![]() | |||
Inleiding - Hardware - Games - Vaak gevraagde vragen - Links | |||
![]() | |||
InleidingHet is zover! In de Verenigde Staten op 22 november 2005, in Europa op 2 december 2005 en in Japan op 10 december 2005 is na een aantal jaren felle strijd tussen Microsoft's Xbox, Sony's PS2 en Nintendo's Gamecube de eerste next-generation console op de markt gekomen: Microsoft's Xbox 360. In dit topic is er alle ruimte om naar believen te discussieren over alles wat de Xbox 360 aangaat, van de beste methode om hem op je TV aan te sluiten tot over gelekte video's kwijlen. Voor dingen die eigen aandacht behoeven splitsen we graag een eigen topicje af, zoals de [rml][X360] Gears of War[/rml]. We willen het hier wel graag over de machine zelf hebben, en niet over randapparatuur die niet direct met de 360 te maken heeft. Dus: controllers en dergelijke horen hier zeker, maar hier graag geen ellenlange verhandelingen over surround setjes en flat TV's: die vragen komen in Audio, Video & HiFi Forum veel beter tot hun recht en verstoren de discussies over vette games, trailers en screenies dan niet Voor de grote slowchatfans is er een eigen IRC-kanaal opgezet op het netwerk van Tweakers.net: #xbox360 op irc.tweakers.net:6667. Voor de minder frequente IRC'er te bereiken via webapplet op http://irc.tweakers.net/xbox360 | |||
| |||
HardwareIn het kort:
| |||
![]() Op dit moment zijn er 3 versies van de 360 in omloop, namelijk de Arcade, Pro en Elite. Ten tijde van launch waren alleen de Core en Premium beschikbaar. De Arcade is de meest uitgeklede versie van de 360. Voor 279 euro krijg je de console, een wireless controller, 5 arcade games en een composiet aansluitkabel met SCART-adapter voor het videosignaal. Betaal je 80 euro meer, 349 euro in totaal, dan krijg je een Pro mee naar huis. Deze 360 heeft wat meer in huis:
Er zijn momenteel ook een aantal voordeelbundels in omloop waarbij je vaak 2 of 3 spellen krijgt. Dit zijn nog de oude Premium Xbox 360's en bevatten geen HDMI aansluiting, met uitzondering van de groene Halo 3 360. ![]() De Elite is de laatste en duurste versie van de Xbox 360. Naast het nieuwe kleurtje is de hardware ook iets aangepast. De Elite ondersteunt namelijk, in tegenstelling tot de Core en Premium, wel HDMI. Verder zit er een 120GB HD bij, in plaats van een 20GB zoals bij de Premium. Je kan deze extra grote hardeschijf ook los kopen om bijvoorbeeld je Premium meer opslagruimte te geven. Hier hangt echter wel een prijskaartje van zo'n 159 euro aan. Voor de Xbox 360 Elite betaal je 449 euro. Overigens is het ook handig om te weten dat met de komst van de Elite de meeste accessoires ook een zwarte versie hebben gekregen, zodat het natuurlijk wel bij elkaar past | |||
GamesEr zijn al behoorlijk wat spellen op de markt voor de Xbox 360, en de lijst blijft maar groeien. Hieronder staan een aantal toppers (Clickable) Zie ook deze lijst met games waarin PWM alle games noemt die 29 euro of minder kosten en gemiddeld een 7,5 of hoger in de reviews haalden. | |||
![]() | |||
Is dit alles? Komt er niet meer uit? Juist wel! Stapels! Er zijn op dit moment al ruim 300 games bevestigd als zijnde in ontwikkeling voor de Xbox 360. Enkele hoge verwachting makende titels zijn:Ook op MMO (Massive Multiplayer Online) gebied zijn al een aantal games aangekondigd, zie bijvoorbeeld Huxley of All Points Bulletin. Voor een lijstje met alle 360 games moet je even hier kijken. ![]() Xbox Live Arcade is een van de nieuwe diensten op Xbox Live. Op XL Arcade vind je kleinere games die je kan downloaden, gratis proberen en vervolgens kopen. Er zijn al vele simpele maar verslavende games beschikbaar, zoals puzzelgames, kaart- en bordspellen, retro arcadefavorieten en actiegames en bijna elke week is er weer een nieuwe. Wat dacht je bijvoorbeeld van Pacman, Paperboy of Streetfighter? Alle games zijn ingebouwd op Xbox Live, zodat je je hoogste scores kunt posten en zelfs in bepaalde games on line met vrienden kunt spelen. | |||
Vaak gevraagde vragenDat kun je gewoon zelf checken! In een groot aantal winkels zijn Xbox 360 kiosks gespot, waar je demo's van onder meer Kameo en Call of Duty 2 kunt spelen. Er staan originele Xbox 360's met originele controllers, dus tis 'da real thing'. Let op: er worden grote verschillen gemeld in beeldkwaliteit in de winkels. Het lijkt erop dat niet al het winkelpersoneel snapt hoe je de resolutie van de X360 goed instelt voor de Samsung die wel degelijk topkwaliteit beeld kan leveren. Als het er dus blocky of stretched uitziet kan dat. Tevens hebben de demopods geen full-screen anti-aliasing. Dat zorgt er dus sowieso voor dat het er karteliger uitziet dan dadelijk bij je thuis. Nou nee, 50% is wat overdreven maar het is toch aardig fout gegaan bij Microsoft. Exacte percentages zijn niet bekend maar het ligt in elk geval hoger als een ander gemiddeld elektronica product. Bekend probleem met de console is het bekrassen van de discs wat bij een bepaalde drive kan voorkomen. Verder zijn de 3ROD ook niet onbekend. Microsoft levert echter wel goede support: inmiddels is de garantie van elke console naar 3 jaar verhoogd, dat betekend dus dat pas vanaf 12 december 2008 de garantie van de eerste launch consoles verloopt. 20Gb is niet groot in deze tijd nee, en daarvan hou je zelfs maar 13Gb over, de overige 7Gb zijn voor cache, backwards compatibility code, cache, systeemfiles en cache. Met een HD kunnen spellen die er gebruik van maken dus enorm veel sneller laden. Xbox Live Marketplace is al behoorlijk aan het uitbreiden, en alles downloaden gaat ook niet lukken op je 13Gb, zeker niet als je er al een lading muziek via je computer erop hebt gezet. Het grootste gedeelte op Marketplace zijn echter de demo's die je na 1 of 2 keer spelen meestal verwijdert. Vind je er een aantal toch nog leuk om te blijven doen, kan je ze makkelijk houden. En dan houd je nog genoeg ruimte over voor de andere leuke dingen, zoals trailers, en E3 footage. Wil je wel een grotere HD om meer demo's, arcade games en trailers te kunnen opslaan, dan zul je de 120GB van MS moeten kopen, deze kost echter wel ruim 150 euro. Wel kun je een (goedkopere) externe HD via USB aansluiten waar je vervolgens en muziek en foto's van kunt gebruiken. Deze werkt dan dus niet als hoofd-HD en kun je dus geen games/demo's op downloaden of als cache gebruiken, en de backwards compatibility zal ook afwezig zijn als je niet ook de opklik-HD hebt. Daarnaast kan je ook gewoon je iPod of bijna elke andere MP3 speler via USB eraan koppelen. Ja, zowel de Wired als Wireless versie. Om de Wired versie te kunnen gebruik download je gewoon even driversbij Microsoft. Voor de Wireless controller is er een Wireless Gaming Reciever te krijgen, die een USB poort van je PC in beslag neemt. Ja, en dat ziet er heel vet uit als je een HDTV-ready televisie hebt! Maar maak je geen zorgen, alle games ondersteunen ook gewoon 'ouderwetse' televisies. Microsoft vereist van ontwikkelaars dat de games in 720p probleemloos werken en dat ze op de ouderwetse formaten goed functioneren. Ook 4:3 wordt native ondersteund voor de mensen met oudere TV's onder ons. Ja, hij is echt zoveel beter. Als je geen HDTV hebt, maar een gewone SDTV is deze kabel je 30 euro goed waard. Kleine letters ingame worden leesbaar en de knopjes in dashboard zijn opeens scherp in plaats van een gekleurde vlek. Bij de Premium krijg je een component kabel. Deze kan echter ook composite outputten, 2 in 1 dus. De Advanced Scart kabel is echt gemaakt voor Scart en is er daarom ook beter in. Daarnaast heb je bij de Advanced Scart kabel geen omvormblokje nodig en bij de composite bekabeling wel, wat ook weer voor kwaliteitsverlies zorgt. De X360 heeft een generieke A/V uitgang waarop je een divers aantal kabels kunt aansluiten. Bij het Core System zit standaard een composiet kabel dus met SCART adapter, waardoor je hem op iedere TV aan kunt sluiten. Los verkrijgbaar en standaard bij de Premiumversie zit de HD-kabel met zowel component- als composietaansluitingen waarmee je beamers, LCD- en plasma-TV's kunt aansluiten. Voor aansluiting op een computermonitor heb je de los verkrijgbare VGA-bekabeling nodig. Alle kabels behalve de Advanced SCART bevatten 2 stereo-jacks voor audio, en alle kabels behalve de Composite van de Core hebben een optische aansluiting voor 5.1 surroundgeluid. De optische aansluiting zit op de connector aan de kant van de X360, met een reguliere TOSLink plug onder een klepje. Na de launch waren er behoorlijke tekorten aan Xbox 360's, wat was voor zowel de Core én Premium Packs. Op Ebay en andere veilingssites waren er juist letterlijk duizenden te koop, tot wel 4 keer zoveel als de orginele prijs. Dit voorraadprobleem is nu gelukkig opgelost, en de Core en Premium Pack zijn dan ook gewoon in de winkel te verkrijgen. Wees op je hoede voor de vele aanbiedingen op eBay, Marktplaats e.d.! Er zijn vele scams gericht om onschuldige consumenten geld af te troggelen. Koop alleen van gebruikers met een goede reputatie en voor redelijke prijzen, of koop er gewoon een in de winkel. Let er verder ook op dat Microsoft bezig is met gemodde consoles definitief te bannen van Xbox Live, dit is niet gebaseerd op IP adres en dat kan dus betekenen dat jouw net gekochte 360 van Marktplaats niet op Live kan. Controleer dit dan ook altijd door de console zelf op te halen en te controleren of er kan worden ingelogd. Denk er verder ook aan dat als de vorige eigenaar zijn console geregistreerd heeft het niet mogelijk is de garantie mee te nemen omdat jij de nieuwe eigenaar bent. Microsoft stuurt de Xbox alleen terug op naar de eerste eigenaar! Alle trotse bezitters van een Xbox 360 hebben een gratis Xbox Live Silver membership. Hiermee kun je in principe vrijwel alles behalve online gamen. Je kunt dus wel chatten, demo's en trailers downloaden en op de marktplaats terecht met micropayments. De hardcore gamer zal voor een maandelijks bedrag Xbox Live Gold aanschaffen, waarmee je wanneer je wilt online kunt gamen en toegang hebt tot echt alle features. Waar de bestaande Xbox Live abo's nog in populariteit geremd werden door het feit dat je een creditcard nodig had, komen er nu prepaid cards die je on- en offline kunt bestellen voor X maanden Gold. De adviesprijzen voor Xbox Live prepaidkaarten zijn 60 euro per 12 maanden of 20 euro per 3, maar als je wat rondshop bij shops kun je hier nog wel een paar euro onder zitten. Voor degenen die al een Xbox Live abonnement hebben op hun 'oude' Xbox: deze wordt automatisch omgezet zodra je voor de eerste keer inlogt met je X360. Je gratis maand Xbox Live Gold wordt ook automatisch aangemaakt zodra je voor het eerst online gaat: kies dus gewoon Silver als je alleen de maand trial wil gebruiken! Alles gaat helemaal volautomatisch dus en je hebt nergens een creditcard voor nodig als je niet wilt. Om Xbox Live het best te gebruiken kun je het beste de Xbox 360 voorzien van een static IP op je LAN en vervolgens de volgende poorten mappen naar de doos: UDP/88, UDP/3074, TCP/3074. Door het port-forwarding gaat het downloaden van Xbox Live Marketplace ook nog sneller! Micropayment is het buzzword voor online handel van de komende jaren. Op dit moment is content altijd oftewel gratis oftewel een stevig bedrag, en micropayments vullen het gat op van de kleine betalingen. Je kunt met CC of prepaycard een aantal punten kopen, welke je vervolgens aan kleine dingen kunt uitgeven, zoals 20 punten voor een gamertag-foto van je favoriete spel, of 150 punten voor een Xbox Guide theme, of 400 punten voor een spel op Xbox Live Arcade. Doordat leveranciers met de minibetalingen van een paar cent hun kosten kunnen dekken krijg je dus veel meer geinige content als het goed is. De geldende prijslijst in punten kun je op IGN nalezen. In Nederland is de adviesprijs voor 2100 punten 24,99 euro, oftewel 1,19 cent per punt. De spellen op Xbox Live Arcade kosten 400, 800 of 1200 punten afhankelijk van hoe uitgebreid het is. De uitbreiding op Marketplace, die bij de launch van de console ontstond. Naast Arcade games, Gamercards, Themes en weet ik het wat kan je nu ook films en serie's downloaden. Dit is natuurlijk niet gratis, je moet betalen me bovenuitgelegde punten. De prijs van de films komt overeen met wat je in de videotheek zou betalen. Nu hoef je dus niet de deur meer uit! Nog een voordeel: De meeste nieuwe films zijn voor een beetje extra ook in HD kwaliteit te downloaden. Zo kan je dus 720p films kijken op je TV, zonder een HD-DVD of Blu-Ray speler. Op dit moment is dienst alleen in Amerika beschikbaar. Een Amerikaanse Xbox Live account aanmaken heeft geen zin, want sinds December scant Microsoft je locatie en als je vanuit een ander land download dan wat je Xbox Live account aangeeft worden je downloads gestopt. Uit ervaring van diverse tweakers blijkt echter dat downloaden van de Amerikaanse Marketplace (inclusief Video Marketplace) met een Amerikaanse Xbox Live account gewoon mogelijk is. Nee. Downloaden is lame, ga betalen voor je spellen, als je originelen had gehad hadden ze nog wel gewerkt als ze op de hierboven genoemde lijst staan. Sommigen wel, anderen niet. Microsoft biedt het mechanisme aan en het is aan de publishers om te beslissen voor welke games ze er gebruik van maken. Voor wie het onbegrijpelijk vindt dat ze zo onredelijk gepest worden door de grote boze publishers, lees deze post even. DVD's afspelen gaat ook alleen met R2 vanzelfsprekend. Rustig, rustig. Het is waarschijnlijk de 60Hz bug, en zo niet ligt het waarschijnlijk aan je disc. Bij sommige spellen moet je Xbox 360 op 60Hz output staan ingesteld, ook bij HD TV's, waar dit helemaal niet in te stellen is. Om je TV in te stellen op 60Hz moet je kijken in het video menu. Daar kan je kiezen tussen 50 en 60Hz, waarvan de 60Hz de betere is. Sinds de laatste dashboard update heb je geen last meer van schokkend beeld met DVD's bekijken, omdat de Xbox 360 dan vanzelf terugschakeld naar 50Hz. Om op een HD TV ook 60Hz in te kunnen stellen moet je op de kabel even de switch naar normale output zetten (niet de HD stand dus), waardoor je ook deze optie krijgt in het video menu. Hierna kan je de switch gewoon weer terugzetten, en zal je nieuwe spel het doen Ik? Nee ![]() Allereerst, check even de Xboxic Wiki. Als het daar ook niet instaat, voeg het toe nadat je hier of elders een antwoord hebt gevonden. Als het dermate belangrijk is dat het in deze openingspost hoort, geef het even aan dan frot ik het er graag bij | |||
Links
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] Dank aan curry684 en iedereen die hem heeft geholpen voor het maken van deze startpost |
Anoniem: 119903
Dat is lekker. Wil ik vandaag voor het eerst een xbox 360 game gaan spelen (Call of Duty 4: Modern Warfare) heb ik een update nodig. Terwijl ik nog geens eens internet heb aangesloten op de xbox (kan op het moment even niet) Kan ik die update niet omzeilen
Ik dacht dat je met consoles nooit zoveel last had met updates en dergelijke, jammer genoeg dus wel. (het lijkt net een pc). Anders maar tot volgende week wachten wanneer dat draadloze ding arriveert.

Je kan geloof ik die updates ook downloaden en op cd branden en op die manier installeren....zou je even na kunnen zoeken...Anoniem: 119903 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:39:
Dat is lekker. Wil ik vandaag voor het eerst een xbox 360 game gaan spelen (Call of Duty 4: Modern Warfare) heb ik een update nodig. Terwijl ik nog geens eens internet heb aangesloten op de xbox (kan op het moment even niet) Kan ik die update niet omzeilenIk dacht dat je met consoles nooit zoveel last had met updates en dergelijke, jammer genoeg dus wel. (het lijkt net een pc). Anders maar tot volgende week wachten wanneer dat draadloze ding arriveert.
Belachelijk dat dat nodig zou zijn. Internet zou geen MUST moeten zijn. Er zijn ook mensen die geen internet voorhande hebben.Je kan geloof ik die updates ook downloaden en op cd branden en op die manier installeren....zou je even na kunnen zoeken...
Dan bel je MS helpdesk en sturen ze je een CD-tje op.bvandepol schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:57:
[...]
Belachelijk dat dat nodig zou zijn. Internet zou geen MUST moeten zijn. Er zijn ook mensen die geen internet voorhande hebben.
edit:
Ik vond het al raar dat de update niet gewoon bij CoD4 zat, maar wel dus
Ik vond het al raar dat de update niet gewoon bij CoD4 zat, maar wel dus
[ Voor 13% gewijzigd door Muthas op 28-12-2007 15:13 ]
Anoniem: 217897
Kun je die update niet gewoon vanaf je CoD dvdtje halen? Ik had het zelfde met Crackdown.
Hey het lukt nuAnoniem: 217897 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:05:
Kun je die update niet gewoon vanaf je CoD dvdtje halen? Ik had het zelfde met Crackdown.
Mijn excuses.
Dat had ik met Crackdown ook, samen met wat gevloek richting MS..Anoniem: 119903 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:07:
[...]
Hey het lukt nuIk dacht dat je internet connectie nodig had.
Mijn excuses.
Viel best mee achteraf.
Vroeger had niemand Internet, en kon je je NES/SNES en noem het maar op ook niet updaten, ook al was er iets mis met de console en/of games.bvandepol schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:57:
[...]
Belachelijk dat dat nodig zou zijn. Internet zou geen MUST moeten zijn. Er zijn ook mensen die geen internet voorhande hebben.
Anoniem: 244838
Bij NES games moest je aan de onderkant erin blazen, dan deed die het altijd, of een keer goed hard dat spel in je console rammen.Exorcist schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:27:
[...]
Vroeger had niemand Internet, en kon je je NES/SNES en noem het maar op ook niet updaten, ook al was er iets mis met de console en/of games.
Wie dat blazen ooit heeft verzonnen

EDIT:
In de startpost;
Daar kunnen er al een aantal van weg heEnkele hoge verwachting makende titels zijn:
Alan Wake
Fable 2
Assasin's Creed
Mass Effect
GTA IV
Too Human
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 244838 op 28-12-2007 15:54 ]
op Eurogamer is Portal tot Game Of TheYear verkozen, hier nog mensen die dit spel helemaal geweldig vinden?
wat ik me zelf afvraag: is het druk online bij Team Fortress 2?
aangezien je deze gratis bij de game of the year krijgt
edit: afkortingen eruit gehaald
wat ik me zelf afvraag: is het druk online bij Team Fortress 2?
aangezien je deze gratis bij de game of the year krijgt
edit: afkortingen eruit gehaald
[ Voor 30% gewijzigd door mazzl op 28-12-2007 16:11 ]
If you don't stand for something you'll fall for everything
Anoniem: 244838
Euro Gamer?mazzl schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:53:
op EG is Portal tot GOTY verkozen, hier nog mensen die dit spel helemaal geweldig vinden?
wat ik me zelf afvraag: is het druk online bij TF2?
Game Of The Year?
Team Fortress 2?
Ik snap niks van je post man
Aangezien ik de prijs van de wifi adapter te gortig vond ben ik maar een lange kabel wezen halen, liever lui dan moe 
Echt ideaal! muziek streamen via windows media center, heb de xbox nu een half jaar en ben ik verbaas me weer over de mogelijkheden
Echt ideaal! muziek streamen via windows media center, heb de xbox nu een half jaar en ben ik verbaas me weer over de mogelijkheden
39
Portal als GotY kan ik mij wel bij aansluiten..mazzl schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:53:
op EG is Portal tot GOTY verkozen, hier nog mensen die dit spel helemaal geweldig vinden?
wat ik me zelf afvraag: is het druk online bij TF2?
Mijn persoonlijke favorieten dit jaar zijn geweest:
Crackdown: vele uren plezier aan gehad.
The Darkness: meesterlijk.
Bioshock: goede sfeer.
Tomb Raider: Anniversary: nostalgie.
Halo 3: eindelijk afgelopen... or is it
Orange Box: HL2+Ep1+Ep2+Portal-TF=
Mass Effect: bijna perfect gewoon.
Beste mensen, het is mij niet geheel duidelijk met die X360.
Ik ben zeer geinteresseerd in zo'n ding, maar hij moet wel een HDMI aansluiting hebben. Of er een HD inzit boeit me bijzonder weinig. Nu staat in de OP:
Ik ben zeer geinteresseerd in zo'n ding, maar hij moet wel een HDMI aansluiting hebben. Of er een HD inzit boeit me bijzonder weinig. Nu staat in de OP:
Zoals ik dit lees heeft de arcade geen HDMI poort. Klopt dit? Ik moet dan dus de pro of de elite hebben?De Arcade is de meest uitgeklede versie van de 360. Voor 279 euro krijg je de console, een wireless controller, 5 arcade games en een composiet aansluitkabel met SCART-adapter voor het videosignaal. Betaal je 80 euro meer, 349 euro in totaal, dan krijg je een Pro mee naar huis. Deze 360 heeft wat meer in huis:
* HDMI
De Elite ondersteunt namelijk, in tegenstelling tot de Core en Premium, wel HDMI.
Nog meer mensen benieuwd naar het spel van DragonballZ wat in 2008 uitkomt? Ik wel iig
Anoniem: 130184
Arcade edition heeft wel HDMI. Tenzij je misschien pech hebt en ze er een oude console in gepropt hebben ofzo, maar normaal gezien heeft ie een HDMI poort alleen de HDMI kabel zit er niet bij. Kijk gewoon ff in de winkel of er "HDMI" op de verpakking staat. Zoja dan heeft ie het anders niet...Toch schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:43:
[...]
Zoals ik dit lees heeft de arcade geen HDMI poort. Klopt dit? Ik moet dan dus de pro of de elite hebben?
Wou me vandaag Mass Effect eens halen, blijkt de winkel het niet in voorraad te hebben, wachttijd van een week 
Moet wel zeggen, sinds Game Mania in Sint-Niklaas nieuwe eigenaars hebben gebeurt het net iets te vaak dat ze spullen die ik wil niet binnen hebben.
Moet wel zeggen, sinds Game Mania in Sint-Niklaas nieuwe eigenaars hebben gebeurt het net iets te vaak dat ze spullen die ik wil niet binnen hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 28-12-2007 17:51 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Hier nog iemand.Dennahz schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:49:
Nog meer mensen benieuwd naar het spel van DragonballZ wat in 2008 uitkomt? Ik wel iig
Ik zit al tijden te wachten op een leuke / goede Dragonball Z game voor de Xbox. Enkele jaren terug was er wel een Dragonball Z game voor de Xbox, maar deze was ronduit slecht.
Ik had bijna een PlayStation 2 aan willen schaffen voor de Budokai reeks.
Ow, ik wou net posten dat het er niet opzat. in deel 43 stond dit overzicht:Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:51:
[...]
Arcade edition heeft wel HDMI. Tenzij je misschien pech hebt en ze er een oude console in gepropt hebben ofzo, maar normaal gezien heeft ie een HDMI poort alleen de HDMI kabel zit er niet bij. Kijk gewoon ff in de winkel of er "HDMI" op de verpakking staat. Zoja dan heeft ie het anders niet...

dus twijfelachtig, maar volgens mij niet
Even uit het einde van het vorige topic gekopieert, omdat daar waarschijnlijk niet meer op de vorige pagina wordt gekeken:
Ik kon het niet vinden in het boekje van Fifa of van Live, maar is het niet mogelijk om direct een game te accepteren als iemand je uitnodigd en er onderaan in het spel "xxx wants to play Fifa with you" oid komt te staan ?
Tot nu toe gaan we eerst terug naar het Dashboard om op de envitation te klikken en zo te accepten, maar dat moet toch wel sneller kunnen zou je zeggen.
Verder nog even doorgaand op de discussie hierboven m.b.t. landinstelling: Ik heb in mijn XBOX Live profiel 'Verenigd Koninkrijk' staan en daar ooit voor gekozen bij het maken van mijn gamertag. Mijn gamertag is gekoppeld aan mijn Windows Live account, waarin ik Nederland heb staan. Deze UK zou problemen kunnen geven als ik het goed begrijp ?
Ik kon het niet vinden in het boekje van Fifa of van Live, maar is het niet mogelijk om direct een game te accepteren als iemand je uitnodigd en er onderaan in het spel "xxx wants to play Fifa with you" oid komt te staan ?
Tot nu toe gaan we eerst terug naar het Dashboard om op de envitation te klikken en zo te accepten, maar dat moet toch wel sneller kunnen zou je zeggen.
Verder nog even doorgaand op de discussie hierboven m.b.t. landinstelling: Ik heb in mijn XBOX Live profiel 'Verenigd Koninkrijk' staan en daar ooit voor gekozen bij het maken van mijn gamertag. Mijn gamertag is gekoppeld aan mijn Windows Live account, waarin ik Nederland heb staan. Deze UK zou problemen kunnen geven als ik het goed begrijp ?
Op deze pagina:ThatsHollywood schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:54:
[...]
Ow, ik wou net posten dat het er niet opzat. in deel 43 stond dit overzicht:
....
http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360arcadesystem/
Staat dan weer
"This console includes an HDMI output, so you can experience your games in the highest definition possible, up to 1080p (HDMI cable sold separately).".
Met andere woorden: gewoon in de winkel kijken
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 28-12-2007 18:16 ]
Heel raar, het is dus zo onduidelijk dat niemand het zeker lijkt te wetenThatsHollywood schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:54:
[...]
Ow, ik wou net posten dat het er niet opzat. in deel 43 stond dit overzicht:
[afbeelding]

Goeie marketing. Nou ja, dan ga ik wel in de winkel kijken.
Anoniem: 140372
Heeft niks met marketing te maken. Het plaatje is gewoon verkeerd, kan MS niks aan doen.Toch schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:13:
[...]
Heel raar, het is dus zo onduidelijk dat niemand het zeker lijkt te weten.
Goeie marketing. Nou ja, dan ga ik wel in de winkel kijken.
Anoniem: 163219
Er zijn paketten met idd een hdmi. aansluiting maaaaaar geen kabel, let daar wel op.Toch schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:43:
[...]
Zoals ik dit lees heeft de arcade geen HDMI poort. Klopt dit? Ik moet dan dus de pro of de elite hebben?
Als je zeker wilt zijn dat je alles koopt doe dan een Elite.
Bij consoleshop hebben ze pakketen met halo 3 en nog 2 games waar wel een hdmi aansluiting opzit maar geen kabel bij is gevoegd.
Vraag dan als je naar een shop ga om de doos te mogen openen want dan kan je controleren of het een falcon is.175 w i.p.v. 207w.Ga ik morgen ook doen.
Anoniem: 123510
Heeft iemand nog weet van een goede aanbieding. De beste die ik tot nu toe heb gezien is op bolcom. Een 360pro, 2 controllers, Halo, Forza 2 em Viva Piniata voor 390. Iemand een betere gezien?
Dankje. De kabel is niet zo'n punt, die kan ik los kopen. Ik heb niet zoveel behoefte aan de grote HD van de elite, dus vandaar dat ik daar niet zo'n interesse in heb.Anoniem: 163219 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:28:
[...]
Er zijn paketten met idd een hdmi. aansluiting maaaaaar geen kabel, let daar wel op.
Als je zeker wilt zijn dat je alles koopt doe dan een Elite.
Bij consoleshop hebben ze pakketen met halo 3 en nog 2 games waar wel een hdmi aansluiting opzit maar geen kabel bij is gevoegd.
Vraag dan als je naar een shop ga om de doos te mogen openen want dan kan je controleren of het een falcon is.175 w i.p.v. 207w.Ga ik morgen ook doen.![]()
Ik zoek een extra voeding voor mijn Premium. Weet iemand waar dit te koop is?
Table Tennis is echt een leuke game.
Ik heb hem een week geleden gekocht en niet zoveel gespeeld maar het is echt fun.
Btw,als ik 's avonds in bed een DVD kijk dan hoor ik de Xbox wel draaien maar het irriteert me niet.
Hij word ook niet zo heet waar ik dus erg blij om ben.
Heb HDMI op me doos zitten dus misschien volgend jaar eens overstappen op een HD t.v ik ben benieuwd of alles er dan stukken beter uitziet.
Ik heb hem een week geleden gekocht en niet zoveel gespeeld maar het is echt fun.
Btw,als ik 's avonds in bed een DVD kijk dan hoor ik de Xbox wel draaien maar het irriteert me niet.
Hij word ook niet zo heet waar ik dus erg blij om ben.
Heb HDMI op me doos zitten dus misschien volgend jaar eens overstappen op een HD t.v ik ben benieuwd of alles er dan stukken beter uitziet.
Life is complicated
Vast een domme vraag, maar hoeveel verschilt HDMI van gewoon? Ik ga misschien een 42" hd ready plasma kopen, maar heb een gewone premium. Ga sowieso geen geen elite kopen voor HDMI btw, gewoon voor interesse.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je nou hdmi hebt of component. Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen het verschil geen eens zien(misschien de experts). Er zijn veel discussies op internet en iedereen lijkt wel een andere mening te hebben hierover.. Kortom maakt geen ruk uit.SCIxX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:33:
Vast een domme vraag, maar hoeveel verschilt HDMI van gewoon? Ik ga misschien een 42" hd ready plasma kopen, maar heb een gewone premium. Ga sowieso geen geen elite kopen voor HDMI btw, gewoon voor interesse.
Misschien kun je dit eens lezenSCIxX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:33:
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/122868.html
In het kort is er amper tot geen verschil.
Het is hetzelfde als het verschil tussen VGA en DVI, analoog en digitaal. Als je al een 360 hebt, loont het niet de moeite om een HDMI-360 ervoor in de plaats te kopen.SCIxX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:33:
ik heb heb zelf gistere besteld, samen met hdmi kabeltje en play&charge kitjeAnoniem: 123510 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:46:
Heeft iemand nog weet van een goede aanbieding. De beste die ik tot nu toe heb gezien is op bolcom. Een 360pro, 2 controllers, Halo, Forza 2 em Viva Piniata voor 390. Iemand een betere gezien?
Was naar mijn mening toch wel beste pakket, en je mag em omruilen alst geen hdmi blijkt te zijn
Heb er eindelijk ook 1.
Gekregen van mn lieve moedertje (die nu een ps3 heeft staan.. grom)
Erg leuk ding maar mijn god.. wat een pleuris herrie als hij echt aanslaat zeg. Lijkt wel mn oude dreamcast maar dan nog met een paar extra fans..
Ga em van de week wel ergens verstoppen.. onder de bank ofzo
Verder ben ik er erg blij mee
Meteen Mass Effect gekocht.
Iemand nog tips voor goede Turnbased strategy/rpg game's alla FF:Tactics, Disgaea (meer ps2/3 gebied lijkt het). Al wel wat gezocht maar vrijwel niks kunnen vinden
Erg leuk ding maar mijn god.. wat een pleuris herrie als hij echt aanslaat zeg. Lijkt wel mn oude dreamcast maar dan nog met een paar extra fans..

Verder ben ik er erg blij mee
Iemand nog tips voor goede Turnbased strategy/rpg game's alla FF:Tactics, Disgaea (meer ps2/3 gebied lijkt het). Al wel wat gezocht maar vrijwel niks kunnen vinden

Bier, Whiskey en Metal!!
Anoniem: 229468
Gewoon op de "guide" button drukken (ronde knop in het midden van je controller met microsoftachtig logo) en er gaat een wereld voor je open....Psychokiller schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:04:
Even uit het einde van het vorige topic gekopieert, omdat daar waarschijnlijk niet meer op de vorige pagina wordt gekeken:
Anoniem: 161981
De batterijen van mijn controller gaat na een paar uurtjes al leeg, en het waren van die dure merk gedoe ook nog 
iig ik wil iets halen zodat ik bespaar op de kosten van batterijen, zal ik de:
- Quick charge kit van MSXB kopen? (28 eur vraagprijs)
- Of zo'n leuke batterijoplader bij de lokale supermarkt
Ik game zelf niet heel erg vaak, (2 uurtjes min. per dag) maar de controller heeft waarschijnlijk plutonium nodig om een keertje normaal te doen

Ik game zelf niet heel erg vaak, (2 uurtjes min. per dag) maar de controller heeft waarschijnlijk plutonium nodig om een keertje normaal te doen
Even een aanvulling, voor bijna alle popup berichtjes die je krijg (demo/video gedownload, invite, bericht ontvangen) als je dan op de guide knop drukt ga je er direct heen.Anoniem: 229468 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:49:
[...]
Gewoon op de "guide" button drukken (ronde knop in het midden van je controller met microsoftachtig logo) en er gaat een wereld voor je open....
Gebruik je batterijen nog voor andere dingen? want in zo'n charge kit zitten gewoon twee penlite achtige batterijtjes.Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:06:
De batterijen van mijn controller gaat na een paar uurtjes al leeg, en het waren van die dure merk gedoe ook nog
offtopic:
@ live
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 217897 op 29-12-2007 01:19 ]
Ik heb hier een play and charge kit en ik moet zeggen dat hij me erg bevalt. Je kan gewoon doorgamen tijdens het opladen. Wat handig is aan een batterijoplader is dat je hem ook voor andere doeleinde kan inzetten.Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:06:
Zo'n Charge kit van MS kost maar 25 euro dacht ik? Maar dat was bij mij zeker de moeite waard geweest, ik heb nooit meer last van lege controllers. Enige nadeel is dat je nog steeds met de kabel zit.Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:06:
Ach je kan beter niet die accu kopen, mijn accu gaf na 1 jaar gebruik, na opladen nog maar 1 uur stroom LOL
Gewoon 2500 mAH GP batterijen kopen die gaan veel langer mee.
Gewoon 2500 mAH GP batterijen kopen die gaan veel langer mee.
mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane
Je weet dat je ook garantie hebt op de accu he?
Even een belletje naar MS kan veel schelen.
Maar de charge kit is een aanrader!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik had een play&charge kit, maar die heb ik een week later weer verkocht en ben toen voor de quickcharger gegaan. Dan heb je teminste geen draad en kun je altijd spelen (3 accu's erbij gekocht)Nitai schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:03:
Je weet dat je ook garantie hebt op de accu he?Even een belletje naar MS kan veel schelen.
Slecht; slecht.. ik heb hem wel uitgespeeldYonix schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:53:
[...]
Hier nog iemand.
Ik zit al tijden te wachten op een leuke / goede Dragonball Z game voor de Xbox. Enkele jaren terug was er wel een Dragonball Z game voor de Xbox, maar deze was ronduit slecht.
Ik had bijna een PlayStation 2 aan willen schaffen voor de Budokai reeks.
Deze game moet iig wel geweldig worden... hopelijk nu de hele verhaallijn
Voor turnbased RPG zou ik zeggen Lost Odyssey, deze komt echter pas over een dikke maand uit.LordMithril schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:43:
Heb er eindelijk ook 1.
Verder ben ik er erg blij meeMeteen Mass Effect gekocht.
Blue dragon en eternal sonata zijn ook turnbased RPG"s, deze trekken me persoonlijk echter helemaal niet.
Enchated ArmsLordMithril schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:43:
Verder ben ik er erg blij meeMeteen Mass Effect gekocht.
Eternal Sonata
Blue Dragon
EA en ES heb ik beide al uitgespeeld, nog geen tijd gehad om aan BD te beginnen.
Vind ze allemaal wel aanraders als je van turn based houd.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
What he said. Enchanted Arms kreegt de matigste reviews, maar is men persoonlijke favoriet. Eternal Sonata heeft de mooiste graphics die ik ooit gezien heb en Blue Dragon is pure Toriyama stijl. Uiteindelijk speelde ik ze alle 3 graag dusyzf1kr schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:14:
[...]
Enchated Arms
Eternal Sonata
Blue Dragon
EA en ES heb ik beide al uitgespeeld, nog geen tijd gehad om aan BD te beginnen.
Vind ze allemaal wel aanraders als je van turn based houd.
Disgaea is playstation gebied jammergenoeg. Ik hoop nog steeds dat ze beslissen om Disgaea 3 toch nog multiplatform te maken, anders ga ik me verplicht voelen om een PS3 te kopen.
[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 29-12-2007 13:32 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ok, het ligt dus niet aan mij....
Bij elk laadscherm wat je kunt krijgen, krijg je er ook 1.
Na opstarten duurt het ongeveer een minuut voor het dashboard compleet geladen is, bij browsen over marketplace idem dito.
Irritante is dat het soms wel goed gaat, helaas nu meer uitzondering dan regel.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is bij mij ook al een dag zo ja. 2 dagen geleden ging alles in principe goed, alleen CoD4 online spelen was voor mij onmogelijk.BM schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:34:
[...]
Ok, het ligt dus niet aan mij....
Bij elk laadscherm wat je kunt krijgen, krijg je er ook 1.
Na opstarten duurt het ongeveer een minuut voor het dashboard compleet geladen is, bij browsen over marketplace idem dito.
Irritante is dat het soms wel goed gaat, helaas nu meer uitzondering dan regel.
Gister avond/vannacht geprobeerd team death match te doen.Anoniem: 130184 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:37:
[...]
Is bij mij ook al een dag zo ja. 2 dagen geleden ging alles in principe goed, alleen CoD4 online spelen was voor mij onmogelijk.
een uur gewacht voor 1 potje.
Anoniem: 161981
Dan ga ik voor die;MochiGohan schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:56:
[...]
Ik had een play&charge kit, maar die heb ik een week later weer verkocht en ben toen voor de quickcharger gegaan. Dan heb je teminste geen draad en kun je altijd spelen (3 accu's erbij gekocht)

deze bedoelt u toch?
Ja, die bedoel ik. Volgens mij heb ik er toen 30 euro voor betaald en krijg je er al 1 accu bij. De accu's zijn binnen notime opgeladen, dus als je 2 accu's hebt kom je nooit zonderAnoniem: 161981 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:48:
[...]
Dan ga ik voor die;
[plaatje]
deze bedoelt u toch?
[ Voor 11% gewijzigd door MochiGohan op 29-12-2007 14:25 ]
Ik zal 't wel mishebben, maar ik heb nu al op enkele plekken gelezen dat de Xbox 360 native (dus zonder dingen als Winamp Remote, Tversity, Transcode 360, etc) divx en/of xvid kan afspelen. Is dit al zo? En zo ja: hoe dan, want als ik met mijn Media Center connectie maak kan hij niet zonder meer divx content afspelen...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Anoniem: 32702
Ja dit kan wel,alleen dan via het tabblad video op de xbox 360.De bestanden moet je dan via mediaplayer 11 hebben geshared.Via mediecenter is nog niet mogelijk,hiervoor moet er eerst ook een update komen.spaceboy schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:33:
Ik zal 't wel mishebben, maar ik heb nu al op enkele plekken gelezen dat de Xbox 360 native (dus zonder dingen als Winamp Remote, Tversity, Transcode 360, etc) divx en/of xvid kan afspelen. Is dit al zo? En zo ja: hoe dan, want als ik met mijn Media Center connectie maak kan hij niet zonder meer divx content afspelen...
Cool! Maar subtitles zijn zeker nog een no-go?Anoniem: 32702 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:07:
[...]
Ja dit kan wel,alleen dan via het tabblad video op de xbox 360.De bestanden moet je dan via mediaplayer 11 hebben geshared.Via mediecenter is nog niet mogelijk,hiervoor moet er eerst ook een update komen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
De enige die mij wel leuk lijkt is burnout:paradiseAnoniem: 181923 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:35:
Komen er in januari nog dikke games uit?
anders kijk je ff op www.tothegame.com
staan bijna alle releases op
Anoniem: 229468
Ofcourse... ondersteuning voor subs lijkt me er ook niet aan te zitten komenspaceboy schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:29:
[...]
Cool! Maar subtitles zijn zeker nog een no-go?

Lost Odyssey eerste boss battle
!SPOILER!
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/152309.html
!SPOILER!
[ Voor 3% gewijzigd door SCIxX op 29-12-2007 17:54 ]
Wat voor soorten MPG moet de 360 nou eigenlijk aankunnen? Ik heb mn videos geshared via WMP11, maar ik krijg alleen mn WMV'tjes te zien. Ik had wat videoclipjes gedownload via usenet (gewoon tv captures), en heb zelf een paar VOBs geconverteerd met VOB2MPG, maar ik krijg dat hele spul niet te zien als ik via mn xbox kijk.
Volgens mij is dit net dezelfde video die eerder gepost werd, maar dan met Engelse voices ipv de JapanseSCIxX schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:53:
Lost Odyssey eerste boss battle
!SPOILER!
Weet iemand toevallig wanneer we Lost Odyssey hier kunnen verwachten?
12 februari voor zover ik weet.Boeboe schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:18:
[...]
Volgens mij is dit net dezelfde video die eerder gepost werd, maar dan met Engelse voices ipv de Japanse. Nice nevertheless.
Weet iemand toevallig wanneer we Lost Odyssey hier kunnen verwachten?
Net de HD-DVD addon gekocht (158 euro Mediamarkt Hengelo) Transformers (30 e) en Underworld(15 e) direct er bij gekocht.
Transformers ziet er gewoon bizar goed uit, geluid is nog veel beter. Ben er erg blij mee.
Transformers ziet er gewoon bizar goed uit, geluid is nog veel beter. Ben er erg blij mee.
Wat is de opstart tijd van die discs? Ik heb gelezen dat het even duurt voordat je beeld hebt.S2S schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:18:
Net de HD-DVD addon gekocht (158 euro Mediamarkt Hengelo) Transformers (30 e) en Underworld(15 e) direct er bij gekocht.
Opstart tijd? Niets van gemerkt, zeker niet langer dan DVD imo. (zeker niet hinderlijk ofzo) Maar wat ik wel heb gelezen is dat de X360 de snelste is qua opstarten, standalone's schijnen er langer over te doen.PWM schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:22:
[...]
Wat is de opstart tijd van die discs? Ik heb gelezen dat het even duurt voordat je beeld hebt.
Maar het geniale aan HD-DVD's is dat je gewoon bij je menu kan tijdens de film. Niet alle, maar in Transfromers kan dit wel.
En content van het web halen zit ook in transformers. erg kewl
[ Voor 19% gewijzigd door S2S op 29-12-2007 20:27 ]
Ah, mooi zo. Ik heb in een review gelezen dat een film er 45-60 seconden over doet om uberhaupt op te starten. Bull dus.S2S schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:25:
[...]
Opstart tijd? Niets van gemerkt, zeker niet langer dan DVD imo. (zeker niet hinderlijk ofzo) Maar wat ik wel heb gelezen is dat de X360 de snelste is qua opstarten, standalone's schijnen er langer over te doen.
Maar het geniale aan HD-DVD's is dat je gewoon bij je menu kan tijdens de film. Niet alle, maar in Transfromers kan dit wel.
En content van het web halen zit ook in transformers. erg kewl
Anoniem: 240909
Had deze al eens gepost, was aan t eind van de vorige topioc.
Speel nu ruim anderhalf jaar zonder problemen op de 360. Eigenlijk alleen maar PES. Sinds vorige maand problemen met het beeld gekregen. Tijdens het spelen werd het voetbal veld ineens heel onduidelijk, terwijl de spelers en de letters wel normaal bleven. Na verloop van tijd had ik geen beeld meer en wel geluid. Soms deed hij het wel weer even goed, maar na een paar potjes weer hetzelfde beeld. Helpdesk gebeld en die stelde me voor om spel bij een andere 360 te testen, leek me erg onwaarschijnlijk omdat andere spellen bij mijn xbox hetzelfde probleem vertonen. Inderdaad het spel deed het dus gewoon op andere 360. Andere kabeltjes geprobeerd maar niks helpt. Geen ROD gezien. Maar nu net haalde ik de componenten kabel eruit en toen knipperde alle 4 de lampjes rood, nu weet ik niet of dit dus de ROD is, want als ik de componentenkabel er weer in doe, dan zijn de lampjes niet rood meer maar gewoon groen.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt of beter nog wat is er met mijn 360 aan de hand en wat kan ik eraan doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Speel nu ruim anderhalf jaar zonder problemen op de 360. Eigenlijk alleen maar PES. Sinds vorige maand problemen met het beeld gekregen. Tijdens het spelen werd het voetbal veld ineens heel onduidelijk, terwijl de spelers en de letters wel normaal bleven. Na verloop van tijd had ik geen beeld meer en wel geluid. Soms deed hij het wel weer even goed, maar na een paar potjes weer hetzelfde beeld. Helpdesk gebeld en die stelde me voor om spel bij een andere 360 te testen, leek me erg onwaarschijnlijk omdat andere spellen bij mijn xbox hetzelfde probleem vertonen. Inderdaad het spel deed het dus gewoon op andere 360. Andere kabeltjes geprobeerd maar niks helpt. Geen ROD gezien. Maar nu net haalde ik de componenten kabel eruit en toen knipperde alle 4 de lampjes rood, nu weet ik niet of dit dus de ROD is, want als ik de componentenkabel er weer in doe, dan zijn de lampjes niet rood meer maar gewoon groen.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt of beter nog wat is er met mijn 360 aan de hand en wat kan ik eraan doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Wat je ook doet gebruik de RECOVER GAMERTAG optie NIET. Deze server is plat en schakelt je voor ong een week uit volgens MS support.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Zal is ff timen.PWM schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:29:
[...]
Ah, mooi zo. Ik heb in een review gelezen dat een film er 45-60 seconden over doet om uberhaupt op te starten. Bull dus.
4 - 5 seconden (vanaf druk op speel hd-dvd xbox menu) zag ik het brein filmpje al.
Snel of niet!
Da's normaal, geen output kabel aanwezig = 4 rode lichtjes. Je 360 is gewoon stuk, bel helpdesk, als ze dingen gaan vragen als formatteer je harddisk is of andere onzinnige dingen, gewoon zeggen dat je dat al hebt gedaan en dat het niet werkt. Dan laten ze je 360 ophalen en fixen ze hem.Anoniem: 240909 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:30:
Maar nu net haalde ik de componenten kabel eruit en toen knipperde alle 4 de lampjes rood, nu weet ik niet of dit dus de ROD is, want als ik de componentenkabel er weer in doe, dan zijn de lampjes niet rood meer maar gewoon groen.
als alle 4 de lampjes branden is het gewoon de "er zit geen Video kabel aangesloten" melding, als je er 3 hebt, waarvan de rechterboven niet brand heb je in RoD.
overgens past dit gewoon in het daarvoor bestemde 360 defecten topic
edit:
ruk...
moet eens wat eerder posten
overgens past dit gewoon in het daarvoor bestemde 360 defecten topic
edit:
ruk...

[ Voor 7% gewijzigd door Borgoth op 29-12-2007 20:43 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Dit is niet het grote 'kleine nutteloze mededelingen'-topic
[ Voor 82% gewijzigd door TheZeroorez op 29-12-2007 22:05 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dit is niet het grote 'algemene rants'-topic
[ Voor 79% gewijzigd door TheZeroorez op 29-12-2007 22:05 ]
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Wow, wat heb ik een zin in dat spel.. Ben het eigenlijk mezelf alleen wel verplicht om eerst Eternal Sonata uit te spelen
Oh dan had ik het mis. Ik heb dezelfde 'quickcharge' van hierboven met maar 1 accu.MochiGohan schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:23:
[...]
Ja, die bedoel ik. Volgens mij heb ik er toen 30 euro voor betaald en krijg je er al 1 accu bij. De accu's zijn binnen notime opgeladen, dus als je 2 accu's hebt kom je nooit zonder
(met 1tje red je het eigenlijk ook wel als je hem na het spelen er weer netjes indoet
)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Anoniem: 140372
BluRay met BD+ beveiliging opstarten op alle spelers behalve een PS3 duurt inderdaad 2 minuten of meer.PWM schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:29:
[...]
Ah, mooi zo. Ik heb in een review gelezen dat een film er 45-60 seconden over doet om uberhaupt op te starten. Bull dus.
support HDDVD
(hoewel de ps3 een fantastisch apparaat is)
Kep ook een PS3Anoniem: 140372 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:17:
[...]
BluRay met BD+ beveiliging opstarten op alle spelers behalve een PS3 duurt inderdaad 2 minuten of meer.
support HDDVD!
(hoewel de ps3 een fantastisch apparaat is)
Al moet ik wel zeggen dat ik vandaag toch meer onder de indruk ben geraakt van HD-DVD, het beeld doet niets onder van Blu-ray (kep er een paar). Maar de features zijn gewoon beter, webcontent tijdens de film met widgets enzo is gewoon cool.
Menu tijdens de film, je kan zo bij je settings zonder dat de film stopt en dat soort dingen.
Eternal Sonata en blue dragon beide overgeslagen. Kan mezelf ook niet echt een JRPG "fan" noemen, heb alleen FVII en chrono trigger gespeeld, maar dat zijn dan wel weer echt goede uit de reeks. Misschien ben ik verwend geraakt. Vol verwachting wacht ik iig op Lost Odyssey, en de mensen die hem gespeeld hebben zijn erg lovend over het verhaal en de gameplay.Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:50:
[...]
Wow, wat heb ik een zin in dat spel.. Ben het eigenlijk mezelf alleen wel verplicht om eerst Eternal Sonata uit te spelen
Dit kan zover ik weet bij alle gewone dvd spelers ook, subs, gesproken taal, camera hoeken, beeldformaat ed.S2S schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:36:
[...]
Menu tijdens de film, je kan zo bij je settings zonder dat de film stopt en dat soort dingen.
Wat ik wel irritant vind aan de 360 hd speler en misschien wel alle hd spelers is dat de film gelijk begint.
En wat ik apart vind is het formaat van de doosjes, ik heb nu 3 films, en 2 van de doosjes zijn verschillend van dikte.
Kan het kloppen dat Live! nu plat ligt ? Kan niet eens meer insignen en mijn tabs zijn ook leeg (de eerste drie dan)
Goh, misschien eens verder kijken dan je neus lang is? Bijna alle officiele sites van Microsoft die iets met XBLive te maken hebben, geven al dagen weer dat er problemen zijn... Ongeveer alle 8 miljoen abonnee's hebben er wel/niet/soms last van....KeN. schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:56:
Kan het kloppen dat Live! nu plat ligt ? Kan niet eens meer insignen en mijn tabs zijn ook leeg (de eerste drie dan)
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Goh, anders geef je even een normaal antwoord.
Niet iedereen zit elke dag op officiele sites van Microsoft.
De enige die ik bekijk is xbox.com, en die zegt er helemaal niks over.
Thanks anyways I guess.
EDIT: Ah, een pagina'tje terug zie ik het ook al.
Ik liep met mijn headset op naar de PC en zag er zo gauw niets over in deze topic.
Vandaar.
De enige die ik bekijk is xbox.com, en die zegt er helemaal niks over.
Thanks anyways I guess.
EDIT: Ah, een pagina'tje terug zie ik het ook al.
Ik liep met mijn headset op naar de PC en zag er zo gauw niets over in deze topic.
Vandaar.
[ Voor 26% gewijzigd door Ken. op 30-12-2007 02:01 ]
Lijkt me niet de manier, toch?.KeN. schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:57:
Goh, anders geef je even een normaal antwoord.
Tweakers is niet gelieerd aan Microsoft dus misschien in het vervolg even www.majornelson.com en http://forums.xbox.com/14/ShowForum.aspx bezoeken...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik vind de hd-dvd-doosjes ook van slechte kwaliteit... bij veel winkels worden ze helemaal dof (bekijken, vervolgens terugzetten, krasjes etc...). Die dingen zijn zo beschadigd..Anoniem: 217897 schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:48:
[...]
Dit kan zover ik weet bij alle gewone dvd spelers ook, subs, gesproken taal, camera hoeken, beeldformaat ed.
Wat ik wel irritant vind aan de 360 hd speler en misschien wel alle hd spelers is dat de film gelijk begint.
En wat ik apart vind is het formaat van de doosjes, ik heb nu 3 films, en 2 van de doosjes zijn verschillend van dikte.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Mijn vrouw heeft gisteren tijdens een oplettende actie Viva Pinata Party Animals gekocht bij de Dynabyte voor 25 euro (ze hadden de prijs er op geplakt die eigenlijk op Viva Pinata had gemoeten), en ondanks dat ze zagen dat de prijs fout was heeft ze het wel meegekregen.
Het spel is best grappig, zeker met meerdere "echte" mensen
Alleen jammer dat het in het Nederlands is, zonder optie om van taal te wisselen.. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn..
Het spel is best grappig, zeker met meerdere "echte" mensen
moet je de xbox in engeland instellen via systemSh0ckTr00per schreef op zondag 30 december 2007 @ 08:05:
Mijn vrouw heeft gisteren tijdens een oplettende actie Viva Pinata Party Animals gekocht bij de Dynabyte voor 25 euro (ze hadden de prijs er op geplakt die eigenlijk op Viva Pinata had gemoeten), en ondanks dat ze zagen dat de prijs fout was heeft ze het wel meegekregen.
Het spel is best grappig, zeker met meerdere "echte" mensenAlleen jammer dat het in het Nederlands is, zonder optie om van taal te wisselen.. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn..
Ja dat kan dvd, maar dan via een menu van de dvdspeler, of op de knopjes drukken van je dvd-remote met HD-dvd zie je een overlay van het disc menu over de film.Anoniem: 217897 schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:48:
[...]
Dit kan zover ik weet bij alle gewone dvd spelers ook, subs, gesproken taal, camera hoeken, beeldformaat ed.
Bij mij begint de film helemaal niet direct? Van de twee films die ik heb gaan ze beide eerste netjes naar het hd-dvd menu.
Damn, gisteren constant vastlopers en uiteindelijk drie keer achter elkaar de drie rode lampjes in "the ring of light".
Effe MS bellen
Effe MS bellen
zegt ie met een smile , hahaRoko schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:27:
Damn, gisteren constant vastlopers en uiteindelijk drie keer achter elkaar de drie rode lampjes in "the ring of light".
Effe MS bellen
Nou kheb ook maar xbox besteld bij bol.com
Gistere kreeg ik alvast 1 controller, xdoos niet afgeleverd omdat me ouders er niet waren (ik was werke)
Dus dat word maandag dan maar
Ik kan wel op live enzo. Ben al tijdje online met Call of Duty maar mijn dashboard wil maar niet ladenSCIxX schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:33:
Werkt xboxlive alweer goed? Hoop als ik straks thuis bent wat potjes halo te kunnen spelen.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Zal wel lekker overwerken worden bij die gasten van MSsekeroglan schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:54:
[...]
Ik kan wel op live enzo. Ben al tijdje online met Call of Duty maar mijn dashboard wil maar niet laden
Anoniem: 52188
Mezelf vorige week een Xbox 360 kado gedaan. Wat een mooi apparaat zeg. Ik heb de elite, met 120Gb HD, dus ik wil nog even uitzoeken wat ik nou precies met een 360 als media center kan. Voor de rest vind ik het nu al helemaal top. Heb er 3 games bij gekocht; fifa08, forza2 en cod4. Ondanks dat ik shooters in het verleden vooral op mijn pc speelde kan ik hier ook wel aan wennen denk ik, grafisch is het in ieder geval helemaal geweldig. Ik zal hier nog wel eens vaker komen kijken.
Misschien een rare vraag maar worden dvd;s ook mooier gescaled met de HD-DVD add on?ipv dat je de dvd in de de drive va de xbox stopt je de dvd in de add-on moet stoppen.
n00b
n00b

39
Geen verschil.Fietsbel schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:17:
Misschien een rare vraag maar worden dvd;s ook mooier gescaled met de HD-DVD add on?ipv dat je de dvd in de de drive va de xbox stopt je de dvd in de add-on moet stoppen.
n00b
Technische vragen kunnen in Spielerij - Problemen & Vragen, uiteraard wel eerst even Spielerij - Problemen & Vragen FAQ doornemen
[ Voor 92% gewijzigd door TheZeroorez op 30-12-2007 18:39 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Net als op de rest van het forum, is het wel de bedoeling dat we vriendelijk tegen elkaar blijven ;)
Net als op de rest van het forum, is het wel de bedoeling dat we vriendelijk tegen elkaar blijven ;)