Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 21:29
Kijk hier heb ik wat aan, tot nu toe had ik met de error code alleen nog maar 'general overheating problem' gevonden.
Known fixes:
1) Putting the faulty RAM brick under pressure with a 3mm thick craft foam pad.
2) Reflow the RAM chips - Oven Reflow preferably for the bottom RAM
- Reflow the 2 ram bricks under the GPU heatsink 99% of the time its these that are causing the error.(DCP)
3) Hybrid X-Clamp Fix
nr 1 en 3 heb ik al geprobeerd en werkt niet. Dus ik ga morgen een testen of een tijdje in de oven effect heeft.

There's no savegame in real life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 21:29
Mijn board heeft vandaag een kleine 5 uur in de oven doorgebracht op 75c. En zowaar hij doet het weer O-)
Nu afwachten voor hoe lang.

Voor wat xtra koeling heb ik een 120mm fan bovenop geplaatst en van de dvd drive de kabel verlengt en deze erbuiten gezet. Ik wil deze dan in een extern kastje van een oude externe hdd bouwen. Hoop het zo allemaal wat koeler te houden en de levensduur wat ter verlengen.

[ Voor 0% gewijzigd door _Badeend_ op 31-10-2010 00:08 . Reden: typo ]

There's no savegame in real life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:21

D4NG3R

kiwi

:)

_Badeend_ schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:38:
Kijk hier heb ik wat aan, tot nu toe had ik met de error code alleen nog maar 'general overheating problem' gevonden.

[...]

nr 1 en 3 heb ik al geprobeerd en werkt niet. Dus ik ga morgen een testen of een tijdje in de oven effect heeft.
Nee, Nein, No.

Op de xbox-360 zitten gewone caps. Geen solid caps.. Gewone caps knappen onder die temps :>.

Bij een Xbox-360 altijd een hittekannon (Waarmee je verf verwijderd) gebruiken.

Edit: Ik dacht even dat jij net als een Nvidia kaart je bord op 200c voor 10 mins in de oven wou knikkeren ofzo :P + Ik was weer eens te haastig en las je volgende post niet :P .

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 31-10-2010 00:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Na drie jaar en bijna drie weken heeft mijn 20GB Pro dan ook de geest gegeven. Sinds korte tijd liep hij al regelmatig vast, maar nu kreeg ik na het aan- en uitzetten drie mooie, blinkende lichtjes te zien. Het komt niet helemaal als een verrassing, maar het blijft vervelend. Eén geluk heb ik al, volgens de supportzijde heb ik op deze problemen garantie tot in december, dus langer dan drie jaar. Scheelt me weer een nieuwe kopen, nu maar eens even wachten hoe snel het allemaal loopt.

-Update-
Hij is donderdag 4 november opgehaald en hij was gisterochtend weer terug. Beetje pech met de weekenden ertussen, maar alsnog erg snel. Chapeau voor MicroSoft. Ze hebben trouwens m'n Xbox gerepareerd, het is mijn console waar ze de productiedatum in een servicedatum hebben veranderd.

[ Voor 24% gewijzigd door DriveSand op 16-11-2010 11:48 . Reden: Eind goed, al goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 11:11

hmr

Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar ik krijg xbox live met geen mogelijkheid aan de praat op mijn kpn experia box. Hij maakt wel connectie met het netwerk maar ik kan geen connectie met internet maken.. ik plug rechtsstreeks een lan kabel in de router naar de xbox maar dan doet hij het ook niet... iemand hier ervaring mee?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:15
hmr schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:39:
Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar ik krijg xbox live met geen mogelijkheid aan de praat op mijn kpn experia box. Hij maakt wel connectie met het netwerk maar ik kan geen connectie met internet maken.. ik plug rechtsstreeks een lan kabel in de router naar de xbox maar dan doet hij het ook niet... iemand hier ervaring mee?
Hoort hier niet echt thuis, maar vooruit.
Als je de zwarte Thomson experiabox hebt, moet je eens proberen UPNP aan te zetten.
Voor de grijze Siemens experiabox, 1e hit op google eens proberen:
http://www.martijn-lammer...np-kpn-experiabox-siemens
Als het dan nog niet lukt, probeer het eens in Spielerij - Problemen & Vragen
of doe even een search op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

UPNP had ik al geprobeerd.. maar ga het daar ook proberen! Thanks

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

DriveSand schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:22:
Na drie jaar en bijna drie weken heeft mijn 20GB Pro dan ook de geest gegeven. Sinds korte tijd liep hij al regelmatig vast, maar nu kreeg ik na het aan- en uitzetten drie mooie, blinkende lichtjes te zien. Het komt niet helemaal als een verrassing, maar het blijft vervelend. Eén geluk heb ik al, volgens de supportzijde heb ik op deze problemen garantie tot in december, dus langer dan drie jaar. Scheelt me weer een nieuwe kopen, nu maar eens even wachten hoe snel het allemaal loopt.
Gok op zo'n 2-3 weken.
Makster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:36:
[...]

Hoort hier niet echt thuis, maar vooruit.
Als je de zwarte Thomson experiabox hebt, moet je eens proberen UPNP aan te zetten.
Voor de grijze Siemens experiabox, 1e hit op google eens proberen:
http://www.martijn-lammer...np-kpn-experiabox-siemens
Als het dan nog niet lukt, probeer het eens in Spielerij - Problemen & Vragen
of doe even een search op GoT
Waarom zou dit hier niet thuis horen? Hij heeft er immers alleen last van met zn xbox-360

Geloof me: Je gaat KPN echt haten.. Je kan straks amper online komen met je xbox-360 door al die irritante NAT problemen :( ...

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 03-11-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
Omdat het geen defect aan zijn xbox360 is, maar een probleem i.c.m. de router. Overigens draait het hier (met een Thomson experiabox) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Makster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:05:
Omdat het geen defect aan zijn xbox360 is, maar een probleem i.c.m. de router. Overigens draait het hier (met een Thomson experiabox) prima.
Hoe dan? Heb unpn al aangezet e.d. port forwarding toegepast etc met maar xbox wordt gewoon niet herkend!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
Ik heb zelf geen portforwarding hoeven instellen, dat wordt (bij mij) door de upnp geregeld (op de thomson, met de siemens had ik ook problemen om het draaiend te houden). Ook die setting onder games in de router heb je niet nodig. Als ik thuis ben kan ik wel eens kijken hoe het precies is ingesteld (mocht je dat willen weten).
Update: heb het even nagekeken en het enige dat er bij mij is ingesteld is:
UPnP gebruiken: Ja
Uitgebreide beveiliging gebruiken: Ja

Onder Toegewezen spelen & toepassingen staat niets ingesteld, dus geen portforwards etc. Geen spelen of toepassingen toegewezen.

Misschien is het wel nodig even de speedtouch en de xbox uit- en weer in te schakelen. Af en toe wijzigt de NAT-status namelijk ook spontaan van 'Open' naar 'Strict' of 'Moderate'. Overigens heb je dan altijd nog wel toegang tot Xbox Live, maar dat is niet ideaal.
Ik heb de xbox overigens (via een switch) bekabeld aangesloten.
Ik hoop dat je hiermee verder komt. Kpn bellen heeft namelijk weinig zin, omdat ze het officieel niet ondersteunen...

[ Voor 52% gewijzigd door Makster op 04-11-2010 20:41 . Reden: Precieze settings nagekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:24

Grozno

acts without consequence!

Eén van mijn 360's wilde geen discs meer lezen, verder werkt het apparaat nog steeds prima, dus ik dacht dat de drive niet meer lekker was. Daarom heb ik de drive uit een andere, RROD, 360 getransplanteerd, denkende dat hiermee het probleem opgelost zou zijn.
Niets is echter minder waar, ook met de andere drive doet de 360 niets met discs. Het kan natuurlijk zijn dat ook de andere drive niet lekker was, maar zijn er ook nog andere dingen waar ik aan moet denken?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik kreeg vanochtend een mailtje van Microsoft dat mijn Xbox weer op weg is naar huis, maar als ik bij Track en Trace kijk, dan staat er de hele dag al de volgende melding:

-BILLING INFORMATION RECEIVED DE

Heeft iemand enig idee of ik mijn Xbox nog voor het weekend kan ontvangen? Ik heb net een Kinect kit gekocht, dus ben nogal ongeduldig ;)

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:51
Ook een staaltje ongeluk.
Ik had gisteren een Kinect gekocht en dacht even lekker met mijn zoontje als mafkezen voor de tv te gaan springen, helaas helaas tijden het configureren van de Kinect blijft de xbox hangen.
Na een tijdje wachten de xbox herstart en tadaaa RROD.

