Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" en 27") - Deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 43.636 views sinds 30-01-2008

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 09:22
Ik ben van plan een nieuwe scherm aan te kopen. Nu weet ik zowiezo zeker da'k een scherm van Dell wil kopen en een 24".

Maar de vraag is nu... 2408WFP of 2407WFP-HC.

Ik zal m'n scherm vooral gebruiken om op te
- coden (Zend), webdevelopment
- Photoschop, Flash
- Office toepassingen
- af en toe een filmpje op bekijken en heeel zelden een game erop spelen. Bv. Fifa08

Nu is de 2407WFP-HC einde serie en de 08 de opvolger, maar is het eigenlijk een "goede" opvolger ?
Is het die +/- 50 euro extra waard ?

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• Masterijn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 14:06
lzandman schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:59:
Ik ben ook niet zo tevreden over hoe tekst getoond wordt op het scherm. Ik heb ClearType aanstaan, maar heb hier toch veel last van. Ik zie allerlei kleurtjes rond de letters. Ik weet wel dat dat juist het hele idee achter ClearType is, maar op andere LCD-schermen heb ik daar nooit last van.
Microsoft heeft een ClearType optimalisatietooltje
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Door keuze opties wordt het snel beter dan niet cleartype.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
imp4ct schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:17:
Ik ben van plan een nieuwe scherm aan te kopen. Nu weet ik zowiezo zeker da'k een scherm van Dell wil kopen en een 24".

- Photoschop, Flash
- Office toepassingen
- af en toe een filmpje op bekijken en heeel zelden een game erop spelen. Bv. Fifa08

Nu is de 2407WFP-HC einde serie en de 08 de opvolger, maar is het eigenlijk een "goede" opvolger ?
Met die vraag zat ik ook, mijn gebruik is ongeveer hetzelfde, alleen dan wat meer 3D CAD en 3D modelling erbij. Maar heel zelden een game.

Uiteindelijk gekozen voor de 2408, omdat het toch meer een opvolger is van de 2407HC dan een compleet nieuwe serie, dus alle banding-issues e.d. zijn er wel uit. Bovendien heeft hij displayport en wellicht een beter panel. Niet erg veel nieuws, maar het verschil is ook maar 50 euro, op een bedrag van rond de 600 euro is dat misschien 8% ofzo.

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Masterijn schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:11:
[...]

Microsoft heeft een ClearType optimalisatietooltje
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Door keuze opties wordt het snel beter dan niet cleartype.
Ja, die tool ken ik natuurlijk wel. Maar die helpt niet echt.

What's the speed of Dark?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55
ik ben echt benieuwd naar de eerste goede reviews van de 2408...

het wordt nl of een imac 24" (maar dat scherm is niet super)
of een upgrade + dell 2408 en dan osx erop

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Heb zojuist met Dell een afspraak gemaakt om de 2408WFP weer in te leveren... De zoektocht naar een goede monitor gaat verder...

Hier nog even een collage waar de input lagging en een rare regenboog te zien zijn. De regenboog kreeg ik door een foto te maken met korte sluitertijd. Kennelijk flikkert dat scherm, terwijl ik dacht dat TFT's dat niet deden...

http://farm3.static.flickr.com/2088/2313600990_b1abbe7478.jpg?v=0
http://www.flickr.com/photos/7197016@N04/2313600990/

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
lzandman schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:18:
Heb zojuist met Dell een afspraak gemaakt om de 2408WFP weer in te leveren... De zoektocht naar een goede monitor gaat verder...

Hier nog even een collage waar de input lagging en een rare regenboog te zien zijn. De regenboog kreeg ik door een foto te maken met korte sluitertijd. Kennelijk flikkert dat scherm, terwijl ik dacht dat TFT's dat niet deden...
Waarom als ik vragen mag? Vanwege de problemen met tekstweergave? Inputlag? Kleurweergave? Of een opsomming daarvan? :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Scipionyx schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:34:
[...]

Waarom als ik vragen mag? Vanwege de problemen met tekstweergave? Inputlag? Kleurweergave? Of een opsomming daarvan? :)
Voornaamste redenen waren tekst- en kleurweergave. Ik vond het de tekst op het scherm niet lekker te lezen. Heb gerommeld met ClearType- en monitor-instellingen enz., maar kreeg het niet goed. Daarnaast vond ik de kleuren niet helemaal lekker. Ook bij deze monitor was de rode kleur te rood, zelfs na hardware-calibratie. Wil 'm deels voor mijn fotogratie-hobby gebruiken en daar was 'ie niet echte geschikt voor.

De input-lagging was ook irritant, want er zat een merkbare vertraging tussen het moment waarop je de muis bewoog en het moment waarop het pijltje op het scherm bewoog.

Op zich is de 2408WFP een mooi scherm met veel mogelijkheden. Maar veel van die mogelijkheden ga ik toch niet gebruiken (Picture-in-Picture, de vele aansluitmogelijkheden (HDMI enz.)). Als je dan toch veel geld gaat uitgeven voor een monitor, kun je beter direct een echt goede kopen. Het probleem is alleen dat er helemaal niet zoveel echt goede 24 inch monitoren zijn. Tenzij je een S-IPS Eizo ofzo koopt, maar dan ben je echt heel veel geld kwijt...

• Phusebox
hmm ok dan ik de 2408 ook gaan strepen als dit dus normaal is bij dell... je laat em niet omruilen om te zien of je monitor gewoon defect was?

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Phusebox schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:48:
hmm ok dan ik de 2408 ook gaan strepen als dit dus normaal is bij dell... je laat em niet omruilen om te zien of je monitor gewoon defect was?
Nou, ik heb dit topic en die bij HardForum nogal veel gevolgd de laatste tijd en volgens mij had ik nog een van de betere exemplaren :)

• Phusebox
lzandman schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:20:
[...]

Nou, ik heb dit topic en die bij HardForum nogal veel gevolgd de laatste tijd en volgens mij had ik nog een van de betere exemplaren :)
oei, belangrijkste voor mij is ook de kleurweergave, inputlag interesseert me niet, ga toch niet echt gamen erop.

dan maar even wachten op een nieuwere revisie...

• Bartjuh
  • Niet online
Hmm, naja, ik heb hem al besteld en betaald.

Dus ik hoop dat ik er geen last van heb, anders moet ie terug...

Maar ik ga maar van het goede uit, ik zie wel ;)

• imp4ct
Als ik het zo hoor is het aankopen van de 2408 niet zo'n goed idee. Dan maar een scherm van Apple, daar hoor ik enkel maar goede dingen over, spijtig alleen dat ze zo duur zijn.

Foto materiaal:

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:52
Iemand al een idee wanneer Qsix de 2408 kan leveren?

