Biatch schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:58:
Eergisteren voor de 4e keer mijn xbox met een RROD. Nu alleen nu geen garantie meer.
Het is dat de garantie verlopen is anders zou dit mijn 6e xbox worden sinds de lancering van dat ding.
Misschien doe ik er te weinig mee? Zo nu en dan potje fifa met vrienden maar verder wordt hij gebruikt als DVD speler. De voorgaande 5 werden iets intensiever gebruikt maar nog niets vergeleken met de gemiddelde gamer. Staat los naast mijn home cinema set dus geen kans op overhitting. Iemand ervaring met reparatie buiten MS om?
Als eerste, rot voor je. En dit bedoel ik oprecht zonder sarcasme, want ik weet hoe vervelend het is om een spelletje te willen spelen en dan te merken dat dit niet gaat.
Maar......ok, wat wil je nu precies? Als je al die tijd gewerkt het met gerefurbischde (spelling

) exemplaren van de x360 dan is het nog steeds een hoop uitval, maar ik ben zelf van mening dat dit toch een risico is van gerefurbisched, al hoewel dat natuurlijk ook afhankelijk is van het product is en wie de refurbischer is. iig in het geval van ms lijkt het erop dat je met een refurbisched nog steeds kans op problemen houdt (en dit baseer ik op het defecten topic).
Als je ook een nieuwere hebt gekocht dan zou de kans op rrod kleiner moeten zijn, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is dat je RROD krijgt.
Verder is het natuurlijk belangrijk om meer info te vertellen over waar de 360 staat. Hij staat vrij, maar is het (overdreven voorbeeld) altijd 30+ graden in de kamer waar die staat? Is het er erg stoffig? Zijn er misschien omstandigheden dat ie vaak valt? (Kinderen, eigen of broerjes of zusjes

)
Wat ik je wel kan vertellen is dat weinig spelen geen probleem mag zijn, mijn xbox staat gemiddeld ook maar een paar keer een half uur tot een uur per week aan.
Anyways, ik weet niet wat je financiele situatie is, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker weten een nieuwe kopen. Dan minimaliseer je iig de kans op RROD qua apparaat.
Mocht dat geen optie zijn, dan idd maar een niet officiële reparateur, ik bedoel slechter dan het nu is gaat het toch niet worden. Succes!