Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" en 27") - Deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 43.716 views sinds 30-01-2008

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DVI, HDMI, Sub-D, USB en stroom zo uit mijn hoofd.

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 35517 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:01:
Welke kabels worden eigenlijk meegeleverd bij de Dell 2408WFP? Op http://support.euro.dell....s/2408WFP/en/UG/index.htm kan ik er namelijk niet zoveel over vinden en aangezien HDMI kabels niet erg goedkoop zijn, ga ik ze als ze niet meegeleverd worden meteen even op eBay bestellen ;)
hdmi kabel koop je voor 10 euro (tenzij je meer dan 3 meter nodig hebt voldoen die net zo goed als een kabel van 100 euro)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Anoniem: 27944

neographikal schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:14:
Ik had nog een nieuwere versie gebakken, die staat daar. Zodra ik mijn spullen weer binnen heb zal ik ook nog een profiel online zetten met de brightness op standje 20 zodat jullie niet zo bruin worden :P
Great. Wellicht zou je ook willen beschrijven hoe je dit profiel werkend krijgt onder Windows/Vista?
Thnx!

• Anoniem: 35517
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 27944 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:10:
[...]

Great. Wellicht zou je ook willen beschrijven hoe je dit profiel werkend krijgt onder Windows/Vista?
Thnx!
http://www.redriverpaper....cc-color-profiles-on.html ;)

• neographikal
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:26:
[...]

hdmi kabel koop je voor 10 euro (tenzij je meer dan 3 meter nodig hebt voldoen die net zo goed als een kabel van 100 euro)
Het maakt sowieso geen fluit uit. Signaal = signaal, gewoon de cheapass kabels van Ebay af pakken.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ja, maar als het signaal heel zwak wordt begint het lastig te worden een één van een nul te onderscheiden. Het is dus niet zo zinnig om de bijna spreekwoordelijke zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht tekopen, maar enorme bagger over grote afstanden is ook niet verstandig.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-03 19:16
Ik vind het markant dat er nog niets is gezegd geweest van de DELL UltraSharp 2009W...
Nieuwe monitor, oké revisie maar ziet er best goed uit.

Gebruikt jammer genoeg wel een TN-paneel dacht ik.

Meer info hier => http://www.tcmagazine.inf...hp?shownews=18697&catid=2

Voorlopig nog enkel in Amerika verkrijgbaar

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

neographikal schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:03:
DVI, HDMI, Sub-D, USB en stroom zo uit mijn hoofd.
Vergeet de Displayportkabel niet.

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-03 22:33
Hi,
Laatst hebben we op m'n werk de 2408 gekocht omdat het zoveel video aansluit mogelijkheden heeft.
Alleen als je hem component of composite aansluit geeft hij geen 16:9 weer maar 16:10 aspect ratio heeft iemand hier een oplossing voor het is nogal irritant.
groet

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Addiction schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:51:
Ik vind het markant dat er nog niets is gezegd geweest van de DELL UltraSharp 2009W...
Nieuwe monitor, oké revisie maar ziet er best goed uit.

Gebruikt jammer genoeg wel een TN-paneel dacht ik.

Meer info hier => http://www.tcmagazine.inf...hp?shownews=18697&catid=2

Voorlopig nog enkel in Amerika verkrijgbaar
Niet interessant dus. Valt die wel onder de UltraSharp serie?

Geen opvolger voor de 2007FP, geen opvolger voor de 2007WFP; shame on Dell!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 15:48
Ik heb sinds vandaag een 2408 en ben er toch wel erg blij mee. De kleuren zijn inderdaad wat fel, maar ik moet zeggen dat het niet te is. Voor gewoon gebruik is het zelfs zeer fraai. Heb net even een BBC HD docu (1080p ) erop bekeken, en is echt zeer fraai. Ik ben blij dat ik niet voor een goedkopere Samsung 24" ben gegaan.