• imp4ct
wildcheese schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:20:
Op de Dell site kan je hem al bestellen, 'k denk dat hij ze dus zelf ook snel zal kunnen leveren, en anders... "info@qsix.eu" lijkt me niet zo'n grote moeite.

Foto materiaal:

Anoniem: 60904

wildcheese schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:20:
Ik heb hem vorige week besteld en onmiddellijk betaald, de levertermijn stond toen op 1 week dus ik hoop hem volgende week te zien (aangezien internationale overschrijving even duurt). Tot nu toe altijd zeer snel en aangename antwoorden gekregen van Rob

Ik heb hem nog een mailtje gestuurd om te vragen of hij al een tijdstip had zei hij mij dat ze deze week bij hem binnenkwamen, dus hij zal ze dan checken en doorsturen neem ik aan...

Tot zover: Go Qsix :-)

• Bartjuh
  • Niet online
imp4ct schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:11:
Als ik het zo hoor is het aankopen van de 2408 niet zo'n goed idee. Dan maar een scherm van Apple, daar hoor ik enkel maar goede dingen over, spijtig alleen dat ze zo duur zijn.
Ik heb een scherm van apple, de 20" cinema display. Maar ik wou eens wat groters, en met een cardreader erin en meer aansluitmogelijkheden. Dat het dan ietsjes ten kosten gaat van design, naja ok, maar het moet niet ten koste gaan van beeldkwaliteit, want dat vind ik niet zo leuk :P

Ik hoop maar op het best ;)

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 02:43
Verschillende users melden dat er mogelijk van twee verschillende schermen gebruik wordt gemaakt in hetzelfde model uit deze Ultrasharp serie. Is dit werkelijk zo :?

Ik weet namelijk dat Samsung er niet voor terugdeinst om dit te doen, en ook de Dell laptops gebruiken verschillende schermen in hetzelfde model. Hierbij geldt altijd dat er een extreem groot verschil is tussen de verschillende schermen....

Wel jammer als dit werkelijk zo is. Als ik voor 600 EUR een scherm koop, verwacht ik toch wel een bijna perfect scherm te kopen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Bhai schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:14:
Verschillende users melden dat er mogelijk van twee verschillende schermen gebruik wordt gemaakt in hetzelfde model uit deze Ultrasharp serie. Is dit werkelijk zo :?
Volgens mij onzin. Ik heb er ook nog niet echt iets over gehoord. Wel is er enige discussie geweest op het feit dat er bij sommigen een "b" achter het typenummer staat. Maar dat heeft niets te maken met een ander scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 15:36
Even kort vraagje. Als ik een 2407WFP (non-HC) inclusief aankoop bon (direct van Dell besteld) 2e hands kan kopen en het blijkt een r03 versie te zijn... kan ik hem dan naar Dell opsturen om een r04 te krijgen? (volgens mij hoeven ze alleen maar even de firmware te updaten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Overigens moet ik voor het retourneren van mijn 2408WFP zo'n 60 euro betalen. Volgens de Dell service medewerkster zijn dit geen verzendkosten, maar administratiekosten enz. Toch best veel... Mag dat zomaar?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 19:25
60 euro admin-kosten? Dat heb ik volgens mij nog nergens eerder gehoord bij iets retourneren...

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01 23:11

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Knightwolf schreef op maandag 10 maart 2008 @ 03:22:
60 euro admin-kosten? Dat heb ik volgens mij nog nergens eerder gehoord bij iets retourneren...
Wat doe jij zo laat nog op?

P.S. Ik zou ook wel 60 euro willen verdienen voor elk scherm wat ik administreer.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
imp4ct schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:17:

- Photoschop, Flash
- Office toepassingen

Exact mijn vraag 8)7 Mijn eerder bestelde monitor komt waarschijnlijk grof te laat, dus ik ga kijken naar een Dell scherm. De 2407WFP-HC zou een extra grote kleurweergave etc etc moeten hebben, maar ik heb geen idee hoe dit zich tot de 2408 verhoudt en of het de extra kosten waard is. De extra inputs zullen me werkelijk worst wezen - ik gebruik alleen DVI en USB - dus daar zit het hem niet in.

Ik ben met name geinteresseerd in de weergave van het scherm.

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Phusebox
Modalen schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:35:
[...]

Ja. De 24" iMac bevat een IPS-paneel, evenals de Nec 2490WUXi. HELAAS is dit laatste scherm niet in Nederland (Europa) leverbaar, en NEC heeft ook geen plannen om dat te doen. Schijnt een geweldig scherm te zijn...
ja erg jammer, de 2490wuxi wordt vaak aangehaald als reference monitor. Zpu deze graag kopen maar dus niet te krijgen hier... :(

• IGuardianI
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
misschien is dit een antwoord op je vraag;)
ik heb wat zit surfen en vond deze review.
best wel een goeie moet ik zeggen met een positieve uitkomst:D
http://monitortest.blogspot.com/

• philotra

philotra

Voor de mensen die het willen weten: www.qsix.eu heeft de 2408WFP op dit moment op voorraad!

• neographikal
  • Niet online
philotra schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:18:
Voor de mensen die het willen weten: www.qsix.eu heeft de 2408WFP op dit moment op voorraad!
Klopt, de actie met de verzendkosten is afgelopen (ik had hem gisteravond nog \o/ ). Ik verwacht de mijne morgenmiddag ergens :)

Zelfde hier, deze morgen een mail gehad met de bevestiging dat hij vandaag zou vertrekken en morgen zou aankomen... Great service so far :-)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Die voorraden zijn niet echt van belang voor dit topic. Wie zo'n monitor op dit moment wilt hebben kijkt uiteraard zelf op de website of neemt contact op met de beste man

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 13:09
Is het echt zo beroerd? Nouja, ik calibreer m wel als ie binnen is en als het dan echt niks is stuur ik m wel terug :P

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Brains schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:09:
Weet iemand of er ook een Dell 2008fp komt? Nu de 3008wfp uit is, staat een 2007fp er niet echt mooi naast ;) Maar ik kan nergens iets vinden over nieuwe 20" 4:3 schermen.
Dat vraag ik me ook af. Maar ik denk het niet. De domme grote massa heeft besloten dat het 20" wide moet zijn en dat 1600x1200 niet 'hip' is :r

Heb zelf 2 Dell 2007FP schermen, en ik zie inderdaad nog niks beters onder de 500 euro op 20" 4:3 gebied.

