Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 21:54

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://blog.anonymousbroccoli.com/2007-04-22/The%20Ring%20(Of%20Death).jpg

Waarom dit topic? :?

Omdat in het grote Xbox360 topic steeds meer mensen kwamen die problemen hadden met hun Xbox. Er ontstond wat irritatie over het feit dat de meeste posts over de defecte Xbox, de reparatie en de compensatie wegens het lange missen gingen.

De Ring of Death zijn 3 rode lampjes die aan de voorkant van de X360 oplichten wanneer de X360 niet kan opstarten.

Afbeeldingslocatie: http://media2.playstadium.dk/img/krueger/nyheder/ring-of-death.jpg

Ring of Death :?

Loopt uw xbox 360 de laatste tijd steeds vast? Of krijgt u strepen door het beeld? Dan kan het gebeuren dat uw xbox 360 binnen kort de beruchte ring of death krijgt. De ring of death houdt in dat de xbox eigenlijk niks meer doet en dat om de powerknop 3 rode ledjes branden (3 kwart, zie ook de afbeelding). Indien dit bij u voordoet kunt u doormiddel van de syncknop ingedrukt houden en dan de eject knop indrukken de foutcode uitlezen. Indien deze 0102 of 0020 aangeeft, heeft u inderdaad een ring of death (ook wel RROD genoemt).

De eerste rode ring bestaat uit drie kwadranten van de lichtcirkel die oplichten in een rode kleur. Dit wil zeggen dat je Xbox 360 haar laatste adem heeft uitgeblazen en is gesneuveld door oververhitting.

De tweede rode ring herken je aan de vier kwadranten die branden. Dit is simpelweg een waarschuwing omdat je videokabel niet correct insteekt.

Oorzaak: :?

Componenten op het moederboard zitten los
- CPU
- Geheugenmodules
- IC's
- Etc.

Reparatie: :?

Reparatie hiervan is mogelijk maar helaas is gebleken dat alle X360 na reparatie de ROD weer gaan vertonen.
Dit kan na 1 dag zijn, na een week of pas na maanden. Het nare is, de ROD komt terug.

De oorspronkelijke oorzaak ligt namelijk bij een productiefout van Microsoft. Er is te weinig soldeer gebruikt, de fabricage 'bak-tijd' is te snel of te langzaam gegaan waardoor
er een slechte hechting van de componenten is op het moederboard. Dit kwam vooral voor bij de eerste generatie XBOX 360's.

Waarom heb je dan niet gelijk een ROD bij aankoop van een 'defecte' XBOX 360? :?

Iedereen weet dat de XBOX 360 erg warm kan worden en hierdoor gaat het moederbord etc. uitzetten. Door het uitzetten kunnen solderingen (die bros zijn) scheuren en daardoor soms wel en soms niet contact maken. Het hoeft maar 1 IC puntje te zijn en de ROD ontstaat.

Wat nu? :?

Het beste is om om Microsoft helpdesk te bellen en je verhaal voor te leggen. Microsoft richt zich sterk op klantvriendelijkheid en willen graag hun klanten houden en vooral tevreden houden. Als eenmaal het standaard gesprek voorbij is, dan krijgt u een voucher opgestuurd, via email of mail, met informatie waar je de 360 heen moet sturen. Binnen 2 weken krijgt u een nieuwe, gereviseerde, of gerepareerde X360 retour van Microsoft.
Dit werkt alleen als je (nog) niet verbannen bent van XBOX Live. Anders heeft het geen nut want men staat dan geregistreerd op hun servers als 'gemodificeerd' apparaat.

MS Contact:
Telefonische ondersteuning:
0800 023 3894 of +31 202036606 als je mobiel belt

Slechthorenden (teksttelefoon):
0800 023 3895

De service is bereikbaar op:
maandag - vrijdag: 09:00-22:00
zaterdag: 09:00-20:00
zondag: 09:00-17:00

Krassen :?

De Xbox 360 is op dit moment een van de meest populaire spelcomputers. Maar er lijken wat problemen te zijn. Zo kregen we meerdere klachten dat de Xbox 360 in sommige gevallen krassen maakt op games. En door die krassen zijn de games (die rond de 60 euro kosten) vervolgens niet langer bruikbaar.

Wat te doen met de Xbox die je spelletjes uitschakelt? Als je vervolgens met Microsoft belt met deze klacht, wordt in sommige gevallen de Xbox omgewisseld. Maar niet in alle gevallen. Iemand anders kreeg weer van de klantenservice te horen dat ‘ze je niet mogen helpen omdat hun beleid is dat een console geen krassen maakt’. En dat is natuurlijk raar, zeker gezien de klachten die wij binnenkregen en die ook op diverse fora op internet te vinden zijn.
Over het terugbetalen van bekraste spellen doet Microsoft nog veel moeilijker. Diegenen die zich bij ons hadden gemeld, kregen geen van allen hun games vergoed. De reactie die wij van Microsoft krijgen is zeer summier. Wellicht dat dit te maken heeft met het feit dat het hele Xbox team van Microsoft Nederland op dit moment in Amerika zit, maar toch. Nu stelt Microsoft namelijk dat als de Xbox 360 console stabiel wordt geplaatst en niet wordt bewogen of gekanteld, er geen risico is op krassen.

[1][2]

Afbeeldingslocatie: http://xbox360only.nl/images/50/RedRing.jpg

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 104748 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:38:
[...]
Vindt het aan 1 kan zonde om het hier bij te laten, omdat ik dan met games/extra hardware zit die ik niet kan benutten, maar ik kan het gewoon niet opbrengen om er weer achter aan te gaan. Weer microsoft te bellen hele verhaal vertellen blabla. bah
Volgens mij kun je als je, je xbox registreert op xbox.com daar ook een reparatie aanvragen. Ik geloof dat het dan geeneens nodig is om te bellen naar Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

quote:
special18 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:50:
[...]

Ik heb ook geen enkele concole uberhaubt 1x moeten opsturen ook de xbox niet, en ik had een launch concole heb hier nog staan die doet het nog prima na jaren, en heb een falcon elite hier staan die het prima doet. Als het bij veel mensen nooit gebeurt en bij sommige overvloeig, zou misschien aan de mensen zelf kunnen liggen? Ik ben altijd rieel met dit soort dingen, zelfde met die cdtjes bekrast als je xbox heen en weer haalt is je cd stuk, staat ook duidelijk in de handleiding dat je dat niet hoort te doen.

Daarnaast is xbox meeste stabiel plat, ook de cdrom drive, en beste ventilatie is ook plat, maar moet er geen tappijt onder de xbox liggen zoals ik sommige mensen zie doen lekker stom.. zoveel andere oorzaken zijn er wat niet schuld van xbox product is. Het is inderdaad zo dat xbox eerste wat te heet werden maja dan zit je in california 40 graden binnen dan nog warme computer ja dan geloof ik graag dat je een rrod krijgt vanwege hitte. Maar in nederland is dat wel stukje anders helemaal met nieuwe concoles.

Wees rieel, 3x of meer kan simpelweg geen toeval meer zijn. Neem ook je eigen verantwoordelijkheid.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pure onzin.
Ik heb van de laatste 2 generaties, alle consoles die er zijn. In mijn game geschiedenis is de Dreamcast de enige die dead on arival was, en dat kan altijd gebeuren.
Ik ga heel netjes met me spullen om, en ik kan je vertellen dat je me daar niets nieuws over kan vertellen.
Dat jij geluk heb atm wil niet zeggen dat je geen onzin vertel, de 360 is de console met de slechtste build kwaliteit die ik ken herinneren. Zelfs me Commodor 64werkt nog prima...
Dat jij na jaren ook besluit een 360 te halen, en dat die het tot nu toe wel goed doet wil niet zeggen dat er niets aan de hand is. Ik had de 360 weer eens vanaf dag 1, maar dan had me laatste toch echt wel goed moeten zijn.
Maar goed als je het gewoon niet wil inzien/geloven, jou keus. :)

Vindt het aan 1 kan zonde om het hier bij te laten, omdat ik dan met games/extra hardware zit die ik niet kan benutten, maar ik kan het gewoon niet opbrengen om er weer achter aan te gaan. Weer microsoft te bellen hele verhaal vertellen, en weer opsturen enzo.. blabla. bah

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 30-10-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:29

Def87

DefXtreme

Mijn launch 360 is voor de 2de keer overleden. De eerste keer was het een RROD en nu heb ik geen beeld meer. Ik heb online een reparatie aangevraagd 2 weken geleden maar alleen een bevestigingsmail ontvangen, heb ze daarna gebeld. Nu stond UPS gisteren aan de deur met een sticker maar ze wilden niet wachten totdat mn moeder de 360 in de doos had gedaan. Sticker afgeleverd en direct weggegaan :/ Dernet UPS gebeld en nu komen ze weer vanmiddag, de doos staat nu dicht bij de voordeur.

Microsoft _/-\o_
UPS |:(

XBL/PSN Gamertag : DefXtreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:48

ijskonijn

Now MOVE!

Mijne is ook sinds vorige week vrijdag weg, afgelopen maandagmorgen is hij aangekomen in het reparatiecentrum, status op xbox.com is nog steeds "Servicecetrum wacht nog op apparaat" maar daar hecht ik niet al te veel waarde aan. 4 werkdagen dus nu voorbij and counting...

edit:
Nu staat is de status: Ontvangen door servicecentrum. :)

[ Voor 11% gewijzigd door ijskonijn op 30-10-2008 14:03 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
ijskonijn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:29:
Mijne is ook sinds vorige week vrijdag weg, afgelopen maandagmorgen is hij aangekomen in het reparatiecentrum, status op xbox.com is nog steeds "Servicecetrum wacht nog op apparaat" maar daar hecht ik niet al te veel waarde aan. 4 werkdagen dus nu voorbij and counting...

edit:
Nu staat is de status: Ontvangen door servicecentrum. :)
Check, hier is de status ook recentelijk gewijzigd naar ontvangen (vanmiddag nog niet) :)

Je kunt wel zien dat de reparatie van de consoles vrijwel gelijk op gaat. Waarvoor is jou console daar aanwezig? Mijne voor het kras probleem, volgens mij moet dat snel gefixed kunnen zijn :9 Ik hoop dat hij morgen verzonden wordt, dat zou betekenen dat we hem maandag/dinsdag terug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Razr schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:35:
[...]

Check, hier is de status ook recentelijk gewijzigd naar ontvangen (vanmiddag nog niet) :)

Je kunt wel zien dat de reparatie van de consoles vrijwel gelijk op gaat. Waarvoor is jou console daar aanwezig? Mijne voor het kras probleem, volgens mij moet dat snel gefixed kunnen zijn :9 Ik hoop dat hij morgen verzonden wordt, dat zou betekenen dat we hem maandag/dinsdag terug hebben.
Mijne is er nu de 2e keer, RROD.
Eerste keer had ik ook het kras probleem, wat ik me nog kan herinneren is dat de Xbox toen sneller terug was dan ik verwacht had, met een BenQ drive erin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
ijskonijn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:48:
[...]

Mijne is er nu de 2e keer, RROD.
Eerste keer had ik ook het kras probleem, wat ik me nog kan herinneren is dat de Xbox toen sneller terug was dan ik verwacht had, met een BenQ drive erin 8)
En weer een update, vanmorgen checkte ik mijn mail en ze hebben hem weer verzonden :D Als verzend tijd geven ze op 4:45 PM. Dat zou erop wijzen dat hij gister aan het eind van de middag verzonden is. Als ik ik dan naar de UPS tracking page ga zie ik daar staan 'Verzonden of gefactureerd op: 31/10/2008'.

Waarschijnlijk wordt hij dan toch vandaag pas verstuurd, of meegenomen door UPS. Aangezien ze in het weekend niet bezorgen denk ik dat ik hem maandag kan verwachten. Nou hopen dat het probleem nog is opgelost ook dan kunnen we met GoW2 weer spelen, heb er zin in! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Razr schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:10:
[...]

En weer een update, vanmorgen checkte ik mijn mail en ze hebben hem weer verzonden :D Als verzend tijd geven ze op 4:45 PM. Dat zou erop wijzen dat hij gister aan het eind van de middag verzonden is. Als ik ik dan naar de UPS tracking page ga zie ik daar staan 'Verzonden of gefactureerd op: 31/10/2008'.

Waarschijnlijk wordt hij dan toch vandaag pas verstuurd, of meegenomen door UPS. Aangezien ze in het weekend niet bezorgen denk ik dat ik hem maandag kan verwachten. Nou hopen dat het probleem nog is opgelost ook dan kunnen we met GoW2 weer spelen, heb er zin in! :9
Zelfde hier, ik kijk net:
Apparaat verzonden naar de klant - Je console is gerepareerd of vervangen. We sturen de console naar je terug
Trackingnummer van UPS is nog niet actief, krijg een error, dus die van mij zal vanmiddag verstuurd zijn...jammer, dan wordt het pas maandag, maar ach, ik ben m dus maar 5 werkdagen kwijt geweest :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
ijskonijn schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:16:
[...]

Zelfde hier, ik kijk net:
Apparaat verzonden naar de klant - Je console is gerepareerd of vervangen. We sturen de console naar je terug
Trackingnummer van UPS is nog niet actief, krijg een error, dus die van mij zal vanmiddag verstuurd zijn...jammer, dan wordt het pas maandag, maar ach, ik ben m dus maar 5 werkdagen kwijt geweest :*)
Inmiddels nog steeds 'Ontvangen factuur gegevens' :'( Dus dat zal hem vandaag wel niet meer worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 20:06
Zow, hij is teruggeflashed, vanmiddag even een doos halen en dan maar ff bellen ..
Heb me xbox vorig jaar april bij me telefoon abo gekregen, maar blijkbaar hadden ze m al een tijdje op voorraad daar want hij is nu buiten de garantie volgens service.xbox.com
Zijn ze erg streng met de soort bonnen die ze willen zien of is de bevestiging van de winkel (www.2call.nl) voldoende voor Microsoft ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Razr schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:18:
[...]

Inmiddels nog steeds 'Ontvangen factuur gegevens' :'( Dus dat zal hem vandaag wel niet meer worden..
Hier ook ja, en morgen is er helemaal niemand thuis de hele dag dus dan wordt het ook niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:45
Hiephoi!

Mijn xbox heeft net een leuke ROD gekregen, maar hem dus weer fijn opsturen voor de 2e keer sinds aankoop een jaar geleden.

Iemand tips om wat extra's los te krijgen van onze vrienden van de servicelijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279448

Ik heb sinds kort ook gedonder met mijn Launch Day 360. Ookal doe ik amper wat met dat ding (lees: idle aan staan), dan hoor ik een akelige krijs over de speakers van de tv, en zie ik witte strepen verticaal over het beeld lopen, en dan zit 'ie muurvast. 2005-11-01 is de datum van mijn kastje, en hij heeft het altijd goed gedaan, nooit echt intensief gebruikt ook, en dan dit. Ik heb niet echt kunnen vinden wat het kan zijn, aangezien 90% van de posts over de RROD gaan. Please advise :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 279448 op 03-11-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08-2023
T7D_Sneezy schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:04:
Iemand tips om wat extra's los te krijgen van onze vrienden van de servicelijn?
Zeg dat je controller kapot is. Ik kreeg een nieuwe zonder dat ik mn oude moest opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
pduin schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:58:
[...]

Zeg dat je controller kapot is. Ik kreeg een nieuwe zonder dat ik mn oude moest opsturen.
Fuck! Vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Zow, hij is net opgehaald, kijken hoe snel het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb sinds een tijdje het volgende:
Normaal gesproken ziet je xbox de controller die je het eerste inlogt als speler 1.
Je ziet dan het linkerbovensegment van de powerknop op de console oplichten en ook op je controller is het linkerbovensegment verlicht.
Bij mij komt het nu voor dat zomaar ineens het linkerbovensegment op de console uitgaat en het rechterbovensegment gaat branden (speler 2). Op mijn controller blijft wel gewoon netjes het linkerbovensegment branden. Dit duurt een paar seconden waarna het juiste segment weer aangaat.
Heb er verder geen last van hoor, als het hierbij blijft dan.

Gebeurd meerdere keren per avond..

Duistere zaak dus.
Is dit meer mensen opgevallen?

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

dapluiz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:51:
Zow, hij is net opgehaald, kijken hoe snel het gaat :)
Die van mij is aangekomen :D
Ben nu nog op m'n werk, maar op de trackingsite van UPS staat "Afgeleverd, getekend door [achternaam buren]" hebben ze 'm dus ook nog eens mooi bij de buren afgeleverd (vandaag niemand thuis) :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door ijskonijn op 04-11-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
ijskonijn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:05:
[...]

Die van mij is aangekomen :D
Ben nu nog op m'n werk, maar op de trackingsite van UPS staat "Afgeleverd, getekend door [achternaam buren]" hebben ze 'm dus ook nog eens mooi bij de buren afgeleverd (vandaag niemand thuis) :Y)
Mijne is vanmorgen ook hier afgeleverd, ik had hem opgestuurd voor het kras probleem en ze hebben zowel het moederbord als de dvd drive vervangen. Waarschijnlijk het moederbord ivm de nieuwe koeling?

Maar goed, alles werkt weer en hij is een stuk stiller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Modbreak:Houd het een beetje nuttig. Enkel de mededeling dat je Xbox opgehaald of terug is is niet echt interessant voor anderen om te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Misschien nuttig om bij te houden hoe lang het gemiddeld duurt voordat een xbox weer terug komt ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

dapluiz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:36:
Misschien nuttig om bij te houden hoe lang het gemiddeld duurt voordat een xbox weer terug komt ? :P
Ja maargoed, vermeld op zijn minst er dan even bij wat er mis is enz. Daarnaast kan je ook achteraf melden hoelang iets geduurt heeft ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Misschien interresse in hoe je een foutmeldingscode kunt achterhalen en wat welke codes betekenen ?
(Vooral gericht op poststarter of mods )

Zoek ik het document even op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 17:14
BastiaanCM schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:47:
Misschien interresse in hoe je een foutmeldingscode kunt achterhalen en wat welke codes betekenen ?
(Vooral gericht op poststarter of mods )

Zoek ik het document even op :-)
dat had ik dus voorig jaar in de TS van deel 1 gezet ik zal ff voor je kijken of dat waar ik dat stuk weg had nog voor je kan vinden. het is engel ik neem aan dat je dat kan.... klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

dapluiz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:36:
Komt ie:

Defect: RROD
Opgehaald door UPS: Vrijdag 23 Oktober
Teruggebracht door UPS: Dinsdag 4 November
Totaal kwijt geweest: 7 werkdagen(11 "gewone" dagen), in tegenstelling tot de 10-15 werkdagen wat de support lijn me zei...en dan toch een maand gratis Live 8)

Ik heb overigens een "replacement Console" gekregen, productiedatum 11 Aug 2008 (m'n oude was van oktober 2006) :)

[ Voor 5% gewijzigd door ijskonijn op 05-11-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Gisteravond ook gebeld voor een nieuwe controller. Zonder al teveel vragen wordt mij een nieuwe toegestuurd! Hulde voor de service van Xbox360 support.

Overigens vertoonde mijn 2e controller ook wel echt problemen. De d-pad doet het slecht.

Ook meteen gemeld van het vreemde probleem met de oplichtende segmenten rond mijn powerknop zoals ik een paar posts terug vermeldde. Volgens hun zou dit aan de controller kunnen liggen en ik moet het straks met de nieuwe nog maar eens proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 05-11-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 22-04 21:30

Christiano007

Ich bin der champion

Welk nummer kun je bellen voor de support van XBox360 met de gsm?
Ik heb het al eens geprobeerd maar krijg dan een onjuist nummer te horen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 11:41
Dat kan je hier vinden, het nummer voor GSM is dus: +31 202036606 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Kreeg ik ook, dus maar met een vaste telefoon het 0800 nummer gebelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87

Def87

DefXtreme

Vanaf vorige week donderdag is mijn 360 al weg, sinds gisteren was hij aangekomen in het service centrum.
Maar nu staat er een andere serienummer op mijn xbox pagina. Betekent dit een nieuwe 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Ik heb sindskort ook maar eens een xbox aangeschaft en heb het volgende probleem. Soms zonder aanleiding (*ik kan er iig geen patroon in vinden) gaat mijn scherm voor een paar tellen op zwart. Game loopt wel gewoon door, altans, ik hoor de muziek.

Het is tijdens een gamesessie van 6 uur maar 3 keer voorgekomen maar ik ben hier uiteraard niet blij mee en ben ook bang dat dit misschien een voorbode is voor iets ergers.

Ik heb een XBOX Pro, aangesloten op een samsung 24" TFT scherm. De kabel die ik daarvoor gebruik heb ik geleend van een vriend, die herkent dit probleem niet. Paar uurtjes getest bij hem (met de kabel) maar het probleem kwam niet voor. Alle kabels zijn uiteraard goed aangesloten en netjes vast gedraaid. De bekabeling ligt ook uitzicht en vrij van beknelling/trillingen e.d.

Als ik op mijn PC aan het werk ben gebeurt het niet, dus het zal dan ook niet aan het scherm liggen.

Herkenbaar probleem? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:43
Helleu, wil mijn Xbox360 graag via WiFi aansluiten, echter merk ik (nu pas) dat 't ding van zichzelf helemaal geen wireless heeft, maar dat je (zoals alles bij microsoft) apart moet bijbetalen voor 'n wireless adapter, en dan nog wel 70 euro ook.

Is er ook nog een andere manier? kan er niet gewoon 'n USB dongle van merk X in en gaan met die banaan?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Visgek24 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:12:
Helleu, wil mijn Xbox360 graag via WiFi aansluiten, echter merk ik (nu pas) dat 't ding van zichzelf helemaal geen wireless heeft, maar dat je (zoals alles bij microsoft) apart moet bijbetalen voor 'n wireless adapter, en dan nog wel 70 euro ook.

Is er ook nog een andere manier? kan er niet gewoon 'n USB dongle van merk X in en gaan met die banaan?
1. Dit is een Xbox360 defecten topic, geen ervaringen/vragen topic.
2. Zie 1.
3. Nee je hebt die van MS nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
bdvisser schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:17:
Gisteravond ook gebeld voor een nieuwe controller. Zonder al teveel vragen wordt mij een nieuwe toegestuurd! Hulde voor de service van Xbox360 support.

Overigens vertoonde mijn 2e controller ook wel echt problemen. De d-pad doet het slecht.

Ook meteen gemeld van het vreemde probleem met de oplichtende segmenten rond mijn powerknop zoals ik een paar posts terug vermeldde. Volgens hun zou dit aan de controller kunnen liggen en ik moet het straks met de nieuwe nog maar eens proberen.
Ze sturen je er tevens er al een op als je er direct om vraagt, ze zeggen dan wel dat je je andere moet opsturen maar uiteindelijk, als je dat per ongeluk vergat als ik, hoor je daar nooit meer wat van.

edit: shit, ik weet de edit knop te vinden maar per ongeluk toch een dubbelpost, excuses.

[ Voor 5% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 05-11-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Kn4kw0r5t schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:16:
[...]

1. Dit is een Xbox360 defecten topic, geen ervaringen/vragen topic.
2. Zie 1.
3. Nee je hebt die van MS nodig.
of hij kan in het ervaringen topic kijken en daar vind hij dat hij de wireles network apdapter van de xbox1 ook op de 360 kan aansluiten zijn genoeg nieuw of 2e hhands te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

...En ja hoor, nummer 6 is nu ook kapot |:(

Ik heb lange tijd geen last gehad van problemen totdat hij deze week opeens bij BF:BC vastliep. Nu speel ik net een potje CoD:WoW Beta en ik zie allemaal rare kleuren en stipjes. Dacht eerst dat het kwam omdat het een beta was, maar toen ik op de Guide knop drukte zag ik die rare vlekken ook daar.

Geweldig dit...Ik heb het nu echt wel gehad met mijn xbox. Dat ding gaat bij mij dus echt om het half jaar kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Kn4kw0r5t schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:17:
[...]

Ze sturen je er tevens er al een op als je er direct om vraagt, ze zeggen dan wel dat je je andere moet opsturen maar uiteindelijk, als je dat per ongeluk vergat als ik, hoor je daar nooit meer wat van.

edit: shit, ik weet de edit knop te vinden maar per ongeluk toch een dubbelpost, excuses.
Neem aan dat ze wel het serienummer van de controller vragen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:45
Anoniem: 162418 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:32:
...En ja hoor, nummer 6 is nu ook kapot |:(

Ik heb lange tijd geen last gehad van problemen totdat hij deze week opeens bij BF:BC vastliep. Nu speel ik net een potje CoD:WoW Beta en ik zie allemaal rare kleuren en stipjes. Dacht eerst dat het kwam omdat het een beta was, maar toen ik op de Guide knop drukte zag ik die rare vlekken ook daar.

Geweldig dit...Ik heb het nu echt wel gehad met mijn xbox. Dat ding gaat bij mij dus echt om het half jaar kapot :(
Sorry hoor, maar ik kan niet geloven dat dit gewoon toeval is. Dat hij kapot gaat is erg aannemelijk, dat dit jou een tweede keer overkomt kan nog. Maar 6 keer! lijkt mij toch dat je ook een deel van de schuld bij jou moet zoeken. Denk aan koeling/stof of gewoon lomp ermee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
dapluiz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:44:
[...]

Neem aan dat ze wel het serienummer van de controller vragen ? :P
Nee hoor, alleen het serienummer van de console.
Er werd mij ook niet gevraagd om mijn kapotte controller op te sturen. Ik heb voor de vorm wel zelf nog even gevraagd of er ook kosten aan verbonden zijn maar het is gewoon geheel gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

Radko schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:51:
[...]

Sorry hoor, maar ik kan niet geloven dat dit gewoon toeval is. Dat hij kapot gaat is erg aannemelijk, dat dit jou een tweede keer overkomt kan nog. Maar 6 keer! lijkt mij toch dat je ook een deel van de schuld bij jou moet zoeken. Denk aan koeling/stof of gewoon lomp ermee omgaan.
Lekker conclusie trek je dan weer. Ik ga zeker niet lomp om met mijn spullen. Ik raak dat ding nooit aan wanneer het aanstaat. Gooi er niet mee ofzo. Man, dat ding heeft een luxe leventje hier.

- 1e xbox360 gaf meteen uit de doos al een RROD.
- 2e xbox360 ga na 2 maanden een RROD.
- 3e xbox360 maakte krassen in mijn spellen.
- 4e xbox360 gaf ook een RROD.
- 5e xbox360 wilde geen schijven meer lezen.
En deze xbox360 heeft last van grafische problemen.

Hij staat bovenop een tv-meubel met zelfs gaten eronder. Staat vrij en niet in een afgesloten kast o.i.d.
En het is hier ook altijd redelijk stofvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:45
Anoniem: 162418 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:36:
[...]

Lekker conclusie trek je dan weer. Ik ga zeker niet lomp om met mijn spullen. Ik raak dat ding nooit aan wanneer het aanstaat. Gooi er niet mee ofzo. Man, dat ding heeft een luxe leventje hier.

- 1e xbox360 gaf meteen uit de doos al een RROD.
- 2e xbox360 ga na 2 maanden een RROD.
- 3e xbox360 maakte krassen in mijn spellen.
- 4e xbox360 gaf ook een RROD.
- 5e xbox360 wilde geen schijven meer lezen.
En deze xbox360 heeft last van grafische problemen.

Hij staat bovenop een tv-meubel met zelfs gaten eronder. Staat vrij en niet in een afgesloten kast o.i.d.
En het is hier ook altijd redelijk stofvrij.
ok sorry dan voor deze beschuldiging maar ik ken gewoon mensen die anders denken bij de term "normaal gebruik"
bijvoorbeeld:
probleem: xbox reageert niet (dwz. tijdens het spelen van een spel op de guide knop drukken en de xbox reageert niet snel genoeg meer)
De oplossing hiervoor is: meteen stekker eruit en een keer opnieuw opstarten en de cd een keer over de broek halen om eventuele vieze vingers eraf te vegen.
De xbox zelf staat in een veel te klein kastje, zonder ruimte rondom.
Bij ieder probleempje of afwijking wordt als eerst de stekker eruit getrokken. Ja, als je zo met je spullen omgaat dan kan je natuurlijk verwachten dat het snel kapot gaat.

Ik vond het gewoon gek, als de xbox in 5% van de gevallen kapot gaat, hoe groot is dan de kans dat het iemand 6 keer overkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 22-04 21:30

Christiano007

Ich bin der champion

bdvisser schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:17:

Vragen ze trouwens om een serienr. of factuur etc? Ik heb ook gezeik met mijn controller maar ik heb hem van iemand over genomen. Volgens de site heb ik garantie op de Xbox tot 2009, maar valt daar ook controllers onder?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Radko schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:21:
[...]
Ik vond het gewoon gek, als de xbox in 5% van de gevallen kapot gaat, hoe groot is dan de kans dat het iemand 6 keer overkomt...
Bij 5% uitval wel, maar volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte van de daadwerkelijke failure rate.. :P

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
UPS heeft vanmiddag m'n X360 weer teruggebracht. Vorige week woensdag opgehaald dus 8 dagen weggeweest. Ik had geen standaard RRoD maar alleen een knipperend ledje rechts-onder en een info scherm met de code E74. Na nog een paar keer opstarten helemaal geen beeld meer, gereanimeerd met een badlaken en daarna gewoon kunnen gebruiken tot UPS 'm ophaalde.

Volgens het reparatieformulier is het moederbord vervangen en hij klinkt nu anders, iets meer herrie van de fans denk ik. Was wel even schrikken toen de DVDspeler niet openging, bleek dat ze 'm met tape hadden dichtgeplakt :)

Edit
Nog vergeten: produktiedatum 14 maart 2008, gekocht 29 april 2008. Gebruiksduur (ruime schatting) 200 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door Bobnofski op 06-11-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Christiano007 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:09:
[...]

Vragen ze trouwens om een serienr. of factuur etc? Ik heb ook gezeik met mijn controller maar ik heb hem van iemand over genomen. Volgens de site heb ik garantie op de Xbox tot 2009, maar valt daar ook controllers onder?
Het enige waar naar gevraagd wordt is het serienummer van je console. Gewoon bellen en zeggen dat je controller stuk is. Serienummer console doorgeven en dan zul je gewoon een nieuwe krijgen. Je controller valt ook onder de garantie van je xbox (zat er tenslotte bij). Weet jij nog welke controller je erbij gekocht heb en welke bij je console zat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-04 13:03
brama schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:11:
[...]

Bij 5% uitval wel, maar volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte van de daadwerkelijke failure rate.. :P
5% was van na de falcon. inmiddels zal het nog lager moeten liggen. De kwaliteit is sterk verbeterd.
Je zou kunnen overwegen om een nieuwe xbox te kopen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Def87 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:03:
Vanaf vorige week donderdag is mijn 360 al weg, sinds gisteren was hij aangekomen in het service centrum.
Maar nu staat er een andere serienummer op mijn xbox pagina. Betekent dit een nieuwe 360?
Ik zie nu idd ook een ander serienummer staan, vaag. Misschien dat ze er al vanuit gaan dat ze een nieuwe opsturen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-04 21:51

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

:'( :'( :'( :'( net dat ik ziek ben en fallout 3 / Gow 2 far cry 2 heb krijg ik fout melding E 74 :( heel dag goed gedaan net 3 uuren uit gestaan en zet hem aan en beeld zag raar uit net als of geheugen niet goed is meer alleen maal groen blokjes zet hem weer uit en weer aan en nu blijft rood lampje kniper en geeft error E 74 aan :'( :'( :'(

gaat om Elite lot nr 0743

dit is mijn eerst keer moet HDD ook bij doen niet dat ze hdd leeg gaan maaken ben ik alles kwijt

[ Voor 22% gewijzigd door Motaro op 08-11-2008 00:06 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 21:04
roodbwoy schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:08:
Ik heb sindskort ook maar eens een xbox aangeschaft en heb het volgende probleem. Soms zonder aanleiding (*ik kan er iig geen patroon in vinden) gaat mijn scherm voor een paar tellen op zwart. Game loopt wel gewoon door, altans, ik hoor de muziek.

Het is tijdens een gamesessie van 6 uur maar 3 keer voorgekomen maar ik ben hier uiteraard niet blij mee en ben ook bang dat dit misschien een voorbode is voor iets ergers.

Ik heb een XBOX Pro, aangesloten op een samsung 24" TFT scherm. De kabel die ik daarvoor gebruik heb ik geleend van een vriend, die herkent dit probleem niet. Paar uurtjes getest bij hem (met de kabel) maar het probleem kwam niet voor. Alle kabels zijn uiteraard goed aangesloten en netjes vast gedraaid. De bekabeling ligt ook uitzicht en vrij van beknelling/trillingen e.d.

Als ik op mijn PC aan het werk ben gebeurt het niet, dus het zal dan ook niet aan het scherm liggen.

Herkenbaar probleem? Tips?
Ik heb dit "probleem" ook thuis, alleen is het mij niet helemaal duidelijk of jij thuis op een tv of tft speelt?
Ik speel nl. op een tft en bij mij gaat het beeld alleen even (3 sec.) uit als mijn CV aanslaat. Mijn X-box en geluid gaan dan wel verder. Zal wel iets met een niet ge-aard stopcontact oid te maken hebben. Het is weleens vervelend, maar als je snel op pauze drukt heb je er niet veel last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Bobnofski schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:38:
UPS heeft vanmiddag m'n X360 weer teruggebracht. Vorige week woensdag opgehaald dus 8 dagen weggeweest. Ik had geen standaard RRoD maar alleen een knipperend ledje rechts-onder en een info scherm met de code E74. Na nog een paar keer opstarten helemaal geen beeld meer, gereanimeerd met een badlaken en daarna gewoon kunnen gebruiken tot UPS 'm ophaalde.
dit probeer ik ook nu maar mijn xbox wilt niet oververheet raaken met handdoeken er om heen zelf naa 45min

hoe lang heb jij gedaan of heb jij het anders gedaan ?

[ Voor 10% gewijzigd door Motaro op 08-11-2008 02:44 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Motaro schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:49:
beeld zag raar uit net als of geheugen niet goed is meer alleen maal groen blokjes zet hem weer uit en weer aan en nu blijft rood lampje kniper en geeft error E 74 aan
Lijkt op exact hetzelfde euvel als bij mij, ook een beeld met eerst rare stippen en later dit:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/xljzpw.jpg