Ik heb de helderheid tussen de 5 en 20% staan, klinkt erg laag maar is helder genoeg. Contrast staat op 47% en verder heb ik de fabrieks instellingen, die volgens mij gewoon goed zijn.

Verder heb ik nog via ebay een DVI-HDMI kabel gekocht voor 7,50 inclusief verzending. Doet het prima, omdat het signaal toch digitaal is heb je volgens mij geen super dure kabels nodig.

Anoniem: 133073

Heeft er iemand ervaring met de 2408WFP in combinatie met een macbook pro? Begrijp ik het goed dat deze hem niet native ondersteund. Want als ik mijn 2007WFP aansluit werkt het scherm wel normaal zonder enig calibratie.

Anoniem: 255272

@wildcheese

De contrast kon toch alleen maar ingesteld worden per 25 procent? 0. 25. 50. 75. 100 procent toch?
Of heb jij soms die nieuwe revisie waar over gesproken werd?

Anoniem: 133073

En btw is het normaal dat de 2408WFP een zacht buzzende geluid maakt. Is dit een reden om hem om te ruilen. Scherm komt trouwens van Qsix af.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit deel is weer vol mensen, denken we aan een nieuw deel?
Morgen zal ik, of een van de collega's, deze sluiten

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• BasNation
  • Laatst online: 12-03 13:55
tuurlijk een nieuw deel, we zijn nog lang niet uitgeblaat :).

@ Jimxp, dit gezoem komt doordat je je brightness te laag hebt staan :P.

Als je je brightness boven de 65 zet gaat het gezoem weg, maar mag je na het computeren wel even wat after-sun smeren.

http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2408wfp.htm voor meer informatie over dit gezoem

Dus... als je je eraan stoort zou ik hem omruilen.

[Voor 13% gewijzigd door BasNation op 19-03-2008 00:19]

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 15:48
Anoniem: 255272 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:15:
@wildcheese

De contrast kon toch alleen maar ingesteld worden per 25 procent? 0. 25. 50. 75. 100 procent toch?
Of heb jij soms die nieuwe revisie waar over gesproken werd?
Ik heb gewoon de 1ste revisie, lijkt me sterk dat er weer een opvolger in aantocht is op zo'n korte termijn. Je bent in de war met de scherpte, die kan in stappen geregeld worden. Default is bij mij gewoon perfect, dus ook van de scherpte.

• Uitje
  • Laatst online: 05-06-2013
wildcheese schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 07:53:
[...]

Ik heb gewoon de 1ste revisie, lijkt me sterk dat er weer een opvolger in aantocht is op zo'n korte termijn. Je bent in de war met de scherpte, die kan in stappen geregeld worden. Default is bij mij gewoon perfect, dus ook van de scherpte.
Nu ik me heb neergelegd bij het feit dat programma's welke niet gebruik maken van color management er niet uit zien op deze monitor (veels te felle kleuren) vroeg ik me af of er nog iets te doen is aan de groen tint welke ik op sommige plaatsen van de monitor zie. Dit met name als ik een lichte (witte) achtergrond heb. Het lijkt wel alsof de kleuren niet overal hetzelfde zijn. Is dit nog weg te werken met het goed kalibreren van deze monitor?

• neographikal
  • Niet online
Uitje schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:18:
[...]

Nu ik me heb neergelegd bij het feit dat programma's welke niet gebruik maken van color management er niet uit zien op deze monitor (veels te felle kleuren) vroeg ik me af of er nog iets te doen is aan de groen tint welke ik op sommige plaatsen van de monitor zie. Dit met name als ik een lichte (witte) achtergrond heb. Het lijkt wel alsof de kleuren niet overal hetzelfde zijn. Is dit nog weg te werken met het goed kalibreren van deze monitor?
Zelfde probleem hier, ik twijfel of het niet gewoon aan de kijkhoek ligt van zo'n groot scherm?

• Uitje
neographikal schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:08:
[...]