• Bartjuh
  • Niet online
Anoniem: 60904 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:20:
Zelfde hier, deze morgen een mail gehad met de bevestiging dat hij vandaag zou vertrekken en morgen zou aankomen... Great service so far :-)
Nog geen e-mail met bevestiging gehad, 11 dagen geleden besteld en betaald zo ongeveer, naja ik wacht het met spanning af :)

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11-2021

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Naast de review op http://monitortest.blogspot.com/ staat er ook een aardig overzicht 'van wat er tot op heden gezegd en geschreven is' over de 2408WFP op http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2408wfp.htm. Wat BTW een geweldig informatieve site is, erg de moeite waard.

Moet het scherm nodig eens zien, want met alles wat ik lees kan ik maar geen keuze maken tussen deze en de Apple 23" Cinema Display, die duurder is maar wel S-IPS. Maar ben geen 24-7 designer, een goed scherm voor semi-profs is good enough for me, met 1 belangrijke voorwaarde: Ik wil 100% crispy scherpe lijnen en teksten e.d. Als ik ergens niet tegenkan is als er een tikkie kleurenwaas naast een zwart pixelfontje staat ofzo. En ik lees dat dit bij de 2408 ook voor kan komen, maar dat het ook zo goed als weg te werken is met goede calibratie. Maar ja, eerst zien dan geloven ...

NERDCORE FOR LIFE

• neographikal
  • Niet online
Ik krijg hem als het goed is morgen binnen en ik zal hem kritisch voor je bekijken. Na m'n iMac debacle weet ik wel waar ik op moet letten :P Ik hou je op de hoogte!

• Dr.Bob

Dr.Bob

neographikal schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:46:
Ik krijg hem als het goed is morgen binnen en ik zal hem kritisch voor je bekijken.
Super, thnx!

NERDCORE FOR LIFE

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 23:25
Blijkbaar heeft Dell een actie met de 2408, hij kost nog maar EUR 609,-

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=147256

Who is General Failure and why is he reading my disk?

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 12:43
Ben benieuwd of q-six eronder gaat zitten, anders denk ik dat ik er ook één ga bestellen, dell leverd nu een beperkte periode garantie na aankoop met 100% pixel garantie!!!

Maar eerst even orienteren of deze monitor geen rare gebreken heeft, 30msec input lag is overkomelijk, ga nu even gebruikers ervaringen lezen om te kijken of er niet meer rare dingen zijn...

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:07

JME

zeg maar Jamie

Ik zit heel erg in twijfel: ga ik voor een 2408WFP of kies ik voor vrijwel hetzelfde geld voor tweemaal een 2007WFP? Het doorslaggevende argument voor mij is de kleurweergave, omdat ik de monitor voornamelijk voor Photoshop zal gebruiken. Wie weet hoe het al wat oudere S-IPS panel van de 2007WFP zich verhoudt tot het nieuwere (maar wel S-PVA) panel van de 2408WFP? Die vergelijking ben ik nog niet tegengekomen.

• Lennart_1337
Ik heb een XPS gen2 laptop (uit 2005) van dell met 17" (truebright/glossy) die als ik van de zijkant kijk een beetje oranje verkleurt, dit is meen ik ook een pva paneel.

Hier ben ik erg tevreden over, dus ik denk dat alle nadelen die de nieuwe 24"heeft ook in deze zitten en ik stoor me er niet aan als ik er recht voor zit. Het kan er alleen maar stukken beter op kan worden met deze nieuwe 24", nu alleen nog uitvogelen of ik eerst de monitor koop of een 40D camera.... 8)7

[Voor 8% gewijzigd door Lennart_1337 op 12-03-2008 12:16]

Anoniem: 107626

jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:07:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Maar ik denk het niet. De domme grote massa heeft besloten dat het 20" wide moet zijn en dat 1600x1200 niet 'hip' is :r
Hehe. Het ligt niet aan de domme massa. Een 20" 4:3 is gewoon duurder om te maken dan een 20" wide. Marktwerking kegelt zo'n scherm eruit. Niets aan te doen.

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 00:05
Hmm,

Zat al lang te twijfelen. Zag nu die aanbieding. Ik heb even gebeld om te vragen hoe lang die premium garantie duurt en dat zou 3 jaar zijn ( kan het op internet nergens vinden. )
Heb nog een 5% kortingsbon gevonden en die doet het gewoon.
Dus een 2408 met gratis verzending en 3 jaar garantie voor 577,40 euro.
Niet echt slecht. Misschien zijn er betere monitoren, maar die zijn dan wel aanzienlijk duurder.
Ik hoop dat ik er gelukkig mee ga worden =o)

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 107626 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:29:
[...]

Hehe. Het ligt niet aan de domme massa. Een 20" 4:3 is gewoon duurder om te maken dan een 20" wide. Marktwerking kegelt zo'n scherm eruit. Niets aan te doen.
Wide heeft echt wel zo z'n voordelen hoor, bijvoorbeeld met fotobewerking (meeste foto's zijn langerekt en zodoende kun je mooi je foto + bewerkingspanelen kwijt).

Ik heb (ja, nog steeds) een oogje op de 2007WFP. Nu ik m'n macbook heb en de meeste randapperatuur daarbij, wil ik een nieuwe monitor, vooral voor fotobewerking en algemene officetaken.

Ik weet dat het paneel enzo daar prima voor geschikt is, maar ik hoor van sommigen dat de grootte/resolutieverhouding van de 2007WFP te klein is, dat het scherm eigenlijk 22" zou moeten zijn.

Ik ben een 19" CRT met 1600x1200 gewend maar dat is te klein voor me geworden, qua tekstgrootte etc dus. Is de resolutie hiermee te vergelijken of is dat allemaal net een tikkie groter? Het kan ook aan de scherpte van de 19" CRT liggen want die is ook niet meer wat het ooit was en toendertijd kon ik er wel prima mee werken...

• neographikal
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:08:
[...]

Wide heeft echt wel zo z'n voordelen hoor, bijvoorbeeld met fotobewerking (meeste foto's zijn langerekt en zodoende kun je mooi je foto + bewerkingspanelen kwijt).
Totdat je portrait schiet ;) Ik vind die breedbeeldpanelen niet direct beter geschikt voor mijn fotobewerking. Daarom wil ik minimaal 1920x1200 hebben zodat ik ook voor portrait-foto's voldoende ruimte heb. Als je voldoende ruimte hebt, dan gaat je argument wel op natuurlijk: je hebt bakken met ruimte voor je tools in PS of de sliders in LR :)

• sOid
  • Niet online
neographikal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Totdat je portrait schiet ;) Ik vind die breedbeeldpanelen niet direct beter geschikt voor mijn fotobewerking. Daarom wil ik minimaal 1920x1200 hebben zodat ik ook voor portrait-foto's voldoende ruimte heb. Als je voldoende ruimte hebt, dan gaat je argument wel op natuurlijk: je hebt bakken met ruimte voor je tools in PS of de sliders in LR :)
Klopt, ik ging er even vanuit dat de meeste mensen landscape schieten ;) Dat is ook het gros van mijn fotografie dus daarom heeft het voor mij voordelen. Voor portrait kun je de monitor eventueel ook nog een kwartslag draaien ;)

• jcvjcvjcvjcv
Anoniem: 107626 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:29:
[...]