Alles uitgeprobeert maar helaas geen leven meer in te krijgen dus vanochtend maar even een aanvraag tot reparatie gedaan bij Microsoft.
Nu word het dus afwachten hoe lang de reparatie etc. allemaal gaat duren.

• denial1986
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 15:18
weet trouwens iemand hoe het zit met een in nl aangeschafte xbox die kapot gaat in het buitenland (in mijn geval buiten de EU)... moet ik die dan naar nederland terugsturen of kan ik hem lokaal laten maken? Heeft microsoft, en specifiek the 360, uberhaupt wereldwijde garantie of iets in die trend ala apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 07:58
Ik heb vorig jaar wegens RROD een nieuwe xbox360 van microsoft gekregen. Mijn xbox360 was op dat moment al zo'n 2,5 jaar oud. Als ik nu inlog op de support site zie ik geen repair historie staan, daarnaast staat dat mijn basic warranty expired is sinds februari 2010. De basic warranty is volgens mij de 1 jaar garantie, van mijn orginele xbox is deze al veel eerder verlopen dan februari 2010, betekent dit dat ik een nieuwe garantieperiode heb voor mijn "nieuwe" xbox360 die ik ter vervanging heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 20:46
Mijn Xbox 360 uit MFD 2008-03-xx heeft ook een probleem. Hij geeft geen beeld meer, behalve als ik hem 15 minuten aanzet, en vervolgens weer uitzet en opnieuw aanzet. Nu heb ik met Microsoft gebeld en die zeggen dat hij uit de garantie is, en daardoor niet meer gemaakt wordt, tenzij ik 90-100 euro betaal. Wat kan ik hiermee/tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ep Woody schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:04:
Mijn Xbox 360 uit MFD 2008-03-xx heeft ook een probleem. Hij geeft geen beeld meer, behalve als ik hem 15 minuten aanzet, en vervolgens weer uitzet en opnieuw aanzet. Nu heb ik met Microsoft gebeld en die zeggen dat hij uit de garantie is, en daardoor niet meer gemaakt wordt, tenzij ik 90-100 euro betaal. Wat kan ik hiermee/tegen doen?
Niets.
Je hebt 2 jaar volledige garantie. Die is inmiddels al 8 maanden verlopen, als het nu 1-3 maanden was, kon je misschien nog wat coulance krijgen, maar 8 maanden is wel wat te veel.

Ik zou iig geen 90-100 euro betalen voor een reparatie. Kun je beter een nieuwe kopen.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Givanisovic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2022
Ep Woody schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:04:
Je moet NOOIT direct naar Microsoft gaan voor garantie. De Nederlandse wetgeving zegt dat je ALTIJD naar de winkelier moet gaan. Kijk eens even op www.consuwijzer.nl.
In Nederland heb je garantie zolang dat een product mee gaat (volgens de algemene verwachting). Dus een spelcomputer moet zeker vijf jaar meegaan, dan heb je ook recht op vijf jaar garantie. Hiervoor moet je wel altijd terug naar de winkelier. Zodra je naar Microsoft gaat, ga je een overeenkomst aan met een derde partij (de koopovereenkomst is namelijk tussen jou en de winkelier, Microsoft staat hier volledig buiten). Kosten die door een derde partij in rekening worden gebracht moet je gewoon betalen.

Het lijkt een mooie oplossing van Microsoft om alle xboxen zelf te repairen, maar volgens de Nederlandse wetgeving vervalt hiermee de recht op garantie richting de winkelier. Daarom moet je naar de winkelier gaan en hij moet voor jou naar Microsoft gaan. De kosten die hieruit voortvloeien zijn dan voor de winkelier en niet voor jou.

Helaas is dit maar bij weinig mensen bekend. ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Givanisovic op 22-11-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@ Givanisovic, als de winkel geen garantie meer geeft is de winkel niet verplicht om er nog achteraan te gaan. Daarnaast is de verwachte levensduur van een hedendaags console 2 tot 3 jaar.

MS geeft 2 jaar garantie + een 3e jaar voor RRoD gevallen.

Het is trouwens geen Nederlandse wetgeving. Zolang de winkel garantie geeft (meestal 12 maanden) zijn zij er verantwoordelijk voor. Daarna moet jij met goede argumenten komen, of ze zullen je direct doorsturen naar de fabrikant.

Voor 90 - 100 euro zou ik hem niet laten fixen.. Doe daar 40 euro bijop en je hebt een nieuwe Slim. Eventueel koop je een oude Arcade als je je HDD wilt bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Givanisovic
@ D4NG3R, lees eens wat de consuwijzer zegt:
Is uw product kapot en is de extra garantie of fabrieksgarantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. Let op: het moet dan wel gaan om een product dat ondeugdelijk is! U moet de verkoper uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Een spelcomputer gaat echt wel langer mee dan 3 jaar. Kijk alleen maar naar de Wii en de PlayStation 2 en 3. Alleen MS heeft een ondeugelijk product op de markt gezet dat het in mijn geval steeds niet langer dan een jaar uithoudt bij normaal gebruik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mijn Xbox-360 uit April 2008 heeft het altijd veilloos gedaan (En werkt nu gewoon nogsteeds lekker). Hij staat bovenop mijn kledingkast en heeft alle ruimte van de wereld. Even wekelijks met de stofzuiger erlangs (niet van binnen, gewoon de omgeving netjes stofvrij houden) en hij werkt nogstseeds.

De Xbox-360 is trouwens niet ondeugelijk, er staat netjes in de handleiding vermeld dat hij 20cm van objecten af moet staan. Dat mensen hem in hun kast proppen is niet de fout van MS. Mits goed gebruikt is de failurerate slechts 0.5% hoger als die van de PS3 (1.3% vs 0.8%).

De winkel is niet verplicht om een product te vergoeden/vervangen na de garantieperiode. Behalve als het product plotseling zo gigantisch ondeugelijk is. En aangezien zijn xbox-360 nog wel steeds werkt (nadat hij opgewarmt is) word hij nog niet als ondeugelijk gezien. (Ja echt, ik ken dit soort gevallen. Zelf ook ervaring mee :-( ).

Eventueel zou je handmatig voor een RRoD kunnen zorgen, maar hier ga ik geen uitleg ect bij geven.

Het probleem van hem lijkt namelijk echt op versleten soldeerpunten ;) (Welke weer gecombineerd gaan met RRoD's) nadat hij wat opgewarmt is zet het soldeersel uit en raakt de contactpunten wel weer. Als hij koud is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Givanisovic
Je hebt gelijk dat het in het geval van Ep Woody net even anders is. Overigens zijn winkeliers vaak helemaal niet op de hoogte van de rechten van consumenten en verwijzen ze doodleuk naar de fabrikant (ook binnen de garantieperiode).

Ik wilde het in ieder geval melden voor alle andere mensen, omdat dit een hoop geld kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 22:54
heey mensen

ik heb zoals de halve wereld lijkt het wel =) last van 3 knipperende rode lampjes....
in de handleidingen op internet hebben ze het over backplates vervangen , nieuwe schroefjes koelpasta erop etc.
dit is allemaal gebeurt en is goed gemonteert.

helaas heb ik het probleem dan mijn xbox helemaal niet meer aan gaat, bij het indrukken van de aanknop schieten de fans 1x aan , waarna ze er gelijk mee ophouden , de xbox start dan ook niet op en blijft de 3 rode lampjes knipperen.

het lampje van mijn voeding is oranje.

ik heb de xbox nog een keer opnieuw uit elkaar gehaalt , het moetebord eruit , alles wat uit elkaar kon heb ik uit elkaar gehad, ook het printplaatje van de aanknop etc.
ik heb alles weer opnieuw in elkaar gezet , met de compressor alle aansluitingen ff geblazen zodat er geen stof oid in kon zitten.

helaas geef dit niet geholpen, ik heb ook wat gelezen over kapotte soldeerinkjes etc, is er een manier om dit te controleren? de solderingen zijn zodanig klein dat ik op het ook niet kan zien of er 1 is die net geen contact maakt oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb nu voor de derde keer de "open tray" error. De vorige 2 keren unplugde ik de xbox en deed hij het weer, maar nu helaas niet. Het probleem is dat de DVD maar een halve seconde aan het spinnen is, en normaal doet hij dat een stuk langer. Weet iemand een andere fix?

