Xbox 360 defecten topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 62.633 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 21:54

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.michelbytes.com/michelbites/wp-content/uploads/2008/04/the-ring-of-death.jpg

Waarom dit topic? :?

Omdat in het grote Xbox360 topic steeds meer mensen kwamen die problemen hadden met hun Xbox. Er ontstond wat irritatie over het feit dat de meeste posts over de defecte Xbox, de reparatie en de compensatie wegens het lange missen gingen.

De Ring of Death zijn 3 rode lampjes die aan de voorkant van de X360 oplichten wanneer de X360 niet kan opstarten.

Afbeeldingslocatie: http://media2.playstadium.dk/img/krueger/nyheder/ring-of-death.jpg

Ring of Death :?

Loopt uw xbox 360 de laatste tijd steeds vast? Of krijgt u strepen door het beeld? Dan kan het gebeuren dat uw xbox 360 binnen kort de beruchte ring of death krijgt. De ring of death houdt in dat de xbox eigenlijk niks meer doet en dat om de powerknop 3 rode ledjes branden (3 kwart, zie ook de afbeelding). Indien dit bij u voordoet kunt u doormiddel van de syncknop ingedrukt houden en dan de eject knop indrukken de foutcode uitlezen. Indien deze 0102 of 0020 aangeeft, heeft u inderdaad een ring of death (ook wel RROD genoemt).

De eerste rode ring bestaat uit drie kwadranten van de lichtcirkel die oplichten in een rode kleur. Dit wil zeggen dat je Xbox 360 haar laatste adem heeft uitgeblazen en is gesneuveld door oververhitting.

De tweede rode ring herken je aan de vier kwadranten die branden. Dit is simpelweg een waarschuwing omdat je videokabel niet correct insteekt.

Oorzaak: :?

Componenten op het moederboard zitten los
- CPU
- Geheugenmodules
- IC's
- Etc.

Reparatie: :?

Reparatie hiervan is mogelijk maar helaas is gebleken dat alle X360 na reparatie de ROD weer gaan vertonen.
Dit kan na 1 dag zijn, na een week of pas na maanden. Het nare is, de ROD komt terug.

De oorspronkelijke oorzaak ligt namelijk bij een productiefout van Microsoft. Er is te weinig soldeer gebruikt, de fabricage 'bak-tijd' is te snel of te langzaam gegaan waardoor
er een slechte hechting van de componenten is op het moederboard. Dit kwam vooral voor bij de eerste generatie XBOX 360's.

Waarom heb je dan niet gelijk een ROD bij aankoop van een 'defecte' XBOX 360? :?

Iedereen weet dat de XBOX 360 erg warm kan worden en hierdoor gaat het moederbord etc. uitzetten. Door het uitzetten kunnen solderingen (die bros zijn) scheuren en daardoor soms wel en soms niet contact maken. Het hoeft maar 1 IC puntje te zijn en de ROD ontstaat.

Wat nu? :?

Het beste is om om Microsoft helpdesk te bellen en je verhaal voor te leggen. Microsoft richt zich sterk op klantvriendelijkheid en willen graag hun klanten houden en vooral tevreden houden. Als eenmaal het standaard gesprek voorbij is, dan krijgt u een voucher opgestuurd, via email of mail, met informatie waar je de 360 heen moet sturen. Binnen 2 weken krijgt u een nieuwe, gereviseerde, of gerepareerde X360 retour van Microsoft.
Dit werkt alleen als je (nog) niet verbannen bent van XBOX Live. Anders heeft het geen nut want men staat dan geregistreerd op hun servers als 'gemodificeerd' apparaat.

MS Contact:
Telefonische ondersteuning:
0800 023 3894 of +31 202036606 als je mobiel belt

Slechthorenden (teksttelefoon):
0800 023 3895

De service is bereikbaar op:
maandag - vrijdag: 09:00-22:00
zaterdag: 09:00-20:00
zondag: 09:00-17:00

Krassen :?

De Xbox 360 is op dit moment een van de meest populaire spelcomputers. Maar er lijken wat problemen te zijn. Zo kregen we meerdere klachten dat de Xbox 360 in sommige gevallen krassen maakt op games. En door die krassen zijn de games (die rond de 60 euro kosten) vervolgens niet langer bruikbaar.

Wat te doen met de Xbox die je spelletjes uitschakelt? Als je vervolgens met Microsoft belt met deze klacht, wordt in sommige gevallen de Xbox omgewisseld. Maar niet in alle gevallen. Iemand anders kreeg weer van de klantenservice te horen dat ‘ze je niet mogen helpen omdat hun beleid is dat een console geen krassen maakt’. En dat is natuurlijk raar, zeker gezien de klachten die wij binnenkregen en die ook op diverse fora op internet te vinden zijn.
Over het terugbetalen van bekraste spellen doet Microsoft nog veel moeilijker. Diegenen die zich bij ons hadden gemeld, kregen geen van allen hun games vergoed. De reactie die wij van Microsoft krijgen is zeer summier. Wellicht dat dit te maken heeft met het feit dat het hele Xbox team van Microsoft Nederland op dit moment in Amerika zit, maar toch. Nu stelt Microsoft namelijk dat als de Xbox 360 console stabiel wordt geplaatst en niet wordt bewogen of gekanteld, er geen risico is op krassen.

Afbeeldingslocatie: http://xbox360only.nl/images/50/RedRing.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door sekeroglan op 20-07-2008 19:06 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242003

Hmm de ring of death heb ik gelukkig nog niet gehad, maar mijn dvdspeler heeft het wel ineens begeven (de zelfde dag dat ik assassins creed binnenkreeg :'().
De dvd's spinden als een gek, met erg veel lawaai, gevolgd met een mooie "please insert a dvd in your xbox" error.
Had gelukkig nog 2 weken garantie, opgestuurd en kan nu 4-6 weken wachten, volgens mij zit ik nu al in de 5e week ofzo :(
Ik wil AC spelen /sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Anoniem: 242003 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:10:
Hmm de ring of death heb ik gelukkig nog niet gehad, maar mijn dvdspeler heeft het wel ineens begeven (de zelfde dag dat ik assassins creed binnenkreeg :'().
De dvd's spinden als een gek, met erg veel lawaai, gevolgd met een mooie "please insert a dvd in your xbox" error.
Had gelukkig nog 2 weken garantie, opgestuurd en kan nu 4-6 weken wachten, volgens mij zit ik nu al in de 5e week ofzo :(
Ik wil AC spelen /sad
5 weken :X

Volgens mij kan je beter bellen, want zo lang hoor je niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-04 20:22
Volgens mij is stukje over de bekraste cd's inmiddels outdated.
Ik heb sinds vorige week ook een 360 en inmiddels is het 1e spel naar door krassen naar de haaien.

Ik heb Microsoft hierover gebeld en zij zouden een ophaalorder voor de xbox kunnen aanmaken.
Ik vroeg wat er dan met het beschadigde spel gebeurt en aangezien het om Forza 2 gaat, wat een spel is uitgegeven door Microsoft, zou ik daarom 15 euro moeten betalen voor een nieuwe schijf. Ik vind dit maar een vreemde gang van zaken, maarja dat is de "policy" van Microsoft.

Omdat het probleem zich zo snel voordeed na aankoop heb ik ook de winkel benaderd en die zijn bereid het apparaat terug te nemen met alle bijbehorende accesoires. Dan wordt bekeken of er inderdaad een defect is en zal er een nieuwe opgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:21
Anoniem: 242003 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:10:
Ik wil AC spelen /sad
Ik heb werkelijk precies hetzelfde probleem gehad, en hij was binnen 2 week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Toen ik belde zeiden ze ook 3-4 weken, ze hebben een achterstand en/of repair centre is dicht/minder bezet met de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:33

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 241441 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:22:
maar even dit er is geen enkele console op de markt (except de Wii misschien) die minder uitval heeft dan xbox: Allemaal zelfde simpel dingen om de markt te veroveren Rush Releases noemen ze zo iets.
Volgens retailers in de V.S. ligt het uitvalspercentage van de Wii en de PS3 ver beneden de 1%, terwijl dat bij de Xbox 360 boven de 30% ligt/lag(deze cijfers komen nog van voor de nieuwe heatsink). De betrouwbaarheid van de Xbox 360 hardware is belachelijk slecht, ik denk niet dat er ooit een andere console is geweest die dit soort extreme uitvalspercentages behaald heeft.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 17:14
MetroidPrime schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:20:
[...]

Volgens retailers in de V.S. ligt het uitvalspercentage van de Wii en de PS3 ver beneden de 1%, terwijl dat bij de Xbox 360 boven de 30% ligt/lag(deze cijfers komen nog van voor de nieuwe heatsink). De betrouwbaarheid van de Xbox 360 hardware is belachelijk slecht, ik denk niet dat er ooit een andere console is geweest die dit soort extreme uitvalspercentages behaald heeft.
en volgens mij is het beter om lucht in de kast te blazen als er uit te zuigen misschien zou dat de durability verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 19:44
Ik wordt soms wel gek van mijn 360 pffff... zet ik hem aan loopt ie meteen vast en dat dan 3x achter elkaar. Vervolgens start hij wel op maar loopt hij weer vast in een game...

Het is echt vreemd want de ene keer loopt hij gewoon even leuk 3x of meer achter elkaar vast terwijl hij op het andere moment gewoon uren perfect draait. Dit is dan wel mijn 2de 360 (Elite) hiervoor had ik een launch console maar die had ik verkocht omdat ik er niet zoveel op speelde maar sinds Halo 3 is daar wel verandering in gekomen. Het valt me wel op dat die launch 360 het veel beter deed dan deze Elite.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:33

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

amoi schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:40:
[...]

en volgens mij is het beter om lucht in de kast te blazen als er uit te zuigen misschien zou dat de durability verhogen
Aangezien er geen vacuüm gecreëerd kan worden hoef je er ook geen lucht in te blazen. Zodra de warme lucht wordt weggezogen door de fans zou er automatisch(en zonder extra fans) koude lucht moeten worden bij gezogen. Ik had juist begrepen dat de manier waarop de koeling bevestigd wordt op het moederbord alle betrouwbaarheidsproblemen veroorzaakt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

zuigen werkt beter, en idd het ligt aan de bevestiging van het koelblok niet de FANs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-04 14:24
Mijn 360 die een paar weken geleden "red-ringde" werkt weer een beetje: hij gaat wel aan, maar hij loopt om de 5 minuten vast. Wat me opvalt is dat er op het moment van vastlopen een kort krakend/klikkend geluid uit de console komt, alsof plastic zich spant. Kennelijk is dat dus het moederbord of componenten daarop die onder invloed van de warmte van vorm beginnen te veranderen of te verschuiven. Heel bizar om een console echt te kunnen horen vastlopen. :/

Ik ga hem binnenkort opsturen, maar ik zit er over te denken om daarnaast de nieuwe falcon-360 aan te schaffen. Wat daarom mijn vraag is: zijn er mensen die hun 360 ter reparatie aangeboden hebben en die met de gerepareerde console nooit meer klachten hebben gehad? Als gerepareerde consoles namelijk altijd wel buggy blijven dan neem ik de pijn liever nu door een nieuwe aan te schaffen, dan dat ik steeds weer problemen heb met m'n oude en die steeds weer moet opsturen. Ja, het kost best wel geld maar ik zou dat er misschien wel voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

_/-\o_ voor de openings banner, al maakt het een rode ring niet minder zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 16:35
beantherio schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:09:
Wat daarom mijn vraag is: zijn er mensen die hun 360 ter reparatie aangeboden hebben en die met de gerepareerde console nooit meer klachten hebben gehad? Als gerepareerde consoles namelijk altijd wel buggy blijven dan neem ik de pijn liever nu door een nieuwe aan te schaffen, dan dat ik steeds weer problemen heb met m'n oude en die steeds weer moet opsturen. Ja, het kost best wel geld maar ik zou dat er misschien wel voor over hebben.
Die kapotte Xbox van mij kreeg ik niet meer terug.Na drie weken kreeg ik een splinter nieuwe Xbox 360 ervoor in de plaats.En je raad het al,die doet het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

Ehh, heb op de 4e december mijn X360 verzonden nu kreeg ik spontaan vandaag een briefje in de bus van UPS terwijl ik geen andere bestellingen heb openstaan, kan het echt zo snel? Ik heb verder geen feedback gekregen per mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mathizsias schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:07:
Ehh, heb op de 4e december mijn X360 verzonden nu kreeg ik spontaan vandaag een briefje in de bus van UPS terwijl ik geen andere bestellingen heb openstaan, kan het echt zo snel? Ik heb verder geen feedback gekregen per mail...
Ja, het kan snel, je krijgt idd geen update via mail, daarover moet je bellen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
beantherio schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:09:
Mijn 360 die een paar weken geleden "red-ringde" werkt weer een beetje: hij gaat wel aan, maar hij loopt om de 5 minuten vast. Wat me opvalt is dat er op het moment van vastlopen een kort krakend/klikkend geluid uit de console komt, alsof plastic zich spant. Kennelijk is dat dus het moederbord of componenten daarop die onder invloed van de warmte van vorm beginnen te veranderen of te verschuiven. Heel bizar om een console echt te kunnen horen vastlopen. :/

Ik ga hem binnenkort opsturen, maar ik zit er over te denken om daarnaast de nieuwe falcon-360 aan te schaffen. Wat daarom mijn vraag is: zijn er mensen die hun 360 ter reparatie aangeboden hebben en die met de gerepareerde console nooit meer klachten hebben gehad? Als gerepareerde consoles namelijk altijd wel buggy blijven dan neem ik de pijn liever nu door een nieuwe aan te schaffen, dan dat ik steeds weer problemen heb met m'n oude en die steeds weer moet opsturen. Ja, het kost best wel geld maar ik zou dat er misschien wel voor over hebben.
die van mij is al weer 4 maand goed werkend zonder problemen mijn 2e xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Nee, Nee dit meen je niet. Ik speel half uur geleden een potje Halo 3, toen uitgezet. Had geen zin meer namelijk. Zet ik hem de net aan en nee nee krijg ik 3 rode lichten te zien

*knip*
Zeg gewoon dat je een ring of death hebt, of plaats een op zijn minst geresized tot 600px (of minder, als thumbnail) plaatje.

Pff dit is echt niet leuk. Net nu ik volgende week 3 weken vakantie heb. En daar veel wou gaan xboxen.

Nu weet ik totaal de stappen die ik nu moet nemen niet. Hier ff bij gaan lezen. Heb de xbox gekocht in februari 2006 dus gelukkig wel garantie. Krijg je na de reparatie trouwens nieuwe garantie ?

Ben benieuwd hoelang dit gaat duren, lees in dit topic 3-8 weken ?

Ik ga maar even noteren het serie nummer enzo, en wat ik voor fabrieks datum ik heb.
En zometeen eens xbox klantenservice gaan bellen :(

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 15-12-2007 15:58 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Mars18 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:17:
Nee, Nee dit meen je niet. Ik speel half uur geleden een potje Halo 3, toen uitgezet. Had geen zin meer namelijk. Zet ik hem de net aan en nee nee krijg ik 3 rode lichten te zien

[afbeelding]

Pff dit is echt niet leuk. Net nu ik volgende week 3 weken vakantie heb. En daar veel wou gaan xboxen.

Nu weet ik totaal de stappen die ik nu moet nemen niet. Hier ff bij gaan lezen. Heb de xbox gekocht in februari 2006 dus gelukkig wel garantie. Krijg je na de reparatie trouwens nieuwe garantie ?

Ben benieuwd hoelang dit gaat duren, lees in dit topic 3-8 weken ?

Ik ga maar even noteren het serie nummer enzo, en wat ik voor fabrieks datum ik heb.
En zometeen eens xbox klantenservice gaan bellen :(
Gewoon met de klantenservice bellen dan komt alles goed ;)

Ja, het kan inderdaad heel kort of heel lang duren voordat je een nieuwe hebt. Ik had hem toen na 8 dagen al terug. Er zijn ook mensen die er maanden voor moesten wachten :>

Je hebt trouwens 3 jaar garantie ( alleen op ring of death dan ) en die gaat in op de datum die je hem hebt gekocht. Na de reperatie gaat die termijn opnieuw in als het goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door sekeroglan op 15-12-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
sekeroglan schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:52:
[...]

Ja, het kan inderdaad heel kort of heel lang duren voordat je een nieuwe hebt. Ik had hem toen na 8 dagen al terug. Er zijn ook mensen die er maanden voor moesten wachten :>

Je hebt trouwens 3 jaar garantie ( alleen op ring of death dan ) en die gaat in op de datum die je hem hebt gekocht. Na de reperatie gaat die termijn opnieuw in als het goed is.
tuurlijk gaat ie niet opnieuw in doet geen 1 bedrijf alleen op het vervangen onderdeel krijg je een jaar garantie en de garantie die je had blijf gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
sekeroglan schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:52:
[...]

Owja garantie vergeten te vragen,
Krijg zo een email en dan maandag maar ups laten komen ofzo.

2-3 weken zei die man dat het zou gaan duren
En dat ik me oude xbox terug zou krijgen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241441

Je moet gemiddeld hem 2 weken missen
mijn
box is terug, Mb is vervangen

Ups heeft hem uiteindelijk op verkeerde adres gelaten maar gebeld waar. Lief hé
Ok: is mijn eigen xbox, das al iets. Ik heb hem nu rechtopstaan vrij van kasten.
Weet iemand of rechtop beter is? en hoe ik kan zien wat er is ingestopt.
Ik denk dat er een nieuwe drive inzit ook want er hing plakker op. klopt dit of is dit schijn.
Mijn oude was zo goed als nieuw (uitzichtelijk) dus zie het onderscheid niet.

Kan iemand me dus zeggen: Hoe zie ik wat nieuw is zonder da spel open te doen
en Is rechtop beter dan plat of slechter?
Thanks to the nice guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Doen jullie in de doos nog een briefje met dit is de xbox van bla bla ik heb 3 rode ringen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mars18 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:37:
Doen jullie in de doos nog een briefje met dit is de xbox van bla bla ik heb 3 rode ringen ofzo ?
Bij de meeste bedrijven vraag je via E-mail of telefoon RMA aan, en krijg je een nummertje en instructies. Soms moet je het erbij schrijven, soms juist niet, soms zeggen ze niets (en gooi ik d'r vaak een korte samenvatting in het Engels bij, wel zo netjes, maar totaal overbodig eigenlijk).
Met MS, en/of afdeling Xbox heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik gedaan Briefje om te vragen of ik mijn xbox terug kon krijgen en dat is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-03 17:20
Die van mij heeft dan nu eindelijk na 2 jaar (1500+ uur) trouwe dienst ook endelijk de geest gegeven.

Ik zie nog geen ring, maar hij bleeft hangen in Bioshock dus ik de Sega Rally demo eens geprobeerd en daar blijft hij ook hangen na ca 80 seconden.

Van een kant ben ik wel blij want ik was bijna bang dat het nooit zou gebeuren, van de andere kant moet ik nu een andere verslaving gaan zoeken. Denk dat ik maar eens begin met roken. ;)

Probleem is alleen dat door de week zelden thuis ben en al helemaal niet overdag, nu moet ik dus ergens iemand zoeken die wel thuis is.

Maar goed, dat is iets voor na de kerst, want er voor krijg ik hem toch niet meer weg.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mijn xbox 360,gaat woensdag opgehaald worden.
Rust zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 13:31
Heeft iemand al negatieve ervaring met de falcon model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Hij doet het dus niet meer, jammer voor je, maar meld het niet of normaal (al hebben we er überhaupt weinig aan, zo'n mededeling...)

[ Voor 70% gewijzigd door TheZeroorez op 17-12-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
yzf1kr schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:01:
Die van mij heeft dan nu eindelijk na 2 jaar (1500+ uur) trouwe dienst ook endelijk de geest gegeven.

Ik zie nog geen ring, maar hij bleeft hangen in Bioshock dus ik de Sega Rally demo eens geprobeerd en daar blijft hij ook hangen na ca 80 seconden.

Van een kant ben ik wel blij want ik was bijna bang dat het nooit zou gebeuren, van de andere kant moet ik nu een andere verslaving gaan zoeken. Denk dat ik maar eens begin met roken. ;)

Probleem is alleen dat door de week zelden thuis ben en al helemaal niet overdag, nu moet ik dus ergens iemand zoeken die wel thuis is.

Maar goed, dat is iets voor na de kerst, want er voor krijg ik hem toch niet meer weg.
Je kan toch UPS bij je werk/opleiding langs laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Ik werd vandaag prettig verrast,buurman had mijn xbox in ontvangst genomen :)
In totaal 8 dagen heb ik hem mogen missen terwijl me 3-4 weken werd beloofd...
Moederbord is vervangen, hopen dat hij het weer lang gaat volhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
it0 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:23:
Ik werd vandaag prettig verrast,buurman had mijn xbox in ontvangst genomen :)
In totaal 8 dagen heb ik hem mogen missen terwijl me 3-4 weken werd beloofd...
Moederbord is vervangen, hopen dat hij het weer lang gaat volhouden!
netjes, snelle service. hier ook hopelijk.

je kreeg dus je eigen box terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 20:46
Zo die van mij is ook weer terug. Gister stond de postbode aan de deur met het pakketje terwijl ik hem verleden week op de donderdag volgens mij verstuurd hebt. Stond echt te kijken van de snelle afhandeling en levering van mijn 360 zeg, dit had ik niet verwacht na sommige verhalen en zeker niet door de drukke periode nu.

Werkt weer perfect en hopelijk blijft dat ook zo. Ik heb helaas niet het serie nummer opgeschreven maar volgens mij heb ik mijn eigen 360 terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 10:39
Ik heb sinds kort dat opeens mijn games ermee stoppen. Tijdens het spelen of laden of gesprek ( Mass Effect of AC) dat mijn dvd speler begint te loeien en opeens gewoon stil is en dan krijg ik de error Disk Read failure en dan iets over dat de disc misschien vies is en of ik het later opnieuw wil proberen. Zou dit reden zijn om hem op te sturen? aangezien ik wel gewoon kan spelen alleen af en toe dit gebeurt?

Btw heb mijn Xbox vanaf de 1ste dag dat die uitkwam en heb 1x een nieuwe gehad dus tot nu toe ben ik erg tevreden alleen dit ff niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Koffiezuiper schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:31:
Zo die van mij is ook weer terug. Gister stond de postbode aan de deur met het pakketje terwijl ik hem verleden week op de donderdag volgens mij verstuurd hebt. Stond echt te kijken van de snelle afhandeling en levering van mijn 360 zeg, dit had ik niet verwacht na sommige verhalen en zeker niet door de drukke periode nu.

Werkt weer perfect en hopelijk blijft dat ook zo. Ik heb helaas niet het serie nummer opgeschreven maar volgens mij heb ik mijn eigen 360 terug gekregen.
Vandaag tussen 12 en 3 uur zouden ze komen,

kijk ik net beneden, zijn ze om 9.45 gekomen, toen er niemand thuis was :(
Leuke 1e ervaring met UPS

Nou gebeld,en 30 minuten later kwamen ze nog een keer.

Mijn 360 is vandaag naar zijn laatste rustplaats gebracht.
Daar mag hij voor altijd gaan slapen , heeft die wel verdiend na 50 games gespeeld te hebben. En heel veel uren later

[ Voor 13% gewijzigd door Mars18 op 19-12-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162684

Heb mijne donderdag verstuurd vandaag terug gekregen, zeer snelle service er staat alleen op de tracking sticker een datum 15-12 en op de brief waarop staat wat ze gedaan hebben is other aangekruist. Ik heb een vermoeden dat er niet zoveel gedaan is er zat dan wel een plastic stickertje op de dvd-drive maar daar kan een rrod niet mee verholpen worden :S ben benieuwd hoe lang deze het vol houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand hier ervaringen met het zelf maken van de 360?

Ik heb hier een 360 staan waar geen garantie meer op zit. Gisteren kreeg hij een RROD, daarna deed hij het wel weer maar ik wil er toch wat aan doen.

Nu zijn er twee x-clamp fixes.

http://rbjtech.bulldoghom...ulldoghome_com/XClamp.htm

en

http://copronymous.com/wp.../05/fix-for-the-3rlod.pdf

Iemand enige ervaring welke het beste werkt?
Want zolang m'n 360 nog niet volledig naar de kloten is kan ik er nog wat aan doen.
Toch wel zonde als deze kapot gaat want ik heb er veel tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Anoniem: 140372 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:37:

Ik heb hier een 360 staan waar geen garantie meer op zit. Gisteren kreeg hij een RROD, daarna deed hij het wel weer maar ik wil er toch wat aan doen.

en

Want zolang m'n 360 nog niet volledig naar de kloten is kan ik er nog wat aan doen.
haha omgebouwd zeker ?
er is nog geen xbox 360 met RROD die geen garantie meer heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
yzf1kr schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:01:

Heb ik die van mij net terug gaat jouw xbox kapot...grrr... nja dan nog maar 2 weken wachten voor we halo3 eindelijk uitspelen in campaign... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mars18 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:44:
[...]

haha omgebouwd zeker ?
er is nog geen xbox 360 met RROD die geen garantie meer heeft
haha, haha, haha, omgebouwd ja.

Alleen maar om de patched King Kong disc te booten.

Lees dit maar eens:
Grijs gebied, even weg dus... (let daar voortaan op alsjeblieft)

Overigens heb ik officieel nog gewoon garantie. De 360 is niet gebanned en ik heb de zegel intact. Ik heb alleen geen zin om een godganse hoeveelheid draden los te solderen.

Maargoed als iemand kan reageren met ervaringen met de xclamp fixes zou dat fijn zijn :)
Vragen om mail is niet de bedoeling. Als iets hier niet thuis hoort hoor je er niet naar te vragen, en als iets hier wel thuis hoort (of eigenlijk meer in SPV), mag het lekker hier gepost worden, zodat andere users er ook nog iets aan hebben :)

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 19-12-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Ik heb hier een 360 staan waar geen garantie meer op zit.
Overigens heb ik officieel nog gewoon garantie.
:?

al zou ik voor het eerste gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Meh, had een week lang niet gespeeld en probeer hem net aan te doen, en ja, RROD.

Alle 4 de lampjes branden. De foutcode is 0020, laat dat nou net een code zijn waar de verschillende support fora geen verklaring voor hebben. Verder is deze xbox tweedehands (voor een schappelijk prijsje van een oud huisgenoot overgenomen) en niet omgebouwd oid. Alleen heb ik de garantiebonnen ed. niet meer, ik vrees dat het vragen naar de bekende weg is maar hoogstwaarschijnlijk zal microsoft daar wel om vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HendrikN schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:10:
[...]

[...]

:?

al zou ik voor het eerste gaan
Als ik mijn serienummer invul op http://service.xbox.com/ staat er dat ik nog gewoon warranty heb :)

Verder: Ik heb homebrew op mijn 360 draaien, dat is veel werk en daarom wil ik geen nieuwe 360, dan moet alles overnieuw.

De x-clamp fix is dus handig voor mij
ebborazor schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:29:
Meh, had een week lang niet gespeeld en probeer hem net aan te doen, en ja, RROD.

Alle 4 de lampjes branden. De foutcode is 0020, laat dat nou net een code zijn waar de verschillende support fora geen verklaring voor hebben. Verder is deze xbox tweedehands (voor een schappelijk prijsje van een oud huisgenoot overgenomen) en niet omgebouwd oid. Alleen heb ik de garantiebonnen ed. niet meer, ik vrees dat het vragen naar de bekende weg is maar hoogstwaarschijnlijk zal microsoft daar wel om vragen?
Nee je hebt de bon niet nodig. Ze vragen alleen naar het serienummer achter op de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Anoniem: 140372 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:47:
[...]

Als ik mijn serienummer invul op http://service.xbox.com/ staat er dat ik nog gewoon warranty heb :)
Ik betwijfel of je met een gemodde xbox echt kan rekenen op garantie, maar goed. Dat je een mod hebt geinstalleerd kunnen ze natuurlijk niet ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Krijg je trouwens nog een maitje als de xbox terug gestuurd wordt ?
Want trace hem nu bij UPS en daar staat keurig waar die nu is, is dat andersom ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Mars18 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:27:
Krijg je trouwens nog een maitje als de xbox terug gestuurd wordt ?
Want trace hem nu bij UPS en daar staat keurig waar die nu is, is dat andersom ook zo ?
Nee en nee.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Ik heb ook een 360-gerelateerd defect, maar het is niet de console zelf;
sinds vandaag is mijn xbox360 wireless adapter ermee opgehouden. Half september gekocht,
heeft probleemloos gewerkt tot vandaag dus. Viel me op dat ik niet automatisch ingelogd werd op live toen ik de 360 aanzette, bleek er geen verbinding te zijn. Testje gedaan in het system menu, adapter zou disconnected zijn... :( LEDje op de adapter brandt ook niet, zou volgens de handleiding wel moeten branden. Andere USB poorten geprobeerd, geen resultaat. Ligt niet aan de USB poorten, want mijn wired controller werkt er wel in. Morgen MS maar eens bellen, kijken of ze hem om willen ruilen...

Iemand ervaring met een kapotte x360 wifi adapter?
(Je vraagt je af hoe zon ding in hemelsnaam kapot kan gaan...)

[ Voor 4% gewijzigd door estorino op 20-12-2007 00:30 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Mars18
Oke dan,

Lekker snel die UPS, het pakket is nu al in FRANKFURT, :)

• Negative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 10:39
estorino schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:29:
Ik heb ook een 360-gerelateerd defect, maar het is niet de console zelf;
sinds vandaag is mijn xbox360 wireless adapter ermee opgehouden. Half september gekocht,
heeft probleemloos gewerkt tot vandaag dus. Viel me op dat ik niet automatisch ingelogd werd op live toen ik de 360 aanzette, bleek er geen verbinding te zijn. Testje gedaan in het system menu, adapter zou disconnected zijn... :( LEDje op de adapter brandt ook niet, zou volgens de handleiding wel moeten branden. Andere USB poorten geprobeerd, geen resultaat. Ligt niet aan de USB poorten, want mijn wired controller werkt er wel in. Morgen MS maar eens bellen, kijken of ze hem om willen ruilen...

Iemand ervaring met een kapotte x360 wifi adapter?
(Je vraagt je af hoe zon ding in hemelsnaam kapot kan gaan...)
Ja ik heb hetzelfde probleem gehad, elke USB poort gebruikt en geen werking. Ik had nog ergens een USB HUB liggen dus die aangesloten alle poorten geprobeerd en uiteindelijk bij de 3e poort ging het lampje branden. Ik laat hem nu liggen zoals die ligt, raak het niet aan en doe hem niet in een andere poort en en hij doet het nu weer gewoon :P Dus ik zou eerst proberen met een USB HUB, als je die koopt kan je meestal binnen 2 weken je geld terug krijgen, bij ons bij BCC wel iig :P Dus probeer dat eens en anders inderdaad even met Microsoft bellen ;)

Hoop dat het hielp :)

Ooh en nog een btw, heeft iemand ook last van dat de dvd speler van je Xbox opeens stopt met geluid maken midden in een game wat eindigt in een Disk read error waardoor je terug wordt gegooid naar je Dashboard? Heb het nu al paar keer per dag met Mass Effect en Assassins Creed, maar ook met andere games dus aan de games ligt het niet. Heb hem al schoongeblazen en dergelijke maar zonder resultaat. Weet iemand nog iets hiervoor of moet ik gewoon Microsoft bellen?

Alvast bedankt _/-\o_

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Negative schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:23:
[...]
Ja ik heb hetzelfde probleem gehad, elke USB poort gebruikt en geen werking. Ik had nog ergens een USB HUB liggen dus die aangesloten alle poorten geprobeerd en uiteindelijk bij de 3e poort ging het lampje branden. Ik laat hem nu liggen zoals die ligt, raak het niet aan en doe hem niet in een andere poort en en hij doet het nu weer gewoon :P Dus ik zou eerst proberen met een USB HUB, als je die koopt kan je meestal binnen 2 weken je geld terug krijgen, bij ons bij BCC wel iig :P Dus probeer dat eens en anders inderdaad even met Microsoft bellen ;)

Hoop dat het hielp :)
Bedankt voor de tip, ik heb een USB hub voor bij mijn laptop, die even geprobeerd, maar ook geen respons. Zojuist even met xbox support gebeld, even moeten wachten en daarna heeft een vriendelijke medewerker mijn gegevens genoteerd en toegezegd dat er een nieuwe wordt opgestuurd, zou met 2 a 3 weken uiterlijk moeten arriveren. Wel eerst even moeten uitleggen dat ik alle USB poorten al geprobeerd had enzo, de tips die ook in de manual en online staan. Goed, kwestie van wachten nu en zolang niet online... (tenzij ik een 12m lange UTP kabel dwars door de gang en mijn huiskamer laat lopen... :) )

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Mijn Xbox doet het ook zeer vaag.. Had 2 weken geleden een keer die rode lampjes branden weet niet meer of het er 4 of 3 waren... toen alles geprobeerd opnieuw aansluiten etc etc.. geen kik steeds meteen rood als je hem opstart.. volgende avond gewoon aanzetten en kijken wat hij doet.. doet hij het ineens weer! toen 2 weken volop gespeeld (cod4) had ik eergisteren weer rode lampjes.. toe ff aan alle draden gezeten doe ik hem weer aan doet hij het ineens weer! Maar vanavond nog gespeeld toen ff wat gegeten wou na het eten verder spelen en ja hoor weer rode lampjes (3 stuks) nu van alles geprobeerd maar niks lijkt te helpen! hopen dat hij het morgen weer doet! of zeggen jullie dit is sowiezo al een gevalletje van opsturen?

en nog een vraag op mijn cd's zitten ook wel hele lichte krassen.. bedoelen ze bij de xbox die krassen veroorzaakt van die lichte krassen of zijn het dan echt dikke krassen bijna groeven?

en eh wat moet ik nou precies doen als je hem op moet sturen? bellen naar klantenservice met nr van je xbox erbij en rest wijst zich vanzelf?

[ Voor 7% gewijzigd door Sigmund_Freud op 20-12-2007 21:26 ]

Ignorance is bliss

• Mars18
Sigmund_Freud schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:23:
Mijn Xbox doet het ook zeer vaag.. Had 2 weken geleden een keer die rode lampjes branden weet niet meer of het er 4 of 3 waren... toen alles geprobeerd opnieuw aansluiten etc etc.. geen kik steeds meteen rood als je hem opstart.. volgende avond gewoon aanzetten en kijken wat hij doet.. doet hij het ineens weer! toen 2 weken volop gespeeld (cod4) had ik eergisteren weer rode lampjes.. toe ff aan alle draden gezeten doe ik hem weer aan doet hij het ineens weer! Maar vanavond nog gespeeld toen ff wat gegeten wou na het eten verder spelen en ja hoor weer rode lampjes (3 stuks) nu van alles geprobeerd maar niks lijkt te helpen! hopen dat hij het morgen weer doet! of zeggen jullie dit is sowiezo al een gevalletje van opsturen?

en nog een vraag op mijn cd's zitten ook wel hele lichte krassen.. bedoelen ze bij de xbox die krassen veroorzaakt van die lichte krassen of zijn het dan echt dikke krassen bijna groeven?
Dat zijn deze krassen

Afbeeldingslocatie: http://loot-ninja.com/wp-content/uploads/2007/04/llama_xbox360scratch.jpg

Ik zou hem opsturen

• Sigmund_Freud
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Mars18 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:25:
[...]

Dat zijn deze krassen

[afbeelding]

Ik zou hem opsturen
Die heb ik niet! gelukkig maar! oke opsturen wordt het dan maar in deze koude (speelbare) tijd

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-03 17:20
johnnyv.nl schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:38:
[...]

Je kan toch UPS bij je werk/opleiding langs laten komen?
Mijn bedrijf is daar wat te groot voor (receptie, postkamer, warentonvangst etc) de kans dat hij dan ergens komt te liggen waar hij nooit meer teruggevonden wordt is mij te groot, en daarbij zit ik vaak in het buitenland.

Vrienden van me hebben een winkel, dus zou een optie zijn.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 10:46
nou de mijne heeft ook de geest geven... net 2 jaar na de productie datum :'(
hij is van 2005/12/01

Heb 3 rode lampjes... error code is 0020 :Z
*zucht* had ik eindelijk een spelletje gevonden wat mijn vriendin ook leuk vond (aegis wing) :'(
morgen maar bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11:08

DaWaN

'r you wicked ??

Ik ga denk maar mijn Xbox360 waterkoelen, is de enige oplossing om de GPU beetje fatsoenlijk te kunnen koelen. Nu moet ik het zo cheap mogelijk zien te doen :D

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xbox een week terug, doet het nog steeds fijn Hout vasthouden, maar hé guys, ik denk dat we allemaal nog mogen blij zijn, dat ms zo snel werkt en soepel met de garantie omspringt. Heb 2 weken oude gsm die niet meer werkt en kan je zeggen garantie is hier moeilijker. zo cheer up 'en hopelijk ben ik nog lang optimistisch'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:12:
Ik ga denk maar mijn Xbox360 waterkoelen, is de enige oplossing om de GPU beetje fatsoenlijk te kunnen koelen. Nu moet ik het zo cheap mogelijk zien te doen :D
heeft niks te maken met je temperaturen

maar één reden voor RROD:

x-clamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232122

Ik zit erover te denken om een nieuwe xbox360 aan te schaffen. Ik krijg regelmatig de drie ringen des doods namelijk. Kan iemand me vertellen of de nieuwe Elite dit probleem ook nog steeds heeft. En hoe het zit met het geluid van die Elite, is het ook net een magentron zoals de 'oude'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
de nieuwe modellen hebben allemaal een verbeterde koeling. dus de kans is een heel stuk kleiner ;)

Hebben jullie trouwens een handtekening van UPS voor ontvangst gekregen?

[ Voor 27% gewijzigd door DarkChylde op 23-12-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
DarkChylde schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:17:
de nieuwe modellen hebben allemaal een verbeterde koeling. dus de kans is een heel stuk kleiner ;)

Hebben jullie trouwens een handtekening van UPS voor ontvangst gekregen?
op zo briefje, dat er iemand langs is gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232122 schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:23:
Ik zit erover te denken om een nieuwe xbox360 aan te schaffen. Ik krijg regelmatig de drie ringen des doods namelijk. Kan iemand me vertellen of de nieuwe Elite dit probleem ook nog steeds heeft. En hoe het zit met het geluid van die Elite, is het ook net een magentron zoals de 'oude'?
geluid zit in de dvd speler, dus is nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162684

In de elite en de nieuwere pro/premium/arcade zit een benq drive deze is wel wat stiller dan de samsung en hitachi die ervoor werden gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162684 schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:17:
In de elite en de nieuwere pro/premium/arcade zit een benq drive deze is wel wat stiller dan de samsung en hitachi die ervoor werden gemonteerd.
Ik merk geen verschil

Tevens zit een benq niet in alle nieuwe 360s. De Hitachi 79 wordt ook nog gewoon gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
geen rrod, maar bij mij is de voeding nu brak :s Net nu mijn 2 jaar garantie is verlopen.

Hij doet het nog wel, maar iets maakt er slecht contact, waardoor je hem af en toe hoort kort sluiten als je hem verkeerd neer legt. Zo de klantenservice maar eens bellen, hopen dat ze vergeten zijn dat die 3 jaar alleen geld voor de rode lampjes. En anders zelf maar even repareren.

updatje: Wat een pipo's daar. Ik mag mijn hele xbox opsturen. :p Volgens mij werd niet helemaal begrepen, zelfs na 3x melden, dat de voeding ook vreemd aan het doen is wanneer de xbox er niet op aan is gesloten.

Maar goed de dvd drive haperd (van krassen maken had ik geen last) af en toe ook bij het open gaan, kan hij gelijk daar ook voor terug.

[ Voor 31% gewijzigd door dikki dik op 24-12-2007 14:14 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240410

Ik had van de week een rod met code 0102 ik de klantenservice gebeld en gemeld dat deze al een keer was open gegaan door de vorige eigenaar en dus geen garantie. Op marktplaats staan verschillende mensen die de xbox repareren. Ben ik zaterdag geweest. Het duurde 3 uurtjes incl testen op hitte maar intussen maar even wezen shoppen voor kerst in almere. Bleek dat het systeem oververhit was geweest en te weinig koeling. Hij gaf nog als tip om de xbox plat neer te leggen en met een stukkie hout of een steuntje er onder zodat hij ook van onderaf beter lucht kan aanzuigen. En een aftercooler te installeren kost 15 euri's bij www.consoleshop.nl. Ik greeg daar goede service en het belangrijkste de xbox deed het weer voor 40 euro's dus voor die gene die geen garantie meer heeft is dit een goede oplossing

Gr. remco

Ps. alleen mijn drivve happert nog steeds licht aan de drive maar welke drive's maakten nou de krassen op de disks dan kan ik eens kijken voor een andre drive ?????

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 240410 op 24-12-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

De samsung drive zorgt voor krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 09:07

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb ongeveer een maand of 3 geleden de X-Clamp mod gedaan, nadat ik die rode ringen had op mijn 360. Na de modificatie deed de Xbox 360 het weer perfect. Een week geleden kreeg ik het probleem weer.

Ik ben dus weer precies hetzelfde te werk gegaan. Ik heb de CPU en GPU weer netjes schoongemaakt, koelpasta er weer opgedaan, alles weer in elkaar gezet en weer ingeplugd. De drie rode ringen zijn weg, alleen gaan de fans na ongeveer 1 a 2 minuten op vol vermogen draaien. De haardroger van mijn vrouw is er niks bij! Na nog twee keer dezelfde handelingen te hebben gedaan, is het probleem nog steeds niet opgelost. De schroeven heb ik al in alle standen gedraaid (losjes, strakker, heel strak). De lucht die achter de Xbox eruit komt voelt niet heel erg warm aan.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen? :'(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alleen de MS25, de allereerste die in 360s zit die op zn laatst april 2006 zijn gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240410

bedankt jongens voor jullie antwoord over de drive's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11:08

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 140372 schreef op zondag 23 december 2007 @ 06:09:
[...]
maar één reden voor RROD:
x-clamp
Dat is dus niet waar, het is combinatie van stress op het moederbord, slechte kwaliteit tin en hoge temperaturen, mijn huidige Xbox360 blijft stabiel met de fan's op 12V en anders niet. Daarvan heb ik de X-clamps al vervangen..

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan me iemand nu eens zeggen is het best om je
xbox neer te leggen of rechtop te zetten. thanks

ps, waar haal je de koelpasta voor als je je xbox zelf maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113500

Ik weet niet als deze vraag wel in dit topic hoort, maar zijn er ook wel is mensen hier op GoT onterecht van Xbox Live gebanned? Dit is namelijk een probleem wat zich ook voordoet bij een aantal mensen, en Microsoft wil daar echt niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:59:
[...]

Dat is dus niet waar, het is combinatie van stress op het moederbord, slechte kwaliteit tin en hoge temperaturen, mijn huidige Xbox360 blijft stabiel met de fan's op 12V en anders niet. Daarvan heb ik de X-clamps al vervangen..
Het gaat er dus om dat met bijvoorbeeld een H-clamp de stress op het mobo veel kleiner zou zijn. Zonder Xclamps zou de hitte/tin etc allemaal niet boeien.

Doe je de xclamp mod vóórdat je de RROD krijgt, dan zal je hem 99% zeker nooit krijgen. Doe je hem erna, dan fixt ie de RROD redelijk vaak (niet altijd voor altijd)

@manuriga: boeit geen drol

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 140372 op 25-12-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 16:38

Asphyxion

I am, therefor I think

M'n 360 heeft vandaag wat rare kuren vertoond:

Eerst liep de 360 vast tijdens het streamen van Mp3s. Na wat resetten e.d. kreeg ik de gevreesde ROD. Daarna deed ie het af en toe weer, maar spellen liepen al snel vast. Goed, kerst diner gehad en de xbox nu net weer getest en nu doet ie het weer. M'n vraag is nu eigenlijk of ik de xbox nu op zou moeten sturen naar MS of het nog even moet aankijken?

Ruilt MS ook 360s om die crashen, maar geen ROD verschijnsel vertonen?

[ Voor 8% gewijzigd door Asphyxion op 26-12-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jasp0r: bedoel je Het speelt geen rol: d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142689

Asphyxion schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:48:
M'n 360 heeft vandaag wat rare kuren vertoond:

Eerst liep de 360 vast tijdens het streamen van Mp3s. Na wat resetten e.d. kreeg ik de gevreesde ROD. Daarna deed ie het af en toe weer, maar spellen liepen al snel vast. Goed, kerst diner gehad en de xbox nu net weer getest en nu doet ie het weer. M'n vraag is nu eigenlijk of ik de xbox nu op zou moeten sturen naar MS of het nog even moet aankijken?

Ruilt MS ook 360s om die crashen, maar geen ROD verschijnsel vertonen?
Je hebt de ROD gehad, dus moet je hem voor ROD opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Krijg je een email van microsoft als ze hem hebben gerepareerd en weer naar je huis is verzonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 00:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Soms

• Mars18
Ik hoop het hier niet, want dan is er een kleine kans dat UPS hier morgen is, dat hoop ik :P

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04 13:57
Hoe zit dat nu precies met gekraste spellen, worden die nu wel of niet door Microsoft vervangen? De Assassin's Creed cd zat in ieder geval vol met van die ronde krassen, zoals elders in dit topic een foto staat. Xbox mee teruggenomen naar Mediamarkt (daar gekocht in april 2007), en zonder problemen een nieuwe Xbox meegekregen. Alleen het spel wilden ze niet vervangen, en ook Microsoft zegt telefonisch dat ze dit probleem toch niet erkennen en dat ze geen spellen vervangen. Dit terwijl ik dacht dat Microsoft dit probleem juist wél had toegegeven na die heisa met Kassa in het voorjaar, en n.a.v. dit bericht: http://www.webwereld.nl/a...-krassen-veroorzaakt.html Iemand uitsluitsel?

• Mars18
The Evil Brain schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:00:
Hoe zit dat nu precies met gekraste spellen, worden die nu wel of niet door Microsoft vervangen? De Assassin's Creed cd zat in ieder geval vol met van die ronde krassen, zoals elders in dit topic een foto staat. Xbox mee teruggenomen naar Mediamarkt (daar gekocht in april 2007), en zonder problemen een nieuwe Xbox meegekregen. Alleen het spel wilden ze niet vervangen, en ook Microsoft zegt telefonisch dat ze dit probleem toch niet erkennen en dat ze geen spellen vervangen. Dit terwijl ik dacht dat Microsoft dit probleem juist wél had toegegeven na die heisa met Kassa in het voorjaar, en n.a.v. dit bericht: http://www.webwereld.nl/a...-krassen-veroorzaakt.html Iemand uitsluitsel?
spellen van microsoft vervangen ze voor 5-10 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Vanochtend toen iedereen nog aan het slapen was hier, kwam de xbox 360 met de UPS aan de deur :(, Helaas was er niemand die open kon doen, en nu komt aanstaande maandag de UPS nog een keer, dus ik had me xbox 360 nu al weer kunnen hebben, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Wanneer krijg je trouwens compensatie spellen?
* DarkChylde wil zijn xbox zo snel mogelijk terug, maar gratis spellen zijn nooit weg :*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Anoniem: 140372 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:37:

en

Ik heb met behulp van de 2e m'n 360 gefixed. Hij werkt nu weer als een zonnetje :*)

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollingstone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04 21:20
Externe 2.5inch HD werkt niet meer op Xbox 360

Hi guys,
Ik heb last van een vreemd probleem. Ik heb een 2.5inch (laptop) harddisk (WD 80Gb) in een MSI casing en die is gepartitioneerd in 2x 30Gb en 1x 20Gb, geformatteerd 2x FAT32 en 1x NTFS. In een andere format (1x 80Gb, FAT32) heb ik daar vakantiekiekjes op zitten kijken op de xbox 360. Op een gegeven moment hing de xbox en heb ik de harddisk ontkoppeld, gereset en de plaatjes vanaf mijn mediacenter bekeken. Toen ik de hardisk weer wilde aankoppelen, vond de xbox hem niet meer onder "Portable devices". Vandaar wat geexperimenteerd met verschillende formatteringen (ik dacht dat het daaraan lag, meeste posts op internet gaan daarover), maar niks. Toen de harddisk in bovenstaande partitionering bij een vriend van me geprobeerd en voila, hij deed het gewoon (1e partitie van 30Gb zichtbaar).

Een USB-stick werkt wel gewoon in de USB-poorten (geen van allen doet de HD het in, de USB-stick wel in allemaal), dus kapot zijn ze niet. Ook heb ik dubbele aansluiting geprobeerd (om meer stroom te krijgen), maar dat hielp ook niet.

Wat is hier aan de hand???? :'(
Xbox helpdesk komt met een standaard antwoord met wat tips, daar heb ik nu op gereplied dat de HD het bij mijn vriend wel doet. Een andere externe Harddisk (3.5inch, met stroom) werkt ook niet op mijn xbox, terwijl die het voorheen ook heeft gedaan.

Ben benieuwd of een van jullie dit al eens gezien heeft... Is er een mogelijkheid om alles te resetten? Ik heb de stroomkabel losgehaald en een minuutje gewacht. Ik heb zelfs wat systemdata van de internal HD gewist, maar het hielp niks...

Met vriendelijke groet,
Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hij is net bezorgd _O_ Met maand live er bij, heb de oude xbox teruggekregen, maar er zit een nieuw moederbord in.

'Hoop dat ik vanaf nu nooit meer een probleem heb.
Zometeen gelijk PGR 4 voor het eerst doen _O_

Maar hoe zit het nu met de garantie ? Krijg je nieuwe garantie nu die kapot is gegaan ?

NEE NEE NEE dit meen je niet,

Ik start wedstrijd fifa op, ik scoor 1-0.Niks aan de hand , en nadat de 360 ongeveer 20 minuten aan stond, gaat die plots uit midden in de wedstrijd, met weer 3 rode lichtjes.

Ik start hem opnieuw op, en hij speelt weer normaal af.

Maar ik vrees het ergste

[ Voor 33% gewijzigd door Mars18 op 31-12-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
En ja hoor na een beetje kloten in het menu van PGR 4 , weer 3 rode lichten.
En hij start weer eens niet meer op

Wat hebben ze nou veranderd man ,
Waar slaat dit op,
Waarom heb ik nog een xbox 360

Ik kotst hier van :|

Ik heb net mijn xbox 360 een uur terug en hij is alweer kapot, gewoon weer ROD.

Nu ben ik hem weer een tijd kwijt denk ik

Ik wil gewoon een nieuwe :|

Leer de edit-knop eens gebruiken zeg.. :/
Buiten dat, wat hebben wij aan al deze replies? Dat 'ie stuk is is jammer, maar da's niet echt boeiende info voor anderen om te lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 31-12-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:48

ijskonijn

Now MOVE!

Mars18 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:39:
En ja hoor na een beetje kloten in het menu van PGR 4 , weer 3 rode lichten.
En hij start weer eens niet meer op

Wat hebben ze nou veranderd man ,
Waar slaat dit op,
Waarom heb ik nog een xbox 360

Ik kotst hier van :|

Ik heb net mijn xbox 360 een uur terug en hij is alweer kapot, gewoon weer ROD.

Nu ben ik hem weer een tijd kwijt denk ik

Ik wil gewoon een nieuwe :|
Als je nu belt naar de helpdesk krijg je een spoedreparatie, Dead on arrival noemen ze dit.
Ik had mijn xbox toen binnen een week terug!

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Net terug en weer een RROD? Wauw de mijne is geen 10 seconden geleden opgehaald door UPS, zo'n bericht doet niet veel goeds voor het vertrouwen in MS repair center. :/

De UPS dude had erge haast hij wilde niet eens zien dat er echt een xbox360 in de doos zat. Voor hetzelfde geld ben ik een dickhead die hem een telefoonboek meegeeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Roko op 31-12-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Mars18 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:09:

NEE NEE NEE dit meen je niet,

Ik start wedstrijd fifa op, ik scoor 1-0.Niks aan de hand , en nadat de 360 ongeveer 20 minuten aan stond, gaat die plots uit midden in de wedstrijd, met weer 3 rode lichtjes.

Ik start hem opnieuw op, en hij speelt weer normaal af.

Maar ik vrees het ergste
schijnbaar meent je xbox et wel anders deed hij het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net ook weer gebeld voor een reparatie. Laatst wel zo'n UPS label aangevraagd maar niet de tijd gehad om het ding op te sturen. Dat klinkt vast raar in de ogen van sommige hier ;)

Nu maar eens op zoek naar een mooi doosje voor het ding. Toen ik vertelde dat ik geen live had kreeg ik een maand live gratis :)
Toen hij alles aan het invullen was nog even gebabbeld over dat we hier in de achterhoek met carbid schoten. Dat leek hem ook nog wel wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 11:18
Die van mij ook maar eens aangemeld. Model met productiedatum eind 2006, de console blijft hangen als hij langere tijd aan staat en moet dan weer afkoelen voordat hij weer werkt. Ook eet hij discs als het systeem recht op staat. Niet zoals sommige foto's halverwege discs maar enkel en alleen tijdens het up en down spinnen als je een schijf er net ingestopt hebt/vlak voordat je hem eruit haalt. Als het systeem plat ligt maakt hij dat geluid niet, kan niet echt zichtbare krassen zien op de discs maar een dergelijk schrapend geluid hoort niet.

Op zich netjes te woord gestaan door het callcenter, alleen van de medewerker kwam de mededeling dat Microsoft adviseert om de speler altijd neer te leggen en niet rechtop te zetten. Toch vreemd aangezien het ding op bijna elke marketingfoto rechtop staat en er toch echt rubberen voetjes onder de zijkant zitten. Ook deed de medewerker het een beetje doen voorkomen alsof ik het schrappende geluid zelf wel veroorzaakt zou hebben aangezien hij "niet wist wat er met het systeem gebeurt was", dergelijke insinuaties houd ik niet van.
Ik ben erg voorzichtig met mijn spullen, het systeem staat 100% stabiel en ik heb hem ook niet gekanteld tijdens gebruik. Ook het hele onderzoek van Kassa was maar onzin want er was geen probleem met drives in xboxen :S

Ook het feit dat UPS alleen overdag langs komt is erg vervelend. Op mijn werk kan ik geen koerier langs laten komen omdat ik dan niet weet waar het pakketje blijft. De ene keer komen pakketten uit in de postkamer, dan weer bij mij op kantoor, dan weer in het douanekantoor, etc. Ga dan maar eens zoeken! Gelukkig zit er een depot van UPS hier op het industrieterrein, dus langsbrengen is geen probleem. Hopelijk kan ik hem daar ook weer op halen als Microsoft ermee klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Roko schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:11:
Net terug en weer een RROD? Wauw de mijne is geen 10 seconden geleden opgehaald door UPS, zo'n bericht doet niet veel goeds voor het vertrouwen in MS repair center. :/

De UPS dude had erge haast hij wilde niet eens zien dat er echt een xbox360 in de doos zat. Voor hetzelfde geld ben ik een dickhead die hem een telefoonboek meegeeft.
Krijg je een bewijs van afgifte? Anders is het inderdaad niet echt slim van die dude. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Muthas schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:08:
[...]

Krijg je een bewijs van afgifte? Anders is het inderdaad niet echt slim van die dude. :X
Afgifte-bewijs? Nog nooit gekregen van UPS... Ik heb altijd moeten tekenen op zo'n electronisch kladblok en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Muthas schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:08:
[...]
Je krijgt het klantendeel van de sticker die hij op de doos plakt. Daarop staat "Content: video gaming console". Hij heeft niet gekeken of die er ook echt inzat. Hij plakte de sticker, na handtekening scheurde mijn deel eraf (met tracking_id enzo) en vertrok met piepende banden de straat uit. Laat MS nu maar eens bewijzen dat ik dat extra dikke telefoonboek van Amsterdam niet in de doos heb gestopt.

Trouwens, ook mooi. Van MS mag het niet in de originele doos opgestuurd worden om herkenning en diefstal te voorkomen. Dus moet je je xbox in een onopvallende doos aanleveren....

.... en dan plakt UPS er een joekel van een sticker op met de mededeling dat er een VIDEO GAMING CONSOLE inzit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Roko schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:53:
[...]

Je krijgt het klantendeel van de sticker die hij op de doos plakt. Daarop staat "Content: video gaming console". Hij heeft niet gekeken of die er ook echt inzat. Hij plakte de sticker, na handtekening scheurde mijn deel eraf (met tracking_id enzo) en vertrok met piepende banden de straat uit. Laat MS nu maar eens bewijzen dat ik dat extra dikke telefoonboek van Amsterdam niet in de doos heb gestopt.

Trouwens, ook mooi. Van MS mag het niet in de originele doos opgestuurd worden om herkenning en diefstal te voorkomen. Dus moet je je xbox in een onopvallende doos aanleveren....

.... en dan plakt UPS er een joekel van een sticker op met de mededeling dat er een VIDEO GAMING CONSOLE inzit 8)7
dat vond ik ook al heel vaag :+
Maar ik heb mijn xbox goed ingepakt ingeleverd bij UPS, afgifte bewijs werd getekend, maar inhoud van de doos word niet gecontroleerd.
Volgens mij doen ze dat ook nooit.
Ze hebben wel het gewicht bepaald, dus je moet wel een telefoonboek van 3.8 kg erin zetten :*)
Mocht je trouwens ineens op live verschijnen met je xbox die zogenaamnd gestolen is, dan ben je het haasje })

* DarkChylde mopelt iets of diefstal en valse aangifte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat: mogelijk probleem met kleuren
Ondernomen: monteurs van LG voor mijn tv laten komen, dacht dat dat het was.
Productiedatum is volgens mij september 2007
Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/8462/04012008630bp7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/594/04012008631dn9.jpg
Op deze plaatjes kan je het probleem zien met bioshock... Behalve dit had ik ook in half life 2 orange box een soortgelijk iets..:
http://nl.youtube.com/watch?v=2Yq6LSZb9_E

Ik vraag me af of het aan de spellen ligt, aangezien ik bij assassins creed bij donkere beelden volgens mij geen last heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Plaatjes zijn niet goed gelinkt.. omdat ik niet kan editen post ik nogmaals:
http://img142.imageshack.us/my.php?image=04012008631dn9.jpg
http://img211.imageshack.us/my.php?image=04012008630bp7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Nou, mijn xbox werkt toch wel weer goed.
Denk dat de kabel er op 31dec niet goed in zat.

Ben blij dat die weer goed werkt voorlopig

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een probleem hebt, of een negatieve mededeling; Erg jammer, maar je hoeft hier geen posting te zetten enkel gevuld met je mededeling en/of frustraties.