Zelfde probleem hier, ik twijfel of het niet gewoon aan de kijkhoek ligt van zo'n groot scherm?
Het schijnt inderdaad een probleem te zijn van deze monitor waarbij het ook erger/minder wordt afhankelijk van de kijkhoek. Ik ben al blij dat ik geen last heb van de rode tinten aan beide ziijkanten wat ook vaak een probleem schijnt te zijn. Ik kijk het in ieder geval nog even aan om te zien of ik er aan ga wennen.
Het groenige midden/linksonder heb ik ook gezien in zowel de 2707 die ik had en ook 3008 die ik nu heb, maar het is voor mij te weinig om er aanstoot aan te nemen. Het is iig niet iets dat je met kleurenregeling in de monitor kan aanpassen aangezien je daarmee de kleuren van het complete schermoppervlak bijregelt, en dus ook voor de delen die die tint niet hebben.

• BasNation
Net dan toch maar € 567,24 voor de 2408WFP overgemaakt, een waar rib uit me lijf :).

Als hij binnen is ga ik meteen maar even de Spyder2 van een vriend van me lenen.

[Voor 3% gewijzigd door BasNation op 19-03-2008 16:31]

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Zo, het scherm is binnen. Ik heb ook een 2408WFPb gehad, en heb eigenlijk helemaal geen last van inputlag. Hij is wel lekker groot. Morgen een uitgebreide test, en calibratie met een Spyder2 Pro :D

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
marcieking schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:51:
[...]
Hij is wel lekker groot. Morgen een uitgebreide test, en calibratie met een Spyder2 Pro :D
Test dan ook de inputlag if you will want :Y

@ hieronder
Heb het veranderd. Context kwam niet overeen. :)

[Voor 15% gewijzigd door Scipionyx op 19-03-2008 17:32]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• jcvjcvjcvjcv
....if you want

;)

• BasNation
Scipionyx schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Test dan ook de inputlag if you will want :Y

@ hieronder
Heb het veranderd. Context kwam niet overeen. :)
Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die een CRT hebben staan om dit fatsoenlijk te kunnen testen.

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

BasNation schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:33:
[...]

Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die een CRT hebben staan om dit fatsoenlijk te kunnen testen.
Nah, ik denk dat dat ook wel weer meevalt, hierthuis ben ik de enige met een tft scherm en de andere 3 computers hebben CRTs.

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik ben de enige hier in huis met een echt TFT scherm, ik kom ook van een Dell CRT af, dus ik kan nog prima testen. Iemand voorkeur voor IIyama, Philips, Viewsonic, of Dell? :P
Een test over de inputlag gaat er zeker komen, als het goed is gebruiken we Gangstaroo's 350D om de foto's te nemen. We gaan ook testen of de gaming mode nog het een en ander aan preprocessing uitzet, en of dat effect heeft op de inputlag.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er is nog niemand die windows draait en een goede oplossing heeft gevonden voor het over-saturated roos/rood/oranje?

Aan dit soort dingen kan ik me rot ergeren, maar nu val ik in de herhaling :P

Ik kan me niet voorstellen dat er gewoon geen oplossing is (op een mac kopen na dan).

Anoniem: 255272

Ben benieuwd naar de input lag test. Verschil met gamemode aan of uit is volgens mij nog niet getest. Ben heel erg benieuwd.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-03 23:07
Bartjuh schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:35:
Er is nog niemand die windows draait en een goede oplossing heeft gevonden voor het over-saturated roos/rood/oranje?

Aan dit soort dingen kan ik me rot ergeren, maar nu val ik in de herhaling :P

Ik kan me niet voorstellen dat er gewoon geen oplossing is (op een mac kopen na dan).
Ik zit daar ook een beetje mee, heb het kleurprofiel dat in dit topic stond ingesteld maar dit geld alleen voor losse software, maar niet in bijv. windows preview, thumbs en slideshow; ook windows zelf en firefox enzo. zijn veel te flets.