E: Gaat om een 1 en een half jaar oude x360 Pro met een 60GB HDD.

E2: Oke, ik stuur hem wel op. Heb helaas de doos niet meer. Moet je die hebben om hem op te sturen?

[ Voor 24% gewijzigd door Thomas op 30-11-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
rutger465 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:21:
heey mensen

ik heb zoals de halve wereld lijkt het wel =) last van 3 knipperende rode lampjes....
in de handleidingen op internet hebben ze het over backplates vervangen , nieuwe schroefjes koelpasta erop etc.
dit is allemaal gebeurt en is goed gemonteert.

helaas heb ik het probleem dan mijn xbox helemaal niet meer aan gaat, bij het indrukken van de aanknop schieten de fans 1x aan , waarna ze er gelijk mee ophouden , de xbox start dan ook niet op en blijft de 3 rode lampjes knipperen.

het lampje van mijn voeding is oranje.

ik heb de xbox nog een keer opnieuw uit elkaar gehaalt , het moetebord eruit , alles wat uit elkaar kon heb ik uit elkaar gehad, ook het printplaatje van de aanknop etc.
ik heb alles weer opnieuw in elkaar gezet , met de compressor alle aansluitingen ff geblazen zodat er geen stof oid in kon zitten.

helaas geef dit niet geholpen, ik heb ook wat gelezen over kapotte soldeerinkjes etc, is er een manier om dit te controleren? de solderingen zijn zodanig klein dat ik op het ook niet kan zien of er 1 is die net geen contact maakt oid...
Kijk of er ergens op het moederbord iets mist aan de achterkant onder de GPU/CPU zitten kleine caps. (Die grijsbruine langwerpige vierkante blokjes). Stroom problemen moet je denk ik vooral zoeken rond de southbridge. Als er één van mist is het al kassa... kan goed zijn dat je er perongeluk één afgestoten hebt tijdens het demonteren en monteren van je xbox. Die dingen springen er zo af.

Maar dat je voeding een oranje licht geeft is ook niet helemaal ok, kun je het niet proberen met een andere voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59

Smarron

The bend

Ik heb sinds gisteren hoogstwaarschijnlijk een probleem met mijn harde schijf. Als ik hem aanzet, krijg ik een E69 error. Op internet wordt dit uitgelegd als een defecte harde schijf of de toegang naar de harde schijf is niet in orde. Het lijkt op het eerst, want ik herken het kapot gaan van een harde schijf opzich wel door het tikken en overslaan.

Haal ik de harde schijf eruit, start hij wel op en kan ik games spelen. Alleen niet opslaan. Ik heb het hem meerdere keren ontkoppeld, maar het mag helaas niet baten.

Het gaat om een Xbox 360 Slim 250GB van ongeveer 4 maanden oud. :S
Ik probeer morgen contact op te nemen met de support afdeling om te vragen of het hele apparaat opgestuurd moet worden, of alleen de harde schijf en hoelang ik hem kwijt zal zijn.

Wellicht weten jullie of het nog mogelijk is om via de PC de harde schijf te backuppen (uiteraard als hij nog leesbaar is) met een programma. Ik dacht dat deze vol met beveiligingen zat. Een Youtube filmpje zag ik wel, maar dat is vrij omslachtig.
En ben ik alle saved games kwijt ? Of staan die toch ergens online opgeslagen ? Ik ben wel altijd verbonden geweest met xbox live bij het spelen van een spel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 18:07
Na de fall update een poos me xbox niet aangehad zetten ik hem net aan zegt mijn tv ( sony 32ex500) dat er een unsupported format is voor audio. Hij is aangelosten via hdmi naar mijn denom 1611 en die lust het door naar me tv.

Ben in de settings gaan kijken en daar staat de video op dvi hoe kan ik dit omzetten naar hdmi zo wel andere porten op me reciever als andere hdmi kabels gebruikt maar hij blijft maar dvi zeggen.

iemand er ook last van ?

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
hee mensen,

ik heb een xbox360 1ste generatie zonder hdmi en die heb ik een paar weken geleden gekregen van mijn neef voor niks dus ik was helemaal blij en zo en nog steeds heb geen ring of death of iets dergelijks maar stel dat ik hem krijg kan ik dan zonder bonnetje de microsoft service bellen om hem te laten opsturen of moet ik in het bezit zijn van het bonnetje?

alvast bedankt:)

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mobstaa schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:30:
hee mensen,

ik heb een xbox360 1ste generatie zonder hdmi en die heb ik een paar weken geleden gekregen van mijn neef voor niks dus ik was helemaal blij en zo en nog steeds heb geen ring of death of iets dergelijks maar stel dat ik hem krijg kan ik dan zonder bonnetje de microsoft service bellen om hem te laten opsturen of moet ik in het bezit zijn van het bonnetje?

alvast bedankt:)
De 1e generatie xboxen heeft geen garantie meer.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 15-12-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

ik heb sinds 2 dagen een error 74 melding.
Nu probeer ik mn 360 op te sturen via internet en krgij ik de melding "Uw order kan op dit moment niet worden verwerkt.". Ik heb op dit moment Microsoft nog niet kunnen bellen, omdat ik in Oostenrijk woon en microsoft Oostenrijk lastig ontdekbare contactgegevens heeft (heb mn oostenrijkse adres heb opgegeven).
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Toch komisch dat de service op defecte apparaten te vervangen zelf ook defect is....

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Anoniem: 360237

Mijn xbox 360 heeft gisteren een game van mij bekrast!!
En nog wel een nieuw spel.
Er is niks bijzonders gebeurt, spel zat al in console, xbox aan meteen raar geluid!
Direct weer uitgedaan en nu een kras over de hele dvd, game kan niet meer gelezen worden!!
Waar kan ik hiervoor terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11-2024
Wellicht is de vraag hier al een aantal malen voorbij gekomen. Ik heb echter het probleem telkens dat ik 3 kwart rode ring krijg. Ik heb als antwoord op deze foutmelding de Xclamp fix gekocht, nieuwe koelpasta aangebracht, de Xbox aangezet(zonder koeling) totdat er een halve ring in beeld verscheen, vervolgens 15min laten afkoelen en huppa weer aan de slag. Echter blijft de Xbox continu de fout geven met 3 kwart ring. Ik heb tevens de interne koeler vervangen door de Talismoon Whisper Fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

micheltenhove schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:46:
Wellicht is de vraag hier al een aantal malen voorbij gekomen. Ik heb echter het probleem telkens dat ik 3 kwart rode ring krijg. Ik heb als antwoord op deze foutmelding de Xclamp fix gekocht, nieuwe koelpasta aangebracht, de Xbox aangezet(zonder koeling) totdat er een halve ring in beeld verscheen, vervolgens 15min laten afkoelen en huppa weer aan de slag. Echter blijft de Xbox continu de fout geven met 3 kwart ring. Ik heb tevens de interne koeler vervangen door de Talismoon Whisper Fan.
Wat is je vraag..?
Anoniem: 360237 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:38:
Mijn xbox 360 heeft gisteren een game van mij bekrast!!
En nog wel een nieuw spel.
Er is niks bijzonders gebeurt, spel zat al in console, xbox aan meteen raar geluid!
Direct weer uitgedaan en nu een kras over de hele dvd, game kan niet meer gelezen worden!!
Waar kan ik hiervoor terecht?
Welk spel gaat dit over? MS vervangt het spel, mits het door hun is uitgegeven.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 22-12-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11-2024
Wel handig inderdaad.. :) zijn er wellicht nog meer dingen die ik kan proberen om dit probleem goed op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 16:15
Ik wil even peilen over er meer mensen zijn die al een langere tijd niet op Xbox Live kunnen komen :'( Ik heb een Xbox 360 premium én een Xbox 360 Arcade, die beide al bijna twee weken niet online kunnen komen. Bij Xbox Support zijn ze al ten einde raad, elke 'trucje' dat ze hebben werkt niet...

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Network configuratie op de Xbox 'factory defaulten'
  • Statisch IP / DHCP gebruiken
  • Welbekende poorten voor Xbox Live forwarden naar de Xbox
  • Xbox in DMZ plaatsen
  • Xbox rechtstreeks op achter m'n modem hangen
  • Wel / Geen UPNP
  • Wel / Geen Firewall op m'n router
  • Router upgraden naar de laatste firmware
  • Router Factory defaulten
Iemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 21:41
Ik heb momenteel meerdere keren dat ik een game aan het spelen ben, en dat de Xbox 360 dan vastloopt, Ook de guide button doet niks meer etc, als ik dan de Xbox 360 weer aan en uitzet is er weer niks aan de hand. Enig idee waaraan het kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mikey! schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:15:
Ik wil even peilen over er meer mensen zijn die al een langere tijd niet op Xbox Live kunnen komen :'( Ik heb een Xbox 360 premium én een Xbox 360 Arcade, die beide al bijna twee weken niet online kunnen komen. Bij Xbox Support zijn ze al ten einde raad, elke 'trucje' dat ze hebben werkt niet...

• Xbox in DMZ plaatsen
  • Wel / Geen UPNP
Neem eens contact op met je ISP. Krijgt Micosoft uberhaupt te zien dat je je probeert aan te melden?
Kun je met dezelfde Xbox(en) bij iemand anders wel online?

[ Voor 3% gewijzigd door Pathogen op 09-02-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Laatst online: 29-12-2024
Mikey! schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:15:

• Xbox in DMZ plaatsen
  • Wel / Geen UPNP
Heb je ook een andere netwerk-kabel geprobeerd?

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 16:15
De ISP had ik al gebeld, ik heb wat rechtstreekse contacten bij Zeelandnet omdat het bedrijf waar ik voor werk wel eens klusje doet voor Zeelandnet, maar daar ligt het probleem dus niet. Netwerkkabels vervangen had ik al geprobeert, evenals een hoop andere dingen die ik eerder niet genoemd heb. Ik ben werkzaam als Netwerkengineer bij een bedrijf wat zichzelf gespecialiseerd heeft in het merk Cisco, wat dit soort connectiviteits-problemen alleen nog maar frustrerender maakt :P

Ondertussen ben ik wel weer een stap verder :) Het probleem wordt veroorzaakt door de laatste Xbox Live update icm bepaalde routers. Het is op te lossen door de Xbox rechtreeks aan op het modem aan te sluiten, wachten totdat je een nieuw IP-adres hebt gekregen, dan de update verwijderen, de update opnieuw installeren en alles weer terug op z'n plek zetten. Helaas is die oplossing maar tijdelijk :(

Microsoft zegt aan het probleem te werken, alhoewel dat natuurlijk nooit snel genoeg gaat :| Ik heb nu wel tijdelijk een oplossing door wat spare Cisco-apparatuur van het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Zijn er nog tweakers die recentelijk een 5 jaar oude 360 met RROD hebben aangeboden bij MS? Gingen ze daar nog coulant mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Laatst mijn +4 jaar oude 360 met RROD aangeboden en ze konden niks betekenen. Ik herinner mij alleen vaag dat ik een nieuwe met korting kon bestellen. Weet iemand daar wat meer van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Muthas schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:41:
Laatst mijn +4 jaar oude 360 met RROD aangeboden en ze konden niks betekenen. Ik herinner mij alleen vaag dat ik een nieuwe met korting kon bestellen. Weet iemand daar wat meer van af?
Ja en nee; de laatste keer dat ik dat had, boden ze aan om mijn oude te laten opsturen, dan kreeg je een refurbished ervoor terug en dat kostte dan 75 Euro ofzo.

Refurbished bij Microsoft houdt in: een volledig werkende 360 met dezelfde chipset als je oude (tenzij die echt niet meer leverbaar is) en een garantie van 3 12 maanden; dat laatste uit mijn hoofd. Ik heb het toen nog doorgerekend; je kan dus 2x je erg oude 360 voor "weinig" laten repareren voordat een nieuwe economisch slimmer is.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2011 12:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hoi,

Aan de OP te zien is dit topic vooral voor de RROD, maar ik heb een hardnekkige 2LOD aanval. Wat ik vooral op internet lees is dat je hem gewoon moet laten koelen, en hij start dan ook wel weer op en dan krijg je het bericht dat je hem niet slecht geventileerd moet laten, maar hij staat gewoon vrij op de vloer bij ons dus dat kan het niet zijn. Binnen 10 minuten is het probleem weer terug. Valt dit ook onder de garantie of moet ik 'wachten' tot hij echt kapot is?

Gaat om een beige 360 zonder HDMI.

P.S. overigens: "Uw standaardgarantie verloopt op mei 07, 2011." :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen op 13-05-2011 21:17 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de week even gebeld met (een hulpje van) Bill Gates. Dus ik vraag of mijn XBOX 360 onder garantie gerepareerd kan worden. Zegt Bill : "nee". Maar voor €90 wel. ik zeg : "Maar je hebt al 60 miljard $", Zegt ie: "No, its not enough".

Anyway waar kan ik 'em voor 30 € laten repareren in Amsterdam e.o. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:09
Is het iemand gelukt zijn 3 jaar+ oude Xbox 360 met RRoD te laten repareren/vervangen nadat hij het op het ondeugdelijke apparaat-verhaal heeft gegooid?
Ik vind namelijk dat het een ondeugdelijk apparaat is, omdat dit bij Microsoft bekend was en ik er nooit wat raars mee heb gedaan. Hij stond ook niet in een kleine ruimte (laten we zeggen zo'n 25 cm vrije ruimte gemiddeld aan elke kant als je de onderkant niet meerekent).
150 euro korting op een nieuwe of zo vind ik ook niet erg. Maar 80 euro voor een simpele reparatie met als enige garantie dat het probleem terug komt vind ik absurd.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou ja, zoals ik eerder al zei: die 80 Euro reparatie is dan maar met x maanden (6 tot 12) nieuwe garantie. Omgerekend dus: xbox buiten garantie, repareren 80 Euro, jaartje gamen, repareren 80 Euro, jaartje gamen = evenveel als een nieuwe...

Niet iedereen heeft meteen 160 tot 250 Euro voor een nieuwe dus is repareren nog niet eens zo stom :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Tjah, dat is het mij niet waard. Dan steek ik liever elke 2 of 3 jaar 160 euro extra in een budgetsysteempje. Ik had een console gekocht omdat dat goedkoop gamen moest zijn. Ik game namelijk bijna nooit. Mijn 3.5 jaar oude Xbox heeft een heleboel periodes gehad waarin hij maanden uitstond. Ik denk dat hij een keer een week heeft gehad waarin hij zo'n 100 uur heeft aangestaan. Maar dat is dan echt veruit zijn grootste stresspunt geweest. (Edit: dat niet eens, ik heb nooit een week lang 14 uur per dag gegamet, haha)

Voor 150 euro korting had ik voor hetzelfde geld een nieuwe console met 3 jaar garantie gehad. Ik snap gewoon niet dat ze je console repareren, het probleem verhelpen en dan maar 1 jaar garantie geven. Vergeten ze wat of is dat ding sowieso niet te repareren voor 80 euro of zo?

Ach, het leven zit niet altijd mee. En zoals gezegd heb ik vaker periodes van maanden niet-gamen dan wel en hij is nu al 2 maanden stuk en ik heb er niet echt last van gehad (behalve dan dat hij stuk ging toen ik Mass Effect 2 net had en niet eens het intro heb gezien :( )

[ Voor 3% gewijzigd door Ample Energy op 16-05-2011 16:49 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Siempie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:03:
Is het iemand gelukt zijn 3 jaar+ oude Xbox 360 met RRoD te laten repareren/vervangen nadat hij het op het ondeugdelijke apparaat-verhaal heeft gegooid?
Ik vind namelijk dat het een ondeugdelijk apparaat is, omdat dit bij Microsoft bekend was en ik er nooit wat raars mee heb gedaan. Hij stond ook niet in een kleine ruimte (laten we zeggen zo'n 25 cm vrije ruimte gemiddeld aan elke kant als je de onderkant niet meerekent).
150 euro korting op een nieuwe of zo vind ik ook niet erg. Maar 80 euro voor een simpele reparatie met als enige garantie dat het probleem terug komt vind ik absurd.
Het lullige is dat de mijne al 5 jaar oud is en nu pas stuk is. IK word gestraft omdat ik te weinig gespeeld heb, als ik meer had gegamed was die eerder stuk gegaan. Ik heb NOG NOOIT een console gehad die stuk is gegaan, super famicom, megadrive, gameboy, gameboy colors, pc engine, gba, gba sp, gba micro, nintendo ds, nintendo ds lite, nintendo 3ds, psp, psx1, ps2, psp go, pc engine gt, pc engine supergrafx, neogeo, xbox1, atari lyx1, lynx2, dreamcast, n64, gamecube, wii, gp32, dingoo 230.

En nu gaat die fokking 360 stuk en wil Bill 200 gulden van me. De gierigaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 16-05-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

drugs are bad, mmmmkay?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Anoniem: 87302 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:11:
[...]

Snap de frustratie wel hoor... maar je weet toch dat Bill al jaren niets meer doet bij Microsoft he? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 14-06 13:35
Anoniem: 87302 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:11:
[...]

Het lullige is dat de mijne al 5 jaar oud is en nu pas stuk is. IK word gestraft omdat ik te weinig gespeeld heb, als ik meer had gegamed was die eerder stuk gegaan. Ik heb NOG NOOIT een console gehad die stuk is gegaan, super famicom, megadrive, gameboy, gameboy colors, pc engine, gba, gba sp, gba micro, nintendo ds, nintendo ds lite, nintendo 3ds, psp, psx1, ps2, psp go, pc engine gt, pc engine supergrafx, neogeo, xbox1, atari lyx1, lynx2, dreamcast, n64, gamecube, wii, gp32, dingoo 230.

80*2.20371= niet! 200 gulden.... 176,2968 om precies te zijn...

Ik zou gewoon een nieuwe kopen of jouw oude fixen met een Xclamp en die ombouwen uit wrok haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ombouwen uit wrok gaat niet. Dan heb je de game-industrie en niet Microsoft. Maar nu ik er bij nadenk... Die heb ik ook al genoeg gepakt :lol:

We moeten betalen omdat de garantie is verlopen. Mogen we hem nu openmaken en zelf proberen te repareren en als dat niet lukt evengoed opsturen? Garantie is toch al verlopen.

Toch maar een nette mail schrijven naar Microsoft. Niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 11% gewijzigd door Ample Energy op 17-05-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 14-06 13:35
Siempie schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:27:
Ombouwen uit wrok gaat niet. Dan heb je de game-industrie en niet Microsoft. Maar nu ik er bij nadenk... Die heb ik ook al genoeg gepakt :lol:

We moeten betalen omdat de garantie is verlopen. Mogen we hem nu openmaken en zelf proberen te repareren en als dat niet lukt evengoed opsturen? Garantie is toch al verlopen.

Toch maar een nette mail schrijven naar Microsoft. Niet geschoten is altijd mis.
Wel als het MS games zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Jammer dat ik daar al een aantal van heb. Inclusief Fable 3, die ik ook nog niet heb kunnen spelen doordat dat kutding kapot ging. Maar heb altijd al Flight Simulator willen proberen. Wilde een open source-variant proberen, maar ik ga nu wel voor FS.

Ik geef de complete familie wel Office 2010 of zo als ik moet betalen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimpie007 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:25:
[...]

80*2.20371= niet! 200 gulden.... 176,2968 om precies te zijn...

Ik zou gewoon een nieuwe kopen of jouw oude fixen met een Xclamp en die ombouwen uit wrok haha
* Anoniem: 87302 is a 1337 h4x0r. Xbox is dus al omgebouwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 23:39
Afgelopen vrijdag een nieuwe (wel nog witte) xbox gekocht voor een leuke prijs. Een dag later verscheen al de ring of death. Ik in schrik me rot !@#, had helemaal geen zin in het gedoe om dat ding op te sturen en gelijk al een gerepareerde xbox te hebben. Dus even online gespeurd en het bleek de voeding te zijn, gelukkig heeft ms op de site van xbox een goede stappenplan om de oorzaak uit te vogelen. Toen maar de support gebeld voor een referentienummer en zondag ergens een tweedehands voeding opgepikt en hij doet t weer. Straks dus een voeding over, maar kan nu tenminste nog gamen.

Maar ja ook een kwalijke zaak natuurlijk dat de voeding het opgeeft in 1 dag. Lag achter de kast en ik denk dat hij niet genoeg lucht binnen kreeg o.i.d. (stond pas 1 uur aan btw, dus hij stond niet al 8 uur aan ofzo). Nu maar boven op de kast gelegd...

[ Voor 4% gewijzigd door shenr op 30-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shenr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:03:
Afgelopen vrijdag een nieuwe (wel nog witte) xbox gekocht voor een leuke prijs. Een dag later verscheen al de ring of death. Ik in schrik me rot !@#, had helemaal geen zin in het gedoe om dat ding op te sturen en gelijk al een gerepareerde xbox te hebben. Dus even online gespeurd en het bleek de voeding te zijn, gelukkig heeft ms op de site van xbox een goede stappenplan om de oorzaak uit te vogelen. Toen maar de support gebeld voor een referentienummer en zondag ergens een tweedehands voeding opgepikt en hij doet t weer. Straks dus een voeding over, maar kan nu tenminste nog gamen.

Maar ja ook een kwalijke zaak natuurlijk dat de voeding het opgeeft in 1 dag. Lag achter de kast en ik denk dat hij niet genoeg lucht binnen kreeg o.i.d. (stond pas 1 uur aan btw, dus hij stond niet al 8 uur aan ofzo). Nu maar boven op de kast gelegd...
Waar heb je 'em gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mee teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, en direct een nieuwe eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 18:27

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

zijn er hier mensen bekend met het feit dat je controller wel verbind, maar na een minuut ofzo weer een knipperend groen rondje krijgt op je controller? de verbinding is dat verbroken. met nieuwe batterijen erin, dus daar ligt het niet aan. een andere controller doet het wel normaal, met de zelfde batterijen etc.

gaat om nieuwe generatie xbox360

[ Voor 5% gewijzigd door rsnubje op 30-05-2011 22:48 ]

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 23:39
D4NG3R schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:34:
[...]

Mee teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, en direct een nieuwe eisen.
Dynabyte online, maar ze hebben hem niet meer op de website staan. Dus verwacht dat ze alleen kunnen bieden om mn geld terug te geven. Het was een koopje, dus daar heb ik dan ook niet echt veel aan. Kreeg gisteren wel bericht dat de nieuwe voeding al is verzonden en binnen 10 werkdagen zal ontvangen. Dus valt allemaal wel mee.

Wat ik me afvraag is waar hebben jullie allemaal de voeding gelaten, moet ik hem nou op de kast laten liggen? Erachter gaat hij dood blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 18:27

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

die van mij ligt gewoon naast mijn stekkerblok

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil de mijne via marktplaats laten maken. Dit is de advertentietekst.

"Er wordt een professionele reflow uitgevoerd met een een BGA station en vervolgens worden de bevestigings clamps vervangen. Deze reparatie is niet te vergelijken met andere reparaties die aangeboden worden voor 30 euro. Veel voeren geen reflow uit (of wel maar dan met een verfschraper pistool!).
Let wel op:
De reparatie kan tijdelijk zijn. Ring of dead komt voornamelijk door een ontwerpingsfout van Microsoft, dus zelfs als Microsoft de reparatie uitvoert komt het probleem in sommige gevallen gewoon weer terug! Er wordt wel 2 maanden garantie gegeven op de reparatie."

Klopt dat wat hier geschreven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 09:26
Eergisteren voor de 4e keer mijn xbox met een RROD. Nu alleen nu geen garantie meer.
Het is dat de garantie verlopen is anders zou dit mijn 6e xbox worden sinds de lancering van dat ding.
Misschien doe ik er te weinig mee? Zo nu en dan potje fifa met vrienden maar verder wordt hij gebruikt als DVD speler. De voorgaande 5 werden iets intensiever gebruikt maar nog niets vergeleken met de gemiddelde gamer. Staat los naast mijn home cinema set dus geen kans op overhitting. Iemand ervaring met reparatie buiten MS om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316994

Biatch schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:58:
Eergisteren voor de 4e keer mijn xbox met een RROD. Nu alleen nu geen garantie meer.
Het is dat de garantie verlopen is anders zou dit mijn 6e xbox worden sinds de lancering van dat ding.
Misschien doe ik er te weinig mee? Zo nu en dan potje fifa met vrienden maar verder wordt hij gebruikt als DVD speler. De voorgaande 5 werden iets intensiever gebruikt maar nog niets vergeleken met de gemiddelde gamer. Staat los naast mijn home cinema set dus geen kans op overhitting. Iemand ervaring met reparatie buiten MS om?
Ja ik heb de mijne naar http://www.proconsoles.nl gestuurd.
Ze geven 1 jaar garantie erop en als hij nooit eerder los is geweest geven ze een andere mocht de reperatie niet lukken.
Draaidt nu al weer een maandje foutloos.Heb er weleen 120x120 fan aan de zijkant bijgezet voor extra koeling.
Kan nu weer probleemlooshalo 4 uur achterelkaar spelen.Ben nog wel van plan om er een ander koelblok op te zetten namelijk de http://www.highflow.nl/gp...r-360-xbox360-cooler.html lijkt me namelijk nog beter toe helaas nog niet een erg goede review gezien behalve die op madshrimps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54
Biatch schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:58:
Als eerste, rot voor je. En dit bedoel ik oprecht zonder sarcasme, want ik weet hoe vervelend het is om een spelletje te willen spelen en dan te merken dat dit niet gaat.

Maar......ok, wat wil je nu precies? Als je al die tijd gewerkt het met gerefurbischde (spelling :?) exemplaren van de x360 dan is het nog steeds een hoop uitval, maar ik ben zelf van mening dat dit toch een risico is van gerefurbisched, al hoewel dat natuurlijk ook afhankelijk is van het product is en wie de refurbischer is. iig in het geval van ms lijkt het erop dat je met een refurbisched nog steeds kans op problemen houdt (en dit baseer ik op het defecten topic).

Als je ook een nieuwere hebt gekocht dan zou de kans op rrod kleiner moeten zijn, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is dat je RROD krijgt.
Verder is het natuurlijk belangrijk om meer info te vertellen over waar de 360 staat. Hij staat vrij, maar is het (overdreven voorbeeld) altijd 30+ graden in de kamer waar die staat? Is het er erg stoffig? Zijn er misschien omstandigheden dat ie vaak valt? (Kinderen, eigen of broerjes of zusjes :P )

Wat ik je wel kan vertellen is dat weinig spelen geen probleem mag zijn, mijn xbox staat gemiddeld ook maar een paar keer een half uur tot een uur per week aan.

Anyways, ik weet niet wat je financiele situatie is, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker weten een nieuwe kopen. Dan minimaliseer je iig de kans op RROD qua apparaat.
Mocht dat geen optie zijn, dan idd maar een niet officiële reparateur, ik bedoel slechter dan het nu is gaat het toch niet worden. Succes!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 09:26
Sagat schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:02:
[...]

Als eerste, rot voor je. En dit bedoel ik oprecht zonder sarcasme, want ik weet hoe vervelend het is om een spelletje te willen spelen en dan te merken dat dit niet gaat.

Maar......ok, wat wil je nu precies? Als je al die tijd gewerkt het met gerefurbischde (spelling :?) exemplaren van de x360 dan is het nog steeds een hoop uitval, maar ik ben zelf van mening dat dit toch een risico is van gerefurbisched, al hoewel dat natuurlijk ook afhankelijk is van het product is en wie de refurbischer is. iig in het geval van ms lijkt het erop dat je met een refurbisched nog steeds kans op problemen houdt (en dit baseer ik op het defecten topic).

Als je ook een nieuwere hebt gekocht dan zou de kans op rrod kleiner moeten zijn, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is dat je RROD krijgt.
Verder is het natuurlijk belangrijk om meer info te vertellen over waar de 360 staat. Hij staat vrij, maar is het (overdreven voorbeeld) altijd 30+ graden in de kamer waar die staat? Is het er erg stoffig? Zijn er misschien omstandigheden dat ie vaak valt? (Kinderen, eigen of broerjes of zusjes :P )

Wat ik je wel kan vertellen is dat weinig spelen geen probleem mag zijn, mijn xbox staat gemiddeld ook maar een paar keer een half uur tot een uur per week aan.

Anyways, ik weet niet wat je financiele situatie is, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker weten een nieuwe kopen. Dan minimaliseer je iig de kans op RROD qua apparaat.
Mocht dat geen optie zijn, dan idd maar een niet officiële reparateur, ik bedoel slechter dan het nu is gaat het toch niet worden. Succes!
Bedankt allemaal voor de reacties.
Mijn punt is dat ik in mijn directe vriendengroep inclusief mijzelf 4 mensen ken die minstens 1x een RROD hebben gehad. Wat me gewoon verbaast is de kwaliteit van de xbox, dat mensen er al extra fans en andere koelblokken inzetten om het apparaat überhaupt normaal te laten lopen. Mja bij mij waarschijnlijk de wet van Murphy :) Deze die nu kapot is betreft een Elite de voorgaande waren Core's. Ik koop zeker geen nieuwe meer, als ik ooit nog een spelcomputer ga kopen wordt dat iig geen xbox meer :) Gebruikte hem voorheen als mediacenter en nu als DVD speler.
Dat terzijde, ga ik de optie proberen deze te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn persoonlike reden om de xbox te laten fixen ipv nieuwe kopen is simpel geld.
Nieuwe met 250 hd +-215 en fixen minder.Om nou even een paar maanden te gaansparen is ook zo wat.
De reden waarom de xbox rroden is simpel.Kijk maar eens aan de binnenkant en dan zie je dat de koeling niet goed doordacht is de look's gingen duidelijk voor.Als je de airkoeling topic's ziet en leest zie je hoebelangrijk goede koeling is en de gpu koeling van de xbox gaat zo'n beetje tegen elke regel in helaas.Maat goed we wachten af wat de nieuwe gaat doe kwa koeling.en een 120x120 fan staat mij persoonlijk nog niet echt tegen en als ik tzt de ander koellichaam heb moet het perfect zijn dacht ik.Maar das mijn persoonlijk mening.En een beetje tweaken moet ook kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Het volgende:

Ik doe mijn XBOX aan, niets aan de hand.
Ik start een spel op en wat gebeurde er, alles wat de kleur zwart had, werd blauwe kriebelkleuren.
Hetzelfde was met de kleur wit, dit werden rode kriebels.
Dit was dus direct bij het opstarten, hij heeft wel een paar dagen uitgestaan.

Ik heb het spel afgesloten.
Paar uur later een ander spel gepakt, eerst was er niets aan de hand, later wel weer.

Het enige wat vooraf veranderd is, is de aanschaf van de kinect.
Hier heb ik, na het "kriebelverhaal" een update van gehad.
Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.

Heeft iemand enig idee ???

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tsja misschien een softwarefoutje?
Gaa eens een paar uurtje's spelen kijken of probleem terug komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 15-06 12:50
Oké, laat ik mijn probleem ook even aan het lijstje toevoegen.

Ik zet de Xbox aan, na 1 minuut beginnen de ventilatoren al met zoemen, na 5 minuten is het niet meer aan te horen en na 10 minuten gaat ie uit met 2 knipperende lampjes. Oververhit dus. Elke keer het zelfde liedje. Xbox staat bovenop m'n TV meubel, dus daar kan het niet aan liggen. Voeding ligt ook los naast de Xbox, dus dat lijkt me ook niet waar het probleem bij zal zitten. Het gekke is dus, dat ie uit gaat met de melding dat ie oververhit is (met de lampjes dan). Maar de Xbox voelt helemaal niet oververhit aan. Hij voelt wel warm, maar dat is elk apparaat wat aan staat.

Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? M'n Xbox is nu bijna 4 jaar oud, dus garantie kan ik vergeten. Hoewel ik wel een goede klant ben voor Microsoft wat betreft kopen van games en Microsoft Points, zou er misschien nog iets uit te halen zijn. Ik ben in elk geval niet van plan om voor de reparatie te betalen, gezien die al eens eerder gerepareerd is. Dan koop ik niet zo lief een nieuwe Slim versie. Maar liever niet natuurlijk.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ligt misschien aan mij, maar het is écht dom geweest om dit te gaan doen. Als je zelf aan je Xbox sleutelt, is je garantie weg. Als er dus nog meer problemen opduiken kan dit je erg veel geld kosten en zullen ze het niet repareren.

Je had beter een nieuwe kunnen eisen. Dan had je tenminste nog 2 jaar garantie, hoefde je zelf niet te sleutelen én was het gratis opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Froggle schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:01:
Oké, laat ik mijn probleem ook even aan het lijstje toevoegen.

Ik zet de Xbox aan, na 1 minuut beginnen de ventilatoren al met zoemen, na 5 minuten is het niet meer aan te horen en na 10 minuten gaat ie uit met 2 knipperende lampjes. Oververhit dus. Elke keer het zelfde liedje. Xbox staat bovenop m'n TV meubel, dus daar kan het niet aan liggen. Voeding ligt ook los naast de Xbox, dus dat lijkt me ook niet waar het probleem bij zal zitten. Het gekke is dus, dat ie uit gaat met de melding dat ie oververhit is (met de lampjes dan). Maar de Xbox voelt helemaal niet oververhit aan. Hij voelt wel warm, maar dat is elk apparaat wat aan staat.

Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? M'n Xbox is nu bijna 4 jaar oud, dus garantie kan ik vergeten. Hoewel ik wel een goede klant ben voor Microsoft wat betreft kopen van games en Microsoft Points, zou er misschien nog iets uit te halen zijn. Ik ben in elk geval niet van plan om voor de reparatie te betalen, gezien die al eens eerder gerepareerd is. Dan koop ik niet zo lief een nieuwe Slim versie. Maar liever niet natuurlijk.
klinkt als een door stof verstopte x box.
los halen en dan even schoonblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zucht mijn back-up van mijn back-up xbox heeft een doode dvd drive.Geen probleem dacht ik zo even een nieuwe bestellen en klaar maar iedereen vraagt 30 euro om de key over te zetten.Zucht kan ik beter een ombouw flash ding kopen voor 15 en das nu net wat ik niet wil.Iemand tips om toch de dvd-drive weer levend te krijgen?
Door bijv uitleg waar de key zit zodat ik bijv alles vervang behalve dat onderdeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 15-06 12:50
Anoniem: 316994 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:27:
[...]

klinkt als een door stof verstopte x box.
los halen en dan even schoonblazen
Zou het echt zo simpel zijn? Zojuist geprobeerd, ding maakt nog steeds een herrie en zal nu over een paar minuten waarschijnlijk weer uit gaan.. Zojuist bevestigd.

[ Voor 24% gewijzigd door Froggle op 17-08-2011 13:09 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Anoniem: 316994 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:57:
zucht mijn back-up van mijn back-up xbox heeft een doode dvd drive.Geen probleem dacht ik zo even een nieuwe bestellen en klaar maar iedereen vraagt 30 euro om de key over te zetten.Zucht kan ik beter een ombouw flash ding kopen voor 15 en das nu net wat ik niet wil.Iemand tips om toch de dvd-drive weer levend te krijgen?
Door bijv uitleg waar de key zit zodat ik bijv alles vervang behalve dat onderdeel
Je kunt ook proberen gewoon een nieuwe laserunit te kopen en deze aan te sluiten op de print. (Op de print zit namelijk de key). Dan maak je hem misschien weer levend zonder dat je de key hoeft te wisselen. (Moet je alleen eff opletten welke drive je hebt, zodat alles compatible is).

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat er defect is aan de drive natuurlijk. Maar het ligt het meest voor de hand dat de laser stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij gaat niet open en niet dicht en spint niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419525

Laatste [url = "http://www.tweakers.net/"] Xbox 360 AV Cable [/ url] kocht ik bij online winkel kwam vernield, dus ja ...

[ Voor 35% gewijzigd door Pim. op 23-04-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
de look's gingen duidelijk voor.
De looks van de xbox zijn anders ook niet alles ;)
Heb zelf nu zo'n slim editie. Echt stil is die ook al niet, wel stiller dan de eerste versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Rinzwind op 20-08-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb na 2 jaar ook een probleempje met mijn Xbox (Elite).

Tijdens het spelen van AC: Brotherhood kwam er opeens groen en paars in beeld.
Bij de volgende keer weer, en toen het bij Reach gebeurde wist ik dat het een hardware probleem was.

Nu geeft hij geen beeld en geluid als hij staat aangesloten met HDMI, maar met de AV-kabel komt er wel geluid maar geen beeld.
Ik heb gelezen dat dit kan komen door een oververhitting van de GPU, dus ging ik hem proberen schoon te maken van binnen (met perslucht). Alleen bleek ik niet de schroevendraaier ervoor te hebben, dus ik kwam niet verder dan door de gaten aan de achterkant naar binnen te blazen.
Mijn zegel is dus beschadigd door het openen.

Kan ik hem nog opsturen voor reparatie (€84,- incl. volgens de site) of kan ik beter een nieuwe kopen (XBox slim voor €224)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand ook een adres waar je goedkoop die xboxopenschroeftool en een RROD fixset kunt halen? Dealextreme heeft die tool voor 1,50 euro maar geen RROD fixset.. In Nederland ben ik minimaal 15 euro kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb een probleem
Ik ben al een paar uur bezig met internetten en zoeken maar kan het niet vinden.
Dit is het probleem:

Ik kan simpelweg de controller niet verbinden.
Maar...
Ik kan XBOX gewoon opstarten, maar geen enkel lichtje gaat branden op de console. Ik kan de xbox enkel opstarten via de knop, de controller is niet verbonden. Als ik dan op de syncknoppen druk gaat de controller zoeken maar doet de console niets. De controller kan de console dus niet vinden en zo lukt het niet. Ik heb alles al gedaan, nieuwe batterijen, half uur uit, maar niets werkte bij geen van mijn 2 controllers. De batterijen zijn net nieuw gekocht, maar dat werkt niet, controller doet het gewoon.

Wat kan er nou mis zijn?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
F.West98 schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:16:
Ik heb een probleem
Ik ben al een paar uur bezig met internetten en zoeken maar kan het niet vinden.
Dit is het probleem:

Ik kan simpelweg de controller niet verbinden.
Maar...
Ik kan XBOX gewoon opstarten, maar geen enkel lichtje gaat branden op de console. Ik kan de xbox enkel opstarten via de knop, de controller is niet verbonden. Als ik dan op de syncknoppen druk gaat de controller zoeken maar doet de console niets. De controller kan de console dus niet vinden en zo lukt het niet. Ik heb alles al gedaan, nieuwe batterijen, half uur uit, maar niets werkte bij geen van mijn 2 controllers. De batterijen zijn net nieuw gekocht, maar dat werkt niet, controller doet het gewoon.

Wat kan er nou mis zijn?
Misschien is het bluetooth bordje in de xbox kapot? Wat voor model is het? Oude xbox nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lijkt er idd op, kun je de controller wel verbinden dmv een play-n-charge kit?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

CrystalViriS schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:08:
[...]

Misschien is het bluetooth bordje in de xbox kapot? Wat voor model is het? Oude xbox nog?
Het is inderdaad de oude xbox.
Sp33dFr34k schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:24:
Lijkt er idd op, kun je de controller wel verbinden dmv een play-n-charge kit?
Die hebben we helaas niet, dus dat kan ik niet testen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 09:06
engessa schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:22:
Iemand ook een adres waar je goedkoop die xboxopenschroeftool en een RROD fixset kunt halen? Dealextreme heeft die tool voor 1,50 euro maar geen RROD fixset.. In Nederland ben ik minimaal 15 euro kwijt..
Even googlen naar een zelfmaak ding? Heb ooi ook zo iets gemaakt. Bijvoorbeeld YouTube: How to make a XBOX 360 Case Tool - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik heb nog steeds m'n 360 games op m'n bureau staan. Daarvan zijn er een paar nog nooit gebruikt, dus ze zijn wel erg verleidelijk. Ik denk dat ik m'n Xbox maar laat maken door Proconsoles, maar wat zal ik daarna doen?
Ik ga er in ieder geval een aantal fans in zetten. Hij was toch al erg luidruchtig, dus een stuk of 5 goedkope fans zullen hem niet luider maken. Maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het plaatsen van een grote heatsink op de grafische chip en het vastzetten van het moederbord en zo d.m.v. een frame? Want 1 jaar garantie vind ik een beetje weinig, dus ik wil er voor zorgen dat-ie nog een paar jaar mee gaat.

laat hem eerst een fixen en kijk dan verder 5 fans is overkille een groote stille is genoeg maar fix hem eerst .
Heb je dit al gedaan?ivm 10 dagen verschil tusssen ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Laatst online: 09:39

martjah

Appel

Ik heb ook een vraag.

ik heb een RROD xbox gekocht en ging dr eigenlijk vanuit dat deze overhittingsproblemen zou hebben (ding was van een "oud" vrouwtje zonder verstand van dat ding)

Nu blijkt deze dus de melding 0001 te geven. Power Supply problem. Een ander voeding erop was niet de oplossing.
Als ik alles aansluit blijft het lampje op de voeding netjes oranje. Op het moment dat ik de aanknop op de xbox induw, wordt deze meteen rood en krijg ik de RROD te zien.

Nu heb ik de xbox uit elkaar liggen en liggen meten meten en nog eens meten, googlen en weer meten om zodoende wat meer te leren. Nu heb ik de 5v, 12v en de massa gemeten op weerstand (net onder powerplug)

5v - 12v = 145/150 Ohm
5v - massa = 145/150 Ohm
12v - massa = 0 Ohm

Nu kan ik dus wel zeggen dat er een kortsluiting zit tussen de 12v en de massa ergens op het moederbord.

Moederbord heb ik uit de case gehad en het probleem is er nog steeds.

Nu zijn er veel mensen die mosfet Q6B2 en Q6B2 vervangen. Echter zie ik bij de meeste handleidingen dat deze mensen een kortsluiting hebben tussen de 5v en de 12v. Deze zijn op dit moederbord al een keer vervangen.

Maar als ik het goed begrijp kan een mosfet niet het probleem veroorzaken. Ik heb namelijk nagezocht hoe deze werken.

aan de ene kant gaat er 12v in en aan de andere kant kan deze er weer uit. Deze gaat er alleen uit op het moment dat er 5v op het 3e pootje staat. Als zo'n ding kapot is, zou deze alleen de 12v en de 5v moeten kortsluiten. Heb ik hier gelijk in ?

En nog 1tje: "een condensator kan ook geen kortsluiting veroorzaken tussen 12v en de massa, toch ?"

verder zijn er op het moederbord geen zichtbare beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 22:01
Ik heb nog geen 3 maanden geleden een nieuwe 360 controller inclusief play & charge kit aangeschaft.
Nu merk ik echter bijv. bij BF3 dat als ik met de linker analoge stick naar links heb bewogen en dan stil ga staan dat het ventje nog steeds heel langzaam naar links blijft bewegen. Heeft iemand hier ervaring met Microsoft en het vervangen van accessoires, en zal ik gelijk naar Microsoft bellen of gewoon naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Captain Obvious schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:40:
Ik heb nog geen 3 maanden geleden een nieuwe 360 controller inclusief play & charge kit aangeschaft.
Nu merk ik echter bijv. bij BF3 dat als ik met de linker analoge stick naar links heb bewogen en dan stil ga staan dat het ventje nog steeds heel langzaam naar links blijft bewegen. Heeft iemand hier ervaring met Microsoft en het vervangen van accessoires, en zal ik gelijk naar Microsoft bellen of gewoon naar de winkel?
BF3 is nog een beta. Heb je het bij alle games? Want ik heb het ook wel eens gehad maar dan slechts bij één game. M.a.w. misschien is het gewoon wat verkeerd afgesteld in game waardoor controllers eigenlijk overgevoelig zijn. (Het is nog een beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 22:01
Ja bij Gears of War 3 heb ik er geen last van, maar ik zal eens wat verschillende games proberen.
Meende dat ik het bij FIFA ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

oke ik heb echt een vervelend probleem ik heb dus een turtlebeach X12 en een gewoone draadloze en en bedrade xbox controller ( van microsoft zelf ) als ik mijn headset aan de draadloze controller aansluit hoort iedereen bij vibratie van de controller een leuk " scheet geluid "
en dan dacht ik laat ik mijn bedrade controller eens proberen en dan is het omgekeerd bij elke beweging van de draad hoor ik verschrikkelijk geruis en valt de headset voor 1 min weg xD

oke ik heb uit frustratie wel al een 2 tal keer de headeset de grond laten raken maar voor de rest goed behandeld zijn er nog mensen met dit probleem of ben ik de enigste ?

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Ik heb een vraagje. Ik heb sinds gisteren een E74 system error. Dit gebeurde direct na een XBOX360 update.
Heel erg merkwaardig omdat hoewel het apparaat 4.5 jaar is altijd goed gekoeld (externe ventilator voor extra airflow) En ik eigenlijk nooit uren achtereenvolgens game. Ik laat hem bij Microsoft repareren maar overweeg toch een nieuwe slim versie aan te schaffen. Ik had al bijna 100 uur in NewVegas zitten en dat ga ik dus echt niet nog een keer overdoen, dan ben ik weer een jaar verder!
Is het mogelijk om de savegames van mijn oude harddisk (250gb, die ik pas een maand geleden heb gekocht) over te zetten op de nieuwe Xbox 360 Slim?

Kan ik bijvoorbeeld bij een vriend zijn Elite gebruiken, mijn hdd erin klikken en naar een USB stick kopieren?
Dit heeft toch hopelijk geen nadelige gevolgen voor zijn XBOX?

Of kan ik de meegeleverde Hard Drive Transfer Kit gebruiken om data van de oude 250GB naar de nieuwe 250GB in de slim pompen?

Alvast bedankt

edit:
volgens mij heb ik zelf aleen antwoord op mijn probleem gevonden

[ Voor 11% gewijzigd door rusteloos op 15-10-2011 13:56 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:42
Je kan gewoon je Hard Drive Transfer Kit gebruiken om de data over te pompen. Aansluiten en de Xbox doet de rest. Kan wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Laatst online: 08:24
Ik heb een probleem en hoop hier goed te zitten. Als ik Forza4 speel, komt het regelmatig voor dat de XBOX midden in een race ineens opnieuw opstart. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hatseflatse schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:21:
Ik heb een probleem en hoop hier goed te zitten. Als ik Forza4 speel, komt het regelmatig voor dat de XBOX midden in een race ineens opnieuw opstart. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Is je xbox verstopt met stof? Oververhitting lijkt mij het meest logisch.

Mijn probleem (nu, ja) is dat mijn discdrive echt belachelijk veel lawaai maakt. Hij is tweedehands en ik heb dus geen garantie, maar weet er iemand een manier om hem terug stil te krijgen? Momenteel installeer ik gewoon de game op HDD en speel hem zo, dan hoeft hij niet van de disk te lezen. Maar toch is het best lastig.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Laatst online: 08:24
Mavamaarten schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:41:
[...]

Is je xbox verstopt met stof? Oververhitting lijkt mij het meest logisch.

Mijn probleem (nu, ja) is dat mijn discdrive echt belachelijk veel lawaai maakt. Hij is tweedehands en ik heb dus geen garantie, maar weet er iemand een manier om hem terug stil te krijgen? Momenteel installeer ik gewoon de game op HDD en speel hem zo, dan hoeft hij niet van de disk te lezen. Maar toch is het best lastig.
Veel lawaai heb ik ook last van, geen idee hoe ik daar iets aan moet doen. Stof ga ik naar kijken, maar openmaken lijkt me een slecht idee. Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hatseflatse schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:57:
[...]

Veel lawaai heb ik ook last van, geen idee hoe ik daar iets aan moet doen. Stof ga ik naar kijken, maar openmaken lijkt me een slecht idee. Nog andere tips?
Ja, geen stofzuiger gebruiken, maar perslucht ;)

BTW ik heb net een controller van ebay gekocht, goeie reputatiescore enzo, maar zijn linker analog is kapot. Hij klikt niet meer als je erop duwt en hij blijft hangen (stroef enzow). Bij het openmaken zie ik er eigenlijk niks speciaals aan, maar ik denk dat wanneer ik een vervangjoystick koop er geen clicky button bijzit... :(

Android developer & dürüm-liefhebber

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:24
Bah, laser kapot. Dat word opsturen voor de eerste keer.

Godver, console is nog net geen 3 jaar oud. Dus voor dat probleem wordt ie niet gecoverd. ;(

[ Voor 46% gewijzigd door tiswat op 29-12-2011 21:29 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)