!!
Anoniem: 246459
Het duurt ca. 1,5 minuut om een mp3 (5 mb) te openen en films (700 mb divx) ca. 4-5 minuten, erg irritant als je een playlist wilt laten afspelen.
Heb verschillende programma's gebruikt voor het delen oa. winamp remote en WMP11.
Tevergeefs alle firewalls uitgezet.(kaspersky en windows firewall)
PS3 gewoon via UTP kabel aangesloten
Iemand een oplossing ?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 246459 op 11-01-2008 08:59 ]
Tversity al geprobeerd?? Ik heb zelf ook een poosje streamend film gekeken en mp3-tjes geluisterd, maar vooral bij mp3-tjes speelde hij ze eigenlijk binnen 5 seconden af, films kon idd nog wel eens langer duren.Anoniem: 246459 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:58:
Iemand ook problemen met het langzaam openen van gedeelde bestanden op de ps3 ?
Het duurt ca. 1,5 minuut om een mp3 (5 mb) te openen en films (700 mb divx) ca. 4-5 minuten, erg irritant als je een playlist wilt laten afspelen.
Heb verschillende programma's gebruikt voor het delen oa. winamp remote en WMP11.
Tevergeefs alle firewalls uitgezet.(kaspersky en windows firewall)
PS3 gewoon via UTP kabel aangesloten
Iemand een oplossing ?
Als je dit topic even doorleest kom je verschillende programma's tegen en vooral bij tversity de juiste instellingen.
Nou een smb is mogelijk, dat heb ik wel getest.. daemon heb ik nog niet aan de praat gekregen op mn ps3linux, maar theoretisch is dat ook mogelijk, waar ik meer bang voor ben is dat je ps3 het niet aan kan, zoals al eerder opgemerkt kan linux niet van de volledige prestaties van de ps3 genieten en vraag ik me dus af of een normale dvd wel goed afspeelt, heb je dit al getest???Network based mounting is binnen een windows netwerk iig wel mogelijk. Vandaar dat ik er vanuit ga dat het met een smb linux-windows ook mogelijk zou moeten zijn..Mark v. V schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:05:
Mhh, ik denk dat het rippen en samen voegen van subs vanuit een DVD onbegonnen werk is. Dan maar divx's met ingebakken sub's of externe subs.
Waar ik nog heb over na zitten te denken is het volgende:
Linux installeren op de PS3 en een SMB connectie aanleggen met de PC. Van de DVD's die ik heb een ISO van maken en deze mounten met Linux. Zo kan Linux heb dan over de SMB connectie mounten en hierdoor heb je een virtuele DVD. Is dit mogelijk / heeft iemand dit al geprobeerd?
Anoniem: 227475
Ik moet zeggen dat het best wel aardig werkt.
de pictures en mp3 werken, Video gaat ook aardig avi, mpeg, mp4 prima.
Maar ik heb ook een paar kleine .WMA die doen het gewoon rond 800MB 2channel sound.
Echter als ik een groote .WMA afspeelt dan doe hij het niet.
Zou dat komen omdat die files 5.1 sound hebben ofdat hij over de 4 gb komt ?
Wie kan mijn bevestigen dat hij een .WMA files kan streamen van meer als 4gb over de NAS server?
En zoja heeft die file dan 2 channels sound of Meer
P.S Mijn cus n2100 transcode niet (denk ik).
PSN: djmurcielago
Ik heb geen wma(v) getest die groter zijn dan 4 gb, wat ik wel weet is dat de ps3 de 5.1 codec niet ondersteund en dit bestand dus niet af kan spelen. Ik ben niet bekend met twonkymedia, maar wordt daarin getranscodeerd?Anoniem: 227475 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:43:
Ik heb mijn playstation 3 aangesloten op mijn NAS TheCus N2100, met twonkymedia.
Ik moet zeggen dat het best wel aardig werkt.
de pictures en mp3 werken, Video gaat ook aardig avi, mpeg, mp4 prima.
Maar ik heb ook een paar kleine .WMA die doen het gewoon rond 800MB 2channel sound.
Echter als ik een groote .WMA afspeelt dan doe hij het niet.
Zou dat komen omdat die files 5.1 sound hebben ofdat hij over de 4 gb komt ?
Wie kan mijn bevestigen dat hij een .WMA files kan streamen van meer als 4gb over de NAS server?
En zoja heeft die file dan 2 channels sound of Meer
P.S Mijn cus n2100 transcode niet (denk ik).
edit: ik moet wat beter lezen.. als er niet wordt getranscodeerd, dan zal je waarschijnlijk (hopelijk) moeten wachten tot de volgende firmware update...
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 230486 op 11-01-2008 12:08 ]
Anoniem: 200572
Weet iemand of dit in de praktijk ook beetje fatsoenlijk werkt?
Ik wil dan namelijk de PS3 via HDMI 1.3 aan mn onkyo versterker hangen die ingebouwde decoders heeft voor bovenstaande formaten.
Alvast bedankt!
N.B. Ik heb zelf wel een notebook met ingebouwde blueray brander/speler alleen deze heeft HDMI 1.2 waardoor ik geen HD geluidsformaten eruit kan krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 11-01-2008 20:27 ]
Als ik het dus goed begrijp moet je om van nat typ3 naar nat type 2 te komen enkele ports range's forwarden in je router. Weet iemand ook welke dit precies zijn?CSB schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:47:
Het klinkt misschien erg stom, maar ik heb het volgende gedaan en dit heeft mijn Tversity + PS3 combinatie een stuk verbeterd:
- PC vast IP ingesteld
- PS3 vast IP ingesteld
- Via portforward.com de ports voor PS3 opgezocht en opengezet in m'n router.
Mijn NAT-type dat de PS3 aangeeft was type 3 en na openen van ports plots type 2.
Het streamen gaat voor mijn gevoel sneller en de PS3 heeft sneller verbinding naar mijn gevoel.
Gewoon even wat algemene tips voor de beginnende PS3 streamers onder ons.
Everything thats has a beginning has an end
DTS HD werkt nog niet en valt terug op de standaard DTS stream (al zal het waarschijnlijk wel binnenkort komen nu FOX alles met DTS HD doet.)Anoniem: 200572 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:23:
Ik zit er serieus aan te denken om een PS3 aan te schaffen om de reden dat deze uncompressed PCM 5.1 geluid, TrueHD en DTS-HD bitstreams van blueray of HD-files (op de harde schijf van de PS3 danwel gebrand op blueray schijf) van internet zou moeten kunnen doorgeven via HDMI 1.3.
Weet iemand of dit in de praktijk ook beetje fatsoenlijk werkt?
Ik wil dan namelijk de PS3 via HDMI 1.3 aan mn onkyo versterker hangen die ingebouwde decoders heeft voor bovenstaande formaten.
PCM en Dolby TrueHD worden als PCM streams via HDMI doorgegeven (dolby wordt dus op de PS3 gedecodeerd) , en schijnen volgens kenners ook extreem goed te klinken.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Het lijkt wel of het met opzet is gedaan dat de enkele apparaten die al HDMI 1.3 hebben zwaar beveiligd zijn en zowieso niet zomaar internet content kunnen afspelen (TrueHD en DTS-HD lijkt me zowieso nog geen optie bij internet contect gezien de huidige downloadsnelheden). Erg jammer. Ik hoop dat dit in de toekomst veranderd. Of er moeten komende tijd heel veel blue ray titels uit gaan komen tegen een lagere prijs wil ik overgehaald worden om over te stappen op HDMI 1.3
Wat betreft 'internet content' is dit op het ogenblik toch beperkt tot standaard ac3 en dts. Soms af en toe AAC (de PS3 kan wel AAC 5.1 doorgeven aan de versterker, als die het kan decoden).Anoniem: 200572 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:33:
TrueHD en DTS-HD lijkt me zowieso nog geen optie bij internet contect gezien de huidige downloadsnelheden.
(ik krijg voor mijn tool redelijk veel samples voor mijn kiezen maar ik heb nog geen enkele truehd/dts-hd content gezien).
Maar, gezien het grote aantal BR titels met PCM support zal je echt wel het verschil merken in audio kwaliteit als je een echte BluRay afspeelt
http://forums.tversity.com/viewtopic.php?t=8063
Als iemand meldt dat het werkt, dan zal ik em in de startpost zetten.
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een 1TB Lacie ethernet big disk. De installatie verliep geweldig. Mijn apple, mijn windowsmachine en mijn PS3 zien het apparaat zodra ik hem in het netwerk hang. De ps3 ziet hem zelf als mediaserver!
Ik besluit wat data op de schijf te zetten en mijn MP3 tjes zijn gelijk afspeelbaar via de PS3. Ik blij, mijn vrouw blij, want die zag mij als de rest van de avond aan het @#$%en met hardware en kabels.
Helaas krijgt ze gelijk want zodra ik een DivX film probeer af te spelen krijg ik de melding: 'Incompatibele data'.
Twonky Vision mediaserver
Na wat speurwerk blijkt dat de Lacie schijf gebruikt maakt van de Twonky Vision mediaserver . Hier zit ook het probleem. Deze heeft moeite met de PS3 en video bestanden. Met de 2.1 releace van de PS3 firmware is dit alleen maar erger geworden. Het is mogelijk om met wat extra bestanden toegang te krijgen tot de Twinky Vision mediaserver op de Lacie schijf, maar er is nog geen werkende oplossing.
Het forum van Twonky Vision heeft een aantal links over dit probleem.
-http://www.twonkyforum.com/viewtopic.php?t=4417
Samenvatting: Krijgt Twonky aan de praat op de Lacie schijf maar PS3 video support werkt nog niet. Laatste post is van de 5de van januari.
-http://www.twonkyforum.com/viewtopic.php?t=4408
Samenvatting: Gaat voornamelijk over Twony Media Server en de PS3. Geen werkende oplossing.
Links op het PS3 forum over dit onderwerp:
-http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=113091
Samenvatting: Wachten op een Lacie update
Lacie en ps3 gaat niet lekker samen
Deze introductie is even voor andere mensen die een externe netwerk HD met Upnp hebben die gebruik maakt van Twonky Mediaserver en voor mensen met een Lacie schijf. Voor deze laatste groep: Er is dus nog geen oplossing.
Mijn vraag nu aan jullie
Welke NAS met UPnP mediaserver werkt op dit moment wel met de PS3 incl. afspelen Divx, dan ga ik de mijne namelijk ruilen (het is overigens wel een prachtig ding, erg stil redelijk stil, ziet er mooi uit, degelijke constructie).
Overige eisen voor de schijf: Gibabit ethernet. 500 GB tot 1 TB. Niet meer dan e350,- (en dus Upnp mediaserver met divx ondersteuning voor ps3). Teven ondersteuning voor Mac en Windows.
Dit topic is gesloten.