Ja, omdat de domme massa in de marketing van de fabrikanten trapt die je proberen te laten geloven dat 20" breedbeeld groter is dan 'het oude' 20" 4:3 :X

Maar serieus; 20" wide is gewoon een veredelde 17/19" met 400 pixels horizontaal erbij en 26 pixels verticaal. 20" 4:3 is dan een andere klasse, met 1200 verticaal.

Als je foto's 3:2 staan, kun je ze op een 20" wide op 1575x1050 bekijken, op een 20" 4:3 is dat 1599x1066, wat toch echt meer is :)

En daarbij ging het hier even om het combineren met de 30" Dell. Eerder kon je met hetzelfde design een mooi rijtje neerzetten: 2007FP (pivot) - 3007WFP-HC - 2007FP (pivot). Met 20" zit dat er gewoon niet uit, omdat die breder zijn dan de 30" hoog is. Om dezelfde reden is 24" daar ook niet mooi.

Zoiets dus:
http://static.zooomr.com/images/738808_20195e6ec1.jpg

• sOid
  • Niet online
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Ja, omdat de domme massa in de marketing van de fabrikanten trapt die je proberen te laten geloven dat 20" breedbeeld groter is dan 'het oude' 20" 4:3 :X

Maar serieus; 20" wide is gewoon een veredelde 17/19" met 400 pixels horizontaal erbij en 26 pixels verticaal. 20" 4:3 is dan een andere klasse, met 1200 verticaal.

Als je foto's 3:2 staan, kun je ze op een 20" wide op 1575x1050 bekijken, op een 20" 4:3 is dat 1599x1066, wat toch echt meer is :)

En daarbij ging het hier even om het combineren met de 30" Dell. Eerder kon je met hetzelfde design een mooi rijtje neerzetten: 2007FP (pivot) - 3007WFP-HC - 2007FP (pivot). Met 20" zit dat er gewoon niet uit, omdat die breder zijn dan de 30" hoog is. Om dezelfde reden is 24" daar ook niet mooi.

Zoiets dus:
[afbeelding]
Het gaat niet alleen om het bekijken van de foto's, maar ook om het bewerken in Photoshop of Lightroom, dat zijn nog wat extra pixels aan toolbars namelijk ;)

• Lennart_1337
neographikal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Het is toch een pivot scherm?
Dan heb je met deze 24" echt een hele goede koop, beter ban 22" 4x3!

Anoniem: 37526

sOid schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:39:
[...]

Het gaat niet alleen om het bekijken van de foto's, maar ook om het bewerken in Photoshop of Lightroom, dat zijn nog wat extra pixels aan toolbars namelijk ;)
Dus jij hebt liever 80 pixels in de breedte erbij dan 150 pixels in de hoogte erbij?

1600*1200 vind ik heerlijk. Dan kan ik tenminste oude spelletjes op 800*600 native draaien. :)

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:49:
[...]

Dus jij hebt liever 80 pixels in de breedte erbij dan 150 pixels in de hoogte erbij?

1600*1200 vind ik heerlijk. Dan kan ik tenminste oude spelletjes op 800*600 native draaien. :)
Ja, ik denk het wel :) Games doe ik toch niet ;) Maargoed het zal allemaal wel persoonlijke voorkeur zijn...

Kan iemand me misschien nog ervaringen vertellen over de verhouding 19" CRT op 1600x1200 tov 20,1" TFT op native resolutie?

• neographikal
  • Niet online
Lennart_1337 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:43:
[...]

Mja, maar ik ga niet voor elke portraitfoto de boel omdraaien :)

Anoniem: 255272

Ik heb ook een vraag. Ik zit er ook aan te denken om dit scherm aan te schaffen. Nu zie ik op hardforum allerlei testen voor input lag.
Nu vraag ik me alleen af is de input lag op alle ingangen zo hoog? Aangezien alle testen op dvi gedaan zijn.
Ik ben namelijk op zoek naar een scherm waarop ik 1 pc op dvi, 1 pc op vga, en mijn xbox via component aan kan sluiten. Nu zie ik alleen vaak dat component maar tot 720p gaat. En deze gaat wel tot 1080p

• Azrael
Nou, de 2408 staat nu op m'n bureau :) Nu nog even het beeld aan de praat krijgen en ik kan er meer over vertellen :P

Edit: o mijn god wat is ie groot :P De kleuren en het contrast lijken out of the box echt nergens naar.

Klopt het dat m'n muis heel langzaam lijkt? Zelfs op de snelste stand is ie nog vrij traag..

[Voor 48% gewijzigd door Azrael op 12-03-2008 16:20]

• Lennart_1337
Dit scherm is nu te koop met
- 25% korting
- gratis verzendkosten.

De 5% kortingsbon uit het 'dell waardebonnen' werken ook als extra korting!
Kost een scherm nu: 577,40 incl btw & verzending!

Weet iemand of er nog meer korting op het scherm te krijgen is met andere waardebonnen?
Telefonisch gaan ze niet lager dan 560,-ex btw dus 666,- incl btw :s (dan verwijzen ze naar de site als je daar wel lager kan omdat hun niet lager kunnen/mogen verkopen 8)7

• Dr.Bob

Dr.Bob

Azrael schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:08:
Nou, de 2408 staat nu op m'n bureau :) Nu nog even het beeld aan de praat krijgen en ik kan er meer over vertellen :P
Hey gefeliciteerd! Ik ben errug benieuwd naar je bevindingen ... en met name of ie knetterscherp is met tekst en 1px-lijntjes e.d. Mocht je de mogelijkheid hebben er een superzoom of juist macrofoto op hires van te maken, dan zou ik dat super vinden :-)
Maar allereerst uiteraard veel speelplezier ermee gewenst.
O ja, hoe ga je em calibreren? Op het oog of heb je er een ding voor?

Koetluk!

NERDCORE FOR LIFE

• Scorpinus
Klopt het dat m'n muis heel langzaam lijkt? Zelfs op de snelste stand is ie nog vrij traag..
Ik las in een review dat dit ook te maken heeft met de grote van het scherm. Je gaat van 'klein' naar 'heel groot'. Je moet nu dus verder 'muizen' waardoor de muis trager lijkt.