• Niet online
Ik heb "goed" nieuws te melden. Ik heb vandaag (samen met marcieking) m'n Dell 2408WFPb binnengekregen, en even rondgespeeld met een MacBook en een Dell Dimension 5000, met ATI Radeon HD2400Pro. Wat me opviel is dat ik op de MacBook wél inputlag heb, en op de Dimension niet. Wat blijkt dus, de inputlag zit hem in de videokaart. Als ik de MacBook op een resolutie zet van 1280x1024 (streched) ipv 1920x1200 heb ik géén inputlag. Met de HD2400Pro (PCIe, 256MB) heb ik totaal geen problemen. De oplossing voor het inputlagprobleem is waarschijnlijk dus simpel, koop gewoon een goedkoop kaartje (die HD2400Pro heeft 35 e gekost) en je bent er vanaf. Misschien dat iemand dit nog kan verifiëren met onboard vs. externe videokaart?

• neographikal
  • Niet online
Stomme vraag: waar staat die B voor?

• Niet online
neographikal schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:36:
Stomme vraag: waar staat die B voor?
Ik denk voor een nieuwe revisie... Ik heb trouwens ook net mijn monitor gecalibreerd met m'n Spyder3 (met RGB sliders). Mijn profiel (gemaakt op m'n MacBook) is te downloaden vanaf hier :)
Mijn veranderde settings ten opzichte van factory defaults:
Brightness: 35
Preset Mode: Custom (R,G,B)
Met settings:
Red: 100
Green: 96
Blue: 99
Gamma staat gewoon op PC overigens

Mijn rood is hiermee al een stuk minder oversaturated, of ik ben eraan gewend geraakt. Misschien dat ik mijn brightness nog wat meer omlaag ga schroeven want tjongejonge wat een bak licht komt eruit :X

• neographikal
  • Niet online
Wat staat er achterop je monitor bij de typeaanduiding en revisie? Nu al een nieuwe revisie is niet echt positief, dat zou betekenen dat er problemen zijn geweest en dan ga ik toch Dell eens bellen wat er precies is opgelost. Ik blijf wat last houden van wat intensiteitsverschillen op witte vlakken.

[Voor 63% gewijzigd door neographikal op 19-03-2008 21:50]

• Niet online
neographikal schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:49:
Wat staat er achterop je monitor bij de typeaanduiding en revisie? Nu al een nieuwe revisie is niet echt positief, dat zou betekenen dat er problemen zijn geweest en dan ga ik toch Dell eens bellen wat er precies is opgelost. Ik blijf wat last houden van wat intensiteitsverschillen op witte vlakken.
Hmm toch niet idd, er staat A00 op de achterkant. Heb jij ook de WFPb?

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Anoniem: 35517 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:35:
Ik heb "goed" nieuws te melden. Ik heb vandaag (samen met marcieking) m'n Dell 2408WFPb binnengekregen, en even rondgespeeld met een MacBook en een Dell Dimension 5000, met ATI Radeon HD2400Pro. Wat me opviel is dat ik op de MacBook wél inputlag heb, en op de Dimension niet. Wat blijkt dus, de inputlag zit hem in de videokaart. Als ik de MacBook op een resolutie zet van 1280x1024 (streched) ipv 1920x1200 heb ik géén inputlag. Met de HD2400Pro (PCIe, 256MB) heb ik totaal geen problemen. De oplossing voor het inputlagprobleem is waarschijnlijk dus simpel, koop gewoon een goedkoop kaartje (die HD2400Pro heeft 35 e gekost) en je bent er vanaf. Misschien dat iemand dit nog kan verifiëren met onboard vs. externe videokaart?
Ik durf toch te beweren dat dat niet het hele probleem is. Als je ook ziet dat mensen een fatsoenlijke kaart in clone modus zetten met twee schermen eraan, en dat het ene scherm 3 frames op het andere voorloopt denk ik niet dat het in de kaart zit :P

• neographikal
  • Niet online
RevA00 gewoon hier. :) Van de inputlag ondervind ik zelf trouwens geen last. Eergisteren nog een potje zitten command en conqueren - voor het eerst in jaaaaaren - en dat ging prima. Geen ghosting of ander gezeur. 't Is wel een hele belevenis op zo'n groot scherm :P

• Uitje
neographikal schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:49:
Ik heb zelf ook een A00 WPFb. Heb gelezen op het dell forum dat deze staat voor waar de monitor is gemaakt. Ik denk dat ik ook eens een belletje ga plegen hierover want ik blijf het toch wel irritant vinden al die groene vegen op een witte achtergrond,

• jcvjcvjcvjcv
neographikal schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:57:
RevA00 gewoon hier. :) Van de inputlag ondervind ik zelf trouwens geen last. Eergisteren nog een potje zitten command en conqueren - voor het eerst in jaaaaaren - en dat ging prima. Geen ghosting of ander gezeur. 't Is wel een hele belevenis op zo'n groot scherm :P
C&C is toch ook een RTS? Geen fps game? Dan is het ook wel logisch dat je er geen last van hebt. Een snelle fps game waar je bijvoorbeeld 20 kmh door de steegjes rent (je weet wel wat ik bedoel) heb je daar veel meer last van. :)

• BasNation
volgens mij zegt die b alleen waar hij geassembleerd is, een B en een niet-B kunnen dus prima exact hetzelfde panel hebben maar gewoon in andere fabrieken in elkaar geknutseld.

Bovendien heb ik nog geen één verhaal gehoord over verschillen tussen B en niet-B dus het zal vast geen 226BW syndroom zijn.

• Ultraman
  • Laatst online: 00:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier is vandaag de inputlag getest door te mirroren met een Philips Brilliance CRT.
Mijn broertje heeft de meting gedaan, omdat het nu laat is ga ik helaas de pics niet posten nu, dat komt vanavond wel. Dan ga ik mogelijk zelf ook de monitor hier voor mijn neus zetten om er zelf een oordeel over te vellen.
Maar over de accuraatheid kan ik dus geen harde dingen zeggen op dit moment.

De kans is zeer groot dat de 2408WFP door mijn broertje teruggestuurd wordt omdat hij wel last heeft van de inputlag bij een potje Sauerbraten. Ook heb ik zelf heel even die fast-paced shooter gedaan in een instagib modus op de TFT en daarna op de CRT, de TFT voelt duidelijk wat logger aan door de delta t in weergave. Van de inputlag heeft hij geen last bij het spelen van wat "rustigere" games zoals SWAT4 en C&C Renegade. The Elder Scrolls: Oblivion is overigens echt een plaatje op deze monitor. Maar voor zeer snelle en accurate shooters is dit dus mogelijk geen aanrader.
Maar let op: inputlag is een enorm persoonlijk verschijnsel en ook zeer afhankelijk van wat je dus met een monitor doet. Voor uitsluitsel test je zelf. Gelukkig bestaat er het fenomeen "Binnen 7 dagen retourneren zonder opgaaf van reden." mocht je willen gaan kopen en het bevalt toch net niet.

Maar...
Hij heeft dus de 2 monitoren in een mirror gezet en een foto genomen met een digicam. Ik ben niet op de hoogte van de gebruikte settings. Nogmaals, morgen ga ik het zelf wel overdoen voor meer duidelijkheid.
Maar de foto's die hij mij stuurde haalde maakte ik een verschil op van maarliefst 45 ~ 55 ms.
De gebruikte stopwatch software was nauwkeurig tot op de 10ms, vandaar het bereik van de bevinding.

Nu eens lekker tukken en vanavond ga ik eens kijken wat het doet met UT2K4, dat is de vlotste game die ik wel eens speel geloof ik.

Dat terzijde heb ik gisteren aangegeven dat dit deel vol was, maar heb ik nog geen nieuw deel vernomen. Dat is jammer, anders had ik daar gelijk naar door kunnen linken en had er direct gespeculeerd/gediscussieerd/etc kunnen worden over deze post.

[Edit]
[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 9

[Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 02-04-2008 19:39]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee