'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Snap de frustratie wel hoor... maar je weet toch dat Bill al jaren niets meer doet bij Microsoft he?Anoniem: 87302 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:11:
[...]
En nu gaat die fokking 360 stuk en wil Bill 200 gulden van me. De gierigaard.

80*2.20371= niet! 200 gulden.... 176,2968 om precies te zijn...Anoniem: 87302 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:11:
[...]
Het lullige is dat de mijne al 5 jaar oud is en nu pas stuk is. IK word gestraft omdat ik te weinig gespeeld heb, als ik meer had gegamed was die eerder stuk gegaan. Ik heb NOG NOOIT een console gehad die stuk is gegaan, super famicom, megadrive, gameboy, gameboy colors, pc engine, gba, gba sp, gba micro, nintendo ds, nintendo ds lite, nintendo 3ds, psp, psx1, ps2, psp go, pc engine gt, pc engine supergrafx, neogeo, xbox1, atari lyx1, lynx2, dreamcast, n64, gamecube, wii, gp32, dingoo 230.
En nu gaat die fokking 360 stuk en wil Bill 200 gulden van me. De gierigaard.
Ik zou gewoon een nieuwe kopen of jouw oude fixen met een Xclamp en die ombouwen uit wrok haha
We moeten betalen omdat de garantie is verlopen. Mogen we hem nu openmaken en zelf proberen te repareren en als dat niet lukt evengoed opsturen? Garantie is toch al verlopen.
Toch maar een nette mail schrijven naar Microsoft. Niet geschoten is altijd mis.
[ Voor 11% gewijzigd door Ample Energy op 17-05-2011 12:28 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Wel als het MS games zijn ;-)Siempie schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:27:
Ombouwen uit wrok gaat niet. Dan heb je de game-industrie en niet Microsoft. Maar nu ik er bij nadenk... Die heb ik ook al genoeg gepakt :lol:
We moeten betalen omdat de garantie is verlopen. Mogen we hem nu openmaken en zelf proberen te repareren en als dat niet lukt evengoed opsturen? Garantie is toch al verlopen.
Toch maar een nette mail schrijven naar Microsoft. Niet geschoten is altijd mis.
Ik geef de complete familie wel Office 2010 of zo als ik moet betalen, haha.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Anoniem: 87302
* Anoniem: 87302 is a 1337 h4x0r. Xbox is dus al omgebouwdwimpie007 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:25:
[...]
80*2.20371= niet! 200 gulden.... 176,2968 om precies te zijn...
Ik zou gewoon een nieuwe kopen of jouw oude fixen met een Xclamp en die ombouwen uit wrok haha
Maar ja ook een kwalijke zaak natuurlijk dat de voeding het opgeeft in 1 dag. Lag achter de kast en ik denk dat hij niet genoeg lucht binnen kreeg o.i.d. (stond pas 1 uur aan btw, dus hij stond niet al 8 uur aan ofzo). Nu maar boven op de kast gelegd...
[ Voor 4% gewijzigd door shenr op 30-05-2011 17:05 ]
Waar heb je 'em gekocht?shenr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:03:
Afgelopen vrijdag een nieuwe (wel nog witte) xbox gekocht voor een leuke prijs. Een dag later verscheen al de ring of death. Ik in schrik me rot !@#, had helemaal geen zin in het gedoe om dat ding op te sturen en gelijk al een gerepareerde xbox te hebben. Dus even online gespeurd en het bleek de voeding te zijn, gelukkig heeft ms op de site van xbox een goede stappenplan om de oorzaak uit te vogelen. Toen maar de support gebeld voor een referentienummer en zondag ergens een tweedehands voeding opgepikt en hij doet t weer. Straks dus een voeding over, maar kan nu tenminste nog gamen.
Maar ja ook een kwalijke zaak natuurlijk dat de voeding het opgeeft in 1 dag. Lag achter de kast en ik denk dat hij niet genoeg lucht binnen kreeg o.i.d. (stond pas 1 uur aan btw, dus hij stond niet al 8 uur aan ofzo). Nu maar boven op de kast gelegd...
Mee teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, en direct een nieuwe eisen.shenr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:03:
Afgelopen vrijdag een nieuwe (wel nog witte) xbox gekocht voor een leuke prijs. Een dag later verscheen al de ring of death. Ik in schrik me rot !@#, had helemaal geen zin in het gedoe om dat ding op te sturen en gelijk al een gerepareerde xbox te hebben. Dus even online gespeurd en het bleek de voeding te zijn, gelukkig heeft ms op de site van xbox een goede stappenplan om de oorzaak uit te vogelen. Toen maar de support gebeld voor een referentienummer en zondag ergens een tweedehands voeding opgepikt en hij doet t weer. Straks dus een voeding over, maar kan nu tenminste nog gamen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
gaat om nieuwe generatie xbox360
[ Voor 5% gewijzigd door rsnubje op 30-05-2011 22:48 ]
Uplay: Red--Death
Dynabyte online, maar ze hebben hem niet meer op de website staan. Dus verwacht dat ze alleen kunnen bieden om mn geld terug te geven. Het was een koopje, dus daar heb ik dan ook niet echt veel aan. Kreeg gisteren wel bericht dat de nieuwe voeding al is verzonden en binnen 10 werkdagen zal ontvangen. Dus valt allemaal wel mee.D4NG3R schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:34:
[...]
Mee teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, en direct een nieuwe eisen.
Wat ik me afvraag is waar hebben jullie allemaal de voeding gelaten, moet ik hem nou op de kast laten liggen? Erachter gaat hij dood blijkbaar.
Uplay: Red--Death
"Er wordt een professionele reflow uitgevoerd met een een BGA station en vervolgens worden de bevestigings clamps vervangen. Deze reparatie is niet te vergelijken met andere reparaties die aangeboden worden voor 30 euro. Veel voeren geen reflow uit (of wel maar dan met een verfschraper pistool!).
Let wel op:
De reparatie kan tijdelijk zijn. Ring of dead komt voornamelijk door een ontwerpingsfout van Microsoft, dus zelfs als Microsoft de reparatie uitvoert komt het probleem in sommige gevallen gewoon weer terug! Er wordt wel 2 maanden garantie gegeven op de reparatie."
Klopt dat wat hier geschreven staat?
Het is dat de garantie verlopen is anders zou dit mijn 6e xbox worden sinds de lancering van dat ding.
Misschien doe ik er te weinig mee? Zo nu en dan potje fifa met vrienden maar verder wordt hij gebruikt als DVD speler. De voorgaande 5 werden iets intensiever gebruikt maar nog niets vergeleken met de gemiddelde gamer. Staat los naast mijn home cinema set dus geen kans op overhitting. Iemand ervaring met reparatie buiten MS om?
Anoniem: 316994
Ja ik heb de mijne naar http://www.proconsoles.nl gestuurd.Biatch schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:58:
Eergisteren voor de 4e keer mijn xbox met een RROD. Nu alleen nu geen garantie meer.
Het is dat de garantie verlopen is anders zou dit mijn 6e xbox worden sinds de lancering van dat ding.
Misschien doe ik er te weinig mee? Zo nu en dan potje fifa met vrienden maar verder wordt hij gebruikt als DVD speler. De voorgaande 5 werden iets intensiever gebruikt maar nog niets vergeleken met de gemiddelde gamer. Staat los naast mijn home cinema set dus geen kans op overhitting. Iemand ervaring met reparatie buiten MS om?
Ze geven 1 jaar garantie erop en als hij nooit eerder los is geweest geven ze een andere mocht de reperatie niet lukken.
Draaidt nu al weer een maandje foutloos.Heb er weleen 120x120 fan aan de zijkant bijgezet voor extra koeling.
Kan nu weer probleemlooshalo 4 uur achterelkaar spelen.Ben nog wel van plan om er een ander koelblok op te zetten namelijk de http://www.highflow.nl/gp...r-360-xbox360-cooler.html lijkt me namelijk nog beter toe helaas nog niet een erg goede review gezien behalve die op madshrimps.
Als eerste, rot voor je. En dit bedoel ik oprecht zonder sarcasme, want ik weet hoe vervelend het is om een spelletje te willen spelen en dan te merken dat dit niet gaat.Biatch schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:58:
Eergisteren voor de 4e keer mijn xbox met een RROD. Nu alleen nu geen garantie meer.
Maar......ok, wat wil je nu precies? Als je al die tijd gewerkt het met gerefurbischde (spelling
Als je ook een nieuwere hebt gekocht dan zou de kans op rrod kleiner moeten zijn, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is dat je RROD krijgt.
Verder is het natuurlijk belangrijk om meer info te vertellen over waar de 360 staat. Hij staat vrij, maar is het (overdreven voorbeeld) altijd 30+ graden in de kamer waar die staat? Is het er erg stoffig? Zijn er misschien omstandigheden dat ie vaak valt? (Kinderen, eigen of broerjes of zusjes
Wat ik je wel kan vertellen is dat weinig spelen geen probleem mag zijn, mijn xbox staat gemiddeld ook maar een paar keer een half uur tot een uur per week aan.
Anyways, ik weet niet wat je financiele situatie is, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker weten een nieuwe kopen. Dan minimaliseer je iig de kans op RROD qua apparaat.
Mocht dat geen optie zijn, dan idd maar een niet officiële reparateur, ik bedoel slechter dan het nu is gaat het toch niet worden. Succes!
10 second ninja DONE
Bedankt allemaal voor de reacties.Sagat schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:02:
[...]
Als eerste, rot voor je. En dit bedoel ik oprecht zonder sarcasme, want ik weet hoe vervelend het is om een spelletje te willen spelen en dan te merken dat dit niet gaat.
Maar......ok, wat wil je nu precies? Als je al die tijd gewerkt het met gerefurbischde (spelling) exemplaren van de x360 dan is het nog steeds een hoop uitval, maar ik ben zelf van mening dat dit toch een risico is van gerefurbisched, al hoewel dat natuurlijk ook afhankelijk is van het product is en wie de refurbischer is. iig in het geval van ms lijkt het erop dat je met een refurbisched nog steeds kans op problemen houdt (en dit baseer ik op het defecten topic).
Als je ook een nieuwere hebt gekocht dan zou de kans op rrod kleiner moeten zijn, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is dat je RROD krijgt.
Verder is het natuurlijk belangrijk om meer info te vertellen over waar de 360 staat. Hij staat vrij, maar is het (overdreven voorbeeld) altijd 30+ graden in de kamer waar die staat? Is het er erg stoffig? Zijn er misschien omstandigheden dat ie vaak valt? (Kinderen, eigen of broerjes of zusjes)
Wat ik je wel kan vertellen is dat weinig spelen geen probleem mag zijn, mijn xbox staat gemiddeld ook maar een paar keer een half uur tot een uur per week aan.
Anyways, ik weet niet wat je financiele situatie is, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker weten een nieuwe kopen. Dan minimaliseer je iig de kans op RROD qua apparaat.
Mocht dat geen optie zijn, dan idd maar een niet officiële reparateur, ik bedoel slechter dan het nu is gaat het toch niet worden. Succes!
Mijn punt is dat ik in mijn directe vriendengroep inclusief mijzelf 4 mensen ken die minstens 1x een RROD hebben gehad. Wat me gewoon verbaast is de kwaliteit van de xbox, dat mensen er al extra fans en andere koelblokken inzetten om het apparaat überhaupt normaal te laten lopen. Mja bij mij waarschijnlijk de wet van Murphy
Dat terzijde, ga ik de optie proberen deze te laten maken.
Nieuwe met 250 hd +-215 en fixen minder.Om nou even een paar maanden te gaansparen is ook zo wat.
De reden waarom de xbox rroden is simpel.Kijk maar eens aan de binnenkant en dan zie je dat de koeling niet goed doordacht is de look's gingen duidelijk voor.Als je de airkoeling topic's ziet en leest zie je hoebelangrijk goede koeling is en de gpu koeling van de xbox gaat zo'n beetje tegen elke regel in helaas.Maat goed we wachten af wat de nieuwe gaat doe kwa koeling.en een 120x120 fan staat mij persoonlijk nog niet echt tegen en als ik tzt de ander koellichaam heb moet het perfect zijn dacht ik.Maar das mijn persoonlijk mening.En een beetje tweaken moet ook kunnen
Het volgende:
Ik doe mijn XBOX aan, niets aan de hand.
Ik start een spel op en wat gebeurde er, alles wat de kleur zwart had, werd blauwe kriebelkleuren.
Hetzelfde was met de kleur wit, dit werden rode kriebels.
Dit was dus direct bij het opstarten, hij heeft wel een paar dagen uitgestaan.
Ik heb het spel afgesloten.
Paar uur later een ander spel gepakt, eerst was er niets aan de hand, later wel weer.
Het enige wat vooraf veranderd is, is de aanschaf van de kinect.
Hier heb ik, na het "kriebelverhaal" een update van gehad.
Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.
Heeft iemand enig idee ???
b.v.d.
Gaa eens een paar uurtje's spelen kijken of probleem terug komt
Ik zet de Xbox aan, na 1 minuut beginnen de ventilatoren al met zoemen, na 5 minuten is het niet meer aan te horen en na 10 minuten gaat ie uit met 2 knipperende lampjes. Oververhit dus. Elke keer het zelfde liedje. Xbox staat bovenop m'n TV meubel, dus daar kan het niet aan liggen. Voeding ligt ook los naast de Xbox, dus dat lijkt me ook niet waar het probleem bij zal zitten. Het gekke is dus, dat ie uit gaat met de melding dat ie oververhit is (met de lampjes dan). Maar de Xbox voelt helemaal niet oververhit aan. Hij voelt wel warm, maar dat is elk apparaat wat aan staat.
Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? M'n Xbox is nu bijna 4 jaar oud, dus garantie kan ik vergeten. Hoewel ik wel een goede klant ben voor Microsoft wat betreft kopen van games en Microsoft Points, zou er misschien nog iets uit te halen zijn. Ik ben in elk geval niet van plan om voor de reparatie te betalen, gezien die al eens eerder gerepareerd is. Dan koop ik niet zo lief een nieuwe Slim versie. Maar liever niet natuurlijk.
Ligt misschien aan mij, maar het is écht dom geweest om dit te gaan doen. Als je zelf aan je Xbox sleutelt, is je garantie weg. Als er dus nog meer problemen opduiken kan dit je erg veel geld kosten en zullen ze het niet repareren.shenr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:03:
Je had beter een nieuwe kunnen eisen. Dan had je tenminste nog 2 jaar garantie, hoefde je zelf niet te sleutelen én was het gratis opgelost.
klinkt als een door stof verstopte x box.Froggle schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:01:
Oké, laat ik mijn probleem ook even aan het lijstje toevoegen.
Ik zet de Xbox aan, na 1 minuut beginnen de ventilatoren al met zoemen, na 5 minuten is het niet meer aan te horen en na 10 minuten gaat ie uit met 2 knipperende lampjes. Oververhit dus. Elke keer het zelfde liedje. Xbox staat bovenop m'n TV meubel, dus daar kan het niet aan liggen. Voeding ligt ook los naast de Xbox, dus dat lijkt me ook niet waar het probleem bij zal zitten. Het gekke is dus, dat ie uit gaat met de melding dat ie oververhit is (met de lampjes dan). Maar de Xbox voelt helemaal niet oververhit aan. Hij voelt wel warm, maar dat is elk apparaat wat aan staat.
Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? M'n Xbox is nu bijna 4 jaar oud, dus garantie kan ik vergeten. Hoewel ik wel een goede klant ben voor Microsoft wat betreft kopen van games en Microsoft Points, zou er misschien nog iets uit te halen zijn. Ik ben in elk geval niet van plan om voor de reparatie te betalen, gezien die al eens eerder gerepareerd is. Dan koop ik niet zo lief een nieuwe Slim versie. Maar liever niet natuurlijk.
los halen en dan even schoonblazen
Door bijv uitleg waar de key zit zodat ik bijv alles vervang behalve dat onderdeel
Zou het echt zo simpel zijn? Zojuist geprobeerd, ding maakt nog steeds een herrie en zal nu over een paar minuten waarschijnlijk weer uit gaan.. Zojuist bevestigd.Anoniem: 316994 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:27:
[...]
klinkt als een door stof verstopte x box.
los halen en dan even schoonblazen
[ Voor 24% gewijzigd door Froggle op 17-08-2011 13:09 ]
Je kunt ook proberen gewoon een nieuwe laserunit te kopen en deze aan te sluiten op de print. (Op de print zit namelijk de key). Dan maak je hem misschien weer levend zonder dat je de key hoeft te wisselen. (Moet je alleen eff opletten welke drive je hebt, zodat alles compatible is).Anoniem: 316994 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:57:
zucht mijn back-up van mijn back-up xbox heeft een doode dvd drive.Geen probleem dacht ik zo even een nieuwe bestellen en klaar maar iedereen vraagt 30 euro om de key over te zetten.Zucht kan ik beter een ombouw flash ding kopen voor 15 en das nu net wat ik niet wil.Iemand tips om toch de dvd-drive weer levend te krijgen?
Door bijv uitleg waar de key zit zodat ik bijv alles vervang behalve dat onderdeel
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat er defect is aan de drive natuurlijk. Maar het ligt het meest voor de hand dat de laser stuk is.
Anoniem: 419525
[ Voor 35% gewijzigd door Pim. op 23-04-2012 08:57 ]
De looks van de xbox zijn anders ook niet allesde look's gingen duidelijk voor.
Heb zelf nu zo'n slim editie. Echt stil is die ook al niet, wel stiller dan de eerste versie.
[ Voor 9% gewijzigd door Rinzwind op 20-08-2011 10:17 ]
Tijdens het spelen van AC: Brotherhood kwam er opeens groen en paars in beeld.
Bij de volgende keer weer, en toen het bij Reach gebeurde wist ik dat het een hardware probleem was.
Nu geeft hij geen beeld en geluid als hij staat aangesloten met HDMI, maar met de AV-kabel komt er wel geluid maar geen beeld.
Ik heb gelezen dat dit kan komen door een oververhitting van de GPU, dus ging ik hem proberen schoon te maken van binnen (met perslucht). Alleen bleek ik niet de schroevendraaier ervoor te hebben, dus ik kwam niet verder dan door de gaten aan de achterkant naar binnen te blazen.
Mijn zegel is dus beschadigd door het openen.
Kan ik hem nog opsturen voor reparatie (€84,- incl. volgens de site) of kan ik beter een nieuwe kopen (XBox slim voor €224)
Ik ben al een paar uur bezig met internetten en zoeken maar kan het niet vinden.
Dit is het probleem:
Ik kan simpelweg de controller niet verbinden.
Maar...
Ik kan XBOX gewoon opstarten, maar geen enkel lichtje gaat branden op de console. Ik kan de xbox enkel opstarten via de knop, de controller is niet verbonden. Als ik dan op de syncknoppen druk gaat de controller zoeken maar doet de console niets. De controller kan de console dus niet vinden en zo lukt het niet. Ik heb alles al gedaan, nieuwe batterijen, half uur uit, maar niets werkte bij geen van mijn 2 controllers. De batterijen zijn net nieuw gekocht, maar dat werkt niet, controller doet het gewoon.
Wat kan er nou mis zijn?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Misschien is het bluetooth bordje in de xbox kapot? Wat voor model is het? Oude xbox nog?F.West98 schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:16:
Ik heb een probleem
Ik ben al een paar uur bezig met internetten en zoeken maar kan het niet vinden.
Dit is het probleem:
Ik kan simpelweg de controller niet verbinden.
Maar...
Ik kan XBOX gewoon opstarten, maar geen enkel lichtje gaat branden op de console. Ik kan de xbox enkel opstarten via de knop, de controller is niet verbonden. Als ik dan op de syncknoppen druk gaat de controller zoeken maar doet de console niets. De controller kan de console dus niet vinden en zo lukt het niet. Ik heb alles al gedaan, nieuwe batterijen, half uur uit, maar niets werkte bij geen van mijn 2 controllers. De batterijen zijn net nieuw gekocht, maar dat werkt niet, controller doet het gewoon.
Wat kan er nou mis zijn?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Het is inderdaad de oude xbox.CrystalViriS schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:08:
[...]
Misschien is het bluetooth bordje in de xbox kapot? Wat voor model is het? Oude xbox nog?
Die hebben we helaas niet, dus dat kan ik niet testen.Sp33dFr34k schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:24:
Lijkt er idd op, kun je de controller wel verbinden dmv een play-n-charge kit?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Even googlen naar een zelfmaak ding? Heb ooi ook zo iets gemaakt. Bijvoorbeeld YouTube: How to make a XBOX 360 Case Tool - YouTubeengessa schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:22:
Iemand ook een adres waar je goedkoop die xboxopenschroeftool en een RROD fixset kunt halen? Dealextreme heeft die tool voor 1,50 euro maar geen RROD fixset.. In Nederland ben ik minimaal 15 euro kwijt..
Ik ga er in ieder geval een aantal fans in zetten. Hij was toch al erg luidruchtig, dus een stuk of 5 goedkope fans zullen hem niet luider maken. Maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het plaatsen van een grote heatsink op de grafische chip en het vastzetten van het moederbord en zo d.m.v. een frame? Want 1 jaar garantie vind ik een beetje weinig, dus ik wil er voor zorgen dat-ie nog een paar jaar mee gaat.
Heb je dit al gedaan?ivm 10 dagen verschil tusssen ons?
ik heb een RROD xbox gekocht en ging dr eigenlijk vanuit dat deze overhittingsproblemen zou hebben (ding was van een "oud" vrouwtje zonder verstand van dat ding)
Nu blijkt deze dus de melding 0001 te geven. Power Supply problem. Een ander voeding erop was niet de oplossing.
Als ik alles aansluit blijft het lampje op de voeding netjes oranje. Op het moment dat ik de aanknop op de xbox induw, wordt deze meteen rood en krijg ik de RROD te zien.
Nu heb ik de xbox uit elkaar liggen en liggen meten meten en nog eens meten, googlen en weer meten om zodoende wat meer te leren. Nu heb ik de 5v, 12v en de massa gemeten op weerstand (net onder powerplug)
5v - 12v = 145/150 Ohm
5v - massa = 145/150 Ohm
12v - massa = 0 Ohm
Nu kan ik dus wel zeggen dat er een kortsluiting zit tussen de 12v en de massa ergens op het moederbord.
Moederbord heb ik uit de case gehad en het probleem is er nog steeds.
Nu zijn er veel mensen die mosfet Q6B2 en Q6B2 vervangen. Echter zie ik bij de meeste handleidingen dat deze mensen een kortsluiting hebben tussen de 5v en de 12v. Deze zijn op dit moederbord al een keer vervangen.
Maar als ik het goed begrijp kan een mosfet niet het probleem veroorzaken. Ik heb namelijk nagezocht hoe deze werken.
aan de ene kant gaat er 12v in en aan de andere kant kan deze er weer uit. Deze gaat er alleen uit op het moment dat er 5v op het 3e pootje staat. Als zo'n ding kapot is, zou deze alleen de 12v en de 5v moeten kortsluiten. Heb ik hier gelijk in ?
En nog 1tje: "een condensator kan ook geen kortsluiting veroorzaken tussen 12v en de massa, toch ?"
verder zijn er op het moederbord geen zichtbare beschadigingen.
Nu merk ik echter bijv. bij BF3 dat als ik met de linker analoge stick naar links heb bewogen en dan stil ga staan dat het ventje nog steeds heel langzaam naar links blijft bewegen. Heeft iemand hier ervaring met Microsoft en het vervangen van accessoires, en zal ik gelijk naar Microsoft bellen of gewoon naar de winkel?
BF3 is nog een beta. Heb je het bij alle games? Want ik heb het ook wel eens gehad maar dan slechts bij één game. M.a.w. misschien is het gewoon wat verkeerd afgesteld in game waardoor controllers eigenlijk overgevoelig zijn. (Het is nog een beta).Captain Obvious schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:40:
Ik heb nog geen 3 maanden geleden een nieuwe 360 controller inclusief play & charge kit aangeschaft.
Nu merk ik echter bijv. bij BF3 dat als ik met de linker analoge stick naar links heb bewogen en dan stil ga staan dat het ventje nog steeds heel langzaam naar links blijft bewegen. Heeft iemand hier ervaring met Microsoft en het vervangen van accessoires, en zal ik gelijk naar Microsoft bellen of gewoon naar de winkel?
Meende dat ik het bij FIFA ook heb.
en dan dacht ik laat ik mijn bedrade controller eens proberen en dan is het omgekeerd bij elke beweging van de draad hoor ik verschrikkelijk geruis en valt de headset voor 1 min weg xD
oke ik heb uit frustratie wel al een 2 tal keer de headeset de grond laten raken maar voor de rest goed behandeld zijn er nog mensen met dit probleem of ben ik de enigste ?
Beep Boop son ... Beep Boop
Heel erg merkwaardig omdat hoewel het apparaat 4.5 jaar is altijd goed gekoeld (externe ventilator voor extra airflow) En ik eigenlijk nooit uren achtereenvolgens game. Ik laat hem bij Microsoft repareren maar overweeg toch een nieuwe slim versie aan te schaffen. Ik had al bijna 100 uur in NewVegas zitten en dat ga ik dus echt niet nog een keer overdoen, dan ben ik weer een jaar verder!
Is het mogelijk om de savegames van mijn oude harddisk (250gb, die ik pas een maand geleden heb gekocht) over te zetten op de nieuwe Xbox 360 Slim?
Kan ik bijvoorbeeld bij een vriend zijn Elite gebruiken, mijn hdd erin klikken en naar een USB stick kopieren?
Dit heeft toch hopelijk geen nadelige gevolgen voor zijn XBOX?
Of kan ik de meegeleverde Hard Drive Transfer Kit gebruiken om data van de oude 250GB naar de nieuwe 250GB in de slim pompen?
Alvast bedankt
volgens mij heb ik zelf aleen antwoord op mijn probleem gevonden
[ Voor 11% gewijzigd door rusteloos op 15-10-2011 13:56 ]
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Is je xbox verstopt met stof? Oververhitting lijkt mij het meest logisch.Hatseflatse schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:21:
Ik heb een probleem en hoop hier goed te zitten. Als ik Forza4 speel, komt het regelmatig voor dat de XBOX midden in een race ineens opnieuw opstart. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Mijn probleem (nu, ja) is dat mijn discdrive echt belachelijk veel lawaai maakt. Hij is tweedehands en ik heb dus geen garantie, maar weet er iemand een manier om hem terug stil te krijgen? Momenteel installeer ik gewoon de game op HDD en speel hem zo, dan hoeft hij niet van de disk te lezen. Maar toch is het best lastig.
Android developer & dürüm-liefhebber
Veel lawaai heb ik ook last van, geen idee hoe ik daar iets aan moet doen. Stof ga ik naar kijken, maar openmaken lijkt me een slecht idee. Nog andere tips?Mavamaarten schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:41:
[...]
Is je xbox verstopt met stof? Oververhitting lijkt mij het meest logisch.
Mijn probleem (nu, ja) is dat mijn discdrive echt belachelijk veel lawaai maakt. Hij is tweedehands en ik heb dus geen garantie, maar weet er iemand een manier om hem terug stil te krijgen? Momenteel installeer ik gewoon de game op HDD en speel hem zo, dan hoeft hij niet van de disk te lezen. Maar toch is het best lastig.
Ja, geen stofzuiger gebruiken, maar persluchtHatseflatse schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:57:
[...]
Veel lawaai heb ik ook last van, geen idee hoe ik daar iets aan moet doen. Stof ga ik naar kijken, maar openmaken lijkt me een slecht idee. Nog andere tips?
BTW ik heb net een controller van ebay gekocht, goeie reputatiescore enzo, maar zijn linker analog is kapot. Hij klikt niet meer als je erop duwt en hij blijft hangen (stroef enzow). Bij het openmaken zie ik er eigenlijk niks speciaals aan, maar ik denk dat wanneer ik een vervangjoystick koop er geen clicky button bijzit...
Android developer & dürüm-liefhebber
Godver, console is nog net geen 3 jaar oud. Dus voor dat probleem wordt ie niet gecoverd.
[ Voor 46% gewijzigd door tiswat op 29-12-2011 21:29 ]
Heb je hem al eens voorzichtig opengemaakt en stofvrij gemaakt? En natuurlijk het laser oog voorzichtig gemaakt met wat alcohol en een wattenstaafje?tiswat schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:12:
Bah, laser kapot. Dat word opsturen voor de eerste keer.
Godver, console is nog net geen 3 jaar oud. Dus voor dat probleem wordt ie niet gecoverd.
Ik heb hier al 3x een "defecte" drive gehad in mijn reparatie xboxen waarbij gewoon vuil het probleem was. En anders is het ook niet zo'n probleem om de laser te vervangen lijkt me?
Gisteren even op Xbox.com gekeken, maar helaas liep de standaardgarantie maar tot juli 2010. Ik toch even de 'wizard knipperende lampjes' gevolgd om te kijken of er echt niets mee aan te vangen was... Toen las ik daar:
Daar staat duidelijk dat ik mijn Xbox nog gratis kan laten repareren. Mooi. Gelijk een reparatie aanvragen. Halverwege blijkt opeens dat alleen kan kiezen voor betaalde (70euro) reparatie omdat ik toch geen garantie blijk te hebben.De garantieperiode voor de E74-fout is drie jaar vanaf de originele aanschafdatum van de console. Als uw console niet onder de garantieperiode van drie jaar valt, kunt u uw console nog steeds gratis laten repareren.
Vanmorgen gebeld, vriendelijke jonge dame aan de lijn (Kimberly bedankt!), die mij hetzelfde mededeelde als het reparatieproces reeds aangaf, maar die toch even voor me ging overleggen nadat ik aangaf wat er in de wizard stond. (Blijkbaar was het al een tijdje bekend en is het al eens veranderd.) Toen ze waar aan de lijn kwam vertelde ze me dat mijn Xbox toch gratis gerepareerd gaat worden! * SH4D3H is helemaal tevreden met de service. Ik hoop wel dat het net zo snel gaat als de vorige keer.
Edit: Zojuist een jongeman van de UPS aan de deur gehad. Vertelde me dat ie nog dagelijks kapotte Xboxen ophaalt bij mensen. Hij heeft zelf inmiddels een PS3 en een nieuwe TV gekocht
[ Voor 6% gewijzigd door SH4D3H op 11-01-2012 15:55 ]
Netjes van ze dat ze dan toch die reparatie gratis aanbieden, want het lijkt er op dat het een foutje op de website was[message=37480238,noline]SH4D3H schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:44
[...] Toen ze waar aan de lijn kwam vertelde ze me dat mijn Xbox toch gratis gerepareerd gaat worden! * SH4D3H is helemaal tevreden met de service. Ik hoop wel dat het net zo snel gaat als de vorige keer.
Edit: Zojuist een jongeman van de UPS aan de deur gehad. Vertelde me dat ie nog dagelijks kapotte Xboxen ophaalt bij mensen. Hij heeft zelf inmiddels een PS3 en een nieuwe TV gekocht
over die ups bezorger en zijn ps3: mijn derde ps3 (die al eens gefixt is vanwege voedingsproblemen) begint vreemde geluiden te maken als ik er een disc in stop, als hij er straks mee ophoudt is het al mijn derde ps3 met een kapotte drive en vierde reparatie totaal... Dus het zijn niet alleen xboxen die er mee ophouden. Ik zit nu al te zweten voor de volgende generatie, ik vertrouw sony en microsoft allebei niet meer, maar wil toch weer een console
Zou ze kunnen kopen voor 15 euro per stuk, hoeveel % kans heb ik dat ik 1 van de 2 weer perfect werkend kan maken?
Kan ik eventueel gwn de parts verkopen met een kleine winst?
zou zeggen waag de gok en probeer ze zelf ye fixen.Nee heb je
de hdd zijn niet zoveel waard denk ongeveer 10 per stuk kabels plus voeding iets van 7,5 10 dus veel vergok je niet.Wel vragen of ze ooit eerder gefixt zijn zo nee dan is je kans op succes groter
YouTube: Xbake360 - RRoD repair tutorial
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 316994 op 16-01-2012 07:37 ]
Het laatje van de dvdspeler is er uit en ik weet niet hoe ik hem er terug in kan krijgen.
Hoe dat zo gekomen is daar laat ik me even niet over uit

Het is de slim versie.
Het laatje ziet er onbeschadigd uit, ik krijg hem er tot de helft in en dan wordt het door iets tegengehouden lijkt wel.
Als de xbox aangaat gaat het laatje helemaal open, maar blijft met dichtgaan weer halverwege steken.
Verder functioneert de xbox normaal. (behalve dat je er nu geen games meer op kan spelen dan).
Iemand misschien een idee?
Er zit nog wel garantie op, maar dit is een gevalletje mishandelingAnoniem: 316994 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:33:
tsja als de garantie eraf is dan moet je hem loshalen en de dvdla er weer in maken als je geen ervaring hebt met loshalen gaat dit er rot.Zou zeggen zoek een berijf op bijje in de buurt die dit kan moeten er genog zijn.Zelf ben ik goed te spreken over proconsoles maar als je googlet dan moet je bij jouw in de buurt ook wel wat te vinden zijn
Ik had gehoopt dat het een of ander handigheidje was om die lade er weer vlekkeloos in te krijgen.
Bedankt voor de tips in ieder geval, ik zal eens rond gaan kijken.
Wat is er vaag aan dan?Siempie schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:58:
Schroef hem lekker open dan. Kan geen kwaad, aangezien je dus toch geen echte garantie meer hebt, en zelfs als je het niet kan fixen, heb je er toch van geleerd. Misschien zit er even iets klem, je weet maar nooit. Met zo'n vage beschrijving kunnen we toch geen echte oorzaak of oplossing bedenken.
Laatje is eruit, kan er niet meer in.

Ik zou de dvdspeler eruit kunnen halen, maar die is zelf volgens mij gepopnageld zodat je nog niet veel verder bent.
In de kast heb ik nog 4 oude xboxen liggen die ik opengeschroefd/gerepareerd heb, dat is het probleem niet.
Ik had gehoopt dat het een bekend probleem was met eventueel een simpele oplossing.
Maar dat is blijkbaar niet zo, is geen probleem verder
Thanks voor de reactie.
Las op internet dat een truucje met oververhitting nog wel eens helpen, dus x360 opengehaald, fan afgekoppeld laten oververhitten en weer afkoelen. 2x gedaan maar de ROD blijft!
zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? of is hij afgeschreven cq zal hij hij gerepareerd moeten worden door een professional? dat laatste kost snel 50 euro zag ik... is een 7 jaar oude xdoos misschien niet meer waard.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Tenzij het een complete reball is, maar ik gok dat je dat voor 5 tientjes niet gaat krijgen.
Vorige week hadden ze de xbox slim voor €125 in de aanbieding bij de mediamarkt geloof ik, lijkt mij een betere optie.
Al die andere "reparaties" zijn vaak uitstel van executie
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Kheb met deze xbox al eerder problemen gehad, int begin is hij een keer onder reparatie gerepareerd, en hij heeft al 3x een dvd gesloopt
De xbox slim heeft iig niet de problemen meer met RROD en beschadigen van dvd's
Anyway, dan zou ik gewoon een 2ehands wii voor weinig neerzetten
Anoniem: 475037
W 0000- 000B
X 0000- F001
Y 20A8 - 48E0
Z 0000 - 0000
ID 0007 0001
L 0015 - 10F0
Q 8015 - 100D
T bekabeld
A 192.168.1.34/255.255.255.0
G 192.168.1.254
D 192.168.1.254/195.241.77.55
Ik heb geprobeerd poorten open te zetten, werkt niet, upnp staat aan, niks. Ik ben ten einde raad.
Google zegt dit:Anoniem: 87302 schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:35:
"een vriend" van mij heeft Xbox 360 en krijgt een E66 error. Kan "mijn vriend" nu nooit meer online?
E66 tijdens het updaten
Bij sommige mensen komt het voor dat de Xbox 360 een E66 geeft bij het updaten. Geen paniek, dit is eenvoudig op te lossen. Het komt namelijk doordat de Xbox 360 door heeft dat de hij is omgebouwd en dat de originele firmware niet op de DVD speler staat. Het is daarom ook aan te raden om voordat de console wordt geupdate, eerst even de firmware origineel te maken, dan de Xbox 360 te updaten en daarna de gehackte firmware op de DVD speler te zetten.
Voor mensen die nu toch al een error E66 hebben werkt dit nog steeds. Dus plaats even je originele firmware terug, laat de Xbox 360 zichzelf updaten en bouw hem daarna opnieuw om. Hierbij moet wel gelet worden op dat de juiste DVD speler in de Xbox 360 zit. Als er origineel een Samsung in heeft gezeten en nu zit er een Lite-On in, dan moet je eerst een Samsung DVD speler terugplaatsen voordat je kan updaten.
Eigenlijk vind ik gewoon dat je een nieuwe xbox moet kopen
[ Voor 62% gewijzigd door Rockvee2 op 24-09-2012 21:36 ]
Ik zal het doorgeven aan "mijn vriend".Rockvee2 schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:35:
Eigenlijk vind ik gewoon dat je een nieuwe xbox moet kopen
Weten jullie hoeveel tijd garantie je weer krijgt van microsoft na een betaalde reparatie van hun kant?
Op mijn xbox service pagina zie ik dat de standaard garantie weer vervalt February 12, 2013.
Dit lijkt me een beetje kort (vooral aangezien het de 2de keer is dat hij kapot is gegaan)
Nu deze namiddag ging ik toch eens op internet zoeken hoe we dat konden repareren omdat men 8 jarig zoontje toch nog eens wou spelen.
Ik vond toen de truuk met de handdoeken en dacht bij mezelf dat zal wel weer een broodje aap zijn zekers tot ik wel heel veel positieve verhalen vond.
Ik dacht ahja wat kan het kwaad want stuk is die toch al (al vond ik het raar dat je een overhittingsprobleem ging oplossen door de box te overhitten)
Dus even de xbox inpakken in een dekentje (of handdoeken) insteken in het contact en laat die maar even koken tot die vanzelfs uitschakelt door overhitting (2 leds branden dan nog maar)
Daarna even laten afkoelen voor een kwartiertje en dan met het zoontje alles weer aankoppelen.
Wonder boven wonder gebeurde toen en ik geloof het nog altijd niet maar de xbox doet het nu dus weer.
Hoe lang het gaat werken is niet zekers.........je vind verhalen van 1 uur tot en met mensen die tot de dag van vandaag nog altijd werkende xbox hebben.
We zullen dus wel zien en anders koken we hem nog eens in de handdoek
Gratis en voor niets gefixed dus met dank aan het internet.
Als iets te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waard maar dit geval is dus wel degelijk gelukt en waarbevonden.
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
Uiteindelijk heb je niet alleen losse contactpunten (waar je RROD vandaan komt die je met genoeg hitte weer contact kunt laten maken), maar ook gesneuvelde hardware. Waar je dus echt geen reparatie meer op kunt uitvoeren..Opuske schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:12:
ik zat al een tijdje met een kapotte xbox 360 die een rrod had.
Nu deze namiddag ging ik toch eens op internet zoeken hoe we dat konden repareren omdat men 8 jarig zoontje toch nog eens wou spelen.
Ik vond toen de truuk met de handdoeken en dacht bij mezelf dat zal wel weer een broodje aap zijn zekers tot ik wel heel veel positieve verhalen vond.
Ik dacht ahja wat kan het kwaad want stuk is die toch al (al vond ik het raar dat je een overhittingsprobleem ging oplossen door de box te overhitten)
Dus even de xbox inpakken in een dekentje (of handdoeken) insteken in het contact en laat die maar even koken tot die vanzelfs uitschakelt door overhitting (2 leds branden dan nog maar)
Daarna even laten afkoelen voor een kwartiertje en dan met het zoontje alles weer aankoppelen.
Wonder boven wonder gebeurde toen en ik geloof het nog altijd niet maar de xbox doet het nu dus weer.
Hoe lang het gaat werken is niet zekers.........je vind verhalen van 1 uur tot en met mensen die tot de dag van vandaag nog altijd werkende xbox hebben.
We zullen dus wel zien en anders koken we hem nog eens in de handdoek
Gratis en voor niets gefixed dus met dank aan het internet.
Als iets te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waard maar dit geval is dus wel degelijk gelukt en waarbevonden.

Misschien dat die aardig warm begon te worden?init schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:43:
Gisteren tijdens het laden van een Black Ops 2 map bleef het beeld hangen. Stekker er maar snel uit getrokken want XBOX kon niet via de knop uit. Na herstart ging die erg hard blazen. Iemand enig idee wat dit is?
Deed die het wel nadat die hard ging blazen? Beeld?
Ik heb hem al 2 keer eerder voor dit probleem dus opgestuurd. Denk je niet dat ze me nogal raar vinden als ik ze opbel en zeg dat er weer wat is, zelfs nadat ze de hele xbox en het moederbord hebben vervangen?Anoniem: 316994 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:14:
tsja opsturen dan maar moet nog geval garantie zijn dacht ik
Garantie is garantie.. wat maakt het jou nou uit of zij jou raar vinden, Jij bent de klant, jij hebt betaald en jij hebt recht op een goed en degelijk product dus opsturen en reparen maarinit schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:20:
[...]
Ik heb hem al 2 keer eerder voor dit probleem dus opgestuurd. Denk je niet dat ze me nogal raar vinden als ik ze opbel en zeg dat er weer wat is, zelfs nadat ze de hele xbox en het moederbord hebben vervangen?
Vraag me ook af wat ze er uberhaupt nog aan kunnen doen als ze al de gehele xbox en het moederbord hebben vervangen. Iemand die hier mij meer over kan vertellen?Fixio schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:34:
[...]
Garantie is garantie.. wat maakt het jou nou uit of zij jou raar vinden, Jij bent de klant, jij hebt betaald en jij hebt recht op een goed en degelijk product dus opsturen en reparen maar
Ik denk dat je gewoon ongeluk hebt met de Slim, ikzelf heb ook een Slim maar nooit problemen mee gehad.init schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:38:
[...]
Vraag me ook af wat ze er uberhaupt nog aan kunnen doen als ze al de gehele xbox en het moederbord hebben vervangen. Iemand die hier mij meer over kan vertellen?
Tevens heb ik ook een Xbox arcade maar zelfs daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Meestal zijn de standaard procedures bij reparatie het moederbord vervangen of het gehele apparaat aangezien dat het snelst en makkelijkst is (vaak ook het probleem).
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga in ieder geval contact opnemen met xbox support voor meer informatie. Hopelijk dat zij mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen.Fixio schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:49:
[...]
Ik denk dat je gewoon ongeluk hebt met de Slim, ikzelf heb ook een Slim maar nooit problemen mee gehad.
Tevens heb ik ook een Xbox arcade maar zelfs daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Meestal zijn de standaard procedures bij reparatie het moederbord vervangen of het gehele apparaat aangezien dat het snelst en makkelijkst is (vaak ook het probleem).
Met amerika zou contact opgenomen worden. De eerste keer zijn ze vergeten een mail weg te sturen, na een week bel ik er weer achteraan, nogmaals een mail verstuurd maar een week later nog niks over te horen gekregen. Weer naar xbox support gebeld. Nu met de mogelijkheid om m'n console en accesoires op sturen naar het repair center en er in ruil een nieuwe console en accesoires voor te krijgen. Hopelijk nu eindelijk af van het probleem.
Weet iemand hier of ik ook recht heb op de garantie van de 2 maanden dat ik mijn console gewoon niet hebben kunnen gebruiken? Ik weet dat er bij elke reparatie 3 maanden bij komt maar is dit ook zo met het omruilen van een console?
Iemand een idee of deze Xbox nog te redden is?
Xbox Live Gamertag: Greyfox1987
reflow is een tijdelijke oplossing. Als je het goed zou willen doen moet je gaan reballen, maar dat gaat je niet zonder goede apparatuur lukken.Pixarr schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:22:
Misschien een beetje een oud topic. Maar ik ben een Xbox 360 aan het repareren. Heb een reflow gedaan en nieuwe koelpasta tussen de koelblokken gedaan. Maar nog steeds drie rode lichtjes. De koelblokken worden na 5 á 10 seconden al erg heet.
Ik zou op marktplaats een andere gaan zoeken als ik jou was
Heb je de standoffs in de metalen behuizing bijgeschuurd tot op gelijke hoogte dan de zijkant? Je kan proberen de X-clamp te vervangen door schroeven, en tussen moederbord en behuizing een soort van warmtegeleidende thermalpads te plakken. Neem meteen de geheugenchips mee met die warmtegeleidende thermal pads. Mijne doet het sinds die reparatie inmiddels weer 1,5 jaarPixarr schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:22:
Misschien een beetje een oud topic. Maar ik ben een Xbox 360 aan het repareren. Heb een reflow gedaan en nieuwe koelpasta tussen de koelblokken gedaan. Maar nog steeds drie rode lichtjes. De koelblokken worden na 5 á 10 seconden al erg heet.
Nee, niet geschuurd. Waar kun je die fix kopen? Kun je uitleggen hoe je de fanspeed op 60% zet? Of kan dat pas als hij weer werkt.Charles Nasi schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:54:
[...]
Heb je de standoffs in de metalen behuizing bijgeschuurd tot op gelijke hoogte dan de zijkant? Je kan proberen de X-clamp te vervangen door schroeven, en tussen moederbord en behuizing een soort van warmtegeleidende thermalpads te plakken. Neem meteen de geheugenchips mee met die warmtegeleidende thermal pads. Mijne doet het sinds die reparatie inmiddels weer 1,5 jaar(Had een Xbox-xpert fix gebruikt, dat was een compleet setje) - Alleen maar lof over! (Heb daarna ook maar een JTAG-uitgevoerd en de fanspeed op minimaal 60% gezet)
Als ik de ventilator er opzet, werkt hij ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 21-03-2014 16:50 ]
ik heb een probleempje met mijn xbox en ik weet niet of er nog iets aan te doen valt. Ik heb de slim versie, hij start gewoon op, ik start een game en na een paar minuten begint het beeld heel raar te worden. Foto hier http://imgdump.nl/hosted/...cfd70a6b1a66513210d57.jpg. Als ik hem daarna opnieuw opstart krijg ik een RROD en een foutmelding E82. Nu heb ik al gegoogled maar ik heb nog niet iemand gevonden met hetzelfde symptoom, ik heb wel al zonder hdd geprobeerd te spelen en ik heb hem uit elkaar gehaald om te kijken of het misschien aan de fan lag, maar die doet het gewoon.
Heeft iemand hier dit wel eens meegemaakt of is het einde oefening?
Anoniem: 397139
Als ik jou was kocht ik Xbox 360 e of slim voor niet al te veel geld, die hebben dat probleem niet meer.
Vandaag de Xbox open gesleuteld en van binnen geheel gereinigd van stof. Dit heeft het probleem niet opgelost.
Zijn er nog mogelijke oplossingen die binnen mijn macht liggen zonder daarvoor onderdelen te moeten bestellen etc.??? Hoor het graag.
Edit: Is dit misschien een oplossing waar iemand al succes mee heeft behaald?
http://www.handleidingen.info/xbox-360-rrod-reparatie/
29-12-2015
Wilde nog even meedelen dat de raparatie volgens de link heeft geholpen. Tot nu toe meerdere dagen, en paar keer een aantal uur achter elkaar kunnen spelen. Kunnen we de investering in een nieuwe xbox nog even uitstellen.
[ Voor 19% gewijzigd door martini1 op 29-12-2015 22:56 ]
Als ik een DVD in laat liggen, dan opent ie wel, maar stel ooit sluit je een disklade zonder DVD op de disklade, dan gaat ie niet meer open.
Dan moet ik meer een paperclip in het gaatje douwen.
Xbox 360 Arcade uit 2009 met Jasper-chipset.
[ Voor 27% gewijzigd door MedionAkoya op 25-10-2015 17:48 ]
Trein?
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)