• Bhai
Hmm. Nu heb je dus de keuze tussen (2408wfp):

- €577,40
- Inclusief verzending
- Inclusief dode-pixel garantie
- 3 jaar garantie
- Dit via Dell

Of

- €641,50
- Inclusief verzending
- 5 jaar garantie
- Dit via Rob/Supradictus/qsix.eu

Dus als ik het goed zie, betaal je via qsix €64 meer voor 5 jaar garantie ipv 3 jaar.

Misschien dat qsix het scherm nog goedkoper zal maken :?

• Azrael
Dr.Bob schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Hey gefeliciteerd! Ik ben errug benieuwd naar je bevindingen ... en met name of ie knetterscherp is met tekst en 1px-lijntjes e.d. Mocht je de mogelijkheid hebben er een superzoom of juist macrofoto op hires van te maken, dan zou ik dat super vinden :-)
Maar allereerst uiteraard veel speelplezier ermee gewenst.
O ja, hoe ga je em calibreren? Op het oog of heb je er een ding voor?

Koetluk!
Met de sharpness op 50 is ie inderdaad wel erg scherp. Op 25 is ie dan weer een tikkeltje blurry, zou eigenlijk op 35 ofzo moeten kunnen.

Op het oog goed calibreren gaat niet lukken ben ik bang. Hopelijk kan ik ff een apparaat lenen, anders maar eentje kopen.

• jcvjcvjcvjcv
sOid schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:39:
[...]

Precies, en met de 4:3 heb je daar dus meer pixels voor.
Lennart_1337 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:43:
[...]

22" 4:3 is er niet in TFT land. Wel in CRT land, met ~20,5" zichtbaar. Maar ook niet nieuw meer helaas.
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:49:
[...]

Agree, agree :D . Deze week ook lekker MOHAA gespeeld op 800*600 op m'n laptop en extern scherm (desktop in RMA molen).
sOid schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:53:
[...]

Ja, ik denk het wel :) Games doe ik toch niet ;) Maargoed het zal allemaal wel persoonlijke voorkeur zijn...

Kan iemand me misschien nog ervaringen vertellen over de verhouding 19" CRT op 1600x1200 tov 20,1" TFT op native resolutie?
19" CRT = ~17,5" zichtbaar. Zeker als je een erg oude bak hebt kan hij wat vager geworden zijn. Als jij al die tijd zonder problemen 1600x1200 op 19" CRT hebt gedraaid, dan moet je 1600x1200 op 20" TFT ook aankunnen. Toen ik overstapte merkte ik ook dat ik minder problemen had met 1600x1200 op 20" TFT dan met 1600x1200 op 20" CRT. Het beeld is rustiger, scherper op een TFT (jajajaja, er zijn nadelen aan TFT tov CRT (reactietijd, resolutie, refreshrate, kleurechtheid), maar daar ga ik nu dus even niet op in).

Er zijn inderdaad mensen die 1600x1200 op 20" te klein vinden, dat valt in dezelfde categorie als mensen die 1280x1024 op 17" TFT te klein vinden en een 19" kopen, en die 1680x1050 op 20" wide TFT te klein vinden en 22" wide kopenm. Maar er zijn ook mensen die het omgekeerde vinden (like me), die graag 2048x1536 op z'n 20" TFT zou zien en 1680x1050 op z'n 14" wide laptopscherm (nu 1440x900).

Overigens draaide ik op m'n laatste grote CRT (staat nu achter de 2e 2007FP), de Philips 201B, 1440x1080, wat het hoogste was wat hij knippervrij kon. De overgang naar 1600x1200 op 20" was geen enkel probleem. Het was zelfs makkelijker :) .

• Bartjuh
  • Niet online

Edit: o mijn god wat is ie groot :P De kleuren en het contrast lijken out of the box echt nergens naar.

Ik heb hem ook op m'n bureau net :P

Alleen jammer dat ik niet ff gewacht had, had me 60 euro bespaart :( Alleen heb ik nu wel een leuke flitspen die je bij dell niet krijgt (van qsix) :P

Maar goed, bevindingen op het eerste opzicht;
- Qua design is het natuurlijk niets in vergelijking met een Apple ACD 20" (mijn vorige monitor), maar wel lekker praktisch.
- De kleuren staan echt brak vanuit de fabriek, dat wordt nog ff calibreren (bij de ACD staan ze perfect vanuit de fabriek).
- En heerlijk, die ruimte, weer wat extra, is wel lekker bij veel CAD/Photoshop/3D werk ;)
- Geen dode pixels.
- Merk niet zoveel van die input lag, maar speel dan ook nagenoeg geen spelletjes.

dat calibreren verschilt dat nu per schermpje of zijn de instellingen gelijk voor een dell 2408wfp?

• BasNation
Gedeeltelijk zal het werken voor alle 2408 modellen. Maar er zit een zeker verschil per scherm en dat verschil is uniek. Al wil je hem echt goed instellen zal je het zelf moeten doen.

• neographikal
  • Niet online
Als ik mijn kleurprofielen een half jaar lang doorwissel zeg maar, dan zie je ook lichte verschillen optreden door de tijd heen. Dus een ander scherm zal idd anders zijn met kalibreren :)

• philotra

philotra

Bhai schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:18:
Hmm. Nu heb je dus de keuze tussen (2408wfp):

- €577,40
- Inclusief verzending
- 3 jaar garantie
- Dit via Dell

Of

- €641,50
- Inclusief verzending
- 5 jaar garantie
- Dit via Rob/Supradictus/qsix.eu

Dus als ik het goed zie, betaal je via qsix €64 meer voor 5 jaar garantie ipv 3 jaar.

Misschien dat qsix het scherm nog goedkoper zal maken :?
Je vergeet de lichtgevende pen die je erbij krijgt ;)

• Bhai
Was ik vergeten idd, die zal ook wel 4 EUR waard zijn :P

Maar de situatie nu is wel flink anders geworden dan gisteren: toen was qsix.eu bijna €200 goedkoper en iedereen die daarvan af weet (iedereen die dit topic volgt), zal 'm daar gekocht hebben.

Nu zal men serieus overwegen om het scherm wel/niet via Dell te bestellen :)

• philotra

philotra

Ik heb mijn scherm hier en ben er blij mee, ik merk geen inputlag, dit zal er vast wel zijn, maar ik vind het maar mierengeneuk, die 60ms betekent 1 of 2 beelden achterstand op andere TFT's en dat te bedenken dat zo'n computer er 60 per seonde kan produceren. Het ironische is dat ik dit scherm nu met 1280x1024 op een windows 98 bakkie heb zitten, de computer moet ik nog samenstallen en bestallen, maar de laaste tijd het aardig druk gehad, morgen maar even kijken wat ik ga nemen. Het werkt goed, zeker over de pixel mapping 1:1 ben ik te spreken, alles werkt naar wens! eindelijk een goede 24-incher met alles wat je wilt (zelfs displayport)!

• Dr.Bob

Dr.Bob

En de scherpte, kan je daar ook iets over zeggen? Zijn teksten en 1-pixel-dikke lijnen helemaal strak of zit er een beetje iets van een kleurenzweem naast/omheen?

NERDCORE FOR LIFE

• jcvjcvjcvjcv
philotra schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:55:
Ik heb mijn scherm hier en ben er blij mee, ik merk geen inputlag, dit zal er vast wel zijn, maar ik vind het maar mierengeneuk, die 60ms betekent 1 of 2 beelden achterstand op andere TFT's en dat te bedenken dat zo'n computer er 60 per seonde kan produceren. Het ironische is dat ik dit scherm nu met 1280x1024 op een windows 98 bakkie heb zitten, de computer moet ik nog samenstallen en bestallen, maar de laaste tijd het aardig druk gehad, morgen maar even kijken wat ik ga nemen. Het werkt goed, zeker over de pixel mapping 1:1 ben ik te spreken, alles werkt naar wens! eindelijk een goede 24-incher met alles wat je wilt (zelfs displayport)!
60 ms = 3,6 frames...

Daarbij kun je wel degelijk merken. Ik heb medelijden met je als jij het niet merkt. Het zegt bij de 40 ms lag van veel S-PVA schermen meer over de gebruiker dan over het scherm als de gebruiker geen inputlag ervaard. Zeker in first person shooters werkt het flink in je nadeel.

Voorbeeldje:

BF2 attack chopper, gunner seat, secondary weapon; de TV raket. Laten we even stellen dat die 250 meter/ seconde doet (=900 km/h). Je kunt hem sturen, omdat je het beeld van de camera uit de kop van de raket op je scherm krijgt. Op een scherm met inputlag is er gewoonweg niet fatsoenlijk met dat ding te schieten. Je klikt, hij gaat niet, je klikt nog eens, hij gaat dubbel. In die 40 ms lagtijd vliegt dat ding (40/1000)*250 = 10 meter. Ofwel; je schiet ontzettend vaak mis op de bewegende targets.

Nog een voorbeeldje:

Een enemy rent in de game een rondje om jou heen. Dat rondje heeft een straal van 4 meter, wat de omtrek dus 8π (25,1 meter dus) maakt. Die enemy rent 11,3 km/h (= &#960 m/s). Ofwel; hij rent bijna 21 seconde over dat rondje. In die 40 ms legt hij dan dus 1/200 deel van die cirkel af. (=12,5 cm) Om een lang rekenverhaal kort te maken; je mikt uiteraard op z'n hoofd, je klikt, en je mist (op je scherm was het toch raak, hoe kan dat nou.. :? ). Tja, dat komt omdat je die enemy in het verleden zag. Je schiet in dit geval dus zo'n 12 cm scheel. En iemand die snel jouw steegje kruist kun je dus ook nooit een headshot geven zolang je geen shotgun hebt. Ofwel; ook al ben je nog zo goed, je verliest gewoon dik vanwege je monitor. En dat is erg snel frustrerend... er zijn daarom ook zat GoTters die hun scherm hebben teruggebracht vanwege de inputlag (ook de 2407WFP-HC).

[Voor 9% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 13-03-2008 01:05]

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:52
Qsix heeft de prijs van de 2408 nu verlaagd naar 599....nog steeds duurder dan bij Dell ? :?

• BasNation
wildcheese schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 07:52:
Qsix heeft de prijs van de 2408 nu verlaagd naar 599....nog steeds duurder dan bij Dell ? :?
Ik dacht altijd dat als je Dell spullen koopt, je ze ook het beste bij Dell kan halen. Mocht er dan namelijk iets mis zijn met de monitor, of ze moeten geupgrade (firmware) worden door een productiefout dan kan je hem dan tenminste meteen naar Dell sturen i.p.v. eerst naar die internet shop die het daarna pas naar Dell stuurt.

Je maakt volgens mij dus een extra schakel in de keten en dat is eigenlijk nooit bevorderlijk.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Want het prijsverschil is nu nog maar 22 euro maar daar krijg je wel 2 jaar extra garantie mee.

Vraag me eigenlijk nog steeds af of die input lag op alle ingangen hetzelfde is.
Hoe reageert qsix eigenlijk als je de monitor terug stuurt, omdat je er niet tevreden over bent?

• Scorpinus
Anoniem: 255272 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:19:
Hoe reageert qsix eigenlijk als je de monitor terug stuurt, omdat je er niet tevreden over bent?
Ligt er aan of je dat binnen de 8 dagen doet. Binnen die 8 dagen zijn ze verplicht je geld terug te geven, daarna is het soms lastiger om voor elkaar te krijgen. Maar heb nog geen ervaring met Qsix, dus daar kan ik niets over zeggen.

Ik zie wel dat het bij dell gratis retour is, aangezien ze hem komen halen ipv dat jij hem moet opsturen (verzekerd, en een paar kilo).

[Voor 6% gewijzigd door Scorpinus op 13-03-2008 09:33]

@jcv

Wat voor scherm zou je dan moeten nemen volgens jou 24 inch?
Want ik lees namelijk ook veel dat je met 24 inch tn panelen vooral last heb van de inkijkhoek en de daarbij behorende problemen?
Nieuwste samsung 24 inch is bijvoorbeeld eentje met tn paneel en een inkijkhoek van 160/160. Zowel horizontaal als verticaal dus.

• BasNation
Een verticale inkijkhoek van 160 op een TN panel is de grootste cr*p die er is :). Haal daar gerust maar 100 vanaf.

[Voor 9% gewijzigd door BasNation op 13-03-2008 14:49]

• Dr.Bob

Dr.Bob

Yes! Hijs binnen :-) Vanmiddag bij qsix langsgereden (zit een paar straten bij me vandaan) en opgehaald. En ga morgen ofzo nog eentje halen, want werk nu dual-screen en wil dat uiteraard wel zo houden.

Maaaar: ik heb nog een nieuwe videokaart nodig, die dual DVI of dual HDMI heeft. Weet iemand wat een hele goede (of de beste) videokaart voor 2D is? Ik gebruik em dus never om te gamen, puur photoshop en desktopapps.
Modbreak:1) leuk voor je dat jij een monitor wilt kopen, maar dat is voor de rest van ons totaal oninteressant/offtopic - laat dat soort slowchatopmerkingen aub achterwge
2) hou het een beetje on-topic, sowieso is dat een vraag die je met enige eigen inzet (die we op GoT altijd van je verwachten) makkelijk zelf kunt beantwoorden, zie ook: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

[Voor 33% gewijzigd door dion_b op 14-03-2008 12:59]

NERDCORE FOR LIFE

• BasNation
Vroeger zou men je een Matrox aanraden, die zijn echter al een tijd uit de roelatie. Dus bij deze dan maar een 9600GT :)

[Voor 26% gewijzigd door BasNation op 13-03-2008 15:22]

@basnation

Ik denk dat je de waarde door 2 moet delen. 80 graden van boven en 80 graden van onder. Niet dat het erg veel is maar das een ander verhaal.

