Hier is vandaag de inputlag getest door te mirroren met een Philips Brilliance CRT.
Mijn broertje heeft de meting gedaan, omdat het nu laat is ga ik helaas de pics niet posten nu, dat komt vanavond wel. Dan ga ik mogelijk zelf ook de monitor hier voor mijn neus zetten om er zelf een oordeel over te vellen.
Maar over de accuraatheid kan ik dus geen harde dingen zeggen op dit moment.
De kans is zeer groot dat de 2408WFP door mijn broertje teruggestuurd wordt omdat hij wel last heeft van de inputlag bij een potje Sauerbraten. Ook heb ik zelf heel even die fast-paced shooter gedaan in een instagib modus op de TFT en daarna op de CRT, de TFT voelt duidelijk wat logger aan door de delta
t in weergave. Van de inputlag heeft hij geen last bij het spelen van wat "rustigere" games zoals SWAT4 en C&C Renegade. The Elder Scrolls: Oblivion is overigens echt een plaatje op deze monitor. Maar voor zeer snelle en accurate shooters is dit dus mogelijk geen aanrader.
Maar let op: inputlag is een enorm persoonlijk verschijnsel en ook zeer afhankelijk van wat je dus met een monitor doet. Voor uitsluitsel test je zelf. Gelukkig bestaat er het fenomeen "Binnen 7 dagen retourneren zonder opgaaf van reden." mocht je willen gaan kopen en het bevalt toch net niet.
Maar...
Hij heeft dus de 2 monitoren in een mirror gezet en een foto genomen met een digicam. Ik ben niet op de hoogte van de gebruikte settings. Nogmaals, morgen ga ik het zelf wel overdoen voor meer duidelijkheid.
Maar de foto's die hij mij stuurde haalde maakte ik een verschil op van maarliefst 45 ~ 55 ms.
De gebruikte stopwatch software was nauwkeurig tot op de 10ms, vandaar het bereik van de bevinding.
Nu eens lekker tukken en vanavond ga ik eens kijken wat het doet met UT2K4, dat is de vlotste game die ik wel eens speel geloof ik.
Dat terzijde heb ik gisteren aangegeven dat dit deel vol was, maar heb ik nog geen nieuw deel vernomen. Dat is jammer, anders had ik daar gelijk naar door kunnen linken en had er direct gespeculeerd/gediscussieerd/etc kunnen worden over deze post.
[Edit]
[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 9
[
Voor 7% gewijzigd door
Ultraman op 02-04-2008 19:39
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.