Na resetten het infoscherm met code E74, nog een keer opstarten => zwart beeld :'(
dit is mijn eerst keer moet HDD ook bij doen niet dat ze hdd leeg gaan maaken ben ik alles kwijt
Raar, bij mij zeiden ze dat ik juist niet de HD moest meesturen. Snap ook niet wat je HD met dit defect heeft te maken want het is overduidelijk een slechte soldeerverbinding en ze vervangen dan standaard het mobo.
Kun je MS gewoon niet nog een keer bellen en vragen waarom precies ze de HD erbij willen hebben?
Motaro schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:52:
[...]
mijn xbox wilt niet oververheet raaken met handdoeken er om heen zelf naa 45min

hoe lang heb jij gedaan of heb jij het anders gedaan ?
Ik heb 'm helemaal gewikkeld in dat badlaken (4 lagen in totaal ofzo) en na zo'n 30 minuten was ie stil. De 2 linker ledjes en 1 rechtsonder knipperde toen, dus uitgezet en 10 minuten buiten gezet om af te koelen. Vervolgens werkte ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Motaro schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:49:
:'( :'( :'( :'( net dat ik ziek ben en fallout 3 / Gow 2 far cry 2 heb krijg ik fout melding E 74 :( heel dag goed gedaan net 3 uuren uit gestaan en zet hem aan en beeld zag raar uit net als of geheugen niet goed is meer alleen maal groen blokjes zet hem weer uit en weer aan en nu blijft rood lampje kniper en geeft error E 74 aan :'( :'( :'(

gaat om Elite lot nr 0743

nee je moet juist niet de hdd mee sturen tenzij dat opgenomen is in de reparatie orde als je die mee stuurt en het staat niet in de reparatie order dan kan het wezen dat je je hdd nooit weer terug ziet(bijna 80% zeker over het feit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 10:09
Ik heb 2 weken geleden een 360 overgenomen van een vriend.
Hij werkt prima en ben er erg blij mee, het is er één zonder hdmi poort, ik ben niet erg bekend met welke versies er allemaal zij nu.
Ik vind de cd-speler erg luidruchtig, en zo nu en dan hoor ik een flink "bonk" en dan hoor je dat de cd stopt met draaien. Na wat geratel gaat hij weer verder... Ook heb ik een aantal keer gehad dat hij na die "bonk" een melding geeft dat de disc niet leesbaar is, terwijl de cd onbeschadigd en nieuw is (fable 2).
Kan ik met deze melding microsoft bellen en ter reparatie aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

@ Bobnofski

oke bedankt naa 2 uur met 3 handdoeken om heen is hij oververheet geraakt en heb uur lang laaten af koelen en nu doet hij al 8 uur non stop goed >:) met fallout 3

@amoi

het meisje zij het ook dat alleen Xbox mee moet rest niet ik zal wel briefje bij doen welken fout ik heb E74

[ Voor 33% gewijzigd door Motaro op 09-11-2008 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:30
Ik heb een 2e hands xbox360 gekocht, en de eerste eigenaar heeft hem al geregistreerd. (die kan ik overigens niet bereiken) en nu heeft hij een rrod. Heb ik dan nog wel recht op garantie? (heb ook geen winkelbon, maar de de datum dat hij uit de fabriek is komen rollen was in 2007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
DarkShadow schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:30:
Ik heb een 2e hands xbox360 gekocht, en de eerste eigenaar heeft hem al geregistreerd. (die kan ik overigens niet bereiken) en nu heeft hij een rrod. Heb ik dan nog wel recht op garantie? (heb ook geen winkelbon, maar de de datum dat hij uit de fabriek is komen rollen was in 2007).
dan moet hij hem overschrijven op jouw adres dan pas heb je garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Onwaar! ik ben op dit moment bezig met mijn rechtsbijstandverzekering, aangezien MS zijn garantie baseert op Persoon, en niet op het apparaat. Ikzelf heb ook een tweedehands, en heb gisteren een RROD gekregen. Gebeld, overge4schreven, en kreeg toen keurig netjes de melding dat ik geen garantie meer heb, aangezien ik de tweede eigenaar ben...

Dus zorgen dat de eerste eigenaar hem aanmeldt... Ik ga het eens uitvechten met ze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 11:50
Cerberi schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:08:
Onwaar! ik ben op dit moment bezig met mijn rechtsbijstandverzekering, aangezien MS zijn garantie baseert op Persoon, en niet op het apparaat. Ikzelf heb ook een tweedehands, en heb gisteren een RROD gekregen. Gebeld, overge4schreven, en kreeg toen keurig netjes de melding dat ik geen garantie meer heb, aangezien ik de tweede eigenaar ben...

Dus zorgen dat de eerste eigenaar hem aanmeldt... Ik ga het eens uitvechten met ze :(
Wat wil je uitvechten...het staat in hun voorwaarderen. Tweedehands = geen garantie meer tenzij je goed contact hebt met verkoper (deze moet hem aanmelden en weer ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Ik wil graag weten of de voorwaarden van MS niet in strijd zijn met het nederlands consumentenrecht. Bovendien heeft de vorige eigenaar nooit toestemming gegeven aan mij om de xbox over te schrijven, dus die gaat bezwaar aantekenen daartegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

DraZ666 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:23:
[...]

Ik heb dit "probleem" ook thuis, alleen is het mij niet helemaal duidelijk of jij thuis op een tv of tft speelt?
Ik speel nl. op een tft en bij mij gaat het beeld alleen even (3 sec.) uit als mijn CV aanslaat. Mijn X-box en geluid gaan dan wel verder. Zal wel iets met een niet ge-aard stopcontact oid te maken hebben. Het is weleens vervelend, maar als je snel op pauze drukt heb je er niet veel last van ;)
Hmz, nou je het zegt, ik zit idd op een TFT, zelfde verlengblok waarop mn PC/Draaitafels/Mixers/Speakers en heel de rattaplan op aangesloten zit, en dat allemaal naar een (nietgeaard)stopcontact (oude huizen ftl) Ik ga eens opletten, volgens mij is dit inderdaad het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Laats heb ik een 360 arcade 2e hands gekocht. Deze was door de vorige eigenaar nooit online geweest en er was geen beroep op garantie gedaan.
Dus als het goed is zou ik garantie moeten hebben toch? Heb gaan kassabon meer, maar reg. nummer volstaat geloof ik.

ps niet dat de 360 van mij kapot is, maar voor het geval dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
dan n je veilig lijkt me. Ik was echter in de veronderstelling dat de mijne dit ook was, aangezien de eerste eigenaar hem niet heeft aangemeld bij Microsoft. Echter waren zij daar wel op de hoogte van mijn xbox en ook zijn oude XBOX 1! kunnen zij dit aan een gamertag te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 21:04
roodbwoy schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:15:
[...]

Hmz, nou je het zegt, ik zit idd op een TFT, zelfde verlengblok waarop mn PC/Draaitafels/Mixers/Speakers en heel de rattaplan op aangesloten zit, en dat allemaal naar een (nietgeaard)stopcontact (oude huizen ftl) Ik ga eens opletten, volgens mij is dit inderdaad het probleem :)
Zou goed kunnen, heb zelf ook een huis uit 1900 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
vandaag wordt mijn 360 met RROD opgehaald door UPC, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 07:32

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Die van mij is er na net iets meer dan een jaar ook mee opgehouden. Geen RROD, maar hij freezed bij elk spel binnen enkele minuten en soms zelfs al bij het opstartscherm. Support gebeld en het wordt allemaal geregeld.
Wel jammer aangezien ik net Mirror's Edge binnenheb :(.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
laat maar foutje

[ Voor 91% gewijzigd door T7D_Sneezy op 12-11-2008 17:52 ]

• Def87

Def87

DefXtreme

Zo, mijn 360 is nu weer terug van zn trip uit Duistland.
Het is dus inderdaad een andere 360, kreeg er ook netjes een brief bij waarin dit werd vermeld.

Helaas dat hij nu naast mijn andere 360 staat die zijn taak al heeft overgenomen, achja, een reserve 360 is altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Mijn xbox is binnen 5 werkdagen terug! toch nette en snelle service!

echter stoort ik me wel aan die emails van microsoft, welke groep 7 stagair hebben ze die laten schrijven?

-----------------------------------

Geachte R,

Xbox Klantenservice Aanvraag ID#:

Goed nieuws, wij hebben Uw console bij ons reparatiecentrum ontvangen.

U kunt de status van Uw opdracht altijd online achterhalen. Gebruikt U daarvoor a.u.b. de volgende link: http://service.xbox.com/servicesignin.aspx. Om de informatie op te halen, kunt U daar inloggen met Uw Live_ID of het desbetreffende referentienummer en Uw postcode invoeren.

Zodra de reparatie voltooid is, ontvangt U een email bericht.

Al vast bedankt voor u begrip.

Let erop dat U niet op deze email kunt antwoorden, omdat het om een niet gecontroleerd adres betreft.
------------------------------------------------------------------
*goed nieuws dat wij uw console ontvangen hebben? eigenlijk is het in en in triest!!!!

*al vast bedankt voor u begrip?? zal moeten zijn : alvast bedankt voor uW begrip.

*omdat het om een niet gecontroleerd adres betreft??? omdat het een niet gecontroleerd adres betreft

maargoed.... eind goed al goed... nieuwe console en een maand live...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
hoe snel zou je een e-mail moeten ontvangen vanuit duitsland dat hij is ontvangen? mijne is eergister om 15:30 opgehaald, nog geen e-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

gruwel ik moest mijn xbox opnieuw opstarten voordat hij weer games las.
Hij is al een keer weg geweest voor een no read disc reparatie.

Trouwens ik heb zo'n afstandbediening, maar sinds hij terug is doet deze het niet meer. Moet ik em opnieuw connecten met mijn xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
gise schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:51:
hoe snel zou je een e-mail moeten ontvangen vanuit duitsland dat hij is ontvangen? mijne is eergister om 15:30 opgehaald, nog geen e-mail
toen die van mij al op de terugweg was kreeg ik pas een mail dat ie aangekomen was... dus hecht er maar niet teveel waarde aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
allright, weet namelijk niet of ik die pakbonachtige brief goed had gedaan, had alleen die zeg maar op de doos geplakt zoals in die e-mail stond maar veder geen brief in de doos gedaan met mijn naam oid dus ik hoop dat ze eruit komen en het goed doen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
gise schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:57:
allright, weet namelijk niet of ik die pakbonachtige brief goed had gedaan, had alleen die zeg maar op de doos geplakt zoals in die e-mail stond maar veder geen brief in de doos gedaan met mijn naam oid dus ik hoop dat ze eruit komen en het goed doen... :P
op het etiket dat jij erop hebt geplakt staat het retouradres al en derhalve hoef je geen brief in de doos te stoppen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Die van mij is inmiddels ook terug, vorige week maandag opgehaald, dus iets langer als anderhalve week weggeweest.
Heb zelf een vervangende console gekregen en uiteraard een maandje live gold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:45
Mijn Xbox is Maandag ook opgehaald door UPS, aangezien hij steeds bleef vastlopen die dag en daarna zelfs de RROD gaf.

Hopelijk krijg ik hem snel terug. Dit is tevens niet de eerste keer dat hij gerepareerd wordt. Vorige keer kreeg ik hem erg snel terug, en was naar mijn weten alleen het moederbord vervangen.

Las net dat iemand hem binnen 5 werkdagen terug had? Nog meer mensen de laatste tijd met deze lengte?

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

GVD mijn box is kapot :( Bijna 2 jaar trouwe dienst. Er is iets met de DVD drive, steeds vastlopers in Gow2, en net herkende hij de hele schijf niet meer. Komt ook een enorme herrie uit
:(
GVD :(
Even wat meer info. De DVD drive is dus op de 1 of andere manier kapot. Ik heb gisterenavond xbox support gebeld, ik moest allemaal testjes doen (HDD eraf, andere game). Toen begon het ding weer herrie te maken, oh zei die gast, ik hoor het al.

Maandag komt UPS hem halen. Ik baal man :(

[ Voor 42% gewijzigd door VonFoX op 15-11-2008 14:46 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:45
Kreeg gisteren het bericht dat de xbox weer terug gestuurd is. Dit allemaal binnen 1 week (5 werkdagen).

UPS levert niet op Zaterdag dus ga er vanuit dat ik hem maandag of dinsdag heb.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-04 12:03
Hallo,

Ik ben ook van plan een Xbox 360 te kopen en ik lees ook vaak problemen over E74, maar dan voornamelijk met de Elite. Ik was van plan ene Elite te kopen, kom tdit beduidend vaker voor op de Elite of ook op de Pro?
Is de Elite qua hardware beter dan de pro, andere chips of moederborden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De Elite en de Pro hebben volgens mij allebei dezelfde chips en moederbord, de apparaten gaan nu even snel stuk als gewone elektrische apparaten zoals computers/stofzuigers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253596

PSP123 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:57:
Hallo,

Ik ben ook van plan een Xbox 360 te kopen en ik lees ook vaak problemen over E74, maar dan voornamelijk met de Elite. Ik was van plan ene Elite te kopen, kom tdit beduidend vaker voor op de Elite of ook op de Pro?
Is de Elite qua hardware beter dan de pro, andere chips of moederborden ofzo?
Ik zelf heb nu al lange tijd een Falcon Elite de nieuwe versie en ik heb nog nooit een E74 error gehad of welke error dan ook ik ben een happy user. Dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Internet fanboys blazen dingen graag op om een concole in een slecht daglicht te plaatsen moet je niet al te nauw nemen.

Mocht het eens gebeuren dat je problemen krijgt heb je 3 jaar garantie en duurt max 2 weken voordat je xbox weer terug hebt dus dat zou echt niet je beslissing mogen lijden. Overigens 3 jaar terug had ik wel wat meer zorg geuit maar het is nu top of the line equipment om zomaar te zeggen :P En mijn launch concole van 2005 werkt nog prima hoor moet ik er nog wel even bij vermelden :D

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 253596 op 15-11-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Anoniem: 253596 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:08:
[...]

Ik zelf heb nu al lange tijd een Falcon Elite de nieuwe versie en ik heb nog nooit een E74 error gehad of welke error dan ook ik ben een happy user.
Falcon Elite, is dat een speciale versie van Xbox 360 Elite??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
PSP123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:45:
[...]

Falcon Elite, is dat een speciale versie van Xbox 360 Elite??
falcon is het moderboard type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-12-2024

Arrancar

Logicaan

Vandaag helaas weer een RROD mogen meemaken. Het betreft een launchconsole en het is de tweede keer dat ik hem moet opsturen. Ik heb tot december garantie, geluk bij een ongeluk zeg maar.

Zijn er gevallen bekend waarbij er een nieuwe 360 verzonden wordt met een HDMI poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Arrancar schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:31:
Vandaag helaas weer een RROD mogen meemaken. Het betreft een launchconsole en het is de tweede keer dat ik hem moet opsturen. Ik heb tot december garantie, geluk bij een ongeluk zeg maar.

Zijn er gevallen bekend waarbij er een nieuwe 360 verzonden wordt met een HDMI poort?
In deel 2 van dit topic, stond iemand en die kreeg een nieuwe Xbox 360 terug met HDMI, dat is helemaal geluk bij een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
ik kreeg een nieuwe terug (uit sept of okt 2008) zonder HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

PSP123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:02:
[...]

In deel 2 van dit topic, stond iemand en die kreeg een nieuwe Xbox 360 terug met HDMI, dat is helemaal geluk bij een ongeluk.
Dat zou echt ontzettend relax zijn, aangezien de huidige HD-TV's HDMI poorten tot en met hebben en component een beetje verwaarloosd wordt. "Gelukkig" is mijn DVD drive ook defect, misschien brengt dat meer kans mee voor een replacement met HDMI :D
T7D_Sneezy schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:51:
ik kreeg een nieuwe terug (uit sept of okt 2008) zonder HDMI
Dus als ik het goed begrijp produceren ze nog steeds Xboxen zonder HDMI poort speciaal voor het omruilen van defecte apparaten? Om de consument te pesten zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Arrancar schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:24:
[...]

[...]

Dus als ik het goed begrijp produceren ze nog steeds Xboxen zonder HDMI poort speciaal voor het omruilen van defecte apparaten? Om de consument te pesten zeg maar...
Ze hebben gewoon moederborden on stock liggen zonder HDMI. En die gebruiken ze dan voor reparatie. Net of je 'recht' hebt op HDMI. :/

[ Voor 22% gewijzigd door VonFoX op 17-11-2008 11:03 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

VonFoX schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:03:
[...]

Ze hebben gewoon moederborden on stock liggen zonder HDMI. En die gebruiken ze dan voor reparatie. Net of je 'recht' hebt op HDMI. :/
Krijg je straks mensen die express hun xbox opblazen voor een hdmi moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

VonFoX schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:03:
[...]

Fair enough. Maar het "recht" op HDMI is nog discutabel... Uiteraard (en helaas) zijn ze niet verplicht HDMI te leveren maar het zou een mooi gebaar zijn. Ik baalde flink toen ik hoorde dat nieuwe Xboxen een HDMI poort kregen terwijl ik mijn console vanaf de launch al heb. Uiteraard is het onzin om al die mensen tegemoet te komen, maar aangezien dit al de tweede keer is dan mijn console de RROD problemen heeft... kan toch altijd hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Arrancar schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:42:
[...]

Fair enough. Maar het "recht" op HDMI is nog discutabel... Uiteraard (en helaas) zijn ze niet verplicht HDMI te leveren maar het zou een mooi gebaar zijn. Ik baalde flink toen ik hoorde dat nieuwe Xboxen een HDMI poort kregen terwijl ik mijn console vanaf de launch al heb. Uiteraard is het onzin om al die mensen tegemoet te komen, maar aangezien dit al de tweede keer is dan mijn console de RROD problemen heeft... kan toch altijd hopen?
Hopen kan altijd, de mijne wordt binnen nu en 3 uur opgehaald door UPS (hoop ik). Maar hij zat gewoon met component aangesloten, ik mis HDMI niet,

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

VonFoX schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:52:
[...]

Hopen kan altijd, de mijne wordt binnen nu en 3 uur opgehaald door UPS (hoop ik). Maar hij zat gewoon met component aangesloten, ik mis HDMI niet,
Helaas heb ik meerdere apparaten die component benutten en maar 1 component poort, een Xbox met HDMI zou dus een ideale oplossing zijn.

Ontopic:
Heb mijn label via de mail gekregen, 20 uur nadat ik hem aangevraagd had. Dit was wel afgelopen zondag dus vrij vlot. Ik ga de xbox bij een UPS servicepoint afleveren, scheelt weer een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:59

RMX

Wat ik me nu toch mee heb gemaakt:

Heb een Elite, Niet geflashed, en sinds gisteren kan ik niet meer op Xbox Live !
Hij meld dat ik gebanned ben, maar het ding is niet omgebouwd !!

Ik zit nu op mijn werk, en ben van plan om straks MS te bellen, maar iemand enig idee hoe dit kan ?
Las ergens iets over de import van spellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

RMX schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:10:

Heb een Elite, Niet geflashed, en sinds gisteren kan ik niet meer op Xbox Live !

Ik zit nu op mijn werk, en ben van plan om straks MS te bellen, maar iemand enig idee hoe dit kan ?
Toevallig een "motto" die tegen de gebruikersovereenkomsten is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:59

RMX

Arrancar schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:30:
[...]

Toevallig een "motto" die tegen de gebruikersovereenkomsten is oid?
Zover ik weet heb ik niks illegaals gedaan...
Geen mod, geen illegale kopieen etc etc..
Wel 1 import, maargoed...Is dat ook al zo illegaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

Tja als er een reden is dat je gebanned bent weet je die waarschijnlijk al, anders suc6 met MS.

• gise
  • Niet online
Mijn xbox is terug! geen mailtje van te voren gehad van MS dat hij klaar is en verstuurd wordt oid maar hij is er!

Op de bon staat dat het een vervangende console is. manufacturingdate is 15-09-2008, denk dus een nieuwe? :)

• Arrancar

Arrancar

Logicaan

Ok nice! Fijn om te horen dat ze ook zonder berichtgeving gewoon verder gaan met het proces.

Volgens UPS is die van mij de 19de aangekomen:
FRANKFURT,
DE 19/11/2008 7:20 AFGELEVERD
19/11/2008 7:06 WORDT AFGELEVERD
19/11/2008 6:59 AANKOMSTSCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 19/11/2008 3:41 VERTREKSCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 18/11/2008 23:30 AANKOMSTSCAN
ROTTERDAM,
NL 18/11/2008 20:30 VERTREKSCAN
DE 17/11/2008 5:07 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Ik heb verder ook nog niks gehad qua mail, ik geloof dat ik vorige keer een mail had gehad over de aankomst van mijn xbox...

Anoniem: 253596

RMX schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:10:

Tja als we reacties hierop lezen zal ik de darkside maar aankaarten, dat je een ban hebt zonder dat je concole gemod is kan betekenen dat je de live voorwaarden gebroken hebt ik zeg niet dat je gedaan hebt maar of we eerlijk antwoord van jouw erop krijgen is natuurlijk altijd maar de vraag.

1: Heb je mensen lopen scammen op live.
2: Heb je mensen lopen lastigvallen op live.
3: Heb gerommeld met de games om te cheaten op live.
4: Heb je lopen schreeuwen en flamen tegen mensen over de microfoon.

Dat je nu ban hebt betekent ook waarschijnlijk dat je profiel nu afgesloten is, en dan kunnen we niet 5 sterretjes bij jouw tellen van goed gedrag. Mensen die minder hebben laat zien dat je misdragen hebt op live bijvoorbeeld en dat soort dingen.

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/8055/sterrenzc7.jpg

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De mijne is maandag opgehaald door UPS, krijg net een mailtje dat hij aangekomen is. Nu maar hopen dat ie snel gemaakt wordt :)

Yo.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)