• IGuardianI
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
kunnen de mensen die hun nieuwe scherm(2408WFP) binnen hebben misschien wat zeggen over hun nieuwe monitor?:) werktie naar behoren enz? ergens problemen ondervonden? zowat welke?

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 19:22
Als het goed is wordt morgen mijn 2408WFP afgeleverd. Helaas kan ik er pas volgend weekend in het paasweekend echt mee spelen.

Ik vond de http://monitortest.blogspot.com/ review erg volledig. Ik ben ook weer niet zo'n ontzettende supergamer dat die input lag mij gaat storen denk ik. Dan moet je maar bij CRT blijven of voor de goedkopere TN schermen gaan. Ik heb het idee dat mensen van relatief kleine dingen wel hele grote issues maken.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Azrael
Heeft iemand m al gecalibreerd? Ik heb nog geen calibrator kunnen lenen, als iemand z'n profiel zou kunnen delen zou ik dat op prijs stellen ;)

ik speel vooral race games, forza 2, need for speed, PGR dat soort games. Zou ik veel hinder ondervinden van input lag?
Bijvoorbeeld dat ik de bocht nader en ik hem de bocht instuur maar dat de auto pas in de grind bak de bocht door gaat?

Wel ik heb hem dus,

een klein leverprobleempje maar dat lag helemaal niet aan Qsix. Hij is net geinstalleerd, even mee gespeeld... Ik heb ook geen calibratording dus sorry ;-)

Euhm, wel vertel er wat over: hij is vierkant, 24inch... en bright ;-) nee serieus, stel wat vragen en ik probeer te antwoorden maar ik kan geen uitgebreide testen gaan doen wegens te weinig tijd... maar korte dingen wil ik wel proberen/testen/...

Straks/morgen nog even kijken naar dode pixels etc maar tot nu toe nog iets opgevallen... tilt werkt goed alleen wat vervelend dat je eerst het panel even in een schuine hoek moet zetten voor je hem draait anders raak je zowieso de tafel (volledig naar boven is dus net niet voldoende). Aansluitingen: wow :-) voldoende keuze ;-) bij mij hangt hij op HDMI op 1920...

• Azrael
Als ie vierkant is zou ik m terugsturen, dat hoort niet 8)7

• jcvjcvjcvjcv
Anoniem: 255272 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:19:
Vraag me eigenlijk nog steeds af of die input lag op alle ingangen hetzelfde is.
Het zit hem in de verwerking van het beeld, het overdrive circuit, de scaler etc. Dus ja, op alle ingangen wel.
Anoniem: 255272 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:25:
@jcv

Wat voor scherm zou je dan moeten nemen volgens jou 24 inch?
Want ik lees namelijk ook veel dat je met 24 inch tn panelen vooral last heb van de inkijkhoek en de daarbij behorende problemen?
Nieuwste samsung 24 inch is bijvoorbeeld eentje met tn paneel en een inkijkhoek van 160/160. Zowel horizontaal als verticaal dus.
LG 245 (EDIT) BN raad ik vaak aan. Ziet er tot nog toe het beste uit naar wat ik er van gezien heb in 24" land.

Die 160 is inderdaad onzin. Je kunt als je er een meter vanaf zit geeneens het hele scherm in dezelfde kleur / contrast zien.
Anoniem: 255272 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:36:
ik speel vooral race games, forza 2, need for speed, PGR dat soort games. Zou ik veel hinder ondervinden van input lag?
Bijvoorbeeld dat ik de bocht nader en ik hem de bocht instuur maar dat de auto pas in de grind bak de bocht door gaat?
Als je 180 km/h rijd in die game (50 meter / seconde), rijd je in die 40 ms 2 meter. Dus vergeleken met iemand die hetzelfde reactievermogen hebt als jij hebt, maar een scherm zonder inputlag, reageer jij dan altijd 40 ms later. Lijkt mij bloed irritant. Ik merkte de inputlag van m'n 204Ts in Windows al :X

Nee dat moet ik niet hebben inderdaad. Rem nu soms nog steeds te laat voor de bochten in forza 2. Zal dan helemaal meer in de grindbak zitten dan erbuiten.
Is het verstandig om nu voor die Lg 245/246 te gaan kijken? Ik zag op de site van LG namelijk al de W2452v aangekondigt staan namelijk.

• BasNation
de LG L246WH-BN heeft een TN paneel... en is dus op andere mensen gericht dan de 2408WFP. Het enige waar de LG L246WH-BN beter in zal zijn is games. Als die 40ms je niet zoveel kan interesseren is de 2408WFP in ieder opzicht de betere keus lijkt me. De reviews van de 246 zijn namelijk niet bepaald unaniem positief.

de L245WP-BN is wat dat betreft een interessantere keus, maar of het P-MVA panel wat erin zit zich kan meten met de 2408WFP is me niet bekend. Wellicht zal de LG minder input-lag hebben. Maar het zal meer in de buurt van de 2408WFP dan de L246WH-BN liggen.

[Voor 39% gewijzigd door BasNation op 13-03-2008 23:03]

• neographikal
  • Niet online
BasNation schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:58:
de L245WP-BN is wat dat betreft een interessantere keus, maar of het P-MVA panel wat erin zit zich kan meten met de 2408WFP is me niet bekend. Wellicht zal de LG minder input-lag hebben. Maar het zal meer in de buurt van de 2408WFP dan de L246WH-BN liggen.
Dan kun je ook de Novita 2406WD proberen: zelfde paneel. Helaas leveringsproblemen, vandaar dat ik *nu* m'n nagelnieuwe Dell 2408 ga aansluiten. Wish me luck :)

• Anoniem: 35517
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:09:
[...]

Dan kun je ook de Novita 2406WD proberen: zelfde paneel. Helaas leveringsproblemen, vandaar dat ik *nu* m'n nagelnieuwe Dell 2408 ga aansluiten. Wish me luck :)
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen neo, ik zie je vaak posten in de FG topics en neem ook aan dat je hem vooral voor LR/PS gaat gebruiken en niet/nauwelijks voor gaming... ik zit dit scherm nu ook zwaar te overwegen voor fotografiewerk (gebruik nu een Samsung 930BF met TN panel :X ) alleen die inputlag issues schrik ik een beetje van, maar merk wel dat dit voornamelijk gamers zijn ;)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik vind het nu ook wel een zeer interessant scherm, voor films is inputlag niet zo boeiend, en een echt zware gamer ben ik niet dus het is niet een enorm probleem :P

Toch zou ik hem het liefst proberen, maar dat gaat helaas niet :(

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• jcvjcvjcvjcv
BasNation schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:58:
de LG L246WH-BN heeft een TN paneel... en is dus op andere mensen gericht dan de 2408WFP. Het enige waar de LG L246WH-BN beter in zal zijn is games. Als die 40ms je niet zoveel kan interesseren is de 2408WFP in ieder opzicht de betere keus lijkt me. De reviews van de 246 zijn namelijk niet bepaald unaniem positief.

Damn. Ik ging er vanuit dat de 246 een licht verbeterde 245 zou zijn. En ik ben ook al eens iets tegengekomen dat de 246 het US typenummer van de 245 was. Nee, als 'ie TN heeft; niet doen. De 245 heeft een vriend van me, mooi scherm. Je ziet in de eerste seconde al dat hij een heel stuk beter is dan bijvoorbeeld de Samsung 245B (kots kots).

@marcieking : voor film kijken maakt het ook uit, tenzij je in je afspeelprogramma een vertraging kunt invoeging voor het geluid. ;) (beeld/geluid asynchroom is heel irritant).

• neographikal
  • Niet online
Okay, eerste ervaringen: wel wat inputlag, maar ik kan niet oordelen over de mate waarin, ik merk het, maar ik ervaar het niet echt als storend. Ik heb te weinig ervaring met andere schermen, hoewel de iMac er minder last van had.

Gebrek aan backlightbleeding is opmerkelijk: als ik écht mierenneuk, dan zie ik linksbovenin een marginaal beetje meer licht, maar dan ben ik ook echt absoluut aan het mierenneuken. Contrast en brightness heb ik nog op 50% staan, maar ik denk dat ik de brightness zelfs ietsje naar beneden ga draaien. Dat ding levert me een bak licht...

Voor de liefhebber: Dell WFP2408 kleurprofiel Gebouwd met een Spyder3 op een nagelnieuwe 2408 op fabrieksinstellingen. Calibratietarget: gamma 2.2, kleurtemperatuur 6500K.

Morgenochtend nog even in daglicht het schermoppervlak nakijken op krasjes (slechte ervaringen mee), maar tot nu toe ben ik *erg* happy met het scherm :) Cardreader is voor mij als fotograaf ook erg handig :) De rest van de ervaringen komen morgen wel

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:09:
[...]
@marcieking : voor film kijken maakt het ook uit, tenzij je in je afspeelprogramma een vertraging kunt invoeging voor het geluid. ;) (beeld/geluid asynchroom is heel irritant).
Een beetje mediaplayer heeft die optie, maar het wordt volgens mij wat minder snel sterk storend dan wanneer je een FPS speeld als Counterstrike. :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Azrael
neographikal schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:10:

Voor de liefhebber: Dell WFP2408 kleurprofiel Gebouwd met een Spyder3 op een nagelnieuwe 2408 op fabrieksinstellingen. Calibratietarget:
Tnx :) Nu nog aan de praat krijgen. Ik heb m wel in C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color gezet en geselecteerd onder color management, maar het doet niet echt wat..

[Voor 5% gewijzigd door Azrael op 14-03-2008 01:03]

• BasNation
Het schijnt dat je hem het beste pas na enkele dagen gebruik kan calibreren. Eventjes "inrijden" als het ware :).

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06-2013
Na lang te hebben zitten twijfelen tussen de LG L245WP en de DELL 2408WFP gisteren dan toch de DELL besteld :) Verwachte levertijd welke ik op kreeg is op of voor 26 maart...... maar tot mijn grote verbazing was de monitor gister middag al verzonden en als ik nu op de site van UPS kijk dan is de status nu (na wat heen en weer gezworven te hebben via eindhoven, brussel en amsterdam): OUT FOR DELIVERY :) Wordt ik hier effe blij van..... wat hoor ik daar de bel!! Ik ben benieuwd

• BasNation
Damn zou ik maar eens opstaan en de deur open maken, wellicht is het namelijk gewoon een collecte voor de hartstichting.

Als ik op internet zoek heeft de LG toch een behoorlijk algere input lag van rond de 22 ms. Vind ik toch iets aantrekkelijker dan 40-60 seconden.
Plus wat ik een nadeel van dell vind is dat je niet van te voren kan zien wat je koopt. Voor de LG kan ik even een MM binnenlopen. :D

• Zyphrax
  • Laatst online: 22-01 19:22
Anoniem: 60904 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:20:
Straks/morgen nog even kijken naar dode pixels etc maar tot nu toe nog iets opgevallen... tilt werkt goed alleen wat vervelend dat je eerst het panel even in een schuine hoek moet zetten voor je hem draait anders raak je zowieso de tafel (volledig naar boven is dus net niet voldoende). Aansluitingen: wow :-) voldoende keuze ;-) bij mij hangt hij op HDMI op 1920...
Ik las in de review van monitortest.blogspot.com dat het beeld scherper is via de DVI aansluitingen. Misschien aardig om eens naar te kijken.
neographikal schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:10:
Voor de liefhebber: Dell WFP2408 kleurprofiel Gebouwd met een Spyder3 op een nagelnieuwe 2408 op fabrieksinstellingen. Calibratietarget: gamma 2.2, kleurtemperatuur 6500K.
Met behulp van de applicatie die bij de Spyder3 zit heb je dan ook via de OSD van je monitor je brightness, contrast en RGB verandert toch? Waar heb je die op ingesteld staan nu?
Anoniem: 255272 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:27:
Als ik op internet zoek heeft de LG toch een behoorlijk algere input lag van rond de 22 ms. Vind ik toch iets aantrekkelijker dan 40-60 seconden.
40-60 milliseconden mag ik hopen ;)

[Voor 11% gewijzigd door Zyphrax op 14-03-2008 09:38]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• neographikal
  • Niet online
Zyphrax schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:37:
Met behulp van de applicatie die bij de Spyder3 zit heb je dan ook via de OSD van je monitor je brightness, contrast en RGB verandert toch? Waar heb je die op ingesteld staan nu?
Factory defaults voldeden :)

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 00:05
Die 2408 wordt steeds goedkoper bij dell.
Nu staat ie voor 597 op de website. Als je dan nog 5% korting krijgt is ie 566 euro.
Als het goed is komt de mijne vandaag binnen... ben heel benieuwd.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee